Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.902 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Compizfox schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:47:

Dat is (zoals vast te zien is) dus een HDR foto, gemaakt in Venetië. HDR van gemaakt met Luminance HDR.
Zo uit de losse hand geschoten met AEB, wel hugins image_align_stack in Luminance HDR gebruikt.

Dit is een samenvoeging van een tonemap met Fattal en een tonemap met Reinhard02 (tonemapoperators).

Sorry, zou alleen niet weten wat voor een kritiek ik op anderen moet leveren, ik ben zelf nog maar een beginner ;)
Ik vind em niet zo heel erg geslaagd. Naar mijn idee is het teveel gesharpened, dat is namelijk te zien in de balken op het plafond. De zwarte randen/schaduwen zijn onnatuurlijk donker. Ook qua kleuren vind ik het wat overdone. Het kan wat zachter/subtieler. Daarnaast stoort het me dat de eerste zuil links scheef is. Ik zou em door lightroom 3 halen en dan de distortion corrigeren.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wijnands: op zich een mooie fot, maar ik zou eerder de onderkant er deels afhalen (of de huizen aan de linker kant). De crop van Toff vind ik, pardon my french, echt niks. Het idee van beide kades is dan weg, het bootje dat opgehangen is, meeste diepte en breedte is weg.
@ Inicki, hier zijn de kleuren belangrijk. Het is nu 1 massa die niet heel veel contrast heeft. Je kan de fruit nu ook niet makkelijk onderscheiden van de rest.
@ Kn4kw0r5t, te donker...
@ M.E.Amrani, net iets te veel lucht naar mijn mening, verder een goede foto