@gadgetgek:
Ik vind het net niet in het midden juist leuk

Misschien had ik zelf dat effect een tikje aangedikt, nu zou je kunnen denken dat het per ongeluk niet gelukt is om het perfect te centreren (wat je zelf ook aangeeft

). Erg gebeurt ook veel op de foto voor mijn oog, dat is best knap voor één van de meest gefotografeerde objecten óóit. Mooie geelbruine kleur.
@Hahn:
Niks op aan te merken. Ik twijfel of ik zelf de onscherpe rand op de voorgrond er op had gezet, maar waarschijnlijk mis je te veel dieptewerking als die rand weg is. Mooi beest
@Acolyte57:
Knappe foto, technisch helemaal goed en erg goed gelukt gezien je m zelf hebt gemaakt van jezelf. Bij mij lijkt je blik wat verveeld (aangezien je er om vraagt). Misschien wat spelen met de wenkbrauwen/blik? Het niet lachen stoort me totaal niet. Verder is het voor social media een topfoto
@RBH:
Mooi sfeer/mood foto. Vignettering past daar goed bij imho. Is dat een huis op de achtergrond? Zat je in een auto? Ik vind de ongebruikelijke crop leuk. Misschien links iets te crap?
@Sargonaut:
Erg leuke plaat. Dat alles naar wit wegblaast is weer wat anders. De toning naar bordeauxrood maakt het ook wat ongebruikelijker en dat nodigt een tweede blik uit. Als ik iets moet verzinnen: ik had de neus/voorlip ook graag scherp gezien, dan was de kikker er nog meer uitgesprongen. Maar dat is millimeterwerk.
@Hamed:
Mooie foto. Wat vol in het midden, maakt het ietsjes minder spannend. Nu is het echt: Kijk, bloemen!

Misschien had ik het met een stopje meer geschoten, dan was de klomp bloemen in zijn geheel een tikje scherper geweest. Hoewel meer bokeh op de achtergrond ook leuk zou zijn. Lastig lastig. Waterdruppels zijn leuk
Ik plaats ook maar eens een foto hier, omdat ik graag commentaar er op hoor. Ik vind namelijk dat er nog iets mee moet qua bewerking om de foto interessanter/pakkender te maken, maar ik zie het niet meer. Misschien is het gewoon niks en denk ik dat het wat zou moeten zijn, dat kan ook natuurlijk. Dus ik hoor het graag.
(klik voor groter)
Verhaal: ik was met mijn vriendin op een landgoed en daar stond de Citroënbus. De neus is zo vierkant en deed me zo aan Darth Vader denken, dat ik er een foto van moest maken. Helaas neem ik met Oly Pen geen statief mee (dat zou de draagbaarheid weer teniet doen), want dit was een goede kandidaat voor een subtiele HDR, maar goed. Ik heb mijn best gedaan om de bus meteen goed te centreren / vierkant in beeld te krijgen. In Lightroom heb ik maar lichte lens-distortion hoeven toe te passen om het perfect te krijgen. Daarna in een vreemde maat gecropt. En nog wat PS en hoppa.