Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@ RobB_W: Mooie foto! Zoals wjzijderveld zegt, inderdaad een lekker sfeer.

Onlangs heb ik ook een gelijkwaardige foto gemaakt, maar dan van de zonsondergang bij een graanveld langs de Betuwelijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8004/7649452444_73353063d2_z.jpg
Sunset over cornfield by Contrast, on Flickr | 500px

[ Voor 1% gewijzigd door contrast op 26-07-2012 14:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:48

Polariteit

Fietsende fotografeur

RobB_W schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:50:
@ WhiskyPreak: Mooi sfeerbeeld, ik vind het contrast/zwarting wel wat aan de hoge kant.

Gisterochtend even de hoofdweg verlaten om vanwege de mist:

[afbeelding]
Cabbage field in early morning fog, on Flickr
Mooie sfeervolle plaat, met fijne kleuren op de achtergrond. De voorgrond vind ook ik iets te donker. Ik zou proberen die iets op te lichten als dat er niet te ranzig uit gaat zien. Ik denk dat wegsnijden inderdaad ook de balans een beetje weghaalt, omdat je al niet zo heel veel ruimte boven de bomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Bedankt heren! De horizon is optisch bedrog denk ik.. Over de voorgrond: Op mijn iMac 27" id die donkere voorgrond geen probleem, dan wordt het juist spannend omdat je all randjes rondom de kolen goed ziet. Ga je 'm verkleinen, dan valt dat effect weg en komt de voorgrond erg donker over merk ik nu. Ik ga hem wat lichter maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@RobB_W: Erg gave foto. De mist is erg mooi vastgelegd. Mooie dromerige plaat
@Contrast: Ook een mooie plaat. De voorgrond is inderdaad wat donker, maar opzich vind ik dat misschien wel juist een sterk element. Voor mij hadden alleen de kleine donkere vignetting hoekjes in de lucht niet gehoeven.

Mij is het deze vakantie gelukt om de Melkweg vast te leggen. Erg vet als het ergens nog zo donker is.

[ Voor 20% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Gaaf! Vind het ook wel leuk dat er nog iets van de voorgrond op staat, is weer iets anders dan alleen de lucht. Misschien wel iets teveel voorgrond in de hoeken nu, zeker omdat de lucht juist zo mooi is.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele gave plaat Johannes! Super dat de melkweg er zo goed opstaat. Inderdaad een beetje jammer van de silhouetten links, die komen imo iets te ver naar de melkweg toe.

Vraagje: Waar is dit?

Wat voor instellingen en nabewerking heb je uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ja, ik was op vakantie en had mijn eigen statief niet bij me, maar ik kon een ministatiefje van iemand lenen. Daardoor had ik echter niet veel speelruimte qua compositie. Het idee van zo'n foto is zoveel mogelijk licht opvangen in ongeveer 30 seconden. Doe je het langer dan krijg je bewogen sterren. Deze foto is dus f2.8 30s en iso1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
@johann3s: Bedankt voor je feedback! Zeer mooie foto van de Melkweg, ik kan lang naar zulke foto's kijken. De silhouette van de bomen bevalt me ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:22

RBH

Zo, hele tijd niets gepost, wel veel mee gelezen hier. :)

Comments op bovenstaande foto's:

@contrast: Mooie kleuren en compo, maar mij "irriteert" het een beetje dat die twee bomen net uit het midden staan. Maar verder; nice!

@johann3s: Gave plaat!

Ik heb vandaag een plaat 'onder handen genomen' die ik al eerder gemaakt had. Ik ben er op zich wel tevreden over, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8290/7675404468_6b64308191_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Qua belichting vind ik 'm strak :) Kleurstelling heeft ook wel wat, alhoewel ik meer van 'natuurlijke' kleuren of echt zwart/wit ben. Enige echte kritiek die ik heb is dat 'ie aan de bovenkant wat krap is (heb nu ook het idee alsof je 'm aan de bovenkant af hebt gesneden, want de verhouding is niet standaard).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@RBH, goeie toning en belichting wel zou ik hem iets lager genomen hebben, bovenin is hij nu aardig krap denk ik. Verder kijkt de locatie wel lekker rustig, nice :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Beiden: Thanks :) Ja, de bovenkant is inderdaad wat krap. Er stonden nog wat auto's die ik heb weg proberen te shoppen, maar lukte niet goed genoeg IMO, dus heb ik hem wat extra gecropt. Is idd het minpunt dat ik zelf ook vind.

Maar nogmaals thanks!

Ook nog maar even de tijd genomen om commentaar op de vorige pagina te geven:

@WouterBaan12: Ik vind de kleuren niet echt wat; mag best er wat meer uitspringen! Lees al dat je niet dichterbij kan komen; dat doet ook wel afbreuk aan de foto IMO.

@Marceltuit: Erg mooi! Na het gebruiken van de grasmaaier nog mooier zelfs. :)

@WhiskyPhreak: Erg lekkere compo, enige dat ik minder vind is dat het gebouw rechts wel erg donker is..

@RobB_W: Niks op aan te merken; heel fijne plaat!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
@RBH: Bedankt voor je feedback, was mij nog niet eens opgevallen, zal binnenkort nog een poging wagen op dezelfde plek. Mooie plaat van jou kant, ik miste nog wat details in de gecropte versie in je post, deze komen wel meer tot hun recht in de grotere resolutie(s) (Flickr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Thanks. :) Wat voor details miste je precies in de kleinere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
De roosters (motorkap en zijkant), met name de lijnen daarvan, die zien er strakker uit op een grotere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
@johann3s:
Schitterende foto. Hoe komen de kleuren (paars en oranje onder) in de foto? Is het oranje nog van de zon die net onder was?

@RBH:
Lekkere belichting en toning. Mooi ook de reflectie in de auto. Bovenkant inderdaad wat krap.

Ik ben terug van een paar weken Thailand. Naast wat slangen in het wild gezien ook deze in de dierentuin:

Afbeeldingslocatie: http://bramderoos.nl/fotos/IMG_9962_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Brammel: lekkere plaat, compositie vind ik ook goed hier ook al is het centraal
RBH: Kleuren vind ik wel lekker alleen zoals gezegd iets te krap bovenin, verder weinig aan te merken.

Een van mij, beetje cliche misschien maar wel geslaagd vond ik zelf in iedergeval:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8282/7678653808_53f3efc684_z.jpg
IMG_4468 by Alex de Groot, on Flickr

Had hem het liefst nog iets wijder genomen maar mijn lens ging niet wijder ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hypz op 30-07-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Brammel, prachtige plaat eigenlijk weinig op aan te merken gewoon heerlijk om naar te kijken. Zou wel mooi zijn als de druppels nog iets duidelijker waren, misschien door wat detail terug te halen uit de highlights?

@hypz, tja beetje cliche inderdaad maar verder niet onaardig! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Brammel: Wat een scherpte, heerlijk. :) Mooie plaat!

@hypz: Eigenlijk vind ik het niet eens erg dat je niet verder kon uitzoomen. Wellicht dat je er nog wat meer uit kan halen met wat (extra?) bewerking? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
RBH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:31:
@hypz: Eigenlijk vind ik het niet eens erg dat je niet verder kon uitzoomen. Wellicht dat je er nog wat meer uit kan halen met wat (extra?) bewerking? :)
Waar denk je dan aan aan extra bewerking? Ik was eigenlijk al aardig uitbewerkt toen ik op dit resultaat kwam ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik dacht aan de donkere stukken in de Eiffeltoren wat lichter maken, misschien wat met kleuren spelen, ik roep maar wat. Zwart/wit doet het ook goed vind ik persoonlijk. Ik weet niet, ik vind het een prima plaat maar hij oogt wat 'saai-ig' in mijn ogen, maar wellicht ben ik dat alleen maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Eentje van een urbex trip naar Duitsland ...

>>>>>>> BEGIN FOTO VAN DE TREIN!! <<<<<<<

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/36Hq9tcLIT5GUvuNmfqvxBoW/full.jpg
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, HDR van 7 exposures

>>>>>>> EINDE FOTO VAN DE TREIN!! <<<<<<<

Klik voor de rest van de foto's + groot :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ventieldopje op 02-08-2012 15:34 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:07
First of all, wil ik even duidelijk maken dat ik niemand wil afkraken, ik zeg alleen wat mij opvalt.
Aan de andere kant vraag ik jullie dat ook bij mij te doen.

@contrast: ik vind het dynamisch bereik te klein. De zon is uitgebeten wit (ergens ook wel te begrijpen) en het weiland te donker. Ook vind ik de vignettering te opvallend.
@johann3s: Zeer mooie foto, lekker scherp! Zou hem graaf op groot formaat zien/
@RBH: Wat krapjes gesneden en uit het midden. Ook zou ik hem ietsepietsie meer van de voorkant zien. Wat betreft de kleurstelling, niet mijn ding. Ben een beetje anti "instagram" kleuren, maar er zullen genoeg mensen zijn die het mooi vinden!
@Brammel: Mooie plaat! Vraag me toch een beetje af hoe hij was geworden als hij "Landscape" was.
@hypz: Mooie foto. Misschien een heel klein beetje te donker in de schaduwen. Het loopt daar een beetje dicht.
@Ventieldopje: Misschien iets te donker in zijn geheel. Ook de compositie weet ik niet helemaal. Had wel wat meer van de loc willen zien.

Mijn foto is gemaakt in mijn tuin. Camera en laptop in een camoflage-tent, via Wi-Fi gelinkt naar mijn andere computer. Eigenlijk vanachter mij bureau de foto gemaakt. De stok waar hij op zit heb ik zelf neergezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jvbfotografie.nl/Ijsvogel.png
Klikbaar

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Als ik zo je verhaal lees, heb je best veel zaken in regie genomen om deze foto te kunnen maken. Dan vallen me twee dingen tegen: de scherpte en de achtergrond. De scherpte vind ik tegenvallen, lijkt hier op m'n iPad of de focus meer op de voorste tak ligt. Daarnaast vind ik de achtergrond erg onrustig. Ik weet niet of je in je tuin qua opstelling andere mogelijkheden hebt om tot een andere, rustigere achtergrond te komen? Desnoods ergens een doek ophangen om als achtergrond te dienen..?

Daarnaast is het wel ff absurd gaaf dat je dit in je eigen tuin kan doen. Dat zal mij in mijn Vinex postzegeltuintje nooit gaan lukken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@ventieldopje: Mja, ik vind het een beetje een vreemde compositie, wel een mooie postprocessing.

@jorisvanbalen: Ik ben jaloers op je tuin, bij mij komen er enkel wat mussen en pimpelmeesjes... over de foto, lijkt idd niet helemaal scherp en de achtergrond is wat druk. Vermits hij in je tuin leeft, heb je nog heel veel kansen om je foto te verbeteren. Persoonlijk zou ik on een schuilhutje gaan zitten ipv over wifi.

Hierbij een foto van de Ronde van Vlaams-Brabant 2012, waarvan de aankomst in mijn dorp was.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8001/7685331842_5a1fa077d3_z.jpg
Ronde van Vlaams-Brabant 2012 by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Beetje lelijke onscherpte... was op f/4 misschien wel mooier geweest :)
Voor de rest wel leuke foto !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@jorisvanbaalen en @LaurentS, Thanks voor de feedback! Wat missen jullie op mijn foto qua compositie? Ben ik wel benieuwd naar natuurlijk :)

@jorisvanbaalen, ik ben het eens met RobB_W dat de achtergrond veel te onrustig is al springen de kleuren van de vogel er wel mooi uit natuurlijk. Verder vind ik het jammer dat hij eigenlijk niet scherp is!

@LaurentS, mooi moment uitgekozen, bokeh had wel iets rustiger gemogen want de highlights op de fietsen daar achter vallen wel aardig op en dat trekt mijn aandacht een beetje maar misschien nog bij te werken? Hij zou ook nog wel iets meer ruimte rechts mogen hebben en iets minder ruimte boven naar mijn gevoel. Hoe dan ook, knap dat je hem er zo op hebt weten te krijgen, das niet makkelijk met veel publiek langs de kant lijkt me ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
@jorisvanbaalen: Ik kon ook niet kiezen. Heb ook nog een foto in landscape die is nu als desktop background gebruik:
http://bramderoos.nl/fotos/IMG_9961.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@ Ventieldopje: Ik vind dat je op beetje een vreemde plaats hebt afgesneden, ik had hem er ofwel helemaal opgezet, ofwel op een andere plaats afgesneden.

Hierbij een update waar de hightlights wat beter onder controle zijn in de achtergrond en de bokeh nog iets zachter is (danku LR 4.1 :p)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7265/7692221118_8fbc52ab58_z.jpg
Ronde van Vlaams-Brabant 2012- different bokeh by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

LaurentS schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:05:
@ Ventieldopje: Ik vind dat je op beetje een vreemde plaats hebt afgesneden, ik had hem er ofwel helemaal opgezet, ofwel op een andere plaats afgesneden.

Hierbij een update waar de hightlights wat beter onder controle zijn in de achtergrond en de bokeh nog iets zachter is (danku LR 4.1 :p)
[afbeelding]
Ronde van Vlaams-Brabant 2012- different bokeh by LaurentSt, on Flickr
Ja anders ... anders, helemaal er op was niet de bedoeling, ik wou ook wat omgeving er op zetten welke ik er prachtig bij vind passen. Maar wat is anders afgesneden, leg eens uit?

Je foto ziet er zo een stuk beter uit, veel rustiger om naar te kijken :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ventieldopje schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:28:
[...]

Ja anders ... anders, helemaal er op was niet de bedoeling, ik wou ook wat omgeving er op zetten welke ik er prachtig bij vind passen. Maar wat is anders afgesneden, leg eens uit?

Je foto ziet er zo een stuk beter uit, veel rustiger om naar te kijken :)
Ehm ja moeilijk om uit te leggen. Ik mis wat plaats aan de onderkant, de lijnen in de auto lopen scheef tegenover het frame en je hebt zo afgesneden in 3/4 van de auto. Persoonlijk zou ik hem er helemaal opzetten ofwel meer afsnijden, dus tot de helft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

LaurentS schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:46:
[...]

Ehm ja moeilijk om uit te leggen. Ik mis wat plaats aan de onderkant, de lijnen in de auto lopen scheef tegenover het frame en je hebt zo afgesneden in 3/4 van de auto. Persoonlijk zou ik hem er helemaal opzetten ofwel meer afsnijden, dus tot de helft oid.
Het lijkt inderdaad wel een beetje op een auto, het is een trein (factor ietwat groter) :+ Had hem er graag onder wat ruimer maar dit kon helaas niet omdat de trein tegen een wagon aan staat en ik op/in die wagon ben gaan staan om de foto te maken. Helemaal er op (recht van voren) was ook niet echt mooi omdat links het terrein echt lelijk was (gebouwen).

Bekijk de rest van de serie maar eens trouwens :) Dan wordt het meer duidelijk dat het om treinen gaat (bij deel 2 in ieder geval). Deel 1 staat hier: http://maartendeboer.net/.../urbex-trip-germany-pt-i/

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 01-08-2012 20:43 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Brammel schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:48:
@jorisvanbaalen: Ik kon ook niet kiezen. Heb ook nog een foto in landscape die is nu als desktop background gebruik:
http://bramderoos.nl/fotos/IMG_9961.jpg
Kwijl. :9~

@LaurentS: Mooie plaat, mooi moment! Bokeh irriteert mij minder eerlijk gezegd. Vind het gewoon een mooie plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ventieldopje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:30:
Eentje van een urbex trip naar Duitsland ...

[afbeelding]
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, HDR van 7 exposures

Klik voor de rest van de foto's + groot :)
Ventieldopje: Op een of andere manier kijkt hij voor mij niet helemaal lekker, maar ik heb de rest van je serie ook bekeken en zitten echt toffe platen bij _/-\o_ , zeker de moeite waard even te bekijken. Van de serie vind ik dan deze toch het minst sterk eigenlijk.

LaurentS: Mooie plaat wel, en mooi moment. Ook mooi dat je in de onscherpte toch nog goed ziet dat daarachter nog keihard gefietst word voor de finish.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7253/7693971806_f6f318c600_z.jpg
IMG_4741 by Alex de Groot, on Flickr

Gisteren in Friesland genomen, was toevallig een fiets net uit de sloot gevist geloof ik die er al heel lang in lag aan de fiets te zien. Het ding zat vol met kleine schelpdieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hypz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:58:
[...]

Gisteren in Friesland genomen, was toevallig een fiets net uit de sloot gevist geloof ik die er al heel lang in lag aan de fiets te zien. Het ding zat vol met kleine schelpdieren.
Zo te zien is dat een Sparta 8-80 uit de jaren 60 en 70.

Best een mooie plaat chef. Persoonlijk had ik er voor geopteerd om een close up te maken van de schelpdieren waarbij goed te zien zou zijn dat het om een fiets zou gaan. Zoiets..

[ Voor 0% gewijzigd door jant op 02-08-2012 01:25 . Reden: typo ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

hypz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:58:
[...]

Ventieldopje: Op een of andere manier kijkt hij voor mij niet helemaal lekker, maar ik heb de rest van je serie ook bekeken en zitten echt toffe platen bij _/-\o_ , zeker de moeite waard even te bekijken. Van de serie vind ik dan deze toch het minst sterk eigenlijk.

LaurentS: Mooie plaat wel, en mooi moment. Ook mooi dat je in de onscherpte toch nog goed ziet dat daarachter nog keihard gefietst word voor de finish.

[afbeelding]
IMG_4741 by Alex de Groot, on Flickr

Ik heb een vreemde smaak / kijk op dingen volgensmij ;( haha. Dank in ieder geval voor het compliment! :D

Ontzettend gave plaat heb je daar zelf, zelf uit de gracht gevist? Toffe plaat!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LaurentS: Gave sportplaat. Ik heb mij ook eens een keer aan een wielerkoers gewaagd bij mij in het dorp, is toch best pittig!

Jou plaat vind ik best goed, vooral de tweede versie. Enige wat mijn aandacht blijft trekken is het verkeersbord achter de fietser!

@jorisvanbaalen: Leuk dat je ijsvogels in je tuin hebt! Dat gaat ook in mijn postzegeltuintje waarschijnlijk nooit gebeuren, ik ben al blij als ik er wat anders dan kauwtjes of meeuwen inkrijg :D

Je foto vind ik om eerlijk te zijn niet echt top. De scherpte laat nogal wat te wensen over, en de achtergrond oogt ook nogal rommelig/druk.

@Ventieldopje: Fijne kleurtonen. Ik twijfel alleen een beetje aan de hoek waarin je tegen de auto aankijkt.

Nette site trouwens!

@hypz: Aardige plaat, maar meer ook niet. Ben bang dat ik dit te vaak gezien heb :P

@Brammel: Vette plaat! Mooie kleuren en details. super zo tegen die zwarte background.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

marceltuit schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:08:
@LaurentS: Gave sportplaat. Ik heb mij ook eens een keer aan een wielerkoers gewaagd bij mij in het dorp, is toch best pittig!

Jou plaat vind ik best goed, vooral de tweede versie. Enige wat mijn aandacht blijft trekken is het verkeersbord achter de fietser!

@jorisvanbaalen: Leuk dat je ijsvogels in je tuin hebt! Dat gaat ook in mijn postzegeltuintje waarschijnlijk nooit gebeuren, ik ben al blij als ik er wat anders dan kauwtjes of meeuwen inkrijg :D

Je foto vind ik om eerlijk te zijn niet echt top. De scherpte laat nogal wat te wensen over, en de achtergrond oogt ook nogal rommelig/druk.

@Ventieldopje: Fijne kleurtonen. Ik twijfel alleen een beetje aan de hoek waarin je tegen de auto aankijkt.

Nette site trouwens!

@hypz: Aardige plaat, maar meer ook niet. Ben bang dat ik dit te vaak gezien heb :P

@Brammel: Vette plaat! Mooie kleuren en details. super zo tegen die zwarte background.
HET IS EEN TREIN!! _/-\o_ ... En thanks! :D

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LaurentS De 2e versie is veel fijner om naar te kijken, echt een verbetering op de eerste.
@Hypz Heb je ook een 2e foto met wat meer close up van die schelpjes?

En om alle tweakers gelijk hongerig te maken een foto van wat overheerlijke sorbet. Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8004/7692839640_8d3f352f8e_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@hypz: Mooie plaat! :)

@Encarta: Kan niets meer dan; jummie, krijg er honger van. ;) Lekker plaatje!

Vandaag met nieuwe camera erop uit getrokken. Kwam een plaatje uit waar ik eigenlijk wel tevreden over was :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8163/7700326888_bb8cb484fb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Al was 'ie zonder auto dan had ik 'm denk beter gevonden :P Nu is het net alsof je een coole foto van je/een auto wou maken, maar dat je lampen niet af zijn gegaan om de auto te verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:09:
Al was 'ie zonder auto dan had ik 'm denk beter gevonden :P Nu is het net alsof je een coole foto van je/een auto wou maken, maar dat je lampen niet af zijn gegaan om de auto te verlichten.
Haha, zo had ik er nog niet naar gekeken, je hebt wel gelijk denk ik. Alhoewel ik het ook wel mooi vond met dat silhouette dat 'ie nu heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

'k Wou graag deze foto met jullie delen :). Ik vind 'm eigenlijk wel best mooi, uitgezoomd dan. Dat foto is genomen vanuit de Thalys van Parijs->Brussel die op dat moment 300 per uur reed. Voeg daarbij een auto die met zo'n 120km/h over de snelweg reed en met random luck op de foto is gekomen. Afgewerkt met een sausje van iso 1600 en een sluitertijd van 1/1000. Dat leg op je bord van 150mm F5.6 en serveer je op imageshack.us. Klik.

Als ik kritiek op m'n eigen foto moet geven. De gebruikelijke kritiek als je iso 1600 gebruikt op een niet ultra-high end camera. Verder zou ik als ik de foto zou kunnen hermaken de sluitertijd nog een beetje verhogen, 1/1500 ofzo. Maar dat is misschien een beetje de charme ervan, dat niet alleen de bewegende auto wat wazig is.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Met het risico dat ik je nu beledig, maar... vind je dat echt een geslaagde foto?

De ruis stoort me niet, maar ik zie eerlijk gezegd niet waar ik naar zou moeten kijken. Hij is scheef, nergens scherp en ik zie vooral gras, waar niks aan te zien is en een auto die toevallig voorbij rijdt.

Je verhaal erbij (dat je 300 ging) is interessanter dan de foto zelf en dat zegt eigenlijk genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:52:
Met het risico dat ik je nu beledig, maar... vind je dat echt een geslaagde foto?

De ruis stoort me niet, maar ik zie eerlijk gezegd niet waar ik naar zou moeten kijken. Hij is scheef, nergens scherp en ik zie vooral gras, waar niks aan te zien is en een auto die toevallig voorbij rijdt.

Je verhaal erbij (dat je 300 ging) is interessanter dan de foto zelf en dat zegt eigenlijk genoeg...
Misschien omdat die auto er zo random op stond ^^.

Edit: En volgens mij is het die snelweg die niet evenwijdig met de trein loopt waardoor je denkt dat dat de foto scheef is...

[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 02-08-2012 23:58 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
witeken schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:55:
[...]

Misschien omdat die auto er zo random op stond ^^.
Dude... Wat Hahn ongeveer zegt en ondergetekende zeer zeker vrij vertaald heeft, is dat het een slechte foto is. En hij heeft gelijk, het is prut.

Met excuses voor de duidelijkheid

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Misschien moet je er nog wat langer naar kijken. :/

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Misschien ff zeggen dat ik nog geen 20 jaar fotografie doe en niet rondloop met een 5D mk3 etc. Dus wat jullie noobie vinden vind ik een voor mijn doel geslaagde foto :D. Vanuit de Thalys een foto van een auto op de snelweg nemen (gezamelijke snelheid: ca. 420 km/h). Dat de foto dan ook nog gezichtsbedrog is, is leuk mee te nemen. De volgende keer zal ik kijken of ik een Lamborghini kan vinden -,-".

Wat kan er dan beter? Als het gewoon wat er te zien is vraag ik me af of ik ergens hier in de buurt een in jullie ogen goeie foto kan nemen, zonder dat er een Lamborghini of Boeiende 747 op moet staan, of een ander niet-landschapselement. *trollface* Ik heb ook een foto van de Mona Lisa liggen. Of de Eiffeltoren, de Sacré Coeur. you pick.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat het geen ideale situatie was om een foto te maken, wil nog niet zeggen dat het de foto goedmaakt. Grappig dat je een foto hebt weten te maken van een auto die 120 km/u rijdt, terwijl jij met 300 km/u de andere kant op schoot, maar meer ook niet.

Wat er beter kan? Compositie, scherpte, verhoudingen, hoe recht de foto is, maar dat is allemaal nogal lastig als dingen met 400+ voorbij vliegen. Je zou kunnen proberen om mee te pannen, maar eigenlijk zou ik je aanraden om te beginnen met wat makkelijkers, zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:34:
Dat het geen ideale situatie was om een foto te maken, wil nog niet zeggen dat het de foto goedmaakt. Grappig dat je een foto hebt weten te maken van een auto die 120 km/u rijdt, terwijl jij met 300 km/u de andere kant op schoot, maar meer ook niet.

Wat er beter kan? Compositie, scherpte, verhoudingen, hoe recht de foto is, maar dat is allemaal nogal lastig als dingen met 400+ voorbij vliegen. Je zou kunnen proberen om mee te pannen, maar eigenlijk zou ik je aanraden om te beginnen met wat makkelijkers, zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt.
De foto is een mooie rechthoek, horizontaal. De snelweg is dat, in verhouding tot de trein, niet. Als het goed is de volgende keer met een foto die evenwijdig is met de snelweg, lamborghini, porche, etc op de voorgrond, derest onscherp, mooi, passende zoom, minder bewogen en met een laagje photoshop/lightroom erobven. Bedankt voor de tips :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
d:)b Ik kijk er nu al naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

witeken schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:49:
'k Wou graag deze foto met jullie delen :). Ik vind 'm eigenlijk wel best mooi, uitgezoomd dan. Dat foto is genomen vanuit de Thalys van Parijs->Brussel die op dat moment 300 per uur reed. Voeg daarbij een auto die met zo'n 120km/h over de snelweg reed en met random luck op de foto is gekomen. Afgewerkt met een sausje van iso 1600 en een sluitertijd van 1/1000. Dat leg op je bord van 150mm F5.6 en serveer je op imageshack.us. Klik.

Als ik kritiek op m'n eigen foto moet geven. De gebruikelijke kritiek als je iso 1600 gebruikt op een niet ultra-high end camera. Verder zou ik als ik de foto zou kunnen hermaken de sluitertijd nog een beetje verhogen, 1/1500 ofzo. Maar dat is misschien een beetje de charme ervan, dat niet alleen de bewegende auto wat wazig is.
Ik wou ook even graag een foto delen ... een beestje op 2:1 gefotografeert in een intercity (~ 100km/h?) met een 5D Mark II en MP-E 65mm zonder flits op f/3.5 en ISO 4000.

http://maartendeboer.net/...ro/2012/04/29/train-ride/
Ja ook een crappy foto, maar doe het maar eens na :> ... nee just trollin, serieus hij is mislukt.

Nee even serieus, snap dat je best blij bent dat het je gelukt is maar ga niet verwachten dat hier iedereen je commentaar vol lof gaat geven alleen omdat jij zo blij bent dat het shot is "gelukt". We proberen hier eerlijk en oprecht commentaar te geven voor mensen die er ook serieus mee bezig (willen) zijn, geen zin om hier random vakantie foto's gemaakt met een compact camera na 10 bier van iedereen hier te gaan zitten beoordelen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
marceltuit schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:08:

Het viel best mee om te doen, mensen gingen aan de kant als ze mijn lens zagen :p ik hoorde een vrouw zeggen 'Die is wel nog jong om voor een krant te werken he'.

Het enige lastige was dat als de renners aankwamen, iedereen over de hekken leunde, waardoor het moeilijk was om geen halve toeschouwer in beeld te hebben. Uiteindelijk kwam er een scheve plaat uit, maar in focus. Na rechtzetten kreeg ik dit :)

Er stonden nog wat fotografen (van kranten denk ik) binnen de hekken, vanwaar je betere foto's kon nemen. Echter stond je daar gewoon op de baan, ik had niet veel zin om geramd te worden door een renner @65km/h :p

@hypz: technisch in orde, maar niet super interessant.

@encarta: een beetje krap rechts wel mooie kleuren en dof :)

@rbh: nu nog een flits op de auto en je hebt een heel mooie foto.

@witteken: ehm tja niet scherp, niet volledig in beeld... volgende keer beter ;) overigens reden jullie in dezelfde of tegenovergestelde richting? Dan is het nl. 180 km/h :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 12:59
Ik ben gisteren bezig geweest met een aantal closeups te maken van een plant echter krijg ik niet de bloem + steel mooi in focus. Kan ik zulk soort foto's hier neerzetten voor enige tips hoe het beter te doen is of moet ik deze ergens anders plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Doen, daar is dit topic juist voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
@RHB, Denk inderdaad dat het mooier was geweest om de auto er niet op te zetten.

Geprobeerd om zowel de bloem en de steel scherp te krijgen. echter na een aantal shots is dit de beste. Naar mijn gevoel is de achtergrond qua kleur nog net iets te onrustig.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-IMmOvw0uYfg/UBtyhhnzHoI/AAAAAAAAAiw/kSSig50FWKM/s720/DSC_0012%2520%2528Custom%2529.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Dyoma op 03-08-2012 08:55 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Dyoma: Als je zowel de bloem (en dan neem ik aan ook de volledige bloem, nu lijkt alleen het midden van de bloem in focus) als de steel in focus wilt krijgen, zul je je diafragma wat verder moeten knijpen (dus groter f-getal) om zo een groter gebied te krijgen dat scherp is (grotere depth of field).

Over de achtergrond, die gelige streep zou als storend ervaren kunnen worden, vooral in de plaatsing zo een beetje half achter de bloem. Meer aan de kant zou beter werken, denk ik. Persoonlijk lijkt me vooral dat je een mooiere plaat van de bloem zou kunnen krijgen door een iets minder kille achtergrondkleur te hebben. Misschien een idee om de bloem in de tuin neer te zetten zodat je een wat groenigere achtergrond kleur krijgt? Of voor een bloemenperkje als je daar iets semi-egaals van kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
Ik heb redelijk lopen spelen met de instellingen en volgens de Exif info is deze gemaakt op F/45 met een sluiter van 4 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb niet bijster veel verstand van close-up/macro fotografie, maar met zo'n diafragma zou je goed een wazige foto kunnen krijgen doordat je ver in de diffractielimiet van je lens zit te werken. Ik zou dan ook denken dat een aantal van die blaadjes dan niet buiten de scherptediepte vallen, maar dat dat bewegingsonscherpte is.

Misschien ook handig om in Het grote Macro Hardware-topic eens na te vragen hoe of dat de mensen die dit wat meer doen te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:07
witeken schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:49:

witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:49:
[...]

De foto is een mooie rechthoek, horizontaal. De snelweg is dat, in verhouding tot de trein, niet. Als het goed is de volgende keer met een foto die evenwijdig is met de snelweg, lamborghini, porche, etc op de voorgrond, derest onscherp, mooi, passende zoom, minder bewogen en met een laagje photoshop/lightroom erobven. Bedankt voor de tips :).
Ik weet niet hoe lang je al fotografeert maar ik denk niet zo lang.
Vat het kritiek niet verkeerd op in het topic.
Ik maakte vroeger ook foto's waar ik super blij mee was en die hier volledig werden afgekraakt, soms was ik daar best wel kapot van omdat ik er ècht van overtuigd was dat het een goede foto was. Ik heb zelfs het forum een tijd niet bezocht omdat ik de mensen hierop niet aardig vond. :F

Maar nu snap ik waarom ze zo reageerde. d:)b
De foto's die ik vroeger heb gemaakt durf ik nu ook aan niemand te laten zien omdat ze echt waardeloos zijn.
(niet dat ze nu perfect zijn maar daarom post ik ze ook hier om daar naar te vragen)

Mijn tip als je van plan bent om van fotografie je hobby, of misschien zelfs wel je werk van te maken:
Bewaar deze foto ergens op je computer of externe HDD en kijk er nog eens naar over een jaar.
Je zult er dan heel anders naar kijken en snappen waarom je deze kritiek krijgt.

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Wat joris zegt. Als je jezelf wilt verbeteren in fotografie, om wat voor reden dan ook, moet je gewoon KEIhard zijn tegen jezelf en absoluut niet bang zijn voor kritiek. Het is de enige manier om te leren en jezelf te ontwikkelen. En dan maakt het helemaal niet uit wat voor camera je hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

_Rene_ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:51:
Wat joris zegt. Als je jezelf wilt verbeteren in fotografie, om wat voor reden dan ook, moet je gewoon KEIhard zijn tegen jezelf en absoluut niet bang zijn voor kritiek. Het is de enige manier om te leren en jezelf te ontwikkelen. En dan maakt het helemaal niet uit wat voor camera je hebt,
Ik heb de disclaimer gelezen die je boven je psot krijgt:

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)

Daar kan ik uit leren, tenzij mensen die zichzelf zo pro vinden met hun 5D mk3, Nikon 800D etc, me hier uitlachen, zeggen dat het op niets trekt zonder te zeggen wat er slecht aan is etc ;).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij is het inmiddels toch wel redelijk duidelijk gemaakt wat er slecht aan gevonden wordt. En je opmerkingen over 5D3's enzo kennen we nu ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

Ik heb de disclaimer gelezen die je boven je psot krijgt:

Daar kan ik uit leren, tenzij mensen die zichzelf zo pro vinden met hun 5D mk3, Nikon 800D etc, me hier uitlachen, zeggen dat het op niets trekt zonder te zeggen wat er slecht aan is etc ;).
Laten we het eens omdraaien. Kan je zelf aangeven wat je wel mooi vind aan de foto ? dat de auto er toevallig opstaat zegt het al, het was een toevalstreffer. als ik een landschap foto maak die korrelig en niet scherp is maar er crashed net een vliegtuig dan is het ook heel toevallig. Maar dat maakt het nog niet een goede foto.

Ben je bezig met een macro van een kikker die haarscherp is en hij pakt net toevallig op het moment dat jij schiet met zijn tong een vliegje dan is het toevallig maar wel een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@witeken: het is natuurlijk al tig keer gezegd, maar idd een foto moet wel op zijn minst boeiend zijn, en sorry, maar een totaal onscherpe foto van een auto die je (bijzaak) uit een snelle trein genomen hebt.....je zegt letterlijk dat mensen iets slechts over je foto zeggen zonder te zeggen wat er slecht aan is.....Dit is gewoon geen testcase-niveau.
Technische uitwerking, sfeer, compositie, mooie belichting.....geen van allen kan ik een vinkje bij zetten met daarbij "GESCHIKT", sorry. Dat voor jouw gevoel de foto goed gelukt is omdat je vindt dat jouw lens minder onscherp is bij zo'n heftige snelheden van de trein en auto, maakt het er heus niet beter op.

Je opmerkingen over PRO'S en hun dure equipment is eigenlijk vrij overbodig. Je hoeft niet over zulke dure equipment te beschikken om interessante foto's te maken idd, maar dat is geen reden om die mensen dan een sneer te geven.
Neem een voorbeeld aan Apojapo1. Hij maakt prachtige landschapsfoto's met een S95 compactcam. En om mezelf een klein beetje credit te geven voor mijn mobiele telefoonshots:
Deathchant in "[Verzamel] gave foto's gemaakt met telefoons"

Natuurlijk ben je enthousiast over je eerste foto's met een DSLR en als je het leuk vindt om te doen moet je zeker doorgaan. Maar dit is niet eens technisch een goeie foto. Je wordt hier beoordeeld op de foto, niet op je equipment. Als je van mening bent dat wij hier mensen gewoon ongegrond afzeiken, adviseer ik je toch om deze foto ook eens te uploaden bij www.dutchphotozone.com forum. Met het hele trein/snelheidsverhaaltje erbij of niet, moet je zelf weten. Misschien denken zij er wel anders over.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 03-08-2012 13:34 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Waarom zouden mensen die beginnen met fotografie uitgesloten worden uit dit forum? Geen tips mogen ontvangen? Niet mogen weten wat anderen van hun foto denken? Nu dat ik weet dat die mensen hiet niet mogen blijf ik hier wel weg. Anders krijg ik toch weer gezeik van mensen die 20k aan hun equipment hebben uitgegeven en foto's van ijsjes of stomme lambo's nemen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je mag hier best om kritiek vragen, maar neem het dan ook aan en ga niet smoesjes verzinnen en begin niet iedere keer weer over dat anderen dure spullen hebben. Dat begint me echt mateloos te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Waarom zouden mensen die beginnen met fotografie uitgesloten worden uit dit forum? Geen tips mogen ontvangen? Niet mogen weten wat anderen van hun foto denken? Nu dat ik weet dat die mensen hiet niet mogen blijf ik hier wel weg. Anders krijg ik toch weer gezeik van mensen die 20k aan hun equipment hebben uitgegeven en foto's van ijsjes of stomme lambo's nemen.
Ik ben ook net begonnen met fotografie. En heb al helemaal geen 20K uit gegeven aan mijn uitrusting. Echter heb ik me wel ingelezen in de techniek er achter. En zoals ik je net ook al vroeg, kan je zelf überhaupt aangeven wat je mooi vind aan je foto? Behalve dan, goh er reed toevallig een auto in het beeld. Zonder dat toeval had je dus alleen een bewogen shot van een stuk vangrail (Aangezien het niet gepland was om die shot van de auto te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

We zijn allemaal ooit eens begonnen. En beginners worden hier niet heus niet zomaar afgekraakt. Ik ben nu zelf 4 jaar actief aan het fotograferen en durf pas een jaar hier foto's te laten zien. Waarom? Het niveau ligt hier in principe wat hoger en dan wil ik voor mezelf foto's kunnen laten zien waar tenminste uit blijkt dat ik er ook echt serieus mee bezig ben.

Als je van andere mensen kritiek vraagt, verwacht je dat zij tijd steken in jouw ontwikkeling, dan mag er van jezelf toch wel verwacht worden dat je iets laat zien wat ook echt toegevoegde waarde heeft?

Als ik jou was, zou ik de discussie verder laten liggen en snel een andere foto laten zien, waar mensen weer wat van kunnen zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RobB_W schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:35:
durf pas een jaar hier foto's te laten zien
snel een andere foto laten zien
|:(

Ik heb wel nog een foto liggen die ik redelijk fijn vind. Maar ik ga die hier niet laten zien x). Laten jullie maar eens 1 zien :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@witteken:Mensen die beginnen met fotografie worden niet uitgesloten op dit forum. Die krijgen gewoon kritiek op hun foto's en tips om de volgende foto beter te maken. Je mag wel weten wat wij van je foto denken, bij elk commentaar (onder andere dat van mij) staat er bij wat je ervan vinden... Van mij (en ik denk voor iedereen hier te mogen spreken) mag je perfect blijven en foto's blijven posten, goede of slechte. Ik zal er dan ook steeds mijn eerlijke mening over geven.

Daarnaast denk ik dat er hier niet veel mensen met 20k aan equipment zitten... :p Dat is wel erg veel! Ik ben zelf begonnen met een Canon 450D met een 18-55IS zo'n 3 jaar geleden. Dat kan je nu ook niet het van de noemen. Ik heb een aantal lenzen bijgekocht ondertussen, maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van mijn foto's. Ik kreeg in het begin ook negatieve commentaar, eerst was ik daar ook wat boos om of teleurgesteld omdat ik dacht dat de foto wel goed was. Nu ik er achteraf op terugkijk geef ik die mensen 100% gelijk. Deze negatieve werd vrij snel veranderd in overwegend positieve commentaar en voor dat ik mij een duurdere lens kocht. Ik heb trouwens nog steeds die goedkope 450D... en geen 5d3 of d800

Kortom, stop alsjeblieft met te zagen en doe gewoon verder met het plaatsen van foto's hier. Aanvaard de kritiek zonder 1001 excuses en doe er iets mee. Dat is de enige manier om vooruit te komen in je fotografie. De apparatuur heeft niet veel te maken met de foto, een goede fotograaf kan een betere foto maken met een smartphone dan een slechte fotograaf met een hasseblad (heel dure middenformaatcamera). Kijk maar naar de hotshots van enkele maanden geleden: Hotshots Q1 2012. Dat zijn de 'beste' foto's gekozen door de mods van de afgelopen maanden. Daar staat zelfs een plaat gemaakt met een iPhone tussen (van RobbieB).

[ Voor 7% gewijzigd door LaurentS op 03-08-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik dan maar is...
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8014/7597001416_3449e44757_z.jpg
Spaceship of Paris by beyond architecture, on Flickr
Met Sony A200+Tamron 18-200

Commentaar is dat het topje niet in het midden zit doordat ik niet perfect in het midden stond. Smoesje is dat ik kramp in mijn nek kreeg, doordat ik niet fatsoenlijk in mijn viewfinder (zonder liveview) kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:46:
[...]

Laten jullie maar eens 1 zien :).
Doen we!

Ik heb op de laatste 2 foto's al m'n commentaar gegeven, dus bij wijze van uitzondering post ik eens een foto zonder in dezelfde post commentaar te geven op anderen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8141/7585487790_5d6fe84c8d_z.jpg
Welcome To My Lair by Marco Hordijk, on Flickr

gadgetgek: Super! Eens een keer een originele hoek en het stoort me allerminst dat 'ie niet precies in het midden zit. Vind 'm helemaal goed zo eigenlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 03-08-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:49:
Commentaar is dat het topje niet in het midden zit doordat ik niet perfect in het midden stond. Smoesje is dat ik kramp in mijn nek kreeg, doordat ik niet fatsoenlijk in mijn viewfinder (zonder liveview) kon kijken.
Als je nu nog commentaar geeft op je voorgangers... ;)

Over de foto, je haalt zelf al het belangrijkste mankement aan de foto aan, dat het niet in het midden staat. Een tip, statief gebruiken ;)
Voor de rest is het prima, goede belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hahn:
Mooi, alleen jammer dat het koppie zo verscholen zit in de schaduw.

@LaurentS:
Ik heb deze foto genomen met statief. De reden van die kramp was omdat ik telkens onder mijn camera moest hurken. Daardoor verging de lol om het exacte midden op te zoeken.
Verder had ik niet meer zoveel toe te voegen aan de laatste foto's na al die lappen tekst.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
@gadgetgek
Spaceship of Paris?

Daardoor moest ik bij dat shot meteen denken aan het ruimteschip Cygnus uit de film "The Black Hole"
(nu verraad ik waarschijnlijk hoe oud ik ben.... ;-))
YouTube: The Black Hole - Space Sequences Tribute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

@hypz: Leuke foto! Origineel onderwerp en aangename kleuren
@Encarta: Dessert, niet mijn ding. Wel een leuke combinatie van bruinscharkeringen. Daardoor stoort dat roodje vlekje links boven een beetje.
@RHB: De silhouette van de wagen gaat nu wat verloren in de schaduwen van de achtergrond. Volgens mij had het leuker geweest als je de standlichten had aangezet.
@Dyoma: Onrust wordt volgens mij vooral veroorzaakt aan die vlek links onder (huis?) Misschien eens proberen om dit weg te werken, zodat je de vertikale lijnen en sobere kleuren constrasteren tegen het paarse en krullen van de bloem
@gadgetgek: Hele leuke! Apart standpunt, verlichting van de toren mooi weergegeven. Het feit dat hij niet centraal staat doet zeker niets van de kwaliteit af, eerder het tegendeel
@Hahn: Wat een vervaarlijk dier, zo boos kijken... Alleen jammer dat mijn focus meer naar het lijf in de onderste helft gaat. Dit pakt volgens mij teveel van de foto in.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Wauw @ gadgetgek. Kleuren, compositie, super! Dat 'ie niet in het midden staat; ja, jammer, maar ik vind het zeker geen afbreuk doen aan de foto zelf. :)

@Hahn: Wellicht kun je de bovenkant van de foto wat lichter/helderder maken, dat lijkt mij wat mooier. Tweede puntje, maar weet niet of je daar wat aan had kunnen doen, is dat de huid links 'bewogen'/onscherp is en rechts niet. Liefst allebei scherp of allebei bewogen gezien. Maar goed, wellicht dat je er niets tegen kon doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De onscherpte links is voorgrondbokeh, dat is op één of andere manier toch altijd minder mooi dan achtergrondbokeh (vind ik tenminste) :P En dat het bovenste gedeelte donkerder was vond ik juist wel leuk, omdat z'n kop nu wat meer eruit komt. Had wel beter geweest als z'n kop nog iets meer belicht was though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

@RBH: Ik denk dat de auto nu niet uit de verf komt omdat het silhouette wegvalt tegen de achtergrond. Als je de foto lager had genomen, waardoor het silhouette van de auto echt boven de horizon uitsteekt terwijl je het kleurenspel in de lucht wel hetzelfde houdt, had je ze beide mooi op de plaat gehad.
@Dyoma: Hij is eigenlijk te onscherp voor dit soort foto. Ik denk ook dat het hier of om beweging (want 4 sec) of misschien zelfs diffractie (want f/45 - holy f, trouwens, geen lens die ik bezit gaat zo ver) gaat. Als je ook met een statief en een 'normaal' diafragma (onder de, zeg, f/20?) het niet scherper krijgt is het misschien de moeite waard om eens te googlen op de focus stacking techniek. De achtergrond zou ik dan zo gekozen hebben dat ik alleen maar verticale lijnen/vlakken out of focus erachter had, dus die roze vlek linksonder er niet op.
@gadgetgek: en opeens is dat klapschermpje op een 60d best wel een voordeel ;) mooie pic qua licht en lijnenspel! Ik vraag me wel af of dit niet het soort pic is waar je of moet kiezen voor de geometrische perfectie, of anders 'm expres uit een hoek moet nemen. Omdat het dan een bewuste keuze is ipv het net-niet-gelukt gevoel, zeg maar.
@Hahn: DOF vind ik net niet lekker op deze pic, heb het gevoel dat het focuspunt de huid in het midden is maar daardoor de huid links en de kop van de slang beide eruit liggen. Terwijl de kop juist datgene is wat ik hier volledig scherp zou willen zien. Wel een boeiend beest om te fotograferen, qua kleur en textuur!

Nieuwe ava geschoten voor op de verschillende social media sites.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7111/7701834108_8cfa1e20c8_z.jpg
Canon 60d met nifty fifty op ISO100, 1/200, f/1.8
430EX door paraplu op 1/8 rechts van camera
Getoned in Lightroom

Ik vind zelfportretten maken echt rotwerk, want sta om een reden aan deze kant van het fototoestel, maar het is wel goed om te oefenen en in dit geval had het een doel. Wat ik erg moeilijk vind is om foto's van mezelf te bekijken en beoordelen zoals ik zou doen bij een serie foto's van een ander persoon die model staat. Het 'dit is technisch een betere foto' versus het 'maar zo wil ik niet online staan' gevoel kunnen afwegen. Foto's waarop ik lach vind ik verschrikkelijk, ik voel me ontzettend oud door de resulterende lijnen en schaduwen, maar dan krijg je automatisch als keuze dit soort foto's. Is de gezichtsuitdrukking dromerig? Is het bedenkzaam? Is het chagerijnig? Of zelfs saai en verveeld? Ook dat inzicht ben ik een beetje kwijt als ik naar foto's van mezelf kijk. Ik hoop op bedenkzaam, maar ik ben bang dat het op mensen als chagerijnig overkomt, wat minder positief is op je linkedin etc :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Thanks voor reacties. Misschien vanavond nog eens proberen! (Hoewel, ben daar wel lek gestoken door muggen :/ )

@Acolyte57: Mooie foto, niks op aan te merken. Maar wat je zegt over het doel van je foto; de kleuren/toning helpt eerlijk gezegd ook niet mee met een dergelijk neutrale gezichtsuitdrukking denk ik dan. Overigens; als je dezelfde foto nog eens maakt maar dan met zo'n heel klein lachje ipv een brede smile? Wellicht helpt dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Acolyte57: Je linkerwang (voor jou dus, voor de kijker rechts) is net wat aan de lichte kant voor mij, er komt zelfs een lichte gloeiing vanaf ;) En op de achtergrond zie je rechte lijnen (van een deur zo te zien?) die gekanteld zijn, waardoor het opvalt dat de foto scheef staat.

Wel knap dat je jezelf scherp hebt gekregen op f/1.8 trouwens :P

Ow, en qua blik vind ik 'm niet onaardig, maar je ogen zitten wel heel erg in de hoek. Misschien iets meer je hoofd naar de camera draaien :)

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 03-08-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ witteken: |:(? Je knoopt nu 2 dingen aan elkaar die niet bij elkaar horen. Mijn eigen blik op hoe ik ben begonnen een uitnodiging van mij aan jou om de discussie te stoppen, wat spanning uit de lucht te halen, en je vooral uit te nodigen om meer te laten zien. Zo'n |:( vind ik getuigen van het laatste woord moeten hebben, en dus een beetje ongepast.

Nu komt het natuurlijk over alsof ik het laatste woord wil hebben, snap ik :), maar dat moest er toch even uit. Ik probeerde namelijk te bemiddelen..

Onward met foto's! Want er zijn gelukkig ondertussen weer wat gave platen gepost!!

@ Gadgetgek: Jammer dat ie net niet in het midden staat. Misschien kun je de donkere delen van de eerste ?etage? nog wat lichter maken. Dan is de overgang tussen licht en donker iets minder en wordt de foto misschien nog iets abstracter..

@ Hahn: Brr, krijg altijd de kriebels van slangen, deze ligt er lekker dreigend bij, dat benadrukt het voor mij nog meer, goed gedaan! Ik zou alleen de onderste onscherpe rand wegkropen, die vind ik wat storen.

@ Acolyte 57: Ik vind 'm qua belichting bijna HDR achting overkomen, dat zou van mij net ff minder mogen. En ik zou de contouren van water achter je bevind nog iets verder blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RobB_W schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:02:
@ witteken: |:(? Je knoopt nu 2 dingen aan elkaar die niet bij elkaar horen. Mijn eigen blik op hoe ik ben begonnen een uitnodiging van mij aan jou om de discussie te stoppen, wat spanning uit de lucht te halen, en je vooral uit te nodigen om meer te laten zien.
Eerst zeg je dat je pas een jaar foto's durft te tonen. En even later wil je dat ik meer foto's post |:(. Daarmee spreek je jezelf toch tegen. Vandaar de emoticon. Ik wil me niet verder laten afzeiken door pro's met hun...hun equipment waarmee zij goeie foto's kunnen nemen.
Zo'n |:( vind ik getuigen van het laatste woord moeten hebben, en dus een beetje ongepast.

Nu komt het natuurlijk over alsof ik het laatste woord wil hebben, snap ik :), maar dat moest er toch even uit. Ik probeerde namelijk te bemiddelen..
Die zin dat voor de tweede quote stond had ik maar half gezien. Ik doelde niet op het laatste woord enzovoort te hebben.

Als jij nog een laatste woord wilt hebben, doe maar. Maar ik ga nu naar spectate mode, de verdere mooie foto's bekijken :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Witeken, neem hier eens een kijkje: http://fstoppers.com/iphone . Een professionele fotograaf die de misschien bekende spreuk maar eens gaat testen: "De fotograaf maakt de foto en niet de camera". Met een iPhone kan hij nog steeds goede foto's schieten, laat staan wat hij met een normale compact had kunnen doet.

Je zult toch enigszins kritisch ten opzichte van je eigen werk zijn, want je medetweakers laten hier gewoon hun ongenuanceerde mening horen >:) . Deze waarschuwing staat ook in de modbreak bij het posten:

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:18:
[...]

Eerst zeg je dat je pas een jaar foto's durft te tonen. En even later wil je dat ik meer foto's post |:(. Daarmee spreek je jezelf toch tegen. Vandaar de emoticon. Ik wil me niet verder laten afzeiken door pro's met hun...hun equipment waarmee zij goeie foto's kunnen nemen.

[...]

Die zin dat voor de tweede quote stond had ik maar half gezien. Ik doelde niet op het laatste woord enzovoort te hebben.

Als jij nog een laatste woord wilt hebben, doe maar. Maar ik ga nu naar spectate mode, de verdere mooie foto's bekijken :).
Prima idee want je begint mij op de zenuwen te werken. ;)

De goede foto's hier in dit topic hebben voor 99.9% te maken met de fotograaf die ze maakt en niet met hun spullen. De meesten die hier posten zijn ook geen pro's maar amateurs. Als je het niet kan hebben om kritiek te krijgen op je foto's, waarom post je dan een foto? Dacht je dat we gingen zeggen wou fantastisch dat je dat heb kunnen vastleggen, je bent de beste witteken! Direct de foto in de Hotshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

LaurentS schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:08:
Als je het niet kan hebben om kritiek te krijgen op je foto's, waarom post je dan een foto?
Ik heb het niet op de kritiek maar het gezeik dat een beginner hier zijn vakantiefoto's post enz.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Ik heb het niet op de kritiek maar het gezeik dat een beginner hier zijn vakantiefoto's post enz.
Dus je hebt het op dit, neem ik aan:
Nee even serieus, snap dat je best blij bent dat het je gelukt is maar ga niet verwachten dat hier iedereen je commentaar vol lof gaat geven alleen omdat jij zo blij bent dat het shot is "gelukt". We proberen hier eerlijk en oprecht commentaar te geven voor mensen die er ook serieus mee bezig (willen) zijn, geen zin om hier random vakantie foto's gemaakt met een compact camera na 10 bier van iedereen hier te gaan zitten beoordelen.
Tja, je moet wel lezen wat er staat he! Er staat 'random vakantie foto's gemaakt met een compact camera na 10 bier'.

De foto's die ik hier de laatste tijd heb gepost bvb in [verzamel] Vogels zijn ook vakantiefoto's, daarom zijn ze nog niet slecht. Dat staat los van mekaar. Van mij mag jij trouwens zo veel foto's posten als je wilt, goede of slechte, ik geef er dan gewoon eerlijke commentaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
witeken schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:18:
[...]
Ik wil me niet verder laten afzeiken door pro's met hun...hun equipment waarmee zij goeie foto's kunnen nemen.
Tjonge jonge voel je niet zo aangevallen, je hoeft het niet altijd eens te zijn met iedereen, maar je kan toch op een redelijke wijze discussiëren, en je mag ook prima verdedigen waarom je het wel of niet eens bent met opmerkingen, maar zeg nou niet dat wij pro's zijn en dat we met goeie equipement die foto's kunnen maken. Volgens mij zijn bijna allen die hier posten enthousiaste amateurs, en ook echt niet allemaal met "dikke" gear (heb ik ook niet). En zoals gezegt met zelf een iphone kun je hele leuke platen maken.

Ga dit eens kijken ter inspiratie:
YouTube: "Pro Photographer, Cheap Camera" Series

Pro Photographer, Cheap camera challenge

Kan ik iedereen trouwens aanraden als je het nog niet kent, is echt een leuke youtube channel.

Ik zelf heb deze bijvoorbeeld ook gemaakt met de camera van mijn vrouw. Een nikon comact van 60 euro: Is toch ook een aardige foto met een point&shoot cheap camera? (hoef ik geen commentaar op, deze had ik al eens gepost hier btw)

Foto by Alex de Groot, on Flickr

Maar ga vooral gewoon foto's blijven posten, en wees blij met elk commentaar dat je krijgt want je leert er alleen maar van.

[ Voor 3% gewijzigd door hypz op 03-08-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:28
@witeken: Zoals de in de startpost kan lezen wordt hier wel een bepaalde ondergrens gesteld wat kwaliteit betreft. Jouw foto zit onder die grens en ik zou zeker het goedbedoelde commentaar ten harte nemen.

@iedereen: de discussie stopt onder deze streep zodat er weer ruimte is voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Fine, dan bijt ik het spits wel af. (Laatste voorlopig hoor! :P )

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7128/7706021958_5df46c2ca8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RBH: Je had je camera net opgesteld voor een shot in kikkerperspectief en toen kwam de hond langs?
@Hypz: Mooie foto, maar ik vind 'm veel sterker wanneer hij 90 graden naar links gedraaid wordt, en dan iets meer croppen op het gezichtje.
@Acolyte57: Mooie portretfoto. Ik vind de belichting mooi gedaan, beetje hard, maar ziet er niet geflitst uit.
@Hahn: Focus niet netjes op het oog, geen verplichting, maar het valt wel gelijk op. Toch een mooie foto, beetje zonde van de rommelige onderkant.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7125/7706153028_6910721bd1_z.jpg
Kiss me by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:11
@gadgetgek
Leuke hoeken, scherp, mooie contrast
@Hahn,
Mooie foto om naar te kijken. Kleurbewerking vind ik mooi gedaan
@Acolyte57,
Geen verkeerde foto, maar maar ik zou er iets meer kleur in willen zien. Mijn smaak dan :9
@hypz,
Prachtig :) :) :) :) :) :) :)
@RBH,
Sorry, maar ik vind hem niet echt interessant.
@Sargonaut,
Geslaagde foto zoals altijd. Mooie kleuren, dof en een leuke onderwerp

Hier komt die van mij. Altijd leuk om in regen foto's te gaan schieten!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/70ZTX8hDs6jGdXi1qpN3MVtu/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ty voor het commentaar, maar was een voorbeeldje van een foto die wel ok kan zijn zonder dure gear in reactie op witeken (als je het over die plaat met die baby had iig) ;-)

Had hem namelijk al een keer gepost hier een poos terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

@gadgetgek:
Ik vind het net niet in het midden juist leuk :D Misschien had ik zelf dat effect een tikje aangedikt, nu zou je kunnen denken dat het per ongeluk niet gelukt is om het perfect te centreren (wat je zelf ook aangeeft :+ ). Erg gebeurt ook veel op de foto voor mijn oog, dat is best knap voor één van de meest gefotografeerde objecten óóit. Mooie geelbruine kleur.

@Hahn:
Niks op aan te merken. Ik twijfel of ik zelf de onscherpe rand op de voorgrond er op had gezet, maar waarschijnlijk mis je te veel dieptewerking als die rand weg is. Mooi beest 8)

@Acolyte57:
Knappe foto, technisch helemaal goed en erg goed gelukt gezien je m zelf hebt gemaakt van jezelf. Bij mij lijkt je blik wat verveeld (aangezien je er om vraagt). Misschien wat spelen met de wenkbrauwen/blik? Het niet lachen stoort me totaal niet. Verder is het voor social media een topfoto :Y

@RBH:
Mooi sfeer/mood foto. Vignettering past daar goed bij imho. Is dat een huis op de achtergrond? Zat je in een auto? Ik vind de ongebruikelijke crop leuk. Misschien links iets te crap?

@Sargonaut:
Erg leuke plaat. Dat alles naar wit wegblaast is weer wat anders. De toning naar bordeauxrood maakt het ook wat ongebruikelijker en dat nodigt een tweede blik uit. Als ik iets moet verzinnen: ik had de neus/voorlip ook graag scherp gezien, dan was de kikker er nog meer uitgesprongen. Maar dat is millimeterwerk.

@Hamed:
Mooie foto. Wat vol in het midden, maakt het ietsjes minder spannend. Nu is het echt: Kijk, bloemen! :+ Misschien had ik het met een stopje meer geschoten, dan was de klomp bloemen in zijn geheel een tikje scherper geweest. Hoewel meer bokeh op de achtergrond ook leuk zou zijn. Lastig lastig. Waterdruppels zijn leuk :Y

Ik plaats ook maar eens een foto hier, omdat ik graag commentaar er op hoor. Ik vind namelijk dat er nog iets mee moet qua bewerking om de foto interessanter/pakkender te maken, maar ik zie het niet meer. Misschien is het gewoon niks en denk ik dat het wat zou moeten zijn, dat kan ook natuurlijk. Dus ik hoor het graag.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G4PoIZd2B22zVmXxG6hod2XI/full.jpg

(klik voor groter)

Verhaal: ik was met mijn vriendin op een landgoed en daar stond de Citroënbus. De neus is zo vierkant en deed me zo aan Darth Vader denken, dat ik er een foto van moest maken. Helaas neem ik met Oly Pen geen statief mee (dat zou de draagbaarheid weer teniet doen), want dit was een goede kandidaat voor een subtiele HDR, maar goed. Ik heb mijn best gedaan om de bus meteen goed te centreren / vierkant in beeld te krijgen. In Lightroom heb ik maar lichte lens-distortion hoeven toe te passen om het perfect te krijgen. Daarna in een vreemde maat gecropt. En nog wat PS en hoppa.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zeker een aparte foto op deze manier :P Maar als je 'm zo frontaal en beeldvullend wilt laten zien, dan zou ik die laatste paar pixels aan (alle vier) de randen er ook afhalen, want nu is het nét niet helemaal beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Tsja, dat heb ik gedaan om te kijken en dan ziet het er echt raar uit: de gevouwen metalen randen horen er wel bij en de scharnieren kappen dan echt lelijk af. Misschien de donkere vlekken in de randen wegsoepen (van de zijramen ofzo), maar dat vind ik ook weer zoiets... Lastige crop, dat zeker :D

edit:
Voorbeeld met nog krappere crop:
http://tweakers.net/ext/f/IlDOzxfmyRWnLjjiAK256KdD/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Twhomp op 04-08-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
Twhomp schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:39:
Tsja, dat heb ik gedaan om te kijken en dan ziet het er echt raar uit: de gevouwen metalen randen horen er wel bij en de scharnieren kappen dan echt lelijk af. Misschien de donkere vlekken in de randen wegsoepen (van de zijramen ofzo), maar dat vind ik ook weer zoiets... Lastige crop, dat zeker :D
Echt gave maar lastige crop, die randjes storen als je langer naar de plaat kijkt, maar als je dan dat eraf cropt en nog iets langer kijkt dan storen de afgekapte scharnieren weer, ik snap t dilemma.
Desalniettemin vind ik t hele toffe manier om zo'n oude citroen in beeld te brengen! Erg creatief en origineel, mijn complimenten dus.
Enige wat ik misschien nog leuker had gevonden was als je iets lager had gezeten, zodat de koplampen (ogen) je ook 'aankijken'.
top foto+bewerking Sargonaut, vind dat je er altijd veel energie in steekt en deze steekt er echt bovenuit.

@Hamed, lekkere foto, misschien wat centraal maar van de andere kant ook weer redelijk symmetrisch. Als ie echt symmetrisch was geweest dan was ie nog beter geweest. Of als die mogelijkheid er was geweest dan die prop bloemen links en rechts een mooie groene bokeh dat was misschien nog wat beter geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door ed-oorklep op 04-08-2012 00:51 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

ed-oorklep schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:44:
Echt gave maar lastige crop, die randjes storen als je langer naar de plaat kijkt, maar als je dan dat eraf cropt en nog iets langer kijkt dan storen de afgekapte scharnieren weer, ik snap t dilemma.
Desalniettemin vind ik t hele toffe manier om zo'n oude citroen in beeld te brengen! Erg creatief en origineel, mijn complimenten dus.
Enige wat ik misschien nog leuker had gevonden was als je iets lager had gezeten, zodat de koplampen (ogen) je ook 'aankijken'.
Dank je voor je compliment :)

Over die koplampen hou ik in mijn achterhoofd als ik in een vergelijkbare situatie kom. Ik ben zelf 2 meter, dus dat soort dingen vallen mij nooit zo op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Twhomp schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:20:
Ik plaats ook maar eens een foto hier, omdat ik graag commentaar er op hoor. Ik vind namelijk dat er nog iets mee moet qua bewerking om de foto interessanter/pakkender te maken, maar ik zie het niet meer. Misschien is het gewoon niks en denk ik dat het wat zou moeten zijn, dat kan ook natuurlijk. Dus ik hoor het graag.

[afbeelding]
Paar dingen die misschien hadden geholpen :

- Polarisatie filter om het interieur te zien.
- Een flits om de schaduwen weg te werken.

Of gewoon op een ander moment de foto schieten, zodat alles goed belicht is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto