Alweer een tijd geleden dat ik hier een foto geplaatst heb... Tijd voor een post dus!
@Blade08, Leuke stack! Je bos(?) rand is wat te zwart geworden, misschien dat je daar nog wat aan kan veranderen. Daarnaast vind ik hem aan de rechterkant ook wat kort qua ruimte.
@Ed-oorklep, mooie foto! Prima contrast, maar voor mij oogt hij nog iets scheef (heb je ondertussen al iets veranderd of niet?)
@Thijsg, je onderwerp is ten opzichte van de achtergrond te donker. Fill light wil waarschijnlijk wat helpen. Compostie is wel erg leuk!
@Hamed, lekkere selectieve scherpte! Linksboven en rechts onder heb je nog twee lijnen die storen (blauwig van kleur). Het lieveheersbeestje zit wel erg dicht op het graan, ik denk dat de foto beter uitkwam als deze wat verder uit elkaar zouden zitten.
@Contrast, prima kleuren en scherpte. Het enige idee wat ik zou zeggen, zet de weg eens recht. Het zou kunnen dat daardoor de sfeer ook weg is... In dat geval zou ik het zo laten.
@Wormaap, de foto kijkt wel lekker weg. De lijnen lopen alle lekker in de kijkrichting. Je zwart wit omzetting vind ik over het algemeen prima, miscchien dat je iets meer detail kan krijgen in de dakrand?
@Younes, Wat RobbieB al zei, Brenizer methode was misschien een leuk experiment geweest! Daarnaast geen nabewerking? Hier valt meer uit te halen.
@RobbieB, leuk gedaan! Eigenlijk weinig op aan te merken, prima uitgevoerd!
@Pasquald, ik zou toch proberen de bovenleidingen weg te halen. Die storen toch wel, daarnaast staat de boom er ongelukkig. Kleuren zijn wel lekker!
@Barrycades, ik zou het bij kleur houden, het past wel in de sfeer van de foto. Daarnaast lekker mysterieus en mooi landschap!
@Gadgetgek, leuk experiment niet maar niet zo heel spannend als foto.
@Freakout1, bezig geweest met strobisten? De twee linker foto's zijn het beste. Bij de derde foto vind ik het licht op zijn rechterwang wat hard en daardoor de schaduw van de kraag wat storend. Wel leuk dat hij drie keer even groot is afgebeeld!
@Verskure, mooi tafereel! Ik mis een beetje contrast nog. Misschien in heavy zwart wit?
@Blade08, een woord, wauw!
@Possible, de lichtjes storen nog al, Daarnaast vind ik de kleur geel (wat die kerk natuurlijk is) nogal overheersend. Zeker als je rechtsonderin de glas in lood ramen houd.
@Gadgetgek, qua sfeer een hele mooie foto. Misschien dat je met een lichte HDR de foto aan de onderkant ietsje lichter had kunnen maken. Al zullen de mensen daar onderin dan snel gaan storen denk ik.
@Gish, het HDR effect is hier wat te ver gegaan voor mijn smaak. Veel witte vlekken en scherpte weg.
@Verskure, ik dacht eerst aan Australië, tot ik Tenerife las. Mooie kleuren en prachtig tafereel!
@MsCoquette, prima macro foto! Het blad bovenin over het beestje leidt wat af, het zelfde geldt voor de witte plek links, Daarnaast zou ik eens proberen de algehele belichting iets omlaag te halen en wat meer contrast te maken.
Examenfeestje van afgelopen tijd. Ben een tijdje aan het spelen geweest met mijn nog niet zo oude 35mm 1.8. Eigenlijk dacht ik dat er niet zo veel tussen zou zitten (het blijft een feest natuurlijk), maar dit portretje was voor mij toch de moeite waard. Zelf vind ik de bovenkant eigenlijk wat te kort en is er iets te veel ruimte aan de rechterkant.
20120616_0136_koen_rijpkema.jpg by
Zandpad, on Flickr