Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.002 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Thijsg schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:27:
@Milo: Erg leuk hoe de hommel stil lijkt te hangen in de lucht. Scherpte is helaas niet helemaal perfect. verder zou ik wat meer van de bovenkant gecropt hebben.

@ventieldopje: Mooie kleuren in de plaat. Mais zou nog iets beter in beeld kunnen, misschien als je een paar stappen naar voren had gedaan zodat het maisveld al onderaan de foto begint?

@MeRCeNaRy514: Leuke bloemen in beeld. onscherpe stelen komen leuk uit. Detail van de bloem zelf vind ik nog wat beter kunnen net zoals het zonlicht op de achtergrond boven in beeld wat ik vind afleiden.

@Lapras: Leuke kijklijnen in de foto. Kleur zou nog iets verbeterd kunnen worden. Verder vond ik de foto van de boot en de man met de verrekijker op Picasa wel leuk.

Hieronder een eerste foto van mij. Ik vind zelf de beweging in de foto wel leuk. Ik ben pas net begonnen met fotograferen dus alle commentaar is welkom!!

[afbeelding]
Time for a dive by Thijs643, on Flickr
Bij nader inzien heb je gelijk.

Heb de bloemen wat scherper gemaakt en het licht van de zon op de stenen wat "gedimd".

*edit*: Klote aperture synct niet deftig... Juiste kopie staat online nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Thijsg schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:27:
Hieronder een eerste foto van mij. Ik vind zelf de beweging in de foto wel leuk. Ik ben pas net begonnen met fotograferen dus alle commentaar is welkom!!

[afbeelding]
Time for a dive by Thijs643, on Flickr
TIP van Flip : Je sluitertijd is veel te lang.

Als je zoiets op 1/160 wil fotograferen moet je doen alsof het een auto is bijvoorbeeld en mee bewegen (pannen!) met je object met je burst stand aan en eventueel in de Tv of S stand zoals dat heet op je Sony gok ik.
Ik denk dat je beter af was met 1/800 of korter :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:13:
[...]

TIP van Flip : Je sluitertijd is veel te lang.

Als je zoiets op 1/160 wil fotograferen moet je doen alsof het een auto is bijvoorbeeld en mee bewegen (pannen!) met je object met je burst stand aan en eventueel in de Tv of S stand zoals dat heet op je Sony gok ik.
Moet je dan ook niet eerst de in-body stabilisatie uitzetten? Het lijkt me best een lastige techniek om toe te passen, zeker als je net begint maar het zou de plaat wel een stuk spannender maken ja, kijk altijd met veel bewondering als ik foto's zie van auto races enzo met pan shots.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:13:
[...]
Ik twijfel daar eerlijk gezegd een beetje bij. Jullie zullen er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik, maar op dit moment bewoog alleen de linker voorpoot. Voor de rest staat t beest stil. Zoveel actie zit er namelijk niet meer in na een paar jaar in een kooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Thijsg schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:37:
Ik twijfel daar eerlijk gezegd een beetje bij. Jullie zullen er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik, maar op dit moment bewoog alleen de linker voorpoot. Voor de rest staat t beest stil. Zoveel actie zit er namelijk niet meer in na een paar jaar in een kooi...
Hij sprong niet van rechts naar links ?? Daar lijkt het namelijk op ...
Ventieldopje schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:19:
kijk altijd met veel bewondering als ik foto's zie van auto races enzo met pan shots.
Als T.net ooit nog die stomme 2 MB limiet voor uploads eraf haalt dan heb ik er een paar voor je ;)

[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 15-06-2012 16:45 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
Inderdaad, als je goed bij zijn rechter voorpoot kijkt zie je geen kringen in het water. Die stond er namelijk al een tijdje in toen de tijger met zijn linkerpoot door het water zwaaide.
Moet toegeven, mijn titel is een beetje misleidend.

[ Voor 178% gewijzigd door Thijsg op 15-06-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:44:
[...]

Hij sprong niet van rechts naar links ?? Daar lijkt het namelijk op ...

[...]

Als T.net ooit nog die stomme 2 MB limiet voor uploads eraf haalt dan heb ik er een paar voor je ;)
Flickr, imageshack, enz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flickr ga ik nog een keer regelen, maar dat wordt dan ook echt één grote dump in 1 keer als online backup als het ware incl. betaald account (ik kijk graag naar full size foto's !!) :)

Alle andere opties vind ik niet leuk eigenlijk, maar ik heb wel een heleboel ruimte hier op T.net vanwege karma uit het verleden... nou nog die suffe limiet eraf en dan ben ik helemaal happy O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@MeRCeNaRy514, tja ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Vind er niet heel veel aan en dat komt niet omdat het een macro is, ik hou juist van macro's maar er is niks in de foto dat echt mijn aandacht vraagt en vasthoud.

@Lapras, leuk shot maar een beetje gewoontjes, houd niet mijn aandacht maar ik denk dat hier ook meer gaat om de herrinnering ;)

@Thijsg, leuk probeersel maar de panning techniek moet je nog wel wat bij werken :)

Moonlit Lake
5D Mark II, Vivitar 28mm f/2.8, 3 shot HDR (-2, 0, +2)

Ohja en zoals altijd ... klik voor groot :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 16-06-2012 18:03 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ventieldopje schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:03:
@MeRCeNaRy514, tja ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Vind er niet heel veel aan en dat komt niet omdat het een macro is, ik hou juist van macro's maar er is niks in de foto dat echt mijn aandacht vraagt en vasthoud.

@Lapras, leuk shot maar een beetje gewoontjes, houd niet mijn aandacht maar ik denk dat hier ook meer gaat om de herrinnering ;)

@Thijsg, leuk probeersel maar de panning techniek moet je nog wel wat bij werken :)

[afbeelding]

Oeh, hele mooie toning. Ik zou hem misschien alleen nog een keer op -3 erbij geschoten hebben, er valt naar mijn smaak net iets te veel detail in het donkere weg. Maar echt een hele mooie plaat!

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

DonMetal schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:11:
[...]

Oeh, hele mooie toning. Ik zou hem misschien alleen nog een keer op -3 erbij geschoten hebben, er valt naar mijn smaak net iets te veel detail in het donkere weg. Maar echt een hele mooie plaat!
Er zit nog genoeg dynamisch bereik in om de schaduwen op te trekken alleen krijg je dan een fletse plaat, bovendien gaat het ook niet om wat er zich in het donkere afspeeld ;)

En is -3 niet juist donkerder?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik zou het zonde vinden om de schaduwen te laten verdwijnen. Het is tenslotte avond c.q. nacht en dat mag je best zien. Zo aanwezig zijn ze nu ook weer niet. Op mijn niet al te helder ingestelde monitor zie ik voldoende details iig. Toning is passend gekozen. Jammer van de vegen in de lucht, dat is niet mijn ding, maar oké, smaken mogen verschillen. Goede plaat, al met al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Toff schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:46:
Ik zou het zonde vinden om de schaduwen te laten verdwijnen. Het is tenslotte avond c.q. nacht en dat mag je best zien. Zo aanwezig zijn ze nu ook weer niet. Op mijn niet al te helder ingestelde monitor zie ik voldoende details iig. Toning is passend gekozen. Jammer van de vegen in de lucht, dat is niet mijn ding, maar oké, smaken mogen verschillen. Goede plaat, al met al.
Grappig, die vegen is een van de dingen die ik zo mooi vind aan deze plaat. De lucht was echt geweldig die avond vind ik, met een heldere lucht zou ik hem toch wat gewoontjes gevonden hebben ondanks de toning ben ik bang maar inderdaad smaken mogen verschillen!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ventieldopje schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:34:
[...]

Er zit nog genoeg dynamisch bereik in om de schaduwen op te trekken alleen krijg je dan een fletse plaat, bovendien gaat het ook niet om wat er zich in het donkere afspeeld ;)

En is -3 niet juist donkerder?
+3 bedoel ik ook ;)

Nu op mijn andere PC ziet hij er al wat beter uit inderdaad, toch had ik hem misschien nog iets geschoven.

Die vegen vind ik ook juist mooi.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46

Polariteit

Fietsende fotografeur

[afbeelding]

Vette plaat. Mooie kleuren en 'vegen' in de lucht. De blauwe waas over de silhouetten vind ik wat minder, ziet er nogal 'vies' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@Milo.
Scherpte diepte klopt net niet. Natuurlijk erg lastig met een bewegend voorwerp zoals een bij

@Ventieldopje Kon zelf helaas geen andere hoek kiezen. Moest demo's geven en de zaak bedienen. Wel heeft iemand anders vanuit de andere kant een foto genomen, die hoek is inderdaad wel mooier.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7087/7334067164_eb39f51c04.jpg

Wat betreft jouw foto ben ik erg te spreken over de mooie lijnen in de lucht, heerlijk warme kleur en dan die donkere voorgrond.

@MeRCeNaRy514
Scherpe macro, helaas niet echt interessant.

@Lapras
Beetje doffe kleur, maar wel een erg mooi landschap.

@Thijsg
Leuk moment. Alleen jammer dat het gezicht van de tijger niet zichtbaar is.

@Ventieldopje
De lucht is erg interesant maar de voorgrond is erg grauw. Voelt toch wel alsof er iets mist.

Heb mijn fisheye eens onder het stof uitgehaald en er mee de klimhal ingedoken tijdens de club kampioenschappen. Tijdens de finale net naast de route gaan hangen en daar wat uitgeprobeerd. Denk wel dat een diagonale fisheye ipv circulair beter was geweest, maar die heb ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7095/7385329216_bf6c032a37.jpg

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Mooie toepassing van een Fish dus. Weet alleen niet of ik de zwarte randen vind passen.

Alpen plaatje van mij. Ben er wel tevreden over, maar wellicht hebben anderen wel wat puntjes. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5072/7385745450_c94a8e17fa_c.jpg
Alpe Rona by Barrycades, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

Nee, geenszins. Ik heb bewust gezocht naar deze compositie. Het kasteel zelf is een aardig plaatje, maar vastgelegd zoals de meesten het zouden doen, zou het vooral een registratie zijn. Door de invoerende lijn linksonder, de persoon rechts in beeld en het kasteel uit het midden hoopte ik een aardig plaatje te creeren. Dat is dus niet geheel gelukt helaas.

@De rest: De rare kleur is mijn eigen fout. Een poging tot enigszins creatief te zijn terwijl je kleurenblind bent is niet bijzonder verstandig. Normaal laat ik iemand er nog naar kijken of ik geen grote fouten heb gemaakt, deze keer dus niet. Onhandig.

@ThijsG: opzich geen slecht beeld, maar je wilt bij een dier toch wel (bijna) altijd wel de kop zien. In ieder geval de ogen, die dan ook scherp moeten zijn.

@Ventieldopje: het klinkt bijna kinderachtig uit mijn mond, maar ik vind jouw foto dus weer erg gewoontjes. Het is een mooie lucht, maar je hebt je camera op wat bomen gericht en afgedrukt zonder veel moeite te doen voor de compositie. Daarnaast is hij te donker, zijn de bomen niet scherp en is de weerspiegeling in het water niet spannend genoeg om de horizon precies in het midden te rechtvaardigen. Ook de vignettering is een trucje dat mij persoonlijk niet aanspreekt.

@Dalus: Lastig. Mijn eerste reactie is dat je veel dichterbij zou moeten staan, nu is het hoofdonderwerp wel erg klein (en in het midden - probeer dat altijd te vermijden), maar dan zou je die mooie cirkel van het dak missen. Ik had hem dus liever wat dichterbij gezien en wellicht een lager standpunt om de nadruk wat meer op het dak te leggen. Verder wil je die pilaar eigenlijk niet in beeld hebben.

@Dalus2: Leuk effect die fish-eye. Boeiende foto omdat er zoveel te zien is.

@Barrycade: prima landschapsfoto. Hij zou van mij een tikkie verzadigder mogen, maar dit is waarschijnlijk wat trouwer aan de waarheid. Je zou eigenlijk net een persoon willen zien wandelen op dat pad, of een koe op het bergje links om de foto net wat dat extra bijzonders te geven, maar voor de rest is er weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@Barrycade
Mooi landschap, jammer dat je het weer niet echt mee had. Lucht lijkt vrij grauw, waarschijnlijk redelijk vochtig weer. Beetje spelen met clarity en zoals aangegeven verzadiging.

Lapras die eerste foto is niet door mij gemaakt. Was alleen ter illustratie bedoelt om een ander standpunt te laten zien dus je hoeft er niet perse op te reageren.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

@Barrycade. Ah, ik las verkeerd. Ik dacht al eerder een soortgelijke foto te hebben zien langskomen, dus ging er van uit dat die ook van jou was.

Overigens vind ik dat het weer juist wel erg meewerkt op zijn foto. De wolken in de blauwe lucht maken de foto boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Lapras, ik zou wel graag willen weten wat voor compositie je dan gemaakt had. De bomen zijn niet haarscherp maar ook weer niet onscherp, echter is dit een HDR van 3 foto's (-2, 0, +2) en was de sluitertijd vrij lang omdat het érg donker was rond dat tijdstip, zal er iig de volgende keer beter op letten ;) Ik zal hem in ieder geval een tikje lichter maken ook :)

Bomen wat lichter en duidelijker gemaakt:
Moonlit Lake

[ Voor 23% gewijzigd door Ventieldopje op 18-06-2012 15:23 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

@Barrycade: Mooie landschapsfoto, en zoals er al een paar keer is gezegd, jammer dat er redelijk wat bewolking was.

@Ventieldopje: Dit is een leuke foto, maar persoonlijk vind ik de kleuren wat te dof en te donker.

Wel 2 daagjes geleden heb ik voor de eerste keer met mijn nieuw fototoestel (EOS 600D 18-135mm lens) gewerkt. (daarvoor altijd met een compact gewerkt)

Ik heb hier al enkele prachtige foto's voorbij zien komen, dus ik dacht ik probeer het zelf ook eens.
Deze foto is genomen op een 2PK Meeting in Heusden Zolder. Naar mijn mening is dit de mooiste foto van heel mijn set van die dag. Deze foto heeft geen nabewerkingen gekregen (geen extra kleuropties,...).
Misschien had ik iets meer naar links moeten gaan staan en wachten totdat de personen op de achtergrond weg waren. Alhoewel, nu zie je ook dat de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Voor mij was het ook een grote test.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7240/7385919804_3853fd8cdb_z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door jordy-maes op 18-06-2012 15:41 . Reden: Comments op vorige ppl ]

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
Wil je ook even commentaar geven op je voorgangers?
Over jouw foto: wat te donker en de achtergrond is storend. Ook het stukje van de gril leidt wat af.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

@Ventieldopje: Hij wordt lichter al beter. Je hebt hem niet op een statief gemaakt? Dan is hij inderdaad nog scherp, wat ongetwijfeld niet eenvoudig geweest moet zijn.

Qua compositie wil je een mooie invoerende lijn hebben of een voorgrond om diepte te scheppen in je foto. Dit zijn manieren om je foto minder plat te maken en je het gevoel te geven dat je naar een driedimensionaal plaatje kijkt.

Op mijn foto kan je niet anders dan naar dat meisje kijken, en daarna naar dat kasteel. Je ogen worden er automatisch naar toe getrokken. Dat is bewust gedaan. Daarnaast zie je, doordat het kasteel kleiner is, de diepte van het meer en de bergen erachter.

@Jordy-Maes: Probeer je hoofdonderwerp niet in het midden te zetten. Daar wordt een foto nooit mooier van.

Mag ik reclame maken? Zo ja, lees dit boek: http://www.bol.com/nl/p/d...positie/1001004011562382/. Door het volgen van enkele eenvoudige tips (onderwerp uit het midden, niet te ver weg staan, met je voeten 'zoomen') maakt iedereen al snel betere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Lapras schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:01:
Mijn vriendin aan het fotograferen in Schotland:
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op het kasteel dat ik ook gefotografeerd heb in mijn topic :)

Nice shot, alleen vind ik het wat blauwig....Maar dat zal aan het weer gelegen hebben....Het mooiste licht heb je nou eenmaal heel vroeg in de ochtend of wat later op de avond.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Deathchant schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Lijkt wel een beetje op het kasteel dat ik ook gefotografeerd heb in mijn topic :)

Nice shot, alleen vind ik het wat blauwig....Maar dat zal aan het weer gelegen hebben....Het mooiste licht heb je nou eenmaal heel vroeg in de ochtend of wat later op de avond.
Zeer waarschijnlijk hetzelfde kasteel. Het figureerde in de Monthy Python & The holy grail film als the Castle of Aaaargh. We reden van Oban naar Fort William naar Inverness. Die foto ziet eruit alsof hij van het uitzichtpunt is genomen. Met een flinke tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
jordy-maes schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:29:

Deze foto is genomen op een 2PK Meeting in Heusden Zolder. Naar mijn mening is dit de mooiste foto van heel mijn set van die dag. Deze foto heeft geen nabewerkingen gekregen (geen extra kleuropties,...).
Misschien had ik iets meer naar links moeten gaan staan en wachten totdat de personen op de achtergrond weg waren. Alhoewel, nu zie je ook dat de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Voor mij was het ook een grote test.

[afbeelding]
"2PK"? Je bedoelt 2CV natuurlijk... De achtergrond voegt niets toe aan je foto, dus hoe minder ervan te zien is, hoe beter. Denk om je diafragma dus. Verder staat je auto scheef. Rechtzetten op de buis waar de koplamp op bevestigd is, is een optie. Al dat zwart(grill, ruitenwisserarmen, koplamprand enzo) lijkt me niet origineel. Kan me iig niet herinneren dat dit bestond naast chrome (maar dan niet voor het koplamphuis...). Zo ja, dan had de spiegel ook zwart moeten zijn... Kan jij niks aan doen - evenmin als aan het vuil (of is het schade?) - maar het vermindert mijn beleving van de foto.
Ik heb je hele serie op flickr bekeken, maar niet een foto springt er voor mij echt uit. Ik denk dat het voornamelijk komt door je standpunt. Iets door de knieën gaan, zou het dramatisch effect van je foto's aanzienlijk kunnen verbeteren. Verder lijkt je objectief op de 18mm stand behoorlijk te vertekenen. Soms geen probleem en soms zelfs goed toepasbaar, maar een 2CV frontaal van voren en vanaf ooghoogte (je lijkt me tamelijk lang) is niet fraai, vind ik. Het evenement leende zich zo te zien niet echt voor mooie foto's (regen, alles dicht op elkaar, inclusief tentjes), dus het is niet zo vreemd, dat de ideale foto er nog niet tussen zit. Volgende keer meer succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Lapras schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:33:
[...]

Zeer waarschijnlijk hetzelfde kasteel. Het figureerde in de Monthy Python & The holy grail film als the Castle of Aaaargh. We reden van Oban naar Fort William naar Inverness. Die foto ziet eruit alsof hij van het uitzichtpunt is genomen. Met een flinke tele.
Ah juist. En idd dit kasteel ligt tussen Oban en Fort William inderdaad. Even over die flinke tele....het was een Panasonic Lumix TZ7 :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Toff schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:37:
[...]

"2PK"? Je bedoelt 2CV natuurlijk... De achtergrond voegt niets toe aan je foto, dus hoe minder ervan te zien is, hoe beter. Denk om je diafragma dus. Verder staat je auto scheef. [...]Volgende keer meer succes!
Ik dank je voor de gegeven tips. Het is idd 2CV, maar de meeting noemde 2PK (op zen Vlaams).
Helaas stonden er niet zo echt veel 'perfecte' en originele auto's tussen die nog goed waren.
Ik zat gebukt hoor, misschien niet volledig gehurkt.
Maar bedankt voor de tips.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:56
@ Dalus: fish eye werkt echt mee in deze foto! Leuk gedaan!

@ Ventieldopje: ik vind inderdaad de tweede foto beter. De eerste was mij ook een tikje te donker.

@ jordy-maes: persoonlijk had ik de foto iets meer naar links genomen. Dan had je meer grill op de foto gehad en minder storende achtergrond. Nu staat het onderwerp (de lamp) ook zo in het midden.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7088/7402118968_9717881bb3_z.jpg
Chapel by Markicks, on Flickr

Probeersel van mijn kant. Denk zelf dat de driehoeken aan de weerzijden van de ronding nog iets te donker zijn nu ik dit berichtje zo typ.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Ventieldopje: Mooie foto. ND filter gebruikt? Ik vind alleen het blauw wel heel blauw, en de bomen lijken gedesatureerd.
@Jordy-Maes: Leuk gespeeld met de scherptediepte, maar de foto is verder niet heel interessant. De koplamp is relatief klein, en staat zoals gezegd ook erg centraal in de foto.
@Markicks: Erg gave foto. Het is niet de standaard koepel, ook al is het wel de standaard compositie. Ik vind zelf het licht juist wel fijn.

Deze foto heb ik genomen vanaf de euromast. Ben benieuwd naar de feedback. Hij is klikbaar naar een (iets) grotere versie.

Afbeeldingslocatie: http://jn.vg/wp-content/gallery/cache/111__640x_120610-18700.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 19-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jo-hannes schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:20:
Deze foto heb ik genomen vanaf de euromast. Ben benieuwd naar de feedback. Hij is klikbaar naar een (iets) grotere versie.
Weinig origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zeg dan niks als je niks te melden hebt :? Het is inderdaad een locatie waar al heel veel foto's zijn geschoten maar ik vind dit toch wel een fijne plaat om naar te kijken, steekt technisch ook prima in elkaar. Mooie belichting ook!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Ik kwam toevallig langs een skatepark met mijn dochter, ze was er overheen aan het rennen, en toen moest ik denken aan van die skate foto's die je wel eens ziet met een serie van de actie.

Ik heb toen uit losse hand series geschoten en thuis via deze tutorial geprobeerd te bewerken in CS5, daarna in lightroom verder bewerkt. http://wordsilived.blogsp...skateboard-sequences.html

Ik weet dat het niet perfect is, zo is bv bij foto #3 de 4e foto niet in focus, en bij #2 is de schduw bij de laatste zeker niet in orde.

Ik wil dit nog wel meer gaan doen, en vroeg me af of jullie dit ook wel eens doen (antwoord is natuurlijk ja :-) ) En wat jullie workflow is.....

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8142/7403059426_ded1d39221_z.jpg

Solo testcase topic. Dus graag 1 foto plaatsen. Daarnaast is commentaar op anderen ook gewenst.

[ Voor 17% gewijzigd door Universal Creations op 20-06-2012 12:16 ]

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@blade08

Best goed resultaat, wel lekker contrast op het skate ding / toestel. De bossen op de achtergrond zijn wel 1 zwarte vlek geworden. Komt dat door de nabewerking? Anders kun je misschien met een layer mask en gradient werken in PS zodat je dat niet verliest.

[ Voor 65% gewijzigd door hypz op 20-06-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Ik vind het zo al best een leuke foto (schattig meisje ook), maar als dat je eigen kind is is 'ie natuurlijk nog 100 keer leuker :P Compositie zou ietsje beter kunnen, maar qua kleuren vind ik 'm wel goed zo eigenlijk, ondanks het donkere gedeelte bovenin.

edit:
Ow, had 'm niet groot bekeken, daarin is het meisje nergens echt scherp inderdaad, dat is ook jammer. Maarja, klein houden dus ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 20-06-2012 12:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
@Markicks, ik vind m mooi, De symmetrie doet het heel goed, en het straaltje licht dat door de koepel valt is echt perfect. Die donkere hoeken vind ik zelf echt niet storend. Wat me wel opvalt na een tijdje ernaar kijken is dat ie toch net niet symmetrisch is, links lijkt ietsje meer te zitten als rechts, en onder ietsje meer als boven, als ik dan nog iets moet zeggen ;).

@Jo-hannes, Ook een mooie foto, hoge uitzichten vind ik altijd wel wat hebben. Alleen vind ik de lucht in het midden te wit en dat stoort me een beetje maar dat was denk ik wel een bewuste keuze van je.. De grond is daarentegen wel uitstekend uitgelicht en de compositie bevalt me ook zo met die bomenrijen waar je overheen kijkt.

@blade08, leuk idee en voor een eerste uitvoering vind ik m ook best goed. Alleen erg jammer dat ze eigenlijk nergens echt scherp is.

Ik ben de laatste twee weken in Duitsland op vakantie geweest, daar was een stoomlokomotievenmuseum, of ja meer een stoomlokomotievenkerkhof. Maar de sfeer die er hing was wel erg leuk. Was alsof je over een oud rangeerterrein heen liep waar oude stoomlocs gestald waren die op hun gemakje weg aan het roesten waren. Eigenlijk best een leuke plek om een keer een soort van te 'urbexen' ;)
Anyway, na de eerste sortering heb ik deze foto bewerkt en omgezet naar zwart wit om hier te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8150/7404121530_79927373b5_z.jpg
rust'n away by ed-oorklep, on Flickr

Eigen commentaar: vanavond thuis nog even rechtzetten :F

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 08:41
Jo-hannes schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:20:

[afbeelding]
Ik vind dit echt een heerlijke plaat om naar te kijken. Puik gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:37

Pixeltje

Woo-woohoo!

Moustache schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:12:
[...]

Ik vind dit echt een heerlijke plaat om naar te kijken. Puik gedaan!
^met snor! Toffe plaat!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
@Markicks: Mooie kleuren! Ik vind allen het licht op de een of andere manier raar vanuit het midden naar rechtsboven gaan.
@Jo-hannes: Het water mooi strak. Welk ND filter heb je gebruikt?
@blade08: Leuke foto. Ook knap dat je 'm uit de losse pols hebt gemaakt. Scherpte kan inderdaad beter. Misschien focussen op de helling zelf? Dat de bomen erachter donker zijn vind ik juist wel fijn de aandacht verleggen naar het meisje. Contrast van het asfalt met het groen spreekt mij ook aan.
@ed-oorklep: Goede kijklijnen, mooie sfeer. Een nog lager standpunt had de treinen misschien nog groter laten lijken.

Hieronder nog een dierenplaatje van mij. Ik heb wat proberen te veranderen aan de kleuren, maar ik vind het er nog niet echt beter op worden dan zoals hieronder. Heeft iemand nog wat tips wat ik hier nog aan zou moeten/kunnen bewerken?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5080/7183492861_517236c0b9_z.jpg
Nosy donkeys by Thijs643, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fill light misschien? Beiden beesten zijn een beetje aan de donkere kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@ThijsG, wat Hahn zegt ... maar ik vind de uitgebeten lucht eigenlijk storender en zorgt er voor dat je een plaat met heel veel contrast krijgt en eigenlijk een beetje sfeerloos. Misschien dat je de lucht nog bij kan trekken?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:24
@Ventieldopje,
De bewerking erg mooi, naar mijn mening is dit een goed geslaagde foto. Persoonlijk zou ik voor andere kleuren hebben gekozen, maar smaken verschillen.

@jordy-maes
Die grijze wolken op de achtergrond zag ik als eerste. Verder mooie kleuren.

@Markicks,
Zeer mooi. Niks over te zeggen!!

@Jo-hannes.
Lekkere foto. Ook moeite voor gedaan zo te zien.! Mooie uitzicht.

@blade08
Beetje donker aan de bovenkant, maar het onderwerp is zeer vet. Goed bezig.

@ed-oorklep,
De diepte is erg mooi. Net als of er geen einde aan komt.

@Thijsg
De foto heeft wel de nodige bewerking nodig. Ik vind het onderwerp verder beetje saai.

Hier komt die van mij. De kleuren zijn wel misschien beetje fel, maar dat heb ik zelf voor gekozen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FbhJphLKrBfnHxqXQJxZy5LH/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vel = fel? De felheid vind ik wel meevallen eigenlijk. Ik neem overigens aan dat de lieveheersbeestjes het onderwerp zijn, maar als dat inderdaad zo is, dan vind ik het onderwerp wel erg klein in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:24
Ze zijn niet helemaal het onderwerp. Ik wou beetje lente foto's schieten. Mooie kleuren,planten en beestjes die bezig zijn met het voortplanten.Genoeg macro foto's van lieveheersbeestjes :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Bedankt voor alle positieve feedback.
Thijsg schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:01:
@Jo-hannes: Het water mooi strak. Welk ND filter heb je gebruikt?
Een Haida 10 stops filter. Een prima goedkoop alternatief voor de B+W 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

ed-oorklep : vindt hem netjes. Door hem in grijswaarden te zetten komt ie ook meer tot zijn recht vind ik. Misschien inderdaad iets lager getrokken gehad, zoals al eerder aangegeven, maar buiten zoals je ook zelf zegt hem iets rechter te zetten is is aangenaam.

Waar is dat museum trouwens als ik zo mag vragen ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Falcon10 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:49:
ed-oorklep : vindt hem netjes. Door hem in grijswaarden te zetten komt ie ook meer tot zijn recht vind ik. Misschien inderdaad iets lager getrokken gehad, zoals al eerder aangegeven, maar buiten zoals je ook zelf zegt hem iets rechter te zetten is is aangenaam.

Waar is dat museum trouwens als ik zo mag vragen ?
Dat was in Duitsland in de buurt van Trier, Hermeskeil heette het plaatsje geloof ik.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@Jo-hannes: Weinig origineel ??, ja tuurlijk veel ruimte voor andere composities is er daar uiteraard niet. Desondanks is het gewoon een hele mooie plaat, het gebruik van ND voegt ook veel toe aan de sfeer. Misschien dat een nog meer panorma-achtige crop wel beter was geweest, al haal je dan waarschijnlijk weer een deel van de sfeer uit de wolken weg. hmmm maw, prima foto eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@ed-oorklep - Mooie foto! Naar mijn mening kan de contrast wat verhoogd worden om een mooier effect te creëren.

Hieronder een foto van de wegbelijning die ik vanochtend vroeg heb geschoten. (klik voor onbewerkte foto)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/28ui6vs.jpg

Persoonlijk vind ik dat de achtergrond blur wat minder kan. Graag jullie tips.

edit: @Pixeltje - Ik heb de 'rommel' er even uitgehaald. Bedankt voor de tip!

[ Voor 11% gewijzigd door contrast op 22-06-2012 10:06 . Reden: a.d.h.v. feedback hieronder foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:37

Pixeltje

Woo-woohoo!

contrast schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:23:
@ed-oorklep - Mooie foto! Naar mijn mening kan de contrast wat verhoogd worden om een mooier effect te creëren.

Hieronder een foto van de wegbelijning die ik vanochtend vroeg heb geschoten. (klik voor iets grotere foto)
[afbeelding]

Persoonlijk vind ik dat de achtergrond blur wat minder kan. Graag jullie tips.
Wat je zou kunnen proberen is om de "rommel" op de achtergrond weg te werken. De verkeersborden en eventueel dat randje gras aan de horizon, die leiden af en maken de foto rommelig. Denk dat je foto daar een stuk beter van wordt. Verder zijn de kleuren wel mooi en de scherpte is prima!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:31
@Markicks: Mooi :) De driehoeken hadden van mij inderdaad iets lichter gemogen, en ik vind het jammer dat de lichtinval rechtsbven in de koepel de symmetrie een beetje weghaalt. Nu wordt mijn oog daar steeds heengetrokken in plaats van naar het midden.

@Jo-hannes: Dit soort stadsgezichten heb ik zelf vrij weinig mee. Daardoor kan ik er niet direct wat ontzettend nuttigs over zeggen. Hooguit dat ik het contrast wat laag vind, maar dat heb je natuurlijk snel bij vergezichten.

@blade08: Leuk gedaan :) Jammer van het gebrek aan scherpte, maar zeker niet verkeerd.

@ed-oorklep: Iets meer contrast had'm denk ik sterker gemaakt. Voor de rest lekker sfeervol :)

@Thijsg: Zoals Ventieldopje al zegt: jammer van de uitgebeten lucht. Dat maakt'm best hard. Voor de rest gewoon lekker doorexperimenteren met alle schuifjes, dat is de beste manier om er achter te komen wat wel en niet werkt :)

@Hamed: Doordat ik een echt onderwerp mis, weet de plaat niet al te lang de aandacht vast te houden. Technisch ziet het er verder niet verkeerd uit.

@contrast: Je nieuwe versie is duidelijk beter. Misschien dat je (als je daar geen ethische bezwaren tegen hebt :P) de lijn wat symmetrischer zou kunnen maken. Ik vind het persoonlijk een beetje jammer van het perspectief dat dat nu niet helemaal het geval is.

Dan mijn eigen foto, en mijn eerste zwart-/witomzetting. Ik had deze foto genomen vanwege de herhaling en de lijnen, maar in kleur was'ie flets, contrastloos en stoorde de achtergrond. Toen las ik dit artikel, en kreeg ik een aha-momentje. Zelf vind ik het nu best een fijne foto geworden :)

Klikbaar voor groot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fibYrGG7nQshg5s7eg7aeYMA/full.jpg

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

@Wormaap: Zelf vind ik dat jouw foto te veel laat zien. Bij zulke foto's wil ik graag zoeken waar ik naar kijk. In jouw geval is alles meteen duidelijk. Ben in zekere zin een beginner dus ik kan je alleen maar vertellen dat ik geboeid wil worden door een foto. Jouw foto vind ik qua compositie daarom wat saai.

Dan een foto van mijzelf

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5343/7402854452_2b9be4b4e2_z.jpg

In deze foto had ik de compo wat anders in gedachte. De boom moest reusachtig zijn en de 'bloempot' naar voren springen, maar dat is niet echt gelukt. Ik vind het eindresultaat wat flets. Geen nabewerking op los gelaten overigens

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
@Contrast: Leuk idee, maar heb het idee dat je foto scheef staat. Ook heb ik het idee dat hij een beetje onderbelicht is.

@Wormaap: De focus ligt nu rechtsvoor op de regenpijp, maar dat is nu net het gene wat ik het minst interessant vind aan de foto. Ik ben juist benieuwd wat daar achterin in beeld is.

@Younes: hier zou een foto met de 'brenizer'-methode zeer op z'n plaats zijn geweest en denk ik ook het gewenste resultaat hebben gebracht.

Mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5039/7420068302_18f3cd1778_z.jpg
Welcome to the Future by berendsrob, on Flickr

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
@robby. Lol moest 3x kijken wat er nou de toekomst was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Typisch gevalletje van een foto waar de titel wel goed uitpakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wormaap
De zwart/wit omzetting vind ik bij de foto passen. Wat ik zelf misschien wel had gedaan is de focus op de 2de regenpijp gelegd omdat deze er helemaal op staat. Misschien geeft dat ook wel een leuk effect. Of zoals aangehaald word de focus nog veel meer naar achter leggen.

@Younes
De foto lijkt idd wat flets en recht net boven de huizen begint de lucht ook wat wit te worden. Misschien had iets kortere sluitertijd het wat minder flets gemaakt. Verder vind ik het onderwerp erg in het midden staan. Misschien had een andere compo beter uitgepakt idd.

@RobbieB
Foto met een passende titel inderdaad. Ik vind hem aan de onderkant van de tablet wel erg krapjes, daar had van mij wel iets meer ruimte gemogen.

Hier onder een foto van mij. Vond hem zelf wel erg geslaagd met dat ook de Springbok precies de goede kant op kijkt. Helaas van de elektriciteit leidingen op de achtergrond. Die zou ik nog kunnen weg halen maar niet gedaan, ze waren er nu 1 maal. Misschien dat jullie nog wat nuttige feedback hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7233/7385632274_68301855fa_z.jpg
Springbok, Zoo La Barben by Pasqual Demmenie, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

de ruis rechts zie ik op 30 cm van mijn beeldscherm op deze kleine versie van wat op Flickr staat en de EXIF zegt F0.0 0.0mm ISO 1600 dafuq? camera stuk?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
ROFLASTC schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:20:
[...]
de ruis rechts zie ik op 30 cm van mijn beeldscherm op deze kleine versie van wat op Flickr staat en de EXIF zegt F0.0 0.0mm ISO 1600 dafuq? camera stuk?
nope :). Sony NEX-5n met een Chinon 55 1.4 lens via een M42 adapter. Dus de iso klopt, foto was geschoten op F/4.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Pasquald; mooi scherp vastgelegd springbokje. Alleen de stam van de boom is mijn inziens erg ongelukkig qua plaats.

RobbieB: leuk idee. Mis iets van helderheid, maar dat kan ook aan mijn scherm liggen. (telefoon)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8168/7416152848_2f559b1213_c.jpg
Cloudy Mountains by Barrycades, on Flickr

Ik heb met het idee gespeeld om m helemaal naar zwart/wit om te zetten maar vond m met wat kleur toch stemmiger. Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
ed-oorklep schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:54:
[...]

Dat was in Duitsland in de buurt van Trier, Hermeskeil heette het plaatsje geloof ik.
Klopt, dat is "Dampflokmuseum Hermeskeil".
Het grootste deel van de locomotieven daar is eigendom van een particuliere verzamelaar. Je zou 'm excentriek kunnen noemen.... Hij heeft nog een collectie ergens in het oosten van Duitsland.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
blade08 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:11:
Ik kwam toevallig langs een skatepark met mijn dochter, ze was er overheen aan het rennen, en toen moest ik denken aan van die skate foto's die je wel eens ziet met een serie van de actie.

Ik heb toen uit losse hand series geschoten en thuis via deze tutorial geprobeerd te bewerken in CS5, daarna in lightroom verder bewerkt. http://wordsilived.blogsp...skateboard-sequences.html

Ik weet dat het niet perfect is, zo is bv bij foto #3 de 4e foto niet in focus, en bij #2 is de schduw bij de laatste zeker niet in orde.

Ik wil dit nog wel meer gaan doen, en vroeg me af of jullie dit ook wel eens doen (antwoord is natuurlijk ja :-) ) En wat jullie workflow is.....

[afbeelding]
**offtopic*
Zie ik het goed dat de foto in De Meern gemaakt is? :)

[ Voor 6% gewijzigd door ReneDD op 24-06-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barrycade: Heb je deze foto onder een andere naam op SSC gezet? Het blauwige maakt het op deze foto wel af.
@Wormaap: Ik zou de focus wat meer naar achter verplaatsen. Dan krijg je denk ik een mooier diepte effect.

Ik heb zelf een DOF experimentje gedaan op een kraampje die ik tegenkwam.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8017/7442717706_fb47606f4e_c.jpg
Touwen by beyond architecture, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pasquald, nice, dit is volgens mij niet zomaar een plaatje je hebt er wel even op zitten wachten dit moment, verder mooie dof door de flinke tele, en er zit een mooi contrast in.

@Barrycade, ik had hem helemaal zwart wit gemaakt denk ik, er zit al heel weinig kleur in. Daarbij is het wat donker in de bossen. Mooi verschijnsel verder uitwerking is wat minder vind ik persoonlijk.

@Gadge, je zegt het zelf al dof experimentje, ja leuk maar verder niets spannends eerlijk gezegd.

Mijn bijdrage

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8004/7443309976_13aa6ff75e_z.jpg
Portraits by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
@RobbieB Leuk bedacht, goede uitwerking. Moest ook even nog een keer kijken!
@Barrycade Goed gezien! Met iets blauw erdoorheen is hij zeker mooier dan helemaal zwart-wit.
@gadgetgek Niet zo spannend inderdaad, experiment is denk ik wel geslaagd ;-)
@Freakout1 Mooi! Jammer dat de derde foto net niet helemaal dezelfde gezichtsuitdrukking is, of was dat de bedoeling?

EXIF
Canon EOS 7D, Canon 50mm f1.8 II
Sluitertijd 1/320
Diafragma f/7.1
ISO 100

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8147/7407815304_3cb357ced8_z.jpg
Graffiti in Amsterdam by SC Verschuren, on Flickr

Met een vriend van me Amsterdam ingegaan om fotootjes te schieten met alleen 50mm lenzen, we zochten niet de gebruikelijke grachtjesfoto's (al hebben we ook die gemaakt).

[ Voor 54% gewijzigd door verskure op 26-06-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
ReneDD schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:32:
[...]

**offtopic*
Zie ik het goed dat de foto in De Meern gemaakt is? :)
Ja dat klopt :-) ben je er bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door blade08 op 26-06-2012 16:39 ]

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
@ barrycade... Het is heeeel moeilijk om een z'n landschap er goed en overtuigend op te krijgen vind ik zelf, maar hier vind ik het goed gelukt. Misschien de exposure wat hoger... of word de zon dan een grote witte vlek?

@getgetgek Ik neem aan dat het een foto is en geen stack? Ik zie dat het touw rechts boven ook scherp is misschien iets verder kroppen?

@ Freakout1 Leuk idee, maar bij de eerst moest ik heel goed kijken wat ie nou op zijn hoofd had. Verder zie ik dat het middelste gezicht net wat hoger staat dan de andere.

@verskure , Mijn interesse word gewekt voor die fiets die er links onder aanwezig is.

Hier nog 1 van mij, is een HDR genaakt al weer in 2008, maar recentelijk nog eens bewerkt met CS5 en lightroom. (klikbaar voor grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5347/7426140342_0fb9ac84fa_z.jpg

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freakout1: Jammer dat die laatste gezicht afwijkt.
@Blade08: Is geen stack nee (samengesteld?), maar het is gewoon een onbewerkte foto. jouw foto: Mooi, maar ik weet hier niet wat de toegevoegde waarde van HDR is. Alleen jammer dat door de HDR het maisveld minder scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

@Blade
Als deze nou helemaal scherpe takjes aan de boom had en een nieut HDR-bewogen veld, had dit kwa kleuring en afbeelding wel een verkoopbaar plaatje kunnen zijn. Had in dat geval een pracht plaatje geweest om op kantoor aan de muur te hangen op 50x70 b.v. Doe em nog eens over en verdien wat € ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:43
@Blade08 : Prachtige foto. Vooral de zon tussen de takken door maken de foto ''af''.
@Freakout1 Inderdaad. Jammer van het gezicht. Voor de rest en prima foto.

Ben op dit moment op vakantie en heb in Siena de Cattedrale di Santa Maria bezocht. Binnen de kerk de volgende foto geschoten met mijn Canon 550D

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8016/7448500658_7f0975c5ec_z.jpg
IMG_4591 by ElroyTerpstra, on Flickr

Exif info:
Canon 550D
Canon 18-55 IS Kitlens
F3.5
1/25 sec
ISO 400

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Possible: Als het mogelijk is zou ik je camera proberen ergens op te steunen (bankje) of een statief gebruiken als het kan. Dan kan je de diafragma verkleinen met een langere sluitertijd waardoor je meer scherpte hebt en leuke sterretjes krijgt bij de lichtjes.

Ik heb in kerken zelfs wel is mijn camera met beeldscherm op de grond of tafel gezet en lens recht omhoog. Op bankjes of tafels kan je bijvoorbeeld een jas of tas als beanbag gebruiken om je lens in elke gewenste hoek te richten. Zo maak je ter plekke je eigen tripod.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:03:
@Possible: Als het mogelijk is zou ik je camera proberen ergens op te steunen (bankje) of een statief gebruiken als het kan. Dan kan je de diafragma verkleinen met een langere sluitertijd waardoor je meer scherpte hebt en leuke sterretjes krijgt bij de lichtjes.

Ik heb in kerken zelfs wel is mijn camera met beeldscherm op de grond of tafel gezet en lens recht omhoog. Op bankjes of tafels kan je bijvoorbeeld een jas of tas als beanbag gebruiken om je lens in elke gewenste hoek te richten. Zo maak je ter plekke je eigen tripod.
Helaas was er geen mogelijkheid tot een statief. Ook kon ik geen gebruik maken van een bankje of iets dergelijks. Dit was niet toegestaan :(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral in Rome altijd zoeken naar kansen binnen (of net buiten) de regels wat betreft kerken. Dat is tenminste mijn ervaring toen ik er geweest was.
Ik was zelfs een keer in het pantheon mijn statief aan het opzetten. Wist eigenlijk niet dat dit niet mocht tot mijn klasgenoot het zei. Had hem toen wel gelijk weer ingeklapt.

In Barcelona heb ik in de Catedral de Santa Eulàlia mijn Gorrilapod aan een hek vastgeknoopt met dit resultaat:
Ook heb ik er nog een stich van, maar deze vind ik kwalitatief minder:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8166/7449107370_7916ab679c_z.jpg
Catedral de Santa Eulàlia stitch by beyond architecture, on Flickr

EDIT: Oh, dan haal ik die andere wel weg. Op klein zie je toch niet dat die stich minder scherp is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind de onderste eigenlijk een stuk cooler, veel dramatischer met de schaduwen onderin. Maar het is en blijft een solo testcasetopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
@gadgetgek Mooie kerk hè! Afgelopen december ook op de foto (met 10mm) gezet. Bij mij een stuk meer plafond dan bij jou maar vind bij jou mooier dat de zuilen verticaler staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
@possible Ik vind van dit soort foto's de mooiste altijd perfect symetrisch, als ik er nu naar kijk dan weet ik na een tijdje niet meer wat boven of onder is ivm met de muur aan de linkse kant. Ook is er wat overbelichting in de raampjes boven in.

@gedgetgek Mooie sfeer op de plaat, vooral het licht boven in en dat donkere onderin. Lekker een foto waar je even door moet kijken. maar klopt het dat ie net niet helemaal recht staat?

@djunicorn + @Gedgetgek

De toegevoegde waarde van HDR... ik krijg van de losse foto's gewoon niet zo'n mooi plaatje, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de takken, maar mocht je intresse hebben om met het ruwe materiaal te spelen... hier staan de originele...

http://www.flickr.com/photos/roosloot/7449784740/
http://www.flickr.com/photos/roosloot/7449785246/
http://www.flickr.com/photos/roosloot/7449785716/

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zou inderdaad iets gedraaid kunnen staan. Bedenk wel dat ik deze foto's zonder viewfinder moest maken, want die zat tegen het hek aan. Ook de stitch sluit in microsoft ICE niet naadloos aan. Een usererror is dat de bovenste foto 2,5 sec bellicht is en de onderste 1/4 sec. Daardoor loopt ie nu dus van licht naar donker.

Ik snap nu ook wat je toegevoegde waarde van HDR is. Misschien zou je de bomen apart donkerder kunnen maken zonder HDR.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46

Polariteit

Fietsende fotografeur

@gadgetgek: Mooie plaat met mooie belichting. Vind voor het mooie de onderkant wel iets te donker.

@possible: Idee is leuk, maar uitvoering vind ik minder. Jammer dat de koepel afgesneden is.

@blade08: Mooi licht heb je hier, ook een mooie compo. De voorgrond vind ik wat minder; die oogt een beetje 'viezig'.

@verskure: toffe kleurrijke plaat. De rommelige grasmat vind ik wat minder...

@freakout: Je foto oogt uit balans, omdat die rechterknakker geen pet op heeft...

@barrycade: Toffe plaat. Mooi zo die laagjes van de bergen in de wolken. Jammer dat er net niet wat meer kleur in zit, nu komt de foto een beetje troosteloos over wat de sfeer betreft.

@pasquald: Prima plaat. Jammer dat de springbok precies voor de boom staat; het lijkt nu net of de boom uit het beest groeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blade08: Prachtige foto, alleen jammer dat het beeld wat onscherp is in bijvoorbeed het gras. Als dat scherp was was 'ie echt super!

@Possible: Mooi onderwerp, dat zeker. ik heb alleen het idee dat de hoek waaronder je de foto hebt genomen een beetje vreemd is? Mijn gevoel zegt dat de foto niet klopt.Iemand anders zei het ook al: Perfecte symetrie vind ik ook heel mooi bij dit soort composities :)

@gadgetgek: Mooie plaat! Mooie sfeer, ook door de donkere schaduwen onderin met bovein het relatief felle licht uit die kleine raampjes.

Dan de mijne. Onlangs geschoten bij een oude steenfabriek. Het is een HDR foto die volgensmij niet helemaal scherp is. Sommige plekken in het groen valt het redelijk op heb ik het idee. Ik heb expres gekozen voor een overdreven effect. Ik heb geprobeerd het een beetje surrealistisch te maken. Alsof je dit zo tegen zou kunnen komen in een game als STALKER oid. Het licht achterin (afkomstig van een gat waar vroeger een schoorsteen zat volgensmij) geeft het een beetje een sinister tintje imo.

Afbeeldingslocatie: http://mvdvegt.nl/pics/HDR_Tunnel_1-1_thumb.jpg
EXIF:
Canon EOS 40D, Tamron AF18-200 XR
Sluitertijd 1/50
Diafragma f/5.6
ISO 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Er zijn wel erg veel compleet wikke vlekken ontstaan. Dat vind ik niet mooi.
(Daarom vraag ik me ook af of het HDR is, of tone-mapping?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
@Gish Ik had de foto in zijn geheel wat onderbelicht denk ik, om hem ook wat duisterder te maken. De locatie is in ieder geval wel erg gaaf, helemaal met dat licht op de achterwand. Die witte vlekken die mjtdevries al benoemde storen me niet heel erg, maar staan die wel in 1 v/d 3 (?) foto's?

Hier nog eentje van mij in Tenerife, bij de El Teide.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7217/7187359428_1106a70fd7_z.jpg
The Road to El Teide by SC Verschuren, on Flickr

Exif data

Camera Canon EOS 7D
Exposure 0.005 sec (1/200)
Aperture f/13.0
Focal Length 10 mm
ISO Speed 160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu sinds 2 mnd bezig met fotografie en merk dat ik toe ben aan wat feedback van de meer ervaren mensen.
Ik ga mijn best doen om commentaar te geven op de voorgangers! Let wel: Ik ben zelf absoluut nog lerende.
@Freakout1: Leuk concept! Jammer dat de gezichten niet helemaal op 1 lijn staan. Of was dit de bedoeling?
@verskure: Erg mooie graffiti. Ik denk dat ik liever een paar detailopnames had gezien van vooral het onderste deel, of een grotere ' overzichtsfoto'. Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje namelijk.
@blade08: Hier kan ik niets op aanmerken, prachtige foto!
@Possible: Mooie kleuren in die koepel, wat dat betreft prima vast gelegd. Jammer dat je niet midden in de kerk stond (of mocht dit niet?).
@gadgetgek: Mooi symmetrisch en recht, dat donkere onderste deel geeft het sfeer. Jammer van de afgekapte punt bovenin.
@Gish: Voor het sinistere tintje misschien toch wat donkerdere foto maken of naar zwart/wit omzetten? (Ik ken Stalker niet dus misschien mis ik daar wat).
@verskure: Mooie foto! Erg scherp. De beweging onderin vind ik niet storend, draagt mijns inziens bij aan de dieptewerking.

Dan mijn eerste foto. Een macro, maar aangezien het mijn eerste foto is waar ik feedback op vraag zet ik hem in dit topic.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8026/7457653300_df2f52da78_z.jpg

*Edit*: Link naar grotere versie: http://farm9.staticflickr...57653300_923b5b48bc_h.jpg
Ik weet nog niet hoe ik klikbare afbeeldingen kan maken, zoek ik nog ff uit!
@Hahn (hieronder): Het schijnt een snuitkever te zijn.

Nikon D5100, Tamron 90mm, f29 1/30 ISO2000
Ik had per ongeluk mijn ISO nog zo hoog staan, kwam ik achteraf pas achter. Vandaar dus ook de ruis. Toch ben ik best tevreden over het resultaat. Ben benieuwd wat jullie mening is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Cool beest, enig idee wat het is? :) De ruis valt op dit kleine formaat niet op, heb je misschien een link naar een grotere versie?

Zeker als je nog niet zo lang bezig bent vind ik 'm prima. Er zijn wel wat dingetjes op te merken, zoals het blad over het beestje zelf heen, dat leidt een beetje af. En het witte blad aan de linkerkant zou je kunnen proberen weg te halen. En het zonlicht op het blad (waar ook één van de pootjes in staat) zou je kunnen proberen wat minder licht te maken, dat zit nu denk tegen het clippen aan.

Maar het detail op het beestje zelf is wel cool om te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 28-06-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 19-09 14:27
Alweer een tijd geleden dat ik hier een foto geplaatst heb... Tijd voor een post dus!

@Blade08, Leuke stack! Je bos(?) rand is wat te zwart geworden, misschien dat je daar nog wat aan kan veranderen. Daarnaast vind ik hem aan de rechterkant ook wat kort qua ruimte.

@Ed-oorklep, mooie foto! Prima contrast, maar voor mij oogt hij nog iets scheef (heb je ondertussen al iets veranderd of niet?)

@Thijsg, je onderwerp is ten opzichte van de achtergrond te donker. Fill light wil waarschijnlijk wat helpen. Compostie is wel erg leuk!

@Hamed, lekkere selectieve scherpte! Linksboven en rechts onder heb je nog twee lijnen die storen (blauwig van kleur). Het lieveheersbeestje zit wel erg dicht op het graan, ik denk dat de foto beter uitkwam als deze wat verder uit elkaar zouden zitten.

@Contrast, prima kleuren en scherpte. Het enige idee wat ik zou zeggen, zet de weg eens recht. Het zou kunnen dat daardoor de sfeer ook weg is... In dat geval zou ik het zo laten.

@Wormaap, de foto kijkt wel lekker weg. De lijnen lopen alle lekker in de kijkrichting. Je zwart wit omzetting vind ik over het algemeen prima, miscchien dat je iets meer detail kan krijgen in de dakrand?

@Younes, Wat RobbieB al zei, Brenizer methode was misschien een leuk experiment geweest! Daarnaast geen nabewerking? Hier valt meer uit te halen.

@RobbieB, leuk gedaan! Eigenlijk weinig op aan te merken, prima uitgevoerd!

@Pasquald, ik zou toch proberen de bovenleidingen weg te halen. Die storen toch wel, daarnaast staat de boom er ongelukkig. Kleuren zijn wel lekker!

@Barrycades, ik zou het bij kleur houden, het past wel in de sfeer van de foto. Daarnaast lekker mysterieus en mooi landschap!

@Gadgetgek, leuk experiment niet maar niet zo heel spannend als foto.

@Freakout1, bezig geweest met strobisten? De twee linker foto's zijn het beste. Bij de derde foto vind ik het licht op zijn rechterwang wat hard en daardoor de schaduw van de kraag wat storend. Wel leuk dat hij drie keer even groot is afgebeeld!

@Verskure, mooi tafereel! Ik mis een beetje contrast nog. Misschien in heavy zwart wit?

@Blade08, een woord, wauw!

@Possible, de lichtjes storen nog al, Daarnaast vind ik de kleur geel (wat die kerk natuurlijk is) nogal overheersend. Zeker als je rechtsonderin de glas in lood ramen houd.

@Gadgetgek, qua sfeer een hele mooie foto. Misschien dat je met een lichte HDR de foto aan de onderkant ietsje lichter had kunnen maken. Al zullen de mensen daar onderin dan snel gaan storen denk ik.

@Gish, het HDR effect is hier wat te ver gegaan voor mijn smaak. Veel witte vlekken en scherpte weg.

@Verskure, ik dacht eerst aan Australië, tot ik Tenerife las. Mooie kleuren en prachtig tafereel!

@MsCoquette, prima macro foto! Het blad bovenin over het beestje leidt wat af, het zelfde geldt voor de witte plek links, Daarnaast zou ik eens proberen de algehele belichting iets omlaag te halen en wat meer contrast te maken.

Examenfeestje van afgelopen tijd. Ben een tijdje aan het spelen geweest met mijn nog niet zo oude 35mm 1.8. Eigenlijk dacht ik dat er niet zo veel tussen zou zitten (het blijft een feest natuurlijk), maar dit portretje was voor mij toch de moeite waard. Zelf vind ik de bovenkant eigenlijk wat te kort en is er iets te veel ruimte aan de rechterkant.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7269/7460257598_cb1b25e49b_z.jpg
20120616_0136_koen_rijpkema.jpg by Zandpad, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:51
@zandpad, als portret vind ik de foto zeer zeker geslaagd. Wat je zegt is het bovenin iets te krap, maar wat mij meer opvalt is die vignetting links onderin. Die zou ik toch proberen weg te krijgen, want het valt enorm op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Zandpad schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:20:
Alweer een tijd geleden dat ik hier een foto geplaatst heb... Tijd voor een post dus!

@Ed-oorklep, mooie foto! Prima contrast, maar voor mij oogt hij nog iets scheef (heb je ondertussen al iets veranderd of niet?)

Examenfeestje van afgelopen tijd. Ben een tijdje aan het spelen geweest met mijn nog niet zo oude 35mm 1.8. Eigenlijk dacht ik dat er niet zo veel tussen zou zitten (het blijft een feest natuurlijk), maar dit portretje was voor mij toch de moeite waard. Zelf vind ik de bovenkant eigenlijk wat te kort en is er iets te veel ruimte aan de rechterkant.
[afbeelding]
Nog niks veranderd, eerst een pro account zien te fixen (creditcard is onderweg....).
Zal straks ook nog ff wat commentaar plaatsen en heb ook nog wel een andere foto die ik wil laten zien ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
TranceSetter schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:46:
@zandpad, als portret vind ik de foto zeer zeker geslaagd. Wat je zegt is het bovenin iets te krap, maar wat mij meer opvalt is die vignetting links onderin. Die zou ik toch proberen weg te krijgen, want het valt enorm op zo.
Hmm die heb ik zelf erbij getekend, vandaar dat het misschien wat meer opvalt. Even een exportje maken zonder die vignet: https://dl.dropbox.com/u/...16_0136_koen_rijpkema.jpg
ed-oorklep schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:02:
[...]

Nog niks veranderd, eerst een pro account zien te fixen (creditcard is onderweg....).
Zal straks ook nog ff wat commentaar plaatsen en heb ook nog wel een andere foto die ik wil laten zien ;)
Ah oke! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@MsCoquette, leuke foto en zo lijkt het beestje ook een stuk groter dan hij eigenlijk is (toch?). Grappig effect geeft dat in ieder geval. Een tip voor de volgende keer, hou je diafragma wat groter t/m f/8 ofzo, de scherptediepte is dan een stuk kleiner maar als het beestje erg stil blijft zitten dan zou je focus stacking toe kunnen passen. Voordeel is dan dat je foto's een stuk scherper zijn en je een snellere sluitertijd kan gebruiken en je ISO een stuk omlaag kan, nou begrijp ik dat dit een foutje was in dit geval.

Verder ben ik het eens met Hahn :)

@Zandpad, leuk portret maar ik heb niet zo veel met wat schijnbaar populair is, het draaien van de camera. Lichtelijk draaien vind ik niet erg maar ik vind dit net iets te ver :) Was van hun de huidskleur eigenlijk zo? Als dit in post gedaan is vind ik dat wel jammer, vooral bij de rechtse dame. Verder vind ik de belichting echt top, mooi zacht en geen irritante grote reflectie in de ogen, knap gedaan maar wel even die vignettering links onderin bij werken zoals anderen ook al zeggen.

Eigenlijk moet ik ook niet zeiken, tis een mooie plaat :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Ventieldopje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:01:
@Zandpad, leuk portret maar ik heb niet zo veel met wat schijnbaar populair is, het draaien van de camera. Lichtelijk draaien vind ik niet erg maar ik vind dit net iets te ver :) Was van hun de huidskleur eigenlijk zo? Als dit in post gedaan is vind ik dat wel jammer, vooral bij de rechtse dame. Verder vind ik de belichting echt top, mooi zacht en geen irritante grote reflectie in de ogen, knap gedaan maar wel even die vignettering links onderin bij werken zoals anderen ook al zeggen.

Eigenlijk moet ik ook niet zeiken, tis een mooie plaat :)
Camera is niet gedraaid, zelfs bijna perfect horizontaal. Ter uitleg, het rechtse meisje zit op een stoel en naar mij toe gedraaid. Het linkse meisje staat links, gebogen naar rechts en naar mij kijkend.

Ik heb wat gespeeld met toning, misschien wat te ver? Origineel waren ze nogal rood. (https://dl.dropbox.com/u/...16_0136_koen_rijpkema.jpg).

Belichting is 35mm (1.8) F4 iso1600, met SB600 op 60 graden en diffussor, houten garage plafond. Ogen en huid zijn licht bijgewerkt maar waren van nature al erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan eraan liggen dat ik nu op m'n MacBook Air zit, zal thuis ook nog even kijken, maar ik vind de huidskleur verre van natuurlijk eigenlijk. Ze zien er bruin uit en dan niet op de zongebruinde manier. En het oogwit heb je toevallig ook bewerkt? Want dat is nogal wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verskure:
Mooi landschap en de hemel erboven is erg geslaagd met een polarisatiefilter(die je hebt gebruikt toch?).
@Msqoquete: Over macro kan ik je niet zo veel vertellen, maar inderdaad dat blaadje is misschien jammer, maar daar doe je niks aan natuurlijk.
@Zandpad: Jouw portret heeft een beetje iets vreemds onatuurlijks kwa kleuren en textuur. Lijkt net of het twee poppen zijn ofzo. En die linker die kijkt wel een beetje eng vind ik. :+ Opzich wel een leuk effect als je iets met horror probeerd te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:03:
@Zandpad: Jouw portret heeft een beetje iets vreemds onatuurlijks kwa kleuren en textuur. Lijkt net of het twee poppen zijn ofzo. En die linker die kijkt wel een beetje eng vind ik. :+ Opzich wel een leuk effect als je iets met horror probeerd te maken. :P
Ik ben blij dat je het zegt, want mijn reactie was ook "prima technisch portret, maar damn, wat een enge plaat".

Nou moet ik zeggen dat ik nu ik de originele gezien heb deze foto waarschijnlijk had gereject, ik vind dat je er heel wat van weet te maken Zandpad. Ik vind een beetje overdreven vignet niet zo'n punt normaal, ik heb met deze wat dikke niet zo'n probleem. De kadering had inderdaad beter gekund, maar goed, ook niet zo'n issue.
Wat ik eerder nog zou willen aanraden is om links boven de groene achtergrond gewoon ook maar zwart te maken, dat maakt het nog weer wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ook thuis vind ik de kleuren in ieder geval niet bepaald realistisch :P En de linkerdame (voor ons) kijkt vrij eng uit d'r ogen, wat deels komt door het te witte oogwit.

Ik ben wel benieuwd naar het onbewerkte origineel eigenlijk, want ik vind dit niet aandoen als 'licht bijgewerkte huid en ogen'.

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 28-06-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zandpad schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:12:
[...]

Camera is niet gedraaid, zelfs bijna perfect horizontaal. Ter uitleg, het rechtse meisje zit op een stoel en naar mij toe gedraaid. Het linkse meisje staat links, gebogen naar rechts en naar mij kijkend.

Ik heb wat gespeeld met toning, misschien wat te ver? Origineel waren ze nogal rood. (https://dl.dropbox.com/u/...16_0136_koen_rijpkema.jpg).

Belichting is 35mm (1.8) F4 iso1600, met SB600 op 60 graden en diffussor, houten garage plafond. Ogen en huid zijn licht bijgewerkt maar waren van nature al erg goed.
Je snapt hopelijk wat ik bedoel, of je nou het onderwerp draait of je camera, het gaat om het eindresultaat en die is toch aardig gedraaid ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, wat is dit leuk! Dank jullie wel voor de feedback!
Het blaadje boven vond ik ook erg jammer. Dit was door een ander standpunt niet mogelijk om weg te krijgen en met wegknippen was ik bang dat het beestje weg zou lopen.
Het blaadje links was me nog niet eens opgevallen maar ben het wel met jullie eens. Ik ga kijken of ik die weg kan werken (fotobewerking, een heel andere tak van sport!). Dan gelijk het lichte deel vooraan wat aanpassen.
@Ventieldopje: Focus stacking heb ik idd al eens langs zien komen maar dat leek me iets voor experts. Ga me daar eens in verdiepen. Dankjewel voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Zandpad schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:12:

Als dat het orgineel is, dan zou ik persoonlijk de verzadiging een flink eind terug schroeven.
Dan zijn ze niet meer zo onnatuurlijk rood en komt de hele foto normaler over.

Er blijft wel een aardig tint verschil tussen de dames, ik kan me voorstellen dat je dat wat minder wilt maken. In dat opzicht is die toning wel effectief. Maar als hun ogen echt zo fel blauw zijn, dan vind ik het wel zonde dat dat met die toning weg valt.

[ Voor 6% gewijzigd door mjtdevries op 28-06-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:51
@Zandpad, is deze foto in raw geschoten? Dan zou ik wel eens willen kijken wat ik ermee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Hmm discussie :) foto maakt duidelijk wat los!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:03:
djunicron schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:23:
[...]

Ik ben blij dat je het zegt, want mijn reactie was ook "prima technisch portret, maar damn, wat een enge plaat".

Nou moet ik zeggen dat ik nu ik de originele gezien heb deze foto waarschijnlijk had gereject, ik vind dat je er heel wat van weet te maken Zandpad. Ik vind een beetje overdreven vignet niet zo'n punt normaal, ik heb met deze wat dikke niet zo'n probleem. De kadering had inderdaad beter gekund, maar goed, ook niet zo'n issue.
Wat ik eerder nog zou willen aanraden is om links boven de groene achtergrond gewoon ook maar zwart te maken, dat maakt het nog weer wat rustiger.
Thanks, ik probeerde wat nieuws uit. Uit eindelijk duidelijk iets te ver... Linker bovenhoek nu zwart gemaakt. Ik ben benieuwd of jullie nog iets kunnen met dat stukje achter haar haar.
Hahn schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:33:
Ook thuis vind ik de kleuren in ieder geval niet bepaald realistisch :P En de linkerdame (voor ons) kijkt vrij eng uit d'r ogen, wat deels komt door het te witte oogwit.

Ik ben wel benieuwd naar het onbewerkte origineel eigenlijk, want ik vind dit niet aandoen als 'licht bijgewerkte huid en ogen'.
Oog wit even bijgewerkt, nu zijn ze niet zo wit meer.
Ventieldopje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:52:
[...]

Je snapt hopelijk wat ik bedoel, of je nou het onderwerp draait of je camera, het gaat om het eindresultaat en die is toch aardig gedraaid ;)
Ja klopt, ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat als je het hier enigzins recht wil draaien andere dingen eraf gaat knippen wat ik ook niet vind kunnen.
mjtdevries schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:15:
[...]

Als dat het orgineel is, dan zou ik persoonlijk de verzadiging een flink eind terug schroeven.
Dan zijn ze niet meer zo onnatuurlijk rood en komt de hele foto normaler over.

Er blijft wel een aardig tint verschil tussen de dames, ik kan me voorstellen dat je dat wat minder wilt maken. In dat opzicht is die toning wel effectief. Maar als hun ogen echt zo fel blauw zijn, dan vind ik het wel zonde dat dat met die toning weg valt.
Oke ik ga even proberen met de verzadiging te spelen van de originele foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8006/7462160906_618c24cab7_z.jpg

Beide versies staan nog op Flickr, RAW is hier te vinden: https://dl.dropbox.com/u/...16_0136_koen_rijpkema.NEF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7269/7460257598_cb1b25e49b_z.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8006/7462160906_618c24cab7_z.jpg

Apart dat je hiervan zei dat je maar weinig hebt nabewerkt aan de huid en ogen :P En zelfs nu vind ik de ogen onnatuurlijk, heb je niet gewoon de JPG van het origineel, zonder enige bewerking? (Je NEF-link werkt niet bij mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Hahn schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:43:
[afbeelding] [afbeelding]

Apart dat je hiervan zei dat je maar weinig hebt nabewerkt aan de huid en ogen :P En zelfs nu vind ik de ogen onnatuurlijk, heb je niet gewoon de JPG van het origineel, zonder enige bewerking? (Je NEF-link werkt niet bij mij.)
Ho ik vergis me nu :P, de rechtse van jou was mijn eerste bewerking. NEF file is nog aan het uppen, trage connectie hier.
Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)