[Testcase] Scottish highlands - deel 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
In 2010 heb ik het wonderlijk schoon van Schotland mogen aanschouwen, dat resulteerde in mijn eerste testcase van Schotland in 2010 (Deathchant in "[Showcase] Scottish highlands").

Zoals jullie wellicht weten ben ik geen zon-zee-strand persoon en zijn de noordelijkere landen mijn favoriet vanwege de uitgestrekte landschappen waar ik mijn rust kan vinden.

Schotland was zo goed bevallen dat we wederom in de herfst 2011 terug zijn gegaan naar hetzelfde gebied. Op zondag 11 september 2011 vertrokken we (nee, niks geks met het vliegtuig gebeurd) richting Fort William en we hadden een gezellige B&B geboekt in Spean Bridge (Distant Hills Guesthouse, echt een aanrader). Lekker rustig en elke morgen vers Schots ontbijt voor je klaar gemaakt door de vriendelijke Peter en Lesley Macintosh.

Helaas hadden we maar 1 van de 6 dagen mooi weer, aangezien we in de nasleep van orkaan Katia zaten, maar dit kan soms gunstig zijn voor de foto's aangezien je met slecht weer ook een dramatische scene mee kan vastleggen. We zijn vanaf Edinburgh Airport door de Glen Coe vallei gereden richting Spean Bridge.
We zijn door het Five Sisters gebergte gereden en hebben de hele ring gereden van Isle of Skye.
Naast een "stedentripje" naar Oban hebben we ook de Road to the Isles gereden (Mallaig - Fort William) en een veerboot tochtje van de Sleat peninsula (Isle of Skye) naar Mallaig toe.

Eerder heb ik vaker gezegd dat ik niet iemand ben van de heftige bewerkingen. Ik wil altijd dat alles zo natuurgetrouw mogelijk uitziet. Ik ben de laatste tijd aan het proberen mijn horizon wat te verbreden en heb een selectie van 12 foto's gemaakt die een andere inslag zullen hebben dan dat jullie van me gewend zijn. Dit keer donkerder en dramatischer. Ik heb wel geprobeerd zoveel mogelijk elementen te laten terugkomen: zon, mist, regen, mooi avondlicht en dramatische luchten.
We hebben de dingen die ons in 2010 het meest bevallen opnieuw bezocht, dus wellicht herkennen jullie veel van de vorige serie.

#1: Skye road
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7193/6965200397_7af7a23043_z.jpg
Groter

#2: Highland cow:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7066/6833899972_a445f696e0_z.jpg
Groter

#3: Castle between Fort William en Oban
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7062/6980026885_746d166308_z.jpg
Groter

#4: Great Glen Water Park autumn mist
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7181/6980026165_a9f5927e11_z.jpg
Groter

#5: Sligachan, near Portree, Isle of Skye
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7210/6833900404_216bb6699d_z.jpg
Groter

#6: Fisherman, Five Sisters Mountain road
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7187/6980031721_00f0db63c5_z.jpg
Groter

#7: Ferry from Armadale (Isle of Skye) to Mallaig
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7053/6980033011_61fc1c185c_z.jpg
Groter

#8: Duntulm, Isle of Skye (HDR)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7208/6833901542_8f610a67d7_z.jpg
Groter

#9: Spean Bridge (commando memorial)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7048/6980030643_6c1b9d21d7_z.jpg
Groter

#10: Sligachan, near Portree, Isle of Skye
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7208/6833901110_d25947f36b_z.jpg
Groter

#11: Great Glen Water Park
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7180/6833903488_e8cb2393d9_z.jpg
Groter

#12: Spean Bridge road to Fort William
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7056/6980029951_8955e67def_z.jpg
Groter

Bonus 1:
Moonlit Dunvegan castle

Bonus 2:
Heavy rain storm in Sligachan, near Portree

De foto's zijn gemaakt met een Canon 40D, Canon 10-22/3.5-4.5 USM en een Canon 17-55/2.8IS USM.
Foto 3 is gemaakt met een Panasonic Lumix TZ7.

In de zomer ga ik weer terug en hoop dan wederom mooie foto's te maken. Ik ben benieuwd hoe het in de zomer uitziet!

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 28-02-2013 20:29 . Reden: Flickr had de links ineens anders gemaakt. Gefixed! ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Maak er maar een showcase van! Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ook deze serie is weer erg tof, mooie foto's. De dramatiek van die orkaan komt goed over :)

Even alle foto's doorlopen:

#1 - Deze heb ik volgens mij al ergens voorbij zien komen hier? De dramatische lucht boven de bergen is wel nice, en de golvende weg doet het goed. Alleen het stuk linksvoor en rechtsvoor bij de weg vind ik eprsoonlijk te donker. Maar ja ik ben eigenlijk ook geen liefhebber van z/w dus trek je er niet te veel van aan ;)

#2 - Op zich wel vette compo; en er valt erg mooi licht op de voorgrond. De donkere achtergrond vind ik echter minder geslaagd; ik vind hem te donker vergeleken met de voorgrond. Het oogt te onnatuurlijk vind ik.

#3 - Erg mooie kleurtonen. Kan het zijn dat hij iets scheef is?

#4 - Mysterieuze foto. Leuk zo met die vier huisjes. Wel mis ik hier wat kleur in de bomen.

#5 - Het licht van deze plaat valt een beetje uit de toon bij de rest van de foto's. Verder wel toffe compo; wel jammer van de auto's rechts.

#6 - Leuk met die visser en leuk die reflecties.

#7 - Mooi licht en tof met die silhouetten van boot en bergen.

#8 - Vind ik eigenlijk de mooiste van de serie. Qua compo, qua kleur en qua licht.

#9 - nice. ook hier weer mooi licht. wellicht even de bomen linksonder wegklonen?

#10 - superdramatische wolken. Voorgrond mag wat mij betreft meer interessants in.

#11 - Deze vind ik een te rare kleurbewerking hebben...

#12 - De achtergrond is erg nice met die lagen in de bergen. De voorgrond vind ik voor het mooie te donker.

#bonus1/2: beetje aparte kleurbewerkingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
@Thomas, dankje ;) !!

@Marcel, jij ook bedankt voor je comments! Altijd handig om ook de comments te krijgen van een mede landschapfotograaf :)
Ik had in de inleiding al een beetje verklapt dat dit een serie zou zijn dat jullie niet van me gewend zijn. Het was immers ook alweer 1,5 jaar geleden dat ik voor het laatst iets gepost had. De enige foto's die ik gevrijwaard heb van specifieke bewerkingen zijn 5, 7, en 9, waarvan 5 natuurlijk meer is zoals mijn voorgaande serie. Ik wilde een wat dramatischere maar apartere sfeer neerzetten. Vandaar dat veel dingen wat donkderder zijn. Uiteraard moet je altijd uitkijken dat je niet teveel doorslaat in de bewerkingen. Bewerkingen moeten wel wat bijdragen aan de sfeer, niet een foto totaal verknallen...
De bewerkingen bij de bonus-foto's zijn veel heftiger en heb ze daarom ook uit de serie gelaten, maar vond het wel wat hebben.

Over je comments:
#1: heb je gezien in het testcase topic waarin ik had vermeld dat ik waarschijnlijk een nieuwe testcase zou maken, dus voila :)
Wat ik wilde bereiken met de donkere setting is naast de dramatische lucht beter laten uitkomen ook een contrast te maken met de witte lijnen, zodat je door die weg naar de achtergrond gezogen wordt.

#2: dit heb ik inderdaad aangedikt, maar op de achtergrond was het behoorlijk grijs al. Dus het beeld van een dier dat een storm aankondigt, vond ik hier versterkend overkomen met een donkerdere achtergrond.

#3: Ik heb het gechecked in Lightroom, maar ik denk dat het komt doordat de bergen op de achtergrond zigzaggend lopen. Ik wilde dit niet wegcroppen omdat dit naar mijn idee het effect versterkt dat het kasteel echt midden in het meertje stond. Hij staat wel recht in ieder geval.

#4:ik wilde een wat "roestige" look creeeren zodat het enigszins warme, mistige effect van de herfst beter uitkomt. Maar ik denk ook dat het een kwestie van smaak is. Niet iedereen vind het mooi :)

#5: hmmm misschien heb je gelijk en valt hij qua toon ook een beetje erbuiten. Dit is meer zoals mijn vorige serie was, maar ik wilde toch ook de vorige serie niet loslaten :P De auto's...je hebt gelijk, die moeten weg :)

#6: de visser....wat een aardige man, zijn zoon kwam uit Nieuw-Zeeland en hij vertelde dat hij toch een behoorlijke tijd moest vissen om een ticket te kunnen betalen :) Ik heb hier een warme vintagelook gemaakt om het rustige, verlatene goed te laten uitkomen.

#7: ja deze was ook een beetje geluk moet ik zeggen. Het avondlicht was zo mooi, ik wilde perse niet dat de boot exact op de "zonnestreep" in het water zou komen, maar slechts een beetje zou raken :)

#8: dankjewel :) tja, tis een HDR....niet iedereen houdt ervan. Ik wel zo af en toe :) ik heb heel heftig gecropped hier om meer een panorama-effect te krijgen.

#9: ik zal gaan proberen de bomen weg te klonen, bedankt voor de tip! Ook deze shot zie je terug in mijn vorige serie en daar had ik die bomen ook al erop staan grrrrr.

#10: hmmm ik begrijp idd wel waarom je dat vindt. Ik vond hier kennelijk het donkere en de zonnestralen op dat ene stukje genoeg.

#11: dat kan uiteraard :) wat ik hier wilde doen is wat meer een centerpoint hebben en minder afleiding van de rest eromheen, vandaar de vignetting. Ook dit is een persoonlijke voorkeur. De een vind het vies, de ander niet zo. De geel/bruintinten vond ikzelf wel bijdragen aan de herfstsfeer.

#12: tja, ik was hier een beetj geinspireerd door het voorstukje van Lord of the rings deel 1 bij de misty mountains :) Het doel was een kille, verlaten avond-look te maken, maar dusdanig dat je toch niet kon zien dat het mega koud was (het was immers herfst). Door het donkere op de voorgrond wilde ik de weg door de bomen en de wolken+bergen beter laten uitkomen.

Ik zie nou NET pas dat je een death valley testcase hebt. En daar zit me wat moois bij man! Daar ga ik ook even de tijd voor nemen :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige serie. Leuk ook dat je er een verhaaltje bij zet.
Zitten een aantal prachtige platen tussen! Vooral 1,7,9 en 12 springen eruit.
Paar comments:
n1: zie testcase topic.
n2: mooi contrast tussen de lichte voorgrond en de donkere achtergrond waardoor je veel diepte hebt. Compo van de hooglander is ook mooi. Jammer dat de weg zo tegen de kop is aangeplakt want ik kijk eerst naar de hooglander en daarna naar de weg. Alles speelt zich dus af in een klein gebied van de plaat.
n5. zijn wij ook geweest :) grappig om te zien dat jij voor de andere kant van de brug hebt gekozen. Vind deze ook heel mooi, het riviertje leidt je naar de achtergrond. Heel mooi hoe die wolken tegen de Cuillins zijn aangeplakt.
n6: sterke compo en onderwerp. Mooi tegenlicht ook. Wel had ik de shadows iets opgekrikt
n7: geweldig!
n9: Prachtig! heerlijk licht en laagjes. Kon je alleen geen plek vinden zonder die bomen op de voorgrond? Ze zitten namelijk net bij dat bruggetje waar je aandacht naartoe gaat.
n12: deze heeft heel veel diepte. Mooi hoe de plassen water op het pad zorgen dat het pad er echt uitspringt. Ook bij deze plaat had ik trouwens de shadows op de voorgrond wat lichter gemaakt. Hoe dan ook een hele mooie plaat.

Bonus 2: Deze had ik in de plaats van n4 gedaan. N4 en N11 zijn dezelfde plek en daarbij vind ik hem beter in de serie passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
en nog een mede landschapper :) Ja ik vind wel dat een inleidend verhaaltje meer vertelt over het beeld en de sfeer. Beeld zegt natuurlijk best veel, maar er zullen mensen zijn die Schotland niet echt kennen. Dan is het wel handig als je erbij zet waar je bent geweest en dat je je misschien meer een voorstelling kunt maken.

Je comment over #2: zo had ik er nog niet over nagedacht, en idd het speelt zich allemaal op een vrij klein gebied van de plaat af. Dit ga ik wel in de gaten houden volgende keer ja!

#5: er waren zoveel mooie plekken (bonus 2 was ook daar gemaakt als je het riviertje volgt door de bergen ;) )
#6: ik had in eerste instantie de shaduwen idd wat meer opgekrikt, maar ik vond het te donker worden. En met fill light compenseren vond ik lelijk uitzien....

#9: ja idd :'( die ga ik ook proberen weg te halen.
#12: plassen? Hier zitten geen plassen water in :) Dat is de weg :)

Bonus2: hmmmm, als ik em erin had gezet, had ik em op de plaats van 11 gezet denk ik, maar ik vond ze allebei te mooi om een keuze te maken :) Ik zal bij de volgende serie wat selectiever (proberen te) zijn :)
Kiezen is altijd moeilijk :)

Bedankt voor je comments!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie serie, vooral de berglandschappen met die wolkenluchten zijn erg mooi. Denk dat ik niet uitgefotografeerd zou raken daar in Schotland. ;) Zonder van tevoren de reacties van de anderen te lezen, eerst zelf wat commentaar verzinnen. :)

3. Ik zou de bovenste rand tot en met het eilandje met het lichtbaken er af halen, en het kasteel rechtzetten.
5. Teveel toeristen, en de parkeerplaats doet het landschap ook geen goed. Denk als je een paar meter op was geschoven dat je iig de parkeerplaats had kunnen vermijden.
6. In principe wel een mooie foto. Maar de lucht is te licht en de ondergrond te donker. Denk dat er meer uit deze foto te halen valt als je wat meer balans in de belichting aanbrengt.
9. Bij deze zou ik de uitsnede zo maken dat de toppen van de dennebomen op de voorgrond helemaal buiten beeld vallen en de zonnestralen wat centraler in de compositie komen.

Favoriete foto's zijn: 1, 2, 9, 12 en bonus2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Mooie serie, bewerkingen zijn wel tof, maar het voelt voor mij niet echt als een serie.
Teveel verschillende bewerkingen, formaten die afwijken.

De foto's zijn zeker mooi, maar als serie doen ze het niet voor mij. Sorry.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik kan me voorstellen dat je bedoelt dat de foto's meer op zich staan individueel.

Wat ik wilde bereiken is een indruk achter te laten van hoe Schotland in de herfst eruit ziet, niet zo zeer een serie te maken waarbij alles ongeveer hetzelfde uitziet. Ik ben op veel verschillende plekken geweest onder veel weersomstandigheden en het licht verandert echt elke 5 minuten. De ene keer stortregent het, en 5 minuten later heb je mooi weer. Dat vond ik eigenlijk wel goed gelukt moet ik zeggen.
Wellicht heb ik een andere voorstelling van het begrip "serie" en ikzelf benader dat van case tot case.
Ik vind vaak juist in de test- en showcases die ik zie, juist teveel van hetzelfde, weinig variatie en bij een andere vind ik dat weer niet.
Dit is overigens wel de eerste keer dat ik een opmerking krijg over de formaten. In mijn eerdere test- en showcases heb ik ook gebruik gemaakt van panorama's e.d. en toen leek het niet alsof er een probleem mee was. Vind je het niet lekker wegkijken of wat vind je precies vervelend?
Ik heb fifty-fifty gedaan: 6 wat meer brede foto's (panorama-like) en 6 normaal formaat.

Ik wil je commentaar graag verwerken, maar ik weet nu even niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen in de toekomst. Dat is helemaal afhankelijk van de soort "serie" en hoe ik het in mijn hoofd heb dan.
Maar goed, smaken verschillen en ik kan niet alles in 1x goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 11:53
toch maar ook voor deze reis een testcase gemaakt? :).

De foto's zien er super uit, echt gave platen! Ik ga er als amateur maar geen kritiek op proberen te leveren want ik zie niets!

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
hehe, toch maar ja :) je mag er zeker weten kritiek op geven, amateur of niet.
Vaak is het zelfs zo dat "amateurs" meer zien dan de extreme critici. Ze kunnen je vaak genoeg op simpele dingen wijzen die ik misschien totaal over het hoofd gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Deathchant schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:16:
Ik kan me voorstellen dat je bedoelt dat de foto's meer op zich staan individueel.
Dus ergens begrijp je wel wat ik bedoel? :P
Wat ik wilde bereiken is een indruk achter te laten van hoe Schotland in de herfst eruit ziet, niet zo zeer een serie te maken waarbij alles ongeveer hetzelfde uitziet. Ik ben op veel verschillende plekken geweest onder veel weersomstandigheden en het licht verandert echt elke 5 minuten. De ene keer stortregent het, en 5 minuten later heb je mooi weer. Dat vond ik eigenlijk wel goed gelukt moet ik zeggen.
Dat is je zeker gelukt, het zijn hele mooie platen. :)
Wellicht heb ik een andere voorstelling van het begrip "serie" en ikzelf benader dat van case tot case.
Ik vind vaak juist in de test- en showcases die ik zie, juist teveel van hetzelfde, weinig variatie en bij een andere vind ik dat weer niet.
Waar ik op doel, is dat ik enige consistentie mis in het nabewerken. De ene keer een vignette dan weer niet.
vb. Foto 1,2,3 zijn alle drie verschillend, ze zijn allemaal mooi, maar de eerste is heel grauw, de tweede is met lekkere kleurtjes en dan bij de derde mis ik ook wat kleur?
Dit is overigens wel de eerste keer dat ik een opmerking krijg over de formaten. In mijn eerdere test- en showcases heb ik ook gebruik gemaakt van panorama's e.d. en toen leek het niet alsof er een probleem mee was. Vind je het niet lekker wegkijken of wat vind je precies vervelend?
Ik heb fifty-fifty gedaan: 6 wat meer brede foto's (panorama-like) en 6 normaal formaat.
Dan zou ik ze afzonderlijk hebben gepost. Eerst de brede foto's en daarna als update de rest er bij. Het voelt voor mij gewoon niet als serie. Het zal ook een kwestie zijn van smaak.
Ik wil je commentaar graag verwerken, maar ik weet nu even niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen in de toekomst. Dat is helemaal afhankelijk van de soort "serie" en hoe ik het in mijn hoofd heb dan.
Maar goed, smaken verschillen en ik kan niet alles in 1x goed doen.
:Y

Vat het absoluut niet persoonlijk op, het is mijn mening en die is niet veel waard ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46
Door de verschillende manieren van bewerken vind ik het ook niet echt een serie vormen, maar op zichzelf zijn het allemaal prima platen :)

#1: Lekker donker en mysterieus. Misschien dat ik een stukje aan de linkerkant weg had gehaald, het zwaartepunt van de plaat vind ik nu wat naar rechts liggen.
#2: Het contrast is mooi gevonden, maar het lijkt nu alsof er keihard geflitst is omdat er te weinig licht was.
#3: Prettige toning, hij lijkt ietjes scheef.
#4: Deze plaat roept meteen een herfstsfeer in mij op met het overheersende bruin, erg fraai.
#5: Een hele lastige voor de belichting, met het felle licht van de wolken en het donkere bij de brug. Ik denk dat je een goede middenweg hebt gevonden hier. Inderdaad jammer van de auto's rechts.
#6: Ik weet niet precies wat ik van de belichting hier moet vinden. Aan de ene kant geeft het wel een mooie sfeer, aan de andere kant is de voorgrond wel donker, maar de wolken nog steeds wat overbelicht.
#7: Hey die veerpont komt mij bekend voor. Ik had toen meer het weer van foto 5. Mooie zonsondergang en de veerpont zorgt voor een mooi silhouet in de voorgrond.
#8: Goede HDR wat mij betreft. Mooi landschap waar lekker veel te zien is.
#9: Mooi licht, ik zou inderdaad wat links en onder wegknippen zodat de boomtoppen weg zijn en de nadruk iets meer op de lichtstralen wordt gelegd.
#10: Mooie wolken, wat minder mooi als ze boven je hangen :P. Ik vind het silhouet nog wel voor enige voorgrond zorgen, soms is erg gewoon niks om op de voorgrond te zetten daar.
#11: Ik vond die van #4 beter geslaagd, beetje vreemde kleuren.
#12: De weg in de voorgrond vind ik net wat te weinig zichtbaar wat het in de voorgrond wat te donker maakt. Wel een mooie dieptewerking verder met de weg en de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46

Polariteit

Fietsende fotografeur

#3: Ik heb het gechecked in Lightroom, maar ik denk dat het komt doordat de bergen op de achtergrond zigzaggend lopen. Ik wilde dit niet wegcroppen omdat dit naar mijn idee het effect versterkt dat het kasteel echt midden in het meertje stond. Hij staat wel recht in ieder geval.
Ik had het eigenlijk meer door de eilandjes linksachter, die met dat torentje. Maar kan heel goed zijn dat het kustlijntje daarvan niet recht is, zou best logisch zijn eigenlijk ;)
#8: dankjewel :) tja, tis een HDR....niet iedereen houdt ervan. Ik wel zo af en toe :) ik heb heel heftig gecropped hier om meer een panorama-effect te krijgen.
dan heb je dat goed gedaan, ik had niet door dat het HDR was. ik dacht gewoon heel subtiel zonlicht gefilterd door de wolken ofzo :+

Een ding is wel zeker, series met dit soort landschappen zie ik veels te weinig voorbij komen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Dankje marcel :)

@aero, jouw mening is zeker weten wat waard!! Ik moet alleen kijken hoe ik dat volgende keer het beste kan verwerken aangezien ik nu dit in mijn hoofd had om te laten zien :) Ik heb gewoon een ander beeld bij wat een serie kan inhouden. Wat mij betreft hoeft niet alles dezelfde kleurtjes te hebben :) Maar ik snap zeer zeker wat je bedoelt;)

@powerup,marcel,aero,sargo: Ik heb lokaal op mijn pc nummer 3 wat rechter gezet. De auto's en de mensen op #5 heb ik ook zover gekregen. Maar shit, die bomen bij 9 krijg ik niet weg met de heal/clone in lightroom :'( UREN op gezeten gister, maar het lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb bijna alles op je foto's in het echt gezien, en ik moet zeggen dat je de sfeer perfect vast hebt gelegd *O*

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Merci!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04 21:47
Waw wat een geschift mooie foto's! Schotland staat zeker nog op mijn verlanglijstje!

Mijn favorieten:

3: Vooral door het onderwerp, echt een speciaal en grappig kasteeltje!
5: Zalige lucht en prachtig landschap
6: Prachtige reflecties (ik ben dol op reflecties!). De foto zou al mooi zijn zonder visser, maar die maakt het af natuurlijk!
7: Die kleuren zijn echt super!
9: Opnieuw dramatische wolken, mooi!

Ik zou dit ook wel showcase noemen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens wel een paar foutjes bij de beschrijvingen. Ook in je vorige showcase :)

Scottish Highlands deel 1:
#6 ik ken die brug niet (prachtige plaat trouwens) maar er is maar één brug tussen Skye en het hoofdeiland en dat is de Skye bridge (die aardig groot is)
#7 dit is niet bij Spean Bridge maar bij de a87 boven Loch Garry

SH Deel 2:
#9 zelfde als bij #7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
kipaantspit (coole naam): dankjewel!!

Apojapo: je hebt gelijk. Ik ga die nummer 6 even aanpassen :)

Nummer 7 van de 2e serie is bijna bij Spean bridge. Ik heb dat even spean bridge genoemd omdat het misschien 1km hoger ligt, alleen kent niemand "de a87 boven Loch Garry" :) Maar je hebt gelijk.

En ik heb deze foto gemaakt 300m van het Commando Memorial standbeeld en google maar eens, daar komt toch echt speanbridge uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 17-03-2012 22:35 ]

Pagina: 1