Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.975 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ja er was inderdaad een hele mooie lichtval waardoor je precies die texturen heel mooi kon zien. Ik denk dat ik het daar even in de gaten houd kijken hoe het er volgend weekend is, er van uitgaande dat ze de komende week wel verder gaan met slopen (nu was er nog maar weinig afgebroken). Daarnaast word ook nog een pand van 8 hoog ofzo gesloopt. Levert misschien nog wel wat leuke plaatjes op :) .

In kleur was de foto ook wel heel mooi, maar alleen op de achtergrond stonden wat auto's en een graafmachine met drukke kleuren. In zwart wit zijn ze niet storend.

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 15-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
@IIIII had m toch even gecropped! Doordat de zon zo hoog staat lukt dat denk ik alleen niet met zon er op.
@hypz Mooie foto! Wel erg onrustige bokeh in achtergrond.

Een foto waar ik erg blij van werd door het moment:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7147/6701273245_b7ca672932_z.jpg

De lucht is alleen een beetje uitgebeten. Hij was enorm overbelicht doordat ik snel moest handelen :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 08:58
@Wavemaster: mooie plaat vooral omdat hij zwart wit is! (Is hij scheef of lijkt dit maar zo?)
@Bello: Persoonlijk zou ik hem iets minder blauw/paars maken.
@Hypz: Prachtig! vooral die lichtinval op de standaard

Zelf ook nog een plaat gemaakt van een antiek zakhorloge:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7163/6648679965_2f1970d6c3_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 08:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Jkremer: De scherpte ligt niet helemaal op de wijzerplaat en qua compositie had ik het horloge niet in het midden geplaatst. De 'poot' rechts leidt af. Toning e.d. geven wel een authentiek (oud) gevoel.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hypz; mooi gebruik van strijklicht.
@makkelijk; mooie foto. Alleen jammer van net die 2 takjes rechts in beeld. Maar dat heb je met foto's die je zo schiet.

Hier een bijdrage van mij. Vandaag een wandeling gemaakt en met een beetje nabewerking was deze foto wel een mooie uitschieter.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6703276009_ac6005287b_z.jpg
Observant by William_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 20:40
mooie foto maar de zon achter de wolken is veeeeeel te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

William: lijkt me typisch een foto waarbij HDR heel goed van pas was gekomen. Compositie is wel goed met de boomstammen in de voorgrond.
Jkremer: ook ik vind het horloge in het midden niet zo geslaagd, voor de rest wel passende kleuren.
Makkelijk: aan de ene kant staat het stelletje wel heel erg centraal, maar dat stoort niet echt want je ziet nog steeds genoeg van waar zij naar kijken, en anders had je de traptreden niet zo in de compositie kunnen krijgen. Prima foto!

Vandaag een nieuwe lens gekocht, de Sigma 12-24, dus direct maar even geprobeerd. Normaal gebruik in m'n 35mm prime (met 1,5x crop) dus zo extreem wijd is wel weer even heel wat anders. Vond de lichtinval hier wel bijzonder; dat de rechterkant in de schaduw zit en de linkerkant belicht - zorgt toch voor wat extra's.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7159/6709225919_b3e5159f00.jpg
Covent Garden Piazza by npmeijer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@Kasuras
Naar mijn idee kan hij nog wel een tikkeltje scherper voor zo'n overzichtsfoto zonder echt duidelijk onderwerp. En 1/800 had wel omlaag gekund met een wat kleiner diafragma of misschien zelfs ISO400.

Hier heb ik geprobeerd een stukje `rustiek' beeld van een kaasje naar voren te brengen. Om een beetje het bruine van de kaas en de tafel te doorbreken heb ik het geheel op een wit plankje gelegd. Om diezelfde reden ook gekozen voor het witte mesje, maar ik weet niet of ik daar een toch meer antiek mesje had moeten kiezen...

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7009/6709511063_c4e8d2c9fb_z.jpg
Cheese with Knife by Alessandro Vermeulen, on Flickr

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@William, je hebt een interessant onderwerp met die kale berg en die bomen erop. Ook de boomstammen op de voorgrond vind ik leuk gedaan en zijn mooi belicht (hdr?) Jammer vind ik het hek die onnodig afleidt en de overbelichte wolken zijn echt zonde. Naar mijn idee had er zeker meer ingezeten.

@Kasarus, goede foto om je nieuwe lens mee te testen maar vind de lichtval niet heel bijzonder.

@Spockz, het rustieke zie ik niet echt met een plastic plaat en een fruitmes. Daarnaast vind ik de plaat niet bijster interessant.

Hier een mooi moment uit de Dolomieten tijdens een klim.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7154/6709482579_c47e232aae_z.jpg
Sunset Dolomites by ApoJapo1, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:17:
@William, je hebt een interessant onderwerp met die kale berg en die bomen erop. Ook de boomstammen op de voorgrond vind ik leuk gedaan en zijn mooi belicht (hdr?) Jammer vind ik het hek die onnodig afleidt en de overbelichte wolken zijn echt zonde. Naar mijn idee had er zeker meer ingezeten.

@Kasarus, goede foto om je nieuwe lens mee te testen maar vind de lichtval niet heel bijzonder.

@Spockz, het rustieke zie ik niet echt met een plastic plaat en een fruitmes. Daarnaast vind ik de plaat niet bijster interessant.

Hier een mooi moment uit de Dolomieten tijdens een klim.

[afbeelding]
Dolomites by ApoJapo1, on Flickr
And that's how it's done! Prachtig belicht en een prachtig moment uitgekozen!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het commentaar. Ik blijf het toch maar moeilijk vinden om tegen de zon in te fotograferen. Ik moet me daar toch eens in gaan verdiepen inzake tips & techniek. Het is geen HDR foto maar gewoon uit het handje met de nodige nabewerking in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@apojapo: Prachtig shot! Mooi het idee van de top bereiken en het licht in de verte zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:31
Mooie foto zeg. Goed bezig :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@apojapo
1e gedachte: Mooie plaat ! Prachtig!
2e gedachte: Shit, moet nog terug naar beneden gaat de zon onder.... ;)

Maar volgens mij is het een zonsopkomst of niet? Maar mooi hoor niks op aan te merken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:36

Polariteit

Fietsende fotografeur

@apojapo: prachtige plaat met hele fijne compo. Enige minpuntje vind ik dat de sneeuw iets te blauw oogt.

@spockz: Ik vind de achtergrond niet zo fijn; ik denk dat een egale achtergrond beter kijkt.

@kasuras: ik vind de dieptewerking wel relaxed; alleen het licht en de kleuren wat minder.

@William: Sorry, de zwaar overbelichtte lucht vind ik te veel aandacht naar zich toetrekken om het een aantrekklijke plaat te maken. Daarnaast oogt de voorgrond erg rommelig...

@JKremer: mooie toning. Is er een reden dat je dat horloge precies in het midden hebt gezet?

@Makkelijk: Gaaf uitzicht over de stad met tevens interessante voorgrond; nice! Overbelichtte lucht valt imo wel mee. Irritanter vind ik die twee takken rechts ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6674750595_52e60291cf_z.jpg
Under the clouds... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@apojapo1 Wow, once in a lifetime lucht dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@apojapo1: Hele mooi foto! Goeie compo, en natuurlijk hele mooie lucht en licht inval.

/edit
@Spockz: Voor het authentieke rustieke gevoel was naar mijn idee een houten snijplank en mes met houten heft toch beter geweest.

[ Voor 44% gewijzigd door henkie196 op 17-01-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:22
@Spockz: eens met henkie. Je zou een hele lichte houten of juist een hele donkere houten plank kunnen gebruiken om een mooi contrast te creëren.

@apojapo1: heel mooi! Het enige minieme minpuntje vind ik dat je de persoon niet meteen ziet. Ik zou hem liever meer als silhouet zien, of juist wat lichter.

@marcel: Mooie lucht met mooie kleuren. Op de een of andere manier denk ik steeds dat de horizon schuin loopt, maar als je dan goed kijkt dan valt het wel mee. Ik weet niet zo goed wat ik van de boom moet vinden. Hij wordt doorsneden door zowel de horizon als de wolken. Dit leidt een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Spockz,
Leuk idee, goed gekozen kaasje ook met die kleur, de achtergrond past er ook bij, alleen ik had er inderdaad een antiek (ogend) mes bij gelegd. Eventueel op een donker houten plankje om het wit een beetje te breken.
apojapo1,
Tja.. wat moet ik nog zeggen, je hebt vaak langschapsfotos die mij wel aanspreken, erg mooi weer met het licht gewerkt.
marceltuit,
Deze vind ik wat minder van je. Komt mede door de donkere wolk, zelf zou ik hem zo croppen; net onder die donkere wolk, dus dat je een mooi "bedje" van zachte wolken hebt. En dan nog net naast het flatgebouw.. dus dat je de boom erop hebt en het mooie gedeelte zeg maar.

Hier dan nog eentje van mij, vorig jaar gemaakt. (kleur is een beetje mijn soort van smaak achtig iets)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7164/6641884777_2f9aab97b2_z.jpg
Trier by Ivan Milo, on Flickr

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

apojapo:
Heel knap. Om toch maar iets op te merken: bovenaan zit je met een lichtjes donkere waas. Het stoort alleszins niet.

milo:
Goede layers, vooraan (relatief) high contrast struiken, naar achteren verdwijnt alles in de mist. De foto moet nog een heel klein beetje tegenwijzersin recht gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

apojapo, lees de regels aub even...Deze foto hoort hier niet thuis. Hij hoort namelijk hier:
Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6
_/-\o_
Foto = goud!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Deathchant schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:46:
apojapo, lees de regels aub even...Deze foto hoort hier niet thuis. Hij hoort namelijk hier:
Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6
_/-\o_
Foto = goud!!
Durf ik HotShot te zeggen? :P

ApoJapo _/-\o_

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Ook maar is kijken wat van jullie van mijn plaat vinden. Ergens klopt er iets niet in mijn mening, maar toch heeft ie wat:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7169/6701505765_9c1b5850d7_z.jpg
Rotterdam de Maas by DisplayMe, on Flickr

@Milo. Ik vind die lagen erg mooi aan de zijde van de heuvel. Maar als ik naar de wolken kijkt lijkt de foto niet helemaal recht. Desalniettemin een mooie foto.

[ Voor 20% gewijzigd door DesertRose op 17-01-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat mijn zonsondergang zo goed in de smaak valt :) Ik heb nog een paar varianten gemaakt iets later op de top die spectaculairder zijn maar die eigenlijk niet goed uitkwamen kwa compo. Bij deze staat het mannetje en de zon in één blik en staan ze op de juiste plek in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@DesertRose, Ik denk dat het geheel zich nu teveel in het midden afspeelt/focust. Met iets interessants op de voorgrond was hij denk ik een stuk pakkender geweest. De ietwat (ok het kan saaier maar toch) saaie lucht helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ROFLASTC schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:50:
[...]
Durf ik HotShot te zeggen? :P
Ik zeg van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Milo.
Erg mooie plaat, De lagen die er in opgestapeld zijn, erg mooi. Hij moet nog wel een beetje linksom gedraaid worden.

@DesertRose
Ik mis iets op de voorgrond. Verder vind ik het jammer dat links de flat in de verte er half op staan.

Hier mijn plaat. Puntje van zelf kritiek is dat net het onderste gedeelte van de bloem er niet helemaal op staat. Iets te strak geschoten. Crop heb ik alleen links en rechts wat groene achtergrond weg geknipt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6583359385_b44ab410b2_z.jpg
Flower by JordyOnrust, on Flickr

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@William:
Ik vind de foto in vrijwel alle opzichten perfect, en dat de lucht net iets wit en overbelicht is jammer, maar voor mijn gevoel maakt dit de foto wel weer af.

@apojapo: Wow...

@Marcel: Ik vind de foto mooi vanwege de wolken, jammer dat het detail niet zozeer op de horizon ligt.

Vandaag de hele dag met de camera op stap geweest, beste foto die waar ik wat kritiek op wil is deze:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6715994743_8f3de5e038_z.jpg
de rest staat wel in de photostream

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

MrJey: het is een onrustige plaat. Veel te zien, maar niet echt een onderwerp waarop je blijft hangen. Ook voelt het allemaal een beetje krap.

Jordyonrust: Zoals je zelf al aangeeft, jammer dat er niet wat meer ruimte aan de onderkant zit, wel mooie kleuren en scherpte op het achterste blaadje is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 13:49

Bozevkwa

The Falcons have landed

@MrJey: ik heb het idee dat hij niet helemaal recht is

@Jordyonrust: idd jammer dat de crocus er niet helemaal op staat. Wel mooie kleuren!

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Jordyonrust: Zoals zelf ook al gezegd, jammer dat ie er net niet helemaal op staat, en jammer dat hij gecropt moest worden. Achteraf had je dus beter je camera in portretstand kunnen houden dan had je meer onderkant, en dan had je zo ie zo die overtollige achtergrond niet aan de zijkanten. Kortom, beter composeren op het moment dat je de foto maakt, maar dat is een fout die ik ook regelmatig maak ;-). Probeer er nu wel steeds meer op te letten omdat ik te vaak thuis kom met foto's waar ik nog weer wat van wil croppen of iets net niet helemaal op staat. Wat zijn die 2 sprietjes onderaan de foto? Gras? Dan was het helemaal mooi geweest denk ik als daar wat meer van te zien was met een stukje steel :) Mooie kleuren verder hoor / mooie bloem.

@Desertrose: Wat je zegt inderdaad hij heeft wel wat, maar toch mist hij ook wat. De lucht is niet zo interessant, en het is nu vooral een groot vlak water. Als er een stuk meer voorgrond aanwezig was dan was het denk ik interessanter geweest.

@MrJey: Beetje druk inderdaad, probleem is dat je oog niet echt een punt heeft waar je direct op valt in de foto, hij is wat krap ook voor een overzichtsplaatje, misschien had het met een flinke goothoek beter geweest? Dan was het onderwerp misschien wat meer geweest "Het hele gebeuren bij de brug", dan had je misschien een stukje land aan beide kanten van de brug erbij op gehad. Nu zijn er wat veel "grote" onderwerpen in beeld. Ik weet het niet hoor, want ik weet niet hoe het er verder uit ziet.

@Spocks: Wat meer kleur / contrast verschil tussen het kaasje en de tafel was wel wenselijk geweest, en het plastic plankje met aardappelschilmesje zijn niet echt sfeermakers. Misschien iets met een glas en fles wijn op de achtergrond erbij, en een mooi houten plankje en mesje (of geen mesje) voor de kaas had het een wat betere uitstraling gehad.
Kaasje is ook net wat afgekapt aan de linkerkant van de foto.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:40

Compizfox

Bait for wenchmarks

@apojapo: Die mag idd in het showcase of zelfs hotshots topic. Echt geweldige foto. Normaal vind ik personen niet mooi op landschaps-/natuurfoto's, maar hier vind ik het totaal niet storend en vult het de foto mooi aan!

@JordyOnrust: Mooi gelukt. Prima bokeh, al kon je misschien het diafragma iets meer dicht knijpen zodat een groter gedeelte van de bloem goed scherp is.

@MrJey: Er is niet echt één duidelijk onderwerp dat de aandacht trekt. Dat maakt de foto een beetje onrustig, vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cUuF904HCrc/TxM1xTsRYcI/AAAAAAAACAE/3kub0jvEiZ0/s640/IMG_0033_edit.jpg

Ik vind deze qua kleuren en bokeh wel grappig gelukt. Het enige wat ik jammer vind is dat de 'takjes' niet allemaal scherp zijn, maar dat komt vooral doordat het is geschoten met een pre-digitale Sigma 70-300 lens waarvan het diafragma niet werkt. Ik kan dus niet het diafragma dichtknijpen om zo voor een grotere scherptediepte te zorgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Compizfox op 18-01-2012 20:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
@MrJey: i.t.t. je vorige foto vertelt deze niet echt een verhaal, er ligt een kraan op het water, maar waarvoor?
@JordyOnrust: Mooie kleuren met een rustige achtergrond. Ik had alleen alle blaadjes liever in focus gehad.
@DesertRose: Eens met Jordy, er mist iets op de voorgrond en jammer van de flat links.

Mijn eigen bijdrage is nog van gisterochtend. De laagstaande zon scheen mooi op alle pluimpjes van de CV-ketels wat ik wel een mooi effect vind geven. De compositie vind ik dan weer behoorlijk chaotisch.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7173/6716251683_76e1ab0e7d_z.jpg
Ein kalter Morgen von B Pelgrim auf Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerup: wat je zegt inderdaad; de compositie is niet zo boeiend. M'n ogen worden naar dat flatgebouw wat boven de horizon uitsteekt getrokken, terwijl dat juist niet is waar de foto om draait. Het contrast wat geleidelijk minder wordt vind ik wel weer leuk.

MrJey: ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Het lijkt erop dat de kraan het belangrijkste van de foto is, nu vind ik dat persoonlijk niet zo'n ontzettend boeiend onderwerp maar misschien kun je wat meer uitleg bij de foto geven? Je foto met het hek en het slot vind ik bijvoorbeeld wel weer een goed shot.

Natuurlijk nog even een speciale vermelding voor apojapo1's berg, die is wel heel erg cool - al ben ik wel benieuwd hoe hij er uitziet zonder photoshop magie!

Van mezelf: naar het Victoria & Albert museum geweest.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7027/6715121317_19f92c164d.jpg
V&A Museum by npmeijer, on Flickr

Ik vind hem zelf wel aardig geslaagd, maar er zijn een aantal dingen waar ik toch over twijfel: de twee beelden aan de zijkanten van de foto zijn behoorlijk donker, dat zorgt er dan wel weer voor dat er een zekere kadrering is voor het meisje die het standbeeld erachter aan het tekenen is - wat ik wel een mooi en typisch moment vond. Echt een testcase dus, commentaar is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@MrJey
Heb niet zoveel met deze plaat. Zou niet zo weten wat ik anders had gedaan, maar ik denk dat ik deze foto niet had geschoten, gewoon omdat ik een (mooi) onderwerp mis. Maar daarom kan het wel een mooie foto zijn, alleen mij doet het niet zo veel.

@PowerUp
Dat deze foto in het zwart wit is doet het goed. Vind alleen jammer van de storende flatgebouw en toren aan de horizon. Als deze er niet hadden gestaan had ik hem mooier gevonden, omdat alle elementen op de foto meer van de zelfde hoogte zouden zijn geweest. Het idee vind ik erg leuk.

@Kasuras
Ik vind de scheve lijnen van de blokken vooraan beetje storend. Lijkt of ze tegen elkaar aan dreigen te vallen. Denk als deze elementen er niet hadden gestaan dat ik je foto geslaagder zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 17-09 11:39
@marceltuit: Ik vind de twee onderwerpen net wat te dicht bij elkaar staan en iets teveel in het midden. De lage horizon is prima omdat de wolkenlucht interessant is. Wel is het op mijn beeldscherm wat paarsachtig.

@Milo. Hij is mooi. Wel wat vaag en de wolkenlucht zit je niet echt mee omdat die scheef loopt hierdoor krijg ik eerst het idee dat de foto scheef zou staan wat natuurlijk niet zo is. Prima dieptewerking en compositie.

@DesertRose: De foto heeft inderdaad wat. Aan de linkerkant is het een beetje krap aan de rechterkant mis ik iets. Maar de ruimte in het midden zorgt ervoor dat het juist een interessante foto wordt denk ik. Normaal gesproken worden dit soort foto's gemaakt als je in de verte een brug ziet. Nu niet. Misschien mis ik dat dan wel wat nu dus juist een leuk effect geeft. Qua kleurstelling vind ik hem trouwens ook lekker.

@JordyOnrust: Centrale compositie die het toch al redelijk bekende onderwerp niet in een spannender daglicht plaatst. Verder is het blaadje aan de voorkant iets te nadrukkelijk aanwezig door zijn onscherpte en mis ik eigenlijk een onderwerp. Mijn aandacht word nu twee keer verdeeld over de twee scherpe kanten van de bloem. Hij is wel goed scherp en de kleurstelling is lekker.

@MrJey: Interessant om te zien maar toch een redelijk standaard foto. Niet zoveel over te vertellen.

@PowerUp: Ik vind de compositie juist bijdragen aan de foto. Doordat je niet zo goed weet wat het onderwerp is valt de overeenkomst tussen alle pluimpjes juist eerder op. Ik denk dat stel er stond een kerstman rechts op het huis dat minder mensen al die pluimpjes hadden opgemerkt.

@Kasuras: De persoon valt een beetje weg in de achtergrond je zou kunnen proberen door een lager standpunt te nemen en het meisje voor de witte muur te kaderen, ze er meer uit te laten springen. Doordat ze nu niet meteen opvalt voegt ook wel weer iets toe. Zo word het meer een zoekplaatje en gaat je blik na de eerste ontdekking op zoek naar de volgende. Bijvoorbeeld de man links. Of dat het standbeeld een tweede persoon optilt.

Eigen foto is genomen bij het Ijsselmeer. Ik heb ook een timelapse gemaakt en die ging prachtig alleen was de batterij op 10 minuten voordat de zon onder ging. Dat maakt hem dan net niet af. Helaas. Toch hoop ik dat deze foto jullie bevalt. En zo nee, waarom niet.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7170/6525147907_76fcddf3d8_z.jpg
flickr- by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Walletje, de foto is links onscherp, denk dat de sluitertijd iets te laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@walletje-w: Mooi. Misschien dat het voor de foto interessanter geweest zou zijn als die aankomende golf net over die steen rechtsonder heen slaat.
@Kasuras: Nette foto, maar ik vind de compositie niet zo geslaagd. Blijft natuurlijk achterafcommentaar, maar goed. Omdat ze allebei een beetje dezelfde houding hebben (met een arm omhoog en iets in de hand), zou ik het mooier vinden als de aandacht meer lag op alleen het beeld rechts en de tekenende vrouw.
@PowerUp: Koud was het gisterochtend zeker. ;) Mooie foto.

Gisterochtend bij mij in de buurt deze gemaakt. Was erg mooi met de lage zon en mist. Had veel meer foto's willen maken, maar door de kou lukte het allemaal niet zo. Door de opkomende ochtendmist waren m'n vingers zo koud geworden dat ik 2 handen nodig had om het knopje van de afstandbediening in te drukken. Handmatig focussen is ook erg lastig met van die gevoelloze stompjes. :X

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7022/6719877595_281fdfd7f0_z.jpg
Industrial by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@walletje: Ik vind het echt een top plaat, weinig op aan te merken. Water echt heel mooi vastgelegd ! Weer eens wat anders dan wazig water door lange sluitertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

n0elite schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:58:
Walletje, de foto is links onscherp, denk dat de sluitertijd iets te laag was.
1/5000 volgens de exif, dus te laag? waarschijnlijk komt dat ergens anders door.

@Walletje zelf: de sfeer is prima! Wat een beetje ongemakkelijk voelt is dat de zon niet in het verlengde van de golfbreker ondergaat. De zon is nu semi in het midden staat. Hierdoor zijn de zichtlijnen wat onrustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
@Walletje, mooie foto. prachtig eigenlijk hoe strak zo'n horizon is. Ook mooi met die zonnestralen (hoe 'maak' je die zo?).

@Sargonaut, De foto is mij iets te onduidelijk. Ik heb nog steeds niet echt een idee waar ik naar zit te kijken. Maar ergens zit daar ook de magie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Das een showcase walletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ik vind 'm zeker wat hebben, maar de onderkant vind ik toch wel paar tikjes aan de donkere kant. Zou er zelf toch wel 0.3 á 0.5 stop licht erbij doen (als het niet meer is).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke plaat walletje. Detail in het water is echt geweldig (vooral dankzij de korte sluitertijd?). Ik had alleen wel de zon meer in het verlengde van de dam willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Bedankt voor het commentaar. Ik heb inderdaad ook een foto gemaakt met de zon meer naar rechts alleen is de weerspiegeling op de natte dijk dan minder mooi. Ook heb ik verschillende golven bekeken alleen als er een golf over de steen rechts slaat dan is de rest van de foto "saai" doordat daar "vlak" water aanwezig is. Eigenlijk had ik deze foto met een kleiner diafragma moeten nemen. Het licht was er nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

@Compizfox, hij wordt idd al snel onscherp, en het takje wat er niet helemaal opstaat.
@Sargonaut, wel mooi met die vogels, maar de locatie is idd een beetje wazig, misschien zijn het wel geizers in Ijsland.

Een foto die ik afgelopen zondag genomen heb op metro station Wilhelminaplein in Rotterdam. Ik ben er zelf wel tevreden over, kritiek is echter welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7011/6715851059_c5698d2753_z.jpg
http://www.flickr.com/photos/73282325@N07/6715851059/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

vette plaat! ik zou hem wellicht wel iets meer vanaf links hebben genomen; zodat de achterste roltrap loskomt van die ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Cadje: Vette plaat, mooi strak, lekker scherp, en de beweging van de metro maakt het helemaal af. Enige is inderdaad dat de achterste roltrappen elkaar net overlappen, maargoed dat is ook wel lastig om goed te krijgen, anders had je de voorste roltrap misschien weer niet afgesneden als je meer naar rechts was gegaan. Ik vind het zeker niet storend in iedergeval. Nogmaals: mooie foto, plezier om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hypz, dat kan je oplossen door naar links en naar achteren te stappen

@ Cadje, mooie plaat. Ik vind de bewegingsonscherpte van de metro alleen niet optimaal. Ik had dan voor een langere sluitingstijd gekozen. Ook een lager standpunt had hem interessanter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7031/6726794339_f90cd9caa1_z.jpg
Crossroads... by Marcel Tuit, on Flickr

Iemand tips om netjes de spoken op het trottoir weg te werken? met de clone-stamp en spothealing brush krijg ik het niet netjes voor elkaar door de licht-verschillen op het troittoir :(

Vond de combi lichtstrepen / stilstaande auto's wel geslaagd in deze.

[ Voor 12% gewijzigd door Polariteit op 19-01-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@marceltuit
Erg leuke foto. Vraag me wel af wat de blauwe bokeh rechts boven in is.
Maar combinatie tussen strepen en stilstaand vind ik erg mooi. Zat even te kijken van goh hoe heeft ie dat gedaan. Maar toen zag ik het rode stoplicht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

thnx for the comments, ik kon de sluitertijd niet echt verhogen aangezien ik de foto uit de hand geschoten heb. Ik had nog wel iets naar links kunnen stappen om de roltrappen er iets beter op te krijgen. Probleem was dat ik aan het wachten was totdat alle mensen van het perron af waren en ik de metro er ook nog op wou hebben :P. Ik was van plan om nog wat meer foto's te maken op wilhelminaplein, er is een hele lange voetgangerstunnel richting luxor, ik werd echter door een dame van de RET vriendelijk verzocht om geen foto's te maken....

marceltuit, leuke foto ik vind 'm echter nog wel een beetje kill en rechts is erg licht. Zijn dat rechts boven nou vlekjes op de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@CaDje:
ik werd echter door een dame van de RET vriendelijk verzocht om geen foto's te maken....
Daar ben je toch niet verplicht aan mee te werken omdat het publieke ruimte is?

Tnx voor je comment op mijn foto, dat rechtsboven dacht ik eerst dat het lensflare was; maar moet zeggen dat het op mijn monitor thuis minder ernstig eruit zag. Kunnen vlekjes zijn, maar kan ook flare zijn aangezien daar een megalichtbron zit (2 van die schermen).

@Jordy: Stoplicht was idd de truuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik betwijfel of een station openbaar terrein is eigenlijk ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit ik vind dat altijd zo apart om in van de bewegende omgevingen iets uit het oog springends te zien wat helemaal stil staat. Ik hoef denk ik niet te zeggen waar ik het over heb ;)
De lichtbak rechstbovenin (Zal wel een display zijn) had ik zelf wat verduisterd in de post, trekt redelijk veel aandacht, maar had je wel ook rekening moeten houden met de reflectie in het water rechtsonder, das best lastig.

De roltrap had ik er denk ik afgesneden, dan krijg je ook door de andere verhouding een iets spannendere uitsnede.

@Cadje Jammer dat de voorste roltrap er niet helemaal opstaat, en dat nooduitgang bordje is irritant, maakt het beeld onrustig. Beweging van de metro is mooi gevangen.

Ok, ik mag ook op de pijnbank
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7011/6721419913_f950713394_z.jpg
In het Liesbos bij Prinsenbeek
EXIF:
Camera Canon EOS 5D Mark II
Exposure 0.001 sec (1/800)
Aperture f/4.5
Focal Length 50 mm
ISO Speed 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Tom:
de resolutie is te laag voor die pic, de bomen achteraan zijn eerder pixelbrij dan foto. Komt deels ook door het hoge contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:09:
Tom:
de resolutie is te laag voor die pic, de bomen achteraan zijn eerder pixelbrij dan foto. Komt deels ook door het hoge contrast.
Bij deze ook even de link naar Flickr voor een hogere resolutie versie: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157628929008621/

Ben het wel met je eens dat de boel achterin dicht loopt, maar het was ook niet de bedoeling dat je alles achterin goed kan doorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
bouncing_tom: er lijkt een gruwelijke bak sharpening overheen gegooid te zijn, samen met het hoge contrast is het erg rommelig. Behalve de paar voorste bomen is er weinig herkenbaar en lijkt het haast ruis (om maar eens wat te overdrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaDje: Leuke foto. Netjes scherp, voor uit de hand met 1/6s sluitertijd.

@marceltuit: Precies wat ik nodig heb, een vrachtwagen vol babes. :9~ I'll have two, please. :D Zijn die 'bokeh-vlekjes' niet van langs waaiende waterdamp van de fontein(?) waar je naast staat, of miezerde het toen? Vind het minder storen als de verwaaide vlag in ieder geval. Denk trouwens dat je die spoken op het trottoir alleen weg kan krijgen met een flinke hand job. :+

@bouncing_tom: Nette compositie. Vraag me af of een groter diafragma(f/2,8) niet beter was geweest. Met de bedoeling om zo de drukke achtergrond iets te vervagen en tegelijkertijd wat meer diepte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
@marceltuit:
mooie foto. Heerlijk scherp. Alleen beetje rare gloed bij die vlag/beeldscherm. Enig idee waar dat vandaan komt?

@bouncing_tom:
denk dat je meer diepte had moeten maken in deze foto. Achterste bomen hadden een stuk minder scherp gemogen t.o.v. de voorste.
De zwart/wit compositie bevalt me wel. Mooier dan een kleur variant.

Mijn inbreng voor dit keer (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-yJkKHnqo3PA/Thin23vICKI/AAAAAAAABQo/LCv-Wmf0So4/s400/TuningExpo2011-0080.jpg

Was mijn eerste poging om deze hardwerkende beestjes op de foto te krijgen. Die dingen zitten niet stil. Super moeilijk om te timen. Denk dat menig langslopend persoon heeft gedacht, wat zit hij nou met die camera in die bos bloemen te doen :+
Maar deze plaat vond ik wel erg lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@pdebie:

Erg mooie foto! :) Misschien jammer van dat steeltje op de rechterbloem. Maar verder top. :D

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Bouncing_tom: Wat betreft de displays: hier ben ik even mee bezig geweestt, en heb deze ook iets donkerder gemaakt. Nog donkderder lukte niet zonder gekke randen te zien te krijgen.

Roltrap heb ik bewust zo erop gezet; vond ik juist wel leuke extra in de plaat.

wat jou plaat betreft: eens met mijn voorgangers. een te grote lijnenbrij om het echt een fijne plaat te vinden.

@sargonaut: Nee, de blauwe gloed van rechtsboven is niet van fonteindamp of regen (deed het ook niet). geen idee wat het is :)

@pdebier: mooie plaat idd, fijne scherpte en kleuren idd. Eens wat betreft rechterbloem betreft; die is te scherp :P had wat mij betreft wat onscherper gemogen om suggestie van diepte te geven.

Ik heb naar aanleiding van de opmerkingen mijn foto iets bewerkt zodat de blauwe gloed rechtsboven weg is. Is hij beter zo?

Heb ook nog geprobeerd om de vlag weg te halen. Dit lukt voor zover deze voor de lucht hing, maar het stuk waar de weg achter de paal zit is te gedetailleerd voor mij om hem netjes weg te klonen. En een halve paal is ook geen gezicht :D

(als dit niet de bedoeling is haal ik hem wel weg.)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7031/6726794339_4a157ff065_z.jpg
Crossroads... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
zo is hij beter inderdaad :)

dit is overigens een foto uit dezelfde serie, waarbij de 2e bloem minder scherp is.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dgR0hEP8t8U/Thin3AXhxNI/AAAAAAAABQs/O6kOYouymFo/s400/TuningExpo2011-0092.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

@pdebie: Erg mooie foto, lekker scherp, maar zijn de hommels en bijtjes nu al bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 17-09 14:55
Photo information
Jul 2, 2011

Denk foto uit archief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
correct, foto van afgelopen zomer in Duitsland. :+
Was laatst door m'n archief aan het bladeren en kwam deze tegen. Dacht, even kijken wat men ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 23:16
@pdebie: De tweede foto oogt rustiger ik vind het een tof effect als je gaat focussen op het midden van de bloem! ziet er erg leuk uit! en heerlijk scherp !

@marceltuit: Het concept vind ik erg tof! wachtende auto's en het doorgaand verkeer. Maar een paar storingsbronnen vind ik: De vlag rechts boven de mensen of fietsers?? Rechts onder naast het water en de witte auto links die niet helemaal stil stond tijdens het maken van de foto. Overigens maakt die vrachtwagen alles weer goed :P

hierbij mijn foto:
wat vind ik mooi:
de zon.
de vogels vliegen dezelfde kant op.
de wolken eronder

Minputjes?
te donker?
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7151/6749152235_776f05fd1d_z.jpg
meeuwen voor de zon.jpg by gwpost, on Flickr

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Gekke-Gerit: Op zich wel leuk, maar het tegenlicht komt het contrast niet ten goede
@PDebie: Leuke (semi) macro. Ik had 'm wel graag wat ruimer gezien
@MarcelTuit: Gaaf! Lange sluitertijd doet de foto goed :)

Vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens met de camera op stap geweest. Niet heel bijzondere foto, maar het licht was erg mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7149/6749302027_da9d0ca1d6_z.jpg
Buitenhof by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Herkenbaar plekje :) . Wel jammer dat het gebouw en de vlaggenstok wordt afgebroken (bovenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
Wilde 'm perse recht hebben en het is wat lastig zoomen met een Fuji X100 ;) Als ik een paar stapjes naar achter had gedaan kwamen er weer andere dingen op die ik niet wilde :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@marcel:

Wel een hele vette foto, ik vind de techniek die je hebt gebruikt best wel vet omdat een deel van de foto een langere sluitertijd nodig heef en de andere helft stilstaal en mooi gecombineerd zijn met elkaar zonder dat ze elkaar kruizen. Of reden de vrachtwagens gewoon niet?

@Gerrit:
Ik vind de foto vrij donker en het is niet duidelijk wat het onderwerp is

Even een ander bijdrage van mij.

Uitzicht over Zaandam
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6750990625_c147e9e618_z.jpg (Staan er nog twee met een iets ander perspectief in mijn Photostream)

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-01-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@MrJey
Wat dacht je, ik gooi even mijn ruit in voor een mooie foto?8)7
Wel leuke plaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
JordyOnrust schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:12:
@MrJey
Wat dacht je, ik gooi even mijn ruit in voor een mooie foto?8)7
Wel leuke plaat trouwens.
Haha, moet kunnen toch :7

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-01-2012 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Leuke foto zo met dar ruit, weer eens wat anders.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 22:21

bello2185

(=゚ω゚)ノ

@ MRJey, op zich wel interessant perspectief, zo achter die gebroken ruit. :)
@ tommyz, erg gave foto met mooie wolken.

Ik vond deze Voigtländer Vitomatic I uit 1958( :o ) vanmiddag in de kast en het leek mij wel even iets leuks om te fotograferen. In Photoshop heb ik de kleuren bewerkt om een beetje die vintage vibe erin te krijgen. Ik heb hem ook nog op twee andere manieren bewerkt omdat ik niet echt kon kiezen wat ik nou het mooiste vond. :9 Wat vinden jullie de mooiste?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7174/6751724635_275bd06126_z.jpg
Voigtländer Vitomatic I Retro by Jens van Bellen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7169/6751723977_0c73ec80d7_t.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6751723529_3ba38bcbc6_t.jpg

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige keuze.

De lens past mooi in Alternatieve objectieven
offtopic:
Moet dat om 'm werkend te krijgen? Lees het topic eens door zou ik zeggen. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@gekke gerrit: tnx voor je comment. Ben het met je eens wat betreft de voetganger onderin bij het water. die kreeg ik niet netjes weggewerkt. witte auto stoort mij zelf niet; sterker nog het was mij nog niet eens opgevallen dat die niet stil staat :P

Jou plaat is op zich wel leuk met die vliegen vogels en de donkere toning. Beetje dramatisch sfeertje. De felle zon daarentegen vind ik dan weer te veel aandacht trekken.

@tommyz: mooie compositie. Je zegt: mooi licht; en dan maak je er een z/w plaat van :P zie ik nog niks van dat mooie licht terug :P

Qua compo had ik hem misschien iets meer van links af genomen, zodat de gebouwen rechts wat beter zichtbaar zijn.

@MrJey: Is gewoon 1 foto hoor; de stilstaande auto's staan voor het rode stoplicht te wachten en de 'strepen' hadden groen ;)

Jou plaat vind ik best origineel! Leuke foto. Enige wat mij een beetje stoort is die witte lichtstreep linksbovenin en dat gele lichtding daar vlak onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:55:
offtopic:
Moet dat om 'm werkend te krijgen? Lees het topic eens door zou ik zeggen. ;)
Je gaat een goedwerkende klassieke meetzoekercamera slopen voor een prutsproject? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
@MrJey: leuk gevonden!
@bello2185: Heerlijke kleuren! Filtertje?

Afbeeldingslocatie: http://3.media.hyves-static.net/1464017474/6/EJyl/0/img1464017474.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@blablable, de buik komt er mooi uit zo, maar merk dat mijn aandacht verspringt tussen het gezicht en de buik.

@Bello, vooral mooie, rustige kleuren! Krijg er een erg 'vroeger' gevoel bij :p Lijkt iets gelig?

@MrJey, mooi dat de straatverlichting in lijn is met de onderkant van het gat. Had liever een duidelijker onderwerp door het gat gezien.

@Tommyz, die wolken zijn mooi! Wel wat overtollig water, jammer dat daardoor het gebouw wordt afgekapt.

Ik heb hier een foto waarvan ik zelf niet goed weet of ik hem geslaagd vind. Liep met een vriend wat te spelen met een flitser en een gat. Waar ik op doelde is gelukt, namelijk de ijzeren haak die in het niets hangt en het verlichte gat. Liever had ik iets meer regendruppels gezien. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7006/6764787951_65e852625b.jpg
Hook by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

douPel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:11:
@blablable, de buik komt er mooi uit zo, maar merk dat mijn aandacht verspringt tussen het gezicht en de buik.

@Bello, vooral mooie, rustige kleuren! Krijg er een erg 'vroeger' gevoel bij :p Lijkt iets gelig?

@MrJey, mooi dat de straatverlichting in lijn is met de onderkant van het gat. Had liever een duidelijker onderwerp door het gat gezien.

@Tommyz, die wolken zijn mooi! Wel wat overtollig water, jammer dat daardoor het gebouw wordt afgekapt.

Ik heb hier een foto waarvan ik zelf niet goed weet of ik hem geslaagd vind. Liep met een vriend wat te spelen met een flitser en een gat. Waar ik op doelde is gelukt, namelijk de ijzeren haak die in het niets hangt en het verlichte gat. Liever had ik iets meer regendruppels gezien. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

[afbeelding]
Hook by P Pepping, on Flickr
Mwa, de foto zegt niks eigenlijk, bovendien is hij wat te donker voor mijn smaak. Wat heeft die haak met dat gat te maken?

Ik zou denk ik alleen een foto van het gat gemaakt hebben in een soort donker/evil sprookjes sfeer met meer regen druppels die naar beneden komen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 22:21

bello2185

(=゚ω゚)ノ

@ douPel
@ blablable

Ik heb de kleur in Photoshop o.a. wat geler gemaakt om het een beetje een oude sfeer te geven. :)
Standaard was de foto redelijk saai en koel.

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ventieldopje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:44:
[...]

Wat heeft die haak met dat gat te maken?

Ik zou denk ik alleen een foto van het gat gemaakt hebben in een soort donker/evil sprookjes sfeer met meer regen druppels die naar beneden komen.
Daar zat ik dus ook een beetje mee. Fotos van alleen het gat kwamen niet goed uit de verf bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Maar die "haak" (geen idee wat het is) zegt me ook niet zoveel en bovendien kan je met een zwarte achtergrond zowat de hele wereld inplakken zonder dat het opvalt. Het gat is best wel een sterk beeld, mits zonder vreemde verschijnselen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties :)!
marceltuit schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 07:05:
Jou plaat vind ik best origineel! Leuke foto. Enige wat mij een beetje stoort is die witte lichtstreep linksbovenin en dat gele lichtding daar vlak onder.
Hoe zou ik deze licht punten er beter uit kunnen halen?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7024/6769815925_d0a74fa051_z.jpg

Ik heb namelijk een paar extra foto's van deze situatie genomen met statief in de laagste ISO met een F10 en F12 en een langere sluitertijd van ongeveer 30 seconden tot 1 minuut. Alleen blijf ik op sommige plekken overbelichting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

MrJey schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:35:
Bedankt voor alle reacties :)!

[...]

Hoe zou ik deze licht punten er beter uit kunnen halen?

[afbeelding]

Ik heb namelijk een paar extra foto's van deze situatie genomen met statief in de laagste ISO met een F10 en F12 en een langere sluitertijd van ongeveer 30 seconden tot 1 minuut. Alleen blijf ik op sommige plekken overbelichting krijgen.
Ik ben hier zelf nog niet heel erg veel verstand van, maar misschien kun je een hdr techniek toepassen. Alleen moet je daar volgens mij wel een onderbelichte foto voor hebben. Dus wellicht kun je een foto onderbelichten en deze combineren met een normale...

Bovenstaande foto is nu wel een beetje raar gecropt heb ik het idee, met die zwarte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Wat CaDje zegt idd. Die witte vlekken zijn gewoon overbelichtte stukken.

Je kan ze er overigens ook gewoon in bijvoorbeeld photoshop uit wegklonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@bello2185 ontzettend mooie foto. Balans scherpte, diepte is erg goed. De kleurkeus vind ik ook erg kloppend. Knap staaltje industrial design die camera :-)
@MrJey ik vind de lichtere plaat mooier: contrast tussen gebouwen en lucht is beter.
@douPel erg abstracte foto, maar wel interssant. Het verhaal achter de foto maakt meer duidelijk.
@blablable het is lastig de pose van de dame eruit te halen (zwarte shirt/zwarte achtergrond) Leunt ze ergens tegen? Dat vind ik wat afleiden van de verder mooie foto.

2 gelijke foto's dit keer, vind het lastig te kiezen welke ik beter vind. Links is de pose van de kat spannender, rechts het muisje. Test shot met m'n 2e hands gekochte Minolta 50 mm 1.7.

Afbeeldingslocatie: http://deel.nu/fotos/poes1thumb.jpg

edit:
een van de twee foto's weggehaald op aanraden van JordyOnrust. foto vanuit andere hoek: link

[ Voor 8% gewijzigd door Joenes op 27-01-2012 12:45 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Joenes
Volgens mij is het een Solo topic dus 1 foto per keer.
Denk dat je toch zelf eerst moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
@blablable, ik sluit mij aan bij douPel. Het gezicht en de buik trekken voor mij de aandacht. Dat geeft me een beetje het 'heen en weer' :P. Ik vind hem zelf wel iets aan de donkere kant. Maar dat negatieve zal wel komen omdat ik het niet de mooiste situatie van een vrouw vind :$ sorry, laat ik me toch weer beïnvloeden :$.

@douPel, dat 'gat' waar jij over spreekt komt naar mijn mening niet over. Ik zag pas wat het was toen ik jou beschrijving las. Eerst dacht ik dat het echt aan de calibratie van mijn scherm lag dat deze foto zo leeg leek. Maar blijkbaar was dit de bedoeling. Naar mijn bescheiden mening had de foto meer tot zijn recht gekomen als er bijvoorbeeld fel zonlicht door het 'gat' naar beneden kwam. Dit heb je vanzelfsprekend niet voor het kiezen. Daarom is geduld vaak een schone zaak Of flinke verlichting wil ook een hoop meehelpen (A)

@MrJey, foto maken in HDR. Al denk ben ik bang dat een HDR in deze foto misschien iets te veel details gaat vertonen. Maar spelen met de instellingen helpt je daar bij. Maar de plaat vind ik een erg leuke compositie. Zwarte rand is iets wat negatief aan de linkerkant. Misschien was het een idee om iets minder van de barsten te laten zien? De camera dus verder richting de kapotte ruit.Hierdoor kijk je meer door het gat heen. De barsten rond het gat zien er namelijk interessant uit. Echter vind ik het verder van het gat minder worden. Maar ik vind het toch een innovatieve plaat. :)

@Joenes, ik kreeg direct meelij met het 'muizenbolletje'. Ik vind het een leuke plaat, misschien de het dier op de achtergrond een tikkeltje scherper. Misschien dat ik iets stoms zeg hoor maar er zit nogal wat ruis in die foto. Hmm in de info staat dat je f/1.7 1/50sec op iso-400 schoot. Je kon dus niet veel anders. Ik vind het een geinige plaat.

Oei ik merk wel dat ik moet leren kort en bondig te reageren op foto's. Komt later wel goed :)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
@Joenes: ik zie behoorlijk wat CA op de muis en ik vind de bokeh hier en daar behoorlijk onrustig. Bedankt voor het plaatsen van deze foto, dan weet ik dat deze Minolta lens niet zo aan te raden is. Even over de foto: de kadering vind ik prima, maar de scherptediepte is te klein. Dus volgende keer toch maar hogere iso en dan wat betere ruisreductie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:32
Allereerste foto's met mijn systeemcamera. Samsung NX 100 met 20-50mm objectief. Heb nooit met een systemcamera gewerkt maar wel met een DSLR maar ook niet echt wauw. Meer hobbymatig. Nu wil ik dus echt serieus alle instelling zelf instellen etc. Meestal doe ik dit niet. Hieronder de foto's die ik zelf heb ingesteld. Mochten jullie willen weten welke sluitertijd, diafragma etc. Geef een gil!

De foto's graag even resizen naar 640 pixels breedte. Je kunt ze vervolgens weer in dit bericht plaatsen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Nordlys op 28-01-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@Universal Creations

ja ik heb hem geschoten met m'n sony alpha 200. Ik vind dat de ruis daarbij al erg snel opsteekt. Hier het origineel zonder nabewerking. Misschien de scherpte iets te veel opgeschroefd bij de nabewerking. Over het algemeen is men erg tevreden over de lens, maar het is ook al een oud ding: dyxum

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@MrJey: Leuk zo'n nieuw perspectief. De kleur van het glas is helaas niet zo mooi. Versterkt het effect wel weer tussen het gat en de ruit. het idee is erg leuk. Misschien de volgende keer een ruitje ingooien met een ander onderwerp erachter. ;)

@Bello2185: Mooi sfeertje. Mooie camera. Mooi standpunt. Wellicht even de stofjes weghalen die op de tafel liggen.

@blablable:Ik vind de houding van de persoon niet zo mooi evenals de kleur. De aankleding van de persoon is wel prima alleen is het truitje en de donkere achtergrond niet zo mooi. Dit zou misschien beter een contrasterende kleur kunnen zijn.

@douPel: Apart, een beetje kunstachtig. Op mijn monitor is het wel erg donker. De druppels zie je wel maar ik realiseerde me eerst niet dat het druppels waren. De haak herkende ik ook nog niet zo. Wellicht voor de volgende keer, meer een verhaal in het geheel proberen te brengen. Wel een redelijk apart boeiende foto. Ik hou daar wel van.

@Joenes: Dit is wel de betere van de twee. Naar mijn mening is hij nog niet zo scherp als zou moeten. Verder zit er een verhaaltje in en is het goed gekaderd. Pima. De muis is wellicht wel wat overbelicht wat jammer is.

Deze foto genomen tijdens een zonsondergang bij het Tjeukemeer. Ik zag de zon onder gaan thuis maar daar is de zon op een verkeerde plek dus snel de auto gepakt en heel snel naar de andere kant van het Tjeukemeer gereden. Voor dit plaatje. Een paar andere foto´s zal ik plaatsen in het zonsondergang en opgang topic.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7005/6776586023_9b633fba34_z.jpg
flickr-0231 by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Joenes. Leuke foto, leuke actie. Had inderdaad ook mooier gevonden als de kat iets scherper was.

@ Walletje-w. Mooie foto! Ik houd dan ook wel van zonsondergangen. Wel jammer dat de horizon niet helemaal recht is (dat zie ik goed, toch?). Had graag gezien dat de grasjes op de voorgrond ook scherper waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 18:21
Erg mooi met die zon zo, alleen had ik het iets mooier gevonden als de horizon uit het midden was. Maar dit was zeker de moeite waard om even naar de andere kant te rijden, erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7144/6777384569_388178e76c.jpg
noord aa by verse saus, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door Regor op 28-01-2012 20:44 ]

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ walletje, mooi moment maar de compo vind ik niet heel sterk
@ Regor, Er zit een behoorlijke waas over je foto, alsof je behoorlijk met de shadows hebt gespeeld in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@walletje-w mooie plaat zeg! Ook mooi met die vertrekkende vogels op het water.
@regor wat apojapo zegt, ik mis het contrast in de foto.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 18:21
Thanks voor het commentaar, er is inderdaad in lightroom met de schaduwen gespeeld. Ik ga de foto aanpassen

Saus

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)