Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.949 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@sarganout, gave foto, houden zo.

@killaz, goed gelukt, maar volgens mij staat de foto een beetje scheef...

@paul, zonde dat je een stuk muur rechtsonder mist.

@thomasw, zeker bovenin naar mijn mening iets te krap gekaderd.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:27:
[...]
Moet je 'm per se gelijk posten dan? Als 'ie nog niet helemaal is wat jij ervan kan maken, wacht dan met posten. Of zet het er niet bij dat je 'm nog gaat bewerken, want dat kan overkomen als "hij's nog niet af, maar zou leuk zijn als jullie alvast wat commentaar geven! post ik 'm later nog wel een keer" en da's niet helemaal de bedoeling (vind ik tenminste :P) :)
Dat snap ik, maar hij staat nu een kleine 5 dagen of Flickr en ik twijfelde over de foto, vandaar de post.
Opnieuw hier neerzetten na de bewerking was sowieso niet mijn bedoeling.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
KillaZ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:37:
[...]

Dat snap ik, maar hij staat nu een kleine 5 dagen of Flickr en ik twijfelde over de foto, vandaar de post.
Opnieuw hier neerzetten na de bewerking was sowieso niet mijn bedoeling.
Dus zet je de foto maar hier neer? Sorry, maar ik vind zo een instelling niet in dit topic thuis horen. Het is dan wel geen showcase topic, dat betekend nog niet dat je zomaar alle foto's neer kan plempen. Een béétje inzet mag toch echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 23:03
Ch3cker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:42:
[...]

Dus zet je de foto maar hier neer? Sorry, maar ik vind zo een instelling niet in dit topic thuis horen. Het is dan wel geen showcase topic, dat betekend nog niet dat je zomaar alle foto's neer kan plempen. Een béétje inzet mag toch echt wel.
No Offence, maar als ik de regels lees moet je commentaar leveren op je eigen foto's?
Dat doe ik, vervolgens wordt er indirect verondersteld dat je helemaal tevreden moet zijn over de nabewerking voordat je de foto hier neerzet. Dit was een foto die ik bewerkt had, ik al op mijn Flickr had gezet, maar twijfelde over de foto.

Dan is de mening van anderen toch een prima tool om er achter te komen of de twijfel terecht is c.q. gedeeld wordt?

Wat is het nut dan van dit topic, anders dan om van je foto's te leren?

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 09-09-2011 16:00 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeur om niets van een paar. Ik vind zijn foto de beste van deze pagina. Daarnaast staat zijn foto minder scheef dan de gem. foto die hier wordt geplaatst, kan hij één verbeterpunt niet meer aanpassen en twijfelt hij nog over een andere aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:12:
Leuk, maar de vertekening is wel vrij erg, het is net alsof het plafond 1.5 meter hoog is? :P En de schaduw in de rechteronderhoek leidt me af. Waarmee is deze foto gemaakt?

En een ideetje: misschien was het leuker geweest als er al wat meer getekend was, want nu is het zo van "oké, begin maar met tekenen, dan maak ik een foto van je" ;)
Foto is gemaakt met een Samyang 14mm op een 5D2.
Dit was eigenlijk poging 4 voor een mooi hartje :), maargoed ik snap dat dat niet over komt op de foto. De bedoeling was de concentratie vast te leggen en nog een beetje van de omgeving mee te nemen. Niet geslaagd dus...

KillaZ: Je moet ook hier voor 100% achter je foto staan, maar met de gedachte dat er vast nog wel wat aan schort.

Ben trots op je eigen foto, sta open voor kritiek, maar ga niet van te voren al verbeter punten opgeven die je al 5 dagen had kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasW op 09-09-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Ook in dit topic (en de rest van FVM) willen wij graag foto's zien die 'af' zijn. Twijfel je over de nabewerking dan kan je je vraag kwijt in Het grote-kleine-fotobewerkingsvraagjes-topic v2011 in Workflow. Met commentaar op je eigen foto doelen we meer op dingen die niet met de bewerking te maken hebben, zoals compositie, DOF, etc.

Nu graag weer verder met plaatjes, verdere discussie over het beleid kan in het FVM feedback topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De concentratie komt er voor mij wel uit, alleen op het moment dat je nog maar twee lijntjes ziet staan heeft het een stuk minder effect. Vooral omdat je het verhaal er zelf niet achter kent en niet weet dat het al poging vier is.
Het hartje zelf is ook niet sterk aanwezig, dat speelt ook aardig mee.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb5FZj9uRy6DyPoXXXpUQWKh/full.jpg

Eentje van mij weer. Vond de foto zelf mooi de leegte en droogte van de Karoo weergeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 09-09-2011 16:21 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
ThomasW schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:06:
[...]

Foto is gemaakt met een Samyang 14mm op een 5D2.
Dit was eigenlijk poging 4 voor een mooi hartje :), maargoed ik snap dat dat niet over komt op de foto. De bedoeling was de concentratie vast te leggen en nog een beetje van de omgeving mee te nemen. Niet geslaagd dus...
Werkt portretstand niet beter dan? Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LVPyxYdgH3AMd687EajK07dl/full.jpg

Blijft dat als er meer getekend zou zijn hij interessanter is, maar op deze manier komt voor mij de concentratie er wel beter uit :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:12:
..
En een ideetje: misschien was het leuker geweest als er al wat meer getekend was, ..
Afbeeldingslocatie: http://kaesve.nl/edited.jpg

(eigenlijk stoorde ik me zelf meer aan de extreme vertekening en drukte. het moment vind ik wel leuk :)

((als iemand hier problemen mee heeft haal ik m direct weg. was gewoon het eerste waar ik aan moest denken toen ik al dat commentaar las :p))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
:D Zo vind ik 'm al een stuk sterker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wel een epic bewerking!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Nice! _/-\o_

Ik heb hem vierkant geprobeerd, portret, maar het miste wat naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
nou dan. laat ik toch maar ook een eigen foto plaatsen.

Waar ik blij om ben: Dit is de eerste keer dat ik echt moeite heb gedaan in een greyscale bewerking en ik ben blij met het resultaat. En eigenlijk ben ik ook een beetje trots op hoe ik deze foto goed heb uitgeplanned qua licht; het licht van achter was mijn partner, die ik daar naar toe had gestuurd met een sb900 op slave mode in zijn hand. Dat pakte zeer goed uit :)

Waar ik niet zo blij om ben: Tja. Flesje. Meer zeg ik niet. Misschien dat ik ooit nog de tijd en moeite neem dat rotding weg te halen. Het blijft rot dat ik wel het inzicht/overzicht had om mijn flitser snel weg te sturen, maar dit dan mis :(

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3140/5862281788_b28e556798_z.jpg
at the LVC by kaesve, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Echt jammer van het flesje, maar goede les voor de volgende keer. Je had de foto naar mijn smaak een klein beetje (meer) kunnen croppen, boven zit wat loze ruimte.

@Tsunary: te saturated en geen interessant onderwerp in je landschap om naar te kijken. Beetje saai.

[ Voor 24% gewijzigd door Nordlys op 09-09-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:51:
:D Zo vind ik 'm al een stuk sterker :P
wel nice, ik mis het Louvre nog als decor

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
@Tsurany, je vorige foto (van de boom in het landschap) vind ik mooi. Ik houd van de abstractie en simpele vlakken. De kleur van de boom (zoals hierboven genoemd) vind ik eigenlijk helemaal niet erg, het enige wat ik wel zonde vind is hoe je de plaat geframed hebt. De boom is precies in het midden, wat het erg saai maakt.
Ik zou een deel van de lucht en het gras croppen zodat er meer boom in de plaat is. Ook zou ik de boom meer naar links of rechts verplaatsen om het iets 'spannender' te maken.
Ik weet niet of je bekend bent met de regel van derden, maar ik zou er zeker even naar kijken:
Wikipedia: Rule of thirds

• Nordlys
  • Niet online
@ThomasW: in je originele foto zit links te veel ruimte dat weinig toevoegt aan de foto. De blauwe pot legt de focus erg op rechts en door de loze ruimte links vind ik de foto uit balans. Ander kritiekpuntje is de blauwe tint in de schaduwen, dat ook aanwezig is in de huidtinten.

[ Voor 12% gewijzigd door Nordlys op 10-09-2011 00:08 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kaesve: De fles is inderdaad jammer, maar ook de draad zou je weg kunnen poetsen. Ik vind de muzikant zelf wel goed belicht, goed gedaan!

Tsurany: Lekker vettig blauw in de lucht, goed belicht overal. Om de droogte over te laten komen had je wellicht meer van de voorgrond mee kunnen pakken? Ik merk zelf dat ik iets meer voorkeur heb voor lichte tele's voor landschapswerk, vooral omdat een groothoek er bij dit soort platen snel teveel opgooit. Voor de wolken is 'ie wel erg geschikt hier, en ik denk dat een stukje naar voren/beneden draaien je wat meer van het droge landschap had kunnen geven. Kwestie van smaak natuurlijk.

ThomasW: De drukte is al genoemd, maar ik vind je logo ook bijdragen aan de drukte. Je zou wellicht eens kunnen kijken naar inflitsen om de achtergrond wat donkerder te krijgen en zo meer focus op je onderwerp te krijgen.

Zelf ook eens een kiekje plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6069/6122489176_f3430361f9_z.jpg

Een stel brandkranen op de muur ergens in Financial District in SF. Kleurtjes wat opgepept en als het goed is kom ik straks thuis en ligt deze op 50x50 afgedrukt op me te wachten (metaal en stenen zien er erg prettig uit op Kodak Endura Metallic papier). Geschoten in 2006 met een Kiev 60 en een CZJ 50/4 Flektogon (groothoek dus, zo'n 31mm op 35mm equivalent) op Fuji Astia.

De aanslag op de bovenste kraan is wel wat aanwezig, maar lijkt wat minder storend op groter formaat. Zie hier de grootste van Flickr: http://farm7.static.flick...22489176_f3430361f9_b.jpg

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Mooie kleuren Hillie, enige punt van kritiek wat ik kan bedenken is dat de lijnen naar het gele ding aan de rechterkant leiden wat het oog van de gouden brandkranen haalt.

Kaesve: misschien is het een idee wat selectief te gaan dodgen en burnen, er is nu niet echt een punt waar het oog naartoe wordt getrokken; als ik naar de plaat kijk gaan m'n ogen eigenlijk overal naartoe. Iets meer croppen zou denk ik al een hele verbetering zijn wat dat betreft.

Ik vind persoonlijk bij de plaat van Thomas het blauwe bakje met de gekleurde potloden echt wat toevoegen, dus het croppen naar de portretstand zoals van Hahn doet me veel minder; juist die paar extra kleuren maken de plaat meer dan een stock-photo.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6085/6124479021_ea120027d2.jpg
Port Dickson by npmeijer, on Flickr

Over de kleuren ben ik tevreden, ook de compositie vind ik kloppen met het hek wat het fel gekleurde winkeltje van de minder kleurige grond afscheid. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik agressiever moet croppen: aan de ene kant vind ik het gebrek aan bomen linksboven een beetje storend, aan de andere kant betekent dit ook dat ik een groot gedeelte van de toeristen links moet weghalen; en juist de toeristen links tegenover de locals die rechts over pad lopen vind ik juist zo leuk. Meningen?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik mis een onderwerp. Alles is ver weg en daardoor niet interessant, gevolg is dat ik niet echt weet waar ik naar moet kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 10-09-2011 20:35 ]

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
@Tsurany, Mooie foto! Kleuren vind ik zeer geslaagd, de wolken geven het diepte effect mee!

@ThomasW; mooi de concentratie vastgelegd van het meisje, compositie vind ik erg goed. Die Mona Lisa erin geshopd is natuurlijk wel grappig maar vind het voor de foto niet echt nodig.

@Hillie; Het rechter gedeelte van de foto vind ik een beetje storend, had er van mij wel af gemogen. Kleuren vind ik wel erg mooi, lekker warm, staat vast goed aan de muur

@kaesve; Zeer gave foto, mooi belicht! jammer van het flesje inderdaad, kun je deze er niet af croppen?

@Kasuras; is het onderwerp de straat of de kraampjes? Volgens mij had je hier twee ,naar mijn idee, betere foto's van kunnen maken, de kraampjes zijn zeer kleurrijk en zijn een onderwerp op zich. Wat betreft de weg: Doordat de weg rond is kijkt deze lekker weg als je daar echt de focus op gelegd had.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6171/6133597472_ec4e97713d_z.jpg
landing stage by René van Ling, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door _Rene_ op 10-09-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
@Tsurany
Ik mis toch een onderwerp, maar vind hem niet echt saai. Kijkt wel fijn maar houdt mijn aandacht niet echt vast helaas. De wolken vind ik erg geslaagd :)

@Kaesve
Mooie foto van de muzikant! Het moment en gevoel is goed vastgelegd en ook de schaduw van de saxofoon op het t-shirt is erg mooi! Dat flesje is wel n beetje jammer maar niet heel erg dramatisch. Misschien weg shoppen?

@Hillie
Sterke foto die mijn oog vasthoudt! Het witte om de bovenste pomp vind ik niet storend en ik zou het ook niet weghalen. De foto had net zo goed 60jaar geleden genomen kunnen zijn, ik denk dat dit met wat nabewerking in de kleuren benadrukt kan worden.
De rechterkant leidt een beetje af doordat je oog vanzelf de lijnen volgen en er nog wat te zien is. Misschien is het beter met de stop eraf gecropped (zodat net dat uithangbord niet meer te zien is). Nice foto!

@Kasuras
Mooie kleuren in de foto en de paaltjes staan op de juiste plek. maar toch mis ik een beetje een onderwerp. Mijn oog verdwaalt in de foto en blijft zoeken naar iets, daardoor wordt het wat onrustig.

@Rene
Erg mooie foto! Het onderwerp springt eruit door de kleur! Hoe heb je deze kleurenbewerking gedaan? Ik zie namelijk in de verte nog een blauw kastje staan. Wellicht kun je deze ontdoen van zijn blauwe kleur zodat echt alleen het kastje op de voorgrond blauw is.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
@Tsurany (foto van vrijdag); Hij is een beetje saai. Niet echt een onderwerp om op de focussen en alles lijkt heel ver weg (wat het ook is natuurlijk). Links lijkt het beeld wat abrupt afgesneden. Technisch verder weinig mis imo, en in een mapje "vakantiefotos" zou ik hem zeker houden.

@kaesve: Was het flesje je opgevallen? ( ;) ). Pech is dat. Hij leidt best wel af inderdaad. Van mij had hij verder iets meer zwart/wit ipv grijs mogen zijn. Wel mooi het moment gepakt.

@Hillie; Mooie kleuren, netjes gecopped (met name rechts). Alleen doet het onderwerp mij verder niet zo veel.

@Kasuras: Zoals al gezegd; niet echt een onderwerp en alles ver weg. Dat maakt de plaat voor mij afstandelijk. Links is de hand van de meneer afgehakt btw.

@Rene: De foto kijkt lekker weg, en het idee erachter is leuk. Ik vraag mij af of hij nog boeiender was als je rechts ook nog een reeks palen liet zien (als die er uberhaupt waren). Ik zou de laatste pomp ook blauw laten, juist om hem terug te laten komen.

Mijn eigen foto dan. Ook van de afgelopen vakantie, van een stel lantaarns tegen een oude muur. Zelf vind ik de foto aardig gelukt, al komt hij op verschillende schermen anders over. Nu weet ik niet precies welke goed staat (ooit 1 gecallibreerd, maar dat is al 2 herinstallaties terug). Waar de foto voor mij mooi is, is wanneer de straat nauwelijks te zien is (maar wel de lijn die schuin omhoog loopt), en de muur boven langzaam in het zwart wegebt.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6065/6137414896_c2549b3725_z.jpg

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zit in mijn foto idd niet echt een duidelijk onderwerp, was vooral bedoelt om juist de leegte van het landschap te tonen. Had achteraf gezien idd wat meer landschap op de foto kunnen zetten dan lucht, zoals Hillie al aangaf.

@ Kaesve: Vind het gezicht wat te licht eigenlijk. Bovendien snap ik het waterflesje vooraan niet helemaal.

@ Hillie: Ik vind hem erg goed gelukt, misschien rechts iets van de straat er af croppen nog, maar het contrast tussen het metaal en de stenen vind ik een prachtig effect.

@ Kasuras: Wat wilde je op de foto zetten? Ik zie een marktje en ik zie wat groen en wat mensen lopen, wat is het onderwerp?

@ Rene: Mooie foto, de kastjes vallen goed op zonder dat de rest van de foto bewerkt lijkt om dat effect te veroorzaken, dat vind ik zelf het mooiste.

@ Cheiron: Het effect zoals jij bedoeld is op mijn monitor goed te zien, ik moest enkel je tekst lezen om te snappen wat ik zag, dat vind ik zelf wat minder.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7StttEEiohN2LvtX65dEqhmr/thumb.jpg
Hier eentje waarbij ik het blik van het beest erg leuk vond. Hij stopte echt op het pad, keek zo naar mij en liep daarna weer door.
Zie de volgende post voor een betere variant!

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 12-09-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
@Hillie : Jammer dat niet alle "knoppen" scherp zijn, dat had de foto net wat extra 'sterkte' meegegeven, denk ik. Wel een erg leuke compositie, en ik denk dat de plaat het inderdaad erg mooi zou doen op doek (alhoewel hij in mijn stijl van inrichting totaal anders bewerkt zou moeten worden, maar goed, dat is een kwestie van smaak :) ).

@Kasuras : Leuk, maar niet zo bijzonder. Er zit geen eenduidig onderwerp in je foto. Iets meer groothoek, wellicht zelfs fish-eye, had een leuk effect gegeven aan deze foto. Het is je wel erg goed gelukt de (mijn inziens) mediterrane sfeer aan de foto mee te geven.

@_Rene_ : Sorry, maar ik vind het niks. De blauwe kastjes steken veel te vel af tegen de rest van de zwart-wit tinten. Ik begrijp dat dit juist de bedoeling was, maar je hebt dan imo óf de verkeerde kleur blauw gebruikt in de nabewerking, óf je had de kastjes ook wat meer zwart-wit moeten maken (dus niet totaal zwart wit, maar gewoon wat minder blauw). Dan hadden de kastjes net iets meer ingeblend in de foto. Misschien is het smaak afhankelijk hoor, gezien de twee mensen voor me het een prachtige foto schijnen te vinden.

@Tsurany : Hele leuke foto! Hij had wel nog iets beter gecropt mogen worden (de struik rechtsonderin is zeer vervelend), en het contrast had imo ook wel iets hoger gemogen (desnoods plaatselijk op de giraffe zelf. Daarmee benadruk je de structuur van de huid, welke imo erg mooi is). Ook deze foto is overigens nog niet helemáál scherp. Maar goed, zo zie je maar weer dat een goede compositie soms belangrijker is dan de scherpte.

Dan even een foto van mezelf.. Genomen met de 70-200 F4 L @180mm, F6.3 en een sluitertijd van 1/125.
Zelf ben ik er tevreden over, alhoewel ik het wat minder mooi vind dat de voorgrond óók scherp is. Als ik dit eraf had gecropped, echter, had je een heel stuk van de vogel gemist, wat imo zonde zou zijn. Dus dan maar zo :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F6Lr3rJLnzNkKQzL391iRBxt/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ch3cker op 12-09-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal morgen even aan de slag gaan met je commentaar (zit nu op laptop).

Ik vind bij jou foto de scherpe voorgrond niet storend omdat mijn blik toch direct naar de vogel gaat. Weet je wat voor vogel het is? Heb nog nooit zo'n vogel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
@Tsurany, dit is een kwartel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aah oke, volgens mij een vogel die in Nederland toch redelijk vaak voorkomt? Komt mij toch niet bekend voor.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KdsWLUGdo0EqcarWydGSfCyM/full.jpg
Gecropt, contrast wat omhoog gegooid. Vind het erg lastig om plaatselijk het contrast aan te passen, volgens mij gaat dat met Lightroom niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

@Tsurany
Hij lijkt niet helemaal scherp, vooral z'n kop niet.
Zou hem miss nog niets verder kroppen want de achtergrond is te aanwezig vind ik.

Eentje van mij, 9/11 memorial.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/292893t.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mon0lith op 13-09-2011 09:01 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Tsurany schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:36:
Aah oke, volgens mij een vogel die in Nederland toch redelijk vaak voorkomt? Komt mij toch niet bekend voor.

[afbeelding]
Gecropt, contrast wat omhoog gegooid. Vind het erg lastig om plaatselijk het contrast aan te passen, volgens mij gaat dat met Lightroom niet lukken?
Jawel, met de "Adjustment brush" of de "Graduated filter". Nadeel is wel dat je deze aanpassingen niet ziet in library view (tenminste niet sharpening aanpassingen, dat weet ik zeker) dus dan moet je in developer kijken hoe het uitziet. Wel kun je aanzetten dat Lightroom een icoontje laat zien dat aangeeft dat een foto Develop adjustments heeft (ergens bij view options).

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
@Tsurany, even heel quick 'n dirty, weinig tijd :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KTT8jKXQQaxBJp986teVA2nR/full.jpg

@Mon0lith : Mooie foto, knappe compositie. Hoe heb je deze opstelling gemaakt, als ik vragen mag?

[ Voor 42% gewijzigd door Ch3cker op 12-09-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@ch3cker, mooie vogel, misschien een idee om iets van de bovenkant af te halen.. de achtergrond voegt toch niet echt iets toe.

@Mon0lith, hele gave foto :o !

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Wit A4 papiertje aan de onderkant vastgeplakt en deze bollend tegen een doos aangezet (denk maar aan de vorm van een skateramp), bureaulamp van links erop laten schijnen + 50mm lens erop en dan krijg je dit resultaat :)

(en natuurlijk de lucifers opplakken met Pritt, aansteken, uitblazen en optijd afdrukken)

[ Voor 14% gewijzigd door Mon0lith op 12-09-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ch3cker schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:25:
@Tsurany, even heel quick 'n dirty, weinig tijd :

[afbeelding]
Dat is inderdaad een mooi resultaat, ik ga die adjustment brush tutorial eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Tsurany schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:37:
[...]

Dat is inderdaad een mooi resultaat, ik ga die adjustment brush tutorial eens doornemen.
Dat is overigens niet in Lightroom gedaan, maar in Photoshop CS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke, ik ga eens kijken hoe ver ik in Lightroom kom en anders eens Photoshop proberen, kijken of ik daar een beetje handig in kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Tsurany schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:04:
Oke, ik ga eens kijken hoe ver ik in Lightroom kom en anders eens Photoshop proberen, kijken of ik daar een beetje handig in kan worden.
Succes :) Vergeet niet als je veel werk gedaan hebt om een nieuwe preview te genereren, dan kun je het resultaat ook zien in de Library mode.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb wat bewerkt, vind het erg lastig om het vanuit Lightroom te doen maar volgens mij is het al een stukje beter zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fgS7xZF9Zmh0RyJ71RNoQV4I/full.jpg
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden. In ieder geval bedankt voor het commentaar, kan ik mooi nog wat veranderen voor ik het fotoboek opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik vind het croppen jammer, omdat dit de weg naar het dier, die op het origineel het oog leidt, doet verdwijnen. Door het hoge standpunt en het door croppen versterkte dichtbijgevoel, lijkt het meer op een dierentuinfoto dan op een opname van een dier in de vrije natuur. De houding van de giraffe lijkt ook iets te zijn van: "OMG, weer zo'n bus met vervelende toeristen", maar mss gaat mijn fantasie wel met me op de loop... Kwa kleur enzo wel lekker opgehaald, tov het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

Fotoleek alert :P

@ Mon0lith: ik vind de foto als 'tribute' een beetje een macaber (misschien de bedoeling?), voor de
rest een leuk idee en knap uitgewerkt :)

@Ch3cker Tsurany: ik vind de crop met wat meer voorgrond beter, de kop van de giraffe lijkt wat onscherp of zie ik dat verkeerd?

Afgelopen zomer ben ik op vakantie naar China geweest, afgesloten in Shanghai. De skyline was hier savonds zo leuk verlicht dat ik een Weifeng WT666 statief voor 17 euro :P heb gekocht om een beetje een behoorlijke plaat te kunnen schieten. Met onder andere dit resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jPO6VQdDvSdC8Kwy8FyfB52f/full.jpg
Nu met linkje naar iets groter :)

Van nabewerking heb ik (nog) geen kaas gegeten dus dit komt recht uit de camera (Nikon D90 + 18-105). Commentaar? Ik leer graag :P

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 13-09-2011 00:11 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij staat volgens mij enorm scheef, zou dat even controleren. Verder vind ik het qua foto erg mooi gelukt. Misschien iets meer lucht erbij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

The Legend schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:53:
@ Mon0lith: ik vind de foto als 'tribute' een beetje een macaber (misschien de bedoeling?), voor de
rest een leuk idee en knap uitgewerkt :)
Tja tribute is ook het verkeerde woord, moet meer memorial zijn (heb het ook al aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
@Mon0lith: Heel creatief, grijs misschien iets wat licht?
@The Legend: Kleurijk, alleen oogt een beetje scheef.

Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6206/6106863614_4c98494954.jpg
Polder windmolens, Almere by marco paint, on Flickr

Ik stond naast een brug, dus mijn compositie werd beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Erg mooie foto! Herkende de locatie direct, prachtig die windmolens vast gelegd met de polder er omheen.
Alleen de bosjes op de foto zijn voor mij wel storend, halen toch het weidse uit het landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany: De giraffe is niet scherp? Verder beetje saai ook, erg gebeurt niet echt iets.
Thelegend: Wel leuke foto, maar ik had de gebouwen lager in beeld gezet met meer lucht of hoger met meer zee. En hij staat niet helemaal recht.
Quicksilvernet: Leuke foto fijne kleuren, maar ik zelf had het water weggelaten, en het zwat onderin laten overheersen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6181/6143106055_0c583202dd.jpg
Portret Tim Youg by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vind de persoon wel erg bleek overkomen, ook de blik doet bij mij geen associatie opwekken met de achtergrond. Het lijkt alsof hij verplicht daar moest staan voor de foto om iemand anders een plezier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

En volgens mij is het uitsnijden ook niet helemaal perfect gegaan bij zijn (voor de kijkers) linker oor.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel alsof hij eropgeplakt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De achtergrond is leuk, maar de persoon is niet scherp.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is dit wel echt een foto, of is het één en al geknip en geplak? Want zo komt 'ie wel over, die muur is veel te kleurrijk (en de persoon te bleek :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
@Tsurany: Onrustig beeld. Dieptewerking op de achtergrond is wel oké, maar de rest komt wat plat en chaotisch over.

@Mon0lith: Hele sterke foto, zowel qua concept als uitvoering.

@The Legend: Leuke kleuren. De bouwwerken lijken echter wat flets, misschien stond er wat mist. Ook zou ik iets proberen te doen aan de vervorming/vertekening.

Graag jullie mening over de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/mcbsjo.jpg

Deze heb ik al een keer eerder gepost, maar nu heb ik me specifiek gefocust op de reflectie in het zijpaneel van de auto. Een topfoto zal het nooit worden, maar het beeld begint nu wel een niveau te bereiken waar ik mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 10:53
@mcdronkz de ramen aan de zijkant en de deur op de achtergrond storen mij enorm. Het lijdt enorm af en tevens is het onrustig om naar de kever te kijken.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@mcdronkz: Ongelofelijk wat je hier allemaal aan gedaan hebt. De weerspiegeling ziet er redelijk neutraal uit. Er klopt nog wel iets niet helemaal maar soms heb je dat met echte reflecties ook.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@mcdronkz: Moet akkoord gaan met harmageddon, ik vind deze foto gewoon te onrustig. En hij geeft mij een beetje een scheve indruk, ook. Teveel lijnenspel, denk ik.

- - - -

Zelf wil ik, na zéker jaartje of 2 geleden?, nog eens een testcase foto showen. Nieuwe camera (Powershot SX130 IS) heeft tijdje geleden de wellicht 8-9 jaar oude Powershot A40 vervangen. Laatstgenoemde was nog steeds niet stuk, overigens!

De foto is genomen in Oostenrijk, waar ik wat van de mooiste natuur heb gezien die ik ooit ben tegengekomen. Veel typische postkaartfoto's, maar van deze ben ik wel tevreden:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/vakantieoostenrijk001.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind hem in zwart-wit niet werken. De achtergrond is veel te onrustig en leid daardoor de aandacht gigantisch af. Ook het water doet erg vreemd aan.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Tsurany schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:25:
Ik vind hem in zwart-wit niet werken. De achtergrond is veel te onrustig en leid daardoor de aandacht gigantisch af. Ook het water doet erg vreemd aan.
Dat van de achtergrond kan ik best wel volgen.
Betreffende het water: dit is een soort ijswaterzee, en deze ziet bijgevolg quasi wit in kleur. Vandaar dat het er in zwart-wit misschien wat vreemd uit ziet.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou je hem in kleur kunnen posten, ben wel benieuwd nu.

• Hahn
mcdronkz: Volgens mij had ik vorige keer ook al commentaar gegeven :+ Maar ondanks dat ik je nabewerking heel knap vind, vind ik de foto niet heel erg boeiend. Hij is voor mij te 'zwart/wit'. Zit weinig diepte in.

TomSwinnen: Vind 'm wel wat hebben :) Kleur spreekt me wel redelijk aan, alhoewel het water nu een beetje op melk lijkt. Weet niet of dat de foto goed doet :P

Vanmiddag voor m'n keuzevak fotografie wat foto's gemaakt van een lens op verschillende plekken. Deze is niet heel bijster origineel (is wel vaker gedaan dus), maar ik vond 'm wel aardig uitpakken zo.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6175/6145109360_01080591be_z.jpg
A Clean Shot by Marco Hordijk, on Flickr

• TomSwinnen

TomSwinnen

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan snap ik idd waar de rare kleur van het water vandaan komt. Ik vind hem in kleur ook niet geweldig maar in zwart wit komt het op mij over alsof het een oude foto is met artifacten in de horizon.

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind 'm in kleur leuker, dat fletsige heeft wel iets, alhoewel ik het mysterieuze van de zwartwitte bewerking ook wel wat vind hebben.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mcdronkz; Ik vind de ramen niet zo storend, die contrasteren juist wel lekker met de zwarte kever. De reflectie's zijn wat mij betreft prima zo; volgens mij zie je geen dingen die je niet hoort te zien :)

Wat misschien wel iets is om even naar te kijken; bij de wielen (velg <--> banden) loopt het zwart redelijk vol, dat is jammer want daardoor raak je een stukje detail kwijt.

TomSwinnen: Vindt de kleurenversie wat levendiger (logisch) maar de zwart wit variant doet me niet zo veel. De berg op de achtergrond breekt keihard de lijn die je met de stenen op de voorgrond in je foto maakt, en doet een beetje vreemd aan zo.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Ventieldopje
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:39:
Tsurany: De giraffe is niet scherp? Verder beetje saai ook, erg gebeurt niet echt iets.
Thelegend: Wel leuke foto, maar ik had de gebouwen lager in beeld gezet met meer lucht of hoger met meer zee. En hij staat niet helemaal recht.
Quicksilvernet: Leuke foto fijne kleuren, maar ik zelf had het water weggelaten, en het zwat onderin laten overheersen.

[afbeelding]
Portret Tim Youg by TimYoung 28, on Flickr
/me Geeft een zwengel aan het scrollwieltje en reageert op ene post hier heul wat boven!

Leuk idee om de achtergrond te bewerken maar een paar aanmerkingen, de persoon staat er als een zoutzak bij en is nogal bleek wat ik niet echt bij de achtergrond vind passen. Verder vind ik de bewerking wat onrealistisch, mooier was geweest als je in Photoshop voor "overlay" had gekozen voor de bewerkings layers, dan zie je de textuur van de muur er nog doorheen waardoor het net lijkt of het er echt op is gespoten ;)

Just my 2 cents, leuk idee though ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

mcdronkz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:14:
@Tsurany: Onrustig beeld. Dieptewerking op de achtergrond is wel oké, maar de rest komt wat plat en chaotisch over.

@Mon0lith: Hele sterke foto, zowel qua concept als uitvoering.

@The Legend: Leuke kleuren. De bouwwerken lijken echter wat flets, misschien stond er wat mist. Ook zou ik iets proberen te doen aan de vervorming/vertekening.

Graag jullie mening over de volgende foto:

[afbeelding]

Deze heb ik al een keer eerder gepost, maar nu heb ik me specifiek gefocust op de reflectie in het zijpaneel van de auto. Een topfoto zal het nooit worden, maar het beeld begint nu wel een niveau te bereiken waar ik mee kan leven.
Mooie poging, alleen krijg ik 't gevoel dat 't de negatieve uitvoering is... ook storen de ramen aan de binnenkant een beetje.

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
@mcdronkz : Het stoort mij nogal dat de weerspiegeling in het zwart (het plateau waar de auto op staat) ten eerste een hele andere kleur heeft dan de rest van de omgeving, en ten tweede iets lijkt te weerspiegelen wat helemaal niet voorkomt op je foto.

@Tomswinnen : Ik vind dat de foto in zwart-wit het erg goed doet. Echter, in kleur, met een wellicht iets extremere bewerking en de overbelichting weggewerkt, denk ik dat ie het nóg beter zou doen.

@Hahn : Buiten dat het een ontzettende 'standaard' foto is, met een 'standaard' bewerking, is de foto op zich goed gelukt. Persoonlijk zou ik hem of iets méér croppen, of juist iets minder. Nu irriteren de randen van de wasmachine me een beetje.

• Hillie

Hillie

@TomSwinnen: Ik vind dit een erg prettige foto, ook het water is wat mij betreft af. Als enige puntje zou je de volgende keer de witte steen onderop kunnen proberen niet af te snijden, maar da's maar een klein puntje. Lekker stemmig sfeertje wel. :)

@Hahn: Zijn dat relatief vrije opdrachten die je kunt doen, of was het echt de bedoeling een objectief op verschillende plekken te fotograferen?

@allemaal: bedankt voor de positieve commentaren op m'n eerdere foto. Er was een opmerking over een crop, maar dit was de volledige dia! Ik heb dat geschoten met een camera die vierkante 6x6 beelden maakt.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hillie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:46:
@TomSwinnen: Ik vind dit een erg prettige foto, ook het water is wat mij betreft af. Als enige puntje zou je de volgende keer de witte steen onderop kunnen proberen niet af te snijden, maar da's maar een klein puntje. Lekker stemmig sfeertje wel. :)
Iemand die het opmerkt! Eindelijk! Die steen onderaan stoort mij namelijk mateloos :D
Bedankt verder ;)

• Bravo51
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:05
Ik ook eens proberen wat jullie van mijn hobby vinden.

Tijdens een trainingskamp een hele serie foto's gemaakt van mijn medespelers. Dit vond ik een van mijn mooiste shots. Ik weet wel dat de foto op zijn volledige resolutie redelijk wat ruis heeft.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/smh.janssen/testcase/IMG_2777_small.jpg

Ik hoor graag commentaar op mijn foto.

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bravo51 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:34:
Ik ook eens proberen wat jullie van mijn hobby vinden.

Tijdens een trainingskamp een hele serie foto's gemaakt van mijn medespelers. Dit vond ik een van mijn mooiste shots. Ik weet wel dat de foto op zijn volledige resolutie redelijk wat ruis heeft.

[afbeelding]

Ik hoor graag commentaar op mijn foto.
Hij is helaas nergens echt scherp.
Verder is de compositie niet echt boeiend, omdat de persoon vrij centraal in beeld staat, en er m.i. een groot loos stuk vloer op de foto staat. Bovendien is de achtergrond best druk.

• Hahn
Hillie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:46:

@Hahn: Zijn dat relatief vrije opdrachten die je kunt doen, of was het echt de bedoeling een objectief op verschillende plekken te fotograferen?
Ik moest een onderwerp uitkiezen waar ik iets mee heb en daar 5 foto's van maken. En ik heb wat met lenzen :P Maar wat maakt dat uit? ;)

• Hillie

Hillie

TomSwinnen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:37:
Iemand die het opmerkt! Eindelijk! Die steen onderaan stoort mij namelijk mateloos :D
Bedankt verder ;)
Ik heb laatst een stukje gelezen van de door velen verafschuwde Ken Rockwell over compositie, waarin 'ie onder andere wat vertelt over schilders en dat die dergelijke dingen ook niet afsnijden. Vooral omdat het een relatief contrastrijk ding in je foto is valt het natuurlijk op. :)
Hahn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:05:
Ik moest een onderwerp uitkiezen waar ik iets mee heb en daar 5 foto's van maken. En ik heb wat met lenzen :P Maar wat maakt dat uit? ;)
Ik kan me voorstellen dat je docent kan denken dat je je er met een Jantje van Leiden van afmaakt. Niks mis mee als je de opdracht niet erg boeiend vindt en als je fotografie puur hobbymatig ziet, maar als iemand een fotograaf inhuurt met een relatief vrije en creatieve opdracht, dan wil je daar toch een bepaalde creatieve kwaliteit in terugzien. Of zie ik het verkeerd? :)

• Hahn
Ik volg je nog steeds niet. Ik mocht een onderwerp uitkiezen waar ik iets mee heb, dus heb ik voor een lens gekozen. M'n lerares was heel erg te spreken over m'n foto's, dus dat was prima. En nu vraag ik me af wat jullie vinden van die foto (waarom ik de foto heb gemaakt maakt weinig uit, toch?).

Dus ik snap niet helemaal waarom je nu impliceert dat ik het er makkelijk vanaf breng :? Naast dat ik het een lullige opmerking vind, snap ik ook niet wat het jou boeit.

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 15-09-2011 18:46 ]

• Sibylle
Hahn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:42:
Ik volg je nog steeds niet. Ik mocht een onderwerp uitkiezen waar ik iets mee heb, dus heb ik voor een lens gekozen. M'n lerares was heel erg te spreken over m'n foto's, dus dat was prima. En nu vraag ik me af wat jullie vinden van die foto (waarom ik de foto heb gemaakt maakt weinig uit, toch?).

Dus ik snap niet helemaal waarom je nu impliceert dat ik het er makkelijk vanaf breng :? Naast dat ik het een lullige opmerking vind, snap ik ook niet wat het jou boeit.
Ik vind het een fijne foto om naar te kijken. Het is niet de meest orginele foto qua bewerking of stijl maar wel een goede! De randen van de wasmachine zijn zo voor mij niet storend, maar ik kan me voorstellen voor iemand anders wel.
Ik zie niet waarom je er makkelijk van afgemaakt zou hebben of waarom je lerares dat zou denken. Wat gaf ze voor feedback?

Ctrl+k

• Hahn
Ze vond het een leuke foto, vooral de kleuren spraken d'r wel aan (m'n andere foto's hadden wat 'normalere' kleuren, waardoor deze foto er wat meer uitsprong). Over de randen zei ze eigenlijk hetzelfde als Ch3cker, dat het iets meer uitgezoomd misschien beter was.

Feedback op de foto vind ik prima, je mag het helemaal niks vinden en origineel is 'ie niet, dat gaf ik zelf ook al aan; maar Hillie z'n commentaar gaat niet over de foto, maar is meer richting mijzelf en over wat ik erbij vertelde en dat snap ik niet. Als ik er niet bij had verteld dat het een opdracht was, maar dat ik het gewoon voor de lol deed, dan had 'ie waarschijnlijk nooit zo gereageerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 15-09-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Je hoeft je niet direct op je pik getrapt te voelen, ik was geinteresseerd in de opdracht en waarom je tot deze foto gekomen was. Ik kon me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de invulling wellicht een ietwat makkelijke was, maar het was niet de bedoeling je op de kast te jagen. Mooi dat je lerares er tevreden mee was!

edit: Heb je de hele serie misschien online? Een goed samengestelde serie vind ik vaak wat toevoegen aan de individuele foto's. Tenzij je het meer als individuele platen ziet natuurlijk, dan brengt het niet zoveel extra. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Hillie op 16-09-2011 02:15 ]

Verwijderd

Laten we weer verder gaan met foto's :)

-Bravo51: meeste is al gezegd, zou je de shuttertime, aperture en ISO (en eventueel flitsinformatie) willen delen? Met het blote oog denk ik aan ISO800, f/3 ofzo en een shutter-time in de buurt van 1/500 - zo te zien geen flits gebruikt, of nogal ingezoomd zodat de flits het meisje niet bereikt.

-Hahn: leuk shot, niks mis mee - misschien had je nog een andere kleur handdoek toe kunnen voegen voor wat meer kleur.

Van mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6179/6153982536_151d4c93ba.jpg
Businessman, Phone booth and Taxi by npmeijer, on Flickr

Compositie ben ik wel aardig tevreden over, misschien iets meer van rechts knippen. De bedoeling was om verschillende dingen die aan Engeland doen denken te combineren in 1 plaat; de black cab, rode telefooncel, Engelse vlag en de man in het pak - en dat is denk ik wel goed gelukt. Enige nadeel is dat er nog wel veel mensen in de achtergrond lopen waardoor de foto misschien te druk wordt, want zonder die extra mensen gebeurt er al vrij veel in beeld. Meningen?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Leuke foto opzich maar je moet wel het verhaal er achter weten, wel leuk :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:16:

-Bravo51: meeste is al gezegd, zou je de shuttertime, aperture en ISO (en eventueel flitsinformatie) willen delen? Met het blote oog denk ik aan ISO800, f/3 ofzo en een shutter-time in de buurt van 1/500 - zo te zien geen flits gebruikt, of nogal ingezoomd zodat de flits het meisje niet bereikt.
Exif zegt: 36mm ISO2500, 1/60ste f/8

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Beetje overdone, c.q. weinig subtiel, vooral door de alomtegenwoordige vlag. Verder nogal vlakke foto, zonder enige diepte erin. Enige opzettelijke compositie lijkt ook niet aanwezig en dat je hoofdpersoon in de lens kijkt is ook al geen plus, naar mijn mening. Als je "zakenman" (?) bijvoorbeeld het portier van de taxi zou openen, zou er een soort van verhaal in je foto zitten. Niks positiefs van mijn kant dus helaas, maar niet negatief bedoeld. Hopelijk heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
@Bravo51: Weinig toe te voegen aan de rest eigenlijk. Onscherp, onderbelicht en compositie kan beter.
@Kasuras: Foto heeft potentieel maar hij kan mij niet echt boeien. De auto is duidelijk het hoofdonderwerp, maar er zoveel te doen (de zakenman, de phonebooth, de banner achter het glas, de m&m reclame; Het is eigenlijk allemaal net iets teveel, waardoor je niet echt naar 1 ding toegetrokken wordt.

Mijn bijdrage.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6169/6156192957_42a73cd73e_z.jpg
Fish & Chips by berendsrob, on Flickr

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:16:

Dan zat je er wel aardig naast :+ Als het 1/500 was stond ze er wel bewegings vrij op, ISO 800 had hij niet zo veel ruis gehad en met f/3 zou je een veel rustigere achtergrond hebben.

@RobbieB, krijg er honger van maar zou hem toch echt niet aan m'n muur willen hebben, vind de foto weinig boeiend eerlijk gezegt sorry :X

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op zondag 18 september 2011 @ 07:42:
@Bravo51: Weinig toe te voegen aan de rest eigenlijk. Onscherp, onderbelicht en compositie kan beter.
@Kasuras: Foto heeft potentieel maar hij kan mij niet echt boeien. De auto is duidelijk het hoofdonderwerp, maar er zoveel te doen (de zakenman, de phonebooth, de banner achter het glas, de m&m reclame; Het is eigenlijk allemaal net iets teveel, waardoor je niet echt naar 1 ding toegetrokken wordt.

Mijn bijdrage.

[afbeelding]
Fish & Chips by berendsrob, on Flickr
het onderwerp kan beter..

Ik weet het niet, als je voor de plaatselijke snackbar fotografeert is het ok.. maar zelfs voor een testcase lijkt een snapshot van patat met vis me wel het minst interessante stilleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 16-09 11:44
@Hahn
Ik vind hem wel mooi. Mijn aandacht ging meteen naar de lens en de kleuren eromheen. Mooie foto.
@Bravo51
Nog niet eens op plaats scherp en beetje saai.
@Kasuras
Leuke kleuren en foto. Vooral hoe die gast kijkt
@RobbieB
Kreeg ook meteen honger. werk je voor een reclamebureau of zo? lol
Hij is wel beetje saai.

Hier komt die van mij. Vind hem zelf wel wat hebben. Ik hoor jullie commentaren graag.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZKMqeRzIlq0jcDndanImtd1P/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
dank voor de reacties. Het was meer een probeersel (het was nog te warm om op te eten en m'n camera lag naast me :P) en was wel tevreden met de nabewerking, maar het is idd geen spectaculaire foto.

@Hamed, daar krijg ik nou honger van (maar sinds ik in Australië zit neem ik geen enkele NL BBQ serieus nmeer :P), maar deze vind ik niet zo spectaculair. Met een paar mooie stukken rood vlees erop zou het al behoorlijk wat interessanter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Kasuras: Vind hem erg druk en daardoor springen de onderwerpen er niet uit.

@ RobbieB: Wat chips en wat fish? Ik zou niet weten waarom ik er naar zou willen kijken, naast dat het eten erg vies over komt door de nabewerking is het gewoon niet interessant om te zien.

@ Hamed: Ik vind hem erg intrigerend, alleen hij zou achterin nog iets scherper moeten en de rand van de kom zou iets duidelijker mogen zijn. Effect is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Tsurany schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:20:@ Hamed: Ik vind hem erg intrigerend, alleen hij zou achterin nog iets scherper moeten en de rand van de kom zou iets duidelijker mogen zijn. Effect is mooi!
Thx. Dan was die mooier geweest maar het was al donker buiten en was verplicht om met f/1.2 te schieten of de iso waarden omhoog gooien. Heb voor 1.2 gekozen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hamed op 18-09-2011 17:36 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
Tja, het was de eerste keer dat ik een poging ging doen om sporters te fotograferen, maar ik vind het licht meestal tegenvallen in sporthallen. En met de 18-55IS krijg ik niet genoeg licht om met een lagere ISO te werken. En over een flits, ik speel zelf ook en er is niet zo vervelend als een fotograaf met flits naast je baan.

Ik denk dat de onscherpte komt door de focus die ik niet snel genoeg kan laten veranderen door alleen te volgen en dan pas te focussen. Maar ik heb nog enkele andere foto's uit de zelfde reeks. Ik zal er nog een paar achter de link gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Bravo51 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:10:
En met de 18-55IS krijg ik niet genoeg licht
Niet als je hem op f/8 zet nee...

Ik vind het grappig dat je nu de schuld geeft aan je apparatuur, terwijl je met de juiste instellingen wel een fatsoenlijke sluitertijd had kunnen gebruiken, en met de juiste techniek zelfs met een 18-55 IS best een scherpe plaat van een sporter kan krijgen. Ik neem aan dat je continuous shooting en AI Servo aan had staan?

[ Voor 45% gewijzigd door Muthas op 18-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
@bravo 51: Sportfotografie is weer heel anders dan bijvoorbeeld die fish & chips hierboven, je moet echt je camera goed kennen en de gebreken en goede kanten weten te benutten. Ben zelf de laatste tijd ook steeds meer bezig met sportfotografie en iedere keer leer ik weer bij. Zo vind ik bij jouw foto een minpunt de overige spelers, het onderwerp los van de rest geeft (tot nu toe ook bij mij) het beste resultaat. De beweging erin brengen is op zich wel mooi alleen vind ik dat er bij jou wel heel veel onscherp is.

@Kasuras: Oppervlakkige foto, kleuren vind ik mooi. grappig dat die taxichauffeur met zijn arm uit het raam zit te wachten.

@RobbieB: Vind de kleuren eigenlijk Té, doet wat af aan de smaak.

@Hamed: Jammer dat het rooster aan de voorgrond onscherp is hoewel het aan achtergrond wel scherp is, dit trok bij mij de aandacht. Mooi hoe de gloed van de kool af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Bravo51,

Zoals Muthas al aangeeft kun je beter continuous shooting en AI Servo gebruiken. Het is zeker te doen met een 18-55 maar er zijn beter lenzen voor sportfotografie. bijv 135L en nog een paar andere. Ik heb ook een 550D met 18-55 gehad en als hem nog beetje leert kennen dan zullen zulke foto's in de toekomst veel beter genomen worden. Een externe flitser is wel handig in zulke situaties. iso 2500 is ook beetje te hoog voor een 550D. continuous shooting en AI Servo met high speed sink. Iso wat lager met hogere sluitertijden.

Thx Rene

[ Voor 44% gewijzigd door Hamed op 18-09-2011 17:45 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Hamed schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:40:
Bravo51,

Zoals Muthas al aangeeft kun je beter continuous shooting en AI Servo gebruiken. Het is zeker te doen met een 18-55 maar er zijn beter lenzen voor sportfotografie. bijv 135L en nog een paar andere. Ik heb ook een 550D met 18-55 gehad en als hem nog beetje leert kennen dan zullen zulke foto's in de toekomst veel beter genomen worden. Een externe flitser is wel handig in zulke situaties. iso 2500 is ook beetje te hoog voor een 550D. continuous shooting en AI Servo met high speed sink. Iso wat lager met hogere sluitertijden.

Thx Rene
Dit is meer een discussie voor het canonmount-topic.
Maar een lens van 1000 euro vergelijken met een van 100 euro is natuurlijk niet reëel. Je wil indoor gewoon een lichtgevoelige lens hebben (F2.8 of lager) en bij sport ook een snelle focus. Aangezien je bij badminton vrij dicht bij kunt komen zou je ook eens naar bv. een sigma 18-50 2.8 HSM kunnen kijken. Die zijn want goedkoper dan de L-lenzen van Canon, maar wel een stuk beter dan de 18-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hamed schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:01:
Thx. Dan was die mooier geweest maar het was al donker buiten en was verplicht om met f/1.2 te schieten of de iso waarden omhoog gooien. Heb voor 1.2 gekozen.
Long Exposure dan maar ?? Vind hem echt tof, maar hij moet meer DoF hebben gewoon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Volgende keer beter ;)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@Hamed Prachtige gloed en mooie plaat. Zoals al eerder vermeld jammer van de kleine DoF en ik zou persoonlijk de BBQ zo croppen dat deze precies in het midden staat (maar ik ben een beetje autist wat dat betreft).

Deze plaat had ik al eerder geplaatst (en weer verwijderd) en kreeg het commentaar hem wat lichter te maken ... bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6070/6134243305_3a80ac00c5_z.jpg
Chillin' with Death II by Michiel Boertjes, on Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
Bedankt voor de reacties. Mijn vorige post is misschien wat foutief geschreven. Ik had jammer genoeg niet door dat ik mijn camera op f8 had staan. Die andere 18-55 ziet er niet verkeerd uit, hoewel ik momenteel geen geld heb om een nieuwe lens te kopen. En als ik het zou hebben denk ik dat ik eerst een telelens haal. Iemand een goed advies voor een telelens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Kijk eens in de OP van dit topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2011, daar staat een boel info :)
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadviezen.

[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 19-09-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

bobcom

Dedicated dabbler

@tsurany: giraf is imo niet scherp, focus lijkt me verder weg te liggen, dus blijft het dier altijd wat verweesd in de omgeving staan.
@freakout1: kleur en pose van persoon ogen wat doodgeslagen - niet echt "lekker". Maar misschien was dat wel de (wat ironische) bedoeling. Persoon lijkt mij idd ook niet helemaal scherp - iets meer dof gewenst?
@quicksilvernet: lastige prent. Is heel erg grafisch, dan verwacht je (ik) haakse lijnen. Wat moeilijk te rijmen met het ietwat schuine verloop van de tocht en de bomenrij in de horizon. Wat is wijsheid? Een horizontale horizon met schuine molen, of een verticale molòen met horizon onder een hoek? Misschien dat wat doortrapt bewerkwerk uitkomst brengt...
@Thelegend: lensvervorming (zie toren) stoort wat, maar is eenvoudig te corrigeren. Wat veel voorgrondwater in verhouding tot onderwerp / achtergrond - iets lagere horizon had van mij gemogen
@Mon0lith: leuke vondst - had imo alleen wat krachtige uit de verf mogen komen. Meer contrast, rook wat pregnanter - maar ik doe het je voorlopig niet na
Ch3ecker: Mooie prent - strak, fraaie uitdrukking. Jammer van die gaastoestanden rechtsboven - is misschien idd wat aan te shoppen? Maar misschien is'ie ook wel net goed zo....

Katje in Orvieto: genomen met mijn favoriete lens, de Tamron 35-210/3,5-4,2 Oud beestje (de lens, de kat was hooguit 3 maanden), maar geeft een mooie wat belegen tint. Scherpte (misschien wat teveel) opgehaald, verder weinig aan gedaan. Mankeert vast wel het een en ander aan, en dat hoor ik graag
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6168/6163618315_153d20e0bb_z.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scherpte vind ik op zich prima, alleen mag 'ie wel wat lichter van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
@bobcom : Thanks voor je commentaar. Was me zelf eigenlijk niet zo opgevallen, maar nu je het zegt, het gaas is eigenlijk best wel storend. Voor een volgende keer dus even proberen een 'vrije' achtergrond te hebben. Check. ;)

Over jou foto.. Ik vind het een leuke foto, maar ik denk wel dat je er met een iets extremere bewerking meer uit kan halen. Pas trouwens op dat je niet de hele foto bewerkt, maar werkt met masks. Je achtergrond IS al overbelicht namelijk. Misschien kan je hem nog even wat proberen te bewerken en van die versie nog een linkje doen?
Pagina: 1 ... 38 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)