@Hillie : Jammer dat niet alle "knoppen" scherp zijn, dat had de foto net wat extra 'sterkte' meegegeven, denk ik. Wel een erg leuke compositie, en ik denk dat de plaat het inderdaad erg mooi zou doen op doek (alhoewel hij in mijn stijl van inrichting totaal anders bewerkt zou moeten worden, maar goed, dat is een kwestie van smaak

).
@Kasuras : Leuk, maar niet zo bijzonder. Er zit geen eenduidig onderwerp in je foto. Iets meer groothoek, wellicht zelfs fish-eye, had een leuk effect gegeven aan deze foto. Het is je wel erg goed gelukt de (mijn inziens) mediterrane sfeer aan de foto mee te geven.
@_Rene_ : Sorry, maar ik vind het niks. De blauwe kastjes steken veel te vel af tegen de rest van de zwart-wit tinten. Ik begrijp dat dit juist de bedoeling was, maar je hebt dan imo óf de verkeerde kleur blauw gebruikt in de nabewerking, óf je had de kastjes ook wat meer zwart-wit moeten maken (dus niet totaal zwart wit, maar gewoon wat minder blauw). Dan hadden de kastjes net iets meer ingeblend in de foto. Misschien is het smaak afhankelijk hoor, gezien de twee mensen voor me het een prachtige foto schijnen te vinden.
@Tsurany : Hele leuke foto! Hij had wel nog iets beter gecropt mogen worden (de struik rechtsonderin is zeer vervelend), en het contrast had imo ook wel iets hoger gemogen (desnoods plaatselijk op de giraffe zelf. Daarmee benadruk je de structuur van de huid, welke imo erg mooi is). Ook deze foto is overigens nog niet helemáál scherp. Maar goed, zo zie je maar weer dat een goede compositie soms belangrijker is dan de scherpte.
Dan even een foto van mezelf.. Genomen met de 70-200 F4 L @180mm, F6.3 en een sluitertijd van 1/125.
Zelf ben ik er tevreden over, alhoewel ik het wat minder mooi vind dat de voorgrond óók scherp is. Als ik dit eraf had gecropped, echter, had je een heel stuk van de vogel gemist, wat imo zonde zou zijn. Dus dan maar zo :
[
Voor 3% gewijzigd door
Ch3cker op 12-09-2011 17:07
]