Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.948 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
@Aloys: Goede uitvoering, prima kleuren.

@MeneerG: Boven is 'ie een beetje aan de krappe kant, en de achtergrond vind ik wat onrustig. De toning kan in principe prima voor deze foto, en al met al is het best een interessant beeld.

@Rainesh: Ietwat overbelicht, en ik vind het jammer dat de hand van de ouder er niet helemaal opstaat, evenals de onderkant van de broekspijp van het kind. Deze foto kun je met een klein beetje nabewerking een stuk interessanter maken.

@Ch3cker: Vind de verschillende 'lagen' best leuk om naar te kijken. Ook de rode bladeren steken leuk af.

@Freakout: De persoon steekt niet zo goed van de achtergrond af, daardoor werkt de foto voor mij niet echt. Ook is 'ie aan de bovenkant wat krap. Wel een leuk idee!

@WhiskeyPhreak: Die rails is dope. Je had het in nabewerking nog wel iets extremer kunnen maken door de omliggende delen donkerder te maken. De achtergrond had ook nog wel iets rustiger gekund.

Onderstaande foto is gemaakt in het altijd fraaie Cuxhaven, Duitsland. Ik heb getracht een zo rustig mogelijke achtergrond te creëren, zodat de kijker niet afgeleid wordt tijdens het aanschouwen van de auto. Ook de ietwat surrealistische uitstraling is geheel opzettelijk. Met name de nabewerking maakte deze foto tot een uitdagende opgave. Mits er interesse is, kan ik het origineel ook posten.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6072/6082500228_d20dda45eb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Don Quijote

El Magnifico

@mcdronkz interesse in het orgineel is er altijd! Ben altijd erg onder de indruk van de vele storende details die jij weg weet te werken, details waarvan ik pas zie dat ze storend zijn nadat jij ze hebt weggehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Ch3cker, mooie plaat hoor. Ik heb 'em hier als bureaublad achtergrond ingesteld :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ravnoss schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:50:
@mcdronkz interesse in het orgineel is er altijd! Ben altijd erg onder de indruk van de vele storende details die jij weg weet te werken, details waarvan ik pas zie dat ze storend zijn nadat jij ze hebt weggehaald :)
Bij deze dan :)

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/3015/79533212.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Dat is geen wegwerken meer, dat is de halve foto vervangen :P Weet niet wat ik daarvan moet vinden. Je doet het heel netjes, want ik zou het nooit hebben gezien, maar ergens vind ik het ook weer een beetje (te) nep dat je het zo extreem doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 26-08-2011 13:54 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

mcdronkz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:47:

Onderstaande foto is gemaakt in het altijd fraaie Cuxhaven, Duitsland. Ik heb getracht een zo rustig mogelijke achtergrond te creëren, zodat de kijker niet afgeleid wordt tijdens het aanschouwen van de auto. Ook de ietwat surrealistische uitstraling is geheel opzettelijk. Met name de nabewerking maakte deze foto tot een uitdagende opgave. Mits er interesse is, kan ik het origineel ook posten.

[afbeelding]
Mooie plaat, zeker! Maar hoe krijg je het voor elkaar om de halve foto te shoppen zonder dat iemand het ziet..? Welke tools gebruik je?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik vind het tof, je maakt de foto met de bewerking toch echt wel beter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Pixeltje schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Mooie plaat, zeker! Maar hoe krijg je het voor elkaar om de halve foto te shoppen zonder dat iemand het ziet..? Welke tools gebruik je?
Je beantwoord de vraag eigenlijk al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is toch niet meer normaal, leuk dat je shoppen leuk vindt maar dit gaat mij echt te ver.

Zelfs compleet andere wolken erin gezet zie ik nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

mcdronkz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Je beantwoord de vraag eigenlijk al. ;)
Haha ja, maar ik krijg dit met PS niet voor elkaar hoor ;)

(En die wolken :+ dat was me niet eens opgevallen ;) )

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13
Het valt me op dat de foto origineel redelijk soft is, de bewerkte is scherper. Hoe krijg je dat zo subtiel voor elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
ThAZiP schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:28:
Het valt me op dat de foto origineel redelijk soft is, de bewerkte is scherper. Hoe krijg je dat zo subtiel voor elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat doe ik met high pass sharpening. Daarmee kun je ook prachtig selectief verscherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Hulde @mcdronkz, erg mooi plaatje! Persoonlijk vind ik dat het doel de middelen heiligt. Als jou doel is om het plaatje zo mooi mogelijk te maken, en zo plezierig mogelijk te laten ogen, is dat je heel goed gelukt! Ik denk dat mensen toch vaak gedesillusioneerd zijn wanneer ze erachter komen dat zo een mooie plaat niet zomaar gemaakt is met wat lightroom correcties, maar eigenlijk uit 1 of meerdere platen bestaat en een hoop zwoegen in photosoep! Mooi voorbeeld van iemand die hier ook meester in is vind ik Joey L

edit: In navolging van de reactie onder me.. misschien zou je, als je eens een keer wat tijd over hebt en het leuk vind, een topic met een soort tutorial kunnen maken? Ik weet niet wat de mening van de mods hierover is, maar ik zou het heel cool vinden!

[ Voor 18% gewijzigd door Nedra op 26-08-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@mcdronkz:
Sweeeet! Ik heb effe quick and dirty geprobeerd, maar dit werkt super! Nice one! Als je meer van dit soort tips hebt! Freaking nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ThAZiP schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:04:
@mcdronkz:
Sweeeet! Ik heb effe quick and dirty geprobeerd, maar dit werkt super! Nice one! Als je meer van dit soort tips hebt! Freaking nice!
Met ^^ !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Nedra schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:35:
edit: In navolging van de reactie onder me.. misschien zou je, als je eens een keer wat tijd over hebt en het leuk vind, een topic met een soort tutorial kunnen maken? Ik weet niet wat de mening van de mods hierover is, maar ik zou het heel cool vinden!
Wat mij betreft is dat prima. :) Dan neem ik deze foto als voorbeeld, en dan doorlopen we het proces. Indien de mods daar positief tegenover staan, ben ik best bereid om zo'n topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

mcdronkz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Wat mij betreft is dat prima. :) Dan neem ik deze foto als voorbeeld, en dan doorlopen we het proces. Indien de mods daar positief tegenover staan, ben ik best bereid om zo'n topic te maken.
Doendoendoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

[...]

Zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 16-09 11:44
Zeker doen want ik zou ook heel graag meer over willen weten.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

*O* . te gek! Zo te zien is er ook genoeg animo voor :). Ik vind het zelf altijd moeilijk om leuke tutorials te vinden omdat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet. Ook vind ik het veel leuker om een werkwijze te zien van iemand wiens werk ik een beetje ken. Ik bedenk me trouwens dat dit zonder twijfel gewoon in Foto & Video workflow kan. Ik kijk uit naar 't resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
[...]

*O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Deze foto is een crop, heel stom van mij is dat ik geen kopie van het origineel had gemaakt! Anders had ik em opnieuw kunnen croppen waar er betere bokeh aanwezig zou zijn en het kindje beter eruit kon laten springen! Foto was trouwens ook een snapshot...Gelijk leerpuntje:)

Eerste keer dat ik feedback geef op andere foto's, so dont expect much...

@ WhiskyPhreak, geweldige foto! jammer van die reling. Zonder die reling zou het een foto zijn voor op een canvas! kleuren zijn heel mooi, hele goede verloop.

@ Ch3cker, mooie foto. Als er meer achtergrondonscherpte aanwezig zou zijn dan zou je tak beter eruit komen denk ik.

@ Freakout1, mooie compositie heel goed beweging vastgelegd.

@ Mcdronkz, kijk dit is een hele mooie plaat! Vind je photoshop ook erg goed gedaan! Een versie met wat meer kleur erin zou ook goed staan. Deze gaat iig mn verzameling carpictures in. :D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mcdronkz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:33:
[...]

Dat doe ik met high pass sharpening. Daarmee kun je ook prachtig selectief verscherpen.
Dat is een mooi geintje idd. Ken het al een paar jaar via fora en info over Dave Hill fotos. zelf deed ik het in elke plaat die ik hier plaatste. Jij heb echter ook de lucht vervangen hea. Masks? of de auto en ondergond eruit plukken met het magnetic lasso tooltje?

@ Thazip. Doe es googlen op photoshop tutorials en laat je verbazen ;)

Edit: men kan ook high pass sharpening doen als volgt; duplicate layer / Apply Filter / High pass en dan een gewenste waarde selecteren. Zaken die niet scherper hoefden kan je met rust laten door in de high pass layer te gummen tot alleen het doelwit gesharpened overblijft. Vervolgens layer op Overlay zetten en klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 26-08-2011 18:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
ThAZiP heeft reeds gegoogled, echter is het aantal hits met puin groter dan het aantal met bruikbare en goede tutorials. De site dit genoemd is voor deze Sharpening techniek, heeft nog een aantal goede tutorials online staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Veel tekst de laatste posts, dus even terug voor wat commentaar :P

@Ch3cker: Ondanks dat het onderwerp me niet veel doet, is het technisch een mooie plaat. Compositie, diepte en verschillende lagen van onscherpte.
@Freakout1: Leuk idee en leuk effect, de achtergrond is iets te druk (en donker achter de persoon) waardoor het effect niet helemaal tot zijn recht komt.
@Whiskyfreak: Normaal hou ik van veel symmetrie in een foto, maar doordat de rails hier niet helemaal in het midden zit, krijg je een erg mooi diepte effect. Ook een erg mooie rode avondhemel.
@mcdronkz: De achtergrond is erg gemanipuleerd, maar ik vind het wel erg netjes en niet storend. Zoals eerder al bediscussieerd, de auto heb je mooi scherp gekregen.

Ben eindelijk een beetje foto's van mijn Noorwegen vakantie aan het uitzoeken. Door het grote "dSLR uitprobeer"-gehalte is er niet veel goed genoeg op hier te posten, maar ik vond deze qua kleur wel erg mooi (unedited):

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6188/6088459287_cbcc950dd7_z.jpg
Mr. Blue Sky by S913 - Eye Spy, on Flickr

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
@S913: Jammer dat er zoveel blauw is en zo weinig van het landschap. Je had hem beter in landscape oriëntatie kunnen schieten, maar aangezien je nog niet zo lang met dSLR fotografie bezig bent leer je hier wel veel van. Misschien kun je er een 1x1 crop van maken, aangezien de compositie wel potentie heeft.

@mcdronkz: mooi bewerkt, anders dan in het origineel wordt de aandacht echt naar de auto getrokken. Ziet er goed uit!

@WhiskyPhreak: awesome! Het kan aan mijn beeldscherm liggen dat de foto ietwat donker is, maar toen ik wat beter keek zag ik pas goed wat het nou precies was. Gave kleuren, gave belichting.

@Freakout1: leuke idee achter de foto, mooie neutrale kleuren.

@MeneerG: Mooi protret, mooie kleuren. Een rustigere achtergrond was misschien mooier geweest, hierdoor was het onderwerp echt los gekomen van de rest.

@Rainesh: Leuke eerste foto, jammer dat het stuur er niet helemaal op staat, de compositie is voor de rest wel leuk gedaan.

@Aloys: Mooie foto, kijkt lekker weg, lekkere toning en lekkere DOF.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6016/6013528647_ccb8d9b598.jpg
Fjord by Martinus Peek, on Flickr
Deze foto is net als die van S913 in Noorwegen genomen met mijn Samyang 14mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet dat twee foto's niet geplaatst mogen worden, maar ik heb deze twee van hetzelfde onderwerp genomen en ik twijfel erg over welke beter is. Ik vind het lastig om te zeggen of de extra omgeving uit de tweede foto wat toevoegt op de eerste foto. Ik ga zelf voor de eerste foto, ik vind hierbij het kleuren en lijnen spel mooier en vind de voorgrond in de tweede foto een tikkeltje storend werken. Ik heb wel de tweede foto als thumbnail erbij gedaan, graag hoor ik jullie commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mEUPhs82DQw7M1Z5Ylk0UWmm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NFKJLpiZUnXeB3zdVVEXsQGN/medium.jpg

Edit: Vergeet ik het commentaar, sorry!

@ Mcdronkz: Ik vond het in eerste instantie een mooie foto, alleen doordat ik achteraf zie wat er aan aangepast is ga ik twijfelen. Het resultaat is mooi maar eigenlijk behoorlijk kunstmatig waardoor het naar mijn mening niet direct meer een foto is.

@SG13: Mooie foto, lekker rustgevend. Alleen de hoogte voegt niet direct wat toe, heb je hem ook in liggend formaat? Ben benieuwd hoe hij dan is. En je watermark is wel heel erg storend ;)

@MPeek: Mooie foto! Is het kleurverschil in het water zelf toegevoegd of zat dat al in de foto? Het trok erg snel mijn aandacht wat wel afleidde van de foto zelf.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2011 16:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gedurfd, én geen reacties op anderen geven én twee foto's posten ;)

Maar ik vind ze allebei nogal saai eigenlijk. De twee verschillende groentinten zijn leuk, maar na 2 sec ben ik er al op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:35:

Maar ik vind ze allebei nogal saai eigenlijk. De twee verschillende groentinten zijn leuk, maar na 2 sec ben ik er al op uitgekeken.
Ook niet scherp.

@MPeek,

Vind het persoonlijk wel mooi maar beetje donker aan zijkanten.

[ Voor 10% gewijzigd door Hamed op 28-08-2011 16:38 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:35:
Ja in mijn haast vergeten, was net nog commentaar aan het editen maar toen had je al gereageerd.
Vond zelf het kleurenspel juist wel aantrekkelijk en apart.
Niet scherp? Als ik hem in Lightroom bekijkt lijkt mij voor mij wel scherp. Vraag me af wat er dan niet scherp aan is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@MPeek & @Tsurany:
Dit is dezelfde foto, vlak daarna/voor genomen maar dan in landscape:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6087/6089347678_e2460936d4_z.jpg
Mr. Blue Sky Landscape by S913 - Eye Spy, on Flickr
Die vond ik zelf minder interessant, omdat ik (persoonlijk) de kleuren uit de portrait variant veel mooier vond (van bijna zwart/blauw naar heel fel blauw). Dus eigenlijk een beetje soort afweging van mooie kleuren tegenover een goeie compositie, helaas is "best of both worlds" niet gelukt (in mijn smaak) ;) Maar inderdaad zijn dit soort commentaren zéér leerzaam, waardoor je meer/anders gaat nadenken hoé je de foto gaat nemen.

@Tsurany:
Ben idd een beetje aan het experimenteren met een watermark, hij is idd nogal groot en aanwezig.

Comments:

@MPeek: Mooie kleuren in de foto, lucht is goed van kleur, zonder dat de fjordwanden of het water teveel detail kwijtraken/donker worden (dat hebben veel van mijn foto's). Enige bewerking gedaan? Welk Fjord?
@Tsurany: Ik vind de kleuren mooi in de foto, maar ook bij mij lijkt hij niet helemaal scherp in het formaat dat je geupload hebt.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een gigantisch verschil met die eerste foto zeg, ik had niet doorgehad dat er zoveel verschil en bewerking tussen de 2 foto's zat als je het origineel niet had gepost. :)

Kun je zeggen wat jouw manier van aanpak is bij het bewerken van de kleuren?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Tsurany;

Ik zou voor de tweede foto gaan, die geeft een weidser idee, en de gravel op de voorgrond is een welkome afwisseling op de kleuren :)

@S913;
Vind de landscape versie mooier, de kleuren zijn niet zo anders maar in de landscape zit een duidelijker kijklijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

S913 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:37:
@MPeek & @Tsurany:
Die vond ik zelf minder interessant, omdat ik (persoonlijk) de kleuren uit de portrait variant veel mooier vond (van bijna zwart/blauw naar heel fel blauw). Dus eigenlijk een beetje soort afweging van mooie kleuren tegenover een goeie compositie, helaas is "best of both worlds" niet gelukt (in mijn smaak) ;) Maar inderdaad zijn dit soort commentaren zéér leerzaam, waardoor je meer/anders gaat nadenken hoé je de foto gaat nemen.
Ik vind hem zelf in landscape juist interessanter omdat je veel meer ziet. Je hebt idd wat meer kleurovergang in portrait maar het voelt heel onnatuurlijk aan omdat je ogen ook in landscape mode zitten en je daardoor landschappen in landscape als natuurlijk ervaart. Landscape in portrait ervaar ik zelf als erg onnatuurlijk. Maar dat is natuurlijk weer puur mijn ervaring.
@Tsurany:
Ben idd een beetje aan het experimenteren met een watermark, hij is idd nogal groot en aanwezig.
Mijn ervaring met watermarks van anderen is dat ik witte tekst de minst storende vind, logo's storen wel erg snel, zeker met twee regels tekst.
@Tsurany: Ik vind de kleuren mooi in de foto, maar ook bij mij lijkt hij niet helemaal scherp in het formaat dat je geupload hebt.
Das apart, zou niet weten hoe die foto onscherp zou kunnen zijn aangezien het gewoon de kitlens is die ik altijd gebruik en hij altijd op autofocus staat.
Pixeltje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:40:
@Tsurany;

Ik zou voor de tweede foto gaan, die geeft een weidser idee, en de gravel op de voorgrond is een welkome afwisseling op de kleuren :)
Thnx, zit te twijfelen welke ik in mijn foto album ga stoppen maar neig zelf naar de eerste. Blijft lastig.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Kun je de hogeresolutie ergens uploaden?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Joopieboy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:38:
[...]

Wat een gigantisch verschil met die eerste foto zeg, ik had niet doorgehad dat er zoveel verschil en bewerking tussen de 2 foto's zat als je het origineel niet had gepost. :)

Kun je zeggen wat jouw manier van aanpak is bij het bewerken van de kleuren?
Heb weinig 'globale' kleurcorrecties uitgevoerd, zoals je ziet is de toning vrijwel onveranderd omdat het me wel beviel. Heb echter wel op lokaal niveau het één en ander aan de kleuren gedaan:
  • Lucht: lichter gemaakt en een blauwgroene (cyaan) tint gegeven.
  • Koetswerk: blauwe kleur in reflectie van originele lucht gedesatureerd
  • Wielen: lichter gemaakt en kleuren iets meer verzadigd, wieldoppen gedesatureerd
  • Asfalt: iets helderder gemaakt en gedesatureerd
Op globaal niveau iets meer contrast gegeven, en daar houdt het echt mee op. Als je witbalans e.d. in orde zijn, hoef je daar niets meer aan te veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mcdronkz schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:51:
[...]

Heb weinig 'globale' kleurcorrecties uitgevoerd, zoals je ziet is de toning vrijwel onveranderd omdat het me wel beviel. Heb echter wel op lokaal niveau het één en ander aan de kleuren gedaan:
  • Lucht: lichter gemaakt en een blauwgroene (cyaan) tint gegeven.
  • Koetswerk: blauwe kleur in reflectie van originele lucht gedesatureerd
  • Wielen: lichter gemaakt en kleuren iets meer verzadigd, wieldoppen gedesatureerd
  • Asfalt: iets helderder gemaakt en gedesatureerd
Op globaal niveau iets meer contrast gegeven, en daar houdt het echt mee op. Als je witbalans e.d. in orde zijn, hoef je daar niets meer aan te veranderen. :)
Aha, kijk aan, dank voor de tips. :)
Dus kleine correcties in verhouding omdat de foto zelf goed genomen was, en dan toch zo een groot verschil, erg knap!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hamed schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:49:
Kun je de hogeresolutie ergens uploaden?
Deze zijn enkel gelimiteerd in file size omdat ik ze anders in mijn fotoalbum niet kwijt kan, anders moet ik ze ergens anders uploaden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o46RLtMiPVadIzErrREMRkYV/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3pbzx8uDqbRcyjydin3NmFXx/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MBH2BMPQYyhqP4LX00JzL5M0/thumb.jpg
Heb er nog een andere foto van dezelfde dag bij gedaan als controle.
Joopieboy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:58:
Aha, kijk aan, dank voor de tips. :)
Dus kleine correcties in verhouding omdat de foto zelf goed genomen was, en dan toch zo een groot verschil, erg knap!
Als ik het zo zie is de complete lucht toch veranderd? Ik zie op die twee foto's een totaal verschillende lucht. Das toch geen kleine correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Tsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Als ik het zo zie is de complete lucht toch veranderd? Ik zie op die twee foto's een totaal verschillende lucht. Das toch geen kleine correctie?
Hij vroeg specifiek naar kleurcorrecties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mcdronkz schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:01:
Hij vroeg specifiek naar kleurcorrecties. ;)
Dat snap ik, ik bedoel alleen dat het grote verschil in foto's komt doordat de hele achtergrond aangepast is, niet door kleurcorrecties alleen. Maar het resultaat mag er zeker wezen! En je skills ook, zou echt niet zeggen dat het zo sterk is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6207/6088469133_20c19afac2_z.jpg
Je ziet Wimpole-hall, vond de combi van de wolken en het landhuis wel apart

@s913 De kleuren van dat portrait shot zijn mooi, maar de zijkanten worden snel te donker. Verder leuk gedaan!
@MPeek Veel lijnen, die van het landschap, het meer, de wolk. Leuk gedaan.
@Tsurany Vind ik wat minder, ik vind de voorgrond wat storend werken, en het lijnenspel wordt wat teniet gedaan door al die bosjes daar. Wel mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt voor het commentaar, zal de volgende keer een betere foto neerzetten. Heb er nog genoeg die ik graag langs wil laten komen, benieuwd wat jullie daarvan vinden. Die koeienfoto vond ik zelf ook wel een mooie eigenlijk. Helaas zijn een aantal van mijn foto's gewoon niet mooi genoeg doordat mijn lensen kwalitatief niet goed zijn. Mijn 100-300mm is niet scherp genoeg waardoor een paar foto's die ik wel mooi vind hier als onscherp afgedaan zouden worden omdat ze dat ook zijn. Helaas kan die lens niet beter :(

Jou foto vind ik ook erg mooi, het is idd een mooie combinatie met die wolken en de kleuren zijn erg mooi. Enige jammere is de mensen op de voorgrond, maar daar doe je helaas meestal niks aan. Mijn vriendin vind mij wel eens vervelend als ik weer zeur over al die andere mensen die perse daar moeten staan waar ik een foto wil maken :+

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Tsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:46:
Bedankt voor het commentaar, zal de volgende keer een betere foto neerzetten. Heb er nog genoeg die ik graag langs wil laten komen, benieuwd wat jullie daarvan vinden. Die koeienfoto vond ik zelf ook wel een mooie eigenlijk. Helaas zijn een aantal van mijn foto's gewoon niet mooi genoeg doordat mijn lensen kwalitatief niet goed zijn. Mijn 100-300mm is niet scherp genoeg waardoor een paar foto's die ik wel mooi vind hier als onscherp afgedaan zouden worden omdat ze dat ook zijn. Helaas kan die lens niet beter :(
Doe eens flink afstoppen (1 tot 2 stops) en probeer bij de grenzen van het bereik vandaan te blijven (gebruik die 100-300 eens als een 130-250).

Veel budget glas doet het afgestopt en met uitzondering van de uitersten van het bereik heel behoorlijk. Daarnaast kan je je post processing / resizing / sharpening ook bekijken als al je resultaten onscherp blijven.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

martijn_tje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:21:
Doe eens flink afstoppen (1 tot 2 stops) en probeer bij de grenzen van het bereik vandaan te blijven (gebruik die 100-300 eens als een 130-250).
Ook als ik het bereik limiteer zijn de resultaten redelijk teleurstellend. Afstoppen kan wel maar volgens mij kan ik beter de lens vervangen voor een wat beter exemplaar. Had mijn pa's 70-300 Pentax mee kunnen nemen, had ik achteraf moeten doen.
Veel budget glas doet het afgestopt en met uitzondering van de uitersten van het bereik heel behoorlijk. Daarnaast kan je je post processing / resizing / sharpening ook bekijken als al je resultaten onscherp blijven.
Ze zijn al onscherp direct vanaf de camera, dan kan je er niet veel meer aan veranderen achteraf vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
@ Tsurany

Ik vind je foto's wel aardig. Niet de beste hier maar zeker niet slecht. Ik nijg naar een compositie die een beetje het midden houdt tussen de 2 foto's die je gepost hebt, namelijk de foto met het zand maar dan zonder de bosjes op de voorgrond (om niet te veel zand te verliezen zou je een klein beetje zand/gras kunnen klonen over de bosjes heen). Ook word je foto denk ik mooier als je nog wat met de kleuren prutst. Het groen is te donker en het geel te groen (voornamelijk in de foto zonder zand op de voorgrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Deze zijn enkel gelimiteerd in file size omdat ik ze anders in mijn fotoalbum niet kwijt kan, anders moet ik ze ergens anders uploaden.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Heb er nog een andere foto van dezelfde dag bij gedaan als controle.

[...]

Ik zou kiezen om de versie waarbij je wat meer grond hebt te nemen, en die vervolgens te croppen zodat in elk geval het deel voor het bruine deel weg is B) (Jaja, vreemd hea) . Ik vind de foto breder beter en de lucht is ook mooier in die versie :) . Maar je moet zelf maar even proberen of je dat wat vindt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thnx voor de tips, ga er mee aan de slag morgen en even kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@S913: Mooie kleuren, stuk tekst in het water en het kan zo op een reclame bord.
@Mpeek: ik vind deze foto interessanter omdat er meer te zien is. meer gevoel van diepte. misschien 1 tintje lichter.

Van het weekend bij mc Utrecht gestaan, gelukkig waren er club wedstrijden dus mooi kunnen oefenen met meetrekken.
Eigen foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6085/6087686721_0daa51b7cd_d.jpg
Info:
Foto komt zo uit de camera. geen crop, alleen kleur instelling gedaan.

Eigen commentaar:

Negatief:
* Kleuren kunnen nog een opkikker gebruiken.
* Misschien achtergrond recht trekken.
* Misschien kleine crop, zodat de motor hoger in beeld komt, en links kan iets van af.

Positief:
* Hele vooruitgang t.o.v. de foto's die "stil hangen".

Opbouwende kritiek zeer gewenst, het doet even auw aan je ego, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik betere foto's maak.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Encarta: Ik vind de voorgrond net te donker. Hierdoor lijk alles om het gebouw heen niet echt duidelijk te zien.
@Jewest: Ik vind de kleuren wel goed, alleen zou ik de motor iets hoger croppen en de foto rechttrekken.
@MPeek: de boot is niet zo scherp, de foto had mooier geweest als de bootje er wat scherper ophadden gestaan en wat misschien wat meer zoom.

Mijn contributie:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6205/6092268898_3a89b5fee9_z.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-08-2011 10:36 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

De lucht is wel gaaf, maar de voorgrond vind ik toch wat minder. Gekke kleuren, en niet echt interessant oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
- MeneerG: Lekkere toning, beetje een filmische look. Welllicht een beetje krap aan de bovenkant en iets te blauw. Die zweet/armband stoor ik mij niet aan.
- Rainesh: Leuke foto voor een ouder misschien, maar qua foto zelf niet zoveel bijzonders. Overbelicht, teveel fiets in beeld, de bewuste ouder had ik liever ook niet gezien (niet verkeerd bedoeld hoor).
- Ch3cker: Zoals ik eerder al zei, fijne foto, alweer een aantal dagen mijn achtergrond en het bevalt goed :) .
- WhiskyPhreak: Fijne reflecties. Ik stoor mij wel aan het watermerk rechtsonder. Dat valt nu nogal op, omdat de foto daar erg donker is.
- Mcdronkz: Heerlijke poster (photoshop) foto. Kan zo op een billboard met een pakkende tekst erbij!
- S913: Fijne kleuren, bovenin wel een beetje kaal, ik denk dat ik 'em liever wat breder had gezien. Bij jou stoort het watermerk op dezelfde manier als bij WhiskyPhreak.
- MPeek: Fijne foto, maar wel erg donker aan de randen, als je dat fixt vind ik de foto denk ik nog wel een stuk beter.
- Tsurany: Zie mijn eerdere commentaar over het croppen van de tweede (meer wijdhoek) versie.
- S913: Ehmz, nu zie ik dus tegenkomen wat ik bedoelde (landscape variant v/d foto) , en ja, ik vind deze foto beter :) .
- Encarta: Foto is best fijn, maar ik vind de donkere delen teveel dichtgelopen zwart. Probeer eens of je de blacks wat omlaag kan halen en eventueel de shadow wat omhoog :) .
- Jewest: Fijn dat ie scherp is! Ik mis wat contrast en jammer van de achtergrond (kan je ook niet zoveel aan doen) . Volgens mij is ie nog wel een beetje scheef.
- MrJey: Persoonlijk vind ik dit meer een probeersel of testfoto om een techniek te oefenen. Het huis en de boom zijn veel te prominent aanwezig (en dan ook nog in geel). Zoiets als dit is veel mooier als je het doet op het platteland, waarbij je nog wat natuur erbij kan meenemen.

@All: Bedankt voor jullie comments op mijn foto. Ik kan mij er goed vinden in het commentaar op de DoF (iets te klein). Ik ben blij dat jullie de compositie prima vinden, want dat vind ik vaak nog lastig.

Nieuwe foto: Ik twijfelde of ik 'em zou posten, maar hij kijkt gewoon zo lekker :P (groen is niet bewerkt, komt zo uit de camera. Wellicht is de DoF hier ook iets te klein (mist wat scherpte), maar ik vind het eigenlijk niet storend.
Afbeeldingslocatie: http://aloys-foto.dedeurgroningen.nl/50mm/pictures/picture-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:27
@S913: de golven leiden mij een beetje af van de bergen. De foto zou rustiger over komen wanneer een langere sluitertijd gekozen was. Verder lijkt 'ie ook wat scheef te staan.
@Encarta: Heerlijke kleuren, mooi dramatisch met die dreigende wolken.
@Jewest: goede timing, echter leidt de achtergrond mij wat af en komt wat flets over.
@MrJey: Startrails zijn altijd gaaf! Alleen wat jammer van het huis en de boom op de voorgrond, leidt toch wel af.
@Aloys: Heerlijke kleuren! Leuk onderwerp ook.

Afgelopen vrijdag gemaakt met een bruidsreportage:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6181/6092586892_e865a1d501_z.jpg
IMG_7389 by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@Aloys: Het is me inderdaad al duidelijk, die watermark wordt mijn eerst volgende project :P
@tommyz: Veel langere sluitertijd durfde ik niet aan, de boot bewoog redelijk snel en ik was bang voor onscherpte, maar iets langer had idd misschien wel mogelijk geweest (ga ik onthouden). Dat hij scheef lijkt, komt omdat de fjordwanden links en rechts op verschillende afstanden vanaf mijn standpunt liggen. Maar had idd ook eerst het idee dat hij schuin was tot ik in full zoom met LR probeerde te corrigeren, want dus alleen maar lelijker werd.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
@tommyz, op zich een fijn plaat, mooi de focus op het hoofd van de bruid. Alleen vind ik de plaat wat donker. Zelf probeer ik foto's van een bruiloft wat lichter te houden, geeft naar mijn idee een blijere/positievere uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@S913 Mooie landschapsfoto met reflectie.
@Tsurany, in de achtergrond zit 'de foto', de voorgrond vind ik niet zo spannend. Misschien kun je eens flink met photoshop aan de slag om het geel in de foto naar de voorgrond door te trekken of 't bovenste deel in wide-angle te croppen. Dan hou je vrij mooie minimalistische landschapsfotos over.
@ Encarta: De gloed op 't gebouw is mooi maar vind m wel iets aan de donkere kant
@ Jewest Actieshot is wel fijn, de achtergrond is wat saai. Bij zulke foto's zou ik persoonlijk een goede achtergrond opzoeken met een fijn contrast en daar op schieten.
@ Mr. Jay: De sterrenhemel is wel tof, gebouw.. mwah.. zou misschien nog als element kunnen (zonder die lelijke dakgoot), maar de kunstmatig belichte bosjes op de voorgrond storen me wat.
@ Aloys: mooie plaat met de slak als onderwerp. Zie nog een klein iets zitten op het blad links onder, misschien kun je dat eraf shoppen om het nog wat frisser te maken.
@Tommy's: Mooi standpunt, en mooi docu-shot. Het is een andere tak van fotografie dan het 'perfecte' willen laten zien, voor een typische bruiloft foto is het dan ook niet iets wat de bruid en bruidegom aan de muur willen maar ik vind het donkere hier wel wat hebben. Het zou een verhaal over een mislukte bruiloft kunnen zijn waar de bruid het op een zuipen zet.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/316131_2306290892754_1113722266_32823984_7875356_n.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
Als die kat scherp was, was die echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hey, foto aanpassen? :P

Die eerste vond ik niet interessant, veel teveel "container?" op de voorgrond.

Deze vind ik wel aardig, hij lijkt wel bewogen.
Heb je geen linkje naar een hi-res versie?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Hey, foto aanpassen? :P

Die eerste vond ik niet interessant, veel teveel "container?" op de voorgrond.

Deze vind ik wel aardig, hij lijkt wel bewogen.
Heb je geen linkje naar een hi-res versie?
Ik heb de hi-res in raw, mn verbinding is niet zo denderend om grote bestanden te uploaden, dit is gewoon facebook (maar handig voor foto's) Flickr account moet beter zijn maar is al jaren niet bijgewerkt. Doe ik weer eens als ik een wat betere upload heb :)

Volgens mij is de achtergrond scherp maar is alleen de kat bewogen. Ik schoot op 400 iso en wilde eigenlijk niet naar 800 gaan vanwege de ruis. Ik heb wel een alternatief

klik

maar de eerste vind ik persoonlijk wat beter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Beathoven; Het idee is gaaf, maar vindt het erg jammer dat de kat onscherp is. Die "vlek" leid af van wat voor de rest een hele mooie sfeerfoto is naar mijn idee :)

@Tommyz; Hele mooie plaat; ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen.

@ Aloys; Lekker plaatje inderdaad, vindt de DoF niet storend, op zich is de plaat (zeker op dit formaat) scherp genoeg. kleuren zijn levendig en fijn dat die slak lekker in zijn huisje zit; heb je niet zo'n klverige bende op de foto :o

@Mcdronkz; Heb al genoeg gezegd over je kever denk ik; ik vindt het een onwijs toffe plaat, alleen jammer dat de strepen die je hebt weggepoetst nog wel "te zien" zijn in de reflectie van de voorvelg. (wel miereneuken, sorry ;) )

@S913; had ik ook al commentaar op gegeven; vind de landscape versie mooier dan de portrait; kleuren zijn ook mooi op de landscape en je hebt een beter kijklijn.

@Tsurany; heb ik ook al iets over gezegd; de kleuren zijn helder maar de plaat is wel heel erg groen (bij Aloys's plaat ook, maar das anders ;) ). Vandaar dat ik zei dat ik de andere optie, met 't grind op de voorgrond mooier vindt.

@ Encarta; mooie wolken, geven diepte en lijken net watten! :) Jammer dat het gebouw niet zo naar voren komt op de foto, bijna ondergeschikt is aan de wolken en de mensen die ervoor staan..

Dit was mijn foto voor de fotokettingbrief, er zijn in het topic vrij veel mensen die er enthousiast over zijn en wil graag jullie mening horen..

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6064/6101150048_7c9049367c_z.jpg
Brug by Pixeltje, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Oh oh... Nu sullen we hem moeten gaan afkraken pixeltje... ;-) Nah, zonder gein: Zeker mooie foto, al valt mij eigenlijk 1 ding op, en dat is dat hij naar links lijkt te hellen. Ik heb het gevoel dat de hele foto wat meer rechtsom gedraaid moet worden wil hij recht staan. Verder mooie kleuren, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

TranceSetter schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:49:
Oh oh... Nu sullen we hem moeten gaan afkraken pixeltje... ;-) Nah, zonder gein: Zeker mooie foto, al valt mij eigenlijk 1 ding op, en dat is dat hij naar links lijkt te hellen. Ik heb het gevoel dat de hele foto wat meer rechtsom gedraaid moet worden wil hij recht staan. Verder mooie kleuren, etc. :)
haha damnit! ;)

Punt is een beetje dat ik het ergens wel een leuke foto vind, maar wordt er niet echt warm van, snap je wat ik bedoel? Ben tevreden met de DoF en de scherpte van wat scherp moet zijn, maar wat me stoort is het gebouw en de wat saaie lucht.

Met andere woorden; wil niet pochen (Als ik dat wil moet ik nog een paar jaar in de leer bij sommigen hier) maar van andere horen of zij mijn mening delen ;)

Wat betreft het wel of niet recht staan; dat is eigenlijk met opzet gedaan, om de kijklijn wat speelser te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q6QX3oD2LhCOTiDb2dIOnnKD/full.jpg
Ben benieuwd naar de kritieken, kan ik er weer van leren. Ben nog met de vorige foto bezig maar door onenigheid met fotoalbum bedrijf nog niet aan toegekomen.

@ Jewest: Achtergrond mag idd wel recht. Verder goede actie foto mooi het moment de pakken. De achtergrond is helaas wat oninteressant, had daar liever wat meer track gezien.

@ MrJey: Dat huis stoort enorm en is veel te nadrukkelijk aanwezig.

@ Aloys: Mooi! Had misschien een tikkeltje naar links gemogen, dat vage blad is een beetje storend. Maar dat is dan ook mierenneukerij.

@ tommyz: Origineel standpunt, vind het resultaat alleen niet heel erg interessant, mede door de mensen er omheen die er half op staan.

@ Beethoven: Jammer dat de kat zo bewogen is, dat stoort toch wel. Foto met de onbewogen kant verdient wel de voorkeur bij mij puur omdat de kat daar onbewogen is.

@ Pixeltje: Leuk foto, ik twijfel alleen over het stukje dat scherp is. Dat stukje trekt mijn aandacht heel erg terwijl dat juist niet zou moeten.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tsurany schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:16:
[afbeelding]
Ben benieuwd naar de kritieken, kan ik er weer van leren. Ben nog met de vorige foto bezig maar door onenigheid met fotoalbum bedrijf nog niet aan toegekomen.

@ Pixeltje: Leuk foto, ik twijfel alleen over het stukje dat scherp is. Dat stukje trekt mijn aandacht heel erg terwijl dat juist niet zou moeten.
Dank je, dat stukje is nu juist wat ik wel leuk vind :+ Het trekt wel de aandacht, maar voor mijn gevoel wordt je blik daarna omhoog geleid door de sterke lijnen in het beeld..

Wat betreft je foto: Er zit iets dreigends in de kleuren, en dat vindt ik tof :) Het is jammer dat de stok/boom die je onderwerp zou moeten zijn (neem ik aan?) een beetje wegvalt tegen de andere kleuren, misschien dat je die wat kan ophalen in fotosoep? Misschien is het genoeg als je de hele plaat iets lichter maakt, dat hoeft niks af te doen aan de kleuren en dreiging, maar kan 'm net effe wat meer levendig maken :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn blek werd daarna inderdaad wel door de lijnen naar het eindpunt geleid ja, dat is goed gelukt!

Wat betreft mijn foto, het onderwerp valt in de belichting een beetje weg ja. Ik zou niet weten hoe ik enkel daar wat aan kan veranderen zonder de hele foto aan te passen, zo handig ben ik niet met nabewerking. Het ging wel om een situatie waarbij het flink geregend had en het donker aan het worden was, de kleuren zoals op de foto waren wel zoals het op dat moment was. Als ik het lichter maak heb ik het idee dat ik een andere werkelijkheid creëer omdat het op dat moment echt donker aan het worden was.

Op die locatie trouwens nog een prachtige dubbele regenboog op de foto weten vast te leggen :) Was puur toeval dat we er kwamen, is vanaf het terras van een restaurant. Wilde foto's bij de kust nemen en kwamen bij dat restaurant uit, was ook gelijk een culinair toppertje ook :)

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Lang geleden dat ik een foto op GoT gezet heb, maar ik ben op vakantie geweest en heb me voor het eerst met bewerkingen op RAW foto's bezig gehouden. Dus bij deze :-).

Maar allereerst even commentaar op mijn voorgangers:

@Jewest: onderwerp is mooi scherp en midden in beeld (dat kan nog wel eens lastig zijn bij snel bewegende onderwerpen ;)). In hoeverre heb je de foto `meegetrokken'? Ik denk dat het effect nog iets sterker kan met iets langere sluitertijd en goed meetrekken met het onderwerp. Maar dat is lastig genoeg! Ik vind de kleuren van het onderwerp mooi, maar de achtergrond is erg saai. Misschien proberen punt te zoeken met minder storende achtergrond de volgende keer?

@MrJey: leuk onderwerp, lijkt me ook leuk om een keer te doen. Maar stond je achter glas? Zowel links, als boven als rechts zijn rare kleuren te zien in je foto.

@Aloys: mooie kleuren maar het onderwerp had misschien iets groter in beeld gekund. En was landschap orientatie misschien niet interessanter geweest?

@tommyz: mooie foto! Orgineel standpunt! Enige kritiekpuntje; de bruid ziet er een beetje eenzaam uit op de foto, dat is wat raar voor een foto gemaakt tijdens een bruiloft.

@Beathoven: jammer dat de kat niet scherp is, verder wel een mooie duistere sfeer vastgelegd.

@Pixeltje: interessant standpunt zo vlakbij de grond, mooie kleuren van het asfalt. Jammer van dat gebouw (of is het iets anders?) in de achtergrond, dat stoort een klein beetje.

@Tsurany: ik zou het onderwerp misschien iets naar rechts geplaatst hebben en de horizon wat hoger in beeld. Verder wel een interessant landschap, is dat mist op de achtergrond?

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/scotland2011/devils_staircase_640x320.jpg
Canon EOS 1000D, Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, 22mm - 1/125s - f/7.0 - iso100

Goed, dan hier mijn bijdrage (klikbaar). Genomen in Schotland tijdens mijn vakantie. Ik heb voor het eerst in RAW+JPEG geschoten om nog zoveel mogelijk met mijn vakantiefoto's te kunnen doen achteraf omdat je niet even de foto opnieuw kunt nemen. Hier heb ik absoluut geen spijt van want door het afwisselende weer was het vaak lastig om zowel lucht als landschap met één belichting goed op de foto te krijgen.

Bovenstaande foto is gemaakt door één RAW opname +/- 1.5 stop te onderbelichten en +/- 1 stop over te belichten en vervolgens te combineren. Het blijft een vrij donkere opname, maar het weer was ook somber. De scherpte van de opname had misschien ook nog ietsje beter gekunt, maar al met al ben ik tevreden met het eindresultaat.

Overigens: ik heb deze foto laten afdrukken bij de Hema op 45x30 cm als test. Helaas is de foto ontzettend donker geworden. Ik was vergeten de exif data eruit te halen. Weet iemand of Hema exif data gebruikt bij het afdrukken? Waarschijnlijk probeer ik het gewoon nog een keer zonder exif data er in om te kijken of dat wel het gewenste resultaat oplevert.

The Flying Dutchman

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:16
Overigens: ik heb deze foto laten afdrukken bij de Hema op 45x30 cm als test. Helaas is de foto ontzettend donker geworden. Ik was vergeten de exif data eruit te halen. Weet iemand of Hema exif data gebruikt bij het afdrukken? Waarschijnlijk probeer ik het gewoon nog een keer zonder exif data er in om te kijken of dat wel het gewenste resultaat oplevert.
Ik weet niet precies wat de Hema er mee doet, maar ik had laatst hetzelfde bij Pixum. Bij mij lag het er voornamelijk aan dat mijn laptopscherm de foto's een stuk lichter weergeeft dan mijn externe monitor. Achteraf blijkt mijn externe monitor beter overeen te komen. Maar dan nog was het wat aan de donkere kant. Je kunt bij Pixum (en bij meerdere online dingen volgens mij) ook aangeven of je iets van foto-optimalisatie wilt aanzetten. Er staat dan bij dat je dit beter niet kunt doen als je de foto zelf hebt nabewerkt. Standaard staat deze optimalisatie vaak aan. Geen idee of het aan één van deze dingen kan liggen, maar misschien zit hier ergens het probleem.

Edit: oh, en vette foto trouwens :). Ik zag meteen dat het Schotland was (stuk van de west highland way gok ik?), zonder naar de tekst te kijken :). Ik vind hier de nabewerking met over- en onderbelichte RAWs goed gelukt. Het lijkt haast alsof het van onder naar boven langzaam overgaat in een zwartwit foto. Dit spreekt me wel aan.

[ Voor 13% gewijzigd door E-Hoog op 01-09-2011 22:06 ]

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
E-Hoog schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:02:
[...]

Edit: oh, en vette foto trouwens :). Ik zag meteen dat het Schotland was (stuk van de west highland way gok ik?), zonder naar de tekst te kijken :). Ik vind hier de nabewerking met over- en onderbelichte RAWs goed gelukt. Het lijkt haast alsof het van onder naar boven langzaam overgaat in een zwartwit foto. Dit spreekt me wel aan.
Thanks. Het is inderdaad de West Highland Way, de berg zou de Buachaill Etive Mor moeten zijn, genomen vanaf Devil's Staircase. Links van de foto ligt Kingshouse (niet zichtbaar).

The Flying Dutchman

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The Flying Dutchman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:47:
@Tsurany: ik zou het onderwerp misschien iets naar rechts geplaatst hebben en de horizon wat hoger in beeld. Verder wel een interessant landschap, is dat mist op de achtergrond?
Combinatie van miezer, mist en de zee die daar op het land stort. Uit mijn hoofd de Indische oceaan.

Vind jou foto erg goed gelukt, ik had je hele tekst niet gelezen en zag meteen dat het Schotland was, echt dat typische landschap. Ben benieuwd naar het afdrukresultaat dan, vind die foto zo absoluut niet te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@The Flying Dutchman: volgens mij kan de foto best wat lichter. Hij is wel erg donker. Als je het middelste deel (van die weg) wat oplicht komt dat misschien ook wat beter uit de verf.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jewest; mooie plaat en mooi scherp. De bewegingsuggestie is ook fijn. De achtergrond stoort wel een beetje.
@MrJey, prachtig. Het huis lijkt wel een beetje geel en iets te licht?
@Loys; mooie kleuren. Misschien mooier als je wat van de onderkant afhaalt? Nu lijkt de slak me wel iets centraal
@tommyz; prachtige positie waaruit de foto genomen is. Dat deze in zwart-wit is, vind ik een hele goede keus
@Beathoven; fijne sfeer.... in die verstilde straat vind ik de beweging van de kat juist wel treffend
@Pixeltje;prachtige lijnen en een mooi standpunt. Alleen schijnt er een gebouw door de pijlers heen, misschien wel mooi als je die wegpoetst. Maar verder; complimenten!
@Tsurany; ik zou het onderwerp minder centraal plaatsen. Door de diagonale lijn van de tak denk ik dat links de beste plek is, dan wijst ie mooi de foto in. Verder wel mooi, mooie achtergrond ook!
@The Flying Dutchmen; mooi door de lijnen van de wegen en de golvende lijnen van de bergen. Ik denk dat hij iets lichter idd nog mooier is.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6077/6112348063_bfd0cfe9e4_z.jpg
Kikkert by Henriet Haan, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Na een tijdje zelf ook weer een foto posten. Maar eerst even wat reacties:

@ Aloys: Van deze foto wordt ik vrolijk (niet in de "daar wordt ik niet vrolijk van" manier, maar gewoon dat het een opbeurende foto is). De kleuren zijn helder en kleurrijk, hij is goed belicht en de scherpte ligt precies goed.

@Tommyz: Sfeervolle, originele foto. Enige (hele kleine) puntje is de witte veeg rechts inderin de foto.

@Beathoven: Ben het met je eens dat het de sfeercollere foto van de twee opties is (belichting wat softer bijvoorbeeld). Toch vind ik wel dat de kat zo centraal staat dat je hem eigenlijk wel scherp verwacht. Echter, de kat is ook wel weer hetgeen de foto interessant maakt om naar te kijken.

@Pixeltje: nette foto. Alleen in de achtergrond, is dat een vrachtwagen? Zou misschien mooier zijn als die er niet in zat (en dus de lucht gewoon door loopt).

@Tsurany: Het onderwerp staat mij net iets te centraal. Daarnaast staat hij ook precies voor de overgang van land naar zee. Ik snap dat je iets in de voorgrond wilt hebben voor perspectief, maar nu is het nogal aftasten waar je naar moet kijken in de foto. Op deze manier vind ik de voor en -achtergrond niet lekker samenwerken
De dreiging van het weer is wel goed meegenomen

@TheFlying Dutchman: Op groot formaat is hij een stuk minder donker, en dus fijner om naar te kijken. Valt mij daarbij wel op dat hij een beetje onscherp is.

@Henriet Haan: Leuk! Kleurrijke kikker met de scherpte precies op de juiste plek. Met een klein beetje dank aan de fotogenieke kikker ;)

Dan mijn foto. Genomen op de afgelopen vakantie. Nog een hoop tijd kwijt geweest omdat het leek alsof de bootjes stil lagen, maar met een sluitertijd van een paar seconden toch bleek dat deze licht aan het deinen waren. Daarom lopen proberen om een sluitertijd te krijgen waarbij de boten scherp waren, maar de beweging van de vlaggen zichtbaar was (eigenlijk wilde ik een strak water door lange sluitertijd, maar dat ging echt niet lukken).

Wat volgens mij beter kan:
- Het onderwerp staat redelijk centraal.
- De belichting van de kade (de kade afsnijden maakte de foto imo een stuk minder boeiend) kreeg ik niet in lijn met de rest van de foto

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6074/6112012388_2a2f92d9cb_z.jpg

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
@cheiron: mooie, diepe kleuren, goed gelukt!
@Henriet Haan: mooie herfstachtig gevoel. Misschien loopt de bovenkant wat te ver door.
@The Flying Dutchman: in eerste opzicht lijkt het idd een donkere sombere foto. Maar na wat kijken gaat ie toch leven!
@Tsurany: ik kan hier niet zoveel commentaar bij verzinnen. Misschien saai qua lucht, maar toch ook niet echt...

Zelf ben ik wezen fietsen, en op de momenten dat ik dat niet deed, heb ik de camera gepakt. Ik vond dit wel een geslaagd resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.closer-to-life.com/files/contest_images/24/2007_640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Iedereen: Bedankt voor het commentaar, idd had ik een beter standpunt kunnen kiezen. Denk daar zelf pas te laat bij na en dan ben ik alweer ergens anders.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LxFELZGJFwPPQLmhszehQ4L4/full.jpg

Ik twijfel of ik hem 'recht' moet trekken. Hij staat volgens mij gewoon recht maar doordat het heuvelig gebied is loopt de horizon niet recht, ik vraag me af of dat in deze foto stoort?

Als het vervelend wordt dat ik zoveel post moeten jullie het zeggen hoor, heb gewoon nogal veel vakantiefoto's gemaakt en wil een testcase maken en kijk een beetje wat wel en niet in smaak valt.

@ Henriet Haan: Mooie foto, standpunt had misschien een tikkeltje lager gemogen om meer in de wereld van de kikker te komen.

@ Cheiron: Op groot formaat zie je wel wat ruis maar zolang je het formaat niet te groot maakt is het een prima foto, ik vind hem erg leuk en de kade stoort mij helemaal niet.

@ Mr.Vozz: Idd een geslaagd resultaat, ik zou echter wel kijken of je de lensflare wat weg kan halen of kan verminderen, die haalt juist het grappige effect iets omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cheiron; mooie kleurrijke plaat... de kleuren zijn heel intens. Mooie centrale maan
@Mr.Vozz; mooie foto, alleen het licht bij de helm is een beetje storend
@Tsurany; ik vind de scheve lijn die je noemt niet storend. De horizon is mooi op één derde van de foto. misschien kunnen de kleuren iets intenser? (ik weet niet of je een pola hebt gebruikt?)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6189/6113103482_5befa971c9_z.jpg
Spiderrrr.... by Henriet Haan, on Flickr

Bij deze had ik een lager standpunt kunnen kiezen. Het was een beetje een dilemma, want ik wilde de jaarringen ook goed laten zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lager standpunt was voor puur de spin wellicht mooier geweest echter had je dan idd de jaarringen niet kunnen zien. Ik vind de foto goed gelukt op deze manier.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:46:
@Tsurany; ik vind de scheve lijn die je noemt niet storend. De horizon is mooi op één derde van de foto. misschien kunnen de kleuren iets intenser? (ik weet niet of je een pola hebt gebruikt?)
Geen pola gebruikt. Kleuren zouden wel wat intenser kunnen maar ik vraag me af of dan niet een onnatuurlijk effect veroorzaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto henriet. Persoonlijk had ik wel de spin in zijn geheel scherp gehad. Net iets te weinig scherpte-diepte naar mijn smaak. Compositie vind ik wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Wauw, de spin lijkt op deze manier echt enorm! Hele gave foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 14-09 22:39
@ Tsurany: De boom staat nogal centraal. Hierdoor word het algehele beeld saaier om te bekijken. Ik zou zelf de boom wat meer naar links of rechts plaatsen. Enkel. Omdat iedereen dat tegenwoordig doet word het dan weer een meer standaard plaatje. Dus ik zit te twijfelen. Het kan beter, hoe daar ben ik nog niet over uit. ;) Verder zou ik dit soort foto's graag wat groter willen zien.

Verder heb ik er niets op tegen als je zoveel post. De foto's zijn interessant genoeg en je laat er foto's tussen dus prima.

@Henriet Haan: Leuke foto. Goede compositie. Verder niet veel op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Henriet Haan: supergave foto. Mooi! Niks meer aan doen imo.

@tsurany: bolle horizon stoort niet. Wel dat de boom nogal in het midden staat. kleuren ogen ook nogal mat.

@mr. vozz: jammer dat ik geen snelheid in de foto terugzie. het lijkt net of die fietser stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

walletje-w schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:50:
@ Tsurany: De boom staat nogal centraal. Hierdoor word het algehele beeld saaier om te bekijken. Ik zou zelf de boom wat meer naar links of rechts plaatsen. Enkel. Omdat iedereen dat tegenwoordig doet word het dan weer een meer standaard plaatje. Dus ik zit te twijfelen. Het kan beter, hoe daar ben ik nog niet over uit. ;) Verder zou ik dit soort foto's graag wat groter willen zien.
Ik vond het zelf mooier door de boom centraal te plaatsen, ik zou teveel moeten inzoomen om niet iets aan de zijkant er op te krijgen.
Zal de volgende keer eens kijken of het groter kan, moet ik even twee versies uploaden en kijken hoe dat met de IMG tag gaat, moet wel lukken.
Verder heb ik er niets op tegen als je zoveel post. De foto's zijn interessant genoeg en je laat er foto's tussen dus prima.
Daar let ik idd wel op ja, anders is het wel heel overdreven :)
marceltuit schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:13:
@tsurany: bolle horizon stoort niet. Wel dat de boom nogal in het midden staat. kleuren ogen ook nogal mat.
In het midden was de meest praktische optie om nog genoeg voorgrond en lucht erin te houden.
Enig idee hoe ik de kleur minder mat zou kunnen maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 07-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6191/6123457743_b0d5be32c8_z.jpg

@Henriet :Haan Goed gebruikt gemaakt van Dof, mooie kleuren en een geslaagde foto!
@cheiron : Mooie bootjes, heel toepasselijk met je naam. Jammer dat de maan een beetje bewogen lijkt.
@mr. Vozz : Lensflare kan soms een foto een apart effect geven, maar soms ook niet. Iets minder flare was hier ook goed geweest, want nu lijdt het af. Leuke foto dat wel.
@tsurany : Als je de kleuren een boost geeft dan wordt het wel een leuke foto. Al heb ik wel het gevoel dat wanneer ik naar die boom kijk gewoon de chromische abberatie zie hangen. En je vraag : met een bewerkingsprogramma de levendigheid opschroeven.
@Henriet Haan : Als je flitst op een foto dan moet het eigenlijk lijken alsof er niet geflitst is, nu neemt het veel van de gewone kleuren weg. Wel een mooie spin hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedoel je daarmee de vibrance slider in Lightroom? Dat geeft wel een aardig effect ja.

Jou foto vind ik goed gelukt, mooi scherp. Zou misschien iets meer DOF in mogen.

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@Encarta Prachtige kleuren maar jammer dat het bijtje zo donker is.

flickr

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

(jarig!)
Naar aanleiding van deze discussie (en het bericht daaronder) ben ik mijzelf eens gaan verdiepen in DoF en ben ik eens wezen kijken of ik met een hoger F getal goede resultaten kon bereiken.

Dit heb ik gedaan tijdens het ballonfiesta in Meerstad (Harkstede, Groningen). Ik heb na afloop verbaast staan kijken naar het verschil in kwaliteit tussen F/9 en F/11 :+ . Een van de platen die er uitschoot was deze:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6187/6114997135_9a8e77f8cf.jpg
A different kind of view by lexemmens, on Flickr

Commentaar op mijn eigen foto:
Eindelijk de kwaliteit waar ik lang naar op zoek was en die ik minimaal wil hebben! Ja hij is heel erg basic, maar goed... Misschien dat de kleuren nog bewerkt kunnen worden en dat ik de foto beter kan spiegelen (links naar rechts kijkt 'natuurlijker'), maar ik ben eigenlijk zeer tevreden met deze foto.

Commentaar op anderen:
@Henriet Haan - Foto: Kikkert - Ik had een deel van de bovenkant van de foto weggelaten, voor de rest mooi zo laten. Brengt wel een herfstgevoel met zich mee. Toepasselijk zo in deze tijd.

@Cheiro: Whoa, prachtige plaat. Die maan geeft de finishing touch!

@Mr. Vozz: Ik schaar me zelf achter Tsurany. Die lens flare geeft helaas een nadelig effect... Voor de rest: well done! Misschien kun je de volgende keer de beweging nog overbrengen?

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lex2: Ik vind hem aardig gelukt, alleen de lucht rechts is wel een stuk donkerder dan links, ook de ballon zelf zou wat lichter mogen. Aan de wolken te zien was het een zonnige dag, dat straalt er nu niet direct vanaf.

Hier nogmaals mijn foto, geprobeerd de kleuren wat levendiger te maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6WkJh8Ym3SFVjIm9A7XsnxSx/full.jpg

• Hahn
Ik vond bij je vorige foto eigenlijk vooral de boom te donker (welke toch wel echt het hoofdonderwerp is) en dat heb je in deze foto niet verbeterd :P En hij's wel erg centraal.

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

(jarig!)
@Tsurany, dat effect wordt waarschijnlijk gecreeerd door mijn polarisatiefilter. Het evenement vond 's avonds plaats en de zon was net achter de bomen verdwenen toen deze ballon de lucht in ging (19.10 u).

Voor wat betreft jouw foto('s): Ik vind het zelf apart om een onderwerp in het midden van de foto te zien. Je nabewerking, vergeleken met de vorige foto, is op zich zelf wel goed gelukt. De lucht heeft een 'belangrijkere' rol gekregen.

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lex2 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:06:
@Tsurany, dat effect wordt waarschijnlijk gecreeerd door mijn polarisatiefilter. Het evenement vond 's avonds plaats en de zon was net achter de bomen verdwenen toen deze ballon de lucht in ging (19.10 u).
Aah oke, dan is het idd een ander verhaal. Ik ging uit van midden op de dag.
Voor wat betreft jouw foto('s): Ik vind het zelf apart om een onderwerp in het midden van de foto te zien. Je nabewerking, vergeleken met de vorige foto, is op zich zelf wel goed gelukt. De lucht heeft een 'belangrijkere' rol gekregen.
Het onderwerp was lastig in een hoek te plaatsen, dan moest ik veel van de grond en de lucht croppen simpelweg omdat ik niet naar links of rechts kon opschuiven.
Hahn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:05:
Ik vond bij je vorige foto eigenlijk vooral de boom te donker (welke toch wel echt het hoofdonderwerp is) en dat heb je in deze foto niet verbeterd :P En hij's wel erg centraal.
Ik zou om eerlijk te zijn niet weten hoe ik de boom lichter kan krijgen zonder de rest van de foto enorm te moeten verlichten. Ben met photoshop niet erg handig en in Lightroom krijg ik het niet voor elkaar.

Verwijderd

@Tsurany: Aardige boom-foto. De boom steekt lekker af tegen de achtergrond.

@Lex2: Ballon staat er mooi scherp op, maar de foto oogt wel wat flets. Weet niet of het te zien en/of mogelijk was, maar had het wel mooier gevonden als de foto was genomen met de brander van de ballon aan.

@Encarta: Leuke foto. Netjes dat de hele bloem er op staat. Vind 'em wel iets te donker.

@Henriet Haan: Mooie spin, vind het standpunt wel goed zo. Komt dat doorschijnende effect van de zon? Kan in de Exif niet zien dat er geflitst is.

Begin van de avond eens geprobeerd een HDR te maken. Camera op de wolken gericht en zo ingesteld dat 'ie automatisch drie foto's met verschillende belichting maakt. Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6200/6127300997_b15c3ee3c0_z.jpg
Cloudy - HDR by T van der Velden, on Flickr

• Hamed
Zeer mooi gedaan Sargonaut, Met tele gemaakt?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Verwijderd

Bedankt :) De foto's zijn gemaakt met mijn 100mm macro lens. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Heel fraai resultaat ja.

Het grappige is dat het gevoel heb ik dat ik naar een schilderij kijk, ipv een foto.
Geen idee waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
@Henriet: Mooie foto, prima compositie. :)
@Lex: Ik vind het jammer dat de rechterkant van de foto donkerder is. Zou de plaat ten goede komen als deze lichter was.
@Tsurany: Niets maar aan doen zo i.m.o. Mooie plaat, erg rustgevend i.m.o.
@Sargonaut: Ik deel de mening van Mjtdevries: Net een schilderij. Erg mooie overgang van donker naar licht en weer van licht naar donker. Hele aparte foto.

Om in het wolkenthema te blijven: Een zonsopgang in Mexico leverde deze plaat op.

Puntje van kritiek: Linkerkant mist net een puntje en de horizon staat niet helemaal recht. Daarnaast zou ik iets van de onderkant af kunnen snijden, maar ik twijfel daar nog een beetje over. Dat pak ik vanavond wel even op.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6085/6124247705_5c53a82ccc_z.jpg
IMG_3310 by Killa_Z, on Flickr

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Sargonout: Mooie foto, erg aparte belichting is het geworden.
@ KillaZ: Ik vind hem prachtig! Zou misschien ietsies lichter mogen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Wij zijn laatst op vakantie geweest en kwamen langs Oradour Sur Glane. Dit heeft heel veel indruk op me gemaakt en ik vind zelf dat dit ook goed terug te zien is op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lUpU5UZCzyMbzFagqbzxJDiP/full.jpg
Grote versie:http://tweakers.net/ext/f/GrkCWyqwCXkLCGP50m6zdBwW/full.jpg

Deze foto is verder onbewerkt, alleen verkleind omdat ik hem anders niet in het GoT-album kreeg. Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.

@Killaz en @Sargonaut: toffe foto's, alleen had het w.m.b. iets lichter/meer contrast gemogen. Nu vind ik ze nogal dof overkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Paultje3181 op 09-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Encarta: Lekkere kleurtjes, de bij valt helaas helemaal weg bij de bloem. Ik denk dat de foto nog wel iets lichter kan.
Lex2: Ik vind hem een beetje saai eigenlijk,de ballon komt niet tot zijn recht in deze compositie.
Tsurany: Deze foto vind ik ook saai, je onderwerp is een boom in de leegte? Probeer hem eens in zwartwit, en dan niet de standaard zwartwit uit lightroom maar degene waarbij je net zo lang aan de sliders gaat trekken totdat je een mooie, sfeervolle foto hebt.
Sargonaut: Cool die verschillende luchtlagen met hun eigen kleurtje.
KillaZ: Als je zelf vindt dat er nog iets niet klopt aan je foto, bewerk je dat toch VOOR je de foto post?

En nu heb ik mijn ongezouten kritiek gegeven, kom maar op.
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/got/IMG_9373s-b2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk, maar de vertekening is wel vrij erg, het is net alsof het plafond 1.5 meter hoog is? :P En de schaduw in de rechteronderhoek leidt me af. Waarmee is deze foto gemaakt?

En een ideetje: misschien was het leuker geweest als er al wat meer getekend was, want nu is het zo van "oké, begin maar met tekenen, dan maak ik een foto van je" ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 09-09-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
ThomasW schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:10:
KillaZ: Als je zelf vindt dat er nog iets niet klopt aan je foto, bewerk je dat toch VOOR je de foto post?
En nu heb ik mijn ongezouten kritiek gegeven, kom maar op.
Vet.....heb jij Lightroom op je werk dan? Daarnaast, de foto is al bewert en ik wilde graag de kritiek van mensen horen. Beetje croppen, iets lichter en ik heb een hele andere foto. Dat lichter maken had ik zelf niet bedacht aangezien het donkere iets is wat mij wel aansprak. Ik ga nu wat meer met de belichting spelen om te kijken hoe dat er uit ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 09-09-2011 15:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KillaZ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:24:
[...]

Vet.....heb jij Lightroom op je werk dan?
Moet je 'm per se gelijk posten dan? Als 'ie nog niet helemaal is wat jij ervan kan maken, wacht dan met posten. Of zet het er niet bij dat je 'm nog gaat bewerken, want dat kan overkomen als "hij's nog niet af, maar zou leuk zijn als jullie alvast wat commentaar geven! post ik 'm later nog wel een keer" en da's niet helemaal de bedoeling (vind ik tenminste :P) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 09-09-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Paultje: Aardige foto, vind alleen het onderwerp niet heel spannend.

@ ThomasW: Sorry maar ik vind hem niet interessant. De achtergrond is vrij druk en het onderwerp zelf is niet echt boeiend. Misschien als, zoals Hahn al zegt, de tekening wat verder gevorderd was?

Durf nu eigenlijk niet nog meer foto's te posten :+

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)