@wijnands: Ik denk dat hier een panorama crop best wel kan. Aangezien bovenin er niet zo heel veel gebeurd en daar de meeste onscherpte zit. Verder een goed moment te pakken, alleen het gewei komt een beetje raar naar voren. Lijkt alsof je lokaal contrast alleen daar verhoogd hebt. Misschien kun je ook nog wat terughalen met bewegingsonscherpte in photoshop, volgens mij was hier een optie voor. Bij lenscorrectie als ik me niet vergis.
@Anthonycd: Wat mij opvalt bij deze foto is zijn de verlichte benen, staat een beetje vreemd. Wat volgens het moeilijk maakt aan deze foto is de uitgebeten achtergrond. Waar bijna geen detail meer in te herkennen is. Heb je deze foto ook al geprobeerd in zwart/wit, aangezien je kleurenblind bent?
@farmertjes: Deze foto valt op omdat er niet echt een goed onderwerp is. Met andere woorden, is het de muur of is het de duif wat je wilt fotograferen. Daarbij is de muur een beetje onderbelicht door de schaduw plekken, maar de duif heeft een beetje een overbelichte gloed over zich heen.
@Anonymous471: Jammer dat je duidelijk kunt zien dat er geflitst is. Ik denk dat het al redelijk donker is geweest toen je bent gaan proberen of niet? Ik vind hem aardig krap overkomen, in ieder geval deze crop kijkt niet zo lekker. Het lijkt erop dat je een plastic kom hebt gebruikt? Doordat de kom een beetje ondoorzichtig is, terwijl je juist het effect wilt hebben dat je goed de appel die in de kom beland kunt zien. Ik denk dat je met een glazen kom meer kunt...
@M.E.Amrani: Ik had denk dat ik de foto iets gecropped had. De boei valt me pas op als ik alles bekeken heb. Ik begon op de brug rechts en eindigde in de stad. Het linkse hoge gebouw is de bovenkant wel erg licht ten op zichte van de rest van de toren. En jammer dat het gebouw wat achter de brugpeiler staat een beetje wegvalt want daar zit een leuke kleur groen in. Kun je de foto nog vanuit een andere hoek nemen? Het valt me ook op dat de gebouwen naar achterhellen, tenminste voor mijn gevoel.
@Zandpad: Wat wil je precies hier laten zien? Ik zie rechts een hele grote paal in het beeld staan, lijkt me niet de bedoeling. Daarbij vind ik het niet echte een leuke foto om naar te kijken.
@Zandpad: Dit is al beter, jammer van het bosje bloemen die bewogen zijn. Daarbij lijkt me een polarisatie filter geen slecht idee, die weerspiegeling is erg vervelend dat over je onderwerp ligt. Als je bloemen erbij horen leg ze dan wat prominenter in beeld in plaats van 'oja, hier heb ik ook nog wat'. Ik had hem links bovenin de hoek van de glasplaat neergelegd.
@Adion: Vintage lenzen? Ik vind dit niet echt een prettige foto qua kleuren die niet helemaal overeen komen en de rare uitgebeten bovenkanten van de paddenstoel. Ik heb inmiddels 2 dagen in het bos gelegen en ik denk 500 foto's gemaakt van paddenstoelen, maar ik weet zeker dat je mooiere exemplaren kunt vinden. Ik vind de kleuren beetje onnatuurlijk overkomen, vooral van het groene gedeelte. Qua compositie is het prima, ik zie wel wat bewegingsonscherpte. Kan dat? Vooral in het groene stukje links voor de paddenstoel. De bokeh kijkt beetje onrustig... Is deze foto midden op de dag gemaakt? Want dan zijn paddenstoelen bijzonder moeilijk te fotograferen ben ik achter gekomen. Door het velle lichte op de bovenkant en de meestal erg donkere onderkant.
@Razor90: Ik begon gelijk te knijpen met mijn ogen, weliswaar geheel onbewust. Ik denk niet dat dat de bedoeling is? Mijn ogen trekken gelijk naar de linker boven hoek, pas later zie ik het blaadje midden in de foto. Het rare lichte effect om de bladeren is niet zo heel mooi...