Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.909 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Dank je :D
Ik heb ook een donkerdere versie, maar ik ben niet zo een fan van het samenvoegen van 2 foto´s in 1. Foto is genomen met op 17mm, vandaar de scheve gebouwen.

@ Zandpad: De sluitertijd was 25 seconden

[ Voor 11% gewijzigd door M.E.Amrani op 28-09-2010 23:12 ]

instagram - linkedin

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
M.E.Amrani schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:10:
Foto is genomen met op 17mm, vandaar de scheve gebouwen.
Kan me niet herinneren dat mijn EF-S17-55 zo vervormt op 17mm. Gebouwen zou je nog recht kunnen zetten, maar die kromme brug? Zoals je foto nu is, doe je mij er geen plezier mee, nog los van de onscherpte.

@ Zandpad: Ik neem aan dat dit een foto van "de Naald" te Apeldoorn is? Als foto vind ik hem niet echt boeien en de paal rechts stoort nogal, net als dat stukje auto. Ik vind het een beetje een rampentoeristenkiekje, in plaats van een foto die zelf wat uitstraalt. Geen idee hoe je er wel een mooie plaat van zou kunnen maken (mss dichterbij, lager standpunt, "dramatischer" belichting?), dus ik zeg niet dat ik het beter kan.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28
Toff schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:47:

@ Zandpad: Ik neem aan dat dit een foto van "de Naald" te Apeldoorn is? Als foto vind ik hem niet echt boeien en de paal rechts stoort nogal, net als dat stukje auto. Ik vind het een beetje een rampentoeristenkiekje, in plaats van een foto die zelf wat uitstraalt. Geen idee hoe je er wel een mooie plaat van zou kunnen maken (mss dichterbij, lager standpunt, "dramatischer" belichting?), dus ik zeg niet dat ik het beter kan.
Tja misschien had ik ook niet in de spits moeten gaan. Was erg druk en moeilijk om een fatsoenlijk shot te maken.

Deze vind ik het lijnen spel van het ingegrafeerde glas met de ballon heel mooi. Wellicht dat dit beter laat zien hoe Apeldoorn met deze gebeurtenissen omgaat. (Dat was mijn doel met de bloemen in de foto.)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/5032772239_125b865aa2_z.jpg

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37

Polariteit

Fietsende fotografeur

M.E.Amrani schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:10:
Dank je :D
Ik heb ook een donkerdere versie, maar ik ben niet zo een fan van het samenvoegen van 2 foto´s in 1. Foto is genomen met op 17mm, vandaar de scheve gebouwen.

@ Zandpad: De sluitertijd was 25 seconden
Ik bedoelde niet zozeer het samenvoegen van meerdere foto's, maar de lucht iets opvallender maken met nabewerking is natuurlijk ook een optie ;)

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@M.E.Amrani: hele gave foto, mooi qua compositie en kleuren. De brug zorgt voor een mooie lijn wat je aandacht naar de achtergrond brengt. Erg geslaagd.

@zandpad: vind de ballonnen niet zo spannend. Ik vraag me wel af waar het in zit... misschien had je iets meer moeten laten zien? Bloemen rechtsonderin vind ik ook storend omdat ze half in beeld zijn.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ zandpad: De laatste vind ik te krap, zeker omdat de tekst in het glas niet goed leesbaar is (een polarisatiefilter gebruiken misschien?). I.c.m. elkaar (als miniserie) wordt het misschien wel een iets sterker verhaal. Dan zou ik er ook wat overzichtsfoto's bij maken, waarop zowel naald als ballonnen te zien zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Toff op 29-09-2010 13:30 ]

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Bedankt voor de feedback iedereen, heb hem nu iets verder aangepast zodat de kleuren wat natuurlijker overkomen. Kan ik deze nogmaals plaatsen of deze dan beter/natuurlijker is of dat liever niet?

• PowerUp
  • Laatst online: 19:12
Normaliter is je foto vervangen door een nieuwe versie toegestaan zolang je nog een linkje geeft naar de oude versie. Anders slaat het commentaar eronder misschien nergens meer op. Maar aangezien je vorige versie op de vorige pagina staat is het handiger om hem gewoon opnieuw te posten in plaats van een edit :)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
@apojapo1: Op niet te groot formaat vind ik 'm wel mooi, inderdaad jammer dat het detail mist op groter formaat.
Net iets meer contrast (dus iets lichtere boot bijvoorbeeld) had denk ik ook wel beter geweest.

@pieterjanvd: Best wel goed gelukt, ook leuk met dat rood er in!
De tweede vind ik minder, ik denk vooral doordat je de kom en de muur erachter ziet.

@Wijnands: Heel mooi de actie weten te vangen, toch stoort de onscherpte van de achtergrond een beetje.
Misschien dat een bredere crop of crop dichter op het dier mooier was?

@anthonycd: De bewerking maakt 'm voor mij inderdaad een stuk beter.
Dat grijze muurtje als grootste deel van de achtergrond vind ik er toch minder aan.

@M.E. Amrani: Mooi gelukt, hoewel ik het water/lucht zelf eigenlijk al net iets te zacht vind zo.

@Zandpad: Jammer van de weerspiegelingen in het glas eigenlijk.

Naar aanleiding van dit topic ben ik vandaag eens wat gaan fotograferen met een Helios 44M-4 lens.
Het manueel scherpstellen is nog niet zo eenvoudig dicht bij de grond, maar vond zelf dat er wel een aantal leuke resultaten uit kwamen.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5035585019_02fc7bb5b3_z.jpg

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@M.E.Amrani: Hele vette foto. Alleen een beetje jammer van die boei :P Maar voor de rest een pracht foto.
@zandpad: Jammer van de rechter hoek onderin.
@Adion: Leuke foto!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/5036847518_0b94064361_z.jpg

Flickr linkje: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5036847518/

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@wijnands: Ik denk dat hier een panorama crop best wel kan. Aangezien bovenin er niet zo heel veel gebeurd en daar de meeste onscherpte zit. Verder een goed moment te pakken, alleen het gewei komt een beetje raar naar voren. Lijkt alsof je lokaal contrast alleen daar verhoogd hebt. Misschien kun je ook nog wat terughalen met bewegingsonscherpte in photoshop, volgens mij was hier een optie voor. Bij lenscorrectie als ik me niet vergis.

@Anthonycd: Wat mij opvalt bij deze foto is zijn de verlichte benen, staat een beetje vreemd. Wat volgens het moeilijk maakt aan deze foto is de uitgebeten achtergrond. Waar bijna geen detail meer in te herkennen is. Heb je deze foto ook al geprobeerd in zwart/wit, aangezien je kleurenblind bent? :)

@farmertjes: Deze foto valt op omdat er niet echt een goed onderwerp is. Met andere woorden, is het de muur of is het de duif wat je wilt fotograferen. Daarbij is de muur een beetje onderbelicht door de schaduw plekken, maar de duif heeft een beetje een overbelichte gloed over zich heen.

@Anonymous471: Jammer dat je duidelijk kunt zien dat er geflitst is. Ik denk dat het al redelijk donker is geweest toen je bent gaan proberen of niet? Ik vind hem aardig krap overkomen, in ieder geval deze crop kijkt niet zo lekker. Het lijkt erop dat je een plastic kom hebt gebruikt? Doordat de kom een beetje ondoorzichtig is, terwijl je juist het effect wilt hebben dat je goed de appel die in de kom beland kunt zien. Ik denk dat je met een glazen kom meer kunt...

@M.E.Amrani: Ik had denk dat ik de foto iets gecropped had. De boei valt me pas op als ik alles bekeken heb. Ik begon op de brug rechts en eindigde in de stad. Het linkse hoge gebouw is de bovenkant wel erg licht ten op zichte van de rest van de toren. En jammer dat het gebouw wat achter de brugpeiler staat een beetje wegvalt want daar zit een leuke kleur groen in. Kun je de foto nog vanuit een andere hoek nemen? Het valt me ook op dat de gebouwen naar achterhellen, tenminste voor mijn gevoel.

@Zandpad: Wat wil je precies hier laten zien? Ik zie rechts een hele grote paal in het beeld staan, lijkt me niet de bedoeling. Daarbij vind ik het niet echte een leuke foto om naar te kijken.

@Zandpad: Dit is al beter, jammer van het bosje bloemen die bewogen zijn. Daarbij lijkt me een polarisatie filter geen slecht idee, die weerspiegeling is erg vervelend dat over je onderwerp ligt. Als je bloemen erbij horen leg ze dan wat prominenter in beeld in plaats van 'oja, hier heb ik ook nog wat'. Ik had hem links bovenin de hoek van de glasplaat neergelegd.

@Adion: Vintage lenzen? Ik vind dit niet echt een prettige foto qua kleuren die niet helemaal overeen komen en de rare uitgebeten bovenkanten van de paddenstoel. Ik heb inmiddels 2 dagen in het bos gelegen en ik denk 500 foto's gemaakt van paddenstoelen, maar ik weet zeker dat je mooiere exemplaren kunt vinden. Ik vind de kleuren beetje onnatuurlijk overkomen, vooral van het groene gedeelte. Qua compositie is het prima, ik zie wel wat bewegingsonscherpte. Kan dat? Vooral in het groene stukje links voor de paddenstoel. De bokeh kijkt beetje onrustig... Is deze foto midden op de dag gemaakt? Want dan zijn paddenstoelen bijzonder moeilijk te fotograferen ben ik achter gekomen. Door het velle lichte op de bovenkant en de meestal erg donkere onderkant.

@Razor90: Ik begon gelijk te knijpen met mijn ogen, weliswaar geheel onbewust. Ik denk niet dat dat de bedoeling is? Mijn ogen trekken gelijk naar de linker boven hoek, pas later zie ik het blaadje midden in de foto. Het rare lichte effect om de bladeren is niet zo heel mooi...

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:59
@M.E.Amrani: Erg strakke long exposure plaat. Het enige wat mij stoort is dat de gele boei erg bewogen is in een voor de rest erg strakke plaat. Maar met golven is dat natuurlijk lastig te vermijden.
@Zandpad: Het blauw van de ballonnen, groen van het gras en het geel van de bloemen had een erg kleurrijke foto kunnen maken. Helaas is het standpunt niet zo spannend en zijn de bloemen te weinig in beeld.
@Adion: De hoek is goed gekozen, maar ik heb het gevoel dat de onscherpe achtergrond in de nabewerking gedaan is, klopt dat? Daardoor is deze nog wat onrustig. Verder zijn het niet de mooiste paddestoelen die er in een bos te vinden zijn.
@Razor90: Mooie scherpe bladeren op de voorgrond en onscherpe op de achtergrond. Jammer alleen dat de achtergrond zo fel is. In de schaduw was deze mooier geweest.

Hieronder een foto uit een reeks gemaakt in een verlaten en deels gesloopte huishoudshool. Hier en daar vielen de gaten al in het dak.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5037418814_c44b7dd7a9_z.jpg

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

@Thy...: Ik vind dat je het licht erg mooi gevangen hebt, maar ik heb het idee dat ik achterover val als ik naar de foto kijk.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
@Thy: 1 woord geweldig,hoog wow factor.
Ik heb er niets op aan te merken,prachtige plaat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Razor: achtergrond is druk en heeft veel contrast onderling. Daardoor komt het onderwerp m.i. niet goed naar voren.

@Thy...: damn, wat een gave foto! Mooie compositie, mooi contrast, echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Thy: exposure blending of is dit gewoon echt 1 shot met spotmetering ofzo? Ik zou dan een extreem overbelichte dakopening verwachten....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
@Thy : Knap zo hoor! Leuk licht!
Nog ééntje van mijn 365 ...
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5035858387_e84258be5b_z.jpg
Day 40/365 - Flower by <Dieter>, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
@Zandpad: volgens mij heb je een totaal verkeerd standpunt gekozen voor deze foto. De tekst komt er nu totaal niet uit door de reflectie van de lucht+bomen. De bloemen zijn totaal onscherp en leiden mij wat van het onderwerp af. Ik denk dat je met een lager standpunt de tekst beter tot uiting had kunnen laten komen.

@Adion: interessante bokeh, maar de karakteristiek leidt teveel af. Je moet gewoon experimenteren wanneer de bokeh wel prettig is.

@Razor90: ik vind de onscherpte van de bladen in combinatie met de uitgebeten lucht eigenlijk interessanter dan dat blad wat scherp is. Experimenteer eens met onscherpte in de foto, lijkt me leuker.

@Thy: het licht is erg mooi en vooral ook het licht wat op die dakpannen op de grond. Alleen de enorme (redelijk onvermijdbare) CA doet afbreuk aan de foto, misschien dat je dat in de nabewerking nog kunt wegkrijgen.

@Dieter: erg soft... maar opzich wel prettig om naar te kijken. Schilderachtig zeg maar.

Iets van mij dan. Is alweer even geleden, maar een tijdje terug heb ik langs het strand wat foto's gemaakt met een paar mede-tweakers (Mennovanw en G-Tus). Ik had even de Canon 135/2 op mijn 5D2 gezet. Leuke lens op zich en wie beweert dat 135mm te lang is voor landschappen.....
De foto is een panorama-uitsnede uit 1 shot.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4122/4957565381_63744fbacc_z.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
@Razor90: Ik vind de vorige foto op flickr veel mooier (met de bloem), deze vind ik zelf niet zo interessant.

@thy...: De belichting is goed gelukt, ik denk dat het echter interessanter was met een zolder die minder netjes was afgewerkt.
De achtergrond bij mijn foto komt gewoon zo uit de lens, ik heb achteraf enkel een beetje gecropped, beetje contrast verhoogd en iets lichter gemaakt.

@Dieter: Heel mooi hoe zacht en kleurrijk de foto is!

@universal creations: Dat bruine en het hoge contrast passen goed bij de foto, mooi gelukt!

Als ik nog eens mag proberen, bij deze uit dezelfde reeks vind ik zelf de bokeh wel mooier gelukt
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/5035584283_bdd48ca010_z.jpg

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 19:37

the mod man

iets van beeldmaker

@adion, het graspolletje links voor vind ik wat storend. Erg mooie dof.

@UC, hij lijkt een beetje hol te zijn? (de horizon lijkt krom?) Ik zou proberen nog wat kleine dingetjes weg te shoppen zoals helemaal links in het midden

@Dieter, mooie dof mooie bloem, maar ik ben niet zo van je nabewerking (bij elke foto van jou, is iets wat ik persoonlijk niet echt mooi vind)

@Thy erg mooie foto, moet zeggen dat als ik wat langer kijk ik inderdaad denk achterover te leunen.

Mijn eigen probeersel van een feestje gister:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5041636019_42268c700b_z.jpg

(ik wil beter iso prestaties........ O-) )

http://www.flickr.com/photos/i-dun/sets/72157624949006907/ hier meer

[ Voor 4% gewijzigd door the mod man op 01-10-2010 23:09 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 13:47
Je focus ligt iets te ver naar voren volgens mij (focus op het hoofd is over het algemeen gewenst), maar ik vind het licht en het moment erg goed gedaan!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

citruspers schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:22:
Je focus ligt iets te ver naar voren volgens mij (focus op het hoofd is over het algemeen gewenst), maar ik vind het licht en het moment erg goed gedaan!
Hij is gefocusd op het hoofd, maarja het focuspunt van een d40 is nogal groot... (en de d40 had nogal wat problemen met focussen met zo weinig licht gisternacht)

Ben ook druk opzoek naar een d90

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Adion: De vorige vond ik echt een stuk mooier! Deze is ook niet slecht, maar ik zie niet zo goed waar ik naar kijk...
@the mod man: Een erg vette foto, ik heb er zelf niet zoveel op aan te merken.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5043145245_62863734c6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bio op 02-10-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@Adion: de bokeh is nu een stuk beter. De foto is verder wel wat rommelig, maar het ging neem ik aan nu om een mooiere bokeh te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_dWYYCMlLsVs/TKYzR6trpdI/AAAAAAAAABY/Wm-rEeJzqro/s600/IMG_1386_edit2.jpg

Alweer 6 jaar geleden gemaakt, met een simpele PowerShot. Heb een snelweg op de achtergrond weggepoetst, en heb de color levels iets naar beneden bijgesteld omdat de foto iets overbelicht is. Ben benieuwd naar jullie meningen

[ Voor 47% gewijzigd door Stacium op 01-10-2010 21:16 ]

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@Stacium: aardige foto, moet het hebben van de leuke reflectie. Fletse kleuren, weinig detail maken het technisch een mindere foto. Dat het met een compact gemaakt is, mag geen excuus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Grappig, maar ik zou het met een onderwerp combineren.

Is dit trouwens creatief met karton of een kant en klaar voorzet-plasticje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@Razor: ben het eens met Joor, misschien kun je een stapje verder en dit effect met een onderwerp combineren

@stacium: Ik vind het een superleuke foto! Lekker simpel, mooie golfjes, mooie reflectie

@ Jo-hannes: Leuk, maar er mist iets. Mooie locatie voor portretfotografie

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

M.E.Amrani schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:13:
@Razor: ben het eens met Joor, misschien kun je een stapje verder en dit effect met een onderwerp combineren

@stacium: Ik vind het een superleuke foto! Lekker simpel, mooie golfjes, mooie reflectie

@ Jo-hannes: Leuk, maar er mist iets. Mooie locatie voor portretfotografie
Wat mist er dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@ razor, ik mis eigenlijk (tenminste) 1 ster die echt scherp is

@ jo-hannes een stelletje zoenend/knuffelend op de brug O-)

Nog 1 van mij, hij is onbewerkt. Vind het zelf jammer dat zijn kin afgesneden is....
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5042282055_6d1985dcd0_z.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ jo-hannes: Zoals ik al zei, mooie locatie voor portretten :). Je zou een persoon mee kunnen nemen, of zoals hierboven wordt gesuggereerd, een stel

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@adion: het gras voorin de foto stoor me een beetje. voor de rest mooie foto

@the mod man: 1. Mooie plaat ! jammer dat zijn linkerhand er net niet helemaal opstaat. 2. mijn aandacht wordt steeds naar die groene veeg op zijn wenkbrauw getrokken. Wat is dat ?

@ Jo-hannes: ik sluit me aan beide anderen. een koppeltje op die brug zou de foto echt afmaken

@Stacium: de lucht is me wat te bleek.

weer eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5042249649_2ece6a3415.jpg
klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Danny, deze zou ik nog even in perspectief croppen en dan is ie perfect wat mij betreft! leuke plaat! Misschien nog iets meer saturatie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@the mod man: 13 in een dozijn partypic... klinkt wat negatief, maar het is gewoon een standaard foto met een groene flare op de wenkbrauw van je onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ universal creations
Is jou foto; een strand met zo maar wat mensen.. En toevallig een paar vogels dan ook niet een standaard foto?
De sfeer is in beide foto's compleet anders en dat moet je aanspreken of juist niet.. Ik vind ze persoonlijk beide niet mooi.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik kan voor mijn foto aanvoeren dat ik heb nagedacht over de:
  • scherptediepte: focus op het koppel, voorgrond leidt hierdoor minder af.
  • richting: tegen de zon in, zodat je silhouetten krijgt.
  • compositie/timing: horizon op een bepaalde plek, wachten tot het koppel op een bepaald punt voorbij komt, laagvliegende meeuwen goed zichtbaar.
  • witbalans: warmer gemaakt, waardoor je een zonsondergang gevoel krijgt (was namelijk niet).
  • kadering: minder hoog, omdat wat er rondom de horizon gebeurt veel interessanter was dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Mod Man had waarschijnlijk ook zijn ideeën bij zijn foto. En heeft hem op die manier willen vast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Jongens... O-)

Die groene veeg is inderdaad een flare van een laser. Ben het er mee eens dat nummer 2 van mij meer een standaard pic is, maar wil nog veel leren. (en nieuwe camera)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem erg mooi Universal creations. Hij is alleen niet recht en ik ben benieuwd hoe die zou zijn als je wat meer ruimte had gelaten aan de rechterkant zodat je nog een stukje van de horizon op zee kan zien zonder industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hij is wel recht, maar de kust loopt naar beneden en er zijn golven op de zee. Daar valt verder niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

@Danny: Mooi beeld, lekker scherp, maar veel meer kan ik er niet van maken.
@Mod Man: Doet me niet veel.
@Razor: Blijven leuke plaatjes, maar zoals gezegd zou ik het inderdaad met een onderwerp combineren.

Ik ben vandaag met 2 vrienden naar een muziek-markt geweest, waar ik deze geschoten heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/imgs/dessie_2.jpg

Sony a300 met een Minolta 50/1.7

Zelf vind ik de bokeh misschien nog wat onrustig en het is jammer dat zijn rechter hand bewoog.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
universal creations schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:43:
Hij is wel recht, maar de kust loopt naar beneden en er zijn golven op de zee. Daar valt verder niets aan te doen.
Ik zou toch nog eens goed kijken... Er van uit gaande dat de strekdam niet hoger wordt naarmate hij de zee in loopt en de mensen rechtop lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Joor schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 02:52:
[...]

Ik zou toch nog eens goed kijken... Er van uit gaande dat de strekdam niet hoger wordt naarmate hij de zee in loopt en de mensen rechtop lopen.
Ik ben uitgegaan van objecten die 100% zeker horizontaal of verticaal lopen. Die torens op de achtergrond staan 100% verticaal (lijkt mij) en daar heb ik de horizon op aangepast. Ik denk dat het eerder een gevoel is, dat de foto scheef staat, dan dat het werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

universal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:04:
[...]

Ik ben uitgegaan van objecten die 100% zeker horizontaal of verticaal lopen. Die torens op de achtergrond staan 100% verticaal (lijkt mij) en daar heb ik de horizon op aangepast. Ik denk dat het eerder een gevoel is, dat de foto scheef staat, dan dat het werkelijk is.
Het strand wat als vals plat af loopt laat het volgens mij lijken alsof het scheef is, ik denk dat hij zo wel aardig recht staat.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Ik heb nog eens gekeken. Het is inderdaad minder erg dan het lijkt, maar... Als zowel de strekdam rechts in beeld en de lantaarns links in beeld tegen de klok in staan zou ik hem persoonlijk bij draaien. Het is dan immers geen vertekening.

Maargoed, het doet verder niets af aan het feit dat het een mooie plaat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28
@Adion, mooie je kleuren! Bokeh is wat onrustig. En het steeltje aan de rechterkant is storend.

@Razor90, De lichte achtergrond zorgt voor een groot contrast. Je DoF had ietsjes groter gemogen van mij.

@Thy... Mooi gevangen! Showcase wat mij betreft.

@Dieter, die waas doet het hem niet voor mij. DoF had ietsje groter gemogen.

@Universal Creations, mooi panorama! Vanwaar die bruine waas in de lucht?

@Adion, ben het met je eens! Bokeh is goed. Storende voorgrond wel.

@The Mod Man, waarom? Mooie plaat zo! Had wel ietsje breder gemogen aan de rechterkant. Gitaar en hand zijn niet meer compleet.

@Jo-hannes, brug lijkt voor mijn gevoel scheef.

@Stacium, vette reflectie! Kleuren zijn niet echt mooi, kan veel levendiger.

@Razor90 , grappig! Hoe heb je dit gedaan?

@The Mod Man, naast dat er een stukje van de kin mist. Groene vlek op het voorhoofd :+

@BDannyV, mooie crop! Misschien mag het raampje iets verder open...

@DonMetal, jammer van de hand, achtergrond is storend.

Naar aanleiding van mijn laatste foto:
LinkinTED schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:50:
@zandpad: vind de ballonnen niet zo spannend. Ik vraag me wel af waar het in zit... misschien had je iets meer moeten laten zien? Bloemen rechtsonderin vind ik ook storend omdat ze half in beeld zijn.
Toff schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:29:
@ zandpad: De laatste vind ik te krap, zeker omdat de tekst in het glas niet goed leesbaar is (een polarisatiefilter gebruiken misschien?). I.c.m. elkaar (als miniserie) wordt het misschien wel een iets sterker verhaal. Dan zou ik er ook wat overzichtsfoto's bij maken, waarop zowel naald als ballonnen te zien zijn.
Silvermoon schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:07:
@Zandpad: Dit is al beter, jammer van het bosje bloemen die bewogen zijn. Daarbij lijkt me een polarisatie filter geen slecht idee, die weerspiegeling is erg vervelend dat over je onderwerp ligt. Als je bloemen erbij horen leg ze dan wat prominenter in beeld in plaats van 'oja, hier heb ik ook nog wat'. Ik had hem links bovenin de hoek van de glasplaat neergelegd.
Thy... schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:26:
@Zandpad: Het blauw van de ballonnen, groen van het gras en het geel van de bloemen had een erg kleurrijke foto kunnen maken. Helaas is het standpunt niet zo spannend en zijn de bloemen te weinig in beeld.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/5046774781_9cc6cbd36d_z.jpg
Ik bezit helaas geen pola :(. Die had hier goed van pas kunnen komen. Ik heb geprobeerd te wachten totdat er geen auto langs reed. Maar dat is zelfs op een zondag middag niet meer mogelijk hier. Dit beeld heb ik de afgelopen anderhalf jaar veel gezien: ouders met kinderen die even komen kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Zandpad op 03-10-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zandpad schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:37:

[afbeelding]
Ik bezit helaas geen pola :(. Die had hier goed van pas kunnen komen. Ik heb geprobeerd te wachten totdat er geen auto langs reed. Maar dat is zelfs op een zondag middag niet meer mogelijk hier. Dit beeld heb ik de afgelopen anderhalf jaar veel gezien: ouders met kinderen die even komen kijken.
Wat je kunt proberen:
Op statief, en dan meerdere foto's maken en in photoshop de auto's weg "poetsen" zoadat het lijkt of er geen auto's reden.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Gutteguttegut schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:55:
[...]
Wat je kunt proberen:
Op statief, en dan meerdere foto's maken en in photoshop de auto's weg "poetsen" zoadat het lijkt of er geen auto's reden.
Een andere optie is een ND?? filter gebruiken zodat je de auto's die voorbij rijden gewoon niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Joor schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:11:
[...]

Een andere optie is een ND?? filter gebruiken zodat je de auto's die voorbij rijden gewoon niet ziet.
En dan moeten de mensen op de foto minutenlang überstil gaan staan? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Mute schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:12:
[...]

En dan moeten de mensen op de foto minutenlang überstil gaan staan? ;)
8)7 Daar had ik dan weer overheen gelezen... Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5048163801_ac8d9648b2.jpg

Foto is een beetje geroteerd om de horizon recht te zetten en een klein beetje gecropped aan de rechterzijde. Elk commentaar zal door deze beginnende hobbyist fotograaf gretig gelezen worden.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

@William: Coole foto, lekker abstract. Het duurde even voordat ik doorhad dat het een verticaal onderwerp is ;)

Nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/5043145561_91f6e45d57_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:18:
Elk commentaar zal door deze beginnende hobbyist fotograaf gretig gelezen worden.
Ik denk dat dat voor iedereen geldt. [/hint]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@William: Mooie kleuren, lekker abstract. Alleen rechtsonderin een schaduw die wat afleid.
@Jo-Hannes: Beetje flets van kleur en teveel gras linksonderin, wat naar mijn idee niets toevoegt.

Gisteren gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5048513018_74b3da982f_z.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Een goede foto, prettig om naar te kijken, mooie toning. In details: Ik vind de compositie r.o. iets te donker. Dat de hand beweegt vind ik niet erg, dat kan dynamiek brengen in een foto, maar het feit dat deze hand zo prominent in beeld is leidt inderdaad wel af. Een 20/300 meer naar links was waarschijnlijk als compositie beter, ik gok dat daardoor het gezicht en bas meer in beeld komen en dus de aandacht trekken waardoor de bewegende hand minder opvalt.
Grappig abstract. Ik vind de schaduwen echter wel afleiden (van het gebouw zelf als ook r.o.). Kun je dezelfde foto op een ander moment van de dag maken (dat de zon er recht op staat?). Misschien dat je nog iets minder lucht moet pakken (of meer)? 1/3 is zo standaard.
Deze foto vind ik niets hebben. Hij lijkt technisch goed maar bij landschapsfoto's moet je heel goed weten wat je wilt laten zien. Deze foto lijkt opgesloten. Het water loopt links te snel uit beeld en het bos is rechts te afgekapt. Het geeft geen weidse indruk en dat maakt het onprettig (in mijn beleving) om naar te kijken.
Leuk gespeeld met de DoF en het idee is goed maar er zijn meteen twee dingen die ik zie. De flits is te overheersend (te hard) en de ogen van het kind zijn net niet scherp. Bij dit soort foto's is scherpte super belangrijk. Heb je een statief gebruikt? Kwa compositie had ik geprobeerd het kind voor de bomen in het midden van de foto te krijgen, dus een stapje naar rechts. Door dit stapje naar rechts ontstaat er ook meer ruimte tussen het hoofd en de boom r.b. in beeld. Nu lijkt dit bijna in elkaar over te lopen. Okay, ik weet het ... kinderen en stilzitten is ook een nachtmerrie.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Even een portretje van iemand die me wel heel bekend voorkwam, maar weet niet meer wie... ;)

Met mijn sigma 150-500 gemaakt die ik nog niet zo heel lang in mijn bezit heb, moet zeggen dat ik er best tevreden over ben. Enige waar ik een beetje over twijfel is de schaduw bij zijn ogen. Aan de ene kant vind ik dat wat donker, maar aan de andere kant vind ik het wel wat boosaardigheid toevoegen. Ook het licht is wat aan de harde kant, maar daar doe je volgens mij niks aan midden op de dag :(

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/5051147215_3a0273c820_z.jpgThe old man by Marcel Tuit, on Flickr

Exposure 0.001 sec (1/800)
Aperture f/8.0
Focal Length 500 mm
ISO Speed 400

En nog even wat reacties op voorgaande foto's:

@razor90: op zich wel geinig idee met die sterren, kleuren doen het wel goed. Aan de andere kant vind ik het ontbreken van ook maar enige vorm van scherpte toch wel een groot gemis :(

@the mod man: op zich geinige plaat, maar de saaie achtergrond past totaal niet bij de rest van de foto ;)

@BDAnnyV: De luiken steken lekker af tegen de muur. wel heb ik het idee dat hij niet helemaal scherp is, vooral op de grote versie bij het linker deurtje heb ik hier last van.

@DonMetal: op de een of andere manier vind ik die blauwe reflecties niet mooi. het lijkt of je je foto verkeerd verwerkt hebt!

@Zandpad: je foto doet het niet :(

@William: gaaf idee. Alleen zou ik het onderste raam (?) graag wat meer in beeld willen zien. Ook vind ik de kleuren een beetje apart: die van het gebouw best 'knallend', maar de lucht valt dan weer een beetje tegen.

@Johannes: Een niet al te spannende plaat helaas. Het licht is gewoonweg te hard. Ben benieuwd hoe deze plaat eruitziet vlak voor zonsonder/opgang, denk dat je dan al een hele andere plaat hebt. Ook denk ik dat hij veel strakker is als de bomen aan de andere kant van de sloot herfstkleuren hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 05-10-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Foto geschoten op de Noord zee tijdens de oversteek naar Engeland.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5051576629_876694f727.jpg

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Jo-hannes: de lijn van de sloot geeft wel een leuk dynamiek. Jammer dat je hem niet in de horizon ziet verdwijnen. Verder mis je een object op de voorgrond. Nu is de plaat een beetje saai.

@tommyz: ik vind de flits inderdaad ook iets te hard. Misschien als je het nabewerkt en iets zachter maakt komt de plaat beter uit de verf. Verder vind ik de achtergrond te aanwezig en de aandacht wegtrekken van het onderwerp.

@Marceltuit: ik vind de schaduw juist gaaf. Ook mooi scherp. Alleen jammer dat de achtergrond weinig contrast heeft met de voorgrond. Dan zou je net iets meer er uit springen

@MarkCantPark: ik denk dat de foto mooier zou zijn als je hem op 1/3 vanuit links had gefotografeerd, krijg je wat meer dynamiek. En misschien meer croppen zodat je meer detail van het schip ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Hey allen.

Een groot compliment aan iedereen. De laatste weken zijn de foto's in dit topic echt een dikke voldoende waard. De kwaliteit is in mijn beleving veel beter als drie/vier maanden geleden.

Ik vroeg mij echter af, en geef je mening maar als je het er niet mee eens bent, of we met zijn allen niet moeten vragen aan de posters van deze foto's om ook iets meer info over de totstandkoming te schrijven. Geen groot opstel maar wat standaard getallen als ISO, F en S eventueel met info als statief, filters en bewerking als ook waarom je de foto zo hebt gemaakt (compositie).

Bijvoorbeeld de boot van MarcKantParc, echt positief bedoeld: vaak is het zo dat je grote dingen niet van boven moet fotograferen, dit maakt het onderwerp kleiner terwijl je juist de magnitude in beeld wilt brengen (laag schieten is dan een veelgebruikte methode). Ik vermoed echter dat deze foto op een dijk-achtige constructie is gemaakt dus dat vanaf beneden schieten domweg niet mogelijk was. Deze paar regels info voorkomen domme opmerkingen van mij :*) maar helpen ook het beeld te vormen wat niet zichtbaar is op de foto (er stond een groot lelijk gebouw rechts en die staat er net niet op). Het leer effect wordt, denk ik, voor anderen ook groter als ze zien hoe foto's technisch gemaakt zijn en wat de artiest bewogen heeft om de foto zo te maken. Ik zou in ieder geval dit soort info, de gedachten van de artiest, wel wat vaker willen lezen.

Just a thought ... your opinion?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

hamsteg schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:51:
Bijvoorbeeld de boot van MarcKantParc, echt positief bedoeld: vaak is het zo dat je grote dingen niet van boven moet fotograferen, dit maakt het onderwerp kleiner terwijl je juist de magnitude in beeld wilt brengen (laag schieten is dan een veelgebruikte methode). Ik vermoed echter dat deze foto op een dijk-achtige constructie is gemaakt dus dat vanaf beneden schieten domweg niet mogelijk was. Deze paar regels info voorkomen domme opmerkingen van mij :*) maar helpen ook het beeld te vormen wat niet zichtbaar is op de foto (er stond een groot lelijk gebouw rechts en die staat er net niet op). Het leer effect wordt, denk ik, voor anderen ook groter als ze zien hoe foto's technisch gemaakt zijn en wat de artiest bewogen heeft om de foto zo te maken. Ik zou in ieder geval dit soort info, de gedachten van de artiest, wel wat vaker willen lezen.

Foto is genomen midden op de noordzee vanaf een varend schip op dek 12, lees 33 meter hoogte... Iig thanks voor de comment :) weer een leer momentje

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

hamsteg schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:51:

verhaal

Helemaal mee eens, sommige foto's hebben er nog exif info instaan waar ik dan wel eens wat uithaal. Maar zou het fijn vinden als iedereen een beetje zegt hoe en wat,

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De aap van Marcel zit in onderstaande bak:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3626/3323335400_5161976fd0_z.jpg2009-03-02-10h11m16.IMG_5530_5532 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Je staat dus een paar meter hoger dan de bodem van die bak. Zie de muur links waar je achter staat en overheen kijkt. Vanaf de bezoekerskant is die muur ongeveer 1,5 meter hoog. Je staat dus een stuk hoger dan de bodem van die bak.
De resusaap zit of op de bodem of op de rots.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Niet online
@ajhaverkamp: droevig verblijf....waar is dat??? Verders een goede foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5054933556_7917d35012.jpg

Vond aan deze foto alleen jammer dat je aan de rechter kant nog net de tekst op het glas ziet zitten :'( Linkje naar flckr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5054933556/

[ Voor 18% gewijzigd door Razor90 op 05-10-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Linkinted: Klopt, de achtergrond van het verblijf was inderdaad redelijk overeenkomstig de kleur van de apies. Ik moest ook echt goed kijken voor ik ze zag zitten :o en verder tnx!

@Hamsteg: op zich goed idee, ik ga proberen er rekening mee te houden... ik zal bij mijn vorige foto iig alvast de exif vermelden.

@ajhaverkamp: klopt inderdaad, daar zaten ze inderdaad op de rots ;)

@razor90: Blijdorp ;)

Over jou foto: leuk idee, alleen ik vind het geen mooi glas. Dit vind ik te lomp overkomen, weet niet precies hoe ik het moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Razor90 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:23:
@ajhaverkamp: droevig verblijf....waar is dat??? Verders een goede foto ;)
Diergaarde Blijdorp Rotterdam. De huisvesting van de resusapen en de Szechuan-takin (Bennie, zijn vrouwtje is al een tijdje dood). Het verblijf ziet er misschien niet gezellig uit, echter lijkt het wel op hun natuurlijke leefomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Razor90 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:23:
Vond aan deze foto alleen jammer dat je aan de rechter kant nog net de tekst op het glas ziet zitten :'(
Dan draai je hem toch :? Of pak anders een champagne glas of zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een foto die ik vanochtend heb geschoten in een langzaamrijdende file op de A12:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/An84ZgcjED6pA8X46gLSqpGX/full.jpg

@Razor90: Zeg dat dan niks, nu valt het mij ook pas op :P Lekker heftige DOF met zo'n F1.4 objectief.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
MadMarky schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:53:
Een foto die ik vanochtend heb geschoten in een langzaamrijdende file op de A12:
[afbeelding]

@Razor90: Zeg dat dan niks, nu valt het mij ook pas op :P Lekker heftige DOF met zo'n F1.4 objectief.
Leuke foto, mooie kleuren en ook een leuke compositie + standpunt.
Je kunt nog eens proberen om de wereld buiten de spiegel zwart wit te maken. Ben wel benieuwd wat voor effect dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
@ajhaverkamp Ik zou als inwoner van de dierentuin niet graag in dat verblijf zitten zeg. Vind de 'dreiging' van de foto heel mooi gedaan.
@Razor90 Leuke foto, hoe heb je dat gedaan met die verschillende kleuren achter je glas? (waarschijnlijk een noob-vraag)

Eerste paar dagen met een DSLR (550D met 18-55mm kitlens) en mee op vakantie naar Sicilië. Onderstaande foto was een toevalstreffer, mijn lieftallige wederhelft draaide zich ineens om. Klein beetje gespeeld met Aperture, nog niet veel kaas van gegeten. Kritiek meer dan welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4154/4967787711_a78f730e68_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
@tommyz - Mooie uitdrukking van het kind op de gevoelige plaat gelegd. Kleuren vind ik wel lekker wegkijken.

@marceltuit - Foto doet mij niet zoveel, voor jou wellicht interessant om je nieuwe lens te testen, maar ik mis iets.

@markcantpark - Aardige foto, alleen had ik hem iets anders gekaderd. Of meer in de hoek links onderin en meer van de open zee of wellicht meer details en ingezoomd op enkel het schip.

@ajhaverkamp - Foto laat goed zien dat de beer?! een ander onderkomen gaat zoeken voor de aankomende storm ;)

@razor90 - Jammer van het etiket, maar verder leuke foto. Vind de lichtjes door het glas heen erg grappig.

@verskure - Mooie foto, alleen de volgende keer wellicht haar hand er helemaal op. Voor de rest prima plaat moet ik zeggen.

Dan nog een nieuwe foto van mij. Deze ook gemaakt in het zuiden van het land tijdens een uitje. Weet alleen niet of de kleuren goed zijn (ben nog steeds kleurenblind). Wellicht de lucht iets te verzadigd en daardoor ook die kringen om de boomtoppen met de lucht?

Wil deze wellicht op canvas laten drukken, maar weet niet of de bewerking zo goed is of dat iemand met een goed scherm en paar ogen ziet dat het niet in balans is. Als iemand anders zou willen helpen met de nabewerking, sla ik dat zeker niet af.

x

[ Voor 11% gewijzigd door anthonycd op 12-10-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@anthonycd: er groeit een boom uit haar hoofd, daar komt nog bovenop dat de boom dezelfde kromming heeft als haar kapsel, wat de foto enigszins komisch maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 13-09 17:08
@anthonycd ik vind het nogal een kiekje. Klinkt een beetje hard maar ik vind het wel een goed kiekje ;). Zeg maar het type portretfoto wat de familie, vrienden, gefotografeerde zelf heel graag aan de muur zou hangen. Aan de ene kant lukt zo'n foto me zelf niet, aan de andere kant vind ik het niet boeiend om naar te kijken als buitenstaander, het zegt niets.

De boom ergert mij totaal niet, je achtergrond komt daarvoor genoeg los van je onderwerp :)

@verskure Dat portret is dan weer ehh..
awesome.

[ Voor 24% gewijzigd door Makkelijk op 06-10-2010 22:21 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 19:35
@verskure Foto was misschien iets beter geweest als hij licht ingeflitst was. Aan de andere kant heeft hij nu wel een lekkere mystieke sfeer.

@anthonycd Kleuren lijken mij idd iets te veel verzadigd, al zit ik niet achter een gecalibreerd scherm.

Probeerseltje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4144/5057560709_39b2b6aa97.jpg

Tafereeltje waar ik op vakantie in Arezzo, Italie, langskwam. Dacht dat het wel een geschikte plaat voor cross processing op zou leveren, en dit is er uiteindelijk uitgekomen. Nabewerking is dus cross-processing en wat extra vignettering toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik hou van je kleuren. Ik zie geen cross processing, ik zie gewoon een goede bewerking en geen afgezaagd effect namelijk.

Enige is dat ik de fietsen iets te centraal vind. Ik mis iets van ruimte linksboven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

a.h.v jou opmerking;

jij vind cross-processing altijd afgezaagd ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BobF. schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:23:
a.h.v jou opmerking;

jij vind cross-processing altijd afgezaagd ?
Net zo afgezaagd als selectief inkleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 19:13
Makkelijk schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:00:
[...]

Net zo afgezaagd als selectief inkleuren :)
Haha, net een uur een foto zitten bewerken die uiteindelijk uitkomt op een z/w met selectieve kleur. Zal hem maar even niet posten dan ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

@slager: Oeh ik vind het wel hele fijne toning hoor!

@cheiron: sjah, het kan goed uitpakken. Het is net naar HDR, er zijn meer voorbeelden van mislukte foto's die het hebben en waar het afbraak doet, maar er zijn ook zeker foto's waar het meerwaarde heeft, die zijn alleen zeldzamer :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@verskure: aan de ene kant prachtige sfeer en licht, aan de andere kant vind ik vooral de onderkant te donker waardoor de vrouw bijna opgaat in het muurtje.

@anthonycd: waar haal je de wijsheid vandaan dat het een testshot is? er is net zo goed over gedacht, of misschien nog wel beter, als over jou foto(ook een portret).

@slager: bewerking is wat mij betreft prima geslaagd. foto vind ik sowieso wel goed geslaagd, het centrale van de fietsen stoort mij niet zo. enige minpuntje is dat ze voor het mooie iets te dicht op elkaar staan en daardoor komt het geheel een beetje druk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
marceltuit schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 06:55:
...
@anthonycd: waar haal je de wijsheid vandaan dat het een testshot is? er is net zo goed over gedacht, of misschien nog wel beter, als over jou foto(ook een portret). ...
Ik had meegelezen dat je nieuwe gear had gekocht, hier en in het nieuwe apparatuur topic en logischerwijze gebruik je iets nieuws in het begin vooral heel veel. Ik ben zelf dan meer dat ik het test van wat ik er allemaal mee kan. Ik begrijp dat jij hem serieus gebruikt. Voor mij werken alleen foto's van dieren niet echt, heb er niet zo heel veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:01
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4128/5057519910_8751682a74_z.jpg

Laatst een urbex trip gemaakt naar een afgebrande chinees.

Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/1.8
Focal Length: 50 mm
ISO Speed: 100

[ Voor 47% gewijzigd door Gdzr op 07-10-2010 10:30 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Gdzr schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:25:
[afbeelding]

Laatst een urbex trip gemaakt naar een afgebrande chinees.

Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/1.8
Focal Length: 50 mm
ISO Speed: 100
Ik snap niet echt wat ik zie... en daarbij vind ik de achtergrond erg storend.
Qua kleuren vind ik het wel gaaf!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Het is een kapotte lamp. hing ongeveer een meter van de grond.
Ja dat zei mijn pa ook al. Dat de achtergrond te druk was.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Inderdaad iets aan de drukke kant, wel mooie onscherpte. Gaaf lensje (heb m ook sinds een week)

Vind het ook jammer dat de lamp aan de bovenkant net een stukje mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
Wow, positieve reacties op één van mijn eerste foto's ooit! :) Leuk, dat moedigt aan. Krijg zo mijn nieuwe 50mm f/1.8 binnen dus kan dan wat meer proberen.

@slager - Vind deze cross-processing mooi! Wil dat ook nog wel onder de knie krijgen, heeft iemand dé tutorial daarvoor?
@Gdzr - Kleuren vind ik erg mooi! Lamp zelf is ook enorm scherp zeg.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/5059948364_475974ffe7_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
verskure schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:37:
@slager - Vind deze cross-processing mooi! Wil dat ook nog wel onder de knie krijgen, heeft iemand dé tutorial daarvoor?
Dé tutorial? Doin' the actual crossprocessing thing. Dit is net als mensen die een miniatuur maken in photoshop en dat tilt-shiften noemen :P

Crossprocessing is niet echt een bepaald effect hè, het zijn gewoon contrastverschillen in de verschillende kleuren. Dat kun je heel makkelijk doen met de curves functie van bijna elk photo editing programma.

Ik weet overigens zeker dat je met crossprocessen nooit het microcontrast zult krijgen van de foto waar we het nu over hebben. De combinatie van kleuren en microcontrast maakt m lekker. Echt crossprocessen lijdt meestal tot uitgebeten poepfoto's.

[ Voor 64% gewijzigd door Makkelijk op 07-10-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 19:35
verskure schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:37:
De basis is bijvoorbeeld deze tutorial: http://www.photoshopsuppo.../or/cross-processing.html , en dan de eerste drie stappen. Wat Makkelijk dus ook al zei, gewoon de curves aanpassen. En dan een beetje spelen tot het naar je zin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
@Gdzr Eerlijk gezegd vind ik het onderwerp niet echt spannend. Fototechnisch is hij wel in orde :)!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5060256903_5ef1e92aa6_z.jpg
flickr
Ben een tijdje hier niet meer geweest :P
Primelensje vandaag binnen gekregen en meteen even een fotootje gemaakt in de tuin. Hope you like :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

anthonycd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:11:
@ajhaverkamp - Foto laat goed zien dat de beer?! een ander onderkomen gaat zoeken voor de aankomende storm ;)
Beren in 1 verblijf met apen, dat zal die beer dan wel smakelijk vinden. Het is Bennie de takin.
Het is trouwens een HDR omdat de lucht nogal saai was op een grijze maartdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gdzr, opzich mooi contrast en vind de kleuren wel wat maar het onderwerp is mij niet geheel duidelijk ondanks ik toch wel een tijdje heb gekeken

nOelite, mooie kleuren en focus.

Hoort hier misschien niet thuis maar ben wel benieuwd wat jullie vinden: met voorgrond of zonder?

Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/41926385.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/41926426.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@slager: Leuke kleuren, maar voor de rest kan de foto mij niet zo boeien...

@gdzr: Leuke toning, maar de foto heeft helaas niet zo'n interessant onderwerp. Pas deze toning eens toe op een interessant onderwerp en dan denk ik dat je een mooie foto zal hebben ;)

@n0elite: Leuke foto, wel vind ik hem iets te algeheel roze, het lijkt alsof de witbalans niet helemaal goed staat (te veel magenta)? Voor de rest vind ik hem best wel leuk ;)

@apojapo: Met een beetje meer voorgrond (als diegene zonder), maar minder als die 'met'. Iets tussen de twee maw ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4123/4875812760_fe6018fec9_z.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Ik ben ook pas net ongeveer 5 maanden wat actiever met fotografie. Dus alle tips zijn welkom :)

@freddy
Opzich wel een mooie foto, alleen had ik een kleinere diafragma gekozen, zodat de rest wat waziger was.

Mijn zusje was laatst jarig, en we hadden zelf monchou taart gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/5051167039_3a44ae7685_z.jpg

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Oei, op je foto ga ik niet in maar waar is de bodem van gemaakt? Oreo's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Als ik eerlijk ben ziet de laatste foto er nogal onsmakelijk uit, en dan doel ik met name op de bodem van de taart. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleurenversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:42:
Hoort hier misschien niet thuis maar ben wel benieuwd wat jullie vinden: met voorgrond of zonder?

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou zeker voor de onderste gaan omdat je onderwerp lekker centraal staat en bij de bovenste kijk je veel sneller weg van het onderwerp. Maar als ik de grote foto bekijk lijkt het een "plak plaatje" (berggeit geplakt op een uitzicht foto).
Lekker heldere foto maar deze heeft inderdaad meer scherpte diepte nodig om hm prettiger kijkbaar te maken zodat je meer op 1 onderwerp (persoon) kunt focussen.
Gdzr schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:32:
Ik ben ook pas net ongeveer 5 maanden wat actiever met fotografie. Dus alle tips zijn welkom :)

Mijn zusje was laatst jarig, en we hadden zelf monchou taart gemaakt.
[afbeelding]
Zie hieronder...
Makkelijk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:01:
Oei, op je foto ga ik niet in maar waar is de bodem van gemaakt? Oreo's? :9
Jammer >:)
Had juist op jouw (ondertussen welbekende) mening gehoopt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Even over de foto van freddyronny en de reacties die daar op gekomen zijn.
Een groter diafragma had geresulteerd in meer onscherpte/kleinere scherptediepte. Sorry voor het mierenneuken, maar het is wel handig om de juiste termen te gebruiken.

@Gdzr: selectief kleurgebruik vind ik zelden een toegevoegde waarde opleveren. Hier is dat helaas niet anders. Bovendien vind ik de achtergrond veel te druk, het standpunt te laag en de schuinte ook niet lekker wegkijken. Wel goede controle over scherptediepte in je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Niet online
@Gdzr: Wel grappig gedaan dat rood met dat zwart/wit. Verders vind ik het wel een aardige foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5067117023_5fcdbb0efd_z.jpg

Fickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5067117023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gutteguttegut schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:20:
Jammer >:)
Had juist op jouw (ondertussen welbekende) mening gehoopt.
Selectief kleurgebruik is in deze foto perfect, de bodem is namelijk van oreo's geworden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
@Razor90: De DoF is wel mooi, maar ik vind de achtergrond toch wat onrustig, vooral aan de linkerkant. Eigenlijk de hele, nu ik erover nadenk :P Er is niet echt een onderwerp. Wel een goede technische oefening wat mij betreft.
Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)