Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
...
...
Hey, wat is er met je kleuren gebeurd?
[ Voor 52% gewijzigd door Makkelijk op 10-10-2010 17:00 ]
Ik zal even serieus reageren. Wat het is met druppels water: als je het doet, doe het dan ontzettend goed. En selectieve toning, sorry.. Wat wel ontzettend goed was geweest, was de druppels daadwerkelijk anders inkleuren dan het water met kick-ass flitsers met snoots.
Hetzelfde geld voor de witte vlek. Dat breekt zo'n foto direct. Vind ik jammer om te zien, want jij maakt echt bijzónder goede foto's waarbij je duidelijk echt nadenkt over je shots.
@Martijn--g. Ja, leuk en interessant nabewerkt - niet zoveel op aan te merken. Behalve dan dat ik respect heb voor de tijd die je in dit soort opstellingen moet steken.
Van mijzelf, een optreden in een werfkelder met bijzonder weinig licht van de groep Hotel Wazinsky. Had helaas bijna geen beweginsruimte, dus bijna alle foto's geschoten uit 1 hoek (en daarbij regelmatig microfoons en -standaarden vervloekt).

No drama
[ Voor 28% gewijzigd door Makkelijk op 10-10-2010 21:58 ]
@N0elite: Deze foto vind ik niet zo heel erg geslaagd. Enerzijds vind ik de kleurtoning niet echt mijn smaak, en ook het onderwerp vind ik niet zo fijn. Ik weet niet naar welk takje ik nou moet gaan kijken.
@apojapo1: De tweede! Ziet er stukken beter uit zonder dat stuk voorgrond. Wel jammer dat je voorgrond aan de donkere kant is!
@FreddyRonny: Enerzijds toffe foto, lekkere dieptewerking en ook fijne kleuren. ANderszijds jammer dat er sprake is van een lichte achtergrond, hierdoor contrasteren de pakken niet zo mooi. Ook jammer van de donkere schaduw onder de petten.
@gdzr: sorry je kleuren vind ik niet echt geslaagd... Ook dat scheve stoort mij nogal, evenals het afgesneden bord.
@Rzor90: Jammer van de hele drukke achtergrond, en ook het overbelichtte deel rechts is zonde! Qua onderwerp ook niet echt spannend om eerlijk te zijn...
@martijn--g: Ik vind je hoek tov de druppels niet zo spannend. Wellicht wat meer van voren af aan proberen?
@Wish: Mooi licht, alleen vind ik die duisternis rechts van de vrouw nogal storend. Die 'afgeknipte' microfoon zweeft nogal in het niets...
Hierbij eentje van mij, jammer genoeg had ik de autofocus op automatisch kiezen van focuspunten staan.

@marceltuit: mooie foto, leuk kleurcontrast. Vlinder springt er mooi uit!!
@ Marceltuit Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. Ansich een goeie foto, maar hij kan mij niet goed boeien. Misschien dat al die bloemen hem iets te druk maken en je afleiden van de vlinder.
Ik heb zelf erg veel moeite met deze foto. Ik weet gewoon niet wat ik er mee moet doen. Ik had hem eerst in het zwart/wit. EDIT Ik mag denk geen links plaatsen.
http://www.flickr.com/photos/steve-steve-steve/5064565314/
http://www.flickr.com/photos/steve-steve-steve/5064565314/
[ Voor 96% gewijzigd door buffbuffbuff op 11-10-2010 11:23 ]
Bodem was gewoon normaal. Zon kruimel ding. Vond het bij deze foto wel goed uitkomen. Alleen de kersen met een kleur.
@ wish
Mooie foto, goede belichting. Misschien dat je die mics weg kan photoshoppen, of doen jullie daar niet aan
@ Marcel
Mooie foto, goede kleuren. Denk wel dat hij mooier was als je wat meer ruimte om de vlinder had. Dat de vlinder in een hoek komt.
@de anderen:
Thanks for the feedback. Goede reden om eens dieper in de krochten van Lightroom te duiken en wat clone, heal en brushtools skills op te doen. Hierbij dan de herziene versie:

No drama
The devil is in the details.
[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 11-10-2010 12:57 ]
This footer is intentionally left blank
Thanks again for the feedback. De microfoon rechts werd dramatisch afgekapt door een zwarte piano waar ik dus schuin achter zat. En mijn photoshop skills gaan niet zo ver dat ik een halve microfoon kan soepenbuffbuffbuff schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:56:
Ik vind de foto veel rust uitstralen zonder beide microfoons. De rechter microfoon had eventueel kunnen blijven, als hij volledige op de foto stond. Een halve microfoon in beeld is alleen maar storend en zij doet er in het plaatje ook verder niks mee.
No drama
Afgelopen weekend ben ik dus druk aan het experimenteren gegaan en wil graag de volgende foto aan jullie voorleggen.
Stereo

Flickr
Ik vind hem zelf behoorlijk goed gelukt. Misschien dat de stereo op de voorgrond in z'n geheel scherp had gemogen ipv een klein deel zoals nu het geval. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden
@Wish: Schitterende foto! Zowel met microfoons als zonder. Met mic is het meer een optreden, zonder meer een stil leven vind ik.
@marceltuit: erg mooi plaatje, maar ik ben het wel eens met Gdzr dat de vlinder wat meer in een hoek had gemogen met meer onscherpte op de achtergrond voor meer diepte. Wel netjes gedaan!
@Gdzr: Ik ben normaal wel te vangen voor een b/w foto met alleen rood accenten ala Sin City, maar in dit geval ziet het er idd een beetje onsmakelijk uit wat mij betreft. Ik vind het sowieso lastig om eten smaakvol vast te leggen

Even totaal offtopic: eindelijk iemand die ik tegenkom die ook Audiolab spulletjes heeft. Ik ben zelf in het bezit van de 8000A en 8000P.BoumaBouma schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:30:
Stereo
[afbeelding]
Flickr
Ik vind hem zelf behoorlijk goed gelukt. Misschien dat de stereo op de voorgrond in z'n geheel scherp had gemogen ipv een klein deel zoals nu het geval. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Als je de schoonheid van die apparatuur wilt vast leggen zou ik ze niet zo fotograferen.BoumaBouma schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:30:
Hallo! Ik ben al een tijdje bezig met foto's maar heb afgelopen zaterdag pas m'n eerste spiegel reflex gekocht: de Canon 550D. Daarvoor ben ik in de weer geweest met een Lumix ZX-1, geinig compact cameraatje.
Afgelopen weekend ben ik dus druk aan het experimenteren gegaan en wil graag de volgende foto aan jullie voorleggen.
Stereo
[afbeelding]
Flickr
@Wish: Schitterende foto! Zowel met microfoons als zonder. Met mic is het meer een optreden, zonder meer een stil leven vind ik.
@marceltuit: erg mooi plaatje, maar ik ben het wel eens met Gdzr dat de vlinder wat meer in een hoek had gemogen met meer onscherpte op de achtergrond voor meer diepte. Wel netjes gedaan!
@Gdzr: Ik ben normaal wel te vangen voor een b/w foto met alleen rood accenten ala Sin City, maar in dit geval ziet het er idd een beetje onsmakelijk uit wat mij betreft. Ik vind het sowieso lastig om eten smaakvol vast te leggen
Er is teveel wat afleid van het onderwerp (die zwarte "kabel" die er tussen hangt en het raam op de achtergrond b.v.).
Ik zou het onderwerp meer proberen te isoleren, bijvoorbeeld door het op tafel te zetten met een rustige achtergrond.
Of je kunt proberen meer van je foto af te snijden (croppen).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Draai dan het volume in ieder geval helemaal open !
Dit soort foto's kunnen erg mooi zijn, maar misschien had je een iets kleiner diafragma kunnen gebruiken. Alles de focus op de volumeknop doet het hem niet echt.
[ Voor 35% gewijzigd door buffbuffbuff op 11-10-2010 18:42 ]
Verwijderd
@Wish: Ik vind het altijd mooi als alles donker is en het onderwerp goed belicht is. Alleen had de vrouw wel wat vrolijker mogen kijken
@Marceltuit: Wow. Gaaf zo dichtbij.
@BoumaBouma: Hmm, een stereo.. Wel een mooie DOF.
@universal creations: Zelfde als hierboven, vind er niks bijzonders aan
Een ouwe, gemaakt in de winter van 2009. Had er nog niks mee gedaan en vroeg me af wat jullie ervan vinden en wat er beter kan

@Wish: Fototechnisch eigenlijk niets op te merken buiten dat de scherptediepte misschien ietsje te klein is
waardoor de pluk haar links van het meisje wazig is; dat had van mij scherp mogen zijn. Verder vind ik de non-microfoon foto nog meer sfeer geven dan het origineel. Zoals gezegd; bijna alsof het meisje vol emotie zit te luisteren. Erg mooie plaat!
@Marceltuit: De kleuren van de bloemen contrasteren lekker met de vlinder, waardoor hij goed opvalt. Maar ik heb wel het idee dat een aantal bloemen net wat scherper zijn dan de vlinder zelf. Overigens merk je hier op een kleiner formaat weinig van.
@Boumabouma: Toch 1 van de populaire dingen om te fotograferen als je net je camera hebt; je hifi apparatuur
Voor wat betreft de foto van Universal creations: dat is inderdaad dichterbij
@Danny96: Door de nabewerking doet de foto wat ouder en sfeervoller aan, maar het blijft sneeuw op een takje waarbij links, rechts en onder (met name onder) zaken uit het beeld lopen.
@ Xabre: Kijk ook even naar de foto's van de anderen.. hij is erg centraal, de boom links mag eruit
Oef, en dan mijn plaat. Ik zie al anderhalve pagina selective colouring langskomen, vanwaar de hype opeens
Overigens gemaakt vorige week op de Firstlook gamebeurs in Amsterdam

Flickr PSN ID= cheironnl
wat betreft het scherper zijn van de bloemen: zie mijn opmerking bij de foto, ik had het automatisch selecteren van de focuspuntne aan laten staan ipv zelf een punt kiezen. volgens mij koos hij toen een bloemetje uit
@Wish: Hoe moet ik dat spelen met de sharpening opvatten, positief of negatief
Over jou bewerking van je eerdere foto: ben het met mijn voorgangers eens dat het nu gelijk een hele andere plaat is geworden. vind hem wel mooi zo!
@DAnny96: Enerzijds vind ik het wel een geslaagd plaatje, anderzijds vind ik de vignetting best overmatig aanwezig...
@Xabre: Jammer dat de sateliet nogal centraal in beeld staat. Ook jammer dat hij niet wat meer in het zonlicht staat in plaats van alleen maar een puntje, nu is het nogal een kille plaat.
@cheiron: ik vind het selectieve kleuren op zich wel leuk uitpakken in je plaat, maar je zwart/wit omzetting vind ik wat minder. veels te veel donkere tinten.
Even kijken of het doorlinken nu wel lukt.

Zit te twijfelen om wat sharpness te gebruiken en hem misschien te croppen.
[ Voor 10% gewijzigd door buffbuffbuff op 12-10-2010 14:33 ]
@cheiron: Best wel leuk gedaan, maar ik vind de (toegevoegde?) ruis in de achtergrond niet zo mooi. De bewerking is wel goed gedaan
Ik heb ook nog een foto die ik jullie wou laten zien. Deze is gemaakt op een Champagneweekend in de Champagnestreek.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
@cheiron, iets meer van de action figure was mooier geweest mi
@freddyronny, vanuit de hand geschoten? Jammer dat de achtergrond ook onscherp is en nogal druk. Verder wel leuk idee en effect!
@ BuffBuffBuff : Erg netjes neergezet zo!
@ FreddyRonny : Gaaf idee, al had het wel iets spannender gecropt kunnen worden denk ik
Vanmiddag geschoten op de nieuwe waterweg

(clickable)
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5076229686/
[ Voor 20% gewijzigd door Razor90 op 12-10-2010 21:29 ]
Wist je trouwens dat Flickr een handige functie heeft (speciaal voor tweakers.net, ahum) om foto's te posten? Boven de foto staat 'share this', klik erop, kies voor bbcode in de juiste grootte (voor tweakers max 640px) en plak die code hier neer
Oh, dat wist ik niet! Ik doe het altijd handmatig met de 640-variant als plaatje en het origineel als link, maar dit is wel een stukje sneller.TranceSetter schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:01:
@Razor90, op zich een mooie foto, maar de vignetting vind ik niks. Ook is de lucht erg wit, en is het raar dat de lucht bovenin paars lijkt terwijl de bomen achterin blauw zijn. Ik gok ook dat die rots rechterop staat als dat ie hier lijkt?
[small]Wist je trouwens dat Flickr een handige functie heeft (speciaal voor tweakers.net, ahum) om foto's te posten? Boven de foto staat 'share this', klik erop, kies voor bbcode in de juiste grootte (voor tweakers max 640px) en plak die code hier neer
Eergisteren wat foto's gemaakt bij de waterskibaan. Gemaakt met de Tamron 70-300; Foto's zijn niet super scherp. Viel me ook tegen om ze er goed op te krijgen en een leuke compositie er van te maken. Dit is de 'beste'. Alle drie iets bewerkt in Lightroom (doordrukken, auto tinten)
(gezicht bewust vervaagd)

[ Voor 46% gewijzigd door LinkinTED op 13-10-2010 09:49 . Reden: Oepsie, mag maar één foto per keer. Excusé moi! ]
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
zo word ik me gelijk bewust hoe belangrijk (voor mij) een gezicht is en dat ogen scherp moeten zijn.
ik vind het een strakke plaat! Ik zou proberen om de hele waterzuil er ook bij te pakken te krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Kabouterplop01 op 13-10-2010 09:26 ]
Kan niks meer verzinnen dan bovenstaande!
http://94.100.121.31/1127...00/1127599891_6_jarN.jpeg
[ Voor 6% gewijzigd door PowerUp op 13-10-2010 10:32 . Reden: Crossposten is niet de bedoeling ]
Mooi contrast, mooie toning, mooie compositie, mooi moment, mooie lichtinval.
Kortom super plaat! Showcase waardig!
Heb je dat gezicht in lightroom geblurred? Hoe heb je dat gedaan? Of is dat een standaard feature in LR3?LinkinTED schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:55:
Alle drie iets bewerkt in Lightroom (doordrukken, auto tinten)
(gezicht bewust vervaagd)
Je plaat is wel cool maar ik mis ook een gezicht. Hij mag ook wel iets meer bewerking krijgen omdat hij zo'n normale uitsraling heeft.
Wat voor bewerking bedoel je / zou je toepassen?
Precies dat, en ook nog heel wat contrast (of blacks, als je wit te wit word).Gdzr schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:37:
Extremer. Vignetting, misschien zwart wit. Wat ruiger allemaal.
Maar indd wat ruiger.

Natuurlijk mag dat, daarvoor is dit topic toch...Gdzr schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:24:
Als je het niet erg vind heb ik ff wat geprobeerd. Het is natuurlijk nog niet het beste, maar dat komt omdat ik je jpeg heb gebruikt
De bewerking maakt het inderdaad wat spannender. Ik vind je bewerking wel net iets té, maar het is minder flets dan mijn foto.
Hier onder mijn toevoeging, deze foto is gemaakt in Canada een paar jaar geleden
Camera: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D40
ISO: 200
Exposure: 1/2000 sec
Aperture: 5.6
Focal Length: 200mm
Flash Used: No
[ Voor 16% gewijzigd door X-DraGoN op 14-10-2010 09:48 . Reden: exif erbij gezet ]
Erg jammer dat de achtergrond iets onscherp is. Wanneer deze scherp was geweest en 1 fles ook volledig scherp (dus bewogen flessen er omheen), dan zou deze plaat zeer vet zijn !
@X-DraGoN
Ben het eens met Gdzr. Probeer hem misschien iets lichter te maken, want je ziet niks van het onderwerp. Verder vind ik dat foto's met een (bijna) gecentreerd onderwerp altijd wat saai overkomen, dus misschien is het een optie om de foto enigzins te croppen.
[ Voor 26% gewijzigd door buffbuffbuff op 14-10-2010 10:20 ]
EOS 1000D
Probeer mooie foto's te maken van onze katten in actie. Waar kan ik beter op letten of moet ik aanpassen in lightroom\photoshop?
Dit is 1 foto die ik zelf erg mooi vind.

Afgelopen weekend een paar plaatjes geschoten in de Loonse- en Drunenseduinen. Waaronder deze.
Achteraf twijfel ik een beetje of ik niet met een te groot diafragma heb geschoten (f/1.8) De plaat is op wel heel veel plaatsen onscherp. Maar het richt daardoor ook weer de aandacht op de mooie bloemetjes op het takje.
@Ray187: Ik vind dat de kat iets te veel wegvalt door de witte achtergrond. Het is 'vermoeiend' om naar die kat te kijken omdat deze nog niet echt uit het beeld springt. Misschien in Lightroom door fill-light wat terug te nemen de kat ietsie donkerder te krijgen? (iets meer contrast met de omgeving) uiteraard snap ik dat dat mooie beestje zelf ook erg aan de lichte kant is.
[ Voor 28% gewijzigd door bartvl op 14-10-2010 13:45 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Leuke foto, maar misschien iets meer kleur erin krijgen? Met die mist wordt hij zo grauw en dan is het misschien leuk als de kleuren van de boot er iets meer uitspringen.
Verwijderd
@bartvl: f2.8 of f3.5 zou hier beter geweest zijn denk ik, dan heb je ook de vingers scherp. Maar leuke compositie en mooie rustige achtergrond.

Forest by Ruud Hilgeman, on Flickr
De bloemetjes waar het echt om gaat zitten mooi in de scherptediepte.
Ik heb in dit plaatje totaal geen behoefte om de vingers scherper te zien, en die vallen op 1.8 mooi buiten de scherptediepte.
Het groene oninteressante gedeelte van het takje valt ook buiten de scherptediepte.
Wat wil je nog meer?
@rhi: lekker mysterieuze plaat. Wel iets scheef (of alle bomen staan scheef
Ik snap wat jullie zeggen van de zwarte (lelijke) kabel en de vele dingen die afleiden van de stereo. De kabel is inderdaad ronduit leluq, maar verder was het de bedoeling om een mooie sfeer neer te zetten met de Stereo als onderwerp. De dingen die "afleiding" veroorzaken maken de foto juist levendig en interessant mijns inziens.
Wat vinden jullie hiervan:
Shattered

Het is denk ik een bij elkaar geveegde versplinterde autoruit. Het lag op een parkeerplaats bij het Amstel Park. De herfst bladeren maken het een sfeervol geheel vind ik zelf.\
@bartvl Leuk takje, de aandacht ligt er ook goed op, maar een beetje een saai geheel. Het zou in dit geval mooier zijn als je onwijs zou inzoomen op het takje zodat de nerven van de bloempjes e.d. zichtbaar worden.
@Ray187 Foto's van katten zijn altijd gaaf. Ik zou in dit geval een kleinere scherpte diepte proberen te krijgen zodat de kat heel scherp is en de achtergrond onscherp. Daarbij zou ik de kat in dit geval linksboven in de hoek positioneren en niet volledig in beeld zetten. Een crop dus
@cheiron Vette foto! Goed gebruik van selective coloring. Z'n helm had misschien iets meer in beeld mogen zijn want nu is hij wel heel abrupt afgekapt, maar ik weet niet hoe dat er uit zou zien
@freddyronny Leuke champagne foto, maar zoals ie nu is komt hij vooral rommelig en onderwerp-loos over op me. Het lijkt me mooi als er 1 fles scherp op de voorgrond staat als onderwerp (niet op het plateau) en de flessen op de achtergrond zouden dan meer bewogen mogen zijn. Langere sluitertijd dus.
@markcantpark Mooi schip, de foto is goed gelukt maar hij is imho niet heel speciaal. Gewoon een goed gelukte foto van een schip
Goede plaat, er valt veel te kijken naar zo'n relatief simpele foto. In een wachtruimte kun je je tijd er wel in kwijt
... gecensureerd ...
@Razor90: Mooie lijnen, mooie lucht, alleen de kleurbewerking vind ik niet echt mijn smaak.
@Xabre: ondergaande zon zorgt voor mooie kleuren, maar die ontbreken een beetje in je foto. Ik had liever wat meer mooi zonlicht gezien. Je onderwerp staat ook wel erg centraal.
@Cheiron: misschien een beetje te krap gekaderd, maar ik vind het verder een mooie foto. Kan zo als hoes van een game doorgaan. In dit uitzonderlijke geval vind ik selectief kleurengebruik wel goed uitpakken.
@buffbuffbuff: geen verkeerde foto, maar de foto leunt wel heel erg op het design van de lamp.
@freddyronny: leuk idee, maar teveel afleidende achtergrond en ook nog bewegingsonscherpte van de achtergrond. Jammer dat je niet meer tijd hebt genomen om de foto te perfectioneren.
@MarkCantPark: een foto van een boot op het water... ja, niet echt spannend.
@Razor90: kan er weinig op aanmerken. Foto moet het wel hebben van de nabewerking. Het lijkt erop dat je een gradient filter hebt toegepast in de nabewerking, maar je bent te laag gegaan zodat de top van de rots en dat boompje ook donker is geworden.
@LinkinTED: afgezien van het feit dat een geblurred gezicht echt vervelend wegkijkt, vind ik het riet ook nogal afleiden. Ik had liever gezien dat de achtergrond leeg was, zodat het opspattende water ook mooi afsteekt tegen de lucht en niet tegen riet.
@X-DraGoN: mooi moment, wat te donker, dat is erg jammer.
@Ray187: de foto is wat donker (behalve linksonder) en een vierkante crop vind ik zelden mooi. En je onderwerp centraal wordt doorgaans ook als saai ervaren.
@bartvl: ik vind je scherptediepte prima (maar ik ben dan ook een fan van kleine DoF). Die hand vind ik wel vreselijk storend.
@rhi: je hebt wel erg je best gedaan om de foto te laten overkomen dat ie is genomen met een iso1600 filmrolletje dat ver over de datum is... Maar ik vind het wel wat toevoegen aan de film. Beetje zo'n Blair Witch Project sfeertje.
@BoumaBouma: de blaadjes leiden wat af. De bokeh is erg zenuwachtig. Het idee is verder wel leuk.
@Razor90: centraal liggende horizon doet het bij mij niet zo geweldig. En die cyano-blauwe kleurtoning vind ik ook niet geweldig overkomen. Ik vind het wolkendek samen met de horizon wel mooi, dus ik zou de crop hierop aanpassen (2/3 lucht en 1/3 grond en misschien ook wel meer een 3:1 beeldverhouding).
Zo, genoeg commentaar geleverd op anderen, nu is het aan jullie de beurt....:

Ik heb de foto gemaakt met het gevoel dat ik er wat "Zeiss-3D-effect" in zag toen ik door de zoeker keek.
Deze heb ik gisteren gemaakt, om even te spelen met mijn verse Canon EF 35-70. Ik heb in Lightroom het zwart iets meer nadruk gegeven, verder heb ik er niets aan gedaan.
O ja, commentaar op mijn eigen foto. Door de flits en het gebruik van een lens met een beetje scherptediepte hoopte ik mijn onderwerp mooi te kunnen isoleren en de achtergrond wat donkerder te krijgen. Volgens mij is het redelijk gelukt.

[ Voor 20% gewijzigd door GSX-MAN op 17-10-2010 16:33 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@GSX-MAN: Mooie foto. De kleuren springen eruit. Vind daarom de donkere achtergrond er goed bij passen.
De mijne dan. Lekker in het bos rondgelopen en kwam toen deze tegen:

Rood met Witte stippen by RvdPas, on Flickr
@razor90, wegfoto: de compositie is naar mijn idee goed alleen de kleur is het volgens mij net niet..
Eigen foto:
Voor het eerst met 100mm macro buiten gespeeld, uit de hand geschoten. Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben met het resultaat. Jammer alleen dat de vleugels niet helemaal scherp zijn.

Bij by Martijn--g, on Flickr
Scientia potentia est

(klik voor groter)
Bovenstaande foto heb ik vanochtend gemaakt tijdens een wandeling in de buurt. Er is weinig aan gesleuteld, foto is in DNG formaat geschoten en vervolgens in Photoshop omgezet naar JPG. De kleuren waren echt erg fel door de ochtendzon en de mooie herfstkleuren. Dit wilde ik dan ook laten zien.
Commentaar op foto's van anderen:
@bartvl: ik vind het een mooie foto, ik denk wel dat een iets kleiner diafragma de bloemetjes scherper had gemaakt, de meeste objectieven zijn niet op hun best met het grootste diafragma helaas. Iets dichtknijpen kan dan al helpen.
@rhl; mooie foto, ik hou wel van zwart wit platen. Sfeer is mysterieus.
@boumabouma; je plaat zegt me niet zoveel, een gebarsten ruit kan interessant zijn, maar nu zegt de foto mij te weinig.
@razor90; mooie plaat.
@universal creations; grote diafragma-opening werkt wel, maar ik mis contrast in de achtergrond. Was mooi geweest als lucht nog blauw was geweest.
@gsx-man; je plaat boeit me niet, teveel een flitsfoto, met natuurlijk licht was het mooier geweest.
@razor90; ik vind de foto mooi, maar helaas is de bokeh wat onrustig in de achtergrond, maar verder helemaal prima.
@martijn-g; Ik vind de foto te licht, daardoor mist hij spanning, niet erg bijzonder zo.
@martijn-g Behoorlijk licht, echt jammer van die uitgebeten bloemen.
@razor90 Mooie foto, beetje te krap en lelijke bokeh.
Je landschapsfoto is wel geniaal (paar posts terug).
@gsx-man Je hebt die vogel nogal plat geflitst helaas, idee is wel goed.
@universal creations Foto raakt me niet echt. Te krappe kadering, te veel onscherpte in voorgrond en vooral geen geschikt weer.
@rhi Showcase punt.
@BoumaBouma creatieve foto. Heel erg mooi.
hier is helemaal niets uitgebeten op die foto ?Makkelijk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:53:
@martijn-g Behoorlijk licht, echt jammer van die uitgebeten bloemen.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Slecht idee... Hoe laat?
@Kwintessens: Achtergrond is storend, wel mooie kleuren (dat rood)
@MartijnG: de bij had van mij wat centraler gemogen, nu trekt de (overbelichte) bloem de meeste aandacht.
Scientia potentia est
Ik zie vooral dat hij donkerder is geworden, en harder. Vooral bij de veren geeft dit een raar beeld.GSX-MAN schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:16:
Dat platgeflitste van die vogel kan ik even niet verhelpen, maar ik heb wel geprobeerd de kleuren iets levendiger te maken. Verbetering?
[afbeelding]
Wat mij betreft was de oude beter.

DSC_0033 by joeltje
Uit de losse hand geschoten, weinig licht, maar mooi rustig vond ik zelf. ik vind de kromming eigenlijk wel wat hebben...
Was eigenlijk aan het oefen met gebouwen, maar dit was de mooiste vond ik

@GSX-MAN: Lijkt wel of de plaat onscherp is geworden. Erg donkere achtergrond (IMHO)
@Kwintessens: mooie kleuren, bokeh vind ik ook wat overdreven, wellich is een rustigere achtergrond beter voor de plaat.
@Razor90, vind het een mooie plaat, ik had alleen wat minder gecropped aan de onderkant, en de paddo wat meer uit het midden gehaald...
Ik heb niets te melden.
Netjes hoor.
Flickr PSN ID= cheironnl
Een lens met fatsoenlijke IS en je kan je lol niet op bij 18 mmcheiron schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:54:
Wat voor een stabiele robothand heb jij joeltje, 1/15e sluitertijd en dan zo weinig beweging er in![]()
Netjes hoor.
Wat ik jammer vind is de ruis ... ISO 1600
Een statief + ISO 100 + f/11 en dan een lange sluitertijd lijkt mij veel beter voor zo'n prachtige foto
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat mij betreft toch showcasemateriaal!
@nero...ik vind het totaal NIET storen, die ISO1600. En tja, een statiefje heb je niet altijd bij je. Ik ben een groot voorstander van de IS. Dat maakt je een stuk mobieler
[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 18-10-2010 16:36 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
edit: Mooie plaat verder.
[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 18-10-2010 18:04 ]
Ik heb niks aan de foto gedaan. Kwam zo uit de camara!@Razor90, vind het een mooie plaat, ik had alleen wat minder gecropped aan de onderkant, en de paddo wat meer uit het midden gehaald...

Razor90 schrijft juist dat die zwam teveel in het midden staat, naar zijn mening...Razor90 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:55:
Ik heb niks aan de foto gedaan. Kwam zo uit de camara!Vind het zelf ook wel jammer dat hij niet in het midden staat. Maar was een kleine paddestoel
Oeps......verkeerd gelezenToff schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:53:
[...]
Razor90 schrijft juist dat die zwam teveel in het midden staat, naar zijn mening...

[ Voor 6% gewijzigd door Razor90 op 18-10-2010 21:43 ]
@Kwintessens Wat een mooie kleuren en contrast! De bokeh zou ik niet lelijk noemen mij hij stoort inderdaad wel op de een of andere manier. Misschien een crop ervan maken of de volgende keer een iets kleiner diafragma gebruiken voor subtielere bokeh?
@Razor Vette paddo ;P Ik zou hem inderdaad ook meer naar linksonder hebben geplaatst, verder niets meer aan doen!
Je landschap (wind) foto vind ik erg mooi, maar er mist toch een duidelijk onderwerp ofzo, dat maakt hem voor mij een beetje saai.
@GSX-MAN Het vogeltje komt inderdaad wel duidelijk naar voren door de flitser, maar de achtergrond is nu erg zwart en saai. Daarnaast staat het vogeltje in een pose die me op de een of andere manier niet aanstaat. Misschien minder sterk flitsen, langere sluitertijd, kleine DoF en het vogeltje in een aantrekkelijkere pose.
Dank voor de feedback op m'n glas foto. Ik heb nog een plaatje om op te schieten:
Warm

Ik lag 's ochtends een spelletje te spelen op m'n telefoon, speakers erin geplugd, lekker muziekje op de achtergrond, de zon door m'n gordijnen, knus
Ik ben er al met al best tevreden over. De witbalans is misschien niet helemaal strak (maar wel warm zoals de bedoeling was) en het licht door het gordijn leidt wat af van het onderwerp. Toch draagt het allemaal wel bij aan het geheel. Ben erg benieuwd naar jullie mening!
Dat schreef ikToff schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:53:
[...]
Razor90 schrijft juist dat die zwam teveel in het midden staat, naar zijn mening...
@all die op mijn kerkelijke plaat reageerden; THANKS! (remember de Hot Shot
@ hierboven; warm en knus komen bij mij naar boven, dus dat is iig gelukt.
Ik heb niets te melden.
1# Olijfboomgaard in de Abruzzo.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben.
Sorry jongens, had niet gelezen

[ Voor 34% gewijzigd door Nickeyboy op 19-10-2010 18:27 . Reden: Teveel foto's, ]
The devil is in the details.
Dankje Makkelijk :)!
@gsx-man: Blijft een marginale plaat, flits is nog niet eens zo erg, meer de richting van het licht waardoor de belichting niet gelijkmatig is.
@joeltje: Erg leuk licht, zie ik nooit in kerken. Wel vind ik dat het middenboven een beetje vreemd is afgekapt. Ik had dit, denk ik, in portret geschoten
@boumabouma: Tja.. hoe zeg ik dit een beetje vriendelijk... vind het meer iets voor in het "show je aankoop"topic in de huiskamer.
@Nickeyboy: Leuk doorkijkje, ivnd 'm een fractie donker. Lucht is niet heel flatterend, komt nogal leeg over zo.
Ik had deze als kleur af en wilde toch even zien wat silver efex ermee kon. Resultaat vind ik iets wat ik wel aan mijn muur zou willen hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 20-10-2010 17:48 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Volgende keer weer proberen, maar dan vanuit een ander standpunt.
Dit topic is gesloten.
Als je post, gelieve dan:
commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto
(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)