Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.913 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Joor schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:12:

@Wijnands: Vind dit soort "thema foto's" altijd mooi. Ik zou zelf de verleiding om het smeedijzer rood te houden niet kunnen weerstaan. Mooie foto voor selective coloring ;)
Dat was ook heel lastig. ;)
Vanmorgen op weg naar kantoor. Vind het een leuk lijnenspel, jullie ook?
[afbeelding]
Mmm... nee... het is niet wijd genoeg. Ik zie wat je probeert te laten zien maar het werkt net niet.
Dat ding in de sloot wijst net naar waar je 't water teveel hebt afgekapt. Verder heb je in de nabewerking wat laten liggen, witbalans is net niet, iets meer contrast en wat meer verzadiging.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Wijnands: Mooi onderwerp en knap uitgewerkt in Z/W. Komt veel sterker over dan de vergelijkbare foto op Flckr. Alsjeblieft geen "selective coloring" gaan doen gruwgruw! De donkere vorm achter de linker arm (schaduw?) leidt iets af, maar het grootste verbeterpunt IMHO is de uitsnede. Je hebt volgens mij net de imaginaire "krachtlijn" uit de schouder afgesneden, net als het schrapzettende rechterbeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Het lijnenspel vind ik wel geslaagd, de sloot en de leidingen van de trein trekken je ogen naar de horizon. In dat opzicht vind ik een leuke foto, maar ik mis net als Deathchant een eye catcher. Iets interessants (trein?) op de voorgrond had hem afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

@nickeyboy: Hele mooie foto. kleuren vind ik erg mooi passen bij de plaat, en de dieptewerking vind ik erg fijn uitpakken.
@wijnands: mooie plaat qua compositie enzo, mooi moment heb je te pakken. wel jammer dat de donkere delen zo donker zijn. vind ik voor het mooie iets TE.
@joor: ik sluit me aan bij de voorgangers. je plaat is eigenlijk een beetje te rommelig waardoor hij totaal niet lekker kijkt. Ook vind ik het eilandje wel erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 09:47
@nickeyboy: mooie foto. Vind de foto erg rust gevend.
@Wijnands: Ga met de rest mee vind het een mooie foto, alleen jammer van die arm. En ben wel benieuwd hoe die foto er in kleur uit zou zien.
@joor: Netzoals de rest zegt het is te rommelig, als die struikjes en bomen er niet hadden gestaan, was het resultaat van de lijnen veel beter zichtbaar geweest.

Een fotootje van mijn kant. Met mijn vriendin 4 heerlijke dagen naar Parijs geweest. Natuurlijk de echte toerist uitgehangen en bij het Louvre geweest, niet in het museum geweest, want die rijen waren veels te lang. Maar wel in die tuin geweest en daar waren ook echt super veel musjes die zo tam waren dat ze gewoon uit je hand aten. Twee van die musjes zaten te wachten totdat mijn vriendin weer wat brood gaf en in de tussentijd konden ze even poseren voor de camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1158/5102119858_c836538161_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Jefrin: mooi moment. Achterste mus lijkt iets onscherp... misschien had je het diafragma iets moeten knijpen, dan was die ook scherp geweest. Maar dat zou misschien ten koste gaan van je DoFbokeh...

Hier nog één van mij, binnenstad van Doetinchem 's avonds.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5097788592_fc9c85a231_z.jpg
Doetinchem at night by LinkinTED, on Flickr

Ik vond de foto eerst niet zo bijzonder, toen heb ik hem zwart wit gemaakt en een flinke vignetting toegepast. Foto is zo een stuk spannender mijn inziens. Enige wat ik mis is iets op de voorgrond, een eyecatcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Joor schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:12:
Vanmorgen op weg naar kantoor....
niet direct naar jouw bedoelt maar, neem je altijd je fototoestel mee als je richting je werk rijdt? En stoppen jullie dan ook effectief als jullie iets interessants denken te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
D-rez schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:18:
[...]
niet direct naar jouw bedoelt maar, neem je altijd je fototoestel mee als je richting je werk rijdt? En stoppen jullie dan ook effectief als jullie iets interessants denken te zien?
Lol, ik heb speciaal een G11 gekocht zodat ik altijd een camera bij me kan hebben. Deze past i.t.t. DSLR wel gewoon in mijn laptoptas. Vanmorgen weer blij dat ik hem mee had ;)

http://www.nufoto.nl/foto...-water-in-moordrecht.html

En wat stoppen betreft.. Ik zou stoppen als ik de tijd heb en/of het echt de moeite waard is. Ik heb meestal maar 3 minuutjes speling :X

[ Voor 11% gewijzigd door Joor op 21-10-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
LinkinTED schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:10:
@Jefrin: mooi moment. Achterste mus lijkt iets onscherp... misschien had je het diafragma iets moeten knijpen, dan was die ook scherp geweest. Maar dat zou misschien ten koste gaan van je DoF...
Dus jij vindt dat hij zijn diafragma moet knijpen om een grotere DoF te krijgen maar vindt dat tegelijkertijd zonde van die zelfde DoF?

Of bedoel je met DoF wat anders dan Depth of Field (scherptediepte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb het idee dat hij bedoelt dat je achtergrond dan minder mooi vervaagd zou zijn, maar het staat er ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@Jefrin: Ik had het misschien ook mooier gevonden als beide huismussen scherp waren d.m.v. een kleiner diafragma, maar dit gaat wel ten koste van de bokeh. Ik denk dat LinkinTED dit ook zo bedoelde. ;)
Verder vind ik het metalen stuk rechtsboven een beetje afleiden, misschien wegcroppen. De staart van de voorste mus komt daarbij net (niet) meer op de foto, misschien kan je daarom de foto een beetje roteren: er is toch geen horizon en geen duidelijke referentie van een horizontaal vlak.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 21-10-2010 15:04 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

Yep, net als Joor (Canon G10 momenteel) speciaal voor onderweg, dingen op het werk enz. DSLR-spul neemt niet zo lekker mee, dus dat blijft thuis tenzij ik een specifiek doel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

LinkinTED schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:10:
@Jefrin: mooi moment. Achterste mus lijkt iets onscherp... misschien had je het diafragma iets moeten knijpen, dan was die ook scherp geweest. Maar dat zou misschien ten koste gaan van je DoF...

Hier nog één van mij, binnenstad van Doetinchem 's avonds.
[afbeelding]
Doetinchem at night by LinkinTED, on Flickr

Ik vond de foto eerst niet zo bijzonder, toen heb ik hem zwart wit gemaakt en een flinke vignetting toegepast. Foto is zo een stuk spannender mijn inziens. Enige wat ik mis is iets op de voorgrond, een eyecatcher.
Opzich wel lekker dramatische toning zo ja :) alleen ik zit echt te zoeken waar ik naar moet kijken, dus iets 'spannends' op de voorgrond als eyecatcher had leuk geweest. Maarja dat wist je zelf ook al :)
* sapphire houd van dramatisch

Gisteren voor het eerst mijn pinhole in het veld zegmaar getest:
Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/IMG_9248.jpg
Had in cam al op z/w geschoten alleen Ps pakt dat niet lekker dus met Silver efex omgezet. Verder alleen verkleind.
De bedoeling was om een oud ogende z/w foto te maken met alle imperfecties als spikkels ed. erbij.
Opzich niet slecht vind ik voor een dop van 50 cent en een stickertje :)

overigens verdraaid lastig om je compositie te bepalen als je zga. niks door je zoeker ziet, het was gisteren letterlijk "point and shoot" :+

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 21-10-2010 15:13 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Bedoel inderdaad bokeh :$
Excuus voor de onduidelijkheid.

@sapphire: inderdaad... dat is wat ik zelf ook mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
[...]

Wie niet --> setje gewijd aan mijn dagelijkse reis van en naar werk

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@LinkinTED: Inderdaad een mooie plaat, iets op de voorgrond hoeft voor mij niet perse...
@Sapphire: Dat oude effect is goed gelukt, hij lijkt alleen wel iets te onscherp, zelfs daarvoor?

Deze heb ik vanmorgen gemaakt, hij is wat aan de donkere kant, maar dat heb ik expres zo gelaten, het was namelijk ook donker buiten ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1119/5104543180_e1e95b5ce3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat is wel vaker met een pinhole, krijg hem met geen mogelijkheid scherper.

Mooie kleur in de lucht en mooie reflectie in het water :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Pak de laatste pagina er maar weer eens bij ;)

@Jefrim: Als ik de foto zie lijkt het scherpste punt het pootje van de voorste vogel te zijn. Ik heb het idee dat het kopje van de voorste vogel niet niet scherp is, althans niet zo scherp als het pootje. Daarnaast is de achterste vogel net te scherp om achtergrond te zijn en te onscherp om voorgrond te zijn. Laatste zeurpuntje; rechts boven in dat groene ding; zou ik weghalen.

@Linkingted: De winkel links halverwege de foto is overbelicht en trekt voor mij alle aandacht naar zich toe. Denk dat de foto midden in een heftige regenbui boeiender was geweest. Nu is het gewoon een winkelstraat in een willekeurige Nederlandse stad

@Sapphire: Inderdaad; hij doet oud aan, maar ik krijg er bijna letterlijk hoofdpijn van door de onscherpte.

@Jo-hannes: Ik ben een sucker voor mooie kleuren in de lucht. Daarnaast ook een leuke reflectie in het water. Wel jammer dat de horizon precies in het midden ligt en de crop naar de zijkanten wat krap aanvoelt.

Mijn foto is van de Firstlook gamebeurs in de Westergas fabriek te Amsterdam van een paar weken geleden. Was voor mij de eerste keer dat ik in dergelijke setting (redelijk donker, hoop gekleurd licht) foto's maakte. Vond deze vanwege de scherpte bij de speler en de reflectie op zijn gezicht wel goed gelukt. Wellicht had ik wat meer door de knieen moeten gaan voor een beter standpunt..

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5085488791_34c8556094_z.jpg

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sapphire schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:43:
Dat is wel vaker met een pinhole, krijg hem met geen mogelijkheid scherper.
Voor een pinhole vind ik hem wel aardig gelukt hoor! Het "onderwerp" past er ook nog eens goed bij, dus ik vind het een geslaagd experiment. Wie over onscherpte klaagt, heeft waarschijnlijk nooit zelf met pinholes geëxperimenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
cheiron schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:54:
Mijn foto is van de Firstlook gamebeurs in de Westergas fabriek te Amsterdam van een paar weken geleden. Was voor mij de eerste keer dat ik in dergelijke setting (redelijk donker, hoop gekleurd licht) foto's maakte. Vond deze vanwege de scherpte bij de speler en de reflectie op zijn gezicht wel goed gelukt. Wellicht had ik wat meer door de knieen moeten gaan voor een beter standpunt..

[afbeelding]
Zonder commentaar van jou erbij zou ik zeggen dat je ontzettend de focus gemist hebt op de spreker in het midden.
Met jou commentaar is dat niet zo. Maar je onderwerp is wel heel weggedrukt in het hoekje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Denk dat de foto andersom beter had gewerkt, dus de presentator scherp en de speler onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Toff schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:56:
[...]

Voor een pinhole vind ik hem wel aardig gelukt hoor! Het "onderwerp" past er ook nog eens goed bij, dus ik vind het een geslaagd experiment. Wie over onscherpte klaagt, heeft waarschijnlijk nooit zelf met pinholes geëxperimenteerd.
Nee, dat klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

LinkinTED schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:58:
Denk dat de foto andersom beter had gewerkt, dus de presentator scherp en de speler onscherp.
bijvoorbeeld. Of wel gewoon deze scherpte maar dan de speler goed belicht. Omdat de presentator veel beter uitgelicht is dan de speler trekt hij toch meer mijn aandacht ondanks dat hij onscherp is.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Leuke foto, lekker toning. Een van de weinige keren dat ik vignetting wat vind toevoegen.Hij kijkt wel lekker weg dus voor mij hoeft er geen eye-catcher in ... ik denk zelfs dat de plaat dan te druk wordt. Op poster formaat afdrukken en een spotlicht op het midden van de foto zou wel eens een heel mooi effect kunnen geven.
Ongeacht de gekozen bewerking vind ik de foto rommelig. De lantarens breken de foto, een of twee stappen naar rechts en ze zouden onderdeel van het straatbeeld zijn. De rechterkant van de foto had ik gecropped tot precies de hoek van het hek zodat de suggestie blijft dat de straat "langer" is. Het gezichtspunt is vrij standaard; lager, of misschien juist hoger (trapje van een meter) hadden de foto interessanter gemaakt.

Een shot van mij, vanochtend. Zijn een tiental foto's geschoten maar uiteindelijk was deze wat ik probeerde te bereiken. Twee keer hard lopen want zo'n rondje duurt lang dus als de combi weer de hoek om kwam probeerde ik hem weer voor te zijn. Met een tijdelijke 18-55 objectief omdat de 17-85 in onderhoud was (en na dit shot werd er gelukkig gebeld ... hij is terug). ISO 100, 1/60 (P stelde continue 1/50 voor) en F6.4.

Afbeeldingslocatie: http://e9ntsq.bay.livefilestore.com/y1pHBwWMpxBDSFhqCAMWIf0Aj9Tg_wHitojC2EXY55tEITyczbs0beYIHrieTHxcnIdRnWiRKbQ6Ehbe4C_9cxYvzQrMgBNpe9c/IMG_4749bk.jpg?psid=1

[ Voor 13% gewijzigd door hamsteg op 23-10-2010 22:30 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Kleurjes zijn wel lekker herfstig zo.

Ik vind 'm nogal krap aan de kant van de tractor. Daar had wat mij betreft wat meer ruimte naast kunnen zitten. Daarnaast lijkt je focus niet op de combi/tractor te liggen maar op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Sapphire: erg gaaf!! Ben benieuwd naar nog meer :D
@ Jo-hannes: Toch zou ik het donkere een tikkeltje lichter maken. Op zich wel leuk
@ Cheiron: Ondanks de focus op de speler gaat mijn aandacht toch naar de spreker. Foto vind ik daarom niet gelukt
@ Hamsteg: Foto heeft wel wat. Mooie sfeer en kleurtjes. Aan de ene kant is het jammer dat je geen diepte ziet, maar aan de andere kant vind ik het bij deze foto geen probleem

[ Voor 26% gewijzigd door M.E.Amrani op 23-10-2010 23:06 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hamsteg schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:27:
Een shot van mij, vanochtend. Zijn een tiental foto's geschoten maar uiteindelijk was deze wat ik probeerde te bereiken. Twee keer hard lopen want zo'n rondje duurt lang dus als de combi weer de hoek om kwam probeerde ik hem weer voor te zijn. Met een tijdelijke 18-55 objectief omdat de 17-85 in onderhoud was (en na dit shot werd er gelukkig gebeld ... hij is terug). ISO 100, 1/60 (P stelde continue 1/50 voor) en F6.4.

[afbeelding]
Zo'n trekker etc. trilt als een gek, dus 1/60 is geen goede sluitertijd als je een scherpe foto wilt maken. ISO-100 lijkt me zwaar overdreven, zeker met een 18-55 "kitlens". Beter een kortere sluitertijd en een hogere ISO (400 ofzo?) gebruiken, IMHO.
Verder vind ik, maar dat is persoonlijk, dat er links verhoudingsgewijs te weinig ruimte is. Ik zou zelf sowieso wat dichter op het onderwerp gekropen zijn, maar ook dat is subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hamsteg schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:27:
[...]
Ongeacht de gekozen bewerking vind ik de foto rommelig. De lantarens breken de foto, een of twee stappen naar rechts en ze zouden onderdeel van het straatbeeld zijn.
De rechterkant van de foto had ik gecropped tot precies de hoek van het hek zodat de suggestie blijft dat de straat "langer" is. Het gezichtspunt is vrij standaard; lager, of misschien juist hoger (trapje van een meter) hadden de foto interessanter gemaakt.
Dat het rommelig is weet ik. Het nadeel van oude kleine straatjes is alleen dat ze klein en smal zijn. links staat net buiten de foto een mooi strak roestvrij stalen hekwerk, rechts net buiten beeld staan 8 grijze kliko bakken. Verder naar achteren ging ook niet want ik stond al met m'n kont tegen een raam aan. Lager standpunt had gekunt idd, een trapje van een meter is niet iets wat ik standaard bij me heb op de fiets én mijn statief gaat niet tot 2,88m.
Maar ik ben blij dat je hem standaard vind, het was ook de bedoeling om een standaard oud ogend plaatje te schieten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

littlejoannes schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:37:
Kleurjes zijn wel lekker herfstig zo.

Ik vind 'm nogal krap aan de kant van de tractor. Daar had wat mij betreft wat meer ruimte naast kunnen zitten. Daarnaast lijkt je focus niet op de combi/tractor te liggen maar op de voorgrond.
De krapte rechts is deels een keuze omdat ik de dynamiek van de activiteit naar rechts wilde laten zien ... verder stonden er bomen die ik niet in beeld wilde hebben. Het liefst had ik een halve centimeter extra willen hebben ja, echter het huis dat nu al in beeld staat trekt dan de aandacht naar zich toe. De focus klopt, en is bewust het gaat om het mais en het verhaal van vernietiging. Ik had het in de uitleg niet genoemd om de eerste indruk van mensen los te krijgen.
Toff schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:59:
[...]Zo'n trekker etc. trilt als een gek, dus 1/60 is geen goede sluitertijd als je een scherpe foto wilt maken. ISO-100 lijkt me zwaar overdreven, zeker met een 18-55 "kitlens". Beter een kortere sluitertijd en een hogere ISO (400 ofzo?) gebruiken, IMHO.
Verder vind ik, maar dat is persoonlijk, dat er links verhoudingsgewijs te weinig ruimte is. Ik zou zelf sowieso wat dichter op het onderwerp gekropen zijn, maar ook dat is subjectief.
M.b.t. de trekker heb je gelijk, alleen is die het bedoelde onderwerp niet. Het gaat om het "zielige" mais dat op het punt staat opgegeten te worden. Focus is op drie punten precies in het midden gezet. M.b.t. de ruimte heb je gelijk maar de andere foto's waar de trekker een meter of tien verder is, daar komt het huis overheersend in beeld.

Ik vraag me af of ik, als de trekker het object was in deze setting, inderdaad naar de 1/125 of kleiner was gegaan. Het haalt in deze setting dan ook alle dynamiek weg ... hoe zou je dat oplossen ... inderdaad dichterbij en dan van onderen schieten daar waar de messen verhakselen. Dat zou denk ik met de 17 ook nog te hoog zijn ... eens een keer bij een loonwerker in de werkplaats proef draaien. Volgend jaar weer een kans ;).

Off topic: De kitlens is so-wie-so een ramp ... ongeveer de helft was meteen al onbruikbaar (focus fouten). Heb uit wanhoop de afgelopen week bijna alles met de 50mm geschoten ... geen mooie resultaten kwa compositie maar in ieder geval scherp en ik heb deze lens weer beter leren gebruiken. Tijd voor een grotere aanschaf ... 70-200 dan heb ik geen vervangende kitlens meer nodig (Canon/Sigma).

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Jo-Hannes, net te donker in mijn optiek..
@cheiron, zonder je commentaar was het me waarschijnlijk nooit opgevallen wat er scherp is.
@hamsteg, Mooie foto maar zonder de zwarte rand vind ik hem prettiger overkomen.

Eigen foto: De foto is uitgesneden uit een grotere foto die 't net niet was qua compositie.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1048/5110487468_4656b63977_z.jpg
Tree by Martijn--g, on Flickr

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

@cheiron: Mooie kleurtjes inderdaad, een lager standpunt was, zoals je zelf al zegt, misschien mooier geweest.

@hamsteg: mooie foto, erg herkenbaar beeld voor waar ik woon, ikzelf had iets meer lucht en minder voorgrond (nog!) mooier gevonden.

Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1053/5110093761_3021d2b630.jpg
My first self portrait by Xtobolic, on Flickr

Mijn eerste zelfportret.

Vond het nog best moeilijk om te doen, vooral het focussen.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ martijn -g, lekker strak silhouet, mooie oranje kleur ook :) Wel een tikkie veel ruimte rechts, dat maakt de foto erg leeg ogen in mijn beleving.

@wavemaster, dat het een zelfportret is maakt het voor mij alleen maar leuker, weet namelijk goed hoe lastig dat kan zijn! Mooie frisse duidelijke z/w omzetting, tegelnaden mooi recht, erg strakke blik. Zo'n blik doe ik je echt niet na :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Hamsteg: Compositie en kleuren vind ik wel ok. Trekker mag iets meer ruimte hebben aan de linker kant, maar echt storend is het niet. Meeste erger ik me aan het niet al te scherp zijn van de foto. Hierdoor kijkt hij niet echt lekker. Wellicht toch een beetje bewogen door de relatief lange sluitertijd?

@martijn-G: Mooi silhouet tegen een mooie lucht. Allen jammer dat de silhouetten van de struiken(?) zo kort zijn, hierdoor lijkt de boomstam echt uit het niets tevoorschijn te komen.

@wavemaster100: strak zelfportret, niks op aan te merken behalve de afgeknipte elleboog ;)

Eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1069/5110564697_fcd35d78e5_z.jpg
Behind bars #2 by Marcel Tuit, on Flickr

Vind hem zelf wel strak, vooral door de tegenstellingen van de verschillende lijnen met als blikvanger het blad. Ben benieuwd of ik de enige ben die dit vindt :?

[ Voor 8% gewijzigd door Polariteit op 24-10-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijn: Eigenlijk een hele saaie foto fijne kleuren dat wel maar er gebeurt totaal niets, niet echt mijn ding.
@Wavemaster: De achtergrond had wat donkerder gemogen verder wel een leuk portret!
@Marcel: Alleen de weerspiegeling had mij leuker geleken.

Vrijdag in Amsterdam geweest en veelal gesnap-shot:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4128/5110943525_df79455c2b_z.jpg
Analoog by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

marceltuit schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:45:
@Hamsteg: Wellicht toch een beetje bewogen door de relatief lange sluitertijd?
Je hebt gelijk, nu ik nogmaals kijk. Je had de mini-statief foto's moeten zien, trillende grond werkt ook niet. Toen ik vervolgens uit de hand schoot had ik hier wel bij moeten nadenken. ISO 1 tik hoger (200) en shutter 1 a 2 stapjes sneller. Damn, nou ja, ik ben even blij geweest met deze foto ;) Thanks!

Jouw foto: ik vind het hek storend, onrustig. Een mooie lucht die weerspiegelt was in mijn beleving mooier geweest.
Ik weet niet waar ik naar kijken moet. De kleuring en het silhouet is mooi maar die bomen/struiken onderin trekken mijn aandacht. (btw: klikken is fullsize zonder zwart)
wavemaster100 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:15:
Vond het nog best moeilijk om te doen, vooral het focussen.
Zeer goed gelukt. Ik snap de opmerking over de elleboog ... omgekeerd was dan de foto te breed geworden. Ik vind het wel oke.
Als je plasma hebt en je kijkt naar een LCD/LED scherm dan zie je dit. Ik mis grijswaarden, de diepte, Veel te hoge kleurverzadiging (eh, hoe zeg je dat bij zwart/wit). Compositie is wel leuk al zijn de boeken vrij prominent in beeld, iets dichterbij? (dan was de storende rechter kant ook weg geweest).

[ Voor 56% gewijzigd door hamsteg op 24-10-2010 20:56 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Je hebt gelijk, nu ik nogmaals kijk. Je had de mini-statief foto's moeten zien, trillende grond werkt ook niet. Toen ik vervolgens uit de hand schoot had ik hier wel bij moeten nadenken. ISO 1 tik hoger (200) en shutter 1 a 2 stapjes sneller. Damn, nou ja, ik ben even blij geweest met deze foto ;) Thanks!

Jouw foto: ik vind het hek storend, onrustig. Een mooie lucht die weerspiegelt was in mijn beleving mooier geweest.
Ik wil best geloven dat die apparaten nogal wat trillingen doorbrengen naar de grond ja, funest voor ons plaatjesschieters :P

Wat betreft mijn foto: tnx. Het zal ongetwijfeld nog wel eens gaan regenen deze week dus zal de foto ook eens proberen te maken zonder hek erop. Moet haast wel lukken ;)

@Freakout: tnx voor je comment. Je bedoelt alleen de weerspiegeling, en dan niet het blad erin?

Jou foto: Qua compo beste lekkere foto, maar ik vind de zwarte delen veels te zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1367/5105352367_d08329877f.jpg
Genomen tijdens een een concert op school. Ben er zelf wel tevreden over, compositie is volgens mij wel aardig gelukt, ik heb er verder niks maar aan zitten knippen of iets dergelijks, ik heb de belichting iets omlaag geschroefd zodat de donkere delen ook echt donker zijn. Misschien dat hij in zwart wit nog wel beter uit komt, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Freakout: Vind je foto qua compositie wel mooi, maar hij is net een tikkie te donker. De geringe scherptediepte past goed bij de foto.
Marcel: Prachtige foto, goeie compositie. Dramatisch, maar niet gecompliceerd.
Wavemaster: Mooi portret, het contrast is in de foto erg mooi. De witte tegel muur valt bijna weg en er is een duidelijk contrast tussen jou en de muur, maar zorgt toch voor een minder saaie en steriele achtergrond.

[ Voor 5% gewijzigd door MPeek op 25-10-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MPeek schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:52:
[afbeelding]
Genomen tijdens een een concert op school. Ben er zelf wel tevreden over, compositie is volgens mij wel aardig gelukt, ik heb er verder niks maar aan zitten knippen of iets dergelijks, ik heb de belichting iets omlaag geschroefd zodat de donkere delen ook echt donker zijn. Misschien dat hij in zwart wit nog wel beter uit komt, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Je foto komt wat statisch over. Een "dood" moment levert wel de scherpste foto's, maar mist de dynamiek van de actie. Heb je er meer? Dik kans dat een "bewogen" foto beter overkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik sluit me aan bij Toff. Je foto komt erg statisch over zo op deze manier.

Lichtstraal vind ik erg tof, en dat beetje kleur dat je erachter nog zit vind ik een aardige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@MPeek: Ik vind het wel iets mysterieus hebben. Alleen is het niet duidelijk dat het een concert is... Een gitaar of de microfoon bij de mond had het mijn inziens afgemaakt.

@Freakout: het zwart wit geeft een mooie sfeer. Het zwarte is inderdaad erg zwart, waardoor je niet kunt zien of de man een baard heeft of dat hij zijn hoofd verstopt heeft in zijn jas, haha. Verder leuke foto, kijkt lekker weg.

@marceltuit: niets mis met de foto, maar hij mist 'spanning'.

@wavemaster100: damn, strakke plaat. Jammer van de missende elleboog. Verder super strak, de emotie in je gezicht is geweldig. Lekker hooligan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@wavemaster100
Ik vind het een heel nette plaat. Enigste wat ik jammer vind is dat de tondeuse een draad heeft, maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk. Maar die blik spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 13-09 17:08
@Freakout Het zwart is niet te zwart, maar de algehele toning is te donker, er missen middentonen in de foto.

@MPeek mooie foto, niet veel op aan te merken op zich.

@marceltuit Ik vind hem een beetje saai

@sapphire Mooi, typisch Rijnsburg.

@hamsteg Leuk idee maar de compositie is wat minder.

@wavemaster100 Heel mooi gedaan

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 14-09 12:45
Dit is nog een andere foto van die dag:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1098/5105948246_1eed8f618a.jpg
Minder statisch en minder mysterieus, maar dat hoeft natuurlijk ook niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 11:59
@Freakout1: Hele mooie foto! Zwart-Wit voegt bij dit soort platen echt wat toe!
@MPeek: Ik vind je eerste foto mooier dan de tweede, bij de eerste creëer je dramatisch effect. Bij de tweede valt het een beetje weg.

Nog een foto van mijn kant :). Een Schotse Hooglander die aan het grazen is.
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/576/17102010asc2818.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Het had een leuke foto kunnen zijn, mits de kleuren niet zo flets waren geweest en de koe niet met zijn kont naar je had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is niet flets hoor :) Eerder de achtergrond die niet leuk is/stoort. Voor de rest best leuk !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Nickyboy: Ik vind ook dat hij iets te flets is, misschien de saturation een klein beetje omhoog?

Wat van mij:

Ik weet niet of het iets is hoor, maar ik post hem maar gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TMW0Fmn__vI/AAAAAAAABLM/xlJJgaDljHY/s800/IMG_7949_edit.jpg

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bijknippen aan de onderkant + ietsje lichter maken dan is die goed :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Vandaag weer even het bos in geweest met de hond. Er zijn mooie herfstkleuren te vinden.

Deze foto hieronder heb ik gemaakt in een wal van dood hout. Dat als afscheiding dient van de zandverstuiving bij Harderwijk. Vind het persoonlijk een erg mooie foto :) Wellicht had het hout helemaal scherp gekund (F1.8), maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer iets speels hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1081/5118392389_ff55f0ff91_z.jpg
IMG_3604 by Steph Mulder, on Flickr

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
@Sephone

Het doet me persoonlijk weinig, de foto is op teveel plekken onscherp. Verder zou ik met zo een onderwerp wat met de kleuren spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Nickeyboy: Nee hoor zeker je saturatie niet omhoog gooien, dat is zó goedkoop en onnatuurlijk (in dit geval).
Ik vind je koe wel mooi, lekker detail in z'n vacht enzo. :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@nero355:
Zo beter?
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TMfkI06bneI/AAAAAAAABLg/4W5iMbzKVsg/s700/IMG_7949_edit2.jpg

@Sephone:
Vind hem erg mooi, mooie herfstkleuren op de achtergrond en dat het hout niet overal scherp is heeft op de één of andere manier ook wel weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

:Y Ik krijg spontaan zin om daar te wandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Nu is 'ie alleen weer vaag formaat, dan zou ik rechts er ook nog wat vanaf halen. Ik probeer zelf eigenlijk altijd 15x10 (3:2/2:3-verhouding dus) te behouden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
Kijk is aan, eigenlijk voor 't eerst dat ik het fotografie gedeelte van Tweakers zie, en zo te zien is Compizfox hier ook actief .. ;)

Ik zou 'm trouwens zoiets doen:
http://www.creadion.nl/tijdelijk/compiz.jpg

Ga ik binnenkort ook maar is een paar foto's hierneer gooien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:54
Mute schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:48:
Nu is 'ie alleen weer vaag formaat, dan zou ik rechts er ook nog wat vanaf halen. Ik probeer zelf eigenlijk altijd 15x10 (3:2/2:3-verhouding dus) te behouden.
Ik vind nu ook dat er rechts boven een groot licht vlak zit, wat je aandacht wegtrekt van het bospad.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, misschien rechts er idd iets vanaf halen. Ook niet te veel denk ik, want dan blijft er weer zo weinig over van dat water.
De lucht (dat lichte stuk dus) moet ik idd misschien ook iets donkerder maken. Vind het zelf overigens wel meevallen, dat het de aandacht wegtrekt.

@Creadion: Haha, wist niet dat jij ook op Tweakers zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
@Freakout1: Mooi zo met die boeken op de voorgrond, verder is het erg donker.
@Mpeek: Als foto an sich mooi, als concertfoto niet; daarvoor mist het teveel actie. Je tweede foto vind ik als concertfoto al leuker.
@Nickeyboy: Mooi beest, maar een ander aanzicht was misschien leuker geweest.
@Compizfox: Ik zou lokaal de lucht wat onderbelichten, verder leuke foto.
knip

Nu mijn bijdrage. Is gemaakt in Bath, Engeland. Niet dat je dat in de foto terugziet of zo, het is slechts achtergrondinformatie. :+ Toen ik er mee bezig was in Lightroom was het effect uiteindelijk zo dat het een oude foto leek, eenmaal op Flickr lijkt hij slechts vrij donker. Snap d'r niks van. Maar alsnog is ie niet helemaal verpest en vind ik 'm wel tof:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1388/5118113760_4f8e2cfb2a.jpg
Lost In History by Met Bas, on Flickr

Zullen we overigens met z'n allen afspreken dat we niet reageren op de zgn dump-and-runners? Ik zie het best vaak gebeuren dat mensen zonder commentaar op anderen zomaar een of andere boutfoto dumpen, en er vervolgens door de goedheid/onoplettendheid van anderen nog commentaar op krijgen ook. Zolang niemand reageert op dat soort posters loont het ook niet meer om te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 27-10-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
@Sephone: vind je foto prachtig. Ik vind zo'n compositie's altijd wel knap. Het mysterieuze van het bos komt goed naar voor.
@Compizfox: Ik mis een beetje het einde van de weg, eigenlijk... Mijn oog volgt die lijn, en komt eigenlijk nergens uit.
@Armada: Ik zie inderdaad dat het een oudere foto is, of dat het de bedoeling is ;) Ik had het rood er feller laten uitkomen, nu vind ik dat het teveel opgegeten wordt door de omgeving. Maar ik denk dat dat persoonlijke smaak is :-)

Mijn foto, gemaakt in Parijs, in het Panthéon. Het betreft de slinger van Foucault (linkje)

Afbeeldingslocatie: http://www.philip-de-vos.be/fotoportfolio/fotos/Architectuur/SlingerVanFoucault.jpg
Ik vond het niet eenvoudig om de juiste weerspiegeling en de juiste sluitertijd te vinden. In combinatie met op het juiste moment afdrukken, was ik dus een klein halfuurtje zoet met een foto te maken :-)
Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

skateflip schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:15:
@Compizfox: Ik mis een beetje het einde van de weg, eigenlijk... Mijn oog volgt die lijn, en komt eigenlijk nergens uit.
Ik vind dat juist bijdragen aan de foto. Het geeft juist een beetje mysterie. 'Wat is er na de bocht?'
De overbelichte lucht is wel een beetje jammer, en dat de rechterbovenhoek sowieso zo helder is.
Wat vinden jullie er van?
Ik vind de reflectie cool, en snap daarom ook dat je hier aardig wat tijd aan kwijt bent geweest. ;)
Wel vind ik hem vrij donker. Het zal wel vrij donker geweest zijn daarbinnen, misschien had je je ISO een stapje omhoog kunnen doen (langere sluitertijd zal wazige bal geven)?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Inderdaad, langere sluitertijd gaf wazigere bol, en hogere iso gaf te veel ruis, ik had dus geen keuze, jammer genoeg :D

Op die manier kan je het ook zien, maar dan vindt ik de kleuren te fel, om mysterieus te zijn.
Vind het op zich een mooie compositie, eigenlijk, maar ik denk dat er meer mee te doen was :-)

Ben zelf ook maar een beginnende amateur, dus ik kan er natuurlijk compleet naast zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb de rechterbovenhoek lokaal iets onderbelicht, ik vind het alleen een beetje jammer dat nu de boomtoppen ook donkerder zijn geworden. Maar voor iemand die het niet weet valt het niet op ;)
Heb ook wat 'herfstkleuren' iets geboost.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TMh7GcOHkbI/AAAAAAAABMU/k8j4BMj0Wxw/s750/IMG_7949_edit3.jpg

http://lh6.ggpht.com/_tHO...bzKVsg/IMG_7949_edit2.jpg
vs
http://lh5.ggpht.com/_tHO...Mj0Wxw/IMG_7949_edit3.jpg
dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 27-10-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
knip

@Compizfox
De foto is inderdaad beter zo. Ik vind het juist wel mooi dat je bij de laatste versie van je foto hem niet hebt ingekort. Zo komt mooi de lengte en diepte van het pad goed naar voren.

@skateflip
Mooie foto. Persoonlijk had ik iets meer gedaan met de schepte diepte zodat het onderwerp (die kogel) meer naar voren was gekomen. Maar misschien had je er dan nog wel een half uur gestaan :)

knip

@Nickeyboy
Tja, persoonlijk doet het mij niet zoveel. De kleuren zijn niet echt bijzonder en de compositie ook niet echt, de kont. Het onderwerp is daarbij wel bijzonder, want niet iedere dag zie je dergelijke koeien. Misschien een rede om nog eens terug te gaan (als dat mogelijk is) en proberen een foto te maken waarbij het onderwerp de kans krijgt om zich beter te presenteren.

[ Voor 42% gewijzigd door PowerUp op 27-10-2010 22:59 ]

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Eerlijk gezegd was 't water me niet eens opgevallen, geen idee waarom niet, want heb 'm zelfs open gehad in Photoshop, maar zo is die inderdaad beter, niks meer aan doen ;)

Foto die ik een tijd geleden al genomen heb:

Afbeeldingslocatie: http://th06.deviantart.net/fs70/PRE/f/2010/158/7/d/Rivier_de_Berkel_by_Creadion.jpg

edit: Just reading the post above me, verder het topic eigenlijk niet echt doorgenomen. My bad als 't niet de bedoeling is zomaar foto's te posten zonder echt commentaar te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Creadion op 27-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Sephone: Ik heb er eigenlijk wel aan de onderkant iets afgecropt ;) Maar nu in die laatste versie ook wat aan de rechterkant, m.a.w. hij is iets 'ingezoomt'.

@Creadion: Mooie foto, leuk contrast tussen de oranje wolken op de achtergrond en het wat donkerdere water en bomen op de voorgrond.
Misschien aan de linkerkant er heel iets afhalen? Ik zou ook het geheel nog iets lichter maken.
Het is trouwens idd wel de bedoeling dat je commentaar geeft op foto's van anderen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 27-10-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Nickeyboy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:48:
@Freakout1: Hele mooie foto! Zwart-Wit voegt bij dit soort platen echt wat toe!
@MPeek: Ik vind je eerste foto mooier dan de tweede, bij de eerste creëer je dramatisch effect. Bij de tweede valt het een beetje weg.

Nog een foto van mijn kant :). Een Schotse Hooglander die aan het grazen is.
[afbeelding]
Het lijkt een beetje op het beeld wat je krijgt met een snelle 50mm lens wide-open op grote afstand. Mijn Sigma 50/1.4 Minolta 58/1.2 zijn wide-open op grotere afstand niet zo contrastrijk.
Kortom, ik zou er een tikje meer contrast ingooien, want zo is het zonde van de verder goede plaat.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
Bedankt voor alle reactie op mijn vorige foto! Ik post nog een foto van dezelfde soort koe.
Beetje andere compostitie.

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/5611/17102010asc2808.jpg

@universal creations: Die vorige foto was niet met zo'n lens gemaakt. Was een iets grotere afstand, daarvoor gebruik ik de 180mm, bij deze foto's op f2.8.

@Armada: Hele gave foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
@Compizfox: Ik vind hem inderdaad veel beter zo, hij lijkt scherper, en de herstkleuren komen er mooi uit. Het groene van het gras en dat gele van de rechtse bomen passen mooi bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

OK, thanks :)

@Nickeyboy: Deze is qua compositie een stuk beter. Ik vind alleen de bokeh niet mooi.

[ Voor 85% gewijzigd door Compizfox op 28-10-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
@Nickeyboy, persoonlijk zou ik hem denk ik iets donkerder doen, het komt mij nu allemaal zo licht over.. Zelfde voor de foto die je hiervoor hebt geplaatst. Contrast iets hoger gooien en de exposure iets lager. Misschien dat je ook nog wel wat met de saturation kan schuiven (zwart wit lijken ze me ook mooi).
@Creadion: Mooie foto, leuk contrast tussen de oranje wolken op de achtergrond en het wat donkerdere water en bomen op de voorgrond.
Misschien aan de linkerkant er heel iets afhalen? Ik zou ook het geheel nog iets lichter maken.
Heb wat geprobeerd, maar denk niet dat 't er mooier op wordt om een gedeelte van de linkerkant weg te halen:

http://fotografie.creadion.nl/tweakers-net/Berkel_full.JPG
http://fotografie.creadio...rkel_littlebitoffleft.JPG
http://fotografie.creadio..._littlebitmoreoffleft.JPG

edit: Dit is wel weer een verbetering (imo): http://fotografie.creadio...-net/Berkel_zoukunnen.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Creadion op 28-10-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die derde foto wordt het sowieso niet, dat is inderdaad er toch te veel af.
Maar ik weet nog niet welke ik mooier vindt, die eerste of die tweede...
offtopic:
Je quote-tag doet het niet goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 28-10-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Sephone: Ik vind de boomstronk een mooie vinding, om een of andere reden blijf ik er naar kijken. De bokeh is erg onrustig, in dit geval is dat een mooie aanvulling op het onderwerp.
Compizfox: De tweede is idd beter dan de eerste, mooi gecorrigeerd.
Armada: Mooie 'oude' look over je foto, niet overdone. Netjes. Ik ben het niet met skateflip eens, als het rode versterkt wordt dan is deze stijl teniet gedaan.
Skateflip: Mooie compositie, maar veel te donker naar mijn smaak. Heb je in RAW geschoten? Dan kun je hem nog iets oplichten :)
Nickeyboy: Ik mis wat contrast in deze foto, verder netjes gedaan.

Ik heb de volgende foto gisteren in Brugge gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4125/5121931366_441b3799e8.jpg

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
@Armada
Ik vind de verhouding/compositie wat vreemd, verder een leuke foto.
@Skateflip
Opzich boeiende foto maar ik zou er iets meer kleur in willen zien. Wel mooie compositie.
@Compinfox
Rechtsboven bij de bomen zit een soort gloed wat natuurlijk niet hoort en de kleuren van de bomen daar vind ik ook net iets teveel aangedikt. Ook zou ik liever het weggetje nog wat verder door zien lopen, maar dat is voor iedereen verschillend. Wel een leuke foto om te zien.
@Creadion
Ik zou de foto iets lichter maken. Wel mooie compositie en een mooie lucht.
@Hickeyboy
Ik zie liever toch wel de ogen van het beest. Om zo te zien is het een leuke foto, maar ik mis gewoon de ogen.
@psyBSD
Iets meer ruimte boven de kerk zou ik prettiger vinden. Verder is vind ik het een beetje een saaie foto. Dat moet het misschien ook wel uitstralen.

Deze foto is gemaakt op de Dutch design week in eindhoven.
Deze familie was een spelletje aan het spelen op een nieuw soort sjoelbord. Er zaten magneten in verwerkt en je moest de balletjes op de bepaalde rondjes zien te krijgen. Best leuk om te zien en doen.

Vind het zelf leuk dat het goed gelukt is om beweging in de foto te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/tweakers/dutchdesignweek-1105.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik vind het goed gelukt, mooie sprekende foto. Wel minpuntje vind ik de vrouw rechts die net wat teveel afgesneden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
walletje-w schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:57:

@Hickeyboy
Ik zie liever toch wel de ogen van het beest. Om zo te zien is het een leuke foto, maar ik mis gewoon de ogen.

Deze foto is gemaakt op de Dutch design week in eindhoven.
Deze familie was een spelletje aan het spelen op een nieuw soort sjoelbord. Er zaten magneten in verwerkt en je moest de balletjes op de bepaalde rondjes zien te krijgen. Best leuk om te zien en doen.

Vind het zelf leuk dat het goed gelukt is om beweging in de foto te krijgen.
[afbeelding]
Nog even over dat beest: Ik ken die beesten al jaren maar heb nog nooit de ogen gezien, kortom de vacht zit bijna altijd voor de ogen :P .

Over jou foto:
Heel leuk! Erg dynamisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Nickeyboy schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Nog even over dat beest: Ik ken die beesten al jaren maar heb nog nooit de ogen gezien, kortom de vacht zit bijna altijd voor de ogen :P .
Hmm, zit wat in ja. Dan is het wellicht gewoon wennen. Ik kijk wel heel veel naar de horens net alsof dat zijn ogen zouden zijn }:O
Over jou foto:
Heel leuk! Erg dynamisch!
Dank je :)

Heb laatst deze foto ook nog gemaakt. De lucht vond ik prachtig qua kleur maar omdat het allemaal zeer snel moest ben ik nog niet tevreden over de scherpte.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/tweakers/_DSC1017-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Walletje-W 11:57: Leuke foto. BEweging van de rondlopende mensen is erg tof vastgelegd. Het gebrek aan scherpte bij de 3 personen rond de tafel vind ik weer wat minder. Ook de afgesneden vrouw vind ik zonde.

@walletje-w 14:20: lucht is op zich mooi, maar onscherpte is te storend aanwezig. is het overigens een idee om misschien minimaal 1 andere foto van iemand anders er tussendoor te laten ;)

@psyBSD: Gave foto. Compositie is prima wat mij betreft. Toren steekt ook netjes af tegen de toch wel saaie luct. Mooie foto dus!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1232/5126723914_fb91143904_z.jpg
Line of trees by Marcel Tuit, on Flickr

Eentje van een paar weken terug toen ik gewoon eens de regio in gegaan ben. Vond dit wel een leuk plaatje zo met de bomen rechts en de leegte links. Wat ik wel jammer vind is de beetje onscherpte in de bomen links :(

Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het lijkt alsof je links en rechts onafhankelijk hebt bewerkt. Ik denk dat je ook teveel bent uitgeschoten met zwart en schaduwen donkerder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
marceltuit schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:01:
@Walletje-W 11:57: Leuke foto. BEweging van de rondlopende mensen is erg tof vastgelegd. Het gebrek aan scherpte bij de 3 personen rond de tafel vind ik weer wat minder. Ook de afgesneden vrouw vind ik zonde.

@walletje-w 14:20: lucht is op zich mooi, maar onscherpte is te storend aanwezig. is het overigens een idee om misschien minimaal 1 andere foto van iemand anders er tussendoor te laten ;)

@psyBSD: Gave foto. Compositie is prima wat mij betreft. Toren steekt ook netjes af tegen de toch wel saaie luct. Mooie foto dus!

[afbeelding]

Eentje van een paar weken terug toen ik gewoon eens de regio in gegaan ben. Vond dit wel een leuk plaatje zo met de bomen rechts en de leegte links. Wat ik wel jammer vind is de beetje onscherpte in de bomen links :(

Knip eens een stukje van de linkerkant af zodat de lijn in het water tussen licht en donker in het midden zit en de foto "symmetrisch" is.

Volgens mij kijkt dat veel beter weg.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
@Marcel: Ik mis de symetrie, volgens mij komt je plaat dan beter uit, symetrie door de schaduwlijn, maar onderbroken door de a-semetrische plaat.. (Of zo, dit klinkt wazig hoor...)

eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4110/5092712576_b407bbcf7a_z.jpg
DSC_0020 by joeltje, on Flickr

NYC parking

Geen echte rechte lijnen te vinden, en de drukte van de plaat vond ik wel sprekend voor de locatie en het onderwerp. Weer eens wat anders dan een hoog gebouw en yellow cabs...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs142.snc4/36482_1485178687862_1185744482_31451587_7898904_n.jpg

NA het uitzoeken van de vakantiefoto's van afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Geen van beiden ogen is scherp en daarmee is 'ie als portretfoto bij voorbaat al mislukt. Daarnaast zie ik uitgebeten witte stukjes die je met Photoshop of Lightroom makkelijk had kunnen corrigeren. Een gemiste kans met deze foto, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
eens met Armada. btw, je dient ook commentaar te geven op andere foto's.

DeWit, je foto heeft veel potentieel, maar bij een portret moeten de ogen scherp zijn... Eerste snelle blik was echt een "wow", maar hij mist het nu... zonde... Een neus zegt immers veel minder dan de ogen..(positieve feedback)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@deWit: Vind het jammer van de onscherpe ogen. Verders wel een goede foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1419/5128438227_21857b6e80.jpg
Green Leaf by RvdPas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
marceltuit schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:01:

[afbeelding]

Deze foto is qua onderwerp en kleuren best tof, maar ik denk dat je echt direct de afbeelding uitgeduwd word door de compositie, misschien een crop waar er veel meer gras/land te zien is tov de bomen? ;)
Symmetrisch zou ik niet proberen in deze foto, dan worden de bomen het onderwerp, en dit lijkt me totaal niet fijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
@Razor90
Ik vind de schaduw van het andere blad vrij storend, aan de andere kant heeft het wel wat > een blad in een blad.
Je bokeh vind ik erg goed gelukt!

Ik heb deze foto in Antwerpen gemaakt, op het station. Zat zelf te twijfelen om de foto z/w te doen en de palen links in hun eigen rood/bruine kleur. Echter ben voelde ik meer voor deze look. Ben benieuwd.
Was overigens 's avonds.

Is vanuit de hand geschoten met een Nikon D90 en Sigma 24-70 - ISO 2000 - 32mm - F5.6 - 1/30 sec.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1160/5128689833_3880d909c2.jpg

Iets hogere res: http://www.flickr.com/pho...3/sizes/l/in/photostream/

[ Voor 7% gewijzigd door Nismod op 30-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties voor mijn voorgaande foto.

@Universal Creations: ben het wel met je eens dat het lijkt alsof links en rechts afzonderlijk met kleur bewerkt zijn. is toch echt niet zo, daar was het gewoon iets lichter dan onder de bomen ;)

@MewBie: Had ik al naar gekeken, vind ik niks. De bomen trekken zo te veel de aandacht.

@Joeltje: enerzijds toffe plaat, anderzijds vind ik hem voor het mooie iets te druk.

@Nismod: mooi lijnenspel. Je wordt lekker de diepte ingetrokken. Alleen jammer van die afgesneden paal links.

Hierbij weer eentje van mij. Gisteren naar de Brouwersdam getrokken om vooral mijn nieuwe Camera te leren kennen. Op een gegeven moment een gigantische plensbui op m'n dak gekregen, en na afloop maar even geprobeerd wat auto's mee te trekken. Deze vond ik erg gaaf door het opspattende water. Vraag me alleen af of de auto niet te veel in het midden staat :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1149/5131549854_3637927f0d_z.jpg
Playing after the rain by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
@wallletje-w, ziet er uit als een erg goede foto! Zal hem wel wat groter willen zien.

@marceltuit, Naar mijn idee een geslaagde foto, ik denk persoonlijk niet dat je er nog wat mee moet doen (zoals inkorten) en ook de belichting is gewoon goed. Goeie foto! ;)

@joeltje, zoals je zelf al zegt passen de drukte en de "niet rechte lijnen" perfect bij dit onderwerp. Ik denk dat, wil je een foto van dit onderwerp maken, dit je beste standpunt is. (deze geeft ook 't meest overzicht en je ziet best snel waar je naar kijkt)

@deWit, een goeie foto, echt een momentopname, wel was het inderdaad beter geweest als de ogen scherper waren maar dit heeft ook wel weer wat. Zowiezo een leuke vakantiefoto! ;)

@Razor90, zoals eerder al is gezegd, A leaf in a leaf, goeie foto, verder eigenlijk vrij weinig over te zeggen.

@Nismod, 't zou idd wel vet zijn als je de kleur van de palen nog wel door laat komen, nu vind ik hem niet zo intressant, waren de palen nog wel in kleur dan was die voor mij waarschijnlijk intressanter geweest.

@marceltuit, Geslaagde foto, je ziet de regenbui nog hangen en het busje geeft echt een soort van "rally-achtig" gevoel, maar toch is 't geen verotte/vieze/kapotte auto (nog mooi wit). 't opspattende water daar inderdaad bij, en misschien had de auto nog iets meer naar links kunnen rijden maar ik denk niet dat dat érg veel verschil maakt.

Als ik weer foto's gemaakt heb zal ik deze ook weer plaatsen, beetje dreug als ik allerlei oude foto's hier neer ga gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks Creadion :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn naam zegt 't al, ben hier nieuw, zo ook in fotografie (nou ja, nieuw... laten we zeggen beginnend). Dus mss niet heel technische comments, maar meer op gevoel.

@walletje-w: mooie blur van achtergrond(mensen), had dit ook graag gezien in het spel. De speler en toeschouwers hadden idd scherp moeten zijn. De vrouw rechts of helemaal erbij, of niet IMO.
Je tweede foto: kleurstelling is idd mooi, mooi veel lucht en weinig anders.

@marceltuit: mooie situatie, leeg>licht, vol>donker is mooi. Op een of andere manier stoor ik me wel aan het niet-symmetrisch zijn.

@joeltje: mooi geschoten, maar wat is het onderwerp? Ik zie eigenlijk teveel...

@deWit: technisch idd mss wat haken en ogen aan, maar mijn eerste gevoel blijft overheersen: wow!

@Razor90: mooie kleuren en goede onscherpe diepte! Had wel graag meer gezien van andere bladeren en/of omgeving. Het blad vult nu bijna heel de afbeelding.

@Nismod: mooi, maar ben toch ook benieuwd naar je bewerking met deels kleur...

@marceltuit: positie van de auto lijkt mij prima zo, mss wat minder asfalt op de voorgrond.

Zo, nu ik nog. Brand maar los s.v.p. Voor diegenen die de kennis beschikken, gooi er ook wat technische tips tegenaan, daar ligt voor mij nog veel te leren. Foto gemaakt met de volgende settings: 35mm, F3.5, 1/640 sec.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1072/5132333516_ef50551804.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

newintown: voorgrond veel te donker. Daardoor kun je gerust een behoorlijk stuk croppen aan de onderkant.
Je onderwerp (de bergen en de zonnestralen) vallen weg onder de prominent-aanwezige voorgrond en de takken in het beeld.

Ik zou de boel wat bijlichten en de shadows dan wat sterker maken om het silhouet erin te laten.
(deze tip heb ik laatst van UniversalCreations gekregen en die werkt ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 31-10-2010 22:09 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:37:
@walletje-w: mooie blur van achtergrond(mensen), had dit ook graag gezien in het spel. De speler en toeschouwers hadden idd scherp moeten zijn. De vrouw rechts of helemaal erbij, of niet IMO.

Je tweede foto: kleurstelling is idd mooi, mooi veel lucht en weinig anders.
Als je goed kijkt zie je dat het balletje ook nog onscherp is. Dat is in een grotere versie duidelijker te zien maar dat valt in deze foto vooral op door het gele spoor van de weerspiegeling op het balletje.
Zo, nu ik nog. Brand maar los s.v.p. Voor diegenen die de kennis beschikken, gooi er ook wat technische tips tegenaan, daar ligt voor mij nog veel te leren. Foto gemaakt met de volgende settings: 35mm, F3.5, 1/640 sec.

[afbeelding]
Prima foto als je aan de onderkant nog wat zwart eraf haalt.
Ook zijn de takjes (lange dunne sprietjes) op de voorgrond iets te veel aanwezig.

Als ik eventjes verder mag gaan als kort kritiek en als je de volgende keer weer in zo'n situatie staat.

De lucht is overbelicht dat komt waarschijnlijk doordat de camera het hele beeldvlak goed belicht wou hebben, en dan gaat het compromissen maken. Je hebt nu dus een soort 'doorkijkje' van een silhouet en een prachtige lucht daarachter die overbelicht is.

Ik zou de volgende keer dat doorkijkje weglaten en enkel de sfeer van de lucht en de mooie vervangende bergen meenemen in de foto. De lichtstralen zijn prachtig (ook in deze foto ;) )
Een doorkijkje kan goed werken met zo'n foto maar dan moet je naar mijn mening een volledig kader hebben, dus links, rechts, boven en onder een silhouet, en dat zou in dit geval met mooie bladeren prima staan. (nu moet dat natuurlijk wel aanwezig zijn)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Laatst online: 09-09 14:45
@walletje-w:
Foto heeft naar mijn idee wel een vorm van dynamiek. Persoonlijk zou ik de dynamiek juist verwachten in het onderwerp van de foto. Bijvoorbeeld zo'n mooie "motion streep" achter zo'n sjoelding aan. Snap je wat 'k bedoel?

@walletje-w2:
Lekkere kleuren, scherpte ontbreekt echter op de bomen aan de rechterkant. Ik zou hem iets anders croppen wellicht.

@marceltuit:
Hmm. Lastig. Kleuren van het gras zijn lekker, wolken zijn grauw... Die combi vind ik wel prettig. Het is net geen landschapsfoto, mis daardoor een beetje een onderwerp eigenlijk. En, jammer van die rooie auto in de verte... ;)

@joeltje:
Ik moest twee / drie keer kijken voordat ik snapte wat ik zag. Dat betekend dat ik lang naar je foto heb gekeken ;) De drukte op de foto is sterk aanwezig, met name door de lijnen, echter de compositie van de auto's maakt het weer lastig om te zien wáár je nu echt naar kijkt. Me like! Klein puntje, in mijn beleving was ie nóg gaver geweest als je dat hoekpunt van de staalconstructie niet had gezien. Als je iets naar links was opgeschoven had je die grote plaat er net niet op gehad, maar wel al die vette lijnen...

@deWit:
Ik persoonlijk ben niet echt van de portretten, in de zin van, ik schiet ze niet zo vaak. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Klein detail is dat ie scherp lijkt op zijn/haar neus en niet op de ogen. Vind ik jammer. Ik vind de compo wel oké.

@Razor90:
Heb even op je flickr profiel gekeken en daar staan mooie plaatjes tussen. Deze vind ik, gezien je andere werk, niet zo. Kleuren en scherpte zijn wel lekker trouwens!

@Nismod:
Lekker! Mooie plaat zeg. Strak, goeie z/w omzetting. Staat naar mijn idee nog ietsjes scheef (naar rechts) maar heerlijk scherp, vette lijnen... Nice!

@marceltuit2:
Moment lekker vast gelegd. Persoonlijk te veel asfalt op de voorgrond, had de auto aan de onderzijde korter gecropt en boven zo gelaten. Wat een vette wolk!

@newintown99:
Cool shot! Ben het alleen roerend met Deathchant eens. Onderin stuk wegsnijden. Horizon staat ietsjes scheef, dus rechtrekken. Horizon, zonnestralen, bergen... Vette plaat!

Reed vanavond terug naar huis, camera in de auto omdat ik mijn nieuwe aanwinst (SB-600) even moest showen. Ik zag vlak bij huis is mijn ooghoek wat kleurtjes, keerde en heb op Pools militair ereveld in Breda onderstaande geschoten. Wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4007/5132797759_45d02c04fd.jpg
Klik voor groter

Zelfkritiek: Jammer van de schaduw op de steen. Kwam door een aantal hekken die er stonden. Daardoor ook rechts eigenlijk te krap gecropt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@joeltje: interessant onderwerp, kleuren zijn goed, maar dat blauw mag wat meer overdreven worden (de wit-balans mag van mij wat cooler).
@deWit: grotere scherptediepte en iets meer naar voren zodat het voorste oog scherp is. Idee verder goed.
@Razor90: die schaduw verpest je onderwerp. Beter een ander blad kunnen kiezen waar niet zo'n schaduw op viel. Verder wel fijne kleuren en die highlight aan de randen van het blad vind ik ook mooi.
@Nismod: vertekening wat weghalen, zodat verticaal ook echt verticaal is, want dat is namelijk in deze foto van belang. Verder mis ik wat contrast. Verder goede keuze qua scherptediepte en perspectief.
@marceltuit: wat verder croppen, want de auto is nogal klein en het opspattende water is niet echt duidelijk.
@newintown: lichtstralen zijn goed gevangen. Teveel zwart op de voorgrond. Over de scherpte/onscherpte verdeling ben ik nog helemaal uit. Het blad scherp geeft wel een apart gevoel, maar het onderwerp is toch wel het prachtige licht, wat er nu minder goed uitkomt.
@ThaZiP: ik vind je perspectief en uitsnede niet goed gekozen, de kruizen zijn zo weggedrukt achterin. Aangezien de kruizen doorgaans in keurige lijnen staan, had ik dat ook graag terug gezien. Een lager standpunt was denk ik ook beter geweest.

Nu mogen jullie losbranden op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1347/5133793272_5222de9a5a_z.jpg

De foto oogt wat druk, maar toch vind ik de sfeer wel goed overkomen. Groot diafragma is geheel tegen "de regels" bij een landschapsfoto, maar het brengt wel meer diepte in de foto. Afwijken van het gangbare vind ik ook leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties op mijn foto. Ik moet bekennen dat ik heel erg zat te twijfelen over hoe ver ik moest gaan croppen, en dus totaal niet kon kiezen. Ik wilde iig die reflectie erop hebben, maar ik kon niet kiezen waar die moest komen :P. Ik zal vanavond eens een plaat plaatsen waarin er wat minder asfalt is.

@ThaZip: wat betreft de auto in de vorige foto: die heb ik bewust erop laten staan :D Over jou foto: Eigenlijk enige minpunt vind ik het hoge standpunt.

@newintown99: Ik sluit me aan bij DeathChant, de voorgrond is te nadrukkelijk aanwezig. Hier kan wat mij betreft nog een stukkie vanaf. Verder erg fijne plaat!

@universalcreations: Lekkere sfeerplaat, vooral door de mist. Toch vind ik hem niet heel erg lekker kijken. Vooral door de naar mijn idee te witte lucht en de onscherpe tak/struik op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Laatst online: 09-09 14:45
@universal creations & marceltuit.
Goed punt! Compleet mee eens! Ik weet ook waarom. Geen statief bij me, alleen een muurtje waarop de camera gestaan heeft. Ik weet het, geen excuus... :) Ik onthoud 'em.

@universal creations:
Lekker de sfeer vast gelegd. Jammer van de overbelichting in de linkerhoek. Die trekt me iets teveel de aandacht. Ik vind de dauwdeken wel very nice vastgelegd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@universal creations: het idee is leuk, maar de overbelichting van de lucht stoort en de compositie is te druk naar mijn mening.
Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)