• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-03 14:39
is inderdaad nogal onhandig en is er een manier om het bericht te verzenden in landscape want daarvoor moet je ook eerst de telefoon terug draaien ?
Verder iemand die nog leuke apps weet ?
Voor de rest dik tevreden van deze telefoon

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03 20:09
Hopjesvla79 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:38:
Thanks, ik ben ook op zoek voor de Wildfire van m'n vriendin :)
Heb je de Brando of het Huismerk besteld/zelf?
Ik heb de huismerk besteld, ook voor mijn Desire aangezien de Brando's er toen nog niet waren.
Werkt perfect.

Vergeet niet de protector erop te doen als je net gedouched hebt en je badkamer gevuld is met stoom. Dan gaat het geheid goed.

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 23:35
Heb m ook net gehaald. Ik moet zeggen, de verleiding is wel erg groot... Hoeveel kwaad zou het doen om het geval alvast tijdens het laden aan te zetten?(A)

• Ghostface9000
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Zou dit iets zijn ?
Lekker goedkoop ?

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:26
Ik heb die ook gehad in een sixpack,vond het helemaal niks.
Heb nu brando ,wel duurder maar wel goed

• Ghostface9000
wat is er dan mis mee ? Oke zal dan ook voor die brando gaan denk ik

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 23:30
Vanmiddag bij de mediamarkt even met de Wildfire gespeeld, erg leuk ding. Het viel me vooral op hoe ontzettend compact hij is, echt een ideaal broekzak formaatje! Het scherm leek me in eerste instantie ook groot zat, alleen bij het tikken van een smsje werd het wel wat krap met het qwerty-toestenbord (ook in landscape vond ik het wat klein). Misschien een optie op het gewone numpad te gebruiken, al kon ik die functie niet direct vinden.

De resolutie viel me trouwens 100% mee, het ligt er misschien aan wat je gewend bent. Ik kom van een Nokia 6300-achtig toestel, dan is elk scherm al beter ;) Toch vond ik het, na meerdere keren afgewisseld te hebben met de Desire en Galaxy, niet tegenvallen! Het enige waar ik tegenaan liep, was de snelheid van de menu's en de kwaliteit van het scherm/resolutie. Daarbij vond ik trouwens wel dat het touchscreen wat minder goed reageerde dan dat van b.v. de Desire, maar dat ligt misschien aan dit specifiek exemplaar? Af en toe gebeurde er gewoon niets, de Desire was elke keer raak. Maargoed, je praat ook over een toestel wat de helft kost van zijn grote broer. Voor het geld vind je niet veel beters denk ik!

• Ghostface9000
Is er ook een manier om apps te sluiten ?
Ik heb bijvoorbeeld battery monitor geïnstalleerd staan en die draait altijd op de achtergrond.
Gaat enkel uit als ik de telefoon opnieuw opstart.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Weet iemand een manier om apps te installeren die de Market niet kan vinden (i.v.m. afwijkende resolutie?)
Ghostface9000 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:21:
Lees je even in, in Android? Android sluit zelf applicaties als dat nodig is...
Dennis Lammers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:25:
Weet iemand een manier om apps te installeren die de Market niet kan vinden
.apk'tjes downloaden en APK Installatie methodes doorlezen will do the trick :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-03 17:23
ovigo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:44:
Heb m ook net gehaald. Ik moet zeggen, de verleiding is wel erg groot... Hoeveel kwaad zou het doen om het geval alvast tijdens het laden aan te zetten?(A)
Niets, dat moet hij wel kunnen hebben hoor. Volgens mij is het niet verplicht om het ding eerst helemaal op te laden voordat je hem aan mag zetten. Overigens staat er wel in het boekje dat het een aantal laad cycli kan duren voordat de accu optimaal is, maar dat bij veel apparaten zo.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Anoniem: 244399

Ghostface9000 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:21:
Ik heb bijvoorbeeld battery monitor geïnstalleerd staan en die draait altijd op de achtergrond.
Gaat enkel uit als ik de telefoon opnieuw opstart.
ik heb advanced task killer ;) werkt erg goed :)
te downloaden in de android market

CLB schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:27:
[...]

Lees je even in, in Android? Android sluit zelf applicaties als dat nodig is...
android sluit niet alle applicaties en het kan gebeuren dat hij daarom erg langzaam wordt.
Programmatje's om deze af te sluiten zijn te downloaden ;)

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
Anoniem: 244399 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:48:
[...]

gebruik ik ook is echt ideaal :)

vandaag mijn hoesje voor mijn wildfire binnengekregen die ik had besteld, past precies :D ken mezelf te goed om hem te gebruiken zonder een hoesje :+

dit hoesje had ik besteld

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Duke Towner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01-2017
Cyclonist schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:52:
Vanmiddag bij de mediamarkt even met de Wildfire gespeeld, erg leuk ding. Het viel me vooral op hoe ontzettend compact hij is, echt een ideaal broekzak formaatje! Het scherm leek me in eerste instantie ook groot zat, alleen bij het tikken van een smsje werd het wel wat krap met het qwerty-toestenbord (ook in landscape vond ik het wat klein). Misschien een optie op het gewone numpad te gebruiken, al kon ik die functie niet direct vinden.

De resolutie viel me trouwens 100% mee, het ligt er misschien aan wat je gewend bent. Ik kom van een Nokia 6300-achtig toestel, dan is elk scherm al beter ;) Toch vond ik het, na meerdere keren afgewisseld te hebben met de Desire en Galaxy, niet tegenvallen! Het enige waar ik tegenaan liep, was de snelheid van de menu's en de kwaliteit van het scherm/resolutie. Daarbij vond ik trouwens wel dat het touchscreen wat minder goed reageerde dan dat van b.v. de Desire, maar dat ligt misschien aan dit specifiek exemplaar? Af en toe gebeurde er gewoon niets, de Desire was elke keer raak. Maargoed, je praat ook over een toestel wat de helft kost van zijn grote broer. Voor het geld vind je niet veel beters denk ik!
Hoe duur kost een los toestel bij de mediamarkt? Ik ben namelijk op zoek naar de laagste prijs van de Htc Wildfire. Op tweakers pricewatch staat die het goedkoopst voor 242 euro. Ergens had ik gelezen dat die bij de mediamarkt 222 euro was, maar ik weet niet of dat een tijdelijke aanbieding was, aangezien de website van de mediamarkt 259 euro aangeeft. Excuses als dit soort vragen niet in dit topic thuishoren, maar het scheelt me weer een tripje naar de winkel :) .

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-03 12:20
Eergister voor mijn zusje de Brando screenprotector besteld voor €16 euro totaal( 2 stuks). Gister zijn deze dan ook binnengekomen.
Hij zit gewoon perfect op de telefoon. Het zal wel even wennen zijn betreft het scrollen etc op de screen. Maar goed ze wilt er geen krassen op hebben, al heeft ze er momenteel 2 kleintjes opzitten.
Ik heb het zonder douche etc gedaan gewoon goed schoongemaakt en erop plakken/leggen. Zit geen enkel stofje onder.

• Cyclonist
  • Laatst online: 19-03 23:30
Duke Towner schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:02:
[...]

Hoe duur kost een los toestel bij de mediamarkt? Ik ben namelijk op zoek naar de laagste prijs van de Htc Wildfire. Op tweakers pricewatch staat die het goedkoopst voor 242 euro. Ergens had ik gelezen dat die bij de mediamarkt 222 euro was, maar ik weet niet of dat een tijdelijke aanbieding was, aangezien de website van de mediamarkt 259 euro aangeeft. Excuses als dit soort vragen niet in dit topic thuishoren, maar het scheelt me weer een tripje naar de winkel :) .
Dat 222 euro was in Roermond als ik mij niet vergis, ik ben in Eindhoven geweest en daar lag hij voor 244 :)

• ovigo
Is er een probleem ofzo dat je de Android Market alleen maar via 3G mag benaderen of iets dergelijks? Wegens het overzetten van mn nummer zit ik nu nog via WiFi, maar bij eht laden van de servicevoorwaarden van de market blijft ie hangen... Iemand enig idee?
Voor de rest bevalt het toestel wel. Toetsenbord was in begin erg wennen, maar gaat nu al makkelijker:) en dan gebruik ik nog de standaard HTC-ramplank :P

Edit: server tijdelijk niet beschikbaar... *zucht*

[Voor 6% gewijzigd door ovigo op 28-07-2010 12:15]

• Ghostface9000
Nee market werkt ook gewoon via wifi !
Hier in belgie is de telefoon veel duurder in de MM, Goedkoopste winkel is vandenborre.

Zijn er nog mensen met problemen met het keyboard in landscape ?
Meld het hier dan ook even
http://forum.xda-develope...php?p=7381269#post7381269

Zodat het probleem meer aandacht krijgt.
Heb ook een mailtje gezonden naar htc maar gee nreactie

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 18:20
Anoniem: 244399 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:48:
[...]

Hier nog een gebruiker van de advanced task killer. Werkt handig, zeker met de ignore list.

Ik heb mijn Wildfire nu een kleine week. Ik heb geen data abo afgesloten maar maak vooral gebruik van wifi.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Zeer fijne telefoon voor een relatief lage prijs.

Enige nadeel tot nu toe vind ik de batterijduur. Zeker bij gebruik van wifi, af en toe bellen en internetten is de batterij in een dag leeg. 's Nachts uitschakelen van wifi en bluetooth maakt wel wat verschil.
En ik vind de Android market niet prettig werken, maar daar kan m'n Wildfire weinig aan doen natuurlijk ;)

chielmi schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:24:
[...]

Hier nog een gebruiker van de advanced task killer. Werkt handig, zeker met de ignore list.

Ik heb mijn Wildfire nu een kleine week. Ik heb geen data abo afgesloten maar maak vooral gebruik van wifi.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Zeer fijne telefoon voor een relatief lage prijs.

Enige nadeel tot nu toe vind ik de batterijduur. Zeker bij gebruik van wifi, af en toe bellen en internetten is de batterij in een dag leeg. 's Nachts uitschakelen van wifi en bluetooth maakt wel wat verschil.
En ik vind de Android market niet prettig werken, maar daar kan m'n Wildfire weinig aan doen natuurlijk ;)
je hebt ook appbrain app market ;) deze is te downloaden in de android market.
mischien vind je die beter werken.

• ovigo
Goed, dan snap ik het dus niet, hij krijgt het bij mij echt niet voor elkaar om de servicevoorwaarden te laden. Of zou het zijn dat ik per se met de simkaart die ik erbij gekregen heb (maar nog niet werkt) naar de market moet?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 16:39
Echt heeeeeeel jammer dat DatPiff niet werkt op de Wildfire Grrrrrrrrrrr :(

DatPiff

Anoniem: 367942

Anoniem: 257199 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:17:
[...]

op 't eerste zicht: ram, prijs, 2.1 (bluetooth, navigatie, vioce recognition, etc), compacter en precies ook extra sensoren.

edit: amoled ook blijkbaar. Is duidelijk een verbeterde Tattoo zoals de legend een verbeterde Hero is.
Hero zit nu ook op 2.1

• .Gertjan.
Albert020 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:08:
Echt heeeeeeel jammer dat DatPiff niet werkt op de Wildfire Grrrrrrrrrrr :(

DatPiff

[afbeelding] [afbeelding]
Al geprobeerd hem via AppBrain te downloaden? Sommige applicaties kan ik niet via de market installeren (en sommige ook niet via de AppBrain applicatie). Maar als ik met Opera naar de site van AppBrain ga kan ik gewoon alle applicaties downloaden en de meeste doen het ook vrij goed (soms is het scherm net iets te kort en wordt een knopje niet helemaal getoond, maar dat is maar een klein ongemak).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Albert020
.Gertjan. schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 07:36:
[...]

Al geprobeerd hem via AppBrain te downloaden? Sommige applicaties kan ik niet via de market installeren (en sommige ook niet via de AppBrain applicatie). Maar als ik met Opera naar de site van AppBrain ga kan ik gewoon alle applicaties downloaden en de meeste doen het ook vrij goed (soms is het scherm net iets te kort en wordt een knopje niet helemaal getoond, maar dat is maar een klein ongemak).
Had ik gedaan, maar daar vindt hij hem ook niet mee, echt heeeeeeeel jammer, maar het is niet anders.......

• .Gertjan.
Albert020 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 08:04:
[...]

Had ik gedaan, maar daar vindt hij hem ook niet mee, echt heeeeeeeel jammer, maar het is niet anders.......
Ik heb net even gekeken met Opera Mini, als ik dan naar Appbrain.com ga kan ik hem gewoon vinden en waarschijnlijk ook downloaden. Heb je dat ook al geprobeerd?

• Albert020
.Gertjan. schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:14:
[...]

Ik heb net even gekeken met Opera Mini, als ik dan naar Appbrain.com ga kan ik hem gewoon vinden en waarschijnlijk ook downloaden. Heb je dat ook al geprobeerd?
Geprobeerd, lukt niet grrrrrr :-(

• Ghostface9000
Is deze browser zoveel beter of de standaard browser ?

• .Gertjan.
Albert020 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:48:
[...]

Geprobeerd, lukt niet grrrrrr :-(
Mmm, erg vreemd. Ik heb het zelf niet geinstalleerd (ik hoef de applicatie niet). Misschien dat je via appbrain op een pc de package kan downloaden en die dan op je SD kan knallen en hem vanaf daar installeren.

Maar wat gaat er precies mis?
Ghostface9000 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:37:
Is deze browser zoveel beter of de standaard browser ?
Je bedoelt Opera? Ik vind hem niet perse veel beter, ze hebben beiden hun positieve en negatieve kanten. Bij opera heb je de mooie startpagina met thumbs van je veelbezochte sites (geloof dat dat quickdial wordt genoemd). Daarentegen heeft Opera soms wel wat problemen met renderen van sites en vind ik hem wat minder lekker reageren op sommige momenten. Ook werkt het pinch-to-zoom niet altijd even goed in Opera.

Maar sowieso vind ik het wel handig om 2 browsers te hebben, sommige sites en browsers reageren niet altijd even lekker op elkaar.

• Albert020
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:20:
[...]

Mmm, erg vreemd. Ik heb het zelf niet geinstalleerd (ik hoef de applicatie niet). Misschien dat je via appbrain op een pc de package kan downloaden en die dan op je SD kan knallen en hem vanaf daar installeren.

Maar wat gaat er precies mis?
Er gaat niks mis, hij kan de download gewoon niet vinden en dit,
betekend dat hij niet beschikbaar is voor dit type telefoon ( Wildfire )

• .Gertjan.
Albert020 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:21:
[...]

Er gaat niks mis, hij kan de download gewoon niet vinden en dit,
betekend dat hij niet beschikbaar is voor dit type telefoon ( Wildfire )
Als hij niet in de market gevonden wordt (of niet in de AppBrain applicatie) dan is hij inderdaad niet beschikbaar voor de WildFire, echter is het mij bij een aantal applicaties al gelukt om ze op een andere manier erop te krijgen. Zo is de Appie applicatie ook niet via de market te downloaden. Maar als ik met opera naar appbrain ga kan ik hem downloaden en hij lijkt gewoon te werken.

Lijkt af en toe een beetje op luiheid van de developers, of ze willen niet aangeven dat het op meer resoluties past, of ze doen geen moeite of ze zijn gewoon te lui om te testen op een lagere resolutie. Het wordt daarom tijd dat er wat meer Androids komen met de 320x240 resolutie zodat de druk op de developers wat hoger wordt.

• Albert020
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:34:
[...]

Als hij niet in de market gevonden wordt (of niet in de AppBrain applicatie) dan is hij inderdaad niet beschikbaar voor de WildFire, echter is het mij bij een aantal applicaties al gelukt om ze op een andere manier erop te krijgen. Zo is de Appie applicatie ook niet via de market te downloaden. Maar als ik met opera naar appbrain ga kan ik hem downloaden en hij lijkt gewoon te werken.

Lijkt af en toe een beetje op luiheid van de developers, of ze willen niet aangeven dat het op meer resoluties past, of ze doen geen moeite of ze zijn gewoon te lui om te testen op een lagere resolutie. Het wordt daarom tijd dat er wat meer Androids komen met de 320x240 resolutie zodat de druk op de developers wat hoger wordt.
Ik zal Opera eens met proberen, had het alleen met de standaard browser geprobeerd en dat werkte niet.

*** Edit ***

Als ik inlog op appbrain.com en naar my apps toe ga staat hij er tussen,
maar kan hem nergens terug vinden op mijn telefoon?
En hoe kan ik hem nu naar mijn SD kaart downloaden?
Hij staat op appbrain.com in "list Apps on the phone"

[Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 30-07-2010 11:35]

• .Gertjan.
Albert020 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:39:
[...]

Ik zal Opera eens met proberen, had het alleen met de standaard browser geprobeerd en dat werkte niet.

*** Edit ***

[afbeelding]
Probeer die installatie eens te cancellen en via Opera opnieuw te starten. Op een gegeven moment moet hij gaan downloaden en krijg je een status update dat hij gedownload en geïnstalleerd is (links bovenin).

• Albert020
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:42:
[...]

Probeer die installatie eens te cancellen en via Opera opnieuw te starten. Op een gegeven moment moet hij gaan downloaden en krijg je een status update dat hij gedownload en geïnstalleerd is (links bovenin).
Er gebeurt niks.....

*** Edit ***

Weet jij een goede Flash player Hmmmm, Adobe werkt ook al niet met de WildFire.....
Ik wil dan even kijken of ik gewoon via de site kan werken, met de webplayer

[Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 30-07-2010 15:20]

• Ghostface9000
NVMD DELETE

[Voor 98% gewijzigd door Ghostface9000 op 30-07-2010 14:40]

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-03 11:13
Even een ervaring delen. Mijn twee dagen oude Wildefire download wilde opeens geen apps meer van de market place. Bij elke app die in wil installeren zegt hij "Download starten" maar er gebeurt niets.

De eerste twee dagen ging het prima en heb ik diverse apps geïnstalleerd. De usual oplossingen deden niets (aan- en uitzetten, alle apps sluiten, alle downloads storten en weer opnieuw beginnen).

De oplossing: simkaart eruit en via wifi de apps downloaden en installeren. Andere mensen dezelfde ervaring?

Trust me - I'm a lawyer!

• Albert020
Kerminator schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:27:
Even een ervaring delen. Mijn twee dagen oude Wildefire download wilde opeens geen apps meer van de market place. Bij elke app die in wil installeren zegt hij "Download starten" maar er gebeurt niets.

De eerste twee dagen ging het prima en heb ik diverse apps geïnstalleerd. De usual oplossingen deden niets (aan- en uitzetten, alle apps sluiten, alle downloads storten en weer opnieuw beginnen).

De oplossing: simkaart eruit en via wifi de apps downloaden en installeren. Andere mensen dezelfde ervaring?
Nee, heb ik nog niet mee gemaakt.....

• .Gertjan.
Albert020 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:21:
[...]

Er gebeurt niks.....

*** Edit ***

Weet jij een goede Flash player Hmmmm, Adobe werkt ook al niet met de WildFire.....
Ik wil dan even kijken of ik gewoon via de site kan werken, met de webplayer
Voor een betere flashplayer moet je denk ik even wachten op de upgrade naar android 2.2, daar zat geloof ik een nieuwere flash op. Tot dat moment ben ik bang dat je het moet doen met wat er nu op staat. Misschien dat je voor Opera een wat nieuwere flash kunt krijgen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Ik vind dat wel jammer, want ik kom ook al geregeld filmpjes tegen die niet op de mobiele youtube staan. En de normale youtube site weigert om die flash af te spelen. Erg jammer...

Maar aan de andere kant, wees blij dat je in ieder geval iets van flash hebt, dat kunnen de mensen met een veel duurdere IPhone niet zeggen ;)

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-01 21:49
ovigo schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:07:
Is er een probleem ofzo dat je de Android Market alleen maar via 3G mag benaderen of iets dergelijks?
Is het een Apple? }:O

• .Gertjan.
Geintje zeker?

In principe moet de market gewoon werken op WiFi. Probleem is alleen dat voor de WildFire sommige applicaties gewoon niet getoond worden vanwege (mogelijk) compatibility issues (of luie developers die de moeite niet nemen te testen voor 320x240).

• ovigo
Nee, daar lag het niet aan, ben ik inmiddels achter. Het netwerk waar ik zat liet lang niet alles door. (mail deed het ook niet bijv.) Eenmaal thuis deed alles het prima.

• Albert020
Wat zuigt nou meer van je accu, WiFi of 3G ?

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 17:05
Albert020 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:42:
als ik bij de batterij info kijk dan is 29% verbruik van wi-fi.

de batterij is niet super...hij hang elke dag aan de papfles :P

Iseci

• .Gertjan.
Albert020 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:42:
In de handleiding staat dat WiFi het zwaarst is, dan komen dingen als hsdpa en 3g en dan mobiel (2g). Eigenlijk is dat wel logisch, want voor WiFi heb je bijvoorbeeld een extra chip aanstaan terwijl het mobiele netwerk toch altijd wel aan staat. Bij hsdpa is volgens mij de druk op je processor wat hoger omdat dat een extensie bovenop 3g is (en de processor moet gaan rekenen).

Overigens gaat een laptop ook flink korter mee als je WiFi aan hebt staan.

Overigens maakt het niet uit of je WiFi, 3G of wat dan ook gebruikt, wanneer je gaat internetten mag je iedere dag gaan opladen (maar goed uit de review van de iPhone 4G bleek dat die het zelfde "probleem" heeft). Ik denk dat dat een probleem is waar iedere smartphone mee te maken heeft.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-03 21:21
3G en 3G zijn voor de batterij trouwens 2 verschillende dingen :) (ik heb wel geen Wildfire, ter info)

Ik had eerst Base (België) en nu Proximus, en sinds ik bij Proximus ben gaat mijn batterij (zonder 3G ooit af te zetten) gemakkelijk 2 dagen mee, terwijl ik bij Base mobile data moest afzetten of op 2G laten staan om 2 dagen door te kunnen. Geen idee wat het verschil is tussen de twee netwerken, maar ik vond het erg frappant.

• .Gertjan.
Dryhte schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:06:
3G en 3G zijn voor de batterij trouwens 2 verschillende dingen :) (ik heb wel geen Wildfire, ter info)

Ik had eerst Base (België) en nu Proximus, en sinds ik bij Proximus ben gaat mijn batterij (zonder 3G ooit af te zetten) gemakkelijk 2 dagen mee, terwijl ik bij Base mobile data moest afzetten of op 2G laten staan om 2 dagen door te kunnen. Geen idee wat het verschil is tussen de twee netwerken, maar ik vond het erg frappant.
Misschien wat trager? Dan moet de verbinding langer open blijven staan om de data binnen te halen. Ook kan de kwaliteit van de verbinding meespelen. Ik heb het met een van mijn oude telefoons gehad (zo een waar je alleen mee kan bellen en sms-en). Als ik buiten het GSM netwerk zat (of op een plek waar de verbinding zeer instabiel was) was mijn accu binnen no-time leeg.

• Albert020
.Gertjan. schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

In de handleiding staat dat WiFi het zwaarst is, dan komen dingen als hsdpa en 3g en dan mobiel (2g). Eigenlijk is dat wel logisch, want voor WiFi heb je bijvoorbeeld een extra chip aanstaan terwijl het mobiele netwerk toch altijd wel aan staat. Bij hsdpa is volgens mij de druk op je processor wat hoger omdat dat een extensie bovenop 3g is (en de processor moet gaan rekenen).

Overigens gaat een laptop ook flink korter mee als je WiFi aan hebt staan.

Overigens maakt het niet uit of je WiFi, 3G of wat dan ook gebruikt, wanneer je gaat internetten mag je iedere dag gaan opladen (maar goed uit de review van de iPhone 4G bleek dat die het zelfde "probleem" heeft). Ik denk dat dat een probleem is waar iedere smartphone mee te maken heeft.
Yeps, daar hebben ze jammer genoeg nog geen goede accu voor uitgevonden...... :'(

• Surcouf
  • Laatst online: 24-02 22:01
Voor mijn vriendin overwegen we een Wildfire aan te schaffen. Ze heeft nu een HTC Touch Diamond van mij overgenomen. Hoewel ze het toestel prima vindt is er één kenmerk dat haar stoort, mij stoorde dat ook trouwens; als je een telefoonnummer draait en de verbinding met de gebelde tot stand komt gaat het toestel op stand by. Als je bijvoorbeeld met een klantenservice belt moet je vaak door een menu heen en extra nummers intikken. Dat is dus erg onhandig.

Kan iemand mij vertellen hoe de Wildfire zich gedraagt bij het tot stand komen van een belverbinding?

Yo people, take my advice. Take of your pants and slide on the ice!

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:26
Albert020 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:39:
[...]

*** Edit ***

[afbeelding]
datpiff werkt prima op mijn wildfire,via de pc ben ik naar de appbrain site gegaan datpiff downloaden kiezen,
wel even eerst inloggen gmail acount,even later start de download op je telefoon.

• Albert020
alias-pb schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

datpiff werkt prima op mijn wildfire,via de pc ben ik naar de appbrain site gegaan datpiff downloaden kiezen,
wel even eerst inloggen gmail acount,even later start de download op je telefoon.
Dat is zeer vreemd, hier staat hij klaar voor installatie maar kan hem vervolgens niet vinden !!!

Anoniem: 119967

Albert020 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

Dat is zeer vreemd, hier staat hij klaar voor installatie maar kan hem vervolgens niet vinden !!!
Heb je ook Fast web installer ?
Dan kan je het naar je telefoon pushen (werkt met appie iig :P )

• Albert020
Anoniem: 119967 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:17:
[...]

Heb je ook Fast web installer ?
Dan kan je het naar je telefoon pushen (werkt met appie iig :P )
Bedankt man, nu werkt het wel ;)

*** Edit ***
@-MG-: Nog bedankt voor de tip, kan nu alles gewoon installeren !

[Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 01-08-2010 21:46]

• chielmi
Surcouf schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:08:
Voor mijn vriendin overwegen we een Wildfire aan te schaffen. Ze heeft nu een HTC Touch Diamond van mij overgenomen. Hoewel ze het toestel prima vindt is er één kenmerk dat haar stoort, mij stoorde dat ook trouwens; als je een telefoonnummer draait en de verbinding met de gebelde tot stand komt gaat het toestel op stand by. Als je bijvoorbeeld met een klantenservice belt moet je vaak door een menu heen en extra nummers intikken. Dat is dus erg onhandig.

Kan iemand mij vertellen hoe de Wildfire zich gedraagt bij het tot stand komen van een belverbinding?
De Wildfire gaat zeker niet op stand by. Als je de telefoon tijdens het bellen verticaal houdt schakelt het scherm zich uit (zodat je niet per ongeluk op het touchscreen de microfoon uitschakelt of het gesprek verbreekt). Zodra je de telefoon van je oor af haalt en verticaal houdt wordt het scherm direct actief. Vanuit dit scherm is met 1 klik de nummerinvoer te openen.

Als je met een "oortje" belt blijft het scherm actief totdat het na de instelbare tijd stand by gaat. Met 1 druk op de knop bovenop de telefoon wordt het scherm weer actief.

• Ghostface9000
Heb toch deze gekocht en ben er tevreden van zeker voor het geld.
Is wel een ander gevoel iets gladder maar dat maakt niets uit.

• .Gertjan.
Ghostface9000 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:47:
[...]

Heb toch deze gekocht en ben er tevreden van zeker voor het geld.
Is wel een ander gevoel iets gladder maar dat maakt niets uit.
Ben benieuwd of het ook mooi blijft. Ik heb een tijd van die folie op mijn pda (toen je er nog niet mee kon bellen ;) ) en op mijn Nintendo DS gehad, maar meestal kunnen die folies niet goed tegen krassen en zien ze er binnen no-time heel dof uit. Nu scheelt het wel dat je deze telefoons niet met een pen bestuurt (sterker nog, dat kan niet eens op dit type scherm), maar ben erg benieuwd of dit mooi blijft.

De meeste schermen zijn namelijk gemaakt om op te tekenen of krassen (zoals PDA of een Nintendo DS) en die folies niet echt.

Ik heb op mijn telefoon in ieder geval geen folie gedaan, krassen krijg je toch wel en aan de andere kant: had het maar geen telefoon moeten worden :D. Ik moet wel afleren veel te poetsen aan dat ding, maar ik vind die vette vingers geen gezicht (en ik heb volgens mij sowieso wat meer last van een vettige huid).

• bamboo8
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-12-2015
Even een vraagje: Er staat een hele rij updates en andere downloads in mijn Market-Download scherm, maar ze beginnen niet te downloaden, terwijl ik hier gewoon een WIFI verbinding heb! Ik kan ze alleen annuleren... Hoe kan ik ze laten starten?

• Albert020
bamboo8 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:36:
Even een vraagje: Er staat een hele rij updates en andere downloads in mijn Market-Download scherm, maar ze beginnen niet te downloaden, terwijl ik hier gewoon een WIFI verbinding heb! Ik kan ze alleen annuleren... Hoe kan ik ze laten starten?
Misschien ook even Fast web installer installeren ;)

• bamboo8
Als dat nog lukt, zal dat wel eens de oplossing kunnen zijn! Dank!

• Albert020
bamboo8 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:02:
Als dat nog lukt, zal dat wel eens de oplossing kunnen zijn! Dank!
Om welke proggies gaat het eigenlijk ?

• bamboo8
In totaal 18, waaronder enkele updates! Downloads zoals Advanced task killer, Google Sky Map, Google Voice, wat nieuws applicaties en Fast Web Installer! Blijven allemaal op 0% staan, terwijl ik vernidning heb via WIFI, het weerbericht update wel gewoon goed!

• Ghostface9000
Heb juist even zitten spelen met Sygic Mobile Maps 2010 en is echt wel een aanrader voor mensen zonder 3g abbo ! Super

• Albert020
Ghostface9000 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:12:
Heb juist even zitten spelen met Sygic Mobile Maps 2010 en is echt wel een aanrader voor mensen zonder 3g abbo ! Super
Gebruik hier zelf CoPilot 8 werkt ook perfect ziet er alleen wat gelikter uit dan Sygic ;)

• Albert020
Zag het nieuws net pas: 30 Juli 2010

HTC heeft bekend gemaakt dat vanaf deze week haar toestellen een upgrade zullen ontvangen naar versie 2.2 van Android (codenaam Froyo). Deze update zal eerst worden aangeboden aan bezitters van een HTC Desire, maar de verwachting is dat ook gebruikers van de HTC Wildfire deze update binnen 1 a 2 weken zullen ontvangen. Het installeren van deze update is erg makkelijk want er verschijnt een melding in beeld dat de update beschikbaar is, net als bij een applicatie die geupdate kan worden. Vervolgens installeer je de update (via WiFi) en al je instellingen blijven behouden.

Bron: wildfire-htc.nl

[Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 05-08-2010 20:53]

• Ghostface9000
Zalig ! :) Bedankt voor het melden

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 16:39
Albert020 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:48:

HTC heeft bekend gemaakt dat vanaf deze week haar toestellen een upgrade zullen ontvangen naar versie 2.2 van Android (codenaam Froyo). Deze update zal eerst worden aangeboden aan bezitters van een HTC Desire, maar de verwachting is dat ook gebruikers van de HTC Wildfire deze update binnen 1 a 2 weken zullen ontvangen. Het installeren van deze update is erg makkelijk want er verschijnt een melding in beeld dat de update beschikbaar is, net als bij een applicatie die geupdate kan worden. Vervolgens installeer je de update (via WiFi) en al je instellingen blijven behouden.

Voor mensen die later nog root acces willen hebben is de update niet zo gunstig.
Er is een nieuwe bootloader, hboot, welke een betere beveiliging heeft.
(bron)

• .Gertjan.
Albert020 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:48:

Ik zag gisteren ook al wat dingen voorbij schieten toen ik aan het zoeken was naar wildfire + android 2.2, maar niemand kon echt een bron aanwijzen. Ik had ergens een Amerikaanse site gevonden die aangaf dat HTC de boel ook voor de WildFire ging uitrollen begin augustus, maar nogmaals nergens stond een link naar bijvoorbeeld een aankondiging van HTC (htc heeft de andere 2.2 update op hun site vermeld). Ik heb ook nog nergens gelezen dat iemand hem ook al heeft.

Ben nu iedere keer braaf aan het kijken of er al een update beschikbaar is via het update menu, maar helaas nog niet :'(.

Ben benieuwd wanneer de eerste mensen hun update krijgen (en benieuwd of mensen met Vodafoon ook op de Wildfire eerst een 2.1 update krijgen vol met Vodafoon rommel).

• Albert020
Het mooie is dat als je Android 2,2 hebt je ook gebruik kunt maken van Chrome To Phone

Kenmerken:

Stuur links naar de browser op je Android-toestel
Google Maps-links worden geopend in je Google Maps
YouTube-links worden geopend in je YouTube-app
Telefoonnummers selecteren in webpagina’s worden geopend in je dialer op je Android-toestel
Geselecteerde tekst worden vaerstuurd naar het klembord op je Android-toestel
(long press op een tekstvak om te plakken)
Firefox: Right click op een link/afbeelding om deze naar je Android-toestel te versturen
Firefox: Klik op market:, smsto: of tel: links om deze naar je Android-toestel te versturen

• bamboo8
Nu lijkt het er op dat hij niks meer download vanuit de market! Heb hem ge-reboot, maar hij start geen enkele download meer....

• Albert020
bamboo8 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:07:
[...]

Nu lijkt het er op dat hij niks meer download vanuit de market! Heb hem ge-reboot, maar hij start geen enkele download meer....
Je kunt hem even terug zetten naar fabrieksinstellingen
Nadeel is wel dat je al je apps die jij zelf na aankoop hebt geïnstalleerd
weer opnieuw moet installeren maar misschien is dan het probleem wel opgelost !

Fabrieksinstellingen terugzetten (harde reset)

Via instellingen de fabrieksgegevens herstellen
De handigste manier om de fabrieksinstellingen terug te zetten is via de telefooninstellingen.

Druk in het begin scherm op MENU en tik op Instellingen.
Schuif omlaag over het scherm en tik op Privacy > Fabrieksgegevens herstellen.
Tik in het scherm Fabrieksgegevens herstellen op Telefoon resetten en tik op Alles wissen.

[Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 06-08-2010 22:22]

Anoniem: 231244

mijn vader heeft dit toestel, en vroeg mij hoe hij een eigen sms-toon kan instellen.
nu heb ik zelf de HD2 en dus geen android, dus kwam ik er niet uit.

voor de ringtons ziet hij wel zijn eigen tonen staan, alleen voor de sms niet.

is dit mogelijk? en zo ja, hoe te doen.

alvast bedankt

• Albert020
Anoniem: 231244 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:53:
mijn vader heeft dit toestel, en vroeg mij hoe hij een eigen sms-toon kan instellen.
nu heb ik zelf de HD2 en dus geen android, dus kwam ik er niet uit.

voor de ringtons ziet hij wel zijn eigen tonen staan, alleen voor de sms niet.

is dit mogelijk? en zo ja, hoe te doen.

alvast bedankt
Menu / Geluid en Weergeven / Meldingsgeluid

Anoniem: 231244

Albert020 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:06:
[...]

Menu / Geluid en Weergeven / Meldingsgeluid
zover was ik ook, maar dan styaan de geluiden er niet bij die hij erop heeft staan. of moeten die ook ergens speciaal in een map komen?

• Albert020
Anoniem: 231244 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:42:
[...]

zover was ik ook, maar dan styaan de geluiden er niet bij die hij erop heeft staan. of moeten die ook ergens speciaal in een map komen?
Kun je het geluid dat je wil niet rechtstreeks via de map waar het staat selecteren als meldingstoon ?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

zzz16 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:24:
[...]

Voor mensen die later nog root acces willen hebben is de update niet zo gunstig.
Er is een nieuwe bootloader, hboot, welke een betere beveiliging heeft.
(bron)
Dit is ook al opgelost :) bron

• Kerminator
  • Laatst online: 19-03 11:13
bamboo8 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:07:
[...]

Dit heb ik ook gehad en heb het als volgt opgelost:

1. zet de wildfire uit.
2. verwijder de simkaart.
3. start de wildfire; als het goed is beginnen de downloads nu via wifi.
4. doe de simkaart terug.

Hierna werkt het weer als voorheen, dus je hoeft niet elke keer je simkaart eruit te halen om apps te download.

Trust me - I'm a lawyer!

• ovigo
[...]

In de muziekspeler kan je als je een nummer aan het afspelen bent via menu--> instellen als beltoon een nummer instellen als beltoon. Kostte mij ook wat zoekwerk.

• bertalizer
  • Laatst online: 06-03 11:31
(jarig!)
[...]

Maak volgende folders op de SD-kaart
code:
1
2
3
/media/notifications/
/media/alarms/
/media/ringtones/

Uw files zullen dan in de keuzemenu's verschijnen

[Voor 6% gewijzigd door bertalizer op 07-08-2010 19:15]

• Surcouf
  • Laatst online: 24-02 22:01
chielmi schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:15:
[...]

De Wildfire gaat zeker niet op stand by. Als je de telefoon tijdens het bellen verticaal houdt schakelt het scherm zich uit (zodat je niet per ongeluk op het touchscreen de microfoon uitschakelt of het gesprek verbreekt). Zodra je de telefoon van je oor af haalt en verticaal houdt wordt het scherm direct actief. Vanuit dit scherm is met 1 klik de nummerinvoer te openen.

Als je met een "oortje" belt blijft het scherm actief totdat het na de instelbare tijd stand by gaat. Met 1 druk op de knop bovenop de telefoon wordt het scherm weer actief.
Ik dank je hartelijk voor je antwoord.
Het is mij volkomen duidelijk.

Yo people, take my advice. Take of your pants and slide on the ice!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 15:17
Is deze telefoon een grote verbetering ten opzichte van mijn HTC Touch Pro? Ik vind de Wildfire er wel leuk uit zien en dat android lijkt me stukken beter dan WM 6.1 wat ik heb, maar ik vind m'n HTC Touch Pro op zich nog wel snel, alleen hij is zo zwaar en dik, maar dat komt ook door het toetsenbord natuurlijk.

Ik hoor vooral dat de resolutie erg laag is? Die van de Touch Pro is 480x640 dacht ik dus dat is idd wel stukken hoger... merk je dat?

[Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 08-08-2010 15:04]

Facts don't care about your feelings

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 15:33

Wiebbe

<none />

Als het goed is werkt TreinTijden nu ook op de WildFire. Ben benieuwd of hij nu ook lekker bij jullie werkt :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 17:02
Hee jongens
Heeft iemand van jullie ook al opgemorken dat als je in liggende stand een bericht typt, dat er een fout is bij het wissen van een spatie? Hij doet het niet altijd en ik kan ook niet direct omschrijven wanneer wel en niet, maar soms is het onmogelijk om een spatie te wissen, als ik hem dan weer draai in de rechte stand dan lukt het wel, vreemd.

• Albert020
Wiebbe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:04:
Als het goed is werkt TreinTijden nu ook op de WildFire. Ben benieuwd of hij nu ook lekker bij jullie werkt :P
"Niet van toepassing"

[Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 08-08-2010 17:35]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Wiebbe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:04:
Kan hem iig downloaden uit de Market ja! :D
En werkt prima ;)

[Voor 3% gewijzigd door Deezers op 08-08-2010 22:04]

• chielmi
SoulShot schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:09:
Hee jongens
Heeft iemand van jullie ook al opgemorken dat als je in liggende stand een bericht typt, dat er een fout is bij het wissen van een spatie? Hij doet het niet altijd en ik kan ook niet direct omschrijven wanneer wel en niet, maar soms is het onmogelijk om een spatie te wissen, als ik hem dan weer draai in de rechte stand dan lukt het wel, vreemd.
Ik heb dit nu 2 keer gehad in de 3 weken dat ik mijn Wildfire heb. Ik snap tot nu toe ook niet waarom dit probleem(pje) zich af en toe voor doet :?

• bamboo8
Kerminator schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:07:
[...]

Dit heb ik ook gehad en heb het als volgt opgelost:

1. zet de wildfire uit.
2. verwijder de simkaart.
3. start de wildfire; als het goed is beginnen de downloads nu via wifi.
4. doe de simkaart terug.

Hierna werkt het weer als voorheen, dus je hoeft niet elke keer je simkaart eruit te halen om apps te download.
Iedereen bedankt voor de tips. Ik heb nu ontdekt dat het probleem zich alleen op het WIFI netwerk op werk voor doet. Thuis en bij vrienden heb ik er geen last van. Om de batterij te sparen zette ik thuis WIFI uit, eigenlijk alleen op het werkt zette ik het aan. Ik ga wel eens een praatje maken met de systeembeheerder, als hij dit bericht al niet gelezen heeft ;) Ik keep you updated!

• Ghostface9000
chielmi schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

Ik heb dit nu 2 keer gehad in de 3 weken dat ik mijn Wildfire heb. Ik snap tot nu toe ook niet waarom dit probleem(pje) zich af en toe voor doet :?
Zelfde probleem hier, als ik htc mail zeggen ze dat dit probleem niet gekend is.
Mss hier ook een berichtje achter laten.
http://forum.xda-develope...php?p=7381269#post7381269

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 17:02
chielmi schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

Aha, eindelijk steun. Het enige wat ik er van kan zeggen is dat als het zich eens voordoet, dat het dan aanhoudt. en als het zich niet voordoet, dat het ook gedurende het hele bericht zich niet voordoet. Daarbij als je hem in staande stand zet als het probleem zich voordoet, dan zit de cursor zeg maar niet meer in het bericht, en moet je eerst je tekst aanraken voordat je weer verder kan.

Daarbij vrees ik er ook voor dat met Froyo het probleem gaat opgelost zijn, moest HTC er niet zelf achterkomen, sinds het best een minor maar toch vervelend probleem is :/

YoshiBignose schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:00:
Is deze telefoon een grote verbetering ten opzichte van mijn HTC Touch Pro? Ik vind de Wildfire er wel leuk uit zien en dat android lijkt me stukken beter dan WM 6.1 wat ik heb, maar ik vind m'n HTC Touch Pro op zich nog wel snel, alleen hij is zo zwaar en dik, maar dat komt ook door het toetsenbord natuurlijk.

Ik hoor vooral dat de resolutie erg laag is? Die van de Touch Pro is 480x640 dacht ik dus dat is idd wel stukken hoger... merk je dat?
Mijn mening over de resolutie is dat het allemaal wel meevalt. Het menu enzo is erg helder en je merkt dan niets van een lagere resolutie. Bij foto's en youtube filmpjes heb ik wel eens het idee dat er een beetje weinig pixels zijn maar dat komt ook weinig voor.

• .Gertjan.
Anoniem: 244399 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Mijn mening over de resolutie is dat het allemaal wel meevalt. Het menu enzo is erg helder en je merkt dan niets van een lagere resolutie. Bij foto's en youtube filmpjes heb ik wel eens het idee dat er een beetje weinig pixels zijn maar dat komt ook weinig voor.
Same here, weinig last van de resolutie. Op de basis functionaliteiten merk je er helemaal weinig van, er passen net zoveel icoontjes op mijn homescreen als bij de andere modellen. Ze zijn misschien wat minder scherp door het aantal pixels, maar ik vind het zeker niet storend.

Ik denk ook dat als je meer pixels had gehad je alsnog had moeten zoomen om de tekst te lezen op internet pagina's. De grote broertjes van de Wildfire hebben misschien wel meer pixels, maar het beeld blijft net zo groot.

• bamboo8
.Gertjan. schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:46:
[...]

Same here, weinig last van de resolutie. Op de basis functionaliteiten merk je er helemaal weinig van, er passen net zoveel icoontjes op mijn homescreen als bij de andere modellen. Ze zijn misschien wat minder scherp door het aantal pixels, maar ik vind het zeker niet storend.

Ik denk ook dat als je meer pixels had gehad je alsnog had moeten zoomen om de tekst te lezen op internet pagina's. De grote broertjes van de Wildfire hebben misschien wel meer pixels, maar het beeld blijft net zo groot.
Idd, ook ik merk weinig verschil. Behalve toen ik op vakantie mijn Wildfire naast een Evo4G legde. Maarja, 10 minuten later had ik het al niet meer door :)

• Ghostface9000
SoulShot schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Aha, eindelijk steun. Het enige wat ik er van kan zeggen is dat als het zich eens voordoet, dat het dan aanhoudt. en als het zich niet voordoet, dat het ook gedurende het hele bericht zich niet voordoet. Daarbij als je hem in staande stand zet als het probleem zich voordoet, dan zit de cursor zeg maar niet meer in het bericht, en moet je eerst je tekst aanraken voordat je weer verder kan.

Daarbij vrees ik er ook voor dat met Froyo het probleem gaat opgelost zijn, moest HTC er niet zelf achterkomen, sinds het best een minor maar toch vervelend probleem is :/
Ben blij dat er nu toch nog mensen zijn, bij mij is het enkel de backspace en het probleem met de spatie heb ik nog niet gehad... Inderdaad enkel in landscape modus, hopelijk lost froyo dit probleem op !

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 15:17
Leuk dingetje, de resolutie valt inderdaad wel mee, beetje pixelig maar dat geeft echt zo'n windows 95 gevoel haha. Wat wel raar is is dat bij mijn wildfire het lijkt alsof het achterklepje niet helemaal goed sluit. Aan de zijkant blijft een stuk open, hebben anderen hier ook last van?

Facts don't care about your feelings

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 17:05
YoshiBignose schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:23:
Leuk dingetje, de resolutie valt inderdaad wel mee, beetje pixelig maar dat geeft echt zo'n windows 95 gevoel haha. Wat wel raar is is dat bij mijn wildfire het lijkt alsof het achterklepje niet helemaal goed sluit. Aan de zijkant blijft een stuk open, hebben anderen hier ook last van?
sluiten doet ie wel...alleen zitten er aardig scherpe randjes aan die een heel klein beetje uitsteken,,,dat had netter gekund.

Iseci

• ovigo
@tntkiller: Same here, geen open randen, maar wel een scherp randje.
Het enige waar ik het gebrek aan resolutie merk is in applicaties. In de MSNapp die ik gebruik kan je bijvoorbeeld als je aan het typen bent niet meer zien wat de ander typt, omdat het TB + tekstvak +naam van contactpersoon al alle ruimte innemen. En ook websites bekijken zal met een hogere reso een stuk beter gaan, omdat de letter eerder goed leesbaar zijn. (en je dus minder hoeft te zoomen/scrollen)

Voor de rest heb ik een vraagje, wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur? Ik weet dat ik niet meer moet verwachten dan één of twee miss drie dagen, maar afgelopen twee keer was het geval al na 18 uur, wat ik toch wel erg kort vind, zeker aangezien ik 2g/3g nog niet aan heb staan omdat mn abbo nog in moet gaan.
Dus wat zijn jullie ervaringen, zowel qua pure duur als waar android aangeeft dat de batterij aan opgegaan is?

• .Gertjan.
ovigo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:09:
@tntkiller: Same here, geen open randen, maar wel een scherp randje.
Het enige waar ik het gebrek aan resolutie merk is in applicaties. In de MSNapp die ik gebruik kan je bijvoorbeeld als je aan het typen bent niet meer zien wat de ander typt, omdat het TB + tekstvak +naam van contactpersoon al alle ruimte innemen. En ook websites bekijken zal met een hogere reso een stuk beter gaan, omdat de letter eerder goed leesbaar zijn. (en je dus minder hoeft te zoomen/scrollen)
Letters blijven dan even klein hoor. Ze worden dan wat scherper, maar ik heb het idee dat de letters eerder te klein zijn om te lezen dan dat ze niet leesbaar zijn doordat ze onscherp zijn.

• ovigo
@ Gertjan, ja dat bedoelde ik, maar persoonlijk merk ik dat ik letters eerder onscherp dan te klein vind, maar dat is heel persoonlijk. Ik draai mn 15"Full HD ook op 100%, dus ben kleine lettertjes gewend(A)

• Albert020
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:18:
[...]

Letters blijven dan even klein hoor. Ze worden dan wat scherper, maar ik heb het idee dat de letters eerder te klein zijn om te lezen dan dat ze niet leesbaar zijn doordat ze onscherp zijn.
Hier ook geen last mee, gebruik: MSN Talk

[Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 10-08-2010 10:35]

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
zo, m'n vriendin krijgt deze wildfire ook morgen toe. Heb haar kunnen overtuigen van android.
wat zijn hier de meest gebruikte app's? Momenteel bezit ik de desire, maar ik heb dus begrepen dat niet alle app's op de wildfire zouden draaien dan?
en is een screenprotector nodig? bij m'n desire gebruik ik dit niet en is ook niet echt nodig lijkt me.
Ben ik dan fout als ik denk dat de desire en wildfire het zelfde schermtype hebben?

• bamboo8
Mijn Wildfire heeft helemaal geen last van scherpe randen of openingen... Het sluit prima!

Alleen merk ik bij mensen die geen smartphone gewend zijn, dat zij moeite hebben om hem vast te houden. Ze weten niet hoe en waar ze hem moeten pakken. Ik heb er best handigheid in gekregen, maar anderen raken altijd het touch-gedeelte, of de volumeknop...
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Let op:
Vragen over abonnementen en/of levertijden horen hier NIET thuis. Dat kan eventueel in een apart levertijden topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee