Nog even over 2.2, als je nog niet geupdate hebt. Ik kan werkelijk geen1 reden vinden waarom je 2.2 zou willen :-S
Een beetje tweaker heeft hem allang geroot en draait nu een costum rom. 2.2 draait beter dan 2.1 naar mijn idee. Dus, of HTC snapt het niet zo goed of de android community zelf maakt gewoon betere roms.
@PnD: Dan heb je niet goed genoeg gekeken
Goed... tot zo ver de niet-onderbouwde stijl. Nu wat redenen om het wél te willen:
* Grote apps grotendeels naar SD verplaatsen (werkt alleen helaas nog bij te weinig apps)
* Snellere look & feel, ondersteuning voor nieuwere apps van Google zelf.
* Wifi hotspot (mits je dat wil natuurlijk)
Goed... tot zo ver de niet-onderbouwde stijl. Nu wat redenen om het wél te willen:
* Grote apps grotendeels naar SD verplaatsen (werkt alleen helaas nog bij te weinig apps)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Bij mij is die er alleen maar tragen op geworden ipv sneller...eymey schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:48:
@PnD: Dan heb je niet goed genoeg gekeken
Ik heb vandaag dit trucje toegepast:eymey schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:48:
http://androidforums.com/...tall-sd-without-root.html
En alles werkt goed, je kan dan in principe alle apps verplaatsen naar je sd kaart en wanneer je nieuwe apps installeert dan komen ze automatisch op de sd kaart. Je moet alleen geen apps zoals WhatsApp en GMail verplaatsen (omdat die automatisch opstarten wanneer je telefoon reboot).
Maar games kun je gerust verplaatsen en het het heeft flink wat ruimte voor mij vrijgemaakt op mijn telefoongeheugen.
Ik heb ook een probleem met het vinden van voice search hoewel ik intussen ook de froyo update heb. Ik heb geprobeerd op het microfoontje rechtsboven te drukken in de google search app. Ik heb ook gezocht in de market naar "spraakgestuurd zoeken"... maar niks te vinden in de market. Of komt dit omdat ik in een Belgische android market heb?sdevos13 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:14:
[...]
Voice Search is ook een Engelse tekst, terwijl je in een Nederlandse Google Market aan het zoeken bent.
Juist ja, probeer spraakgestuurd zoeken...
Mocht je hem dan nog niet vinden? Zoek button ingedrukt houden, microfoontje rechtsboven.
[ Voor 48% gewijzigd door airwave99 op 30-12-2010 12:39 ]
Verwijderd
bij mij valt easytether constant weg sinds ik de update geinstalleerd heb. Hebben meerdere mensen hier last van? wat is er aan te doen?
Ik heb juist het tegenovergestelde... Nu met Froyo heb ik pas veel later de lader nodig. Kan zijn omdat ik iets minder in college zit en dus meer gewoon mn laptop pak, maar volgens mij valt dat wel mee. Ik zit nu voilgens de meter op 4 dagen en 3 uur sinds losgekoppeld en het nog 3 blokken over...
Merken jullie ook verschillen tussen gebruikers met T-mobile en andere providers ?
Mijn accu gaat met bluetooth en sync aan misschien 15 uur mee. Wanneer alles gewoon aan laat staan maar switch naar 2g, dan gaat de accu in eens 2,5 dagen mee.
Verbruikt 3g nu zoveel meer of is T-mobile hierin het probleem ?
Het is zelfs zo erg dat wanneer ik 3g aan heb staan en hem op mijn slaapkamer leg, hij het niet eens 8 uur vol houd.
Graag jullie mening / ervaring hierin
Regio Arnhem / Nijmegen.
Mijn accu gaat met bluetooth en sync aan misschien 15 uur mee. Wanneer alles gewoon aan laat staan maar switch naar 2g, dan gaat de accu in eens 2,5 dagen mee.
Het is zelfs zo erg dat wanneer ik 3g aan heb staan en hem op mijn slaapkamer leg, hij het niet eens 8 uur vol houd.
Regio Arnhem / Nijmegen.
Ik heb er zo geen ervaring mee.
Ik was wel verbaast dat toen ik een tijdje in het buitenland was en mijn internet had uitgeschakeld, de accu makkelijk 3 dagen mee ging. Dus blijkbaar kost het veel accu. Maar ook omdat synchroniseren misschien veel berekeningen kost.
Ik was wel verbaast dat toen ik een tijdje in het buitenland was en mijn internet had uitgeschakeld, de accu makkelijk 3 dagen mee ging. Dus blijkbaar kost het veel accu. Maar ook omdat synchroniseren misschien veel berekeningen kost.
Ws. heb je thuis slecht 3g bereik (dat kan heel goed met T-mobilebreeeem schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:07:
Merken jullie ook verschillen tussen gebruikers met T-mobile en andere providers ?
Regio Arnhem / Nijmegen.
Ik had in eerste instantie alles uitgezet, maar dat maakte voor mij niet heel veel uit qua accu.
Toen op 2g gezet, wat gigantisch scheelde. Daarna weer alles aangezet behalve 3g
Toen op 2g gezet, wat gigantisch scheelde. Daarna weer alles aangezet behalve 3g
zijn er nog mensen zie sinds de 2.2 update eenzelfde sms meerdere keren binnenkrijgen?
dus: je krijgt een sms binnen, en 5 minuten later krijg je weer dezelfde melding van deze sms.. alsof ie weer binnenkomt, maar er is geen nieuwe te bespeuren.. deze meldingen blijven bezig tot je de telefoon reboot..
dus: je krijgt een sms binnen, en 5 minuten later krijg je weer dezelfde melding van deze sms.. alsof ie weer binnenkomt, maar er is geen nieuwe te bespeuren.. deze meldingen blijven bezig tot je de telefoon reboot..

Geen last van, zal iets lokaal bij jouw zijn.defcon84 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:48:
zijn er nog mensen zie sinds de 2.2 update eenzelfde sms meerdere keren binnenkrijgen?
Gelukkig ook geen last van, maar ik heb 't toestel pas sinds gisterendefcon84 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:48:
Heb ik ook geen last van.
Maar soms heb ik wel dat de tijden niet kloppen:
Ik stuur dan iemand een sms, hij/zij stuurt binnen een minuut iets terug en dan staat dat bericht boven die van mij. Dus het lijkt dan net alsof ze eerst de vraag beantwoord voordat ik hem stel
Maar soms heb ik wel dat de tijden niet kloppen:
Ik stuur dan iemand een sms, hij/zij stuurt binnen een minuut iets terug en dan staat dat bericht boven die van mij. Dus het lijkt dan net alsof ze eerst de vraag beantwoord voordat ik hem stel
@sdevos13: Zou dat er niet aan kunnen liggen dat zij de tijd van hun telefoon verkeerd hebben staan? of Jijzelf? Timestamp van de sms werd dacht ik nl bepaald door de tijd op de telefoon van de verzender, wat tot rare situaties kan leiden...
Heeft er iemand ook het 'probleem' dat de powerknop wat raar aanvoelt? Hij klikt niet zo lekker meer bij mij. Hij werkt nog perfect, maar de 'travel' van de knop is niet meer zo smooth. Ik vrees dat het erger gaat worden.
Verwijderd
iemand die angry birds op z'n wildfire draaiend krijgt? bij mij is het net alsof je maar een stukje van het scherm ziet. Mischien is het de lage resolutie ofzo ;S
Verwijderd
@Barrytjh: Angry Birds eist een goede beeldschermresolutie en een goede processor. De HTC Wildfire heeft geen slechte processor maar het is wel ondergeschikt aan wat AB eist. Je kan het waarschijnlijk wel spelen, maar niet optimaal. Heb zelf de HTC Legend gehad, maar liep overal en nergens vast. Als je een android toestel haalt moet je emteen een goede nemen.
Angry birds lukt hier. Gewoon tijdens het opstarten even het scherm uitdoen en dan paar keer op back en menu duwen. Dan past die zich perfect aan. Is speelbaar, soms hapert ie wel wat.
Ik vind de Wildfire heel slecht met games, heeft simpelweg te weinig rekenkracht. Alles gaat schokkerig, als een soort slow-motion. Ook met meerdere applicaties wordt de phone al heel gauw traag. Ik snap dat het geen high-end toestel is, maar het valt me toch tegen.
Ook de ontvangst vind ik overigens erg matig.
Ook de ontvangst vind ik overigens erg matig.
Weet iemand trouwens een website waar je mobiel snel en eenvoudig pictures kunt uploaden? Liefst met een soort van profiel, zodat ik ze kan beheren (en weer verwijderen). Ik heb wel een Dropbox account, maar dat is te veel gedoe met autorisaties etc. als je iemand even gauw een linkje wilt sturen.
Wat denk je van Flickr? Werkt prima met de ingebouwde Galerie applicatie van de Wildfire.devv05 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:58:
Weet iemand trouwens een website waar je mobiel snel en eenvoudig pictures kunt uploaden? Liefst met een soort van profiel, zodat ik ze kan beheren (en weer verwijderen). Ik heb wel een Dropbox account, maar dat is te veel gedoe met autorisaties etc. als je iemand even gauw een linkje wilt sturen.
persoonlijk zou ik met picassa (van google gaan). Biedt iets meer mogelijkheden in de gratis versie. Heb zelf een pro account voor flickr en ben er niet 100% tevreden van.Jabadakkas schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:11:
[...]
Wat denk je van Flickr? Werkt prima met de ingebouwde Galerie applicatie van de Wildfire.
*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor
[ Voor 106% gewijzigd door pven op 19-01-2011 13:22 ]
vanpeltje
Welke bekende apps werken niet?sdevos13 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:58:
Oké, snelle review dan:
- Telefoon kwaliteit goed / in drukte iets minder te verstaan
- Hou je telefoon schuin tijdens het bellen > scherm gaat uit zodat je niet op knopjes kan drukken (bijv. per ongeluk ophangen enz.)
- Wifi verbinding redelijk / bereik goed
- Snelheid van Wifi bij mij max 256 kb. ps
- Kwaliteit van 5mp foto > goed
- Apps downloaden en installeren snel
- HTC Sense erg vloeiend, homscreens zonder vertragen
- Touchscreen reageert snel (direct bij aanraking)
- Multitouch bij browsen erg handig (mt ook geïntegreerd in interface)
- Switchen tussen apps gaat ook gewoon goed
Enig nadeel dat ik heb ondervonden (na 2 dagen in bezit):
- Geen Bestandsbeheer, maar dat heeft meer met Android te maken dan met de telefoon zelf.
Bestandsbeheer apps wel gewoon te downloaden en te gebruiken met succes
- Sommige apps niet in de appstore ivm de resolutie
Nog meer vragen? Stel ze, en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.
vanpeltje
Mijn collega en mijn vriending hebben beide een WildFire, echter kom ik op beide toestellen het volgende probleem tegen.
Bij de eerste keer gebruik van de telefoon zijn de sim contacten zichtbaar in de telefoon geworden, hoe kan ik deze uitzetten zodat deze helemaal niet meer zichtbaar zijn en er alleen nog gebruik gemaakt kan worden van google contacts ( sync )?.
Als ik een contact uit mijn telefoon mail en deze opent mijn collega of vriending, dat staat deze in de telefoon zelf ipv dat ik het zou willen zien in wederom google contacts.
Hoe zorg ik dus dat sim contacten geheel niet meer zichtbaar of gebruikt worden, hoe voorkom ik dat niet contacten eventueel op sim of telefoon komen te staan.
Android met Sense vraagt niet zoals een vanilla android rom waar je de contact in wil opslaan.
Dit is best wel vervelend, hierdoor zijn sommige contacten dubbel in de contact list.
Wellicht weet iemand dit?
Bij de eerste keer gebruik van de telefoon zijn de sim contacten zichtbaar in de telefoon geworden, hoe kan ik deze uitzetten zodat deze helemaal niet meer zichtbaar zijn en er alleen nog gebruik gemaakt kan worden van google contacts ( sync )?.
Als ik een contact uit mijn telefoon mail en deze opent mijn collega of vriending, dat staat deze in de telefoon zelf ipv dat ik het zou willen zien in wederom google contacts.
Hoe zorg ik dus dat sim contacten geheel niet meer zichtbaar of gebruikt worden, hoe voorkom ik dat niet contacten eventueel op sim of telefoon komen te staan.
Android met Sense vraagt niet zoals een vanilla android rom waar je de contact in wil opslaan.
Dit is best wel vervelend, hierdoor zijn sommige contacten dubbel in de contact list.
Wellicht weet iemand dit?
De meeste applicaties die toen niet beschikbaar waren op de HTC Wildfire, zijn inmiddels wel beschikbaar op de Wildfire.
Helaas heb ik niet meer alle informatie van de door mij uitgeteste applicaties.
Als je zeker wil weten of een applicatie beschikbaar is, laat je het maar horen.
Wel grappig, want als ik het lijstje even langs loop kom ik tot hele andere conclusies:
Ik vind de kwaliteit maar matig in vergelijking met andere toestellen. Ook heb ik heel vaak geen of slechte verbinding, die plots wegvalt en weer terug komt. Ligt dus niet (alleen) aan mijn provider.
- Hou je telefoon schuin tijdens het bellen > scherm gaat uit zodat je niet op knopjes kan drukken (bijv. per ongeluk ophangen enz.)
Gebeurt mij anders nog geregeld dat ik per ongeluk met mijn oor de telefoon ophang (of ik heb te grote oren
)
Eens.
Nooit gemeten, maar zou goed kunnen. Prima snelheid voor mobiel wat mij betreft.
Vind iemand de camera van de Wildfire echt goed?? Ik vind de camera zéér belabberd. Niet alleen de kwaliteit, maar ook de stabilizer. Volgens mij heb ik nog nooit een scherpe foto met dat ding gemaakt, en dat ligt toch echt niet aan mijn fotokunsten.
Eens.
HTC Sense werkt inderdaad wel redelijk, al zitten er wel wat bugs in de agenda synchronisatie. Bijvoorbeeld bij recurring meetings. Ook raakt mijn Exchange agenda wel eens out-of-sync.
Touchscreen is inderdaad prima.
Ik gebruik het niet heel vaak, maar wel handig idd.
Ben ik het niet mee eens. Ten eerste omdat er veel te veel in de background blijft runnen. Zogenaamd zou de telefoon zelf processen managen en killen, maar met een paar apps open kan de processor van de Wildfire het totaal niet meer aan. Alles wordt enorm traag. Verder zijn er veel apps en vooral games die gewoon niet goed draaien. Lange wachttijden en haperingen, waardoor 80% van de games bijna onspeelbaar wordt.
Ik ben niet heel ontevreden over de Wildfire hoor. Het is mijn eerste smartphone en qua prijs/kwaliteit verhouding doet ie het prima. Maar het verschil met de high-end telefoons is nog steeds wel enorm. Ik las dat Samsung op korte termijn met een budget versie van de Galaxy S komt, volgens mij gaat die helemaal gehakt maken van de Wildfire. Zowel qua uiterlijk als qua prestaties.
Ik vind de kwaliteit maar matig in vergelijking met andere toestellen. Ook heb ik heel vaak geen of slechte verbinding, die plots wegvalt en weer terug komt. Ligt dus niet (alleen) aan mijn provider.
Gebeurt mij anders nog geregeld dat ik per ongeluk met mijn oor de telefoon ophang (of ik heb te grote oren
Eens.
Nooit gemeten, maar zou goed kunnen. Prima snelheid voor mobiel wat mij betreft.
Vind iemand de camera van de Wildfire echt goed?? Ik vind de camera zéér belabberd. Niet alleen de kwaliteit, maar ook de stabilizer. Volgens mij heb ik nog nooit een scherpe foto met dat ding gemaakt, en dat ligt toch echt niet aan mijn fotokunsten.
Eens.
HTC Sense werkt inderdaad wel redelijk, al zitten er wel wat bugs in de agenda synchronisatie. Bijvoorbeeld bij recurring meetings. Ook raakt mijn Exchange agenda wel eens out-of-sync.
Ben ik het niet mee eens. Ten eerste omdat er veel te veel in de background blijft runnen. Zogenaamd zou de telefoon zelf processen managen en killen, maar met een paar apps open kan de processor van de Wildfire het totaal niet meer aan. Alles wordt enorm traag. Verder zijn er veel apps en vooral games die gewoon niet goed draaien. Lange wachttijden en haperingen, waardoor 80% van de games bijna onspeelbaar wordt.
Ik ben niet heel ontevreden over de Wildfire hoor. Het is mijn eerste smartphone en qua prijs/kwaliteit verhouding doet ie het prima. Maar het verschil met de high-end telefoons is nog steeds wel enorm. Ik las dat Samsung op korte termijn met een budget versie van de Galaxy S komt, volgens mij gaat die helemaal gehakt maken van de Wildfire. Zowel qua uiterlijk als qua prestaties.
Als ik het doorlees heb jij maar 2 dingen waar je deels een andere mening over hebt.devv05 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:06:
Wel grappig, want als ik het lijstje even langs loop kom ik tot hele andere conclusies:
Gebeurt mij anders nog geregeld dat ik per ongeluk met mijn oor de telefoon ophang (of ik heb te grote oren)
Eens.
Eens.
Verschil is dus minder groot dan dat je beweert.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34278430 voor een update van de 'snelle review'.
[ Voor 8% gewijzigd door sdevos13 op 19-01-2011 21:34 ]
Hee,
Ik heb mijn wildfire ooit geroot met een Clockworkmod reroot en geen custom rom erop gezet.
Maar nu wilde ik net de officiële 2.2 update binnenhalen en installeren. Maar nu ik hem opnieuw opstarten om de update te laten installeren, kreeg ik een melding van de clockworkmod, hij gaf o.a. de opties; Reboot System now, en Apply sdcard:update.Als ik nu voor de 2e update kies, installeert hij dan gewoon de officiele update van HTC?
Ik heb mijn wildfire ooit geroot met een Clockworkmod reroot en geen custom rom erop gezet.
Maar nu wilde ik net de officiële 2.2 update binnenhalen en installeren. Maar nu ik hem opnieuw opstarten om de update te laten installeren, kreeg ik een melding van de clockworkmod, hij gaf o.a. de opties; Reboot System now, en Apply sdcard:update.Als ik nu voor de 2e update kies, installeert hij dan gewoon de officiele update van HTC?
Nee, dat doet hij niet.Kefding schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:45:
Hee,
Je hebt een aangepast update nodig, die je kan downloaden op http://www.soved.eu/tools/buzz/fixed_update.zip
** Let op **
Als je de update gebruikt is je telefoon niet meer geroot, en momenteel ook niet meer te rooten.
Dan zul je moeten wachten op Unrevoked totdat ze met een update komen.
http://twitter.com/#!/unrevoked
Dus ik raad je aan een leuke custom rom uit te kiezen, en die te gebruiken.
CM7 bijvoorbeeld. Android 2.3 voor de HTC Wildfire http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=918072
[ Voor 9% gewijzigd door sdevos13 op 21-01-2011 23:53 ]
Vandaag met een vriend ergens wezen geocachen. Heerlijk weer en ik had op mijn HTC wildfire C:Geo geinstalleerd.Omdat ik geen internet abbonement heb had ik alle geocaches op de HTC Wildfire geladen. Dit ging probleemloos. Heb er een 16GB class 6 kaartje inzitten waar hij alles opslaat.
Nouwkeurigheid van de GPS is soms wat minder door bijvoorbeeld in de buurt van treinsporen enzo. Door de electra abels gaat de nouwkeurigheid wat omlaag. Maar heb deze dag toch 4 caches kunnen vinden. Ben nog amateur:-).
Batterij duur valt me reuze mee. Had nog 78% na paar uur geo cachen. Ik had alles uit (geen wifi en geen internet en geen bleu tooth) Wel scherm 1 tikje lichter en GPS aan. Ik keek om de zoveel tijd even op scherm of ik nog in de goede richting ging en zodra ik in de buurt kwam bij 50m of dichter bij bleef scherm aan.
Snelheid was soms wat minder maar kan ook omdat ik nog wat apps erop had staan. Denk zondag weer loopje ga doen en dan zonde die apps.
Btw via Wifi haal ik thuis donwload snelheid van ongeveer 500KB/s soms uitschieters naar de 600KB/s
Nouwkeurigheid van de GPS is soms wat minder door bijvoorbeeld in de buurt van treinsporen enzo. Door de electra abels gaat de nouwkeurigheid wat omlaag. Maar heb deze dag toch 4 caches kunnen vinden. Ben nog amateur:-).
Batterij duur valt me reuze mee. Had nog 78% na paar uur geo cachen. Ik had alles uit (geen wifi en geen internet en geen bleu tooth) Wel scherm 1 tikje lichter en GPS aan. Ik keek om de zoveel tijd even op scherm of ik nog in de goede richting ging en zodra ik in de buurt kwam bij 50m of dichter bij bleef scherm aan.
Snelheid was soms wat minder maar kan ook omdat ik nog wat apps erop had staan. Denk zondag weer loopje ga doen en dan zonde die apps.
Btw via Wifi haal ik thuis donwload snelheid van ongeveer 500KB/s soms uitschieters naar de 600KB/s
[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 23-01-2011 18:29 . Reden: regel erbij ]
Hoe moet je die fixed update dan eigenlijk installerensdevos13 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:52:
[...]
Nee, dat doet hij niet.
Je hebt een aangepast update nodig, die je kan downloaden op http://www.soved.eu/tools/buzz/fixed_update.zip
** Let op **
Als je de update gebruikt is je telefoon niet meer geroot, en momenteel ook niet meer te rooten.
Dan zul je moeten wachten op Unrevoked totdat ze met een update komen.
http://twitter.com/#!/unrevoked
CM7 bijvoorbeeld. Android 2.3 voor de HTC Wildfire http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=918072

Hetzelfde als je bij een Custom ROM zou doenKefding schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:16:
[...]
Hoe moet je die fixed update dan eigenlijk installeren
Verwijderd
Allemaal leuk die custom roms, maar toch zit er telkens weer net een bug in die me teveel stoort om erop over te stappen. Cyanogen 7 barst nog van de problemen (force close bij opnemen telefoon, dan heb je geen telefoon meer) en Cyanogen 6 kan als ik het goed heb nog steeds geen filmpjes opnemen en zeker geen FM radio ontvangen. Wildpuzzle lijkt me gewoon een zootje en die sunbaah daar zie ik 't voordeel niet van in.sdevos13 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:52:
[...]
Ik wil eigenlijk graag wel gaan tweaken met custom roms, maar ik wil ook wel dat alles nog werkt. Ik begrijp dan ook niet dat het installeren van een custom rom telkens wordt "aangeraden" telkens iemand een vraag stelt.
Het antwoord daarvan is heel erg simpel: omdat voor degene die een rooted phone willen houden, en toch Android 2.2 willen, een Custom ROM erg handig is.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:31:
[...]
Allemaal leuk die custom roms, maar toch zit er telkens weer net een bug in die me teveel stoort om erop over te stappen. Cyanogen 7 barst nog van de problemen (force close bij opnemen telefoon, dan heb je geen telefoon meer) en Cyanogen 6 kan als ik het goed heb nog steeds geen filmpjes opnemen en zeker geen FM radio ontvangen. Wildpuzzle lijkt me gewoon een zootje en die sunbaah daar zie ik 't voordeel niet van in.
Ik wil eigenlijk graag wel gaan tweaken met custom roms, maar ik wil ook wel dat alles nog werkt. Ik begrijp dan ook niet dat het installeren van een custom rom telkens wordt "aangeraden" telkens iemand een vraag stelt.
Probeer deze ROM is: http://www.soved.eu/tools/ly/?u=37 (zonder fouten)
Het is de officiele HTC Android 2.2 versie, zonder hboot en vernieuwde radio.
Dat houd in: je root blijft bestaan, of kan opnieuw aangebracht worden.
Het is trouwens meer dan logisch dat CM7 fouten bevat, want je draait dan een Nightly Build, geen Stable.
[ Voor 4% gewijzigd door sdevos13 op 28-01-2011 17:01 ]
Verwijderd
Sinds ik mijn Wildfire naar 2.2 heb geupdate is is mijn signaalsterkte zeer slecht. Ik kan vaak ook niet gebeld worden en sms krijg ik vaak binnen als ik zelf iemand bel (dan neemt de signaalsterkte opeens toe). Ik heb nog even gewacht met een reset aangezien het ook aan mijn provider kon liggen maar nadat ik van Hi naar Ben ben overgestapt nam de signaalsterkte ook niet toe.
Nu heb ik zojuist een hard-reset gedaan om te kijken of dat zou helpen, maar helaas.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, wellicht is het bijvoorbeeld een instelling?
Nu heb ik zojuist een hard-reset gedaan om te kijken of dat zou helpen, maar helaas.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, wellicht is het bijvoorbeeld een instelling?
Ik ga binnenkort maar een Wildfire aanschaffen (ben een Android instapper), maar is het goedkoopste internetabo dan genoeg? Of kun je beter voor het snelste abo gaan?
Hangt er vanaf wat je ermee van plan bent en ook wel van de provider natuurlijk.SemperFidelis schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:59:
Ik ga binnenkort maar een Wildfire aanschaffen (ben een Android instapper), maar is het goedkoopste internetabo dan genoeg? Of kun je beter voor het snelste abo gaan?
Verwijderd
Goedemiddag,
Sinds ik android 2.2.1 heb geinstalleerd op mijn wildfire ontvang ik geen 3g netwerk meer.. wifi werkt nog wel. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
mvg,
Sinds ik android 2.2.1 heb geinstalleerd op mijn wildfire ontvang ik geen 3g netwerk meer.. wifi werkt nog wel. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
mvg,
mmmm, meerdere mensen hebben dus last.. wilde net gaan posten hierover, mijn vriendin verliest ook opeens netwerk uit het niets tijdens het whatsappen bijvoorbeeld, de klok gaf zelfs gister aan dat ze in Nanking zat en paste hier de klok op aan...Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:19:
Goedemiddag,
mvg,
Tmobile zegt doe je sim even in een ander toestel maar da mag ook niet baten, iemand ideeën?
Verwijderd
Moeders wil overstappen naar een smartphone. Dus ben ik op zoek gegaan naar een low-mid end instapper. Al met al kom ik telkens terug bij de wildfire. Enige waar ik een beetje huiverig voor ben is de schermresolutie. Ik ben zelf de iPhone 3g gewend en kijk op dit moment naar de Desire HD of eventueel een opvolger daarvan. Maar daar gaat het nu niet om
mijn vraag gaat over de schermresolutie. Verwachten jullie dat dit een belemmering gaat zijn voor iemand die instapt, maar kwaliteit wel op prijs stelt? Ik begrijp dat dit vrij subjectief is en dat het beste is om de telefoon zelf te gaan bekijken, echter is dat op dit moment lastig.
Het punt is, dat ik in deze klasse weinig andere mogelijkheden zie, de xperia X10 krijgt niet de beste kritieken en mij lijkt sense toch net wat lekkerder te werken. Samsung en Nokia laten het in dit segment naar mijn weten ook redelijk afweten en als ik dan ga kijken naar bijvoorbeeld een desire Z moet er direct een smak geld bij icm een wat goedkoper abonnement (t-mobile). En Blackberry lijkt me niets voor een instapper, correct?
Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven of eventueel suggesties voor toestellen die ik over het hoofd heb gezien.
Het punt is, dat ik in deze klasse weinig andere mogelijkheden zie, de xperia X10 krijgt niet de beste kritieken en mij lijkt sense toch net wat lekkerder te werken. Samsung en Nokia laten het in dit segment naar mijn weten ook redelijk afweten en als ik dan ga kijken naar bijvoorbeeld een desire Z moet er direct een smak geld bij icm een wat goedkoper abonnement (t-mobile). En Blackberry lijkt me niets voor een instapper, correct?
Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven of eventueel suggesties voor toestellen die ik over het hoofd heb gezien.
De schermkwaliteit is zeker prima, misschien wel goed, te noemen voor een smartphone van dit budget.
Zelf ben ik overgestapt van een simpele telefoon (SE C902) naar deze telefoon en ik dacht ook van hmm misschien is de schermresolutie niet geweldig. Maar ik heb er geen enkel moment spijt van gehad, scherm ziet er mooi uit! En dat het een wat kleinere resolutie is dan andere telefoons valt nieteens op.
Zelf ben ik overgestapt van een simpele telefoon (SE C902) naar deze telefoon en ik dacht ook van hmm misschien is de schermresolutie niet geweldig. Maar ik heb er geen enkel moment spijt van gehad, scherm ziet er mooi uit! En dat het een wat kleinere resolutie is dan andere telefoons valt nieteens op.
Zelf zou ik de Wildfire (o.a. vanwege z'n schermresolutie maar ook snelheid) niet willen hebben, maar ik ben dan ook een redelijke power user.
Zolang je geen 'heftiger' games zoals AngryBirds wil spelen en je ook niet regelmatige andere dingen/sites op de telefoon gebruikt die veel detail vereisen, dan zal je van de schermresolutie niet zo'n last hebben.
M'n vriendin heeft zelf wel de Wildfire en, los dus van de resolutie die met sommige apps mee speelt, is het gewoon ongelofelijke value for the money. Voor dat geld ga je ook echt niets anders vinden met een hogere resolutie.
Zolang je geen 'heftiger' games zoals AngryBirds wil spelen en je ook niet regelmatige andere dingen/sites op de telefoon gebruikt die veel detail vereisen, dan zal je van de schermresolutie niet zo'n last hebben.
M'n vriendin heeft zelf wel de Wildfire en, los dus van de resolutie die met sommige apps mee speelt, is het gewoon ongelofelijke value for the money. Voor dat geld ga je ook echt niets anders vinden met een hogere resolutie.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor een instapper is de schermresolutie echt wel prima. Mocht je geen haast hebben zou je eventueel kunnen wachten op die kleine versie van de Samsung Galaxy S, maar het duurt nog wel even voordat die er is.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:14:
Moeders wil overstappen naar een smartphone. Dus ben ik op zoek gegaan naar een low-mid end instapper. Al met al kom ik telkens terug bij de wildfire. Enige waar ik een beetje huiverig voor ben is de schermresolutie. Ik ben zelf de iPhone 3g gewend en kijk op dit moment naar de Desire HD of eventueel een opvolger daarvan. Maar daar gaat het nu niet ommijn vraag gaat over de schermresolutie. Verwachten jullie dat dit een belemmering gaat zijn voor iemand die instapt, maar kwaliteit wel op prijs stelt? Ik begrijp dat dit vrij subjectief is en dat het beste is om de telefoon zelf te gaan bekijken, echter is dat op dit moment lastig.
Verwijderd
Pieterke schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:20:
De schermkwaliteit is zeker prima, misschien wel goed, te noemen voor een smartphone van dit budget.
eymey schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:32:
Zelf zou ik de Wildfire (o.a. vanwege z'n schermresolutie maar ook snelheid) niet willen hebben, maar ik ben dan ook een redelijke power user.
Naar deze bevestiging was ik op zoekdevv05 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:45:
[...]
Voor een instapper is de schermresolutie echt wel prima. Mocht je geen haast hebben zou je eventueel kunnen wachten op die kleine versie van de Samsung Galaxy S, maar het duurt nog wel even voordat die er is.
Voor wat betreft de kleinere variant van de Galaxy S, ik vermoed dat die bij het uitkomen redelijk prijzig zal zijn. Vooral omdat mijn moeder het op één na goedkoopste abonnement heeft (19,95 p/m). En dan blijven er sowieso niet zoveel telefoons over die "gratis" of relatief goedkoop zijn. Toch bedankt voor de tip
Dank voor de feedback!
Ik heb mn Wildfire nu binnen..
Alleen ben ik al mijn contacten kwijt? Ik kan helemaal niks vinden als ik zoek op de SIM kaart.
Ze staan wel érgens op de phone maar ik kan ze niet vinden..
Nu heb ik dus momenteel nog mijn oude abo, 1tje zonder internet, en wegens de opzegtermijn gaat mijn nieuwe abonnement bij een nieuwe provider.. Met nummerbehoud.
Enig idee hoe ik al mijn telefoonnumers kan importeren?
gr.
Alleen ben ik al mijn contacten kwijt? Ik kan helemaal niks vinden als ik zoek op de SIM kaart.
Nu heb ik dus momenteel nog mijn oude abo, 1tje zonder internet, en wegens de opzegtermijn gaat mijn nieuwe abonnement bij een nieuwe provider.. Met nummerbehoud.
gr.
Collega van mij heeft sinds deze week een Wildfire voor zakelijk gebruik.
Het lukt me echter niet om apps van de market te downloaden hij blijft dan staan op "download starten".. maar na een uur heeft hij nog niets gedaan. Dit gebeurd zowel als ik het via wifi als via de 3G (kpn) probeer. Kheb verschillende apps geprobeerd kan geen enkele downloaden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Khb de teefoon al 3x uit en aan gehad, maar dat helpt niets
Het lukt me echter niet om apps van de market te downloaden hij blijft dan staan op "download starten".. maar na een uur heeft hij nog niets gedaan. Dit gebeurd zowel als ik het via wifi als via de 3G (kpn) probeer. Kheb verschillende apps geprobeerd kan geen enkele downloaden.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Met het eerste punt ben ik het eens, maar nadat je met die RUU de vraag van kefding had beantwoord raad je 'm aan om een custom rom te installeren (zoals CM7).sdevos13 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:57:
[...]
Het antwoord daarvan is heel erg simpel: omdat voor degene die een rooted phone willen houden, en toch Android 2.2 willen, een Custom ROM erg handig is.
Het is trouwens meer dan logisch dat CM7 fouten bevat, want je draait dan een Nightly Build, geen Stable.
Vandaar m'n vraag, ik wil graag met die custom roms gaan klooien, maar dan custom, geen gewoon gepreroote rom, en daar vind ik er gewoon geen enkele die echt werkt.
Je geeft aan dat CM7 nightlies zijn, eens, maar ook CM6 heeft issues die me teveel storen die ik aanhaalde en waar je aan voorbij gaat (misschien zijn ze ondertussen opgelost maar ik dacht het niet).
Als ik geen filmpjes kan bekijken die ik heb opgenomen, en ik geen FM radio heb, dan laat ik het liever bij het oude. Die FM radio gebruik ik erg vaak om op kantoor of bij klanten achter een firewall radio te luisteren met 'n headset.
Staan je contacten wel op de sim-kaart. Via de app HTC contacten zie je nl. ook je simkaart-contacten.SemperFidelis schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:19:
Ik heb mn Wildfire nu binnen..
gr.
Het vreemde is, ik heb dus 2 contacten geimporteerd.. Vanaf de SIM. Maar ik had hier veel meer contacten opstaan geloof ik!
Maar als dus de rest allemaal op de telefoon zelf staat, kan ik deze nog op de een of andere manier importeren? Of moet ik dan echt wachten totdat mijn andere Vodafone simkaart wordt geactiveerd?
Of nog beter: ik kan gewoon een andere willekeurige SIM kaart ff in mijn oude mobiel doen, en dan ook zo importeren? En dan gewoon de overbodige contacten verwijderen?
Maar als dus de rest allemaal op de telefoon zelf staat, kan ik deze nog op de een of andere manier importeren? Of moet ik dan echt wachten totdat mijn andere Vodafone simkaart wordt geactiveerd?
Of nog beter: ik kan gewoon een andere willekeurige SIM kaart ff in mijn oude mobiel doen, en dan ook zo importeren? En dan gewoon de overbodige contacten verwijderen?
De cache van de Android Market verwijderen lost dit probleem mogelijk op. Dit kan vanuit instellingen - toepassingen.Chaoss schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:30:
Collega van mij heeft sinds deze week een Wildfire voor zakelijk gebruik.
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:19 ]
Mijn vriendin heeft ook eindelijk de stap gezet naar Android. Ze komt van een niet touch-screen Samsung telefoon en ze had altijd ruzie met mijn HD2, dus ik dacht dat de Wildfire wel een goede was om het te leren.
(Stiekem een beetje gepushed dat deze wel goed voor haar was). Ze werd nu al gek van alle icoontjes die standaard in het menu staan (straight out of the box), dus dat wordt nog een hele uitdaging!
Snel even gekeken en er staat Android 2.2.1 op. Ben benieuwd of ze last krijgt van verbindingsproblemen.
Oh ja, het begon helemaal leuk. Ze mocht verlengen en ik vroeg wat voor telefoon ze graag wilde hebben, dan kon ik op zoek gaan. Zegt ze: Een witte!
Snel even gekeken en er staat Android 2.2.1 op. Ben benieuwd of ze last krijgt van verbindingsproblemen.
Oh ja, het begon helemaal leuk. Ze mocht verlengen en ik vroeg wat voor telefoon ze graag wilde hebben, dan kon ik op zoek gaan. Zegt ze: Een witte!

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 09-02-2011 22:08 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb net even de SD kaart uit de Desire van m'n vriendin in mijn Wildfire gehad, en nu lijkt het erop dat 'ie mijn eigen SD kaart niet meer kan lezen ofzo? 
Iemand enig idee hoe dit komt?
* edit *
Als ik me niet vergis komen er steeds meer programmaatjes terug tot leven
Maar bij een hoop zegt ie nog "het gekoppelde programma is niet meer op de telefoon geïnstalleerd".
Iemand enig idee hoe dit komt?
* edit *
Als ik me niet vergis komen er steeds meer programmaatjes terug tot leven
Maar bij een hoop zegt ie nog "het gekoppelde programma is niet meer op de telefoon geïnstalleerd".
[ Voor 33% gewijzigd door Hazuki op 10-02-2011 22:11 ]
Koekie?
Weet er iemand een APP waarmee het lettertype bij BERICHTEN groter wordt?
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Nou ik ben eigenlijk een beetje klaar met de Wildfire, dus die gaat eruit.
Vooral het scherm en de snelheid vallen me erg tegen na 2 maanden gebruik. M'n vrouw heeft onlangs een Galaxy Ace gekocht (net uit). Dit toestel is maar een paar tientjes duurder, maar loopt zonder gekheid rondjes om mijn Wildfire. Het scherm is 10 keer mooier en games zoals Angry Birds lopen daar vloeiend op in tegenstelling tot de 1 fps op mijn toestel.
Ik vind het verder wel een heel mooi toestel, maar die tekortkomingen beginnen nogal irritant te worden. Mijn iPhone 3G was beter en die mis ik soms weleens een beetje..

Vooral het scherm en de snelheid vallen me erg tegen na 2 maanden gebruik. M'n vrouw heeft onlangs een Galaxy Ace gekocht (net uit). Dit toestel is maar een paar tientjes duurder, maar loopt zonder gekheid rondjes om mijn Wildfire. Het scherm is 10 keer mooier en games zoals Angry Birds lopen daar vloeiend op in tegenstelling tot de 1 fps op mijn toestel.
Ik vind het verder wel een heel mooi toestel, maar die tekortkomingen beginnen nogal irritant te worden. Mijn iPhone 3G was beter en die mis ik soms weleens een beetje..
Vergelijk je nou serieus een iPhone 3G met een Wildfire in je laatste zin? 
Je kan drie Wildfires kopen voor de prjis van één 3G (introductieprijs 3G was 800 euro)
Je kan drie Wildfires kopen voor de prjis van één 3G (introductieprijs 3G was 800 euro)
En hoelang is dat geleden?Frank-NL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:27:
Vergelijk je nou serieus een iPhone 3G met een Wildfire in je laatste zin?
Het was een beetje een impulsaankoop om Android eens te proberen. Android bevalt me goed, maar het toestel valt me tegen. Had gehoopt dat ik er iets langer dan 2 maanden mee zou kunnen doen
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 15-02-2011 16:38 ]
Tsja de Wildfire is budget, voor mensen zonder al te hoge technische eisen. Dat was ook al bekend toen je 'm kocht neem ik aan... Twee maanden is wel erg kort inderdaad!
En ondertussen heeft HTC alweer wat nieuwe toestellen klaar: reviews: MWC: HTC Desire S, Incredible S en Wildfire S
En ondertussen heeft HTC alweer wat nieuwe toestellen klaar: reviews: MWC: HTC Desire S, Incredible S en Wildfire S
Serieus, de Wildfire is een BUDGET toestel, maar ik vraag me af of mensen snappen wat dat betekent:
- Lagere resolutie scherm
- Je kunt geen games spelen die het onderste uit de kan van een toestel halen
That's it! Als je anders wilt, moet je ook een ander toestel kopen, Vergelijken met een iphone of galaxy s gaat dus niet op. En vergeet niet dat de Wildfire nu al weer een tijdje op de markt is en er misschien nu ruimte is voor andere / betere instapmodellen. Voor de rest heb je gewoon een prima toestel. met alle voordelen van Android (apps / google integratie, gps / navigatue) etc. En dat voor (in mijn geval) net onder de 200 euro simlockvrij.
That's it! Als je anders wilt, moet je ook een ander toestel kopen, Vergelijken met een iphone of galaxy s gaat dus niet op. En vergeet niet dat de Wildfire nu al weer een tijdje op de markt is en er misschien nu ruimte is voor andere / betere instapmodellen. Voor de rest heb je gewoon een prima toestel. met alle voordelen van Android (apps / google integratie, gps / navigatue) etc. En dat voor (in mijn geval) net onder de 200 euro simlockvrij.
Verwijderd
De Wildfire is ook wel een stukje goedkoper he: hij is bedoeld als budget-phone en niet zoals de iPhone een topmodelInZane schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:19:
Nou ik ben eigenlijk een beetje klaar met de Wildfire, dus die gaat eruit.![]()
Mijn iPhone 3G was beter en die mis ik soms weleens een beetje..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 16:47 ]
Ik heb vandaag maar eens een custom rom geïnstalleerd op mijn Wildfire 
Ging eigenlijk best snel.
Heb de handleiding gevolgd die op het forum van XDA stond, bij Wildpuzzle.
Ik heb dus de Wildpuzzle rom geinstalleerd, omdat deze sense heeft, en CM volgens mijn niet?!
Maar ik had ook nog iets gelezen over standaard onderclocken als de telefoon in standby staat, hoe moet dat, en scheelt het veel in batterij duur?
Ik heb dus de Wildpuzzle rom geinstalleerd, omdat deze sense heeft, en CM volgens mijn niet?!
Maar ik had ook nog iets gelezen over standaard onderclocken als de telefoon in standby staat, hoe moet dat, en scheelt het veel in batterij duur?
CM heeft inderdaad geen Sense, maar wel Android 2.3 ipv Android 2.2.Kefding schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:46:
Ik heb vandaag maar eens een custom rom geïnstalleerd op mijn Wildfire
Voor het onderklokken gebruik je setCPU, waarmee je bijvoorbeeld een lagere maximale belastinging van je CPU kan instellen als je beeldscherm uit is (telefoon niet in gebruik). Dit scheelt aardig wat batterij, er beweert zelf iemand op het xda forum 100% te behouden na 8 uur.
Zie hier een van de topics over de rom met het beste batterij gebruik.
Ik vergeleek 'm niet met een Galaxy S, maar met een Galaxy Ace (is ook budget).Tuxie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:43:
Serieus, de Wildfire is een BUDGET toestel, maar ik vraag me af of mensen snappen wat dat betekent:
Dat toestel is ca. 30 euro duurder, maar zoveel beter!
Ik lees nu wat over de Wildfire en games. Gaat dit niet goed samen??
Is Angry Birds niet goed, zonder haperingen te spelen??
Doet de Samsung Galaxy Ace dit beter??
@InZane
De Wildfire is ook al een stuk langer uit natuurlijk, als er nu een budget toestel van HTC op de markt komt zou die weer beter zijn dan de Galaxy Ace natuurlijk, kijk maar naar de Wildfire S
@Johantjuuh
Ik zelf krijg Angry Birds niet gespeeld, er zijn volgens mij wel mensen met een wildfire die hem wel afgespeeld krijgen, maar echt vloeiend zal dat ook niet gaan.
Hoe dat met de SGA zit weet ik ook niet, dat zou je misschien in het topic Beste budget-android smartphone kunnen vragen.
De Wildfire is ook al een stuk langer uit natuurlijk, als er nu een budget toestel van HTC op de markt komt zou die weer beter zijn dan de Galaxy Ace natuurlijk, kijk maar naar de Wildfire S
@Johantjuuh
Ik zelf krijg Angry Birds niet gespeeld, er zijn volgens mij wel mensen met een wildfire die hem wel afgespeeld krijgen, maar echt vloeiend zal dat ook niet gaan.
Hoe dat met de SGA zit weet ik ook niet, dat zou je misschien in het topic Beste budget-android smartphone kunnen vragen.
Verwijderd
van Angry Bird is een update gekomen in de Market: die biedt een 'light' mode voor oudere devices.
Is dat voor Angry Birds Seasons?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:55:
van Angry Bird is een update gekomen in de Market: die biedt een 'light' mode voor oudere devices.
Ik kan de 'gewone' Angry Birds' nog steeds niet vinden in de Android Market op mijn Wildfire.
Edit: Hm, Angry Birds Seasons heeft verder ook geen updates zie ik..
Voor games zou ik de Wildfire absoluut niet kopen!Johantjuuh schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:45:
Ik lees nu wat over de Wildfire en games. Gaat dit niet goed samen??
De Ace heeft een betere CPU (800 MHz vs. 528 MHz) en een beter scherm (320x480 vs. 320x240). Dat gaat stukken beter en vanwege de resolutie kun je ook nog eens meer apps installeren.
Ik wilde namelijk graag 'Angry Birds' en 'Fring' kunnen gebruiken, maar die zijn standaard niet beschikbaar voor de Wildfire.
[ Voor 53% gewijzigd door InZane op 18-02-2011 10:31 ]
Verwijderd
Dag allemaal,ik ben nieuw hier en met Android.
Ik heb al een maand of 2 de Htc Wildfire en ik ben daar relatief tevreden over, alleen vind ik dat de batterij niet super lang mee gaat. Nu heb ik al veel gehoord en gelezen over rooten,... maar ik heb ook al gehoord dat je versie 2.2 niet kunt rooten. Mijn vraag is nu aan jullie wat houdt dat juist in rooten ? Ook heb ik al veel gehoord over under- en overclocken en heb ik gehoord dat je batterij langer meegaat door hem te underclocken. Mijn vraag is nu hoe doe je dat en loopt je gsm daardoor enige schade op ?
Nu nog een laatste vraag, ik heb een data abonnement en ik zou graag i.p.v. met het mobiel netwerk te bellen, bellen via 3G met een of andere voip applicatie. Weten jullie de beste, goedkoopste voip applicatie ?
MvgWilliam
Ik heb al een maand of 2 de Htc Wildfire en ik ben daar relatief tevreden over, alleen vind ik dat de batterij niet super lang mee gaat. Nu heb ik al veel gehoord en gelezen over rooten,... maar ik heb ook al gehoord dat je versie 2.2 niet kunt rooten. Mijn vraag is nu aan jullie wat houdt dat juist in rooten ? Ook heb ik al veel gehoord over under- en overclocken en heb ik gehoord dat je batterij langer meegaat door hem te underclocken. Mijn vraag is nu hoe doe je dat en loopt je gsm daardoor enige schade op ?
Nu nog een laatste vraag, ik heb een data abonnement en ik zou graag i.p.v. met het mobiel netwerk te bellen, bellen via 3G met een of andere voip applicatie. Weten jullie de beste, goedkoopste voip applicatie ?
MvgWilliam
Een goede VOIP applicatie die sinds een week beschikbaar is op Android is Mobyler, deze kan ook met iPhone's en iPod Touches bellen. Hij is nog wel in Beta, dus af en toe kan er een foutje optreden. In maart komt Viber uit voor Android, die ook met iPhone's en iPod's kan bellen, dus daar kun je ook nog op wachten.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:36:
Dag allemaal,ik ben nieuw hier en met Android.
MvgWilliam
Mijn vriendin heeft een Wildfire en ikzelf heb een iPhone. Wij syncen de telefoons met de Outlook agenda zodat we beiden dezelfde agenda hebben. Alleen is dit nogal omslachtig; wildfire aan pc, iphone aan pc en dan nog een keer de wildfire aan de pc om de afspraken die wel in mijn iPhone stonden, maar nog niet in de wildfire ook daar weer op te krijgen. Kan dit niet makkelijker?
Is er een aparte app voor om een agenda van een android telefoon (niet de google agenda) te syncen met de agenda van een iPhone. Bijvoorbeeld via bluetooth? Dus zonder tussenkomst van een pc?
Nog een andere vraag:
de knop om de wildfire uit standby te halen is de fysieke knop rechtsbovenop het toestel. Tot nu toe is dat best even wennen en echt handig kan ik het nog niet vinden. Is het mogelijk om hiervoor een andere knop toe te wijzen. Bijvoorbeeld de trackball?
Is er een aparte app voor om een agenda van een android telefoon (niet de google agenda) te syncen met de agenda van een iPhone. Bijvoorbeeld via bluetooth? Dus zonder tussenkomst van een pc?
Nog een andere vraag:
de knop om de wildfire uit standby te halen is de fysieke knop rechtsbovenop het toestel. Tot nu toe is dat best even wennen en echt handig kan ik het nog niet vinden. Is het mogelijk om hiervoor een andere knop toe te wijzen. Bijvoorbeeld de trackball?
[ Voor 19% gewijzigd door kadoendra op 20-02-2011 12:17 . Reden: aanvulling ]
Ik maak al een tijdje gebruik van Google Apps/Gmail. Misschien is dat handig voor je? Mijn vrouw en ik kunnen gewoon 'over the air' agenda's delen en synchroniseren. Werkt perfect!kadoendra schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:12:
Mijn vriendin heeft een Wildfire en ikzelf heb een iPhone. Wij syncen de telefoons met de Outlook agenda zodat we beiden dezelfde agenda hebben. Alleen is dit nogal omslachtig; wildfire aan pc, iphone aan pc en dan nog een keer de wildfire aan de pc om de afspraken die wel in mijn iPhone stonden, maar nog niet in de wildfire ook daar weer op te krijgen. Kan dit niet makkelijker?
Nog een andere vraag:
Wat je 2e punt betreft: Volgens mij kan dat niet.
Verwijderd
Heb de HTC Wildfire nu enkele maanden in mijn bezit, en heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad. Vandaag kwam ik er echter achter dat mijn trilfunctie echter niet meer werkt. Bij Instellingen > Geluid staat deze gewoon ingeschakeld, de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten helpt ook niet. Iemand tips/ideeën?
edit: Zojuist m'n telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft niet geholpen.
edit: Zojuist m'n telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft niet geholpen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:19 ]
Verwijderd
http://www.htc.com/nl/product/wildfires/specification.html
Ziet er wel goed uit, maar is volgens mij niet zo'n grote verbetering.
Dit is het verschil wat ik zo op het eerste gezicht kan zien qua specs tussen de oude en nieuwe. Voor mij voldoet mijn huidige Wildfire, die nieuwe specs zijn ook niet heel veel beter. Accu zelfs een beetje achteruit gegaan.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:09:
http://www.htc.com/nl/product/wildfires/specification.html
Soort | Oud | Nieuw |
---|---|---|
Bluetooth | 2.1 | 3.0 |
CPU | 528 MHz | 600 MHz |
RAM | 384MB | 512MB |
Wifi | 802.11 b/g | 802.11b/g/n |
Afmetingen (l/b/h) | 106.75 / 60.4 / 12.19 | 101.3 / 59.4 / 12.4 |
Gewicht | 118 gram | 105 gram |
Resolutie | 320x240 | 480x320 |
Accu capaciteit | 1300 mAh | 1230 mAh |
[ Voor 8% gewijzigd door SumBeam op 22-02-2011 18:09 ]
Verwijderd
Ik ken een leuke meid met een HTC Wildfire. Nu is het zo, dat ze lastig gevallen wordt door iemand die haar bestookt met smsjes.
Even offtopic: In mijn Desire HD kan ik telefoonnummers blokkeren. Houdt dat in, dat je dan ook meteen smsjes gestuurd vanaf dat nummer blokkeert?
Ik heb eens voor haar gekeken in de handleiding en er staat iets bij menu > instellingen > bellen > instellingen voor gesprek blokkeren. Maar zij kan er vrij weinig mee en ik bezit geen Wildfire. Volgens haar staat er "instellingen voor oproepen in t algemeen blokkeren". Hoe kan ze deze smsjes of eventueel telefoonnummer blokkeren?
Even offtopic: In mijn Desire HD kan ik telefoonnummers blokkeren. Houdt dat in, dat je dan ook meteen smsjes gestuurd vanaf dat nummer blokkeert?
Ik heb eens voor haar gekeken in de handleiding en er staat iets bij menu > instellingen > bellen > instellingen voor gesprek blokkeren. Maar zij kan er vrij weinig mee en ik bezit geen Wildfire. Volgens haar staat er "instellingen voor oproepen in t algemeen blokkeren". Hoe kan ze deze smsjes of eventueel telefoonnummer blokkeren?
De hogere resolutie, Bluetooth 3.0 en RAM zijn leuk. Ik vind het wel erg jammer dat ze er geen betere CPU in hebben gezet.SumBeam schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:06:
[...]
Dit is het verschil wat ik zo op het eerste gezicht kan zien qua specs tussen de oude en nieuwe. Voor mij voldoet mijn huidige Wildfire, die nieuwe specs zijn ook niet heel veel beter. Accu zelfs een beetje achteruit gegaan.
Soort Oud Nieuw Bluetooth 2.1 3.0 CPU 528 MHz 600 MHz RAM 384MB 512MB Wifi 802.11 b/g 802.11b/g/n Afmetingen (l/b/h) 106.75 / 60.4 / 12.19 101.3 / 59.4 / 12.4 Gewicht 118 gram 105 gram Resolutie 320x240 480x320 Accu capaciteit 1300 mAh 1230 mAh
Klinkt toch als een hardware probleem naar mijn mening. Ik zou het toestel wegbrengen/opsturen voor reparatie. Neem aan dat je gewoon garantie hebt..Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:47:
Heb de HTC Wildfire nu enkele maanden in mijn bezit, en heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad. Vandaag kwam ik er echter achter dat mijn trilfunctie echter niet meer werkt. Bij Instellingen > Geluid staat deze gewoon ingeschakeld, de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten helpt ook niet. Iemand tips/ideeën?
[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 23-02-2011 09:44 ]
Ik heb zelf de milestone en mijn baas wilde ook een mobiel die de email van onze exchange kon ontvangen. Dus ik heb een van de goedkoopste androids uitgezocht, de wildfire, met het doel deze met exchange te koppelen.
Dit is van het begin af aan een stuk lastiger dan op mijn milestone. Terwijl het enige verschil is, dat het een nieuwere android is, en sense er op zit.
Heb in het begin moeten vechten om hem te koppelen, manier van invoeren was heel erg anders dan op mijn milestone.
Daarna was het probleem, dat als de laptop van mijn baas aan stond, de mail niet op de mobiel binnen kwam. Ik heb op een gegeven moment de manier van binnenkomst veranderd van elke 15 minuten controleren naar wanneer mail binnenkomt. Vanaf dat moment komt wel alle mail binnen.
Het probleem is nu alleen dat mail enkele seconden na binnenkomst weer helemaal verdwijnt.
Dit is van het begin af aan een stuk lastiger dan op mijn milestone. Terwijl het enige verschil is, dat het een nieuwere android is, en sense er op zit.
Heb in het begin moeten vechten om hem te koppelen, manier van invoeren was heel erg anders dan op mijn milestone.
Daarna was het probleem, dat als de laptop van mijn baas aan stond, de mail niet op de mobiel binnen kwam. Ik heb op een gegeven moment de manier van binnenkomst veranderd van elke 15 minuten controleren naar wanneer mail binnenkomt. Vanaf dat moment komt wel alle mail binnen.
Het probleem is nu alleen dat mail enkele seconden na binnenkomst weer helemaal verdwijnt.
Misschien iemand die toevallig het zelfde probleem heeft?
Ik heb mijn oude Samsung telefoon een aantal maanden geleden vervangen door een HTC Wildfire.
Omdat wanneer ik een gesprek in de wagen (Audi A4 2010) via BT binnenkrijg deze wel wordt opgenomen door de MMI en de telefoon, maar dadelijk de radio verder gaat spelen en ik niets hoor aan de andere kant van de lijn. De persoon aan de andere kant hoort mij dus ook niet.
Rest me alleen dan nog om op te hangen en zelf terug te bellen.
Nu geeft zelfs Android (2.2.1) een foutmelding in de aard van android.com.phone reageert niet meer ...
Eerst leek het of het vooral voorkwam wanneer iemand via een vaste lijn belt, maar de laatste keren gebeurde het ook wanneer de andere persoon mobiel belde.
Heb al eens een volledige herinstallatie gedaan van de telefoon, maar dat hielp ook niet.
Ik heb mijn oude Samsung telefoon een aantal maanden geleden vervangen door een HTC Wildfire.
Omdat wanneer ik een gesprek in de wagen (Audi A4 2010) via BT binnenkrijg deze wel wordt opgenomen door de MMI en de telefoon, maar dadelijk de radio verder gaat spelen en ik niets hoor aan de andere kant van de lijn. De persoon aan de andere kant hoort mij dus ook niet.
Rest me alleen dan nog om op te hangen en zelf terug te bellen.
Nu geeft zelfs Android (2.2.1) een foutmelding in de aard van android.com.phone reageert niet meer ...
Eerst leek het of het vooral voorkwam wanneer iemand via een vaste lijn belt, maar de laatste keren gebeurde het ook wanneer de andere persoon mobiel belde.
Heb al eens een volledige herinstallatie gedaan van de telefoon, maar dat hielp ook niet.
Heeft iemand al succesvol Angry Birds Lite op zijn Wildfire geinstalleerd?
Via de market laat hij hem niet zien. Ook de manier van AppBrain en de Fastwebinstaller werkt niet.
Iemand een ander idee?
Via de market laat hij hem niet zien. Ook de manier van AppBrain en de Fastwebinstaller werkt niet.
Iemand een ander idee?
Hou toch eens een keer op over Angry Birds.
Lees nou eens, het kan niet, zal niet mogelijk zijn, en nooit lekker werken op welke manier dan ook.
Wil je gamen op je telefoon, koop dan gewoon een High End Smartphone, en kom hier niet zeuren dat sommige spelletjes niet werken.
Niet persoonlijk ofzo, maar de gedachte dat je via een tweak opeens via deze wonder telefoon wél games kan spelen, moet nou maar eens een keer veranderd worden.
Lees nou eens, het kan niet, zal niet mogelijk zijn, en nooit lekker werken op welke manier dan ook.
Wil je gamen op je telefoon, koop dan gewoon een High End Smartphone, en kom hier niet zeuren dat sommige spelletjes niet werken.
Niet persoonlijk ofzo, maar de gedachte dat je via een tweak opeens via deze wonder telefoon wél games kan spelen, moet nou maar eens een keer veranderd worden.
Verwijderd
Iemand een ideetje hoe bepaalde mensen te blokken zodat je geen inkomende calls en berichtjes van zo een persoon krijgt?
Angry Birds Lite is speciaal gemaakt voor de budget smartphones. Gekke vraag dan inderdaad hoe je dat spel werkend krijgt op een budget smartphone. Maar in ieder geval bedankt voor je nuttige bijdrage.sdevos13 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:27:
Iemand anders wel een nuttige tip?
[ Voor 11% gewijzigd door kadoendra op 26-02-2011 13:19 . Reden: offtopic bullshit toch maar weggehaald ]
Ik had een vraagje over enkele apps.
Ik ben van mijn iPod gewent dat ik pop-up messages krijg van nieuwe tweets of dergelijke maar mijn Wildfire doet dat eigenlijk helemaal niet. Zelfde geldt voor whatsapp ze updaten eigenlijk niet elke 5 seconden of iets dergelijks. Ik krijg whatsapp berichten soms pas 3 uur later...
Hoe kan ik dit instellen?
En nog een andere vraag:
Ik krijg een update melding van software update maar kan ik deze update gewoon installeren zonder dat al mijn contacten enzo weg gaan?
Ik ben van mijn iPod gewent dat ik pop-up messages krijg van nieuwe tweets of dergelijke maar mijn Wildfire doet dat eigenlijk helemaal niet. Zelfde geldt voor whatsapp ze updaten eigenlijk niet elke 5 seconden of iets dergelijks. Ik krijg whatsapp berichten soms pas 3 uur later...
En nog een andere vraag:
Ik krijg een update melding van software update maar kan ik deze update gewoon installeren zonder dat al mijn contacten enzo weg gaan?
[ Voor 19% gewijzigd door Zuaro op 26-02-2011 14:07 ]
Gebruik je een task killer? Zo ja: uitzetten. Zo nee: staat bij synchronisatie whatsapp altijd aan?Zuaro schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:04:
Ik krijg whatsapp berichten soms pas 3 uur later...
Nee, Angry Birds Lite is gemaakt voor WVGA Smartphones, niet voor budget smartphones.kadoendra schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:12:
[...]
Angry Birds Lite is speciaal gemaakt voor de budget smartphones. Gekke vraag dan inderdaad hoe je dat spel werkend krijgt op een budget smartphone. Maar in ieder geval bedankt voor je nuttige bijdrage.
Iemand anders wel een nuttige tip?
Waar de HTC Wildfire dus niet onder valt, want die heeft QVGA.
Dat wil echter niet zeggen dat de Lite verrsie niet beter zou werken als de gewonen versie.
Dus totdat de Lite versie van Angry Birds gelanceerd is, hebben we geen antwoord op jouw vraag.
En zal er dus ook geen mogelijkheid zijn om Angry Birds volledig vlekkeloos te spelen.
Meer info: http://www.soved.eu/u=62
Hebben "we" geen oplossing? Spreek jij namens de hele GOT-community?sdevos13 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:08:
[...]
Nee, Angry Birds Lite is gemaakt voor WVGA Smartphones, niet voor budget smartphones.
Waar de HTC Wildfire dus niet onder valt, want die heeft QVGA.
Dat wil echter niet zeggen dat de Lite verrsie niet beter zou werken als de gewonen versie.
Dus totdat de Lite versie van Angry Birds gelanceerd is, hebben we geen antwoord op jouw vraag.
En zal er dus ook geen mogelijkheid zijn om Angry Birds volledig vlekkeloos te spelen.
Meer info: http://www.soved.eu/u=62
Goed, on topic dan maar weer. Op de site waar jij naar verwees, staat dit: We are currently developing a lighter solution to run Angry Birds on lower end Android devices. This does not mean lighter gameplay or a lesser amount of levels, but a game experience optimized for devices with less processing power.
Low end android telefoon lijkt me toch wel een aardig op één lijn te stellen met budget. Lijkt me dan dus ook dat hiermee onder meer de Wildfire wordt bedoeld.
De beta van Angry Birds Lite is inmiddels uit. Die krijg ik niet werkend op mijn wildfire, terwijl hij wel in de market staat. Vandaar dus de vraag. Dus tenzij je met een oplossing komt, kun je beter je wijsneuzerige comments voor je houden. Lijkt me niet dat jij bepaalt dat het "gezeur" om Angry Birds nu maar eens afgelopen moet zijn.
Heeft er iemand een werkende versie van DUTCH + ENGLISH Swype (QVGA) ??
Beste leden,
Ik zit met een probleempje met mijn moeder's Wildfire, telkens als de telefoon opgestart word, krijgt ze een melding van "Gegevensroaming - de gegevensverbinding verbroken". Ik heb met opzet Dataroaming uitgezet, maar om elke keer een melding te krijgen dat de verbinding verbroken is erg irritant, iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Groeten,
Ik zit met een probleempje met mijn moeder's Wildfire, telkens als de telefoon opgestart word, krijgt ze een melding van "Gegevensroaming - de gegevensverbinding verbroken". Ik heb met opzet Dataroaming uitgezet, maar om elke keer een melding te krijgen dat de verbinding verbroken is erg irritant, iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Groeten,
Contacten > selecteer het contact > onder "Informatie" : Naat voicemail verzenden > AanVerwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:31:
Iemand een ideetje hoe bepaalde mensen te blokken zodat je geen inkomende calls en berichtjes van zo een persoon krijgt?
Verwijderd
Ik heb 'm vanderweek inderdaad maar naar de winkel gebracht, ging ervan uit dat als de reset niet werkte het wel 'n hardware probleem moest zijn. Heb gelukkig nog garantie, dus dat scheelt, wel balen dat ik 'm 3 tot 5 weken kwijt ben..Klinkt toch als een hardware probleem naar mijn mening. Ik zou het toestel wegbrengen/opsturen voor reparatie. Neem aan dat je gewoon garantie hebt..
Ik speel regelmatig Angry Birds, spel starten, scherm uitzetten en weer aan, tadaa, lekker spelen...sdevos13 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:27:
Op een custom ROM of op de stock ROM?Tovenaar schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:54:
[...]
Ik speel regelmatig Angry Birds, spel starten, scherm uitzetten en weer aan, tadaa, lekker spelen...
Op de manier die jij beschrijft kan ik 'm ook wel spelen, maar dan kun je dat 'lekker' er wel aflaten. 2 FPS noem ik nou niet bepaald lekker.
Verwijderd
geluid uitzetten en wifi/3G uitzetten haalt al redelijk wat lag weg (het updaten van de ads neemt blijkbaar ook wel wat cpu).InZane schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:25:
[...]
Op een custom ROM of op de stock ROM?
Op de manier die jij beschrijft kan ik 'm ook wel spelen, maar dan kun je dat 'lekker' er wel aflaten. 2 FPS noem ik nou niet bepaald lekker.
Hangt er van af wat je speelbaar vind, soms moet je wat lang wachten op de physics tot alles omvervalt, maar ik vond het iig vlot genoeg lopen om de eerste serie helemaal uit te spelen (en m'n broer wilde ook constant m'n telefoon om ook nog eens te spelen)
In mijn geval op de stock rom
bij mij gaat het om een stock rom en ik heb inderdaad vaak internet uit om de ads achterwege te laten....
Ik heb de HTC Wildfire gekocht als kennismaking met de smartphones. Ik moet toegeven voor de prijs is het een redelijk toestel. Maar ik betreur het wel dat ik deze toestel heb gekocht.
Ik wil zoveel dingen en kan er helaas maar weinig mee
.
Voor de mensen die steeds over AngryBirds vallen, helaas die spel gaat echt niet probleemloos werken op een HTC Wildfire. Dit toestel is niet bedoeld voor spelletjes.
PS: Ik heb dit toestel al zo'n 4 maanden en erger me aan de beperkingen
Ik wil zoveel dingen en kan er helaas maar weinig mee
Voor de mensen die steeds over AngryBirds vallen, helaas die spel gaat echt niet probleemloos werken op een HTC Wildfire. Dit toestel is niet bedoeld voor spelletjes.
PS: Ik heb dit toestel al zo'n 4 maanden en erger me aan de beperkingen

Let op:
Vragen over abonnementen en/of levertijden horen hier NIET thuis. Dat kan eventueel in een apart levertijden topic.
Vragen over abonnementen en/of levertijden horen hier NIET thuis. Dat kan eventueel in een apart levertijden topic.