Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:33

Aws

Even een vraag over SSD Hardeschijven; ik wil graag er één van ongeveer 128 gig in hebben, welke raden jullie aan? En zijn er speciale hardeschijven voor laptops of? Een link naar een ssd zou top zijn :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Timmyboy_ : Netjes dat je deze info vermeld. Ik ga ervanuit dat het géén Apple adapterkabel is.

@Aws: Kijk eens bij de reviews en leaderboards op http://www.storagereview.com/
Maar bepaal eerst of je controller SATA2 (3Gbps) of SATA3 (6Gbps) is. We hebben ook een [BBG Aanschaf] SSD
en Het grote SSD Topic - Deel 7. Dat vergeet ik zelf ook wel eens.
Van de traditionele mechanische HDD's, zul je lezen op de Storage Review site dat de WD Caviar Black het snelst is. Zelfs nog sneller dan de Hybride (traditionele HDD in combinatie met een 4GB SSD als cache) Seagate Momentus XT.

[ Voor 19% gewijzigd door NxCPU op 05-04-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Excuus. Dubbele posting door Dr. Bibber toetsenbord.

[ Voor 91% gewijzigd door NxCPU op 05-04-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
kan iemand mij het stappenplan uitleggen hoe ik een lege SSD installeer in de envy 14. Ik heb gen windows 7 setup dvd's ontvangen in de doos, alles was al voorgeinstalleerd op de harde schijf. Hoe zet ik dan windows 7 op die SSD zodat ik hem daarna in de envy 14 kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Bitbron schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:08:
Ik zat net even op de HP site te kijken naar die envy 17, maar daar staat nu toch echt een "AMD Radeon HD 6850M (1 GB DDR5)" aangegeven en geen 6830 (meer).

Het is alleen een beetje jammer dat hij wel op de HP site staat maar echt nergens te koop is :|
Ik snap ook niet dat de 17 echt gewoon nergens te krijgen is... Ding is nu al behoorlijk lang op de markt zou je zeggen...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danda schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:35:
kan iemand mij het stappenplan uitleggen hoe ik een lege SSD installeer in de envy 14. Ik heb gen windows 7 setup dvd's ontvangen in de doos, alles was al voorgeinstalleerd op de harde schijf. Hoe zet ik dan windows 7 op die SSD zodat ik hem daarna in de envy 14 kan plaatsen?
Je krijgt er geen hersteldisks bij, echt een aanfluiting bij zo'n dure laptop, Je moet die zelf maken, staat wel ergens in het startmenu.Maar geen idee of je daar een clean install mee kan doen.
Ik was het vergeten en had er win7 ultimate opgezet, maar vond dat overkill en zonde en heb toen de disks moeten kopen bij/via hp update menu voor 38, euro, eens hp maar nooit meer hp, volgende wordt weer asus zit alles netjes bij.

Dus hersteldisks maken ssd erin en installeren lijkt mij. Als het op die manier niet lukt zal je de 38,-- set ook moeten aanschaffen. maar je kan altijd je harddisk terugzetten dus je komt niet zonder te zitten. .Of een image maken met bv. Ghost die op een externe disk zetten en dan terugzetten weet alleen niet of je extra drivers nodig hebt zoals vroeger ook met sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Bitbron schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:08:
Ik zat net even op de HP site te kijken naar die envy 17, maar daar staat nu toch echt een "AMD Radeon HD 6850M (1 GB DDR5)" aangegeven en geen 6830 (meer).

Het is alleen een beetje jammer dat hij wel op de HP site staat maar echt nergens te koop is :|
Die 6830M is bij onze zuiderburen. Wij hebben vanaf de introductie 6850M beloofd gekregen.

Hoe lastig is het om een CPU in een notebook te verwisselen ?
Ik zie namelijk op eBay namelijk i7-2720QM CPUs in de losse verkoop vanaf US$247 met gratis internationale verzending.
Aangezien in Nederland alleen SNB Envy 17's met i7-2630QM aangekondigd zijn, en ik minstens een i7-2720QM nodig heb vanwege de Intel vt-d extensies, kan door een CPU upgrade de SNB Envy 17 (3D) weer een kandidaat worden.
Voor de goede orde ik ben gewend mijn desktops zelf in elkaar te sleutelen. Maar met notebooks heb ik nog nooit eerder een CPU upgrade gedaan. Ik wil gewoon weten of ik beter gewoon bij HP US kan bestellen met i7-2720QM en via een package forwarder laten bezorgen, of bij HP NL bestellen en een CPU upgrade doen. Beiden hebben natuurlijk risico's.
Bovendien heb ik mijn bedenkingen om HP te spekken. Ze nemen Nederland immers niet serieus. Volgens mij denken ze dat wij in de modder rijden met Ferrari's en klompen dragen. Per de Lotto reclame. Of was het de Staatsloterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NxCPU schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:05:
[...]
Die 6830M is bij onze zuiderburen. Wij hebben vanaf de introductie 6850M beloofd gekregen.

Hoe lastig is het om een CPU in een notebook te verwisselen ?
Ik zie namelijk op eBay namelijk i7-2720QM CPUs in de losse verkoop vanaf US$247 met gratis internationale verzending.
Dat is een ES. Je moet goed opletten bij het kopen van die CPU, vaak heeft een ES andere specs (hoger voltage, of niet werkende turbo boost). Officieel mag je ze ook niet verkopen, dus je hebt kans dat intel hem inneemt als ze het zien: een ES CPU blijft altijd in bruikleen van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ja ik vergeet het erbij te schrijven. Vandaar ook aflopend op prijs gesorteerd, zodat de officiële bovenin staan. Ik schreef ook "vanaf".
BTW, ik zie niet hoe Mr. Intel die ES terug kan krijgen wanneer hij al in mijn bezit is, zonder 10 vingers kwijt te raken. :p

[ Voor 31% gewijzigd door NxCPU op 10-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Ik zag vandaag de Envy14 1150 staan bij de mediamarkt in Den Haag. Ze vroegen er alleen de belachelijke prijs van 1599 voor.. (op internet is deze 1199)...

Maar misschien aardig voor de tweakers die de laptop in-real-life willen zien/voelen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:23
Vreemd dat die 1599 is, in de Mediamarkt Westerhaven in Groningen staat hij er ook, maar dan gewoon voor 1199. Ben even gaan kijken, erg mooi apparaat, alleen jammer van de resolutie. Verder staat er ook een Envy 17 naast maar die kostte geloof ik 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De envy 17 staat sinds enkele dagen in de pricewatch:
pricewatch: HP Envy 17-2060ed

Geen 3D scherm overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Bij Laptopshop claimen ze al geruime tijd om beide pre-configs op voorraad te hebben :
HP Envy 17 bij Laptopshop. Non-3D : 17-2060ed en 3D : 17-2080ed
Maar bij beiden wordt als grafische kaart 6830M aangegeven ipv 6850M.

[ Voor 13% gewijzigd door NxCPU op 20-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de veel te hoge adviesprijzen, ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
bizar eigenlijk dat in de envy de 6850 zit en in de nieuwe pavillions de iets betere 6770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:48:
De envy 17 staat sinds enkele dagen in de pricewatch:
pricewatch: HP Envy 17-2060ed

Geen 3D scherm overigens.
Nice! Is dat Sandy Bridge? Kan dat niet zo snel vinden, of ik kijk heel erg scheef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:20:
Voor de veel te hoge adviesprijzen, ja :/
Klopt helemaal. Ik twijfel ook eraan of het bijna 2 weken geleden, toen ik het voor het eerst zag, ze ook echt op voorraad waren. Ze hebben die pre-configs volgens mij gewoon met de adviesprijs online gezet zonder dat ze op voorraad waren, want bij de MM Amsterdam waren ze toen ook nog niet aanwezig. En die zijn direct gesponsord door HP.

EDIT: Je kon ze 2 weken geleden ook alleen maar vinden door in Google te zoeken met :
17-2060ed 17-2080ed site:laptopshop.nl
Via de normale menu's en zoeken waren ze niet te bereiken.

[ Voor 20% gewijzigd door NxCPU op 20-04-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:28:
[...]

Nice! Is dat Sandy Bridge? Kan dat niet zo snel vinden, of ik kijk heel erg scheef...
i7-2630QM, ja.

Ik vind de prijzen wel hoog, een vergelijkbare dell kost, wat, €1100? Ik koop dat de envy wel over switchable graphics beschikt, bij nvidia kan dat niet in combinatie met 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Volgens de eigenaren op NBR werkt switchable graphics redelijk goed.
De NL Envy's hebben wel 8GB DDR3 en 1TB of 2 x 1TB HDD.
Een 3D bril is inbegrepen bij de pre-config met 3D scherm.
Indien het mogelijk was, is er in tegenstelling tot bij de CTO van de Yanks, niet veel meer te configureren. Het meeste zit er al bij. Plus de behuizing is een kleine centimeter lager dan de Dell. Maar dat laatste hecht je waarde aan of niet.
Ik vind wel dat Dell flexibeler is door het aanbieden van een low-cost optie die stevig uit te breiden is. Dat is iets wat niet afgestrafd dient te worden. Dus ik zou op het moment eerder mijn geld bij Dell besteden dan bij HP.

[ Voor 24% gewijzigd door NxCPU op 20-04-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1TB HDD? Zijn ze bij HP overgestapt op 12.5mm HDD's?

Ik zag ook al 1TB bij de DV6 (15,6"), maar het leek me onwaarschijnlijk dat ze daar 2 HDD's in hebben gepropt. Bovendien bestaan er nog geen standaard-hoogte (9.5mm) 1TB schijven. Al zouden die snel moeten komen: 750GB schijven bestaan al een half jaar.

Ik verwacht de introductie tegelijk met de 4TB desktopschijven, die zouden in mei dit jaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Overigens zie ik de SNB HP Envy 17 3D ook gewoon in de pricewatch :
HP Envy 17-2080ed

[ Voor 16% gewijzigd door NxCPU op 20-04-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Heeft de 3D van de 2080ed veel toegevoegde waarde? De prijs ligt aanzienlijk hoger en je krijgt er een 2e hdd bij. Liever prop ik er een SSD in samen met de 1 TB disk van de 2060...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Bolk schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:50:
Heeft de 3D van de 2080ed veel toegevoegde waarde?
..........
Dat kun je alleen zelf bepalen volgens mij.
Dingen waar je rekening mee zou kunnen houden bijvoorbeeld :
Er is nog heel weinig 3D content, op het moment.
Het blijft een 3D oplossing met een brilletje.
Daardoor 3D voor één persoon en geen 3D over WiDi.
(Overigens, WiDi is op de HP NL site niet eens bij de specs genoemd. Bij de Yanks wel.)

Die 1TB HDD's lijken mij met 5400RPM trouwens geen snelheidsmonsters. Dus die SSD is geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Volgens de NBR Forums krijgt de Envy 14 binnenkort eindelijk de nieuwe quad-core Sandy Bridge CPU, maar zowel een scherm met hoge resolutie als USB 3.0 zijn vooralsnog niet aanwezig. :(

Misschien iemand die z'n Envy 14 1020ed wil verkopen voor een mooie prijs? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, ik zou zweren dat er 4 shops de Envy 17-2060ed hadden... Nu nog maar 1?! :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
Ik heb de oplossing gevonden.
De envy heeft de mogelijkheid om eenmalig een volledige recovery-set van windows 7 aan te maken op een externe media bijvoorbeeld een sd geheugenkaart (min 20GB), gaat redelijk snel (veel sneller dan DVD schijven). Als je dat gedaan hebt via Bios de bootvolgorde wijzigen in eerst SD geheugenkaart laden en windows 7 wordt dan automatisch geinstalleerd op de ssd schijf, op de partitie die jij aangeeft/aanmaakt op de ssd. Trouwens die intel 510 ssd is echt waanzinnig snel, 5 seconden windows 7 opstarten (met zelfs inloggen erbij!)
Die 38 euro kon je je dus besparen of een 32GB SD geheugenkaart van kopen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:41:
[...]

Je krijgt er geen hersteldisks bij, echt een aanfluiting bij zo'n dure laptop, Je moet die zelf maken, staat wel ergens in het startmenu.Maar geen idee of je daar een clean install mee kan doen.
Ik was het vergeten en had er win7 ultimate opgezet, maar vond dat overkill en zonde en heb toen de disks moeten kopen bij/via hp update menu voor 38, euro, eens hp maar nooit meer hp, volgende wordt weer asus zit alles netjes bij.

Dus hersteldisks maken ssd erin en installeren lijkt mij. Als het op die manier niet lukt zal je de 38,-- set ook moeten aanschaffen. maar je kan altijd je harddisk terugzetten dus je komt niet zonder te zitten. .Of een image maken met bv. Ghost die op een externe disk zetten en dan terugzetten weet alleen niet of je extra drivers nodig hebt zoals vroeger ook met sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Weet iemand of de Envy 17-2060 ook een extra leeg slot heeft om daar bijvoorbeeld een ssd in te bouwen, aangezien de 2080 2 harde schijven van 1tb heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ongetwijfeld, alleen waar halen we een 2060 vandaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Bolk schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:38:
Ongetwijfeld, alleen waar halen we een 2060 vandaan :(
Hier lijkt het te kunnen: http://www.modern.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Veel te duur! Goedkoopste die ik gezien heb was 1400 euro. De 2080 kost 1680 ongeveer in de pricewatch. Maar, niet leverbaar...

pricewatch: HP Envy 17-2080ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Holy hell, nu gaan ze opeens voor 2200+ :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Envy 15 Mk1 hier!
Nodige problemen gehad, batterij die niet oplaad en heel erg vaak weg geweest.
Uiteindelijk alles in orde maar ben niet echt over de laptop te spreken.
  • 15" 1366 * 768 scherm is matig.
  • 4830 drivers al in eeuwen niet meer geupdate (HP's ATI 9.6 drivers) en ATI's drivers werken niet.
  • HD is traag maar helaas is het niet zo makkelijk om de bij de drive te komen (Iemand Tips?) en er een SSD in te zetten.
Staat tegenover dat hij wel weer lekker snel is met renderen en dat ik hem voor een hele mooie prijs kon kopen (en dat laatste maakt heel veel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Zanac-ex schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:35:
Envy 15 Mk1 hier!
Nodige problemen gehad, batterij die niet oplaad en heel erg vaak weg geweest.
Uiteindelijk alles in orde maar ben niet echt over de laptop te spreken.
  • 15" 1366 * 768 scherm is matig.
  • 4830 drivers al in eeuwen niet meer geupdate (HP's ATI 9.6 drivers) en ATI's drivers werken niet.
  • HD is traag maar helaas is het niet zo makkelijk om de bij de drive te komen (Iemand Tips?) en er een SSD in te zetten.
Staat tegenover dat hij wel weer lekker snel is met renderen en dat ik hem voor een hele mooie prijs kon kopen (en dat laatste maakt heel veel goed)
Heb je ook al geprobeerd met deze ?
En ik kan me best voorstellen dat 1366*768 matig is. De 1600*900 LCD op de Envy 14 is een droom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zucht, nog steeds geen Envy 17's... Iemand ideeen waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 17-2110ed en de 17-2080ed?
Volgens de Hp-site hebben ze beide dezelfde specificaties. Als ik de webwinkels moet geloven kost de eerstgenoemde +\- €700 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Eindelijk heb ik nu de envy 17-2080ed _/-\o_ Direct een van de disks vervangen door een SSD. Ik schrok even van de size want hij is wel heel erg groot, maar nadat je er een beetje mee gewerkt hebt is het een goede desktopvervanger.

In eerste instantie wilde ik geen 3D, maar die was gewoonweg niet leverbaar. Nu moet ik zeggen dat het 3D gedeelte wel een hele gave toevoeging is, zeker als je er mee gaat gamen. Ik had geen idee dat dat zo gaaf kon zijn. In eerste instantie vond ik de accuduur van 2,5 uur een beetje kort, maar met switchable graphics gaat dat al snel naar de 4. Wat dat betreft ben ik dus tevreden voor zo'n grote laptop.

Ik heb wel 1 issue, de laptop komt niet uit z'n slaapstand. Mijn broertje heeft dezelfde laptop gekocht maar hij draait z'n 2 1TB schijven in RAID 0. Ik denk dat mijn Intel 320 120GB SSD ervoor zorgt dat de laptop niet uit standby komt.. Kan de SSD ook niet flashen omdat ik denk dat ze in AHCI draaien en dat snapt de intel firmware update niet. Dus wellicht even die SSD in een andere machine proppen. Wellicht is dat het probleem. Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door te hibernaten ipv sleep wanneer ik de laptop dichtklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu rond te kijken maar op de hp site staat enkel de 14-1200, die is niet in de pricewatch te vinden. enkel de 14-1250. ik heb net naar de specs zitten kijken maar die zijn volgens mij het zelfde. heb ik dat goed gezien of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik in Nederland aan een HP envy 14 beats edition kan komen?
Felix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij alleen via ebay... de beats edition staat niet in de winkels volgens mij, en HP heeft geen nederlandse online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
@FelixS als je die speciaal wil voor het geluid: Beats audio is een marketing truc. Op de Envy zit een zogenaamde beats audio knop, die je aan en uit kan doen. Je hoort dan een enorm verschil in kwaliteit, maar dit komt niet omdat die Beats Audio iets speciaals doet, maar omdat de bas uit wordt gezet en treble heel erg hoog wordt gezet als je de beats knop uitzet. Hierdoor klinkt het geluid heel slecht en klinkt het geluid met Beats Audio aan dus relatief heel goed. Voor de rest is de audio van de Envy 14 niet echt speciaal.

Ik moet wel zeggen dat ik de normale Envy 14 heb, maar daar zit ook beats audio op, en volgens mij is het enige verschil met de beats audio edition dat die er anders uit ziet (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te zeggen. Maar als je een notebook zoekt met goed geluid kom je automatisch bij de xps 15 uit. De envy 17 schijnt ook goed geluid te hebben maar minder dan de eerste. Verder zijn er zo goed als geen notebooks met bijzonder geluid.

beats audio ie een marketingtruuk, en JLB, waves max, en asus B&O ook. Het enige wet telt is het geluid wat uit de speakers komt, niet het merkje wat erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:53:
Felix
Als Beats Edition alleen verschilt door het Beats logootje op de voorzijde, Beats Audio op de bezel boven het scherm en de functie (die niets om de kous heeft) in de software heb ik een Envy14 Beats. Gekocht bij Staples in maart ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:53:
Felix
toevallig sinds een paar dagen verkrijgbaar, zag vandaag een advertentie in de krant :)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1310732730.jpeg

pricewatch: HP Envy 14-2050ed (LS511EA)

[ Voor 8% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-07-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:14:
[...]

toevallig sinds een paar dagen verkrijgbaar, zag vandaag een advertentie in de krant :)

[afbeelding]

pricewatch: HP Envy 14-2050ed (LS511EA)
Maar weer het brakke lcd scherm. Tis echt om van te wenen...
Des te langer ik mijn 1020ed heb, des te blijer ik ben. Nog geen sec spijt gehad! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Tja.. het is wachten op een versie die weer het radiance scherm heeft.. hoe moeilijk kan het zijn, hp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik ben gisteren aan het kijken geweest voor een 14-2050ed (LS511EA) en toen zag ik in de opruiming ook een 14-1030ed (WN950EA) staan voor bijna dezelfde prijs.

Echter heb ik me de laatste jaren niet veel meer bezig gehouden met de hardware en ik vind het dan ook moeilijk in te schatten welke van de 2 ik beter kan kopen (heb ook al zitten googlen maar ik blijf de vergelijken lastig vinden). Ik moet wel zeggen dat de betere resolutie en het lagere gewicht van het over jarige model toch wel een flinke pro is voor mij, maar niet als ik daar dus qua specs te veel voor in moet leveren. Dus wat zouden jullie nemen als de prijs nagenoeg gelijk is?

Vergelijking -> http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/258326;286600

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze allebei minpunten hebben. De versie met i7 heeft een verschrikkelijke accuduur, maar wel het radiance scherm. En de versie met i5 heeft het 768p scherm. Ik weiger dure laptops met een slecht scherm aan te raden... De i7 en i5 zijn ongeveer even snel, al zet ik mijn geld op de i5.

Het gewicht wat word aangegeven in de pricewatch klopt overigens nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, al meen ik mij wel te herinneren dat de 1030 een accu met hogere capaciteit heeft, dat compenseert nog iets. Maargoed, dat zouden eigenaars moeten bevestigen.

Ik heb beide schermen vergeleken in mediamarkt en ik kan je vertellen dat de verschillen gigantisch zijn; het radiance scherm heeft veel betere kleuren/kijkhoeken, en de resolutie is wel een stuk fijner. Aan de andere kant; als je het radiance scherm niet gezien hebt weet je ook niet wat je mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
de 1030 komt met de extra slice battery, maar dan wordt het wel een zwaar geheel als je die ook nog mee wilt nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik eerder een 15" notebook aanschaffen. De envy 14 weegt al 2.39kg en met de slice komt daar nog, ik gok, 550gr bij? Dat is nauwelijks een 14.5" notebook te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Wat ik begrepen heb doet die 1030 ongeveer 1 uur onder zware load en 2.5 tot 3 uur met tekstverwerken etc. Met extra batterij loopt dit op tot max 5 uur.. Persoonlijk voor mij lang genoeg. Ik wil hem voornamelijk thuis als desktop vervanger voor beneden (zodat ik niet steeds boven hoef te zitten) en om af en toe een keer mee te nemen naar bv de kinderspeeltuin, zodat mijn dochter daar lekker kan zitten spelen terwijl ik werk.

Daarnaast is dit echt de max qua grote voor mij. Ik zou hem eigenlijk nog liever kleiner hebben, maar ik kan maar bar weinig vinden rond de 12" /13" met minimaal een i5 of ik ben veel meer kwijt dan dat ik nu uitgeef.

[ Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 19-07-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Ik zou de Envy 14 1260 willen binnenhalen met deze specs:
Intel Core i7 720QM processor van 1,6 GHz
8 GB DDR3 RAM
750 GB Sata harde
Supo Multi dvd-brander
14,5 "HD BrightView Infinity LED-scherm van
ATI Radeon 5650 grafische 1 GB GDDR5
802.11a/g/n WLAN, LAN 10 / 100/1000
Bluetooth, kaartlezer TrueVision Webcam
Beats Audio Sound System, HDMI
, toetsenbord met achtergrondverlichting
8-cels batterij
Windows 7 Home Premium 64-bit

voor 1.300€

Nu vraag ik me wel af of die BrightView Infinity scherm van degelijk kwaliteit is. Ik lees dat enkel het Randiance scherm de moeite waard is? Dit zou een werklaptop worden dus een goed scherm is een must. (Het ander alternatief, de elitebook kost me 2000€ voor dezelfde specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brightvview = brak als elk ander scherm.
i7-720QM = brakke accuduur.

Je kunt beter de variant met i5 nemen, de processor is precies even snel, en de accuduur veel beter.

Je kan voor dat geld ook een latitude halen met veel betere specs. Ik noem maar wat. Of een M14x. Meer dan €1000 voor een of ander brak scherm... dat zou ik niet doen. Het scherm is verreweg het belangrijkste onderdeel van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
Het probleem is dat ik er development op wil doen en daardoor minstens een quad core CPU moet hebben (En portable want ik zit veel op de vlieger). De i5 komt daardoor niet in aanmerking. Maar als je nog een andere aanbeveling hebt, ben ik wel erg in geinteresseerd.

Momenteel kijk ik naar de Dell e6520 maar dan zit ik quasi onmiddelijk tegen de 2000€ voor vergelijkbare specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een i5-2410m is meestal sneller dan een i7-720QM... Alleen met 8 threads volle belasting is de i7 procenten sneller. Je mag zelf uitrekenen hoeveel sneller de i7-2630QM is ;)

De gebruikelijke kandidaten met een goed scherm.
xps 15
E55xx
E65xx
Precision lijn
elitebook lijn
W520 lijn
MBP 15

Dat zijn ze dan allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:47:
Een i5-2410m is meestal sneller dan een i7-720QM... Alleen met 8 threads volle belasting is de i7 procenten sneller. Je mag zelf uitrekenen hoeveel sneller de i7-2630QM is ;)

De gebruikelijke kandidaten met een goed scherm.
xps 15
E55xx
E65xx
Precision lijn
elitebook lijn
W520 lijn
MBP 15

Dat zijn ze dan allemaal :)
Bedankt voor de informatie.

Ik werk vooral met server software in verschillende gevirtualiseerde operating systems, elke core/thread is uitermate belangrijk.

Die toestellen ondersteunen allemaal quad processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen behalve de E5520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik heb nog even een vraagje. Ik heb dus een HP envy gekocht. En heb eigenlijk vrijwel direct een SSD in gebouwd (vertex 2 120Gb). Schone windows 7 installatie inclusief de nieuwste drivers.

Echter na 2 dagen tot de conclusie gekomen dat 120Gb misschien wat krap was, waardoor ik voor de zekerheid de 120Gb ingeruild heb op een 180Gb Vertex 2.

Dus ik meteen weer windows geinstalleerd, zelfde drivers gebruikt etc.. En toch merk ik duidelijk een verschil met internet.

In beide gevallen duurt een koude boot zo'n 10 tot 12 seconde.. Echter kon ik na mijn eerste installatie direct internet explorer opstarten (en internetten).. Terwijl na mijn 2e installatie ik nog 5 tot 10 seconde zit te wachten tot mijn wireless lan verbinding een keer tot stand komt.

Heeft iemand een verklaring voor wat ik anders gedaan zou kunnen hebben, waardoor het nu ze lang duurt voor mijn wireless internet tot stand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ikzelf heb gisteren in Belgïë de HP 17-1150EB gekocht...

Specs:

- Intel Core i7 720QM 1.6Ghz
- 8GB DDR3
- 1TB HDD (2x500GB)
- Mobility Radeon HD 5850 1GB DDR5
- Blu Ray/ DVD-RW Dual Layer Combo
- Full HD scherm
- 4 USB, waarvan 1X USB 3.0

Het eerste dat ik al zal vervangen is die Home Premium, heb hier nog een legale versie liggen van Windows 7 Ultimate, dan nog Office 2010 Pro (legaal) eropzetten en als antivirus deze van Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb de Envy 1030ed en ondervindt sinds de release van Firefox 4.0 problemen met de browser met mijn grafisch gedeelte. Mijn browser flikkert steeds zwarte vlakken.

Iemand anders hier ook last van?

Ik heb gewoon alles standaard draaien zoals new out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Heb net mijn originele stroomadapter van de HP Envy 14 1020ED vervangen voor een non-branded adapter. Origineel werkte niet meer goed en gaf maar tussen 50 en 80% van power door waardoor het erg lang duurde voordat hij oplaadde en games kregen een onspeelbare framerate. Alles werkt nu weer als een zonnetje, helaas is deze adapter dus wel non-branded en bovendien met Australische aansluiting. Heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
robbertvdh schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:33:
Heb net mijn originele stroomadapter van de HP Envy 14 1020ED vervangen voor een non-branded adapter. Origineel werkte niet meer goed en gaf maar tussen 50 en 80% van power door waardoor het erg lang duurde voordat hij oplaadde en games kregen een onspeelbare framerate. Alles werkt nu weer als een zonnetje, helaas is deze adapter dus wel non-branded en bovendien met Australische aansluiting. Heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad?
Je kan toch gewoon je "oude" stroomkabel gebruiken voor een Europese stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Ik heb zojuist dus mijn tas met laptop daarin laten vallen van ong. 15 cm hoogte. Resultaat: Dat fijne Envy 14 scherm stuk en nog maar op 50% van het scherm beeld. Wat is de beste oplossing? Ik zit in Australië op het moment, zou de garantie (hij is ong. een jaar oud) internationaal zijn? Heb hier nooit zo goed over nagedacht, misschien dat één van jullie er ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Laten vallen van iets, waardoor het stuk gaat valt niet onder garantie, misschien wel onder je reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Heb even gechat met HP, komt erop neer dat ik überhaupt geen garantie meer heb omdat het tweede jaar extended warranty is en die geldt alleen in het land waar je hem gekocht hebt...Lokaal bedrijf kan hem hier vervangen voor 330 AUD (ong. 260 EUR), maar ik weet niet of dat wel een Radiance scherm is. Iemand die ervaring heeft met vervangen van een scherm buiten de garantie bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk sowieso niet dat je het radiance scherm krijgt... aangezien dat ding volledig uit stock is. Je kan het vragen: als de resolutie 1600*900 is is het het radiance scherm, anders heb je dikke pech. Helaas.
robbertvdh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:20:
Heb even gechat met HP, komt erop neer dat ik überhaupt geen garantie meer heb omdat het tweede jaar extended warranty is en die geldt alleen in het land waar je hem gekocht hebt..
Echt... wat een naaierij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Heb even zitten zoeken nav dat mooie topic van je Darkstone, over typenummers van notebookschermen. Nu vind ik wel het specifieke scherm (Toshiba Matsuhitu nogwat) bij bepaalde websites maar daar wordt steeds aangeven dat het een mat scherm betreft, terwijl het radiance scherm glossy is. Heb je enig idee wat het verschil is? Bijv: http://www.lcds4less.com/...eens/LT145EE15000-1.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet een typfout zijn. Er is afaik maar 1 scherm dat 14.5 inch is en een resolutie heeft van 900p, en die heb jij nu in je bezit.

Om het zeker te weten zou ik even een belletje plegen. Kan je meteen vragen of ze nog echt stock hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
robbertvdh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:25:
Heb even zitten zoeken nav dat mooie topic van je Darkstone, over typenummers van notebookschermen. Nu vind ik wel het specifieke scherm (Toshiba Matsuhitu nogwat) bij bepaalde websites maar daar wordt steeds aangeven dat het een mat scherm betreft, terwijl het radiance scherm glossy is. Heb je enig idee wat het verschil is? Bijv: http://www.lcds4less.com/...eens/LT145EE15000-1.shtml
Bij de envy 14 zit er een volledige glasplaat over het scherm, het zou mij niet verwonderen dat het LCD zelf gewoon mat is... En de glasplaat voor het glossy effect zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt. Dat is ook bij de alienware lijn? en de studio xps 16 het geval. Je kan e glasplaat ervan af halen waardoor je een mat scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Klopt, ik had net zelf de bezel eraf gehaald en er zit idd een glasplaat voor. Ik heb nu een offer van 330 Inc ophalen en brengen voor een nieuw scherm, dat is ong 250 euro. Is dat redelijk? Heb het scherm los op een shady website gezien voor 130 euro, maar weet niet hoe betrouwbaar dat is. Hp belt me later nog met hoeveel het bij hun zou kosten en of ze dat scherm nog hebben...

Update: bij HP kost het 500 aud voor het scherm en 150 voor erin zetten, betekent dat dat die andere webshop fake is of dat HP gewoon superveel vraaagt?

[ Voor 16% gewijzigd door city17 op 05-09-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP vraagt gewoon veel. Een scherm zou niet meer dan €100 moeten kosten.

En wat is die shady website eigenlijk? De meesten zijn wel betrouwbaar, gewoon niet op ebay bestellen. Die hebben in de voorwaarden staan dat je een compatibel rukpaneel kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Dragunov schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:53:
Ikzelf heb gisteren in Belgïë de HP 17-1150EB gekocht...

Specs:

- Intel Core i7 720QM 1.6Ghz
- 8GB DDR3
- 1TB HDD (2x500GB)
- Mobility Radeon HD 5850 1GB DDR5
- Blu Ray/ DVD-RW Dual Layer Combo
- Full HD scherm
- 4 USB, waarvan 1X USB 3.0

Het eerste dat ik al zal vervangen is die Home Premium, heb hier nog een legale versie liggen van Windows 7 Ultimate, dan nog Office 2010 Pro (legaal) eropzetten en als antivirus deze van Microsoft zelf.
Vraagje: Waarvoor gebruik je Ultimate dan ? Welke functie specifiek die HP niet heeft?

Overigens mooie config, hoeveel moest je betalen ?

I don't hate you, I nothing you

• city17
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:18:
HP vraagt gewoon veel. Een scherm zou niet meer dan €100 moeten kosten.

En wat is die shady website eigenlijk? De meesten zijn wel betrouwbaar, gewoon niet op ebay bestellen. Die hebben in de voorwaarden staan dat je een compatibel rukpaneel kan krijgen.
Heb gister mijn laptop opgestuurd en krijg hem morgen weer binnen met een nieuw scherm, iets duurder omdat het snel moest. Had kunnen wachten tot volgende week op een shipment vanuit korea o.i.d. maar had hem voor die tijd echt alweer nodig. Uiteindelijk 250 AUD voor scherm betaald en 90 dollar voor shipment en service. Had het ook zelf kunnen doen, maar nu heb ik tenminste een jaar garantie op m'n scherm...

UPDATE: Heb mn gerepareerde laptop nu binnen. Is inderdaad een 1600x900 14.5 inch scherm maar ik heb het idee dat het toch niet exact hetzelfde scherm is als HP erin had zitten. Ik heb het gevoel dat dit scherm een lagere brightness heeft, maar tegelijkertijd lijkt het alsof de viewing angles enorm zijn toegenomen. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Het moet ook haast wel anders zijn want als ik mijn oude kleurprofiel hierop toepas krijg ik een heel erg groen scherm, dat profiel klopt voor geen kant meer.

[ Voor 24% gewijzigd door city17 op 12-09-2011 04:32 . Reden: Update: Scherm binnen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje..
Ik heb ook een HP Envy 17... Maar nu ben ik per ongeluk
dat mapje SwSetup kwijt gespeeld. Zou iemand dat kunnen uploaden
voor mij?

Groeten

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 14:35
Moet je echt alles hebben dat is namelijk 5.86 gb.

Verwijderd

robbertvdh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:02:
[...]

Heb gister mijn laptop opgestuurd en krijg hem morgen weer binnen met een nieuw scherm, iets duurder omdat het snel moest. Had kunnen wachten tot volgende week op een shipment vanuit korea o.i.d. maar had hem voor die tijd echt alweer nodig. Uiteindelijk 250 AUD voor scherm betaald en 90 dollar voor shipment en service. Had het ook zelf kunnen doen, maar nu heb ik tenminste een jaar garantie op m'n scherm...

UPDATE: Heb mn gerepareerde laptop nu binnen. Is inderdaad een 1600x900 14.5 inch scherm maar ik heb het idee dat het toch niet exact hetzelfde scherm is als HP erin had zitten. Ik heb het gevoel dat dit scherm een lagere brightness heeft, maar tegelijkertijd lijkt het alsof de viewing angles enorm zijn toegenomen. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Het moet ook haast wel anders zijn want als ik mijn oude kleurprofiel hierop toepas krijg ik een heel erg groen scherm, dat profiel klopt voor geen kant meer.
Je kan hier controleren welk scherm erin zit:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops
Je oude scherm zou een toshiba moeten zijn. voor zover ik weet is dat de enige fabrikant die 14.5" schermen maakt.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:03:
Heb even een vraagje..
Ik heb ook een HP Envy 17... Maar nu ben ik per ongeluk
dat mapje SwSetup kwijt gespeeld. Zou iemand dat kunnen uploaden
voor mij?

Groeten
Kun je toch gewoon downloaden van de HP site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Kan iemand mij vertellen hoe jullie de drivers van jullie videokaart updaten van jullie envy laptop.

Ik heb het gevoel dat niet alles goed wordt geïnstalleerd als ik de laatste drivers installeer van ATI.

Ook het alt-tab voor switchen naar ander scherm heeft geen windows 7 look/gevoel maar het oude xp look/gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
@Slotemaker: Dat switchen naar een ander scherm komt omdat (volgens mij) de HP Envy standaard staat ingesteld op Windows 7 Basic of dat lelijke theme dat ze er zelf bijleveren. Als je hem reset naar het normale Windows 7 theme werkt alt tab wel weer goed.

Drivers werken bij mij ook niet optimaal, en toen ik de laatste update van ATI installeerde kapte de videokaart er helemaal mee en moest ik weer de oude drivers installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:24
Ik heb een (klein) irritant probleem met mijn envy 14 1st generatie. Het is een i5-520m met 1600x900 scherm.

Ik gebruik ‘m sinds launch tot maximum tevredenheid. Ik heb deze laptop destijds via de VS besteld. Vorige week crashde mijn laptop. Geen idee wat er mis mee was. Hij staartte ineens niet meer op.
Dit heeft zichzelf opgelost nadat ik het uit elkaar heb gehaald en de bios heb gerest. (door de cmos batterij eruit te halen). Alle selftests die ik kon doen nadat de laptop weer aan ging heb ik gedaan, geen problemen gevonden. Maar resetten van de cmos heb ik heel omslachtig gedaan waardoor ik per ongeluk de stekker van de wifi antennes uit de module heb getrokken.
Dit merkte ik pas wanneer ik weer in windows zat. Nah, weer uit elkaar, kabeltjes vastklikken op de modulen en klaar.

Maar nu heb ik geen wifi ontvangst. Helemaal niets. Windows ziet de module wel, hij registreert aan/uit zetten via f10 (de bt-module gaat daarbij ook netjes aan/uit) maar ik krijg geen signaal.

Ik heb geprobeerd drivers opnieuw te installeren, module te verwijderen alle drivers verwijderen, module terugzetten en dan driversvers installeren. Ik heb nog geen signaal. Het gekke is; Windows 7 (64bits) ziet de module goed en als probleem geeft aan dat ik het knopje op mijn laptop “aan” moet zetten. (via de ingebouwde wifi troubleshooting). Voor de duidelijkheid deze staan aan, en dat “meet” ik doordat ik via BT verbinding met mijn phone (sgs2) kan krijgen. Die twee modules zijn namelijk aan elkaar gelinkt.

Dus mijn probleem is geen wifi ontvangst. Totaal niet. Nu denk ik dat er twee dingen fout kunnen zijn. Of de module is stuk, of de kabels. En specifieker de aansluiting van de kabeltjes. Hoe zou ik het beste dit uit kunnen vinden? Kabels aansluiten op een (toevallig exact dezelfde type) wifi kaart van een andere laptop? Zou dit überhaupt werken? (wat dat betreft ze zijn lang genoeg om te doen) Of eerst een vervangende adapter kopen? Is er bijvoorbeeld een wifi kabel tester op de markt? Want mijn google skills hebben niets opgeleverd.

Voor de duidelijkheid ik heb geen garantie meer. Dit heeft hp ook bevestigd. Ze kunnen het vast maken maar als ik het zelf ook kan dan zou ik blij(er) zijn.

Enige input is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
robbertvdh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 06:20:
@Slotemaker: Dat switchen naar een ander scherm komt omdat (volgens mij) de HP Envy standaard staat ingesteld op Windows 7 Basic of dat lelijke theme dat ze er zelf bijleveren. Als je hem reset naar het normale Windows 7 theme werkt alt tab wel weer goed.

Drivers werken bij mij ook niet optimaal, en toen ik de laatste update van ATI installeerde kapte de videokaart er helemaal mee en moest ik weer de oude drivers installeren...
Geprobeerd maar, helaas heeft niet geholpen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
slotemaker schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:20:
Kan iemand mij vertellen hoe jullie de drivers van jullie videokaart updaten van jullie envy laptop.

Ik heb het gevoel dat niet alles goed wordt geïnstalleerd als ik de laatste drivers installeer van ATI.

Ook het alt-tab voor switchen naar ander scherm heeft geen windows 7 look/gevoel maar het oude xp look/gevoel.
Eerst de orgineele hp intel en ati drivers downloaden vervolgens de laatste mobility drivers van de ati site halen dat werkt perfect.

Voor de fancy interface moet je even windows performance index draaien dan zou hij automatisch moeten switchen anders even via themas activeren in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Szaby schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:01:
Ik heb een (klein) irritant probleem met mijn envy 14 1st generatie. Het is een i5-520m met 1600x900 scherm.

...

Die wireless/BT kaartjes kosten op eBay vaak slechts enkele tientje. Koop die één en test het daarmee.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Gotech86 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Eerst de orgineele hp intel en ati drivers downloaden vervolgens de laatste mobility drivers van de ati site halen dat werkt perfect.

Voor de fancy interface moet je even windows performance index draaien dan zou hij automatisch moeten switchen anders even via themas activeren in windows.
Geprobeerd maar heeft ook niet geholpen.

Heb eerst de oude drivers volledig verwijderd.

Daarna de hp drivers geinstalleerd, vervolgens de drivers van de ati website zelf.

Opnieuw opgestart

Ik heb windows perfomance index gedraaid heeft niet geholpen en daarna geprobeerd door het thema handmatig opnieuw te activeren alleen dit helpt ook niet.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Nog meer mensen die BF3 spelen met hun envy en ook problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
slotemaker schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:15:
Nog meer mensen die BF3 spelen met hun envy en ook problemen ondervinden?
Ik heb de beta op me envy 17 3D SB gespeeld en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Heeft iemand enig idee wat mijn HP Envy 14 1020eb nog waard zou zijn ?
Hij is aangekocht in september 2010 en heeft nog garantie. Volledig 100% werkend en mooi onderhouden.

Het is nog niet voor meteen maar ik heb de gewoonte om mijn laptops altijd te verkopen VOOR de garantie verlopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Szaby schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:01:

knip

Voor de duidelijkheid ik heb geen garantie meer. Dit heeft hp ook bevestigd. Ze kunnen het vast maken maar als ik het zelf ook kan dan zou ik blij(er) zijn.

Al geprobeerd om de hele module even eruit te halen en weer erin te stoppen + kabels goed erop klikken? Het kan zijn dat je wifi module niet goed erin zit toen je de kabels los trok. Bij mij moet ik ook een schroefje vastmaken zodat er spanning op de module staat die het omlaag drukt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Damn! De HD uit mijn Envy 1020ed is het aan het begeven. Eerst dacht vanwege traaaaaagheid aan spyware of een geheugenprobleem maar bij de start-up test uit het HP bootmenu krijg ik een fail op de harddisk. Ik vrees dat dat niks meer gaat worden.

Ik zit nog binnen de garantie dus zou een nieuwe kunnen bestellen maar ik denk erover een SSD er in te zetten.

Ik heb echter geen recovery disks en de laptop is zo traag dat ik die ook niet meer kan maken vrees ik. Mocht de recovery-partitie op de HD nog in orde zijn: kan ik daar dan wellicht nog wat mee of werkt dat zo niet? In het andere geval: heeft iemand wellicht nog een recoveryschijf op een SD-kaartje? Dat schijnt ook te kunnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wait, recovery?

Het is veel slimmer om gewoon een verse installatie eroverheen te gooien. Zo moeilijk is dat niet, en je bent meteen van alle HP-troep af. Ik zie het nut van recovery's echt niet. Het enige nut is om $0.10 te besparen op een dvd'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hoe bedoel je "besparen op een dvd-tje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als HP aan elke klant een DVD'tje uitlevert is dat weer een flinke som geld. Uiteraard is dat maar een paar cent als je kijkt naar de grote getallen, zo denkt HP tegenwoordig.

Niet alleen HP trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:17:
Als HP aan elke klant een DVD'tje uitlevert is dat weer een flinke som geld. Uiteraard is dat maar een paar cent als je kijkt naar de grote getallen, zo denkt HP tegenwoordig.

Niet alleen HP trouwens.
Best irritant. Geef er dan in ieder geval een Windows DVD bij. Nu heb ik er nog wel eentje liggen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn gewoon te downloaden: http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html.

Dat zal mij ook een wordt wezen. Maar voor de minder technisch onderlegde personen is dat toch heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb net even met HP gebeld. Je krijgt als je een nieuwe HD (onder garantie) laat opsturen de recovery-DVD's erbij. Maar er zit wel een levertijd van 5 a 10 werkdagen op. Ik en geduld: dat wordt een SSD kopen vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Windows 8 driver support kunnen we zeker vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even een vraagje die op Google niet te vinden is: ik heb een HP Envy 14-2050ed maar heb geen idee of er Sata2 of al Sata3 in zit (wil namelijk de 750gb 7200rpm schijf vervangen door een snelle SSD). Iemand die het toevallig wel weet? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandy bridge = SATA-600
alles wat ouder is = SATA-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem