Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 10:56
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

HP Envy 14 en HP Envy 17

HP heeft onlangs de Envy 14 en 17 aangekondigd en zullen vanaf begin juni leverbaar zijn.

Zoals je kunt zien komt de laptop uiterlijk veel overeen met de MacBook Pro van Apple. De behuizing is qua materiaal hetzelfde en ook het toetsenbord is identiek. Wel zijn de hoeken ronder afgewerkt en beschikt de Envy over de HP ClickPad, een besturingssysteem waar de meningen nogal over uiteen lopen.

Hoewel de voorganger, de Envy 15, veel problemen heeft gekend met de temperatuur, kunnen we voorlopig enkel hopen dat ze hier wat van geleerd hebben. Wel is er een extra ventilatierooster bijgekomen.
The existence of the 14- and 17-inch Envys may not be a shocker, but HP has surely been able to keep some of the more juicy details to themselves -- well, until today that is. Let's start with the external updates that have been made to the all-aluminum machines: both versions now have backlit keyboards, slot-loading optical drives, and on-board DisplayPort, HDMI, and VGA jacks. That's pretty much everything we asked for in our review of the Envy 15, but here's where we politely tell you that the beautiful systems still have the same touchpad, or ClickPad as HP calls it, though it has apparently been significantly retooled on the software end. In our few minutes playing around with the systems it did seem less finicky when we kept one thumb on the left button and used our index finger to navigate the desktop.

Oh, and we're not done with the meaty updates. Taking the place of the Envy 13 is the $999 14.5-inch Envy 14 -- oh yes, we just said it starts at under a grand -- which packs a Core i5 processor, ATI Mobility Radeon discrete graphics and 7,200rpm hard drive options. Unfortunately, we don't get any of that Optimus graphics technology here, but HP's still claiming up to eight hours of battery life with the discrete GPU turned off. Obviously, the Envy 17 steps it up a notch in the performance arena -- come May 19 the 17-incher will be available with Core i5 and i7 options, ATI graphics that support Eyefinity technology, and up to 2TB of storage. Told ya there were still some good nuggets! We promise we'll eventually have a full review, but in the meantime check out the hands-on pics and official PR below.

Bron: http://www.engadget.com/2...nvy-13-slowly-waves-good/
De Envy 14 start vanaf $999 en komt pas in de loop van juni uit.
De 17 is al te bestellen en customizen op de (Amerikaanse) website van HP en begint vanaf $1399:

http://www.shopping.hp.co...7_series/3/computer_store

In tegenstelling tot de Nederlandse staat de Envy 17 al wel op de Belgische website met een adviesprijs van €1799.

http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4149943.html

Echter, de specs die er onderstaan komen denk ik niet overeen met de adviesprijs, want deze zou
(met een i7 processor, 8GB RAM, een Blu-Ray player en een FULL HD beeldscherm) vele malen hoger moeten liggen. Ter ondersteuning van dit vermoeden: selecteer dezelfde specs op de Amerikaanse website en de prijs wordt dan $2700 (ongeveer 2200 Euro).

HP Envy 17

Dit is volgens mij alles wat er tot dusver over te melden valt, als ik wat vergeten ben
(of iets anders moet doen) dan kun je dat hieronder posten of mij even een DM sturen :)

Ik vind het in ieder geval een erg mooi systeem, vergelijkbaar met de MacBook Pro, maar dan nog altijd +/- 500/700 Euro goedkoper!

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 24-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Edd

Klein vraagje.. Hoe zeker is het dat deze laptops ook naar NL komen?
Had mijn ogen al eens laten vallen op een Envy 15, maar had niet veel zin om deze te importeren.

Oftewel; heb je een bron?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 08:46
Wat verder zoeken (=googlen) gaf volgende adviesprijzen:

Singapore: 3699 S$ = 2086 euro
http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4149943.html

Australië: 2 modellen
Link overzicht algemene specificaties: http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4149943.html

Model met core i5-540M: 2699 Aus. $ = 1772 euro
http://h20386.www2.hp.com...tail=P104411&pid=C276806&
Model met core i7-720QM: 3549 Aus. $ = 2330 euro
http://h20386.www2.hp.com...duct.aspx?pdetail=P105646

Dus ik denk dat je mss gelijk hebt.
Het blijft natuurlijk gissen. Maar voor 1700 euro lijkt het wel dat je de Envy 17 met core i5-540M zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Volgens mij kwamen de envy series eerst niet uit in de Benelux, nu hij op de belgische site staat denk ik dat hij wel in de benelux komt.

Maar in mijn mening slaan ze de plank helemaal mis met tribal tatoo's op de laptop. Snap niet dat je bij een laptop van 1200 euro een tribal erop plaatst. Voor 1200 euro zou ik een mooie strakke laptop willen hebben.

Ook zullen de envy's nog steeds last hebben van de lage resolutie, de 15 inch had een triest 1366x768 scherm op een 1000+ euro laptop. Jammer jammer jammer

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ipazza schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:20:
Volgens mij kwamen de envy series eerst niet uit in de Benelux, nu hij op de belgische site staat denk ik dat hij wel in de benelux komt.

Maar in mijn mening slaan ze de plank helemaal mis met tribal tatoo's op de laptop. Snap niet dat je bij een laptop van 1200 euro een tribal erop plaatst. Voor 1200 euro zou ik een mooie strakke laptop willen hebben.

Ook zullen de envy's nog steeds last hebben van de lage resolutie, de 15 inch had een triest 1366x768 scherm op een 1000+ euro laptop. Jammer jammer jammer
Tribal tatoo?

En lage resolutie? De 17 gaat zelfs tot de hoogst mogelijke resolutie (FULL HD)...

Een Benelux release valt wel te verwachten, aangezien hij nu al staat op de Belgische website.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 23-05-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

ipazza schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:20:
Tribal? Dat motief bedoel je? Ja, je moet er misschien van houden, maar persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Daarnaast.. je hebt genoeg laptops waar je 1200+ euro's voor betaald en dan nog met een plastic-kast zit.
De envy is niet de enige 1000+ euro laptop met deze resolutie, dus er zal gerust vraag naar zijn. Daarnaast houdt niet je tegen om de FullHD scherm te nemen die men als optie bied.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Ik heb de Envy 15 gezien bij de Saturn (AT), ik was er vrijwel meteen fan van. Ik ging toen eigenlijk kijken of ze de dv8 hadden, maar dat bleek niet zo te zijn. Daarentegen hadden ze dus wel de Envy. De magnesium en geperforeerde behuizing doen echt solide aan en is fingerprintproof.

Die ik had gezien had een i7-core en een FULL HD scherm. Miste dan alleen wel weer wat essentiële porten en natuurlijk een optisch station. Ik vind het helemaal niet op tribal-gedoe lijken (VW Golf-stickers :') ). Het straalt juist iets chique en creatiefs uit. Ik was er wel weg van. Maar ook is het (15") scherm wat aan de kleine kant en mis je een numpad. De Envy 17 is veelbelovend. De specs zijn natuurlijk om te smullen, heeft een goede feel. Groot touchpad en een CD/DVD slot die erg doet denken aan een Macbook. In ieder geval veel beter dan die zwarte chrome/glossy dingen.

Ik heb inderdaad gelezen dat 'ie Nederland overslaat. -O- Maar het is een erg mooi ding. Ik ben benieuwd wat de prijzen hier en daar gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Edd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:08:
[...]

Tribal? Dat motief bedoel je? Ja, je moet er misschien van houden, maar persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Daarnaast.. je hebt genoeg laptops waar je 1200+ euro's voor betaald en dan nog met een plastic-kast zit.

[...]

De envy is niet de enige 1000+ euro laptop met deze resolutie, dus er zal gerust vraag naar zijn. Daarnaast houdt niet je tegen om de FullHD scherm te nemen die men als optie bied.
De envy 15 inch had een prut reso. Ik had het niet over de 17 inch.

En tribal zit naast het touchpad, als je het plaatje bekijkt zie lichte streepjes op de plek waar je handen zitten als je typt. HP doet dat ook op al die cheapo-ass-plastic-meuk laptops die ze voor consumenten uitbrengen. Waarom dan in godsnaam ook op een duurder assortiment laptop. Ze proberen de MBP na te maken maar gaan het bos in met die tribal meuk vind ik. Lekker strak houden zou ik zeggen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ipazza schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:47:
[...]

En tribal zit naast het touchpad, als je het plaatje bekijkt zie lichte streepjes op de plek waar je handen zitten als je typt. HP doet dat ook op al die cheapo-ass-plastic-meuk laptops die ze voor consumenten uitbrengen. Waarom dan in godsnaam ook op een duurder assortiment laptop. Ze proberen de MBP na te maken maar gaan het bos in met die tribal meuk vind ik. Lekker strak houden zou ik zeggen.
Zowel de 14 als de 17 hebben pracht resoluties, de 17 biedt zelfs FULL HD als optie aan.

Ik ben het wel gedeeltelijk eens met je over die lichte streepjes, die hadden van mij ook niet gehoeven, maar wat ik belangrijker vind is dat de gehele case uit aluminium bestaat, net zoals de MBP, een groot plus punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

ipazza schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:47:
[...]

Ik had het ook over de 15 en 17 inch. De 15-inch is te configureren met een Full-HD scherm, voor als de standaard reso niet je ding is. Die strepen bedoel ik ook, maar vind ik geen tribal maar een motief wat over de gehele laptop loopt en ja, het moet je smaak zijn. De Envy is geen cheap-ass-plastic-meuk laptop, maar gemaakt van magnesium. Daarnaast heb ik HP/Compaq machines in mijn handen gehad die wel van plastic waren gemaakt en die voelden altijd nog beter dan sommige 1200+ plastic laptops.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zelf vind ik de 14" erg nice... qua specs dan... uiterlijk ben ik nog niet helemaal uit..
Maar 14" icm een 1600x900 resolutie is toch wel echt heel mooi... CPU's in de Core i5 / i7 serie, ook mooi..
Ben zelf nog wel van het gamen, dus vraag me wel wat wat de beste GPU in de 14" variant wordt.. hmm hmm!
EDIT: In het tweede filmpje hieronder, wordt er gesproken over 'n ATI5650.. hmmm

Wat video's misstaan ook niet:

Outlandos schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:50:
In tegenstelling tot de Nederlandse staat de Envy 17
al wel op de Belgische website met een adviesprijs van €1799.

Echter, de specs die er onderstaan komen denk ik niet overeen met de adviesprijs, want deze zou
(met een i7 processor, 8GB RAM, een Blu-Ray player en een FULL HD beeldscherm) vele malen hoger moeten liggen. Ter ondersteuning van dit vermoeden: selecteer dezelfde specs op de Amerikaanse website en de prijs wordt dan $2700 (ongeveer 2200 Euro).
Kan trouwens makkelijk.. 400 euro verschil tussen de USA en EU.. kan best

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 24-05-2010 21:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CLB schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:52:
Zelf vind ik de 14" erg nice... qua specs dan... uiterlijk ben ik nog niet helemaal uit..
Maar 14" icm een 1600x900 resolutie is toch wel echt heel mooi... CPU's in de Core i5 / i7 serie, ook mooi..
Ben zelf nog wel van het gamen, dus vraag me wel wat wat de beste GPU in de 14" variant wordt.. hmm hmm!
EDIT: In het tweede filmpje hieronder, wordt er gesproken over 'n ATI5650.. hmmm

Wat video's misstaan ook niet:
[video]

[video]

[video]

[...]

Kan trouwens makkelijk.. 400 euro verschil tussen de USA en EU.. kan best
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt met hardware dat wij Europeanen omgerekend goedkoper uitzien dan in Amerika. En zeker een prijsverschil van 400 Euro in ons voordeel lijkt me erg sterk.

Overigens vind ik het jammer dat deze modellen enkel komen met zo'n glare scherm; het lijkt wel een spiegel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-07 19:18

Bartaz

Likes cookies!

Hell yeah. Naar zoiets ben ik op zoek, want helaas ligt een Macbook Pro net buiten m'n budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Eerst maar is wachten op eventuele Nederlandse prijzen...

Ik zit nog wat filmpjes te kijken maar er zit wel mooie techniek in zeg:
- Multitouch touchpad, momenteel nog redelijk uniek
- Doubletap linksboven op de touchpad om 'm aan en uit te zetten
- Backlight is met een knop aan en uit te zetten
- Aansturing beeldschermen via 2 / 3 poorten (ligt aan model) icm EyeFinity technologie
- Full HD webcam
- Noise cancelling
- 14 heeft ander scherm dan de 17... 'Not a radiant display but ultrabright'

In de 14 had ik liever anders gezien:
- VGA output ipv mini display port
- keuze voor matte schermen ipv deze spiegels

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 27-05-2010 01:30 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik had bovenstaande info uit deze filmpjes:

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 28-05-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Ben heel erg benieuwd hoe het met de warmte afvoer is in de praktijk. En hoe lekker je erop kan gamen.
Weet iemand of de 15"ook een 'upgrade' krijgt?
Of zijn het echt alleen de 14"en 17" die nieuw komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 27-07 08:46
De 15" krijgt geen update (geldt ook voor de 13").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De 14 wordt nu toch wel interessant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hoezo nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Ik vind de 15 en 17 erg interessant. Jammer dat de 15" geen DVD drive heeft en dat je die er dan los bij moet kopen...
Weet iemand of je bij de 17" ook zo'n slim batterij eraan vast kan plakken?

Ben heel erg benieuwd wanneer HP Nederland ze beschikbaar heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Omdat ik besloten heb geen laptop groter dan 15'' te willen :P

Dus het wordt of de:

- Dell Studio 15
- Alienware M11x (na verversing)
- HP Envy 14

Qua uiterlijk (en specs?) is de HP wel mooier (beter) dan de Dell Studio 15, enkel heeft Dell wel een veel betere naam wat (kwaliteit) laptops betreft dan HP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Outlandos schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:22:
[...]

Omdat ik besloten heb geen laptop groter dan 15'' te willen :P

Dus het wordt of de:

- Dell Studio 15
- Alienware M11x (na verversing)
- HP Envy 14

Qua uiterlijk (en specs?) is de HP wel mooier (beter) dan de Dell Studio 15, enkel heeft Dell wel een veel betere naam wat (kwaliteit) laptops betreft dan HP..
Ik heb nu een HP Pavillion en heb gezworen na dit vreselijke apparaat nooit meer een HP te nemen. Maar als ik de kans krijg om de Envy positief te testen wil ik m'n woorden weer terugnemen.

De Dell Studio 15 doet het met een mindere videokaart (ook na hun komende upgrade), want de High-End kaarten worden in de Alienware gebruikt.

En ja, de Alienware is krachtig, maar je betaalt voor prijs en prestatie mij net iets te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bartaz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:33:
[...]

Ik heb nu een HP Pavillion en heb gezworen na dit vreselijke apparaat nooit meer een HP te nemen. Maar als ik de kans krijg om de Envy positief te testen wil ik m'n woorden weer terugnemen.

De Dell Studio 15 doet het met een mindere videokaart (ook na hun komende upgrade), want de High-End kaarten worden in de Alienware gebruikt.

En ja, de Alienware is krachtig, maar je betaalt voor prijs en prestatie mij net iets te veel...
Dat bedoel ik dus, iedereen is zo verschrikkelijk anti HP laptops... De eerste generatie Envy's (de 13 en 15) waren hier helaas ook geen uitzondering op. Het is dus te hopen dat ze het nu eindelijk wel een keer goed aanpakken, wat ik ervan gezien heb ziet er in ieder geval veel belovend uit!

De Dell heeft niet zo'n high-end GPU nee, en niet zo'n mooi uiterlijk (al is dat laatste natuurlijk persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MSI GX640 heb je nog... En de 15,6" xnotebooks
En de grotere Dell XPS 16 die binnenkort wordt geupgradet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CLB schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:43:
MSI GX640 heb je nog... En de 15,6" xnotebooks
En de grotere Dell XPS 16 die binnenkort wordt geupgradet
Leuke read voor de 14 watchers:

http://forum.notebookrevi...4-availabilty-etc-97.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Iemand al ervaring met de 17" of 15" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De 17 is nog niet uit, de 15 heeft veel (warmte)problemen (gekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

CLB schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:16:
De 17 is nog niet uit, de 15 heeft veel (warmte)problemen (gekend)
De 17" is al wel uit. Alleen niet hier in Nederland. In de TS staat een link naar de Vlaamse website alwaar hij te bestellen is. En import is natuurlijk ook mogelijk.

Tenminste, zover ik weet.

Ik denk dat ik de 15" of de 14" ga bestellen als ie eenmaal uit is. De sliced battery vind ik heel erg wreed en het scherm van de 14" is ook echt stoer. Hetgeen wat me tegenhoudt van het kopen van de 15" is het missen van een optical drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Eerste zin van de TS niet gelezen dan denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

NM...

[ Voor 98% gewijzigd door Bartaz op 31-05-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviPSV
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Inmiddels staat de Envy 14 ook op de Duitse HP site voor €1299. Daarbij krijg je dan wel een i5, 4GB, 500GB 7200rpm harddisk, resolutie van 1600x900.

Nog geen informatie over de exacte release datum helaas. :?

http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4173527.html

Denken jullie dat hij (als hij naar NL komt) hetzelfde geprijsd zal zijn bij ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nu maar hopen dat ze Nederland niet overslaan, ik vind het een erg mooi apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

LeviPSV schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:21:
Inmiddels staat de Envy 14 ook op de Duitse HP site voor €1299. Daarbij krijg je dan wel een i5, 4GB, 500GB 7200rpm harddisk, resolutie van 1600x900.

Nog geen informatie over de exacte release datum helaas. :?

http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4173527.html

Denken jullie dat hij (als hij naar NL komt) hetzelfde geprijsd zal zijn bij ons?
Ik denk dat het niet heel veel zal schelen qua prijs.
Tenzij er hier bijna geen markt voor is, dat ze de prijs dan juist wat gaan opschroeven. Maar dat zullen we wel gaan zien tegen die tijd denk ik...

Ook hoop ik dat wij ook de kans krijgen om hem zelf te configureren...

[ Voor 4% gewijzigd door Bartaz op 31-05-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alamont
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-06 18:06
In deze brochure staan alle specs voor de hele Envy lijn (inclusief 14 en 17):
http://h20424.www2.hp.com/campaign/consumer_notebooks/ap/en/resources/HP-ENVY-brochure.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is wel een hele mooie link ja...Had die Envy 14 graag met een iets betere GPU gezien..
Heb nu alvast een andere laptop besteld, misschien gaat die weer weg als ik overrompelt ben
door de Envy 14 als die hier ooit uitkomt in Nederland... Maar dat zie ik dan wel weer.. :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviPSV
Geen dualcore in NL op de Envy 14? :(

http://www.hardware.info/...ert_nieuwe_Envynotebooks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En leuke prijzen ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Nou dat word m dan dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn prijzen van HP heh, dus je weet niet voor hoeveel ze in de winkel komen te liggen... maar toch, erg hoog ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom de envy14 hoger (2,77cm) en lichtelijk zwaarder (2,38 kg) is dan de envy15 (2,65cm & 2,35 kg) Ik had het eerder andersom verwacht, maar misschien komt dit door de 8 cell accu in de envy14 tegenover de 6cell in de envy15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Tering die 14 is echt veel te duur :o

Dan maar de nieuwe XPS 16 die (hopelijk) begin juli uitkomt kopen!

Ik heb sowieso meer vertrouwen wat laptops betreft in Dell dan in HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:31:
Weet iemand waarom de envy14 hoger (2,77cm) en lichtelijk zwaarder (2,38 kg) is dan de envy15
De 14 heeft ook een optical drive, die de 15 niet heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

En de 15 had een hoop hitte problemen. Daarom heeft HP 'm dikker gemaakt > meer airflow van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

De 15 heeft wel een upgrade in onderdelen, maar niet in behuizing en optical drive.
En de 14 heeft een mindere GPU... erg jammer.

Toch maar even verder zoeken naar een andere dan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ach als ze me hier in Nederland verplichten een i7 in mn laptop te hebben hoef ik het sowieso niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
http://tweakers.net/nieuw...nd-juli-in-nederland.html

"Envy 14 1020 (i5) heeft een adviesprijs van 1549 euro en de Envy 14 1030 (i7) heeft een adviesprijs van 1749 euro"

LOL @ prijzen!
Sorry hoor, maar dat vind ik ronduit belachelijk. Het zijn waarschijnlijk mooie, sterke en kwalitatieve laptops die de concurrentie aangingen met de Macbooks, maar dat wilt nu niet zeggen dat ze dezelfde prijzen moeten hanteren! 1750 euro voor een 14.5 inch laptop.. Zijn ze nu op hun kop gevallen? 8)7

*Edit* Tweakers link werkt al niet meer blijkbaar, naja dan andere site: http://www.diskidee.be/20...hp-in-nieuwe-serie/14666/

[ Voor 17% gewijzigd door Floxie op 03-06-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tja premium product he. Laptops met vergelijkbare specs en schermen ga je echt niet goedkoper vinden.

Zie Sony Z en Macbook Pro 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Komaan, dit kan je al niet meer verantwoorden met "premium product"... Zeker niet met een adviedsprijs van $999 dollar in de VS. (omgerekend zo'n 815 euro) Oké, iedereen weet dat zulke dingen in Europa duurder zijn, maar eventjes meer dan het dubbele? Op de Duitse HP site staat die overigens voor 1299 euro met een i5, 4GB, 500GB 7200rpm harddisk, en resolutie van 1600x900. Waarom bij ons dan een slordige 250 euro duurder voor hetzelfde product?

Na ja, hier hebben ze toch een potentiële klant verloren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hier wordt gebruik gemaakt van Core i7 quadcore CPU's als instapmodel =)

Hmm volgens Tweakers.net dus niet.. Vandeweek op Hardware.info wel...

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 03-06-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
CLB schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:14:
Hier wordt gebruik gemaakt van Core i7 quadcore CPU's als instapmodel =)
Niet waar..

Ik quote tweakers:
De HP Envy 14-1020 krijgt een Core i5-450M-dualcore met een kloksnelheid van 2,4GHz en Turbo tot 2,93GHz. De Envy 14-1030 bevat een Core i7-720QM-quadcore met een klokspeed van 1,6GHz en Turbo tot 2,8GHz.
&
De HP Envy 14-1020 heeft een adviesprijs van 1549 euro en de HP Envy 14-1030 moet volgens de fabrikant 1749 euro gaan kosten. De laptops komen in juli beschikbaar.
Erger nog, het instapmodel in Nederland heeft een core i5 450M en die in Duitsland een core i5 520M.
Meer betalen voor minder dus.

*Edit* En hardware.info meldt dezelfde prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door Floxie op 03-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
nieuws: HP introduceert luxe Envy 14-notebooks eind juli in Nederland

Edit: Floxie, importeren vanuit Duitsland is goed te doen he ;)

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 03-06-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42
Als je importeert uit Duitsland heb je dan niet last van een raar toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
Was meinst du mit "raar"? QWERTZ schlagt QWERTY aber naturlich! :+ |:(

Ik weet niet hoe makkelijk het toetsenbord te vervangen is bij HP, maar als ik de foto's zo zie is het niet te doen... Normaal is het vervangen van een toetsenbord niet veel werk en kost je slechts een paar tientjes.

[ Voor 68% gewijzigd door GENETX op 03-06-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Floxie schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:07:
Komaan, dit kan je al niet meer verantwoorden met "premium product"... Zeker niet met een adviedsprijs van $999 dollar in de VS.
Advies prijzen zijn geen werkelijke verkoop prijzen. Ik geloof niet dat een Envy 14 van $999 hier echt 1599 euro gaat kosten.

We zullen het wel zien op het moment dat ze echt te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
GENETX schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:49:
Was meinst du mit "raar"? QWERTZ schlagt QWERTY aber naturlich! :+ |:(

Ik weet niet hoe makkelijk het toetsenbord te vervangen is bij HP, maar als ik de foto's zo zie is het niet te doen... Normaal is het vervangen van een toetsenbord niet veel werk en kost je slechts een paar tientjes.
QWERTZ vind ik raar ja :P Maar ik denk inderdaad dat het niet makkelijk is om het toetsenbord te vervangen.

En laten we niet op de zaken vooruit lopen maar gewoon even wachten op de retail prijzen en niet de HP prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Laatst online: 10-06 09:06

C4D

Waarom een dergelijk toetsenbord vervangen als het letterlijk enkele minuten duurt om aan een andere layout te wennen?

[ Voor 7% gewijzigd door C4D op 04-06-2010 16:28 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
C4D schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:26:
Waarom een dergelijk toetsenbord vervangen als het letterlijk enkele minuten duurt om aan een andere layout te wennen?
100% gelijk!
Ik ben erg te vinden voor de envy 14 en ben bijna 100% zeker deze aan te schaffen.
Nu ik woon in belgië en daar zullen ze hem dus niet verkopen.
Dus ga ik hem gewoon in NL kopen en ben ik helemaal niet bang voor het QWERTY toetsenbord ;)

Mijn Windows Mobile Phone is een engelse versie met qwerty toetsenbord.
Soms na enige tijd werken op mijn gsm denk ik al in qwerty waardoor ik al fouten typ op de pc.
Om maar aan te tonen dat het inderdaad niet veel moeite kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Kan je uiteindelijk nog beter voor een macbook gaan.
Misschien is import een idee, maar dan moeten ze eerst in de USA uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12
Die Envy 14 is misschien wel wat voor mij, maar zoals altijd wil ik ze eerst in het echt zien en voelen voordat ik iets koop.. En dat is dan weer direkt het probleem, want er zal zoals altijd wel weer geen enkele winkel dit soort laptops in de schappen hebben staan.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn genoeg winkels die HP's hebben staan hoor, dus dat komt vast en zeker wel goed, wachten totdat ze uit zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

CLB schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:33:
Zijn genoeg winkels die HP's hebben staan hoor, dus dat komt vast en zeker wel goed, wachten totdat ze uit zijn!
Maar de Envy is nogal een wat exclusievere laptop en niet de wat bekendere Pavillion die ze overal hebben staan.
Ben benieuwd welke winkels ze op voorraad krijgen.

Anders heeft de Saturn in Antwerpen ze sowieso, maar of dat nou de hele rit waard is om te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviPSV
Ik ben toevallig een kortingscoupon code tegengekomen voor de HP Envy 14 bij hp.de. De code is als volgt: HPDE5PTHX1. Met deze code krijg je € 64,95 korting en betaal je dus € 1.234,05 i.p.v. € 1.299,00. Het is mij niet bekend hoelang deze bon geldig is etc.

Ook heb ik eens gezocht naar duitse toetsenborden en volgens mij zijn enkel de Z en de Y omgewisseld. Helaas zijn wel alle leestekens etc. door elkaar gegooid. (Op basis van andere toetsenborden, niet die van de Envy 14)

Het lijkt mij overigens dat (mocht 'ie stuk gaan) ik hem niet naar HP Nederland kan sturen voor reparatie of iets dergelijks (onder de garantie). Of zie ik dit verkeerd en zou dit wel mogelijk kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
LeviPSV schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:11:
Ik ben toevallig een kortingscoupon code tegengekomen voor de HP Envy 14 bij hp.de. De code is als volgt: HPDE5PTHX1. Met deze code krijg je € 64,95 korting en betaal je dus € 1.234,05 i.p.v. € 1.299,00. Het is mij niet bekend hoelang deze bon geldig is etc.

Ook heb ik eens gezocht naar duitse toetsenborden en volgens mij zijn enkel de Z en de Y omgewisseld. Helaas zijn wel alle leestekens etc. door elkaar gegooid. (Op basis van andere toetsenborden, niet die van de Envy 14)

Het lijkt mij overigens dat (mocht 'ie stuk gaan) ik hem niet naar HP Nederland kan sturen voor reparatie of iets dergelijks (onder de garantie). Of zie ik dit verkeerd en zou dit wel mogelijk kunnen zijn?
Ik "denk" dat de garantie internationaal is.
Maar ik ben hier helemaal niet zeker van ;)

Waar ik wel zeker van ben is dat ik liever wacht op een normale qwerty dan nu al een duitse te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Envy 14. Ik ga hem alleen ZEKER niet in NL kopen voor 1500-1600 euro haha.

Ik ga hem denk ik uit Amerika importeren. Wat zijn hier de potentiele nadelen van bij een laptop? Heb het toen ook met mijn Nexus One gedaan en dat ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Penetrator schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:15:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Envy 14. Ik ga hem alleen ZEKER niet in NL kopen voor 1500-1600 euro haha.

Ik ga hem denk ik uit Amerika importeren. Wat zijn hier de potentiele nadelen van bij een laptop? Heb het toen ook met mijn Nexus One gedaan en dat ging ook prima.
Het grootste risico is volgens mij dat hij bij de douane word gecontroleerd (het pakketje dan) en dat je dan alsnog invoerrechten moet betalen.
Als er een optie is om hem als gift te laten verzenden zou ik dat zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat werkt toch nagenoeg nooit meer tegenwoordig..
Tevens heb je last van: Andere taal OS / handleidingen / andere stekker / voltage en natuurlijk garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
CLB schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:53:
Tevens heb je last van: Andere taal OS / handleidingen / andere stekker / voltage en natuurlijk garantie...
Normaal is voltage geen probleem. Adaptors kunne beide spanningen aan.
Maar import zou ik zelf ook wel riskant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
CLB schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:53:
Andere Taal OS: Engels heeft al mijn voorkeur
Handleiding: Nog nooit ingekeken,
Andere stekker: US>EU=2,50 bij allekabels.nl
Voltage: volgens mij kunnen alle moderne apparaten 110-220 aan
Garantie: Het enige waar ik mee zit, misschien wereldwijdde garantie? Zal het eens uitzoeken

Verzenden als gift vanuit US kan met BONVU.com. Was met mijn Nexus iig geen probleem. UItermate goede service die knakkers. Altijd binnen een uur een reply op je 'bezorgde' mails.
Ik heb toen wel de kosten bij de douane opgegeven ivm verzekering.

Maar dan nog. laptop in US: $1200 * 1.19*0,825 (dollarkoers)+douana kosten= onegeer 1200euro
scheelt nog een boel en dan heb je hem wel het snelst.

[ Voor 26% gewijzigd door Penetrator op 11-06-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Hier staan minimaal 150 pagina's met postst van Envy eigenaren. Inclusief pics en ervaringen!

http://forum.notebookrevi...nvy-17-owners-lounge.html

EDIT: Envy 17 eigenaren bedoelde ik dan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Bartaz op 13-06-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Het enige minpunt aan het design vind ik die "laserpatroon" Maar als het niet te veel opvalt is het geen probleem. Ik had het toch liever volledig glad gehad.
Verder vraag ik mij af of het scherm nu nog een kader heeft, of is dit een volledige glasplaat? Bij envy 13 was dit het geval, maar bij de envy 15 dan weer niet.

Edit : Op deze link is het blijkbaar wel 1 volle glasplaat. Mooi zo :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cleyman op 13-06-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Het valt me een beetje tegen dat er nog steeds niets te vinden is op de nederlandse HP site.. Dat patroon is denk ik vooral om vingerafdrukken tegen te gaan. Op mijn huidige laptop (Pavilion dv6700 serie) heb ik ook allemaal van die cirkels, vind het wel wat hebben :)

Oh ja, en HP : graag gewoon een cd met drivers en een dvd-tje met windows erbij. Zelf cd-tjes bakken vind ik écht niet kunnen bij een laptop als dit. En laat die try-out installaties van Norton of McAfee en dat soort rotzooi graag ook weg..

[ Voor 31% gewijzigd door WVL_KsZeN op 20-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 22:52

TTD

Stel je haalt deze laptop uit amerika hoe zit het eigenlijk met de garantie van HP? Apple bijvoorbeeld geeft wereldwijde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
Ik heb er ook heel lang naar gekeken, maar ik kwam er eigenlijk niet uit.... Al heb ik nergens het woord International gezien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij is HP garantie internationaal. Maar waar ik het precies vandaan heb weet ik niet.

Je kunt HP vrij eenvoudig bellen. Ik heb weleens gebeld voor garantie op een NL laptop waar ik geen bon voor had, ik werd erg goed geholpen. Gewoon mensen die de telefoon aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 07:14
zeker interesse in de Envy 17 uit belgie.
als die prijs klopt is dat errug goedkoop. (zal haast niet maar toch)
allen maak ik me nog zorgen over het envy 17 scherm.
72% kleurgamut is vrij goed, maar ik kom vanaf een macbook pro. (niet unibody mat)

verder ook een beetje bang voor de accuduur, maar dat is niet echt een breekpunt.
maar verder een prachtige laptop.

ik zou alleen graag een review zien van een echte site,
met echte metingen, (vooral op het scherm) en een goed oordeel.

alleen dan nog de vraag wanneer de envy 17 in de verkoop gaat in belgie...
en of ik hem daar eerst kan zien voor ik hem aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

freaq schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:24:
72% kleurgamut is vrij goed, maar ik kom vanaf een macbook pro. (niet unibody mat)
volgens mij is de huidige MBP ook 72%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

De envy 14 was vannacht gereleased in Amerika alleen de prijs is ietwat tegenvallend. Oorspronkelijk was het $999 voor een Envy 14 met i5 processor nu is het met een i3 370 voor $1099. Met i5 520m kost de Envy 14 nu $1275. Maar voor $200 meer heb je een Envy 15 met een i7 720QM, HD5830, external dvd, full hd scherm anti glans, lichter zonder dvd enige nadeel is minder goede batterij. Lastig kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

freaq schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:24:
zeker interesse in de Envy 17 uit belgie.
als die prijs klopt is dat errug goedkoop. (zal haast niet maar toch)
allen maak ik me nog zorgen over het envy 17 scherm.

verder ook een beetje bang voor de accuduur, maar dat is niet echt een breekpunt.
maar verder een prachtige laptop.

ik zou alleen graag een review zien van een echte site,
met echte metingen, (vooral op het scherm) en een goed oordeel.

alleen dan nog de vraag wanneer de envy 17 in de verkoop gaat in belgie...
en of ik hem daar eerst kan zien voor ik hem aanschaf.
De Saturn in België verkoopt hem al of daar is hij binnenkort te zien... ;)
Durf het niet zeker te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HP 14 met exact dezelfde specificaties als de HP Envy 1020 kost op de Amerikaanse website $ 1,374.98 (omgerekend EUR 1113,73). EUR 437 goedkoper. Tel daar nog bij op dat ze in Amerika kortingscoupons hebben tijdens de launch die soms tot $200 kunnen oplopen en dan vraag je je wel of HP denkt dat we hier op ons achterhoofd zijn gevallen. Ontzettend jammer. Ik wil deze laptop graag hebben maar dit slaat echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@philflow Ik heb er ook naar gekeken. Care packs worden door HP niet gehonoreerd buiten het land waar ze zijn gekocht. HP levert wel standaard fabrieksgarantie conform de garantie die op het product wordt geleverd in het betreffende land. Dat zou erop wijzen dat als je een HP Envy importeert vanuit de US dat je in Nederland standaard de minimale fabrieksgarantie krijgt (1 jaar geloof ik, hoewel de Nederlandse wetgeving overigens minimaal 3 jaar vereist!). Maar zeker weten doe ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
@orange bits : die amerikaanse prijs is zonder belasting, dus dat is in .nl even 19% op een fictieve 1113 is €211. Het verschil is dus 'maar' 437-211 = €226.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WVL_KsZeN wel not quite. Californië heeft de hoogste sales tax in Amerika en dat is 'slechts' 10,75%. Ik vermoed dat de on-line winkels slim zijn en gaan zitten in de plaatsen waar de sales tax lager is. Dus het verschil is groter als je ervan uitgaat dat je hem daar lokaal koopt. Als je hem hier importeert, heb je idd alsnog de 19%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

off-topic :
in NYC is de tax zelfs maar 8.9%.

on-topic :
ondersteunt de Envy eigenlijk dualchannel? want anders kan je net zo goed voor 1 reepje 4gb kiezen ipv 2 reepjes van 2gb zodat je later nog eentje van 4gb erbij kan plaatsen.

Volgens mij moet je als je de Envy in de VS ga kopen via de hp site bestellen. Want winkels als bestbuy,circuit city, walmart etc hebben de Envy niet op hun site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahidi01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 22:19
Ondertussen is de HP Envy 17 ook in de EU beschikbaar.
Nog niet in alle landen, maar wel in een groot gedeelte.
In België is hij volgen de HP site te bestellen, http://h10010.www1.hp.com...5710-4149943-4207747.html

Op de Nederlandse site is er helaas nog niets bekend (nu net toen ik keek in ieder geval!)

Ben erg benieuwd naar deze laptop, heb er de afgelopen dat veel over gelezen en op youtube gezien.
Het is een leuke laptop en als ik de prijzen van de BE site van HP mag geloven dan wordt ik blij :+

Nog even wachten en dan is hij ook leverbaar in Nederland, ik heb vernomen van een leverancier dat deze op 7 juli te verwachten is!

wwhwhhhhooooohohohoooo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviPSV
Mahidi01 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:24:
Ondertussen is de HP Envy 17 ook in de EU beschikbaar.
Nog niet in alle landen, maar wel in een groot gedeelte.
In België is hij volgen de HP site te bestellen, http://h10010.www1.hp.com...5710-4149943-4207747.html

Op de Nederlandse site is er helaas nog niets bekend (nu net toen ik keek in ieder geval!)

Ben erg benieuwd naar deze laptop, heb er de afgelopen dat veel over gelezen en op youtube gezien.
Het is een leuke laptop en als ik de prijzen van de BE site van HP mag geloven dan wordt ik blij :+

Nog even wachten en dan is hij ook leverbaar in Nederland, ik heb vernomen van een leverancier dat deze op 7 juli te verwachten is!

wwhwhhhhooooohohohoooo :9~
Klinkt interessant, ik begin toch dermate ongeduldig te worden dat ik erna neig om hem te importeren. Bedoel je met de verwachting van de leverancier (7 juli) de 14 of de 17? Of beide? En hoe betrouwbaar zijn deze geruchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekoe
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 15:24
bij de groothandel zie ik dat er al verzonden zijn,
op 19/7 komt een nieuwe lading binnen
prijs rond de 1690 € ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

koekoe schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:35:
bij de groothandel zie ik dat er al verzonden zijn,
op 19/7 komt een nieuwe lading binnen
prijs rond de 1690 € ;)
De envy 14 of envy 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviPSV
Ze staan op HP.nl, 2 modellen van de 14. De goedkope versie is €200 duurder dan in duitsland en dan zijn de specs ook nog minder hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Een i7 voor onder de €1200 :(
Enige probleem is wanneer er problemen zijn moet je hem terug naar de VS sturen.

http://cgi.ebay.nl/HP-Env...Nov05&hash=item20b1d35e59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baal er nog het meest van dat ze naast de veel hogere prijs in Nederland er ook voor hebben gekozen een Core i5 450 ipv een Core i5 520 erin te stoppen. Als je dan toch een hogere prijs betaalt stop er dan ook top of the line onderdelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:33:
Baal er nog het meest van dat ze naast de veel hogere prijs in Nederland er ook voor hebben gekozen een Core i5 450 ipv een Core i5 520 erin te stoppen. Als je dan toch een hogere prijs betaalt stop er dan ook top of the line onderdelen in.
een 450 is toch gewoon een 520..? Je bent in de war met de 430 denk ik, of ik mis iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTD schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 00:39:
Een i7 voor onder de €1200 :(
Enige probleem is wanneer er problemen zijn moet je hem terug naar de VS sturen.

http://cgi.ebay.nl/HP-Env...Nov05&hash=item20b1d35e59
Nee HP heeft ook universele garantie, in ieder geval op mijn model (DM3-1039WM, vanuit US). Misschien moet je even kijken of het ook geldt voor de Envy, het was wel lang zoeken voordat ik het concreet kon vinden in hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:35:
[...]

een 450 is toch gewoon een 520..? Je bent in de war met de 430 denk ik, of ik mis iets. :)
De 450 is met turbo boost net iets trager dan de i5 520m. En de 520m heeft ook nog AES-NI en Intel vt-d waar de 450 alleen Intel vt-x heeft. Aan de andere kant heeft de i5 450 een hogere dmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTD schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:22:
[...]

De 450 is met turbo boost net iets trager dan de i5 520m. En de 520m heeft ook nog AES-NI en Intel vt-d waar de 450 alleen Intel vt-x heeft. Aan de andere kant heeft de i5 450 een hogere dmi.
Ah sorry, had het net al gelezen. Ik had puur de specs op notebookcheck vergeleken, maar die kloppen dus niet; notebookcheck zegt dat de 450 net als de 520 overklokt naar 2,93 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
LeviPSV schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:45:
Ze staan op HP.nl, 2 modellen van de 14. De goedkope versie is €200 duurder dan in duitsland en dan zijn de specs ook nog minder hier. :(
Ik kan ze niet vinden op de site van HP? Heb je een link? of instructies hoe ik er kan komen?

Laat maar, staan dus bij de thuis laptops..

Sowieso debiel dat HP vind dat bepaalde laptops alleen voor klein zakelijk of enterprise zijn, dat bepaal ik zelf wel ff...

En ja hoor, wat ik al dacht.. Een recovery partitie, met de tools om een recovery/install dvd te maken.. Wat een stelletje goedkope $^&#, voor 1700 eur verwacht ik gewoon een geperste DVD.

[ Voor 20% gewijzigd door WVL_KsZeN op 05-07-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahidi01
LeviPSV schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:27:
[...]

Klinkt interessant, ik begin toch dermate ongeduldig te worden dat ik erna neig om hem te importeren. Bedoel je met de verwachting van de leverancier (7 juli) de 14 of de 17? Of beide? En hoe betrouwbaar zijn deze geruchten?
Ook ik begin erg ongeduldig te worden....
Kan niet wachten tot dat ik deze kan bestellen....
Mijn leverancier geeft aan dat ze ondertussen op hun "hp portal" te zien zijn.
Helaas heeft HP er nog geen prijzen aangehangen. Hij verwacht dat dat deze week en anders volgende week het geval zal zijn...

We moeten dus nog even wachten |:(
Waar ik dus echt totaal geen zin in heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
klik

Maar even een link naar de hp site.

Pff 1500 euro en dan niet eens een professionele versie van windows 7 mee kunnen leveren. Waarschijnlijk omdat het volgens hp een "thuis" laptop is. Het moet allemaal niet gekker worden. Even de retail prijzen afwachten en anders toch maar aan de Sony vaio z. Ongeveer zelfde prijs maar dan een stuk lichter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Weet iemand welk toetsenbord HP in nederland levert? Ik kan het nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahidi01
WVL_KsZeN schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:27:
Weet iemand welk toetsenbord HP in nederland levert? Ik kan het nergens vinden :(
ja een QWERTY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
ja een QWERTY
ORLY? Afbeeldingslocatie: http://www.interstyles.nl/ORLY.gif

Ik bedoel natuurlijk us-int, uk of nl?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste