Hij staat ondertussen op www.laptopshop.nl !
Ervaringen van (toekomstige) Envy 14 gebruikers: http://forum.notebookrevi...nvy-14-owners-lounge.html
1500 is net iets teveel dan kan ik net zo goed de Vaio Z halen. Kijken of ik de komende weken een in de VS kan vinden.
Is een viao Z niet duurderTTD schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:47:
[...]
1500 is net iets teveel dan kan ik net zo goed de Vaio Z halen. Kijken of ik de komende weken een in de VS kan vinden.
link naar pw is de goedkoopste in de PW. Scheelt dus 200 euro. Hiervoor krijg je wel 2 sdd's en de vaio is een stuk lichter!
Oftewel de hp envy voor 1500 euro is gewoon oplichterij
- De vaio heeft een tragere vga kaart.Taenadar schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:04:
link naar pw is de goedkoopste in de PW. Scheelt dus 200 euro. Hiervoor krijg je wel 2 sdd's en de vaio is een stuk lichter!
- Viao heeft wel 128gb ssd , maar dan heb ik liever 500gb hdd.
- Batterijduur is nagenoeg hetzelfde.
- Persoonlijk vind ik 13,3inch al miniem, maarja dat is persoonlijk.
- de HP envy 14 is mooier!
Misschien mag de envy 14 dan idd wel 100 euro goedkoper zijn vergeleken met deze viao.
Maar rekeninghoudend dat dit een nieuw model is lijkt mij dit niet zo'n extreme oplichting
Verwijderd
Wel de Vaio heeft een snellere processor en windows professional standaard. Dat is volgens mij al zo'n EUR 200 aan waarde. Ik heb zelf momenteel Vaio Z en ik moet wel zeggen dat het geen robuuste laptops zijn. Die 3 jaar garantie die je erbij kunt kopen heb je hard nodig. De HP lijkt me wat steviger. Maar 1500 voor wat je krijgt is idd oplichterij, vooral vwg die Core i5 450. Met een 520 had ik het nog reëel gevonden. Maar het moet ook gezegd worden: er zijn nog steeds bitter weinig opties als je een mooie high performance laptop wilt.
Verwijderd
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom de HP Envy 14 mét Core i5 520 in Duitsland EUR 1257 kost bij Amazon en hier een mindere laptop 1.500: EUR 250 meer? Het enige verschil is een mindere processor, een andere toetsenbord indeling en een Duitstalige Windows. Er is echt geen enkele reden waarom de Envy in Nederland duurder zou zijn. Als je een Duitse toetsenbord indeling voor lief neemt, is het dus goedkoper om er één te importeren en een extra Engelse of Nederlandse Windows te kopen. Daar mag HP wel eens wat over zeggen, want het is altijd de Nederlandse consument die de premium prijs voor de kiezen krijgt.
Die 200euro verschill zit in dat de Vaio in japan is gemaakt en dit terwijl de Envy in china is gemaakt. En in japan is de salaris hoger en over het algemeen hebben japanse producten betere kwaliteit dan chinese producten.Cleyman schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:36:
[...]
Is een viao Z niet duurderTrouwens, dan kan je even goed kijken voor een envy in de VS
Het verschill tussen een gt330m en een HD5650 is miniem, minder dan 200punten in 3dmark. Enige echte voordeel is dx11 tov dx10.1. Het verschill in gewicht is daarin tegen veel groter, VaioZ met 1.4kg en Envy14 met 2.4kg. Bij de Vaio krijg je windows 7 professional en Envy home premium. En tevens heb ik liever een ssd dan een hdd maar dat is wel een persoonlijk kwestie.
Maar tuurlijk als ik in de VS ben zal ik eerst naar de Envy14 kijken aangezien de prijzen daar een stuk beter zijn dan hier en ben vooral benieuwd naar de radiance screen. Maar de vraag is hebben ze hem op vooraad want ik kan niet via HP bestellen omdat heb geen US billing adress. En mocht ik in de VS geen leuke laptop tegen komen, zou ik mijn laptop gewoon in nederland kopen. En wanneer ik hier een keuze heb tussen een Vaio Z of een Envy 14 zou ik voor de Vaio gaan. Voor 200euro extra heb je een betere processor, ssd, meer mobiliteit en meer uitgebreide OS
Even ter info, de toetsenborden zijn dus gelukkig iig US, en misschien US-int.
Betreft de toetsenbord indeling van de HP Envy 14-1030ed
Volgens onze inkoopafdeling kunnen wij de HP Envy 14-1030ed alleen met de US QWERTY toetsenbord indeling leveren. Er is ook niks bekend bij HP over de productie van de Nederlandse versie.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Bij de Office Centre staat de 1020 voor 1300 euro. hij komt alleen bij de groote office centre's te liggen. heb al een reservering geplaatst in A'dam 
Edit: ze verwachten um overigens komende week.
[ Voor 14% gewijzigd door Deity op 09-07-2010 20:10 ]
Authentically Digital
Dat is dan zonder btw neem ik aan?MaCure schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:09:
Bij de Office Centre staat de 1020 voor 1300 euro. hij komt alleen bij de groote office centre's te liggen. heb al een reservering geplaatst in A'dam
Hmm dat is wel een mooie aanbieding zeg... let me think...
Had een mailtje gestuurd dat die via de site niet te bestellen was:
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht en onze excuses voor het ongemak.
Helaas is artikel 58.113.53 (HP ENVY 14-1020ED) nog niet uitgeleverd aan enkele Staples Office Centre vestigingen. Dit artikel wordt (zo blijkt uit ons systeem) uitgeleverd aan Staples Office Centre Barendrecht.
Wij willen u adviseren om telefonisch contact op te nemen met de vestiging, wellicht kunt u dit artikel reserveren.
Het telefoonnummer van Staples Office Centre Barendrecht luidt: 010-4826990.
Had een mailtje gestuurd dat die via de site niet te bestellen was:
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht en onze excuses voor het ongemak.
Helaas is artikel 58.113.53 (HP ENVY 14-1020ED) nog niet uitgeleverd aan enkele Staples Office Centre vestigingen. Dit artikel wordt (zo blijkt uit ons systeem) uitgeleverd aan Staples Office Centre Barendrecht.
Wij willen u adviseren om telefonisch contact op te nemen met de vestiging, wellicht kunt u dit artikel reserveren.
Het telefoonnummer van Staples Office Centre Barendrecht luidt: 010-4826990.
[ Voor 82% gewijzigd door CLB op 10-07-2010 12:54 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
€1545,81 dus inclusief.Alle prijzen zijn exclusief BTW
Over het toetsenbord. Waarom denkt iedereen nou constant dat je een ander apart model zou krijgen? Dat soort dingen worden echt nooit in Nederland verkocht, tenzij het er echt bij staat vermeld zoals een goedkope lichting uit Frankrijk ofzo... Wat een gemekker om niks. En het zal vast de US International zijn. Uberhaupt is het verschil tussen de International en Non international puur het ontbreken van het euro-teken op de 5-knop.
En 2 jaar pickup and return garantie erbij? Netjes!
Verwijderd
Heeft iemand al ervaring met garantie op hp laptops gekocht in Amerika? Volgens hp wordt de garantie van het land van verblijf gehonoreerd. Maar de standaard garantie in de VS is 1 jaar, terwijl die hier 2 jaar is.
Wordt hier dan de garantie van 2 jaar toegepast? En doen ze moeilijk of niet? Gezien de idiote prijzen van de HP Envy 14 overweeg ik er één uit de VS te importeren.
Wordt hier dan de garantie van 2 jaar toegepast? En doen ze moeilijk of niet? Gezien de idiote prijzen van de HP Envy 14 overweeg ik er één uit de VS te importeren.
Ik heb dit topic een tijd lang niet gevolgd, maar kunnen wij Nederlanders de 14 of 17 al zelf configureren en bestellen?
Nee dusOutlandos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:14:
Ik heb dit topic een tijd lang niet gevolgd, maar kunnen wij Nederlanders de 14 of 17 al zelf configureren en bestellen?
Ik wil de snelste i5 en 8GB RAM en blijkbaar kan ik nergens zelf configueren, enkel op de Amerikaanse website.. Laat dan maar zitten hoor, dat doet Sony toch wel veel beter. Ik heb alleen liever een 14 dan een 13'' scherm..
Verwijderd
Laat me nog even de import opties voor Envy 14 omschrijven:
* NL: bv laptopshop: 2 jaar garantie, absurd hoge prijs
* VS: bv met Bonvu: 1 jaar garantie ipv 2 jaar, lagere prijs
* DE: bv via Amazon.de: zelfde garantie, snellere processor, lagere prijs, Duits toetsenbord, Duitse Windows (om te zetten via Vistalizer)
* UK: bv via leuk weekendje weg: zelfde garantie, *lagere* schermresolutie, prijs onbekend
Bottom line is een beetje 'fucked either way'. De Duitse deal is verreweg de beste omdat je dan een goede garantie hebt, maar ja, dat Duitse toetsenbord.
Kan het toch niet uitstaan dat ze hier gewoon even EUR 250 boven de Duitse prijs leggen. Dan voel ik met teveel genaaid om em te kopen, want dan wil ik ook zoenen.
* DE: bv via Amazon.de: zelfde garantie, snellere processor, lagere prijs, Duits toetsenbord, Duitse Windows (om te zetten via Vistalizer)
* UK: bv via leuk weekendje weg: zelfde garantie, *lagere* schermresolutie, prijs onbekend
Bottom line is een beetje 'fucked either way'. De Duitse deal is verreweg de beste omdat je dan een goede garantie hebt, maar ja, dat Duitse toetsenbord.
Kan het toch niet uitstaan dat ze hier gewoon even EUR 250 boven de Duitse prijs leggen. Dan voel ik met teveel genaaid om em te kopen, want dan wil ik ook zoenen.
ALleen dat toetsenbord is jammer, Windows 7 Ultimate heb ik klaarliggen, dus dat zou geen probleem zijn... iemand die ervaring heeft met zo'n Duits toetsenbord? Wen je daar ooit aan?Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:49:
Laat me nog even de import opties voor Envy 14 omschrijven:
Over dat Duitse toetsenbord heb ik contact gehad met HP Nederland. De klantenservice medewerker dacht dat het mogelijk zou zijn om het toetsenbord van een Duits model te vervangen door een Nederlands toetsenbord. Voor meer informatie kon ik contact opnemen met Convena Netherlands (een leverancier van HP?). Dit heb ik dan ook gedaan en zij zeggen een Nederlands toetsenbord voor de HP Envy 14 te kunnen leveren voor €22,35 excl. BTW en verzendkosten (Serienummer NL toetsenbord: 612058-B31). Voor mijzelf was het toch allemaal net iets te omslachtig en ik had op korte termijn een laptop nodig en heb dus een MacBook Pro 13 aangeschaft. Tot op heden totaal geen spijt van mijn aankoop
Moet je dat toetsenbord dan zelf veranderen?
Verwijderd
Ja, is er manier om dat te laten aanpassen door een professional zonder de garantie te verspelen?
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:27:
Ja, is er manier om dat te laten aanpassen door een professional zonder de garantie te verspelen?
Ja, het toetsenbord moet je dan zelf omwisselen. Ik heb niet gevraagd of zij dat ook konden doen, dus dat weet ik nietOutlandos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:27:
Moet je dat toetsenbord dan zelf veranderen?
Verwijderd
Qua import waren we even onze zuiderburen vergeten: Frankrijk
HP Envy 14 1010ef: EUR 979, met 1 jaar garantie, hoge resolute en Core i5 450
Heb even niet kunnen ontdekken of dat incl of excl BTW is. Ik vermoed excl en dan is de Duitse versie nog iets aantrekkelijker (snellere processor, 2 jaar garantie) Ik zag wel dat je een garantie uitbreiding kan krijgen tot 3 jaar. Maar hoe dat in de praktijk werkt?
In dit geval heb je dus een AZERTY toetsenbord.
HP Envy 14 1010ef: EUR 979, met 1 jaar garantie, hoge resolute en Core i5 450
Heb even niet kunnen ontdekken of dat incl of excl BTW is. Ik vermoed excl en dan is de Duitse versie nog iets aantrekkelijker (snellere processor, 2 jaar garantie) Ik zag wel dat je een garantie uitbreiding kan krijgen tot 3 jaar. Maar hoe dat in de praktijk werkt?
In dit geval heb je dus een AZERTY toetsenbord.
Verwijderd
Vraagje.. ik ben van plan de Envy aan te schaffen wanneer deze beschikbaar is, maar ik doe het meer om de pretty picture en de goeie verhalen die ik over het algemeen over de Envy 15 heb gehoord toen ik in het buitenland woonde. Maaree.. Ik heb geen verstand van die Core i5's en i7's (en dan met name de invloed die deze hebben op dagelijks gebruik). Daarom twijfel ik dus ook tussen de 1020 en 1030 versie. Ik ben graphic designer dus moet een goed draaiende laptop hebben, is de i5 dan voldoende icm een 4GB ram? Gamen doe ik amper, maar ik hou niet van wachten dus wil wel een snelle machine. Iemand?
Goede verhalen van de envy 15? ik dacht dat deze hitte problemen hadden? Anyway, dat zou bij de 14 allemaal opgelost zijnVerwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:52:
Vraagje.. ik ben van plan de Envy aan te schaffen wanneer deze beschikbaar is, maar ik doe het meer om de pretty picture en de goeie verhalen die ik over het algemeen over de Envy 15 heb gehoord toen ik in het buitenland woonde. Maaree.. Ik heb geen verstand van die Core i5's en i7's (en dan met name de invloed die deze hebben op dagelijks gebruik). Daarom twijfel ik dus ook tussen de 1020 en 1030 versie. Ik ben graphic designer dus moet een goed draaiende laptop hebben, is de i5 dan voldoende icm een 4GB ram? Gamen doe ik amper, maar ik hou niet van wachten dus wil wel een snelle machine. Iemand?
Ik ga naar mijn 2de jaar MCT en ga volgend jaar vooral webdesign enzo doen.
Ik ga voor de envy 14 met i5 core gaan. Deze is ten eerste 200 euro goedkoper dan de i7 en ten 2de heeft deze een extra onboard intel grafische kaart. Wat wil zeggen dat je veel langer op batterij kan werken en ook dus koeler. Verder denk ik dat het verschil tussen de i5 en i7 vooral merkbaar gaat zijn met renderen. En dan nog blijft volgens mij de i5 een dikke cpu
Ik heb hem net gehaald bij de office centre, hoewel op de website stond dat ie nog nie binnen was hadden ze dr al meerdere op voorraad. Net uitgepakt. (zit prachtig in de doos. zeer mooi verpakt) na het aanzetten voor het eerst duurt het toch wel erg lang voordat je iets kan doen aangezien meteen al die HP software troep gaat installeren. Eenmaal in windows ben je dus eerst een uur (zo niet meer bezig) met al die shit weer verwijderen.
- Verder ben ik nog niet gekomen. de laptop zelf vind ik prachtig. vooral hoe het HP logo dieper ligt in het frame. echt heel mooi zeer blij mee.
Zal nieuwe dingen blijven vernoemen in de forum en over een dag of 3 een review in de pricewatch plaatsen.
- Verder ben ik nog niet gekomen. de laptop zelf vind ik prachtig. vooral hoe het HP logo dieper ligt in het frame. echt heel mooi zeer blij mee.
Zal nieuwe dingen blijven vernoemen in de forum en over een dag of 3 een review in de pricewatch plaatsen.
Authentically Digital
Ik had gehoopt hem nog te hebben voor de reis, nu dat zal duidelijk niet het geval zijn aangezien ik overmorgen vertrek.MaCure schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:57:
Ik heb hem net gehaald bij de office centre, hoewel op de website stond dat ie nog nie binnen was hadden ze dr al meerdere op voorraad. Net uitgepakt. (zit prachtig in de doos. zeer mooi verpakt) na het aanzetten voor het eerst duurt het toch wel erg lang voordat je iets kan doen aangezien meteen al die HP software troep gaat installeren. Eenmaal in windows ben je dus eerst een uur (zo niet meer bezig) met al die shit weer verwijderen.
Ik heb mij ondertussen een oude HP DV6000 gekocht in afwachting (anders had ik geen laptop op reis!) en dat ding doet het nog goed met windows 7 en 3gb ram erin
Ondertussen zal ik in Italië vol ongeduld wachten op jouw review!
Graag had ik jouw bevinding dan gelezen over batterijwerktijd (als je er zin in zou hebben ;-) )
Bijvoorbeeld een readertest met donker scherm enzo zou heel welkom zijn
Hoe meer details hoe beter!
Verwijderd
Unbelievable. Bij laptopshop is de prijs net verhoogd naar 1.545. Dus nog hoger dan de HP adviesprijs!
Ik ga hem niet meer halen. Teveel problemen gelezen op de Owner's Lounge van vele Envy's die na een week al kwamen te overlijden. Toch maar doorsparen voor een Macbook dan...
Ik zit er serieus aan te denken om de Envy 14 aan te schaffen, maar ik schrok toch wel een beetje van de prijs van dit ding in Nederland!
De Vaio Z heb ik ook overwogen, maar nadat ik hem IRL heb gezien was ik minder enthousiast. Hij mag dan wel 2 SSD's hebben en veel lichter zijn, hij was wel erg klein, duur, fragiel en niet mooi naar mijn mening. De Envy 14 wil ik ook nog graag een keer zien, maar als de bouwkwaliteit maar enigzins in de buurt komt van de nieuwste MBP's ben ik verkocht.
Ik was eerst van plan om hier een 1020ed te kopen, om later de HDD te verwisselen voor een SSD (sinds aan 't eind van 't jaar SSD prijzen fors zullen dalen door de nieuwe Intel SSD's op kleiner procedé). Ik zou dan graag 't OS met drivers over willen zetten naar de SSD.
Hoe zou dit in z'n werk gaan; Recovery DVD maken en die op de SSD installeren? Iemand hier al ervaring mee?
Door de absurd hoge prijs in Nederland zit ik er ook aan te denken om een Envy 14 in de VS te laten maken (met i5 520M en 160GB SSD) en daarna te importeren naar Nederland.
Heeft er iemand ervaring met het importeren van een Envy 14 die gemaakt is bij HP? Hoe gaat dat in z'n werk? Wat zijn de verschillen met een E14 die hier te koop is (behalve specs en prijs, ik doel op garantie / power plug / toetsenbord etc.)?
De Vaio Z heb ik ook overwogen, maar nadat ik hem IRL heb gezien was ik minder enthousiast. Hij mag dan wel 2 SSD's hebben en veel lichter zijn, hij was wel erg klein, duur, fragiel en niet mooi naar mijn mening. De Envy 14 wil ik ook nog graag een keer zien, maar als de bouwkwaliteit maar enigzins in de buurt komt van de nieuwste MBP's ben ik verkocht.
Ik was eerst van plan om hier een 1020ed te kopen, om later de HDD te verwisselen voor een SSD (sinds aan 't eind van 't jaar SSD prijzen fors zullen dalen door de nieuwe Intel SSD's op kleiner procedé). Ik zou dan graag 't OS met drivers over willen zetten naar de SSD.
Hoe zou dit in z'n werk gaan; Recovery DVD maken en die op de SSD installeren? Iemand hier al ervaring mee?
Door de absurd hoge prijs in Nederland zit ik er ook aan te denken om een Envy 14 in de VS te laten maken (met i5 520M en 160GB SSD) en daarna te importeren naar Nederland.
Heeft er iemand ervaring met het importeren van een Envy 14 die gemaakt is bij HP? Hoe gaat dat in z'n werk? Wat zijn de verschillen met een E14 die hier te koop is (behalve specs en prijs, ik doel op garantie / power plug / toetsenbord etc.)?
ik zat precies over hetzelfde te denken I1m1t. Ik heb hp al gemaild enzovoort:
Dear Youri,
Thank you for contacting the HP Home & Home Office Sales Center.
I understand that you are interested in purchasing your desired HP solution at our store and are inquiring about our ability to ship to your location.
I regret to inform you that we do not ship to United States territories, or addresses outside the 50 United States and the District of Columbia. At the HP Home & Home Office Sales Center, we ship to street addresses within the 50 United States and the District of Columbia. We have partnered with www.ShipItAPO.com to provide you with the
ability to ship products to an FPO or APO address.
All credit cards must be drawn from a United
States-based bank. For your protection, we do not allow address changes after an order is accepted.
If you would like more information on shipping to an APO or FPO address, please reply to this email, and
we would be happy to provide you with more information.
To learn more about HP products available in other countries, use the "select a country or region" pull-
down menu located in the upper right corner of the page at www.hp.com.
I hope this information has been of assistance to you, Youri. Please reply to this message if there is
anything else we can do. For online chat assistance, please visit:
http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/help.do. For your convenience, you may also call the HP Home & Home Office Sales Center directly at 1-888-222-0029 between 7:00 AM - 2:00 AM EST, seven days a week.
Lastly, Youri, if you are interested in hearing about new product offerings, promotions, and special
discounts simply reply to this email. I will be pleased to sign you up for our award-winning e-newsletter.
Thank you for your interest in the HP Home and Home Office Store. We value your business and support. Our goal is to continue bringing you quality products and solutions.
Kortom HP kan hem naar een FPO-APO adres sturen, waarna vanaf dit adres UPS enz het vervolgens naar Nederland wordt gestuurd. (gratis verzending vanaf HP naar FPO-APO, en vanaf daar een kleine meerpijs als ik de site mag geloven) dus de verzendskosten lijken mij niet te hoog.
Zelf ben ik alleen niet thuis in dit soort situaties en ga het liever niet aan, misschien dat het anders is bij jou?
Qua garantie ben ik er nog niet overuit, of dit nu wel of niet mondiale garantie is.
Over de powerplug en toetsenbord: powerplug zal wel amerikaans zijn, en dus niet compatible.Het toetsenbord daarentegen zal wel gewoon querty zijn, zo niet heb ik al gelezen dat je een nederlands keyboard en een ac-adapter bij HP kan bestellen. Omruilen denk ik niet maar valt natuurlijk altijd te proberen.
Ik ben benieuwd wat jij vanaf nu van plan bent!
Edit ik had deze ook nog gezien: http://cgi.ebay.com/HP-En...m43a0608498#ht_2535wt_911
Maar zoals eerder ben ik niet thuis in dit soort situaties en ga ik het liever niet aan, misschien dat het anders is bij jou?
Dear Youri,
Thank you for contacting the HP Home & Home Office Sales Center.
I understand that you are interested in purchasing your desired HP solution at our store and are inquiring about our ability to ship to your location.
I regret to inform you that we do not ship to United States territories, or addresses outside the 50 United States and the District of Columbia. At the HP Home & Home Office Sales Center, we ship to street addresses within the 50 United States and the District of Columbia. We have partnered with www.ShipItAPO.com to provide you with the
ability to ship products to an FPO or APO address.
All credit cards must be drawn from a United
States-based bank. For your protection, we do not allow address changes after an order is accepted.
If you would like more information on shipping to an APO or FPO address, please reply to this email, and
we would be happy to provide you with more information.
To learn more about HP products available in other countries, use the "select a country or region" pull-
down menu located in the upper right corner of the page at www.hp.com.
I hope this information has been of assistance to you, Youri. Please reply to this message if there is
anything else we can do. For online chat assistance, please visit:
http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/help.do. For your convenience, you may also call the HP Home & Home Office Sales Center directly at 1-888-222-0029 between 7:00 AM - 2:00 AM EST, seven days a week.
Lastly, Youri, if you are interested in hearing about new product offerings, promotions, and special
discounts simply reply to this email. I will be pleased to sign you up for our award-winning e-newsletter.
Thank you for your interest in the HP Home and Home Office Store. We value your business and support. Our goal is to continue bringing you quality products and solutions.
Kortom HP kan hem naar een FPO-APO adres sturen, waarna vanaf dit adres UPS enz het vervolgens naar Nederland wordt gestuurd. (gratis verzending vanaf HP naar FPO-APO, en vanaf daar een kleine meerpijs als ik de site mag geloven) dus de verzendskosten lijken mij niet te hoog.
Zelf ben ik alleen niet thuis in dit soort situaties en ga het liever niet aan, misschien dat het anders is bij jou?
Qua garantie ben ik er nog niet overuit, of dit nu wel of niet mondiale garantie is.
Over de powerplug en toetsenbord: powerplug zal wel amerikaans zijn, en dus niet compatible.Het toetsenbord daarentegen zal wel gewoon querty zijn, zo niet heb ik al gelezen dat je een nederlands keyboard en een ac-adapter bij HP kan bestellen. Omruilen denk ik niet maar valt natuurlijk altijd te proberen.
Ik ben benieuwd wat jij vanaf nu van plan bent!
Edit ik had deze ook nog gezien: http://cgi.ebay.com/HP-En...m43a0608498#ht_2535wt_911
Maar zoals eerder ben ik niet thuis in dit soort situaties en ga ik het liever niet aan, misschien dat het anders is bij jou?
[ Voor 5% gewijzigd door I_Guardian_I op 28-07-2010 21:03 . Reden: toevoegen link ]
Tja.. maar heb je dan een US creditcard? Hier gaat het al weer mis..
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Inderdaad.. als dit enkel met een Amerikaanse creditcard gedaan kan worden zit er niks anders op dan de Envy 14 hier aan te schaffen voor de hoofdprijs. Ik ga binnenkort op vakantie, dus hopelijk zal de prijs in de tussentijd een beetje dalen. Wishfull thinking...WVL_KsZeN schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:15:
Tja.. maar heb je dan een US creditcard? Hier gaat het al weer mis..

Iemand hier nog een antwoord op?l1m1t schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:45:
Je kan toch gewoon met visa / mastercard en met paypal express betalen? Dit staat wel op hun website
Soms accepteren ze alleen een credit card met een US postal address. Dan kun je Visa/Master hebben, maar lukt het niet. Paypal is wellicht wel een optie.
pain is nothing that a downpour won't erase
Hij is sinds vandaag op vooraad bij laptopshop
Verwijderd
Ik heb 'm en hij is echt geweldig wat ik zo op het eerste gezicht kan zeggen. De behuizing is echt belachelijk stevig, en hij typt heel stabiel. Laserpatroon is heel stylish maar niet heel opvallend, net goed! Mocht ik iets opvallends tegenkomen dan meld ik het hier
Als je wil mag je altijd een opvallende review schrijvenVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:21:
Ik heb 'm en hij is echt geweldig wat ik zo op het eerste gezicht kan zeggen. De behuizing is echt belachelijk stevig, en hij typt heel stabiel. Laserpatroon is heel stylish maar niet heel opvallend, net goed! Mocht ik iets opvallends tegenkomen dan meld ik het hier
Goed, ik zit eigenlijk ook een beetje te twijfelen tussen de Envy of een Pavilion dv7-4050ed.
Volgens mij hebben ze beiden dezelfde specs, maar is het scherm van de Pavilion 17.3 inch. ipv 14.5 van de Envy.
De prijs is ook stukken lager (1250 ipv 1750) van de Pavilion, waar zit het verschil dan in? De behuizing?
Heb even hier gekeken: http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv7-4050ed.html - maar in de gallerly lijkt de behuizing 'ongeveer' hetzelfde..
Wat is dan het voordeel van de Envy t.o.v. de Pavilion?
Volgens mij hebben ze beiden dezelfde specs, maar is het scherm van de Pavilion 17.3 inch. ipv 14.5 van de Envy.
De prijs is ook stukken lager (1250 ipv 1750) van de Pavilion, waar zit het verschil dan in? De behuizing?
Heb even hier gekeken: http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv7-4050ed.html - maar in de gallerly lijkt de behuizing 'ongeveer' hetzelfde..
de envy is compacter, radiance screen, resolutie 1600x900, verlicht toetsenbord, iets beter materiaal en je betaalt extra voor een stukje exclusiviteit omdat het een envy is zoals je meer betaalt omdat er apple op staat.Rprp schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:38:
Goed, ik zit eigenlijk ook een beetje te twijfelen tussen de Envy of een Pavilion dv7-4050ed.
Bij de 1030ed wordt een slice battery erbij geleverd, weet misschien 1 van jullie meer of deze ook ergens te koop is of deze ook bij de 1020ed te krijgen valt? Deze battery zal je accuduur aardig verhogen, vooral met de i5 met integrated gpu en daarom dus uitermate interessant!
Ik zoek namelijk al een tijd rond op het web, maar tot nu toe krijg ik van winkels te horen dat het niet mogelijk is of kan er verder helemaal niks over vinden.
Ik zoek namelijk al een tijd rond op het web, maar tot nu toe krijg ik van winkels te horen dat het niet mogelijk is of kan er verder helemaal niks over vinden.
Hallo Tweakers,
Vandaag één eerste hele dag mogen stoeien met mijn envy 14 (1030ed; 720QM versie). Ik heb deze uiteindelijk aangeschaft na lang vergelijken met een XPS16 en een viao F12s. Hierbij heb ik eindeloos forums van hier doorgelezen dus bij deze doe ik een (heel) klein beetje terug met het schrijven van een eerste, korte review.
Besteld via internet bij een nederlandse webwinkel en binnen een dag binnen. Het hele boeltje is werkelijk prachtig verpakt in een zwarte stijlvolle behuizing. Eerst de laptop uitvoerig bekeken op mogelijke onvolkomenheden maar alles ziet er perfect uit. Naast de laptop zit er ook nog een netadapter, wat boekjes, een sleeve en een extra accu in de doos. Deze extra accu klik je onder je notebook waarbij de batterijcapaciteit verdubbeld.
Bij deze eerste indruk zal ik alleen de punten behandelen die telkens terugkomen op forums of punten die mij opvallen.
Warmte; De laptop wordt absoluut niet warm al moet ik hierbij zeggen dat ik niet aan het gamen ben geweest. De ventilator is bij internetten nauwelijk hoorbaar, bij het installeren van programma's is de ventilator beter hoorbaar maar dit stoort mij in elk geval niet.
Batterijduur; deze heb alleen getest met beide accu's aangesloten en de laptop op full-performance waarbij ik doorlopend aan het installeren, backuppen, etc... ben geweest. Totale accuduur; 3,5 uur.
Trackpad; veel over geschreven. Werkt volgens mij prima! hierbij kan ik kan nog een driver updaten.
Scherm; ook veel over geschreven. Mooiiiii Vooral helder met uitstekende kijkhoeken. Kleuren lijken me iets verzadigd maar dit is eenvoudig aan te passen
Wat mij zelf opvalt;
Waarom stoppen ze nou een 5400rpm 640GB schijf in dat ding? 5400rpm????? overigens geeft de windows-prestatie-index bij de harde schijf een 5,9. Ik weet niet of dit mee valt? Wat mij vervolgens opvalt is dat ook het interne geheugen een 5,9 als cijfer krijgt. Of het geheugen wel op 1333MHz draait vraag ik me af en is in de productspecs nergens te lezen.
Mochten jullie vragen hebben of foto's willen ontvangen dan kan dat geregeld worden. Als iemand mij beknopt uitlegt hoe ik ze op de site kan plaatsen dan doe ik dit.
Vandaag één eerste hele dag mogen stoeien met mijn envy 14 (1030ed; 720QM versie). Ik heb deze uiteindelijk aangeschaft na lang vergelijken met een XPS16 en een viao F12s. Hierbij heb ik eindeloos forums van hier doorgelezen dus bij deze doe ik een (heel) klein beetje terug met het schrijven van een eerste, korte review.
Besteld via internet bij een nederlandse webwinkel en binnen een dag binnen. Het hele boeltje is werkelijk prachtig verpakt in een zwarte stijlvolle behuizing. Eerst de laptop uitvoerig bekeken op mogelijke onvolkomenheden maar alles ziet er perfect uit. Naast de laptop zit er ook nog een netadapter, wat boekjes, een sleeve en een extra accu in de doos. Deze extra accu klik je onder je notebook waarbij de batterijcapaciteit verdubbeld.
Bij deze eerste indruk zal ik alleen de punten behandelen die telkens terugkomen op forums of punten die mij opvallen.
Warmte; De laptop wordt absoluut niet warm al moet ik hierbij zeggen dat ik niet aan het gamen ben geweest. De ventilator is bij internetten nauwelijk hoorbaar, bij het installeren van programma's is de ventilator beter hoorbaar maar dit stoort mij in elk geval niet.
Batterijduur; deze heb alleen getest met beide accu's aangesloten en de laptop op full-performance waarbij ik doorlopend aan het installeren, backuppen, etc... ben geweest. Totale accuduur; 3,5 uur.
Trackpad; veel over geschreven. Werkt volgens mij prima! hierbij kan ik kan nog een driver updaten.
Scherm; ook veel over geschreven. Mooiiiii Vooral helder met uitstekende kijkhoeken. Kleuren lijken me iets verzadigd maar dit is eenvoudig aan te passen
Wat mij zelf opvalt;
Waarom stoppen ze nou een 5400rpm 640GB schijf in dat ding? 5400rpm????? overigens geeft de windows-prestatie-index bij de harde schijf een 5,9. Ik weet niet of dit mee valt? Wat mij vervolgens opvalt is dat ook het interne geheugen een 5,9 als cijfer krijgt. Of het geheugen wel op 1333MHz draait vraag ik me af en is in de productspecs nergens te lezen.
Mochten jullie vragen hebben of foto's willen ontvangen dan kan dat geregeld worden. Als iemand mij beknopt uitlegt hoe ik ze op de site kan plaatsen dan doe ik dit.
Als het een Seagate 640GB is is het nog een redelijk snelle HDD.Als het de WD is dan is niet zo snel.peter904 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:58:
Wat mij zelf opvalt;
Waarom stoppen ze nou een 5400rpm 640GB schijf in dat ding? 5400rpm????? overigens geeft de windows-prestatie-index bij de harde schijf een 5,9. Ik weet niet of dit mee valt?
5.9 zegt weinig omdat WEI een slechte benchmark is. Vrijwel alle moderne harde schijven krijgen 5.9
Hd tune pro 4.5 eens gedraaid. Zo uit het hoofd was de gemiddelde tranferrate ca. 80MB/s en de accestime 17ms. Inmiddels een Seagate momentus XT 250GB besteld. Maakt vast verschil......Philflow schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:06:
[...]
Als het een Seagate 640GB is is het nog een redelijk snelle HDD.Als het de WD is dan is niet zo snel.
5.9 zegt weinig omdat WEI een slechte benchmark is. Vrijwel alle moderne harde schijven krijgen 5.9
Wacht met smart op je review!MaCure schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:57:
Ja man , ik snap die 5400rpm ook niet zo goed. Beetje jammer dat er zoiets steekt in een highend laptopje.peter904 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:58:
Wat mij zelf opvalt;
Vervangen kan uiteraard altijd
Je hebt ook plaats voor nog 4gig ram extra. En het is idd wel raar dat je daar maar een 5.9 haalt.
Mss moet je eens kijken op je ramlatjes op hoeveel MHz ze draaien.
In ieder geval : al de rest aan de laptop is uber.
PS : welke webshop mocht dat zijn?
[ Voor 75% gewijzigd door novationx op 15-08-2010 18:18 ]
Je kan hem ook gewoon op laptopshop.be kopen hoor
Die vind je dan onder qwerty laptops.
En ik weet niet of je deze niet gewoon kan laten zenden naar belgië? maar voor die enkele euro verschil weet ik niet of dat loont. In elk geval, ik ga ook naar antwerpen 2de jaar
En ik weet niet of je deze niet gewoon kan laten zenden naar belgië? maar voor die enkele euro verschil weet ik niet of dat loont. In elk geval, ik ga ook naar antwerpen 2de jaar
Blijkbaar ook verkrijgbaar in belgie nu !!
Bewijs : http://www.laptopshop.be/...1030ed.html#specificaties
Heb effectief ook besteld.
Yuuuuu
Bewijs : http://www.laptopshop.be/...1030ed.html#specificaties
Heb effectief ook besteld.
Yuuuuu
Je weet dat het gewoon het Nederlandse model is? Om eventuele teleurstelling te voorkomen wanneer je een AZERTY toetsenbord had verwacht.
Daar had ik mij al bij neergelegdGENETX schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:39:
Je weet dat het gewoon het Nederlandse model is? Om eventuele teleurstelling te voorkomen wanneer je een AZERTY toetsenbord had verwacht.
Die harde schijf is overigens een wd scorpio blue van 640Gb. Op zich bijzonder qua grootte opslag en het kleine formaat. Maar ik ben meer geïnteresseerd in snelheid. Morgen gaat er een Momentus XT in.novationx schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
Ja man , ik snap die 5400rpm ook niet zo goed. Beetje jammer dat er zoiets steekt in een highend laptopje.
Vervangen kan uiteraard altijd
Je hebt ook plaats voor nog 4gig ram extra. En het is idd wel raar dat je daar maar een 5.9 haalt.
Mss moet je eens kijken op je ramlatjes op hoeveel MHz ze draaien.
In ieder geval : al de rest aan de laptop is uber.
PS : welke webshop mocht dat zijn?
Over dat geheugen/ramlatjes; ik heb ergens een systeemtest gedraaid waaruit te voorschijn kwam dat de latjes zelf een snelheid hebben van 1333MHz maar 'iets anders (frontsidebus ?)' draait op 1067MHz. Ik kan me echter niet herinneren waar ik dat nou gezien heb en welk term er voor de 1067MHz stond. Zoals eerder al gemeld is de WEI nou ook niet bepaald een wereldse benchmark dus daar maak ik me niet al te druk om. Ik wil een benchmark draaien maar de trail van geekbench ondersteund geen 64 bit. Iemand een andere aanrader?
De webshop waar ik de laptop besteld heb was centralpoint.nl. Om 15:00 besteld, de volgende dag om 10:00 in huis.
PCMark Vantage is wel een aardige benchmark. Wel duur als je er voor zou betalen
Iemand enig idee wanneer de Envy 14 verkrijgbaar is in België?
En is er al iemand die met succes een Envy 14 importeerde vanuit USA?
En is er al iemand die met succes een Envy 14 importeerde vanuit USA?
Kijk eens 6 posts boven jeFloxie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:19:
Iemand enig idee wanneer de Envy 14 verkrijgbaar is in België?
Dat is eigenlijk een nederlandse laptop, met qwerty toetsenbord dus.
Ik had het eerder op een azerty versie. De Envy 14 is hier nog nergens te verkrijgen in de winkels..
Inmiddels de Seagate vervangen door een Momentus XT. Je woorden blijken buitengewoon waar, want na herberekening kwamen we weer op een................5,9. Merkwaardig want het opstarten van windows 7 duurt nu 38 i.p.v. 45 seconden. En ook tijdens intensief surfen merk je positief verschil.Philflow schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:06:
[...]
Als het een Seagate 640GB is is het nog een redelijk snelle HDD.Als het de WD is dan is niet zo snel.
Dat is op zich logisch want windows 7 geeft geen hogere score dan een 5.9 voor mechanische harde schijven. Ook niet als er zoals de momentus een flash-gedeelte bij zit. Wil je je score hoger krijgen moet je een ssd gebruiken. Score hier is voor de schijf is een 7.8 (en een 7.1 voor de cpu, 7.4 voor ram en 2 keer 6.4 voor het videogedeelte).
Juist, dat verklaart het gebrek aan verschil in scoreSick Nick schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:53:
Dat is op zich logisch want windows 7 geeft geen hogere score dan een 5.9 voor mechanische harde schijven. Ook niet als er zoals de momentus een flash-gedeelte bij zit. Wil je je score hoger krijgen moet je een ssd gebruiken. Score hier is voor de schijf is een 7.8 (en een 7.1 voor de cpu, 7.4 voor ram en 2 keer 6.4 voor het videogedeelte).
Score envy 14 1030ed; 7.1 cpu, 2 keer 6.7 voor het videogedeelte, en een 5.9 voor zowel de 4 gb geheugen als de schijf.
Ik heb vandaag officieel de 1020 besteld! ben benieuwt 
update :
Ik heb de envy 14!
even mijn eerste bevinding posten
Hij is vrijwel zo als verwacht, compleet, mooi afgewerkt,...
Ook geen enkele afwerkingsfout te zien zo als op sommige forums te lezen was.
Er is eigenlijk maar 1 ding dat een beetje tegenvalt en dat is het geluid.
Deze is vrij standaard en minder dan ik had verwacht, maargoed ik luister toch nooit muziek op zo'n speakers dus no big deal
Verder heb ik wel even bezig geweest met het verwijderen van alle overbodige software maar eens dat gedaan was draait de laptop heel vlot in windows 7
update :
Ik heb de envy 14!
even mijn eerste bevinding posten
Deze is vrij standaard en minder dan ik had verwacht, maargoed ik luister toch nooit muziek op zo'n speakers dus no big deal
Verder heb ik wel even bezig geweest met het verwijderen van alle overbodige software maar eens dat gedaan was draait de laptop heel vlot in windows 7
[ Voor 83% gewijzigd door Cleyman op 18-08-2010 13:46 ]
Verwijderd
Ondertussen twee weken in bezit van de Envy 1020, en hij is echt geweldig. Af en toe ruist de fan wel wat, maar dat had ik al verwacht naar aanleiding van andere gebruikerservaringen. Wat ik wel heel irritant vind is dat een van de ventilatoren aan de rechterkant zit, en dus er voor zorgt dat rechtshandigen die een muis gebruiken een warme hand krijgen bij intens gebruik.
Nog een minpuntje: hij viel regelmatig uit zonder reden. Bestanden kwijt, alles. Kreeg ook regelmatig systeemherstel en 'bluescreen error'. Ik heb de mijne dan ook teruggestuurd om omgeruild te worden. Hopen dat de nieuwe dit niet doet! Maar zoals ik al zei: als hij niet uitviel was de laptop perfect ;-)!
Nog een minpuntje: hij viel regelmatig uit zonder reden. Bestanden kwijt, alles. Kreeg ook regelmatig systeemherstel en 'bluescreen error'. Ik heb de mijne dan ook teruggestuurd om omgeruild te worden. Hopen dat de nieuwe dit niet doet! Maar zoals ik al zei: als hij niet uitviel was de laptop perfect ;-)!
Ja, dat geluid viel mij -bij alle positieve recensies- ook negatief op. Het is wat beter dan gemiddeld, maar dat is het ook wel.Cleyman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:35:
Ik heb vandaag officieel de 1020 besteld! ben benieuwt
update :
Ik heb de envy 14!![]()
even mijn eerste bevinding posten![]()
Deze is vrij standaard en minder dan ik had verwacht, maargoed ik luister toch nooit muziek op zo'n speakers dus no big deal![]()
Overigens is de HD 5650 standaard op een teleurstellende 450mHz geklokt. Via tuning draait hij inmiddels stabiel op 530mHz (geheugen 820mHz). Verder de laptop eens met behulp van prime95 een kwartier op 100% laten werken. CPU temp loopt vlot op tot 80 graden en blijft dan stabiel. Uiteraard zijn de twee ventilatoren dan zeer goed hoorbaar.
Trouwens, zijn er nog andere nederlandse winkels die de Envy 14 verkopen? Ik vind dat er verdacht weinig winkels zijn die deze notebook aanbieden eerlijk gezegd... Vind enkel laptopshop & informatique.
Dan zoek je niet goedFloxie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:57:
Trouwens, zijn er nog andere nederlandse winkels die de Envy 14 verkopen? Ik vind dat er verdacht weinig winkels zijn die deze notebook aanbieden eerlijk gezegd... Vind enkel laptopshop & informatique.
Aangezien ik geen gamer ben speelt die grafische kaart niet zo'n grote rol. Maar het is goed dat ik het weet dat het kanpeter904 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:24:
[...]
Ja, dat geluid viel mij -bij alle positieve recensies- ook negatief op. Het is wat beter dan gemiddeld, maar dat is het ook wel.
Overigens is de HD 5650 standaard op een teleurstellende 450mHz geklokt. Via tuning draait hij inmiddels stabiel op 530mHz (geheugen 820mHz). Verder de laptop eens met behulp van prime95 een kwartier op 100% laten werken. CPU temp loopt vlot op tot 80 graden en blijft dan stabiel. Uiteraard zijn de twee ventilatoren dan zeer goed hoorbaar.
Verder lijkt het erop dat ik even geluk heb, sinds vandaag is hij niet meer op voorraad bij laptopshop dus had ik waarschijnlijk ongeveer de laatste
Verwijderd
Op amazon.de staat hij inmiddels voor 1224 euro, maar er staat 2.2 Ghz.. dat klopt niet, right?
Intel Core i5 520M zou altijd minimaal 2.4Ghz moeten zijn?
http://www.amazon.de/14-1...-de&qid=1282162161&sr=8-1
Produktgewicht inkl. Verpackung: 998 g .......................... lijkt me ook wat optimistischVerwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:36:
Op amazon.de staat hij inmiddels voor 1224 euro, maar er staat 2.2 Ghz.. dat klopt niet, right?
Ik heb trouwens net gemaild naar Convena Netherlands en deze kan géén QWERTY Envy 14 toetsenbord leveren. Enkel Envy 13 en Envy 15 onderdelen. Dus voor de mensen die willen importeren van Duitsland: ofwel wachten tot HP zelf spare parts aanbiedt, ofwel vrede nemen met een QWERTZ toetsenbord..
Maar pff, 300 euro is toch een aardig bedrag dat je kan uitsparen... Ik ben er zelf nog niet uit.
Maar pff, 300 euro is toch een aardig bedrag dat je kan uitsparen... Ik ben er zelf nog niet uit.
Nog even een "ervaring" posten 
Hij staat nu al een dik uur op een kussen naast mij voor wat te chatten.
dit met de intel GPU geactiveerd.
Wat mij opviel is dat hij extreem koel blijft
Hij is zelf bijna koud te noemen. En de koeler hoor ik amper draaien.
Ook het toetsenbord verlichting is echt een luxe!
i like it
Hij staat nu al een dik uur op een kussen naast mij voor wat te chatten.
dit met de intel GPU geactiveerd.
Wat mij opviel is dat hij extreem koel blijft
Hij is zelf bijna koud te noemen. En de koeler hoor ik amper draaien.
Ook het toetsenbord verlichting is echt een luxe!
i like it
[ Voor 8% gewijzigd door Cleyman op 19-08-2010 23:38 . Reden: iets vergeten ]
Welke mHz zijn dan normaal voor de ATI Mobilitity HD 5650? Merk je veel verschil wanneer deze terug geklokt is? Ik bedoel is er veel performance verlies?peter904 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:24:
[...]
Ja, dat geluid viel mij -bij alle positieve recensies- ook negatief op. Het is wat beter dan gemiddeld, maar dat is het ook wel.
Verwijderd
de standaardclocks zijn 450 tot 650, met het mem op maximaal 800, dit zijn tevens de clocks van de 5730 (= maximaal geclockte 5650)
dan heb je nog de 5750 en de 5770, deze zijn vergelijkbaar met de 5650 behalve dat er GDDR5 op zit.
80° is overigens een prima temp, mijn 4570 werkt met 110° nog stabiel... (oeps
)
performance schaalt rechtevenredig met de kloksnelheid, vooral de clocks van het mem, gezien mijn ervaringen met de 4570 (25% memory overclock = ~22% performancewinst)
dan heb je nog de 5750 en de 5770, deze zijn vergelijkbaar met de 5650 behalve dat er GDDR5 op zit.
80° is overigens een prima temp, mijn 4570 werkt met 110° nog stabiel... (oeps
performance schaalt rechtevenredig met de kloksnelheid, vooral de clocks van het mem, gezien mijn ervaringen met de 4570 (25% memory overclock = ~22% performancewinst)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 01:13 ]
Kan misschien iemand bevestigen dat de BS06 accu van HP de "optionele slice battery" is welke bij de HP envy 14 1030ed wordt geleverd? (Voor mensen die deze laptop hebben: Misschien staat dit op de accu zelf?) Zo wordt het zoeken naar de laptopaccu gelijk een ontzettend stuk makkerlijk!
Na wat zoekwerk gedaan te hebben zijn er de volgende accu's beschikbaar: de BS06 en de NS09
Beide accu's zijn er in 2 versies: 1 "gebrande" versie en 1 normale, waarvan de BS06 1 voor de envy 13 is en de NS09 1 voor de envy 15.
Er wordt verder niks gezegd of deze accu's ook onder de envy 14 passen en/of er de optionele accu nog beschikbaar gaat komen.
Na wat zoekwerk gedaan te hebben zijn er de volgende accu's beschikbaar: de BS06 en de NS09
Beide accu's zijn er in 2 versies: 1 "gebrande" versie en 1 normale, waarvan de BS06 1 voor de envy 13 is en de NS09 1 voor de envy 15.
Er wordt verder niks gezegd of deze accu's ook onder de envy 14 passen en/of er de optionele accu nog beschikbaar gaat komen.
[ Voor 38% gewijzigd door I_Guardian_I op 20-08-2010 09:30 ]
Ik heb hem hier in mijn handen. BS06 is het typenummer van de optionele slice battery.
Is dit met of zonder #ABB op het einde?peter904 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:28:
Ik heb hem hier in mijn handen. BS06 is het typenummer van de optionele slice battery.
Zonder. Op de batterij staat ook de tekst 'replace with hp spare 602410-001'I_Guardian_I schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
Is dit met of zonder #ABB op het einde?
succes
HP Envy 14-1020ed video review en unboxing van CoolBlue
Nu alleen nog wachten tot ze weer op voorraad zijn en it will be mine! Volgens de klantenservice van LTS zou hij eind augustus weer op voorraad zijn, dus zolang zou dat niet meer kunnen duren.
Nu alleen nog wachten tot ze weer op voorraad zijn en it will be mine! Volgens de klantenservice van LTS zou hij eind augustus weer op voorraad zijn, dus zolang zou dat niet meer kunnen duren.
Zou je mij even kunnen mailen?(mijn adres staat bij mijn profiel) Ik zou je graag wat willen voorstellen, maar aangezien je e-mail niet openbaar staat en ik je geen direct message kan sturen moet het helaas zo;)MaCure schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:57:
Weet iemand of de goedkoopste versie van de HP envy 14 ook in Nederland komt? Op hp.com zie ik hem wel staan voor 999 dollar maar op Nederlandse sites is niets te vinden.
Nee, Nederland krijgt 2 versies een met i5 450m en een met i7 720qm. de i3 370m is alleen in amerika te krijgen. tevens hebben ze een mindere scherm met een resolutie van 1366*768G33st schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:21:
Weet iemand of de goedkoopste versie van de HP envy 14 ook in Nederland komt? Op hp.com zie ik hem wel staan voor 999 dollar maar op Nederlandse sites is niets te vinden.
weet iemand wat er is gebeurd met de envy 17,
er zijn geen reviews te vinden (zowieso geen echte alleen wat gebruikers reports)
in belgie staat hij al tijden op de site, maar je kan hem niet bestellen,
heel raar, iemand enig idee?
er zijn geen reviews te vinden (zowieso geen echte alleen wat gebruikers reports)
Dit zijn de modellen die in Nederland officieel gevoerd worden:
http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4173527.html
En hier de handson op de FP:
reviews: Envy 14: HP's nieuwste design-laptop
http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-4173527.html
En hier de handson op de FP:
reviews: Envy 14: HP's nieuwste design-laptop
[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 29-08-2010 20:26 ]
Verwijderd
Ik heb me deze namiddag de Envy 17-1050 gekocht hoor, samen met een G73JH van Asus voor de zoon:freaq schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:52:
weet iemand wat er is gebeurd met de envy 17,
http://www.tm-solutions.be/product_info.php?products_id=4647
Wel jammer dat we (voorlopig?) maar één model van de envy hebben in Belgie
weet iemand hoe die HP shit van toestel kan krijgen zonder win te herinstallen
als ik opstart kom ik altijd eerst in HP omgeving die ik eerst moet afsluiten om win 7 te starten
en iemand ook volgende dat afzonderlijk numeriek klavier nie meer werkt...zal ergens setting zijn maar kan het nie direct vinden
als ik opstart kom ik altijd eerst in HP omgeving die ik eerst moet afsluiten om win 7 te starten
en iemand ook volgende dat afzonderlijk numeriek klavier nie meer werkt...zal ergens setting zijn maar kan het nie direct vinden
Welke? ea, eb, ef, ep, es ?Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:28:
[...]
Ik heb me deze namiddag de Envy 17-1050 gekocht hoor, samen met een G73JH van Asus voor de zoon:
Wat een trage site zeg.
De eb dus
Doet dit iets voor je?
Configureren van toepassingen in de Instant On Software- en QuickWeb-omgevingen
[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 30-08-2010 09:28 ]
tja nog steeds niet gevonden en HP weet het ook nietMrProper schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:30:
weet iemand hoe die HP shit van toestel kan krijgen zonder win te herinstallen
is gewoon in Bios af te zetten
Ik heb gewoon alle zooi verwijderd via software en daarmee was het bij mij ook wegMrProper schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 07:49:
[...]
tja nog steeds niet gevonden en HP weet het ook niet
eindelijk werkt numpad terugCleyman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:35:
[...]
Ik heb gewoon alle zooi verwijderd via software en daarmee was het bij mij ook weg
ik heb volgende gedaan misschien heb je er wat aan
To configure a script to change the NUM LOCK state
1,Start Notepad.
2,Copy the following code, and then paste the code into the text file:
set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "{NUMLOCK}"
Save the file as "numlock.vbs" (including the quotes). This properly creates the file with the .vbs extension.
Copy it to the startup folder
daarna werkt het terug
Verwijderd
Ik heb toch echt een vraag aan de andere Envy 14 gebruikers. Ik ben ondertussen toe aan mijn derde model. Waar de eerste plotseling uitviel, had de tweede een error met de ventilatie (die blies echt zó hard! Na 10 minuten teruggebracht). Nummer 3 valt echter ook uit zonder verklaarbare reden (soms bij muziek spelen, soms met photoshop, of gewoon op MSN). Mijn vraag is dus; hebben jullie dit ook meegemaakt of tref ik het gewoon met mijn Envy's? Ik heb de 1020 variant. Ik twijfel op dit moment erg tussen het terugvragen van m'n geld, of toch nog 1 laatste poging.... Kan er sprake zijn van een productiefout?
Dat is erg raarVerwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:22:
Ik heb toch echt een vraag aan de andere Envy 14 gebruikers. Ik ben ondertussen toe aan mijn derde model. Waar de eerste plotseling uitviel, had de tweede een error met de ventilatie (die blies echt zó hard! Na 10 minuten teruggebracht). Nummer 3 valt echter ook uit zonder verklaarbare reden (soms bij muziek spelen, soms met photoshop, of gewoon op MSN). Mijn vraag is dus; hebben jullie dit ook meegemaakt of tref ik het gewoon met mijn Envy's? Ik heb de 1020 variant. Ik twijfel op dit moment erg tussen het terugvragen van m'n geld, of toch nog 1 laatste poging.... Kan er sprake zijn van een productiefout?
Ik sta op het punt om deze laptop te kopen als vervanging van mijn HP envy 15, de laptop spreekt mijn vooral aan door zijn kwalitatief erg goeie scherm !
Nu zat ik op de website van pixmania Belgie te kijken en daar kost hij maar 979 euro !
Wel is waar heb je dan wel een slomere i5 450 processor . Maar dit scheelt echt heel veel geld.
Hier is de link : http://www.pixmania.be/be...rt/hp/envy-14-1010ef.html
Er zit ook nog een tweede nadeel aan , je hebt een frans toetsenbord. Maar voor de doorsnee blinde typist zou dat niet uit moeten maken.
edit:
Ik zie net ook dat hier een lager resolutie scherm in zit
(1366*768)
Nu zat ik op de website van pixmania Belgie te kijken en daar kost hij maar 979 euro !
Wel is waar heb je dan wel een slomere i5 450 processor . Maar dit scheelt echt heel veel geld.
Hier is de link : http://www.pixmania.be/be...rt/hp/envy-14-1010ef.html
Er zit ook nog een tweede nadeel aan , je hebt een frans toetsenbord. Maar voor de doorsnee blinde typist zou dat niet uit moeten maken.
edit:
Ik zie net ook dat hier een lager resolutie scherm in zit
[ Voor 6% gewijzigd door Gotech86 op 05-09-2010 12:13 ]
Heeft iemand zich al een beetje verdiept in de envy 14 beats edition? Ziet er echt prachtig uit, alleen hebben ze er een laag resolutie scherm ingezet. Mijn vraag is dan ook of hier nog verandering in gaat komen (ik vrees namelijk van niet).
Waar vind jij die Beats Edition?veejee schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:20:
Heeft iemand zich al een beetje verdiept in de envy 14 beats edition? Ziet er echt prachtig uit, alleen hebben ze er een laag resolutie scherm ingezet. Mijn vraag is dan ook of hier nog verandering in gaat komen (ik vrees namelijk van niet).
Als ik zo rondkijk naar de prijzen in Europa betaal je voor dat hogere resolutie scherm zo'n dikke 300 euro extra. In de UK kost de Envy met lage resolutie scherm €1200, in Frankrijk €999 (beide met i5-450 cpu). De Nederlandse versie met hoge resolutie scherm heeft een adviesprijs van €1499, maar is overal te koop voor €1549 (wat ik ook zo krom vind..). Ik vraag me af of het de meerprijs waard is. Het is 'maar' 14,5"
hoe hoog is de resolutie van het hoge resolutie scherm?
er zijn namelijk teveel 1366 * 768 laptops op de markt en ik wil iets wat eigenlijk equivalent is aan mijn huidige 15.4 ->1680*1050 of hoger is.
Envy zie ik wel als kandidaat met budget van 1500 euro.. ongeveer..
er zijn namelijk teveel 1366 * 768 laptops op de markt en ik wil iets wat eigenlijk equivalent is aan mijn huidige 15.4 ->1680*1050 of hoger is.
Be nice, You Assholes :)
De nederlandse versies hebben beiden een resolutie van 1600x9003DDude schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:03:
hoe hoog is de resolutie van het hoge resolutie scherm?
Ik kan alleen maar zeggen dat het een verademing is na jaren op 1280x800 te werken.
Als ik terug kijk op die lage resolutiescherm zie ik precies mozaïek
Als ik zo wat ervaringen en reviews lees van de envy 17, dan komt er vaak naar voren dat hij erg warm wordt wanneer hij intensief wordt gebruikt, zijn hier al wat ervaringen mee?