Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Het lijkt er op dat er een nieuwe Envy 14 serie aan zit te komen. Bij verschillende webshops (OBCS, Koopkompas, Centralpoint) is de volgende Envy 14 te vinden:
Envy 14-1150ed ci7/720qm
750GB 6GB 14.5IN DVD

Art. nr: XE654EA#ABH
Fabrikant: HP
+/- €1300
Goedkoper dan de huidige 1020ED die echt overpriced is in Nederland, én dan met i7, 6GB intern geheugen en een flinke hardeschijf. De levertijd zou bij Centralpoint 14 september zijn, bij de andere webshops gaan ze uit van de 3e week van oktober. De perfecte koop zou je zeggen. Maar het jammere is dan weer dat de i7 cpu geen ingebouwde Intel HD grafische kaart heeft. Altijd wordt dus de ATI 5650 gebruikt, wat de batterijtijd t.o.v. de i5 bijna halveert! Ik hoop dat met de introductie van de HP Envy 14 1150 van hierboven de prijs van de huidige Envy 14 i5 1020 zal gaan zakken. Het zal namelijk van de zotte zijn dat een i7 ruim 200 euro goedkoper is dan de i5 versie. Of dat HP de volgende Envy 14 naar Nederland haalt (te vinden op sommige Duitse websites) met de nieuwe i5 560 cpu.
HP Envy 14 -0028de - i5-560M
4GB/640GB 36,8cm/14"HD HD5650 n/BT
W7HP64
€1299
Cyperport.de - Envy 14 i5 560m
De Duitse variant heeft een 1600*900 scherm, van de i7 variant ben ik nog geen verdere specificaties tegengekomen. Ook een belletje naar Centralpoint (die overigens erg behulpzaam waren) leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ammun schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:37:
Als ik zo wat ervaringen en reviews lees van de envy 17, dan komt er vaak naar voren dat hij erg warm wordt wanneer hij intensief wordt gebruikt, zijn hier al wat ervaringen mee?
Ik heb hem zelf nog niet aangeraakt, maar ik heb het ook al horen zeggen van vrienden ...
Dat is gelukkig bij de envy 14 absoluut niet het geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:26

3DDude

I void warranty's

Dat klinkt goed die i7 en 6GB ram, heeft die dan ook een degelijk scherm? :)
Toch maar eens even afwachten inderdaad
een i7 is nou ook weer niet nodig van mij
maar een degelijke i5 voor een redelijke prijs wel.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Ammun schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:37:
Als ik zo wat ervaringen en reviews lees van de envy 17, dan komt er vaak naar voren dat hij erg warm wordt wanneer hij intensief wordt gebruikt, zijn hier al wat ervaringen mee?
achteraan links wordt deze héééééél warm

als je game speelt na minuutje staat die te blazen tot en met en kan je je er je hand niet opleggen van de hitte

in gewone toestand wat surfen loopt temperatuur al op tot ong 45-50gr (temp buitenkant)

als je game speelt ed staat temp binnen 30sec op 55gr (thermometer gaat niet hoger)

Hoe temp hd ed is weet ik nog niet

voorzien van laatste BIOS update
Hp zegt dat dit normaal is ?

ook jammer dat mijn logitech wireless niet meer werkt (ontvanger krijgt geen stroom) dat voor een laptop die toch enkele games aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

MrProper schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:53:
[...]

ook jammer dat mijn logitech wireless niet meer werkt (ontvanger krijgt geen stroom) dat voor een laptop die toch enkele games aankan
Andere usb poort geprobeerd? Misschien een bios instelling?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:38

TTD

komt de beats versie ook naar nl? die ziet er namelijk wel stoer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
PcDealer schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:24:
[...]

Andere usb poort geprobeerd? Misschien een bios instelling?
heb ze alle 3 geprobeerd maar zonder resultaat
HP weet ook geen oplossing

jammer voor laptop dat ze toch beetje profileren als gamelaptop ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

TTD schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:00:
komt de beats versie ook naar nl? die ziet er namelijk wel stoer uit
ik zag bij de beats weer zo'n schijt resolutie van 1366*768 mijn klasgenoot heeft een 12 inch asus, een heeft 'dezelfde resolutie'..

wat is er verder anders aan die beats, de illuminated keyboard is met een rode gloed , leuk maar boeiend niet echt imo.

@t die persoon met connector, deze werkt wel in een 'gewone pc' en wat voor connector - usb ding is het? logitech unifying? heb je al een andere unifying geprobeerd? ..?
die van mijn moeder is ouder als die van mij ( ik heb marathon muis me moeder heeft vx nano...) en is ook niets anders, als het goed is kan je met de nieuwe tot 6 devices aansluiten...

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 12-09-2010 19:54 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Vin87 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:18:

De Duitse variant heeft een 1600*900 scherm, van de i7 variant ben ik nog geen verdere specificaties tegengekomen. Ook een belletje naar Centralpoint (die overigens erg behulpzaam waren) leverde niets op.
Ziet er interessant uit zeg, deze CPU ben ik ook niet vaak tegen gekomen!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Weet iemand wanneer de envy 17 nou eens in nederland uitkomt?

• Chutney
Blijft erg stil omtrend de envy... terwijl het toch echt een heel dik ap'paraatje is!

Wat me opvalt is dat er ook zeer weinig shops zijn die het verkopen, volgens de website van HP...is de MM de verkopende partij in NL.

• Ammun
Volgens de MM Arnhem, staat hij in bestelling, en wordt hij in de 3e/4e week van oktober verwacht.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
In MM Den Haag heb ik ze iig nog niet zien liggen..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Chutney
Klopt de MM in Den Haag is ook geen HP retail centrum, je kunt op de website van HP zien welke MM's dat wel zijn.

Ik ben in elk geval in Zoetermeer en in Rotterdam wezen kijken... beide zijn HP retail centrum. Valt niet veel van de prijs af te halen daar zeg... best lastig :D. Tasje meer of midner maar dat was t dan ook.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Hebben ze hem in zoetermeer/rotterdam dan wel staan? en zo ja, welke versie is dat?

[ Voor 22% gewijzigd door WVL_KsZeN op 16-09-2010 14:19 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Het is inderdaad stil in nederland, jammer heb wel interesse in de envy 14,
Ga nu wel verder kijken, zelfs op de HP website (NL Versie) kan ik vrij weinig tot niets aan informatie vinden m.b.t. de Envy :(

• Chutney
In NL verkopen ze voor zover ik gezien heb bij twee MM vestigingen alleen de Envy 14 - 1020ed en 1030ed. Zijn iets scherper geprijsd dan bij laptopshop.nl...die zijn echt overdreven duur.

Ik zou het liefst een envy configureren en laten overkomen...jammer dat het hier niet kan in NL.

• D-e-n
  • Nu online
Chutney schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:54:
In NL verkopen ze voor zover ik gezien heb bij twee MM vestigingen alleen de Envy 14 - 1020ed en 1030ed. Zijn iets scherper geprijsd dan bij laptopshop.nl...die zijn echt overdreven duur.

Ik zou het liefst een envy configureren en laten overkomen...jammer dat het hier niet kan in NL.
Wat kost de 1020ed dan bij de MM? Ik ben er eens geweest en had het idee dat die nog steeds vrij prijzig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Wat is precies het verschil tussen de i5-520m en de i5-560m behalve dat die tweede sneller kan. Heeft het ook nog veel invloed op de accuduur? (ik kan die tweede processor namelijk niet op de intel site vinden).

Ik zit er misschien aan te denken deze laptop op een Duitse webshop te kopen http://www.cyberport.de/?DEEP=1C24-51F&APID=6#gotabs. Ik vraag me dan wel af of er dan een Duits-keyboard op zit en hoe het met garantie geregeld is. Heeft iemand daar ervaring mee?

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Garantie is wereldwijd bij HP, iniedergeval bij de envy wel(premium garantie), en qua accuduur neem ik aan dat je wel wat zal verliezen natuurlijk. Maar of dit nu dermate veel is lijkt me sterk, ik denk dat je zo'n 15 tot 30 minuten zal verliezen. Correct me If I'm wrong.

Daar hebben we T.net V&A voor :)

[ Voor 24% gewijzigd door DaMarcus op 18-09-2010 09:12 ]

Verwijderd

maurice22 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:40:
Wat is precies het verschil tussen de i5-520m en de i5-560m behalve dat die tweede sneller kan. Heeft het ook nog veel invloed op de accuduur? (ik kan die tweede processor namelijk niet op de intel site vinden).
nee, accuduur is precies hetzelfde.

onder load haalt de snellere zelfs een betere accuduur.

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:52
Ik zit al een lange tijd te twijfelen om deze laptop te halen. Een vriend van mij heeft ongeveer 2 weken geleden bij centralpoint de HP envy 14-1150ED besteld. Maar nu zien we dat hij van de site is afgehaald. Zelf wilde ik misschien ook deze laptop halen maar dan wel de 1150ED en niet degene die HP nu overal verkoopt. Nou zie ik ook dat er een Envy 15 is. Gamen is bij mij een van de prioriteiten dus de 5830 zou voor mij een stuk beter uitkomen dan de zwaar ondergeklokte 5650.

Ik weet dat de 15 serie vrij warm worden. Maar ik gebruik een Zalman Notebook cooler als ik game en tevens hang ik er waarschijnlijk een extern scherm/toetsenbord/muis aan. Dus van warme handpalm hoef ik niets af te weten.

Nu was mijn vraag. Is de envy 15 serie nog ergens te krijgen? Ben al één week aan het zoeken maar ze verkopen hem alleen nog maar in de USA. Is er een manier om zo'n laptop daar te bestellen en hierheen te laten verschepen? Hoe zit het met de garantie? (een gebruiker op het notebookreview forum zei dat de envy een wereldwijde garantie heeft, dat het niet uit maakt waar je hem bestelde, klopt dit?) Of weet iemand nog een plaats binnen de EU waar ze deze laptop verkopen? (let wel op het tobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degussa1983
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 22:59
Ik heb besloten om een envy 14 aan te schaffen. Nu zit ik echter te twijfelen tussen de i5 5xx of de i7 7xx variant.

Aan de i7 kleven wat nadelen wat betreft warmte en batterijduur.(of valt dit mee)

Dus ik heb besloten om een i5 5xx aan te schaffen met in mn achterhoofd een eventuele upgrade naar een i7 n de toekomst.
Mijn vraag is, is deze upgrade wel mogelijk, omdat ik mij afvraag of de gpu's wel hetzelfde zijn, aangezien de ene versie hotswitchable(i5) is, en de andere versie(i7) dit niet kan.

Wie weet het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de arrandale (= core i_ xxxM heeft een ander socket dan de clarksfield (i7 720, 740, 820, ...Qm)

deze kan je dus ook niet naar elkaar upgraden.

maar geen nood: de i5 540m is bijna net zo snel als de quad, de i7 620m (dus geen Q) is zelfs sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
degussa1983 schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:53:
Ik heb besloten om een envy 14 aan te schaffen. Nu zit ik echter te twijfelen tussen de i5 5xx of de i7 7xx variant.

Aan de i7 kleven wat nadelen wat betreft warmte en batterijduur.(of valt dit mee)

Dus ik heb besloten om een i5 5xx aan te schaffen met in mn achterhoofd een eventuele upgrade naar een i7 n de toekomst.
Mijn vraag is, is deze upgrade wel mogelijk, omdat ik mij afvraag of de gpu's wel hetzelfde zijn, aangezien de ene versie hotswitchable(i5) is, en de andere versie(i7) dit niet kan.

Wie weet het antwoord
Upgrade schijnt niet mogelijk te zijn. De i7 variant heeft een ander moederbord (volgens de heren van notebookreview.com).

Ik heb zelf na lang twijfelen eergister de 1020ED besteld (zie Pricewatch, ze zijn nu eindelijk goedkoper dan de adviesprijs). Wachten op de 1150 was voor mij geen optie vanwege de i7 CPU. Ook zou het me niets verbazen als die i7 serie is voorzien van een Brightview scherm (1366 x 768), zowel de prijs +/- €1300 voor een i7 met 6GB ram, als de specs voor de 11XX op de Deense HP site (hier) lijken hier op te wijzen. Verdere verschillen tussen de 10XX en 11XX lijken minimaal te zijn. Het is dat ik de laptop zo snel mogelijk nodig heb, anders had ik mogelijk even gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degussa1983
snelle reactie! super!
Ik probeer mijn laptops altijd een jaar of 3 a 4 aan te houden. Nu heb ik zelf op dit moment een Asus W3J(t7400), was 4 jaar geleden echt een top apparaat, en doet t nog steeds naar behoren.

Maar wat ik eigenlijk wil vragen is, als je met de envy 14 3 a 4 jaar wilt doen, Welke processor zou je dan nemen? een eventuele upgrade in de toekomst is altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degussa1983
maurice22 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:40:

Ik zit er misschien aan te denken deze laptop op een Duitse webshop te kopen http://www.cyberport.de/?DEEP=1C24-51F&APID=6#gotabs. Ik vraag me dan wel af of er dan een Duits-keyboard op zit en hoe het met garantie geregeld is. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je dan toch bij die Duitse shop gaat kopen, dan kan je veel beter voor deze Envy 14-0028 gaan. Betere specs, maar dezelfde prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Laatst online: 09-09 00:38

TTD

degussa1983 schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:49:
[...]

Als je dan toch bij die Duitse shop gaat kopen, dan kan je veel beter voor deze Envy 14-0028 gaan. Betere specs, maar dezelfde prijs!
Krijg je als je in duitsland koop geen duitstoetsenbord? Of krijg je bij hp gewoon een us toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
TTD schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:20:
[...]

Krijg je als je in duitsland koop geen duitstoetsenbord? Of krijg je bij hp gewoon een us toetsenbord?
Je krijgt een Duits toetsenbord (QWERTZ). Via Convena Netherlands (Leverancier van HP onderdelen) kan je een Nederlands Envy 14 toetsenbord krijgen, die kost je 58 euro ex btw. Levertijd zou een paar weken zijn (Ik had vorige week contact met ze opgenomen). Het artikelnummer van het toetsenbord: 612058-B31. Je moet het toetsenbord dan wel zelf vervangen. Uiteindelijk vond ik het prijsverschil dan te klein worden met de Nederlandse versie (wel heeft de Nederlandse versie een mindere CPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
degussa1983 schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:07:
Maar wat ik eigenlijk wil vragen is, als je met de envy 14 3 a 4 jaar wilt doen, Welke processor zou je dan nemen? een eventuele upgrade in de toekomst is altijd mogelijk.
Op dit moment is 't niet echt aan te raden om een Envy 14 met een Clarksfield (i7 xx0QM) te nemen. Doordat ze geen geintegreerde GPU hebben, werken ze constant op de aparte ATi GPU. Daardoor is de batterijduur van de Envy 14 met Core i7 720QM gemiddelde 2x zo kort als die van een Envy 14 met Core i5 450M.

Als je op dit moment een Envy 14 wilt om onderweg mee te werken, zou ik dus een 1020ed aanraden. Die kun je dan later upgraden met een Core i7 620M en een SSD.
Een 1030ed koop je echt alleen als je constant je laptop aan de stekker hangt.

Als je echter enigzins wil future-proofen (voor zover dat mogelijk is in de wereld van de laptops), dan zou ik toch wachten op Huron River; het notebookplatform van Sandy Bridge.
Daar zullen de quad-cores namelijk een geintegreerde GPU op de ''die'' krijgen; zowel CPU als GPU worden dus 32nm. Verder komt er ondersteuning voor SATA III (handig voor SSD's), USB 3.0 en een verbeterde Turbo Boost.

Aan het einde van volgend jaar komt Ivy Bridge, de 22nm shrink van Sandy Bridge. Dan worden quad-cores de standaard in laptops.

Conclusie: Als je nu een Envy 14 wilt en genoeg hebt aan een dual-core, neem dan de 1020ed. Als je meer behoefte hebt aan future-proofing, zou ik wachten op de nieuwe Envy's met een Sandy Bridge quad-core (~ februari/maart 2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan wel blijven wachten natuurlijk, op het moment dat je iets koopt is het eigenlijk al verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
Ik denk dat ik hem toch maar niet bij een Duitse webshop koop, aangezien het dan een gedoe wordt met de garantie, en vanwege het Duitse toetsenbord.

cyberport.de gaf dit aan:
Dear Mr. Maurice,

We only offer german keyboard layout and cannot change the keyboardlayout.
Warranty is only available within Germany, so you have to send it to us.
Sorry but these are the restrictions.

Georg Bräunig
Is er geen versie van de HP envy 14 in Nederland te verkrijgen met een i5-520, i5-540 of i5-560 ?
En wordt de HP Envy 14-1020ed ook bij de Media Markt verkocht? Zoja, hoe duur is die daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediamarkt bestaat uit tig verschillende BV's met dezelfde naam, de vraag of X bij de mediamarkt word verkocht zegt zo goed als niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:42:
je kan wel blijven wachten natuurlijk, op het moment dat je iets koopt is het eigenlijk al verouderd.
Dat klopt en dat zal ik ook niet ontkennen. Het enige wat ik wilde zeggen is:

- Als je genoeg hebt aan een dual core, neem dan nu de 1020ed.. want de verbetering die Sandy Bridge brengt is daarvoor niet zo revolutionair.

- Als je liever een quad core wilt hebben die je onderweg ook kan gebruiken, wacht dan op Huron River.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

no worries dan wacht ik het lekker even af, ben ook in de markt voor een Envy 14 of 15 inch.
Maar wil toch minimaal een i5- 540 ish processor, als dat niet kan ( ik zie een 450 elke keer in nederland) dan niet. ik overweeg ook een Macbook Pro :P.. dus als die vernieuwd worden. met i5's (de 15 inch dan)..

Dan wacht ik lekker en is mijn laptop helemaal goed afgeschreven + kan ik sparen voor een leuke SSD dan :D

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 19-09-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Ik heb vanmiddag mijn Envy 14 1020ed mogen ontvangen. De laptop had ik vrijdag besteld bij de goedkoopste aanbieder uit de Pricewatch.

Ik had eerst nog zo m'n twijfels over de 1600*900 resolutie op 14.5" , maar ik moet zeggen dat het echt heerlijk werkt. Ik kom van een 22" desktop en mis eigenlijk bijna niets qua ruimte. Verder voelt de laptop erg luxe en solide aan doordat hij helemaal uitgevoerd is in aluminium/magnesium. Wel is de laptop wat aan de zware kant, maar dat kan de pret eigenlijk niet drukken.

Wat me wel tegenviel is de enorme hoeveelheid HP bloatware, ik heb dus gelijk een 'clean-install' uitgevoerd. Nu is de laptop weer heerlijk maagdelijk schoon.

• Ammun
Eerder had ik vermeld dat de MM Arnhem had gezegt dat ze de Envy 17 in oktober binnen zouden krijgen, dit was echter een misverstand. Volgens hun komt de Envy 17 niet naar de Benelux. Alhoewel hij dus wel even te koop was in belgie, zie ik hem daar nu ook nergens meer.

• peter904
  • Laatst online: 09-08 18:36
l1m1t schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:38:
[...]

Op dit moment is 't niet echt aan te raden om een Envy 14 met een Clarksfield (i7 xx0QM) te nemen. Doordat ze geen geintegreerde GPU hebben, werken ze constant op de aparte ATi GPU. Daardoor is de batterijduur van de Envy 14 met Core i7 720QM gemiddelde 2x zo kort als die van een Envy 14 met Core i5 450M.
Ik heb dus een 1030ed met de i7 processor. Qua batterij-tijd zo ongeveer de volgende waarden (twee accu's aangesloten):
Full performance + enkel externe monitor aan + doorlopend zwaar rekenwerk (SCIA) ~3.5 uur
Full performance + enkel laptopscherm aan (max helder) + beetje internetten en voetbal kijken ~ 4.0 uur

Als ik geen gebruik zou maken van SCIA en SolidWorks dan zou ik zeker voor de i5 zijn gegaan. Overigens is met het gebruik van deze programma's het processor verbruik zelden meer dan 50%. Voor autocad gebruik heb je al helemaal geen i7 nodig.

De extra accu die je bij de I7-versie krijgt is wel echt heel vet hoor :*) . Vooral de statusaanduiding mbv van een viertal ledlampjes aan de onderzijde is zooo stoer :P .

• Vin87
peter904 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:35:
[...]

Ik heb dus een 1030ed met de i7 processor. Qua batterij-tijd zo ongeveer de volgende waarden (twee accu's aangesloten):
Full performance + enkel externe monitor aan + doorlopend zwaar rekenwerk (SCIA) ~3.5 uur
Full performance + enkel laptopscherm aan (max helder) + beetje internetten en voetbal kijken ~ 4.0 uur

Als ik geen gebruik zou maken van SCIA en SolidWorks dan zou ik zeker voor de i5 zijn gegaan. Overigens is met het gebruik van deze programma's het processor verbruik zelden meer dan 50%. Voor autocad gebruik heb je al helemaal geen i7 nodig.

De extra accu die je bij de I7-versie krijgt is wel echt heel vet hoor :*) . Vooral de statusaanduiding mbv van een viertal ledlampjes aan de onderzijde is zooo stoer :P .
Die extra accu is inderdaad erg stoer. Jammer dat die niet zo makkelijk los te verkrijgen is én dat die nogal stevig aan de prijs is. Zit er serieus over na te denken om hem uit Amerika over te laten komen.
Ik haal met mijn i5 Envy 14 op de Intel HD GPU zo'n 5 uur batterij tijd (beetje internetten, MSN, youtube), dat is dus alleen op de enkele 8-cell accu. Nu is 5 uur natuurlijk al niet gek en ik vraag me aan de andere kant dan ook af of zo'n extra accu wel zin heeft. Hoe vind jij die accu buiten dat die 4 stoere ledjes heeft? Maakt die de laptop bijvoorbeeld onnodig dik/groot/zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
  • Laatst online: 09-08 18:36
Vin87 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:12:
[...]

Die extra accu is inderdaad erg stoer. Jammer dat die niet zo makkelijk los te verkrijgen is én dat die nogal stevig aan de prijs is. Zit er serieus over na te denken om hem uit Amerika over te laten komen.
Ik haal met mijn i5 Envy 14 op de Intel HD GPU zo'n 5 uur batterij tijd (beetje internetten, MSN, youtube), dat is dus alleen op de enkele 8-cell accu. Nu is 5 uur natuurlijk al niet gek en ik vraag me aan de andere kant dan ook af of zo'n extra accu wel zin heeft. Hoe vind jij die accu buiten dat die 4 stoere ledjes heeft? Maakt die de laptop bijvoorbeeld onnodig dik/groot/zwaar?
Nou ja, 'onnodig' hangt van je wensen af. Als je niet meer dan vijf uur gebruikerstijd nodig hebt dan lijkt het me een zinloze investering. De extra accu weegt 850 gram volgens onze keukenweegschaal. Samen met de 2360 gram van de laptop zit je dan op 3210 gram (en dat woog ons zoontje ook bij zijn geboorte ;) , maar dat terzijde). 3210 gram is voor een laptop best fors maar met een rugzak echt geen enkel probleem om mee te nemen. Qua grootte komt er een paar millimeter bij.

Je accucapaciteit verdubbelt dan ook echt 62 + 59 Wh. Dus 10 uur werken zou dan mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
Vin87 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:12:
[...]

Ben je nog van plan hem uit amerika over te laten komen? PM mij dan even, ik heb namelijk ook interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
I_Guardian_I schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:14:
[...]

Ben je nog van plan hem uit amerika over te laten komen? PM mij dan even, ik heb namelijk ook interesse.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Mocht ik hem uit de USA willen halen én mocht ik de mogelijkheid hebben om er twee te bemachtigen dan stuur ik je een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
De nieuwe HP Envy 14 11XX serie is inmiddels in verschillende Europese landen op de HP website verschenen.

Zoals verwacht gaat het hier om een nieuwere serie CPU en een grotere hardeschijf. De prijs is hetzelfde gebleven (Duitsland). Wel heeft HP het Radiance scherm (1600*900) vervangen door het Brightview scherm (1366 x 768).

Nu had ik in het begin m'n twijfels over de meerwaarde van zo'n Radiance scherm, maar ik vind het nu eigenlijk de reden om een Envy te kopen. De inkijkhoek is goed, de kleuren helder en levendig. Dit valt zeker op als je er een 'normaal' scherm naast zet.

Ter info , de 11XX serie Envy 14 op de verschillende HP websites:

HP Envy 14 1101eg op HP Duitsland

HP Envy 14 11XX-serie op HP Denemarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
Vin87 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:21:
De nieuwe HP Envy 14 11XX serie is inmiddels in verschillende Europese landen op de HP website verschenen.

Zoals verwacht gaat het hier om een nieuwere serie CPU en een grotere hardeschijf. De prijs is hetzelfde gebleven (Duitsland). Wel heeft HP het Radiance scherm (1600*900) vervangen door het Brightview scherm (1366 x 768).

Nu had ik in het begin m'n twijfels over de meerwaarde van zo'n Radiance scherm, maar ik vind het nu eigenlijk de reden om een Envy te kopen. De inkijkhoek is goed, de kleuren helder en levendig. Dit valt zeker op als je er een 'normaal' scherm naast zet.

Weet iemand of die versies ook naar Nederland komen?

• Cleyman
Vin87 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:21:

Het scherm is inderdaad fantastisch! Ik heb hem al naast mijn vriend zijn macbook pro gezet en hij doet niet onder :P

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Ai, laatste envy 14 update heeft geen radiance scherm meer. Gauw de 1020 inslaan dan maar!
bron: http://www.engadget.com/2...play-no-longer-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de 1020-serie in Nederland uitgerangeerd wordt. Hij is nog maar op een paar plaatsen voor de adviesprijs te koop.

Weet er nog iemand een ander adres? Tips voor een betere deal dan die adviesprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:32:
Het lijkt erop dat de 1020-serie in Nederland uitgerangeerd wordt. Hij is nog maar op een paar plaatsen voor de adviesprijs te koop.

Weet er nog iemand een ander adres? Tips voor een betere deal dan die adviesprijs?
Je bent voor mooi net te laat, twee weken geleden was er nog een voorraadje van 10 stuks bij één leverancier. Die werd verkocht voor zo'n 1340 - 1400 euro. Je zou de Office centre kunnen proberen, maar dan krijg je hem voor de adviesprijs. De laptopshop biedt hem aan voor 50 euro meer dan de adviesprijs. In Duitsland is alleen het model met het Brightview scherm nog te koop én zit je met een QWERTZ toetsenbord. Heb je de goedkoopste (De Greef) uit de Pricewatch al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... die prijzen van 2 weken terug weet ik.

Laptopshop en officecentre hanteren nagenoeg dezelfde prijs, (1549 om 1545, oftewel adviesprijs)

Maar goed... je maakt me haast niet wijs dat er niet nog ergens een winkel is die zo'n ding op de plank heeft liggen... Maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik ook een Hp envy 14 1020ed gekocht,
binnekort ga ik mijn bevindingen posten.

Nu eerst wel een vraag, zit er nou wel of niet een 3G mogelijkheid op?

Als ik de accu eruit haal zie ik namelijk wel een SIM slot zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoogs339/sim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:09:
Vorige week heb ik ook een Hp envy 14 1020ed gekocht,
binnekort ga ik mijn bevindingen posten.

Nu eerst wel een vraag, zit er nou wel of niet een 3G mogelijkheid op?

Als ik de accu eruit haal zie ik namelijk wel een SIM slot zitten.

[afbeelding]
Het is een voorbereiding voor 3G mogelijkheid, als je de hardeschijf er namelijk uit haalt zal je zien dat er geen 3G module aanwezig is, je ziet dan een leeg slot. In de servicehandleiding (zie hier) kan je vinden hoe je eventueel zo'n module kan inbouwen, daarvoor moet helaas wel de hele laptop open (ivm met de antennes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha oke, dat is nog wel een redelijk ingreep.

Bedankt voor het document!

Heb alleen weer een volgend probleem, de grafische kaart wil niet meer switchen...
Hij draait nu continu op de ATI, maar wil hem op accu liever de Intel gr.kaart.

In apparaat beheer staat ze er beide, echter bij de schakelbare graphics wordt hij niet meer gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:06:
Aha oke, dat is nog wel een redelijk ingreep.

Bedankt voor het document!

Heb alleen weer een volgend probleem, de grafische kaart wil niet meer switchen...
Hij draait nu continu op de ATI, maar wil hem op accu liever de Intel gr.kaart.

In apparaat beheer staat ze er beide, echter bij de schakelbare graphics wordt hij niet meer gevonden..
Dit heb ik ook al eens gehad, maar bij een reboot lost het probleem zichzelf op, althans bij mij toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Cleyman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:09:
[...]

Dit heb ik ook al eens gehad, maar bij een reboot lost het probleem zichzelf op, althans bij mij toch.
Ik heb het zelfde probleem gehad nadat ik met wat ATI drivers aan het klooien was. Ik kreeg op geen mogelijkheid meer de grafische kaart gewisseld. Systeemherstel bood uiteindelijk uitkomst (echt zo'n beetje als laatste redmiddel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeemherstel heb ik toe moeten passen en met succes!

Wel heb ik Internet Explorer 9 geinstaleerd en dat loopt helemaal fout met de HP Envy Skin.
Dus nu maar zonder de Skin terwijl die erg mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:03:
Systeemherstel heb ik toe moeten passen en met succes!

Wel heb ik Internet Explorer 9 geinstaleerd en dat loopt helemaal fout met de HP Envy Skin.
Dus nu maar zonder de Skin terwijl die erg mooi is.
Die skin was er bij mij snel af :) Ik wil een no bullshit laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Cleyman schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Die skin was er bij mij snel af :) Ik wil een no bullshit laptop...
Hier ook, eerste wat ik deed was een clean install en een 'upgrade' naar Windows 7 Professional (gratis via de studie). Verder nog een tipje voor de Envy gebruikers:

Om de werking van het touchpad te verbeteren (en dan heb ik het over Apple achtig smooth): Reil's HP Envy Touchpad.exe , hier te downloaden:

http://forum.notebookreview.com/6762675-post406.html

De twee vinger scroll werkt echt veel soepeler (en met de juiste instellingen ook alle kanten op). Je hebt de mogelijkheid om twee vinger tab te laten functioneren als een rechtermuisknop, drie vinger tab als een middelste muisknop etc. etc. Het programma loopt naast de Synaptics drivers en je moet dus wel even de correspondeerde functies van de Synaptics drivers (scrollen, tikken) uitzetten. Ik ben tegen twee nadelen aangelopen: twee keer tikken op de linkerbovenhoek (touchpad uit) werkt niet als je ook twee/drie vinger wilt tikken. Multitouch pinch/zoom werkt wat lastiger (gebruik ik toch nooit, dus ik heb dat uitgezet). Voor mij wegen de voordelen dubbel en dwars op tegen de nadeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
Hoe komen jullie aan de software die er oorspronkelijk op stond?

Bv de audio driver zie ik wel op de website staan, maar of daar ook het beats configuratiescherm bij zit weet ik niet. Ook de Fn + B combinatie werkt die dan wel? En zoals hierboven de grafische switcher, ivm het updaten naar de nieuwste drivers.

Dus in het kort wat mis je als je een clean instal doet?
En hoe kom ik aan deze missende software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
I_Guardian_I schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:38:
Hoe komen jullie aan de software die er oorspronkelijk op stond?

Bv de audio driver zie ik wel op de website staan, maar of daar ook het beats configuratiescherm bij zit weet ik niet. Ook de Fn + B combinatie werkt die dan wel? En zoals hierboven de grafische switcher, ivm het updaten naar de nieuwste drivers.

Dus in het kort wat mis je als je een clean instal doet?
En hoe kom ik aan deze missende software?
Er zijn meerdere wegen naar Rome, een clean install heb ik als volgt gedaan:

= Backup de map C:\SWSETUP. Hier staan alle drivers en software in, ook software die je niet op de HP website vindt als Coroldraw en Norton
= Maak de 5 recovery DVDs, dan kan je altijd terug naar de standaard HP installatie én je kan dan de HP Recovery partitie verwijderen.
=Dan kan je beginnen aan de clean install , dit spreekt voor zich
=Na de clean install kan je de missende drivers van de HP website of van forum.notebookreview.com ( http://forum.notebookrevi...2-cq32-envy-14-intel.html ) halen.

Over de switchable graphics: Dit zit ingebouwd in de ATI drivers die door HP worden aangeboden.
Over de Beats audio: Dit zit bij de IDT High Definition Audio Codec
Verder heb je nog wel wat HP software nodig om alles te laten werken:
= HP Smartmenu voor de werking van de volume toetsen met feedback op het scherm en het rode mute lampje
= HP Wireless assistent om makkelijk Bluetooth aan en uit te schakelen en voor de werking van het wit/rode WIFI lampje

Het enige dat ik kwijt ben is de FN+B toets. Er is wel een mogelijkheid om dit terug te krijgen (verouderde versie van Audio Codec en wat andere HP software nodig). De FN+B toets doet niets anders dan de lage en hoge tonen maximaal te zetten. Vrij nutteloos dus. Daarom heb ik er voor gekozen om de nieuwere versies van de Audio Codec en HP software te behouden en de FN+B toets te laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Over hierboven, ik zou voorstellen om -alle- drivers te downloaden en tevens de BIOS update uit te voeren,
de F13 bios heeft best wat fixes since the stock bios zoals betere heat management en is geloof ik ook zuiniger.

edit;
Ook voor hierboven, je hoeft hp smart menu en hp wireless assistant niet te installeren, de mute en wifi on/off buttons (F-f9 en F-f10) werken nog steeds prima
/edit

Heb hier ook gelijk format combat gedaan en de boel handmatig opnieuw geinstalleerd. Het is werkelijk een prachtige laptop, de Envy 14, maar de standaard installatie met all die happy go lucky software, dat hoeft van mij niet.

Zit alleen met het volgende waar ik niet echt iets over kan vinden op het internet en het is ook een probleem met de switchable graphics. Zo af en toe als ik switch van de intel naar de 5650 gaat het beeld op zwart en blijft dan vervolgens op zwart... De laptop is niet vast gelopen want de muziek speelt verder en hij reageert nog op hotkeys maar het beeld gaat voor geen goud meer aan.

De laatste keer dat dit gebeurde heb ik nog even getest om een remote desktop verbinding te maken en dat lukt, echter was deze ongebruikelijk traag en het bood mij niet de mogelijkheid om de graphische kaart terug te switchen, een reboot is de enige oplossing. Iemand enig idee? Het enige wat ik meen te merken is dat het voor komt 's ochtends, na het open klappen van de laptop uit standby modus.

[ Voor 6% gewijzigd door Eguna op 13-10-2010 11:05 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Eguna schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:40:
Over hierboven, ik zou voorstellen om -alle- drivers te downloaden en tevens de BIOS update uit te voeren,
de F13 bios heeft best wat fixes since the stock bios zoals betere heat management en is geloof ik ook zuiniger.

edit;
Ook voor hierboven, je hoeft hp smart menu en hp wireless assistant niet te installeren, de mute en wifi on/off buttons (F-f9 en F-f10) werken nog steeds prima
/edit

Heb hier ook gelijk format combat gedaan en de boel handmatig opnieuw geinstalleerd. Het is werkelijk een prachtige laptop, de Envy 14, maar de standaard installatie met all die happy go lucky software, dat hoeft van mij niet.

Zit alleen met het volgende waar ik niet echt iets over kan vinden op het internet en het is ook een probleem met de switchable graphics. Zo af en toe als ik switch van de intel naar de 5650 gaat het beeld op zwart en blijft dan vervolgens op zwart... De laptop is niet vast gelopen want de muziek speelt verder en hij reageert nog op hotkeys maar het beeld gaat voor geen goud meer aan.

De laatste keer dat dit gebeurde heb ik nog even getest om een remote desktop verbinding te maken en dat lukt, echter was deze ongebruikelijk traag en het bood mij niet de mogelijkheid om de graphische kaart terug te switchen, een reboot is de enige oplossing. Iemand enig idee? Het enige wat ik meen te merken is dat het voor komt 's ochtends, na het open klappen van de laptop uit standby modus.
Zonder de HP smartmenu/wireless media werkten de knoppen hier inderdaad wel na een schone installatie, maar de corresponderende lampjes (wit/rood) niet . Na het installeren van die HP software werkten de lampjes ook weer. Wireless Assistant gebruik ik verder om Bluetooth aan/uit te zetten, heb jij daar misschien een beter alternatief voor?

De Envy is inderdaad een prachtige laptop, zeker na een schone installatie.

Over die switchable graphics problemen: Welke ATI drivers draai je? 10.8? Ik heb wel eens het probleem dat het beeld op zwart gaat bij het schakelen van ATI > Intel GPU, ook gaat het beeld soms op zwart als de laptop uit de slaapstand komt, wederom op de Intel GPU. De enige oplossing die ik daarvoor heb is de klep even dicht en weer open (slaapstand). Dat verhelpt het zwarte scherm. Natuurlijk is dit geen echte oplossing, maar er zijn gelukkig meer mensen met hetzelfde probleem, hopen dat HP het weet te fixen met nieuwe drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Het enige wat ik van HP heb geinstalleerd is de mediasmart webcam software verder niks en ik kan je garanderen dat de lampjes werken, al moet ik het opnemen voor je ;)

Ik heb de multi-gpu drivers van de HP site gedownload, en daar zit voor de 5650 versie 8.741.1 in, die is van 28-7-2010.. hoop eventueel ook dat een update dit probleem helemaal laat verdwijnen, want een dichtklap/openklap verhelpt het probleem niet, zo ook de keybind die ik heb gemaakt om terug te schakelen naar de intel niet :(

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Eguna schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:13:
Het enige wat ik van HP heb geinstalleerd is de mediasmart webcam software verder niks en ik kan je garanderen dat de lampjes werken, al moet ik het opnemen voor je ;)

Ik heb de multi-gpu drivers van de HP site gedownload, en daar zit voor de 5650 versie 8.741.1 in, die is van 28-7-2010.. hoop eventueel ook dat een update dit probleem helemaal laat verdwijnen, want een dichtklap/openklap verhelpt het probleem niet, zo ook de keybind die ik heb gemaakt om terug te schakelen naar de intel niet :(
Ik geloof je wel hoor, dan zal ik na de schone installatie wel niet goed hebben opgelet. Verder gebruikte ik die Smartmenu software omdat je anders geen OSD hebt als het volume veranderd wordt, maar daar gebruik ik nu 3RVX voor (werd op forum.notebookreview.com aangeraden). Ach zo blijf je bezig :9

Hoewel ik overigens geen voorstander ben van die HP software is de webcam software wel weer erg leuk. Dit geeft je o.a. de mogelijkheid om te filmen in 720P en een functie waarbij de webcam je hoofd volgt. Ik heb er dus voor gekozen om die software te houden, de software mag verder niet automatisch opstarten met de pc.

Over de drivers, we gebruiken dezelfde drivers. Ik heb een tijdje de nieuwere 10.8 drivers geprobeerd, maar die bleef steeds zeuren of ik wilde switchen van grafische kaart als de pc net opgestart werd. Dat was dus ook geen optie.

[ Voor 17% gewijzigd door Vin87 op 13-10-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Klopt, en de standaard OSD voor de geluidsmeter had geloof ik ook nog zo'n akelige bug waar de envy voor werd afgekraakt, dat hij je game minimalizeerde om het volume metertje te tonen, hoera :}

Deze drivers zeuren inderdaad niet en het is denk ik maar een afwachten op een update wat misschien het probleem oplost, het is wel gek dat ik er niks op de internets over kan vinden..

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Een vraagje voor de Envy 14 bezitters: is die in de praktijk nu nog echt "portable" te noemen? Met andere woorden: kun je er bijvoorbeeld makkelijk mee op schoot zitten?

Ik zit een beetje in dubio tussen het aanschaffen van de Envy 14 (de i5-versie) als portable desktopvervanger en het laten samenstellen van een Sony Z met ongeveer dezelfde specs en prijs. De laatste is natuurlijk veel lichter maar een iets groter scherm en een betere videokaart hebben ook hun pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
D-e-n schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:18:
Een vraagje voor de Envy 14 bezitters: is die in de praktijk nu nog echt "portable" te noemen? Met andere woorden: kun je er bijvoorbeeld makkelijk mee op schoot zitten?

Ik zit een beetje in dubio tussen het aanschaffen van de Envy 14 (de i5-versie) als portable desktopvervanger en het laten samenstellen van een Sony Z met ongeveer dezelfde specs en prijs. De laatste is natuurlijk veel lichter maar een iets groter scherm en een betere videokaart hebben ook hun pré.
Hij is natuurlijk niet zo portable als een Vaio Z, maar de Envy 14 is wel portable te noemen. Ik gebruik hem 50% van de tijd als desktop vervanger en 50% van de tijd als portable, dat gaat perfect. Zeker als desktop vervanger is het grotere scherm welkom. Het scherm, de specs en vooral de prijs waren voor mij de redenen om niet voor de Z te gaan en wel voor de Envy. Je kan er verder makkelijk mee op schoot zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
De prijs is nu niet het probleem. Voor 1500e kun je ook een Sony Z samenstellen. Alleen de dure Envy is wellicht wat aantrekkelijker geprijsd maar ik heb mijn twijfels of die QM cpu een goed idee is qua accuduur en koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
D-e-n schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:45:
De prijs is nu niet het probleem. Voor 1500e kun je ook een Sony Z samenstellen. Alleen de dure Envy is wellicht wat aantrekkelijker geprijsd maar ik heb mijn twijfels of die QM cpu een goed idee is qua accuduur en koeling.
Nu is de prijs nu eigenlijk wel een probleem. De adviesprijs voor de Envy 14 met i5 is 1499 euro! Maar hij is alleen te koop 1549 euro.. Een aantal weken geleden waren er een aantal webshops die de Envy voor 1350 euro verkochten. Een Vaio Z met gelijke specs kostte toen toch al snel 1700 euro. Die viel voor mij dus af. Nu zie ik dat de Vaio goedkoper is geworden, voor 1559 euro koop je inderdaad een Z met ongeveer gelijke specificaties.. De Envy is duurder geworden. De QM cpu viel voor mij ook af, liep wat warmer, geen integrated gpu dus halvering van batterij tijd. Lastige keuze

[ Voor 7% gewijzigd door Vin87 op 16-10-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Laat het maar even weten als je er uit bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
D-e-n schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Laat het maar even weten als je er uit bent. :)
Zo heel veel keus heb je met de Envy helaas niet. In Duitsland is die dan wel 250 euro goedkoper, máár dan zit je met een QWERTZ toetsenbord en heb je geen 1600*900 Radiance scherm, maar een 1366*768 Brightview scherm. En laat nu juist dat Radiance scherm één van de sterkte punten van de Envy zijn. Een Nederlands QWERTY toetsenbord kost je overigens 58 euro ex. btw via Convena.

Voor mij moest de laptop voldoen aan:
-High res scherm
-Verlicht toetsenbord
-Accuduur van minimaal 4 uur
-Strak Design
-13 á 14 inch

Mocht ik nu opnieuw mogen kiezen dan zou ik weer op de Envy 14 of Vaio Z uitkomen. Met mijn gebruik van 50% als desktop vervanger en 50% portable én omdat ik het niet erg vindt om wat extra gewicht mee te zeulen (de extra grootte maakt dat meer dan goed) zou ik weer voor de Envy gaan. Dat ik daarvoor dan meer dan de adviesprijs moet betalen, daar zou ik dan wel even flink voor moeten slikken. Via de Office centre kan je de Envy trouwens voor de adviesprijs krijgen.

EDIT:

In de UK bieden ze de Envy ook aan, voor 999GBP:

http://h40059.www4.hp.com...XE659EA&experience=direct

Helaas ook zonder Radiance scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Vin87 op 16-10-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
De resolutie is voor mij juist belangrijk dus het is de NL versie of niets. Tnx voor de info.

edit:
Vin87 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:55:
[...]
Via de Office centre kan je de Envy trouwens voor de adviesprijs krijgen.
Op de site is die volgens mij ook om en nabij de 1550e.

Ik zag overigens dat het erg moeilijk is de HDD te vervangen bij de Sony Z. Het hele ding moet uit elkaar. Dat kan bij de Envy weer heel makkelijk en da's een plus.

[ Voor 69% gewijzigd door D-e-n op 17-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwisse
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zag net op de Wehkamp site een nieuwe Envy 1150ED, met Intel Core i7 720QM Processor, 750GB en 1366x768 scherm, voor de lieve som van 1599€. Ik begrjip toch niet de keuze van importeurs welke modellen ze wel en niet op de markt zetten. Deze i7 processor wordt warm, kortere batterijduur, geen integrated graphics en ook nog eens een lage resolutiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
ikbenwisse schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:24:
Ik zag net op de Wehkamp site een nieuwe Envy 1150ED, met Intel Core i7 720QM Processor, 750GB en 1366x768 scherm, voor de lieve som van 1599€. Ik begrjip toch niet de keuze van importeurs welke modellen ze wel en niet op de markt zetten. Deze i7 processor wordt warm, kortere batterijduur, geen integrated graphics en ook nog eens een lage resolutiescherm.
inderdaad niet te begrijpen, ik ben blij met mijn 1020ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Vin87 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:55:
[...]
Via de Office centre kan je de Envy trouwens voor de adviesprijs krijgen.
Bij mijn weten (en ik heb er even over gebeld) is dat dus alleen voor bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Zojuist de op een na laatse Envy 14-1020 i5 versie gekocht bij Mediamarkt Rotterdam Centrum voor 1499,-. Ze hebben er dus nog een over (in geopende doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Yannick schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:15:
Zojuist de op een na laatse Envy 14-1020 i5 versie gekocht bij Mediamarkt Rotterdam Centrum voor 1499,-. Ze hebben er dus nog een over (in geopende doos).
Vreemd. Toen ik daar was hadden ze alleen de i7 quadcore versie van zo'n 1700 euro :?

edit:
Ik heb zojuist de mijne (1020ed) op de tafel mogen zetten, besteld bij Office Centre. Mooi scherm hoor!

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 21-10-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Klopt, zeide ze tegen mij ook, maar toen ben ik zelf gaan zoeken in de winkel en heb ik er 2 gevonden (links om de hoek van waar de 1030 staat uitgestald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Ben benieuwd wanneer die Envy 14 1150ED op de HP website zal verschijnen en wat de adviesprijs dan zal zijn. De Wehkamp biedt hem aan voor 1599 en het zou me niets verbazen als dat ook de werkelijke adviesprijs is. Dat zou dan betekenen dat je voor 100 euro minder de slice batterij én het Radiance scherm moet missen. Je krijgt daar dan wel weer iets (2GB) meer ram en een iets grotere HDD. Zeer slechte ruil dus lijkt me... Leuk detail is dat de 1150ED in Augustus in bijna elke webshop (OBCS, Centralpoint e.d.) te preorderen was voor rond de 1300 euro. Maar bij al die shops is die inmiddels uit het assortiment verdwenen..
Het is een zooitje in Nederland met de HP Envy 14 prijzen/specificaties .
D-e-n schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:21:
[...]

Vreemd. Toen ik daar was hadden ze alleen de i7 quadcore versie van zo'n 1700 euro :?

edit:
Ik heb zojuist de mijne (1020ed) op de tafel mogen zetten, besteld bij Office Centre. Mooi scherm hoor!
Dus toch voor de Envy gegaan, gefeliciteerd en veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb vandaag met distribueur ETC gebeld. Zij zeggen dat de Envy alleen bij Envy allowed resellers verkrijgbaar is. Echter ik belde met min HP PSG account manager en die wist niet van een restrictie m.b.t. de Envy. De Envy is dus wel verkrijgbaar in Nederland.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de 1020 iig vandaag nog bij MM groningen staan voor de adviesprijs (1499).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd van een HP Envy als je hem bij OfficeCentre besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:28:
Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd van een HP Envy als je hem bij OfficeCentre besteld?
Als deze er nog is één werkdag. Ik heb hem 's ochtends besteld, de volgende dag was hij (bij de buren) bezorgd.

Even een algemene vraag over de bloatware. Ik heb nu al het nodige verwijderd maar ik zie nog programma's staan als:
HP Mediasmart DVD
DVD Menupack for HP Mediasmart video
HP Envy document card uitlities
HP 3D Driveguard
HP software framework
HP Tone control
HP update

En verder nog wat programma's als Corel video studio en Corel paintshop. Kan al die HP-zooi allemaal weg? Ik kan me voorstellen dat sommige programma's nog ergens voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
HP Envy 14 te koop voor €999 in Frankrijk:
http://www.darty.com/nav/...?ectrans=1#tab_descriptif

EDIT, wel met AZERTY toetsenbord....

Hoe groot is het verschil tussen het radiance scherm en het brightview scherm? Het prijsverschil wordt toch wel aanzienlijk. Is Nederland het enige land in Europa met het radiance scherm? UK, DL, FRA hebben allemaal brightview.

Ik vind €1499 gewoon te veel geld....... zucht!

[ Voor 4% gewijzigd door JUST_me op 25-10-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het zo moelijk om een HP Envy 14-1030 te kunnen bestellen?
Ik zie letterlijk maar een paar winkels die hem verkopen. Ik ben benieuwd of het een reden heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
lmijnen schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 02:30:
Hoe groot is het verschil tussen het radiance scherm en het brightview scherm?
Ik vind de resolutie van 1600x900 ipv 1366x768 wel belangrijk.
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:56:
Waarom is het zo moelijk om een HP Envy 14-1030 te kunnen bestellen?
Ik zie letterlijk maar een paar winkels die hem verkopen. Ik ben benieuwd of het een reden heeft (misschien een fabrieksfout of iets?).
De 1020ed is veel moeilijker te krijgen. Die is er al (bijna) helemaal uit. Ze worden beide vervangen door een nieuw type, zonder die 1600x900 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmorgen een Envy 1020ed besteld :-) hopelijk komt hij snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je toevallig ook wel type? En waarom zonder 1600x900? Dit maakte deze laptop juist interessant..

Trouwens, wat zou de reden zijn om een 14-1020ed boven de HP Envy 14-1030ed te kiezen (prijs achterwege latend)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:24:
Weet je toevallig ook wel type? En waarom zonder 1600x900? Dit maakte deze laptop juist interessant..

Trouwens, wat zou de reden zijn om een 14-1020ed boven de HP Envy 14-1030ed te kiezen (prijs achterwege latend)
De 14-1020ed is ook nog van de "oude" serie, dus ook met 1600x900, net als de 1030ed.

De 1030ed heeft een quadcore processor wat qua snelheid een voordeel maar qua accutijd en warmte een nadeel. Mede omdat de quadcore geen switchable graphics heeft en deze dus altijd de ATI-kaart gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:24:
Batterij leven, de i5 is net iets zuiniger heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, maar wat is de levensduur dan ongeveer van de 14-1030ed? Want verder lijkt me dit wel een hele leuke laptop en er is geen andere Envy 14 keuze momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:07:
Duidelijk, maar wat is de levensduur dan ongeveer van de 14-1030ed? Want verder lijkt me dit wel een hele leuke laptop en er is geen andere Envy 14 keuze momenteel.
Als je persé de 1020ed wilt dan kun je hem wellicht nog bij Office Centre krijgen en hierboven ging nog het verhaal van één exemplaar in de Mediamarkt van R'dam centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:07:
Op notebookreview is een onderwerp waar verschillende gebruikers de levensduur van hun Envy plaatsen:

http://forum.notebookrevi...-14-battery-life-log.html

De i5 houdt het op de Intel GPU gemiddeld zo'n 4 - 4,5 uur uit (beetje browsen e.d.) (eigen ervaring)
Voor de i7 (zonder Intel GPU, dus op altijd op ATI GPU) is dat zo'n 2 á 3 uur (op de enkele accu).

De 1030ed komt dan wel weer met de extra 'slice' batterij, deze verdubbelt de batterijtijd, maar voegt ook zo'n 800 gram en een ruime centimeter dikte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wat is eigenlijk de beste manier om met die accu om te gaan qua gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou HP dan echt niet met nieuwe Eny 14 modellen komen die wel een 1600x900 scherm hebben?

Is het high-glossy scherm trouwens hinderlijk of valt dit wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dat betreft is het handig om deze pagina even door te lezen:
http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5
waar het high-res display op de macbook pro 15" word vergeleken met de matte versie van hetzelfde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen mijn HP Envy 14 1020 in ontvangst genomen :) top apparaat!
Hier en daar nog wat puntjes die niet vlekkeloos werken, zoals ondersteuning voor ubuntu 10.10 (en dan met name het touchpad en de GPU) maar dat zou binnenkort toch wel opgelost moeten zijn hoop ik. Review en foto's binnenkort op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:47:
Vanmorgen mijn HP Envy 14 1020 in ontvangst genomen :) top apparaat!
Hier en daar nog wat puntjes die niet vlekkeloos werken, zoals ondersteuning voor ubuntu 10.10 (en dan met name het touchpad en de GPU) maar dat zou binnenkort toch wel opgelost moeten zijn hoop ik. Review en foto's binnenkort op tweakers
Heb jij toevallig last van flex op je toestenbord? Heb hier veel over gehoord vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, eigenlijk niet. Maar wie gaat er dan ook als een gek op zijn keyboard drukken om te kijken of hij een beetje inzakt? Zolang je normaal tikt op zo'n ding ga je het nooit merken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:36:
Nee, eigenlijk niet. Maar wie gaat er dan ook als een gek op zijn keyboard drukken om te kijken of hij een beetje inzakt? Zolang je normaal tikt op zo'n ding ga je het nooit merken ;-)
Bij mij ook niet. Enkel als je hard door duwt, maar als je 5 keer op die manier duwt krijg je krampen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Heeft iemand nog een tip voor een goede en stevige sleeve voor de Envy? Ik bedoel dus niet zo'n slap stukje stof. De maat van de Envy is een beetje incourant dus de meeste 13/14 inch of 15,4 inch sleeves zijn volgens mij niet exact passend.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste