Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
D-e-n schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:25:
Heeft iemand nog een tip voor een goede en stevige sleeve voor de Envy? Ik bedoel dus niet zo'n slap stukje stof. De maat van de Envy is een beetje incourant dus de meeste 13/14 inch of 15,4 inch sleeves zijn volgens mij niet exact passend.
Toevallig passen de meeste 13/14" sleeves wel. Zowel de 14" sleeve van Belkin als de 14" sleeve van Case Logic past erg goed. Mocht je wat tegenkomen dan zou ze wel eerst even in de winkel proberen. Ik gebruik zelf deze van Case Logic, de 14" versie:
Afbeeldingslocatie: http://i01.twenga.com/computer/overige-computer-accessoires/case-logic-14.1-laptop-sleeve-p_524239vb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Vin87 op 27-10-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bedankt. Goed om te weten dat dat soort 14 inch sleeves passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te kijken op office center en het prijsverschil tussen de 1020 of de 1030 is maar iets minder dan 150 euro. Nu twijfel ik weer of het prijsverschil niet voor niks zo laag en dat dit komt doordat de 1020 gewoon beter is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:51:
Ik zit te kijken op office center en het prijsverschil tussen de 1020 of de 1030 is maar iets minder dan 150 euro. Nu twijfel ik weer of het prijsverschil niet voor niks zo laag en dat dit komt doordat de 1020 gewoon beter is?
De 1030ed wordt wellicht wat moeilijker verkocht. Het is ook een kwestie van smaak.

1020ed: switchable graphics en dus betere accuduur en minder warm wordend
1030ed: een (veel) snellere processor maar dus geen switchable graphics en dus een slechtere accuduur en sneller warm wordend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, maar hoe warm is warm hehe. Een beetje warmte kan ik namelijk wel aan, maar als die gloeiend heet wordt is het een ander verhaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoe lang doen jullie op een volle batterij met de 1020ed dus die met switchable graphics? En die battery slice is die apart te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Dranica schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:10:
Hoe lang doen jullie op een volle batterij met de 1020ed dus die met switchable graphics? En die battery slice is die apart te bestellen?
als je niet te gek doet (beetje internetten, ondertussen word,..) op energie besparend met donker scherm toch wel 5u.
Ik heb een test gedaan, enkel typen, geen wifi en beeld op donkerst haalde ik net 6u20 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

In de States komt de Envy 17 3D tijdens "holiday season"... Heeft iemand enig idee of dat in Europa ook zo gaat zijn?

Vooralsnog is het frontpage bericht alweer 2 maanden oud. Ik kijk al een jaar uit naar de 17...

/edit: importeren ben ik nu serieus aan het overwegen trouwens...

[ Voor 11% gewijzigd door Bolk op 29-10-2010 21:18 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:19:
[...]
De i5 houdt het op de Intel GPU gemiddeld zo'n 4 - 4,5 uur uit (beetje browsen e.d.) (eigen ervaring)
Voor de i7 (zonder Intel GPU, dus op altijd op ATI GPU) is dat zo'n 2 á 3 uur (op de enkele accu).
Kan iemand met een i7 dit trouwens bevestigen dat de notebook het 2 á 3 uur op de standaard accu volhoudt?

En klopt het dat de i7 met een 5400 toeren harddisk wordt geleverd inplaats van een 7200 van de i5 versie :| ??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:36
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:09:
[...]

Kan iemand met een i7 dit trouwens bevestigen dat de notebook het 2 á 3 uur op de standaard accu volhoudt?

En klopt het dat de i7 met een 5400 toeren harddisk wordt geleverd inplaats van een 7200 van de i5 versie :| ??
De antwoorden op je vragen staan al in dit forum,maar voor de volledigheid; de schijf in de 1030ed is een wd scorpio blue van 640Gb. De I7 houd het op de standaard accu met geringe belasting 2 uur vol. Een paar pagina's terug ben ik daar iets verder op in gegaan. Op engelstalige forums is hier nog veel meer over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit forum trouwens gelezen dat het mogelijk is om een hp envy 14 met i5 naar een Intel Core i7 620M te upgraden, is dit ook mogelijk met de 640M? Kan dit makkelijk dan als je de notebook open hebt gemaakt en zijn dit dezelfde processors die in een desktop gaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:42:
Ik heb op dit forum trouwens gelezen dat het mogelijk is om een hp envy 14 met i5 naar een Intel Core i7 620M te upgraden, is dit ook mogelijk met de 640M? Kan dit makkelijk dan als je de notebook open hebt gemaakt en zijn dit dezelfde processors die in een desktop gaan?
Dat zullen wel mobile processors zijn. Ook spreek je van de 620MMMMM ;)
De tijd dat ze nog vaste pc processoren in laptops staken is bij mij weten opgehouden bij de pentium 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleyman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:04:
[...]

Dat zullen wel mobile processors zijn. Ook spreek je van de 620MMMMM ;)
De tijd dat ze nog vaste pc processoren in laptops staken is bij mij weten opgehouden bij de pentium 4.
Doen ze nog wel, bij van die zware Clevo-laptops, maar niet vaak idd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

620MMMM dus :P, maar de 640MMMM kan er ook in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:22:
620MMMM dus :P, maar de 640MMMM kan er ook in??
Dat durf ik niet zo maar te zeggen.
Als het perfect hetzelfde moederbord is als de i7 envy 14 hoogst waarschijnlijk wel.
Maar waarom zou je willen upgraden als je voor 150 euro meer een i7 hebt met extra batterij?
En is het verschil van snelheid dat wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleyman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:30:
[...]

Dat durf ik niet zo maar te zeggen.
Als het perfect hetzelfde moederbord is als de i7 envy 14 hoogst waarschijnlijk wel.
Maar waarom zou je willen upgraden als je voor 150 euro meer een i7 hebt met extra batterij?
En is het verschil van snelheid dat wel waard?
Ik meen dat de dualcore's een andere socket hebben als de i7 quad's. De i7M plaatsen is wel mogelijk, i7QM's hebben dus een andere aansluiting en zullen niet passen. Ik neem dus aan dat wat jij wil mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:53:
[...]

Ik meen dat de dualcore's een andere socket hebben als de i7 quad's. De i7M plaatsen is wel mogelijk, i7QM's hebben dus een andere aansluiting en zullen niet passen. Ik neem dus aan dat wat jij wil mogelijk is ;)
Dat is goed nieuws om te horen de Intel Core i7 640M is namelijk een mooie upgrade voor de toekomst :P.

Ik heb dus gekozen voor de HP Envy 14 1020ED. Het is echt een mooie stevig apparaat!, maar ik heb gelijk één vraagje aan de envy 14 bezitters. Als ik goed kijk op het scherm (met mijn hoofd dichter op het scherm) zie je een soort "fijne snelle ruis"/"fijn snel trillen"/"fijn snel geflikker". Ik weet niet echt hoe ik dit uit moet leggen maar ik noem het maar ruis. Als je een witte achtergrond hebt zie je het niet, maar met de standaard (grijs achtige) wallpaper viel het me op toen ik wat dichter met mijn hoofd bij het scherm was. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:42:
[...]

Dat is goed nieuws om te horen de Intel Core i7 640M is namelijk een mooie upgrade voor de toekomst :P.

Ik heb dus gekozen voor de HP Envy 14 1020ED. Het is echt een mooie stevig apparaat!, maar ik heb gelijk één vraagje aan de envy 14 bezitters. Als ik goed kijk op het scherm (met mijn hoofd dichter op het scherm) zie je een soort "fijne snelle ruis"/"fijn snel trillen". Ik weet niet echt hoe ik dit uit moet leggen maar ik noem het maar ruis. Als je een witte achtergrond hebt zie je het niet, maar met de standaard (grijs achtige) wallpaper viel het me op toen ik wat dichter met mijn hoofd bij het scherm was. Hebben jullie dit ook?
Het is mij inderdaad ook opgevallen onlangs. maar eigenlijk erger ik me er totaal niet aan. Het is enkel bij een bepaald grijs.

Nu kijk is tegen een acer monitor aan, en die heeft daar ook een beetje van weg...
Deze heb ik al 2 jaar en langer en nu pas als ik er achter zoek zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:42:
[...]

Ik heb dus gekozen voor de HP Envy 14 1020ED. Het is echt een mooie stevig apparaat!, maar ik heb gelijk één vraagje aan de envy 14 bezitters. Als ik goed kijk op het scherm (met mijn hoofd dichter op het scherm) zie je een soort "fijne snelle ruis"/"fijn snel trillen"/"fijn snel geflikker". Ik weet niet echt hoe ik dit uit moet leggen maar ik noem het maar ruis. Als je een witte achtergrond hebt zie je het niet, maar met de standaard (grijs achtige) wallpaper viel het me op toen ik wat dichter met mijn hoofd bij het scherm was. Hebben jullie dit ook?
Nou ja zeg..........nooit opgevallen, maar inderdaad, het grijs dat aan weerskanten van deze site gebruikt wordt, ruist als je het vanaf een afstand kleiner dan 200mm bekijkt. Totaal niet storend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lagom.nl/lcd-test/inversion.php

als je de helderheid hoger zet is het opgelost, tenzij het paneel echt cheap is (6 bit ofzo, al kom je dat wel tegen bij de goedkopere panelen) nevermind, niet goed gelezen

en laten we eerlijk zijn: als HP iets gaf om goede schermen was het radiance display nu standaard..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleyman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:03:
[...]
Het is mij inderdaad ook opgevallen onlangs. maar eigenlijk erger ik me er totaal niet aan. Het is enkel bij een bepaald grijs.

Nu kijk is tegen een acer monitor aan, en die heeft daar ook een beetje van weg...
Deze heb ik al 2 jaar en langer en nu pas als ik er achter zoek zie ik het.
peter904 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:40:
[...]
Nou ja zeg..........nooit opgevallen, maar inderdaad, het grijs dat aan weerskanten van deze site gebruikt wordt, ruist als je het vanaf een afstand kleiner dan 200mm bekijkt. Totaal niet storend dus.
Het is toch fijn om te horen dat het normaal is en ik daarvoor niet terug hoef :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik zie het eigenlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders het ook al opgemerkt dat het geheugen in de envy niet helemaal klopt? Als ik bij systeem eigenschappen kijk zie ik staan 4.0 GB ram, maar heb echter maar 2,43 GB beschikbaar! Hoe kan dit?

Edit: opgelost, bleek bij msconfig perongeluk maximaal geheugen gebruiken aangevinkt te hebben. Hierdoor herkende hij maar een beperkte hoeveelheid, nu weer de volle 4 GB :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De envy opnieuw geinstalleerd maar loop tegen twee problemen op.

1. Er is op de HP site geen wireless draadoos netwerkkaart driver te vinden onder de Envy 14 1020ed?

2. Ik zit met één vervelend hardware apparaat waarvan ik niet weet wat het is. Hier en daar via Google kom ik bij een HP ProtectSmart Hard Drive Protection uit? Maar ook dit staat niet in de driver lijst..

Dit is de info die ik er van heb:
Uknown device
ACPI\HPQ0004\3&11583659&0

Extra info: Ik heb er zelf een SSD ingezet

:/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:27:

1. Er is op de HP site geen wireless draadoos netwerkkaart driver te vinden onder de Envy 14 1020ed?

2. Ik zit met één vervelend hardware apparaat waarvan ik niet weet wat het is. Hier en daar via Google kom ik bij een HP ProtectSmart Hard Drive Protection uit? Maar ook dit staat niet in de driver lijst..

Uknown device

Bij een SSD heeft die driver dan ook geen zin ;)
Hoe bevalt de ssd in je envy trouwens? heb je meer batterij tijd? opvallend sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleyman schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:06:
[...]

Bij een SSD heeft die driver dan ook geen zin ;)
Hoe bevalt de ssd in je envy trouwens? heb je meer batterij tijd? opvallend sneller?
Dat dacht ik ook dat het geen zin zou hebben, maar hij blijft er om vragen en heb geen idee hoe ik dit opgelost kan krijgen zonder dat ik HP ProtectSmart Hard Drive Protection installeer :?

Ik heb de notebook pas sinds gisteren en gelijk mijn SSD er in gedaan die ik al in voor mijn notebook hiervoor had. Ik kan je dus niet de verschillen vertellen van de Envy 14 zonder of met SSD, maar ik weet het verschil wel met mijn vorige notebook en dat was enorm! :)

Nog even een vraagje over de software. Op de HP site heb ik HP Connection Manager en HP MediaSmart SmartMenu gedownload die beiden niet werken hehe.

HP Connection Manager = HP Wireless Assistant?
SmartMenu = voor als je bijv op de volume toets klikt je dit krijgt te zien op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:27:

Uknown device

Dit had ik ook, de drivers die je hiervoor nodig hebt staan op in het mapje SwSetup op je c:\ schijf onder drivers. Mocht je deze folder niet meer hebben dan zou ik je eventueel deze drivers kunnen dm-en! Laat maar weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:29:
[...]
Dit had ik ook, de drivers die je hiervoor nodig hebt staan op in het mapje SwSetup op je c:\ schijf onder drivers. Mocht je deze folder niet meer hebben dan zou ik je eventueel deze drivers kunnen dm-en! Laat maar weten :-)
Bedankt!, maar ik had een back-up gemaakt van heel de harddisk dus heb de orginele drivers nog kunnen gebruiken :).

Hoe heb jij de werking van de volume toetsen met feedback op het scherm voor elkaar gekregen? Dit is één ding dat me nog niet is gelukt namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:37:
[...]

Bedankt!, maar ik had een back-up gemaakt van heel de harddisk dus heb de orginele drivers nog kunnen gebruiken :).

Hoe heb jij de werking van de volume toetsen met feedback op het scherm voor elkaar gekregen? Dit is één ding dat me nog niet is gelukt namelijk?
Die zitten in HP Mediasmart verstopt, maar er zit een flinke bug in het programma (daarvan werd ik op de hoogte gebracht door een medetweaker). Als je een programma/game als fullscreen hebt staan en je drukt op de volume toetsen in combinatie met die HP Mediasmart, dan verlaat het programma/game fullscreen om de pop up te laten zien .. Een veel beter alternetief is 3RVX, hier te vinden:

http://www.intowindows.co...-indicator-for-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:26:
[...]
Die zitten in HP Mediasmart verstopt, maar er zit een flinke bug in het programma (daarvan werd ik op de hoogte gebracht door een medetweaker). Als je een programma/game als fullscreen hebt staan en je drukt op de volume toetsen in combinatie met die HP Mediasmart, dan verlaat het programma/game fullscreen om de pop up te laten zien .. Een veel beter alternetief is 3RVX, hier te vinden:

http://www.intowindows.co...-indicator-for-windows-7/
Mmm je weet niet toevallig in welk programma van HP Mediasmart het is? :P
Naar die 3RVX ga ik zeker even kijken, thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:40:
[...]

Mmm je weet niet toevallig in welk programma van HP Mediasmart het is? :P
Naar die 3RVX ga ik zeker even kijken, thnx voor de tip.
Je moet eventjes HP Mediasmart Smartmenu installeren, te downloaden op ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp48501-49000/sp48552.exe :) deze heb ik net gebruikt, en hier werkt het nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:36:
[...]
Je moet eventjes HP Mediasmart Smartmenu installeren, te downloaden op ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp48501-49000/sp48552.exe :) deze heb ik net gebruikt, en hier werkt het nu prima!
Dit was ook degene die ik had geprobeerd, maar naast dat ik alleen een commandpromt zie tijdens het installeren krijg ik geen interactie op het scherm nadat ik op de volume knoppen tik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wel, echter was hier een reboot voor noodzakelijk. Zorg er ook voor dat HP Mediasmart Smartmenu in je startup staat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:42:
Bij mij wel, echter was hier een reboot voor noodzakelijk. Zorg er ook voor dat HP Mediasmart Smartmenu in je startup staat :-)
naja, ik geef de moet op haha.. ik gebruik nu 3RVX als alternatief, deze werkt en ziet er heel goed uit, alleen jammer wanneer je een externe hd of usb stick loskoppel je een grote eject knop op je scherm ziet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuit op nog een probleem. Wanneer ik de envy 14 koppel aan mijn externe scherm met als resolutie 1920x1080 (Iiyama e2209hds full HD) krijg ik niet mijn scherm gevuld:

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/661/imag0052c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/5360/imag0053s.jpg

De plek van mijn muis is het eind van mijn scherm, maar zoals je ziet is er nog twee centimeter over. Ik kan ook niks instelling in mijn scherminstellingen. Heb het ook uitgeprobeert op mijn tv die ook full hd is.
Het probleem komt niet voor met mijn andere laptop, deze wordt gelijk goed gevuld op zowel mijn scherm en tv. Heeft iemand dit probleem vaker gehoord?

Info: heb de laatste video drivers (Versie:8.741.1.3) van de HP site geinstalleerd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:55:
Ik stuit op nog een probleem. Wanneer ik de envy 14 koppel aan mijn externe scherm met als resolutie 1920x1080 (Iiyama e2209hds full HD) krijg ik niet mijn scherm gevuld:

[afbeelding]

[afbeelding]

De plek van mijn muis is het eind van mijn scherm, maar zoals je ziet is er nog twee centimeter over. Ik kan ook niks instelling in mijn scherminstellingen. Heb het ook uitgeprobeert op mijn tv die ook full hd is.
Het probleem komt niet voor met mijn andere laptop, deze wordt gelijk goed gevuld op zowel mijn scherm en tv. Heeft iemand dit probleem vaker gehoord?

Info: heb de laatste video drivers (Versie:8.741.1.3) van de HP site geinstalleerd
Je moet in je ATI control center de optie underscan/overscan op 0% zetten ipv 10%. Ik had hetzelfde probleem en dit was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:11:
[...]
Je moet in je ATI control center de optie underscan/overscan op 0% zetten ipv 10%. Ik had hetzelfde probleem en dit was bij mij de oplossing.
Zo bedankt man!, het werkt _/-\o_.. Wat doet die underscan/overscan, weet je dat toevallig ook?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een optie van TV's, op de vroegere beeldbuizen was het nooit helemaal beeldvullend, om dat te compenseren is overscan toegevoegd. een klein stuk van het beeld valt dan weg.
ik neem aan dat je weet hoe een CRT werkt? met overscan worden de ionen buiten het beeld geprojecteerd (gescand) vandaar de naam

bij LCD's (en computermonitoren over het algemeen) is dit echter onzin, de instelling is echter nog steeds aanwezig, maar nutteloos bij het gebruik van een computer, tenzij je hem aansluit op zo'n overscannende beeldbuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
Ter informatie;
Vorige week kreeg ik na een paar uur afbeeldingen renderen (8 x 100% in taskmgr gedurende drie uur) opeens de melding van mijn 1030ed dat de power output van de HP smart adapter te laag was. Vervolgens klokte het systeem zichzelf terug waarbij zelfs het openen van sites traag ging.

De helpdesk gebeld en uitstekend te woord gestaan door een technisch medewerker. De melding bleek onbekend (kon zelf ook niets op fora vinden) en in overleg besloten om zowel de adapter als laptop naar HP te zenden. De laptop werd de volgende dag door UPC opgehaald. Na een week telefonisch op de hoogte gebracht dat ze een onderdeel hadden besteld dat ze maandag binnen zouden krijgen waarna de laptop geretourneerd zou worden. De volgende dag kwam de laptop inderdaad binnen met een nieuwe voeding. De snoeren in de voeding zijn vervangen en tot nu toe geen "low power output".

Al met al ben ik tevreden over de manier waarop HP dit heeft afgehandeld.

[ Voor 0% gewijzigd door peter904 op 16-11-2010 14:07 . Reden: paar uur ipv puur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Vandaag mijn nieuwe HP Envy 14-1150ed binnen gekregen. De laptop zit echt goed in elkaar en voeld stevig aan. Geen issues so far, de quadcore werkt prima en kan tot 2,8Ghz geklokt worden met de turbo functie.

Nu opzoek naar een mooie sleek skin case voor m'n lappie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
peter904 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:46:
Ter informatie;
Vorige week kreeg ik na een puur afbeeldingen renderen (8 x 100% in taskmgr gedurende drie uur) opeens de melding van mijn 1030ed dat de power output van de HP smart adapter te laag was. Vervolgens klokte het systeem zichzelf terug waarbij zelfs het openen van sites traag ging.
Ik heb die melding heel af en toe maar heb niet gemerkt dat het systeem zichzelf dan terugklokt. Als ik het stekkertje er wat beter of opnieuw indruk heb ik het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
Chutney schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:45:
Vandaag mijn nieuwe HP Envy 14-1150ed binnen gekregen. De laptop zit echt goed in elkaar en voeld stevig aan. Geen issues so far, de quadcore werkt prima en kan tot 2,8Ghz geklokt worden met de turbo functie.

Nu opzoek naar een mooie sleek skin case voor m'n lappie :D
Deze laptop heeft een hd ready (1366x768) resolutie i.p.v 1600x900 toch? Bevalt dat op zo'n scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
  • Laatst online: 13-10-2024
Bij iemand bekend of de envy 1020e ook te koop is bij Saturn NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:39:
[...]

Zo bedankt man!, het werkt _/-\o_.. Wat doet die underscan/overscan, weet je dat toevallig ook?? :)
ik kan die optie nergens terugvinden...werk wel met nederlandse versie maar zie toch niks dat hier op gelijkt of is het omdat ik een envy 17 1050 heb dat het anders is ?
heb zelfde probleem niet beeldvullend op tv maar ook dat beeld na 5tal minuten begint te daveren (zelfs desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Is de 1030 nu nog ergens te koop? Eindelijk besloten er eentje te gaan halen, kan ik er geen vinden :P.. Ik wil wel graag een radiance display, dus geen 1150..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, is discontinued.

een alternatief is de xps 14 uit duitsland halen, en een 900p scherm er in zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
NL-RaVeR schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:36:
Deze laptop heeft een hd ready (1366x768) resolutie i.p.v 1600x900 toch? Bevalt dat op zo'n scherm?
Ja hoor het bevalt zeker, met deze resolutie valt het scherm ook van grotere afstanden prima te lezen. Het werkt ontspannen en je hebt alsnog genoeg werkruimte op het scherm.

De laptop bevalt tot nu toe uitstekend, uiteraard alle extra rommel eerst er af gegooid. Snel en qua warmte totaal geen probleem. Ik heb ook geen last van rare bij geluiden of kieren in het bodywerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

http://h41112.www4.hp.com...azzibeats#/page2/envy_17/

Vanaf februari 2011 de Envy 17 in Nederland.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Envy gebruikers,

Ik heb last van statische electriciteit met de envy 1020 ed en de batterij duur is max 1,5 uur.

Heeft er iemand hier ook ervaring mee en zo ja is hier al een oplossing voor.

graag reacties.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:57:
Beste Envy gebruikers,

Ik heb last van statische electriciteit met de envy 1020 ed en de batterij duur is max 1,5 uur.

Heeft er iemand hier ook ervaring mee en zo ja is hier al een oplossing voor.

graag reacties.

Paul
Als ik over mijn envy wrijf voel ik ook tintelingen.
Maar dit komt echt bij veel meer laptops voor hoor, niets om zorgen over te maken ;)

Wat de batterij betreft haal ik bij nie te zot gebruik 5u...
Dus 1,5u is niet normaal!

- gebruik je wel de intel GPU?
- staat hij op energie besparend?
- staat het scherm gedimt ?
- heb je je batterij wel eens gekalibreerd ? (en maandelijks? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gebruiker,

Ik denk toch dat het dan een maandag ochtend model is daar hij morgen voor de 2de keer wordt verstuurd naar HP . Eerste keer is mijn HDU vervangen en nu moet de dvd drive worden vervangen en en microfoon doet het niet. Betreffende de batterij, Ik gebruik de envy momenteel alleen nog maar voor het maken van mijn boekouding, ms office en maken van een backup naar externe hdu van Iomega, Lijkt mij dat dat niet echt intensief gebruik. Hiervoor had ik een Acer Travelmate 6000 en die batterij deed het zonder moeite 5 uur. Dus vandaar mijn klachten over de Envy. Verder is het een top computer Lekker snel en een fantastisch scherm.

Groet

Paul
Cleyman schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:52:
[...]

Als ik over mijn envy wrijf voel ik ook tintelingen.
Maar dit komt echt bij veel meer laptops voor hoor, niets om zorgen over te maken ;)

Wat de batterij betreft haal ik bij nie te zot gebruik 5u...
Dus 1,5u is niet normaal!

- gebruik je wel de intel GPU?
- staat hij op energie besparend?
- staat het scherm gedimt ?
- heb je je batterij wel eens gekalibreerd ? (en maandelijks? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:00:
Beste Gebruiker,

Ik denk toch dat het dan een maandag ochtend model is daar hij morgen voor de 2de keer wordt verstuurd naar HP . Eerste keer is mijn HDU vervangen en nu moet de dvd drive worden vervangen en en microfoon doet het niet. Betreffende de batterij, Ik gebruik de envy momenteel alleen nog maar voor het maken van mijn boekouding, ms office en maken van een backup naar externe hdu van Iomega, Lijkt mij dat dat niet echt intensief gebruik. Hiervoor had ik een Acer Travelmate 6000 en die batterij deed het zonder moeite 5 uur. Dus vandaar mijn klachten over de Envy. Verder is het een top computer Lekker snel en een fantastisch scherm.

Groet

Paul

[...]
Dat is inderdaad niet zo als ik mijn envy ervaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Iemand al geprobeerd om een mkv-bestand met DTS-audio af te spelen met ac3-filter? Bij mij lukt dat niet namelijk. Volgens mij herkent ac3-filter de Beats audio drivers niet die het geluid verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hier is hij nog te krijgen
http://www.staplesofficec...ebook-envy-14-1030ed?r=bf

Maar wat is nu dan het vesrchil tussen die twee 1030 en de 1150 ik wil hem ook gaan halen maar raak zo het even kwijt hoe en wat....

hier is ook de 1150 te koop

http://www.staplesofficec...vy-14-1150ed-xe654ea?r=bf
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:28:
Is de 1030 nu nog ergens te koop? Eindelijk besloten er eentje te gaan halen, kan ik er geen vinden :P.. Ik wil wel graag een radiance display, dus geen 1150..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 14:51 . Reden: link bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:49:
ja hier is hij nog te krijgen
http://www.staplesofficec...ebook-envy-14-1030ed?r=bf

Maar wat is nu dan het vesrchil tussen die twee 1030 en de 1150 ik wil hem ook gaan halen maar raak zo het even kwijt hoe en wat....

hier is ook de 1150 te koop

http://www.staplesofficec...vy-14-1150ed-xe654ea?r=bf

[...]
De 1030 heeft het Radiance display: is een scherm van behoorlijk hoge kwaliteit, met een resolutie van 1600x900.
De 11xx serie heeft HP helaas gekozen voor een veel matiger scherm, met ook nog eens een lagere resolutie (1366x768), wat imo erg dom is aangezien hij toch een beetje in de markt is gezet als concurrent van de MB Pro. Maar dan verwacht je, zeker voor die prijs, gewoon een scherm van hoge kwaliteit wat dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:14:
[...]

De 1030 heeft het Radiance display: is een scherm van behoorlijk hoge kwaliteit, met een resolutie van 1600x900.
De 11xx serie heeft HP helaas gekozen voor een veel matiger scherm, met ook nog eens een lagere resolutie (1366x768), wat imo erg dom is aangezien hij toch een beetje in de markt is gezet als concurrent van de MB Pro. Maar dan verwacht je, zeker voor die prijs, gewoon een scherm van hoge kwaliteit wat dus niet het geval is.
Thx ik zie het nu ook ben zelf ook een beetje gaan surfen en kwam dit tegen.

de 11XX heeft wel meer intern geheugen 6 mb en een grotere harde schijf 100 GB meer. maar dus ook wat jij aangeeft een ander beeldsherm met een andere grafische kaart uuh wel dezelfde kaart maar meer geheugen.

Anders vergelijk zelf als er meedere zijn met de vraag die ik had hier staan ze .

de 11XX http://h10010.www1.hp.com...5710-4247515-4330582.html

en de 1130 die bijna niet meer te koop is. http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL

Ik ga toch die 11xx halen dat zal maandag zijn ik laat jullie weten wat ik van hem vind als ik hem een paar dagen in huis heb. Ik vervang hem voor mijn HP pavilon 2000 dus alleen maar vooruitgang op dat gebied.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb ook even uit interesse naar de Envy 14 zitten kijken. Wat me opvalt is dat op de Amerikaanse site een Envy 14 met i7 720, 6gb RAM, 640gb HDD 1400 dollar kost, en op de NL site 1600 euro... Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Zonder dat scherm had ik nooit dat bedrag voor de laptop uitgegeven. Dan had ik waarschijnlijk genoegen genomen met een iets mindere videokaart in een Asus of Samsung 13 inch laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Even tussendoor: heeft iemand enig idee wanneer de Envy 17's gaan uitkomen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch die 11xx halen dat zal maandag zijn ik laat jullie weten wat ik van hem vind als ik hem een paar dagen in huis heb. Ik vervang hem voor mijn HP pavilon 2000 dus alleen maar vooruitgang op dat gebied.
Heb toch een ander systeem gehaald past beter bij mijn behoefte (hoop ik had ik moeten wachten op de Envy 17 maar heb hem nu nodig vandaar)

deze is het geworden HP Pavilion dv7-4195ed

dus ik ga naar dat forum suc6 hier en ik kom zeker lezen als de 17 uit is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of, en zo ja wanneer, er nieuwe HP envy 14 modellen komen?

En op welke site ik terrecht kan om een envy te kopen? Ik kan namelijk nergens de Envy beats vinden bijvoorbeeld.

Op de amerikaanse site kun je je envy helemaal samenstellen zoals jij wilt. ik kan dat nergens vinden op de nederlandse hp site. Hoe zit dit?

BVD

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Om mezelf maar weer even te quoten:
Ik was vandaag in de MM Groningen, en daar hadden ze zowel de 10xx als de 11xx Envy staan. Ik heb met eigen ogen kunnen aanschouwen wat nou precies het verschil was in kwaliteit, en geloof me: dat is groot.

Het eerste wat opvalt zijn de hele matige kijkhoeken van het goedkope HD scherm uit de 11xx. Hier zie je, net als bij het het scherm uit mijn laptop, meteen verandering van kleur optreden zodra je je hoofd iets opzij/naar boven beweegt ten opzichte van het scherm. De 10xx heeft dit absoluut niet.

het tweede wat me opviel waren de verschillen in kleurweergave en contrast (kon ik mooi vergelijken omdat beide laptops dezelfde bureaubladachtergrond hadden ;)); de kleuren op het HD scherm zijn, als je net achter het Radiance scherm wegkomt, ontzettend flets. En de zwartweergave is ook veel beter op het Radiance scherm.

Verder heb je met de HD+ resolutie ook meer rust en werkruimte.

Ik zou zeggen; ga zelf eens kijken. Geloof me, als je de verschillen hebt gezien denk je niet eens meer aan een 11xx Envy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Om mezelf maar weer even te quoten:
Ik was vandaag in de MM Groningen, en daar hadden ze zowel de 10xx als de 11xx Envy staan. Ik heb met eigen ogen kunnen aanschouwen wat nou precies het verschil was in kwaliteit, en geloof me: dat is groot.

Het eerste wat opvalt zijn de hele matige kijkhoeken van het goedkope HD scherm uit de 11xx. Hier zie je, net als bij het het scherm uit mijn laptop, meteen verandering van kleur optreden zodra je je hoofd iets opzij/naar boven beweegt ten opzichte van het scherm. De 10xx heeft dit absoluut niet.

het tweede wat me opviel waren de verschillen in kleurweergave en contrast (kon ik mooi vergelijken omdat beide laptops dezelfde bureaubladachtergrond hadden ;)); de kleuren op het HD scherm zijn, als je net achter het Radiance scherm wegkomt, ontzettend flets. En de zwartweergave is ook veel beter op het Radiance scherm.

Verder heb je met de HD+ resolutie ook meer rust en werkruimte.

Ik zou zeggen; ga zelf eens kijken. Geloof me, als je de verschillen hebt gezien denk je niet eens meer aan een 11xx Envy.
Om welk type HP envy 14-10xx ging het? De 14-1030ed? En wat was de prijs daarvan?
In de pricewatch is namelijk geen prijsbekend bij de 1030ed.

thanks

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
De 1030 en 1020 worden dan ook niet meer geleverd.. Ik heb er nog hoop op dat er een nieuw model komt op basis van het SandyBridge platform. Dat zou wel eens een hele mooie laptop kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:57:
[...]

Om welk type HP envy 14-10xx ging het? De 14-1030ed? En wat was de prijs daarvan?
In de pricewatch is namelijk geen prijsbekend bij de 1030ed.

thanks
Ik weet niet welke tentoon werd gesteld, heb de specs verder niet bekeken, maar de 1020 stond nog te koop voor 1349 en de 1030 voor 1499 als ik me niet vergis.
Het gaat dus om de Mediamarkt in Groningen; ik ga morgen nog wel even langs denk ik, dan wil ik wel even vragen of beide modellen nog daadwerkelijk in voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even langs geweest. De prijzen kloppen inderdaad, en van beide modellen is er nog één in voorraad, waarvan de 1030 een demo model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:55:
Ik ben even langs geweest. De prijzen kloppen inderdaad, en van beide modellen is er nog één in voorraad, waarvan de 1030 een demo model is.
Mocht je nog langs de MM in Groningen gaan, zou je voor mij kunnen kijken wat het partnummer en typenummer is van de meegeleverde slice batterij? Deze wordt namelijk exclusief bij de 1030ED geleverd. Bij de 1020ED zit deze namelijk niet.(Die heb ik aangeschaft) Wilde deze namelijk apart aanschaffen, maar heb nog niet zoveel geluk... Zelfs HP weet het niet. En uit amerika willen ze hem niet leveren.(Liever bestel ik hem hier in NL:P)

Deze nummers zouden niet aan de onderkant maar aan de bovenkant van de batterij moeten staan.
Als het goed is, zou je de batterij via een schuifmechanisme aan de onderkant eraf kunnen halen. Hij is namelijk net zo groot en bijna de helft zo dik als de laptop zelf, je plakt hem er dus onder. De batterij moet er dus ook onderuit kunnen! Mocht dit niet duidelijk zijn, hier nog een video: YouTube: HP Envy 14 en een plaatje: http://img146.imageshack.us/i/rs06batterij.png/

Heb namelijk MM Groningen al gebeld,(woon in Noord-Brabant, anders ging ik zelf wel langs:P) echter vertelde deze meneer dat hij de batterij niet kent en ging eigenwijs door.(hij ging niet voor mij kijken...) Dit leek mij onzin, aangezien deze batterij juist bij de 1030ED hoort omdat hij het anders niet eens een uur uithoudt. Plus is dit ook bevestigd door vele andere tweakers in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
I_Guardian_I schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:39:
[...]

Mocht je nog langs de MM in Groningen gaan, zou je voor mij kunnen kijken wat het partnummer en typenummer is van de meegeleverde slice batterij? Deze wordt namelijk exclusief bij de 1030ED geleverd. Bij de 1020ED zit deze namelijk niet.(Die heb ik aangeschaft) Wilde deze namelijk apart aanschaffen, maar heb nog niet zoveel geluk... Zelfs HP weet het niet. En uit amerika willen ze hem niet leveren.(Liever bestel ik hem hier in NL:P)

Deze nummers zouden niet aan de onderkant maar aan de bovenkant van de batterij moeten staan.
Als het goed is, zou je de batterij via een schuifmechanisme aan de onderkant eraf kunnen halen. Hij is namelijk net zo groot en bijna de helft zo dik als de laptop zelf, je plakt hem er dus onder. De batterij moet er dus ook onderuit kunnen! Mocht dit niet duidelijk zijn, hier nog een video: YouTube: HP Envy 14 en een plaatje: http://img146.imageshack.us/i/rs06batterij.png/

Heb namelijk MM Groningen al gebeld,(woon in Noord-Brabant, anders ging ik zelf wel langs:P) echter vertelde deze meneer dat hij de batterij niet kent en ging eigenwijs door.(hij ging niet voor mij kijken...) Dit leek mij onzin, aangezien deze batterij juist bij de 1030ED hoort omdat hij het anders niet eens een uur uithoudt. Plus is dit ook bevestigd door vele andere tweakers in dit topic.
Dat de 1030ed het geen uur uithoud met een batterij is onzin, en in elk geval niet door mij bevestigd (ik heb hier wel eerder over gepost).
Typenummer RS06 batterij; 'Replace with hp spare 602410-001' maar dit heb ik je op pagina 8 van dit topic ook laten weten.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
@peter904 Als je terug had gelezen, had je gezien dat je ipv RS06, BS06 hebt genoteerd. En i.c.m. mijn vorige post op die pagina, zag ik dat als een bevestiging. Ik heb me toen dus op de BS06 gericht. Later heb ik gezien dat het de RS06 betreft(Deze is alleen in amerika beschikbaar), maar aangezien HP Nederland daar niks van wist, en mij ook niet kon vertellen welke "slice" batterij er nu precies met de Envy 14 1030ED geleverd werd, wilde ik graag een bevestiging. Vandaar dus mijn vraag;)

Over de accuduur: dat was een schatting over de batterijduur zonder slice. Had gelezen namelijk in de Envy 14 lounge dat hij het met de slice (welke een verdubbeling geeft van de accuduur) ongeveer 2 a 3 uur volhoudt. Vandaar deze opmerking.

Over bevestiging, ik doelde op dat er bij de HP envy 14 1030ED een slice batterij wordt geleverd en dat dit al meerdere keren is bevestigd in dit topic en op tweakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
I_Guardian_I schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:46:
@peter904 Als je terug had gelezen, had je gezien dat je ipv RS06, BS06 hebt genoteerd. En i.c.m. mijn vorige post op die pagina, zag ik dat als een bevestiging. Ik heb me toen dus op de BS06 gericht. Later heb ik gezien dat het de RS06 betreft(Deze is alleen in amerika beschikbaar), maar aangezien HP Nederland daar niks van wist, en mij ook niet kon vertellen welke "slice" batterij er nu precies met de Envy 14 1030ED geleverd werd, wilde ik graag een bevestiging. Vandaar dus mijn vraag;)

Over de accuduur: dat was een schatting over de batterijduur zonder slice. Had gelezen namelijk in de Envy 14 lounge dat hij het met de slice (welke een verdubbeling geeft van de accuduur) ongeveer 2 a 3 uur volhoudt. Vandaar deze opmerking.

Over bevestiging, ik doelde op dat er bij de HP envy 14 1030ED een slice batterij wordt geleverd en dat dit al meerdere keren is bevestigd in dit topic en op tweakers zelf.
Ik heb inderdaad de naam van de batterij verkeerd genoteerd. Dat hielp vast niet bij het vinden van. Mijn excuses. Hopelijk kan je de batterij los krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een topic aangemaakt om een database aan te leggen waarin staat welk paneel in welke laptop zit. Daar voeg ik dan zelf nog een aantal gegevens aan toe, zoals die exacte afmetingen van het actieve deel van het scherm, kleurbereik in % NTSC en als het te vinden is ook de datasheet.

[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Ik heb sinds woensdag de envy 14 1030ed binnen, maar heb een redelijk irritant probleem.

Ik heb hier thuis een Netgear WNDR3700 router thuis staan en ondervind veel problemen met mijn Wi-Fi verbinding van mijn envy en mijn Netgear. Ik moet bijna op mijn router gaan zitten als ik een verbinding wil krijgen met de envy. Dat geldt zowel voor mijn 5Ghz en 2,4 Ghz verbinding.

Mijn netgear is up-to-date en de driver versie van mijn netwerk adapter Broadcom 43224AG is:

5.60.48.35

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
slotemaker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:18:
Ik heb sinds woensdag de envy 14 1030ed binnen, maar heb een redelijk irritant probleem.

Ik heb hier thuis een Netgear WNDR3700 router thuis staan en ondervind veel problemen met mijn Wi-Fi verbinding van mijn envy en mijn Netgear. Ik moet bijna op mijn router gaan zitten als ik een verbinding wil krijgen met de envy. Dat geldt zowel voor mijn 5Ghz en 2,4 Ghz verbinding.

Mijn netgear is up-to-date en de driver versie van mijn netwerk adapter Broadcom 43224AG is:

5.60.48.35

Ik heb een Envy 1020ed met dezelfde router en ik heb geen problemen. In de woonkamer (waar de router staat) gebruik ik de 5Ghz verbinding. Als ik opstart in de slaapkamer hierboven (betonnen vloer ertussen) merk ik dat er wel wordt overgeschakeld naar de 2,4 Ghz verbinding. Maar da's niet zo vreemd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
quote:
[/quote]slotemaker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:18:

5.60.48.35

Ik heb een Envy 1020ed met dezelfde router en ik heb geen problemen. In de woonkamer (waar de router staat) gebruik ik de 5Ghz verbinding. Als ik opstart in de slaapkamer hierboven (betonnen vloer ertussen) merk ik dat er wel wordt overgeschakeld naar de 2,4 Ghz verbinding. Maar da's niet zo vreemd dacht ik.[quote]

Mijn router staat in de meterkast. Alleen als ik op mijn slaapkamer ben of in de woonkamer ben en ik maak een scan van beschikbare wi-fi verbindingen detecteert mijn laptop ook gewoon mijn wi-fi verbinding maar hij maakt er geen verbinding mee. Pas wanneer ik bijna naast de router ga staan maakt mijn laptop verbinding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Radiance scherm komt weer terug.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6019

Nu hopen dat dat ook voor toekomstige Envy-modellen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
slotemaker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:10:
quote:
[/quote]slotemaker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:18:

5.60.48.35

Ik heb een Envy 1020ed met dezelfde router en ik heb geen problemen. In de woonkamer (waar de router staat) gebruik ik de 5Ghz verbinding. Als ik opstart in de slaapkamer hierboven (betonnen vloer ertussen) merk ik dat er wel wordt overgeschakeld naar de 2,4 Ghz verbinding. Maar da's niet zo vreemd dacht ik.[/quote]

Mijn router staat in de meterkast. Alleen als ik op mijn slaapkamer ben of in de woonkamer ben en ik maak een scan van beschikbare wi-fi verbindingen detecteert mijn laptop ook gewoon mijn wi-fi verbinding maar hij maakt er geen verbinding mee. Pas wanneer ik bijna naast de router ga staan maakt mijn laptop verbinding. :?
Ondertussen met de laptop andere netwerken via de wi-fi geteset. En ook hier ondervind ik veel problemen met het tot stand brengen van een connectie.

Ik begin al te twijfelen of ik de broadcom kaart er uit haal en een intel wifi link 5300 plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
slotemaker schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:40:
[...]

Ondertussen met de laptop andere netwerken via de wi-fi geteset. En ook hier ondervind ik veel problemen met het tot stand brengen van een connectie.

Ik begin al te twijfelen of ik de broadcom kaart er uit haal en een intel wifi link 5300 plaats.
Hier geen problemen. En ik ben bang dat deze enkel de standaard wifi kaartjes slikt die HP erin steekt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:38:
Het Radiance scherm komt weer terug.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6019

Nu hopen dat dat ook voor toekomstige Envy-modellen het geval is.
Mooi, maar dat is (zoals altijd) alleen voor de US.. Misschien komt HP binnenkort toch nog met een nieuw model met radiance en op basis van Sandy Bridge, dat zou echt een top laptop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Cleyman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:46:
[...]

Hier geen problemen. En ik ben bang dat deze enkel de standaard wifi kaartjes slikt die HP erin steekt :|
Ik had nog ergens in de rotzooi een intel wifi link 5100 liggen en d8 ik probeer eerst dat kaartje voordat ik een nieuwe 5300 ga aanschaffen.

Tijdens het open schroeven kwam ik er achter dat mijn intel wifi link kaartje niet ging passen vanwege deze langer was dan het huidige broadcom kaartje dat er in zit. Maar wat ook bleek was dat de MAIN kabel NIET was aangesloten op het broadcom kaartje alleen de AUX!!!!!!! :?

MAIN kabeltje aangesloten en.... It's working. Happy ME.

Heb je een premium laptop waarvan een kabeltje niet goed is aangesloten tijdens de fabricage. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
slotemaker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:35:
[...]

Ik had nog ergens in de rotzooi een intel wifi link 5100 liggen en d8 ik probeer eerst dat kaartje voordat ik een nieuwe 5300 ga aanschaffen.

Tijdens het open schroeven kwam ik er achter dat mijn intel wifi link kaartje niet ging passen vanwege deze langer was dan het huidige broadcom kaartje dat er in zit. Maar wat ook bleek was dat de MAIN kabel NIET was aangesloten op het broadcom kaartje alleen de AUX!!!!!!! :?

MAIN kabeltje aangesloten en.... It's working. Happy ME.

Heb je een premium laptop waarvan een kabeltje niet goed is aangesloten tijdens de fabricage. 8)7
Haha! mooi dat het opgelost is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 17:14
Sinds enkele uren bezitter van de envy 14 1020ed, ik zag hem toevallig staan voor 999 euro (ex) bij staples en ik kon hem gewoon niet laten staan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
veejee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:
Sinds enkele uren bezitter van de envy 14 1020ed, ik zag hem toevallig staan voor 999 euro (ex) bij staples en ik kon hem gewoon niet laten staan:p
Van harte gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Vandaag zag ik een groot reclamebord van HP over hun beatsaudio (op Station Laan van NOI). Op de foto een meer dan levensgrote Envy. Om te huilen dat ze er zo reclame voor maken terwijl het spul nergens te koop is, wat een fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Laatst online: 19-08 13:45
Ik weet laptops zijn per definitie niet voor games en deze klasse al helemaal niet, maar speelt er iemand van jullie games op de envy 14 ? Is dat een beetje te doen?

Ik heb al diverse reviews gelezen, ze zijn niet eenduidig op het gebied van games. Ik twijfel erg tussen een 15'macbook pro met bootcamp of een envy 14......

Hebben jullie een (objectieve) mening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veejee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:
Ik denk dat je de envy 14-1030 bedoeld... die zie ik namelijk wel staan voor 999 ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat je de envy 14-1030 bedoeld... die zie ik namelijk wel staan voor 999 ex btw
Nee hoor ik heb toch echt een 1020ed aangeschaft voor de prijs die eerder werd genoemd. Ik heb hem niet online aangeschaft, maar in de winkel. Het was het laatste exemplaar dat ongeopend in de doos zat. Bovendien zou ik nooit de i7 kopen.

@ lmijnen: kijk hier eens; http://forum.notebookrevi...ers-lounge-part-deux.html

Een directe link voor benchmarks kun je hier vinden; http://forum.notebookrevi...y-14-gaming-lounge-3.html

Uit deze benchmarks blijkt dat je er prima op kun gamen! (let wel op dat de benchmarks de core i7 betreffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veejee schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:07:
[...]

Nee hoor ik heb toch echt een 1020ed aangeschaft voor de prijs die eerder werd genoemd. Ik heb hem niet online aangeschaft, maar in de winkel. Het was het laatste exemplaar dat ongeopend in de doos zat. Bovendien zou ik nooit de i7 kopen.

@ lmijnen: kijk hier eens; http://forum.notebookrevi...ers-lounge-part-deux.html

Een directe link voor benchmarks kun je hier vinden; http://forum.notebookrevi...y-14-gaming-lounge-3.html

Uit deze benchmarks blijkt dat je er prima op kun gamen! (let wel op dat de benchmarks de core i7 betreffen)
Mag ik vragen waaom je geen envy met i7 zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vrijwel altijd trager, tenzij je de i7 620M of i7 640M koopt (de dualcores), maar ik weet niet of je die ook kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
De i7 trekt de batterij sneller leeg mede door het ontbreken van een switcheable graphics en voor de doeleinden waar ik de laptop voor gebruik is een i7Q een overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Star
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2022
Hallo,

Ik heb een Envy 14-1030ed met de i7 alleen de standaard hdd vervangen voor een intel X25-M SSD.
Moet zeggen dat hij mij super bevalt. Ik gebruik hem dagelijks. Het is mijn mobiele kantoor!
Voor de mensen die zich af vragen of dit een goede laptop is. Ja dat is het! hij is wat aan de dure kant maar dan heb je kwalitatief ook zeker een mooie laptop.

Wat betreft de accu. Op de interne accu doet hij het ongeveer 2 uur. Met de slice batterij erbij gaat hij ongeveer 4 uur mee. Dit is niet lang voor de capaciteit van de accu. Echter is het ook niet de meest standaard laptop met zijn i7 aan boord.

Games? games gaat op zich prima. Ik speel er games op als: COD MW2, COD BO, Mafia 2. Deze draait hij niet op high settings maar ik persoonlijk vind ook niet dat je dat kan verwachten van een laptop van dit formaat (lekker dun en 14,5 inch)

Performance winst door de SSD. De harde schijf die standaard in de envy zit is een Western Digital. Dit is verder een prima schijf. echter duurt het met de standaard schijf en alle HP rotzooi ongeveer 4 minuten voor hij helemaal is opgestart. Met de SSD en mijn eigen installatie duurt het vanaf het moment dat ik de AAN knop indruk tot dat ik met Windowstoets + E mijn explorer kan openen precies 20 seconden. Dit is voor mij erg belangrijk. Ik praat hier niet over standby maar over volledig opstarten!

Het scherm: Het scherm is echt fantastisch! er komt een bak licht uit waar je versteld van zult staan. Lekker helder en zeer mooie kleuren! Absoluut fantastisch!

Opmerkingen bij de laptop: De laptop is een hele mooie machine echter heeft hij een paar kleine puntjes (eigenlijk zoals elke laptop) De touchpad werkt niet altijd even lekker met scrollen. omdat hij opgebouwd is uit 1 geheel (track gedeelte en clickpoints) Hier leer je echter vanzelf mee werken. maar volgens mij kunnen ze dat met drivers nog best wel aanpassen. De LAN ethernet controller werkt niet altijd even fijn als hij uit standby gehaald wordt. Bij normaal opstarten geen enkel probleem! Heb dit echter nog niet weer getest met mijn nieuwe bios (sinds gisteren) F.23. Het vinden van de wireless driver bij een herinstallatie is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Er zit een Broadcom chip in terwijl er via de HP site Intel drivers worden aangeboden.
Het geluid: Het geluid klinkt goed! Over de interne speakers is alles wat plat. maar gaat wel hard. maargoed wat kan je verwachten van laptopspeakers? het is immers geen dikke PA set. Over de koptelefoon klinkt het echt fijn! dat beats audio gebeuren is echt mooi. echter zou ik mensen afraden de nieuwste versie te installeren van de HP site. Deze klinkt naar mijn gevoel een heel stuk minder goed.
CPU Whining: Ja hij heeft het heel iets. Echter veel HP modellen hebben hier last van. is het storend. ik vind van niet. als het helemaal stil is kun je het heel iets horen maar voor mij geen punt om deze laptop af te raden.
De ventilator die draait wel continu (bios setting) je kunt zijn aanwezigheid horen echter went dit ook snel. En wat kan je verwachten van een laptop in deze behuizing met een i7?

Prestaties: Met de SSD erin is hij echt bloedsnel! het is dan ook elke dag weer een genot om achter deze machine te kruipen en er mee te werken. Grafisch gaat het ook goed. de machine heeft gewoon lekker vermogen aan boord om alles goed te kunnen doen. niet zo goed als een pc met een mooie GTX460 of mooie ATI 5850 oid. Het is nou eenmaal een laptop.

Conclusie:
Prachtige laptop! heel mooi om te zien, goed gebouwd, zeer goed afgewerkt, scherm sluit goed, en het toetsenbord is ook erg fijn! Het scherm is ook echt een aanrader! al met al een goede laptop. en als je je niet zo snel zult storen aan bovengenoemde opmerkingen zou ik hem zeker aanbevelen.

Hoge prijs? Ja hij is aan de dure kant maar dat zie je ook aan alle punten terug! het is echt geen standaard laptop! hij heeft uitstraling en is bijzonder degelijk gebouwd!

Zelf denk ik dat heel veel van de gemaakte opmerkingen opgelost kunnen worden met drivers, echter duurt dit bij HP even voor ze deze op hun site publiceren.

Hoop dat ik een aantal mensen geholpen heb met hun keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het toch dat deze laptops bijna nergens te vinden zijn.
In de mediamarkt enschede en hengelo staan ze niet en weten ze ook niet wanneer/of ze komen.
In de pricewatch van tweakers zijn geen shops te vinden die ze op vooraad hebben enz...

En al helemaal de envy 14 beats edition, die is helemaal nergens te vinden.

Op de amerikaanse site kun je je envy helemaal samenstellen, kunnen wij dat niet?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Laatst online: 19-08 13:45
Veejee, bedankt voor de nuttige link. Helaas is de Envy 14 ook bij Staples uitverkocht, net achter het net gevist...... Wordt dan maar wachten op (hopelijk) een nieuwe versie met Sandy Bridge + Radiance display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmijnen schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:26:
Veejee, bedankt voor de nuttige link. Helaas is de Envy 14 ook bij Staples uitverkocht, net achter het net gevist...... Wordt dan maar wachten op (hopelijk) een nieuwe versie met Sandy Bridge + Radiance display.
Je zou nog even contact op kunnen nemen met MM Groningen, daar hadden ze twee week geleden nog een 1020 en 1030 (demo) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
Wat je ook zou kunnen doen is bij een staples filiaal langsgaan, je moet hiervoor wel ingeschreven staan bij de kvk.

Edit: kijken kan echter altijd;)

[ Voor 13% gewijzigd door veejee op 20-01-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waar Facebook al niet goed voor is...

http://www.facebook.com/p...573605&id=100000827241361

Februari/maart dus voor de Envy 17...

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 22-01-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Bolk:
De FaceBook site wil dat ik eerst inlog alvorens ze haar schatten prijs geeft.

EDIT:
Weet iemand of HP de Intel VT hardware ondersteunde virtualisatie (voor o.a. VMware) standaard "aan" heeft, of als BIOS instelling beschikbaar maakt ?
(M.b.t het 17" model.)

[ Voor 52% gewijzigd door NxCPU op 24-01-2011 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

NxCPU schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:18:
@Bolk:
De FaceBook site wil dat ik eerst inlog alvorens ze haar schatten prijs geeft.
wij verwachten de Envy's in Februari/Maart. We zullen ook op via Facebook laten weten zodra ze beschikbaar zijn! Groetjes, Kathrin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Thx Bolk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Vandaag wou ik een bios-update doen van f06 naar f23.
Heb echter wel een praktisch probleempje.
Zodra ik start druk begint mijn koeler hard te blazen en vallen mijn muis en toetsenbord uit.
En pas daarna geeft hij een boodschap van schakel uw pc niet uit bla bla...
Maar er is geen mogelijkheid om op OK te klikken!

Ik heb ook al een externe muis geprobeerd maar blijkbaar valt ook de USB uit.
Verder kan ik hem zelf niet op de "normale manier" uitzetten met hard shut down.
Ik moest echt mijn batterij eruit halen en mijn adapter loskoppelen.
Daarna starte hij gelukkig wel probleemloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Star
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2022
Cleyman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:38:
Vandaag wou ik een bios-update doen van f06 naar f23.
Heb echter wel een praktisch probleempje.
Zodra ik start druk begint mijn koeler hard te blazen en vallen mijn muis en toetsenbord uit.
En pas daarna geeft hij een boodschap van schakel uw pc niet uit bla bla...
Maar er is geen mogelijkheid om op OK te klikken!

Ik heb ook al een externe muis geprobeerd maar blijkbaar valt ook de USB uit.
Verder kan ik hem zelf niet op de "normale manier" uitzetten met hard shut down.
Ik moest echt mijn batterij eruit halen en mijn adapter loskoppelen.
Daarna starte hij gelukkig wel probleemloos op.
als je nog een f13 install file hebt kan je de 01436.bin in deze mappen omwisselen. dus de f23 bin in de f13 map plaatsen. (c:/SwSetup/spxxxxx/01436.bin)

vervolgens de setup (InsydeFlashx64.exe) van de f13 bios uitvoeren (als administrator) en het zal wel werken.

Geen garanties, maar bij mij heeft dit gewerkt.

succes!
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste