Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:14:
[...]
De 1030 heeft het Radiance display: is een scherm van behoorlijk hoge kwaliteit, met een resolutie van 1600x900.
De 11xx serie heeft HP helaas gekozen voor een veel matiger scherm, met ook nog eens een lagere resolutie (1366x768), wat imo erg dom is aangezien hij toch een beetje in de markt is gezet als concurrent van de MB Pro. Maar dan verwacht je, zeker voor die prijs, gewoon een scherm van hoge kwaliteit wat dus niet het geval is.
Om mezelf maar weer even te quoten:
Ik was vandaag in de MM Groningen, en daar hadden ze zowel de 10xx als de 11xx Envy staan. Ik heb met eigen ogen kunnen aanschouwen wat nou precies het verschil was in kwaliteit, en geloof me: dat is groot.
Het eerste wat opvalt zijn de hele matige kijkhoeken van het goedkope HD scherm uit de 11xx. Hier zie je, net als bij het het scherm uit mijn laptop, meteen verandering van kleur optreden zodra je je hoofd iets opzij/naar boven beweegt ten opzichte van het scherm. De 10xx heeft dit absoluut niet.
het tweede wat me opviel waren de verschillen in kleurweergave en contrast (kon ik mooi vergelijken omdat beide laptops dezelfde bureaubladachtergrond hadden

); de kleuren op het HD scherm zijn, als je net achter het Radiance scherm wegkomt, ontzettend flets. En de zwartweergave is ook veel beter op het Radiance scherm.
Verder heb je met de HD+ resolutie ook meer rust en werkruimte.
Ik zou zeggen; ga zelf eens kijken. Geloof me, als je de verschillen hebt gezien denk je niet eens meer aan een 11xx Envy.