Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde, daar gaat imho hèt belangrijkste verkoopargument voor deze laptop mee verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Zonde, daar gaat imho hèt belangrijkste verkoopargument voor deze laptop mee verloren.
Idd. Zonder met name de hogere resolutie had ik de laptop nooit gekocht. Dan had ik wel een 13 of 14 inch Asus gekocht ofzo, met een los scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
STOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOM........ :( :( :( :( :(

DÁÁÁÁÁÁG REDEN OM EEN ENVY TE KOPEN!!! Hoe willen ze nou concurreren met de Mac Pro met zo'n lage resolutie scherm?!?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Net succes vol de Seagate Momentus XT 500GB in me envy 1030 geplaatst netjes via True Image de partities terug gezet. I'm a happy men!!!! Leuk schijfje die Momentus XT snel + veel opslag ruimte, voor weinig geld. Dat zijn nog eens goede technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
  • Laatst online: 09-08 18:36
slotemaker schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:18:
Net succes vol de Seagate Momentus XT 500GB in me envy 1030 geplaatst netjes via True Image de partities terug gezet. I'm a happy men!!!! Leuk schijfje die Momentus XT snel + veel opslag ruimte, voor weinig geld. Dat zijn nog eens goede technieken.
Ik heb in mijn envy 1030 de harde schijf -net als jij- eerst vervangen door een Momentus XT (250Gb). Afgelopen week toch overgestapt op een SSD Vertex II 160GB. Qua snelheid zit de Momentus XT goed tussen de originele schijf en een SSD in. Voor het geld een uitstekende keus dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
peter904 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:45:
[...]

Ik heb in mijn envy 1030 de harde schijf -net als jij- eerst vervangen door een Momentus XT (250Gb). Afgelopen week toch overgestapt op een SSD Vertex II 160GB. Qua snelheid zit de Momentus XT goed tussen de originele schijf en een SSD in. Voor het geld een uitstekende keus dus!
Volgende maand prik ik er alleen nog 4 GB extra ram geheugem bij en dan ben ik klaar. Misschien over een paar jaar zijn er betaalbare SSD schijfjes met veel capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
slotemaker schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:03:
[...]

Volgende maand prik ik er alleen nog 4 GB extra ram geheugem bij en dan ben ik klaar. Misschien over een paar jaar zijn er betaalbare SSD schijfjes met veel capaciteit.
Heb ik ook gedaan. Betekend wel dat als je op totaal 8GB wil uit komen je 2x4GB zal moeten kopen. Er zijn twee geheugenslots aanwezig en hier kan maximaal 4GB/slot ingestoken worden. De 1030 komt standaard met 2x2GB.

Overigens, met een ssd en 8GB ram komen we in de verder waardeloze WEI tot de volgende waarden:
Processor: 7.1
Memory (RAM): 7.4
Graphics: 6.7
Gaming graphics: 6.7
Primary hard disk: 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Zou de EOL van het Radiance scherm ook niet kunnen betekenen dat ze een nog beter beeldscherm gaan introduceren?
Toch minstens gelijkwaardig.
Ik kan mij niet voorstellen dat HP een shite beeldscherm in hun premium consumer notebooks gaan leveren.
Zelfs hoop ik stilletjes op een Dream Color IPS panel. Maar ja, het verstand fluistert mij in dat dit niet gaat gebeuren.
Anyway:
“We can rebuild him. We have the technology.
We can make him better than
he was.
Better...stronger...faster.”

[ Voor 7% gewijzigd door NxCPU op 29-01-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weinig hoop, het aantal fatsoenlijke schermen kleiner dan 15" is op 1 hand te tellen:

MBA 11"
MBA 13"
MB(P) 13"
vaio Z
hp envy.

Het scherm in de vaio is niet eens zo goed, de resolutie is gewoon monsterlijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Dat rijtje alternatieven zegt genoeg. Niet de zwakste tegenstanders. (Maar wel een klein aantal zoals je aangeeft.) HP is met de Envy volgens mij niet in een positie om een "foutje" met het beeldscherm te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door NxCPU op 29-01-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NxCPU schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:03:
Dat rijtje alternatieven zegt genoeg. Niet de zwakste tegenstanders. (Maar wel een klein aantal zoals je aangeeft.) HP is met de Envy volgens mij niet in een positie om een "foutje" met het beeldscherm te maken.
Dat hebben ze al gedaan met de introductie van de 11xx serie.
Het probleem is denk ik dat 14,5 inch niet zo'n gangbare maat is, laat staan dat er een hoogwaardig paneel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:12:
Het probleem is denk ik dat 14,5 inch niet zo'n gangbare maat is
Dat is geen probleem hoor ;) Een groot aantal panelen (alles uit de macbooks, alle rgbled panelen, ...) vind slechts in 1 notebook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:12:
[...]

Dat hebben ze al gedaan met de introductie van de 11xx serie.
.....
Nog een reden voor HP dus om geen "foutje" met het beeldscherm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is inmiddels februari.
Ik dacht dat de nieuwe HP envy 17 in januari verkrijgbaar zou zijn of heb ik dat mis?

Is er al meer info over de specs en de prijs van de envy 17 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mede Forummers,

Na jaren Dell laptops gehad te hebben naast mijn Macbook nu een HP envy gekocht. 14 1150 ED. Iets minder dan de 1599,- want de MM had de 19% BTW actie...:) Daarbij kreeg ik een Envy Printer gratis, dus mij hoor je niet. Eigenlijk had ik veel eerder op HP over moeten stappen. Gewoon degelijker. Het enige wat mij ( en andere neem ik ook aan ) erg tegen staat is de accuduur. 70 - 110 minuten is de max. Afhanelijk van het energie profiel dat ik gebruik. Nu heb ik al contact gehad met HP, maar hier word gezegd dat zelf de optionele accu niet leverbaar wordt voor dit Notebook. Heb ook contact gezocht met oa EET Hollad, toch geen onverdienstelijke leverancier van accessoires en spareparts. Ben niet ten einde raad, want je kan er wel rekening mee houden, maar het blijft vervelend en zou toch graag weten of iemand al iets meer weet, dan wel een oplossing heeft.

Voor de rest geen klachten, ook niet over het scherm etc. Voor mij een hele upgrade tov wat ik had. Wat ik nog wil is een SSD schijf naast de normale HD en van 6 GB naar 8 GB DDR3 geheugen gaan.Voor de rest heb ik het envy thema verder getweaked en ( spreek voor mezelf ) een mooie layout:)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens tips hoe de DVD te vervangen voor een extra HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
Voor de liefhebber, waarschijnlijk een van de allerlaatste met een radiance display:

http://www.electrocorner....172&utm_source=kieskeurig

Goedkoop ook trouwens, ik heb er veel meer voor betaald in september vorig jaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter904 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:52:
Voor de liefhebber, waarschijnlijk een van de allerlaatste met een radiance display:

http://www.electrocorner....172&utm_source=kieskeurig

Goedkoop ook trouwens, ik heb er veel meer voor betaald in september vorig jaar :/
Dat is volgens mij wel ex btw, maar dan is het nog steeds een goed prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Nope, incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Doordat het flink wat langer gaat duren wil ik mijn eerste upgrade (was gepland na aanschaf van een SB Envy 17 3D) gelijk maar uitvoeren : i.p.v. 1xHDD (intern), gelijk 2xSSD (intern) + 1xHDD (extern).
De bedoeling is om het notebook nog steeds met 1xHDD aan te schaffen (de grootste 7200rpm die HP aanbied). Maar deze direct na ontvangst extern te maken. Daarna 2xSSD in te bouwen in het notebook. Één voor Win7 en programma's en één voor data.

Is er ergens informatie te vinden over welk merk en type SSD's het beste te combineren zijn met de Envy HDD controller(s)?
Misschien zelfs voor welke taak (OS+pgm's versus data opslaan/opvragen)?

Ik hoop trouwens dat HP nu meer RAM slots op het M/B soldeert. Want 8GB is tegenwoordig pussy als het om RAM gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mij vergist, je hebt gelijk.

Dan is het wel een heel mooi prijsje.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
Het gaat om een zogeheten renew-product......dat betekend:

******* is door HP geselecteerd als HP Renew partner voor Nederland, Belgie en Spanje. ********* wordt volledig door HP ondersteund om in deze landen HP Renew producten rechtstreeks aan de Consument te leveren. Voor alle HP Renew producten geldt daarom:

Prijs
- Producten komen direct van HP en worden door ***** rechtstreeks aan de Consument geleverd.
- Producten komen uit magazijn overschotten / restant voorraden / ex demo.

Kwaliteit
- Producten worden door HP gecontroleerd en hebben de standaard HP kwaliteit.
- Producten zijn NIET gebruikt.
- Producten zijn origineel door HP gesealed en verpakt.
- HP is niet voor niets marktleider op PCs en notebooks! Kwaliteit staat voorop! ***** levert u daarom een A-merk tegen een B-prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Ik wil eind deze maand het geheugen van mijn 1030ed envy upgrade.

Alleen ben ik aan het rondkijken wat ik er in wil plaatsen:

Het liefst plaats ik de Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit (Light-Retail, KHX1600C9S3K2/8GX, XMP) in mijn envy alleen loopt de envy bus maar tot 1333 Mhz.

Heeft het zin om deze geheugen modules te kopen? Zo niet, zijn er dan andere geheugen modules die concurreren met de HyperX die ik wel kan gebruiken in mijn envy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad de goedkoopste reepjes aan:

i3/i5: 1066mhz of hoger
i7Q: 1333mhz of hoger
sandy bridge: 1666mhz of hoger

"of hoger" wil zeggen dat de reepjes werken, maar worden teruggeklokt tot de maximaal ondersteunde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slotemaker
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:10:
Ik raad de goedkoopste reepjes aan:

i3/i5: 1066mhz of hoger
i7Q: 1333mhz of hoger
sandy bridge: 1666mhz of hoger

"of hoger" wil zeggen dat de reepjes werken, maar worden teruggeklokt tot de maximaal ondersteunde snelheid.
Oke thnx voor je reactie. Ik laat wel weten wat het is geworden.

Nu een andere vraag.

Ik heb gisteren mijn hp systeem ge-upgrade naar windows 7 pro.
Alleen ik ben nu mijn envy aero theme kwijt.

Iemand een idee waar ik deze terug kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens onder: C:SwSetup, te vinden onder mijn computer en dan je main HD klikken. MyColors, dat installeren zou je dat moeten vinden. Probeer wel ff link te plaatsen voor download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de rest jammer dat het een beetje dood Topic is:)... had gewoon wat meer tips etc willen krijgen voor de HP envy. Hierbij ook een screenshot van mijn desktop...

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYLWP8GZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download via wetransfer: MYColors

https://www.wetransfer.co...12f524ecea2b86a09215dee74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Probeer eens je post te editen ipv bij te posten. Topic is toch helemaal niet dood? Misschien zijn er met betrekking tot je vragen wel in andere subfora topics gerelateerd aan jouw criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

propheseus schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:55:
Probeer eens je post te editen ipv bij te posten. Topic is toch helemaal niet dood? Misschien zijn er met betrekking tot je vragen wel in andere subfora topics gerelateerd aan jouw criteria.
Kan van alles proberen, maar doe wat ik het makkelijkst vind:)... Oke niet helemaal dood, erg stil, laten we het daarop houden.

Verwijderd

weet iemand waar ik de HP envy 17'- 1150 eb online of bij een winkel kan kopen/bestellen???
..kan hem namelijk op NL grondgebied nergens vinden?:(

thxs in advance!
Grtz, xzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

HP Nederland Hi Stefan, ik weet niet of je het al hebt gezien, maar de Envy 17 is nu in NL verkrijgbaar (http://h10010.www1.hp.com...5710-4256095-4314179.html) Groet, Kathrin

[ Voor 18% gewijzigd door Bolk op 25-02-2011 12:43 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:09
Mooi nieuws! Toch wel aan de prijzige kant tegenover toch alweer verouderde hardware.

Maar goed. Eerst maar eens een shop vinden die ze op voorraad heeft.. Dat zal wel een lastige klus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm van die HP Envy 17, is dat van zeer goede kwaliteit of is het een gemiddeld notebook scherm?
Zou daar fatsoenlijk op te gamen zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over welk scherm heb je het? Het 1080p scherm is erg goed: http://www.anandtech.com/...-hps-macbook-pro-killer/6
Het 900p scherm weet ik niet, maar verwacht geen wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstone: Bedankt voor de reactie.

@Bolk
Enig idee waar die HP Envy 17 te koop is?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:36:
@Darkstone: Bedankt voor de reactie.

@Bolk
Enig idee waar die HP Envy 17 te koop is?
Nee, ik denk dat-ie binnen nu en niet al te lange tijd bij de webshops binnen gaat druppelen.

Overigens, die adviesprijs van 1999 lijkt me erg hoog. Denk dat ie bij de shops goedkoper zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Dat is de Belgische HP site. De button om een retailer te vinden gaat ook naar een zoekpagina waar alleen België en Luxemburg als land gekozen kunnen worden uit de listbox.
Verder betreft het de niet Sandy Bridge uitvoering. (Waarom HP Nederland?)
Op het notebookreview forum is in het "Waiting for Sandy Bridge Envy" topic ook al achterhaald dat behalve 3D, alle in januari aangekondigde SB Envy specs nu in de SB DV6/7 serie zijn opgenomen. De door HP in januari aangekondigde SB Envy 17 specs zouden gepasseerd zijn door Dell's SB XPS 17. De Envy's "premium" factor zou hierdoor niet meer zo premium zijn.
Men gist in dat draadje zelfs dat HP de SB Envy 17 nu grondiger aan het uitbreiden is dan in eerste instantie was gepland.
Maar HP blijft zelfs in de US of A stil over de SB Envy 17 specs.
In het genoemde draadje zijn zelfs de meest fanatiek Envy aanhangers vol lof over de specs van de SB XPS 17. En denken er zelfs aan om "over te lopen" als het wachten op de SB Envy 17 te lang gaat duren. Of dan maar door te wachten op de release van een Ivy Bridge Envy.
Wat ook steeds terugkeert is onvrede over het zwijgen aan de kant van HP.

Waarom doet HP dit?
Hoe erg kunnen ze het verkloten?

Zelf blijf ik nog wel tot de laatste dag van maart wachten op concrete informatie van HP zelf over de SB Envy 17. (Want zelfs als ik de SB XPS 17 nu zou bestellen zou hij op zijn vroegst toch pas eind maart verstuurd worden.)
De SB XPS 17 is een qua specs erg goed, maar (mijn insziens) qua uiterlijk "gewoon" uitziend alternatief voor de vapour ware SB Envy 17. De SB Envy 17 had dezelfde specs kunnen hebben met een vampy/sexy uiterlijk.
Als HP in de eerste week van april haar zaakjes niet op orde heeft, dus minstens gegarandeerde specs en een vaststaande beschikbaarheidsdatum, koop ik een SB Notebook van een ander merk.
Ik ga mijn aandacht nu concentreren op een thin&light of sub notebook. Ik heb het voorlopig wel zo een beetje gehad met die SB BS Envy 17 van HP.

[ Voor 7% gewijzigd door NxCPU op 27-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, dat had ik nog nieteens gezien. Zal het eens terugkoppelen naar HP. De berichtgeving is echt waardeloos inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
Weet niet of de 1030 nog een beetje te verkrijgen is, maar was vandaag in de MediaMarkt in Leeuwarden en daar stond er in ieder geval nog één voor EUR 1599.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Dat zul je net hebben. Die Yanks hebben de Sandy Bridge Envy 17 3D vandaag gekregen. : Sandy Bridge Envy 17 3D in de USA HP shop
Ik zag het een paar minuten na mijn vorige post hierboven.
De specs/onderdelen veranderden steeds.

EDIT: Max 8GB RAM, 1 x USB 3.0 en HDMI 1.3c. Niet geweldig. Hopelijk moeten ze die laatste 2 nog wijzigen omdat het de pagina's van de vorige generatie betreft.
Om die max 8GB RAM op te lossen, zocht ik al een T&L of sub notebook met min 4GB. Dat vind ik geen probleem. Maar i.p.v. die laatste 2 had ik toch liever 2 of 3 x USB 3.0 en HDMI 1.4 gezien. Als dit zo blijft is de SB Envy 17 (bij mij althans) niet meer de #1 keuze. Voor die dikke 2600 Euros (Dollars=Euros) die het mij zou gaan kosten, wil ik dat soort details wel perfect hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door NxCPU op 27-02-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
Ze zijn er weer....

pricewatch: HP Envy 14-1030ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
Pffff, wat een geld voor de (inmiddels) verouderde hardware. Een paar weken geleden waren ze koop voor €999 ex. bij Staples. Was net te laat, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter904
lmijnen schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:49:
[...]

Pffff, wat een geld voor de (inmiddels) verouderde hardware. Een paar weken geleden waren ze koop voor €999 ex. bij Staples. Was net te laat, helaas.
Mee eens. Ik kocht de 1030ed rond juli 2010 voor exact €1606. Neemt niet weg dat het idee dat dit de laatste laptops zijn met het Radiance Display vast enkele kopers zal aantrekken. Want men-o-men................wat is dat scherm goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Niet geheel on-topic, maar weet iemand ook wanneer de nieuwe DV7 serie van HP verkrijgbaar is in Nederland en dan specifiek de HP DV7-5050ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:45:
Hallo,

Niet geheel on-topic, maar weet iemand ook wanneer de nieuwe DV7 serie van HP verkrijgbaar is in Nederland en dan specifiek de HP DV7-5050ED.
Deze gaat over de 4 serie [Ervaringen] HP Pavilion dv7-4 serie - Deel 1
Maar hij is er al? http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-4346318.html

Iemand de uitbreiding van de Envy serie gezien? HP ENVY 100 e-All-in-One--D410a

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Balen! Na systeem herstel (één dag terug) doen het bureablad, de verkenner en de taskmanager op mijn Envy 1020ed helemaal niets meer. Blijkbaar kan een bepaald dll-bestand niet meer gevonden worden.

Nu zie ik in de recovery-modus (F11 bij het opstarten) enkele opties waaronder ook "zet de computer terug naar de fabrieksinstellingen". Wat moet ik daaronder verstaan? Dat alles gewist wordt en heel windows opnieuw geinstalleerd of wordt één en ander over de bestaande Windows heen gezet? Ik heb op dit moment even geen zin een clean installatie te doen.

Vraag 2: mocht ik dat toch moeten doen, kan iemand dan een SSD aanbevelen die lekker op de Envy 1020ed loopt? Dat is een overweging waard dan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Heeft er hier iemand ervaring met de Envy 13 met 1600x900 paneel?

Edit: de gemeten accuduur bij reviews is meestal met de slice accu eronder, die het ding veel zwaarder en dikker maakt en komt dan nog maar op 6-7 uurtjes uit :') Stock accu eerder 3 uur, wel érg grote achteruitgang tov mijn Asus. Never mind dus :P

[ Voor 66% gewijzigd door JT op 09-03-2011 14:56 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen stond er een review van de envy 17" 3D online:
http://www.notebookcheck....0eg-Notebook.48235.0.html

scherm is prima, 380cd/m, ongeveer 70% gamut, en een mooi contrast van 600:1. De fabrikant staat er helaas niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Jammer dat ze niet de Sandy Bridge versie getest hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door NxCPU op 11-03-2011 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Onze Zuiderburen hebben de Sandy Bridge Envy 17 al. Nog wel zonder 3D.
LF106EA 1999,-- inclusief BTW en LF109EA 2299,-- inclusief BTW.

Edit: De LF109EA is met 3D.

[ Voor 4% gewijzigd door NxCPU op 14-03-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dan zal het niet zo heel lang meer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ja man. Ik wacht nu al zo lang dat ik bijna niet meer wist waar ik op wachtte. :+

Edit: Ik snap dan wel weer niet dat er een 6830M toegepast wordt, i.p.v. een 6850M zoals bij die Yanks.

[ Voor 39% gewijzigd door NxCPU op 14-03-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 13:23
Weet iemand ook of de Envy 14 ook met Sandy bridge gaat komen, en zo ja of ze dan weer het Radiance scherm terugbrengen? Kan me voorstellen dat (bijv door tekorten) ze die achtergehouden hebben voor de nieuwe SB versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
robbertvdh schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:49:
Weet iemand ook of de Envy 14 ook met Sandy bridge gaat komen, en zo ja of ze dan weer het Radiance scherm terugbrengen? Kan me voorstellen dat (bijv door tekorten) ze die achtergehouden hebben voor de nieuwe SB versie...
Dat weet nog niemand... Er zijn geruchten dat het nog wel tot september kan duren voordat hij uit is. Dan moeten we nog wachten voordat hij in Nederland verschijnt, dus tel daar nog maar minimaal een maand bovenop. Pin me hier niet op vast, maar het is zeer waarschijnlijk dat het nog wel een paar maanden gaat duren voordat hij in de Nederlandse winkels verschijnt.

Gezien de enorme interesse in een Envy 14 met Sandy Bridge en een scherm met hoge resolutie, lijkt het me heel vreemd als die er uiteindelijk niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Is er iemand hier met inside informatie (van HP of HP distributeur) over de datum waarop de Sandy Bridge Envy 17 3D in Nederland aan te schaffen is.
Voor die pre-configured systemen op de Belgische HP site loop ik niet warm. Alleen met i7-2630QM, géén i7-2730QM of i7-2820QM, dus géén 1600MHz DDR3.
De "Conclusion of what to Buy" van de "The Best Memory for Sandy Bridge" test op bit-tech.net, had als resultaat dat 1600MHz de "sweetspot" was.
1333MHz betekent een performance hit, hogere snelheden brengen niet veel meer performance dan 1600MHz.

EDIT:
Zojuist geprobeert contact op te nemen met HP Nederland.
Helaas in beide gevallen van "Voorverkoop informatie", email en telefonisch, is het duidelijk dat HP Nederland dit contact niet wil. Voor minimaal EUR2299,-- verwacht ik minstens een verkooppraatje. :+

[ Voor 20% gewijzigd door NxCPU op 18-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
The Eagle has landed!
Sandy Bridge HP Envy 17 (3D) in Nederland

Maar voor mij is het een grote teleurstelling. Want alleen een i7-2630QM CPU.
Ik haal toch maar een Sandy Bridge MBP 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hèhè, eindelijk. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ie bij de webshops te bestellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Dat is leuk... Wij krijgen 240 GB extra (2*620GB ipv 1TB, maar zwaarder & meer energieverbr.) en een 6830 ipv een 6850 voor slechts 300 euro extra!!!! fantastisch

*zucht* toch blij dat ik mijn XPS 17 nu besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Bolk schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:17:
Hèhè, eindelijk. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ie bij de webshops te bestellen is...
Dat is inderdaad een goede vraag.
Sk0Ne schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:11:
Dat is leuk... Wij krijgen 240 GB extra (2*620GB ipv 1TB, maar zwaarder & meer energieverbr.) en een 6830 ipv een 6850 voor slechts 300 euro extra!!!! fantastisch

*zucht* toch blij dat ik mijn XPS 17 nu besteld heb.
Je cynisme is hilarisch. :+
En ik ga inderdaad maar even nog de XPS 17 bestuderen. Alvorens Steve de komende 2-3 jaar te laten bepalen wat ik met mijn eigendom mag doen en tot wanneer de hardware van mijn MBP nog door OS X "herkent" wordt. Thanks.

Ik baal er wel van want ik heb liever de Envy. Die i7-2630QM ondersteunt géén Intel vt-d extensions, alleen vt-x : ark.intel.com/Compare.aspx?ids=52231,52219,50067,52227,

[ Voor 9% gewijzigd door NxCPU op 20-03-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk heb je liever de envy, daarom is die ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:08:
Natuurlijk heb je liever de envy, daarom is die ook duurder.
Tja het blijven professionals. Ik had graag (mijn geld aan hun) "verloren".

[ Voor 4% gewijzigd door NxCPU op 20-03-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
NxCPU schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:28:
[...]
Tja het blijven professionals. Ik had graag (mijn geld aan hun) "verloren".
Ik was zelf lang naar de Envy aan het kijken, maar blijkbaar waren er toch enorm veel problemen met de eerste gen althans
sommigen melden dat ze te warm werden om je pols op de notebook te laten rusten
de rubberen pootjes waren oneven waardoor ze wankelden
randen aan de zijkant waren scherp waardoor sommigen zich sneden door met je polsen te rusten op de rand (seffens denken ze dat je EMO ipv PC Geek bent :d)
bij sommigen zat het touchpad schuin zodat de rechterkant 'verzonken' zat en de linkerkant wat 'uitstak'
velen melden dat ze last hadden van keyboard flex, dat serieus doorbuigt tijdens het typen
En dan waren er vast nog wel wat problemen, maar dit zijn de meest voorkomende.
Zeer spijtig want van zulke premium not(e)book zou je toch echt wel beter verwachten.
Het design is dan wel iets mooier dan de XPS 17, maar voor de rest zijn ze op alle vlakken zeer vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ja ik ben die zaken ook tegengekomen op notebookreview. Maar er bleef bij mij toch een indruk achter dat het eerder om uitzonderingsgevallen ging (behalve de hitteproblemen en korte accuduur), dan structurele problemen.
En het schijnt dat de SB Envy's de hitteproblemen niet hebben en een langere accuduur.

De SB MBP 17 heeft trouwens wel een groot voordeel t.o.v. de SB XPS 17. Want bij de SB XPS 17 schijnt de Optimus switchable graphics niet te werken met het 1920x1080 3D scherm. En Dell bied geen 1920x1080 scherm zonder 3D aan. Ik weet niet of het probleem bij NVidia ligt, of gewoon omdat Dell geen 1920x1080 scherm zonder 3D wil/kan aanbieden. Is ook niet interessant om te weten, want het is nu gewoon niet mogelijk. En ik wil eindelijk een notebook en met werkende switchable graphics.
Die SB MBP 17 heeft ook bij lange na niet alles wat op mijn lijstje met eisen staat.
Maar ik ga helemaal OT want dit is een Envy draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NxCPU schreef op maandag 21 maart 2011 @ 05:37:
De SB MBP 17 heeft trouwens wel een groot voordeel t.o.v. de SB XPS 17. Want bij de SB XPS 17 schijnt de Optimus switchable graphics niet te werken met het 1920x1080 3D scherm. En Dell bied geen 1920x1080 scherm zonder 3D aan. Ik weet niet of het probleem bij NVidia ligt, of gewoon omdat Dell geen 1920x1080 scherm zonder 3D wil/kan aanbieden. Is ook niet interessant om te weten, want het is nu gewoon niet mogelijk. En ik wil eindelijk een notebook en met werkende switchable graphics.
offtopic:
Dat klopt, 3D is niet mogelijk in combinatie met optimus, dat kan alleen met de ATI tegenhanger. Dat schijnt te maken hebben met de incapabiliteit van de IGP van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:28:
[...]

offtopic:
Dat klopt, 3D is niet mogelijk in combinatie met optimus, dat kan alleen met de ATI tegenhanger. Dat schijnt te maken hebben met de incapabiliteit van de IGP van intel.
Helaas weer OT, maar ik wil het fijne er nu van weten ook.
Maar als switchable graphics wel werkt met AMD/ATI gebaseerde 3D, dan ligt het probleem toch bij NVidia en niet bij Intel ?
Of heeft AMD de visie gehad om een workaround in de Radeon support chips te bakken om het te laten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
NxCPU schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:45:
[...]

Helaas weer OT, maar ik wil het fijne er nu van weten ook.
Maar als switchable graphics wel werkt met AMD/ATI gebaseerde 3D, dan ligt het probleem toch bij NVidia en niet bij Intel ?
Of heeft AMD de visie gehad om een workaround in de Radeon support chips te bakken om het te laten werken ?
In het XPS 17 Topic staat het nog eens uitgelegd. Het komt er op neer dat het eerder een flaw in de Optimus techniek is. Bij optimus wordt het beeld op de dGPU gerenderd en verstuurt naar het scherm via het geheugen van de iGPU. Deze zou geen 3D beelden naar het scherm kunnen sturen.
Bij AMD wordt zover ik weet nog steeds 'manueel' geswitcht, en kunnen beide GPU's de beelden rechtstreeks naar het scherm versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt erop neer dat de intel IGP niet kan omgaan met 3d beelden, dan moet je dus een directe verbinding hebben tussen het scherm en de (3D capable) gpu.

Bij optimus gaan de videosignalen altijd via de IGP, ATI heeft een andere constructie waartussen je (met Windows, althans) niet bepaald realtime kan switchen. 3D is daarmee volgens mij mogelijk, maar niet als je op de zuinige IGP zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Thanks Sk0Ne en Darkstone.
Duidelijk, als ik een werkende switchable graphics implementatie moet hebben, is de combinatie Intel met NVidia 3D uitgesloten.
Het 3D scherm is voor mij niet echt een must, meer een hebbedingetje voor wat fun en ontspanning. Ik wil het er wel graag bij omdat ik van plan ben het 2-3 jaar vol te houden met de notebook die ik nu aanschaf.
Maar ik ruil het zo in voor een mat, niet-3D scherm met 1920x1200 resolutie. Ik vind de kwaliteit en resolutie van het scherm het belangerijkste bij een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
NxCPU schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:58:
Ik vind de kwaliteit en resolutie van het scherm het belangerijkste bij een computer.
Je bent niet de eeniste ^^ Maar het scherm van de Envy 17 en XPS 17 (FHD 3D Versie) zouden vermoedelijk dezelfde zijn. En ja, het gaat waarschijnlijk een downgrade zijn van jou scherm, maar het scherm van de Envy 17 is nog steeds zeer goed. Als je een ECHT goed scherm wil, moet je maar eens kijken naar een Dell M6500 bijvoorbeeld, maar dan ben je ineens ook een pak €'s lichter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Sk0Ne schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:15:
[...]
.......... Als je een ECHT goed scherm wil, moet je maar eens kijken naar een Dell M6500 bijvoorbeeld, maar dan ben je ineens ook een pak €'s lichter :)
Nou ik overweeg ook de MacBook Pro 17 die kost €2499 + €50 = €2549 incl BTW voor dat matte 1920x1200 scherm.
Die M6500 met 1920x1200 scherm en met veel betere specificaties kost €2314 excl BTW. Dat scheelt dus de BTW. Plus die M6500 heeft een optie op een nog beter scherm. Het is dat ik ook nog 2 x 256GB SSD's will aanschaffen, anders had ik de BTW bijgelegd en de M6500 gekocht. Want in die Sandy Bridge MacBook Pro zitten ook nog heel wat legacy poorten, géén Blu-Ray, géén HDMI, etc.
Als het de MBP wordt, gaat die legacy DVD speler er toch gelijk uit voor een tweede SSD (mbv OWC DataDoubler). Met een externe BD-combo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heb een envy 14 1150 en ook na het calibreren van de accu krijg ik geen tijdsaanduiding maar nog steeds het percentage. Hebben jullie dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Hier nog een bezitter van de Envy 14 - 1150!

Ik ben er helemaal blij mee op één puntje na: ik heb 2 Full HD displays thuis staan die ik al een jaartje gebruikte in combinatie met mijn vertrouwde Dell. Ik wil deze schermen nu dus beide aansluiten op de Envy wat zou moeten kunnen met de mDP en HDMI poort. HDMI -> DVI werkt prima, echter mDP naar DVI is niet zo'n succes, wat ook al meerdere malen beschreven wordt op de Notebookreview forums. Mijn schermen hebben alleen een VGA en DVI aansluiting en ik gebruik dus een mDP -> DVI adapter van Vivanco, voor veel te veel geld gekocht bij MediaMarkt, maargoed, gebrek aan geduld. Nu herkent de Envy mijn scherm wel (Samsung Syncmaster P2250) maar ik krijg geen beeldsignaal door de kabel..

Iemand hetzelfde probleem? Misschien iemand die wel succesvol een scherm via de mDP draait? Ik hoor graag met welke adapter/kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Loop anders een iCentre binnen en probeer de mDP --> DVI van Apple uit. Misschien wel verstandig om eerst te bellen of ze er een uit de verpakking hebben en wanneer het rustig is in de winkel.
Voor als je in Amsterdam woont : Medewerkers van het ICentre op de Prins Hendrikkade in Amsterdam zijn tot nu toe altijd behulpzaam geweest bij mij.
Die in de Raadhuisstraat hebben het wat hoog in de bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een passieve connector, met meer dan 2 schermen heb je hoe dan ook een actieve connector nodig, de goedkoopste is:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Alternatief is het scherm op je envy uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ah dat wist ik dus niet.
Nog een mogelijkheid : kijk of er wat tussen staat bij : de conversie boxen van gefen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe geen moeite, de convertor van Sapphire is met afstand de goedkoopste.

De concurrentie heeft meestal prijzen die in de buurt komen van de aanschafprijs van een scherm. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ja gefen is inderdaad wat aan de prijzige kant. Vooral als het spul dan uiteindelijk bij een Nederlandse wederverkoper (veelal voor film en video editing) is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
NxCPU schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:18:
Loop anders een iCentre binnen en probeer de mDP --> DVI van Apple uit. Misschien wel verstandig om eerst te bellen of ze er een uit de verpakking hebben en wanneer het rustig is in de winkel.
Voor als je in Amsterdam woont : Medewerkers van het ICentre op de Prins Hendrikkade in Amsterdam zijn tot nu toe altijd behulpzaam geweest bij mij.
Die in de Raadhuisstraat hebben het wat hoog in de bol.
Thanks! Ik woon in Rotterdam, zal het eens op de Lijnbaan proberen.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:43:
Dat is een passieve connector, met meer dan 2 schermen heb je hoe dan ook een actieve connector nodig, de goedkoopste is:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Alternatief is het scherm op je envy uitzetten.
Die is full sized DP, ik zoek een mDP -> DVI en die zijn volgens mij nergens voor dat geld te krijgen :( mijn laptopbeeldscherm uitzetten haalt ook niets uit helaas, anders was dat een goede optie geweest!

Gefen vind ik idd geen optie; die zijn duurder dan mijn schermen 8)7 maar thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Gokje. Klopt de hele signaal stroom ?
Als je adapter, kabel, en monitor hetzelfde zijn zoals gebruikt met de notebook van Dell, geeft de Envy 14 misschien een ander signaal door naar buiten dan de Dell ?
DVI-I, DVI-D, DVI-A ?

EDIT:
Laat maar. Ik zag op de Samsung site dat je monitor DVI-D input heeft. Dat zou goed moeten gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door NxCPU op 25-03-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Timmyboy_ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:25:
[...]

Thanks! Ik woon in Rotterdam, zal het eens op de Lijnbaan proberen.

[...]

Die is full sized DP, ik zoek een mDP -> DVI en die zijn volgens mij nergens voor dat geld te krijgen :( mijn laptopbeeldscherm uitzetten haalt ook niets uit helaas, anders was dat een goede optie geweest!

Gefen vind ik idd geen optie; die zijn duurder dan mijn schermen 8)7 maar thanks voor de tip!
Ik gebruik een betaalbare HDMI -> DVI kabel voor mijn scherm en werkt perfect ;)
Het is wel vrij lastig dat de mDP niet werkt. Ik heb er al voor gechat met HP en die zijden dat er vroeg of laat wel een patch voor zou komen... Ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Iemand op het HP support forum heeft de Apple mDP--> DVI-D adapter gebruikt om de Envy 14 aan een LCD projector te koppelen : Connecting ENVY 14 to LCD projector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand antwoord op mijn vraag :
Hoi heb een envy 14 1150 en ook na het calibreren van de accu krijg ik geen tijdsaanduiding (hoelang de accu nog heeft ) maar nog steeds het percentage. Hebben jullie dat ook ?
Of zijn hier alleen mensen die er 1 willen maar hem niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:22:
Niemand antwoord op mijn vraag :
Hoi heb een envy 14 1150 en ook na het calibreren van de accu krijg ik geen tijdsaanduiding (hoelang de accu nog heeft ) maar nog steeds het percentage. Hebben jullie dat ook ?
Of zijn hier alleen mensen die er 1 willen maar hem niet hebben.
Heb ik ook inderdaad, maar mijn huisgenoot met een nieuwe Vaio precies hetzelfde. Ik schrijf het dus maar toe aan Windows 7..

De accuduur in Vista was overigens ook bijzonder inaccuraat, en daarnaast is het ook niet echt te bepalen; als ik besluit een rarretje van 9GB uit te pakken vermindert dat de accutijd drastisch. Ik doe het dus maar met het percentage! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is geen win 7, ik had hiervoor een Asus ook met win 7 en die gaf de tijd aan.

Nog een vraag heeft iemand na geheugen upgrade nog een 4 GB bankje liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ik heb het nog even opgezocht want "vroeger" kon je in Vista je muisaanwijzer even laten zweven boven het batterij icoon in de taakbalk. In de popup verscheen dan een schatting van de resterende tijd.
Staat inderdaad nog bij de Vista Batterijmeter FAQ. Bij die van Windows 7 niet meer, maar volgens mij zit het er nog gewoon in.
Microsoft site - Zoekresultaten voor +"windows 7" "Battery meter frequently asked questions"

Er staat ook een verklaring voor de soms inaccurate (tijd)aanduiding.

[ Voor 6% gewijzigd door NxCPU op 27-03-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit er nog in. om het te laten werken moet het wel mogelijk zijn de battery discharge uit te lezen. Dat kan blijkbaar niet met de standaard driver in combinatie met hun accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf helemaal geen verstand van computers.. Maar ik ben op zoek naar een goede laptop die tevens future-proof is. Ik wil er krachtige games mee kunnen spelen en eventueel films mee kijken. Ik vind de Envy een hele mooie laptop en ik heb op meerdere sites gelezen dat het één van de beste laptops van het moment is.. Vandaar mijn interesse in deze laptop.. Alleen wil ik graag een 17-inch beeldscherm omdat ik daar dan een numeriek toetsenbord bij heb wat goed van pas komt bij mijn studie. Ik kan echter nergens vinden waar ik die Envy 17 kan verkrijgen? Is die uberhaupt te koop in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link en zal het zeker bestuderen maar eerst ga ik met deze wat stoeien :

http://batterycare.net/en/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat net even op de HP site te kijken naar die envy 17, maar daar staat nu toch echt een "AMD Radeon HD 6850M (1 GB DDR5)" aangegeven en geen 6830 (meer).

Het is alleen een beetje jammer dat hij wel op de HP site staat maar echt nergens te koop is :|

[ Voor 24% gewijzigd door bitpixl op 31-03-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:35

Aws

Wanneer zijn de HP Envy 1250 ed (14 inch) laptops te verkrijgen? En waar?

Ben op dit moment aan het kijken naar een laptop (max 15. nog wat ") en met een budget van 1800 euro. Design vind ik erg belangrijk vandaar ik bovenstaande model wil. Zat ook nog te denken aan een MacBook Pro, maar heb liever dat ik gewoon met Windows (7) blijf werken.

Enige tips? Of zal ik gewoon voor de 1150 gaan die nu al te verkrijgen is....

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aws schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:55:
Wanneer zijn de HP Envy 1250 ed (14 inch) laptops te verkrijgen? En waar?

Ben op dit moment aan het kijken naar een laptop (max 15. nog wat ") en met een budget van 1800 euro. Design vind ik erg belangrijk vandaar ik bovenstaande model wil. Zat ook nog te denken aan een MacBook Pro, maar heb liever dat ik gewoon met Windows (7) blijf werken.

Enige tips? Of zal ik gewoon voor de 1150 gaan die nu al te verkrijgen is....

Bedankt!
Je kan met Bootcamp ook Windows gebruiken op een MBP.
Het is alleen dat die nieuwe MBP zoveel problemen hebben met hitte / luide fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Ik vind een Macbook Pro eigenlijk pas een goede windows machine als je het touchpad zou kunnen vervangen door één met 2 knoppen en het toetsenbord zou kunnen vervangen door een windows toetsenbord.. Als ik dat ooit zou kunnen vinden dan zou ik er zo eentje kopen!

Hopelijk komt er ooit een bedrijfje dat in dit gat springt (of misschien is het er al wel, maar ik heb het helaas nog niet kunnen vinden...)

[ Voor 21% gewijzigd door WVL_KsZeN op 31-03-2011 17:31 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.. ;) Volgens mij is die doelgroep niet zo groot, ik zie verder dan ook geen reden waarom Apple Microsoft aan klanten zou helpen..

Praktisch gezien wordt het ook lastig met het unibody-ontwerp. En het touchpad is voor vrijwel iedereen juist één van de grote pluspunten van een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:29:
Ik vind een Macbook Pro eigenlijk pas een goede windows machine als je het touchpad zou kunnen vervangen door één met 2 knoppen en het toetsenbord zou kunnen vervangen door een windows toetsenbord.. Als ik dat ooit zou kunnen vinden dan zou ik er zo eentje kopen!

Hopelijk komt er ooit een bedrijfje dat in dit gat springt (of misschien is het er al wel, maar ik heb het helaas nog niet kunnen vinden...)
Als je een Mac koopt, moet je wel bereid zijn een paar kleine wijzigingen aan te leren. ;) Dat moet andersom toch ook.
Je opmerkingen doen mij denken aan gebruikers op het werk die net met een nieuw pakket aan de slag moeten (dat een ander pakket vervangen heeft wat al jaren in gebruik was.) : "Hiervoor konden we ..... zo doen. Dat was veel makkelijker."
Na een paar dagen is het al minder. Na een paar weken hoor je de meesten niet meer. ;)

Dat gezegd, die Trackpad van Apple is geen enkel probleem onder Windows. Bootcamp heeft een Trackpad driver voor Windows. Als je Bootcamp hebt geinstalleerd en daarna naar Windows boot, moet je gewoon deze Trackpad driver laten installeren. Hij verschijnt als een USB invoerapparaat in Apparaatbeheer. Vóór de Unibody MacBook Pro's (vóór 2008) kon je dan een rechter muisklik doen, door 2 vingers op de Trackpad te plaatsen (boven) en dan met een andere vinger op de Trackpad "button" te klikken (onder).
Vanaf de eerste Unibody MBP, kun je als de Trackpad driver geinstalleerd is, gewoon met 3 vingers (tegelijk) tikken voor een rechter muisklik.
Over het toetsenbord, zelfs in de Windows wereld verschillen de notebook toetsenborden per model van dezelfde fabrikant en per refresh van een model en tussen fabrikanten. Een echt Windows toetsenbord bestaat bij notebooks niet. Probeer het toetsenbord van een PC/Windows notebook van bijvoorbeeld een collega op het werk maar eens te te gebruiken, nadat je aan die van jou gewend bent. :)
Dus eigenlijk is het geen argument.

[ Voor 0% gewijzigd door NxCPU op 31-03-2011 22:10 . Reden: Tijpvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:35

Aws

hp envy 14 binnen van electrocorner.. echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Hi

Heb een kennis met een HP Envy 17 (1050 eb) laptop.
Ze gebruikt ze als kantoortoestel om verschillende pagina's tegelijk te zien van verschillende programma's.
Ze gebruik scherm laptop zelf + 4 externe TFT schermen (met D-sub en DVI aansluiting).
De 4 externe schermen worden onafhankelijk gebruikt. Dus geen klonen of uitbreiding desktop).
Nu gebruik ze Delock externe videokaarten via USB 2.0.
http://www.delock.com/pro...A_HDMI_adapter_61644.html
Ze wil van die Delock adapters af omdat ze teveel problemen ermee heeft.
Ze wil zoveel mogelijk de video uitgangen van deze laptop gebruiken.
Ze had al getest 2 schermen via D-sub + HDMI maar dit lukte niet.
Volgens HP helpdesk kan je enkel ofwel analog (D-sub) of Digitale (HDMI + mini displayport) samen gebruiken. Nu gebruikt ze 1 externe scherm via HDMI naar DVI kabel en de rest via die Delock adapters.
Weet iemand of je dan nog een scherm via mini displayport kan gebruiken?
Dus scherm laptop zelf + externe scherm via HDMI - DVI kabel + externe scherm via mini displayport naar dvi adapter?
Vond die uitleg van HP helpdesk raar, vermits op HP website staat dat je via ATI Eyefinity je 3 externe schermen kan gebruiken voor klonen of uitbreiden van je desktop. Hier moetje wel scherm laptop zelf uitschakelen.
Ze moet anders zo'n mini display adapter naar dvi kopen en als het dan niet werkt staat ze ermee.
http://h10025.www1.hp.com...e&lang=nl&product=4207746

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Update: Ik heb de mDP -> DVI kabel gekocht op DealExtreme.com (op hoop van zegen) en die werkt perfect! Beeldscherm wordt meteen herkend en video wordt ook meteen doorgestuurd.

http://www.dealextreme.co...-adapter-cable-1-8m-35197

Iets meer dan een tientje, incl verzending. Shipping in pak 'm beet 2 weken.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste