26-okt-2013 Retro game beurs Elst
Vandaag met RMW naar de retro game beurs in Elst geweest.

Viel eerlijk gezegd mee èn tegen. Here's why:
• Veel te smalle gangpaden beneden. Boven was wel goed. Maar misschien waren daar minder bezoekers tegelijk.
• Kleine beurs; niet veel tafels.
• Toch weer de zoveelste beurs.
• "Event" begon pas rond 17:00, maar we hadden rond 14:00 de beurs al gezien. 3 uur wachten is dan niet erg aantrekkelijk.
• Goed dat er ook mensen uit Duitsland o.a. stonden. Zelfs een aantal Belgen! Daardoor dus toch wel wat andere spullen gezien dan normaal. Pluspunt wat mij betreft.
• Aangesloten consoles + homebrew area. Erg interessant. Helaas geen spellen speelbaar, alleen homebrew.
• Minder naamsbekendheid, daardoor enkele vaste Palrockers niet gezien.
Was wel erg leuk! Toch enkele leuke koopjes gedaan en gezellig staan buurten met verschillende mensen.

Super Mario Bros. Lotto (CIB) (Sealed) €8,00 (waarde:
+/- €6,00 gebruikt (bod))
SAT: Street Fighter The Movie (CIB) €8,00 (waarde:
€11,71-€26,90)
SAT: Thunderhawk 2 Fire Storm (CIB) €4,50 (waarde:
€1-€6)
GG: AV Cable (CIB) €5 (waarde:
€10 (new))
SNES: Super Wild Card DX 32M (CB, defect) €5 (waarde: Werkend
Minimaal €100 incl verzenden)
DC: Marvel Vs. Capcom Clash of Super Heroes (CIB) €5 (waarde:
€7-€23)
MD: FIFA Soccer 95 (CIB) €1 (waarde:
€3-€5 of zo)
XBOX: Shadow the Hedgehog (CIB) €1 (waarde:
€1-€23
MD: EA Sports Double Header (Hockey & John Madden Football) (CIB) €1 (waarde:
€1-€4)
MD: Premier Manager 97 (CIB) €1 (waarde:
2,33-5,86)
MD: John Madden Football '92 (CIB) €1 (waarde:
€1,16-€6,06)

MD: European Club Soccer (Premium Plus) (CIB) €1 (waarde:
€0,57-€7,90)
MD: Starflight (CIB) €4,50 (waarde:
€5,59-€25,00)
NES: The Adventures of Bayou Billy (los) €5 (waarde:
€2,50-€7,00)
Metal Gear Rising pen €0
Totaal:
Uitgegeven: €51
Waarde: €152,86-€255,72
Dit is trouwens de eerste keer dat ik het zo doe, was eens benieuwd of het nou daadwerkelijk nut zou hebben. In principe wel; Ik zoek dan de prijzen op waarvoor het spel is verkocht op eBay, daardoor weet ik zelf natuurlijk de waarde ook beter. Stel ik schatte een spel op 10 euro qua waarde, maar op eBay gaan ze altijd voor minimaal 25 euro, dan had ik dus blijkbaar geschat dat het spel minder waard zou zijn dan dat het nu is. eBay heeft natuurlijk ook weer uitschieters en "dipjes", dus het is geen goed beeld. Maar wel leuk om eens te doen.
Is wel veel werk overigens, vooral het UBB maken en zo.. Maar vind het zelf wel interessant. Wie had bijvoorbeeld verwacht dat die Super Wild Card 24M 100 euro zou doen? 24M is overigens "weinig". Genoeg om de meeste spellen te spelen, maar Donkey Kong kun je bijvoorbeeld al niet spelen; dat spel is 32 Mbit. Daar heb je dus de Super Wild Card DX voor nodig, die ik vandaag heb gekocht, of de Super Wild Card DX2 (die heeft 32 of zelfs 64 Mbit). Of natuurlijk de Pro Fighter X of een copybox van nog een ander merk.
Ik wist dat de Super Wild Card waarde heeft. Ik wist ook dat die waarde verminderd is door de opkomst van flashcarts (bijv. de PowerPak, Everdrive, etc). Die maken het namelijk veel makkelijker om ROMs te spelen. Die oudere devices werken met diskettedrives (vroeger had je niet echt betere alternatieven, buiten ZIP-disks waar vrijwel niemand een drive voor had). Ik wist zelf ook niet dat de waarde nog steeds rond de 100 euro ligt.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?