Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Arunia schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:

Het is geen Atari, maar een Colecovision met voor zover ik kan zien alle uitbreidingen waardoor deze ook Atari 2600 spellen draait. Dat is nog eens een mooi iets. schijnt ook mooier te zijn dan de grafische kracht van de Atari 2600 en de Intellivision.

Wikipedia: ColecoVision
ah, de Expansion Module #1
YouTube: Coleco Vision Expansion Module No. 1 Unboxing & Review

gaaf ding, iets wat tegenwoordig ongehoord zou zijn :D

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Dr. Retro schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

ah, de Expansion Module #1
YouTube: Coleco Vision Expansion Module No. 1 Unboxing & Review

gaaf ding, iets wat tegenwoordig ongehoord zou zijn :D
Coleco heeft toen toch ook een complete Atari 2600 gebouwd met off the shelf componenten? Die zag ik laatst nog een keer langskomen op Marktplaats. Inderdaad briljant. Rechtzaak en al van geweest, maar aangezien het geen specifiek door Atari geproduceerde componenten waren, mocht iemand anders gewoon dit bouwen met dezelfde componenten... Tegenwoordig heb je als je niet oppast binnen 5 minuten na de release van je product een patent-rechtzaak aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is er zoals reeds gezegd is nog geen trading topic mannen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Ik denk er over om naar de beurs in Schiedam te gaan omdat het niet zo ver is. Loont het eigenlijk voor niet verzamelaars om daarheen te gaan, aangezien de prijzen "marktconform" zullen zijn :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
dcvit schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:30:
Ik denk er over om naar de beurs in Schiedam te gaan omdat het niet zo ver is. Loont het eigenlijk voor niet verzamelaars om daarheen te gaan, aangezien de prijzen "marktconform" zullen zijn :p ?
Als je meerdere games tegelijk aanschaft kan je meestal wel onderhandelen.
Koopjes kan je vergeten omdat de mensen daar sowieso wel weten wat bepaalde games waard zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:32:
Waarom is er zoals reeds gezegd is nog geen trading topic mannen? :)
Ben hier eigenlijk wel voorstander van. Heb nog wel wat potentiële ruilobjecten liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06-2021
kaos- schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:32:
[...]

Als je meerdere games tegelijk aanschaft kan je meestal wel onderhandelen.
Koopjes kan je vergeten omdat de mensen daar sowieso wel weten wat bepaalde games waard zijn.
Koopjes vind je er altijd wel beurzen geloof me heb er veel gehad op beurzen en kijk naar 10 best find van Dr. Retro 5 euro voor Death and return of superman voor 5 euro ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ramoness op 23-10-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ramoness schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:48:
[...]

Koopjes vind je er altijd wel beurzen geloof me heb er veel gehad op beurzen en kijk naar 10 best find van Dr. Retro 5 euro voor Death and return of superman voor 5 euro ;)
Ik heb het meer over voorbeelden zoals dit : Probotector voor de NES die normaal voor 25/30 euro weggaat je ineens kan scoren voor 10 euro.
Op een rommelmarkt krijg je dit wel voor elkaar, maar op een beurs is dat toch anders.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ksborg schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:33:
[...]

Ben hier eigenlijk wel voorstander van. Heb nog wel wat potentiële ruilobjecten liggen :).
Het grote oude games ruiltopic deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik moet zeggen dat het een enorme chaos is in die thread, dan is Marktplaats overzichtelijker xD

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem even gebumpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
is inderdaad een zooitje! waar blij die gamefinds blog:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ramoness schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:41:
is inderdaad een zooitje! waar blij die gamefinds blog:)
Heb er nog ff een groter zooitje van gemaakt :+. Het idee is leuk, de animo wellicht niet groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook ruilwaar meenemen naar zo'n beurs. Ik stond op de beurs in Deurne en ik raakte aan de praat met een Duitser. Hij had wel interesse in wat spellen maar wou duidelijk geen hoge prijzen betalen. En da's prima, die betaal ik ook liever niet (al maak ik op een beurs wel eens een uitzondering). Maar hij had een tas bij waarin hij SNES CIBs had zitten. Of ik misschien wou ruilen dan.

Tuurlijk sta ik altijd open voor een ruil; wat denk je dan dat ik ga doen met het geld dat ik verdien met het verkopen van games? Andere games terug kopen natuurlijk!

Dus het duurde niet erg lang voordat we een ruil hadden gedaan: Hij een aantal Game Boy en SNES CIBs van mij, ik kreeg er een zooi SNES CIBs voor terug.

De spellen die ik aan hem gaf had ik zelf voor lage prijzen gekocht. Waarschijnlijk had hij zijn eigen spellen ook voor niet zo'n hoge prijzen. De spellen die ik had waren niet voor mijn verzameling, anders verkocht ik zeniet. Die van hem blijkbaar idem dito. Dus hij blij, ik ook blij. Perfect. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het eerst sinds..ik gok 1994, Tetris met link cable gespeeld. Ondanks het gebrek aan backlight erg leuk om weer te doen. Minder leuk was Mario Kart op de SNES. Vroeger nooit gespeeld (ja, I know) en ik vind het echt een ***spel. Kan er niet aan wennen. Maar goed, Mario Baseball op de Cube was dan weer plezant.

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 21-02-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:32
Ik ben op zoek naar houders/staanders waarop ik mijn handhelds kan zetten zoals de gba, psp etc..
Heeft iemand er een idee waar ik die vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Exorcist schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:06:
Minder leuk was Mario Kart op de SNES. Vroeger nooit gespeeld (ja, I know) en ik vind het echt een ***spel. Kan er niet aan wennen.
Dat is zonde. Voor mij blijft dit een van de meest plezierige race games ooit. Als welke characters heb je het geprobeerd, want er zit een groot verschil in handling, acceleratie en snelheid? Als beginner zijn Toad en Koopa Troopa het makkelijkst. Trekken niet snel op (sneller dan Bowser en Donkey Kong Jr.) en hebben niet de hoogste snelheid, maar handling is gewoon het beste en daardoor makkelijker. Persoonlijk vond ik 100cc altijd fijner rijden dan 50cc hoewel 100cc op papier moeilijker zou moeten zijn door de hogere snelheid. Maar ja, smaken verschillen. Als je het niet leuk vindt dan houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plymp schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Dat is zonde. Voor mij blijft dit een van de meest plezierige race games ooit. Als welke characters heb je het geprobeerd, want er zit een groot verschil in handling, acceleratie en snelheid? Als beginner zijn Toad en Koopa Troopa het makkelijkst. Trekken niet snel op (sneller dan Bowser en Donkey Kong Jr.) en hebben niet de hoogste snelheid, maar handling is gewoon het beste en daardoor makkelijker. Persoonlijk vond ik 100cc altijd fijner rijden dan 50cc hoewel 100cc op papier moeilijker zou moeten zijn door de hogere snelheid. Maar ja, smaken verschillen. Als je het niet leuk vindt dan houdt het op natuurlijk.
Mario, ik neem altijd Mario :+. Maar volgens mij had ik gewoon m'n avond ook niet. Vind de graphics van SMK erg hinderlijk, dat helpt ook niet. Volgende keer nemen we Mario Kart op de N64, die ligt me ook stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mario Kart op de cube is ook ontzettend tof trouwens :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Er zijn altijd koopjes te vinden op beurzen, hoe later je komt hoe minder kans natuurlijk.
Ik heb zoals je in mijn top 10 video kan zien inderdaad wel een aantal leipe dingen gevonden voor weinig geld. Maar ik heb HEEL veel dingen gevonden voor een stuk minder dan de normale prijs (maar die niet top 10 waardig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Dr. Retro schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:53:
Er zijn altijd koopjes te vinden op beurzen, hoe later je komt hoe minder kans natuurlijk.
Ik heb zoals je in mijn top 10 video kan zien inderdaad wel een aantal leipe dingen gevonden voor weinig geld. Maar ik heb HEEL veel dingen gevonden voor een stuk minder dan de normale prijs (maar die niet top 10 waardig zijn)
Mijn grootste "probleem" is dat ik eigenlijk alleen wil kopen wat ik graag wil hebben. Daarom loop je misschien compleet langs hele goede koopjes, terwijl je dat eigenlijk dan best kunt meenemen. Zit er niet voldoende in eigenlijk.

Heb me ook het doel gesteld om voornamelijk racing games te gaan verzamelen. Eigenlijk toch omdat ik die 80% van de tijd speel :).

Helaas wil ik Bomberman voor de Saturn heel graag hebben, omdat je die bijna met oneindig veel mensen kunt spelen. Maar als je daar de supplies voor wil hebben betaal je ook de hoofdprijs.

[ Voor 10% gewijzigd door ksborg op 24-10-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tanuki schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:25:
Tanooki's verzameling - Met terugwerkende kracht
Ik denk dat we het allemaal wel kennen. Denk dat velen van ons ook zo zijn begonnen als ik.

Je groeit op met een Super Nintendo. Niet die van mij, die van de buren. Ik wou er zo graag een. Maar het mocht niet. Computers waren slecht. We moesten buiten spelen, dat was veel beter. Van computers krijgen we vierkante ogen. Maar enkele keren per jaar gingen we naar de buren. Meestal waren dat verjaardagen. De buren hadden een Super Nintendo. Toen ik daar voor het eerst Super Mario Bros. 3 op speelde was ik verkocht. Wat een leuk spel! Uitdagend, nieuw, steeds dingen ontdekken, steeds verder komen. En Mario was leuk. En wat zag het er allemaal futuristisch uit. Ik wou zelf ook een SNES! Dan kon ik er veel vaker op spelen.

De dagen bleven echter grijs. Er kwam geen spelcomputer in huize Tanooki.

Tot die ene Sinterklaas avond. 5 december 1995. Er stonden een aantal pakjes, een daarvan was een grote, langwerpige kartonnen doos. Heel mooi ingepakt in Sinterklaas papier. Mijn zusje en ik maakten het open. Ik was dolblij! Mijn zusje wat minder, die had er niet zo'n belangstelling voor. Het was een Super Nintendo. En wel de Mario 5 Stars Pack! Op de een of andere manier kan ik me het moment dat ik de doos bekeek nog goed herinneren. De doos was fel rood, glanzend, splinternieuw. Het had iets magisch.
Haha! Super, Identiek. Afgezien van 1 punt. 1995. SM Allstars waren een paar schaatsen (ik geloof 3 keer gebruikt omdat er nooit tijd voor was/nooit goed ijs was). Achteraf gezien misschien beter want het dreef me naar de PC waar achteraf gezien imo veel betere games op waren.
Mijn moeder was ook zo, VERPLICHT buiten spelen want dat was goed voor je. Jaja, dom tegen een balletje aan trappen en in de problemen komen met de politie zoals de andere buurjongens was beter dan met mijn vriendenclub onze fantasie en intelligentie prikkelen met nieuwe ideeën en puzzels.

96 (give or take a year) kreeg ik dan toch maar The 7th Guest want de winkelier vertelde mijn ouders dat Duke Nukem 3d toch wel niet geschikt was voor kinderen. Nee, The 7th Guest wel dan. En Doom 1/2, DF, Blake Stone: Aliens of Gold (extra points als je die nog kent), RotT, etc. was allemaal geen probleem. Ik heb me er iig goed mee vermaakt. ;) En die DN3D? Gewoon een kopietje getrokken van mijn maat zijn disk.

Binnen mijn vriendenkring was het altijd delen van de nieuwste games. Immers, als alle ouders zo'n opvatting hebben dan moet je je resources poolen om daar omheen te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
ksborg schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Mijn grootste "probleem" is dat ik eigenlijk alleen wil kopen wat ik graag wil hebben. Daarom loop je misschien compleet langs hele goede koopjes, terwijl je dat eigenlijk dan best kunt meenemen. Zit er niet voldoende in eigenlijk.

Heb me ook het doel gesteld om voornamelijk racing games te gaan verzamelen. Eigenlijk toch omdat ik die 80% van de tijd speel :).

Helaas wil ik Bomberman voor de Saturn heel graag hebben, omdat je die bijna met oneindig veel mensen kunt spelen. Maar als je daar de supplies voor wil hebben betaal je ook de hoofdprijs.
Tja, mogelijk is wat jij doet toch de betere tactiek. Ik koop altijd alles wat interessant is en goed geprijsd is. Maar nu heb ik de meest uiteenlopende dingen. Ben nu iig bezig met alle non boxed dingen te indexeren en kijken wat er van weg kan maar mogelijk ga ik ook complete systemen & games weg doen. Dat levert volgens mij veel meer ruimte op.

Denk dat focus toch wel iets is voor een collector.

Net een doos open getrokken...1001 verschillende controllers & joysticks voor de 2600. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
actionInvoke schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:05:
[...]

Tja, mogelijk is wat jij doet toch de betere tactiek. Ik koop altijd alles wat interessant is en goed geprijsd is. Maar nu heb ik de meest uiteenlopende dingen. Ben nu iig bezig met alle non boxed dingen te indexeren en kijken wat er van weg kan maar mogelijk ga ik ook complete systemen & games weg doen. Dat levert volgens mij veel meer ruimte op.

Denk dat focus toch wel iets is voor een collector.

Net een doos open getrokken...1001 verschillende controllers & joysticks voor de 2600. :F
2600 begon ik ooit mee, maar heb op dit moment geen intentie om dat te gaan verzamelen. Het begint bij mij echt een beetje vanaf 1993/1994. En dan voornamelijk Sega en Sony.

Wil wel weer een keer een Gamecube hebben overigens. Geen idee waarom, maar ik vond dat gewoon een geweldige console. Pikmin en Tales of Symphonia dragen daar overigens wel sterk aan bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ksborg schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

2600 begon ik ooit mee, maar heb op dit moment geen intentie om dat te gaan verzamelen. Het begint bij mij echt een beetje vanaf 1993/1994. En dan voornamelijk Sega en Sony.

Wil wel weer een keer een Gamecube hebben overigens. Geen idee waarom, maar ik vond dat gewoon een geweldige console. Pikmin en Tales of Symphonia dragen daar overigens wel sterk aan bij :).
Om wat toppers op te noemen voor de cube :

- Monkeyball 1 en 2 (veel beter dan de PS2 versie die maar op 30fps liep, cube versie was 60fps)
- Super Mario Sunshine
- Zelda the Windwaker (heerlijk sfeertje in dat spel)
- Metroid Prime
- Waverace
- Tony Hawk 3 (geen nintendo-exclusive, maar hele leuke game)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
kaos- schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Om wat toppers op te noemen voor de cube :

- Monkeyball 1 en 2 (veel beter dan de PS2 versie die maar op 30fps liep, cube versie was 60fps)
- Super Mario Sunshine
- Zelda the Windwaker (heerlijk sfeertje in dat spel)
- Metroid Prime
- Waverace
- Tony Hawk 3 (geen nintendo-exclusive, maar hele leuke game)
Was Waverace er ook voor de Gamecube? Ik dacht dat dat een N64 spel was? Overigens op de N64 al zeer cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ksborg schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:05:
[...]

Was Waverace er ook voor de Gamecube? Ik dacht dat dat een N64 spel was? Overigens op de N64 al zeer cool!
Jazeker en zag er geweldig uit. Was een launch-titel trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-oN_ROb67Vbs/USUrAPh05tI/AAAAAAAAV6g/PqQutt9KKKY/s1600/wave+race+blue+storm+screen.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
kaos- schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:12:
[...]

Jazeker en zag er geweldig uit. Was een launch-titel trouwens.

[afbeelding]
Misschien is dat ook wel een idee. Een Gamecube kopen en dan met 4 spelers multiplayer Bomberman. Dat is niet met zoveel als op de Saturn, maar vermoedelijk wel een stuk goedkoper :).

Gelijk een heel aantal andere mooie games voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ksborg op 24-10-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ksborg schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Misschien is dat ook wel een idee. Een Gamecube kopen en dan met 4 spelers multiplayer Bomberman. Dat is niet met zoveel als op de Saturn, maar vermoedelijk wel een stuk goedkoper :).

Gelijk een heel aantal andere mooie games voor.
Een cube koop je voor een snotprijs en er zijn veel leuke multiplayer games. Monkeyball is echt een aanrader. Avonden lang plezier van gehad :)
Timesplitters 2 heeft ook een toffe multiplayer, zowel co-op als versus volgens mij.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Ik heb nog wel een cube of 2 staan die voor weinig weg mogen :) Waarvan 1tje nog in doos maar is vervangen door een mooie boxed exemplaar en daarom ook weer weg mag. ik heb ook nog een hoop andere dingen te koop staan. ik denk trouwens dat ik nergens de hoofdprijs voor vraag alleen voor die niet vergeelde snes met 7 spellen. Dit is wat ik heb overgehouden aan een aantal aankopen / ruil.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/741593.html

Mochten mensen hier iets tussen zien ruilen is altijd een optie. Maar ik probeer juist plek te maken vanwege de WAF. Dus mocht je iets zien en denken, wat een idiote prijs laat het me even weten :)

Die dingen die ik gratis heb aangeboden in dit topic zijn bijna allemaal weg. (ze worden vandaag verstuurd) Alleen mega games 1 voor de sega 16-bit gaat waarschijnlijk zondag dan de prullenbak in als niemand zich meld.

*edit: dit verhalen hierboven doen mij erg herinneren aan mijn jeugd alleen ik was een sega kind omdat mijn ouders zich hebben laten adviseren door een 16 jaar oud puisterig jongetje (stel ik me zo voor) bij de intertoys die zei: Maar de sega heeft veel betere grapische eigenschappen.
Hij was bedoeld voor mijn broer die 7 jaar ouder was dan dat ik ben. Maar de gene die hier op speelde was ik.
En het is voor mij allemaal begonnen met sonic 1. Ik kan me de snelheid en de kleuren nog wel herinneren. De eerste 3 levels kan ik letterlijk met mijn ogen dicht spelen :P (althans een paar jaar geleden geprobeerd en toen ging het).
Toen kwam sonic 2 waar je met zun 2en kon spelen en jongens wat was dat leuk. Beetje elkaar te snel af proberen te zijn en die ringen pakken. Enige dat jammer was, er was geen co-op mode voor het "verhaal". Daarna kwam bonanza bros. Dat was echt een super spel, het gemene lachje als je wat gestolen had uit een huis waar je rond was aan het sluipen tussen de bewakers. hehaha :P . Daarna kwam talmids adventure. Een werkelijk onmogelijk spel dat niet uit te spelen was maar waar ik toch elke keer weer naar terug greep.
Sonic pinball heb ik nooit in mijn bezit gehad maar héél wat uren gespeeld. Elke keer als ik een spelletje mocht gaan huren bij de videotheek was het een druilerige herfst dag en meestal vakantie. Altijd het zelfde spelletje, die hadden me ouders beter kunnen kopen dan elke keer huren.

Daarna kwam kid chameleon en micheal jacksson. Super street fighter 2.

Op de speelplaats kon ik nooit meepraten over de geheimen bij super mario 3 of super mario world. dat was het enige dat ik echt jammer vond aan mijn sega voor de rest had ik mijn eigen hoek in de woonkamer waar ik mijn spelletjes kon spelen en mijn ouders toch het gevoel hadden dat ik deel uitmaakte van het gezin, terwijl ik bij elke hap van mijn avond eten alweer terug zat te denken aan mijn spel computer en de avonturen die ik daar beleefde.

Edit 2:
Die witte staat nog niet te koop maar die heb ik ook in de aanbieding alleen niet met een witte controller want mijn vriendin vind die dus wel mooi en die mag ik wel houden ;)

[ Voor 56% gewijzigd door boombes op 24-10-2013 16:21 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
boombes schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:10:
Ik heb nog wel een cube of 2 staan die voor weinig weg mogen :) Waarvan 1tje nog in doos maar is vervangen door een mooie boxed exemplaar en daarom ook weer weg mag. ik heb ook nog een hoop andere dingen te koop staan. ik denk trouwens dat ik nergens de hoofdprijs voor vraag alleen voor die niet vergeelde snes met 7 spellen. Dit is wat ik heb overgehouden aan een aantal aankopen / ruil.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/741593.html

Mochten mensen hier iets tussen zien ruilen is altijd een optie. Maar ik probeer juist plek te maken vanwege de WAF. Dus mocht je iets zien en denken, wat een idiote prijs laat het me even weten :)

Die dingen die ik gratis heb aangeboden in dit topic zijn bijna allemaal weg. (ze worden vandaag verstuurd) Alleen mega games 1 voor de sega 16-bit gaat waarschijnlijk zondag dan de prullenbak in als niemand zich meld.
Nice, maar ik denk dat ik 'm in de buurt ook wel boxed kan vinden met een paar controllers (extréém handig) en wat games ;). Ow ja, stiekum wil ik ook gewoon een witte. Of oranje, maar dat zal een regioprobleem met zich meebrengen (maar is wel de mooiste Gamecube kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
even een vraag waneer is er weer een beurs in apeldoorn ? denk dat ik daarvoor alvast ga sparen

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10-2020
copywizard schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:27:
even een vraag waneer is er weer een beurs in apeldoorn ? denk dat ik daarvoor alvast ga sparen
jij bent de eerste die ik dat heb horen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hahha ja misschien niet zoveel "disposable income" op het moment maar wel een dure hobby/verslaving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Mensen, het gaat hier over oude (retro) consoles, niet over consoles die nog uit moeten komen. Back on topic graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Het gamen zat er bij mij al heel vroeg in. Toen ik een jaar of 6/7 was (ben uit 1981) speelde ik bij mijn tante al op haar IBM pc (ze werkte daar). En op haar Nintendo Game & Watch Donkey Kong (go figure). Op de pc speelde ik vooral Carmen Sandiego en een soort Mario rip-off.

Bij mijn toenmalige buurjongen speelde ik echter heel vaak op de NES (althans, ik mocht meestal kijken). :)

Die wilde ik zelf natuurlijk ook, maar dat mocht niet van mijn ouders. Toen ik 10 was (1991) mocht ik een Gameboy kopen (zelf ook gespaard, dus erg trots). _/-\o_

Daar maakte ik wel redelijk de blits mee op school. Een klasgenoot had een Gamegear en een vriend uit de straat had een Lynx. Toen heb ik dus al veel variatie aan (handheld) gamen meegekregen. Ik vond alles prachtig, maar mijn hart lag toch al vroeg bij Nintendo (mede door de NES). Voor de gameboy heb ik enkele spellen gekocht, maar voor mij waren die erg duur. Ik heb ze allemaal nog. :)

Ik geloof dat ik in 1993 een SNES mocht kopen van mijn ouders. Ik zat toen in de brugklas. Ik zou het op de bon na moeten kijken want volgens mij zit die nog in de doos (die ik nog heb). Mario World zat er bij en die heb ik helemaal grijs gespeeld. Naderhand zijn er meer games bij gekomen zoals Zelda, Secret of Mana en -Evermore. En deze collectie groeit nog gestaag.

Een klasgenoot van me (waar ik nog steeds bevriend mee ben en mee retro game) had ook een SNES. Hij had Mario kart en die hebben we heel veel samen gespeeld. Zelf heb ik hem echter nooit gekocht (tot een jaar geleden). Bij mij thuis speelden we altijd samen Secret of Mana. Geweldig om met z'n 2en te spelen. :*)

Sindsdien is de SNES mijn eeuwige liefde gebleven. O+

Een andere klasgenoot van ons had een Megadrive en ook daar zijn menig uurtjes op versleten. Weer een andere buurjongen had een Mastersystem, maar die was toch wel een beetje obsolete. Sega heeft echter nooit mijn voorkeur gehad en bij ons was er ook de eeuwige Nintendo vs. Sega discussie. :D

Na deze periode ben ik meer op de PC verder gegaan. De N64 heb ik dan ook overgeslagen. De voorliefde voor (Nintendo) was er echter nog wel en toen de Gamecube 99 gulden werd ben ik weer overstag gegaan. Een Gameboy advance heeft er ook nog tussen gezeten geloof ik en toen de Wii uit kwam heb ik die kado gekregen van mijn schoonouders. De verzameling bleef dus eigenlijk gestaag groeien.

Vanaf toen ben ik ook begonnen met het 'gerichter' verzamelen. Ik ben spullen gaan kopen die ik toen niet mocht hebben van mijn ouders. Oftewel, er kwam een NES in huis!! :9~

En nu komt er steeds weer wat bij. Vooral Nintendo heeft de voorkeur, maar ik vind het ook leuk om gewoonweg consoles te hebben. Zo zijn er dus ook een PS1, 2 en 3 en een xbox. En uiteraard ook de nodige Sega apparatuur. Dat hoef ik echter allemaal niet specifiek te hebben, maar ik vind het wel leuk om ze allemaal te hebben.

Ik heb gelukkig nog niet veel last van vrouwlief die tegen de verzameling is en misschien helpt het dat de kids ook op alles mogen gamen. Uiteraard met mij erbij want ik ben er wel zuinig op. En zo kan ik wellicht één van de Bootje jr's de liefde meegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik dacht ik gooi er maar gelijk even een plaatje tegenaan. Geen nieuwe aanwinst, maar onze jongste (1,5 jaar) die speelt met de NES controller (die dingen kunnen toch nauwelijks stuk). :D

Check ook het 'Bootje' op zijn vest. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/xlbexi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hahaha jong geleerd is oud gedaan ! wie weet zet hij de legacy (verzameling wel voort) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij kijkt er net zo naar als m'n dochter naar de zapper :P

[ Voor 41% gewijzigd door Exorcist op 21-02-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Haha, toch mooi om te zien dat mijn verhaal een hoop nostalgie naar boven brengt! :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ach jongens, de herinneringen. Weet nog heel goed dat ik ook een NES kreeg voor m'n verjaardag. De wereld was te klein. Helemaal toen m'n moeder vertelde dat er op zolder nog "een grote tv" stond.

Toen ik zelf hard gespaard had en een Sega Megadrive kocht ging het dak er pas écht af. Die graphics waren adembenemend. Ik zette elke dag m'n wekker standaard om 06:00 zodat ik nog kon gamen voordat ik naar school ging.

Naarmate je ouder wordt is de impact steeds kleiner. Nu komt er bijvoorbeeld een nieuwe console-reeks aan maar het blaast me totaal niet omver zoals vroeger. Het zal te maken hebben met leeftijd denk ik.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geld is ook een issue. Weet nog goed dat ik voor mijn verjaardag ergens in 1995 International Superstar Soccer Deluxe had gevraagd. 160 Gulden. Maanden keek ik er naar uit, las reviews, bekeek plaatjes. het is magischer dan dat je nu ieder spel kunt kopen wat je wilt (current-gen) en het aanbod daardoor zo groot is dat je minder waarde hecht aan wat je hebt. Het moment dat ik mijn SNES verkocht in 1996 en eindelijk een PS1 kon kopen idem, de blijdschap was enorm.

Die blijdschap mis ik dan wel, maar dat zie je weer terug in je kinderen; het geeft veel vreugde om hen gelukkig te zien met cadeautjes e.d. Denk aan de N64 Youtube hit toen twee kinderen een N64 kregen onder de boom. :)

En ja, de PS4 volgende maand. Kijk er ergens wel naar uit maar het boeit me stukken minder. Als ik nog over de PS4 mag praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Zo, ik ga me hier ook maar eens melden. Na jaren alleen maar gelurkt te hebben kwam ik gisteravond een, naar mijn idee, goede deal tegen van deze tweaker: boombes in "Goeie oude (retro) consoles deel 11" :+
De SNES met 7 spellen heb ik overgenomen, en nu kan het verzamelen beginnen :P Alleen SNES :) Met de rest heb ik niet zoveel.
Ik ga regelmatig langs de kringloop of een rommelmarkt, en dan knaagt het toch altijd.. zal ik zo'n ding kopen.. (oud, vergeeld voor 30 euro) zal ik losse games gaan kopen.. En nu heb ik geen excuus meer :+ Ik heb straks een SNES, dus dan kan ik ook games kopen :P

Vanmiddag maar eens even langs de kringloop, daar hebben ze een zooi PS1 spellen liggen. Even een gokje nemen en kijken of ik ze weer kan doorverkopen, en dan weer SNES games ervoor terugkopen. Al zijn de prijzen best stevig hier bij de kringlopen.. (€ 5,- p/s) dus dat wordt afdingen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goede titels zijn (of zeldzame) valt 5 Euro mee. Maar 5 Euro voor gangbare titels zou ik zeer zeker niet neerleggen. PS1 spellen verzamel je in mijn optiek het meest makkelijk door een PS1 te kopen met gelijk een zut spellen erbij (tien of meer). Ben je vaak voor 25 tot 30 Euro wel klaar.

Mocht je interesse hebben DM je maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Exorcist schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:06:
Als het goede titels zijn (of zeldzame) valt 5 Euro mee. Maar 5 Euro voor gangbare titels zou ik zeer zeker niet neerleggen. PS1 spellen verzamel je in mijn optiek het meest makkelijk door een PS1 te kopen met gelijk een zut spellen erbij (tien of meer). Ben je vaak voor 25 tot 30 Euro wel klaar.

Mocht je interesse hebben DM je maar ;)
Nee :P Juist geen interesse :+ Ik vind het leuk om te hunten, maar als ik alleen koop om te verkopen met winst vind ik het niet heel leuk. Maar nu ga ik kopen en verkopen met een extra doel. Van de opbrengst wil ik weer SNES games kopen. Ja, ik weet dat het niet gewenst is hier, en dat ik dan een handelaar ben :+ Dus ik hou er verder over op :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Exorcist schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:04:
Hij kijkt er net zo naar als m'n dochter naar de zapper :P
Haha, mooi om te zien. Ik kan trouwens melden dat mijn zoon van 4 op dit moment SMB1 op de NES aan het spelen is. Fantastisch. :)
Tanuki schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:04:
Haha, toch mooi om te zien dat mijn verhaal een hoop nostalgie naar boven brengt! :D
Zeker. Ik dacht kom, laat ik het ook plaatsen. Leuk om te lezen hoe mede-verzamelaars zijn gestart en waar de nostalgie vandaan komt. Veelal 'dezelfde' scenario's als ik het zo lees.

En wat de aankomende consoles betreft. Ik kijk niet echt uit naar de PS4/X1. Al zat ik er met de tijd wel één van de twee hebben. Ik zou dan liever gaan voor de WiiU, maar die vind ik nog te duur. Komt wel met de tijd. Wellicht alle drie. Maar ik moet ook nog een X360. ;)

Vroeger keek ik ook veel meer uit naar de release van een console/game, maar het aanbod is tegenwoordig zo massaal dat ook dat me niet echt boeit. Alleen de release van GTA5 vond ik wel grappig, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Ik denk dat ik mijn oude NES binnenkort ook eens aansluit in de woonkamer. Ik kan me herinneren dat vroeger op de camping een meisje van amper 4 al met de NES goed overweg kon. Maar SMB op de Wii lijkt op de een of andere manier te moeilijk voor mijn dochter van 4.

Nu zijn die Wii controllers ook gewoon erg onhandig dik, en de nieuwere SMB spellen wat ingewikkelder qua bediening.

Voor koopjes hoef je hier in Limburg niet bij de kringlopen te zijn. Soms haal je op een rommelmarkt wel eens wat uit, maar de beste deals heb ik nog via MP door complete sets van 25+ spellen te kopen evt inclusief console. Ik probeer die sets voor rond de 2 EUR per spel te krijgen, en verkoop het gros van de dubbele spellen ook weer voor die prijs.

Alleen de echt mooie setjes of wat zeldzamere games probeer ik met wisselend succes net wat duurder te verkopen. Maar ja - voor de betere titels betaal ik zelf ook wat meer (maar van zijn leven niet méér dan 20 eur per spel - dan maar geen Trip World of Megaman 5). Dat houdt de hobby betaalbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 25-10-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Woooohoooo

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/0d85f576132e72f1ba11f526f00659c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
gratz man nu verwachten we wel ff een video als je hem binnen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
wat wil je zien? unboxing? gameplay ? lijkt me best leuk om youtube filmpjes te maken. maar wil niet met me bakkes op internet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Wordt dit nu altijd geleverd? Ik heb vaak het idee bij zo'n veiling dat als de verkoper de prijs niet bevalt, dat ie dan of een ouder beschadigd exemplaar opstuurt (als hij die heeft) of gewoon niets meer van zich laat horen. Ongetwijfeld zal ik te negatief denken. Wat zijn jullie ervaringen met retrogames m.b.t. veilingen een eind van huis (VS, Australie, Azië)?

Ik begrijp dat bij niet leveren ze rating natuurlijk schade gaat oplopen. Maar doet eBay er wat aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 25-10-2013 15:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
ik heb inmiddels meer als 150 pakketjes via ebay besteld en alles kwam gewoon binnen. op 1 na maar dat was een mega drive spel voor 5 euro en ik heb het geld via paypal terug gehad. dus betaal atlijd met paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ramoness schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:05:
wat wil je zien? unboxing? gameplay ? lijkt me best leuk om youtube filmpjes te maken. maar wil niet met me bakkes op internet;)
nou gameplay en dan misschien naast de snes/MD versie? ben voornamelijk benieuwd of het geluid beter is bij de mega cd versie dan bijvoorbeeld die van de snes of MD versie?

en begrijp maar al te goed dat je niet met je bakkes op internet wil zou ikzelf ook niet willen hahaha en volgende week zal het dan toch misschien gebeuren op RTL nieuws voor een item over hacking :( maar goed daar komen we wel weer overheen.

maar ik merk het wel of je hem post :)
Jumpman schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

Wordt dit nu altijd geleverd? Ik heb vaak het idee bij zo'n veiling dat als de verkoper de prijs niet bevalt, dat ie dan of een ouder beschadigd exemplaar opstuurt (als hij die heeft) of gewoon niets meer van zich laat horen. Ongetwijfeld zal ik te negatief denken. Wat zijn jullie ervaringen met retrogames m.b.t. veilingen een eind van huis (VS, Australie, Azië)?

Ik begrijp dat bij niet leveren ze rating natuurlijk schade gaat oplopen. Maar doet eBay er wat aan?
nog nooit problemen mee gehad laatst een mint rode GB original voor 1,99 een zilver pocket in box voor 3,49 en een GBA SP roze voor 3 euro en een rode GB camera CIB 1,99 allemaal gewonnen dus voor penuts en zijn netjes geleverd zelfs nog een gratis GB games erbij gehad!

en inderdaad rating is voor vele verkopers heilig dus als ze weten dat als ze niet leveren of moeilijk doen ze snel zakken in de rating vandaar is het ook een mooi systeem tenopzichte van MP waar je er maar op moet hopen dat het goed gaat.

ik heb ook zeker wel 100 pakjes besteld op ebay en altijd alles netjes ontvangen.

op MP heb let ik vaak beter op maar heb er daar wel eens een paar niet ontvangen helaas.

[ Voor 49% gewijzigd door copywizard op 25-10-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
copywizard schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
nog nooit problemen mee gehad laatst een mint rode GB original voor 1,99 een zilver pocket in box voor 3,49 en een GBA SP roze voor 3 euro en een rode GB camera CIB 1,99 allemaal gewonnen dus voor penuts en zijn netjes geleverd zelfs nog een gratis GB games erbij gehad!

en inderdaad rating is voor vele verkopers heilig dus als ze weten dat als ze niet leveren of moeilijk doen ze snel zakken in de rating vandaar is het ook een mooi systeem tenopzichte van MP waar je er maar op moet hopen dat het goed gaat.

ik heb ook zeker wel 100 pakjes besteld op ebay en altijd alles netjes ontvangen.

op MP heb let ik vaak beter op maar heb er daar wel eens een paar niet ontvangen helaas.
Inderdaad gewoon op de rating letten. Laatst nog een PS One voor 3 Euro gekocht via Ebay en netjes ontvangen zoals beschreven.

Merk vooral dat wanneer je op Ebay in Europa iets koopt dat de veilingen die midden in de nacht aflopen vaak wel goedkoop eindigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
[quote]copywizard schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

nou gameplay en dan misschien naast de snes/MD versie? ben voornamelijk benieuwd of het geluid beter is bij de mega cd versie dan bijvoorbeeld die van de snes of MD versie?

[...]

dat is inderdaad een dee ik heb de MD versie ook dus moet goed komen, wil ook nog keer de saturn versie kijken of de 32 bit versie nog groot verschil geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
en die dan weer tegen de PSX versie zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

dat is een nette prijs voor die Earthworm Jim, heb hem helaas over het hoofd gezien!

Kreeg vanmorgen m'n Assassin's Creed IV Black Chest Edition binnen, erg ruim voor de release date :o
meteen ff een unboxing gepost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Iemand enig idee welke game dit is? Zit in een lot met meerdere games waaronder DKC (en die wilde ik graag) maar kan er niet achter komen welke game dit is. Verkoper is weinig behulpzaam :P Stuurde me een foto waarop ik het nog niet kan lezen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nhLUcXdXUDrpxrgld06RN9lo/thumb.jpg

Dat google image search werkt best goed :X Incantation it s

[ Voor 30% gewijzigd door St@m op 25-10-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
St@m schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:08:
Iemand enig idee welke game dit is? Zit in een lot met meerdere games waaronder DKC (en die wilde ik graag) maar kan er niet achter komen welke game dit is. Verkoper is weinig behulpzaam :P Stuurde me een foto waarop ik het nog niet kan lezen :P

[afbeelding]
Dat is Incantation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Dr. Retro schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:02:
dat is een nette prijs voor die Earthworm Jim, heb hem helaas over het hoofd gezien!
ik heb nieuwe manier gevonden van zoeken op ebay, die werpt nu al zijn vruchten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Heerlijk om te zien dat dit topic zo leeft! :)

Ik ben er vandaag alleen achter gekomen dat mijn NES toch nog wat kuren heeft met spellen. Jaar terug een nieuwe connector erin gezet, maar sommige spellen blijven problemen geven. Moeite met opstarten, strepen in beeld, af en toe vastlopers. Toch alles nog maar eens wat grondiger schoonmaken / controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
copywizard schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:01:
en die dan weer tegen de PSX versie zetten ;)
Dat is leuk werk! Zo merkte ik dat de Saturn versie van The Need for Speed de omgevingen veel vloeiender laat zien dan de PSX versie.

Moet dat ook nog eens doen met Tomb Raider, die heb ik ook voor beide platforms.

[ Voor 12% gewijzigd door ksborg op 25-10-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
ik heb rayman voor de saturn,jaguar en psx maar die filmpjes staan al genoeg op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ramoness schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:57:
ik heb rayman voor de saturn,jaguar en psx maar die filmpjes staan al genoeg op youtube
Dat is wel een redelijk gangbare game ja. Heb hem zelf ook voor de Saturn omdat ie ergens bij zat, maar was hem eigenlijk allang zat :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Heerlijk :) De hele avond Marktplaats afstruinen, prijzen vergelijken, aankopen doen.. Waarom ben ik hier niet eerder mee begonnen 8)7

:+ Ik weet een hele goede reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
26-okt-2013 Retro game beurs Elst
Vandaag met RMW naar de retro game beurs in Elst geweest. :) Viel eerlijk gezegd mee èn tegen. Here's why:
• Veel te smalle gangpaden beneden. Boven was wel goed. Maar misschien waren daar minder bezoekers tegelijk.
• Kleine beurs; niet veel tafels.
• Toch weer de zoveelste beurs.
• "Event" begon pas rond 17:00, maar we hadden rond 14:00 de beurs al gezien. 3 uur wachten is dan niet erg aantrekkelijk.
• Goed dat er ook mensen uit Duitsland o.a. stonden. Zelfs een aantal Belgen! Daardoor dus toch wel wat andere spullen gezien dan normaal. Pluspunt wat mij betreft.
• Aangesloten consoles + homebrew area. Erg interessant. Helaas geen spellen speelbaar, alleen homebrew.
• Minder naamsbekendheid, daardoor enkele vaste Palrockers niet gezien.

Was wel erg leuk! Toch enkele leuke koopjes gedaan en gezellig staan buurten met verschillende mensen.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/uz2sikmih/IMAG4498.jpg
Super Mario Bros. Lotto (CIB) (Sealed) €8,00 (waarde: +/- €6,00 gebruikt (bod))
SAT: Street Fighter The Movie (CIB) €8,00 (waarde: €11,71-€26,90)
SAT: Thunderhawk 2 Fire Storm (CIB) €4,50 (waarde: €1-€6)
GG: AV Cable (CIB) €5 (waarde: €10 (new))
SNES: Super Wild Card DX 32M (CB, defect) €5 (waarde: Werkend Minimaal €100 incl verzenden)
DC: Marvel Vs. Capcom Clash of Super Heroes (CIB) €5 (waarde: €7-€23)
MD: FIFA Soccer 95 (CIB) €1 (waarde: €3-€5 of zo)
XBOX: Shadow the Hedgehog (CIB) €1 (waarde: €1-€23
MD: EA Sports Double Header (Hockey & John Madden Football) (CIB) €1 (waarde: €1-€4)
MD: Premier Manager 97 (CIB) €1 (waarde: 2,33-5,86)
MD: John Madden Football '92 (CIB) €1 (waarde: €1,16-€6,06)

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/dx9ygh7nd/IMAG4499.jpg
MD: European Club Soccer (Premium Plus) (CIB) €1 (waarde: €0,57-€7,90)
MD: Starflight (CIB) €4,50 (waarde: €5,59-€25,00)
NES: The Adventures of Bayou Billy (los) €5 (waarde: €2,50-€7,00)
Metal Gear Rising pen €0

Totaal:
Uitgegeven: €51
Waarde: €152,86-€255,72

Dit is trouwens de eerste keer dat ik het zo doe, was eens benieuwd of het nou daadwerkelijk nut zou hebben. In principe wel; Ik zoek dan de prijzen op waarvoor het spel is verkocht op eBay, daardoor weet ik zelf natuurlijk de waarde ook beter. Stel ik schatte een spel op 10 euro qua waarde, maar op eBay gaan ze altijd voor minimaal 25 euro, dan had ik dus blijkbaar geschat dat het spel minder waard zou zijn dan dat het nu is. eBay heeft natuurlijk ook weer uitschieters en "dipjes", dus het is geen goed beeld. Maar wel leuk om eens te doen.

Is wel veel werk overigens, vooral het UBB maken en zo.. Maar vind het zelf wel interessant. Wie had bijvoorbeeld verwacht dat die Super Wild Card 24M 100 euro zou doen? 24M is overigens "weinig". Genoeg om de meeste spellen te spelen, maar Donkey Kong kun je bijvoorbeeld al niet spelen; dat spel is 32 Mbit. Daar heb je dus de Super Wild Card DX voor nodig, die ik vandaag heb gekocht, of de Super Wild Card DX2 (die heeft 32 of zelfs 64 Mbit). Of natuurlijk de Pro Fighter X of een copybox van nog een ander merk.

Ik wist dat de Super Wild Card waarde heeft. Ik wist ook dat die waarde verminderd is door de opkomst van flashcarts (bijv. de PowerPak, Everdrive, etc). Die maken het namelijk veel makkelijker om ROMs te spelen. Die oudere devices werken met diskettedrives (vroeger had je niet echt betere alternatieven, buiten ZIP-disks waar vrijwel niemand een drive voor had). Ik wist zelf ook niet dat de waarde nog steeds rond de 100 euro ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ramoness schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:17:
[...]

ik heb nieuwe manier gevonden van zoeken op ebay, die werpt nu al zijn vruchten af!
Do share ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Vandaag naar de vlooienmarkt geweest. :) Niks qua games gevonden, behalve veel te dure games van handelaren en Wii- en DS-spellen die òf te duur waren, òf de moeite absoluut niet waard waren. En een paar PS1 spellen. Daar was ik alles over aan het vragen, of ze nog meer hadden, wat de prijs was, etc. Vervolgens zegt een oude man achter mij, na het horen van de prijs, "dan koop ik ze!" en drukte de vrouw meteen 5 euro in de hand (prijs die ze noemde). Verkocht waar ik bij stond. Gelukkig waren het crap titels en wou ik ze eigenlijk toch al niet per se hebben. Maar er zijn een hoop kapers op de kust tegenwoordig.

Gelukkig toch nog wat leuks gevonden. :) Stond tussen een stapeltje CD's te kijken, zag ik opeens 2 CD's die totaal niet in het stapeltje thuis hoorden. Was allemaal Nederlandstalige muziek, André Hazes en zo. Liggen daar opeens deze 2 CD's:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/a41hzujt5/IMAG4501.jpg
Da Boy Tommy - Candyman (Incl. The Hitsingle Halloween) CDM (AS-5861-CDM) (Antler Subway Records) (2000) €0,25
VA - Jump 2001 Part 3 (Mixed By DJ Danny & Da Boy Tommy) CD (AS-5932) (Antler Subway Records) (2001) €0,25

Heerlijk! _/-\o_

Misschien wel een bekende DJ voor de Belgen onder ons. :) Hij is helaas overleden :(, maar die man is echt de grondlegger van de jump!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Waar ben je geweest Tanuki?

Ik heb er vandaag twee gehad. De eerste was niet veel, alleen een CD gekocht in een CD-I case omdat ik die kan gebruiken als ik een beschadigde heb.

De tweede was redelijk, alleen geen Nintendo stuff (juist waar ik naar op zoek ben). Heb een Starcraft Brood War (Big Box, Sealed) gekocht, die ga ik verkopen. Crash Bandicoot Tag Team Racing (PS2) en een boek voor mijn vriendin. Ik kan niet met lege handen terugkomen he ;)

Afbeeldingslocatie: http://data.rvaneijndhoven.nl/nintendo/images/IMAG1726.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 27-10-2013 14:01 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

sealed brood war, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 91% gewijzigd door Gropah op 27-10-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Wahloh schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:54:
Waar ben je geweest Tanuki?

Ik heb er vandaag twee gehad. De eerste was niet veel, alleen een CD gekocht in een CD-I case omdat ik die kan gebruiken als ik een beschadigde heb.

De tweede was redelijk, alleen geen Nintendo stuff (juist waar ik naar op zoek ben). Heb een Starcraft Brood War (Big Box, Sealed) gekocht, die ga ik verkopen. Crash Bandicoot Tag Team Racing (PS2) en een boek voor mijn vriendin. Ik kan niet met lege handen terugkomen he ;)

[afbeelding]
lol! Die Starcraft heb ik zien liggen en laten liggen :p Wel 20 keer voorbij gelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Tanuki schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:46:
[...]

lol! Die Starcraft heb ik zien liggen en laten liggen :p Wel 20 keer voorbij gelopen!
Dat dacht ik al, heb vandaag Eindhoven en Veldhoven gehad. Voor 1,50 kan je hem toch niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
weer een leuke titeltje voor de mega drive binnen.. :9 :9 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d168857b1269518e5b9b453a2b125ff2.jpg

en me schoon zus stuurde een foto via de whattsapp.. welke gamecube game wil je hebben? 2 euro per stuk!!

- etarnal darkness
- resident evil
- resident evil: zero
- resident evil: 4

wat zijn zelda's voor de gamecube/snes duur btw voor die zoek ik ze nog maar niet voor die prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

15 - 20 voor Zelda Windwaker
20 - 30 voor Zelda Windwaker Limited Edition
20 - 30 voor Zelda Link to the Past (Cartridge Only)
25 - 40 voor Zelda Link to the Past (Boxed)

Zoiets toch? Valt wel mee als je kijkt naar hoe gewild die games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10-2020
Wahloh schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:45:
15 - 20 voor Zelda Windwaker
20 - 30 voor Zelda Windwaker Limited Edition
20 - 30 voor Zelda Link to the Past (Cartridge Only)
25 - 40 voor Zelda Link to the Past (Boxed)

Zoiets toch? Valt wel mee als je kijkt naar hoe gewild die games zijn.
is wel heel goedkoop ingeschat... prijzen liggen een stuk hoger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Voor die prijzen heb ik de mijne toch binnen gehaald... Goed gebruik maken van Marktplaats en op Vrije Markten niet naar de handelaren huppelen.

25 betaald voor Zelda The Wind Waker Limited Edition en 35 voor Zelda Link to the Past (Boxed, inclusief plattegrond).

[ Voor 75% gewijzigd door Wahloh op 27-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
je vergeet twilight princess: )

op de eerst beurt in Deurne kon ik A link to the past boxed krijgen voor 25 euro nu is hij los 40 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ah ja, Twilight Princess. Dat zie ik persoonlijk als een Wii titel maar inderdaad, die moet ik ook nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Of ik ben genaaid.. of ik heb een mazzeltje gehad..

Zag toevallig deze advertentie voorbijkomen vanmiddag:
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DtuCwM0revnyEMu2UPqTAfxy/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6tcNPWVabfLxivEXl6Fc8epc/thumb.jpg

En daar heb ik een mailtje over gestuurd en uiteindelijk voor 120 de koop gesloten. Best veel geld, maar alles bij elkaar is het denk ik sowieso 2x zoveel waard.

Koopje dus, zou je zeggen.. ware het niet dat de betreffende verkoper dondersgoed weet wat de boel waard is.. ook kijkend naar zijn andere advertenties :P
http://www.marktplaats.nl/verkopers/3523121.html

We gaan het zien wat het is

Edit: WOW, prijs staat nu al op 230.. denk dat de verkoper nu wel baalt, hopelijk houdt ie zich aan zijn woord, heb al betaald.

[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 27-10-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
Wahloh schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:46:
Voor die prijzen heb ik de mijne toch binnen gehaald... Goed gebruik maken van Marktplaats en op Vrije Markten niet naar de handelaren huppelen.

25 betaald voor Zelda The Wind Waker Limited Edition en 35 voor Zelda Link to the Past (Boxed, inclusief plattegrond).
Dus als ik een Zelda CIB koop voor een euro dan is het maar een euro waard of?

Wat jij er voor betaald hebt heeft toch niks met de waarde te maken..

[ Voor 17% gewijzigd door Kryptex op 27-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Kryptex schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:00:
[...]

Dus als ik een Zelda CIB koop voor een euro dan is het maar een euro waard of?
Zeker niet, wil alleen maar aangeven dat het niet duur hoeft te zijn als je goed handelt en dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Valt overigens wel op dat twee personen van InfinityGames hier zo bovenop duiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Wahloh op 27-10-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
Mag ik niet posten dan? Ik vond het wel grappig die prijsinschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Tuurlijk wel, dat heb ik ook niet gezegd.

Maar als ik aan wil geven dat je de volle pond niet hoeft te betalen als je slim handelt en er wordt dan door twee personen gezegd dat mijn prijsschatting niet klopt en duurder zou moeten.

Die toevallig een webshop hebben waar Zelda Wind Waker 40 euro is en de Limited Edition 50 euro. Link to the Past (cart only) 55 euro en de NTSC Boxed versie 60 euro. Dan valt het op.

Verder, let's move on. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ssst, je mag handelaars niet terechtwijzen, kunnen ze niet goed tegen... :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
lol ik heb Resident evil al voor de GC.. krijg je met 500+ games:) iemand interesse?

zal vanavond kijken om een find/trade blog aan te maken

[ Voor 27% gewijzigd door ramoness op 28-10-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Heb 135 voor Zelda Link to the Past (Boxed, inclusief plattegrond) betaald. Wel in supergoede staat. Maar ik kijk meer naar de staat van het spel en de doos. Prijs komt vaak op tweede plek.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Xyphoid schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:26:
Heb 135 voor Zelda Link to the Past (Boxed, inclusief plattegrond) betaald. Wel in supergoede staat. Maar ik kijk meer naar de staat van het spel en de doos. Prijs komt vaak op tweede plek.
Zoiets heb ik dus ook. Die hele mooie zeldzame dingen mogen best wat geld kosten. Alleen ga ik dan zelf wel altijd zoeken naar een betaalbare. Niet domweg bij een gespecialiseerde winkel kopen. Dan weet je vrijwel altijd zeker dat het duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik denk dat als je echt een bepaald spel wilt hebben in een bepaalde conditie dat je dan lang kunt wachten op bijvoorbeeld Marktplaats of rommelmarkten :P
Dan kun je beter iets van Ebay kopen. Kost misschien iets meer, maar je krijgt waar je naar op zoek bent.
Ik ben nu nog absoluut in de beginnersfase, dus ik heb van het weekend echt gehunt op Marktplaats en toch behoorlijk wat goede deals gesloten.
Wat me opvalt is dat er in gebieden waar veel aanbod is (randstad) de prijzen niet belachelijk hoog liggen. Hier in de omgeving (Oosten) is het echt schering en inslag..
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer Wil € 140 euro vangen voor zijn SNES.. toen ik hem melde dat dat misschien een beetje overdreven was wilde hij zakken naar € 80.. Zoveel zal er niet betaald worden voor zijn set, maar die gaat ie wel voor >60 kwijtraken, gewoon omdat er weinig aanbod is.
Alles wat ik heb gekocht komt vooral uit Limburg, Brabant en Zuid Holland. Morgen komt alles binnen en dan even goed uitzoeken wat ik wil houden, en wat niet. De eerste bulk is dan binnen en dan rustig de collectables gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik geloof niet dat hij die set voor >60 gaat kwijtraken. De games die erbij zitten zijn gewoon niet speciaal genoeg en zitten vrijwel bij elke SNES die op marktplaats staat. (mijn mening)

[ Voor 17% gewijzigd door Wahloh op 28-10-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Wahloh schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:27:
Ik geloof niet dat hij die set voor >60 gaat kwijtraken. De games die erbij zitten zijn gewoon niet speciaal genoeg en zitten vrijwel bij elke SNES die op marktplaats staat. (mijn mening)
Ja, ik deel je mening :) Maar ik geloof wel dat er iemand is die 60 euro gaat betalen voor de set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Heb natuurlijk de Nintendo gehad en de leukste spellen vond ik zeker Mario 2 en 3.

Ik had de Super NES de USA uitvoering. De NL uitvoering is echt slecht en uiteraard de Super famicom is nog steeds de beste uitvoering.

Ik kreeg elke week nieuwe spellen. Ik had in het begin de eerste wildcard met een aparte foppy disk station er naast. Meen dat die max spellen aankon van 12MB. Later de WIldcard DX2.

Kleuren en snelheid van de spellen waren stukken beter op de US en JP uitvoering.

btw Castlevania hoort ook bij de must haves :)

Van alle consoles vond ik dit de beste met de leukste spellen. En ik heb een hoop consoles gehad. TurboGrafx-16 had ook leuke spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Unknown Alien schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:21:
Heb natuurlijk de Nintendo gehad en de leukste spellen vond ik zeker Mario 2 en 3.

Ik had de Super NES de USA uitvoering. De NL uitvoering is echt slecht en uiteraard de Super famicom is nog steeds de beste uitvoering.

Ik kreeg elke week nieuwe spellen. Ik had in het begin de eerste wildcard met een aparte foppy disk station er naast. Meen dat die max spellen aankon van 12MB. Later de WIldcard DX2.

Kleuren en snelheid van de spellen waren stukken beter op de US en JP uitvoering.

btw Castlevania hoort ook bij de must haves :)

Van alle consoles vond ik dit de beste met de leukste spellen. En ik heb een hoop consoles gehad. TurboGrafx-16 had ook leuke spellen.
Ik denk dat je er een had met 16Mbit (2 Mbyte). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Mijn finds van vorige week, met daarbij de dingen die ik op de beurs in Elst heb gevonden

YouTube: Dr. Retro's Video Game Finds Part 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Is dit nog iets voor de die hard verzamelaars? Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval:
http://www.marktplaats.nl...990f22a&previousPage=home
Nintendo 64DD Randset te koop!

Hij is 100% compleet (modem, boekjes, zakjes, doosjes, expention pack,)
en de 7 games zijn FACTORY SEALED.

De games:

"Nintendo 64 DD"
"Doshin the Giant 1"
"Mario Artist: Paint Studio"
"Mario Artist: Talent Studio"
"Mario Artist: Polygon Studio"
"Mario Artist: Communication Kit"
"Sim City 64"
"F-ZERO X Expansion Kit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

De N64DD Uitbereiding is niet onbekend. Werk volgens mij alleen op Japanse N64 Consoles.

Is een grote flop geweest, zoiets als de Virtual Boy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Zo ff snel blogje aangemaakt, zo iets zat ik aan te denken

http://ramones-retro-game-finds.webnode.nl/

iemand kan dit vast beter en sneller, zo kan je ook zonder gezeur berichten over verkopen en ruilen!

Kan pagina aanmaken wat je te ruil/te koop heb etc

Lijkt jullie dit wat?

ps. let niet op me spelling

[ Voor 15% gewijzigd door ramoness op 28-10-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Vandaag iets binnengekregen wat ik echt al veel eerder had moeten hebben: een RGB Scartkabel voor de PSX/PS One. Zo zeg, dat is echt een groooooote verbetering t.o.v. de standaard PSX kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ramoness schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:29:
Zo ff snel blogje aangemaakt, zo iets zat ik aan te denken

http://ramones-retro-game-finds.webnode.nl/

iemand kan dit vast beter en sneller, zo kan je ook zonder gezeur berichten over verkopen en ruilen!

Kan pagina aanmaken wat je te ruil/te koop heb etc

Lijkt jullie dit wat?

ps. let niet op me spelling
Ik had zelf ook al een blog aangemaakt, alleen ben nog niet echt toegekomen aan het bug testen ivm vriendin :)
www.overdatum.nl

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Tanuki schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je er een had met 16Mbit (2 Mbyte). :)
Nee de eerste kon maar spelen van 12 bit afspelen. De volgende kon 16 bit. Op een gegeven moment kwamen er steeds meer 16 bit spelen natuurlijk en die kon ik niet spelen. Tot de wildcard DX uitkwam.

SNES#1 _/-\o_

En nu kan je al de emulators op je smartphone spelen :+
Pagina: 1 ... 94 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod