Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.737 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ik had een Saturn pakketje gekocht in Deutschland met:

12 games (onder andere Panzer Dragoon, The Need for Speed en Virtua Cop)
1x Saturn (eerste generatie met ovale knoppen)
2x 1e generatie controller (wat is die 2e een verademing in vergelijking tot die eerste zeg!)
1x 3D controller
1x Light gun

Voor 77 Euro

Wou eigenlijk de Saturn weer verkopen, ging me om de games en accessoires... Maar aangezien mijn andere Saturn (2e generatie) boxed is, twijfel ik nu om die gewoon weer terug te stoppen in de doos en op de gen 1 te gaan gamen. Dan houd ik m'n boxed mooi :).

Lastige keuzes, maar volgens mij is de Saturn wel zo waardevast dat dat wel uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Exorcist schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:08:
Sowieso vreemd dat destijds spellen enigszins tegelijkertijd uitkwamen op zowel de MD als de SNES, maar de spellen konden verschillen kwa opzet. Zo ook Scooby Doo Mystery, dat is op de MD een point-and-click adventure en op de SNES een platformer.
Niet helemaal een standaardplatformer op de SNES. Je moet aanwijzingen verzamelen en vallen klaarzetten dus wat dat betreft is er wel enigzins over nagedacht.
kaos- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Turtles in Time (SNES) en Turtles Hyperstone Heist (SMD) zijn qua opzet beide hetzelfde. De gameplay is ook nagenoeg gelijk, maar de levels verschillen. Heel apart eigenlijk, had een boel tijd en geld kunnen schelen als ze beide games hetzelfde hadden gelaten. Waarom is dit eigenlijk, weet iemand dat?
Ik had het idee dat een aantal levels niet op de Megadrive konden qua techniek oals bijv Neon Night Riders. Dat hebben ze dan gecompenseerd met een aantal levels uit het eerste Arcade spel en een paar originele.

Wellicht was het ook de gedachte dat mensen met 2 systemen ze beiden zouden kopen. Het is immers van Konami en die bracht ook platformexclusieve Tiny Toons games uit. De SNES had Busters Busts Loose en Wild & Wacky Sports en de MD had Buster's Treasure Hunt en Acme All-Stars.

Treasure Hunt heb ik niet gespeeld, maar de overige 3 zijn aanraders btw.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

The_Bird schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:49:
[...]

Niet helemaal een standaardplatformer op de SNES. Je moet aanwijzingen verzamelen en vallen klaarzetten dus wat dat betreft is er wel enigzins over nagedacht.

[...]

Ik had het idee dat een aantal levels niet op de Megadrive konden qua techniek oals bijv Neon Night Riders. Dat hebben ze dan gecompenseerd met een aantal levels uit het eerste Arcade spel en een paar originele.

Wellicht was het ook de gedachte dat mensen met 2 systemen ze beiden zouden kopen. Het is immers van Konami en die bracht ook platformexclusieve Tiny Toons games uit. De SNES had Busters Busts Loose en Wild & Wacky Sports en de MD had Buster's Treasure Hunt en Acme All-Stars.

Treasure Hunt heb ik niet gespeeld, maar de overige 3 zijn aanraders btw.
Dat effect was zeker wel mogelijk op de Megadrive/Genesis, maar vereiste wel wat efficiente coding. Desnoods hadden ze het wat versimpeld ala Space Harrier scrolling.

Ik vond het altijd wel cool dat er verschillende versies waren. Zo was de gameservaring toch exclusief verbonden aan het systeem en kreeg je tegelijkertijd weer die eindeloze discussie NINTENDO VS SEGA _/-\o_

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Michael Knight schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:27:
[...]

Dat effect was zeker wel mogelijk op de Megadrive/Genesis, maar vereiste wel wat efficiente coding. Desnoods hadden ze het wat versimpeld ala Space Harrier scrolling.

Ik vond het altijd wel cool dat er verschillende versies waren. Zo was de gameservaring toch exclusief verbonden aan het systeem en kreeg je tegelijkertijd weer die eindeloze discussie NINTENDO VS SEGA _/-\o_
Mee eens. (Al vind ik de levels op de MD-versie iets te lang bij Turtles)
Het maakt het ook voor retrogamen interessant. Ik had vroeger een SNES en ontdek door deze methode allemaal leuke exclusieve Megadrive games.

En als we het dan toch over Turtles games hebben; Turtles Tournament Fighters maakte het helemaal bond met aparte versies voor zowel Snes, Nes als Megadrive. Dat maak je niet vaak mee met fighters. Meestal heb je een hoofdversie met een aantal ports.
Tournament Fighters was trouwens een verrassend goede fighter. Jammer dat Konami daar niet verder mee gegaan is, op Bloody Roar na, die toch weer een andere insteek had.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
The_Bird schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:40:
[...]

Mee eens. (Al vind ik de levels op de MD-versie iets te lang bij Turtles)
Het maakt het ook voor retrogamen interessant. Ik had vroeger een SNES en ontdek door deze methode allemaal leuke exclusieve Megadrive games.

En als we het dan toch over Turtles games hebben; Turtles Tournament Fighters maakte het helemaal bond met aparte versies voor zowel Snes, Nes als Megadrive. Dat maak je niet vaak mee met fighters. Meestal heb je een hoofdversie met een aantal ports.
Tournament Fighters was trouwens een verrassend goede fighter. Jammer dat Konami daar niet verder mee gegaan is, op Bloody Roar na, die toch weer een andere insteek had.
En Tournament Fighters heb ik toen verkocht... boohoo!!

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Xyphoid schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:43:
[...]

En Tournament Fighters heb ik toen verkocht... boohoo!!
Als ik al mijn spul nog gehouden had wat ik vroeger had, dan was ik nu vrij rijk geweest :'(
Iets voor een volgend leven, verkoop niks en gooi nooit wat weg! :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

kaos- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Als ik al mijn spul nog gehouden had wat ik vroeger had, dan was ik nu vrij rijk geweest :'(
Iets voor een volgend leven, verkoop niks en gooi nooit wat weg! :7
Welkom bij Extreme Hoarders en Co vandaag gaan we op bezoek bij Kaos.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wahloh schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

Welkom bij Extreme Hoarders en Co vandaag gaan we op bezoek bij Kaos.
Ik bedoel het niet overdreven natuurlijk ;)
Ken mensen met gigantische collecties die alles heel netjes voor elkaar hebben.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06-2021
Vroeger toen ik nog een kleine Ramon was, had iemand Bubble bath babes voor de nes. Kon ik die nog maar achterhalen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

ramoness schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:58:
Vroeger toen ik nog een kleine Ramon was, had iemand Bubble bath babes voor de nes. Kon ik die nog maar achterhalen:)
Lol, was dat geen piratencartridge?

Een maat van me had een 100 in 1 cartridge. Klonk fantastisch maar uiteindelijk blijkt dan dat er iets van 50 keer hetzelfde spel op staat, aangevuld met een meuk aan licht getweakde rom-hacks.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik zit me trouwens even af te vragen waarom de zapper niet werkt in combinatie met een LCD of plasma tv. Kan dit komen omdat de tv's van tegenwoordig inputlag hebben waardoor de communicatie tussen scherm en zapper scheef gaat? Of zijn er andere factoren die ervoor zorgen dat het niet werkt?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
kaos- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:56:
Ik zit me trouwens even af te vragen waarom de zapper niet werkt in combinatie met een LCD of plasma tv. Kan dit komen omdat de tv's van tegenwoordig inputlag hebben waardoor de communicatie tussen scherm en zapper scheef gaat? Of zijn er andere factoren die ervoor zorgen dat het niet werkt?
Dit heeft vooral met de refresh rate te maken die niet meer synchroon loopt. Dit is zelfs al begonnen mij de normale beeldbuis toen deze in 100Hz uitkwamen. Als alles optioneel op 50Hz zou werken zou het geen probleem moeten zijn, maar dat is nu eenmaal niet meer mogelijk.

Wel grappig dat je erover begint, ik had er speciaal een klein TVtje voor bewaard, maar net besloten om deze toch maar te verkopen. Nu breng je me bijna weer aan het twijfelen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 17-10-2013 14:13 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

kaos- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:56:
Als je de trekker van de zapper over haalt wordt het volledige beeld zwart behalve die locatie waar de doelen zijn, die worden wit. De zapper zijn sensor doet feitelijk kijken naar wat hij ontvangt (wit of zwart) en doet zo bepalen of het raak is of niet. Bij TFT schermen is er een probleem met helderheid e.d. waardoor de zaper niet goed reageert.

* Auredium heeft nog speciaal voor zappers een 55 cm diepe TV in de kelder staan. :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CDI zapper werkt dan wel weer prima, maar die werkt dan ook weer net iets anders :) beetje als een soort wii-mote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik hoor nu 2 verschillende verhalen :P
Heb er zojuist ook even flink naar gezocht en er zijn nog veel meer mogelijke factoren te vinden, maar niemand weet eigenlijk hoe het precies zit heb ik de indruk. Toch jammer, Duck Hunt is en blijft erg tof om te doen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

kaos- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:26:
Heb er zojuist ook even flink naar gezocht en er zijn nog veel meer mogelijke factoren te vinden, maar niemand weet eigenlijk hoe het precies zit heb ik de indruk. Toch jammer, Duck Hunt is en blijft erg tof om te doen.
Wiki noemt het Display lag maar in principe heeft het idd te maken met frequenties e.d. zie ook:

Wikipedia: Display lag

Zo, problem solved. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

kaos- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:26:
Het is natuurlijk vreselijk verkeerd om te zeggen maar wanneer je de NES emulator FDS gebruikt op de Wii kan je je Wiimote prima als zapper gebruiken aangezien ze die op die manier geemuleerd hebben. Zelfde geldt voor de Menacer en Super Scope. Wanneer je een pistool-houder voor de Wiimote hebt werkt het helemaal top.

Daarom vreemd dat Nintendo dit zelf niet heeft gedaan en zo een shooter pack in de VC shop gezet heeft met titels als Duck Hunt, Wild Gunman en Yoshi's Safari.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
The_Bird schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Het is natuurlijk vreselijk verkeerd om te zeggen maar wanneer je de NES emulator FDS gebruikt op de Wii...
Heb geen Wii, alleen een NES :P

En een PS3, maar dat doet er niet toe

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Klopt, ik heb via MP een hele tijd geleden een Sony Trinitron TV aangeschaft van ik geloof 70 of 80cm om die reden. Na nader onderzoek bleek hij 4:3 en 50Hz te zijn en hij heeft RGB, kassa! Klaar voor een tientje en een kapotte rug van het tillen hehe :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Sp33dFr34k schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:08:
Klopt, ik heb via MP een hele tijd geleden een Sony Trinitron TV aangeschaft van ik geloof 70 of 80cm om die reden. Na nader onderzoek bleek hij 4:3 en 50Hz te zijn en hij heeft RGB, kassa! Klaar voor een tientje en een kapotte rug van het tillen hehe :)
Precies de reden waarom mijn dikke jvc breedbeeld naar de zolder gaat zodra wij ons deze Kerst eindelijk een hd 42" flatscreen kopen. Alleen wat halsbrekende toeren uithalen om dat log geval de zoldertrap op te krijgen. Maar dan heb ik eindelijk mijn man-cave... De NES heb ik al (misschien ook gaan sparen), evenals een tweede pc, monitor en elektrisch drumstel voor DTXmania... 8)

Vandaag de grens van 100 verschillende gameboy classic spellen overschreden. En eindelijk Ogre Battle voor de gba weten bemachtigen. Van het weekend een kleine 30 dubbele spellen + 2 gameboys te koop aanbieden.... en dan weer verder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Van het weekend Metroid Fusion en Super Mario World @ 96 levels uitgespeeld. Ben nu nog bezig met Wario Land 2. Heb deze wel uitgespeeld, maar nog niet 100%.

Wellicht dat ik dit weekend ff een Metroid Zero Mission, of Super Metroid run ga doen. Wat een games blijven dat he :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Yep - de metroid games zijn pareltjes. Heb de handhelds allemaal uitgespeeld. Nes en snes op emulators. Heb de metroid trilogy op de Wii nog te gaan. Dat komt wel als de mancave er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Flozem schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:33:
Precies de reden waarom mijn dikke jvc breedbeeld naar de zolder gaat zodra wij ons deze Kerst eindelijk een hd 42" flatscreen kopen. Alleen wat halsbrekende toeren uithalen om dat log geval de zoldertrap op te krijgen. Maar dan heb ik eindelijk mijn man-cave... De NES heb ik al (misschien ook gaan sparen), evenals een tweede pc, monitor en elektrisch drumstel voor DTXmania... 8)
Grappig, klinkt bekend die "mancave" :)
Ik heb vroeger bij mijn ouders ook een oude JVC 4:3 50Hz beeldbuis de zolder op gesleept, en wilde hem eigenlijk meenemen. Maar ik dacht nah, ik haal wel een andere. En ik moet zeggen, die Sony is echt 10x beter (RGB, platte beeldbuis, fatsoenlijk geluid en geen ruis), anders had ik die crappy JVC wel gehouden. Vond vaders niet zo leuk maargoed :P Ik heb in mijn mancave dus die TV staan, een PC met 27" monitor en een 22" monitor voor "erbij", dan nog een arcadekast (Sega New Astro City) en als ik een nieuwe LCD heb gehaald voor in de woonkamer gezien 32" te klein is geworden voor de afstand (+- 3m), verhuist die later ook nog eens naar de mancave :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Gisteren een pakketje binnen gekregen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vs1de9.jpg

En wat zat daar in? Een Sega Megadrive II. O+

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wvvdxt.jpg

Met daarbij 3 mooie (complete) games:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2vsivk7.jpg

Erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2lj2lq9.jpg

Thanks Boombes! En nogmaals bedankt voor de extra game. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Lion King is cooool! Vroegah zoveel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Bootje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:28:
Gisteren een pakketje binnen gekregen. :)

[afbeelding]

En wat zat daar in? Een Sega Megadrive II. O+

Thanks Boombes! En nogmaals bedankt voor de extra game. _/-\o_
Graag gedaan.

Ik heb nu nog 2x een snes 2x nes, psp, advance sp en een berg games thuis staan die ik kwijt wil. Liefst allemaal in een keer.

Heb wel zelf nog 1 uitbreiding binnen gehad maar geen console game:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4vbzuqoC8B8]

Heb dit spel minimaal 5x uitgespeeld en ben eraan het denken om er nog maar een keer aan te beginnen. Wat een game! wat een verhaal en wat een herinneringen!
Vampire the masquerade: Redemption. staat nu samen naast mijn Dungeon keeper 2 op de kast :) Ben er blij mee!

Had deze laatst al van dr retro willen kopen maar hij was al weg voordat ik alle lichten op groen kon krijgen maar goed met wat vertraging en hij was iets duurder maar wel in goede staat :)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
boombes schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Graag gedaan.

Ik heb nu nog 2x een snes 2x nes, psp, advance sp en een berg games thuis staan die ik kwijt wil. Liefst allemaal in een keer.

Heb wel zelf nog 1 uitbreiding binnen gehad maar geen console game:

[video]

Heb dit spel minimaal 5x uitgespeeld en ben eraan het denken om er nog maar een keer aan te beginnen. Wat een game! wat een verhaal en wat een herinneringen!
Vampire the masquerade: Redemption. staat nu samen naast mijn Dungeon keeper 2 op de kast :) Ben er blij mee!

Had deze laatst al van dr retro willen kopen maar hij was al weg voordat ik alle lichten op groen kon krijgen maar goed met wat vertraging en hij was iets duurder maar wel in goede staat :)
Allemaal in 1x kwijt :o. Pfoeh da's nogal een diversiteit aan platformen om allemaal in één keer te verkopen. Maar wel een leuk setje natuurlijk :)

Wat voor PSP is het trouwens? Zoek zelf nog een goede PSP3000.

[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 18-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
2 leuke titels binnen voor de MD

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/a356875c9a6e28ebf4e2427a60fea97d.jpg

Bijna 200 MD titels!

[ Voor 63% gewijzigd door ramoness op 18-10-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
ramoness schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:18:
Ik denk dat je er even thumbnails van moeten maken, want ze zijn nu nogal 'groot'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
boombes schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:00:

Helaas heb ik zelf nog een 2X NES en een SNES in de aanbieding :P Maar misschien hou ik die ook gewoon zelf, voor onderdelen of mods.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
ramoness, ga je proberen de volledige set Megadrive titels te krijgen? Of alleen wat je zelf wilt hebben? Is alles wat je hebt Europees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Keek even snel op wiki.....915 titels voor de megadrive/genisis! Dan moet ie nog wel even!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
-RMW- schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:38:
ramoness, ga je proberen de volledige set Megadrive titels te krijgen? Of alleen wat je zelf wilt hebben? Is alles wat je hebt Europees?
wil uiteindelijk wel richting complete set ja, word lastig maar spaar pas ander half jaar dus heb nog ff

dan zou ik ook atari,nintendo,turbografx etc collectie moeten weg doen

[ Voor 9% gewijzigd door ramoness op 18-10-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

GOUDSBS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:26:
Van het weekend Metroid Fusion en Super Mario World @ 96 levels uitgespeeld. Ben nu nog bezig met Wario Land 2. Heb deze wel uitgespeeld, maar nog niet 100%.

Wellicht dat ik dit weekend ff een Metroid Zero Mission, of Super Metroid run ga doen. Wat een games blijven dat he :)
Wario Land 2 op de Gameboy heb ik ook heel ver uitgespeeld, boven de 90%. Sommige van die schatten zijn echter onvindbaar (en het was nog in het pre-internet tijdperk dat ik het speelde)

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@DrRetro; jep en ook dan moet je nog eens geluk hebben, dat je ze goed raad :) Maar goed ik had de game nog nooit gespeeld, wel deel 1, dus ik gaf het een kans.

Fijne is dat ik gewoon met een GameBoy Advance op de bank ff snel een spelletje kan spelen, saven, en de volgende dag weer door kan gaan.

Ik krijg ook WarioLand 4 binnen, dus die ga ik ook eens checken. Ach ja lijstje wat ik wil gamen is groot genoeg;

Burai Fighter @ NES
Donkey Kong @ GB
Kirby 2 @ GB
Mario & Luigi @ GBA
Neutopia 1 & 2 @ PC Engine
Power Blade @ NES

En natuurlijk de Metroids :P

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Morgen eindelijk weer is tijd voor een rommelmarkt. de enige die in de buurt is 50 min rijden dus hopen dat ik wat kan scoren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ramoness schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:18:

Bijna 200 MD titels!
Nice, dat zijn inderdaad 2 leuke titels :)

Ik zit op 130 titels voor MD en 35 voor MCD. Verzamel jij alles, m.a.w. hou je ook die sportspellen e.d.? Ik gooi ze er zelf altijd meteen weer uit, wil daar eigenlijk geen ruimte aan besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
omdat ik ooit een complete pal set wil hebben voor de MD, horen daar ook de sport titels bij:) en ook hoes verschillen. ik heb b.v. spirou en robbedoes zelfde spel andere hoes.

35 MDC spellen nice, daar heb ik maar 20 van die vind je heel weinig in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben benieuwd of dat je gaat lukken, cool :)

Ja, Mega CD is inderdaad vrij zeldzaam, verkoop ze ook altijd best goed op de beurs. Geloof dat RMW hierboven er nog wat van me gekocht heeft in Deurne :) Wil nog altijd EW Jim SE hebben, maar die is ontzettend duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul binnen gekregen, video moet ik nog maken :)

Boxed voor de Gameboy Advanced:

Mario Kart Super Circuit
F-Zero
Bink!
Castlevania

PS2:

Shin Megami Tensei Nocturne Factory Sealed J versie
Shin Megami Tensei Nocturne Deluxe Pack met soundtrack en wierrook set
Persona 4 Limited Edition Factory Sealed + T-shirt sealed + pluchedoll sealed J versie
Knights of the nightmare Nintendo DS inclusief soundtrack en book
Shin Megami Double Pack Devil Saga 1 en 2 NTSC/U
Odin Sphere NTSC/U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:11:

Ja, Mega CD is inderdaad vrij zeldzaam, verkoop ze ook altijd best goed op de beurs. Geloof dat RMW hierboven er nog wat van me gekocht heeft in Deurne :) Wil nog altijd EW Jim SE hebben, maar die is ontzettend duur :'(
complete zal aardige duit kosten, hopelijk blijft me vrouw het waarden.

zou graag een mega cd 1 willen, worden nu 3 tal nieuw aanboden op ebay alleen beetje duur 900 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ramoness schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:00:
omdat ik ooit een complete pal set wil hebben voor de MD, horen daar ook de sport titels bij:) en ook hoes verschillen. ik heb b.v. spirou en robbedoes zelfde spel andere hoes.

35 MDC spellen nice, daar heb ik maar 20 van die vind je heel weinig in NL
Ik vind ze het meest in frankrijk. Daar hebben ze blijkbaar nog wel wat marketshare gehad. Gemiddeld betaal ik er rond de 5-7 euro voor een cib versie dus dat is nog wel te doen.

Ben nu door mijn collectie heen aan het siften...heb nog nooit (!) echt iets van de hand gedaan (tenzij ik het al echt 100 keer had ofzo). Moeilijk. Wat verkoop je? Iig sport spellen, niets waard en voegt niets toe. Alle games zonder doos, inc de rares? Alle doubles? Alles met een beschadigde doos? Zonder boekje?

Case in point 90% van mijn atari 2600 collectie is zonder doos (en dat zijn echt absurd veel games)...allemaal weg doen dan maar?

Vind het maar moeilijk dingen van de hand te doen. Misshien moet ik maar een groter appartement zoeken, zal mijn vriendin leuk vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
actionInvoke schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Ben nu door mijn collectie heen aan het siften...heb nog nooit (!) echt iets van de hand gedaan (tenzij ik het al echt 100 keer had ofzo). Moeilijk. Wat verkoop je? Iig sport spellen, niets waard en voegt niets toe. Alle games zonder doos, inc de rares? Alle doubles? Alles met een beschadigde doos? Zonder boekje?
orginele hoes met er bij zitten, als boekje mis is niet heel erg geen losse spellen. Sport games kunnen heel rare zijn zoek maar is lakers vs celtics voor mega drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Net een tijdje Wipeout gespeeld op de Saturn. Wat blijft dat toch een geniale spellenserie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
ksborg schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:51:
Net een tijdje Wipeout gespeeld op de Saturn. Wat blijft dat toch een geniale spellenserie :)
Ah ja dat was een goede tijd. Speelde C&C, RA, Wipeout, DN3D, etc. op de PC. Imo nog altijd de beste tijd in games. Zeg niet dat er nu geen goede games zijn maar toen ervaarde ik toch dat er een soort magische vibe in de games zat die nu een beetje weg is. Het zijn eigenlijk gewoon hollywood films geworden. Imo tussen 94 & 2001, games waren net grafisch goed genoeg maar nog niet opgepikt in mainstream popculture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
actionInvoke schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:21:
[...]

Ah ja dat was een goede tijd. Speelde C&C, RA, Wipeout, DN3D, etc. op de PC. Imo nog altijd de beste tijd in games. Zeg niet dat er nu geen goede games zijn maar toen ervaarde ik toch dat er een soort magische vibe in de games zat die nu een beetje weg is. Het zijn eigenlijk gewoon hollywood films geworden. Imo tussen 94 & 2001, games waren net grafisch goed genoeg maar nog niet opgepikt in mainstream popculture.
Een spel uit die tijd wat ik nog heel graag weer wil hebben is Rollcage. Hoe frustrerend het soms ook was, ik heb me echt zo goed vermaakt met die game.

Revolt, ook nog zo'n voorbeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:11:

Ja, volgens mij heb ik die Spider-Man vs. The Kingpin van je gekocht, kan dat? Ik heb nu 65 PAL Mega-CD games waaronder een paar zeldzame, ook die EW JIM heb ik liggen, maar nog lang niet alles gespeeld. Heb ook een keer een Mega-CD type 1 PAL (los) weten te bemachtigen voor een redelijke prijs, als je die voor 100 of minder tegenkomt los is het een erg goede deal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

SaN

GOUDSBS schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:16:
@DrRetro; jep en ook dan moet je nog eens geluk hebben, dat je ze goed raad :) Maar goed ik had de game nog nooit gespeeld, wel deel 1, dus ik gaf het een kans.

Fijne is dat ik gewoon met een GameBoy Advance op de bank ff snel een spelletje kan spelen, saven, en de volgende dag weer door kan gaan.

Ik krijg ook WarioLand 4 binnen, dus die ga ik ook eens checken. Ach ja lijstje wat ik wil gamen is groot genoeg;

Burai Fighter @ NES
Donkey Kong @ GB
Kirby 2 @ GB
Mario & Luigi @ GBA
Neutopia 1 & 2 @ PC Engine
Power Blade @ NES

En natuurlijk de Metroids :P
Burai Fighter :) 1 van de beste spellen voor de NES imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

Sagat schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:40:
Keek even snel op wiki.....915 titels voor de megadrive/genisis! Dan moet ie nog wel even!
Als je alle fifa en alle bagger weglaat hou je er nog ongeveer 200 over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

-RMW- schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:25:
[...]

Ja, volgens mij heb ik die Spider-Man vs. The Kingpin van je gekocht, kan dat? Ik heb nu 65 PAL Mega-CD games waaronder een paar zeldzame, ook die EW JIM heb ik liggen, maar nog lang niet alles gespeeld. Heb ook een keer een Mega-CD type 1 PAL (los) weten te bemachtigen voor een redelijke prijs, als je die voor 100 of minder tegenkomt los is het een erg goede deal volgens mij.
hoeveel PAL MCD games zijn er eigenlijk? ik heb er een stuk of 10 (waaronder wel Keio en Shining Force CD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Metro2002 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Als je alle fifa en alle bagger weglaat hou je er nog ongeveer 200 over :+
Fifa95 was anders een geweldige game. Zeker met die cheats die je kon gebruiken heb ik jarenlang plezier gehad :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

-RMW- schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:25:
Klopt, en Sonic CD ook of was dat iemand anders? Ze waren in ieder geval vrij populair in Deurne (misschien omdat ik een van de weinigen ben die er heeft), ben geloof ik al mijn dubbelen wel kwijt geworden daar. EW Jim ben ik wel jaloers op, die mag je hier dumpen :P
Dr. Retro schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:02:
hoeveel PAL MCD games zijn er eigenlijk? ik heb er een stuk of 10 (waaronder wel Keio en Shining Force CD)
Keio heb ik ook, voor Mega CD zowel als Saturn (voor Mega CD 7,50EUR voor betaald :+).

Er zijn overigens vrij veel Mega CD games, maar niet zo superveel goeie imho:
220 games were officially released for the Sega Mega-CD.
Bron: Wikipedia: List of Sega CD games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:18:
[...]

Klopt, en Sonic CD ook of was dat iemand anders? Ze waren in ieder geval vrij populair in Deurne (misschien omdat ik een van de weinigen ben die er heeft), ben geloof ik al mijn dubbelen wel kwijt geworden daar. EW Jim ben ik wel jaloers op, die mag je hier dumpen :P

[...]

Keio heb ik ook, voor Mega CD zowel als Saturn (voor Mega CD 7,50EUR voor betaald :+).

Er zijn overigens vrij veel Mega CD games, maar niet zo superveel goeie imho:

[...]

Bron: Wikipedia: List of Sega CD games
Mijn Mega CD was ook 7,50, samen met een Mega Drive en een game... Alleen zonder adapter. Die heb ik nu maar de Mega CD gaat helaas niet aan. Met beetje googlen al een mogelijke oorzaak gevonden. Iets met zekeringen die er nogal snel door gingen. Dus binnenkort ff buurten bij m'n oom, die heeft wel het één en ander aan meetapparatuur staan om dat te kunnen troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb pas sinds kort een Mega CD (II) en 32x, dus heb nog niet veel spellen. Flink en Road Avenger. Heb hier al eerder geroepen dat ik eerst Night Trap nog 's ergens moet bemachtigen, en dan zie ik weer verder. Hou van point-and-click adventures en survival horror, en spellen als Micro Machines e.d. (local multiplayer).

De 32x heb ik alleen Doom voor. Vroeger had ik niets met Sega, pas sinds enige jaren ook aan het sparen. Heb 2x een DC met een spel of 25/30, 6 MegaDrives met 40 tot 50 spellen, een Master System met 4 games en een Saturn met rond de 15 games. De MegaCD en 32x was wel één van de betere aankopen dit jaar iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
In Europa zijn er niet zo heel veel Mega-CD games, maar toch nog een stuk of 100, dus voor een min of meer geflopte toevoeging aan de Megadrive valt het nog mee. Er zijn ook best wat spellen nog zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ksborg schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:51:
Wipeout......ik las de reviews en was verliefd, ik vond f-zero ook altijd erg leuk, en mariokart ook, en dit spel leek er een ultieme combinatie van te zijn met mooie gfx en echte muziek! Helaas was het op de ps1. Ik was nintendo fan (boy?) en dus wilde ik de n64, geld kan je maar 1x uitgeven..........maar het duurde en duurde en toch maar besloten om voor de saturn of ps1 te gaan. De saturn had echter een troef, terwijl iedereen naar 3d ging, vond ik dat juist minder van de next gens van die tijd! Het zag er altijd maar matigjes uit naar mijn mening, ik vond 2d vaak veel mooier! En denk je 2d dan denk je aan fighters, en dat was nou net mijn favo genre! Dus toch maar de saturn genomen en geen spijt van gehad. Behalve dus wipeout, de saturn versie gelijk gespeeld bij mijn locale videogame shop, maar het mesh effect he...........het zou niet uit mogen maken maar ik stoorde me er gelijk aan. Dus niet gedaan...

Fast forward naar een paar jaar later, een ps2 gekocht...en die was backward compatible! Dus gelijk wipeout2097 (oid de 2e iig) erbij gekocht en.........wat een fantastische game........mijn enige klacht is dat ie echt moeilijk is, maar man man man, zelf jaren later maakte die game al zijn beloftes voor me waar _/-\o_

Heb ook nog de n64 versie overwogen, maar daar waren volgens mij best veel levels uitgehaald dat vond ik ook weer verveldend :P
Weet niet of de game ook voor pc was, maar ik vond het in die tijd lastig om fijne controllers voor de pc te vinden......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Episode 100 doet zijn naam eer aan, leipe retro games EN leipe current gen games!

YouTube: Dr. Retro's Video Game Finds Part 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Ik heb net mijn collectie op geruimd en dingen waar ik echt geen plaats voor had of zo vreemd waren dat ik niet weet wat ik ermee moet wil ik graag hier weg geven tegen de verzendkosten. Mocht zich niemand voor woensdag hebben gemeld gaat het de container in.

Zie de foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3814/10380941503_94127e9429.jpg
SAM_0691

Sonic 2 voor de genesis in een megadrive doosje met een megadrive boekje
Mega games 1 met 1 boekje en hoes in slechte staat
buzzjunior voor ps 2
Panzer dragoon ortha, met boekje (kan niet testen of die het doet, maar is zéér bekrast)
prince of persia sands of time, met boekje (zelfde verhaal)

[ Voor 4% gewijzigd door boombes op 20-10-2013 15:29 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
bizar soms was bij een rommelmarkt die ging om 10 uur open, ik was er om 10 uur. en alle NES consoles games waren al verkocht. verder daar wel wat snes spellen gekocht

en Milfs bij rommelmarkten die alles voor weinig weg doen altijd goed:) ook nog een sealed tony hawk 2 voor de N64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ramoness schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:17:
bizar soms was bij een rommelmarkt die ging om 10 uur open, ik was er om 10 uur. en alle NES consoles games waren al verkocht. verder daar wel wat snes spellen gekocht

en Milfs bij rommelmarkten die alles voor weinig weg doen altijd goed:) ook nog een sealed tony hawk 2 voor de N64
MILF's sowieso altijd +1 O+ O+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
ramoness schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:17:

en Milfs bij rommelmarkten die alles voor weinig weg doen altijd goed:)
Hahaha
Goed einde van mijn dag met deze opmerking.
De milf hier in huis blijft lekker van mijn spellen af. Maar als ik ooit dingen ga verkopen op de rommelmarkt, dan zet ik haar als verkoopster er bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Kwam net op Marktplaats nog een leuke console tegen. De Hitachi HiSaturn. Eigenlijk in deze tijd vrij nutteloos (gezien al het HD materiaal wat overal op afspeelt), maar wel leuk en zeldzaam. Mits je 200 Euro wil neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ksborg schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:52:
Kwam net op Marktplaats nog een leuke console tegen. De Hitachi HiSaturn. Eigenlijk in deze tijd vrij nutteloos (gezien al het HD materiaal wat overal op afspeelt), maar wel leuk en zeldzaam. Mits je 200 Euro wil neertellen.
Link? Ken 'm niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Hier staat ie

Je kan het een beetje vergelijken met de Panasonic Q. In essentie een Gamecube, maar met toegevoegde functionaliteit out of the box.

[ Voor 17% gewijzigd door ksborg op 20-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Overigens lijkt 200 euro een degelijke prijs mits je de eBay prijzen aanhoud. Controllers zijn overigens ook bizar duur met 80 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyTwk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 17:31
Hi,

Ik weet dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is om dit te vragen, en dit misschien onder handel valt, maar ik vraag mij af wat jullie dit geheel waard vinden.

Een SNES, volledig met doos en alle boekjes/kabels + twee spellen met boekjes en doos (UN Squadron / F-zero).

Dit vraag ik vanwege het feit dat sommige mensen het geheel nog geen 50,- waard vinden, en sommige zeker weten dat het 130,- waard is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Koekjestrommels schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 01:26:
Hi,

Ik weet dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is om dit te vragen, en dit misschien onder handel valt, maar ik vraag mij af wat jullie dit geheel waard vinden.

Een SNES, volledig met doos en alle boekjes/kabels + twee spellen met boekjes en doos (UN Squadron / F-zero).

Dit vraag ik vanwege het feit dat sommige mensen het geheel nog geen 50,- waard vinden, en sommige zeker weten dat het 130,- waard is.
Kort door de bocht maar het is waard wat jij het waard vind. Je zult op MP en ebay altijd wild varieerende prijzen vinden voor veel items dus dat is slechts een indicatie. Wat is de prijs waar jij confortabel mee bent, dat is de prijs waarvoor je hem weg doet.

P.s. waarom is er trouwens geen retro trade topic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
boombes schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:26:
Sonic 2 voor de genesis in een megadrive doosje met een megadrive boekje
Wellicht een domme vraag, maar ik weet het gewoon echt niet. Past een 'Genesis' spel niet in een Megadrive I/II? Als hij wel past heb ik wel interesse. ;)

[Edit:]
Ik lees dat het een regio probleem kan geven. Cartridge zou wel moeten passen (in tegenstelling tot een Europeese / USA snes bijvoorbeeld).

[ Voor 18% gewijzigd door Bootje op 21-10-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Bootje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:25:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar ik weet het gewoon echt niet. Past een 'Genesis' spel niet in een Megadrive I/II? Als hij wel past heb ik wel interesse. ;)

[Edit:]
Ik lees dat het een regio probleem kan geven. Cartridge zou wel moeten passen (in tegenstelling tot een Europeese / USA snes bijvoorbeeld).
Vooral bij latere games kan het geloof ik problemen veroorzaken. Heb zelf een Genesis versie van Road Rash II en die doet het prima in de Mega Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
ksborg schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:41:
[...]
Vooral bij latere games kan het geloof ik problemen veroorzaken. Heb zelf een Genesis versie van Road Rash II en die doet het prima in de Mega Drive.
We kunnen het dus gewoon proberen! :)

@boombes: Kom maar op met die Sonic. Je hebt mijn adres nog toch? Voor de kosten van een postzegel wil ik hem wel hebben voor de leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Koekjestrommels schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 01:26:
Hi,

Voor een complete SNES zou ik wel 80 tot 100 Euro willen uitgeven. Maar ik heb al een SNES, dus ik weet niet wat mensen die nog geen SNES hebben, zouden betalen.

Sommige durven echter voor een losse, verkleurde SNES met 1 controller al 50 Euro te vragen 8)7
Ik heb laatst een losse verkocht voor 20 Euro en heb nog 1 te koop staan voor 25 Euro.
F-Zero heb ik laatst compleet voor 30 Euro gekocht. Daarvoor ook 1 gekocht voor 12,50, maar die bleek dus met Italiaans doosje en boekje te zijn :( Dus als iemand nog een Italiaanse versie zoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer al een tijd een relatief goedkope Mario Superstar Baseball te vinden (NGC), maar voor minder dan 40 (inc, eBay) zie ik ze niet. Ws nooit populair geweest in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Laatst online: 21:58

ByteDelight

Retro computing is alive!

G-Meister schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:14:
Zijn er nog mensen die op 26 oktober naar het Retro Event gaan in Elst? Kwam toevallig net een advertentie erover tegen op Marktplaats.

http://www.retroevent.org/

Het Programma:
10.00 - 16.00 uur - Spelcomputer beurs , homebrew area en museum:
ZAAL 1+2: Spelcomputer beurs
ZAAL 5: Spelcomputer beurs: internationale gedeelte (bovenverdieping)
ZAAL 6: Spelcomputer museum en Homebrew area (bovenverdieping)
ZAAL 7: Spelcomputer museum en Homebrew area (bovenverdieping)

16.00 - 17.00 - Gratis retro items loterij. Een gratis retro item elke minuut ! Deelname gratis.
16.00 - 18.00: Gelegenheid om in de buurt een hapje/drankje te pakken

Avond programma:
18.00 - 18.30 uur: Zaal geopend
18.30 - 19.00 uur: PRESENTATIE: How to build an arcade machine
19.00 - 19.45 uur: Q&A PANEL met Boys Without Brains (bekend van Hawkeye, Flimbo's Quest, Disposable Hero)
20.00 - 20.30 uur: Q&A PANEL 2
21.00 - 23.00 uur: LIVE ACT ON STAGE - JEROEN TEL (8-bit music legend)
* onder voorbehoud van evt. wijzigingen
Van de week al gepost in dit topic.

Ik ben er, bij de homebrew op de etage, met alles van Sinclair en mn laserharp.
Op de begane grond consoles etc.

Afbeeldingslocatie: http://benophetinternet.nl/hobby/vanmezelf/retroevent2013.jpg

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Even een vraag over de NES console.
Op het moment dat ik de bovenkap eraf gehad heb en deze weer wil monteren op het onderstel kan ik de middelste schroef aan de voorkant niet té strak doen, anders werkt het klik-systeem om de het spel naar beneden te houden niet goed meer.

Hier snap ik vrij weinig van, wat heeft de behuizing te maken met het klik-systeem ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
kaos- schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:17:
Even een vraag over de NES console.
Op het moment dat ik de bovenkap eraf gehad heb en deze weer wil monteren op het onderstel kan ik de middelste schroef aan de voorkant niet té strak doen, anders werkt het klik-systeem om de het spel naar beneden te houden niet goed meer.

Hier snap ik vrij weinig van, wat heeft de behuizing te maken met het klik-systeem ?
Zit het klik-systeem er recht in? Ik weet niet hoever je hem uit elkaar hebt gehaald, maar toen ik heb helemaal uit elkaar had gehaald, had ik het klik-systeem verkeerd er in geschoven en ging het ook niet helemaal goed dicht.

Zo gaat ie er uit:
http://youtu.be/WVWTgHBv4V0?t=4m21s

Precies het omgekeerde doen als je hem terug zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik heb het klik-systeem zelf er nooit uitgehaald. Heb alleen de kap opengemaakt om wat stof te verwijderen (wat er helemaal niet zat, maar dat terzijde). Ook vond ik dat de kap niet helemaal strak op de console zat, dus ik wilde de schroefjes ook tevens even wat strakker aandraaien.
Dit geeft dus problemen met betrekking tot het klik-systeem. Vreemd, want het heeft naar mijn mening niets met elkaar te maken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Gaan er nog mensen naar die beurs zaterdag?

[ Voor 37% gewijzigd door ramoness op 22-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Misschien dat ik naar de beurs ga. Ik zie dat het qua trein redelijk te bereiken valt voor mij (overstappen in Nijmegen) en in Elst lopen naar locatie) als ik dan om half tien vertrek dan ben ik er om half 12.Maar zeker weten doe ik het niet. Ik ben geen die-hard collector en ik heb op dit moment geen idee hoe mijn weekend er uit gaat zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik ga sowieso en ben er ook vrij vroeg.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaLDeViL666
  • Laatst online: 08-09 00:11
Nee, ik wacht nog op de retro beurs die in Schiedam is op 3 november. Is wat dichter bij huis vanaf Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
pfff schiedam is 1 uur en 22 min rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Elst is voor mij ook 1 uur en 16 minuten :)

Ik hou het wel bij Deurne, dat is maar 20 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ramoness schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:56:
pfff schiedam is 1 uur en 22 min rijden..
Nou, dat is echt een behoorlijk stuk rijden zeg!

:N

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
kaos- schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Nou, dat is echt een behoorlijk stuk rijden zeg!

:N
Da's Elst voor mij ook en daarom ga ik ook niet :+. Is maar hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

2 februari is het weer in Deurne te doen!

Ik ben overigens zowel in Elst als Schiedam aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
Apeldoorn is het beste 5 min fietsen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
er is er nooit echt een in de buurt van utrecht ofzo ? dat is zo jammer

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Dr. Retro schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:21:
2 februari is het weer in Deurne te doen!

Ik ben overigens zowel in Elst als Schiedam aanwezig
Hier ook !

Wat gebruik je trouwens om op dit Multi Mega Sega CD titels te spelen (USA) ?
Ik heb slechte ervaringen met een Datel CD-X cartrdige in combinatie met mijn Multi Mega.
Sommige games willen niet booten, en dan heb je ook geen slot meer vrij om een RAM kaart te plaatsen.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik wist niet dat dit topic bestond :-) .
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een n64 en megadrive. Leuk om de reacties hier te lezen, ik ga hoogstwaarschijnlijk ook naar de beurs in Schiedam, is 10 minuten van huis af.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

TheReaLDeViL666 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:00:
Nee, ik wacht nog op de retro beurs die in Schiedam is op 3 november. Is wat dichter bij huis vanaf Rotterdam.
Hier nog 1, eindelijk een keer een beurs die niet helemaal in een gat aan de andere kant van het land zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hahahah voor mij is dat juist omgedraait voor mij is het juist in een gat aan de andere kant van het land :)
Metro2002 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:52:
[...]

Hier nog 1, eindelijk een keer een beurs die niet helemaal in een gat aan de andere kant van het land zit.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Deurne is voor mij het dichtst bij, da's voor mij 57 seconden :p

ik ga overigens ook naar Elst en Schiedam, Schiedam als standhouder. :) Te herkennen aan een Tanooki mario t-shirt.
copywizard schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:29:
er is er nooit echt een in de buurt van utrecht ofzo ? dat is zo jammer
Apeldoorn is het dichtst bij denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Tanuki op 22-10-2013 18:54 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:58:
Elst is voor mij ook 1 uur en 16 minuten :)

Ik hou het wel bij Deurne, dat is maar 20 minuten :)
Denk dat ik in februari ook eens kom kijken in Deurne. Dat is net wat beter te bereiken vanuit Limburg.

Moet alleen de vrouw en kinderen thuislaten, anders wordt het een gigantische fail.

[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 22-10-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Gj1l5ellk9k]

Ok misschien een beetje 'n lang filmpje, maar misschien kunnen jullie me helpen. Probleem: al m'n import discs werken prima, maar één niet. En dat is nou juist diegene die ik heel graag een keer wil spelen! Disc begint 3x heel kort te draaien en stopt daarna. Meer gebeurt er ook niet.

Iemand enig idee? Discs in filmpje zijn beide volledig krasloos.

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 22-10-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ricost schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:46:
[...]

Hier ook !

Wat gebruik je trouwens om op dit Multi Mega Sega CD titels te spelen (USA) ?
Ik heb slechte ervaringen met een Datel CD-X cartrdige in combinatie met mijn Multi Mega.
Sommige games willen niet booten, en dan heb je ook geen slot meer vrij om een RAM kaart te plaatsen.
ik heb geen amerikaanse sega cd games dus geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corrupt bestand op je disc? Heb je geen kras voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Tanooki's verzameling - Met terugwerkende kracht
Ik denk dat we het allemaal wel kennen. Denk dat velen van ons ook zo zijn begonnen als ik.

Je groeit op met een Super Nintendo. Niet die van mij, die van de buren. Ik wou er zo graag een. Maar het mocht niet. Computers waren slecht. We moesten buiten spelen, dat was veel beter. Van computers krijgen we vierkante ogen. Maar enkele keren per jaar gingen we naar de buren. Meestal waren dat verjaardagen. De buren hadden een Super Nintendo. Toen ik daar voor het eerst Super Mario Bros. 3 op speelde was ik verkocht. Wat een leuk spel! Uitdagend, nieuw, steeds dingen ontdekken, steeds verder komen. En Mario was leuk. En wat zag het er allemaal futuristisch uit. Ik wou zelf ook een SNES! Dan kon ik er veel vaker op spelen.

De dagen bleven echter grijs. Er kwam geen spelcomputer in huize Tanooki.

Tot die ene Sinterklaas avond. 5 december 1995. Er stonden een aantal pakjes, een daarvan was een grote, langwerpige kartonnen doos. Heel mooi ingepakt in Sinterklaas papier. Mijn zusje en ik maakten het open. Ik was dolblij! Mijn zusje wat minder, die had er niet zo'n belangstelling voor. Het was een Super Nintendo. En wel de Mario 5 Stars Pack! Op de een of andere manier kan ik me het moment dat ik de doos bekeek nog goed herinneren. De doos was fel rood, glanzend, splinternieuw. Het had iets magisch.

Eindelijk hadden we een eigen Super Nintendo. :) Zelfs ons pap speelde af en toe Mario mee. Mijn zusje speelde ook meer dan ik had verwacht. 

In het begin hadden we alleen Mario. En ook maar één controller. Al snel kochten we een controller erbij. Das toch leuker, met zn tweeën spelen.

Het eerste spel dat we kregen na Mario was Donkey Kong Country 1. Ik kan me nog goed herinneren dat dat de Classics versie was. Rode doos. Donkey Kong was echt geweldig!!! Wat een spel! Helemaal grijs gespeeld. 

Op de een of andere manier keurde mijn moeder het goed. Blijkbaar had ze toch gezien dat spellen als Mario en Donkey Kong Country niet "slecht" waren. Wellicht had dat anders uitgepakt als we Mortal Kombat en Street Fighter hadden gekregen. Wat ik bedoel te zeggen is dat Donkey Kong en Mario super kindvriendelijk en totaal niet geweldadig zijn. Spellen die gewoon mooi in elkaar zitten, een verhaal vertellen. 

Mijn buurjongen had ook een aantal spellen. Natuurlijk Super Mario, maar hij had Mario World niet. Wel had ie ook Mario Kart, ISS Deluxe, Street Racer, Jungle Book, Mortal Kombat, Tiny Toons Buster Busts Loose, asterix. Stuk voor stuk leuke spellen, waarbij op latere leeftijd Mortal Kombat me greep. Ik vond het een erg vet spel en toendertijd hadden we nog geen internet, dus het was echt geweldig als opeens het scherm zwart werd: je had opeens die ene fatality gevonden.

Zelf kregen we later nog The Smurfs, Asterix en Obelix, Donkey Kong Country 2 en 3. Vooral Donkey Kong 3 was ècht subliem. Ik heb me maanden vermaakt met dat spel. Ook eens uitgeleend aan mijn buurjongen die mij daarna opeens belde en zei dat ie me wat moest laten zien. Hij had ontdekt dat je in "the lost world" kon komen door rondjes te varen om stenen. Dat had ie gevonden in de Power Unlimited. Die ging ik vervolgens ook lezen. Ik vond dat een geweldig blad. Zo genoten van al die games, grappige reviews, Mortal Marcel, etc. :p 

Op een gegeven moment kregen vrienden van mij ook een Super Nintendo. Ik ging met een vriend van mij Super Mario World spelen. Mickey Mania ook. Een andere vriend kreeg ook een Super Nintendo en had Super Turrican, Primal Rage, Hulk. Vooral Super Turrican vond ik erg vet. Zijn we uren mee zoet geweest. 

Een andere vriend had een Sega Megadrive. Hoewel ik er geen fan van was - ik had blijkbaar toch een soort van loyaliteit aan Nintendo - heeft ook die console mijn hart gewonnen. Veel Sonic gespeeld, maar ook Jurassic Park, Streets of Rage, Clayfighter, Strider.

Kort nadat ik de Super Nintendo kreeg, kreeg ik een Gameboy Classic. Waar ik in de loop der jaren onder andere Donkey Kong Land, Mortal Kombat, etc op kreeg. Vrienden van mij hadden Mario Land, Tetris, etc.

Een andere vriend kreeg opeens een Super Nintendo en daar ontdekte ik Parodius. Ge-wel-dig spel. Als je het niet kent of nooit hebt gespeeld: nu doen! 

Op een gegeven moment ook nog een Super Gameboy gekregen, waardoor we Gameboy spellen ook op de SNES konden spelen. Ik heb de N64 nooit gekocht. Om de een of andere reden was de drang er niet. 

Jaren later, toen ik een stuk ouder was, begon ik terug te denken aan die tijd. Hoe vet dat was toen, hoe leuk die spellen waren, wat ik nou eigenlijk toch nog heb gemist. Ik wou een Megadrive. Die console had ik zelf nooit. Ik wou er wat spellen bij zodat ik vooruit kon.

Toen heb ik voor 100 gulden van mijn zakgeld een Megadrive gekocht met 25 spellen. Daar zaten een hoop spellen bij die ik volgens mij niet eens heb gespeeld. Maar een hele hoop wel. Op een gegeven moment kwam ik een N64 tegen met 20 spellen, waaronder Yoshi's  Story, Mario 64, Donkey Kong 64, Diddy Kong Racing, Mario Kart 64, etc. Om de een of andere reden snapte ik Mario 64 niet. Dat heb ik later hersteld toen ik hem speelde op de PSP, waardoor ik niet snapte dat ik hem toen niet snapte.

Uiteindelijk vond ik het zonde dat ik, in geval van de N64 spellen, alles los had. Ik wou ook wel de doosjes erbij. En ik wou eigenlijk ook wel mijn SNES spellen met doosje. En ook wel de spellen die ik vroeger speelde maar zelf niet had. En de spellen die ik zelf had, maar waar het doosje van weggegooid was, compleet maken. En ik wou ook nog wel een NES.

Ik verkocht de losse N64 games met bizar veel winst. Vervolgens kocht ik wat andere dingen.
Het begon met een stapeltje. Een boxed NES Action Set, een boxed Megadrive 1, een boxed Mario 5 Stars Pack. Dat stapeltje werd 2 stapels. We kennen allemaal het vervolg... Langzamerhand ging ik echt verzamelen. Lotjes kopen op marktplaats, veel verkopen, de games die ik vroeger had hield ik, de rest verkocht ik.

Als ik toen had geweten dat ik nu de spellen had willen houden en meer complete games had willen verzamelen (buiten die die ik vroeger had), had ik nu meer spellen gehad denk ik. Ik ben pas een paar maanden geleden begonnen met "alles" te verzamelen. Voornamelijk de spellen die leuk zijn, die de moeite waard zijn, die speciaal zijn, etc. Maar ook spellen die goedkoop en netjes zijn laat ik niet liggen. Ik zal nooit een sportspel kopen, tenzij deze in een leuk lotje zit.

Op een gegeven moment vind je leuke deals. Deals die je onthoudt, die je bij blijven. Super goede deals, bijv. een doos CIB SNES games voor 20 euro. Je komt in contact met mensen die spullen hebben liggen waarvan zij de waarde niet kennen.

Na verloop van tijd komen er zon 3 pakketten per dag binnen. Met periodes worden er 10 per week weer verstuurd.

Je ontdekt winkels waar nog oude voorraad staat. Je legt contacten met mensen die jou aan games kunnen helpen voor leuke prijzen. Je koopt oude voorraden op, je ontdekt die ene bizar zeldzame titel die je zojuist kocht voor 2,50. Je reist half Nederland af met de studenten ov chipkaart om lotjes op te halen, je gaat handelen in copyboxen, je ontdekt de hele wereld van verzamelen en wordt zelf opgezogen in het wereldje. 

En dan is het vandaag. De verzameling is groter dan verwacht, de ruimte is veel minder dan gehoopt, maar ook dat was verwacht. Echter, ik kan mijn spullen niet mooi uitstallen. Daar is echt geen ruimte voor. Ook heb ik nooit vanaf het begin foto's gemaakt of zo. 

Zo ongeveer nu is het moment dat ik dat dus wel moet gaan doen: ik moet alles in dozen gaan doen, zodat ik deze kan opstapelen om de ruimte beter te kunnen benutten. Dat leek me dan ook een mooie reden om die foto's hier te delen. :) Het zijn dus geen overzichtsfoto's, maar foto's van elk item individueel. 

Als allereerste ben ik nu bezig met de spellen in normaal formaat. Dus normale grootte SNES, Gameboy, N64, etc. Die staan dan nu ook online.

https://www.dropbox.com/sh/sr25mir2so93t79/9pDnp1N-8W

Ik breid dit mapje steeds verder uit en zal hier regelmatig posten wat er nu weer nieuw bij staat. De items met een verhaal zal ik apart posten, ik vind het juist leuk om die verhalen te delen. Hoe ik er aan ben gekomen, de meest gekke deals, etc.

Bij de spellen die er nu staan heb ik vast ook wel verhalen, maar om die allemaal in een keer te posten. Laten we het erop houden dat dit een valse start is en dat die later nog goed wordt gemaakt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Hier is het "vroegah" begonnen met *trommelgeroffel* een Philips videopac G7000. Met o.a. happelaar, en houwelen Henkie. Op een dag na het vele mindless buttonbashen (waren erg jong) bleken de buttons niet zo heel lang meer vast te zitten. De palletjes onder de buttons werkten gelukkig nog dus het spelen ging vrolijk door, het bashen moest alleen iets gerichter gebeuren, maar het kon. Tot moeders besloot dat de buttons wel met secondelijm vastgelijmd zouden kunnen worden. Toen lijmde ze ook het palletje voorgoed vast en waren de joysticks onbruikbaar. De Videopac verdween boven in een kast. En ik miste em...

Het duurde niet heel erg lang dat ik op een dag (voor mijn verjaardag) aan het rond snuffelen was in m'n ouders kast. En ik zag bovenaan in de kast een doos met sterretjes liggen die daar niet hoorde. Het bleek later een NES clone te zijn. Er zaten ingebouwde spellen in, ongeveer 20. Die van mij had o.a. duckhunt, bomberman, antartic adventure, ice climbers, adventure island mappy, circus charlie en popeye. En na een poosje begon mijn vader al zwarte tape over de doorgesleten controller kabels heen te rollen, tot op de aders lagen ze bloot compleet doorgesleten. Al snel bleek één controller niet meer te redden ( mede door de soldeer skills van mijn vader, want die braait zo maar wat aan elkaar). Ergens rond die tijd kwam ik ook veel bij een klasgenootje die een Megadrive had waar de graphics veel mooier op waren. Zelfs de controllers waren ook zoveel mooier hahaha. Op een gegeven moment begon mijn NES clone het te begeven, de powerbutton ging steeds stroever en veerde niet meer terug. En de logge adapter begaf het op een gegeven moment na de zoveelste ontmoeting met de tegel vloer, einde oefening dus. Mijn vader huurde voor een poosje een NES bij de videotheek. Met adventure island 2 en dat was echt GEWELDIG want daar kon je op dino's vliegen!

Jaren later kwam ik de Videopac tegen op zolder. En ik kon het niet laten om hem niet aan te sluiten, ondanks de controllers. Ik moest en zou een keer nog die games "zien". Maar er gebeurde niets, de Videopac was na al die jaren alleen op zolder.. overleden. En daar lagen alle videopac games met hun prachtige art op de doosjes, wat een nostalgie en geen manier meer om ze te spelen. Al snel ging ik op zoek naar een Videopac op marktplaats. Ik heb er één gekocht van iemand uit Friesland en notabene nog onder rembours laten opsturen ook nog. M'n vader snapte er niets van en keek vol ongeloof toen ik de doos “oude rommel” uitpakte in de woonkamer. Maar wat was het heerlijk om weer eens die games te spelen en wat waren ze ruk als je niet meer de fantasie hebt van een klein kind.... De eenvoud van deze games was iets te groot...

Even daarna besloot ik dus een zelfde NES clone te gaan zoeken op marktplaats. Kwam er al snel achter dat ze in china niet op elke clone dezelfde games hadden gezet dus ik was enigszins teleurgesteld om niet de classics terug te vinden die ik verwacht had. Kort na de aanschaf van de clone nes, kocht ik een echte Nintendo NES mét adventure island 1 die ik hééél graag weer wilde spelen, gewoon op cart. Ook omdat ik mijn zoektocht naar een exacte clone van mijn overleden nes clone (wat een zin) gestaakt had. Later ben ik alle games gaan terug kopen op de NES die toen ook op de clone zaten en kwam er achter dat sommige titels nooit op de NES waren uitgekomen in Europa. Ook kocht ik games die ik vroeger speelde op de MSX.

Ik heb nu over de 50 nes games dus ik heb wat overgecompenseerd voor de titels die ik niet aan kon schaffen en ik vroeger wel had op de nes clone. En mijn interesse in Sega is nooit weggegaan sinds ik de megadrive voor de eerste keer in actie zag. Later was ik ook benieuwd naar de andere consoles van Sega. Maar ook naar andere fabrikanten en eigenlijk alles kon bemachtigen voor een redelijke prijs. Ik heb zelfs een poosje NES clones gespaard, maar al snel moesten ze het veld ruimen voor “echte” consoles en ik was de brakke kwaliteit van die dingen helemaal beu. Ik heb games om te spelen dus meeste cart only, consoles boxed . Helaas is mijn "nieuwe" Videopac overigens wéér overleden. Moet weer op zoek dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Mooie verhalen. Bij mij begon het met een atari 2600. Erg leuk als je klein bent maar de spellen waren natuurlijk nog primitief. Eigenlijk zakte langzaam mijn intresse in videogames weg.

Totdat......er (wel x aantal jaar later) ineens een reclame voor een nes voorbij kwam. Dat was zo waanzinnige stap vooruit. En helemaal als je dan opeens Super mario speelt, geniaal. Er was alleen een probleem, de spellen waren zo duur. Zelfs voor een vreselijk verwend ventje als ik was, bleef het toch maar bij een handjevol spellen (ok misschien viel het mee t.o.v. van 'alleen maar mario en dk', maar qua variatie en tijd matchte het niet met mijn wensen :P ).

Toen kwam ik opeens bij een vriendje/kennis met een C64. Hoezo weinig games? Honderden! En zo onder het mom van 'een computer voor school' kwam er ook een c64. Voor kwaliteit de nes voor kwantiteit de c64. In die tijd maakte ik ook kennis met de gaming magazines. Eerst het niet geheel neutrale Club Nintendo, daarna engels mags en hoog spel. En dan lees je wat er allemaal nog meer is. De hobby is daarna nooit meer over gegaan.
Vandaar doorgegroeid naar snes en amiga (en wat waren daar super veel leuke games voor, echt de gouden eeuwe van gaming). Daarna ook ingestapt in Sega, later ook Sony en MS. De amiga 'evolved' into pc, en hoewel ik geen grote fan (meer) ben van typische pc genres als fps en rts, blijven daar natuurlijk ook genoeg goede games te vinden. Bioshock wil ik ECHT gespeeld hebben, en star craft 2 is ook iets wat ik graag is serieus zou willen doen. Etc. etc. etc.

Niet echt de verzamel drang zoals velen hier, maar wil eigenlijk wel zoveel mogelijk goede spellen kunnen spelen. En dan het liefst wel legaal.
Door diverse verantwoordelijkheden helaas niet meer de tijd beschikbaar die ik eraan zou willen besteden, maar misschien als mijn zoon iets ouder is project zolder eindelijk is echt goed in gang zetten:
Een comfy bank en dan een mooie retro hoek, goede gaming pc, die gelijk back up monitor bied voor current gen hd geweld. En misschien een mooie Mame arcade cab, alhoewel ik dan eigenlijk net zo lief mijn pc koppel aan mijn oude tv en zo speel, geef niet zo veel om 'de echte' ervaing, it's all about the fun :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Vandaag maar even de Atari 1040ST aangesloten en geprobeerd.
Hij werkt, maar alleen de powerknop van het scherm blijft niet hangen waardoor je deze ingedrukt moet houden. Nog geen zin om hem open te maken om wellicht te repareren.
Aan de andere kant, ik ga hem toch hier of op Marktplaats zetten.
Zit eigenlijk weinig bij. 2 spellen en een joystick en muis.

Daarnaast heb ik nog op zolder een Atari 2600 (denk ik) staan, maar die ga ik wel houden denk ik zo.
Zit zoveel meuk bij viel me op. Van kastjes met cijfer toetsen en wellicht meerdere Atari's tot controllers met draaiknop. En best wel wat spellen.
Alleen bekijken of alles werkt is nog geen tijd voor. En geen plek omdat de rest van de zolder nog een zooi is. :P

Het is geen Atari, maar een Colecovision met voor zover ik kan zien alle uitbreidingen waardoor deze ook Atari 2600 spellen draait. Dat is nog eens een mooi iets. schijnt ook mooier te zijn dan de grafische kracht van de Atari 2600 en de Intellivision.

Wikipedia: ColecoVision

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 23-10-2013 14:03 ]

Pagina: 1 ... 93 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod