GTA VI - All aboard the hype train!!
stom stom stom

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
omgerekend met verzendkosten 98 euro.Sir_Hendro schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:01:
met inlay bedoel je die witte kartonnehouder in de doos? Mits de deal goed geprijsd was zou ik hem dan gewoon zelf maken. Tenzij je echt de orginele wil natuurlijk.
Tja voor dat bedrag mag het wel compleet zijn.
[ Voor 93% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-09-2010 12:21 ]
Nee, het is een dun plastic doorzichtig doosje waar net de game in de doos in past.Sir_Hendro schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:26:
Bedoel je van die VHS dozen met een cartridge inlay? Of die universal game box of hoe dat ding ook mag heten. Ik zou zelf voor goedkope VHS dozen gaan en dan zelf er een kartonnetje in liggen. VHS dozen zijn alleen wel erg lastig te vinden (ook op het internet)
Edit: Gevonden op E-bay

[ Voor 16% gewijzigd door beatle op 21-09-2010 12:29 ]
Die kan je beter kopen via Nintendoage. Dezelfde gast die ze op eBay aanbied biedt ze daar ook aan voor minderbeatle schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:19:
[...]
Nee, het is een dun plastic doorzichtig doosje waar net de game in de doos in past.
Edit: Gevonden op E-bay
[afbeelding]

Linkje? Ken de site wel, maar ik kan de hoesjes daar niet vinden!Gr0wLiThE schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:39:
[...]
Die kan je beter kopen via Nintendoage. Dezelfde gast die ze op eBay aanbied biedt ze daar ook aan voor minder
http://www.google.com/sea...kOPyKqcsP&ved=0CBsQrQIwAAbeatle schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:28:
[...]
Linkje? Ken de site wel, maar ik kan de hoesjes daar niet vinden!
http://www.metroid-database.com/sm/SMGuide.pdf
Players Guide als PDFje.
Ben nu begonnen aan Zelda 3 (JAP) is ook weer een tijdje geleden...
Weet iemand trouwens of het te doen is om Mario RPG of Mother (Earthbound) uit te spelen in het Japans? Deze spellen kosten niks voor de Super Famicom, maar de USA versies vind ik het geld niet waard (ben toch een JAP collector).
The Legend Will Never Die
Verwijderd
Mario is qua RPG niet echt ingewikkeld, je zel alleen het verhaal missen.GOUDSBS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:30:
Heb Super Metroid (JAP) gisteren uitgespeeld binnen 3 uur en 19 minuten met 70% aan items. Niet slecht denk ik zo, was toch ruim 10 jaar geleden dat ik het spel had gespeeldHad geen guides gebruikt en had wat stomme fouten gemaakt in Norfiar, maar men volgende run wordt toch onder de 3 uur voor de beste ending
http://www.metroid-database.com/sm/SMGuide.pdf
Players Guide als PDFje.
Ben nu begonnen aan Zelda 3 (JAP) is ook weer een tijdje geleden...
Weet iemand trouwens of het te doen is om Mario RPG of Mother (Earthbound) uit te spelen in het Japans? Deze spellen kosten niks voor de Super Famicom, maar de USA versies vind ik het geld niet waard (ben toch een JAP collector).
(Foto's volgen binnenkort
[ Voor 23% gewijzigd door Tanuki op 22-09-2010 09:00 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ons eerst lekker maken en dan nog moeten wachten op de foto's D:
Krijg binnenkort ook nog dit boardje binnen voor men arcade;
YouTube: Bucky O'Hare Konami 4-players arcade game -Not MAME-
Bucky O'Hare
Da's toch het mooisteHotFix schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:02:
Hoe durf je l0c4lh0st!?!
Ons eerst lekker maken en dan nog moeten wachten op de foto's D:
Maar goed, ik krijg dus een demopod
Maar hij moet nog bezorgd worden, de winkel komt 'm zelf brengen met de bus

Dus vandaar nog geen foto.
[ Voor 4% gewijzigd door Tanuki op 23-09-2010 10:51 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Das wel een erg lieve winkel
Is het er eentje van de oude grijs brick/fat gameboy?
Ik weet wel waar er toevallig nog eentje te koop staat voor <100 euro. Van een brick grijze GameBoy. Heb nog getwijfeld of ik hem mee zou nemen maar dinnetje vond dat ik geen plek hadSir_Hendro schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:17:
WTF?!
Das wel een erg lieve winkel![]()

This space is occupied
Zelfde probleem hier. Uitmaken die handel!Collaborator schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:42:
[...]
Ik weet wel waar er toevallig nog eentje te koop staat voor <100 euro. Van een brick grijze GameBoy. Heb nog getwijfeld of ik hem mee zou nemen maar dinnetje vond dat ik geen plek had
Aangezien het een goed spel is, vind ik het een goeie deal.
Zit er trouwens iets van saven in Zelda 2? Of is het gewoon de NES constant aan laten staan?
Lose all three lives and select "Save." Or you can pause the game and press Up+A on the second controller and select "Save."
En niet vergeten de resetknp ingedrukt te houden tijdens het uitzettenSir_Hendro schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:32:
Zelda 2 kun je schijnbaar zo opslaan:
[...]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ja!Sir_Hendro schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:17:
WTF?!
Das wel een erg lieve winkel![]()

Het is zo'n ding dat ongeveer 2 meter hoog is, waar je op kan gaan staan en dan kan je er op spelen
Zit geen Gameboy bij, maarja, dat regelen we zelf wel
[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 23-09-2010 23:48 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-09-2010 08:28 ]
@MrJey; neem aan dat je ff Super Metroid gaat spelen? Ben benieuwd naar je runtime + %
Uhu, de walljump heb ik inmiddels al dik onder de knie.GOUDSBS schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:23:
@MrJey; neem aan dat je ff Super Metroid gaat spelen? Ben benieuwd naar je runtime + %
Ik sta er met mn ZX Spectrum spul inclusief laserharp!!
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Dan zie ik je volgende week wel!bverstee schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:37:
Volgende week is de Bonami retrospelcomputerdag weer in Apeldoorn.
Ik sta er met mn ZX Spectrum spul inclusief laserharp!!

Zo een SEGA DC demo pod zou ik erg graag in de woonkamer willen
Ik heb me gelukkig kunnen beheersen
Game Over heet dat winkeltje volgens mij. Zal binnenkort daar ook even kijkendied_laughing schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:21:
Vandaag nog even rond gekeken in een winkeltje in Amsterdam, vlakbij centraal station.
Ik heb me gelukkig kunnen beheersen
Tijd voor een retro-GoT-meet? Wss ben ik er namelijk ookMichael Knight schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:45:
[...]
Dan zie ik je volgende week wel!
[ Voor 26% gewijzigd door tafkaw op 26-09-2010 00:08 ]
Cool!!!Gr0wLiThE schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:07:
[...]
Tijd voor een retro-GoT-meet? Wss ben ik er namelijk ook
Kom effe bij mn stand kijken!! Leuk om kennis te maken
Lijkt me leuk andere tweakers te ontmoeten! Misschien afspreken dat we iets herkenbaars aandoen? Tweaker-gear bijvoorbeeld?
Ik vraag me wel af wat er zoal word aangeboden op de verkoop daar. Als daar toevallig een DC demopod staat
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
zal wel wat kosten denk ik.Sir_Hendro schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:51:
Wouw deze vind ik echt mooi:
[afbeelding]
Zo een SEGA DC demo pod zou ik erg graag in de woonkamer willen
Trouwens,misschien dat iemand dit weet:
Weet iemand of je dit soor kasten die je ook van de XBox hebt/had ergens kunt bestellen en wat de prijzen zijn of is het alleen maar demo materiaal voor winkels?
http://link.marktplaats.nl/381433239Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:48:
[...]
zal wel wat kosten denk ik.
Trouwens,misschien dat iemand dit weet:
Weet iemand of je dit soor kasten die je ook van de XBox hebt/had ergens kunt bestellen en wat de prijzen zijn of is het alleen maar demo materiaal voor winkels?
W00t!! Als ik het geld had en geen relatie dan zou ik hem meteen kopen
Die herken ik. Dat is de verontrustende zucht en de boze blik bij elk pakketje wat binnenkomtVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:06:
geld is eerder het probleem zucht gewoon kopen als de vrouw het ziet is het al te laat
Nou die van mij zal vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben om zo een lelijk geval in het huis te plaatsen. Dat ik er uberhaupt geld aan zou uitgeven. Ze zou dat ding meteen om straat zetten geloof ik.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:06:
geld is eerder het probleem zucht gewoon kopen als de vrouw het ziet is het al te laat

Verwijderd
Vaak is het zo dat het vervoer het grootste probleem is.
Bij mij is het verzendkosten + bijkomende kosten; bloemetje, uit eten, avondje musicalGr0wLiThE schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:41:
[...]
Die herken ik. Dat is de verontrustende zucht en de boze blik bij elk pakketje wat binnenkomt

En toch voel ik me dan nog schuldig, hoe krijgt ze het voorelkaar

[ Voor 9% gewijzigd door Ingelogd op 28-09-2010 09:46 ]
Haha.. ik woon helaas nog thuis hier zijn het m'n ouders met zulke reacties.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:06:
"Weer zo'n spelleke?"

Alles wat iets met games/randapparatuur/consoles/controllers te maken heeft krijgt de titel "spelleke" hier.
Stom eigenlijk, dat wanneer iemand het niet verzameld zich er ook helemaal niet in kan verplaatsen, lijkt vooral met retro consoles heel erg het geval. Mensen snappen er niets van als je erover begint.
Herkenning +1Gr0wLiThE schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:41:
[...]
Die herken ik. Dat is de verontrustende zucht en de boze blik bij elk pakketje wat binnenkomt
Prachtig, elke keer weer. Ze kan inmiddels al aan mijn schuldige blik zien hoeveel het gekost heeft tot een tientje precies

This space is occupied

Anders ga ik net zo hard terug zeiken over ieder tafeltje, vaas of wat dan ook voor decoratief object dat ze meebrengt.
//edit
Ik bedoelde natuurlijk schoenen en sieraden, teminste voor de meeste dames dan...
Vrouw:
Hey schat kijk mijn nieuwe hakken
Man:
Alweer nieuwe hakken? Daarvan heb je er al meer dan 20

Man:
Hey schat kijk mijn nieuw spelletje voor de Atari 2600
Vrouw:
Alweer een nieuw spel? Daarvan heb je er al meer dan 20

[ Voor 41% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-09-2010 11:22 ]
Dit is bij ons wel de balans geworden. Ik zeur er niet over dat ik bij kabouter piggelmee en de herfstbladeren aan tafel zit met geurige kaarsjes, en zij zeurt niet over mijn verzamelwoedeSir_Hendro schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:53:
Anders ga ik net zo hard terug zeiken over ieder tafeltje, vaas of wat dan ook voor decoratief object dat ze meebrengt.
Verwijderd
Inderdaad moeilijk te bepalen. De reeks demopods die nu op marktplaats staat, zijn dat de juiste prijzen? Je komt ook wel eens lege pods tegen (zonder console of tv) die rond de 75 euro liggen. Om het dan terug origineel te krijgen (tv) is natuurlijk moeilijk. Maar voor die ps2 vraag hij over de 300 euro, zou hij dat aan die prijs kwijt geraken?l0c4lh0st schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:43:
Er zijn geen vaste prijzen voor. Het is wat de koper ervoor vraagt, hoe snel jij 'm op kan halen, etc. etc.
Vaak is het zo dat het vervoer het grootste probleem is.
This space is occupied
Door de komst van een baby heb ik mijn vriendin beloofd om m'n collectie nog wat verder in te krimpen (sommige kennen me waarschijnlijk nog van m'n "sega-sale"). Wegens plaatsgebrek (en toegegeven de centjes zijn ook welkom) ga ik dus alle spullen die ik niet/weinig gebruik te koop aanbieden, ben ik hier onlangs aan begonnen... check m'n sig even, ik vermoed dat er wel wat items tussen zitten die jullie kunnen bekoren ;-)
Echter door terug zo intens met de collectie bezig geweest te zijn (sorteren/testen/opnieuw inlezen) is het virus ook terug aangewakkerd, zij het in beperkte maten :-) M'n laatste 2 aankopen dateren dan ook van 3 dagen geleden:
- Lemmings (boxed & compleet) voor de snes
- Master System Converter 2 (tja... ik had blijkbaar toch nog wat Sega spul achtergehouden
Er staan ook weer wat items in m'n Ebay watchlist, maar enkel dingen die ik zeker zal/wil gebruiken... beloofd
M'n gameroom heeft intussen ook een kleine metamorfose ondergaan, waar ik voordien 2 hobbykamers had (games & modelbouw) is dit nu gereduceerd naar 1... volgens mijn vriendin heeft het kind ook recht op een eigen kamer
Good to be Back!
Graag dus weer ontopic.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Mee eens, tenzij er foto's van de vrouwen bij geplaatst worden.psychoclown schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:42:
[mbr]De gemoedelijke sfeer in dit topic is hartstikke gezellig maar toch wil ik jullie er even op wijzen dat het wel de bedoeling is dat er over (retro) consoles gepraat wordt en niet over elkaars vriendin/vrouw.
Graag dus weer ontopic.[/]
On-topic: wat is normale prijs voor een snes? Moet die nog hebben om alle Nintendo consoles te hebben.
Die zijn meestal aan de dure kant, heb voor de mijne (inc 2 controllers) 25 euro betaald. Gewoon in redelijke staat, verder niks niet boxed ofzo. Op marktplaats zijn ze meestal iets duurder heb ik het idee.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
On-topic: wat is normale prijs voor een snes? Moet die nog hebben om alle Nintendo consoles te hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Charly op 01-10-2010 12:00 ]
Rond de 20/25 euro? Ze zijn echter wel vaak verkleurd voor die prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Mee eens, tenzij er foto's van de vrouwen bij geplaatst worden.
- NES
- Snes
(- N64) twijfelgeval
- Sega Multi Mega
- Xbox
& een Telenet Digicorder
Kan er iemand mij vertellen wat het beste beeldsignaal is dat elk van deze consoles kan geven (eventueel na modden)? Ook ben ik dan nog op zoek naar een betaalbare deftige scartswitch (met volledige RGB ondersteuning) die bij voorkeur automatisch tussen de verschillende ingangen schakelt. Want wanneer ik nu bv de Xbox en de Snes op zo een simpel scartblokje (met 3 ingangen) hang blijkt de Xbox het geluid van de snes te blokkeren (met de Xbox uitgeschakeld uiteraard).
Goeie deal? Vast ^^
[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 01-10-2010 16:54 ]
Ik gebruik zelf een scart switch van het merk Quintro. Deze heeft gewoon RGB-ondersteuning en een stuk of 5 RGB-scartingangen. Het is ook een actief kastje, dus je moet hem aansluiten op 230V. Als ik jou was zou ik eens op Quintro intypen op marktplaats en kijken wat dat oplevert.Bruiser schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:26:
Nu ik bezig ben met het herschikken/herinstalleren van de gameroom wil ik ook graag m'n consoles met de best mogelijke beeldkwaliteit aansluiten, ik heb hier een "oude" Sony 50Hz tv staan die RGB via scart aanneemt. De consoles/apparatuur die aangesloten moeten worden:
- NES
- Snes
(- N64) twijfelgeval
- Sega Multi Mega
- Xbox
& een Telenet Digicorder
Kan er iemand mij vertellen wat het beste beeldsignaal is dat elk van deze consoles kan geven (eventueel na modden)? Ook ben ik dan nog op zoek naar een betaalbare deftige scartswitch (met volledige RGB ondersteuning) die bij voorkeur automatisch tussen de verschillende ingangen schakelt. Want wanneer ik nu bv de Xbox en de Snes op zo een simpel scartblokje (met 3 ingangen) hang blijkt de Xbox het geluid van de snes te blokkeren (met de Xbox uitgeschakeld uiteraard).
De N64 ondersteunt geen RGB, dus gewoon lekker aansluiten met tulp.
Heb intussen een beetje aan het rondkijken geweest, als ik het goed heb:
Ondersteunen geen rgb: NES
Kunnen rgb uitsturen na mod: N64 (heb al een bericht gestuurd met de vraag of er een DIY beschikbaar is)
Ondersteunen standaard rgb: Snes, MultiMega, Xbox
Voor de Xbox heb ik een component kabel liggen van Monstercable (3 + 2 cinch), maar component = rgb? Ik dacht van wel maar ben niet zeker. Bovendien lijken de scart switchen die ik tot nu toe gezien enkel scart/s-video/composiet aansluitingen te hebben...
Voor zowel de Snes als de MultiMega heb ik op Ebay rgb kabels kunnen vinden met stereo doorvoer. Lijken mij enkel wat goedkoop om echt goed te zijn?
Edit: deze "multiscart switch" lijkt mij wel wat maar enkel beschikbaar in UK? Kan er hier in België niet 1-2-3 iets over vinden...
[ Voor 10% gewijzigd door Bruiser op 02-10-2010 01:30 ]
Zo'n scart-switch kost helaas nou eenmaal wat geld overigens. Ik heb mijn Quintro voor 15 euro van marktplaats gehaald, waar ik dan wel geluk mee heb gehad. Je moet het overigens wel zo zien: je betaalt voor wat je krijgt. Een scart-switch van 10 euro geeft natuurlijk een veel slechter beeld dan eentje van 50 euro. Ik zou zeggen: laat de prijs niet teveel uitmaken, want het is een eenmalige aankoop en je zult er plezier van hebben.
Eh? De N64 past vrijwel altijd anti aliasing toe, omdat het een hardware feature is. Vandaar dat het beeld een beetje blurry look heeft, zelfs als hij via rgb aangesloten is.danielkraak schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:45:
Volgens mij was inderdaad niet elke N64 RGB te modden en als je het deed dan zag je nog steeds geen verschil, omdat de N64 geen anti-aliasing toepast. Het is de moeite dus ook gewoon niet waard.
De xbox, snes en multimega kun je op rgb aansluiten.
Er is btw ook een (FRA) NES met RGB uitgang
Dan zal deze "RGB"-kabel voor deze prijs zeker geen echte RGB-kabel zijn?Bruiser schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:02:
Quintro blijkt geen goedkoop merk te zijn, op marktplaats helaas geen resultaten...
Heb intussen een beetje aan het rondkijken geweest, als ik het goed heb:
Ondersteunen geen rgb: NES
Kunnen rgb uitsturen na mod: N64 (heb al een bericht gestuurd met de vraag of er een DIY beschikbaar is)
Ondersteunen standaard rgb: Snes, MultiMega, Xbox
Voor de Xbox heb ik een component kabel liggen van Monstercable (3 + 2 cinch), maar component = rgb? Ik dacht van wel maar ben niet zeker. Bovendien lijken de scart switchen die ik tot nu toe gezien enkel scart/s-video/composiet aansluitingen te hebben...
Voor zowel de Snes als de MultiMega heb ik op Ebay rgb kabels kunnen vinden met stereo doorvoer. Lijken mij enkel wat goedkoop om echt goed te zijn?
Edit: deze "multiscart switch" lijkt mij wel wat maar enkel beschikbaar in UK? Kan er hier in België niet 1-2-3 iets over vinden...
Je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de war.DCFreak schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:06:
[...]
Eh? De N64 past vrijwel altijd anti aliasing toe, omdat het een hardware feature is. Vandaar dat het beeld een beetje blurry look heeft, zelfs als hij via rgb aangesloten is.
50% Van de vragen hier gaat trouwens altijd over hoe je je consoles het best kunt aansluiten. Ik denk daot het hoogtijd wordt om dit eens in de startpost op te gaan nemen, want het wordt een beetje bizar eigenlijk.
Ik zal dan zelf wel even een korte samenvatting geven welke kabels je moet gebruiken:
Bij een oude beeldbuis haal je met een RGB-scartkabel de hoogste kwaliteitbeeld. Je TV moet dan wel RGB ondersteunen.
Wat is scart nou eigenlijk:
Scart is een aansluiting voor op de TV waarover veel verschillende signalen verstuurd kunnen worden. Zo kan er bijvoorbeeld Composite (de vertrouwde tulp-aansluiting) en RGB. Vandaar ook het grote aantal pinnetjes die een Scart-aansluiting heeft.
Er zijn weleens scartkabels voor de N64 die zogenaamd RGB hebben: De N64 kan composite uitzenden. Een scartkabel kan ook dit signaal overdragen. Die N64-kabel is dus een soort van oplichting, waarbij gebruik gemaakt wordt van het feit dat mensen niet weten dat een scartkabel niet alleen voor RGB-signaal bedoeld is. Over deze scartkabel wordt dus gewoon nog steeds Compositesignaal verstuurd en is dus niks beter dan gewoon van die standaardtulpaansluitingen.
Hieronder nog even een plaatje van de pinout van een scartaansluiting, waarop je kunt zien dat er aansluitingen zijn voor Red, Green en Blue en voor Composite.

Ik heb niet het idee dat er veel reclame voor is gemaakt maar de echte liefhebbers zullen het vast wel ergens opgepikt hebben.
Als ik het dus goed begrijp kun je bij de snes/multimega gewoon een geschikte rgb kabel aansluiten en je hebt onmiddelijk rgb signaal? Geen andere modificaties nodig aan de consoles zelf?
De snes kan in ieder geval standaard RGB-signaal versturen. De Multimega denk ik ook wel, want de MegaDrive kan het ook standaard.Bruiser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:33:
Die Franse NES heeft ook geen echte rgb kwaliteit, zou naar wat ik gelezen heb afgeleid zijn van het composiet signaal, dus eigenlijk composiet kwaliteit over rgb...
Als ik het dus goed begrijp kun je bij de snes/multimega gewoon een geschikte rgb kabel aansluiten en je hebt onmiddelijk rgb signaal? Geen andere modificaties nodig aan de consoles zelf?
De N64 stuurt dus geen RGB uit?danielkraak schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:09:
Scart is een aansluiting voor op de TV waarover veel verschillende signalen verstuurd kunnen worden. Zo kan er bijvoorbeeld Composite (de vertrouwde tulp-aansluiting) en RGB. Vandaar ook het grote aantal pinnetjes die een Scart-aansluiting heeft.
Er zijn weleens scartkabels voor de N64 die zogenaamd RGB hebben: De N64 kan composite uitzenden. Een scartkabel kan ook dit signaal overdragen. Die N64-kabel is dus een soort van oplichting, waarbij gebruik gemaakt wordt van het feit dat mensen niet weten dat een scartkabel niet alleen voor RGB-signaal bedoeld is. Over deze scartkabel wordt dus gewoon nog steeds Compositesignaal verstuurd en is dus niks beter dan gewoon van die standaardtulpaansluitingen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dank jedanielkraak schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:09:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de war.
50% Van de vragen hier gaat trouwens altijd over hoe je je consoles het best kunt aansluiten. Ik denk daot het hoogtijd wordt om dit eens in de startpost op te gaan nemen, want het wordt een beetje bizar eigenlijk.
Ik zal dan zelf wel even een korte samenvatting geven welke kabels je moet gebruiken:
Bij een oude beeldbuis haal je met een RGB-scartkabel de hoogste kwaliteitbeeld. Je TV moet dan wel RGB ondersteunen.
Hieronder nog even een plaatje van de pinout van een scartaansluiting, waarop je kunt zien dat er aansluitingen zijn voor Red, Green en Blue en voor Composite.
[afbeelding]

Deze panorama en de kwaliteit in het algemeen van deze foto vind ik wat tegenvallen. Maar ja, veel kijk plezier
[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 03-10-2010 18:44 ]
Ik heb zelf net deze voor een schappelijk prijsje besteldOrian schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:29:
[...]
Dank je. Maar eens even kijken of er nog ergens voor een schappelijk prijsje een RGB kabel voor de cube te krijgen is.
Die is jammer genoeg niet te gebruiken voor een PAL snes...Rave17 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:06:
[...]
Ik heb zelf net deze voor een schappelijk prijsje besteldIk gebruik hem dan wel voor mijn SNES, maar je kan hem ook voor de gamecube gebruiken
Een Europese snes vind die condensators die erin zitten niet leuk, een NTSC snes kan er dan weer wel mee overweg had ik gelezen.
Hmm, daar heb ik helemaal niet meer over nagedachtBruiser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:32:
[...]
Die is jammer genoeg niet te gebruiken voor een PAL snes...
Een Europese snes vind die condensators die erin zitten niet leuk, een NTSC snes kan er dan weer wel mee overweg had ik gelezen.

Edit: toch lijkt een SCART-kabel voor een NTSC-SNES wel weer een vreemde eend in de bijt. Het lijkt mij namelijk niet logisch dat deze voor een NTSC-SNES worden uitgebracht.
En anders moet ik maar even controleren of de kabel volgens onderstaand schema is opgebouwd

Bron
[ Voor 32% gewijzigd door Robino op 03-10-2010 16:56 ]
Ik heb hier een originele GC RGB kabel liggen (NIB), deze dacht ik te gebruiken om de snes aan te sluiten maar dit werkt dus niet, en om nu een splinternieuwe originele kabel te gaan modden... hmm. Ik heb dus zo een goedkoop kabeltje van Ebay gehaald (juist besteld):: deze & deze voor de MultiMega. Beide bij dezelfde verkoper, makkelijk :-)
Ben curieus of het verschil te zien zal zijn...
Net terugPhilip J. Dijkstra schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:00:
Gaan er van hier nog veel mensen morgen (zondag) naar de retrobeurs in Apeldoorn?
Ik heb niet het idee dat er veel reclame voor is gemaakt maar de echte liefhebbers zullen het vast wel ergens opgepikt hebben.
Ik ben behoorlijk blij met mijn aankopen, hoewel het niet de beste deals zijn geweest allemaal en het me toch erg veel heeft gekost.
Mijn aanwinsten:
Een Nintendo Scope met ontvanger en Scope 6 spellen
Megaman X voor de Snes
Een japanse Chrono Trigger, waar ik bijna direct achterna kwam dat het een famicom en dus japanse editie was (impulsaankoop, iemand interesse?
Zelda voor de Super Nintendo
Zelda 1 voor de NES
Mega Bomberman
ennnnnnn
Secrets of Mana voor de super nintendo
Overigens wel behoorlijk duur, maar het doosje is in topconditie, hij is nooit gebruikt.
Ik kwam niet om te kopen
HotFix schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:38:
Iemand anders geweest? Dan kan je je vast de man met de laserharp herinneren
Ik filmde, dus sta er zelf niet op. Er zijn wel veel foto's, video's en zelfs geluidsopnamen en interviews (radiozenders) gemaakt, van zowel de laserharp als de rest van beurs, dus er zal nog wel meer verschijnen.
Zie ook Laserharp ala Jean Michel Jarre en http://www.benophetinternet.nl/hobby voor meer info.
Ik vind het zeer de moeite waard: er is naast Bonami in Nederland bijna nergens anders nog gelegenheid om vrijuit dit soort met dit soort hobbies bezig te zijn.
Overigens is iedereen die aan wil schuiven met retro-computers of consoles welkom! Voor 8 euro voor een tafel hoef je dat niet te laten. Kijk daarvoor even op de site van Bonami.
Kijken is natuurlijk ook leuk: ongelooflijk veel retro-spul.
Dus als je dit topic veel raadpleegt, dien je ook zeker Bonami eens aan te doen!
Een video van vandaag die al op Youtube te vinden is (beetje kort nog):
YouTube: Bonami Spelcomputer Dag 03-10-2010, Apeldoorn 1
Ze hebben tegenwoordig ook 'open huis' in hun 'retro-console-kasteel':
YouTube: Bonami SpelComputer Museum
http://www.bonami-spelcomputer-museum.nl/
Best wel jammer, want we zouden met drie man komen. Hebben ze me niet in dank afgenomen (zou ook rijden..). Maargoed, de volgende keer komen we dus zeker.. die filmpjes zijn wel een kwelling nu hoor
http://cgi.ebay.nl/SNES-G...ng_RL&hash=item3361547342Sh0ckTr00per schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:22:
Ik was er wel om wat te kopen maar kon niet echt iets vinden wat in mijn budget paste. Daarna nog wel de hele beurs afgestruind voor Thomas the Tank Engine voor de SNES maar helaas werden mijn zoon en ik aangekeken alsof we ze zagen vliegen.Geen verkoper die er uberhaupt van gehoord had.
Ik zat meer aan deze te denken, en dan zeggen dat hij er niet mee mag spelen omdat hij nu nog gesealed is en het is zonde hem open te maken
YouTube: Bonami Retro Spelcomputer Beurs; Presentatie Videopac Service Test cartridge
YouTube: Bonami Spelcomputer Dag 03-10-2010, Apeldoorn 2
YouTube: Bonami Retro Spelcomputer Beurs; Presentatie Videopac Service Test cartridge (Hey! mijn muziek op de achtergrond, ja van Jarre dan..)
YouTube: Bonami Spelcomputer Dag 03-10-2010, Apeldoorn 4
YouTube: Bonami Retro Spelcomputer Beurs; Sinclair Lasersharp Project gedemonstreerd door Ben Versteeg (Dat ben ik dus, met die laserharp)
YouTube: Bonami Retro Spelcomputer Beurs; Presentatie Vectrex spellen Colorclash Slime en V-hockey
En een videootje dat ik zelf gemaakt heb:
YouTube: Laserharp presented on Bonami 2010
[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 04-10-2010 22:06 ]
Verwijderd
Jet Force Gemini (N64) compleet voor 10,-
Vertical Force, V-Tetris & Kemco Baseball (Virtual Boy) (15 p/stuk)
Nes->Famicom adapter met bootleg (?) Mickey Mouse game 15,-
Vriendin had daarnaast DKC 2 voor 15 euro compleet weten te halen alsmede een SFC->Snes converter voor 12 euro.
Goede prijzen voor zeldzame waar, I like it.
M'n "mini-tower-of-power" is (bijna) compleet: MultiMega + 32X + Master System Converter 2
Nu nog een MD2 stroomadapter scoren en ik kan eindelijk m'n 32X testen
En dan deze combi met de bestelde rgb kabel aansluiten
Terranigma
Secret of Mana
First samurai
Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod