Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Doosje van MK is gewoon origineel, hij heeft het alleen een beetje vaag gemaakt met Photoshop ofzo. In zijn omschrijving geeft hij het spel aan als Mor.... :) Wat PromoX aangeeft, spel is gebanned en je zal wel op je vingers getikt kunnen worden als je het spel verkoopt.... moet er zelf wel een beetje om lachen eigenlijk.

Ben blij dat wij alle spellen in volle glorie kunnen spelen... zonder groen bloed bijvoorbeeld in Carmageddon :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Viperke schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:31:
[...]

Zie je echt vaak dat het stukje plastic waar de doosjes mee in het rek hangen eraf is. Voor mij gaat het dan al meteen over. Wil geen kapotte doosjes in mijn collectie.
Ik heb die er allemaal afgesneden een paar jaar terug, omdat ze anders niet meer in mijn kast pasten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Over het algemeen zijn die doosjes van de Mega Drive en Master System ook gewoon van bijzonder slechte kwaliteit. Die hangtabs (Loc4lh0st ;) ) die "breken" (het is meer scheuren door de dunheid van het materiaal) ook gewoon vanzelf zo´n beetje af, alsof ze ervoor bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Nou ja beter dan de SNES die ik spaar. Allemaal karton dus het gaat bijna hoe dan ook achteruit, zeker als je ook nog eens de boekjes er in laat. Misschien had ik wel liever dat de SNES doosjes van plastic waren :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend DS kwijt dus maar weer eens de GBC gespeeld. Was een stuk leuker. Speelde Pkmn Pinball, met ingebouwd Rumble pak. Verrassend genoeg werkte dat erg goed. Verbaase me ook dat er speech in die game zat, ook al was het niet veel. Had ik niet eerder bij een GB(C) game gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Die hang tabs zijn er ook voor bedoeld om eraf te breken... Puur om in de winkel op te hangen en thuis mogen ze eraf... Geen problemen met de duurzaamheid van MD doosjes. De SNES doosjes lijken me inderdaad een drama. Bordkarton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij braken ze die 'hangtabs' van de MD cart hoesjes er bij de free record shop en bij de Bartsmit er standaard af toen er tijd omdat ze naar verloop van tijd toch wel af braken en voor rotzooi zorgde in de schappen.

Als je 'onbeschadigde' hoesjes wilde moest je toch echt naar de speciaal zaken zoals Ro-disc toe. Net zoals je in Nederland geen gesealde games kon vinden bij grote winkels, want deze haalde altijd de cart uit de hoes tegen diefstal. Of je bestelde een specifiek spel, dan werd ie wel in seal gelaten, want dan hoefde die niet het rack in.

Vandaar dat je niet veel MD games zal vinden in NL met de 'hang tab' er nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik heb eigenlijk een vraag aan de retro community hier.
Mijn sega dreamcast heeft het bekende "blijft om tijd en datum vragen bij opstarten" probleem :)
Nu heb ik een mod gelezen om dit te repareren hier: http://khromov.wordpress....ry-replacement-mod-2xaaa/

Alleen kan ik die mod zelf niet uitvoeren, is er hier iemand voor me die tegen een kleine vergoeding deze mod voor me uit wilt voeren? DM me maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Tot nu toe zijn al mijn Mega Drive spellen voorzien van een tab :D
Behalve Sonic&Knuckles, die is van karton. Wat me op het volgende onderwerp brengt:

Wie heeft &%$@ de beslissing genomen om karton te gebruiken, terwijl alle andere MD spellen in een mooie plastic doos zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
de 32x games zitten ook in karton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:32
HotFix schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:26:
Zijn er mensen die naar de Bonami gaan? :)
Denk dat ik wel weer even ga kijken aangezien het een thuis feestje is ;) Heb alleen niet echt wat nodig nog....dus zal wel weer bepakt en bezakt thuis komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

NoToXxiCc schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:05:
Ik heb eigenlijk een vraag aan de retro community hier.
Mijn sega dreamcast heeft het bekende "blijft om tijd en datum vragen bij opstarten" probleem :)
Nu heb ik een mod gelezen om dit te repareren hier: http://khromov.wordpress....ry-replacement-mod-2xaaa/

Alleen kan ik die mod zelf niet uitvoeren, is er hier iemand voor me die tegen een kleine vergoeding deze mod voor me uit wilt voeren? DM me maar :D
Batterijen solderen, lijkt me geen mod voor mij... Waarom soldeer je er niet gewoon een nieuw plat batterijtje aan? Daar zitten tenminste pootjes aan, lekker makkelijk.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:19:
Dit weekend DS kwijt dus maar weer eens de GBC gespeeld. Was een stuk leuker. Speelde Pkmn Pinball, met ingebouwd Rumble pak. Verrassend genoeg werkte dat erg goed. Verbaase me ook dat er speech in die game zat, ook al was het niet veel. Had ik niet eerder bij een GB(C) game gehoord.
Genoeg games met speech.. mijn eerste game met speech was RoboCop op de gameboy. (en die is al vrij oud :*) "thank you for your cooperation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
Sp33dFr34k schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:15:
[...]
Batterijen solderen, lijkt me geen mod voor mij... Waarom soldeer je er niet gewoon een nieuw plat batterijtje aan? Daar zitten tenminste pootjes aan, lekker makkelijk.
Omdat ik niet kan solderen :) Misschien wil jij een plat rechargeable batterijtje monteren/solderen of het probleem gewoon in het algemeen verhelpen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

NoToXxiCc schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:57:
[...]

Omdat ik niet kan solderen :) Misschien wil jij een plat rechargeable batterijtje monteren/solderen of het probleem gewoon in het algemeen verhelpen? :D
Ik wil het best voor je solderen, maar als je hier niet in de buurt komt wordt dat een duur grapje met de post... Je kent vast wel iemand die met een soldeerbout overweg kan toch? :) Voor het goede batterijtje kun je Richard het beste eens mailen, daar heb ik er een tijdje geleden eentje van gekocht, die weet wel waar ze te krijgen zijn.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vuikie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:36:

Vandaar dat je niet veel MD games zal vinden in NL met de 'hang tab' er nog aan.
Helemaal niet mee eens, 99,9% van de MD games hebben gewoon nog een hangtab, zelfs in NL.
HotFix schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:52:
Tot nu toe zijn al mijn Mega Drive spellen voorzien van een tab :D
Behalve Sonic&Knuckles, die is van karton.
Die heeft wel een hangtab, alleen die is van karton :)
Sp33dFr34k schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:20:
[...]

Ik wil het best voor je solderen, maar als je hier niet in de buurt komt wordt dat een duur grapje met de post... Je kent vast wel iemand die met een soldeerbout overweg kan toch? :) Voor het goede batterijtje kun je Richard het beste eens mailen, daar heb ik er een tijdje geleden eentje van gekocht, die weet wel waar ze te krijgen zijn.
Ik ben er mee gestopt om via T.Net batterijen tegen inkoopprijs als vriendendienst te regelen. Ik ben het meer dan zat om me constant te moeten verdedigen tegen keuzes van modjes over vraag/aanbod binnen dit topic (want ik zie een hoop andere mensen hier ook roepen: "Bedankt persoon X, ik heb jouw huppeldepup overgenomen") Ik probeer de communitie alhier te helpen zonder ook maar enige winst. Is een tijdje zelfs zo gek geweest dat ik voor verzendkosten van E6,75+kosten batterijtjes DC's voorzag van nieuwe batterij zonder enig winstoogmerk, maar wel risico van verzenden op me nam. Of nog erger: Gratis spullen aanbod aan "de communitie" die weg zijn gehaald.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
Richard schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:01:
[...]

Helemaal niet mee eens, 99,9% van de MD games hebben gewoon nog een hangtab, zelfs in NL.

[...]

Die heeft wel een hangtab, alleen die is van karton :)
Nou, jouw'n 99,9% klopt ook NIET :/

Ik heb op Marktplaats eens gekeken en ik geef toe dat mijn 'niet veel' mss wat overdreven was. Maar als ik Marktplaats als leidraad mag nemen(mag dat???) Dat dan de verhouding een beetje op 50%+ ligt. Nu zal ik gelijk ook maar weer toegeven dat ook dat lastig is te bepalen omdat vaak de foto's zo worden genomen dat je net niet kan zien of de beruchte 'hang tab' er nu nog wel of niet aan zit. Zeker als er meerdere spellen tegelijk aan worden geboden en gespreid over een oppervlakte worden gefotografeerd.

maar dit is dan puur mijn €0,0002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
Sp33dFr34k schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:20:
[...]

Ik wil best de 2x post betalen, maar aangezien Richard geen batterijtjes meer verkoopt (ook niet via DM Richard?) zit ik nu dus met een dreamcast die de hele tijd vraagt om tijd en datum bij opstarten.
En ik ken inderdaad niemand die met een soldeerbout om kan gaan en ook in mijn buurt woont.

Jammer ;( Als niemand anders nog een oplossing weet dan zal ik me er maar bij moeten neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd in Nederland geen gebruikt gemaakt van de hangtabs....deze waren voor de franse winkels.

YouTube: GameStore www . RetroGameFreak . com MTS staat trouwens mijn gamecollectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 11:54
NoToXxiCc schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:30:
[...]

Ik wil best de 2x post betalen, maar aangezien Richard geen batterijtjes meer verkoopt (ook niet via DM Richard?) zit ik nu dus met een dreamcast die de hele tijd vraagt om tijd en datum bij opstarten.
En ik ken inderdaad niemand die met een soldeerbout om kan gaan en ook in mijn buurt woont.

Jammer ;( Als niemand anders nog een oplossing weet dan zal ik me er maar bij moeten neerleggen.
Soldeerboutje kopen en zelf doen? Zo duur zijn die dingen niet.
Eventueel eerst een beetje oefenen. En je kan die knoopcel volgens mij ook door 2 AA's vervangen. Die kan je dan in zo'n houdertje doen, dan hoef je ook niet op de batterij te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
Charly schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:47:
[...]

Soldeerboutje kopen en zelf doen? Zo duur zijn die dingen niet.
Eventueel eerst een beetje oefenen. En je kan die knoopcel volgens mij ook door 2 AA's vervangen. Die kan je dan in zo'n houdertje doen, dan hoef je ook niet op de batterij te solderen.
Ik weet eigenlijk niet wat voor een houdertje je bedoelt, kun je er misschien een plaatje van posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:46:
Er werd in Nederland geen gebruikt gemaakt van de hangtabs....deze waren voor de franse winkels.

YouTube: GameStore www . RetroGameFreak . com MTS staat trouwens mijn gamecollectie.
Niet normaal hoeveel jij hebt.
Hoeveel tijd besteed je aan verzamelen per week, om op zo'n aantal te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Erwinvz1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:00:
[...]

Niet normaal hoeveel jij hebt.
Hoeveel tijd besteed je aan verzamelen per week, om op zo'n aantal te komen?
Met een webwinkel erbij voor de inkomsten is het natuurlijk gewoon handel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 11:54
NoToXxiCc schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:47:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat voor een houdertje je bedoelt, kun je er misschien een plaatje van posten? :)
Zo iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.minute-man.com/acatalog/PHILMOREbh321-P.jpg

Waar je gewoon de snoertjes aan kan solderen... alleen ff kijken hoe / of het past. Maar volgens mij heb je vrij veel ruimte in die behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Charly schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:55:
[...]

Zo iets:

[afbeelding]

Waar je gewoon de snoertjes aan kan solderen... alleen ff kijken hoe / of het past. Maar volgens mij heb je vrij veel ruimte in die behuizing.
Dat zou idd ook een mooie oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Sp33dFr34k schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:49:
[...]

Dat zou idd ook een mooie oplossing zijn :)
Door het gepraat over de batterij vandaag ook de DC uit elkaar gehaald en een batterij besteld. Gewoon de CR2032 Lithium oplaadbaar met soldeerpootjes er aan. 5,50 bij farnell.com

Morgen komt hij binnen en dan even kijken of het lukt. Genoeg ruimte op het printje en tevens is het printje helemaal los te halen door de flat- en spanningskabel los te maken. Wat ik wel zie is dat hij 'doorgesoldeerd' is, dus aan beide kanten en druppel soldeer. Iemand die hier problemen mee heeft gehad? Ik heb wel zo'n tin-pompje dus verwacht dat het wel gaat lukken!

Degene die erin zit kon ik ook bestellenn, was echter een special en moest dan voor 200 euro batterijen afnemen :-) gezien hij wel weer een jaar of 10 mee zal gaan denk ik niet dat ik ze op krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:48

Ontzettend leuk filmpje, maar wel wat even positieve tips:
- Ten eerst, Heel leuk! Heb vroegeer wel eens wat besteld op je website.
- Wat me echt opviel is dat je alle boxed consoles op 1 hoop in n opbergruimte heb staan. Ik snap best dat je geen plek meer hebt, maar doe ff iets fatsoenlijks van folie eromheen. Je klanten zullen dit waarderen en de waarde zal goed blijven omdat de dozen niet kunnen beschadigen.
- Post even een fatsoenlijke beschrijving bij je YouTube filmpje!! Word je ook sneller populair, goed voor jezelf!!
- Goed dat je overal een foto van maakt bij al je producten op je website. Probeer een mooie achtergrondafbeelding/plaat te maken met je eigen logo. Dat rode op de achterkant ziet er niet uit. Tevens mag je website ook wel wat strakker worden, misschien in de toekomst?
- Jammer van je engels, probeer dit te verbeteren!

Nogmaals, leuk filmpje!

[ Voor 18% gewijzigd door ThinClientQ op 01-09-2010 22:38 ]

• HotFix
Zo jezus @ retrogamefreak
Wat voor werk heb je dat je zo'n collectie hebt, naast de winkel zelf :p

Eigenlijk is zo'n collectie alleen maar ontmoedigend :') Zelf kom ik daar nevernooitniet in de buurt, dusja, I'd better stop

*not*

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:19:
De Texas Instruments TI/99 had een speech module en Parsec maakte daar goed gebruik van.

1982, Mijn eerste game <3

• walterg

Heb jij ook een paar Atari Deluxe Joysticks gehaald bij de Intertoys toen ze de dump in gingen?

Er zat een hardnekkig oranje stickertje op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hehe, retrogamefreak in het retrotopic op GoT.. geweldig! :)

Heb ook al een aantal keer bij je besteld. Leuk om te zien hoe je het allemaal hebt weggezet in je nieuwe crib :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een Sega Megadrive maar heb geen idee hoe de switch exact werkt....heb er helaas geen handleiding bij gehad. (is daar overigens nog aan te komen?)
Ik maak geen gebruik van analoog tv, dat heb is niet ingesteld.

Begrijp ik het goed dat ik de schakelaar in het midden moet zetten?

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/2487/segaswitch.jpg

Op mijn Plasma heb ik een antenne aansluiting, zou het dan sowieso moeten werken?
Verder ben ik 100 zenders bij langs gegaan maar het is me tot dusver nog niet gelukt om beeld te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Handmatig kanaal 36 instellen.. je kunt evt ook rechtstreeks een antennesnoer vanaf de megadrive in je tv stoppen.

gebruik je die switch, dan moet ie op computer (das de console namelijk). tv is voor de televisiezenders vanaf de antenne-ingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:37:
Handmatig kanaal 36 instellen.. je kunt evt ook rechtstreeks een antennesnoer vanaf de megadrive in je tv stoppen.

gebruik je die switch, dan moet ie op computer (das de console namelijk). tv is voor de televisiezenders vanaf de antenne-ingang :)
Bedankt voor je nuttige info!
Dichter dan dat ik door de 'storing/ruis' het titelscherm wat kon zien en Sega zag staan ben ik nog niet geweest.

Maar het lijkt me niet te lukken....
Ik zoek overigens via 'handmatige analoge fijn afstemming'.

Zou het mogelijk zijn dat het echt niet gaat werken op mijn Plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Beeld over de RF unit blijft altijd van mindere kwaliteit. Als het goed is kan je ook via een speciale kabel composite video of beter zelfs, een RGB scart kabel krijgen.

Wat de RF betreft:
- RF unit aansluiten op de Mega Drive.
- Coax tussen TV en TV out van de RF leggen.
- Coax die vanuit de muur komt in de antenna aansluiting prikken.
- TV kijken? zet de RF op TV. Gamen op de Mega Drive? Zet hem op Computer.
- Wanneer de console is ingeschakeld op een willekeurig kanaal handmatig of automatisch zoeken naar de juiste frequentie.

De RF hoort ook prima te werken op een plasma ja. Alleen blijt het beeld van een RF toevoer niet echt mooi.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De mega drive 1 heeft een vrij standaard DIN aansluiting, een composite kabel zou niet moeilijk te vinden moeten zijn.

Toch raad ik je aan om voor een RGB kabel te gaan. Duurder maar de kwaliteit is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
De persoon van wie ik mijn Mega Drive 2 had overgekocht had zelf het ding gemod, waardoor er composiet aansluitingen op zitten :D
Geeft inderdaad een veel betere kwaliteit geluid en beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb gisteren nog wat retro gescoord op een vlooienmarkt in de stad.

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/new_games_sep_2k10.jpg

Alles samen voor 25,-

Super Mario World heeft zoals je ziet een beschadigde sticker en de game zelf in de cartridge was scheef naar binnen gedrukt omdat hij waarschijnlijk door de vorige eigenaar hardhandig in de SNES werd gezet. Ik heb de catridge dus open geschroefd om de game weer recht in de omhulsel te zetten. Werkt nu uitstekend :)

[ Voor 49% gewijzigd door Sir_Hendro op 05-09-2010 11:59 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:47:
De mega drive 1 heeft een vrij standaard DIN aansluiting, een composite kabel zou niet moeilijk te vinden moeten zijn.

Toch raad ik je aan om voor een RGB kabel te gaan. Duurder maar de kwaliteit is veel beter.
Bedankt voor alle hulp allen!

Ik ben uiteraard eens gaan zoeken op Ebay en kwam het volgende tegen:

ClicK

Of

ClicK

En tot slot, de duurste van allemaal:

ClicK

Heb ik hier ook geluid bij?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Noax

Yes, bij scart en RGB wordt het geluid samen met het videosignaal via hetzelfde kabeltje naar de tv gepompt. RGB geeft zoals gezegd een betere videokwaliteit dan scart, maar je tv moet het wel ondersteunen. Is dat niet zo en je gebruikt een RGB-kabel, dan krijg je ook gewoon beeld en geluid, maar wel van scart-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:04:
@ Noax

Yes, bij scart en RGB wordt het geluid samen met het videosignaal via hetzelfde kabeltje naar de tv gepompt. RGB geeft zoals gezegd een betere videokwaliteit dan scart, maar je tv moet het wel ondersteunen. Is dat niet zo en je gebruikt een RGB-kabel, dan krijg je ook gewoon beeld en geluid, maar wel van scart-kwaliteit.
Ik ben in het bezit van een Plasma met behoorlijk wat aansluitmogelijkheden.
Welke van de drie 'ClicK-opties' die ik boven jouw post heb geplaatst is eigenlijk het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGB is absoluut het beste, waarmee optie nummer 2 afvalt. Overigens zie ik ook dat dat een mono-kabeltje is. Dan krijg je dus geen stereo-geluid en dat is helemaal zonde. Komt nog bij dat die redelijk prijzig is voor een gewoon scart-kabeltje.

De derde van die drie lijkt technisch gezien de beste kabel, maar ik vind hem persoonlijk veel te duur. Dan liever een goedkopere zoeken. Vreemd genoeg staat bij dat eerste kabeltje dat het een scart-kabel is, maar volgens mij is het een RGB-kabel..... als dat zo is, dan is dat de beste om te kopen.

EDIT: Of je kunt voor deze gaan. Paar cent duurder, maar wel (volgens de titel althans) een echte RGB-kabel en daarmee de beste koop ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:18:
RGB is absoluut het beste, waarmee optie nummer 2 afvalt. Overigens zie ik ook dat dat een mono-kabeltje is. Dan krijg je dus geen stereo-geluid en dat is helemaal zonde. Komt nog bij dat die redelijk prijzig is voor een gewoon scart-kabeltje.

De derde van die drie lijkt technisch gezien de beste kabel, maar ik vind hem persoonlijk veel te duur. Dan liever een goedkopere zoeken. Vreemd genoeg staat bij dat eerste kabeltje dat het een scart-kabel is, maar volgens mij is het een RGB-kabel..... als dat zo is, dan is dat de beste om te kopen.

EDIT: Of je kunt voor deze gaan. Paar cent duurder, maar wel (volgens de titel althans) een echte RGB-kabel en daarmee de beste koop ;)
Bedankt voor alle info!!
Komt deze kabel niet heel dicht bij die dure oplossing in de buurt?

ClicK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp zijn uitleg over dat extra audio-plugje niet echt. Met een standaard RGB-snoer heb je mono-geluid en daarom zit er een extra audio-jack aan voor stereo? Dat lijkt mij dikke onzin, maar ik kan het mis hebben.

Als het wel zo is dat de standaard din-plug alleen mono-geluid kan doorgeven, dan zou ik die kabel nemen boven andere kabels. Zo niet, dan nog lijkt het me een prima kabel maar zonder meerwaarde boven andere kabels.

Je hebt wel een Mega Drive 1 hoop ik? Op een Mega Drive 2 werkt deze niet, staat in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:55:
Ik begrijp zijn uitleg over dat extra audio-plugje niet echt. Met een standaard RGB-snoer heb je mono-geluid en daarom zit er een extra audio-jack aan voor stereo? Dat lijkt mij dikke onzin, maar ik kan het mis hebben.

Als het wel zo is dat de standaard din-plug alleen mono-geluid kan doorgeven, dan zou ik die kabel nemen boven andere kabels. Zo niet, dan nog lijkt het me een prima kabel maar zonder meerwaarde boven andere kabels.

Je hebt wel een Mega Drive 1 hoop ik? Op een Mega Drive 2 werkt deze niet, staat in de advertentie.
Ik heb had de hele uitleg m.b.t. dat extra audio-plugje niet eens gelezen.....
Maar het zou inderdaad (onzin) verkooppraat kunnen zijn.

Ben in het bezit van een Sega Megadrive 1.

Nogmaals, dank voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:40:
[...]

Ik heb had de hele uitleg m.b.t. dat extra audio-plugje niet eens gelezen.....
Maar het zou inderdaad (onzin) verkooppraat kunnen zijn.

Ben in het bezit van een Sega Megadrive 1.

Nogmaals, dank voor alle hulp!
De Sega Megadrive 1 levert mono geluid aan je TV via de DIN plug. Dat is in ieder geval waar.

Nu weet ik alleen niet wat die koptelefoon uitgang voor op de Megadrive levert.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
l0c4lh0st schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:37:
[...]

De Sega Megadrive 1 levert mono geluid aan je TV via de DIN plug. Dat is in ieder geval waar.

Nu weet ik alleen niet wat die koptelefoon uitgang voor op de Megadrive levert.
Die levert stereo geluid. Vandaar ook het extra kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar sluit je dat kabeltje dan precies op aan?

Thnx voor de hulp beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Vandaag het boek History of Nintendo binnen gekregen. Ziet er erg mooi uit!

Voor mensen die ook geïnteresseerd zijn: http://pixnlovepublishing.com/topic/index.html

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:18:
Waar sluit je dat kabeltje dan precies op aan?

Thnx voor de hulp beiden!
Op de voorkant van de Megadrive 1, die een jack output heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:02:
[...]

Op de voorkant van de Megadrive 1, die een jack output heeft...
Thnx, dat had ik echt nooit zelf bedacht.
Verder dan dat het voor een hoofdtelefoon te gebruiken zou zijn, was ik niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Wat is dat nou mensen, is de retro een beetje dood?? _o_

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
l0c4lh0st schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:14:
Wat is dat nou mensen, is de retro een beetje dood?? _o_
Bij mij niet, de DC met nieuwe batterij wordt zoveel gebruikt dat er geen tijd is om het topic te lezen (niet dat er de afgelopen dagen wat te lezen is, maargoed)

Zag trouwens in een e-mail van Nintendo een (25ste verjaardag controller voor Mario) langskomen voor de WII, een SNES controller voor de Wii zegmaar. Had je dacht ik al in japan, nu ook hier in de Club Nintendo shop (heb alleen geen 7000 punten).

Club Nintendo brengt mij op het volgende retro punt: wie spaart deze tijdschrfiten, de DE Club Nintendo extra en magazine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mario controller 25 jaar? show me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
beatle schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:42:
[...]

Bij mij niet, de DC met nieuwe batterij wordt zoveel gebruikt dat er geen tijd is om het topic te lezen (niet dat er de afgelopen dagen wat te lezen is, maargoed)

Zag trouwens in een e-mail van Nintendo een (25ste verjaardag controller voor Mario) langskomen voor de WII, een SNES controller voor de Wii zegmaar. Had je dacht ik al in japan, nu ook hier in de Club Nintendo shop (heb alleen geen 7000 punten).

Club Nintendo brengt mij op het volgende retro punt: wie spaart deze tijdschrfiten, de DE Club Nintendo extra en magazine?
IK! Maar ze zijn vrijwel onbetaalbaar...

Ze gaan meestal voor meer dan 5 euro per stuk... Da's duur verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Lampuhkap schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:52:
mario controller 25 jaar? show me :D
http://www.nintendo.nl/NO...stars_catalogue_5823.html

En dan de Wii Super NES Traditionele Controller van 7000 punten :)

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 09:13
Weet iemand of dit de juiste bit is om een eerste gen. Gameboy mee open te maken? Of kent iemand een fatsoenlijke schroevendraaier? Ik heb er al een 1.4mm horlogeschroevendraaier opgezet, die past wel maar daar kan ik niet genoeg kracht op zetten. Ik heb een beetje last van corrosie in het batterijklepje en bij de cartridgepoort en wil dat even goed schoonmaken.

Alvast bedankt!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:34:
Weet iemand of dit de juiste bit is om een eerste gen. Gameboy mee open te maken? Of kent iemand een fatsoenlijke schroevendraaier? Ik heb er al een 1.4mm horlogeschroevendraaier opgezet, die past wel maar daar kan ik niet genoeg kracht op zetten. Ik heb een beetje last van corrosie in het batterijklepje en bij de cartridgepoort en wil dat even goed schoonmaken.

Alvast bedankt!
Is niet de juiste bit, veel te grote maat!
Verder ligt er aan welke gen GB je hebt, want ik heb zelf een hele vroege met normale kruiskop schroefjes.

20*350ZO45°

• Sh0ckTr00per
Dat vermoeden had ik al. Er staan vijf verschillende, maar allemaal met dezelfde frontsize.

Het gaat om deze;

Afbeeldingslocatie: http://www.shocktrooper.nl/images/gameboy_original.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 16-09-2010 07:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:31:
[...]

Bedankt voor alle hulp allen!

Ik ben uiteraard eens gaan zoeken op Ebay en kwam het volgende tegen:

ClicK

Of

ClicK

En tot slot, de duurste van allemaal:

ClicK

Heb ik hier ook geluid bij?
Ontezettend bedankt voor de linkjes. Ik kan er ook wat mee. :)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit is niet de plek om je spul te koop aan te bieden of hier vragen over te stellen.

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 16-09-2010 16:42 ]

• Robino
souljah1h schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:53:
[...]

http://www.nintendo.nl/NO...stars_catalogue_5823.html

En dan de Wii Super NES Traditionele Controller van 7000 punten :)
Ja die is erg leuk. Ik ben benieuwd in hoeverre hij daadwerkelijk overeenkomt met een SNES-controller. Hopelijk brengen ze hem (dan wel gelimiteerd) ook nog gewoon uit in de winkel :Y

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Damn, er staan weer vette dingen in de Nintendo store! :D

Die SNES controller en geluidskubus lijken me wel wat :)

Wie heeft er sterren over? Of weet iemand of zoiets ergens anders te koop is? Ik kom lang niet aan die 7000... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Sp33dFr34k op 15-09-2010 19:03 ]

• Lampuhkap
@ Sp33dFr34k:

Hoe koop je die controllers? Hoe kom je aan die punten?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die sterren zitten bij de games, maar ik heb bijna geen games waar zo'n kaartje bij zit. Van de 25 misschien 5 ofzo, ben ze niet allemaal doorgegaan. Je krijgt ook sterren als je je Wii/DS registreert maarja...

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En dan moet je die sterren ook nog eens binnen een jaar gebruiken... :F

Verwijderd

Hoeveel sterrren krijg je voor een Wii/DS game?

Verwijderd

hemiparo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:52:
Is er niet een site die gespecialiseerd is op in- en verkoop van retro games?
kijk eens op http://forum.palrocks.nl/. Is voornamelijk voor NES/Snes, maar alle andere spellen/systemen kun je er ook op het forum te koop aanbieden. Het zijn daar bijna allemaal verzamelaars, dus je kunt er een redelijke prijs voor verwachten.

• Robino
Sp33dFr34k schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:08:
Die sterren zitten bij de games, maar ik heb bijna geen games waar zo'n kaartje bij zit. Van de 25 misschien 5 ofzo, ben ze niet allemaal doorgegaan. Je krijgt ook sterren als je je Wii/DS registreert maarja...
Volgens mij was het 250 sterren voor het registreren van één DS 8)7

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zoals ik in het Wii ervaringen topic al gepost had: Er zijn ook convertors/adapters waarmee je ook je SNES controllers aan je Wii remote kunt koppelen, waarna ze functioneren als Classic Controllers.
Mocht je toch per se deze willen kopen; op Ebay heb ik al een aantal mensen gevonden die sterrencards verkopen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Robino
MaximusTG schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:33:
Zoals ik in het Wii ervaringen topic al gepost had: Er zijn ook convertors/adapters waarmee je ook je SNES controllers aan je Wii remote kunt koppelen, waarna ze functioneren als Classic Controllers.
Mocht je toch per se deze willen kopen; op Ebay heb ik al een aantal mensen gevonden die sterrencards verkopen.
Ik zat juist eerder aan het omgekeerde te denken: een nieuwe officiële Wii SNES-controller gebruiken voor een SNES :+

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

Rave17 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:54:
[...]

Volgens mij was het 250 sterren voor het registreren van één DS 8)7
500

2 weken geleden nog gedaan.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
MaximusTG schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:33:
Mjah... dan moet het je wel lukken om 2x hetzelfde spel te registreren. Ik kreeg van m'n ouders hun kraskaart van Super Mario Kart Wii (ze sparen die sterren toch niet) en had deze zelf al reeds geregistreerd, maar kon 'm mooi niet voor een 2e keer registreren ;(

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat is het probleem juist, je kunt niet 2x hetzelfde spel registreren anders was het makkelijk te doen via eBay... Jammer.. :'(

• Tanuki
  • Niet online
Heeft iemand een linkje naar sterren cards?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb gister al iets doorgestuurd naar je mattie, maar daar kom je niet ver mee omdat het allemaal dezelfde spellen zijn...

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Laten we het weer ontopic houde, (retro) consoles.
De discussie over sterrenpunten van Nintendo horen hier niet thuis.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Tanuki
  • Niet online
Reacties op een modactie graag via DM en niet in een topic bespreken.

[ Voor 92% gewijzigd door psychoclown op 19-09-2010 12:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:49:
[...]

Ontezettend bedankt voor de linkjes. Ik kan er ook wat mee. :)
Ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt, mijn scart-aankoop heeft geen oplossing kunnen brengen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die scart/ rgb kabels voor de MegaDrive betreft; ik heb deze gekocht. Werkt als een trein en geeft heel mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Laatst online: 26-08 18:47
Ik wil een SNES ombouwen zodat ik er ook US spellen mee kan spelen en tussen 50 en 60 hertz kan wisselen.

Weet iemand waar je weerstandjes en kleine switches kan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Electronica speciaalzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Aero schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:02:
Ik wil een SNES ombouwen zodat ik er ook US spellen mee kan spelen en tussen 50 en 60 hertz kan wisselen.

Weet iemand waar je weerstandjes en kleine switches kan kopen? :)
SNES ombouwen. Ga je dan de behuizing van de games af halen of ga je de behuizing van je SNES verzagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb ze inderdaad ook gewoon bij een electroniczaak in de stad gehaald, gewoon wat winkels afgaan, zal er zeker eentje zijn die iets heeft. Het is niet echt speciaal spul namelijk.

Anyways, waarom niet gewoon een (FX) converter gebruiken voor US games? Kun je net zoveel mee spelen en je hoeft je SNES niet te vernaggelen. Die 50/60Hz switch is wel een verademing, zeker doen...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=u5fuG78qoNM]

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-09-2010 20:51 ]

• Aero
  • Laatst online: 26-08 18:47
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:38:
[...]

SNES ombouwen. Ga je dan de behuizing van de games af halen of ga je de behuizing van je SNES verzagen?
Ik zie dat ik het verkeerd heb neergezet. Ik heb een amerikaanse SNES die ik wil ombouwen. Die kon ik voor een paar euro krijgen van iemand. Hierdoor kan ik mijn eigen SNES gewoon heel laten.

Dus ik kan zonder problemen hiermee uiteraard US spellen spelen, maar ik wil er ook gelijk gewone PAL spellen mee kunnen spelen (hoeft er maar 1 SNES te staan :) )

Maar goed, het ombouwen is precies hetzelfde.

Dan ga ik morgen maar is op zoek naar zo'n winkel. Geen idee waar alleen helaas, want ik ben volgens mij nog nooit zo'n winkel tegen gekomen. Komt ook omdat ik er nog nooit 1 nodig had uiteraard. :P

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Niet echt retro, maar toch een beetje: ik kwam laatst www.mariocube.nl tegen, en zag een paar games voor een mooie prijs, maar ik vroeg me af of deze winkel betrouwbaar is? Google levert weinig op helaas, meeste verwijzen naar de site zelf, en de rest naar andere mensen met mijn vraag (maar zonder antwoord). Iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Orian schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:08:
Niet echt retro, maar toch een beetje: ik kwam laatst www.mariocube.nl tegen, en zag een paar games voor een mooie prijs, maar ik vroeg me af of deze winkel betrouwbaar is? Google levert weinig op helaas, meeste verwijzen naar de site zelf, en de rest naar andere mensen met mijn vraag (maar zonder antwoord). Iemand hier ervaring?
Is heel betrouwbaar. :) Het is een beetje zoals Retrogamefreak.com en Videogameworld.nl en zo.

Een gaming enthousiast die een webwinkeltje heeft.

Mariocube.nl is ook meer voor huisvrouwen met kinderen die bepaalde spellen willen of zo, heb ik het idee. Zo wordt de site ook een beetje opgebouwd, kijk maar eens naar de omschrijvingen van populaire producten (bijv. Mario Kart Double Dash, Mario Sunshine, etc).

Hij had ook ooit een Nintendo 64 webshop in dezelfde stijl etc. maar volgens mij bestaat die nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik heb een RGB kabel gekocht voor mijn SNES en op mijn TV zitten twee SCART poorten. Zoals vaker is ook bij deze AV1 echt RGB en AV2 uiteindelijk alleen composiet. Als ik de kabel op AV1 aansluit is het beeld nagenoeg zwart. Bij het wisselen van scherm schiet er even wat licht in wat direct daarna weer wegzakt. Op AV2 heb ik wel gewoon beeld, maar met de gebruikelijke trillingen en onzuiverheden van composiet. Is dit een defecte kabel of kan het ergens anders aan liggen?

Via google al wel gelezen over filter caps, maar ik weet niet goed of dat hier van toepassing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
l0c4lh0st schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:06:
[...]

Is heel betrouwbaar. :) Het is een beetje zoals Retrogamefreak.com en Videogameworld.nl en zo.

Een gaming enthousiast die een webwinkeltje heeft.

Mariocube.nl is ook meer voor huisvrouwen met kinderen die bepaalde spellen willen of zo, heb ik het idee. Zo wordt de site ook een beetje opgebouwd, kijk maar eens naar de omschrijvingen van populaire producten (bijv. Mario Kart Double Dash, Mario Sunshine, etc).

Hij had ook ooit een Nintendo 64 webshop in dezelfde stijl etc. maar volgens mij bestaat die nu niet meer.
Dank je :). Binnenkort maar eens bestellen dan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik ga in maart/april volgend jaar naar Japan. Naast Akibahara, waar moet ik nog meer zijn voor (retro) games?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
daar dus *o*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GZ schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:32:
Ik ga in maart/april volgend jaar naar Japan. Naast Akibahara, waar moet ik nog meer zijn voor (retro) games?
Akihabara is genoeg trust me. Super Potato is the place to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
En stel dat het toch niet voldoende is, is Den-Den Town in Osaka volgens mij ook wel een goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
Dacht, laat ik ook hier een wat posten,

Ben zelf een aardige retro-gek en heb de dingen die ik vroeger speelde allemaal op de plank liggen.
Maar nu, ik speel nu aardig veel op de PS3 met een hoop (digitale) content die ik niet op een disc e.t.c heb, Wat nou als mijn PS3 crasht en over 5 jaar de servers down zijn, hoe kom je ooit nog aan je content?

De PSP Go heeft ALLEEN digitale content, deze twee dingen hebben mij aan het denken gezet, daardoor vroeg ik mij af hoe we dit in de toekomst gaan doen wanneer de generatie spellen van nu RETRO geworden is...

Ben zelf bang dat de lol er aardig vanaf gaat zonder al die mooie cartridge's waarop je de sfeer van een spel kan zien! :/

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De PSP Go is dan ook een epic fail, veel mensen voelen niets voor digital only content. Ik denk dat ze wel zullen moeten blijven komen met fysiek spul, anders haken veel mensen af.

Persoonlijk vind ik het ook helemaal niets, ik wil geen digitale content, maar ik wil gewoon iets in m'n handen hebben. Daarom koop ik ook nagenoeg niets op PSN/XBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
RisingSun schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:52:
Dacht, laat ik ook hier een wat posten,

Ben zelf een aardige retro-gek en heb de dingen die ik vroeger speelde allemaal op de plank liggen.
Maar nu, ik speel nu aardig veel op de PS3 met een hoop (digitale) content die ik niet op een disc e.t.c heb, Wat nou als mijn PS3 crasht en over 5 jaar de servers down zijn, hoe kom je ooit nog aan je content?

De PSP Go heeft ALLEEN digitale content, deze twee dingen hebben mij aan het denken gezet, daardoor vroeg ik mij af hoe we dit in de toekomst gaan doen wanneer de generatie spellen van nu RETRO geworden is...

Ben zelf bang dat de lol er aardig vanaf gaat zonder al die mooie cartridge's waarop je de sfeer van een spel kan zien! :/

Hoe denken jullie hierover?
Nou kijk alleen al naar de handel (en verzamelwoede) in retroconsoles :) Met digitale content blijft daar niets van over en zouden we ook dit topic niet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Rave17 schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:49:
[...]

Nou kijk alleen al naar de handel (en verzamelwoede) in retroconsoles :) Met digitale content blijft daar niets van over en zouden we ook dit topic niet hebben :+
Uiteindelijk wel een voordeel voor mijn vrouw vriendin: als alles digitaal gaat worden, en dus niet te verzamelen, heeft ze in ieder geval iets om naar uit te kijken > het moment dat ik alles heb en niet meer op e-bay en MP zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
beatle schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:01:
[...]

Uiteindelijk wel een voordeel voor mijn vrouw vriendin: als alles digitaal gaat worden, en dus niet te verzamelen, heeft ze in ieder geval iets om naar uit te kijken > het moment dat ik alles heb en niet meer op e-bay en MP zit :)
Haha jullie hebben beiden gelijk :P
Sp33dFr34k schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:25:

De PSP Go is dan ook een epic fail, veel mensen voelen niets voor digital only content. Ik denk dat ze wel zullen moeten blijven komen met fysiek spul, anders haken veel mensen af.

Persoonlijk vind ik het ook helemaal niets, ik wil geen digitale content, maar ik wil gewoon iets in m'n handen hebben. Daarom koop ik ook nagenoeg niets op PSN/XBL.
Is ook de reden dat ik toch voor een PSP3000 ben gegaan i.p.v een Go,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koop eigenlijk steeds meer digitaal. Steam en vooral xbla heeft al aardig wat aan me verdiend. Als ik een portable gamer was had ik ook zeker wel de psp go overwogen. Vwb retro: zaterdag sega megadrive collection gekocht. Ik heb lang getwijfeld om uit de gouden 16 bit tijd dus ook de megadrive te kopen maar dit is gewoon makkelijker. Ik zie het ook niet zitten om zelf geluid en kabel te modden.

Het enige jammere aan digitaal, vind ik. Is dat de prijzen hoog blijven. Oh en shoppen naar games in een winkel blijft ook leuk. Dat zou ik ook missen als alles digitaal zou worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb zojuist de big box van Super Metroid via Ebay aangeschaft, met players guide.

Wat een uber soundtrack

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1 ... 9 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod