Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wikipedia: Amiga Fast File SystemThe Eagle schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:49:
Als amgia het zelfde werkt als een MSX (en ik vermoed van wel), dan is die HDD gewoon als FAT12 geformatteerd. Dat is het standaard formaat voor een floppy, en zou je al in een richting moeten pointen
* The Eagle een 1GB full hight SCSI HDD aan zijn MSX2 hangen heeft - met het hele archief van MSX.org er op
helaas.
Verwijderd

Daarnaast kwam ik nog iets tegen in de Action waar jullie misschien ook wat aan hebben? Het zijn houders voor mobieltjes, maar zeer goed te gebruiken voor bijvoorbeeld een Gameboy verzameling. Kosten 40 cent per stuk en een paar kleuren (maar ook donker/doorzichtig als je wat conservatiever wil doen)
Enige probleem is dat de GB Color (en light) er door de dikkere onderkant waar de batterijen zitten wat makkelijk eraf glijdt, dit heb ik met een simpele fix opgelost:
1: Gameboys op houders

2: Gameboy Light die niet netjes wil blijven staan (hij staat wel maar bij het minste of geringste valt ie eraf. Dat willen we juist niet, dus daar moeten we wat aan doen.

3: drie druppeltjes secondelijm zouden het probleem moeten verhelpen. Vergeet niet nieuwe batterijen en een spelletje in de Gameboy te doen, want na deze tweak kan dat niet meer!

4: Het uiteindelijke resultaat, de GB staat netjes en stevig. En nee, doe maar niet vastlijmen, ik heb van die stukjes van die coctail stokjes op de houders gelijmd, zijn doorzichtig dus valt niet erg op.

Het volgende project staat al in de planning, en is iets meer dan wat kunststof op plexiglas plakken: Secret of Mana 2 met engelse vertaal (en als het lukt 3 player) patch op een Eprom flashen en die omruilen met de Eprom die nu op de cart zit (zodat ik als alles klaar is een CiB "engelse" SoM2 heb
Nu nog een Famicom zien te vinden voor niet heel veel
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:34:
3: drie druppeltjes secondelijm zouden het probleem moeten verhelpen. Vergeet niet nieuwe batterijen en een spelletje in de Gameboy te doen, want na deze tweak kan dat niet meer!

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Wikipedia: Blu-Tack
Komt er heel makkelijk af, laat geen sporen achter. Al heb je soms verkleuringen omdat het vuil mee trekt
Maar toch niet met seconden lijm. Mijn god!
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ofwel:
4: Het uiteindelijke resultaat, de GB staat netjes en stevig. En nee, doe maar niet vastlijmen, ik heb van die stukjes van die coctail stokjes op de houders gelijmd, zijn doorzichtig dus valt niet erg op.
[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 05-06-2013 10:43 ]
Ik ben dus gelukkig niet de enige die er zo over denkt.
En de Gameboy light is nog wel een van de meest zeldzame modellen van de GB. Heiligschennis dit!
[ Voor 139% gewijzigd door beantherio op 05-06-2013 14:59 ]

Hij werkt nog goed, op de gewoonlijke "oude gameboy kuren" na. Binnenkort krijgt ie wel een goeie opknapbeurt waarbij ik het scherm ook wil vervangen. Iemand die daar nog goeie tips voor heeft of websites kent die daar meer info over geven?
Waarom worden dit soort beurzen altijd in de andere kant van Nederland gehouden. Waarom nou nooit eens op een centralere plek.Kryptex schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:40:
Gaan er trouwens nog mensen van hier naar de retro beurs in Eindhoven a.s. zondag?

Precies de reden waarom ik niet ga. Kost me 30 euro aan benzine en 3 uur reistijd (heen en terug). Maar, ik lees hier dat de beurs eind dit jaar naar Schiedam komt. Nog steeds een uur rijden, maar beter dan de anderhalf uur die ik tot nu toe naar beurzen heb geredenAyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:28:
[...]
Waarom worden dit soort beurzen altijd in de andere kant van Nederland gehouden. Waarom nou nooit eens op een centralere plek.
Nee, het is mij te ver weg. Het moet maar eens georganiseerd worden in de Wielerbaan in Alkmaar.Kryptex schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:40:
Gaan er trouwens nog mensen van hier naar de retro beurs in Eindhoven a.s. zondag?
That said is Eindhoven ook een oud studentenstad van mij dus misschien wel de moeite waard om nog eens te bezoeken voor de lol. Thinking about it..
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Heb een leaseauto, maar ik vind het gewoon te ver. Ben laatst wel in Deurne geweest.Glaanie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 01:18:
[...]
Precies de reden waarom ik niet ga. Kost me 30 euro aan benzine en 3 uur reistijd (heen en terug). Maar, ik lees hier dat de beurs eind dit jaar naar Schiedam komt. Nog steeds een uur rijden, maar beter dan de anderhalf uur die ik tot nu toe naar beurzen heb gereden
Eind dit jaar in Schiedam ga ik zeker. Lekker vlakbij Den Haag.
Kan je gelijk een retro studentenavond houdenAuredium schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:58:
That said is Eindhoven ook een oud studentenstad van mij dus misschien wel de moeite waard om nog eens te bezoeken voor de lol. Thinking about it..
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
als jij met standaard kuren bedoelt ontbrekende lijnen in het beeld gewoon ff met je soldeerbout over het verbindings lint heen gaan zoek maar op googlebeantherio schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:35:
Afgelopen weekend verkregen voor 20 euro:
[afbeelding]
Hij werkt nog goed, op de gewoonlijke "oude gameboy kuren" na. Binnenkort krijgt ie wel een goeie opknapbeurt waarbij ik het scherm ook wil vervangen. Iemand die daar nog goeie tips voor heeft of websites kent die daar meer info over geven?
en idd er is nou nooit een beurs in de buurt van utrecht ofzo!!
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
De beurs wordt gehouden:Auredium schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:58:
Retrobeurs in Eindhoven? Neem aan dat het dan is in het beursgebouw? Misschien dat ik kom. Treinkaartje is voor een retourtje 18 euro hier en dan ben ik er in drie kwartier tot een uur max. Dus dat komt wel goed uit dan. Ik kan zelfs eventueel gratis reizen omdat ik nog een dergelijk kaartje heb maar Eindhoven is te dicht bij om het daarvoor te gebruiken.
IJssportcentrum
Antoon Coolenlaan 3
5644RX Eindhoven
Deurne is het dan ook wel waard, veel meer verkopers en bezoekers dan de bonami beurzen.Xyphoid schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:13:
Heb een leaseauto, maar ik vind het gewoon te ver. Ben laatst wel in Deurne geweest.
Eind dit jaar in Schiedam ga ik zeker. Lekker vlakbij Den Haag.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Apeldoorn is redelijk centraal nog.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:28:
[...]
Waarom worden dit soort beurzen altijd in de andere kant van Nederland gehouden. Waarom nou nooit eens op een centralere plek.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Zaterdag heb ik een PS1 op de kop getikt voor 10 euro. Daar zaten 17 (gekopieerde) spellen bij, een memory card en 1 controller. Vanochtend getest en de video kabel (of aansluiting) bleek niet goed te werken.
Vandaag (zondag) aan het einde van de route bij de allerlaatste kraam wederom een PS1 gekocht (voor 10 euro). Deze was met 2 controllers en 2 spellen (wederom gekopieerd), maar ook met doos en betere VGA kabel. Helaas zonder dual shock controller.
Beide Playstations werken nu al kan de 2e niet overweg met gekopieerde spellen. Boeit me niet, want die gooi ik toch weg. Ik wil originele spellen.
De buit:

Somige games van de PS1 vereiste toch een dual shock controller?Bootje schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:57:
Gisteren en vandaag even 2 buurt rommelmarkten afgestruind met de kids. En nog geslaagd ook.![]()
Zaterdag heb ik een PS1 op de kop getikt voor 10 euro. Daar zaten 17 (gekopieerde) spellen bij, een memory card en 1 controller. Vanochtend getest en de video kabel (of aansluiting) bleek niet goed te werken.
Vandaag (zondag) aan het einde van de route bij de allerlaatste kraam wederom een PS1 gekocht (voor 10 euro). Deze was met 2 controllers en 2 spellen (wederom gekopieerd), maar ook met doos en betere VGA kabel. Helaas zonder dual shock controller.
Beide Playstations werken nu al kan de 2e niet overweg met gekopieerde spellen. Boeit me niet, want die gooi ik toch weg. Ik wil originele spellen.
De buit:
[afbeelding]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Geloof het wel ja. Was dat niet Gran Turismo (o.a.)? Voorlopig mis ik het niet in ieder geval.To_Tall schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:37:
[...]
Somige games van de PS1 vereiste toch een dual shock controller?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Mijn aanwinsten:

DK Bongo's (NIB) €13,- (van Videogameworld.nl)
SNES lamp €- (geruild met €100,- bijbetaling van mijn kant met Videogameworld.nl
Turbo bordspel CIB €10,-
Zelda: A Link to the Past HOL CIB €0,- (geruild met Kryptex voor mijn UKV CIB)
Pokémon CD en Mega Man mapjes €- (geruild met Mr. Thi voor Tekken 5 PS2)
Verder vrij veel verkocht.
Ik had overigens zelf nog wat advertenties geplaatst voor de beurs in Eindhoven van vandaag. Misschien heeft iemand ze voorbij zien komen.
Wel grappig, ik keek net in mijn mailbox, zie ik dit mailtje:
Uiteraard nieuw en geseald. Uiteraard. hahaReactie: SNES spellen kopen? 9 juni op de beurs in Eindhoven!
hallo ik heb een vraagje over de nintendo beurs in eindhoven
ik ben namelijk op zoek naar een super nintendo console geseald en de volgende spellen
1.teenage mutant ninja turtles 4 turtles in time - nieuw geseald natuurlijk
2.wild guns ook nieuw en geseald
3.super island adventures nieuw en geseald
komen er deze daar voor ?
mvg
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Oh ja: de mijne heeft een zilverkleurige achtergrond.
EDIT: ik heb mijn vraag al beantwoord gekregen. Volgens deze lijst is zilver de originele kleur, maar waren er speciale uitgaven met zwarte en grijze achtergronden.
[ Voor 34% gewijzigd door beantherio op 10-06-2013 23:32 ]
De Snes, dreamcast en PS1 staan hier nog niet eens bij

Mooi hoor! Ik wil ook nog eens ooit een commodore 64. MSX heb ik al...Metro2002 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:26:
Zo nu met een amiga 600 en een atari 2600 erbij staat mijn pas gebouwde bureau intussen alweer volGelukkig binnenkort verhuizen naar een eensgezinswoning, daar maar eens kijken of we een nog iets groter bureau kunnen maken. tevens dan een vitrinekastje kopen voor de portable gameconsoles.
De Snes, dreamcast en PS1 staan hier nog niet eens bij![]()
[afbeelding]
Een C64? Lol niet bepaald nee. 25 euro voor een complete set incl diskdrive, evt dataset en joysticks en wat spellen is een gangbare prijs.CrystalViriS schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:29:
[...]
Mooi hoor! Ik wil ook nog eens ooit een commodore 64. MSX heb ik al...M'n oom had vroeger een commodore daarom zou ik er nog wel eens op willen spelen
(nu heeft hij hem nog steeds trouwens want hij meent dat het ding goud waard is).
Het was de populairste computer uit de jaren 80, niet bepaald zeldzaam ofzo
Alleen de monitoren kunnen best prijzig zijn. Die zijn wel een stuk zeldzamer.
[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 11-06-2013 21:55 ]
Prettig
Ze gaat nog een PS en/of Nintendo logo schilderen op de muren, weet alleen nog niet zeker of ik dat wil en zo ja waar. Een lichtbak is tzt ook wel geinig namelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2013 22:59 ]
Van het weekend ga ik m'n spul erheen verhuizen, als het af is komen de picscopywizard schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:27:
wow waar vindt je zo vrouw? die wil ik ook en dan is een garage erbij ook wel handig lol maar je weet het he pics or it didn,t happen
De huidige kamer boven ligt nu overhoop met m'n meuk...

Toemaar, kattebakje ernaast. Hopelijk blijft die geur niet in je spellen zittenExorcist schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:28:
[...]
Van het weekend ga ik m'n spul erheen verhuizen, als het af is komen de pics.
De huidige kamer boven ligt nu overhoop met m'n meuk...
[afbeelding]

Ze wil gewoon die 'oude troep' niet meer in huiscopywizard schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:27:
wow waar vindt je zo vrouw? die wil ik ook en dan is een garage erbij ook wel handig lol maar je weet het he pics or it didn,t happen
Had Super Breakout gekocht, omdat ik dacht dat dat de game was waar Steve Jobs en Steve Wozniak aan gewerkt hadden (en waar Jobs Wozniak flink mee genaaid had, door de bonus van Wozniak in te pikken. Toen was ie al een zakkenvuller). Maar dat bleek de gewone Breakout te zijn. Die maar net besteld in de UK. Hopelijk is het wel de PAL versie.
Foto's komen nog.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Altijd
Ik heb een afspraak gemaakt voor bij iemand langs te gaan om 19.00u vanavond en deze persoon bied aan wat in de onderstaande foto te zien is en wilt graag 100 euro hebben?
Als ik zo even tel zit ik op
3x game boy snes: 15 euro
4x game boy advanced: 40 euro
1x game boy (scherm front weg): 5 euro
3x game boy color waarvan 2 zonder klepje: 10 euro
2x imitatie snes controllers: 5 euro
1x xbox controller: 5 euro
1x game cube controller (mist klepje): 0 euro
1x banjo kazooii : ? euro
1x nes boekje goede staat: 5 euro
7x xbox games: 10 euro (geen AAA games alleen halo)
Zut aan adapter kabels en opladers: ????
1x rumble pack
2x nes snes RF kabels: ? euro
1x ps 2 buzz junior: jungle party: 5 euro
En de rest van de dingen die ik niet thuis kan brengen
Nu is de vraag: zouden jullie het ervoor over hebben!?
Wat ik wil doen is 60 euro bieden voor het geheel dan weet ik zeker dat ik alles wat dubbel is / slechte kwaliteit weg kan doen zonder dat het me geld kost.
Alleen mevrouw gaf al aan aan de telefoon dat er meerdere kopers zijn en dat ze 100 toch echt een richtprijs vond. Vandaar dat ik het hier vraag

[ Voor 14% gewijzigd door boombes op 13-06-2013 16:01 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
GTA VI - All aboard the hype train!!
Mario party advance, boxed €4,00
Lost ocean, €6,00
Al is de Wii nog niet echt retro te noemen natuurlijk.
Het is een (te) late reactie, maar ik zou het niet doen. Geen echt leuke games, niets zeldzaam en niets is in collector staat (doosje, boekje). Dat ze hier 100 Euri voor durven te vragen is gewoon te gek voor woorden.boombes schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:00:
Nu is de vraag: zouden jullie het ervoor over hebben!?
Wat ik wil doen is 60 euro bieden voor het geheel dan weet ik zeker dat ik alles wat dubbel is / slechte kwaliteit weg kan doen zonder dat het me geld kost.
Alleen mevrouw gaf al aan aan de telefoon dat er meerdere kopers zijn en dat ze 100 toch echt een richtprijs vond. Vandaar dat ik het hier vraag
Als alles WERKT, waarom is dat te gek voor woorden? ik tel dus 28 items vanuit zijn lijst, voor het gemak is dat gemiddeld 3,3 euro p/s, en 10 euro voor een advance is ook wat onder het gemiddelde MP bedrag...mr.day schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:04:
[...]
Het is een (te) late reactie, maar ik zou het niet doen. Geen echt leuke games, niets zeldzaam en niets is in collector staat (doosje, boekje). Dat ze hier 100 Euri voor durven te vragen is gewoon te gek voor woorden.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik zou het persoonlijk niet doen. Het is vast wel 100 euro 'waard' als je alles bij elkaar optelt, maar er zit niets bijzonders tussen en veel dubbel. Ik zelf hoef niet 3x een gameboy advance bijvoorbeeld.
Begin deze week trouwens een collega warm gemaakt om weer een PS2 te kopen. Hij had daar goede herinneringen aan (Gran Turismo 3), maar had die van hem jaren terug weg gedaan. Besloten om lekker 'betrouwbaar' via Retro gamefreak de PS2 (Slim) te kopen met daarbij GT3 en een memory card.
Apparaat was lekker snel binnen, echter zat maar de helft van de power cable erbij. Faal en teleurstelling alom. De dag erna kon hij de power cable van een vriend (van een PS2 slim) lenen en wat blijkt, de PS2 werkt helemaal niet. Nog grotere teleurstelling en bovenal het ding moet weer retour. Ik dacht dat kopen via een 'betrouwbare' webshop wel zou resulteren in een werkende console. Helaas.

En daarbij was de memory card ook nog eens niet leeggehaald.

Een niet leeggemaakte PS2 memory card ken ik. Pas geleden eentje tweedehands gekocht bij een lokale gamesshop op de Beverwijkse Bazaar. Thuisgekomen bleek dat de memory card vol met savegames was, maar het mooie was dat de vorige eigenaar blijkbaar ook Glenn heette, net als ikBootje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:29:
[...]
En daarbij was de memory card ook nog eens niet leeggehaald.
De PSX games waren samen 25 euro. Er zaten wat games bij die ik nog niet gezien had maar volgens ebay redelijk zeldzaam waren.
Eerst maar even een overview van de hardware:

Wat jammer is dat sommige gameboys geen klepje meer hebben. Ik denk dat ik de mooiste eruit zoek en de rest zal verkopen voor een paar euro in de v&a.

Dit zijn de psx spellen. Celebrity death match is in het duits en zonder boekje, doosje is kapot.
De rest van de spellen zijn helemaal compleet. Gta zelfs inclusief de kaart.

Deze games zaten in de doos bij de gameboy's.
En toen viel mijn oog op iets moois in die doos dat ik nog niet had:

Een Snes --> Famicon converter. Kan iemand mij vertellen welke dit is en of deze alle spellen kan spelen?
1 gameboy advance heeft iemand met een pen door de plastic laag heen gestoken.
*De volgende beelden kunnen door mensen als schokkend ervaren worden!*

Ik het totaal heeft alles samen me 90 euro lichter gemaakt.
(65 voor de gameboy's en famicon converter en 25 voor de ps1 games)
En heb je dan niets betaald voor de N64 games en de Super gameboy converters? Of zat dat er gewoon bij?boombes schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:38:
65 voor de gameboy's en famicon converter en 25 voor de ps1 games
En de xbox spellen zaten bij de gameboys toch?

Zoals verwacht en ingeschat, net te weinig ruimte; heb bijvoorbeeld nog alle dozen van de consoles, en die gaan niet meer passen. Idem voor alle jaargangen Power Unlimited, die nu op het toilet liggen (wel makkelijk overigens).
To do list:
- Gigabit doortrekken vanaf de woonkamer
- lange wandplanken beide zijden, eentje voor alle PS1 spellen andere voor alle PS2 spellen
- meer planken in de kasten zodat er meer in kan (vrouw heeft gisteravond tijdens mijn afwezigheid alles erin gezet, haar oplossing met de N64's is iig praktisch)
- Nog één pak laminaat is besteld + plintjes, was niet op voorraad: vloer is gelijk aan bijkeuken (grenst aan garage) en woonkamer (grenst aan bijkeuken).
- TV slaapkamer vervangen (LE40A756) zodat deze naar de garage kan, nu kom ik HDMI poorten te kort
- versterker vervangen voor eentje met meer optische inputs (PS2, Xbox, PC en PS3 zijn nu optisch)
- PC opnieuw installeren (AMD64 puur voor het afspelen van muziek, maar crasht)
- keuken vervangen zodat de koelkast weg kan, al is het zeeeeeer praktisch met een koud biertje
- Twee kuipstoelen vervangen door één bank met zitzak erbij, evt. poef
De PS3 en 360 zijn, net als de Philips lamp, nu van de slaapkamer af.
Probleem: zodra de One en PS4 er zijn verhuist mijn verzameling Wii (30 tot 40 spellen), PS3 (60 spellen) en 360 (200 spellen) naar deze ruimte. Ik voorzie al een probleempje
De boekenkist bevat alle bekabeling van de consoles die niet gebruikt worden + bekabeling die dubbel is. Eveneens een controller of 70 van alle consoles. Alle consoles zijn aangesloten en functioneel, met briefje erbij welke input benodigd is voor welke console. Uitzondering zijn de CD-I, Jaguar, Master System, Saturn. Van de Saturn zoek ik tzt nog een tweede.
Veel meters gemaakt deze week, verleden week nog een kale vlakte..maar blij dat ik meerdere malen verrast ben door mijn vrouw deze week; vanavond gamen we hem in met Little Big Planet Karting...
Super. Het begint echt ergens op te lijken! Mooie collectie ook.Exorcist schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:58:
Nou, weer een statusupdate:
Wellicht een ander tv meubel zodat je (nog) meer consoles kan uitstallen? Nu staat de Megadrive op een onorthodoxe plek bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ja, zit dan meer te denken aan een smaller doch meer uitgerekt meubel. Zie je gelijk minder kabels.Bootje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Super. Het begint echt ergens op te lijken! Mooie collectie ook.![]()
Wellicht een ander tv meubel zodat je (nog) meer consoles kan uitstallen? Nu staat de Megadrive op een onorthodoxe plek bijvoorbeeld.
Even alles op z'n tijd iig, dit heeft me al een aardige duit gekost zo
Verkoop je toch gewoon wat van die dubbele consoles? Wat moet je met zo veel extra PS1's, N64's en gamecube's?Exorcist schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:54:
[...]
Even alles op z'n tijd iig, dit heeft me al een aardige duit gekost zo
die psxen neem ik aan voor onderdelen en eventueel verschillende revisies want dat had de psx genoeg ik heb momenteel alleen wat 1001, 1002 en 7502 series liggen
Verder 30x de PS1, verschillende revisies inderdaad, maar dat is echt voor de lol om te kijken hoeveel ik er bij elkaar kan sprokkelen. Verder bijna alles sowieso in tweevoud (1x spelen, 1x stallen). PS2's heb ik nu in zilver phat, zwart phat, blauw phat, zilver slim x2, zwart slim en roze slim.
maar wil nog wel wat kleuren hebben.
jammer dat die n64 gewoon lastiger te krijgen zijn in verschillende kleuren en mensen die ze verkopen vaak de hoofd prijs voor vragen
Kleuren N64 zijn idd erg lastig, heb voor de jungle en smoke al 60 per stuk betaald, vrij prijzig.
Parelmoer is die witte toch? In Japan zijn er volgens mij veel meer kleuren.
Japan heeft sowieso een oranje.
Daarnaast heb je ook nog deze kleur controller:

Volgens mij ook JP only.
De waarde is misschien wel ok, maar niets is bijzonder of niets is in echt goede staat. Voor een handelaar dus misschien leuk om te verkopen, maar als verzamelaar zou ik niet zo snel zoiets aanschaffen.RonaldDesigns schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:52:
[...]
Als alles WERKT, waarom is dat te gek voor woorden? ik tel dus 28 items vanuit zijn lijst, voor het gemak is dat gemiddeld 3,3 euro p/s, en 10 euro voor een advance is ook wat onder het gemiddelde MP bedrag...
Deze zijn volgens mij ook Japan exclusieve Gamecube controllers. Ik vind ze zo gaaf!danielkraak schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:14:
[quote]Exorcist schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:50:
Parelmoer is die witte toch? In Japan zijn er volgens mij veel meer kleuren.
Japan heeft sowieso een oranje.
Daarnaast heb je ook nog deze kleur controller:
[afbeelding]
Volgens mij ook JP only.

ik heb een vraagje, ik heb mijn SNES na (+- 10 jaar gok ik) weer eens uit de kast gehaald. En wilde deze aansluiten, alleen heb ik weinig succes met het NESP Pal-003 kabeltje, ik kan het goede kanaal niet echt vinden maar heb wel het idee dat het kabeltje het nog doet aangezien de TV gaat storen (ruis).
Voorbeeld:
Nu zag ik dat er nog een poort vrij zat voor de multi out AV kabel.
Ik zag dat ik deze voor 5 euro online kon kopen maar zal het aansluiten hierdoor veel makkelijker worden?
Voor 5 euro bespaar ik mezelf al het geklooi als ik dat oude kabeltje niet meer nodig zou hebben.

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Alvast bedankt!
gr.
Frans
Verwijderd
Met die AV-kabel is het veel makkelijker om de boel aan te sluiten en je hebt een (veel) betere beeldkwaliteit. Aansluiten via antennekabel (dat kabeltje dat je hebt) geeft de slechtste beeldkwaliteit die je kunt krijgen.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 16:54 ]
Voor €30 gekocht en hij ziet er nog zeer puik uit. Er zaten 10 spellen (o.a. God of War en GTA San Andreas), een memory card en 2 controllers bij.
[edit]Hier had een plaatje moeten staan maar tinypic werkt spontaan niet.
[edit2]Dan maar met Imageshack.

[ Voor 22% gewijzigd door Bootje op 15-06-2013 17:23 ]
Even dat kabeltje bestellen ;-)
Mvg,
Frans

Xbox
- And 1 Streetball (2 stuks, iemand ruilen?
), met handleiding
- 24 The Game, met handleiding
- F1 05, met handleiding
- Leisure Suit Larry - Magna Cum Laude Uncut (past mooi bij mijn Playboy the Mansion game
), zonder handleiding
- MotoGP 3, zonder handleiding
- MotoGP 4, met handleiding
- R:Racing, zonder handleiding
- The Sims Erop Uit!, met handleiding
- Spyhunter - Nowhere to Run
- True Crime New York City

Samen met:

Een Atari 2600 Jr dus met 11 games en 1 Atari 2 button joypad, 2x paddle controllers en 1 niet originele joystick. Dit alles voor slechts 24,50 euro, bij een tweedehands hal in Almere. Voor degenen die het moeilijk vinden om van een foto te lezen, hieronder een lijst
- Battlezone
- Circus Atari
- Dig Dug
- Galaxian
- Joust
- Jungle Hunt
- Kangaroo
- Ms. Pac-man
- Phoenix
- Pole Position
- Space Invaders
[ Voor 0% gewijzigd door Glaanie op 16-06-2013 16:25 . Reden: 1 != 11 ]
Daarnaast heb ik zelf nog een vraagje, aangezien ik van Google,Bing niet echt wijzer word. Het is gelukt om weer beeld uit de SNES te krijgen. alleen geef Super Mario All Stars wat artifacts weer. Komt dit door de cartridge Of heeft dit met andere factoren te maken?
Alvat bedankt
Ja dat zat er allemaal gewoon bij.Bootje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:04:
[...]
En heb je dan niets betaald voor de N64 games en de Super gameboy converters? Of zat dat er gewoon bij?
En de xbox spellen zaten bij de gameboys toch?
En idd de xbox spellen waren ook bij die doos van de gameboy's
Ben nog zwaar aan het twijfelen of ik die famicon adapter ga houden of niet.......
Ik heb alles eens goed gepoetst en zijn toch wel een paar leuke (complete) setjes uitgekomen.
Alleen jammer van de GBA SP daar zat geen lader bij. Die heb ik besteld voor 4 euro incl verzend kosten. Klepjes voor de gewone GBA's zijn onderweg en als dat binnen is zullen die ook in de V&A verschijnen. En als tweaker draag ik bitcoins een warm hart toe en daarmee mag ook betaald worden.
Ik heb nu alles wat ik dubbel heb in de V&A gezet.
Franske!Fransfb schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:12:
Das wel nice ;-).
Daarnaast heb ik zelf nog een vraagje, aangezien ik van Google,Bing niet echt wijzer word. Het is gelukt om weer beeld uit de SNES te krijgen. alleen geef Super Mario All Stars wat artifacts weer. Komt dit door de cartridge Of heeft dit met andere factoren te maken?
Alvat bedankt
Ik heb nog zo'n kabel voor je liggen! Had et al tegen fleur gezegd. Heb ook de schroevendraaiers om et spul open te maken voor een keertje goed schoon te maken.
Hoor et wel
Nicky
Is GoedCreativeMind schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:28:
[...]
Franske!
Ik heb nog zo'n kabel voor je liggen! Had et al tegen fleur gezegd. Heb ook de schroevendraaiers om et spul open te maken voor een keertje goed schoon te maken.
Hoor et wel
Nicky
Beeld ziet er zo uit:

Dus of het is de cartridge of het komt door de kabel (zat ook een klein breukje in zag ik) denk ik.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Frans
Doet wonderen
Deze is bijna net zo duur als een SNES dus..
Ik zou ze eerst allebei ff openmaken en schoonmaken.
ik zal vanavond een foto maken hij is echt meer creme geel glimmend parelmoer achtig ipv echt hagel wit en naar mijn idee niet door de rook aanslagExorcist schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:50:
Parelmoer is die witte toch? In Japan zijn er volgens mij veel meer kleuren. Moet ook nog de Resident Evil Cube hebben, maar das niets meer dan een zilveren met RE opdruk. Wacht wel tot het op mijn pad komt.
Kleuren N64 zijn idd erg lastig, heb voor de jungle en smoke al 60 per stuk betaald, vrij prijzig.
Een tijdje geleden heb ik een converter boxje gebouwt met een scart->component->vga converter zodat ik de oude computers en consoles makkelijk via scart kan aansluiten op vga schermen. Alleen had dat kastje af en toe de neiging om na een tijdje de sync te verliezen, althans zo lijkt het. Scherm gaat rollen en krijg geen goed beeld meer. Gisteren de boel nog eens nagekeken, alle solderingen nagelopen etc. maar niks te vinden. Uiteindelijk gevonden dat het pas optrad na een minuut of 10. Eerst dacht ik aan een component dat te heet werd maar niks dat erg heet werd op de printjes. Toen bedacht ik me ineens dat 2 printplaten op 1 voeding misschien wel te veel voor de voeding was, er zat maar een 12v 500ma voeding aan immers. Voeding beetgepakt en ja hoor: gloeiend heet. Die had het duidelijk niet naar zijn zin. Een andere voeding eraan van 1A en jawel: Beeld dat staat als een huis

Nu nog uitvinden waarom mijn Atari STE wél beeld geeft via de scart->vga converter en waarom mijn STFM het NIET doet. Beide zijn voorzien van een RF modulator dus dezelfde pinlayout op de videokabel (de niet RF versie hebben composite sync ipv composite video op 1 pin , verder alles identiek)
Wellicht is de STFM gewoon niet helemaal fris meer want hij start soms ook op in donkere kleuren ipv de normale kleuren (via composite). Aan de ene kant boeit het me niet zo want het is mijn onderdelen atari (de STE is degene die ik altijd gebruik) maar aan de andere kant wil ik altijd dat alles wat ik heb staan 100% werkt
Duidelijk de cartridge of connector van de catridgeFransfb schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:17:
[...]
Is Goed,
Beeld ziet er zo uit:
[afbeelding]
Dus of het is de cartridge of het komt door de kabel (zat ook een klein breukje in zag ik) denk ik.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Frans
Als je een andere game hebt kan je kijken of die het ook doet, is het daar niet dan ligt het aan de cartridge.
[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 17-06-2013 10:10 ]
/Speelde van het weekend The Getaway : Black Monday. Nooit gespeeld vroeger (had destijds een Xbox en Cube). Zit er blijkbaar een Fiat Stilo in. Erg grappig (heb er twee gehad), dacht dat die nooit in een game was verschenen. Staat blijkbaar ook in een gamedatabase: http://www.igcd.net/?width=1600
[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 17-06-2013 14:16 ]

We hebben het eerste tetrisblok opgezet!
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Nu weten we dat het concept werkt en kunnen er er op evenementen meerdere opzetten als aankleding
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
hierbij de foto,s krijg de kleur alleen niet echt goed op de foto maar van dichtbij zie je duidelijk dat hij parelmoer van kleur is.copywizard schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:02:
[...]
ik zal vanavond een foto maken hij is echt meer creme geel glimmend parelmoer achtig ipv echt hagel wit en naar mijn idee niet door de rook aanslaggezien er ook een parelmoer gekleurde controller bij zit.
hij veranderd ook enigzins van kleur

Vorige jaar huis gekocht met mijn vrouw en de zolder toegeëigend om daar een game room van te maken
ben nu jaar aan het sparen en heb aardige collectie al bij elkaar. meeste mooie aan mijn collectie zijn
Hagane (snes)
zelda's adventure (cdi)
death and return of superman (megadrive)
wat zijn jullie pronkstukken?
Ik verzamel al sinds 2009 en mijn pronkstukken zijn:ramoness schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:54:
na hoop mee gelezen te hebben ook maar eens aangemeld om te reageren.
Vorige jaar huis gekocht met mijn vrouw en de zolder toegeëigend om daar een game room van te maken![]()
ben nu jaar aan het sparen en heb aardige collectie al bij elkaar. meeste mooie aan mijn collectie zijn
Hagane (snes)
zelda's adventure (cdi)
- sealed en graded Pokemon Yellow 85+ / Zelda Oracle of ages 85
- NES test cartridges
- Virtualboy boxed
- Earthbound, Starwing competition, chronotrigger
- mijn boxed Game and watches
- gameboy light tezuka shop en gameboy light astroboy edities boxed
- gameboy micro 20th Mario editie boxed
Misschien mis ik er een paar maar ben nu.niet thuis

Castlevania vampires kiss cib snes
Streets of rage 3 cib md
Gameboy micro silver cib
3DO FZ-1 cib
Nes games cib
Verder nog niet zoveel
En welkom op tweakers!

was een beste klus om goeie RGB scart switches te vinden en aan te sluiten! maar het is gelukt 12 consoles op de rechter tv:) op de linker alleen de NES en turbografx
links en rechts kast gevuld met retro games
andere linker van de room de ''next gen'' consoles en dozen van consoles
[ Voor 19% gewijzigd door ramoness op 19-06-2013 22:45 ]
De RGB Switch boxes zijn idd moeilijk te vinden (Mijn SNES doet erg moeilijk op mijn Switch box). Welke heb jij?ramoness schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:25:
mijn retro set-up
....
was een beste klus om goeie RGB scart switches te vinden en aan te sluiten! maar het is gelukt 12 consoles op de rechter tv:) op de linker alleen de NES en turbografx
.....
op ebay zijn ze nu afgeprijst: http://www.ebay.nl/itm/Br...piele&hash=item19d260aea2
nog wat fotos:
1 kant is al vol

sega spul

andere kant

dozen

Hagane is een mooie.ramoness schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:54:
na hoop mee gelezen te hebben ook maar eens aangemeld om te reageren.
Vorige jaar huis gekocht met mijn vrouw en de zolder toegeëigend om daar een game room van te maken![]()
Hagane (snes)
zelda's adventure (cdi)
Mijn mooiste items zijn:
Zelda ALTTP Sealed
Killer Instinct Arcadekast
SNES Demopod
SNES Spectaculair Bord
En nog te veel om op te noemen
nice , alleen waar is je crt bak?ramoness schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:41:
ik heb madcatz RGB switcher heb ik toen nog 2 gekocht bij een webshop nu overal uitverkocht
op ebay zijn ze nu afgeprijst: http://www.ebay.nl/itm/Br...piele&hash=item19d260aea2
nog wat fotos:
1 kant is al vol
[afbeelding]
sega spul
[afbeelding]
andere kant
[afbeelding]
dozen![]()
[afbeelding]
Mijn 'pronkstukken' ,
Sega: Castlevania the new generation
Sega: Michael jacksons moonwalker
Verder ben ik altijd meer met het technische aspect bezig en niet zozeer met de meest waardevolle items verzamelen, ik verzamel wat ik leuk vind om te spelen. In de kast staan heeft zo weinig nut
heb sonic CD voor de mega cd net binnen en krijg knuckles chaotix voor 32x ook nog binnen leuke aanwisten:)
meeste krijg ik toch via marktplaats/ebay met veel geduld
Rommelmarkten/kringlopen vind ik vaak alleen psx/ps2 en xbox maar weinig sega oude nintendo waar gaan jullie veel heen?
- 9 verschillende kleuren N64's
- 30 PS1's
- 6 PS2's in verschillende kleuren en formaten
- 28 Resident Evil spellen
- Discworld 1,2, Noir op PS1 compleet en 1 en 2 op Saturn (allemaal dus)
- RE2 op de N64 compleet en voor een prikkie gekocht
- alle Mario Party's van de N64 tot en met de Wii
Dat wassem volgens mij wel
Ja, ik heb zoveel als mogelijk alle point and click adventures voor consoles. Dat houdt in dat dat begint bij Deja Vu voor de NES (uit Amerika laten komen), Broken Sword (alle delen, alle consoles), Discworld, Blazing Dragons, Dreamfall, Monkey Island en noem het maar op. Myst, Riven, Ark of Time..Carmen Sandiego. Wat mis ik nog?
Oh wacht. Laatst op een braderie langsgeweest. 150 Euro armer, maar o.a. Deja Vu 1 en 2 voor de Gameboy Color. Die kon ik tot nog toe nergens vinden. En dat voor 5 Euro. Gouden tip
[ Voor 47% gewijzigd door Exorcist op 20-06-2013 23:34 ]
Die is zo sexy!Kryptex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:55:
SNES Spectaculair Bord
Maar wat is het? Ik kan echt niks vinden via Google.

Games kan je natuurlijk zelf erin doen die zitten niet vast.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod