Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.793 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Even een paar oude foto's van mijn retro setup, zal binnen kort wel ff nieuwe maken :)

Het bestaat uit een; Twin Famicom, Nintendo 64, Super Famicom, GameCube, PC Engine en een Taito Vewlix, alles Japans.

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/8590/dsc00635fc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9880/dsc00636jru.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/6316/dsc00640x.jpg

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mooie opstelling, clean!
Mooie vitrine ook, geen Ikea veronderstel ik? ;)

Enkele pics van mijn gameroom:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%203-05-13%2023%2025%2053%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%203-05-13%2023%2026%2028%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%203-05-13%2023%2027%2044%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%203-05-13%2023%2031%2025%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%203-05-13%2023%2030%2008%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%206-05-13%2008%2040%2042%20%28Small%29.jpg

Onderste paneel staat los omdat er een lamp moet vervangen worden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%206-05-13%2008%2041%2033%20%28Small%29.jpg

En nog wat detailfoto's:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%206-05-13%2008%2042%2057%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%206-05-13%2008%2043%2007%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20602391/Divers/Photo%206-05-13%2008%2043%2016%20%28Small%29.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door Bruiser op 07-05-2013 20:19 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 06:23
Mooi.....

Waar vinden mensen toch die vitrinekasten van nintendo....

KnoxNL wants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie setups hoor :9~

@Goud:
Vooral heel erg mooi dat je ondank het glas amper de kabels ziet.

Wat ik wel mis zijn stoelen? Of zit je bij de tv setup op de grond? Kan natuurlijk ook dat je een bureastoel of krukje hebt ofzo :)
Verder.....spreek je zelf japans? Ik heb wel is wat games in het japans geprobeerd, maar blijf het toch vervelend vinden dat je niet alles kan lezen.

En die viewlix, die speelt dus ook gewoon xbox en/of ps3 af? Want origens is toch de compilatie met marvel super heroes en mvc1?

@Krueger
Lol@ ps logo en sonic in de oceaan van nintendo goodies :D

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 08-05-2013 08:48 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:23:
Nou, Dr. Retro zit bijna aan z'n 500 likes, vind het meestal wel leuk om de video's te kijken. Wel jammer van de hoeveelheid PC games die mij persoonlijk 0,0 interesseren, maar goed..blijft vermakelijk. Vraag me af waar hij het opkoopt.
Hehe, zo zie je maar hoe smaken (gelukkig) verschillen. Ik vind juist de pc-games het interessant. Ik hoop altijd wat pareltjes van vroeger in big box tegen te komen, aangezien ik de meeste op (zowel legale als illegale) verzamel-cd's met alleen jewel-case had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOUDSBS schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:25:
Even een paar oude foto's van mijn retro setup, zal binnen kort wel ff nieuwe maken :)
[...]
[afbeelding]
Wellicht offtopic, maar hoe kom je aan zo'n arcade kast van Namco? Die vind je niet zo 1,2,3 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Krueger F; Echt heel mooi, helaas heb ik geen ruimte, moet af en toe echt schuiven en verkopen om alles passend te houden :)

@Sagat; Jep kabelmanagement was een hel.. lekker tierappen... en vastplakken, maar dan heb je ook wel iets wat echt strak is. Zal wel eens een foto posten van de achterkant.

Die Vewlix heeft inderdaad een XBOX360, lekker makkelijk. Wil nog wel een PC erin hangen met MAME, maar dat komt wel.

Japans is vrij beperkt in de spellen die ik speel.. een Mega Man of Mario Kart, dat lukt nog wel... het is meer het "fijne", wat ik mooi vind aan Japans spul. Zoek maar eens op wat het verschil is tussen een PAL GameCube doosje en een JAP GameCube doosje :)

@Butch_NL; het is een Taito kast, geen Namco (wel custom art van Soul Calibur V). Maar het is eigenlijk heel simpel.... met de boot :) En nee, deze vind je inderdaad niet 1-2-3.

[ Voor 11% gewijzigd door DLX op 08-05-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mooie room Krueger, ben er jaloers op _/-\o_

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickHol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ja is aangesloten, heb zelfs andere copybox kunnen lenen met goede floppy, deze laad de game en als hij dat moet beginnen beeld zwart. Net als dat ik een gewoon spel er in stop. Het is gewoon een snes uit met code Hol dus zou eu moeten zijn toch? Spellen hebben ze er vroeger op gespeeld dus zou moeten werken.
GOUDSBS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:24:
Ik reageerde eigenlijk op dit;

[...]

Zonder voeding doet die niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Voor Sagat; Foto met stoelen en hoe het er nu uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/4305/dsc00644bd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
GOUDSBS schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:22:

[afbeelding]
Damn, ik wil ook zo'n arcadekast :9~ in mijn gameroom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:14
@Krueger F, damn...zo'n Nintendo vitrinekast zou ik ook wel willen hebben. Hoe kom je aan zo'n vitrinekast?

@GOUDSBS, speel je vaak op de arcade kast? Wat een pareltje man!

Zelf vandaag even naar een klein rommelmarktje geweest in de buurt, 2 GBA spelletjes kunnen vinden voor €5. Pokemon Sapphire had ik op Q-day al gekocht, maar die bleek ook pirated te zien. Gelukkig nu de originele versie :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80138880/09052013.jpg

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@G-Meister; Ik ben meer een allround gamer en vind het meestal leuk om met vrienden te gamen. Op zo'n kast kan je natuurlijk niet alle games spelen, maar als je van fighters houd is het geweldig. Op dit moment heb ik Injustice en dan is het weer lekker knallen op die kast :) Meestal zijn het spellen als; Street Fighter, Soul Calibur, Tekken, Mortal Kombat, Death Smiles, Ikaruga, 1942, Turtles, Final Fight, Puzzle Fighter, NBA Jam, Pac Man DX etc die je erop speelt.

Ik vind het zelf ook vet om te Mario Karten op de GameCube of Nintendo 64, maar ook Metroid op de Super Nintendo/Famicom of Zelda op NES.

Ik speel een beetje van alles wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bedankt voor de reacties iedereen.
Sagat schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:47:
@Krueger
Lol@ ps logo en sonic in de oceaan van nintendo goodies :D
Er staat ook niet alleen Nintendo in die kast hé, van links naar rechts zie je: Virtual Boy, boxed Game Gear + boxed accessoires, Snes (EUR), NES (EUR), Snes (US), Multi-Mega met 32X en Master System Convertor II, Saturn, Sonic spulletjes, N64, Game Cube met Game Boy Player, Playstation, Playstation lichtreclame.

Toegegeven, de rest van de kamer is lichtelijk Nintendo-getint ;)
GOUDSBS schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:02:
@Krueger F; Echt heel mooi, helaas heb ik geen ruimte, moet af en toe echt schuiven en verkopen om alles passend te houden :)
Idem hier hoor, de helft van de collectie heb ik moeten wegdoen wegens plaatsgebrek, o.a. N64, PS2 en GBA demopods, lichtreclames, boxed consoles/accessoires, enz... :'(
G-Meister schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:01:
@Krueger F, damn...zo'n Nintendo vitrinekast zou ik ook wel willen hebben. Hoe kom je aan zo'n vitrinekast?
Met zo'n vitrine moet je geluk hebben hé, op het juiste moment de zoekertjes nakijken (én op die moment de cash ervoor hebben natuurlijk)...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
G-Meister schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:01:

@GOUDSBS, speel je vaak op de arcade kast? Wat een pareltje man!

Zelf vandaag even naar een klein rommelmarktje geweest in de buurt, 2 GBA spelletjes kunnen vinden voor €5. Pokemon Sapphire had ik op Q-day al gekocht, maar die bleek ook pirated te zien. Gelukkig nu de originele versie :)

[afbeelding]
Je hebt toevallig geen handleiding op overschot voor Sapphire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

Don Quijote

El Magnifico

Vandaag binnen gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7426/8725671486_a062efda31_n.jpg
Halo 2600 by Ravnoss, on Flickr

Een Halo adaptatie voor de Atari 2600. Ik ben benieuwd of het ook echt wat is, maar ik vind de doos sowieso mooi staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Ekfad schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:52:
[...]

Je hebt toevallig geen handleiding op overschot voor Sapphire?
Helaas, daarmee kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
G-Meister schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:01:
[...]

Helaas, daarmee kan ik je niet helpen.
Jammer, die zijn nog niet zo gemakkelijk te vinden. Bij mijn exemplaar zat de handleiding van silver versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie van jullie heeft er een CD-I speler en is er trots op? Ik heb er nooit een gehad, speelde vroeger bij een vriend op zijn 210, maar vond er weinig aan. Toch wil ik ook die dingen wel in huis hebben. Mis wat dat betreft nog een CD-I, 3DO, Neo Geo etc...de wat meer onbeminde console. Heb alleen een Jaguar die nog enigszins de gebeten hond was destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Exorcist schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:59:
Wie van jullie heeft er een CD-I speler en is er trots op? Ik heb er nooit een gehad, speelde vroeger bij een vriend op zijn 210, maar vond er weinig aan. Toch wil ik ook die dingen wel in huis hebben. Mis wat dat betreft nog een CD-I, 3DO, Neo Geo etc...de wat meer onbeminde console. Heb alleen een Jaguar die nog enigszins de gebeten hond was destijds.
Ik had er op de vrijmarkt eentje kunnen kopen, maar dat ding was me veels te groot. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik heb een CDI 450 maar om nou te zeggen dat ik er trots op ben? Heb zelfs nooit de moeite genomen om het apparaat zelfs maar aan te zetten, het is puur aanwezig om de console verzameling completer te maken (als je het al een console kan noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat semi-console gebeuren staat me ook tegen. Om die reden heb ik mijn MSX ook de deur gewezen. Ze zijn iig niet duur in aanschaf zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:55

Reintji

(2 x dad)²

De MSX/C64 zijn denk ik ook de enige geslaagde cross-overs tussen gameconsole en computer. Hoewel dat op dat moment niet als zodanig in de markt werd gezet. Het was toen een "home-computer" en de spelcomputerkrach van de jaren '80 was in volle gang. Pas eind jaren '80 toen grote uitgevers zoals Konami niet meer voor de MSX ontwikkelden en zich meer gingen focussen op de NES en Mastersystem was het over en sluiten. De PC kloon die betaalbaarder en geavanceerder werd hielp ook niet mee.

In Z-Korea is van Daewoo nog wel een standalone MSX console uitgekomen dacht ik. Speelde alleen carts en had geen fysiek toetsenbord. Maar was stiekem wel een volledige MSX.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Vroeger werkte mijn vader voor een computer bedrijf in Nederland en kreeg iedereen als bonus een CD-i 450. Toen was er niet heel veel leuks op, mijn nintendo stond meer aan. Toen ooit eens verkocht en vorig jaar weer de 450 gekocht voor de 3 zelda's te spelen. Het is dat ik ze wilde voor mijn verzameling, maar wat een slechte spellen zijn het. Maar nu ik toch een cd-i heb wil ik ook nog wel eens kijken naar Mario op de CD-i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

De Daewoo Zemmix console was dat.

http://youtu.be/pWAfEt2LngA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Exorcist schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 06:05:
Ja, dat semi-console gebeuren staat me ook tegen. Om die reden heb ik mijn MSX ook de deur gewezen. Ze zijn iig niet duur in aanschaf zie ik.
Ik speelde vroeger vaak op de commodore 64 en de Amiga, maar vanwege het feit dat ze een toetsenbord hebben maken ze geen deel uit van de verzameling, je moet tenslotte ergens een grens trekken.
Gelukkig bestaat de CD32, zodat er toch een amiga in de vitrine 'mag' staan ;)

Overigens bestaat er ook een console versie van de commodore 64, maar die heb ik nog niet gezien voor een normale prijs.

Afbeeldingslocatie: http://obligement.free.fr/gfx/commodore64_gs64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag naar de vlooienmarkt geweest.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/mwpqy2c89/IMAG2973.jpg
NES: Flintstones (C) €1,00
NES: Mario Bros + Duck Hunt (C) €1,00
NES: Mario Bros 2 (C) €1,00
Bordspel: DuckTales - De Schat Van Oom Dagobert (CIB) €0,50

Helaas een stapel Spiderwoman en aanverwante comics (ongeveer 30 stuks in totaal) laten liggen. Kostten 3 euro. Duurde even voordat ik me realiseerde dat dat een koopje was. En toen waren ze al weg.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
beste exorcist,

ik heb misschien binnenkort een FZ-10 3do systeem over mocht je interesse hebben?

edit: en ik vindt trouwens de 3do een best game systeem met de daisy chain controllers en de goede geluids kwaliteit van de games

daarnaast zijn de consoles regio vrij en copy protection vrij van uit de fabriek

[ Voor 15% gewijzigd door copywizard op 13-05-2013 09:52 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tanuki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:08:
Vandaag naar de vlooienmarkt geweest.
[afbeelding]
NES: Flintstones (C) €1,00
NES: Mario Bros + Duck Hunt (C) €1,00
NES: Mario Bros 2 (C) €1,00
Bordspel: DuckTales - De Schat Van Oom Dagobert (CIB) €0,50

Helaas een stapel Spiderwoman en aanverwante comics (ongeveer 30 stuks in totaal) laten liggen. Kostten 3 euro. Duurde even voordat ik me realiseerde dat dat een koopje was. En toen waren ze al weg.
Dat Ducktales bordspel hebben wij ook gekocht, maar mist 1 schijfje. Echt balen. Geen idee of het prima zonder gespeeld kan worden, maar lijkt me haast niet.

Ik heb zelf 3 CD-i spelers, vroeger wel eens gehuurd toen ik ziek was, maar nooit zelf gehad.
Hebben een hele grote met VCD module, zo'n grijze met top klepje en nog eentje als ik het goed heb.
Ach, het is leuk om te hebben en protectie vrij zoals al gezegd is.
Heb ook de Zelda games, maar dan wel minder legaal. Simpel weg omdat ze niet goed te verkrijgen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 13-05-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Is iemand hier nog op de Retrobeurs in Oberhausen (D) geweest afgelopen zaterdag ?
Was flink druk daar en jammer genoeg was het daardoor lastig kijken bij de stands, maar heb toch nog wel wat leuks kunnen vinden:

Vectrex systeem in redelijk nette staat (alleen nog die irritante brom eruit zien te halen :P)
Scramble (Vectrex) CIB
WipeOut (N64) CIB
Ridge Racer 64 (N64) CIB supermint!
StarFox Assault (GameCube) CIB HOL-code
Secret Of Evermore (SNES) cart + manual + poster
The Kung Fu (PCE) CIB
Chase HQ (PCE) CIB
R-Type I (PCE) CIB

Een 3DO heb ik ook nog geen, vraag me eigenlijk af wat zo'n ding tegenwoordig nog moet opbrengen.
Een 3DO en een Virtual Boy staan nog op mn 'to buy' lijstje :) Had ze helaas in Oberhausen misgelopen, daar werden Virtual Boy's in de doos verkocht voor 150 :(

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

ricost schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:54:
Is iemand hier nog op de Retrobeurs in Oberhausen (D) geweest afgelopen zaterdag ?
Was flink druk daar en jammer genoeg was het daardoor lastig kijken bij de stands, maar heb toch nog wel wat leuks kunnen vinden:

Vectrex systeem in redelijk nette staat (alleen nog die irritante brom eruit zien te halen :P)
Dat is normaal, niets aan doen!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Richard schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:07:
[...]

Dat is normaal, niets aan doen!
Weet ik, maar da's wel te fixen. Heeft te maken met een aardings loop die standaard in het systeem aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik zal het zo doen als ik die FZ-10 3DO weer heb gefixed dan zal ik hem eert hier aanbieden voor ik hem eventueel op vraag en aanbod zet is dat een idee?

het is een japanse 3DO en heeft betere dagen gezien daarom hoef ik er ook zeker de hoofd prijs niet voor ik heb nog geen idee voor hoeveel maar ik zit eerst nog te wachten op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Astroboy Omega Factor! Uitstekende game van Treasure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GOUDSBS schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:22:
Hehe thanks. Moet thuis eigenlijk ook hoog nodig iets gaan doen met cable management, maar geen tijd/zin/energie :z
GOUDSBS schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:00:
@G-Meister; Ik ben meer een allround gamer en vind het meestal leuk om met vrienden te gamen. Op zo'n kast kan je natuurlijk niet alle games spelen, maar als je van fighters houd is het geweldig. Op dit moment heb ik Injustice en dan is het weer lekker knallen op die kast :) Meestal zijn het spellen als; Street Fighter, Soul Calibur, Tekken, Mortal Kombat, Death Smiles, Ikaruga, 1942, Turtles, Final Fight, Puzzle Fighter, NBA Jam, Pac Man DX etc die je erop speelt.

Ik vind het zelf ook vet om te Mario Karten op de GameCube of Nintendo 64, maar ook Metroid op de Super Nintendo/Famicom of Zelda op NES.

Ik speel een beetje van alles wat.
Goede smaak! Probeer zelf ook beetje van alles te spelen. Need more time and less responsibilities (kom op staatsloterij/postcode loterij/ donaties welkom :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copywizard schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:45:
[...]

beste exorcist,

ik heb misschien binnenkort een FZ-10 3do systeem over mocht je interesse hebben?

edit: en ik vindt trouwens de 3do een best game systeem met de daisy chain controllers en de goede geluids kwaliteit van de games

daarnaast zijn de consoles regio vrij en copy protection vrij van uit de fabriek
Stuur maar een DM als het zo ver is, als het een leuk prijsje is :)

Iig een CDI speler gekocht, een Philips 450 met paar spellen en een encyclopedie. Morgen binnen, heb ik dat ook weer gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Heeft iemand hier trouwens een idee welke USA converter voor de SNES de beste compatibiliteit heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

FireFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Zit er nog verschil in welke versie ?
Als ik zo snel even google vind ik een versie waarbij de PAL cart aan de achterzijde zit en 1 waarbij ze alle 2 bovenop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubske12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2022
Wie heeft er een gouden advies voor me over het aansluiten van een N64 op een flatscreen tvscherm? Wat zijn de evt andere goede alternatieven?

[ Voor 10% gewijzigd door huubske12 op 14-05-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

huubske12 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:17:
Wie heeft er een gouden advies voor me over het aansluiten van een N64 op een flatscreen tvscherm? Wat zijn de evt andere goede alternatieven?
Eigenlijk: CRT TV kopen :P

Maar ik moet toegeven dat ik mijn N64 ook heb aangesloten op een LCD.
En het jammere van de PAL N64 is dat deze geen RGB signaal uitpoept.
Hierdoor heb ik em aangesloten middels een SVIDEO kabel, dat geeft imo een iets beter beeld dan composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubske12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2022
ricost schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:29:
[...]

Eigenlijk: CRT TV kopen :P

Maar ik moet toegeven dat ik mijn N64 ook heb aangesloten op een LCD.
En het jammere van de PAL N64 is dat deze geen RGB signaal uitpoept.
Hierdoor heb ik em aangesloten middels een SVIDEO kabel, dat geeft imo een iets beter beeld dan composite.
Thanks, met de originele kabels luktte het niet, kreeg hierbij gelijk zwart wit beeld. Zag Mario wel lopen, maar het was niet om aan te zien :P SVIDEO zou dus moeten lukken ongeacht welke type tv? Weet mijn type TV nu niet zo uit m'n hoofd, update frxr post zodra ik dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
Hallo iedereen,

Het begint bij mij te kriebelen om een sega te kopen, maar wat zijn de richtprijzen? en wat betreft de games? tips zijn welkom!

sonja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Wat voor Sega? Master System? Mega Drive? Saturn? Dreamcast :-). Afhankelijk van welk systeem zullen de prijzen variëren. Het zelfde voor de spellen. Voor alle systemen zul je spellen kunnen vinden vanaf 1euro. Of dat de spellen zijn die jij wilt (en in de staat die jij wilt) is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
Ravnoss schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:03:
Wat voor Sega? Master System? Mega Drive? Saturn? Dreamcast :-). Afhankelijk van welk systeem zullen de prijzen variëren. Het zelfde voor de spellen. Voor alle systemen zul je spellen kunnen vinden vanaf 1euro. Of dat de spellen zijn die jij wilt (en in de staat die jij wilt) is een tweede.
ik wilde de oude games van de megadrive kunnen spelen, dat kon toch ook op de sega saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonic schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:08:
[...]

ik wilde de oude games van de megadrive kunnen spelen, dat kon toch ook op de sega saturn?
Met hard proppen kom je er wel.

Maar nee, daar heb je een MegaDrive voor nodig, gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
Exorcist schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:28:
[...]

Met hard proppen kom je er wel.

Maar nee, daar heb je een MegaDrive voor nodig, gek genoeg.
Het was ff een tijdje terug dus weet het ook niet meer precies he :+
maar dan zal het een sega megadrive 2 zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik zie er hier al eentje voor 25e. hier
Onder de naam "Atari Megadrive" maar dat mag de pret niet drukke. Als je het doosje erbij wilt zal het iets duurder worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Don Quijote op 15-05-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ravnoss schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:12:
Ik zie er hier al eentje voor 25e. hier
Onder de naam "Atari Megadrive" maar dat mag de pret niet drukke. Als je het doosje erbij wilt zal het iets duurder worden.
Kun je zien dat er veel te veel in consoles en games gehandeld wordt :P
Ziet er trouwens wel erg netjes uit. Zal ze flink op gepoetst hebben <3

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
Copycat schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:11:
[...]

Kun je zien dat er veel te veel in consoles en games gehandeld wordt :P
Ziet er trouwens wel erg netjes uit. Zal ze flink op gepoetst hebben <3
hahaha :D

Bedankt voor het meezoeken! Dus jullie gaan markten af op zoek naar games e.d. toch weer eens gaan rondneuzen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
kent iemand dit verhaal al?
http://www.nintendoplayer...ornia-raisins-game-found/
Update: After this interview was published, serious prototype collectors began haggling with Brandon to sell California Raisins privately. He reportedly received offers as high as $3,000. Rather than trying to cash in and give the game to someone who would almost certainly never let anyone else ever play it, Brandon decided to make the California Raisins back-up binary file available to everyone for free. Afterwards, however, when he went to sell the cart, Brandon had a difficult time finding buyers. The collectors had all pulled out and lost interest because the ROM image had been released. As the whales swam away, Brandon ultimately was only able to sell this one-of-a-kind unreleased Capcom game for $600. He took a $2,400 hit.
Sometime later, while going through a backlog of my inbox messages, I opened a haunting e-mail from a mother who had lost her child. She had been Googling her son’s name one day at work when she arrived at my site. She wanted to let me know how my conversation with Brandon had given her heart some ease because on December 18, 2004 he tragically left this world at the tender age of 22.

“Separate juries found a Jacksonville couple guilty Friday of murdering their 22-year-old roommate, robbing him and then setting his body and apartment on fire — crimes prosecutors say were mimicked after they watched the 1994 movie Natural Born Killers.
Angus Wallen and Kara Winn, both 27, were tried separately and each convicted of first-degree murder, robbery and arson in the Dec. 18, 2004, crime.
Separate juries for each defendant determined that Wallen and Winn shot Brandon Murphy, took his car, debit card, Nintendo games and other property and then doused the body and the apartment with lighter fluid” (link).
The pair who committed the murder would eventually be sentenced to life in prison.
karma, wtf 8)7

[ Voor 105% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-05-2013 06:57 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Geen karma, dit is gewoon ziekelijke jaloezie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat er überhaupt nog interesse is in vele van die PAL spellen op de snes en megadrive die op 50hz lopen. De spellen zijn 17% trager dan door de ontwikkelaar bedoeld en hebben ook een kleiner beeld met balkjes op de boven- en onderkant van het scherm. Als je een keer het origineel op de Genesis of de Super Famicom hebt gespeeld wil je die ouwe meuk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:36:
Ik snap niet dat er überhaupt nog interesse is in vele van die PAL spellen op de snes en megadrive die op 50hz lopen. De spellen zijn 17% trager dan door de ontwikkelaar bedoeld en hebben ook een kleiner beeld met balkjes op de boven- en onderkant van het scherm. Als je een keer het origineel op de Genesis of de Super Famicom hebt gespeeld wil je die ouwe meuk niet meer.
60Hz mod? Enige jammere daarvan is dat met Super Mario de tijd dan ook sneller gaat, maar relatief gezien heb je natuurlijk gewoon net zoveel tijd als zonder de mod.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:37

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dat is wel ernstig maar het verbaasd me ook niet dat dit gebeurd in America. Het is goed dat ze de twee in kwestie hebben weten te pakken en tot levenslang hebben veroordeeld. Schrijnend echter dat het weer zo'n geval is van niet van iemand anders zijn spullen kunnen afblijven. Pure hebzucht, altijd zo triest. Helemaal omdat Brandon klaarblijkelijk veel minder om geld gaf dan om zijn verzameling.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
Ik heb mijn SNES weer eens onder het stof vandaan gehaald en ben weer begonnen aan Lufia II : Rise of the Sinistrals.

Echter ben ik volgens mij in de retry mode terecht gekomen aangezien ik belachelijk veel goud en expierience krijg voor alle gevechten. Er staat ook een ster bij mijn savegame.

Weet iemand of dit idd de retry mode is en ik dus teveel goud/exp krijg? En zo ja, hoe kan ik dit uitschakelen? Ik wil weer gewoon de standaard Lufia spelen zonder extra bonussen.

Google leerde me alleen dat er een retry mode bestaat wat voor meer goud/exp zorgt, maar niet hoe je dit kunt uitschakelen.

Edit: Ik heb de Nederlandse versie van Lufia en heb in het startscherm de opties Start en "Weer".
"Weer" blijkt dus een slechte vertaling van retry te zijn, probleem opgelost :+

[ Voor 13% gewijzigd door BSTNjitRam op 21-05-2013 17:51 ]

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024

Suzo The Arcde Joystick Unboxing + inside view! <3

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

victorb schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:39:
[video]

Dat waren echt de fijnste joysticks toen. Alleen jammer dat alle exemplaren die ik ervan heb niet goed meer werken, slechte printbanen, slechte contacten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
Het is zover, ik heb de sega megadrive 2 gekocht met een aantal games
oa sonic, jungle book en mickey mania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
victorb schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:39:
[video]

Noessssss, dez was veeeeeeeel fijner :D

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2NLoSIRheoA/TwMR271qxyI/AAAAAAAAH8s/tyL2YPAcAqk/s800/M5110226.JPG

In de doosjes bewaarde ik altijd mijn snes en n64 games :D

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 23-05-2013 14:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om er nog eens op terug te komen heb gezien dat er bij pagina 193/194 nog een keer over gesproken heeft maar heeft iemand ervaring met de Retron console heb er een topic van aangemaakt maar niemand reageerd dus dacht probeer het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:04:
Om er nog eens op terug te komen heb gezien dat er bij pagina 193/194 nog een keer over gesproken heeft maar heeft iemand ervaring met de Retron console heb er een topic van aangemaakt maar niemand reageerd dus dacht probeer het zo
Was m ook tegengekomen. Las dat de afwerking om te huilen was. Ben zelf opzoek naar een manier om de J-Ntsc spellen te spelen. Voorkeur gaat uit naar een superfamicom, maar prijzen liegen er niet om. Zon chinees ding was 50 USD geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:33:
[...]

Was m ook tegengekomen. Las dat de afwerking om te huilen was. Ben zelf opzoek naar een manier om de J-Ntsc spellen te spelen. Voorkeur gaat uit naar een superfamicom, maar prijzen liegen er niet om. Zon chinees ding was 50 USD geloof ik?
naah ik dacht 80/100 dollar ofzo maar toch als het een beetje werkt is het al goed ! maar niemand heeft er eentje thuis staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Hoi mede retro-games-collecting tweakers... Al ben ik niet actief geweest in deze thread, ik lurk hem wel met enige regelmaat.

Jarenlang als behoorlijk fanatiek collector actief geweest, regelmatig op beurzen gestaan, en ook voor dit jaar staan er nog drie op stapel. Niet als handelaar, maar als enthousiast / verzamelaar. Inmiddels ken ik aardig wat van de mensen met hetzelfde virus in NL :)

Nu ben ik op een punt aangekomen dat ik 1 of meerdere gedeeltes van m'n verzameling waarschijnlijk elder moet onderbrengen. Mijn collectie bestaan met name uit dreamcast (complete EU/PAL colllectie), Vectrex (complete GCE collectie en een aantal zeldzame en unieke items..

Daarnaast aardig wat, minder exclusief, maar wel in zeer collectible conditie, Atari spullen, met name Lynx en Jaguar.

Waar ik me ook een tijdje heb bezig gehouden met papierwerk, waarbij ik arcade flyers en het prachtige atari artwork uit de 80's erg mooi vind en daar ook wat leuke dingen van heb.

Tenslotte nog een laatste arcade die bij me is gebleven en heel speciaal, een orginele Namco Puckman cocktail ergens in de 400 genummerd... wat, mits de glasplaat gerestaureerd wordt, absoluut een museumstuk is.

Nog wat Nintendo Game & Watch en wat exoten als Neo Geo pocket, Microvision (ook gce, eerste 'cartridge' based handheld.. Niet erg waardevol of gewild, maar wel historisch erg interessant (vind ik).

Waar ik met name ook nog echt mee speel, dat blijft vooral de Vectrex, toch mijn grote liefde, en vanuit een nieuwere generatie heeft de Dreamcast met z'n kwalitatieve library ook veel speeltijd gehad.

In eerste instantie ga ik wat Atari spul wegdoen, en ik kan me voorstellen dat hier de tweakers tussen lopen die daar belang bij hebben ;) Me ervan bewust dat dit geen trade thread is, wil ik de uitnodiging doen contact met me op te nemen via DM. Atari Jaguar heb ik conole en ca 50 games , de meeste zelf geimporteerd en dus als nieuw, vaak slechts geopend om de cartridge te kunnen spelen.

Leuk om te zien dat de interesse in Retro en klassieke videogames zo levendig blijft. De drukbezochte retrofairs zijn daar een goede indicator voor. Ik denk zeker dat ik een aantal van jullie daar ga zien, cq al ken van eerder events. (Maar dan niet wist wat de mede tweakers waren natuurlijk :)

De eerstvolgende beurs is voor mij de 15e in Eindhoven, georganiseerd door Bonami, vast bekend hier, maar voor wie het niet kennen, het videogame museum van John en Naomi Groenewold te Epe. Anyways. Happy retro gaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dpgt3s.jpg

Oogst van de laatste twee weken. Overgenomen van een verzamelaar, helemaal compleet, de SMB2 is echt in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Vlooienmarkt in Eindhoven vandaag. :) Helaas weer vrijwel geen Nintendo. En al helemaal geen GB Classic / NES / SNES / etc. :(

Maar toch mooie dingen voor leuke prijzen!

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/9hsv9ekod/2013_05_26_13_45_40.jpg
Age of Empires II - The Conquerors Expansion
Dayl F. Gates' Police Quest - SWAT
Command & Conquer - The Covert Operations
Conquest of the New World
America - No peace beyond the line!
The Legion
Command & Conquer - Red Alert

Helaas blijken 2 spellen bij thuiskomst geen CD te hebben...

10 euro bij elkaar

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/9tabm614d/2013_05_26_13_49_48.jpg
PS1: Mega Boost CIB 1,00
PS1: IK+ The Ultimate Martial Arts Simulation CIB 1,00
PS1: Croc 2 (daar kocht ik ze voor :D) CIB 1,00
PS1: DBZ - Dead Ball Zone CIB 1,00
PS1: Command & Conquer - Red Alert (Platinum) CIB 1,00
GBA: Pokémon Sapphire CIB 4,00
PS2: King of Fighters Maximum Impact + Artbook CIB 2,00
PS2: Black CIB 2,00
Lara Croft Tomb Raider - The Angel of Darkness bordspel 2,50
TV Boy 2,00

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:33

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hier mijn aankopen van afgelopen tijd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Re6dXNqPjqw6OIUkK3jlNfYG/thumb.jpg
PS2 games:
  • Canis Canem Edit (ofwel Bully), had mijn vriendin samen met een PS2 gevonden in een kringloopwinkel, 30 euro samen geloof ik.
  • EyeToy Play, samen met de EyeToy gekocht bij een lokale gamewinkel, tientje geloof ik.
  • Flatout, 3 euro bij Used Products
  • Playboy: The Mansion (soort van The Sims meets Larry ofzo :p), 3 euro bij Used Products.
  • State of Emergency, ook 3 euro bij Used Products
Mega Drive
  • Road Rash, 5 euro
SNES:
  • Batman Returns, 10 euro.
De laatste twee games heb ik vanmiddag gekocht op de Beverwijkse Bazaar, samen met een 8MB memory card voor de PS2.

Ik heb pasgeleden mijn games opnieuw ingedeeld en mijn consoles netjes aangesloten. Daar maak ik tzt nog wel foto's van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:53
Glaanie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:56:
Hier mijn aankopen van afgelopen tijd:
[afbeelding]
PS2 games:
  • Canis Canem Edit (ofwel Bully), had mijn vriendin samen met een PS2 gevonden in een kringloopwinkel, 30 euro samen geloof ik.
  • EyeToy Play, samen met de EyeToy gekocht bij een lokale gamewinkel, tientje geloof ik.
  • Flatout, 3 euro bij Used Products
  • Playboy: The Mansion (soort van The Sims meets Larry ofzo :p), 3 euro bij Used Products.
  • State of Emergency, ook 3 euro bij Used Products
Mega Drive
  • Road Rash, 5 euro
SNES:
  • Batman Returns, 10 euro.
De laatste twee games heb ik vanmiddag gekocht op de Beverwijkse Bazaar, samen met een 8MB memory card voor de PS2.

Ik heb pasgeleden mijn games opnieuw ingedeeld en mijn consoles netjes aangesloten. Daar maak ik tzt nog wel foto's van :)
Haha. State of Emergency. Leuke tijden aan beleeft :P

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik heb een kabel met aan de ene kant een SCART-aansluiting en aan de andere kant deze 6-pin DIN aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartpropoplus.com/DNN/Portals/0/Cables/DIN-6_Diagram.gif

Weet iemand waar die kabel voor is? Voor welke console? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Sinds een tijdje de dreamcast maar weer tevoorschijn getoverd. Helaas kon ik een paar van mijn lievelingsspellen niet vinden, maar die had ik blijkbaar in een andere doos gedaan. Niet echt een nieuwe aanwinst dus, maar wel blij dat ik ze weer heb.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2wpma0j.jpg

En gelukkig ook nog de dreamcast aan de praat gekregen op de nieuwe tv. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tanuki schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:43:
Ik heb een kabel met aan de ene kant een SCART-aansluiting en aan de andere kant deze 6-pin DIN aansluiting:
[afbeelding]

Sega heeft dit onder andere maar meer merken hebben iets vergelijkbaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:16:
[...]

Sega heeft dit onder andere maar meer merken hebben iets vergelijkbaars
Ik dacht ook Sega.

Maar het past niet in de Megadrive 1 en ook niet in de Megadrive 2. Weet je dan zo welke Sega console wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 19:39
Tanuki schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Ik dacht ook Sega.

Maar het past niet in de Megadrive 1 en ook niet in de Megadrive 2. Weet je dan zo welke Sega console wel? :)
Is de stekker ter grootte van S-Video, of veel groter? In dat eerste geval zit je inderdaad bij de Megadrive, maar als de stekker groter is zou het wel eens een Commodore 64 kabel kunnen zijn. Die pin-layout ziet er namelijk precies zo uit als de videopoort van die computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Tanuki schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:43:
[afbeelding]

Er zijn een aantal (Sony) MSX modellen met een 6 pins DIN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Tanuki schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Ik dacht ook Sega.

Als ik Google op 'scart 6pin din rgb connector' krijg ik bbc model b, model b+ en master 128 als resultaten

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/BBC_Micro_Front_Restored.jpg/300px-BBC_Micro_Front_Restored.jpg

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics van mijn (heel kleine) verzameling moet ik nog maken, en morgen krijg ik een nieuw TV-meubel dus alles ligt nu in dozen te wachten op hun nieuwe plekje dus het ziet er toch niet it.

Ik heb een vraagje, is er iemand hier bekend met de Siemens FS948 televisie? Heb er geen handleiding bij, en de afstandsbediening is dusdanig oud dat de tekst bij de knopjes vervaagd is. Op de voorkant staat ook dit: Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zsmsz.jpg

Betekent dat dat ik aan deze TV zonder problemen een Amerikanse SNES of Famicom kan hangen en dat het gewoon werkt? Als ik mijn europeese Nes/Snes of wat dan ook aansluit komt er in het schermpje waar ook het kanaalnummer opkomt "PAL" te staan dus op een of andere manier detecteert de TV dat blijkbaar. Heb alleen geen NTSC apparaten om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Net op een rommelmarktje geweest waar ik een sealed GBA The Legend of Zelda heb kunnen scoren en het NDS spel Magie & Ilussie voor €25. Alleen ze hadden ook nog een boxed The Adventure of Link liggen, maar die heb ik met me domme kop laten liggen...straks misschien nog maar even terug in de hoop dat hij er nog ligt 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80138880/IMAG0268.jpg

[EDIT]
Toch maar even terug gegaan en hij lag er gelukkig nog! Ook deze Zelda is gesealed, helaas wel een reseal dus niet de officiële. Tevens ook meteen de sealed versie van Pokemon Mystery Dungeon meegenomen en de collector's edition van het spel Spectrobe voor de NDS.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80138880/IMAG0271.jpg

Alles bij elkaar (dus de 5 spellen) heeft het me €60 gekost, nette prijs lijkt me 8)

[ Voor 35% gewijzigd door G-Meister op 01-06-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48
Wauw, netjes inderdaad. :)

Zelf vandaag ook even de plaatselijke twee hands shop bezocht. Helaas niet zo veel bijzonders heb echter wel voor €2,20 het volgende gekocht:
-Oddworld: Abe's oddysee PS1 (CD only)
-Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 PS2 (CD only)
-California Games Megadrive (Compleet)
-Fifa 07 NGC (Compleet)
Vond ik de €2,20 wel waard. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Reintji schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:14:
[afbeelding]

Oogst van de laatste twee weken. Overgenomen van een verzamelaar, helemaal compleet, de SMB2 is echt in goede staat.
Had ze beiden, rechter ooit uitgeleend en teruggehad zonder boekje, zat er niet bij zei hij, was 20 jaar geleden ofzo :P
M'n ma heeft m'n nes + alle spelletjes weggegeven aan irakeze asielzoekers, alles was in perfecte staat, jammer, voor mij dan.

Laatst de super mario world handleiding gevonden tussen mn troep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die de Button Bashers podcast luisteren? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.button-bashers.nl/wp-content/uploads/2013/04/BB-900.png
Vandaag is er weer een nieuwe aflevering uitgekomen, namelijk Button Bashers Podcast - Aflevering 11 - Puzzelgames.

[ Voor 5% gewijzigd door Tanuki op 01-06-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die NDS Magic and Illusion heb ik laatst nieuw bij de Intertoys vandaan voor 5 Euro. Hadden er toen nog wat, voor personen die daar 's neuzen..al is het geen retro te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook aan het collecten geslagen Playstation 2. Heb een hoop te ruil/te koop en zoek in principe alle PS2 games die er zijn om mee te ruilen :)

http://youtu.be/79_cIviDtlw hier is alles te zien wat ik nu heb om mee te ruilen. Eventueel heb ik nog 2 SEGA games en nog wat losse Nintendo Cartridges en de Scoop compleet met tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:00:
Die NDS Magic and Illusion heb ik laatst nieuw bij de Intertoys vandaan voor 5 Euro. Hadden er toen nog wat, voor personen die daar 's neuzen..al is het geen retro te noemen ;)
Ik vond 'm wel iets hebben. :)

Ik heb 'm volgens mij voor 15 euro gekocht bij de Game Mania een jaar of 2 geleden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Exorcist schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:00:
Ah ok, heb deze er eigenlijk bijgekregen. Voor die Zelda werd €25 gevraagd en die Magic & Illusie €5, ik bood toen €20 en voor €25 mocht ik beide spellen meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
G-Meister schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

[EDIT]
Toch maar even terug gegaan en hij lag er gelukkig nog! Ook deze Zelda is gesealed, helaas wel een reseal dus niet de officiële.
Zonde van de staat van Zelda 1 maar toch overall een mooie koop.

Wat ik zo kan zien van de voorkant is Adventure of link waarschijnlijk geen reseal, het is een NTSC versie namelijk. Als je een foto post van de achterkant en zijkant zou ik even kunnen kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Zelda 1 heb ik inmiddels weer netjes kunnen krijgen, was gewoon iets ingedeukt. Met geduld en voorzichtigheid zie je er bijna niets meer fan :)

Zelda 2 is inderdaad een NTSC versie, maar die hebben dus deze seals joh? Ik dacht dat die ook gewoon een seal hadden met Nintendo erop.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80138880/Zelda2-01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80138880/Zelda2-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Red nintendo strip zit alleen op Europese games.

Ik kan je vertellen dat dit een originele NTSC seal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Kryptex schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:38:
Red nintendo strip zit alleen op Europese games.

Ik kan je vertellen dat dit een originele NTSC seal is ;)
Cool :) Mooie vangst dus, al zeg ik het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
G-Meister schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:42:
[...]

Cool :) Mooie vangst dus, al zeg ik het zelf!
Nice catch man!
Daar heb ik er drie van gevonden afgelopen zomer in deze conditie O-)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Hierbij me vangst van vandaag op een lokale rommelmarkt.

Voor maar 10 euro voor alle drie!

Afbeeldingslocatie: http://i1359.photobucket.com/albums/q784/G33n/image_zpsf504d85f.jpg

Alles zit erbij ook de boekjes en posters!

Afbeeldingslocatie: http://i1359.photobucket.com/albums/q784/G33n/image_zpsbdfa790d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1359.photobucket.com/albums/q784/G33n/image_zpsb3fd478c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg netjes! Kreeg net te horen dat er hier in de buurt ook een rommelmarkt is, gaan zo even neuzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:27:
Pics van mijn (heel kleine) verzameling moet ik nog maken, en morgen krijg ik een nieuw TV-meubel dus alles ligt nu in dozen te wachten op hun nieuwe plekje dus het ziet er toch niet it.

Ik heb een vraagje, is er iemand hier bekend met de Siemens FS948 televisie? Heb er geen handleiding bij, en de afstandsbediening is dusdanig oud dat de tekst bij de knopjes vervaagd is. Op de voorkant staat ook dit: [afbeelding]

Betekent dat dat ik aan deze TV zonder problemen een Amerikanse SNES of Famicom kan hangen en dat het gewoon werkt? Als ik mijn europeese Nes/Snes of wat dan ook aansluit komt er in het schermpje waar ook het kanaalnummer opkomt "PAL" te staan dus op een of andere manier detecteert de TV dat blijkbaar. Heb alleen geen NTSC apparaten om het te testen.
Lijkt er wel op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:46:
[...]

Lijkt er wel op inderdaad.
Cool! Zodra ik een Super Famicom of NTSC Snes erbij heb probeer ik dat uit, scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
copywizard schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:00:
Hierbij me vangst van vandaag op een lokale rommelmarkt.

Voor maar 10 euro voor alle drie!

[afbeelding]

Alles zit erbij ook de boekjes en posters!

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel mooie aanwinst! :) Dat zie je niet vaak meer zo, en al helemaal niet op een rommelmarkt.. Koesteren, die momenten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, bij de semi-lokale rommelmarkt heb ik nog wel wat leuks gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/2013-06-02%2020.14.12.jpg

Bij elkaar (twee verschillende kraampjes) zo'n 75 Euro. Niet goedkoop, niet duur. Zocht Deja Vu 1/2 voor de GBC toevallig ook nog, en daar die nooit in de EU is uitgegeven mooi meegenomen.

Niet op de foto staat LA Noire voor de PS3. Die had ik al reeds voor de 360, maar de meeste Rockstar games wil ik sowieso op beide platforms.

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 02-06-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Van het weekend met wat chemie bezig geweest om een vergeelde Amiga weer wat toonbaarder te krijgen:

YouTube: Howto: De-yellow an Amiga case using hydrogen peroxide

Redelijk gelukt al zeg ik het zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Metro2002 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:20:
Van het weekend met wat chemie bezig geweest om een vergeelde Amiga weer wat toonbaarder te krijgen:

YouTube: Howto: De-yellow an Amiga case using hydrogen peroxide

Redelijk gelukt al zeg ik het zelf :P
Retr0bright _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Not bad ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ben intussen al flink wat uur aan het hobbyen met de Amiga en eindelijk is het gelukt om een ADF file (diskimage) over te zetten op diskette.
Wat dingen die niet mee wilde werken:

Om data over te zetten van PC naar Amiga heb je 4 opties:
- Via diskettes, PC geformatteerd als 720kb, in te lezen op de Amiga via een programma genaamd Crosdos.
- Via een nullmodem kabel
- Via een pcmcia -> CF adapter met CF kaarten.
- Via een pcmcia netwerkkaart een netwerk opzetten

Goed, optie 1 geprobeerd (let wel: Ik heb nooit een Amiga gehad dus moest alles uitzoeken) maar helaas, diskette was niet te lezen.

Optie 2 geprobeerd. Dat werkt prima op een Amiga 500 omdat je daar binary files kan overzenden via het "type ser" commando, dat is handig om het transfer programma op de amiga te krijgen.
Op een Amiga 600 wat ik heb kan je alleen tekstbestanden verzenden via serieel. En je hebt op de Amiga wel iets van software nodig om de filetransfer te starten. Alleen krijg ik niks naar de amiga gekopieerd omdat ik daar geen software heb dus kan ik de software niet kopieren die nodig is om software te kopieren (kip-ei probleem) Dat werd hem dus niet

Optie 3 kent 2 problemen:
- Mijn pcmcia naar CF reader is nog niet geleverd.
- Om de amiga de reader te laten herkennen zijn drivers nodig. Hoe krijg je die op de Amiga?

Optie 4 kent 3 problemen
- Om de Amiga de netwerkkaart te laten herkennen is een driver nodig
- Om TCP/IP op de amiga te gebruiken is een TCP IP stack nodig
- Om data over het netwerk te kopieren is software nodig, bv een ftp client
Die moeten dus wederom éérst op de amiga komen en dat gaat niet.

Enfin, de enige optie bleef dus over Crossdos alleen had ik geen workbench diskettes ! Er zit wel een harddisk in de amiga dus eens even lezen hoe crossdos werkt. Als het geinstalleerd staat heb je onde system / dosdrivers een 'pc0' device staan. Als je deze aanklikt mount het OS de diskette als msdos diskette en kan je er van lezen en schrijven.

Godzijdank had ik crossdos blijkbaar op de harddisk staan en kan ik de filetransfer programma's EINDELIJK over kopieren! Nadat ik dat gekopieerd had naar de harddisk kon ik het programma adf sender terminal programma starten op de pc en transwarp op de amiga om eea te kopieren.
Eerste poging faalde, baudrate op 9600 gezet en handshaking op Xon/Xoff ipv RTC. Dat leek goed te gaan maar bij het schrijven van de diskette ging het fout. De diskettedrive begon niet met schrijven. Misschien eerst de diskette formatteren. Helaas, formatteren van de diskette lukte ook niet! Wat is dat nou weer. Enfin, ik wederom gezocht en het schijnt dat het programma Xcopy een format kan doen die geen 'verify' doet. Daarna zou de diskette 'voorgeformatteerd' moeten zijn en moet het wel normaal te formatteren zijn. Goed, xcopy stond al op de hdd dus dat was snel opgestart. Ik start format op, tik een naam in voor de lege diskette en.... ?
niks. Doet de enter / return key niks!

Zucht, amiga weer uit elkaar geschroefd , toetsenbord uit elkaar geschroefd en membraampjes ed schoongemaakt maar niks leek te werken. Uiteindelijk zo'n drukknopje van een loze toets omgewisseld met die van de return key en toen werkte het wel. Blijkt dus een kapot drukkertje te zijn. Enfin, ding weer in elkaar geschroefd en nu kon ik de format wel voltooien. Hoera, na 6 uur pielen een geformatteerde diskette, een nullmodem verbinding én het ADF transfer programma op de Amiga. Nu eens kijken of we een diskette kunnen schrijven.

Je voelt hem al aankomen, dat werkte niet. Hij begint met schrijven maar stop elke keer op 80 / 90 % en stopt dan. Nu waren er van het adf sender terminal programma 2 amiga programma's: Transdisk en transwarp. Ik had transdisk geprobeerd dus dan maar transwarp proberen en zowaar: De diskette werd succesvol afgerond! Dat soort dingen test wel je geduld want per diskette ben je tussen de 15 en 20 minuten aan het wachten maar uiteindelijk werkt het wel.

Intussen heb ik een CF card die in IDE mode kan en een CF reader voor de PC binnen dus zodra mijn PCMCIA adapter binnen is kan ik die gaan gebruiken en dan gaat het hopelijk allemaal wat sneller.

Nog te doen is een oude 3com pcmcia adapter aan de praat krijgen (hij schijnt ondersteund te worden op de amiga) en de Amiga op internet krijgen >:)
Waarom? Omdat het kan! Daarom ! :P
Pagina: 1 ... 70 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod