Nintendo speler sinds '94.
Daar vrees ik ook voor. Hier in de buurt ieder jaar een grote rommelmarkt en die gasten kennen hun prijzenBruiser schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:03:
Mooie deal, kans dat je zoiets (aan die prijs dan) hier in België gaat tegenkomen is nihil...

Alle boxed games zijn CIB (zelfs nog in het plastiekje)
Verwijderd
geloof ook niet dat ik ooit zo'n mooie how to gezien hebLoCuTuS2000 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:21:
[...]
Wow, gisteravond gewoon een half uur verloren hier aan maar kon het niet afzetten
Nice! Hoe ben je eraan gekomen? eBay?Bruiser schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:34:
Nieuwste aanwinst vandaag geleverd:
[afbeelding]
Alle boxed games zijn CIB (zelfs nog in het plastiekje)
Die was toch deels defect? Mijn vrouw wilde die eerst nog voor me kopen namelijk.
/Net weer paar maten over de vloer gehad, geeindigd met Time Splitters. Echt geweldig, zoveel gelachen. Garage vandaag met mijn vader aardig omgebouwd, kamer bestaat al bijna. Nu nog een deur erin, stucken en vloerbedekking.

[ Voor 45% gewijzigd door Exorcist op 28-04-2013 01:07 ]
Als dit nog mogelijk is dan ga ik goed opletten met Koninginnedag! Mooie vangst!G-Meister schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:22:
Hier een paar dorpen verder werd vandaag al Q-Day (of is het al K-Day?) gevierd, dus uiteraard even naar toegegaan en met succes! Voor €10 onderstaande setje kunnen overnemen (zonder af te dingen).
Wat een aparte collectie. Al zat er niet echt veel bijzonders tussen. Weinig originele 1ed edities van bijvoorbeeld Sierra, Origin, Lucasarts (of nog beter...Lucasfilm games) etc... Al ik zie wel een paar Microprose en SSI boxes langskomen (al was dat toen al voor een specifiek publiek). Daar zaten dan nog echte manuals in met extra's zoals keyguides of andere zaken.XtinctHeD schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:42:
Heb een absurde hoeveelheid retro PC games opgehaald een tijd terug, meer dan 1500 games!
YouTube: Dr. Retro's Video Game Finds: The Biggest PC Collection Ever
Als ik dit zie besef ik maar weer waarom zoveel mensen de dozen van PC games uit de jaren 90 maar weggooide en alleen de CD-case bewaarde. Het is gewoon troep.
[ Voor 11% gewijzigd door CapTVK op 28-04-2013 10:04 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ja, de die, één display werkt niet goed, maar dat is een common probleem van de VB's en is te repareren.Exorcist schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:57:
[...]
Die was toch deels defect? Mijn vrouw wilde die eerst nog voor me kopen namelijk.
Trouwens, je vrouw dacht die te kopen voor u...? Mijn vrouw zou zoiets nog niet eens bekijken, laat staan ernaar zoeken...
Nee, ze vindt het prachtig en haalt met regelmaat een spel of console voor me. Heb op een gedeelde Skydrive een bestand waarin spellen staan die ik nog zoek, en die loopt ze zo nu en dan naBruiser schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:05:
[...]
Ja, de die, één display werkt niet goed, maar dat is een common probleem van de VB's en is te repareren.
Trouwens, je vrouw dacht die te kopen voor u...? Mijn vrouw zou zoiets nog niet eens bekijken, laat staan ernaar zoeken...
Kunnen we niet gewoon NA koninginnendag alles laten zien?
[ Voor 11% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-04-2013 13:11 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Plus: een prijs vragen betekent nog niet dat men het er ook altijd voor krijgt. Of het nou op een kleedje is of op MarktplaatsExorcist schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:33:
Wat maak jij je toch altijd druk om de prijzen her en der. Hier zit maar een select groepje, dat kan echt geen kwaad. Je moet het sowieso hebben van mensen die nog nooit van Marktplaats hebben gehoord; als zij daar zien dat een boxed NES meer doet dan een tientje verkiezen ze dat toch boven de verkoop op een kleedje van zoon- of dochterlief.
Dat is toch liefExorcist schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:42:
[...]
Nee, ze vindt het prachtig en haalt met regelmaat een spel of console voor me. Heb op een gedeelde Skydrive een bestand waarin spellen staan die ik nog zoek, en die loopt ze zo nu en dan na
Ik ben zelf een vrouw en verzamel retro games, dus hier is het precies andersom. Mijn vriend zoekt af en toe wel games voor mij, hij vindt retrogames zeker ook erg leuk maar toch wel "erg oud allemaal" om het actief te verzamelen. Hij is meer van de hedendaagse consoles. M'n schoonzusje verzamelt zelfs sinds een poos retro games & consoles (eerst leende ze regelmatig consoles van me) en heeft nu al een verzameling waar je u tegen zegt.
Haar vader is iemand die ook vanalles verzameld en actief kringlopen rondrijdt dus dan gaat het wel erg snel. Hij komt toch nog heel wat goede koopjes tegen af en toe dus het kan zeker nog! Maar dat zul je binnenkort op de rommelmarkten natuurlijk ook zien.
Dat had ik al gedaanricost schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:21:
[...]
Maak de contactpunten van de spellen en het cartridge slot maar eens schoon met alcohol.
Kupo?
Ik probeer online enkele goede repair manuals/guides te vinden, maar ik kom de grootste crap sites tegen, ofwel tegen betaling.
Weet er iemand waar ik best kan zoeken?
Ervaringsdeskundigen eventueel
Ben je zeker dat de centrale aandrijfmoter van de dvd disc nog werkt? Die zou ik eerst nakijken als de laserdrive het nog doet.
Ik zit trouwens ook met een probleempje. Dit weekend een erg mooie gameboy color gekregen die niet meer werkte. Probleem bleek veroorzaakt door lekkende batterijen. Heb alles mooi netjes gemaakt maar nu merk ik dat de a toets niet altijd even goed registreerd. Heb alles nog even nagekeken en blijkt dat het 'viltje' niet gescheurd is en mooi netjes was. Ik vermoed dus dat het aan de printplaat ligt. Iemand tips om dit op te lossen? (Bij hard doordrukken registreert het steeds. Bij gewoon drukken slechts om de 2 x )
Het is wel een iets ander type, maar ik heb de disk motor en laser assembly over gezet, wat niet hielp.
@Ekfad
Lekkende batterijen kunnen hier of daar wel schade aan een trace hebben veroorzaakt.
Eens alles uitmeten, zien of er geen breuken zijn?
Ik heb nog een Japanse Sega Saturn liggen met een blown fuse (opgeblazen zekering?)
Ik heb de zekering uit de houder gehaald en deze laten zien bij de lokale elektronicawinkel. De man achter de balie heeft mij een nieuwe zekering meegegeven, deze was exact hetzelfde als de zekering die er in zat. Deze heb ik in de zekeringhouder van de Saturn geplaatst.
Hij doet echter nog steeds niks, geen stroom of iets dergelijks. Weet iemand wat het probleem is?
[ Voor 7% gewijzigd door Frerix op 29-04-2013 19:49 ]
Is de nieuwe fuse die je erin hebt gedaan nog heel?Frerix schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:48:
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb nog een Japanse Sega Saturn liggen met een blown fuse (opgeblazen zekering?)
Ik heb de zekering uit de houder gehaald en deze laten zien bij de lokale elektronicawinkel. De man achter de balie heeft mij een nieuwe zekering meegegeven, deze was exact hetzelfde als de zekering die er in zat. Deze heb ik in de zekeringhouder van de Saturn geplaatst.
Hij doet echter nog steeds niks, geen stroom of iets dergelijks. Weet iemand wat het probleem is?
Heel lief, het is ook schattig dat ze bijna blijer is met de garage dan ik..en niet omdat ik dan oprot. Maar goed, ze koopt ook altijd de nieuwste Suske en Wiske voor me omdat ik die ook spaar.CrystalViriS schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:49:
[...]
Dat is toch lief![]()
Ik ben zelf een vrouw en verzamel retro games, dus hier is het precies andersom. Mijn vriend zoekt af en toe wel games voor mij, hij vindt retrogames zeker ook erg leuk maar toch wel "erg oud allemaal" om het actief te verzamelen. Hij is meer van de hedendaagse consoles. M'n schoonzusje verzamelt zelfs sinds een poos retro games & consoles (eerst leende ze regelmatig consoles van me) en heeft nu al een verzameling waar je u tegen zegt.
Haar vader is iemand die ook vanalles verzameld en actief kringlopen rondrijdt dus dan gaat het wel erg snel. Hij komt toch nog heel wat goede koopjes tegen af en toe dus het kan zeker nog! Maar dat zul je binnenkort op de rommelmarkten natuurlijk ook zien.
Leuk dat jij als vrouw dit ook doet, ik ken verder weinig vrouwen die zich er ook maar enigszins voor interesseren. Waar komt die voorliefde bij jou vandaan? Jeugd?
Nu, als de opbrengst mooi is maak ik er volgend jaar misschien een uitstap van naar onze noorderburen
Q-Day 2013 was voor mij perfect

[ Voor 7% gewijzigd door G-Meister op 30-04-2013 10:27 ]
Ga ik gebruiken om het RF-signaal van mijn atari 2600 om te kunnen zetten naar scart en dat werkt prima heb ik net getest.
gaat hij niet doen, stel je voor, dan gaan mensen de prijzen verhogen.Exorcist schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:53:
Foto's...als het zo vruchtbaar was.
Ik ga nu maar even kijken, veels te laat, maar in mijn stad bijna geen concurentie
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wij net hier het dorp in geweest maar dat was 7x niets. Wat Wii spellen.
Zo nog even naar zuslief in Barendrecht met z'n allen, hebben we een extra paar ogen mee
Had ik maar het geluk van G-Meister... Dat is een mooie buit.
[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 30-04-2013 11:39 ]
Jawel, alleen heb ik nog geen tijd gehad om foto te maken...lanerios schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:15:
[...]
gaat hij niet doen, stel je voor, dan gaan mensen de prijzen verhogen.![]()
Ik ga nu maar even kijken, veels te laat, maar in mijn stad bijna geen concurentie

voor de sega games incl. een niet afgebeelde in goede conditie zijnde megadrive 2 maar 25 euro betaalt
voor de n64 games 4 euro totaal!

wat random gameboy games ook wat dubbele voor een paar euro

en een gamecube pokemon coleseum megapack voor 10 euro !!
had meet gehoopt maar merk wel dat je er of heeeeel vroeg bij moet zijn 5 uur in de ochtend was nog niet vroeg genoeg
zerder was er weinig retro te vinden behalve de duidelijke handelaren die al gauw een 10 euro voor een nes game vroegen in zeer slecte staat
verder wel super naar me zin gehad nu nog alles schoon maken en netjes maken!
ben erg benieuwd naar jullie vondsten!
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Street of Rage 3 is inderdaad redelijk prijzig;
http://www.ebay.nl/itm/Se...n_146&hash=item35c06664b7
Maar nette vangst! Vooral de GameCube set is erg netjes
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zulk soort gekken heb ik ook gezien, iemand had een redelijk nette N64 watermelon set te koop staan. Zaten 4 standaard spellen bij, maar geen dozen/boekjes. Toen ik vroeg hoeveel hij ervoor wilde hebben zei hij zonder blikken of blozen €150. Lager wilde hij niet gaan, dus die heb ik laten liggen. Verder lagen er ook nog wat andere N64 setjes, heel veel PS2 spellen en nog een paar SNES spellen. Maar de meeste spellen had ik al of vroegen ze achterlijke prijzen voor.lanerios schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:20:
hier even geweest, gameboy sp voor 50 euro zonder games.. lol
Die 2 SP's + spellen heb ik voor €25 kunnen kopen, dus dat vond ik een nette prijs.
Een CD-i heb ik al, maar Zelda games daarvoor niet. En ik weet inderdaad dat die spellen niet goedkoop te vinden zijnlanerios schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:35:
Dat is nog een leuke prijs. Ik ben zelf op zoek naar een CD-I met de zelda games, en probeer die maar te vinden
Uiteraard jeugd. Eerst koop je alles terug wat je vroeger gehad hebt. Daarna koop je ook alles terug wat je vroeger juist niet had omdat je er nieuwsgierig naar bent. Of wat je vroeger geleend hebt bij de videotheek..Exorcist schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:13:
[...]
Heel lief, het is ook schattig dat ze bijna blijer is met de garage dan ik..en niet omdat ik dan oprot. Maar goed, ze koopt ook altijd de nieuwste Suske en Wiske voor me omdat ik die ook spaar.
Leuk dat jij als vrouw dit ook doet, ik ken verder weinig vrouwen die zich er ook maar enigszins voor interesseren. Waar komt die voorliefde bij jou vandaan? Jeugd?
Wel ideaal om zoiets in de garage te doen, ben benieuwd naar het eindresultaat!
ontopic:
Wat betreft de vrijmarkt.. niets nuttigs gezien. Aantal ps1's met wat games en wat ps2 spullen verder niets. Uiteindelijk alleen met een stripboek richting huis gegaan. Maar moet eerlijk bekennen dat ik ook wel erg laat gegaan ben zo rond de middag.

Mijn aanwinsten voor vandaag. Waren 1 euro per stuk
Verder een paar mensen die nogal boven de prijs zaten (serieus, 20 euro per GB spel?!?) en wat waardeloze rommel gespot (disney en fifa games voor de gba/ps2). Toch op zich wel blij met dit, gezien de prijs, maar had op meer gehoopt.
Toevallig in nuenen geweest?Orian schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:43:
Mijn aanwinsten voor vandaag. Waren 1 euro per stuk. Was net te laat voor een cube + 6 spellen. Kwam aanlopen en een andere jongen was hem net in zijn tas aan het stoppen
. Had wel al 3 van de 6 games, maar toch.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Weet je wat nou het erge is? Ik had ze alledrie liggen. Wand of Gamelon heb ik ooit zelf gekocht voor 130 gulden...G-Meister schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:31:
[...]
Een CD-i heb ik al, maar Zelda games daarvoor niet. En ik weet inderdaad dat die spellen niet goedkoop te vinden zijn
En in een vlaag van verstandsverbijstering: weggedaan/weggegooid.
Lang geleden nog ico ps2 gekocht voor 5. Op zich redelijk blij. Ging niet specifiek voor iets
Cd-i nog gezien, maar heb al 3 verschillende modellen.
Die is ook pas uitgekomen in de nadagen van de CD-I.lanerios schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:46:
Wand of Gamalon is ongeveer 40 euro, dus dat is te doen. Zelda Adventure? Dat wordt een hel >_>

Ik moest 4x terug naar huis rijden omdat ik "Overcrumbled" was.
- 29-04 - Zak met SNES spellen

- 30-04 - PS1 met 10 spellen en 2 controllers.
- 30-04 - N64

- 29-04 - Sega Mastersystem + een hoop sega spellen en een Megakey2 en streets of rage 2

- 30-04 - C64 met alleserop en eraan

- 29/30-04 - 2x PS1(RCA editie)

30-04 - Megadrive met games(o.a. moonwalker, sonic 2)
30-04 - Gesealde starcraft voor de pc
30-04 - 2 gbaspellen (golden sun + megaman)
29-04 - Megadrive 20 in 1 game
29-04 - SP met games en mapje
30-04 - tribal SP met games en mapje
30-04 - blauwe GBC met games en accupack
30-04 - gele GBC met een hoop games
30-04 - groene GBC met games en wat andere dingetjes.
30-04 - De W van (niet Willem) Warioland 3

29/30-04 - Een helehoop losse ps3/wii/gc games die ik zo nu en dan tegenkwam. tussen de €1 en €7 per game ongeveer.

29-04 - 2 Gamecubes gekocht voor een mats prijs (dat was de rest trouwens ook gewoon

30-04 - 1 Gamecube met spellen gekocht (waaronder Marioparty 4)

En Flat Eric

Al met al een toch best wel geslaagde Qday voor mij en mijn verzameling
[ Voor 27% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-05-2013 22:26 ]
Bij mij was het ook 7x niks in Barendrecht. Goed, eer ik daar was was het half vier, dus dan is sowieso bijna alles al weg. 1 PS2 spel tegengekomen en die wilde ik niet.
Ah well. Vanochtend Glass Rose (PS2) gekocht op MP voor vier Euro, ook een erg leuke deal; van de makers van RE en in dezelfde stijl. Ben benieuwd.
Overigens geen een nes, snes, n64 gezien. Oudste wat ik heb gezien is ps1 en GameCube.

GameCube + 2 controllers + 5 spellen + los spel + memorycard €10

Donkey Kong bordspel (niet compleet) €0,00
Star Wars Bend-ems 4 piece gift set €0,50
NDS: Pokémon Diamond (CIB) €3,75
NDS: Mario & Sonic op de Olympische Spelen (CIB) €3,75
GBA(SP): action replay ultimate codes for use with Pokémon (CIB) €1,00
PS2: Action Replay Max (CIB) €0,50
VHS: Super Mario Bros: Reptielen op de loer €0,10
GC: Wave Race Blue Storm €0,37
GC: Wave Race Blue Storm €0,38
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ach ik ben blij met mijn 2 videorecorders voor een tientje
Ik dus ook. Mijn opa had vroeger een CDI met de games.... Weggegeven op een gegeven moment voor dat ik ging verzamelen. Als ik daar nu aan denk krijg ik elke keer buikpijn. Maarja, mijn opa kon moeilijk weten dat ik ging verzamelen. Gelukkig heb ik met mijn eigen spul nooit het zelfde gedaan.sebastius schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:20:
[...]
Weet je wat nou het erge is? Ik had ze alledrie liggen. Wand of Gamelon heb ik ooit zelf gekocht voor 130 gulden...
En in een vlaag van verstandsverbijstering: weggedaan/weggegooid.
Wel nog een Philips Videopac gezien, maar die was wel heel erg verwaarloosd. Oftewel, hij zat met plakband aan elkaar.
Gelukkig zijn we voor de kinderen wel geslaagd.
We hadden ook nog een videoband gekregen, wilde het eerst gelijk terug geven, maar ik heb bij mijn ouders nog een videorecorder staan
Vind het wel gaaf dat jullie nog moeite doen om zelfs een atari werkend te krijgen.......de meeste games daarop vind ik toch echt te primitief.....
Zag ook veel crt schermen liggen na afloop, als je in het 'bouw je arcade kast topic' kijkt zijn er toch nog wel mensen in geïntresseerd, maar ook die heb ik zelf nog (mijn 21" heeft zelfs nog tot vrij recentelijk dienst gedaan als 2e scherm
10 second ninja DONE
Bijna niks aan retrospul gezien. 2 vieze PS1 consoles zonder controllers, 1 Xbox met 1 controller en wat PS2 en PC spellen
Volgende keer ga ik ergens anders naartoe. Iemand wat tips waar ik het beste naar toe kan in de omgeving van Den Haag? Moet ik naar kleine marktjes of juist naar de wat grotere? Ben nog op zoek naar een complete NES.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Hoe lang ben je hiermee bezig geweest? Vanaf hoe laat? Solo?
Dan hebben de Tweakers een stukje beter beeld erbij.
danielkraak schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:52:
[...]
Is de nieuwe fuse die je erin hebt gedaan nog heel?

De nieuwe fuse is inderdaad niet meer heel
Het ziet er ook uit alsof een ander onderdeel beschadigd is...
*zucht* Volgens mij wil een hogere macht niet dat ik op een Saturn ga spelen. Dit is al de derde Saturn waar ik problemen mee heb
Deze witte Saturn wil ik echter wel graag houden

plus Zelda Phantom Hourglass (alleen zonder doosje) voor bij elkaar 14 euro
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik heb deze gekocht uit Japan (eBay). En heb hem zelf (per ongeluk) defect gemaakt.Exorcist schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:54:
Witte Saturn? Er stond laatst een defecte witte op MP dacht ik. Of heb jij die gekocht?
(De stroomkabel bleek echter de andere stroomkabel van mijn PAL saturn te zijn :L
Niet de stroomkabel die in de omvormer zat)
Ik heb alleen rommel gespot.
Kleine troost, je bent niet de enige...iNFiNiTY- schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:32:
Ja meneer vind weer een master system en een berg spellen voor 10E
Ik heb alleen rommel gespot.
Was voornamelijk alleen maar troep te vinden, jammer.
AyeAyeCaptain heeft wel mooie koopjes gevonden

Ik zag genoeg wat ik normaal waarschijnlijk wel gekocht zou hebben, echt heel oud spul zag ik niet, het oudste wat ik zag was een PlayStation 1 met een stapel games. Daarnaast lag een Xbox met eenzelfde aantal games, naast 2 controllers en een DVD receiver (zonder AB). Vraagprijs 45 euro per set, op zich een nette prijs zo, maar over mijn budget (die dus nihil was
Verder vrij veel DS'jes, PS2's met games, maar SNES, NES, MD kon ik niet vinden. Niet heel veel dus, maar waarschijnlijk waren handelaren mij voor, ik was er vrij laat in de ochtend. (hmm, AyeAyeCaptain! woont in de buurt, zou hij alles al hebben geraust?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Anderzijds zag ik ook niet echt wat van mijn andere twee hobbies; fotografie en magic the gathering. Geen speelkaarten en wqat brakke lenzen. Er lag overigens wel een hele oude Canon camera maar met een stock 50 mm EF lens...mwa...
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
With ^, was er rond 1100 tot 1330, zag alleen opvallend veel PS1's, paar XBOX'en, that's it.MaximusTG schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:48:
Ben gister ook nog even over de vrijmarkt in Enschede geschuifeld - maar dr leek niet veel retro console spul (meer) te liggen. Helaas..
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Ik er dus op mijn fiets naartoe en jahoor. Het was me dat uur heen en weer wel waard... Vol met tassen aan mijn stuur en een volle rugtas was wel killing.

Daarna nog de vrijmarkt in mijn eigen stad geweest tot 00:00 om vervolgens de volgende de ochtend om 6:45 weer te gaan struinen.
Daarna nog naar dat andere dorp geweest en weer geslaagd
lol, van de 3 ps1's die ik heb zijn het er nog 3 met rca ookExorcist schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:50:
Zo'n RCA PS1 is altijd goed. Van mijn 32 PS1's is er maar eentje zo'n model. Wel jammer dat PS1's vrijwel altijd omgebouwd zijn inc. lelijk menu.
Er stond vanmiddag gewoon een boxed Pocky en Rocky voor 25 euro

[ Voor 30% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-05-2013 19:50 ]
Alleen bij de Kirby game zat ik een beetje te twijfelen aangezien deze er redelijk echt uit leek te zien, maar ik kon hem niet vinden in de Collectorz.com Game Collector applicatie. Maar na een snelle Google zoekopdracht werd al duidelijk dat dit ook een pirated versie is, meer informatie: http://www.kirbysrainbowresort.net/info/reddiamond/
Mijn vraag is nu, zijn er eigenlijk verzamelaars die juist de pirated versies sparen? En wat levert een gemiddelde pirated game op?
Hieronder de foto's, klik op de foto om de grote versie te zien.

Gelukkig staat Pickachu Land er ook meerdere keren op, op die 66-in-1 cart. Stel je voor dat je hem de eerste keer niet gezien hebt

[ Voor 23% gewijzigd door G-Meister op 01-05-2013 20:25 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Zakkenwasser op 12-05-2013 01:15 ]
Wie houdt Het grote oude games ruiltopic deel 1 van jullie nog 's in de gaten?
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 01-05-2013 22:06 ]
Dat soort dingen heb ik laatst nog een aantal aan m'n verzameling toe mogen voegen. (Ik spaar ze niet écht verder maar vind ze wel grappig en handig als je geen handenvol carts wilt meenemen om wat te spelen). Ik heb er verschillende voor de gameboy advance die vol staan met titels zoals: Mario Mappy, Mario ice climbers etc. Gewoon games met precies dezelfde gameplay alleen andere sprites. Best triest eigenlijk...G-Meister schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:58:
Mijn vraag is nu, zijn er eigenlijk verzamelaars die juist de pirated versies sparen? En wat levert een gemiddelde pirated game op?
Ik heb ook ooit een pirated sonic (voor megadrive) gehad die cart werkte ook niet helemaal goed. Verbaasde me erover dat er zoveel moeite in gestoken was om het origineel na te maken. Het label was alleen net iets té vaal.
[ Voor 44% gewijzigd door CrystalViriS op 01-05-2013 23:18 ]
- 2 tal pirate gameboy carts (12 in 1 en 18 in 1, ook met die Pikachu mario clone)
- Wing Commander 3 (ps1)
- Ice Age (gba)
- Alladin (gba)
-Madagascar (gba)
Voor de rest veel ps1 consoles gezien en wat losse games, en een enkele snes/md game.
Dat is de volgende generatie. Kinderen die er nu staat zijn geboren na 2000. Die hebben nog nooit een Nintendo gezienRaven schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:26:
[...]
With ^, was er rond 1100 tot 1330, zag alleen opvallend veel PS1's, paar XBOX'en, that's it.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Gezegd dat ze die niet voor me mee hoeven te nemen.
Kwam er 2 keer vol geladen langs en maakte een opmerking dat ik haar gamecube voor 35euro te duur vond (komop het in koninginnendag

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 02-05-2013 10:22 ]
Nu je het zegt, ik heb even gekeken naar jouw gameboy lot. 5€ lijkt mij wel een mooie prijsAyeAyeCaptain! schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:20:
Als je bij een vlooienmarkt opzoek gaat naar retro moet je er gewoon vroeg bij zijn. Er zit zo'n handelaar in mijn stad die er ook vroeg bij is en de spellen daarna voor een flinke prijs verkoopt op haar stalletjes in de markt.
Kwam er 2 keer vol geladen langs en maakte een opmerking dat ik haar gamecube voor 35euro te duur vond (komop het in koninginnendag) en ik er twee in mijn tasje had zitten voor 5 euro. Toen vroeg ze waar ik ik dat vandaan had gehaald. Zelfs zij is mij voor geweest, terwijl ik er gewoon vroeg bij was...
Je moet er inderdaad vroeg bij zijn, ook hier in België. Ik ga er echter steeds van uit dat de gewone mens (waar je nog het meest kans maakt op verborgen schatten) niet zo vroeg opstaat om op een vlooienmarkt te staan.
Een tijdje terug heb ik van iemand een GBA-SP overgenomen met wat mooie titels erbij. Toen ik de games ging spelen bleek dat ze allemaal pirated waren. Na de game-casettes vergeleken te hebben met legale(niet-pirated) casettes viel me op dat er in al mijn legale casettes een nummertje in de sticker is gedrukt (reliëf dus) en dat dit nummertje ontbrak bij pirated-games.G-Meister schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:58:
Zat gisterenavond die gekochte SP spellen eens goed te bekijken en toen viel het me op dat ik 5 pirated games had en 2 carts met xx-in-1 spellen.
Alleen bij de Kirby game zat ik een beetje te twijfelen aangezien deze er redelijk echt uit leek te zien. etc..
Ik weet niet of dit altijd zo is, maar voortaan onderscheidt ik de fake-casettes van de echte door naar dit nummertje te zoeken.
Ik heb hier een aantal pirated games die wel zo'n nummertje hebben, een andere manier is door te kijken bij de pinnetjes van je game. Boven de pinnetjes staat bij legitieme games Nintendo + cijfer reeks, als dit er niet staat dan is het een pirated game (zover ik tot nu toe heb gezien).PietjePuk schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:16:
[...]
Een tijdje terug heb ik van iemand een GBA-SP overgenomen met wat mooie titels erbij. Toen ik de games ging spelen bleek dat ze allemaal pirated waren. Na de game-casettes vergeleken te hebben met legale(niet-pirated) casettes viel me op dat er in al mijn legale casettes een nummertje in de sticker is gedrukt (reliëf dus) en dat dit nummertje ontbrak bij pirated-games.
Ik weet niet of dit altijd zo is, maar voortaan onderscheidt ik de fake-casettes van de echte door naar dit nummertje te zoeken.

En soms kan je het ook aan de achterkant van de cart zien, al verschillende malen gezien dat Nintendo op de verkeerde manier is geschreven. NIntendo of NIntondo en zelfs Nontondo heb ik gezien

Het gaat er niet om dat ze het niet kunnen, maar de officiele cartridge heeft een beschermd uiterlijk (oid). Je moet minimaal X andere dingen hebben op jouw exemplaar om niet aangeklaagd te kunnen worden. Daarom zie je Opple Aphones, Nintondo en dat soort fratsen.G-Meister schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:17:
[...]
En soms kan je het ook aan de achterkant van de cart zien, al verschillende malen gezien dat Nintendo op de verkeerde manier is geschreven. NIntendo of NIntondo en zelfs Nontondo heb ik gezien. En het kringetje om Nintendo is blijkbaar ook lastig na te maken aangezien dit er ook telkens anders uitziet.
Het kan nog erger dan hebben we nog de groep die nog nooit een ZX spectrum, een C64, een Amiga 500 of Atari ST hebben gezien.donald_dick schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:29:
[...]
Dat is de volgende generatie. Kinderen die er nu staat zijn geboren na 2000. Die hebben nog nooit een Nintendo gezien
In die zin mis ik wel de oude HCC dagen toen er nog een hal gereserveerd was voor de gebruikersgroepen om hun spullen te showcasen.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

IMG_20130504_162004 by BoomBes, on Flickr
Alles samen 25 euro (2 games zijn ervan dubbel die zijn terug te vinden in de v&a binnenkort)
mijn schoenen waren niet bij die prijs inbegrepen

IMG_20130504_162135 by BoomBes, on Flickr
Dit waren mijn koninginnendag founds, misschien wel de mooiste found ertussen wizardry 8 (wel in zeer erbarmelijke staat) €0,50
Driver 3: € 0,50
Gran turismo: €1
Dead or alive combo box: €1
Revolt (n64): €0,50
2 twillight dvd's: €1
Sonic heroes (platinum): €1
The bouncer: €2 (ook erg blij mee)
Drakenbal z budokai: €2
Hugo nogwat: gratis

IMG_20130408_181706 by BoomBes
Alles samen €20. Jammer dat een redelijk aantal van de spellen niet meer in de originele doosjes zaten en je kon duidelijk zien dat het een vrouwelijke gamer was die op deze ps1 gespeeld heeft
[ Voor 32% gewijzigd door boombes op 05-05-2013 16:15 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Boombes, leuke collectie! :W
[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-05-2013 22:13 ]
Verwijderd
Wauw revolt, mooie vondst. Zelf al tijd op zoek naarboombes schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:08:
Mijn eerste post in dit topic. Ik heb een uitgebreide collectie voor mijn doen en heb een aantal aanvullingen over de afgelopen weken ervoor kunnen vinden en die wilde ik even met jullie delen:
[afbeelding]
IMG_20130504_162004 by BoomBes, on Flickr
Alles samen 25 euro (2 games zijn ervan dubbel die zijn terug te vinden in de v&a binnenkort)
mijn schoenen waren niet bij die prijs inbegrepen![]()
[afbeelding]
IMG_20130504_162135 by BoomBes, on Flickr
Dit waren mijn koninginnendag founds, misschien wel de mooiste found ertussen wizardry 8 (wel in zeer erbarmelijke staat) €0,50
Driver 3: € 0,50
Gran turismo: €1
Dead or alive combo box: €1
Revolt (n64): €0,50
2 twillight dvd's: €1
Sonic heroes (platinum): €1
The bouncer: €2 (ook erg blij mee)
Drakenbal z budokai: €2
Hugo nogwat: gratis
[afbeelding]
IMG_20130408_181706 by BoomBes
Alles samen €20. Jammer dat een redelijk aantal van de spellen niet meer in de originele doosjes zaten en je kon duidelijk zien dat het een vrouwelijke gamer was die op deze ps1 gespeeld heeft
Kreeg ik een snes, met 2 controllers, 4 spellen, copybox en 60 floppys.
De copybox is een fighter pro 24mb. Floppy drive werkt niet meer.
De snes laad alleen geen originele spellen beeld blijft zwart bij alle 4 heb ze ook al schoongemaakt.
Iemand een idee? De copybox start wel meteen op.
maar wat betreft het niet afspelen is het een PAL of NTSC-J snes? dus een SFC ipv SNES?
anders zou ik ook niet weten waarom hij de copybox wel en de games niet pakt? al andere games dan de standaard 4 geprobeerd?
Zonder voeding doet die niet zo veel.Floppy drive werkt niet meer
The Legend Will Never Die
SMB2 wilde ik altijd al hebben om gewoonweg de NES serie van 1,2 en 3 compleet te hebben. En Pinbot heb ik vroeger grijs gespeeld bij een vriend, dus uit nostalgisch oogpunt moest ik die uiteraard ook hebben. Voor 5€ per stuk ben ik een happy camper.

Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod