GVD! Ik was toevallig vandaag in Amsterdam centrum en ben daar naar Game Over gegaan (retrogameshop), daar heb ik Duck Tales gekocht voor de NES. Ik had
eerder problemen met een exemplaar van deze game, dus ik heb daar om advies gevraagd. Zijn games zijn in ieder geval getest en schoongemaakt, dus daar kan het niet aan liggen. Maar ik vertelde dat ik mijn 72-pins connector heb vervangen, hij zei dat dat waarschijnlijk de oorzaak kan zijn van de problemen, want die zijn vaak van slechte kwaliteit. In mijn oren is dat een ongelooflijk iets, want ik heb 5 andere games en die werken perfect.
Maar goed, met een schone en geteste cartridge op zak ben ik naar huis gegaan. Maar helaas, zelfde mozaïeken beeld, wel prima geluid en controls. Ligt het dan toch aan mijn console/connector? Zoals gezegd werken mijn andere games perfect, zelfs een andere Capcom game die gezien de gameplay dezelfde soort engine gebruikt: Darkwing Duck. Ik ga van het weekend het ding helemaal uit elkaar halen en eens goed testen, heeft iemand anders nog tips of toevallig hetzelfde probleem (gehad)?
En ook ik doe mee met een top
5 3 lijstje:
1. Donkey Kong Country series (cart only): alles tegelijk gekocht, met een paar andere games en een niet-verkleurde SNES erbij voor een nette prijs. Na de verkoop van de SNES (wel even mijn verkleurde variant omgeruild

) en de andere games had ik uiteindelijk voor 15 euro de DKC serie

2. Nintendo Scope compleet in doos voor heel weinig. Deze gekocht via een retrogameshop, bleek defect te zijn en om te voorkomen dat ik door de verzendkosten terug niks er over zou houden, heeft de gameshop besloten dat ik de Scope mocht houden en ik kreeg een waardebon ter waarde van het bedrag ervoor terug. Uiteindelijk via een Tweaker een nieuwe Scope gekocht, dus nu heb ik twee Scopes, waarvan 1 in doos met alle accessoires.
3. GameCube met een paar games en een Game Boy Player. Stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, uiteindelijk op een retrogamebeurs een leuk startersetje verzameld bij de verschillende kraampjes. Ik had een GC met memory card, controller en een doos eromheen (geen inlays, dus alles los in de doos). Dan nog de Game Boy Player en nog wat games erbij (oa Mario Kart Double Dash, Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion).