Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.808 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Metro2002 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:14:
[...]
Sonic 1 kent een aantal lastige levels maar sonic 2 hoor je in een paar uur uitgespeeld te kunnen hebben. zonder savestates ;)
Vergeet de Special Stages niet. Sonic 2 is inderdaad wel (veel) makkelijker, zeker als je Super Sonic hebt.
Sonic 3 en sonic en knuckles zijn bitches van games om uit te spelen, ook nog nooit gelukt ;( :P
Klopt, in Carnival Zone ga ik bij die boss altijd een keer dood door de time limit, ik weet niet waarom ik altijd zo lang over dat level doe...
En ik zit nog steeds vast bij Death Egg Zone en die boss die daar vlak na zit (note to self: complete het level meer dan 50 rings zodat je hem wel kan halen)...
1x (in een emulator) de eindbaas van Sonic 3 & Knuckles gehaald, die is dan wel weer vrij eenvoudig. Die muziek als je tijd op begint te raken :D

Misschien toch eens een keer de Game Genie erbij stoppen, maar 3 cartridges op elkaar past niet in mijn kastje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nog een Japanse 'New Famicom' ofwel NES Toploader (NES-101) op de kop weten te tikken:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamatoku.jp/img/96341087a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.yamatoku.jp/img/96341087c.jpg

Niet in perfecte staat (doos is een beetje beschadigd) maar kan er mee door voor 90 euro incl verzenden.

Nu alleen nog de Amerikaanse versie! Japanse dozen komen altijd zo 'streng' over vind ik, alsof het niet gemaakt is om mee te spelen.
Sp33dFr34k schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:51:
[...]
Zeer leuk die SF Box, mooie aanschaf, gefeliciteerd! :)
Tanuki schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Zie ik daar links nu zonlicht? Ik zou daar mee oppassen, i.v.m. verkleuring.

Verder wel erg netjes! Xtincthed heeft gewoon echt een zieke verzameling waar wij niet aan kunnen tippen :p Het gaar erom wat jij er zelf van vindt :D
Dat is inderdaad zonlicht ja :) De consoles die op de plank staan heb ik dubbel dus die mogen best verkleuren, zijn sowieso niet in al te beste staat.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Sagat schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

Haha, tsja, back in the day had ik een c64 en een amiga, met eigenlijk alles gepirate (die games, vooral amiga, kon je bijna niet eens legaal kopen waar ik woon) en een nes en snes waarvoor ik alles kocht. Toen ik merkte dat je een copybox kon kopen voor de snes heb ik daar zeker hard over nagedacht maar de relatief hoge aanschaf prijs plus nadelen van diskettes, en problemen met fx en andere chips games, en ook toch het morele aspect (hoe bedoel je met 2 maten meten :X ) heb ik het nooit gedaan.

Eigenlijk pas vanaf de ps2 heb ik er bewust voor gekozen om proberen op game gebied alles legaal te doen.

Voor retro games zou ik dat het liefst ook doen. Echter dan kom je weer bij de oude discussie......je koopt games om de maker te sponsoren toch? (ik geeft weinig om het verzamel aspect)

Maar als die maker niet meer bestaat........wie maak je er dan blij mee? Kijk als ik (snes)mario rpg wil spelen, dan vind ik dat ik eigen moreel verplicht ben de wii vc versie te kopen, je weet dat nintendo dan echt het geld krijgt. Maar een super cars 2 voor amiga, wie heeft die rechten nu? Tsja dan kan ik er wel mee leven dat ik een rom speel. Of ander voorbeeld, aliens vs predator van capcom. Die zou ik gelijk kopen op xbla (zelfs voor de door mij gehate 1200 ms points prijs) maar door licentie geneuzel gaat dat wsl nooit gebeuren........ook dan vind ik de rom spelen prima acceptabel.......does it make any sense?

Zo'n cartridge of sd card reader vind ik dan ook weer een beetje dubieus, waarom dan niet gewoon pc aan de tv hangen en joystick (via convertor is vaak de orginele controller ook aan te sluiten) aan pc doen? Hoewel je in deze voorbeelden natuurlijk nog wel eigenlijk alles orgineel doet behalve de media..........hmmmz.
Ligt er ook aan op welke console je speelt.

Voor de atari ST en Commodore 64 die ik heb staan is het gewoon onhandig, telkens diskettes erin stoppen, laden, wachten etc. Daarnaast hebben diskettes niet zo'n lange levensduur als cartridges.
Overzetten van games op diskette is ook een kwestie van heul veel geduld hebben etc. Vandaar dat ik het hebben van een SD card reader voor een computer als de C64 een stuk logischer vind dan voor bv de Megadrive. (al geeft dat lieve geknor van de diskettestations ook een stukje nogstalgie mee :$ )

Als je niks met de verzamelwaarde van de console hebt, waarom gebruik je dan uberhaupt de originele consoles en geen emulator? Als je nog een CRT televisie hebt staan en je het gevoel van de controller in je handen wilt dan kan ik het me voorstellen. Al mis je dan toch nog het gevoel van de game uitzoeken, cartridge erin steken etc.

Gebruik je echter een LCD scherm én zo'n SD reader.. tja dan kan je IMHO net zo goed een pc met emulator pakken. Dan heb je echt ongeveer al het nostalgische gevoel geëlimineerd :+

Toch niks lekkerders dan in de donkere avonden naar een 50hz knipperende CRT bak kijken met een megadrive controller of arcade joystick in je hand :P

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4381_zps5a3402a3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_3932.jpg

8)

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 30-10-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metro2002 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

Ligt er ook aan op welke console je speelt.

Voor de atari ST en Commodore 64 die ik heb staan is het gewoon onhandig, telkens diskettes erin stoppen, laden, wachten etc. Daarnaast hebben diskettes niet zo'n lange levensduur als cartridges.
Overzetten van games op diskette is ook een kwestie van heul veel geduld hebben etc. Vandaar dat ik het hebben van een SD card reader voor een computer als de C64 een stuk logischer vind dan voor bv de Megadrive. (al geeft dat lieve geknor van de diskettestations ook een stukje nogstalgie mee :$ )
Hehe het geluid van diskettes was idd altijd wel speciaal, maar helemaal eens laad tijden zijn een onderdeel van retro gaming dat ik niet mis.
Als je niks met de verzamelwaarde van de console hebt, waarom gebruik je dan uberhaupt de originele consoles en geen emulator?
Dat vroeg ik me dus af in mijn vorige post. mijn 'verzameling' is onstaan door het niet inruilen van consoles bij upgraden naar next gen.
Als je nog een CRT televisie hebt staan en je het gevoel van de controller in je handen wilt dan kan ik het me voorstellen. Al mis je dan toch nog het gevoel van de game uitzoeken, cartridge erin steken etc.
Ik heb inderdaad WEL een crt tv, als je een beetje je best doet kan je daar natuurlijk ook je pc op aan sluiten, zo heb al jaren geleden een tijdje o.a. final fight, sf2 CE gespeeld, maar dan de arcade versies.
Dat zag er veel mooier of misschien is natuurlijker het betere woordt....uit dan op een pc monitor. (hoewel ik toen nog wel een crt monitor had ook hehe)
Gebruik je echter een LCD scherm én zo'n SD reader.. tja dan kan je IMHO net zo goed een pc met emulator pakken. Dan heb je echt ongeveer al het nostalgische gevoel geëlimineerd :+
Mijn insteek is wat je belangrijk vind, ik weiger console games te spelen met een toetsenbord :P
maar mario world met een goede controller vind ik leuk, liefst crt natuurlijk, maar op een lcd/plasma of desnoods z/w tv blijft het een goede game! Gfx helpen, maar het gaat om de gameplay. Wat dat betreft vermaak ik me nog steeds goed met (korte sessies) Super crate box. Ziet er niet uit, simpel maar heerlijk 'one more go!' gameplay.
Toch niks lekkerders dan in de donkere avonden naar een 50hz knipperende CRT bak kijken met een megadrive controller of arcade joystick in je hand :P

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
nice pics!
Ik heb dus nog steeds een placeholder tv staan die iig met me ps2 wat issues had. Daarnaast gewoon geen/te weinig tijd voor gaming. Bij mij is eigenlijk de keuze kan ik het spelen op de org hardware, zo ja heeft het grote nadelen (het eerder genoemde saven, of controller issues) als dat nee is dan zal ik het uiteraard het liefst spelen op de org. hardware

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Nieuwste aanwinst. Zeker geen speciale of zeldzame NES game, maar ik wilde hem gewoon graag hebben. Doosjes geef ik eigenlijk (nog) niet zo veel om, dus gewoon los via MP voor 5 euro. Ik ben Star Wars liefhebber, dus deze mocht niet ontbreken in de collectie. :)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2kiohy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Freekers schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:45:
Ik heb nog een Japanse 'New Famicom' ofwel NES Toploader (NES-101) op de kop weten te tikken:

[afbeelding]
[afbeelding]

Niet in perfecte staat (doos is een beetje beschadigd) maar kan er mee door voor 90 euro incl verzenden.

Nu alleen nog de Amerikaanse versie! Japanse dozen komen altijd zo 'streng' over vind ik, alsof het niet gemaakt is om mee te spelen.
Ziet er goed uit! Verzamel je voornamelijk Japanse hardware of ook Europees/Amerikaans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Laatst een N64 gekocht met een heleboel spellen en tot mijn verbazing vond ik daar een Amerikaanse Turok bij en een Japanse Pilotwings zonder converter. Dus wat die persoon eraan heeft gehad? Geen idee.

Nou heb ik zelf geen interesse in spellen van andere regio's die ik toch niet kan spelen en op Marktplaats wil ook niemand ze hebben, dus heeft iemand interesse? PM me.

[ Voor 9% gewijzigd door Wahloh op 30-10-2012 21:20 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

30-10:

Killer instinct + Watch is geseald
De andere CIB's zijn bijna allemaal in goede staat. Sommige helaas niet, maar heb het voor een leuke prijs kunnen kopen :)
Wat ik houd: Snes CIB, Controller CIB, Killer instinct CIB, Super Gameboy CIB, Super Mario World CIB
De rest zat er nou eenmaal bij :P
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8183/8139744178_8a54117ba2.jpg
2012-10-30 22.26.45 by robinheuvelink, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8189/8139712875_e992690bc7.jpg
2012-10-30 22.26.51 by robinheuvelink, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8189/8139712559_46aa614f54.jpg
2012-10-30 22.26.56 by robinheuvelink, on Flickr

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Bootje schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:04:
Nieuwste aanwinst. Zeker geen speciale of zeldzame NES game, maar ik wilde hem gewoon graag hebben. Doosjes geef ik eigenlijk (nog) niet zo veel om, dus gewoon los via MP voor 5 euro. Ik ben Star Wars liefhebber, dus deze mocht niet ontbreken in de collectie. :)

[afbeelding]
Vette aanwist Bootje, ik heb zelf SW voor de GB liggen, draak van een spel om te spelen, maar het blijft SW!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Mooi spul! Ga je dat horloge niet omdoen? :*)
Koldur schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:35:
Vette aanwist Bootje, ik heb zelf SW voor de GB liggen, draak van een spel om te spelen, maar het blijft SW!
Dit is ook een draak van een spel. Net zoals die voor de SNES, maar die is ook onderweg. 8)

Het blijft inderdaad SW!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Bootje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Mooi spul! Ga je dat horloge niet omdoen? :*)
Mocht het niet gesealed zijn dan had ik hem natuurlijk wel even om gedaan, maar ik ga niet geld weggooien door de seal los te maken :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
painkill schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:39:
[...]
Mocht het niet gesealed zijn dan had ik hem natuurlijk wel even om gedaan, maar ik ga niet geld weggooien door de seal los te maken :P
Ah, toe? We willen dat horloge om zien! ;)

Ik krijg van de week ook nog een Super Gameboy binnen. Ben altijd benieuwd geweest of dat wat is (zal wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bootje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Ah, toe? We willen dat horloge om zien! ;)

Ik krijg van de week ook nog een Super Gameboy binnen. Ben altijd benieuwd geweest of dat wat is (zal wel niet).
Super Game Boy werkt wel leuk, alleen vind ik de Game Boy Advance Player (voor de GC) een stuk handiger werken, ook omdat het GBC spellen in de goede kleuren weergeeft (wat de SGB dus niet doet) en ook nog eens GBA spellen afspeelt.

Die dingen zijn over het algemeen vrij goedkoop te vinden, moet je er wel voor zorgen dat je hem compleet met disc koopt! Anders zal hij niet booten en heb je er niets aan.
painkill schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:56:
30-10:

Killer instinct + Watch is geseald
De andere CIB's zijn bijna allemaal in goede staat. Sommige helaas niet, maar heb het voor een leuke prijs kunnen kopen :)
Wat ik houd: Snes CIB, Controller CIB, Killer instinct CIB, Super Gameboy CIB, Super Mario World CIB
De rest zat er nou eenmaal bij :P
Mooie aanwinsten! Ik weet nog dat Killer Instinct werd gereleased, iedereen was echt super hyped over het spel, was leuk ontvangen, maar is niet echt groots geworden.

Die SGB boxed ziet er wel mooi uit, weet nog dat ik toentertijd er een moord voor had kunnen doen die en een SNES te kunnen kopen. GB was het enige wat er toen inzat helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Koldur op 31-10-2012 17:31 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:48:
[...]

Mooie aanwinsten! Ik weet nog dat Killer Instinct werd gereleased, iedereen was echt super hyped over het spel, was leuk ontvangen, maar is niet echt groots geworden.
Ehh, toch wel hoor ;)

Wikipedia: List of best-selling Super Nintendo Entertainment System video games

Killer Instinct (3.2 million)[10]

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 31-10-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik bedoelde meer het feit dat het spel niet echt een grootse indruk heeft achter gelaten, zoals Street Fighter of Mortal Kombat. Wel waren de graphics vrij bijzonder voor toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ik bedoelde meer het feit dat het spel niet echt een grootse indruk heeft achter gelaten, zoals Street Fighter of Mortal Kombat. Wel waren de graphics vrij bijzonder voor toen.
Bij jou niet :) Ik wacht nog steeds geduldig op Killer Instinct 3, en had zelf een originele Killer Instinct 2 cabinet.

Of een remake/HD versie van KI1 of 2;

http://www.joystiq.com/20...iller-instinct-trademark/

Dit is natuurlijk epic :P

[ Voor 9% gewijzigd door DLX op 31-10-2012 20:40 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
GOUDSBS schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

Bij jou niet :) Ik wacht nog steeds geduldig op Killer Instinct 3, en had zelf een originele Killer Instinct 2 cabinet.

http://www.joystiq.com/20...iller-instinct-trademark/

Dit is natuurlijk epic :P

[video]
Gelukkig dan maar :) , die graphics doen me trouwens erg denken aan de serie ReBoot van vroeger, was erg leuk toen.
Is ook een spel van op de PS uitgekomen als ik het goed heb, schijnt alleen niet al te best spel te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Koldur schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:48:
[...]
Super Game Boy werkt wel leuk, alleen vind ik de Game Boy Advance Player (voor de GC) een stuk handiger werken, ook omdat het GBC spellen in de goede kleuren weergeeft (wat de SGB dus niet doet) en ook nog eens GBA spellen afspeelt.

Die dingen zijn over het algemeen vrij goedkoop te vinden, moet je er wel voor zorgen dat je hem compleet met disc koopt! Anders zal hij niet booten en heb je er niets aan.
Die Super Gameboy zat er nu gratis bij (bij 3 SNES spellen), dus wie doet je wat? :)

Zo'n Gameboy Advance Player zag ik van de week ergens liggen voor €5,50 in doos. Misschien toch maar kopen dus?

Gisteren trouwens drie SNES games binnen gehad (waar die Super Gameboy bij zat):
- Street Fighter II Turbo
- Jurassic Park
- Rise of the Robots

Alles bij elkaar voor €15 (cartridges only). Alleen JP en RotR lijken niet te werken. Vanavond even met een oorwattestaafje en alcohol in de weer en anders maar openschroeven denk?

[ Voor 18% gewijzigd door Bootje op 01-11-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bootje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:35:
[...]

Die Super Gameboy zat er nu gratis bij (bij 3 SNES spellen), dus wie doet je wat? :)

Zo'n Gameboy Advance Player zag ik van de week ergens liggen voor €5,50 in doos. Misschien toch maar kopen dus?

Gisteren trouwens drie SNES games binnen gehad (waar die Super Gameboy bij zat):
- Street Fighter II Turbo
- Jurassic Park
- Rise of the Robots

Alles bij elkaar voor €15 (cartridges only). Alleen JP en RotR lijken niet te werken. Vanavond even met een oorwattestaafje en alcohol in de weer en anders maar openschroeven denk?
Dat is echt een koopje! Zeker doen, werkt echt leuk. Alleen wel even checken of het de originele Nintendo player betreft, die werkt het best (hoewel je voor €5,50 niet echt een buil kan vallen).

Vaag dat die spellen het niet doen, misschien een lekkende batterij? Ik heb hier nog een gamebit schroeven draaier liggen om die dingen makkelijk open te maken als je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Koldur schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:59:
[...]
Dat is echt een koopje! Zeker doen, werkt echt leuk. Alleen wel even checken of het de originele Nintendo player betreft, die werkt het best (hoewel je voor €5,50 niet echt een buil kan vallen).

Vaag dat die spellen het niet doen, misschien een lekkende batterij? Ik heb hier nog een gamebit schroeven draaier liggen om die dingen makkelijk open te maken als je het nodig hebt.
Correctie, het was een GBA > GC link cable/adapter die ik zag liggen:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/mhc5rp.jpg

Thanks voor het gamebit leen aanbod, maar ik was sowieso al voornemens om er zelf een te kopen. Heb nog genoeg andere spellen die een keertje open moeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GOUDSBS schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

Ik vond KI (snes versie) persoonlijk ook minder leuk dat MK en SF, maar voornamelijk omdat ik met die eerdere games van bijna al mijn vrienden won, en bij KI kon je met Cinder ofzo een 100+ combo doen met button mashen waardoor ik opeens niet meer onverslaanbaar was wtf?! :( :$ ook was die ai lastiger dan sf (maar goed van mk ook en dat vond ik wel leuk) en moeilijke ai is nog altijd leuker dan retard ai (i'm looking at you marvel super heroes, iig de saturn eu versie)

MAAR, op de fighting game fora/websites is KI nog steeds populair hoor, het heeft zeker indruk gemaakt in de doelgroep zeg maar :)

Als ik meer tijd had zou ik die game(s) zeker nog een kans willen geven. Het schijnt dat vooral ki2 erg goed is maar wellicht dat GOUDBS dat beter kan vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 01-11-2012 11:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bootje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:53:
[...]

Correctie, het was een GBA > GC link cable/adapter die ik zag liggen:
[afbeelding]

Thanks voor het gamebit leen aanbod, maar ik was sowieso al voornemens om er zelf een te kopen. Heb nog genoeg andere spellen die een keertje open moeten. ;)
voor die kabel is in Amerika/Japan 1 briljant spel uitgebracht: Pacman VS

1 speler op de GBA en de rest op de TV, echt superleuk!

Helaas geen cube meer, maar de disc ligt hier nog steeds voor ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Als de biedingen een beetje goed gaan heb ik het zo volgende:

Gameboy Color Purple in originele doos voor 22 euro
GameBoy Classic in draagtas met 2 games (tetris en mario) plus laders etc voor 21 euro

beetje ok?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 07:48

TdV

sebastius schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:05:
[...]

[video]

1 speler op de GBA en de rest op de TV, echt superleuk!

Helaas geen cube meer, maar de disc ligt hier nog steeds voor ooit.
Hij is ook als bonus bij R: Racing Evolution PAL bijgevoegd, daar heb ik die speciaal voor gekocht en schijnbaar ook bij pacman world 2. Ik vind dit echt een van de lekkerste multiplayer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

TdV schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:15:
[...]

Hij is ook als bonus bij R: Racing Evolution PAL bijgevoegd, daar heb ik die speciaal voor gekocht en schijnbaar ook bij pacman world 2. Ik vind dit echt een van de lekkerste multiplayer games.
Ik heb toen speciaal Pacman World 2 geimporteerd inderdaad, voor dit specifieke spel haha. Nooit met 4 spelers kunnen spelen, maar de theorie was mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
sebastius schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:05:
[...]
Dan moet ik die kabel misschien toch maar aan gaan schaffen. En dan kijken of er ergens een versie van Pacman VS te verkrijgen is. Vooralsnog was ik daar niet echt mee bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16
Njay schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:15:
Als de biedingen een beetje goed gaan heb ik het zo volgende:

Gameboy Color Purple in originele doos voor 22 euro
GameBoy Classic in draagtas met 2 games (tetris en mario) plus laders etc voor 21 euro

beetje ok?
Allebei een beetje aan de dure kant IMO
tenzij #1 in nieuwstaat is met alle boekjes e.d. er nog bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 07:48

TdV

Bootje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:18:
[...]

Dan moet ik die kabel misschien toch maar aan gaan schaffen. En dan kijken of er ergens een versie van Pacman VS te verkrijgen is. Vooralsnog was ik daar niet echt mee bezig. :)
Je kan hem ook in Zelda the Wind Waker gebruiken om de kaart te tonen en tingle kan je voor rupees bommen laten gooien als ik me het goed herinner. Verder heb ik er niet echt leuke toepassingen voor geloof ik. Toch wel, zelda four swords werkt er ook mee, zie http://en.wikipedia.org/w...me_Boy_Advance_link_cable voor meer toepassingen.

[ Voor 14% gewijzigd door TdV op 01-11-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb zelf ook zo'n kabel liggen voor mijn GameCube. Ik wil nog een Game Boy Advance erbij (de originele, niet de SP), zodat ik die als controller gebruik wanneer ik GBA games speel (via de GB Player ja ;)). Ik merk dat het spelen met een GameCube controller niet helemaal lekker speelt, voornamelijk vanwege de analoge L&R knoppen en het feit dat de D-pad wel wat laag ligt (ik speel liever niet met de analoge stick).

Ik wil nog eens Marktplaats afstruinen voor eentje met een paar leuke games erbij, ben ik gelijk klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
TdV schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:51:
[...]

Je kan hem ook in Zelda the Wind Waker gebruiken om de kaart te tonen en tingle kan je voor rupees bommen laten gooien als ik me het goed herinner. Verder heb ik er niet echt leuke toepassingen voor geloof ik. Toch wel, zelda four swords werkt er ook mee, zie http://en.wikipedia.org/w...me_Boy_Advance_link_cable voor meer toepassingen.
Four Swords is echt geniaal met z'n 4en :P
En je hebt ook nog Final Fantasy Cristal Chronicles die ook best aardig is om te spelen. En dan echt nuttig en leuk ipv een gimmick in Windwaker (en vast veel andere games uit die wiki lijst) imho

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 01-11-2012 18:36 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55

Reintji

(2 x dad)²

Bootje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:18:
[...]

Met die kabel kun je in Animal Crossing voor de Gamecube ook naar een speciaal eiland wat anders niet te bereiken is. Ook kun je de verzamelde NES games spelen op je GBA en kun je alleen op dat eiland Wario Woods vinden als NES game voor je huis in Animal Crossing.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Sorry voor de slechte iphone foto's ... klote licht inval nu rond deze tijd :)

Vandaag het volgende binnen:

Gameboy color met boekje en doosje wel iets beschadigd voor 19 euro
Gameboy Classic met case , light , link kabel en 2 games (tetris en mario) voor 23 euro

Tevens ook mijn av composite cable binnen voor me saturn (alleen wel alleen mono geluid?)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-P4mr9VJc9Rk/UJO93ZXoLaI/AAAAAAAAAD4/6abknxB2bLo/s640/IMG_2604.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-H4vDZmqRC8E/UJO93c4zMlI/AAAAAAAAAD4/_cD-d_ODNe8/s640/IMG_2606.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bqG9ds5CZO4/UJO93zPS7VI/AAAAAAAAAD4/HiCkGZsE60w/s640/IMG_2609.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-yuAUGhyy9FM/UJO941RF7kI/AAAAAAAAAD4/UpXtSCdA00s/s640/IMG_2610.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Njay op 02-11-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Njay schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:37:
Tevens ook mijn av composite cable binnen voor me saturn (alleen wel alleen mono geluid?)
Had je eerst een antenne kabel adapter dan? Composite is nogsteeds niet optimaal, dan zou ik toch eens gaan kijken naar een s-video kabel of nog liever een RGB scartkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Er zit geen scart meer op mijn tv :P
Mooie van die av composite kabels zijn dat ik elke console voor op mijn versterker kan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ik heb zelf dit soort kabels voor men Playstation/SNES etc;

http://www.ebay.nl/itm/Se...ories&hash=item2ebf826046

Is RGB SCART + RCA out voor je stereo ;)

Maar dan moet je TV wel RGB SCART ondersteunen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nope geen scart op mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Snap ik :) was meer een reactie op deze zin;
Mooie van die av composite kabels zijn dat ik elke console voor op mijn versterker kan aansluiten.
Dat het dus ook gewoon mogelijk is met RGB SCART kabels!

PS. Wel vet een Saturn :) Heb ik nooit gehad, zou er wel 1 willen voor Castlevania of Story of Thor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
[b][message=39220413,noline]
PS. Wel vet een Saturn :) Heb ik nooit gehad, zou er wel 1 willen voor Castlevania of Story of Thor 2.
Is Symphony of the night niet 'beter' op de PS1? Daarnaast is SotN ook al op de PS3, xbox 360 en psp beschikbaar, maar dat is natuurlijk valsspelen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

Zag vandaag bij de Kringloop een Commodore 64 voor 10,- Waar moet ik opletten bij de aanschaf ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeg maar nee, dan krijg je er twee! Inmiddels 2 Super Famicom Boxen onderweg vanuit Japan omdat ik 'm écht niet kon laten liggen voor de prijs. Voordattie op V&A gaat stel ik hier eerst even de vraag: Iemand nog interesse in een Super Famicom Box?
DCFreak schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:45:
Ziet er goed uit! Verzamel je voornamelijk Japanse hardware of ook Europees/Amerikaans?
Ik verzamel van allerhande consoles, ook Europese/Amerikaanse, 'tis maar net welke ik leuk vind / mij aanspreekt :)
Wat ik altijd zo leuk vind aan de Japanse dozen is dat het zo zakelijk/streng uitziet. Niet alsof je een gameconsole koopt, maar een of andere zakelijke computer oid :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kunnen daar gewone cartridges in, in die super famicom box?
Zonee, zijn cartridges ervoor makkelijk te vinden? Hoeveel/welke games zijn ervoor te krijgen?

Ps: ik heb maw dus wel interesse in ene ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Gaan Famicon spellen in, japanse versies van SNES games dus..
Zijn er ongeveer 1100 van, redelijk makkelijk en goedkoop te vinden, maar wel in het japans dus..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

NE5Freak schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:44:
[...]

Is Symphony of the night niet 'beter' op de PS1? Daarnaast is SotN ook al op de PS3, xbox 360 en psp beschikbaar, maar dat is natuurlijk valsspelen :D.
Juist de Saturn had alle extra's...

Het verschil in laadtijden was ook merkbaar. Ik moet op de ps1 langer wachten dan op de Saturn van een vriend.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gisteren nog via ebay een gameboy advance met lader en accu pack voor 12,95 gescoord :) ik zeg lekkere deal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bruiser schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:07:
Ik heb maw dus wel interesse in ene ;)
DM!
painkill schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:29:
Gaan Famicon spellen in, japanse versies van SNES games dus..
Zijn er ongeveer 1100 van, redelijk makkelijk en goedkoop te vinden, maar wel in het japans dus..
Klopt. Er bestaat echter ook een Super Famicon Box versie 2, waar gewone 9 SNES games in kunnen:
http://www.japan-games.co...r_Famicom_Box_2/index.htm
Deze ben ik echter nog nergens tegengekomen in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

mmmm volgens mij gaan er geen Super Famicom spellen in een Super Famicom Box hoor?!

Afbeeldingslocatie: http://www.snescentral.com/0/0/9/0099/PICT0924-small.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

GOUDSBS schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:12:
mmmm volgens mij gaan er geen Super Famicom spellen in een Super Famicom Box hoor?!

[afbeelding]
Excuus, ik had het bericht van painkill verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij schreef 'Gaan geen gewone Famicom spellen in'. 8)7

Wat jij zegt klopt. Er gaan van die grote cartridges in, vandaar dat ik in mijn bericht hierboven ook schrijf over een Versie 2, waar juist wél gewone games in kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Stoer! nooit geweten dat er zo'n Famicom was :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Maar je er er wel leuke spellen voor; toch wel favorieten van mij!

•Super Mario Kart/Star Fox/Super Mario Collection (Regular cart that is required for the system to work) - PSS-61
•Waialae No Kiseki (Waialae Golf) & Super Mahjong 2 - PSS-62
•Super Donkey Kong & Super Tetris 2 and Bombliss - PSS-63
•Super Donkey Kong & Bomberman 2 - PSS-64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
@Freekers: DM terug ;)

Misschien toch maar eens op zoek naar zo een tweede versie (maar waarschijnlijk al even onvindbaar/onbetaalbaar als een M82 :()

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Michael Knight schreef op zondag 04 november 2012 @ 02:01:
[...]

Juist de Saturn had alle extra's...

Het verschil in laadtijden was ook merkbaar. Ik moet op de ps1 langer wachten dan op de Saturn van een vriend.
Wikipedia: Castlevania: Symphony of the Night
In 1998, Symphony of the Night was ported to the Sega Saturn for a Japan-only release. It includes various new features: Maria Renard becomes a fully playable character, and along with Richter, is available to play as for the start of the game.[43] When playing as Alucard, a "third hand" is available to store food or medicine.[11] Alucard can also use exclusive items in the port, such as the "Alucard Boots".[11] An exclusive new boss, the Skeleton King, was added to the castle, as well as two new areas: the Cursed Prison and the Underground Garden.[11][43] The game also contains remixes of previous Castlevania songs.[41]

Unfortunately, due to poor coding, there are more and longer load times in the Saturn version.[44] However, in most cases, slowdowns were noticed after the player has occupied more than three save slots, so these issues can be avoided by careful walk through and save progress planning. Since the Saturn has limited hardware transparency support, transparency effects, such as the mists and the waterfall, were replaced with dithering effects. [45] Also, rather than take advantage of the Saturn's increased resolution, the graphics are stretched to fill the screen, which causes some sprites to be distorted. The overall quality is said to be lower than the PlayStation version due to it being a simple port handled by another team, and not being recoded to take advantage of the Saturn's technically superior 2D capabilities.[46] Igarashi has expressed his disdain for the Sega Saturn version.[47]
Nice, ik wist niet van de extras. Ik dacht dat er alleen maar problemen waren.

Heb je nog wel weer es bij die vriend gechecht of ie de saturn nog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

NE5Freak schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:11:
[...]

Wikipedia: Castlevania: Symphony of the Night

[...]

Nice, ik wist niet van de extras. Ik dacht dat er alleen maar problemen waren.

Heb je nog wel weer es bij die vriend gechecht of ie de saturn nog heeft?
Sterker nog...die Saturn staat nu hier.. })

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

koelebobes schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:00:
Zag vandaag bij de Kringloop een Commodore 64 voor 10,- Waar moet ik opletten bij de aanschaf ?
Dat ie werkt, dat je de aansluitkabels en voeding erbij krijgt, dat ie niet vies en vergeeld is, dat je er een diskdrive bij koopt of cassettedrive (maar dat wil je eigenlijk niet). evt joysticks erbij?

Genoeg om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Vorige week wat spellen (en een super gameboy) voor de SNES binnen gehad, via Marktplaats:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zxywrs.jpg

3 van de 4 werkten in eerste instantie niet. Dat heb ik opgelost door het connector gedeelte schoon te maken met een oorwattenstaafje met wat verdunde alcohol oplossing. Er kwam niet zoveel zwarte troep vanaf als laatst met wat NES spellen, maar het was redelijk vies. En daarna werkten ze allemaal. _/-\o_

En eind vorige week nog een SNES spel binnen gehad: Zombies (Ate my neighbors). Wat is dat toch een leuk spel. Heerlijk. Zelfs mijn dochter (bijna 6) vond het leuk en ik heb dan ook met haar samen zitten gamen dit weekend. Hier zit ze het te spelen terwijl haar broertjes toekijken. O+

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/a464r9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Retro gaming op een LCD scherm. brrrr

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verkeerde insteek, tennies (misschien nog net zero's :P ) kids die retro gamen!
d:)b
(jaja ik zag de smilie, maar toch!)

Ik moet trouwens zeggen dat mijn ps2 nog best acceptabele beelden gaf op lcd en zeker op mijn plasma, oudere consoles nog niet echt getest.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Sagat schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:49:
Verkeerde insteek, tennies (misschien nog net zero's :P ) kids die retro gamen!
d:)b
(jaja ik zag de smilie, maar toch!)

Ik moet trouwens zeggen dat mijn ps2 nog best acceptabele beelden gaf op lcd en zeker op mijn plasma, oudere consoles nog niet echt getest.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je met die eerste zin bedoelt. Tennies? Zero's? :?

Yep, kids die retro gamen zijn epic! 8)
Metro2002 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:04:
Retro gaming op een LCD scherm. brrrr ;)
Dat scherm van mij is een 50" plasma. En het speelt wat mij betreft prima. Ja, je ziet overduidelijk 'pixels', maar dat vind ik niet storend. Daarnaast heb ik geen ruimte voor een CRT / gameroom. 3 kinderen op die foto hè! Alle kamers zitten vol. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bootje op 05-11-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:02:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je met die eerste zin bedoelt. Tennies? Zero's? :?
De opvolgers van de nineties... (domme woorden ;().

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
Ik stoor me ook niet aan de dikke pixels van retro spul op een HDTV. Vind het eigenlijk er wel beter uit zien dan die wazige flakkerige beelden van een CRT kist :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:41:
[...]
De opvolgers van de nineties... (domme woorden ;().
Ah, nu snap ik de term. De insteek van de zin echter nog steeds niet. :)
Sir_Hendro schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:59:
Ik stoor me ook niet aan de dikke pixels van retro spul op een HDTV. Vind het eigenlijk er wel beter uit zien dan die wazige flakkerige beelden van een CRT kist :P
Ik vind het ook prima gaan. Al moet ik zeggen dat bijvoorbeeld het intro scherm van Jurassic Park (of Rise of the Robots) toch wel erg lelijk is.

[ Voor 46% gewijzigd door Bootje op 05-11-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet dat het eigelijk een heel erg foute vraag is om te stellen (zie: Metro2002 in "Goeie oude (retro) consoles deel 11")

Maar weet iemand misschien een makkelijke/goedkope manier om een SNES aan te kunnen sluiten op een wat moderne TV of Monitor? (HDMI/DVI of eventueel VGA)

Ik heb geen (ruimte voor een) beeldbuis TV, en ook geen TV staan met analoge input naast VGA... Antenne input voorkom ik liever al zou dat nog wel een mogelijkheid kunnen zijn :+ .

* D4NG3R heeft weer zin in Super Mario World en Zombies!

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 05-11-2012 13:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou, de SNES op mijn 32 inch is ook nog goed te doen. De Commodore op de 32 inch is echter wel erg. :P
De cursor alleen al is 1 x 1 cm. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
@D4NG3R;

Je moet gewoon zo'n converter box kopen. Die staan wel op van die Chinese sites, of ebay. Moet voor een redelijke prijs te vinden zijn. Die nemen bv composiet of s-video en converteren naar bv vga of hdmi.

Zo een bv http://www.ebay.nl/itm/Co...em257728884f#ht_683wt_884

Maar welke tv heb je dan? Want meestal zit er toch nog wel een scart aansluiting op? Daar kan je dan toch ook composite + audio op aansluiten?

[ Voor 43% gewijzigd door MaximusTG op 05-11-2012 13:49 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Metro2002 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:26:
[...]

Dat ie werkt, dat je de aansluitkabels en voeding erbij krijgt, dat ie niet vies en vergeeld is, dat je er een diskdrive bij koopt of cassettedrive (maar dat wil je eigenlijk niet). evt joysticks erbij?

Genoeg om op te letten.
Ik vind die joysticks echt verschrikkelijk. Gelukkig passen de controllers van een megadrive ook prima op een c64. Verder zijn de kabels/adapters echt belangrijk. De voedig is nogal speciaal en kun je niet zomaar vervangen. Verder moet je er ook nog es wat software bij hebben een een apparaat om de software op je c64 te laden. Voor de tapedrive kun je simpelweg je pc op een casetterecorder aansluiten, maar een floppydrive word moeilijk om daar nog disks voor te schrijven.

Verder heb je ook moderne flash geheugen vervangers. Maar die zijn best prijzig. Ook kun je de code met de hand in basic gaan intypen. Maar dat is eigenlijk alleen leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:55

D4NG3R

kiwi

:)

MaximusTG schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:46:
@D4NG3R;

Je moet gewoon zo'n converter box kopen. Die staan wel op van die Chinese sites, of ebay. Moet voor een redelijke prijs te vinden zijn. Die nemen bv composiet of s-video en converteren naar bv vga of hdmi.

Zo een bv http://www.ebay.nl/itm/Co...em257728884f#ht_683wt_884

Maar welke tv heb je dan? Want meestal zit er toch nog wel een scart aansluiting op? Daar kan je dan toch ook composite + audio op aansluiten?
Gaat om een Monitor met TV-tuner. Dus behalve 2x HDMI en VGA zit er alleen een antenne input op, en een slot voor een CI kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 05-11-2012 14:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

[...]

Dat scherm van mij is een 50" plasma. En het speelt wat mij betreft prima. Ja, je ziet overduidelijk 'pixels', maar dat vind ik niet storend. Daarnaast heb ik geen ruimte voor een CRT / gameroom. 3 kinderen op die foto hè! Alle kamers zitten vol. ;)
Ik zie anders ruimte genoeg voor een wat dieper kastje en ruimte genoeg achter je tv voor de vacuuum buis 8)

Geintje hoor, plasma is wat mij betreft the next best thing na CRT. :)

En je ziet maar weer dat kinderen goede games altijd waarderen, ook al zijn ze oud.
Pas ook mijn vriendin achter de atari st gezet en die was gelijk verslaafd aan een variant op tetris :+
D4NG3R schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:28:
Ik weet dat het eigelijk een heel erg foute vraag is om te stellen (zie: Metro2002 in "Goeie oude (retro) consoles deel 11")

Maar weet iemand misschien een makkelijke/goedkope manier om een SNES aan te kunnen sluiten op een wat moderne TV of Monitor? (HDMI/DVI of eventueel VGA)

Ik heb geen (ruimte voor een) beeldbuis TV, en ook geen TV staan met analoge input naast VGA... Antenne input voorkom ik liever al zou dat nog wel een mogelijkheid kunnen zijn :+ .

Converter van composite naar vga of hdmi maar pas op: de meeste goedkope dingen werken voor geen meter met consoles als de snes of megadrive vanwege de afwijkende resoluties (240p) , lees je goed in in welke wel en niet goed werken met deze lage resoluties.
Beter is het om een LCD of plasma televisie aan te schaffen met analoge ingangen.
NE5Freak schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:07:
[...]

Ik vind die joysticks echt verschrikkelijk. Gelukkig passen de controllers van een megadrive ook prima op een c64.
Ze passen wel maar ze kunnen ook je C64 beschadigen door een andere interne bedrading. Je hebt een convertje nodig (deze bv )
Verder zijn de kabels/adapters echt belangrijk. De voedig is nogal speciaal en kun je niet zomaar vervangen. Verder moet je er ook nog es wat software bij hebben een een apparaat om de software op je c64 te laden. Voor de tapedrive kun je simpelweg je pc op een casetterecorder aansluiten, maar een floppydrive word moeilijk om daar nog disks voor te schrijven.
Voor een paar tientjes koop je een converterkabel (zoek op X1541 cable) om de diskdrive van een commodore op een pc aan te sluiten (via LPT poort) en via bv starcommander kun je diskimages naar de diskdrive schrijven.
Verder heb je ook moderne flash geheugen vervangers. Maar die zijn best prijzig. Ook kun je de code met de hand in basic gaan intypen. Maar dat is eigenlijk alleen leuk om te spelen.
Inderdaad :P
D4NG3R schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:28:

Converter van composite naar vga of hdmi maar pas op: de meeste goedkope dingen werken voor geen meter met consoles als de snes of megadrive vanwege de afwijkende resoluties (240p) , lees je goed in in welke wel en niet goed werken met deze lage resoluties.
Beter is het om een LCD of plasma televisie aan te schaffen met analoge ingangen.

[ Voor 64% gewijzigd door Metro2002 op 05-11-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Metro2002 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:43:
[...]

Ze passen wel maar ze kunnen ook je C64 beschadigen door een andere interne bedrading. Je hebt een
Nooit geweten. Hoewel mn c64 wel al overleden is, heb ik heb ik juist met de sega controller nooit problemen gehad. Hier wordt wat beter uitgelegd waarom het zo slecht is:

http://www.floodgap.com/retrobits/ckb/display.cgi?26
> But be warned: There are rumours that SEGA-Pads can destroy your CIA! If
> you look at the pin-connections, it might be possible, though I don't
> know of such a case.

This is because joysticks (which the game ports were intended to support)
either pull the lines low (when active) or are an open connection (when
inactive). This latter condition allows the lines to be pulled low by other
sources (they keyboard for example). Sega gamepads, on the other hand, pull
inactive lines HIGH. Now if you press a key on the keyboard with one of
these devices plugged in, one source is pulling the line high while another
I/O line (cross-connected through the keyboard) is trying to drag it down.
This can put an extra strain on the CIA chip, as the circuit wasn't
designed to deal with this kind of situation.

The proper thing to do is to block the high signals from the Sega gamepad,
while allowing the low signals to get through. This will protect the CIA
chip, and allow you to use your keyboard normally with the gamepad plugged
in. Thus, easch of the directional lines and button lines should have a
diode placed between it and the joystick port (germanium type 1N34A work
well for this purpose since they have very little loss compared to
general-purpose diodes). This was all outlined in an article in Commodore
World issue #5, which provided a complete schematic, and is the basis for
the converted gamepads sold by CMD for Commodore users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

NE5Freak schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:09:
[...]

Nooit geweten. Hoewel mn c64 wel al overleden is, heb ik heb ik juist met de sega controller nooit problemen gehad. Hier wordt wat beter uitgelegd waarom het zo slecht is:

http://www.floodgap.com/retrobits/ckb/display.cgi?26

[...]
Dat is inderdaad de uitleg. Of het allemaal waar is weet ik niet maar ik wilde het toch maar niet uitproberen.
Ik heb dus nu zo'n adaptertje ertussen zitten en dat werkt perfect,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Metro2002 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:43:
[...]En je ziet maar weer dat kinderen goede games altijd waarderen, ook al zijn ze oud.
Klopt. En daarnaast zijn de controls van retro consoles veel makkelijker voor kleine kinderen dan die van bijv. een PS3 controller.

Dat helpt ook wel. En de vrolijke kleurtjes van de meeste games! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Als het ons toen kon bekoren, waarom zou de huidige jeugd het niet leuk vinden... ;)

Snes rules :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Bruiser schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:57:
Als het ons toen kon bekoren, waarom zou de huidige jeugd het niet leuk vinden... ;)

Snes rules :D
Nu heb je bijna fotorealistiche 3D games. Toen een upgrade van 3 pixels naar 16 pixels voor je karakter al heel wat :+ Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk. Maar je hebt gelijk hoor, wij hebben ons er ook mee vermaakt (en nog steeds :P) dus waarom de jeugd van nu niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Metro2002 op 05-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zo, eindelijk is mijn retrogamekast helemaal ingericht zoals ik wil. Foto's!
Retro
Pics van alles retro
RetrokastRetrokast - NESRetrokast - SNES + 3DS
Retrokast - GameCube + GB PlayerRetrokast - DreamcastGames
Nintendo ScopeWii + PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Glaanie schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:13:
Retro
Pics van alles retro
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Leuke en mooi opgestelde collectie! Kan ik helaas niet zo uitstallen, ik heb aardig wat nu, maar moet wel keuzes maken in wat ik allemaal wel of niet uitstal. Heb daarin maar gekozen voor mijn Master Replicas Lightsabers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55

Reintji

(2 x dad)²

Goedenavond Mensen,

HIer ergens nog een C64 kenner? Ik heb via MP een C64 op de kop getikt, leuk cadeautje voor een vriend van mij dacht ik. Heb de zooi eens goed schoongemaakt alleen blijft de C64 een ruizig beeld geven op de TV (via die malle tulp-coax kabel) en erg veel ruis over de speakers. Via het draaipotmetertje aan de achterkant krijg ik dat ook niet weg. Iemand nog tips?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Goeie oude (retro) consoles topic zonder Atari in de TS. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Reintji schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:55:
Goedenavond Mensen,

HIer ergens nog een C64 kenner? Ik heb via MP een C64 op de kop getikt, leuk cadeautje voor een vriend van mij dacht ik. Heb de zooi eens goed schoongemaakt alleen blijft de C64 een ruizig beeld geven op de TV (via die malle tulp-coax kabel) en erg veel ruis over de speakers. Via het draaipotmetertje aan de achterkant krijg ik dat ook niet weg. Iemand nog tips?
Gebruik composite ipv RF. Geeft een heel stuk beter beeld en je hebt nooit dat je tv het signaal niet goed oppikt. Zeker modernere tv's lijken moeite te hebben met rf signaal van oude consoles.
Via ebay of marktplaats kun je altijd wel een kabeltje vinden. Is dezelfde kabel als van de Megadrive 1 en master system. Als je handig bent kun je zelfs svideo maken. De C64 stuurt al chroma en luma apart uit, alleen moet het signaal wat gedempt worden maar het is niet zo moeilijk om te maken.

http://www.commodoreserve...00A894E10BE4A104C65DB541E
Retro
Pics van alles retro
[afbeelding][afbeelding]
Nice. Ik had denk ik alleen een vitrinekast gekozen waarvan de achterkant niet van glas is ivm de kabels. Goed om te zien dat ze aangesloten staan en gebruikt worden. Anders is het ook zo zonde :$

[ Voor 53% gewijzigd door Metro2002 op 06-11-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Reintji schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:55:
Goedenavond Mensen,

Ik heb een MK I en een MK II hier liggen. De MK I is helaas dood en wordt gebruikt voor onderdelen voor de MK II. De coax heb ik nog nooit aan de praat gekregen. Ik gebruik de andere connectie, die werkte direct als een zonnetje. Misschien dat dat wat is? Moet je wel de DIN stekker daarvoor hebben. Zet om naar tulp.

Commodore 64

Let op: het toetsenbord komt van een MK I af. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Auredium op 06-11-2012 10:00 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ziet er nog best sjiek uit, vind zelf alleen de MK1 mooier. De Mk2 staat bij mij werkeloos in de kast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Metro2002 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:08:
Ziet er nog best sjiek uit, vind zelf alleen de MK1 mooier. De Mk2 staat bij mij werkeloos in de kast :')
Het kan zijn dat ik ooit gewoon het hele binnenwerk in de behuizing van de MK I kast stop. In principe zijn ze nagenoeg identiek aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Mooi! Leuk om het zo opgesteld te zien.
Koldur schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:44:
Heb daarin maar gekozen voor mijn Master Replicas Lightsabers.
Die zijn ook erg mooi! Misschien nog wel mooier dan al die ouwe vergeelde consoles. ;)

En ook een stuk kleiner trouwens! Scheelt ook. :)
Oyster schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:00:
Goeie oude (retro) consoles topic zonder Atari in de TS. :o
Ik ben geen Atari kenner / verzamelaar. Als jij nou een stukje schrijft en naar mij DM't dan zet ik het in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Wat ik bedoelde te zeggen:

org:
Verkeerde insteek, tennies (misschien nog net zero's ) kids die retro gamen!
hopelijk leesbaarder:
Verkeerde insteek, want kinderen geboren in de jaren 10 (of misschien nog net jaren 0) die retro gamen zijn d:)b

Ik hield zelf ook niet van de termen zero's of naughties, maar luister waarschijnlijk teveel radio met zero's top100 ofzo. Jaren 0 klinkt trouwens ook heel raar :?
----------------------
Voor wat betreft de Atari ST in de TS, is het 'probleem' niet dat dit homecomputers waren en geen consoles? Het maakt mij helemaal niets uit btw, ik hou van spellen spelen, en of dat op een home computer, pc of console is i dont care.

Oh en nog een vraagje waar misschien andere retro fans met een platte tv tegen aan lopene.
Als je je tv aan de muur hebt hangen past er vaak geen scart kabel achter in (tenzij je aansluitingen naar beneden ipv naar achteren wijzen maar vooral iets oudere tv's hebben dat vaak niet) nu weet ik dat er platte en/of scart verloop kabels zijn. Iemand die wel is te koop gezien? Ben wel benieuwd of dat betaalbaar is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metro2002 schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:58:
[...]
Nu heb je bijna fotorealistiche 3D games. Toen een upgrade van 3 pixels naar 16 pixels voor je karakter al heel wat :+ Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk. Maar je hebt gelijk hoor, wij hebben ons er ook mee vermaakt (en nog steeds :P) dus waarom de jeugd van nu niet.
Tsja appels en peren.....boeken vs films, zwart wit vs kleur, sd vs hd, 2d/gewoon vs 3d/bril films?

Casablanka schijnt een geweldige film te zijn maar door het zwart wit en door het trage tempo kon ik er niet door heen komen toen ik het een keer probeerde te kijken. Ik kan me voorstellen dat als jij bent opgegroeid met fps en iemand laat je mega man zien dat je zoiets hebt van 'wtf is dit?'.

Met mijn zoontje (4 inmiddels) speel ik mario en donkey kong, maar wel die wii versies en soms cube mario kart (eigenlijk alleen omdat ik de wii versie niet heb).
Ik heb al afgesproken dat we ook nog een keer de oude versies gaan doen. Maar ik denk dat het wel is lastig kan worden om hem langs de gfx heen te laten kunnen kijken.
Ik moet erbij zeggen dat hij wel blijft kijken als ik soldier blade (pc engine via VC) speel en dat laatst ook zelf even speelde (was binnen 30 seconden door zijn levens heen natuurlijk). Maar hij heeft nog nooit gevraagd of we dat als eerste gingen doen. Pac man heeft ie wel is op mijn iphone geprobeerd maar dat maakte ook geen indruk (en toegegeven dat vind ik zelf ook niet super leuk :P )

Ik ben zelf erg van gameplay over gfx, maar de technische WOW factor is ook iets gamen hoort.
van atari 2600 naar (->) nes
nes -> snes
snes -> saturn
n64 vond ik het 3d lelijk van en daardoor kon ik dat niet waarderen, op de pc raakte ik er langzaam aangewend had je natuurlijk gelijksoortige stappen binnen games wolfenstein (ook niet veel gespeeld vanwege lelijk 3d :P )->doom->duke->quake en toen voodoo gfx :9~
Ook zal ik nooit vergeten toen ik mijn dreamcast aansloot met soul calibur. Wat een waanzinnig mooie gfx voor die tijd toen.
Oftwel Gfx maken de game niet, maar het helpt absoluut.

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 06-11-2012 14:20 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sagat schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:14:
[...]

vanwege lelijk 3d :P )->doom->duke->quake en toen voodoo gfx :9~
Ook zal ik nooit vergeten toen ik mijn dreamcast aansloot met soul calibur. Wat een waanzinnig mooie gfx voor die tijd toen.
Dat vind ik nog steeds een heel mooi spel, net als DOA2 op de dreamcast (die bv weer erg lelijk is op de PS2)

GFX helpen in elk geval absoluut maar als een spel goede gameplay heeft speel ik het ook als het minder goede graphics heeft.
Pas nog een hele avond Frantic freddy op de C64 zitten spelen :+ vreselijk irritant en verslavend. Ook kan ik uren zoet zijn met lemmings
Maar ik bv ook weer uren Battlefield 3 spelen :+ maar net waar ik zin in heb.

Ben intussen nog wat youtube video's aan het maken over retro games maar moet nog wat ideetjes hebben. Hier nog ideeetjes voor video's ? Informatie over bepaalde systemen? Howto's ? Gameplay video's?

Heb vanmiddag een video gemaakt over hoe je commodore 64 disk images over kan zetten op diskette's via een XM1541 kabel. (klik)

Nog op de planning voor voorlopig staat:

- Verbinding maken tussen PC en Atari ST via seriele kabel
- Info over de JPX64 controller voor de C64
- Als ik hem binnen heb een review van de 1541 Ultimate II flash card reader voor de C64
- Wat gameplay video's van de MD, game gear etc.

Maar ik ben verder nog ideeloos. Alleen gameplay video's worden niet erg goed bekeken is mijn ervaring.
Inspiratie is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zoek eigenlijk nog een redelijk goedkope manier om data van mijn PC naar mijn Commodore 64 te krijgen. Dit voornamelijk omdat het merendeel van de C64 programmatuur op het internet is te vinden. Ook moet ik nog een muis versieren voor de C64. Ik heb alleen een soort van touchpad en twee tapedrives (met originele doos! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Auredium schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:31:
Ik zoek eigenlijk nog een redelijk goedkope manier om data van mijn PC naar mijn Commodore 64 te krijgen. Dit voornamelijk omdat het merendeel van de C64 programmatuur op het internet is te vinden. Ook moet ik nog een muis versieren voor de C64. Ik heb alleen een soort van touchpad en twee tapedrives (met originele doos! :P )
Een muis ? Waar heb je die voor nodig ?
Ik ken buiten GEOS en Koala Paint eigenlijk geen programma's waar een muis handig voor is.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
ricost schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:37:
[...]

Een muis ? Waar heb je die voor nodig ?
Ik ken buiten GEOS en Koala Paint eigenlijk geen programma's waar een muis handig voor is.
Operation Wolf en Arkanoid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Schaf een diskdrive aan en zie mijn video YouTube: Howto transfer diskimages to C64 using floppy's

Als je alles met tapes wilt doen zijn er programma's die de .TAP files om kunnen zetten naar audio en op die manier kun je met een taperecorder aan je lijnuitgang de boel opnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 07-11-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop je toch een joystick :? Genoeg van te vinden volgens mij :)

* The Eagle heeft nog 4 The Arcade joysticks in de kast staan, 2 normale en 2 pro's :*)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zal eens even kijken wat ik nog heb. Volgens mij heb ik nng een diskdrive liggen in de kast. Maar ik heb er ook nog eentje voor de C64 nodig. Ik zal eens ebayen e.d. voor deze oude harde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wat voor spul gebruiken jullie om stickers en viltstift van games af te krijgen? Heb een hele partij games die gelabeld zijn, zo te zien zijn het ex-rental games.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Wahloh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:26:
Wat voor spul gebruiken jullie om stickers en viltstift van games af te krijgen? Heb een hele partij games die gelabeld zijn, zo te zien zijn het ex-rental games.
Stickerverwijderaar of verdunde alcohol. Met die verdunde alcohol maak ik namelijk eerst altijd de connector van een game schoon.

Edit: De cartridge bedoel ik dan hè, niet het doosje.

[ Voor 6% gewijzigd door Bootje op 07-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bootje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:28:
[...]

Stickerverwijderaar of verdunde alcohol. Met die verdunde alcohol maak ik namelijk eerst altijd de connector van een game schoon.

Edit: De cartridge bedoel ik dan hè, niet het doosje.
En Stickerverwijderaar bijt niet in de games? Of is dat niet zo agressief?

Heb je misschien een merknaam die je zelf gebruikt? Dan kan ik die eens gaan zoeken in de lokale winkels.

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 07-11-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Wahloh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:32:
[...]

Heb je misschien een merknaam die je zelf gebruikt? Dan kan ik die eens gaan zoeken in de lokale winkels.
Stickerverwijderaar kan je gebruiken. Ik doe het zelf altijd met gewoon een schuursponsje , afwasmiddel en veel geduld. Moet je natuurljik wel de cartridge uit elkaar schroeven anders heb je een schone maar niet werkende cartridge na afloop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Wahloh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:32:
[...]

Volgens mij niet, het is me in ieder geval nog nooit opgevallen. Merknaam? Het is gewoon van de bouwmarkt, eigen merk.

De alcohol is een flesje van de apotheek (daar werkt mijn vrouw). Verdunt met water. Dat haalt ook (meestal) inkt weg. Mensen hebben nogal eens de neiging om hun naam op een game te stiften heb ik gemerkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:09:
[...]
Mensen hebben nogal eens de neiging om hun naam op een game te stiften heb ik gemerkt. :+
Ik heb inderdaad ook diverse NES cartridges waarop is geschreven. Waarom? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik heb geen 1 game waarop is geschreven. Wel 1 game waar een videotheek sticker op het LABEL zat geplakt (wat er dus niet meer af gaat :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Metro2002 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:28:
Ik heb geen 1 game waarop is geschreven. Wel 1 game waar een videotheek sticker op het LABEL zat geplakt (wat er dus niet meer af gaat :( )
Eerst verhitten met een Föhn, dan langzaam terwijl je het label los peutert blijven verhitten. Dat wil nogal eens werken. Maar als je te snel gaat zal je label scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Wahloh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:37:
[...]

Eerst verhitten met een Föhn, dan langzaam terwijl je het label los peutert blijven verhitten. Dat wil nogal eens werken. Maar als je te snel gaat zal je label scheuren.
I'v tried

and failed

bijna 20 jaar vastgeplakt op elkaar zitten zorgt voor een innige band met elkaar.

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Stickerresten verwijder ik gewoon met boter, erop smeren, een minuutje of vijf laten intrekken (niet veel langer anders vlekken), afvegen met een droog doekje en klaar. Werkt iedere keer...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:25
Bruiser schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:42:
Stickerresten verwijder ik gewoon met boter, erop smeren, een minuutje of vijf laten intrekken (niet veel langer anders vlekken), afvegen met een droog doekje en klaar. Werkt iedere keer...
Goeie tip, dat ga ik eens proberen! Gebruik nu zelf vaak contactspray daarvoor.

Laatst wilde ik een dubbele ps1 verkopen. Ding werkte als een trein en gewoon zoals het hoort. (Heb er nog een poos op gespeeld toen ik em voor de zekerheid aan het testen was). Staat de koper hier aan de deur, hebben ineens beide controller poorten het begeven... :X

Nog nooit meegemaakt... 8)7
Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod