Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:38
Metro2002 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:32:
[...]

Sony trinitron, jvc's, grundig en je kan ook kijken naar bv oude monitoren zoals de commodore of atari monitoren.
Maar in het algemeen, kies een fatsoenlijk televisiemerk, als het oud is en nu nog steeds werkt was de kwaliteit in elk geval goed genoeg om nog lang mee te kunnen :P
Er zijn dus niet echt specifieke modellen die goed zijn en die slecht zijn?
Ik zie wel wat 50 hz toestellen van Sony Trinitron maar welke serie goed weet ik niet.. (vond ik toen niet echt interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Al mijn geld gaat deze maand op aan SNES.. Was niet de bedoeling, maar aan de andere kant, het zal niet ineens in waarde halveren, dus weggegooid is het niet..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Geld uitgeven aan je SNES is nooit weggegooid :P Volgende maand ben ik ook aan de beurt vrees ik :+ Niet alleen aan SNES (staan nog een paar games op mijn lijstje), maar ook aan mijn NES (nieuwe 72-pins connector), misschien nog een GBA met wat games (voornamelijk om de GBA via een kabel met mijn GameCube te verbinden en dan zo GBA games op de Game Boy Player te spelen) en wie weet kom ik een Dreamcast VGA adapter tegen. Oef, dat wordt een dure maand :D

edit: Oh en met dank aan Tanuki heb ik sinds vandaag weer een werkende Nintendo Scope *O* Kan de defecte mooi op display (staat niet heel erg stevig, dus is het niet erg als'ie valt) en de goede in de doos. Heb vanavond weer heerlijk ouderwets raketten en mollen geschoten met mijn Nintendo Bazooka, zoals ik het ding destijds noemde :p

[ Voor 28% gewijzigd door Glaanie op 16-10-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Jij hebt het misschien over €100, ik zit op €600 :p

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Oh da's wel een verschil ja :p Ik ben blij dat mijn manier van verzamelen toch wat goedkoper is, lees: niet verzamelen om het verzamelen, maar omdat ik de spellen ook daadwerkelijk leuk vind en speel. Mijn volledig respect voor mensen die het wel doen overigens, ik ben heus wel een beetje jaloers, maar het is gewoon niet helemaal mijn stijl. Ik hoop alleen niet dat dit het begin is voor mij en dat ik met jouw soort verzamelwoede eindig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Nee, 2 keer per jaar heb ik dit soort dingen.. :p
Op de bank heb je er weinig aan in deze tijd, dan er maar wat mee doen...

Je zult verbaast zijn voor welke bedragen sommige spellen weg gaan, €300-€600 per stuk is geen uitzondering meer.. Nu gaat het dan wel om de zeldzaamste spellen van een console, maar dat is maar even om aan te geven dat het geen goedkope hobby is.

Wil je echt een complete snes verzameling, compleet met de doos en alles dan ben je misschien wel €100.000 verder..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glaanie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:30:
Geld uitgeven aan je SNES is nooit weggegooid :P Volgende maand ben ik ook aan de beurt vrees ik :+ Niet alleen aan SNES (staan nog een paar games op mijn lijstje), maar ook aan mijn NES (nieuwe 72-pins connector), misschien nog een GBA met wat games (voornamelijk om de GBA via een kabel met mijn GameCube te verbinden en dan zo GBA games op de Game Boy Player te spelen) en wie weet kom ik een Dreamcast VGA adapter tegen. Oef, dat wordt een dure maand :D

edit: Oh en met dank aan Tanuki heb ik sinds vandaag weer een werkende Nintendo Scope *O* Kan de defecte mooi op display (staat niet heel erg stevig, dus is het niet erg als'ie valt) en de goede in de doos. Heb vanavond weer heerlijk ouderwets raketten en mollen geschoten met mijn Nintendo Bazooka, zoals ik het ding destijds noemde :p
Vind je de Scope dan daadwerkelijk fijn spelen? Ik heb zo'n ding ook gehad en naast het feit dat hij niet echt comfortabel bij mij op mijn schouders rustte at de schietknop dacht ik ook op een aparte plek, niet waar je de trigger zou verwachten. Zelfde designfout als bij de Wii-bazooka.
Het idee is wel tof en er zijn wel een paar aardige spellen voor maar met de plaatsing van de schietknop zijn spellen waar je snel moet schieten zoals Yoshi's safari een goede manier om last van je vingers te krijgen. Moet zeggen dat ik qua spellen zelf Yoshi wel erg leuk vond, net als dat spel van die 6-in-1 waar je mollen moet neerknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Glaanie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:46:
Oh da's wel een verschil ja :p Ik ben blij dat mijn manier van verzamelen toch wat goedkoper is, lees: niet verzamelen om het verzamelen, maar omdat ik de spellen ook daadwerkelijk leuk vind en speel. Mijn volledig respect voor mensen die het wel doen overigens, ik ben heus wel een beetje jaloers, maar het is gewoon niet helemaal mijn stijl. Ik hoop alleen niet dat dit het begin is voor mij en dat ik met jouw soort verzamelwoede eindig :p
Dat heb ik dus ook :Y Ik koop retro dingen omdat ik er daadwerkelijk mee wil spelen.
Nu merk ik wel dat ik met sommige dingen misschien wat kritischer had kunnen zijn... bijvoorbeeld 2 N64 en 2 SNES thuis :')

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Misschien interessant voor andere retro liefhebbers, op deze site worden regelmatig retro games besproken door mede enthousiastelingen. (Hier een rechtstreeks linkje naar de retro artikelen)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Sharky_NL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

Er zijn dus niet echt specifieke modellen die goed zijn en die slecht zijn?
Ik zie wel wat 50 hz toestellen van Sony Trinitron maar welke serie goed weet ik niet.. (vond ik toen niet echt interessant)
Net even gekeken, ik heb een .KV- 28FX20B sony trinitron. 28 zal denk ik voor het aantal inches staan :P Dat is een tv met volledig vlakke beeldbuis, wel 50hz . Lichtguns zullen denk ik niet werken omdat het een platte beeldbuis is. Daarnaast heb ik nog een audiosonic KT-8347 , een 37 cm tvtje , 50 hz met goede composite in en niet plat dus daar werken lichtguns op. Verder heb ik nog een JVC AV-28wz2ep , een 28 inch 100hz (dus geen lightguns) tv die net niet vollledig vlak is. Imho de fijnste tv die ik heb staan (is ook gewoon nog steeds de 'hoofd' TV :P) en dan kan je ook nog kijken naar commodore monitoren. Ik heb bv de 1802 staan (13 inch, 50hz en vissekom maar wel enorm goed beeld) maar die zijn moeilijker te vinden. Daar moet je echt geluk mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
Metro2002 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:40:
[...]

Net even gekeken, ik heb een .KV- 28FX20B sony trinitron. 28 zal denk ik voor het aantal inches staan :P Dat is een tv met volledig vlakke beeldbuis, wel 50hz . Lichtguns zullen denk ik niet werken omdat het een platte beeldbuis is. Daarnaast heb ik nog een audiosonic KT-8347 , een 37 cm tvtje , 50 hz met goede composite in en niet plat dus daar werken lichtguns op. Verder heb ik nog een JVC AV-28wz2ep , een 28 inch 100hz (dus geen lightguns) tv die net niet vollledig vlak is. Imho de fijnste tv die ik heb staan (is ook gewoon nog steeds de 'hoofd' TV :P) en dan kan je ook nog kijken naar commodore monitoren. Ik heb bv de 1802 staan (13 inch, 50hz en vissekom maar wel enorm goed beeld) maar die zijn moeilijker te vinden. Daar moet je echt geluk mee hebben.
Hmm.. ik dacht dat de 50hz tv's juist de lightguns ondersteunen en dat het flatscreen gedeelte verder geen invloed erop had :?
Dan vallen al die mooie flatscreens af ;(

Dus wordt dan geen flatscreen beeldbuis voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:04:
[...]

Vind je de Scope dan daadwerkelijk fijn spelen? Ik heb zo'n ding ook gehad en naast het feit dat hij niet echt comfortabel bij mij op mijn schouders rustte at de schietknop dacht ik ook op een aparte plek, niet waar je de trigger zou verwachten. Zelfde designfout als bij de Wii-bazooka.
Het idee is wel tof en er zijn wel een paar aardige spellen voor maar met de plaatsing van de schietknop zijn spellen waar je snel moet schieten zoals Yoshi's safari een goede manier om last van je vingers te krijgen. Moet zeggen dat ik qua spellen zelf Yoshi wel erg leuk vond, net als dat spel van die 6-in-1 waar je mollen moet neerknallen.
Heel comfortabel is'ie niet nee :+ Wat dat betreft is de Zapper beter, maar het heeft wel iets om met zo'n groot log ding op je schouders voor je tv te staan/zitten. Is ook meer uit nostalgische overwegingen dat ik 'm heb, ik had 'm vroeger ook. Gisteren een kwartiertje gespeeld en toen vond ik het weer genoeg, ik ga er echt niet elke dag op spelen.

Ik heb nu het standaard Nintendo Scope 6 spel ervoor, Yoshi's Safari ken ik persoonlijk niet (ik weet wel van het bestaan af), dus wie weet dat die ooit nog in mijn collectie belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sharky_NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:12:
[...]

Hmm.. ik dacht dat de 50hz tv's juist de lightguns ondersteunen en dat het flatscreen gedeelte verder geen invloed erop had :?

Volgens mij werkt dat niet maar eerlijk gezegd heb ik het nooit geprobeerd (ik heb geen lightguns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glaanie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Heel comfortabel is'ie niet nee :+ Wat dat betreft is de Zapper beter, maar het heeft wel iets om met zo'n groot log ding op je schouders voor je tv te staan/zitten. Is ook meer uit nostalgische overwegingen dat ik 'm heb, ik had 'm vroeger ook. Gisteren een kwartiertje gespeeld en toen vond ik het weer genoeg, ik ga er echt niet elke dag op spelen.

Ik heb nu het standaard Nintendo Scope 6 spel ervoor, Yoshi's Safari ken ik persoonlijk niet (ik weet wel van het bestaan af), dus wie weet dat die ooit nog in mijn collectie belandt.
Hehe, dat dacht ik al en ik moet toegeven dat het ding er wel ontzettend stoer uitziet. Wat mij betreft jammer van het design want lighgun games zijn wel leuk. Er was dacht ik ook nog een losse game waarbij je op robots moest schieten, die was ook wel aardig.

Speel zelf die games nog wel eens via de Wii met zo'n plastic Wii gun en de games zelf zijn best aardig als je er goede controlls bij hebt. Daarnaast heeft die 6-in-1 waarschijnlijk de agresiefste Tetris-variatie die er is.

Iemand hier trouwens ervaring met de Sega Menacer? Die had ook een dergelijke bazooka-constructie maar ik vroeg me af of die beter aanvoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Sharky_NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:12:
[...]

Zolang het signaal analoog naar de beeldbuis wordt doorgegeven is er geen enkel probleem. Al die guns werken met scanlines of hele precieze timing. Zodra er ergens gebufferd gaat worden (bij 100hz wordt het signaal gebufferd en dan 2x op het scherm gescanned) gaat het dus mis.

Op wikipedia kun je trouwens lezen hoe het precies werkt:
Wikipedia: Light gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 07:48

TdV

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:23:
[...]

Iemand hier trouwens ervaring met de Sega Menacer? Die had ook een dergelijke bazooka-constructie maar ik vroeg me af of die beter aanvoelt?
Qua gun voelt de menacer gewoon goed aan, je hebt 2 optionele opzetstukken die vrij nutteloos zijn (armsteun en scope) dus ik speelde altijd zonder. Nu heb ik geen gewone tv meer helaas, terminator2 was altijd erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
Zo, mede dankzij dit topic heb ik een Gameboy en een N64 gekocht.. Ik zit nu alleen nog met de televisie.. Jullie hebben allemaal een echt beeldbuis tv? Ik zit nog even na te denken over de grootte, "vroeger" heb ik voor de N64 een kleine tv, inch of 20 denk ik (maximaal).. Geen breedbeeld uiteraard.. Op V&A staat nog wel wat, maar dat is aan de andere kant van Nederland.. Er staan 2 philips breedbeeld tv's, maar betwijfel of dat werkt met de oude N64..

Heb het idee dat het er niet heel goed gaat uitzien op een 40" LED..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
rscheper schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:51:
Zo, mede dankzij dit topic heb ik een Gameboy en een N64 gekocht.. Ik zit nu alleen nog met de televisie.. Jullie hebben allemaal een echt beeldbuis tv? Ik zit nog even na te denken over de grootte, "vroeger" heb ik voor de N64 een kleine tv, inch of 20 denk ik (maximaal).. Geen breedbeeld uiteraard.. Op V&A staat nog wel wat, maar dat is aan de andere kant van Nederland.. Er staan 2 philips breedbeeld tv's, maar betwijfel of dat werkt met de oude N64..

Heb het idee dat het er niet heel goed gaat uitzien op een 40" LED..
Probeer het eerst eens. Op sommige tvs komt het gewoon best goed uit de verf en een crt neemt nogal veel ruimte in beslag.

Kijk trouwens voor een goeie beeldbuis bij je lokale kringloopwinkel. Voor max €15 moet je daar wel een high end model kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ja, je gaat de pixels heel goed zien op een 40" LCD scherm, ik heb precies hetzelfde. Ik vond persoonlijk de N64 er niet meer uit zien op zo'n groot scherm. Sinds enige tijd heb ik een klein beeldbuis tv'tje staan naast mijn 40" monster :p Voornamelijk vanwege de zapper en de scope (die niet werken op LCD tv's), maar ik merk ook dat de games daar veel beter tot hun recht komen. Overigens speel ik wel gewoon de SNES en de GameCube via de grote tv, ja je ziet de pixels, maar op een gegeven moment valt het niet meer op en ben je lekker aan het spelen.

Overigens is mijn N64 te koop, ook verkoop ik games los, zie mij sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ga ik inderdaad doen, met wat geluk komt alles deze weeek binnen.. Ik wil nog wat meer consoles, dus er is een kans dat het naar een aparte kamer gaat, dan geeft het qua ruimte niet.. Over de kringloopwinkel, helemaal niet aangedacht.. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
NE5Freak schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

Zolang het signaal analoog naar de beeldbuis wordt doorgegeven is er geen enkel probleem. Al die guns werken met scanlines of hele precieze timing. Zodra er ergens gebufferd gaat worden (bij 100hz wordt het signaal gebufferd en dan 2x op het scherm gescanned) gaat het dus mis.

Op wikipedia kun je trouwens lezen hoe het precies werkt:
Wikipedia: Light gun
Dus de conclusie als ik het artikel goed heb gelezen is dat het aantal hz belangrijk is en de vorm van de beeldbuis (flat of regular) in dit geval niet uit maakt.

Kan iemand het verifieren of dit klopt wat ik zeg (wil namelijk een flat sony trinitron op de kop tikken maar me guns moeten wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Alvast een tipje van de sluier wat ik gekocht heb:

CIB:
Yoshi's cookie
Terranigma
Lufia
Illusion Of time

Los:
The Firemen
Pocky & Rocky 2
etc. etc..

In totaal zijn het denk ik 40 games, waarvan best wel wat boxed.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Sharky_NL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:20:
[...]

Dus de conclusie als ik het artikel goed heb gelezen is dat het aantal hz belangrijk is en de vorm van de beeldbuis (flat of regular) in dit geval niet uit maakt.

Kan iemand het verifieren of dit klopt wat ik zeg (wil namelijk een flat sony trinitron op de kop tikken maar me guns moeten wel werken.
Trinitrons zijn een verhaal apart. Als de hardware nog volledig analoog is, dan zal het werken. Sommige trinitrons hebben echter een digitaal binnenwerk (sowieso alle met PiP(picture in picture) ondersteuning en natuurlijk de 100hz modellen). Dat zorgt voor een vertraging en dus werken je lightguns niet meer.

Of de trinitron die jij op het oog hebt dus gaat werken. Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Glaanie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:57:
Ja, je gaat de pixels heel goed zien op een 40" LCD scherm, ik heb precies hetzelfde. Ik vond persoonlijk de N64 er niet meer uit zien op zo'n groot scherm. Sinds enige tijd heb ik een klein beeldbuis tv'tje staan naast mijn 40" monster :p Voornamelijk vanwege de zapper en de scope (die niet werken op LCD tv's), maar ik merk ook dat de games daar veel beter tot hun recht komen. Overigens speel ik wel gewoon de SNES en de GameCube via de grote tv, ja je ziet de pixels, maar op een gegeven moment valt het niet meer op en ben je lekker aan het spelen.

Overigens is mijn N64 te koop, ook verkoop ik games los, zie mij sig :)
Ik speel nog wel eens megadrive en snes games in mijn gameroom op een 40" Samsung lcd, eh dat ziet er eigenlijk perfect uit. Geen blurring en haarscherp, kijkafstand is ongeveer anderhalve meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Oh het is zeker haarscherp, alle pixels ook en daar ligt het 'probleem' :p Maar zoals ik zei, als je lekker aan het spelen bent zie je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Glaanie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:26:
Oh het is zeker haarscherp, alle pixels ook en daar ligt het 'probleem' :p Maar zoals ik zei, als je lekker aan het spelen bent zie je het niet meer.
Nou ik kan me herinneren dat op de wat oudere generaties lcd-tv's het beeld vooral wazig werd. Voor mij ziet het er net zo uit als vroeger, alleen groter :D

Heb ook nog een 28" CRT staan, maar op een of andere manier vreet die mijn Megadrive en Snes niet; dan is het beeld verschoven, trillerig of niet beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik weet niet meer precies hoe het eruit zag vroeger, voor mij praat ik over +/- 16 jaar geleden dat ik voor het laatste een SNES had ;) De enige vergelijking die ik heb is de ~19" glasbak die ik naast mijn LCD tv heb staan, dat is toch een stuk kleiner waardoor de pixels minder opvallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

painkill schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:47:
Alvast een tipje van de sluier wat ik gekocht heb:

Los:
The Firemen
Pocky & Rocky 2
Goede keus. Pocky en Rocky is erg leuk maar wel pittig. The Firemen is heerlijk origineel maar dacht ik wel vrij zeldzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zo, de site mag wel in een nieuw jasje zijn gestoken, wij blijven retro :p

Tip voor als je je verzameling compleet wilt maken, Gameland Groningen heeft dit weekend (dus tot/met 21 oktober) 10% korting op het hele assortiment met de couponcode
code:
1
nieuwsbrief1921

Ik heb zelf het volgende besteld (prijzen excl korting):
NES 72 Pin Connector (Nieuw) € 9,95
GameCube Fifa 2003 actieprijs € 0,20
Dreamcast Originele Vibration Pack € 4,95
Dreamcast Metropolis Street Racer (Compleet) € 4,95
GameCube James Bond 007 Nightfire (Compleet) € 0,95
GameCube Teenage Mutant Ninja Turtles € 2,95
en tenslotte 5 stuks Game Boy Advance game doosjes van 50 cent per stuk :p

Volgens de nieuwsbrief hebben ze veel games ingekocht voor verschillende systemen, die in de komende dagen op de site worden gezet, dus houd de site in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16
Weer iemand die zich rijk rekent :')
http://link.marktplaats.nl/607174273

€175,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ook echt 25 euro per spel. MegaDrive spellen kosten gemiddeld niks.

Wat betreft TV's. Bang & Olufsen schijnt ook wel goed te zijn. Die kun je nu ook wel voor een leuk prijsje krijgen. Hier bijvoorbeeld een filmpje van iemand die een MX7000 reviewt voor retro gaming: YouTube: Bang & Olufsen MX7000 CRT TV

Mocht je er eentje willen kopen, ga dan wel even goed na dat hij het goed doet en een afstandsbediening erbij is ook wel een must, omdat universele er vaak niet mee werken en bij de Logitech Harmony is de ondersteuning ook een beetje een gokje.

[ Voor 50% gewijzigd door danielkraak op 20-10-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

:') het enige dure spel wat erbij zit is moonwalker, de rest kost nog geen 2 euro per spel.

Misschien als alles voor 100 euro weg gaat dat hij realistischer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Metro2002 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

:') het enige dure spel wat erbij zit is moonwalker, de rest kost nog geen 2 euro per spel.

Misschien als alles voor 100 euro weg gaat dat hij realistischer zit.
Had hem een mailtje gestuurd waarom hij het voor zo verschrikkelijk veel aanbied

Kreeg ik iets terug in de trant van "omdat anders iedereen gaat bieden en ik er maximaal maar €110 voor krijg"

Aan z'n andere advertenties te zien is hij van het type dat denkt goud in handen te hebben als ze een verrabbezakte SNES oid op zolder vinden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Metro2002 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

En zelfs dat spel is helemaal niet zo zeldzaam. Dat spel is gewoon zwaar overhyped sinds Michael Jackson er niet meer is. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Nu we het er toch over hebben, ik wil graag mijn Megadrive verkopen, zitten 3 spelllen bij (Sonic 1,2 en Comix Zone) Alle 3 de doosjes van de spellen zijn beschadigd, maar de spellen werken gewoon goed, console heeft 1 controller, en de aansluitingen, en nog de originele doos (De doos is helaas aardig beschadigd)

€20-€30 redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:40:
[...]

Hebben hier nog een 32FX staan....lightguns van Nintendo en de GunCon werken daar gewoon op.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Op Tweakers.net is spam niet toegestaan. Betreft je handel kan je terecht in het V&A gedeelte van de site.

[ Voor 84% gewijzigd door Sn0wblind op 24-10-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik zit hier zwaar in standje twijfel :p Heb zelf nog nooit een Megadrive gehad, maar het lijkt me wel cool/geinig om een MD met 32X en MegaCD te hebben in mijn collectie, gewoon omdat het precies laat zien hoe ver het toen ging om te bewijzen dat je de grootste piemel beste console had. Maar ja, stel ik neem dit van je over, 'moet' er automatisch ook een van die life-support systems worden aangeschaft en dat zal niet goedkoop zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mensen, dit topic is er niet voor handel... gebruik dan even de DM of V&A. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
knip

[ Voor 97% gewijzigd door Sn0wblind op 24-10-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een week terug via marktplaats Super Mario Bros. 2 voor de NES gekocht. In (beschadigd) doosje met boekje, certificaat en poster. Voor 9,50 euro. Prima wat mij betreft. Afgelopen zaterdag binnen gehad: :)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15d1isg.jpg

Maak ik hem open: ;(
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2w5rkf4.jpg

Heeft die knakviool (oplichter?) SMB 1 / Duck Hunt erin gestopt. |:(

Gelijk maar even een mailtje gestuurd en hij reageerde dat hij hem niet meer kon vinden. Iemand die SMB 1 heeft gekocht zal dus wel 2 gekregen hebben. :F

Maar goed. Hij bood zijn excuses aan en als ik hem terug zou sturen dan zou ik mijn geld (inclusief verzendkosten) terug krijgen. Naast het feit dat ik dit soort dingen toch niet helemaal vertrouw heb ik hem gemaild dat ik voor die 9,50 euro niet al die moeite ga doen. Ik hou hem wel. Dat vond hij wel sportief en nogmaals kreeg ik zijn excuses.

Tja, ik heb al zo vaak wat ge-/verkocht middels marktplaats dat ik voor dit bedrag wel een keer mijn 'verlies' kan nemen. En aan de andere kant vind ik het ook eigenlijk wel grappig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Waarschijnlijk dacht hij iets als "Ah, daar is het doosje van 'Super Mario Bros.: 2 Games'" :+ En ja, bij Marktplaats (maar ook andere vraag en aanbod-sites) is het toch altijd het verhaaltje van 99 keer gaat het goed ... Ik koop zelf ook regelmatig wat via MP/VA en het is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan *klopt af* (zal je net zien dat die ene keer dat het fout gaat zeer binnenkort gebeurt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Glaanie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:57:
Ik zit hier zwaar in standje twijfel :p Heb zelf nog nooit een Megadrive gehad, maar het lijkt me wel cool/geinig om een MD met 32X en MegaCD te hebben in mijn collectie, gewoon omdat het precies laat zien hoe ver het toen ging om te bewijzen dat je de grootste piemel beste console had. Maar ja, stel ik neem dit van je over, 'moet' er automatisch ook een van die life-support systems worden aangeschaft en dat zal niet goedkoop zijn :p
Hmm. Doet mij er aan denken; moet nog steeds een keer een Sega/Mega CD kopen.
Ik wil echt dolgraag nog een keer Snatcher (Hideo Kojima!) spelen. Zulk soort spellen kan ik altijd wel waarderen :D
Afbeeldingslocatie: http://www.zonablade.com/wp-content/uploads/2011/09/Snatcher.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij m'n ouders de oude Super Vision opgehaald. Werkt nog compleet met 6 games. Blijft geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
Glaanie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:34:
Waarschijnlijk dacht hij iets als "Ah, daar is het doosje van 'Super Mario Bros.: 2 Games'" :+ En ja, bij Marktplaats (maar ook andere vraag en aanbod-sites) is het toch altijd het verhaaltje van 99 keer gaat het goed ... Ik koop zelf ook regelmatig wat via MP/VA en het is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan *klopt af* (zal je net zien dat die ene keer dat het fout gaat zeer binnenkort gebeurt :+ )
Dat zal hij inderdaad wel gedacht hebben ja. :)

En inderdaad. 99 keer gaat het goed. Dan vind ik dit niet erg voor die ene keer dat het 'fout' gaat. Wel op hout afgeklopt hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Super, ik heb afgelopen week een N64 met spelletjes en een Gameboy Advance SP gekocht.. Dit alles met een TV (bakbeest :) ).. Ik ben nog lang niet zo ver als sommige hier, maar ook de Megadrive II is onderweg..

Het is ontzettend leuk om de N64 op te starten en zonder laadtijden Super Mario 64 te spelen, heerlijk nostalgisch gevoel! :)

Nu alleen nog op zoek naar een NES met Duckhunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Flodder450 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Had hem een mailtje gestuurd waarom hij het voor zo verschrikkelijk veel aanbied

Kreeg ik iets terug in de trant van "omdat anders iedereen gaat bieden en ik er maximaal maar €110 voor krijg"

Aan z'n andere advertenties te zien is hij van het type dat denkt goud in handen te hebben als ze een verrabbezakte SNES oid op zolder vinden :')
Een beetje zoals deze gozer dus: YouTube: NES 001!. Zelden zo gelachen als dat ik dit zag _/-\o_

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
urk_forever schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Een beetje zoals deze gozer dus: YouTube: NES 001!. Zelden zo gelachen als dat ik dit zag _/-\o_
Inderdaad _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
rscheper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:15:
Nu alleen nog op zoek naar een NES met Duckhunt!
Check mijn post hier een paar plekjes boven. ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

danielkraak schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

En zelfs dat spel is helemaal niet zo zeldzaam. Dat spel is gewoon zwaar overhyped sinds Michael Jackson er niet meer is. :z
Klopt maar daarom wel duur :P
(wel een grappig spel trouwens :P ik heb hem ook en ja ook duur gekocht :( :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Inkopen gedaan vorige week, er zijn nog wat mooie dingen onderweg, maar dit is ook al heel wat :P

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8327/8116526955_3f133a75ea.jpg
2012-10-23 18.25.13 by painkill91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8331/8116535834_d8e58d132a.jpg
2012-10-23 18.25.09 by painkill91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8052/8116527585_150130d761.jpg
2012-10-23 18.23.24 by painkill91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8331/8116527853_674bd06dbf.jpg
2012-10-23 18.23.20 by painkill91, on Flickr
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:37:
is dat de NL lufia? Zou awesome zijn, die heb ik vroeger gespeeld, en alleen al vanwege de slechte vertaling was het geweldig.
Is de HOL versie, compleet met Strategy boek etc.. Ook nederlands..
Meeste is of Frans en Nederlands of Engels.

[ Voor 11% gewijzigd door painkill op 23-10-2012 18:39 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat de NL lufia? Zou awesome zijn, die heb ik vroeger gespeeld, en alleen al vanwege de slechte vertaling was het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
painkill schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:35:
Inkopen gedaan vorige week, er zijn nog wat mooie dingen onderweg, maar dit is ook al heel wat :P
Dat is zeker heel wat! Allemaal op 1 adresje, of marktplaats, of een shop? Vertel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zo, die nieuwe NES-connector maakt echt een verschil zeg. Game erin en hij doet het gewoon, heerlijk! Ik schrok me alleen dood, ik kreeg bij het aanzetten een knipperend blauw scherm en rode powerled, maar dat was omdat ik was vergeten een game erin te doen, oeps :p Maar goed, ik kan weer NESsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Bootje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Dat is zeker heel wat! Allemaal op 1 adresje, of marktplaats, of een shop? Vertel. :)
Een paar verzamelaars leeggekocht, soort van..

Wat nog binnen komt zijn sealed SNES/Killer instinct console, Snes Console in doos, en nog wat andere spellen in doos.

Sommige ervan heb ik nu dubbel en worden verkocht, nu mijn andere losse spellen nog verkopen, zijn er onderhand ook al veel te veel welke ik dubbel heb..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Bij hergebruik een PS1 met 1 controller en 20 losse spelletjes voor €15

Alle spelletjes doen het _O_!

De PS1 en de controller verschoten van geen/bruin naar grijs toen ik de cases liet weken in een bak water met glassex :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flodder450 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:48:
Bij hergebruik een PS1 met 1 controller en 20 losse spelletjes voor €15

Alle spelletjes doen het _O_!

De PS1 en de controller verschoten van geen/bruin naar grijs toen ik de cases liet weken in een bak water met glassex :')
Goeie tip. Heb zo'n 30 PS1's waarvan een aantal bruin(ig) zijn, maar mijn belangrijkste PS1 (1002) is ook bruin. Die kan ik dus mooi grijs maken zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Exorcist schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:33:
[...]

Goeie tip. Heb zo'n 30 PS1's waarvan een aantal bruin(ig) zijn, maar mijn belangrijkste PS1 (1002) is ook bruin. Die kan ik dus mooi grijs maken zo?
Nou, het was al het vuil en rookresten en weetikveel allemaal rotzooi wat ervan afkwam _O-

Als je je consoles weer de normale kleur wil kun je Retr0bright gebruiken :)!

http://retr0bright.wikispaces.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

C0nscious

Mysteryman.

Net een Mega Everdrive cartridge aangeschaft voor 125 euro (zie ook krikzz.com). Gewoon in m'n Mega Drive II steken, binnen 2 seconden starten, games opslaan op welk moment dan ook en bovendien de mogelijkheid om exotische games en import roms zonder problemen en au naturel te spelen.

Je zou het kunnen zien als cheaten, maar savestates zijn ideaal als je weinig tijd hebt, soms moet je 2 uur achter elkaar spelen om weer te kunnen saven bijvoorbeeld (of er zijn helemaal geen save opties, of van die hele lange codes). Op deze manier kan alles gewoon op de originele hardware, heerlijk!

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeau, afgelopen week weer veels te veel geld uitgegeven aan deze verslavende (en natuurlijk ook interessante en leuke!) hobby.

Waar ik het meest trots op ben is de aanschaf van mijn Super Famicom Box. Stond al erg lang op het verlanglijstje, maar tot nu toe nog geen betaalbare (en in redelijke staat, niet zoals die van een paar pagina's terug op marktplaats) voorbij zien komen. Gisteren op eBay echter de volgende box op de kop kunnen tikken:

Afbeeldingslocatie: http://hit930.sakura.ne.jp/hitjapan/console/12102308051.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hit930.sakura.ne.jp/hitjapan/console/12102308052.JPG
Afbeeldingslocatie: http://hit930.sakura.ne.jp/hitjapan/console/12102308053.JPG

Geïnstalleerde spellen:
1.Mario Kart
2.Super Mario Collection
3.Star Fox
4.Super Donkey Kong
5.Super Tetris 2

Tevens een Japanse Famicom op de kop getikt, met doos, voor 80 euro inclusief verzendkosten:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamatoku.jp/img/96296899a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.yamatoku.jp/img/96296899b.jpg

Ook nog een Sega Mega Drive gekocht, ook met doos, voor 65 euro inclusief verzenden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1H5Gu.png
Zitten een paar spellen bij maar daar gaat het me niet om. Heb reeds een Sega Mega Drive en de doos daarvan is echt helemaal begaaid. Een Mega Drive II met doos uithalen is geen probleem, maar een Mega Drive 1 met een fatsoenlijke doos is al iets lastiger.

Last but not least Pokemon Rood op de kop weten te tikken voor 30 euro inclusief verzenden. Echt in perfecte staat, helemaal compleet. Geen deukje in het doosje, geen kreukeltje in het boekje, echt top!

Mijn wenstlijstje is nog steeds vrij lang, maar beetje bij beetje komt het eind in zicht... totdat ik weer iets anders zie wat ik móet hebben ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Freekers schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:52:
Zeau, afgelopen week weer veels te veel geld uitgegeven aan deze verslavende (en natuurlijk ook interessante en leuke!) hobby.

Waar ik het meest trots op ben is de aanschaf van mijn Super Famicom Box. Stond al erg lang op het verlanglijstje, maar tot nu toe nog geen betaalbare (en in redelijke staat, niet zoals die van een paar pagina's terug op marktplaats) voorbij zien komen. Gisteren op eBay echter de volgende box op de kop kunnen tikken voor 250 euro inclusief verzenden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Geïnstalleerde spellen:
1.Mario Kart
2.Super Mario Collection
3.Star Fox
4.Super Donkey Kong
5.Super Tetris 2

Tevens een Japanse Famicom op de kop getikt, met doos, voor 80 euro inclusief verzendkosten:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook nog een Sega Mega Drive gekocht, ook met doos, voor 65 euro inclusief verzenden:
[afbeelding]
Zitten een paar spellen bij maar daar gaat het me niet om. Heb reeds een Sega Mega Drive en de doos daarvan is echt helemaal begaaid. Een Mega Drive II met doos uithalen is geen probleem, maar een Mega Drive 1 met een fatsoenlijke doos is al iets lastiger.

Last but not least Pokemon Rood op de kop weten te tikken voor 30 euro inclusief verzenden. Echt in perfecte staat, helemaal compleet. Geen deukje in het doosje, geen kreukeltje in het boekje, echt top!

Mijn wenstlijstje is nog steeds vrij lang, maar beetje bij beetje komt het eind in zicht... totdat ik weer iets anders zie wat ik móet hebben ;)
Nice _O_!

Over pokemon: ik heb een paar jaar gelden rood en blauw voor €4 compleet gekocht een dorp verderop :D

Trouwens, weet iemand waar je losse hoesjes van de PS1 kan krijgen? ik heb nu 20 doos-loze PS1 games en ik heb ze liever in een case dan in een CD map _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik het meest trots op ben is de aanschaf van mijn Super Famicom Box. Stond al erg lang op het verlanglijstje, maar tot nu toe nog geen betaalbare (en in redelijke staat, niet zoals die van een paar pagina's terug op marktplaats) voorbij zien komen. Gisteren op eBay echter de volgende box op de kop kunnen tikken voor 250 euro inclusief verzenden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Geïnstalleerde spellen:
1.Mario Kart
2.Super Mario Collection
3.Star Fox
4.Super Donkey Kong
5.Super Tetris 2

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk dat je het allemaal zo weet te bemachtigen.

Ik heb juist mijn hele collectie na jaren de deur uit gedaan omdat ik er eigenlijk wel klaar mee was en het gekke is dat ik van mij zelf verwachte dat ik gelijk een nieuwe XBox of PS3 zou aanschaffen maar dat heb uitgesteld en het nu niet meer mis. Misschien de volwassenheid? Ik weet het niet.

Iig was voor mij indertijd de SEGA Megadrive de console voor spelletjes en met name onderstaand.

YouTube: Sega Mega Drive [Genesis]: Sensible Soccer (1992)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Zo laat ik ook eens wat posten hier :P

Na de verhuizing had ik alles schaamteloos in 1 doos gekwakt, dus vandaag het maar op me genomen alles uit te zoeken en te sorten:

Bij deze 2 foto's

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-HuP1eJlT1N0/UIpUIq5w4lI/AAAAAAAAAC4/R5fdnkLZC1Q/s640/IMG_2586.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rUngqkFuNA4/UIpUInI-GSI/AAAAAAAAAC0/o06XZ1BtENo/s640/IMG_2587.JPG

Helaas miste er wat onderdelen dus ff wezen ebayen etc en hoop volgende week alles up and running te hebben !! 8)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online

Waar ik het meest trots op ben is de aanschaf van mijn Super Famicom Box.
Tof ding zeg! Zelf ben ik daar echt niet naar op zoek, maar wel ontzettend tof om te hebben zeg. _/-\o_
Dat ziet er allemaal nog goed uit! Het apparaat zelf vind ik niet echt mooi (zacht uitgedrukt), maar zo te zien is deze erg goed bewaard gebleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
Njay schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:15:
Zo laat ik ook eens wat posten hier...
Leuke gevarieerde collectie! Zo ben ik zelf eigenlijk ook een beetje bezig. Niet specifiek één merk verzamelen, maar gewoon alles wat je leuk vindt.

Als je alles nou binnen hebt van eBay en weer foto's plaatst. Doe het dan vanaf de andere kant zodat het niet één grote felle flits is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nee zal ik ook doen :) , en ja ik wil de meeste consoles hebben, mis eigenlijk nu nog maar een saturn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[afbeelding]
Netjes, een MD1 met doos in goede staat vinden is inderdaad lastig. Geen absurd hoge prijs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
Njay schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:38:
Nee zal ik ook doen :) , en ja ik wil de meeste consoles hebben, mis eigenlijk nu nog maar een saturn
Wil je geen Master System van Sega? En een Gamecube? En een... (zo kan ik nog wel even doorgaan). Zit er een bepaalde gedachte achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XtinctHeD Wow! Dat is geen collectie meer te noemen. Dat is een museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bootje schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:10:
[...]

Wil je geen Master System van Sega? En een Gamecube? En een... (zo kan ik nog wel even doorgaan). Zit er een bepaalde gedachte achter?
Gamecube staat er tussen, ik wil eigenlijk de consoles sparen die ik vroeger ook echt heb gespeeld

Dingen zoals een jaquar of master system heb ik dan nooit mee gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

opzich is entree gaan vragen niet zo'n slecht idee @Butch_NL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55

Reintji

(2 x dad)²

@XtinctHeD, wow! Over de jaren vergaard? En elke week op een rommelmarkt te vinden?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ben je verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
XtinctHeD schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:51:
Collection room tour & overview pictures.
Sodeju! Dat is een hele grote collectie! Allemaal mooie dingen zo te zien. _/-\o_

Speel je ook nog wel eens een spel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

spelen doe ik zelden, helaas geen tijd voor met werk/studie etc
het is goed verzekerd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Zeker een super collectie! Erg gaaf te zien!
Bootje schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

Sodeju! Dat is een hele grote collectie! Allemaal mooie dingen zo te zien. _/-\o_

Speel je ook nog wel eens een spel? ;)
Denk je dat missus Bootje dit leuk zou vinden? Ik denk dat ik dan kan vertekken (inclusief mijn collectie) ;) .

[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 27-10-2012 12:15 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij de collectie van XtinctHeD valt dit natuurlijk in het niet, maar desalniettemin een aantal foto's van mijn groeiende collectie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MHl5b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cwh4u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AiUN0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X6cT2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e6zqa.jpg

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
MediEvil-games weer eens uit de kast getrokken, heb ze al tijden niet meer gespeeld, MediEvil 1 is bijna uit, en ik weet eigenlijk niet hoever ik ben met 2

Bazengames _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
Koldur schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:11:[...]
Denk je dat missus Bootje dit leuk zou vinden? Ik denk dat ik dan kan vertekken (inclusief mijn collectie) ;) .
Ik ga ook niet voor zo'n gigantische collectie hè. :)

En dan heb ik er nog niets eens een collectie lightsabers naast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Nu online
Freekers schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:05:
Bij de collectie van XtinctHeD valt dit natuurlijk in het niet, maar desalniettemin een aantal foto's van mijn groeiende collectie:
Je hebt altijd baas boven baas, maar ook dit vind ik een erg mooie verzameling! Leuk om de consoles ook te zien staan zo. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Bij de collectie van XtinctHeD valt dit natuurlijk in het niet, maar desalniettemin een aantal foto's van mijn groeiende collectie:.....
Damn, in love op de saturn verpakking. Alle consoleverpakkingen zien er trouwens nog goed uit! Lang moeten zoeken? (vooral de megadrive1 is niet zo eenvoudig te vinden.

En @XtinctHeD, bij jou wil ik wel eens een weekje op vakantie komen. Mijn vrouw zal even minder klagen over mijn beperkte collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bootje schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:48:
[...]
Je hebt altijd baas boven baas, maar ook dit vind ik een erg mooie verzameling! Leuk om de consoles ook te zien staan zo. O+
Thanks! Jammer genoeg een beetje ruimte gebrek, want ik heb er nog meer..
Ekfad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:05:
[...]
Damn, in love op de saturn verpakking. Alle consoleverpakkingen zien er trouwens nog goed uit! Lang moeten zoeken? (vooral de megadrive1 is niet zo eenvoudig te vinden.
Die Saturn is een Japanse import versie. Een NL/EU Variant heb ik ook, CIB, maar staat niet op de foto (ruimtegebrek..). Vooral voor de Mega Drive 1 en Mega CD II heb ik lang moeten zoeken in fatsoenlijke staat. De rest ging redelijk makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Ekfad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:05:
[...]

En @XtinctHeD, bij jou wil ik wel eens een weekje op vakantie komen. Mijn vrouw zal even minder klagen over mijn beperkte collectie :)
wil je met de caravan achter in de tuin komen staan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer leuk die SF Box, mooie aanschaf, gefeliciteerd! :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie ik daar links nu zonlicht? Ik zou daar mee oppassen, i.v.m. verkleuring.

Verder wel erg netjes! Xtincthed heeft gewoon echt een zieke verzameling waar wij niet aan kunnen tippen :p Het gaar erom wat jij er zelf van vindt :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

alle kartonnen doosjes zitten in protectors, waardoor ze niet verkleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:38
XtinctHeD schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:07:
spelen doe ik zelden, helaas geen tijd voor met werk/studie etc
het is goed verzekerd ^^
Zeg waar woon jij?

En wanneer ga je op vakantie?

>:)

Erg gaaf die collectie!!!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gisteren ook eindelijk via marktplaats en sega saturn op de kop getikt met 1 controller en 5 games voor 60 euro het is een mk1

Beste deal toch? zag ze niet veel goedkoper elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C0nscious schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:03:
Net een Mega Everdrive cartridge aangeschaft voor 125 euro (zie ook krikzz.com). Gewoon in m'n Mega Drive II steken, binnen 2 seconden starten, games opslaan op welk moment dan ook en bovendien de mogelijkheid om exotische games en import roms zonder problemen en au naturel te spelen.

Je zou het kunnen zien als cheaten, maar savestates zijn ideaal als je weinig tijd hebt, soms moet je 2 uur achter elkaar spelen om weer te kunnen saven bijvoorbeeld (of er zijn helemaal geen save opties, of van die hele lange codes). Op deze manier kan alles gewoon op de originele hardware, heerlijk!
CHEATER ;)

Ik geef je groot gelijk. Denk dat je als je gaat werken en/of een gezin hebt, het bijna niet meer te doen is om games zonder dit soort zaken uit te spelen. Alles kan natuurlijk, maar gamen is in eerste instantie toch bedoeld om plezier te hebben?

Het enige 'probleem' is dat je gelijk ALLE games tot je beschikking hebt. Vroeger als ik door de engelse video games magazines heen bladerde zat ik me af te vragen, hoe zou het zijn, als ik elke game waarover ik hier las gewoon kon spelen. Met emulatie (of in dit geval met roms dan) kan dat, maar het haalt toch een stukje magie weg imho...........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Njay schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:30:
Gisteren ook eindelijk via marktplaats en sega saturn op de kop getikt met 1 controller en 5 games voor 60 euro het is een mk1

Beste deal toch? zag ze niet veel goedkoper elders.
Wel redelijk ja, als er ook nog een beetje fatsoenlijke games bij zitten ?

Persoonlijk prefereer ik de mk1 Saturn boven de mk2.
Op een of andere manier voelt de mk1 steviger aan en ik mis bij de mk2 ook het access LEDje.

Alleen heb ik zelf twee mk1's met hetzelfde probleem:
Wanneer je de Saturn reset na een speelsessie van langer dan een half uur werkt de CD drive niet meer en geeft het beeld allemaal rollende strepen. De Saturn werkt weer normaal nadat deze een 10 minuten uit heeft gestaan.
Het lijkt op een overhittings probleem van de voeding maar heb zelf nog niet kunnen vinden wat er nu precies mis is :-(

[ Voor 42% gewijzigd door ricost op 29-10-2012 09:49 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Sagat schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:41:
[...]

CHEATER ;)

Ik geef je groot gelijk. Denk dat je als je gaat werken en/of een gezin hebt, het bijna niet meer te doen is om games zonder dit soort zaken uit te spelen. Alles kan natuurlijk, maar gamen is in eerste instantie toch bedoeld om plezier te hebben?

Het enige 'probleem' is dat je gelijk ALLE games tot je beschikking hebt. Vroeger als ik door de engelse video games magazines heen bladerde zat ik me af te vragen, hoe zou het zijn, als ik elke game waarover ik hier las gewoon kon spelen. Met emulatie (of in dit geval met roms dan) kan dat, maar het haalt toch een stukje magie weg imho...........
Nouja, ik heb Sonic 1 en 2 nog steeds niet uitgespeeld, soms zou het kunnen saven op een bepaald punt wel een fijne toevoeging zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ricost schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Wel redelijk ja, als er ook nog een beetje fatsoenlijke games bij zitten ?

Persoonlijk prefereer ik de mk1 Saturn boven de mk2.
Op een of andere manier voelt de mk1 steviger aan en ik mis bij de mk2 ook het access LEDje.

Alleen heb ik zelf twee mk1's met hetzelfde probleem:
Wanneer je de Saturn reset na een speelsessie van langer dan een half uur werkt de CD drive niet meer en geeft het beeld allemaal rollende strepen. De Saturn werkt weer normaal nadat deze een 10 minuten uit heeft gestaan.
Het lijkt op een overhittings probleem van de voeding maar heb zelf nog niet kunnen vinden wat er nu precies mis is :-(
- Command&conquer, duits, compleet
- Daytona USA, compleet
- Sega rally, met boekje, doos alleen voorkaft
- Tomb raider, met boekje, kaft ontbreekt
- Virtual hydlide, alleen cd
- Shellshock, met boekje, geen doos
- Defcon 5, met boekje, geen doos

- Sega saturn mk1, in goede en nette staat
- Scart kabel
- voedings kabel
- 2x orginele controllers

- Pro Action replay!

*edit* zal eens kijken of ik dit ook heb met mijn mk1 zodirect, thanks for the heads up

Trouwens ebay rocked, !! ik had voor meeste consoles een scart cable erbij of alleen een RF lead.
Nu verkoopt iemand uit de uk voor de meeste console voor 6 euro met shipping een av cable met tulpjes :) past prima zodirect op me versterker _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Njay op 29-10-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Njay schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

- Command&conquer, duits, compleet
- Daytona USA, compleet
- Sega rally, met boekje, doos alleen voorkaft
- Tomb raider, met boekje, kaft ontbreekt
- Virtual hydlide, alleen cd
- Shellshock, met boekje, geen doos
- Defcon 5, met boekje, geen doos

- Sega saturn mk1, in goede en nette staat
- Scart kabel
- voedings kabel
- 2x orginele controllers

- Pro Action replay!

*edit* zal eens kijken of ik dit ook heb met mijn mk1 zodirect, thanks for the heads up

Trouwens ebay rocked, !! ik had voor meeste consoles een scart cable erbij of alleen een RF lead.
Nu verkoopt iemand uit de uk voor de meeste console voor 6 euro met shipping een av cable met tulpjes :) past prima zodirect op me versterker _/-\o_
Spellen zijn niks bijzonders, sowieso als er al iets aan ontbreekt vind ik het al snel niks :P (maar dat is persoonlijk natuurlijk).
Wel mooi dat je er een Pro Action Replay bij hebt, dan kan je in ieder geval imports spelen (Radiant Silvergun :9~ O+ en Magic Knight Rayearth).
Twee (first party ?) controllers zijn ook niet slecht, die gaan los ook voor minimaal een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik ben niet zo thuis in de wereld van saturn kende alleen daytona ,
waar raad je me voor games aan? top 3?

Hoe werkt die replay? ding erin en import cd erin en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Ik heb zelf geen ervaring met een Pro Action Replay.
Voor het spelen van imports gebruik ik een CD plus cartridge met 4MB RAM.
Hierbij is het inderdaad import CD erin en starten maar vanuit het CD menu.
Neem aan dat dat bij de PAR ongeveer hetzelfde zal zijn, ze worden iig gebruikt voor het spelen van imports (en cheaten natuurlijk).

Een top 3 van games is lastig te geven aangezien ik niet precies weet van wat voor soort games je houd.
Mij valt zo even in:
Radiant Silvergun (import en duur!! maar echt de vetste SHMUP op de Saturn)
Night Warriors Darkstalkers Revenge (2D beat 'em up)
Die Hard Arcade (3D beat 'em up in de stijl van Streets Of Rage)
Nights Into Dreams (3D jump n run, hiervoor is ook een speciale analoge controller beschikbaar)
Panzer Dragoon Saga (De bekendste Saturn only RPG, helaas rare en duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

rscheper schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:47:
[...]

Nouja, ik heb Sonic 1 en 2 nog steeds niet uitgespeeld, soms zou het kunnen saven op een bepaald punt wel een fijne toevoeging zijn.. ;)
Sonic 1 kent een aantal lastige levels maar sonic 2 hoor je in een paar uur uitgespeeld te kunnen hebben. zonder savestates ;)
Sonic 3 en sonic en knuckles zijn bitches van games om uit te spelen, ook nog nooit gelukt ;( :P
Ik heb voor de MD toch liever de echte games. Voor de C64 heb ik wel de 1541II ultimate in bestelling staan, een sd card reader maar de verzamelwaarde van C64 is vrij laag omdat de C64 ongeveer kopieren heeft uitgevonden heeft het hebben van de originele games voor mij weinig toegevoegde waarde.

[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 29-10-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Hoort Hey You Pikachu ook niet bij deze bundel ?

Edit: Blijkbaar is Hey You Pikachu een NTSC only titel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metro2002 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:14:
[...]

Sonic 1 kent een aantal lastige levels maar sonic 2 hoor je in een paar uur uitgespeeld te kunnen hebben. zonder savestates ;)
Sonic 3 en sonic en knuckles zijn bitches van games om uit te spelen, ook nog nooit gelukt ;( :P
Ik heb voor de MD toch liever de echte games. Voor de C64 heb ik wel de 1541II ultimate in bestelling staan, een sd card reader maar de verzamelwaarde van C64 is vrij laag omdat de C64 ongeveer kopieren heeft uitgevonden heeft het hebben van de originele games voor mij weinig toegevoegde waarde.
Haha, tsja, back in the day had ik een c64 en een amiga, met eigenlijk alles gepirate (die games, vooral amiga, kon je bijna niet eens legaal kopen waar ik woon) en een nes en snes waarvoor ik alles kocht. Toen ik merkte dat je een copybox kon kopen voor de snes heb ik daar zeker hard over nagedacht maar de relatief hoge aanschaf prijs plus nadelen van diskettes, en problemen met fx en andere chips games, en ook toch het morele aspect (hoe bedoel je met 2 maten meten :X ) heb ik het nooit gedaan.

Eigenlijk pas vanaf de ps2 heb ik er bewust voor gekozen om proberen op game gebied alles legaal te doen.

Voor retro games zou ik dat het liefst ook doen. Echter dan kom je weer bij de oude discussie......je koopt games om de maker te sponsoren toch? (ik geeft weinig om het verzamel aspect)

Maar als die maker niet meer bestaat........wie maak je er dan blij mee? Kijk als ik (snes)mario rpg wil spelen, dan vind ik dat ik eigen moreel verplicht ben de wii vc versie te kopen, je weet dat nintendo dan echt het geld krijgt. Maar een super cars 2 voor amiga, wie heeft die rechten nu? Tsja dan kan ik er wel mee leven dat ik een rom speel. Of ander voorbeeld, aliens vs predator van capcom. Die zou ik gelijk kopen op xbla (zelfs voor de door mij gehate 1200 ms points prijs) maar door licentie geneuzel gaat dat wsl nooit gebeuren........ook dan vind ik de rom spelen prima acceptabel.......does it make any sense?

Zo'n cartridge of sd card reader vind ik dan ook weer een beetje dubieus, waarom dan niet gewoon pc aan de tv hangen en joystick (via convertor is vaak de orginele controller ook aan te sluiten) aan pc doen? Hoewel je in deze voorbeelden natuurlijk nog wel eigenlijk alles orgineel doet behalve de media..........hmmmz.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 54 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod