Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.804 views

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
sharkzor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:58:
[...]

die link doet het niet meer en ik kan 30% ook niet meer op die website vinden.
Het rare is dat ik het eergisteren nog wel hier had gevonden: http://www.drogisterij.net/
maar nu opeens niet meer..

-update
bingo!
http://www.inveritas.nl/c...sult/?q=waterstofperoxide
Stukken goedkoper, maar de verzendkosten zijn wel stevig. bovendien is niet te achterhalen of deze winkel betrouwbaar is. Ik post hier zodra ik het binnen heb :)
Ik had mijn spullen via Drogisterij.net maar dat zijn ook niet echt betrouwbare mensen, het voor 21:00 bestellen kunnen ze in ieder geval niet waarmaken. De reden die ze toen opgave was "Er zijn te weinig bestellingen binnen gekomen om het nu al te verzenden".

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Gisteren 2 arcade joysticks binnengekregen voor mijn C64 maar helaas werkten ze niet zo lekker. Bij 1 deed omhoog het niet en bij de ander deed naar links en de vuurknop het niet. Na ijverig opnieuw alle baantjes solderen deed 1 joystick het in elk geval weer helemaal goed maar de gene waarbij de vuurknop het niet doet (2 stuks) werkt helaas nog steeds niet :( Dacht ik mooi 2 dezeldfe joysticks te hebben gekocht zit ik alsnog met 2 verschillende. Ik vermoed dat de schakelaar voor het kiezen van de vuurknop kapot is dus wellicht verbind ik de boel intern gewoon door dat in elk geval 1 knop het doet.

Ook was gisteren mijn XM1541 kabel binnengekregen om een C64 diskdrive aan een LPT poort op de pc te hangen en op die manier data over te sturen. Was even uitvogelen hoe starcommander werkt (dos programma) maar uiteindelijk is het gelukt en had ik mijn eerste diskette gemaakt :D

Die kabel is maar een tijdelijke oplossing tot mijn 1541II ultimate SD card reader binnen is maar ik had gelezen dat dat wel even kon duren dus vandaar deze tussenoplossing. Kan ik in elk geval games overzetten :)

• G-Meister
Metro2002 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:19:
Gisteren 2 arcade joysticks binnengekregen voor mijn C64 maar helaas werkten ze niet zo lekker. Bij 1 deed omhoog het niet en bij de ander deed naar links en de vuurknop het niet. Na ijverig opnieuw alle baantjes solderen deed 1 joystick het in elk geval weer helemaal goed maar de gene waarbij de vuurknop het niet doet (2 stuks) werkt helaas nog steeds niet :( Dacht ik mooi 2 dezeldfe joysticks te hebben gekocht zit ik alsnog met 2 verschillende. Ik vermoed dat de schakelaar voor het kiezen van de vuurknop kapot is dus wellicht verbind ik de boel intern gewoon door dat in elk geval 1 knop het doet.

Ook was gisteren mijn XM1541 kabel binnengekregen om een C64 diskdrive aan een LPT poort op de pc te hangen en op die manier data over te sturen. Was even uitvogelen hoe starcommander werkt (dos programma) maar uiteindelijk is het gelukt en had ik mijn eerste diskette gemaakt :D

Die kabel is maar een tijdelijke oplossing tot mijn 1541II ultimate SD card reader binnen is maar ik had gelezen dat dat wel even kon duren dus vandaar deze tussenoplossing. Kan ik in elk geval games overzetten :)
Bewonderenswaardig om te zien hoeveel tijd (en geld) je erin steekt _/-\o_

Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
Zojuist is mijjn bestelling waterstofperoxide binnen gekomen van

Kon het verder nergens vinden meer, maar blijkbaar is deze webshop dus wel betrouwbaar.

Ik ga het volgende testen:

1 Gamecube connector-plaat in een glas met 3% waterstofperoxide + vanish oxi een dag in de zon/uv-lamp
2 Snes behandelen met 30% waterstofperoxide retrobright-maizena mengsel en dan een dag in de zon/uv-lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

sharkzor schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:38:

Kon het verder nergens vinden meer, maar blijkbaar is deze webshop dus wel betrouwbaar.

1 Gamecube connector-plaat in een glas met 3% waterstofperoxide + vanish oxi een dag in de zon/uv-lamp
2 Snes behandelen met 30% waterstofperoxide retrobright-maizena mengsel en dan een dag in de zon/uv-lamp
Before and after pics :Y

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

sharkzor schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:38:

Hoop dat je meer succes hebt dan ik had. Bij mijn testen gebeurde er niks met de verkleuring :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:12

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hier nog een hele zooi retro computers:
http://www.worldofspectru...hread.php?t=39157&page=31

..van de Spectrum30 show, afgelopen weekend in Cambridge.
Er waren een handvol Hollanders aanwezig (waaronder ik, met de laserharp).

Staat heel wat tekst tussen, maar ook filmpes en foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.benophetinternet.nl/hobby/vanmezelf/spec30.jpg

Hey Hey 16K!

[ Voor 25% gewijzigd door ByteDelight op 14-09-2012 18:41 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik wil nog steeds een Spectrum... Wat kosten die tegenwoordig (48k model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55

Reintji

(2 x dad)²

Goedenavond,

Na een tijdje lopen lurken maar een kleine intro, recreatieve gamer, in jaren 80 (87?) begonnen met een MSX2 en de jaren ´90 doorgestroomd via een P90, SNES en GameBoy naar GameCube, Wii en Xbox360. Qua handhelds hebben na de GB Pocket een GBA, GBA Micro, DSlite en inmiddels een 3DS XL de revue gepasseerd. Nadat ik een aantal maanden geleden weer een MSX2 (Mint, CIB) op de kop had weten te tikken weer wat meer bezig met het (opnieuw) verzamelen van verloren gegane MSX games. Ook het verder compleet maken van mijn Nintendo verzameling is weer opnieuw gestart.

Een eBayer wees mij op dit topic, dus vandaar :)

Nintendo speler sinds '94.

• G-Meister
Reintji schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:43:
Goedenavond,

Na een tijdje lopen lurken maar een kleine intro, recreatieve gamer, in jaren 80 (87?) begonnen met een MSX2 en de jaren ´90 doorgestroomd via een P90, SNES en GameBoy naar GameCube, Wii en Xbox360. Qua handhelds hebben na de GB Pocket een GBA, GBA Micro, DSlite en inmiddels een 3DS XL de revue gepasseerd. Nadat ik een aantal maanden geleden weer een MSX2 (Mint, CIB) op de kop had weten te tikken weer wat meer bezig met het (opnieuw) verzamelen van verloren gegane MSX games. Ook het verder compleet maken van mijn Nintendo verzameling is weer opnieuw gestart.

Een eBayer wees mij op dit topic, dus vandaar :)
Nu willen we foto's zien 8)

• sharkzor
ik moet nu alleen nog glycerine hebben. Ik ben naar 2 drogisten geweest, maar daar hadden ze het niet.
Raar? waar zou ik dat nogmeer kunnen halen? de idiote apotheek hier is al dicht :(

Glycerine vanmiddag gevonden.
Deze ochtend had ik eerst de 3% waterstofperoxide met alleen vanish geprobeerd in een glas met het frontje van mijn wavebird ontvanger. Deze was een klein beetje vergeeld.
Ik kan hier wel voor/na foto's van posten, maar op de foto is het echt niet te zien, maar in het echt zeker wel! Bijna helemaal weer de originele kleur. Het moet misschien morgen nog een keer over de uv-lamp (zo zonnig was het niet vandaag) maar het resultaat is duidelijk te zien.

Morgen gaat de snes eraan :)

[ Voor 58% gewijzigd door sharkzor op 15-09-2012 17:24 ]

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Iemand toevallig de mogelijkheid om dit in een rarretje te zetten?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
kevin33 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:45:
[...]

Iemand toevallig de mogelijkheid om dit in een rarretje te zetten?
Ik zou er ook blij van worden als iemand toegang heeft om er PDFen van te maken!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06
Een day pass is 9 dollar, tijd zat om ze binnen te hengelen. Lijkt me het geld waard als je ze wilt.

• HopOnline
  • Laatst online: 12-09 12:53
KnoxNL schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:32:
Een day pass is 9 dollar, tijd zat om ze binnen te hengelen. Lijkt me het geld waard als je ze wilt.
Ik had net via Facebook ingelogd en toen kreeg ik net een mailtje met een trial van 7 dagen, wel inclusief je creditcard gegevens. Dus straks maar even aanmelden, downloaden en mijn abonnement weer stoppen.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

HopOnline schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:15:
[...]

Ik had net via Facebook ingelogd en toen kreeg ik net een mailtje met een trial van 7 dagen, wel inclusief je creditcard gegevens. Dus straks maar even aanmelden, downloaden en mijn abonnement weer stoppen.
Als je het zou willen uploaden, dan ben ik je super dankbaar!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Ok ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Zo vandaag de weigerende vuurknop van de joystick onder handen genomen. Zoveel mogelijk alle baantjes opnieuw gesoldeerd en nagemeten of alles goed contact maakt. Uiteindelijk het moment van de waarheid en ... jawel :P het werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4377.jpg

2 dezelfde joysticks nu:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4378.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:15:
Zo vandaag de weigerende vuurknop van de joystick onder handen genomen. Zoveel mogelijk alle baantjes opnieuw gesoldeerd en nagemeten of alles goed contact maakt. Uiteindelijk het moment van de waarheid en ... jawel :P het werkt:

[afbeelding]

2 dezelfde joysticks nu:

[afbeelding]
Wat een vette setup, serieus ;) oOo

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

64k ought to be enough for everbody.

Ohnee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

kevin33 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:25:
[...]

Als je het zou willen uploaden, dan ben ik je super dankbaar!
Ik heb ze daar gewoon kunnen downloaden nadat ik zelf een document had geupload.
Heb toen gewoon de handleiding van een of andere arcade PCB geupload :P

Als ik het niet vergeet zal ik vanmiddag wel even een .rar bestandje maken en online gooien.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Gisteren de snes behandeld met retrobright-maizena edition.

Zal later pics posten, maar ben nog niet tevreden met het resultaat. niet alles is egaal wit geworden en ik zie hier en daar wat "vlekken". De controller port is wel goed gelukt, maar een memory-card klepje van de gamecube was nog even geel.
Ik vond het ook erg moeilijk om het mengsel te maken. Ik heb het recept van G-Meister gevolgd, maar zonder magnetron werd het echt niet een solide massa. Na 10seconden magnetron was het net vaseline :D maar dat kwam misschien omdat ik er wat extra maizena en glicerine erbij had gedaan omdat het niet dik wou worden.
Morgen poging 2.

@G-Meister, je geeft aan dat je de oxy pas later met een scheut water erbij doet, maar waarom niet gelijk in het begin? Ik had er last van dat de oxy flink begon te schuimen.

Ik kwam ook nog dit tegen:
http://www.kappersshop.com/oxygenta-lotion-12.html
Als we dit nou vermengen met oxy? Dan ben je toch klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Niet hardcore retro, maar mijn zoon heeft van zijn eigen geld een gamecube gekocht. Met Mario Kart, Donald Duck, Wario Ware en Finding Nemo. Want al die nieuwerwetse spellen zijn niets aan en deze had hij ook toen hij 4 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Moet ie alleen nog ff Mario Sunshine erbij regelen! En Luigi's mansion :p.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ja, nog genoeg op zijn verlanglijstje. Voor je het weet staat er weer een kast vol spellen :) Bijna weer zin om Phantasy Star Online en een breedbandadapter te regelen om de softmod toe te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Sh0ckTr00per schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:31:
Ja, nog genoeg op zijn verlanglijstje. Voor je het weet staat er weer een kast vol spellen :) Bijna weer zin om Phantasy Star Online en een breedbandadapter te regelen om de softmod toe te passen
met een beetje zoeken kun je er nogsteeds chips voor vinden :)
1 dezer dagen krijg ik er ook weer 2 binnen voor mijn collectie gamecubes.
Eigenlijk vind ik dat het legaal moet worden om dit soort methoden toe te passen op consoles waarvan je niks meer (nieuw) kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
sharkzor schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:33:
@G-Meister, je geeft aan dat je de oxy pas later met een scheut water erbij doet, maar waarom niet gelijk in het begin? Ik had er last van dat de oxy flink begon te schuimen.

Ik kwam ook nog dit tegen:
http://www.kappersshop.com/oxygenta-lotion-12.html
Als we dit nou vermengen met oxy? Dan ben je toch klaar?
Omdat het Oxy reageert met het water en je hebt juist die reactie nodig. Dus vandaar dat je als allerlaatst de Oxy met het water vermengd. En je moet rustig roeren en niet te lang, dan zou je geen last moeten hebben van te veel schuim. Verder is het schuim ook niet erg, aangezien je het Oxywater moet vermengen met je Waterstofperoxide mix. Dus het schuim heb je verder ook niet nodig :)

Als je trouwens het mengsel maakt zonder magnetron, dan moet je rustig en lang roeren tot het een gel mengsel wordt. Gewoon met geduld roeren en je krijg vanzelf het mengsel dat je wilt. Gooi af en toe eventueel wat maizena erbij, maar doe dit wel telkens met kleine beetjes. Als je éénmaal de juiste mengsel heb gemaakt, gaat het de volgende keer sneller. Je moet namelijk even de juiste verhoudingen zoeken en op ten duur ga je het gewoon op gevoel doen ;) Maar met alles geldt, neem de tijd en heb geduld!

Met betrekking tot de lotion, dit soort spul heb ik ook al een keer geprobeerd. Ik kreeg alleen maar strepen op de NES case, paar pagina's terug vindt je de test met plaatjes.

[ Voor 20% gewijzigd door G-Meister op 17-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
G-Meister schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:21:
[...]

Omdat het Oxy reageert met het water en je hebt juist die reactie nodig. Dus vandaar dat je als allerlaatst de Oxy met het water vermengd. En je moet rustig roeren en niet te lang, dan zou je geen last moeten hebben van te veel schuim. Verder is het schuim ook niet erg, aangezien je het Oxywater moet vermengen met je Waterstofperoxide mix. Dus het schuim heb je verder ook niet nodig :)

Als je trouwens het mengsel maakt zonder magnetron, dan moet je rustig en lang roeren tot het een gel mengsel wordt. Gewoon met geduld roeren en je krijg vanzelf het mengsel dat je wilt. Gooi af en toe eventueel wat maizena erbij, maar doe dit wel telkens met kleine beetjes. Als je éénmaal de juiste mengsel heb gemaakt, gaat het de volgende keer sneller. Je moet namelijk even de juiste verhoudingen zoeken en op ten duur ga je het gewoon op gevoel doen ;) Maar met alles geldt, neem de tijd en heb geduld!

Met betrekking tot de lotion, dit soort spul heb ik ook al een keer geprobeerd. Ik kreeg alleen maar strepen op de NES case, paar pagina's terug vindt je de test met plaatjes.
klopt, maar daar had je geen oxy bijgemikt toch?

Kan ik niet in het begin al water + oxy door de hele bende doen? bij mij werd het na de magnetron moeilijk mengbaar. Morgen ochtend poging 2, hoop dat die vlekken op de snes nog weggaan.
Geduld heb ik nooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
sharkzor schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:06:
[...]

klopt, maar daar had je geen oxy bijgemikt toch?

Kan ik niet in het begin al water + oxy door de hele bende doen? bij mij werd het na de magnetron moeilijk mengbaar. Morgen ochtend poging 2, hoop dat die vlekken op de snes nog weggaan.
Geduld heb ik nooit 8)7
Ik had er inderdaad geen Oxy bij gedaan, maar was volgens de handleiding op internet ook niet nodig. Maar misschien werkt het met Oxy wel beter, al denk ik het eerlijk gezegd niet.

Als je Oxy+water al ga toevoegen voordat je het in de magnetron doet, dan gaat het al reageren tijdens het verwarmen. Pas aan het eind toevoegen anders heeft het geen functie meer en als het moeilijk mengbaar is dan heb je of teveel maizena gebruikt. Of je mix is teveel door geroerd en in beide gevallen wordt het inderdaad vaseline. Als het vaseline is geworden, kan je eventueel een kleine beetje glycerine toevoegen.

Het is jammer dat de zon bijna niet meer schijnt, want UV licht vanaf de zon werkt beter dan UV licht vanaf zo'n zonnebank.

[ Voor 3% gewijzigd door G-Meister op 18-09-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Vandaag de snes voor de 2e keer 8uur onder de uv-lamp gelegd.
Het mengsel maken ging nu stukken beter. Ik heb ipv water demi-water gebruikt en nu schuimde de oxy niet en werd het best een mooi mengsel.

Ben alleen niet helemaal tevreden over het resultaat. Je ziet best wel wat vlekken erop. Dit zijn geen gele vlekken, die zijn helemaal weg, maar het ziet er niet echt mooi uit. Dit is niet echt goed te zien op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/snes/thumb/geel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/snes/thumb/after.jpg

Het mengsel:

Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/snes/thumb/mengsel.jpg
De opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/snes/thumb/uv.jpg

Verder heb ik nog 2x dagen ook een wavebird-ontvanger in een glas 3% gedaan met oxy. Dit ging opzich prima. na 1 dag was het bijna helemaal weg, de 2e dag was het geel compleet weg.
Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/snes/thumb/glas.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/snes/thumb/wave.jpg

Ook heb ik 2 gamecube face plates ingesmeerd. Het rare is dat 1 van de 2 beter gelukt is. Terwijl de minst goede recht onder de lamp lag en de 2e iets ernaast.

Het is jammer dat ik geen 2e snes heb om mee te experimenteren, maar ik denk dat het mensel in % omlaag moet (eventueel vermengen met demi-water denk ik) en dat je een goede zonnige dag moet hebben ipv een uv-lamp/gezichtsbruiner.

[ Voor 3% gewijzigd door sharkzor op 18-09-2012 20:02 ]

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/6o0r55.jpg

Klein retro fotootje dan, Circus Charlie (Mint) was de aanvulling.

Verwijderd

sharkzor schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:59:
Vandaag de snes voor de 2e keer 8uur onder de uv-lamp gelegd.
Het mengsel maken ging nu stukken beter. Ik heb ipv water demi-water gebruikt en nu schuimde de oxy niet en werd het best een mooi mengsel.

Ben alleen niet helemaal tevreden over het resultaat. Je ziet best wel wat vlekken erop. Dit zijn geen gele vlekken, die zijn helemaal weg, maar het ziet er niet echt mooi uit. Dit is niet echt goed te zien op de foto.

[Knipje]
Damn, dat ziet er vlekkiger uit dan het bij mij is geworden. Bij mij zijn de vlekken/strepen na 3x bleken niet zo goed meer te zien, maar ze zijn er nog steeds.

Wat ik in ieder geval gemerkt heb, is dat het helpt om het mengsel telkens heel snel te vernieuwen (om de twee uur of zelfs sneller bij volle zon). Ook kan ik sterk afraden om de donkergrijze delen van de snes zoals de grote plaat bovenop meer dan 1 keer te bleken, want daarna ontstaan witte vlekjes.

Sowieso heeft het weinig zin om de donkergrijze delen te bleken volgens mij. Bij mij werden ze wel iets lichter en meer de originele kleur, maar het verschil is amper te merken en het risico dat het misgaat is redelijk groot.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 16:05 ]

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:28
Reintji schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:14:
[afbeelding]

Klein retro fotootje dan, Circus Charlie (Mint) was de aanvulling.
Ook op Fok! gezien haha..

Circus Charlie! O+

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag was eigenlijk de bedoeling dat ik een monitor zou ophalen voor mijn C64 maar ik kwam thuis met iets meer:

Natuurlijk de monitor, ik dacht dat het om een 1701 ging maar het blijkt een 1802 te zijn, maakt verder ook niet uit al is de 1701 iets meer in lijn met de bruine C64 versie die ik heb.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4379_zps69e47df8.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4380_zpsed435b24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4381_zps5a3402a3.jpg

En de rest van de spullen die erbij zat:

Een gameboy en een atari lynx:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4386_zps713ebc50.jpg

Een C64c met 1541 diskdrive (witte versie), wel heel erg vies en vergeeld dus even een sopje gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4383_zps15bce051.jpg

na het sopje:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4384_zpsb347c7c7.jpg

Een heleboel diskettes, boeken, adapters etc:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4387_zps809f8807.jpg

En een final cartridge III :

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4382_zps4d848ffb.jpg

En dat alles voor 3 tientjes en een beetje benzine :+
geen slechte deal lijkt me zo :P

Alles werkt verder prima, heb alleen de lynx nog niet geprobeerd vanwege geen games :P hij gaat in elk geval wel aan en vraagt dan om een game dus hij lijkt het in elk geval wel te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 22-09-2012 19:52 ]

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Mooie koop idd. Hoe is het met de dode lijnen op de Gameboy?

[ Voor 15% gewijzigd door Reintji op 22-09-2012 21:11 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Reintji schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:11:
Mooie koop idd. Hoe is het met de dode lijnen op de Gameboy?
Niet aanwezig, is dat een know issue met die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gisteren een FFUUUUU moment.

Had de atari lynx helemaal uit elkaar gehaald om hem schoon te maken. Dat ding zat van nicotineresten en etensresten aan elkaar geplakt.
Uiteindelijk alles schoon gemaakt, ik zet hem weer in elkaar en .... hij doet niks meer :X
Paar keer opnieuw alles goed aangeduwd, ribbon cables opnieuw erin gestoken etc maar niks, de lynx leek zo dood als een pier ;(

toen ik het stofhoesje die in het catridgeslot zat wilde pakken zag mijn oog ineens iets. Het was geen stofhoesje maar een spel. Ik het spel erin geprikt en ... tada, hij werkt :+ blijkbaar gaat ie niet aan als er geen game in zit 8)7

Ook weer geleerd. Wel lijkt de knop "Flip" het niet te doen. Dat hoort het scherm toch om te draaien zodat je als linkshandige ook zou kunnen spelen?
De knop backlight doet ook niks, weet niet of dat 2 functies zijn die afhankelijk zijn van welk spel je op het moment hebt ?

Ook nog even een schermvergelijking gemaakt met de game gear en de lynx en de lynx heeft naar mijn mening (en die van mijn vriendin) een minder goed scherm.

De gameboy is ook weer schoon intussen maar hij is helaas wel behoorlijk vergeeld. De achterkant is nog grijswit, de voorkant is zo geel als de tanden van een heroinehoer. Maarja.

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 24-09-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Metro2002 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:37:
[...]

Niet aanwezig, is dat een know issue met die dingen?
Ja, maar gemakkelijk te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Een tijdje terug op Marktplaats voor relatief weinig geld een Nintendo 64, Gamecube, Megadrive en een lading spellen gekocht. En bij een tweaker een CRT TV ervoor gehaald. Ik had vroeger nooit een console eigenlijk, maar een vriend had wel een N64 waar we ik weet niet hoeveel dagen op hebben doorgebracht.

Ik was ook op de RetroGameBeurs om wat spulletjes te zoeken (te herkennen aan dat witte Tails T-shirt), en ben goed geslaagd, ook al heb ik niet alles gevonden wat ik zocht (volgende keer weer he :P )
Ik was thuisgekomen met:
- Gamecube controller
- Mario Kart Double Dash (GC)
- F-Zero GX (GC)
- Micro Machines (MD)
- Micro Machines 64 Turbo (N64)
- Game Genie voor de MegaDrive met boek + 3 update boeken, bizar goede staat voor iets dat ongeveer net zo oud is als ikzelf.
En uit de eurobak nog Burnout Dominator voor de PS2 (maar die is niet echt Retro)

Die Gamecube controller is wel redelijk vies, weet iemand waar je schroevendraaiers kan halen die daarin passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat zijn tri-wing schroeven toch?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Is inderdaad een Tri-wing schroevendraaier. Deze zijn o.a. te koop op eBay, kost een paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Als ik jou was zou ik een Shinobi kit kopen, dan kan je bijna elke console / toebehoren openmaken.. (ook cartridges) altijd handig om te hebben. http://www.ebay.com/itm/V...nc&_trksid=p2047675.l2557

Iemand die misschien weet waar ik 'nieuwe lege ORIGINELE'' Gamecube doosjes kan bestellen? Ik heb ooit eens via een website van de PS1 originele doosjes gekocht om al mijn Resident Evil spellen opnieuw in een doosje te steken.. Ik wil dit nu ook doen voor mijn Gamecube spellen.Tot nu toe geen geluk.

[ Voor 16% gewijzigd door iNFiNiTY- op 25-09-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:18:
Als ik jou was zou ik een Shinobi kit kopen, dan kan je bijna elke console / toebehoren openmaken.. (ook cartridges) altijd handig om te hebben. http://www.ebay.com/itm/V...nc&_trksid=p2047675.l2557
Wauw, ik wist echt niet dat die kit bestond :P
Ik open de laatste maanden allerlei consoles, dus een toolkit zal echt van pas komen

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aanwinsten van gisteren:

N64 cart only
- Mario party 3
- Smash brawl

8)
Fotos volgens.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• lolcode
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:18:
[...]

Iemand die misschien weet waar ik 'nieuwe lege ORIGINELE'' Gamecube doosjes kan bestellen? Ik heb ooit eens via een website van de PS1 originele doosjes gekocht om al mijn Resident Evil spellen opnieuw in een doosje te steken.. Ik wil dit nu ook doen voor mijn Gamecube spellen.Tot nu toe geen geluk.
Die Shinobi kit ziet er goed uit, ik heb er even op gezocht maar volgens mij is-ie in Nederland niet of nauwelijks leverbaar, of heel erg duur. Ik ga eerst eens kijken hoever ik met een setje uit Hongkong kom.

Qua Gamecube doosjes, nieuw zie ik ze inderdaad nergens. Misschien cheape veilingen waar niemand op bied, of used game lots? laat het weten als je dat doet want omdat je ernaar vroeg kwam ik erachter dat een paar van mn eigen GameCube games in een DVD-hoesje zitten :X
Of hopen dat een speelgoedwinkel ooit nog een restlading tegenkomt ofzo...

Is het trouwens gebruikelijk op een retrobeurs om naast met geld te betalen, je ook kan ruilen/korting krijgen met je eigen (dubbele) spellen? Want het staat wel op de site maar heb het eigenlijk niemand zien doen.

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Ik heb ff vid gemaakt van m'n nieuwste aankopen =D

YouTube: Commentary | Pick Up Video 1 | Nintendo Retro Gaming

[ Voor 13% gewijzigd door Kryptex op 27-09-2012 18:32 ]

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@Kryptex; mooi spul hoor, zeker leuk al die sealed games, en lekker prijzig ook :)

Persoonlijk ben ik meer van het gamen, dus ik verzamelen wel spellen, ook boxed, maar wel de games die ik speel of leuk vind.

VGA-shit interesseerd mij bijvoorbeeld 0,0, maar ik snap sommige wel hoor!

[ Voor 15% gewijzigd door DLX op 27-09-2012 21:23 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Is hier ook een centraal (retro) verkoop/ruil topic? Kon het niet zo 1,2,3 vinden

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16
Nieuwe aanwinsten!
-Quake III Arena-DC
-Worms Armageddon-DC

Quake speelt lekker weg, worms armageddon heb ik nog niet zoveel gespeeld om er een oordeel over te geven

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar er moesten moelijke keuzes gemaakt worden!
Uiteindelijk is het me gelukt om een Top 10 NES games samen te stellen en nu is het aan jullie om te kijken of je het daar totaal mee eens of oneens bent :)

Check de video op YouTube: Dr Retro's Top 10 NES Games en laat je eigen top 10 weten in een comment of een video reply!

voor meer videos kun je terecht op http://www.facebook.com/drretromd

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

• DLX

DLX

XtinctHeD; Mooie top 10 :) Mega Man 2, blijft uber... speel hem nog steeds graag... Ninja Gaiden, de muziek, het verhaal.... nostalgie.

Zelf had ik Double Dragon 2, Star Tropics 2, Burai Fighter erin gezet....

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Leuke video, goed Engels ook. Je hoort tenminste niet dat je overduidelijk Nederlands bent :)

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

opgegroeid met games, dan leer je wel Amerikaans engels :p
als je op youtube reageert met wat je zelf had gekozen krijg je misschien nog wel bijval ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Foto's laten nog even op zich wachten, maar hier alvast een voorproefje. Deze heb ik een aantal jaar geleden gemaakt.

http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157594368940565/

Iemand nog naar de Retro Game beurs van Bonami geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Reintji schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:58:
Foto's laten nog even op zich wachten, maar hier alvast een voorproefje. Deze heb ik een aantal jaar geleden gemaakt.

http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157594368940565/

Iemand nog naar de Retro Game beurs van Bonami geweest?
Ik dacht al dat ik je ergens van kende, maar nu je deze link heb gepost weet ik het ineens weer. Wij hebben toen die Gameboy's geruild via het Fok! forum 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Soul Reaver (DC) via ebay gewonnen, en Hydro Thunder (DC) bij Nedgame besteld :)

ik ben de laatste tijd op een Dreamcast-fenzy :D

Dreamcast is op het moment de goedkoopste console om spellen voor te kopen, dus daar maak ik dankbaar gebruik van, de spellen kostne echt bijna niets voor de kwaliteit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

G-Meister schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:45:
[...]

Ik dacht al dat ik je ergens van kende, maar nu je deze link heb gepost weet ik het ineens weer. Wij hebben toen die Gameboy's geruild via het Fok! forum 8)
Check :P

Dankzij je GB Color heb ik nu alle (europese) Gameboys. Tenminste, van alle versies tenminste één. Ben er nu met Oracle of Seasons op begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nog iemand naar de Bonami retro game beurs geweest? Ik was er gisteren als bezoeker.

Ik vond de beurs zeer...
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2n4phx.jpg

Dit heb ik gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/260s594.jpg
Ps2 getting up (compleet) 3,75
Ps2 silent hill (compleet) 3,75
Ps1 rayman action pack (compleet, nieuw) 5,00
Gb megaman 2 (cart + manual) 5,00
Md rapid fire unit (compleet, nieuw) 2,00
GBA zelda nes classics (compleet, nieuw) 5,00
GBA excitebike nes classics (compleet, nieuw) 5,00
GBA bomberman Nes classics (compleet, nieuw) 5,00
GBA Xevious nes classics (compleet, nieuw) 5,00
GBA Dr mario nes classics (compleet, nieuw) 5,00
GBA metroid fusion (compleet, nieuw) 10,00
Gb Pokémon red (compleet, nieuw) 10,00
Gb Pokémon blue (compleet, nieuw) 10,00
Gb Pokémon yellow (compleet, nieuw) 10,00
N64 Pokémon snap (compleet, nieuw) 15,00
Gb Donkey Kong land (cart) 3,00
Gbm mp3 player (compleet, nieuw) 5,00
Gc rf adapter (compleet, nieuw) 2,50
SNES rf adapter (compleet, nieuw) 2,50

En geloof het of niet, die mp3 player is officieel van Nintendo xD zit zelfs een ags-code en alles op.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

lolcode schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:50:
[...]

Die Shinobi kit ziet er goed uit, ik heb er even op gezocht maar volgens mij is-ie in Nederland niet of nauwelijks leverbaar, of heel erg duur. Ik ga eerst eens kijken hoever ik met een setje uit Hongkong kom.

Qua Gamecube doosjes, nieuw zie ik ze inderdaad nergens. Misschien cheape veilingen waar niemand op bied, of used game lots? laat het weten als je dat doet want omdat je ernaar vroeg kwam ik erachter dat een paar van mn eigen GameCube games in een DVD-hoesje zitten :X
Of hopen dat een speelgoedwinkel ooit nog een restlading tegenkomt ofzo...

Is het trouwens gebruikelijk op een retrobeurs om naast met geld te betalen, je ook kan ruilen/korting krijgen met je eigen (dubbele) spellen? Want het staat wel op de site maar heb het eigenlijk niemand zien doen.
19,99 bij Consoleplaza. Voor een hoogwaardig gereedschap setje is dat zijn geld dubbel en dwars waard. Ik kan niet meer zonder iig.

Ik ben nog druk aan het zoeken voor de hoesjes! tot nu geen geluk, als ik wat goeds tegenkom zali k het even melden hier. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Leuke prijzen voor die Pokemon en GBA games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

ik stond ook op de bonami beurs, weer zeer mooie games gekocht (komen binnenkort op youtube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
iNFiNiTY- schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

19,99 bij Consoleplaza. Voor een hoogwaardig gereedschap setje is dat zijn geld dubbel en dwars waard. Ik kan niet meer zonder iig.

Ik ben nog druk aan het zoeken voor de hoesjes! tot nu geen geluk, als ik wat goeds tegenkom zali k het even melden hier. :9
Heb m ff opgezocht en gebookmarkt. Mocht degene die ik heb besteld nou echt niet bevallen dan haal ik er ook gewoon zo een.

Verder heeft mijn MegaDrive soms een soort van lichtpaarse vlek op de rechterhelft van het scherm zitten. Ik weet niet of dit door de TV, videokabel, de Composite switch, of de MegaDrive zelf komt. Momenteel zit hij via de AV-aansluiting aangesloten, maar toen hij nog via de RF was aangesloten was dit probleem er ook al. De andere consoles geven wel normaal beeld, en het is vooral erg zichtbaar bij felle kleuren/in de buurt van wit. Zal er zometeen/vanavond anders even een foto van maken, dan wordt het wat duidelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@lolcode;

Is dit je probleem?

http://img228.imageshack.us/img228/8145/img0149dn.jpg

Dan degauss.

Of staat er iets magnetisch in de buurt?

[ Voor 15% gewijzigd door DLX op 02-10-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
@GOUDSBS;
Kan degauss ook voorkomen op (ter referentie in die foto) enkel het woord Bros.? Want het lijkt niet vanaf een zijkant te komen zoals in die foto wel zo lijkt.
Er staat in ieder geval in een straal van 50cm geen andere apparatuur.
Ik wist dat ik het de vorige keer erg veel merkte op de witgrijzige schermen na een Sonic 3 special stage, maar toen ik het net even speelde om er een foto van te maken, was het ineens weg.

Voor nu laat ik het even rusten, misschien hebben de andere consoles er net zo hard last van, maar is het gewoon minder zichtbaar omdat die minder schermvullende egale kleuren hebben ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

lolcode schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Heb m ff opgezocht en gebookmarkt. Mocht degene die ik heb besteld nou echt niet bevallen dan haal ik er ook gewoon zo een.

Verder heeft mijn MegaDrive soms een soort van lichtpaarse vlek op de rechterhelft van het scherm zitten. Ik weet niet of dit door de TV, videokabel, de Composite switch, of de MegaDrive zelf komt. Momenteel zit hij via de AV-aansluiting aangesloten, maar toen hij nog via de RF was aangesloten was dit probleem er ook al. De andere consoles geven wel normaal beeld, en het is vooral erg zichtbaar bij felle kleuren/in de buurt van wit. Zal er zometeen/vanavond anders even een foto van maken, dan wordt het wat duidelijker :P
Hee dat heb ik ook , maar dan uitsluitend op 1 televisie. (een sony trinitron CRT bak) , ook rechts een paarse vlek. Demagnetiseren kan niet handmatig op de televisie en bovendien doet ie dat volgens mij zelf als je hem aanzet (dan zie je het beeld ook even schudden). Ik zie het overigens ook bij bv kijken van dvd's dus het zit bij mij echt in de tv. Is dat bij jouw ook niet gewoon je tv zelf?

edit: Ik bedenk me net dat het wel eens de subwoofer van het logitech speakersetje kan zijn die mischien te dicht in de buurt van die tv staat, vanavond eens even kjiken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 04-10-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit de kast.....ook ik ben retro gamer en de beurs in Apeldoorn was zeker de rit er naartoe waard. Wat mij het meeste opviel was dat er een hele gezellige sfeer was en er veel dingen waren die leuk zijn om te zien maar die je nooit zou kopen. Zo zag ik een 800-in-1 cartridge voor de NES maar die kostte gelijk 100 Euro!

Zelf heb ik 2 van die piratencartridges voor de gameboy gekocht. een met 105 en een met 190 spellen. In de praktijk zitten er per cartridge maar iets van 15 verschillende spellen op die eindeloos herhaald worden met andere namen maar het is toch grappig om te hebben.

Daarnaast kocht ik voor de Super Nes zowel Tiny Toons als Jungle Book. Twee vrij solide platformgames en ze kostten maar 2,50 per stuk. Echt een goede deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hey, een retrogametopic, die had ik nog niet gezien :p

Ja, ik mag mezelf sinds een maandje of 4-5 retrogamer noemen. Mijn vriendin vertelde dat ze 'misschien' nog een Super Nintendo bij haar ouders had liggen, maar uiteindelijk bleek het loos alarm. Ondanks dat, begon het bij mij toch te kriebelen en een weekje later had ik via Marktplaats een setje met een Super Nintendo en een sloot games gekocht. Oh wat een heerlijk gevoel was dat, lekker ouderwetse platformers spelen, dat gevoel had ik al heel lang niet meer op mijn PS3. Games als Starwing (eerste spel wat ik ooit had uitgespeeld), Super Mario World (oh wat veel levels!), Donkey Kong Country (heerlijk wegspelende platformen) brachten mij weer terug naar 1993, toen ik mijn zuurverdiende geld uitgaf aan een SNES.

Een paar maanden verder en ik heb inmiddels een gamekast, met daarin 4 retroconsoles: NES, SNES, GameCube met Game Boy Player (gekocht op de Bonami gamebeurs :p) en een Dreamcast. De eerste 3 consoles staan verbonden met een composiet switchbox, die op zijn beurt naar een andere switchbox toe loopt, waarmee ik kan kiezen op welke tv ik wil spelen. Er staat een oude CRT tv naar mijn 40" LCD, vanwege de Nintendo Zapper. Maar ook als mijn vriendin tv wilt kijken, kan ik gewoon gamen. De Dreamcast tenslotte is nu nog via een RF-kabel verbonden, maar daarvoor wil ik op den duur een VGA box voor kopen, ik wil wel de beste kwaliteit ;)

Hier een foto van de gamekast, helaas telefoonfotokwaliteit, maar je krijgt wel een goed beeld van hoe het eruit ziet. Het kastje rechts herbergt de games en enkele handleidingen, is nu nog een beetje rommelig, let daar dus niet op :p
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/425966_10151364025925668_1648768753_n.jpg

Officieel heb ik ook een N64 met een aantal games en accessoires, maar die staat te koop (zie V&A, weet niet of ik het linkje hier mag plaatsen?), ik heb deze console nooit gehad, ik dacht dat ik de games wel leuk zou vinden, maar het 3D-effect en -besturing is toch wel te verouderd naar mijn smaak.

Als er behoefte naar is, zal ik een lijstje posten met games en accessoires. Betere foto's zal ik van het weekend maken, bij daglicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Glaanie op 04-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage5.instagram.com/69a10c9c132811e2a2f822000a1d012f_7.jpg

Super cheap gevonden, 3 geheel nieuwe Super Soccer!
Doosje is dan wel Italiaans maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
ricost schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:25:
[afbeelding]

Super cheap gevonden, 3 geheel nieuwe Super Soccer!
Doosje is dan wel Italiaans maar toch ;)
Wat is cheap? :p Ik zou er zelf nog geen 5 euro in totaal voor geven denk ik :p

Niet om jou of je aankoop af te kraken of zo hoor :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Het spel zelf is niet eens slecht ofzo, maar er zijn er gewoon teveel van..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Phew, zojuist onze oude NES gered van het containerpark. Hij stond klaar om weggesmeten te worden door mijn vader :/

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Je hebt je vader toch wel even een les geleerd? Met als voorbeeld dat je zijn verzameling aardewerk katers ook niet bij het vuil zet. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 13-10-2012 16:01 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik ben blij dat ik daar geen last van heb :p En nog blijer met mijn vriendin die wel eens met haar moeder tweedehandswinkels afloopt en soms wat leuks tegenkomt :D Zo ben ik aan mijn Dreamcast met 4 games gekomen en ook een SNES met oa Donkey Kong Country 1-3 voor heel goedkoop. Dit exemplaar van de SNES was niet verkleurd, in tegenstelling tot degene die ik al in mijn collectie had, dus die omgeruild en de 'vieze' SNES met een paar stomme spelletjes weer doorverkocht. En zo had ik zowat gratis de Donkey Kong Country serie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
ach ja donkey kong blijft toch de shit he =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Tanuki schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Wat is cheap? :p Ik zou er zelf nog geen 5 euro in totaal voor geven denk ik :p

Niet om jou of je aankoop af te kraken of zo hoor :)
1 Euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Voor de geinteresseerden: er is nu een Super Famicom Box te koop op Marktplaats. Bieden vanaf 100 euro. Dat is wel redelijk goedkoop voor zo'n unieke console.
Dat is een Super Famicom gemaakt voor hotels (denk aan M82 unit, maar dan voor hotels)
Afbeeldingslocatie: http://www.videogamemuseum.com/wp-content/uploads/2010/06/SUPER-FAMICOM-BOX-Nintendo-Hotel-System-+5-games-1.jpg
http://link.marktplaats.nl/605345799

[ Voor 34% gewijzigd door Frerix op 14-10-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Alleen jammer dat die op marktplaats flink beschadigd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik dacht vanmiddag 'even' The Legend Of Zelda - A Link To The Past te spelen, het werd 2,5 uur :X Wat een heerlijk spel zeg, heb het weleens op een emulator gespeeld, maar zo op je tv is toch wel leuker spelen en hoe! Vanavond als m'n vriendin Boer zoekt vrouw gaat kijken weer 'even' verder spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Glaanie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:41:
Ik dacht vanmiddag 'even' The Legend Of Zelda - A Link To The Past te spelen, het werd 2,5 uur :X Wat een heerlijk spel zeg, heb het weleens op een emulator gespeeld, maar zo op je tv is toch wel leuker spelen en hoe! Vanavond als m'n vriendin Boer zoekt vrouw gaat kijken weer 'even' verder spelen ;)
Ik had hetzelfde, maar dan met Soul Reaver en Quake 3 op de Dreamcast

Hoe zuinig is iedereen hier eigenlijk op zijn disc-games? ik ben weleens bij vrienden die de disc uit de console halen en dan achteloos ergens neerplempen, in tegenstelling tot mij, ik ben namelijk het type persoon wat al helemaal flipt als mensen de disc met hun vingers op de leeskant vastpakken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Bij mij gaan ze direct in een hoesje. Waar ik weer niet tegen kan als mensen de discs met de labelkant naar beneden leggen. :') Dat moet je juist níet doen, de beschermlaag die daar zit is namelijk dunner dan de 'glimmende' kant, bij een kras heb je dus meer kans op beschadigingen in de daadwerkelijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Shit zeg, ik heb mijn twee PS Ones vanmiddag uit elkaar gehaald om in de vaatwasser schoon te maken en heb daarom ook de knoppen van zijn plaats gehaald etc. Nu komt het stommel ik heb voor allebei een springveer over met een diameter van ongeveer 1 CM en geen idee meer waar die zat. Terwijl alle knoppen normaal functioneren en de eject ook. Iemand een idee? Alle dissambly guides houden op als het moederbord eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Heb mijn PSOne erbij gepakt, het enige wat ik mij kan bedenken is de Eject-knop, power-knop en de veer rechtsachter de cd-drive die de klep openhoudt. Of misschien toch een onderdeel van een ander project van lang geleden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Glaanie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:01:
Heb mijn PSOne erbij gepakt, het enige wat ik mij kan bedenken is de Eject-knop, power-knop en de veer rechtsachter de cd-drive die de klep openhoudt. Of misschien toch een onderdeel van een ander project van lang geleden? :p
Haha, bedankt, nee dat werkt allemaal, het enige waar die lijkt te passen is bij de beveiligings pin achter bij de CD speler maar dat lijkt geen functie te hebben als de veer daar zit. Alle andere knoppen functioneren namelijk gewoon. Tenminste, de powerknop blijft toch naar beneden als de PSX aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Hmm, vreemd. Dan misschien ergens in de CD-unit? Een springveer om te voorkomen dan de leeskop niet te ver naar buiten/binnen schiet? En de powerknop blijft bij mij ook gewoon beneden staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ok, bedankt voor het meedenken maar ze werken dus het zal wel goed zijn. Voor de liefhebber, dit zou wel eens een Audiophile versie kunnen zijn gezien het comment over aansluiten via Tulpjes:

http://link.marktplaats.nl/605516818

Heb mijn playstations net ook te koop gezet maar verwacht niet echt ervan te raken.

[ Voor 7% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 14-10-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

LoCuTuS2000 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:56:
Ok, bedankt voor het meedenken maar ze werken dus het zal wel goed zijn. Voor de liefhebber, dit zou wel eens een Audiophile versie kunnen zijn gezien het comment over aansluiten via Tulpjes:

http://link.marktplaats.nl/605516818

Heb mijn playstations net ook te koop gezet maar verwacht niet echt ervan te raken.
Tot aan de 5xxx serie kon je de PS1 krijgen met Tulpaansluiting....zegt niet zoveel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Als je op de tweede foto kijkt, zie je een (zo te zien third party) scart-kabel met PlayStation aansluiting aan de andere kant ;) Of deze eerste serie PS1's moeten zowel een PS als een tulp aansluiting hebben gehad, ik kon geen foto's van de achterkant vinden, dus dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flodder450 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:02:
[...]
Hoe zuinig is iedereen hier eigenlijk op zijn disc-games? ik ben weleens bij vrienden die de disc uit de console halen en dan achteloos ergens neerplempen, in tegenstelling tot mij, ik ben namelijk het type persoon wat al helemaal flipt als mensen de disc met hun vingers op de leeskant vastpakken :')
Ik ga altijd spontaan die losse discs opruimen en vervolgens bedenken dat ik maar beter zo min mogelijk games aan de persoon aan kwestie kan uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
Ik zoek nog een goede 50hz tv, ik game nu op een 80 cm 100 Hz Philips TV.

Echter daar werkt mijn G-Con gun niet (Andere trouwens ook niet).

Welke tv raden jullie als beste retro tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sharky_NL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:43:
Ik zoek nog een goede 50hz tv, ik game nu op een 80 cm 100 Hz Philips TV.

Echter daar werkt mijn G-Con gun niet (Andere trouwens ook niet).

Welke tv raden jullie als beste retro tv?
Sony trinitron, jvc's, grundig en je kan ook kijken naar bv oude monitoren zoals de commodore of atari monitoren.
Maar in het algemeen, kies een fatsoenlijk televisiemerk, als het oud is en nu nog steeds werkt was de kwaliteit in elk geval goed genoeg om nog lang mee te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glaanie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:05:
Bij mij gaan ze direct in een hoesje. Waar ik weer niet tegen kan als mensen de discs met de labelkant naar beneden leggen. :') Dat moet je juist níet doen, de beschermlaag die daar zit is namelijk dunner dan de 'glimmende' kant, bij een kras heb je dus meer kans op beschadigingen in de daadwerkelijke data.
OMG echt? Lol ik altijd maar denken dat ik zo veiliger uit was :X
Maar liefst doe ik ze eigenlijk ook gelijk terug in het hoesje.
Overigens maar met 1 spel ooit leesproblemen gehad, en dat was een 2e hands dreamcast spel. (jimmy white snooker, en daar speelde ik dan zo'n oude arcade game in.....moon patrol? Nope dropzone dus.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:18:
[...]

Ik ga altijd spontaan die losse discs opruimen en vervolgens bedenken dat ik maar beter zo min mogelijk games aan de persoon aan kwestie kan uitlenen.
Uitlenen :N
Alleen aan hele goede vrienden, en ik spreek dan altijd een harde retour date af. En ook gelijk spel checken bij terugkomst dan :P
Wat dat betreft ben ik echt wel blij met non hardcopy games.......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik heb hier een PS1, GameCube, Xbox en Sega MegaDrive staan als oude consoles. Nu wil ik die eigenlijk alle vier op een switch zetten en op mijn VGA poort van mijn Dell U2312HM aansluiten. Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik zie bij König deze: http://www.konigelectroni...252FVideo%2BUnits/1095285 en ook via Google vind ik er genoeg, dus ja, ze bestaan. Ik zou alleen even heeeeeeel goed reviews lezen en waar mogelijk goed testen, volgens mij komt het composite signaal niet (helemaal) overeen met een VGA-signaal, dus daar kan wat verlies optreden in de conversie. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar eigenlijk moeten oude consoles bij voorkeur op een oude glasbak worden gespeeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

als iemand op zoek is naar zo'n Playstation 1 met tullip audio uitgangen, ik heb er nog een die weg mag (heb mijn verzameling wat opgeruimd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Glaanie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:23:
Ik zie bij König deze: http://www.konigelectroni...252FVideo%2BUnits/1095285 en ook via Google vind ik er genoeg, dus ja, ze bestaan. Ik zou alleen even heeeeeeel goed reviews lezen en waar mogelijk goed testen, volgens mij komt het composite signaal niet (helemaal) overeen met een VGA-signaal, dus daar kan wat verlies optreden in de conversie. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar eigenlijk moeten oude consoles bij voorkeur op een oude glasbak worden gespeeld :p
Ik heb al heel wat converters geprobeerd van composite naar vga en de enige die enigszins aardig werkt is de gamebox hd pro van konig. al die goedkope ebay shitdingen geven prima beeld met alles hoger dan een playstation 2 maar alles daarvoor ziet er niet uit of het beeld is niet stabiel.
240p signaal is schijnbaar erg moeilijk om te zetten.
Ik heb het uiteindelijk semi opgegeven en gebruik maar gewoon glasbakken :+
Damocles.NL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:29:
Ik heb hier een PS1, GameCube, Xbox en Sega MegaDrive staan als oude consoles. Nu wil ik die eigenlijk alle vier op een switch zetten en op mijn VGA poort van mijn Dell U2312HM aansluiten. Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is?
Die xbox zal wel gaan en de gamecube ook wel maar de PS1 en megadrive gebruiken beide 240p als uitganssignaal en dat kan je ongeveer wel vergeten tenzij je heel diep in de buidel tast en bv een XRGB2 ofzo koopt (paar honderd euro)

Of je moet genoegen nemen met mindere kwaliteit dan kan je voor een paar tientjes deze kopen:

http://www.erconline.nl/u...ox-converter-p-26715.html

Maar het beeld is niet erg denderend voor de megadrive, de component ingangen ondersteunen sowieso geen 240p, via composite is het lelijk, alleen met een composite naar svideo plugje krijg je aardig beeld maar helemaal stabiel is het niet.
Op de atari ST doet lowres het prima maar mid res is al niet leesbaar meer
Grappige note: Commodore 64 werkt er prima op :P

Ik zou het je afraden , tot het echt niet anders meer kan zou ik gewoon CRT's blijven gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Metro2002 op 15-10-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
Weet iemand trouwens waar ik een dreamcast VGA-box kan kopen hier in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Geen idee maar op ebay staan er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Toevallig wil ik binnenkort ook een DC VGA-box kopen en heb op Amazon een paar kandidaten gevonden: http://www.amazon.co.uk/s...ld-keywords=dreamcast+vga Ik wil nog even goed reviews lezen en ook kijken of het klopt dat sommige games niet compatibel zijn met de VGA uitgang. In dat geval wil ik een VGA box waar ook een composiet uitgang op zit, voor die paar (?) games. Maar nogmaals, hier heb ik nog geen onderzoek naar gedaan, ik verwacht binnen enkele weken een aankoop te doen, ik zal mijn ervaringen tegen die tijd vanzelf in dit topic dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:35
Glaanie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:44:
Toevallig wil ik binnenkort ook een DC VGA-box kopen en heb op Amazon een paar kandidaten gevonden: http://www.amazon.co.uk/s...ld-keywords=dreamcast+vga Ik wil nog even goed reviews lezen en ook kijken of het klopt dat sommige games niet compatibel zijn met de VGA uitgang. In dat geval wil ik een VGA box waar ook een composiet uitgang op zit, voor die paar (?) games. Maar nogmaals, hier heb ik nog geen onderzoek naar gedaan, ik verwacht binnen enkele weken een aankoop te doen, ik zal mijn ervaringen tegen die tijd vanzelf in dit topic dumpen :)
Niet alle games zijn idd compatible met VGA boxen, maar zo'n VGA box met composite en VGA werkt goed. Te krijgen op eBay.
Pagina: 1 ... 53 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod