Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:23
Mauz1978 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:53:
Sinds ik dit forum heb ontdekt en wederom enthousiast ben geworden over het verzamelen, heb ik dit weekend een ikea vitrinekastlampje geinstalleerd. Zelda staat er heel mooi onder te pronken, maar na de posts gelezen te hebben over vergeelde SNES consoles etc, ben ik een beetje bang of de lamp niet mijn handhelds gaat verzieken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is daglicht niet erger, zijn vitrinelampen juist hiervoor gebouwd, of verkleurt het hierdoor erger? In dat geval zet ik het nooit aan haha...

[afbeelding]
Zolang het geen UV lamp is zou ik me niet zoveel zorgen maken. Verkleuren heb je verder niet zo heel veel invloed op volgens mij. Er staat ergens een mooi artikel op internet met onderzoek naar het verkleuren maar die kan ik zo 1 2 3 niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Inderdaad, gebruik iets met LED spots ofzo...moet goed zijn :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:12

Mauz1978

Console War Veteran

Oke, dat stelt me al iets geruster ;) . Ik ga op zoek naar dat artikel, want dat lijkt me wel interessant. Als ik die vind, zal ik m wel linken.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:38
bronce schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Zolang het geen UV lamp is zou ik me niet zoveel zorgen maken. Verkleuren heb je verder niet zo heel veel invloed op volgens mij. Er staat ergens een mooi artikel op internet met onderzoek naar het verkleuren maar die kan ik zo 1 2 3 niet terug vinden.
Bedoelde je dit?

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Ja dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:58
Vandaar dat ik dit geweldig vind _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Nice! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kent iemand deze nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:58
It's all comming back to me :D

[ Voor 31% gewijzigd door Mutatie op 18-07-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Mutatie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:53:
[...]

Vandaar dat ik dit geweldig vind _/-\o_
Het blijft mooi spul :) Als in Nederland weer eens de zon gaat schijnen, ga ik proberen het laatste beetje geel van de SNES af te krijgen. Zodat hij daarna een plekje kan krijgen bij mijn TV O+
YW :)

-------
Offtopic:
Niet retr0 maar wel cool, de ouderwetse Game Genie is terug. Ditmaal voor de DS (die was er al een tijdje) maar sinds gisteren is ook de Game Genie PS3 uitgebracht :D Multiplayer cheats worden niet uitgebracht dus je kan er niet online mee cheaten (wat ook erg lame is als je dit zou doen!). Kost ongeveer $30 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door G-Meister op 18-07-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een beetje op internet aan het rondkijken naar de spullen voor retrobright en toen kwam ik een blog tegen van iemand die hetzelfde resultaat heeft bereikt door dit spul te gebruiken: linkje.

Misschien dat dit middeltje om haar te bleken qua samenstelling sterk overeenkomt met retrobright ofzo. Ik denk dat ik maar eens een flesje ga bestellen. Het kost bijna niks en het is een stuk makkelijker dan de spullen te verzamelen en zelf retrobright te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
@DannyvvS, ik ben benieuwd of je hiermee hetzelfde resultaat krijgt :)

Maar ik neem aan dat je nog wel gebruik moet maken van Oxy? Want dit lijkt mij alleen een vervanger voor de peroxide/glycerine/maizena mix. Ben ook wel benieuwd wat er allemaal in dat flesje zit, want hier zullen ook nog wel andere stoffen inzitten.

Maar nogmaals, ben benieuwd hoe goed het werkt :) Voor het geld zou ik het in ieder geval niet doen, het is namelijk bijna even duur als 1L waterstof peroxide. Maar wie weet werkt dit wel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog eens nagelezen, maar het lijkt erop dat dit middeltje het enige is. Maar als ik je beschrijving van retrobright nog eens nalees, dan ziet dat er ook niet zo heel ingewikkeld uit. Misschien dat ik toch eerst dat eens probeer. Ik heb alleen geen uv-lamp, maar dan parkeer ik de boel wel een dagje buiten.....als de zon weer eens gaat schijnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
Epic! Dat heb ik vroeger wel eens gekeken ja. Kwam dat niet op Sky channel?

Vandaag deze binnen gehad via marktplaats. 5 euro voor betaald (7 incl. verzenden). Mooie deal dacht ik. :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2s1rltw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:31:
Ik was een beetje op internet aan het rondkijken naar de spullen voor retrobright en toen kwam ik een blog tegen van iemand die hetzelfde resultaat heeft bereikt door dit spul te gebruiken: linkje.

Misschien dat dit middeltje om haar te bleken qua samenstelling sterk overeenkomt met retrobright ofzo. Ik denk dat ik maar eens een flesje ga bestellen. Het kost bijna niks en het is een stuk makkelijker dan de spullen te verzamelen en zelf retrobright te maken.
Werkt dit voor de rest hetzelfde als het andere spul? (heb je een linkje naar de beschrijving)

Ik ben straks in verlof en begin dan aan de grote opkuis. Heb 2 vergeelde snes consoles die ik wil aanpakken, een Nes die geel ziet (geen idee of dit van de rook of van iets anders is :o), maar voor 10€ mag je niet klagen natuurlijk ), een hoop controllers en ook nog een megadrive en een N64 die ik nog moet opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:06:
Ik heb het nog eens nagelezen, maar het lijkt erop dat dit middeltje het enige is.
Dan ben ik wel heel benieuwd of het gaat werken ;)

Je hebt namelijk Oxy nodig voor de chemische reactie, Oxy reageert namelijk op UV licht. Maizena heb je nodig zodat het een soort gel wordt dat op je console blijft zitten en Glycerine is er juist weer voor dat het nog wel smeerbaar blijft.

Zo moeilijk is het zelf maken van retr0bright inderdaad niet, kwestie van de juiste verhoudingen. Erop smeren, 2u in de zon en als je ziet dat het is uitgedroogd. Maak je alles weer schoon met water, droog je hem af en begin je opnieuw. Zorg er alleen wel voor dat je de Oxy telkens pas als laatste toevoegt aan je goedje. Je kan makkelijk een grote hoeveelheid Peroxide/Glycerine/Maizena mix maken en opbergen op een koele plaats in een donkere pot. Maar voeg telkens pas de Oxy poeder toe als je het op je console wilt smeren. Anders is de Oxy al uitgewerkt voordat je überhaupt wilt beginnen :D

En met betrekking tot de UV lamp, de zon is inderdaad de beste en goedkoopste oplossing voor je UV licht. Vind het zelf ook prettiger werken en me ouders gaan dan ook niet klagen dat ik nog een apparaat erbij aanzet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door G-Meister op 19-07-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor geïnteresseerden; hier is nog een linkje naar die blog. Hij heeft het zelf op een oude Commodore gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Interessant, hij gebruikt inderdaad alleen Jerome Russell Cream. Moet je nagaan wat voor zooi het eigenlijk is en normaal wordt dit gebruikt voor je haar :F

Misschien toch eens zo'n flesje bestellen, gewoon om te kijken of het beter werkt. Dan doe ik de onderkant van de SNES met de cream van Jerome Russel ( :D ) en de bovenkant met het retr0bright goedje wat ik hiervoor heb gebruik.

Thanks voor de link Danny, kunnen we weer "experimenteren" O+

-----
EDIT: Meteen maar even zo'n flesje besteld. Inclusief verzendkosten was het €5,82.

[ Voor 22% gewijzigd door G-Meister op 19-07-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Zo ben ff een zooitje SNES PAL games op Marktplaats aan het knallen.
Aangezien ik tegenwoordig alleen nog maar mijn US SNES gebruik kunnen ze beter van eigenaar veranderen.

Ik weet dat er niet gehandeld mag worden in het topic. Maar mag er wel een link geplaatst worden naar mijn SNES games? Misschien dat er voor iemand hier nog interessante titels tussen zitten?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
@Marcel_EA, je geeft zelf al het antwoord. En het staat ook nog eens boven de QuickReply venster

Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.

Zo moeilijk is het trouwens niet om je te vinden op Marktplaats, dus als mensen het spelletje zoeken dan vinden ze je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

champion16 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:13:
Waar kan ik dreamcast games kopen naast marktplaats en ebay?
http://voordeelreus.nl/

Zijn keuze is niet reuze! maar het meeste is wel gesealed. Ook nog wat ''toebehoren'' te verkrijgen daar voor de DC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:56:
Voor geïnteresseerden; hier is nog een linkje naar die blog. Hij heeft het zelf op een oude Commodore gebruikt.
Hier ook net 2 flesjes besteld. Nu nog de uv lampen want de zon blijft spoorloos hier in België.

Is er iemand die mij richting een manual van een gamecube zelda collector's edition kan wijzen.

Hoe maak je trouwens het best de dvd/cd hoesje schoon? ( voornamelijk de plastiek folie die de cover afschermt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Bootje schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:53:
[...]

Vandaag deze binnen gehad via marktplaats. 5 euro voor betaald (7 incl. verzenden). Mooie deal dacht ik. :)

[afbeelding]
voor 11,- op mp in bijna nieuwstaat 1 gekocht compleet met stofhoesje, boekje en doosje :)

(zie er nu weer 1 compleet op staan, iets minder qua doosje *klein stickertje erop* en die jongen doet hem ook voor 12,50 inc. weg) Ik zou de jouwe doorverkopen en die bij hem bestellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
iNFiNiTY- schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:26:
[...]

voor 11,- op mp in bijna nieuwstaat 1 gekocht compleet met stofhoesje, boekje en doosje :)

(zie er nu weer 1 compleet op staan, iets minder qua doosje *klein stickertje erop* en die jongen doet hem ook voor 12,50 inc. weg) Ik zou de jouwe doorverkopen en die bij hem bestellen :*)
Idd. Een spel kopen zonder überhaupt het boekje vind ik zelf behoorlijk zonde. Bij veel van de retrogames staat de helft van het verhaal in het boekje. Bovendien staan er soms ook handige toetscombinaties in en uitleg van de te vinden wapens bijvoorbeeld. Als je achteraf bedenkt dat je dat er toch nog bij wilt hebben, kun je hem weer mooi opnieuw kopen.

Voor NES games is het doosje er bij vinden vaak wat moeilijker dan bij bijvoorbeeld de mega drive. Maar het minste wat je kunt verwachten is dat de vorige eigenaar de manual toch wel gewoon bij het stofhoesje in bewaarde. Ik vind het nogsteeds jammer dat nintendo z'n games nooit in met sega vergelijkbare doosjes heeft uitgebracht. Bij mega drive games heb je eigenlijk geen excuus om je manual en doosje kwijt te zijn.

Zelf vandaag trouwens o.a. mega turrican (compleet) binnen gekregen. Stond voor €20 gewoon hier in de vraag en aanbod. Als ik kijk wat ie op ebay op brengt een goeie deal.

Tip trouwens. Als je wilt weten wat een game waard is. Ga in ebay naar uitgebreid zoeken en vink daar de afgelopen aanbiedingen aan. Als een aanbieding groen is, dan is ie voor die prijs die daar bij staat verkocht. Als ie rood is dan is de daarbij staande prijs eigenlijk aan de dure kant. (Houd wel rekening met dat de verzendkosten per verkoper anders gerekend worden)

[ Voor 17% gewijzigd door NESFreak op 19-07-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Ekfad schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:30:
[...]
Hoe maak je trouwens het best de dvd/cd hoesje schoon? ( voornamelijk de plastiek folie die de cover afschermt)
Schoonmaak alcohol 96% + niet pluizende watjes = perfect resultaat!

Haal wel even de cover uit het hoesje, anders kan er misschien wat schoonmaak alcohol op de cover komen en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

NE5Freak schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:49:
[...]

Idd. Een spel kopen zonder überhaupt het boekje vind ik zelf behoorlijk zonde. Bij veel van de retrogames staat de helft van het verhaal in het boekje. Bovendien staan er soms ook handige toetscombinaties in en uitleg van de te vinden wapens bijvoorbeeld. Als je achteraf bedenkt dat je dat er toch nog bij wilt hebben, kun je hem weer mooi opnieuw kopen.

Voor NES games is het doosje er bij vinden vaak wat moeilijker dan bij bijvoorbeeld de mega drive. Maar het minste wat je kunt verwachten is dat de vorige eigenaar de manual toch wel gewoon bij het stofhoesje in bewaarde. Ik vind het nogsteeds jammer dat nintendo z'n games nooit in met sega vergelijkbare doosjes heeft uitgebracht. Bij mega drive games heb je eigenlijk geen excuus om je manual en doosje kwijt te zijn.

Zelf vandaag trouwens o.a. mega turrican (compleet) binnen gekregen. Stond voor €20 gewoon hier in de vraag en aanbod. Als ik kijk wat ie op ebay op brengt een goeie deal.

Tip trouwens. Als je wilt weten wat een game waard is. Ga in ebay naar uitgebreid zoeken en vink daar de afgelopen aanbiedingen aan. Als een aanbieding groen is, dan is ie voor die prijs die daar bij staat verkocht. Als ie rood is dan is de daarbij staande prijs eigenlijk aan de dure kant. (Houd wel rekening met dat de verzendkosten per verkoper anders gerekend worden)
Inderdaad, Sega heeft het toen goed gedaan.. helaas daarna met de DC van die brakke hoesjes uitgebracht... maar van de megadrive zijn inderdaad superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik zie inderdaad dat ik met wat beter zoeken een complete Mario 3 zou hebben gehad. Wellicht inderdaad de huidige doorverkopen en een nieuwe kopen. Ik hecht echter niet bijzonder veel waarde aan doosjes/boekjes etc. Klinkt misschien gek, maar ik spel ze lekker en zet ze vervolgens in de kast. Met doosje zou inderdaad mooier zijn, maar ik vind het niet echt spannend. :)

Dat van de verpakking van de megadrive games ben ik helemaal met jullie eens. Ik heb dan ook alle megadrive spellen die ik heb in doosjes met boekjes. Dat zijn gewoon veeeel betere verpakkingen. Tot de gamecube kwamen volgens mij alle Nintendo spellen nog in kartonnen doosjes? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Ja helemaal mee eens Megadrive doosjes zijn echt top. Ik denk dat zo'n 1/3 van mijn Dreamcast games het lipje mist. Heb er zelfs eentje met een barst in de voorkant van het doosje. Maar goed alle schijfjes zijn gelukkig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Als GBA (mooiste platform voor (J)RPG's en de beste SNES remakes) verzamelaar heb ik een leuke collectie opgebouwd inmiddels. Alle GBA games heb ik netjes boxed versies van gemaakt doormiddel van DS doosjes met een passende inlay. Verder heb ik een aantal Gameboy Micro's

De praaltjes in mijn collectie zijn toch wel alle Limited Edition versies van de Gameboy Micro (ongebruikt, nieuw in de doos). Toch denk ik dat ik deze dit najaar van de hand ga doen, het vertegenwoordigd een behoorlijke waarde en het staat me inmiddels tegen dat het alleen maar doosjes zijn die in een vitrinikastje staan.

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/314788_10150955975370292_951312611_n.jpg

- Famicom Limited Edition
- Pokemon Pikachu Limited Edition (alleen verkrijgbaar bij Pokecenter stores in Japan)
- Mother 3 Limited Edition
- Final Fantasy IV Limited Edition

Ik heb ook de zeer moelijk verkrijgbare officiële Famicom 2nd controller faceplate (nieuw in doos) voor de Gameboy Micro, zie onderaan in het midden. (foto is een beetje slecht)

[ Voor 17% gewijzigd door LabsTipJr op 20-07-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Die Famicon faceplate ziet er echt vet uit, Iron Man style :D

Jammer dat je ze misschien gaat verkopen, ik zal ze in ieder geval niet via Marktplaats verkopen. Had daar een SNES setje staan, 6 mensen die zeggen dat ze hem voor de vraagprijs willen kopen. En alleen de laatste persoon heeft terug gereageerd. Ik denk trouwens ook dat je er mee voor krijgt als het zou verkopen via eBay.

Maar nogmaals, het zou erg zonde zijn. Wacht nog een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Ja inderdaad, het is ook de bedoeling om alles via Ebay te verkopen. Helaas kan ik niet een paar jaar wachten. Als het meezit dan werk ik over enkele maanden in het buitenland. Het is zonde om deze ergens in een doos in een opslag te moeten bewaren. Vandaar dat ik nu langzaam afscheid aan het nemen ben van wat mooie verzamelobjecten. Die ik beter kan verkopen als ergens opslaan zonder te weten wanneer ze ooit weer uit de doos worden gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door LabsTipJr op 20-07-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Dan kan je ze inderdaad beter verkopen, als je wilt stuur me tegen die tijd even een DM met daarin de eBay link. Als de prijs goed is, dan wil ik er misschien wel 1tje kopen. Ik vind namelijk die Famicon versie erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Idem dito interesse in de Mother 3 en de Mario 20 jarige editie :)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
Hoi mensen,

Toen ik vanochtend wat GBA games uit zocht voor mijn broertje om mee te nemen op vakantie viel mij het volgende op:

De labels van een aantal games beginnen aan de onderkant wat te verpulveren of hoe je het ook wilt noemen. Doordat het 'verpulverde' deel nu wat hoger staat dan de rand eromheen lijkt me dat dit alleen maar erger wordt na verloop van tijd. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1012284/image201207210002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
NE5Freak schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:14:
Hoi mensen,

Toen ik vanochtend wat GBA games uit zocht voor mijn broertje om mee te nemen op vakantie viel mij het volgende op:

De labels van een aantal games beginnen aan de onderkant wat te verpulveren of hoe je het ook wilt noemen. Doordat het 'verpulverde' deel nu wat hoger staat dan de rand eromheen lijkt me dat dit alleen maar erger wordt na verloop van tijd. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Klein beetje secondelijm op een wattenstaafje doen, met een pincet dat flapje op de cart vasthouden. Beetje lijm smeren aan de onderkant van het flapje doormiddel van het wattenstaafje er langs te halen. Daarna even goed aandrukken en omdat je niet direct lijm erop hebt gesmeerd zou je ook geen druppels moeten hebben. Pak wel stevige wattenstaafjes, heb ook weleens staafjes gehad die nogal snel begonnen te pluizen.

Maar op deze manier zou je de label kunnen fixen en ervoor zorgen dat hij niet verder loskomt :)

-----------------------------------------------------------------------

Ik vond het trouwens weleens tijd worden voor wat foto's van mijn collectie. De collectie is misschien wat aan de kleine kant maar ik ben er erg blij mee! Losse cards en CDi spellen heb ik in de 2 kleine doosjes zitten. Ook heb ik nog 4 grote bakken (niet op de foto) vol met dubbele consoles en controllers/kabels :D Ik zie trouwens nu pas dat ik mijn losse SNES er niet op heb staan, maar dat komt omdat die op een andere kamer staat.

Als je een complete lijst wilt met welke spellen ik alle heb, moet je even op de link klikken in mijn handtekening.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(1).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(2).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(3).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(4).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(5).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(6).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(7).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(8).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(9).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/collectie%20(10).jpg

De PS3 wordt ooit ook een keer retro, dus dan hoef ik dat in ieder geval niet meer te sparen :D

[ Voor 40% gewijzigd door G-Meister op 21-07-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

De huidige consoles (Wii/PS3/XBOX) worden nooit een retro-verzamelobject zoals de huidige retro-consoles dat nu zijn.

Om de simpele reden dat er niks nieuws of revolutionair aan is tegenwoordig. Elke console lijkt op elkaar en het enige wat veranderd zijn de specificaties waardoor je betere graphics op je beeld krijgt.

De huidige retro-consoles zijn degene die de toekomst van consoles gevormd hebben daarom zijn ze het verzamelen waard. Daarbij komt dat veel mensen geen game per week/maand gingen kopen dus moesten games goed, lange speelduur en goede replay waarde hebben, dat mis je enorm bij games van nu. Spellen van een jaar oud worden meestal niet meer gespeeld omdat er al 3 nieuwe versies zijn gekomen (Daar gaat je verzamelwaarde).

Alle consoles van nu gebruiken CD's. Makkelijk in gebruik, goedkoop te produceren en hebben totaal geen waarde om te verzamelen. Te makkelijk te kopieren of te downloaden. Cassettes all the way!

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Die cd's zijn over 20 jaar aan het vergaan, en ik denk ook niet dat er dan nog veel huidige consoles werken..
Ze halen in ieder geval niet de getallen van de snes, want die dingen kunnen haast niet kapot, en gaan ze kapot dan is het meestal redelijk makkelijk te repareren. Probeer dat bij een xbox360 oid maar eens..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wahloh schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:09:
De huidige consoles (Wii/PS3/XBOX) worden nooit een retro-verzamelobject zoals de huidige retro-consoles dat nu zijn.

Om de simpele reden dat er niks nieuws of revolutionair aan is tegenwoordig. Elke console lijkt op elkaar en het enige wat veranderd zijn de specificaties waardoor je betere graphics op je beeld krijgt.

De huidige retro-consoles zijn degene die de toekomst van consoles gevormd hebben daarom zijn ze het verzamelen waard. Daarbij komt dat veel mensen geen game per week/maand gingen kopen dus moesten games goed, lange speelduur en goede replay waarde hebben, dat mis je enorm bij games van nu. Spellen van een jaar oud worden meestal niet meer gespeeld omdat er al 3 nieuwe versies zijn gekomen (Daar gaat je verzamelwaarde).

Alle consoles van nu gebruiken CD's. Makkelijk in gebruik, goedkoop te produceren en hebben totaal geen waarde om te verzamelen. Te makkelijk te kopieren of te downloaden. Cassettes all the way!
Totaal NIET mee eens. Zo zijn er al genoeg PS1, Saturn en Dreamcast discs die zeldzaam zijn. Ik denk dus wel dat ook de PS3, 360 en Wii ooit gretig verzameld zullen worden; net als iedere andere console tot nog toe. True, de Xbox, Gamecube en PS2 zijn nog te jong om tot die groep te behoren, maar wel next in line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Question: Dat retroclean spul is op basis van 40% waterstofperoxide. Nou heeft mijn vriendin bijna 100% waterstofperoxide voor haar contactlenzen...Zou dat werken als ik dat aanleng :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
The Eagle schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:35:
Question: Dat retroclean spul is op basis van 40% waterstofperoxide. Nou heeft mijn vriendin bijna 100% waterstofperoxide voor haar contactlenzen...Zou dat werken als ik dat aanleng :?
Ik las tijdens mijn onderzoek dat hoe hoger de percentage, des te sneller het "cleaning" proces voltooid was. Echter was de kans op vlek vorming (zie mijn ervaring bericht en dan de SNES scope) bij een concentratie van 50% of hoger sneller aanwezig.

Misschien kan je het eerst proberen op een niet kostbaar iets? Controller of iets dergelijks?

Maar 100% basis voor je contactlenzen...ik neem aan dat ze wel telkens alles goed afspoel? Anders heb je straks eerder een blindenstok nodig dan contactlenzen, geen fijn spul om in je ogen te hebben ;)

@Exorcist, 100% met je eens. Veel mensen sparen nu ook al Gamecube spellen, terwijl de Gamecube net iets ouder is dan 10 jaar (EU release was in mei 2002). Ik ga mooi mijn PS3 spellen bewaar, misschien worden ze ooit eens wat waard. Tot die tijd, staan ze mooi te pronken in mijn kast en kan ik ze af en toe spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door G-Meister op 21-07-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Dat waterstofperoxide neutraliseert langzaam door een of ander magneetje in de lenshouder. Bruist lekker. De beste oplossing voor het schoonmaken van contactlenzen ;) En inderdaad... je moet t niet in je ogen krijgen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een console een retro-verzamelobject wordt, heeft niet alleen te maken met de vraag of de spellen een belangrijke stap hebben gezet binnen de ontwikkeling van games. Het komt voor een heel groot deel aan op (jeugd)sentiment en mensen die nu opgroeien met PS3, Xbox 360 en Wii zullen over een aantal jaar net zo veel jeugdsentiment met deze consoles hebben als velen nu met NES, SNES, Mega Drive, etc hebben. Het zullen dus zeker retro-verzamelobjecten worden denk ik.

Het probleem is wel dat bijvoorbeeld de Xbox 360 veel minder betrouwbaar is dan bijvoorbeeld een SNES. Het aanbod van xbox 360 consoles zal dan ook in de toekomst (wanneer ze niet meer geproduceerd worden) veel sneller uitdunnen dan met de meeste retroconsoles die nu worden verzameld. Of de xbox 720 moet backwards compatibel worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
G-Meister schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:38:
[...]

Klein beetje secondelijm op een wattenstaafje doen, met een pincet dat flapje op de cart vasthouden. Beetje lijm smeren aan de onderkant van het flapje doormiddel van het wattenstaafje er langs te halen. Daarna even goed aandrukken en omdat je niet direct lijm erop hebt gesmeerd zou je ook geen druppels moeten hebben. Pak wel stevige wattenstaafjes, heb ook weleens staafjes gehad die nogal snel begonnen te pluizen.

Maar op deze manier zou je de label kunnen fixen en ervoor zorgen dat hij niet verder loskomt :)
Ik zal kijken wat ik er aan kan doen. Het probleem is een beetje dat de labels niet los komen. Dat pulp wat je ziet zit nogsteeds vast aan de cart. Het schuift alleen steeds wat verder omhoog.

-----------------------------

De PS2 zal overigens zeker wel een retroconsole worden. Er zijn genoeg platform exclusives voor om daar voor te zorgen.

Hier is zelfs al een lijstje van dingen die geld waard zijn:
http://www.racketboy.com/...d-most-valuable-ps2-games

Games als fifa en need for speed zullen later geen drol waard zijn (zowel sentimenteel als financieel niet), maar (om maar eens een paar te noemen) games als
  • Ico
  • Shadow of the colossus
  • Okami
  • Gradius V
  • Metal gear solid 3
  • Final Fantasy X, X-2, XII
  • god of war
  • dark cloud
  • persona
  • .hack
  • odin sphere
Hebben toch zeker wel een zekere verzamelwaarde lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:16:
Of een console een retro-verzamelobject wordt, heeft niet alleen te maken met de vraag of de spellen een belangrijke stap hebben gezet binnen de ontwikkeling van games. Het komt voor een heel groot deel aan op (jeugd)sentiment en mensen die nu opgroeien met PS3, Xbox 360 en Wii zullen over een aantal jaar net zo veel jeugdsentiment met deze consoles hebben als velen nu met NES, SNES, Mega Drive, etc hebben. Het zullen dus zeker retro-verzamelobjecten worden denk ik.

Het probleem is wel dat bijvoorbeeld de Xbox 360 veel minder betrouwbaar is dan bijvoorbeeld een SNES. Het aanbod van xbox 360 consoles zal dan ook in de toekomst (wanneer ze niet meer geproduceerd worden) veel sneller uitdunnen dan met de meeste retroconsoles die nu worden verzameld. Of de xbox 720 moet backwards compatibel worden.....
Met als verschil natuurlijk dat er steeds meer consoles bij zullen komen. Dus de vraag is wat het aantal generaties consoles voor effect heeft op de verzamelwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

G-Meister schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:29:
[...]

Ik las tijdens mijn onderzoek dat hoe hoger de percentage, des te sneller het "cleaning" proces voltooid was. Echter was de kans op vlek vorming (zie mijn ervaring bericht en dan de SNES scope) bij een concentratie van 50% of hoger sneller aanwezig.

Misschien kan je het eerst proberen op een niet kostbaar iets? Controller of iets dergelijks?

Maar 100% basis voor je contactlenzen...ik neem aan dat ze wel telkens alles goed afspoel? Anders heb je straks eerder een blindenstok nodig dan contactlenzen, geen fijn spul om in je ogen te hebben ;)

@Exorcist, 100% met je eens. Veel mensen sparen nu ook al Gamecube spellen, terwijl de Gamecube net iets ouder is dan 10 jaar (EU release was in mei 2002). Ik ga mooi mijn PS3 spellen bewaar, misschien worden ze ooit eens wat waard. Tot die tijd, staan ze mooi te pronken in mijn kast en kan ik ze af en toe spelen.
Ik ga het idd gewoon eens proberen denk ik, we hebben toch zat van dat spul staan ;)
Rinzwind schreef op zondag 22 juli 2012 @ 00:21:
Dat waterstofperoxide neutraliseert langzaam door een of ander magneetje in de lenshouder. Bruist lekker. De beste oplossing voor het schoonmaken van contactlenzen ;) En inderdaad... je moet t niet in je ogen krijgen haha.
Zit idd speciaal lenzenbakje bij. Dat is overigens geen magneetje, maar Platina wat er in zit. Toegeven, Waterstofperoxide + platina is een dure manier van lenzen schoonmaken (20 euro per fles ofzo :X ) Maar het werkt geweldig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bootje schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:53:
[...]

[afbeelding]
Ik had mijn CIB mint Super Mario Bros. 3 voor 5 euro op een vlooienmarkt :D Kan ik me nog zo goed herinneren. Man vroeg eerst 20 euro. Ik zei "Zoveel?" zegt ie "Nee grapje, 5 euro" :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Helaas heeft een deelnemer aan video: Gathering of the Tweakers - Ericsson-verzameling moeten afzeggen. Is er wellicht iemand die graag zou willen meedoen? Indien ja: Stuur me een DM! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:53:
Idem dito interesse in de Mother 3 en de Mario 20 jarige editie :)
Dan ga ik voor de FF4 versie :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
zeef schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:53:
Helaas heeft een deelnemer aan video: Gathering of the Tweakers - Ericsson-verzameling moeten afzeggen. Is er wellicht iemand die graag zou willen meedoen? Indien ja: Stuur me een DM! :)
Is het geen idee om op 9 september langs te komen in Deurne bij de retro game beurs?

Ik sta er zelf ook met heel m'n reutemeteut en ik gok dat enkelen uit dit topic ook wel aanwezig zullen zijn. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wahloh schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:09:

Erm, leg me dan graag even uit waarom Demon's Souls sealed! een collectors item aan het worden is? Zelfde met genoeg andere games.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Tanuki schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:15:
[...]

Is het geen idee om op 9 september langs te komen in Deurne bij de retro game beurs?

Ik sta er zelf ook met heel m'n reutemeteut en ik gok dat enkelen uit dit topic ook wel aanwezig zullen zijn. :)
Dat is na de huidige serie dus voor GotT SE01 helaas te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:16:

Ze zullen misschien wel verzameld gaan worden maar ik denk niet dat de prijzen op het niveau gaan komen van de huidige retro games, er zijn denk ik domweg véél meer games en spelcomputers verkocht dan vroeger omdat het een stuk 'gewoner' is om een spelcomputer te hebben. Ook het aantal verkochte games zal denk ik wel hoger liggen dan vroeger?

En ja sommige dreamcast en PS1/2 games zijn duur maar de meeste kosten echt geen zak en omdat het aanbod zo enorm is zie ik dat ook niet snel veranderen. Met de PS3 en Xbox360 zal het niet veel anders gaan.

Ook is de impact op de game industrie inderdaad een stuk minder. Het is gewoon een ding wat in de huiskamer staat waar een spelcomputer vroeger toch wel echt een speciaal iets was.

Wel opvallend is dat de oudste gameconsoles als de Atari 2600 en consorten stinkgoedkoop zijn, toch blijkbaar minder in trek of vanwege de primitieve graphics minder verzamelwaardig?

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 23-07-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metro2002 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:24:
[...]
Wel opvallend is dat de oudste gameconsoles als de Atari 2600 en consorten stinkgoedkoop zijn, toch blijkbaar minder in trek of vanwege de primitieve graphics minder verzamelwaardig?
Het lijkt me dat de gemiddelde retro gamer/verzamelaar geen gfx whore is. Maar atari 2600 is natuurlijk zo basic als het maar kan dus dat helpt niet.
Groter probleem is dat de games over het algemeen vrij simpel zijn. Voornamelijk arcade games. De nes heeft toch al games met meer VEEL meer diepgang. Hoewel ik zelf een 2600 nog heb zou ik echt niet weten welke games ik er nog bij zou moeten kopen, misschien dingen als pitfall, of river raiders ofzo. Maar die games hebben vaak remakes of arcade counter parts.......dan speel ik dat toch liever denk ik.....

Ook precies wat je aandraagt, zelf mensen die vroeger geen nes hadden zijn er toch wel mee in aanraking gekomen. Met een atari zal de wow factor minder geweest zijn denk ik? En de mensen die hem zelf hadden zijn vergeleken met nu natuurlijk veel kleiner in aantal.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Tanuki schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:56:
[...]Ik had mijn CIB mint Super Mario Bros. 3 voor 5 euro op een vlooienmarkt :D Kan ik me nog zo goed herinneren. Man vroeg eerst 20 euro. Ik zei "Zoveel?" zegt ie "Nee grapje, 5 euro" :D
Epic! _/-\o_
zeef schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:53:
Toen ik net die aflevering over Ginz zat te kijken moest ik toevallig gelijk denken "Daar kunnen ze ook wel iemand uit het Goeie oude (retro) consoles topic voor interviewen". En voila, daar is het verzoek. Helaas is mijn bescheiden collectie veels te klein voor een interessante reportage, maar ik denk dat er hier wel een aantal tussen zitten die het interviewen waardig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Tanuki schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:15:
[...]

Lijkt me leuk, maar een retro game beurs = vragen om overpriced junk. De kans dat je dan iets goedkoop kan vinden is zeer klein :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16
Ik heb me geregistreerd om mee te posten in dit topic :)!

Dit is toch erg :')
http://link.marktplaats.nl/580105907
Ding is zo geel/bruin als wat en dan vraagt ze er €30 (console, 2 controllers, kabels) voor. €85 voor de hele mikmak :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Flodder450 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:51:

Ding is zo geel/bruin als wat en dan vraagt ze er €30 (console, 2 controllers, kabels) voor. €85 voor de hele mikmak :')
Dan moet je wel posten wat je in je eigen collectie hebt! ;)

Die marktplaats advertentie is wel keurig ja. Vooral de caps-lock en de Nederlandse spelling. :F

Hopelijk nep. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16
Bootje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Dan moet je wel posten wat je in je eigen collectie hebt! ;)

Die marktplaats advertentie is wel keurig ja. Vooral de caps-lock en de Nederlandse spelling. :F

Hopelijk nep. :X
Sorry :$

Nou, laten we beginnen :)!

Tv met bijna al mijn consoles aangesloten, nouja, alleen de SNES, N64 en PS2 zijn op het moment aangesloten (3 scart en 1 aan de voorkant, ben al mn andere scartblokjes kwijt :') )
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/10d8g8g.jpg

Mijn planken met boxed N64 en SNES games, over de SNES games: alleen DKC1 en Plok! bevatten het spel, de rest van de doosjes heb ik een keer van een leraar gekregen, ik heb 3 N64s, 2 daarvan zie je mooi boven elkaar gestapeld :P, ook zie je mijn boxed GBA SP+ (met echte backlite ipv de normale SP's frontlight)
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/291ojz8.jpg

Mijn bak voor controllers! eerst paste hier mijn gehele verzamelijn in, maar nu gebruik ik m dus als opslag voor mn controllers :P
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/qn1csi.jpg

Schoenendoos met alle kabels voor NES,SNES,N64 megadrive etc., met de megadrive die ik bijna niet meer gebruik op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15yyo8y.jpg

2 benno kasten, zijn ideaal om je games in kwijt te kunnen _O_
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2eo8p3b.jpg

Bovenste gedeelte van de kast, GC en PS2 en een paar PS1 spellen :P
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2i96sux.jpg

Onderste gedeelte van de kast, Sega megadrive en Dreamcast spellen, ook losse N64, SNES en Gameboy cartridges, hoewel die dieper in de kast zitten (de gameboy games) ook liggen er wat CD-I games, hoewel ik er zelf geen heb
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/25z3tw7.jpg

Last, but not least, mijn N64 en Megadrive dozen + gloedjenieuwe Dreamcast controllers+ VMU _O_
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/30rwv1f.jpg

Dat was t wel zo'n beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Bootje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:19:
[...]

Epic! _/-\o_

[...]

Toen ik net die aflevering over Ginz zat te kijken moest ik toevallig gelijk denken "Daar kunnen ze ook wel iemand uit het Goeie oude (retro) consoles topic voor interviewen". En voila, daar is het verzoek. Helaas is mijn bescheiden collectie veels te klein voor een interessante reportage, maar ik denk dat er hier wel een aantal tussen zitten die het interviewen waardig zijn. ;)
Ik wil die van mij wel showen met voorwaarde dat ik als kapitein verkleed op de video mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flodder450 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:51:

Het mooiste vind ik nog "er zit een kleine beschadiging op: een gaatje van 2 a 3 cm". Ik mag hopen dat hij/ zij mm bedoelt, want een gat van 3 cm in een snes noem ik niet 'een kleine beschadiging' :P En ja, het blijft sneu al die mensen op marktplaats die denken dat iets sneller verkoopt ALS JE HET SCHREEUWT. HET LEEST NAMELIJK NIET BEPAALD PRETTIG.

Verder heb ik vandaag eindelijk Legend of the Mystical Ninja 2 voor de N64 compleet kunnen kopen. Spel, doosje en handleiding near mint. Het is echt een lastige game om compleet te vinden voor een normale prijs.

Ik heb nu Legend of the Mystical Ninja voor de SNES en Mystical Ninja 1 en 2 voor de N64 allemaal compleet en mint/ near mint. Die spellen zijn zo gaaf, maar zo weinig mensen hebben ze gespeeld ;(

EDIT
Mario Paint gewonnen in een veiling op ebay. Hij mist alleen de handleiding, maar verder compleet. Op de foto's ziet alles er nog heel goed uit. Nu hopen dat het in het echt ook zo is. Ik ben al een tijd op zoek naar een net compleet exemplaar van deze game.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

AyeAyeCaptain! schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:39:
[...]

Ik wil die van mij wel showen met voorwaarde dat ik als kapitein verkleed op de video mag :)
Zou wel epic zijn, compleet met pirates theme ofzo....en gedurende dat hele interview in karakter blijven... oOo

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Michael Knight schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:45:
[...]

Zou wel epic zijn, compleet met pirates theme ofzo....en gedurende dat hele interview in karakter blijven... oOo
Ik zeg doen! Zelf zou ik graag mijn verzameling laten zien maar ik denk dat er hier wel meer personen zijn met een veel indrukwekkendere verzameling dan ik. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Waarom geen interview met XtinctHeD, hij heeft echt een hele grote verzameling :)

Uiteraard een interview met AyeAyeCaptain! in pirates theme zou ook cool zijn om te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Arggg, gameshop heeft weer een gat geslagen in mijn spaar rekening... :/

Maar eindelijk Zelda oracle of ages sealed in mijn collectie _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k2BjjQrqhyZ6YS9QPmkUHclE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Ntjim24dKMTtmRMZiVaI0QI/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/laqTeiwcEtqJ4tkgr5TwgE2S/full.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-07-2012 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vraag me af wie van dit topic in de rubriek 'Gathering of the Tweakers' zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Vandaag van een mede-Tweaker een Atari 2600 mogen ontvangen, had nog geen Atari spelcomputer dus hij komt mooi bij mijn verzameling te staan 8)

Nogmaals bedankt Picta _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/solfg0.jpg

Wat zijn trouwens de must have spellen van de Atari 2600? Zat zelf een beetje te denken aan Asteroids & Galaga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik heb twee nieuwe hypes op Marktplaats ontdekt volgens mij die allebei bloedirritant zijn

1) Verkopers die een advertentie plaatsen en mensen laten bieden. Vervolgens verwijderen ze de advertentie en plaatsen hem opnieuw, maar nu met het hoogste bod als minimumprijs. Dan begint het circus dus weer opnieuw.

2) Verkopers die pas gaan kijken wat een spel echt waard is wanneer je mailt dat je hem wilt kopen. 'Sorry, het spel is al verkocht' en vervolgens zie ik het spel even later door dezelfde verkoper voor een hogere prijs aangeboden worden.

Marktplaats is echt een treurige bende geworden, in ieder geval wat retrogaming betreft.

@G-Meister: gaaf :) Ik heb er ook over nagedacht om Atari 2600 te gaan verzamelen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Atari 2600 is me net iets te 'primitief' om te boeien. Heb nog wel twee Atari Jaguars hier staan met wat gave games.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Marktplaats in combinatie met retro gaming is tegenwoordig lastig. Je moet gewoon goed zoeken en/of mazzel hebben. Ik heb gelukkig nergens haast mee, dus dat maakt het wel wat makkelijker. Ik kijk voornamelijk alleen bij mezelf in de buurt. Dat maakt het sowieso al weer wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
G-Meister schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:23:
Wat zijn trouwens de must have spellen van de Atari 2600? Zat zelf een beetje te denken aan Asteroids & Galaga.
Nice, exact die heb ik ook nog ergens liggen, maar met kapotte adapter, dolgedraaide joysticks etc. :p

Maar wat ik vroeger erg leuke spellen vond:

RiverRaid
Outlaw
Asteroids
PacMan
Phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Ik zou het zelf helemaal niet erg vinden als marktplaats.nl per direct offline gaat en eBay.nl ingesteld wordt. Wat een verademing is eBay.de/com/co.uk ten opzichte van marktplaats.nl. Spelletje kopen via eBay is zo geregeld, voor beide partijen zijn de regels duidelijk + de beschrijvingen zijn meestal een stuk duidelijker.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Yonni schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:23:
Ik zou het zelf helemaal niet erg vinden als marktplaats.nl per direct offline gaat en eBay.nl ingesteld wordt. Wat een verademing is eBay.de/com/co.uk ten opzichte van marktplaats.nl. Spelletje kopen via eBay is zo geregeld, voor beide partijen zijn de regels duidelijk + de beschrijvingen zijn meestal een stuk duidelijker.
Persoonlijk vind ik het wel een nadeel van eBay dat je als verkoper een fee moet afdragen voor het plaatsen + een percentage moet afdragen van het verkoopbedrag.

@EcoR, bedankt voor je tips. Zal eens kijken of ik die ergens kan vinden voor een mooi prijsje :)

[ Voor 7% gewijzigd door G-Meister op 25-07-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

G-Meister schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:23:
Vandaag van een mede-Tweaker een Atari 2600 mogen ontvangen, had nog geen Atari spelcomputer dus hij komt mooi bij mijn verzameling te staan 8)

Nogmaals bedankt Picta _/-\o_

[afbeelding]

Gefeliciteerd met je mooie atari, mooi ding! Maarehhh... Om te vragen wat de must haves zijn, ga je toch een beetje voorbij het idee van verzamelen? Je verzamelt toch dingen die je leuk vindt om te hebben? Niet omdat een ander zegt dat spel a een must have is of spel b enorme waarde zal hebben?

De motivatie van de verzamelaars hier trek ik soms in twijfel. Verzamelen ze retro spullen, om vervolgens te wachten tot ze meer waard zijn en dan te verkopen? Dan ben je geen verzamelaar maar een handelaar. Ik vind mijn collectie mooi, heb het meeste omdat ik het vroeger speelde (en nu nog steeds wil spelen) of leuk vind, en zal het zeker verkopen als ik er echt van kan rentenieren (maar dat zal nooit gebeuren ;))...

En als elke verzamelaar zegt 'mario bros 2 moet je hebben', en iedereen heeft die op een gegeven moment, dan is het toch meteen veel minder waard?

Ik probeer niemand aan te vallen hier hoor, het waren zo maar random thoughts die ik hier op 'papier' zet en ben benieuwd wat de ander er over denkt, en wat de motivatie van verzamelen is bij de meesten :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Mauz1978 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:18:
[...]

Gefeliciteerd met je mooie atari, mooi ding! Maarehhh... Om te vragen wat de must haves zijn, ga je toch een beetje voorbij het idee van verzamelen? Je verzamelt toch dingen die je leuk vindt om te hebben? Niet omdat een ander zegt dat spel a een must have is of spel b enorme waarde zal hebben?

De motivatie van de verzamelaars hier trek ik soms in twijfel. Verzamelen ze retro spullen, om vervolgens te wachten tot ze meer waard zijn en dan te verkopen? Dan ben je geen verzamelaar maar een handelaar. Ik vind mijn collectie mooi, heb het meeste omdat ik het vroeger speelde of leuk vind, en zal het zeker verkopen als ik er echt van kan rentenieren (maar dat zal nooit gebeuren ;))...

En als elke verzamelaar zegt 'mario bros 2 moet je hebben', en iedereen heeft die op een gegeven moment, dan is het toch meteen veel minder waard?

Ik probeer niemand aan te vallen hoer hoor, het waren zo maar random thoughts die ik hier op 'papier' zet en ben benieuwd wat de ander er over denkt, en wat de motivatie van verzamelen is bij de meesten :)...
Ik verzamel zelf omdat ik het leuk vind om te spelen maar ook om de best mogelijke kwaliteit te kunnen hebben uiteindelijk. Veel SNES/NES games heb ik cart only, toch zou ik die compleet in doos met boekje netjes willen hebben. Sealed zou nog leuker zijn. Dan speel ik de losse cart wel.

Gek genoeg heb ik alle megadrive spellen wel compleet in doos en dus geen losse carts.

[ Voor 11% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-07-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Mauz1978 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:18:
[...]

De motivatie van de verzamelaars hier trek ik soms in twijfel. Verzamelen ze retro spullen, om vervolgens te wachten tot ze meer waard zijn en dan te verkopen? Dan ben je geen verzamelaar maar een handelaar. Ik vind mijn collectie mooi, heb het meeste omdat ik het vroeger speelde of leuk vind, en zal het zeker verkopen als ik er echt van kan rentenieren (maar dat zal nooit gebeuren ;))...

Ik probeer niemand aan te vallen hier hoor, het waren zo maar random thoughts die ik hier op 'papier' zet en ben benieuwd wat de ander er over denkt, en wat de motivatie van verzamelen is bij de meesten :)...
Ik heb de Atari 2600 gekregen en aangezien ik verder helemaal niet bekend ben met de Atari reeks vroeg ik me af wat nou echt leuke spellen ervoor waren.

Maar iedereen verzameld het om andere redenen, 85% van wat ik heb staan heb ik verzameld omdat ik het leuk vind om op te spelen en vroeger veel op gespeeld heb. Een andere reden is dat ik het (klinkt misschien heel raar) ook mooi vind om al die covers naast elkaar op een plank te zien staan. De overige 15% ben ik toevallig een keer tegengekomen op de rommelmarkt of zat bij een andere opgekochte set.

Met betrekking tot de waardes, het is leuk als iets waarde heeft. Maar als ik voor het geld zou moeten doen, kan ik beter ergens gaan bijklussen. Duurste wat ik heb is misschien een paar tientjes waard ;) En er zal best een keer een dag komen dat ik alles van de hand doe vanwege een speciale reden, maar tot die dag blijf ik genieten van mijn collectie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Het is juist een hele goede reden haha Je vindt het mooi staan, prima toch :). Wat ik zei het was op niemand speciaals gericht, en zo'n opmerking bracht me in stelling allerlei vragen te stellen :).

Internet heeft wel veel verpest vindt ik, qua verzamelen. Oke, je kunt dingen kopen die je anders niet tegenkomt, maar iedereen checkt eerst internet voordat ze het weggooien, op een rommelmarkt zetten of op marktplaats. Men denkt al heel snel goud in handen te hebben, omdat wij, verzamelaars, elkaar allemaal gek maken. Als je marktplaats bekijkt of ebay, schieten de prijzen de pan uit. Dat maakt verzamelen voor mij minder leuk. Maar goed, ik ben er niet minder blij om dat mijn verzameling mooi te pronken staat in de woonkamer (en blij dat 95% van mijn verzameling van rommelmarkten komt en nog met guldens betaald werd haha)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow veel atari love hier de laatse paar dagen. Ik zal iig mijn favoriten delen :P

- Combat! De ultieme 2 player game.
- Asteroids
- Galaxians
- Frogger
- Bowling (echt bizar dat ik me nog kan herinneren dat dit spel het zelfde effect had op verjaardagen als wii bowling in de topdagen van de wii :P )
- phoenix
- berzerk
- space invaders
- Tutankhamon (atari versie van een action dungeon crawler? Wikilink )
- the empire strikes back

Dat waren vroeger wel mijn favoriten......denk dat ik in totaal zo'n 30+ games heb, maar kan me even niet veel voor de geest halen wat ik verder erg leuk vond. Ik had bijvoorbeeld ook nog sport spellen als boxing. en soccer........tsja vooral soccer wa destijds nog best leuk met 2 mensen maar het is natuurlijk vreselijk simpel. Oh en ik had ook nog de orginele mario bros, dus niet super mario, maar 'gewoon' mario (zoals de sub game in smb3). Q-bert had ook wel een bepaalde charme, maar die vond ik best moeilijk als jong ventje.

Het grootste probleem is natuurlijk dat het over het algemeen simpele spelletjes zijn die voor variatie alleen maar de moeilijkheids graad kunnen verhogen. Als je van score challenging houdt kan je er desondanks nog veel lol mee hebben, maar old skoool pen en papier gebruiken dan om het bij te houden.

Wat wel leuk is voor het verzamel aspect is, zijn de covers&art, bijvoorbeeld de covers van asteroids en space invaders WOW dan kreeg je er echt zin in!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Vanmorgen is het flesje B Blond uit England aangekomen, dus ik heb het direct uitgeprobeerd op een NES case die ik nog had liggen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/BBlond%20(1).jpg

Omdat ik wou kijken of B Blond net zo goed werkte als Retr0bright heb ik de case in tweeën gedeeld. Aan de linkerkant heb ik B Blond gebruikt en aan de rechterkant Retr0bright.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/BBlond%20(2).jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/BBlond%20(3).jpg

Na ongeveer 2u in de zon te hebben gebakken, heb ik de case afgespoeld en schoongemaakt. En met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/BBlond%20(4).jpg

Zoals je kan zien geeft het B Blond goedje nogal een vlekkerig resultaat, op de punten waar meer B Blond zit is het lichter dan op de plekken waar het minder zit. Dit probleem heb je veel minder bij Retr0bright, daarnaast vind ik persoonlijk dat Retr0bright ook sneller de case "schoner" maakt.

Uiteraard wou ik B Blond nog een kans geven en heb ik heel de case ingesmeerd met B Blond, ditmaal geprobeerd overal een gelijkmatige wit goedje aan te brengen. Heel de case was bedekt met B Blond (ben alleen vergeten een foto te maken :| ). Na ongeveer 3u in de zon gelegen te hebben en een poetsbeurt te hebben gehad zag de case er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/BBlond%20(5).jpg

Overal vlekken...terwijl het egaal was aangebracht met een verfroller! Mijn conclusie is dan ook dat ik het voorlopig hou bij Retr0bright, het is misschien meer werk om bij elkaar te sprokkelen. Maar het resultaat vind ik persoonlijk beter en het is in vergelijking ook goedkoper. Zoveel zit er niet in zo'n flesje B Blond en aangezien je de case een paar keer moet behandelen (met een flinke hoeveelheid) is je flesje zo leeg. Met 1L waterstofperoxide kan ik heel veel cases doen ;)

B Blond maakt je case wel "schoon", dus het werkt wel degelijk. Het nadeel is alleen dat het erg vlekt en in verhouding duurder is dan het originele retr0bright recept.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/BBlond%20(6).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Zou het dan misschien ook nut hebben om de case te schuren of te polijsten met heel fijn schuurpapier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
alex3305 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:28:
Zou het dan misschien ook nut hebben om de case te schuren of te polijsten met heel fijn schuurpapier?
Geen idee om eerlijk te zeggen.

Maar ik denk dat de vlekken komen doordat er geen of te weinig chemische reactie optreedt. Wat er weer voor zorgt dat het gele niet wordt gebleekt en dat er vlekken ontstaan. De chemische reactie ontstaat bij retrobright door Oxy. Aangezien er geen Oxy in B Blond zit, vraag ik me af wat dan moet zorgen voor de chemische reactie. Misschien als je B Blond vermengt met Oxy dat het dan wel beter werkt. Maar aangezien het flesje al leeg is kan ik het niet meer testen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, dat valt tegen. Dan is RetroBright inderdaad de betere oplossing. Jammer, ik had gedacht dat we misschien een makkelijk alternatief te pakken hadden. Dan toch maar deze vakantie de ingredienten voor RetroBright bij elkaar zoeken dus.

Ik zie op de foto's dat de casing alleen mooi grijs is geworden, precies daar waar de B Blond er heel dik op zat. Waar het er minder dik op zat is het idd heel vlekkig. Dat betekent dus dat je waarschijnlijk de hele casing onder een hele dikke laag zou moeten bedekken om het mooi grijs te krijgen en dan wordt het wel erg duur. Ook zou het zelfs dan waarschijnlijk moeilijk zijn om het mooi egaal te krijgen.

Bedankt voor de test trouwens en de foto's! Misschien dat de vlekken verdwijnen als je die case alsnog volledig met RetroBright behandelt?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:20:
Damn, dat valt tegen. Dan is RetroBright inderdaad de betere oplossing. Jammer, ik had gedacht dat we misschien een makkelijk alternatief te pakken hadden. Dan toch maar deze vakantie de ingredienten voor RetroBright bij elkaar zoeken dus.

Ik zie op de foto's dat de casing alleen mooi grijs is geworden, precies daar waar de B Blond er heel dik op zat. Waar het er minder dik op zat is het idd heel vlekkig. Dat betekent dus dat je waarschijnlijk de hele casing onder een hele dikke laag zou moeten bedekken om het mooi grijs te krijgen en dan wordt het wel erg duur. Ook zou het zelfs dan waarschijnlijk moeilijk zijn om het mooi egaal te krijgen.

Bedankt voor de test trouwens en de foto's! Misschien dat de vlekken verdwijnen als je die case alsnog volledig met RetroBright behandelt?
Toen ik de hele case heb behandeld met B Blond, zat er juist een hele dikke laag op (het complete flesje wel te verstaan :X). Aangezien ik geen NES meer voor deze case heb ga ik hem niet verder behandelen met retr0bright, maar de kans is groot dat hij wel weer egaal grijs wordt als hij wordt behandeld met retr0bright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
G-Meister schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:26:
B Blond Vs. Retr0bright testcase.
Mooi opgezette test G-Meister! Keurig gedaan. Merkwaardig om te zien dat B Blond zo'n vlekkerig resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:53:
Arggg, gameshop heeft weer een gat geslagen in mijn spaar rekening... :/

Maar eindelijk Zelda oracle of ages sealed in mijn collectie _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat heb je hiervoor betaald? Ik kan er een krijgen voor 45 euro :o Is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Tanuki schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Wat heb je hiervoor betaald? Ik kan er een krijgen voor 45 euro :o Is dat het waard?
Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Je weet toch wel wat de jouwe kostte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Tanuki schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Je weet toch wel wat de jouwe kostte? :P
Genoeg :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 30-07-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
weet iemand hier het toevallig?

heb mijn oude dreamcast weer eens via coax op een oude tv aangesloten, en hij start prima op
echter, als ik een game opstart zie ik 3 beelden door elkaar heen ieder een stuk boven de ander.

Ik weet dat er van die vga boxen zijn, maar wil hem eigenlijk gewoon (retro) op een tv aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Nu online
nnndoh schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:14:
weet iemand hier het toevallig?

heb mijn oude dreamcast weer eens via coax op een oude tv aangesloten, en hij start prima op
echter, als ik een game opstart zie ik 3 beelden door elkaar heen ieder een stuk boven de ander.

Ik weet dat er van die vga boxen zijn, maar wil hem eigenlijk gewoon (retro) op een tv aansluiten
Coax zou ik geen retro noemen, maar eerder gewoon bagger.

Kreeg je bij je DC geen RCA tulpstekkertjes om hem in je tv te pluggen? of een svhs of zelfs scartkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
weet ik niet meer , hij heeft een aantal jaar bij mijn zus gestaan, en die is de kabel kwijtgeraakt
heb daarna via marktplaats een ander kabel gekocht...
ik neem aan dat de kabel gewoon slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Sluit die Dreamcast gewoon VGA aan, daar is dat ding voor gebouwd :P

Of als RGB mogelijk is via RGB; http://www.ebay.nl/itm/Sc...3%B6r&hash=item439b75c509

[ Voor 55% gewijzigd door DLX op 31-07-2012 08:34 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers.net is geen platform voor het om hulp vragen bij het starten van roms en het omzijlen van beveiligingen.

[ Voor 81% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

knip

[ Voor 94% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
knip

[ Voor 103% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 97% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

knip

[ Voor 97% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 96% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

knip

[ Voor 106% gewijzigd door Sn0wblind op 03-08-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb een PC Engine met (defecte) CDrom unit gekocht!
De interface unit kan ik gebruiken voor RCA out (ipv vreselijke RF)

Heeft iemand nog dubbele (goedkope) PC Engine games liggen waarmee ik mijn systeem kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
geen reden om mijn laatste bericht te verwijderen, het waren orignele ps2 games...als je wilt kan ik foto's laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Vandaag voor mijn Tekken verzameling, de collector's edition van Tekken 3 ontvangen. Niet echt heel bijzonder, maar zeker een must have voor in een Tekken verzameling :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/Tekken3-Collector-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/80138880/Tekken3-Collector-2.jpg

Pagina: 1 ... 50 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod