Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.783 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:13
Ik ben op zoek naar een leuke SNES, tijd om iets terug te halen van waar ik mee opgroeide O+
Waar kan ik het beste zoeken, is marktplaats de enige plaats om iets tegen te komen?
Ik zie wel (retro) gameshops die ze voor 35 kaal aanbieden maar dat lijkt toch iets prijzig als ik hier zo kijk. Liefst ook niet vergeeld, en veel uitgeven wil ik niet dus een zwaar uitgebreid pakket zoek ik ook niet.
Ik kan niet wachten om Zelda, Marioworld en/of Donkey Kong country weer eens te spelen.
Het liefst heb ik ook eens Secret of Mana, letterlijk tig keer uitgespeeld vroegah! en dat is blijkbaar nogal een verzamelobject geworden.
Dan langzaam aan eens leuke games verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:16

Metro2002

Memento mori

Rommelmarkten, ebay, beurzen. Genoeg opties naast marktplaats maar ook op marktplaats kun je nog wel eens wat leuks vinden. Even kijken bij de consoles + spelletjes. Losse games vinden is welhaast onmogelijk door alle 'gameshops' die de boel flink verzieken op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Idd, ebay vergeten :o
Ja dat idee had ik al met die "gameshops" erg jammer!
Ik zag op MP een toffe SNES streetfighter pakket in doos compleet, exact waar ik mn krantenwijk voor liep destijds :D , wel prijzig.
Het is hier geen V&A maar als iemand hier wat leuks in de aanbieding heeft.. :+
Thnx!

[ Voor 29% gewijzigd door Mutatie op 10-07-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je er aan begint. Wat betreft je vraag: uit ervaring weet ik dat Marktplaats idd een goede optie is; vaak zitten er naast de handelaren ook veel mensen op die er weinig kijk op hebben en gewoon de zolderkamer legen waardoor je een snes vaak al voor een prikkie op de kop kan tikken. Daarnaast zijn rommelmarkten idd een optie maar van wat ik de laatste jaren daar zag is het aanbod vrij laag en moet je net even mazzel hebben.

Wat kan helpen trouwens is de aanschaf van een converter waarmee je Amerikaanse en Japanse spellen op de Europese Snes kan spelen. De Amerikaanse en Japanse games worden vaak in Nederland goedkoper aangeboden dan Europese spellen en qua gameplay maakt het voor de meeste games weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Een converter is inderdaad ideaal! Vroeger zelf ook gehad. In het weekend gingen we vaak een stuk of 5 games huren, van alles games bewaarden we de huurbonnen in mappen, een map voor uitgespeeld en niet uitgespeeld. De map met uitgespeelde games was ehm...ERG dik :D
Games die ik zo uit mn hoofd graag nog eens zou hebben/spelen zijn o.a.

Secret of Mana
Chrono Trigger
Donkey Kong Country (alle delen)
Final Fantasy VI
Zelda a Link to the past
Cybernator
Super Streetfighter 2 turbo
Secret of Evermore
Illusion of Gaia
U.N Squadron
Starfox
Super Mario World
Ah die goede oude tijd _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 10-07-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Haha, de eerste 2 games maken jou al 100-200 euro armer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
I know!!
Had goede smaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Maar hoe zit het dan eigenlijk met SNES controllers? Alhoewel ik geen plek heb voor zulke mooie verzamelingen als hier, blijf ik een fetisj houden voor controllers :+. Ik zie namelijk veel SNES controllers tweedehands opduiken, maar daar ben ik een beetje huiverig voor. Ik ben vooral bang dat ze niet zo lekker werken als 'vroeger'.

Het enige alternatief wat ik heb gezien is de Pro-SNES controller van Nintendo zelf, alleen is 7000 Nintendo Points wel erg veel en moet ik er nog zo'n 5000.... :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb verschillende snes controllers, maar deze werken nog net zo fijn als vroeger hoor :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Zojuist mijn Super Bomberman 5 (Super Famicom) binnen gehad vanuit Tokyo. Binnen 2 weken. Niet verkeerd!
Hij ziet er echt nog prima uit! Erg blij met de aankoop. :9

Dat is allemaal leuk en aardig, maar om dan meteen een een miljoen miljard MB's aan foto's aan te wijden.... Even kleiner maken dus ;)

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 10-07-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
alex3305 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:10:
Maar hoe zit het dan eigenlijk met SNES controllers? Alhoewel ik geen plek heb voor zulke mooie verzamelingen als hier, blijf ik een fetisj houden voor controllers :+. Ik zie namelijk veel SNES controllers tweedehands opduiken, maar daar ben ik een beetje huiverig voor. Ik ben vooral bang dat ze niet zo lekker werken als 'vroeger'.

Het enige alternatief wat ik heb gezien is de Pro-SNES controller van Nintendo zelf, alleen is 7000 Nintendo Points wel erg veel en moet ik er nog zo'n 5000.... :-(.
Controllers open schroeven, schoonmaken met een wattenstaafje en schoonmaak alcohol en ze spelen weer als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Als je Secret of Mana nog zoekt.

Er staat er 1 op marktplaats bij. http://verkopers.marktplaats.nl/10198853

Ik denk alleen niet dat je hem voor 2 tientjes weg kunt kapen hier :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Marcel_EA schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:29:
Zojuist mijn Super Bomberman 5 (Super Famicom) binnen gehad vanuit Tokyo. Binnen 2 weken. Niet verkeerd!
Hij ziet er echt nog prima uit! Erg blij met de aankoop. :9
Je hebt toch wel een multitap he? :P
Anders mis je echt wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Nog niet! Hahaha...

Ik weet het... Ben op zoek. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
themac1983 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:15:
Als je Secret of Mana nog zoekt.

Er staat er 1 op marktplaats bij. http://verkopers.marktplaats.nl/10198853

Ik denk alleen niet dat je hem voor 2 tientjes weg kunt kapen hier :P
Thanks voor de link.
Heb Secret of Mana gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Holy crap :o
En dan alles uit de verpakking rukken en spelen :+

Ik heb trouwens een SNES van MP geplukt, zo goed als niet vergeeld met 1 controller en helaas wel een analoge video aansluiting dus daar moet ik een scart en een extra controller voor regelen.
Incl Super Mario World en Donkey Kong Country 1 voor 50, mischien geen superdeal maar ook niet te slecht hoop ik. Tis dat ik die 2 games sowiso graag wou hebben.

[ Voor 76% gewijzigd door Mutatie op 10-07-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Een vraagje: Wat is de goedkoopste en/of makkelijkste manier om aan een NTSC NES te komen?
Ik word al jaren moe van die 50hz en trager lopende games op m'n PAL NES.

eBay leek eerst een goede optie, maar de verzendkosten zijn in meeste gevallen al hoger dan de prijs van de NES zelf :l

Ik ben namelijk van plan om een NTSC NES met NES PowerPak te kopen, om zo de 60hz equivalenten van mijn PAL games te spelen.
Want de muziek van Castlevania en Mega Man II klinken gewoon een stuk minder in vergelijking met het originele 60hz materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:59:
Holy crap :o
En dan alles uit de verpakking rukken en spelen :+

Ik heb trouwens een SNES van MP geplukt, zo goed als niet vergeeld met 1 controller en helaas wel een analoge video aansluiting dus daar moet ik een scart en een extra controller voor regelen.
Incl Super Mario World en Donkey Kong Country 1 voor 50, mischien geen superdeal maar ook niet te slecht hoop ik. Tis dat ik die 2 games sowiso graag wou hebben.
Naar mijn mening zou je het een beetje goedkoper kunnen krijgen maar als je naar de games kijkt is dit het zeker waard. Als je een scart-kabel zoekt is het interessant om te weten dat die van de N64 en GameCube ook op de Snes werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Frerix schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:55:
Een vraagje: Wat is de goedkoopste en/of makkelijkste manier om aan een NTSC NES te komen?
Ik word al jaren moe van die 50hz en trager lopende games op m'n PAL NES.

eBay leek eerst een goede optie, maar de verzendkosten zijn in meeste gevallen al hoger dan de prijs van de NES zelf :l

Ik ben namelijk van plan om een NTSC NES met NES PowerPak te kopen, om zo de 60hz equivalenten van mijn PAL games te spelen.
Want de muziek van Castlevania en Mega Man II klinken gewoon een stuk minder in vergelijking met het originele 60hz materiaal
Kun je een NES niet modden om op 60hz te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Metro2002 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:03:
[...]

Kun je een NES niet modden om op 60hz te werken?
Nee, als het goed is kan je alleen een NES regiovrij maken. Dan speelt ie NTSC games op 50hz.
Het is nog niemand gelukt om een PAL NES op 60hz te laten draaien. En als het kon dan zou het te veel moeite en geld kosten. Een NTSC NES blijft dan over als beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51
http://www.retrousb.com/product_info.php?products_id=84

Ik weet niet of mensen hier al eens van gehoord hebben ?

Heb er zelf 2 eentje voor de snes en eentje voor mijn nes. Alle games die ik maar wil spelen kan ik dus spelen.
Gewoon de rom op het flashkaartje zetten (debuggen doet hij automatisch). Het maakt niet uit of je Pal of NTSC speelt hij regelt het zelf allemaal.

Klonk echt te mooi om waar te zijn maar heeft mijn verwachtingen overtroffen. Alleen mij de snes kan hij geen spellen spelen met een FX chip erin. (Technisch niet mogelijk.)

Weet dat mijn post misschien een beetje klinkt als " Wow it's amazing Mike" maar het werkt gewoon.
Alleen de douane kosten waren niet mals. Jammer genoeg.
Was in het totaal bijna 270 euro armer

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Ik heb zelf een Super Everdrive (SNES) en Everdrive MD (MegaDrive).
Beiden "drag and drop" flashcarts met 99,5% compatibility.

De maker van bovenstaande flashcarts introduceert ook binnenkort een PC Engine/Turbografx cart.
Daarnaast heeft ie ook een Game Gear, Master System en N64 everdrive.

Deze "oplossingen" zijn ideaal om games uit te proberen en translations te spelen. In tegenstelling tot wat mensen denken ben ik juist meer SNES games gaan kopen door de Super Everdrive :P
Ik zit dus al enige tijd te twijfelen over een NES PowerPak. Ik wil dan wel eerst een NTSC NES (vandaar de zoektocht :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Aangezien jullie er ervaring mee hebben even een andere vraag:

http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Heeft iemand hier ervaring mee ?

De RetronN3 Heeft iemand hier ervaring mee want het lijkt mij handiger dan al mijn consoles en controllers rond mijn tv hebben slingeren + de drama de vriendinlief erom maakt dat er "overal" kabels liggen. Helaas nog niet genoeg ruimte in dit huis om een aparte kamer ervoor in te richten

[ Voor 3% gewijzigd door boombes op 11-07-2012 11:51 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Als je geen purist bent, dan is een Retron 3 een redelijke optie.
Vergeet niet dat third party consoles over het algemeen minder betrouwbaar zijn, minder video output en mindere compatibility.

Ik raad je anders aan deze video review te kijken;
YouTube: Classic Game Room - RETRON 3: SNES, NES and GENESIS Game Console Review Pt1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:24
Waar kan ik dreamcast games kopen naast marktplaats en ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:14
champion16 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:13:
Waar kan ik dreamcast games kopen naast marktplaats en ebay?
Eigenlijk geldt het antwoord van Getback voor bijna elke console. Dus hierbij een quote:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:22:
Wat betreft je vraag: uit ervaring weet ik dat Marktplaats idd een goede optie is; vaak zitten er naast de handelaren ook veel mensen op die er weinig kijk op hebben en gewoon de zolderkamer legen waardoor je een snes vaak al voor een prikkie op de kop kan tikken. Daarnaast zijn rommelmarkten idd een optie maar van wat ik de laatste jaren daar zag is het aanbod vrij laag en moet je net even mazzel hebben.
Uiteraard kan je ook nog zoeken op fanbase Dreamcast forums, vaak is er ook iets van een marketplace sectie. En misschien is er nog wat in de V&A van Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door G-Meister op 11-07-2012 16:26 . Reden: Quote met redirect gemaakt ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
^ Dat klopt

Voor vele mensen betekent een nieuwe generatie consoles dat de oude console er uit gaan; weggooien, weggeven, verkopen. Weinig mensen bewaren hun vorige consoles aangezien deze al snel in de weg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Frerix schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:36:
^ Dat klopt

Voor vele mensen betekent een nieuwe generatie consoles dat de oude console er uit gaan; weggooien, weggeven, verkopen. Weinig mensen bewaren hun vorige consoles aangezien deze al snel in de weg liggen.
Tot ze erachter komen dat als ze maar lang genoeg op zolder liggen ineens best veel geld waard kunnen worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
ff een vraag mbt NTSC (US) snes games.

Zover ik weet draaien deze games op 60Hz en daardoor heb je geen zwarte balken boven en onder.
Zoals je die bij de PAL snes games hebt.

Ik heb een US snes en voor de meeste games is het idd zo dat ik boven en onder geen zwarte balken heb.
Maar een aantal hebben dat toch. Waaronder de game die ik nu aan het spelen ben: Super Mario World 2 - Yoshi's Island.

Hoe komt het dat o.a. deze game wel de balken boven en onder heeft?
Had het volgens mij ook met Fatal Fury of Rival Turf.

Draaien deze games dan niet op 60Hz?
Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Net op ebay een veiling verloren, op het laatste moment bood iemand hetzelfde bedrag als ik maar een fractie van een seconde eerder, was de eerste keer dat ik op ebay meedeed met een veiling. Daar is net een Secret of Mana met doos zonder boekje voor 28 euro weggegaan

Les: Niet het laatste moment het minimale verhogingsbod plaatsten maar iets meer :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 11-07-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik heb op zolder nog een vTech "Chicky Woggy" gevonden. Ik heb nog geen idee of hij werkt. Heeft dit iets van waarde voor een verzamelaar? Hier is een youtube link: YouTube: Gameplay: V-Tech Chicky Woggy
Misschien leuk voor mn zoontje om mee te spelen indien hij werkt. Ik kan mij herinneren dat ze diverse kastjes/spellen hadden in die tijd.

Edit: Niet echt een retro console maar past wel in dit topic imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Nowa op 11-07-2012 23:08 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Mutatie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:58:
Net op ebay een veiling verloren, op het laatste moment bood iemand hetzelfde bedrag als ik maar een fractie van een seconde eerder, was de eerste keer dat ik op ebay meedeed met een veiling. Daar is net een Secret of Mana met doos zonder boekje voor 28 euro weggegaan

Les: Niet het laatste moment het minimale verhogingsbod plaatsten maar iets meer :'(
Of gebruik:
http://www.gixen.com/index.php
ERG handig en heeft me al veel goede prijzen voor eBay veilingen opgeleverd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Grrr ik erger me een beetje. Ik zoek al een tijdje een ZX Spectrum, gewoon voor het gevoel. Ik zie er een op marktplaats, ik doe een bod en binnen 10 minuten ben ik met 5 euro overboden. Alsof ik echt geloof dat dat niet de verkoper zelf is (of z'n vrouw ;) ) Maar z'n 100 euro vraagprijs ga ik niet bieden. Incompleet en ongetest, kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Nu moet ik dus nog een rgb scart zien te regelen voor de snes.
kan iemand vertellen of dit er een is?
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/1001886310/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

sebastius schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:41:
Grrr ik erger me een beetje. Ik zoek al een tijdje een ZX Spectrum, gewoon voor het gevoel. Ik zie er een op marktplaats, ik doe een bod en binnen 10 minuten ben ik met 5 euro overboden. Alsof ik echt geloof dat dat niet de verkoper zelf is (of z'n vrouw ;) ) Maar z'n 100 euro vraagprijs ga ik niet bieden. Incompleet en ongetest, kom op zeg!
http://www.ebay.com/itm/z...ain_0&hash=item43b168ad39

Je kan nog 15 uur bieden :P

Gisteren nog 2 games besteld, space harrier 2 en quackshot voor de MD :) Quackshot helaas zonder doosje mja, voor die 2 euro kon ik het niet laten liggen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 12-07-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:15:

Zover ik weet draaien deze games op 60Hz en daardoor heb je geen zwarte balken boven en onder.

Ik heb een US snes en voor de meeste games is het idd zo dat ik boven en onder geen zwarte balken heb.
Maar een aantal hebben dat toch. Waaronder de game die ik nu aan het spelen ben: Super Mario World 2 - Yoshi's Island.

Hoe zit dat?
Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Marcel_EA schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:15:

Hoe zit dat?
Als je een onaangepast SNES hebt dan zulllen de games sowieso op 60hz draaien.
Volgens mij komt het door game/ontwikkelaar zelf dat er balken aanwezig zijn.
Als ik screenshots google van Yoshi's Island en Fatal Fury voor de SNES, dan zie ik inderdaad zwarte balken boven en onder.

Ik zou anders wel Fatal Fury (NTSC) kunnen testen op mijn 50hz/60hz PAL SNES? Heb namelijk zelf een "flashcart" voor mijn SNES

[ Voor 5% gewijzigd door Frerix op 12-07-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb een onaangepaste US Snes. Meeste games draaien zonder zwarte balkon boven/onder.
Maar Yoshi's Island o.a. heeft ze wel.

Zou je voor mij Rival Turf eens willen proberen dan?
Zou super zijn als je dat kan doen!

Heb het ook met Final Fight.

[ Voor 32% gewijzigd door WRT54G op 12-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Andere resolutie? De SNES kent er meerdere:

Progressive: 256 × 224, 512 × 224, 256 × 239, 512 × 239
Interlaced: 512 × 448, 512 × 478

[ Voor 26% gewijzigd door Metro2002 op 12-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik denk dat deze specifieke games by design draaien met balken?
Yoshi's Island heeft namelijk bij het title screen geen balken, maar zodra je het spel echt begint dan komen de balken boven en onder tevoorschijn.

Ik draai mijn US snes op een Samsung LED via RGB scart. Kan geen resolutie kiezen of veranderen.

[EDIT]
Net even Snes9x op mijn MacBook geinstalleerd. Rival Turf geprobeerd en idd hier heb ik ook balken bij de US versie. Zal dus gewoon in de games zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door WRT54G op 12-07-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival Turf is trouwens best een aardige Beat'm Up. Was dat ook niet met die figuren die op skeletten leken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
Rival Turf is trouwens best een aardige Beat'm Up. Was dat ook niet met die figuren die op skeletten leken?
Dacht het wel ja.
Moet hem nog spelen. Heb hem er alleen nog in gehad om te kijken of ie het goed deed.
Echt ermee gamen heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:32
Vandaag eindelijk eens de RF kabel van me megadrive vervangen door een composiet kabel. Scheelt echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met RGB denk je dan zelfs dat je een nieuwe console hebt... rf werkt op iedere tv, maar was altijd zo wazig, behalve op dat 'kleine crt beeldbuisje op zolder'. op die kleine tv's zag je de ruis niet.

oh de charme! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:57

Mauz1978

Console War Veteran

Dag allemaal,

Ik ga al een tijdje mee op dit forum maar ontdekte pas vandaag dat dit mooie topic bestaat. Ik zie aardig wat mooie verzamelingen en als verzamelaar wil ik uiteraard pronken met mijn stukken.

Ik spaar vooral gameandwatch spelletjes van nintendo, maar heb ook een schuur vol oude consoles, NES, SNES, Gamecube, Megadrive, Atari, Commodore, noem maar op. Ik heb zelfs nog allerlei versies van pong liggen. Maar goed, ik kan helaas niet alles displayen en de gameandwatch serie is daar uiteraard het meest voor geschikt. Alles wat ik heb, doet het nog en is in het bezit van originele klepjes, zonder scheuren of wat dan ook. Ik begon zo'n 15 jaar geleden met verzamelen toen ik deze games nog voor 5 gulden op rommelmarkten kon kopen, tegenwoordig vind ik de prijzen te hoog om te verzamelen, maar ik kom zo nu en dan nog een 'true gem' tegen ;).

De foto's hier zijn klein, hierbij de link naar het album voor de grote versies:
https://www.dropbox.com/s...3f/S2SH8nwZoO/Verzameling

Mn vitrinekast, bovenste plak, met het zeldzame Zelda jubileum spel:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8422/7557790874_315c518054_z.jpg

2e plank:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8427/7557790320_15411625aa_z.jpg

3e met de leuke Virtua Boy:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7140/7557792956_326d60d89e_z.jpg

De onderste plank:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8001/7557792496_f3a66c3364_z.jpg

En een van mn pronkstukken, die ik overigens NERGENS op internet kan vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8159/7557791802_9543614402_z.jpg

Alles bij elkaar ziet het er zo uit, in mn woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8422/7557791478_b41d5baf43_z.jpg

:)

[ Voor 70% gewijzigd door Mauz1978 op 12-07-2012 22:12 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Mauz1978 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:
Dag allemaal,

Ik ga al een tijdje mee op dit forum maar ontdekte pas vandaag dat dit mooie topic bestaat. Ik zie aardig wat mooie verzamelingen en als verzamelaar wil ik uiteraard pronken met mijn stukken.

Ik spaar vooral gameandwatch spelletjes van nintendo, maar heb ook een schuur vol oude consoles, NES, SNES, Gamecube, Megadrive, Atari, Commodore, noem maar op. Ik heb zelfs nog allerlei versies van pong liggen. Maar goed, ik kan helaas niet alles displayen en de gameandwatch serie is daar uiteraard het meest voor geschikt. Alles wat ik heb, doet het nog en is in het bezit van originele klepjes, zonder scheuren of wat dan ook. Ik begon zo'n 15 jaar geleden met verzamelen toen ik deze games nog voor 5 gulden op rommelmarkten kon kopen, tegenwoordig vind ik de prijzen te hoog om te verzamelen, maar ik kom zo nu en dan nog een 'true gem' tegen ;).

De foto's hier zijn klein, hierbij de link naar het album voor de grote versies:
https://www.dropbox.com/s...3f/S2SH8nwZoO/Verzameling

Mn vitrinekast, bovenste plak, met het zeldzame Zelda jubileum spel:

[afbeelding]

2e plank:

[afbeelding]

3e met de leuke Virtua Boy:

[afbeelding]

De onderste plank:

[afbeelding]

En een van mn pronkstukken, die ik overigens NERGENS op internet kan vinden:

[afbeelding]

Alles bij elkaar ziet het er zo uit, in mn woonkamer:

[afbeelding]

Leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:49

ToCuS

It begins in the brain!

Das erg vet, die oude handheld games. ik moet er ook nog hebben al twijfel ik of ze van nintedo zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mauz1978 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:
Dag allemaal,
[verhaaltje met feauteaux]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Owh nice!!! _/-\o_

Ik heb wat meer uitgezocht over een RGB scart voor de SNES, gamcube kabels werken dus blijkbaar niet zomaar.
Nu zie ik deze 2:

http://www.ebay.nl/itm/SN...ptors&hash=item231f4cad3d

en

http://www.ebay.nl/itm/SN...ptors&hash=item519f9dad32

Hier staat bij:
Upgrade to modified version or use S-Video??

Kan iemand mij vertellen welke of dit goede zijn en welke ik het beste kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
@Mutatie

Ik heb ongeveer dezelfde kabel besteld, en ik kan je zeggen dat de kwaliteit erg bedroevend is. Een zware 50Hz ruis door het geluid, en ook de beeldkwaliteit lijkt niet veel beter. Ik zit er over na te denken de kabel zelf te maken, dan recycle ik alleen de aansluiting. Op die manier kan ik zelf goede, afgeschermde kabels gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Iemand verkoopt zijn SNES + boxed games collectie, http://link.marktplaats.nl/577287567

Twijfel een beetje of ik erop zal bieden, zitten mooie spellen bij. Iemand een idee of het €350 waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Meister schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:18:
Iemand verkoopt zijn SNES + boxed games collectie, http://link.marktplaats.nl/577287567

Twijfel een beetje of ik erop zal bieden, zitten mooie spellen bij. Iemand een idee of het €350 waard is?
Er zitten een paar kostbare games tussen. Ik tel zo'n 6 spellen die per stuk al snel 40/50 euro waard zijn. 350 Euro lijkt me daarom realistisch, maar ik zou er niet veel meer dan dat voor over hebben. Er zitten namelijk ook veel spellen tussen die weinig waard zijn en een aantal spellen ziet er niet echt netjes meer uit (vouwlijnen op de zijkanten).

Ik zie trouwens ook dat de snes verzaagd is zodat er ntsc spellen in passen. Dat is echt zonde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Ik zie dat er inmiddels al €400 is geboden...jammer maar was te verwachten. Ben benieuwd voor hoeveel deze set straks weggaat, waarschijnlijk zal het wel worden verkocht aan een handelaar. Dus dan kunnen we dezelfde spellen straks weer kopen, alleen dan het huidige bedrag x 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Mutatie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:48:
Owh nice!!! _/-\o_

Ik heb wat meer uitgezocht over een RGB scart voor de SNES, gamcube kabels werken dus blijkbaar niet zomaar.
Nu zie ik deze 2:

http://www.ebay.nl/itm/SN...ptors&hash=item231f4cad3d

en

http://www.ebay.nl/itm/SN...ptors&hash=item519f9dad32

Hier staat bij:
Upgrade to modified version or use S-Video??

Kan iemand mij vertellen welke of dit goede zijn en welke ik het beste kan nemen?
Ik gebruik op het moment een Gamecube s-video kabel voor mijn SNES en ik moet zeggen dat het beeld echt haarscherp is. RGB wil niet goed werken op mijn Samsung LCD, dus vandaar de keuze voor S-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Zojuist Secret of Mana (NTSC) binnen gekregen.
Cartridge in zeer nette staat. Boekje wat minder goed, maar werd verkocht zonder boekje.
Dus was een extraatje van de verkoper! Ik klaag niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
http://www.ebay.nl/itm/NE...ptors&hash=item3f16149b0f

Ik heb deze gekocht voor mijn snes en N64 en ben zeer tevreden over de kwaliteit van me games. Speel op een 60" tv en de blokjes zijn zeer sterk verminderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael Knight schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:26:
Met RGB denk je dan zelfs dat je een nieuwe console hebt... rf werkt op iedere tv, maar was altijd zo wazig, behalve op dat 'kleine crt beeldbuisje op zolder'. op die kleine tv's zag je de ruis niet.

oh de charme! :)
Ik heb sinds kort een scart kabel voor mijn megadrive maar ik vind de beeldkwaliteit nu té goed. (ja dat kan :+ ) , als ik bv sonic speel dan is sonic in plaats van een beetje blurry (AA achtig) nu heel scherp = blokkerig.
Ondanks dat het nu 'pixel perfect' is vind ik het er esthetisch gezien minder mooi uitzien.

Ik overweeg dan ook om de composite kabel weer te gaan gebruiken :P

RF gebruik ik niet, dat geeft echt rukbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Metro2002 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Ik heb sinds kort een scart kabel voor mijn megadrive maar ik vind de beeldkwaliteit nu té goed. (ja dat kan :+ ) , als ik bv sonic speel dan is sonic in plaats van een beetje blurry (AA achtig) nu heel scherp = blokkerig.
Ondanks dat het nu 'pixel perfect' is vind ik het er esthetisch gezien minder mooi uitzien.

Ik overweeg dan ook om de composite kabel weer te gaan gebruiken :P

RF gebruik ik niet, dat geeft echt rukbeeld.
Als je het beeld echt wilt hebben zoals "het hoort", dien je een CRT TV te nemen. Het liefst een Sony PVM of iets dergelijks. Die schijnen het beste CRT beeld te hebben. Het gaat je dan ook een flinke duit kosten!

Voor het gemak kies alsnog voor gamen op mijn LCD, want daar staat al mijn apparatuur al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
hmm....mijn tv heeft maar 1 scart aansluiting via verloopstekker. geen 3 pluggen aansluiting, veel hdmi en 2 vga aansluitingen. Wat zou nu de beste manier zijn een SNES aan te sluiten? :o
Ik zit wat rond te lezen maar mijn opties lijken beperkt. Een gamecube RGB scart ombouwen...en is de weerstanden verwijderen genoeg (beeld word wat lichter, extreem?) of moeten er echt andere weerstanden tussen?
Ik lees idd over die goedkopere RGB kabels over storing e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 13-07-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Frerix schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Als je het beeld echt wilt hebben zoals "het hoort", dien je een CRT TV te nemen. Het liefst een Sony PVM of iets dergelijks. Die schijnen het beste CRT beeld te hebben. Het gaat je dan ook een flinke duit kosten!

Voor het gemak kies alsnog voor gamen op mijn LCD, want daar staat al mijn apparatuur al.
Ik heb alleen maar CRT tv's ;) een JCV, een Sony trinitron en een oude audiosonic (37cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de snug fit box protectors binnengehad voor nes, snes en n64. Voorlopig alleen voor de duurste/zeldzaamste spellen die ik heb, later misschien ook voor de andere spellen. Ik moet zeggen dat spellen met die box protectors er omheen er super uitzien! Ik kan ze iedereen aanraden.

Verder vandaag Gradius 3 voor de snes, Snowboard Kids voor de n64 en Resident Evil 2 voor de ps1 gekocht. Ik kan weer even vooruit. Gradius 3 kostte me uiteindelijk slechts 5 euro op ebay. Een paar dagen geleden zag ik hem nog liggen bij een retroshop voor 30 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:53:
Ik heb vandaag de snug fit box protectors binnengehad voor nes, snes en n64. Voorlopig alleen voor de duurste/zeldzaamste spellen die ik heb, later misschien ook voor de andere spellen. Ik moet zeggen dat spellen met die box protectors er omheen er super uitzien! Ik kan ze iedereen aanraden.
Ik vind ze alleen best wel prijzig die snug fit boxen, heb er zelf hier ook een paar. En ze beschermen inderdaad perfect je games, alleen het lijkt me toch dat het goedkoper te produceren moet zijn? Het is namelijk alleen een stukje (PET) plastic.

Op een Belgisch forum las ik een bericht van de verkoper dat hij er €0,48 (excl btw) per stuk voor moet betalen!

Kent iemand hier niet toevallig iemand die in de platisc spuitgietwerk zit? :D

[ Voor 0% gewijzigd door G-Meister op 13-07-2012 16:43 . Reden: Typo's.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 17:22
Mooie collectie! Keurig uitgestald ook. _/-\o_

Zelf heb ik alleen die oranje Donkey Kong G&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik heb zojuist maar een gamecube scart gemod, 3 weerstandjes vervangen en het is een heel verschil. Je ziet nu wel overal soort blokjes, soort raster. Iets bijgesteld met tv instellingen maar dat blijf je zien, wel jammer. In Mario World bv in de kleuren blokjes, niet mooi glad van kleur.
Iemand een idee hoe dit kan?
Ik heb deze guide gebruikt:
http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/pal-snes-rgb.htm
Mijn kabel had 4 weerstanden, zou het daarmee te maken kunnen hebben of is het zoals het hoort?

[ Voor 53% gewijzigd door Mutatie op 13-07-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Vandaag mijn air mail pakketje ontvangen uit het land van de rijzende zon. Morgen maar eens testen of ik ze kan spelen, Final Fantasy VI gaat denk ik erg lastig worden in het Japans 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/dqptmr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/28wfnk8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2s8rd6s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
G-Meister schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:22:
Vandaag mijn air mail pakketje ontvangen uit het land van de rijzende zon.
Cool. Wat een grappige verpakkingen. Zijn al die spellen daar zo gesealed?

Gisteravond trouwens met een vriend een 'retro game avond' gedaan. Dit waren de beoogde consoles om op te gamen. Ik vind het een mooie opstelling. En nee, het was geen specifieke Nintendo avond. Dus ja, er staat een Megadrive tussen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2je8i2v.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Bootje op 14-07-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Bootje schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:58:
[...]

Cool. Wat een grappige verpakkingen. Zijn al die spellen daar zo gesealed?

Gisteravond trouwens met een vriend een 'retro game avond' gedaan. Dit waren de beoogde consoles om op te gamen. Ik vind het een mooie opstelling. En nee, het was geen specifieke Nintendo avond. Dus ja, er staat een Megadrive tussen. ;)

<KNIP>
Yup, alle spellen zijn zo verpakt :)

Maar wel vet een retro avond, misschien ook maar eens een keer doen. Welke spellen heb je allemaal gespeeld? En is het niet zo, hoe meer consoles aangesloten, hoe sneller je stopt met een spel en naar de volgende gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik begin altijd met de minst populaire consoles, maar draai daar dan de toppers/onbekenden op, die dan toch heel vermakelijk blijken te zijn voor de ongeinteresseerden.

Nou heb ik het geluk dat veel vrienden verdeeld zijn over de consoles. Een hele groep is Nintendo-minded, terwijl anderen echt nog Sega fan zijn en regelmatig games (carts) van me lenen.

ik probeer ook zo'n avond te beperken tot een bepaalde generatie consoles, 8/16/32-64-bit, zodat games ook langer gespeeld worden (en er niet overgeschakeld wordt naar die 'mooiere/nieuwere' games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
We waren nu met z'n tweeën en hebben op de Nes, Snes, Megadrive en N64 gespeeld. De Gamecube is niet aan bod gekomen. Je trekt er inderdaad wel sneller een spel uit doordat er zoveel 'aanbod' is, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Komen er lekker veel spellen voorbij. ;)

We hebben gespeeld:

Nes
- Mario
- World cup

Snes
- the Chaos Enige
- Secret of Mana (heel eventjes met z'n twee voor de 'feeling') :)
- Turtles in Time
- Double Dragon

Megadrive
- Sonic
- Mortal Kombat

N64
- Pokemon Stadium

Pokemon was als laatst aan de beurt en die hadden we nog nooit eerder gespeeld. Was wel lachen, maar het werd al laat dus dat hebben we maar eventjes gedaan. Niet echt mijn ding, maar wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Michael Knight schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:30:
Nou heb ik het geluk dat veel vrienden verdeeld zijn over de consoles. Een hele groep is Nintendo-minded, terwijl anderen echt nog Sega fan zijn en regelmatig games (carts) van me lenen.
Als wij met een groep zijn dan wordt er altijd Fifa gespeeld met 4 man tegelijk. Of we grijpen terug naar Def Jam: Fight for NY op de Gamecbue. Dat is echt hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
G-Meister schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:22:
Vandaag mijn air mail pakketje ontvangen uit het land van de rijzende zon. Morgen maar eens testen of ik ze kan spelen, Final Fantasy VI gaat denk ik erg lastig worden in het Japans 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Owh nice, Front mission en FF VI, Japans lijkt me wel lastig ja :+ :)

Is er iemand die me kan vertellen hoe volgende zit?
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/30ro65y.jpg
Zoals ik eerder zei heb ik voor de SNES een gamecube RGB scartkabel gemod, ipv 3 weerstandjes zaten er 4 in. Ik heb er dus 3 vervangen zoals volgens de guide en ik vraag me af of de pixels/blokjes in de kleur groen op deze foto zo horen met een rgb scart of dat dit op te lossen is :)

Op pin 20 zit dus ook een zelfde weerstand (composite??) moet die ook worden vervangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 14-07-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Mutatie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:22:
[...]

Owh nice, Front mission en FF VI, Japans lijkt me wel lastig ja :+ :)

Is er iemand die me kan vertellen hoe volgende zit?
[afbeelding]
Zoals ik eerder zei heb ik voor de SNES een gamecube RGB scartkabel gemod, ipv 3 weerstandjes zaten er 4 in. Ik heb er dus 3 vervangen zoals volgens de guide en ik vraag me af of de pixels/blokjes in de kleur groen op deze foto zo horen met een rgb scart of dat dit op te lossen is :)

Op pin 20 zit dus ook een zelfde weerstand (composite??) moet die ook worden vervangen?
Ik denk echt dat dit zo hoort. Je speelt op een LCD-tv? Probeer het anders eens met een crt-tv, ik durf te wedden dat je er dan minder van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Dat met die SNES RGB hoort zo. Althans dat heb ik ook met S-video op mijn LCD TV.
Het zal natuurlijk nooit "emulator" puntgaaf beeld zijn. En dat is helemaal moeilijk te behalen op een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Misschien is het te modern voor onze smaak, maar wat is een gebruikelijke prijs voor een PS2, twee controllers, kabels, memorycards en een tiental games? En zonder de games? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

http://www.retrocollect.com/search/collectionstats-2159.html

Weer 10 games aan mijn collectie toegevoegd, waarvan Sailor Moon toch wel de mooiste is :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Bootje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:17:
[...]

Mooie collectie! Keurig uitgestald ook. _/-\o_

Zelf heb ik alleen die oranje Donkey Kong G&W.
Dat is idd de meest voorkomende, maar nog steeds leuk om te hebben nietwaar?

@hierboven: mooie collectie! Speel je ze ook? Of is het alleen verzamelen?

Zo'n retronight als hier verder boven over is gepost wil ik ook al heel lang doen, misschien toch eens gaan organiseren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mauz1978 op 15-07-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Metroid cartridge in zeer goede staat en handleiding binnengekregen voor 7,50 inclusief verzending, ben ik weer even zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HotFix schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:14:
Misschien is het te modern voor onze smaak, maar wat is een gebruikelijke prijs voor een PS2, twee controllers, kabels, memorycards en een tiental games? En zonder de games? :)
Mja, het is nog op de markt, dus niet retro ;)

Zonder de games zo'n 60-75 euro.

Games, tja, ik weet de titels niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Michael Knight schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Mja, het is nog op de markt, dus niet retro ;)

Zonder de games zo'n 60-75 euro.

Games, tja, ik weet de titels niet...
Zonder de games 60-75 euro? Ik zie PS2 slims meestal al voor voor 35-40 euro zonder games.

Mijn indicatie is 35-45 voor de console plus 2 controllers, 60-75 voor console met 10 gemiddelde games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bootje schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:45:
[...]

Als wij met een groep zijn dan wordt er altijd Fifa gespeeld met 4 man tegelijk. Of we grijpen terug naar Def Jam: Fight for NY op de Gamecbue. Dat is echt hilarisch.
Retro-avond bij mij is vaak:

- Mario Bros 3 (NES)
- Michael Owen's World League Soccer (PS1)
- Mario Kart (SNES, N64 en Gamecube)
- GoldenEye (N64)
- Perfect Dark (N64)
- Mashed (Xbox)
- Track and Field (NES)
- Killer Instinct (SNES)
- Unirally (SNES)
- Pilotwings 64 (N64)

etc.

Tijd om er weer eentje te houden binnenkort :)

En @ boven me, losse PS2 (slim) is inderdaad niet meer dan 30/40, das al prijzig. Naar gelang de games tussen de 60 en 90 Euro voor aardig pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ist een slim? Ik ging uit van een phat (wat degelijker) en vooral omdat er meerdere memorycards + 2 controllers bij zitten.

Ik ga uit van nette staat.

Die 40 euro zie ik vooral met crappy consoles. Niet negatief bedoeld trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Scuzi, ik bedoel inderdaad een Slim. Dat is dus de console, een 8mb en 1mb memorycard, twee controllers, en de bijbehorende kabels. Daarvoor zou ik ongeveer 35-45 moeten uitgeven, afhankelijk van de staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ja, zorg wel dat je er een rgb kabel bij hebt.. :)

Die 1 mb memory card is nog voor de PS1 neem ik aan. Dat drukt de prijs ook wel, aangezien je die nieuw nog voor 1 euro bij Saturn kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Heeft er iemand ervaring met de winkel Retro Nintendo Kopen? Ben namelijk opzoek naar een SNES multitap en die verkopen ze daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb er laatst 2x snes controller verlengkabels gekocht.
Snelle verzending. Prima zaak wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Mauz1978 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:28:
[...]Dat is idd de meest voorkomende, maar nog steeds leuk om te hebben nietwaar?
Klopt! Ik ben er heel blij mee. :)
Mauz1978 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:28:
[...]Zo'n retronight als hier verder boven over is gepost wil ik ook al heel lang doen, misschien toch eens gaan organiseren :)
Moet je zeker doen! Al mijn (game)vrienden vinden het in ieder geval epic.
Exorcist schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:42:
[...]
Retro-avond bij mij is vaak:
- Mario Kart (SNES, N64 en Gamecube)
- GoldenEye (N64)
- Perfect Dark (N64)
Helaas heb ik Mariokart niet, maar die komt nog wel en zal dan zeker favoriet worden op zo'n avond. Die andere twee moeten er inderdaad ook wel komen. Voor de shooter fanaten zijn ze in ieder geval must-have. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01-2022
waar kan je voor een goede prijs een goede adapter voor de nes halen ?
die van mij heeft het namelijk begeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
jsper schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:49:
waar kan je voor een goede prijs een goede adapter voor de nes halen ?
die van mij heeft het namelijk begeven :(
Neem eens een kijkje op eBay ;) Volgens mij werkt een adapter van de SNES ook gewoon op de NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01-2022
G-Meister schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:13:
[...]

Neem eens een kijkje op eBay ;) Volgens mij werkt een adapter van de SNES ook gewoon op de NES.
Oke dat wist ik niet (dat die van de snes op de nes past) .
bedankt dus voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Ik had ook begrepen dat de Megadrive/Genesis 1 adapter op veel consoles werkt.
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat hangt er maar net vanaf...de MegaDrive heeft meerdere type adapters. Er zijn mensen die hun NES/SNES door hebben laten branden ermee.

Hetzelfde geldt voor de GameGear. Daar past ook maar 1 type MegaDrive adapter op.

advies: koop een tweedehands nes adapter... voor enkele euro's heb je er al een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Van de week space harrier 2 en quackshot binnengekregen voor de MD. Space harrier vind ik een beetje tegenvallen maar quackshot is wel leuk. Eigenlijk zijn alle disney titels wel goed (behalve fantasia :X ) op de MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quackshot is idd erg goed. Een van de titels waar ik jaloers op was als Snes bezitter. Fantasia vroeger ook maar dat dat zo'n wanproduct is kwam ik pas de afgelopen jaren achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha als nintendo fanboy die langzaam sega ontdekte was ik jaloers op:
- zo'n beetje alle schmups
- de mickey en donald games (castle of illusion leek me zoooo gaaf)
- sonic
- eternal champions
- mk1 met bloed
- de bijna arcade perfect versie van final fight op mega cd
- de bijna arcade perfect versie van mk2 op 32x
- de star wars game op 32x
- virtua racing
- devil crush pinball
- de md versie van contro (hard cops ofzo?)
wsl tons more die ik vergeet

en in de nes/master systeem tijd........de gfx van de master system, die zagen er echt goed uit back then :D

Ook was er CE versie van sf2 eerder op de megadrive dan op snes (iig hier in nl dacht ik :? )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil Crush was ook op de snes dacht ik? Iig wel Jaki Crush, met alle Satanische beeltenissen er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sagat schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:01:
haha als nintendo fanboy die langzaam sega ontdekte was ik jaloers op:
- zo'n beetje alle schmups
- de mickey en donald games (castle of illusion leek me zoooo gaaf)
- sonic
- eternal champions
- mk1 met bloed
- de bijna arcade perfect versie van final fight op mega cd
- de bijna arcade perfect versie van mk2 op 32x
- de star wars game op 32x
- virtua racing
- devil crush pinball
- de md versie van contro (hard cops ofzo?)
wsl tons more die ik vergeet

en in de nes/master systeem tijd........de gfx van de master system, die zagen er echt goed uit back then :D

Ook was er CE versie van sf2 eerder op de megadrive dan op snes (iig hier in nl dacht ik :? )
Talmits Adventure vond ik ook altijd erg leuk, evenals Rolo (?) to the rescue.

MK2 is btw nog verre van Arcade perfect.. Het heeft veel meer geluid (voice) en enkele extra frames, maar ondertussen is de oorspronkelijke muziek nog steeds standaard megadrive geluid en zijn er nog steeds veel missende frames.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de SNES versie prefereer. (algehele feeling)

Gelukkig heb ik MK2 op bijna ieder systeem inclusief pc. Die versie is ook echt 'bijna' arcade perfect. Het staat zelfs op de doos :)

Verder moet ik zeggen dat ik bijnja alle Disney games uit de 16 bit era superleuk vind. The Magical Quest op de super nintendo is echt heel leuk om t espelen. 8-bit disney: ducktales nes, lucky dime caper op master system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mutatie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:48:
Zoekt een RGB kabel voor de SNES
Ik heb dit opgelost door een officiële RGB kabel van de Nintendo Gamecube te kopen, en die te modificeren. De beeldkwaliteit is heel erg goed.

Modificatie : http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/pal-snes-rgb.htm

In grote lijnen komt het er dus op neer dat je 3 elko's van de printplaat moet los solderen, en op die plekken een draadje moet vast solderen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja zoals ik hier vaker gepost heb, zou ik voor de verzameling nog wel een MD (en dan gelijk ook alle uitbreidingen) willen hebben, maar het gewoon zeer lage prio.

vwb mk2
ik denk dat toendertijd de x32 versie wel de beste was die je kon krijgen......misschien jaguar versie? Maar dat baseer ik op wat ik las in de magazines.
Het md geluid is idd iets wat mij vroeger ook stoorde......ik had destijds al een amiga, en de snes heeft ook superieur geluid. Zelfde heb ik ook met pc engine, maar das in feite een 8 bitter....

Ik had zelf de snes versie en was daar al heel tevreden mee. Ik had (stand alone mk) hem voor de x360 gekocht, maar daar kon je geen knoppen instellen. Misschien met de nieuwe collection wel, maar wederom low prio. Heb genoeg andere fighters liggen zowel current als retro die ik nog kan spelen. Ook heb ik de arcade rom gespeeld en die is natuurlijk zo dicht bij arcade perfect as is gets.

@yaki crush
was die niet jap only? Back in the day vond ik dat hele import verhaal toch moeilijk, mijn lokale shop had soms wat andere regio titels, maar die waren dan erg duur.

@platformers
die andere platformers die je noemt ken ik niet/of alleen van naam. zal wel is wat zoeken op youtube.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Sinds ik dit forum heb ontdekt en wederom enthousiast ben geworden over het verzamelen, heb ik dit weekend een ikea vitrinekastlampje geinstalleerd. Zelda staat er heel mooi onder te pronken, maar na de posts gelezen te hebben over vergeelde SNES consoles etc, ben ik een beetje bang of de lamp niet mijn handhelds gaat verzieken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is daglicht niet erger, zijn vitrinelampen juist hiervoor gebouwd, of verkleurt het hierdoor erger? In dat geval zet ik het nooit aan haha...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8168/7596487196_8fc1c4eae1_c.jpg

Pagina: 1 ... 49 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod