Heeft iemand toevallig een batterijklepje voor een GBA over? Degene die ik gisteren op de rommelmarkt heb gekocht mist deze.
Op ebay zijn er genoeg te krijgenBootje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:00:
Heeft iemand toevallig een batterijklepje voor een GBA over? Degene die ik gisteren op de rommelmarkt heb gekocht mist deze.

Misschien een tip voor iemand die deze nog heeft staan? It could mean big bucks!
Verwijderd
Zag bij de Blokker dat ze laatst opeens GBC/GBA games te koop hadden. Prijs: 25 euro voor een gbc spel
Misschien valt er af te dingen? 
Ook specifieke titels, of allerlei generic spul?
Ook specifieke titels, of allerlei generic spul?
Wellicht wegens de nieuwe film die eraan komt?HotFix schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:25:
[afbeelding]
Misschien een tip voor iemand die deze nog heeft staan? It could mean big bucks!
[ Voor 8% gewijzigd door Magic6399 op 11-06-2012 11:05 ]
Top (had ik zelf ook wel kunnen zoeken, maar ik doe geen zaken via ebay). Misschien binnenkort maar eens mee starten dan.
Komt vanwege de nieuwe film die eraan komt. Ik heb vroegah nog dat spel gespeeld in arcade in italië, was echt geweldig.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb nog een europese megadrive muis in mijn collectie (helemaal nieuw in doos, nooit gebruikt). Ik kan alleen niks vinden over de waarde en zeldzaamheid hiervan... Heeft iemand van jullie enig idee? Niet dat ik wil verkopen, maar ik ben gewoon benieuwd
Haha, ik vind het echt een geweldige reclame. Puik verzonnen!Magic6399 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:05:
[...]
Wellicht wegens de nieuwe film die eraan komt?
Voor de oldskool Resident Evil fans:
http://gamemania.nl/Default.aspx?tabid=88&gmgame=12043
In GameMania Leeuwarden kan je Resident Evil 2 voor de GameCube voor slechts €9,98 ophalen.
1 minpuntje: Used Games worden niet verstuurd. Dus je zal echt in de buurt moeten wonen.
Misschien kan iemand er wat mee.
Op eBay vragen ze meestal +-€40 voor Resident Evil 2 (GameCube). En op MP vind je hem ook bijna nooit. Dus je kan het spel best zeldzaam noemen. Ik heb in ieder geval lang moeten wachten voordat ik het spel voor een mooi prijsje kon overnemen van iemand (€20 om precies te zijn).
http://gamemania.nl/Default.aspx?tabid=88&gmgame=12043
In GameMania Leeuwarden kan je Resident Evil 2 voor de GameCube voor slechts €9,98 ophalen.
1 minpuntje: Used Games worden niet verstuurd. Dus je zal echt in de buurt moeten wonen.
Misschien kan iemand er wat mee.
Op eBay vragen ze meestal +-€40 voor Resident Evil 2 (GameCube). En op MP vind je hem ook bijna nooit. Dus je kan het spel best zeldzaam noemen. Ik heb in ieder geval lang moeten wachten voordat ik het spel voor een mooi prijsje kon overnemen van iemand (€20 om precies te zijn).
Ik ben zo'n fan, maar woon helaas aan de andere kant van het land. Heb wel RE2 voor de N64..ook vrij zeldzaam/duur.
Dag mensen. Mijn eerste berichtje in dit topic.
Ik heb vorige week bij de lokale kringloop een CD-i voor €5 gekocht. Er zat echter alleen maar een toetsenbord bij en verder helemaal niks. Snel ff dragons lair gebrand en het spel start normaal op. Het reageert echter op geen enkele toetsaanslag. Is de CD-i nu stuk of werken de games enkel met een gamecontroller?
Het is btw de eerste keer dat ik een CD-i ben tegen gekomen, de bibliotheek van titels schijnt na wat ik vervolgens er over op het internet heb gelezen dramatisch slecht te zijn...
Is dit een apparaat dat het waard is om in te investeren of eerder een gevalletje beter kwijt dan rijk?
Ik heb vorige week bij de lokale kringloop een CD-i voor €5 gekocht. Er zat echter alleen maar een toetsenbord bij en verder helemaal niks. Snel ff dragons lair gebrand en het spel start normaal op. Het reageert echter op geen enkele toetsaanslag. Is de CD-i nu stuk of werken de games enkel met een gamecontroller?
Het is btw de eerste keer dat ik een CD-i ben tegen gekomen, de bibliotheek van titels schijnt na wat ik vervolgens er over op het internet heb gelezen dramatisch slecht te zijn...
Is dit een apparaat dat het waard is om in te investeren of eerder een gevalletje beter kwijt dan rijk?
Verwijderd
Waarschijnlijk ondersteunt de game alleen controllers. Er zijn heel veel verschillende soorten controllers voor de CDi verschenen en veel spellen werken alleen met bepaalde controllers die in de handleiding van het spel staan.NE5Freak schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:59:
Dag mensen. Mijn eerste berichtje in dit topic.
Wat de games betreft; er zijn niet bijster veel goede titels voor de CDi verschenen, maar het verzamelen van spellen voor de CDi kost geen ruk en er zitten heel bijzondere en bizarre spellen tussen. Sommige spellen zijn zo bizar of zo slecht dat je ze gewoon gespeeld moet hebben.
Een paar titels die zeker de moeite waard zijn: Hotel Mario, Zelda The Wand of Gamelon, Link: The Faces of Evil (alle drie lang niet zo slecht als iedereen zegt), Atlantis: The Last Resort, Alien Gate, Lost Eden, The Apprentice, The 7th Guest, Dragon's Lair, Mad Dog McCree, Myst.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 09:16 ]
Verwijderd
Ik wist niet eens dat er een toetsenbord WAS voor de CD-I. Anyway, wat ook handig is om te scoren is een Video cartridge aangezien veel spellen die nodig hebben om te kunnen draaien. Qua controller is er een grote keuze aan hardware maar ik zou voor de megadrive-achtige gaan.
Vergeet niet de ultieme CD-I titel: Plumbers don't wear ties.
CDI wil ik nog steeds hebben, maar lastig te vinden hier in de omgeving
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik ben juist al lange tijd opzoek naar een controller voor de CD-i, ik heb er wel één alleen die is kapot. De batterijen die erin zaten hebben gelekt en schoonmaken heeft helaas ook niet geholpen.
Op Marktplaats vindt je nog weleens wat CD-i spellen en zoals Danny al eerder vertelde deze spellen heb je vaak voor een appel en een ei.
Op Marktplaats vindt je nog weleens wat CD-i spellen en zoals Danny al eerder vertelde deze spellen heb je vaak voor een appel en een ei.
Verwijderd
Lol wist niet dat die voor de CDI was uitgekomen. Ga ik eens achteraan.lanerios schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:38:
Maarre de ultieme CD-I is wel die 'game' met Tatjana
Verwijderd
Volgens mij is die game alleen verschenen voor de 3DO. Ook een leuk systeem om te verzamelen overigens, maar wel een stuk duurder dan de CDi.lanerios schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:38:
Nog een probleem om rekening mee te houden trouwens: de CDi maakt gebruik van een ingebouwd save systeem dat gevoed wordt door een batterijtje. Na verloop van tijd (15-20 jaar) is die batterij echter leeg, waardoor je in games niet meer kunt saven. Die batterij zit vastgesoldeerd op het moederbord van de CDi en het vervangen ervan is heel moeilijk zonder de boel te beschadigen. Online kun je handleidingen vinden die uitleggen hoe het moet.
Een CDi videocartridge is ook handig om te hebben inderdaad, omdat veel spellen die nodig hebben. Dat ding is een beetje vergelijkbaar met de expansion pack voor de N64; sommige spellen zijn alleen met dat ding te spelen. Maar als je Dragon's Lair al gespeeld hebt op je CDi, dan denk ik dat er al een videocartridge in zit, omdat Dragon's Lair een van de spellen is die alleen gespeeld kan worden met videocartridge.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 09:27 ]
Dragons' lair gespeeld hebben is een groot woord. Verder dan de attract mode kwam ik niet
Maar tof dat die module er dan in zit.
Op marktplaats/ebay kan ik eigenlijk geen losse controllers vinden. Zijn er ook universele afstandsbedieningen of alternatieve bedrade controllers die erop werken?
Naja zolang hij niet in de weg ligt kan ik hem wel bewaren. Misschien kom ik er ooit nog wat leuks voor tegen.
PS. als ik er iemand in de buurt van uithuizen of groningen (stad) blij mee kan maken vind ik het ook prima. Ik heb er in deze toestand toch niks aan en om nu naast NES/SNES/N64/MD/PS hier ook nog een collectie voor op te bouwen...
Op marktplaats/ebay kan ik eigenlijk geen losse controllers vinden. Zijn er ook universele afstandsbedieningen of alternatieve bedrade controllers die erop werken?
Naja zolang hij niet in de weg ligt kan ik hem wel bewaren. Misschien kom ik er ooit nog wat leuks voor tegen.
PS. als ik er iemand in de buurt van uithuizen of groningen (stad) blij mee kan maken vind ik het ook prima. Ik heb er in deze toestand toch niks aan en om nu naast NES/SNES/N64/MD/PS hier ook nog een collectie voor op te bouwen...
[ Voor 10% gewijzigd door NESFreak op 12-06-2012 15:59 ]
Wie heeft er een goed idee om een console te kunnen presenteren aan de muur, zonder teveel aan een vitrinekast te moeten denken? Ik heb namelijk 2 SNES'en waarvan ik er één gebruik, maar deze is niet zichtbaar. Nu wil ik de andere (reserve) op een mooie manier aan de muur hangen, dus ik zat te denken aan een klein (zelfbouw) kastje voor aan de muur. Maar ik kan maar geen mooie manier bedenken om dan de SNES in het kastje te presenteren.
Verwijderd
Nog een tip voor CDI. Gun-games zijn het niet echt waard. Ik heb Maddog McCree vooor CDI en alhoewel die er goed uitziet is het mikken en raak schieten extreem lastig, tenminste met de officieele (blauwe) Philips Gun. Denk niet dat dit aan mij ligt want op de Wii ben ik vrij goed in dat spel.
Je hebt bij een Zweeds warenhuis in Nederland een productlijn genaamd "EXPEDIT". In deze lijn zit ook een kastje dat zowel op de grond kan als opgehangen kan worden. Ik denk als je daar iets van een spotje in maakt, je heel mooi je console kan laten uitblinken. Zelf heb ik de grote broer van dit kastje en daar past makkelijk een NES/SNES/N64/PS3 enzovoort in. Nadeel is wel dat dit kastje uit 4 hokjes bestaat, maar stel je kan voor een leuk prijsje ooit eens een NES en een N64 op de kop tikken. Dan kan je een Nintendo generatie showcase makenRobino schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:58:
Wie heeft er een goed idee om een console te kunnen presenteren aan de muur, zonder teveel aan een vitrinekast te moeten denken? Ik heb namelijk 2 SNES'en waarvan ik er één gebruik, maar deze is niet zichtbaar. Nu wil ik de andere (reserve) op een mooie manier aan de muur hangen, dus ik zat te denken aan een klein (zelfbouw) kastje voor aan de muur. Maar ik kan maar geen mooie manier bedenken om dan de SNES in het kastje te presenteren.
Dit is de kast in ieder geval (ook in het wit en berkenpatroon verkrijgbaar):

Ik zag trouwens net ook dat ze speciaal voor deze kastjes ook een lichtlijst hadden (productlijn: DIODER). Bestaat uit 4 lichtstrings, dus perfect voor het uitlichten van je consoles.

Zo dat was wel weer genoeg promotie voor onze Zweedse vrienden
[ Voor 11% gewijzigd door G-Meister op 13-06-2012 14:24 . Reden: Typo ]
Kijk of je ergens een bureauhouder kunt scoren voor een telefoon. Je weet wel, zo'n ding met een zwenkarm. Kun je hem echt schuin uit de muur laten komenRobino schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:58:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit was wel een beetje het idee waar ik aan zat te denken. Alleen vind ik de Expedit-kast dan weer te groot. Kan mij niet voorstellen dat er niet iemand anders hetzelfde idee heeft gehad en iets moois aan de muur heeft hangenG-Meister schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:19:
[...]
Je hebt bij een Zweeds warenhuis in Nederland een productlijn genaamd "EXPEDIT". In deze lijn zit ook een kastje dat zowel op de grond kan als opgehangen kan worden. Ik denk als je daar iets van een spotje in maakt, je heel mooi je console kan laten uitblinken. Zelf heb ik de grote broer van dit kastje en daar past makkelijk een NES/SNES/N64/PS3 enzovoort in. Nadeel is wel dat dit kastje uit 4 hokjes bestaat, maar stel je kan voor een leuk prijsje ooit eens een NES en een N64 op de kop tikken. Dan kan je een Nintendo generatie showcase maken
Dit is de kast in ieder geval (ook in het wit en berkenpatroon verkrijgbaar):
[afbeelding]
Ik zag trouwens net ook dat ze speciaal voor deze kastjes ook een lichtlijst hadden (productlijn: DIODER). Bestaat uit 4 lichtstrings, dus perfect voor het uitlichten van je consoles.
[afbeelding]
Zo dat was wel weer genoeg promotie voor onze Zweedse vrienden
Ik had een paar maanden geleden ook al het zelfde idee. De Expedit kasten + de led lampjes van de ikea. Wat resulteerde in het onderstaande:Robino schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:17:
[...]
Dit was wel een beetje het idee waar ik aan zat te denken. Alleen vind ik de Expedit-kast dan weer te groot. Kan mij niet voorstellen dat er niet iemand anders hetzelfde idee heeft gehad en iets moois aan de muur heeft hangen

Mooie setup, zoiets zou ik ook willen. Maar! wel de cartridges wat netter, vooral onder de SNES 
sorry, vind het zo zonde, ze horen met respect behandeld te worden
Ja, maar dan de europese versie, die in de link die jij plaatste is de amerikaanse of japanse
Dit is hem: http://trlc-sega.devianta...MegaDrive-Mouse-285601267
Enig idee wat dat waard is en hoe zeldzaam het is?
Haha, ik zie inderdaad dat het erg slordig staat. Dit is ook niet de nieuwste setup er is inmiddels van alles bij maar dat stond geen foto van op mijn telefoon.lanerios schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:51:
Mooie setup, zoiets zou ik ook willen. Maar! wel de cartridges wat netter, vooral onder de SNES
Zo'n 30-50 euro denk ik ligt eraan waar je em koopt.GertW schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:12:
[...]
Ja, maar dan de europese versie, die in de link die jij plaatste is de amerikaanse of japanse
Dit is hem: http://trlc-sega.devianta...MegaDrive-Mouse-285601267
Enig idee wat dat waard is en hoe zeldzaam het is?
Zijn bepaalde modellen die die VC ingebouwd hebben en die heb je voor films op Video CD ook nodig dacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:23:
[...]
Volgens mij is die game alleen verschenen voor de 3DO. Ook een leuk systeem om te verzamelen overigens, maar wel een stuk duurder dan de CDi.
Nog een probleem om rekening mee te houden trouwens: de CDi maakt gebruik van een ingebouwd save systeem dat gevoed wordt door een batterijtje. Na verloop van tijd (15-20 jaar) is die batterij echter leeg, waardoor je in games niet meer kunt saven. Die batterij zit vastgesoldeerd op het moederbord van de CDi en het vervangen ervan is heel moeilijk zonder de boel te beschadigen. Online kun je handleidingen vinden die uitleggen hoe het moet.
Een CDi videocartridge is ook handig om te hebben inderdaad, omdat veel spellen die nodig hebben. Dat ding is een beetje vergelijkbaar met de expansion pack voor de N64; sommige spellen zijn alleen met dat ding te spelen. Maar als je Dragon's Lair al gespeeld hebt op je CDi, dan denk ik dat er al een videocartridge in zit, omdat Dragon's Lair een van de spellen is die alleen gespeeld kan worden met videocartridge.
Those you can't see are more present than you'll imagine
Eerlijk gezegd vind ik de Delorean nog het vetst haastHopOnline schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:41:
[...]
Ik had een paar maanden geleden ook al het zelfde idee. De Expedit kasten + de led lampjes van de ikea. Wat resulteerde in het onderstaande:
[afbeelding]
Hahaha, ik gebruik die Expedit ook al een tijd als DVD/Games kasten xD
Maar het ziet er bij mij niet uit, omdat mij gamecollectie (min of meer) verplicht in plastic dozen zit.
Maar het ziet er bij mij niet uit, omdat mij gamecollectie (min of meer) verplicht in plastic dozen zit.
Verwijderd
Hier ook alle games in meubels van de bekende Zweedse meubeltent
Alleen gebruik ik de Billy- en Benno-kasten. Benno's zijn ideaal voor spellen op CD-rom of DVD. In de Billy kunnen met een paar extra planken ongelofelijk veel boxed spellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 22:08 ]
Met natuurlijk wat retro Back to the future Nes spellen bij de Delorean. Wel erg slechte spellen.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik de Delorean nog het vetst haast
Zojuist een RGB scart kabel voor mijn (US-NTSC) Super Nintendo binnen gekregen.
Gelijk enthousiast aangesloten op mijn UE46ES6710. Prachtig beeld! Echt het beste wat je uit een SNES kan halen denk ik. Erg content mee!
Alleen 1 praktische vraag mbt de beeld instelling.
Zodra ik de SNES aanzet (met de RGB scart) gaat hij direct naar het juiste kanaal op mijn TV, EXT kanaal.
Dat is goed! Maar hij default in 16:9 (breedbeeld). De SNES games zijn 4:3 dus wil ik ze daar ook op spelen.
Dus ik verander de instelling naar 4:3. So far so good. Alleen het probleem is dat hij deze instelling niet onthoud... Kan ik dat ergens veranderen? Zo ja waar?
Het is geen ramp verder. Kleine moeite om hem elke keer handmatig op 4:3 te zetten. Maar het zou wel makkelijk zijn als ie het standaard uit zichzelf doet...
Iemand een idee?
Gelijk enthousiast aangesloten op mijn UE46ES6710. Prachtig beeld! Echt het beste wat je uit een SNES kan halen denk ik. Erg content mee!
Alleen 1 praktische vraag mbt de beeld instelling.
Zodra ik de SNES aanzet (met de RGB scart) gaat hij direct naar het juiste kanaal op mijn TV, EXT kanaal.
Dat is goed! Maar hij default in 16:9 (breedbeeld). De SNES games zijn 4:3 dus wil ik ze daar ook op spelen.
Dus ik verander de instelling naar 4:3. So far so good. Alleen het probleem is dat hij deze instelling niet onthoud... Kan ik dat ergens veranderen? Zo ja waar?
Het is geen ramp verder. Kleine moeite om hem elke keer handmatig op 4:3 te zetten. Maar het zou wel makkelijk zijn als ie het standaard uit zichzelf doet...
Iemand een idee?
Dat is een instelling van je TV en zonder informatie over je TV is het moeilijk antwoord geven op je vraag
Haha!G-Meister schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:30:
Dat is een instelling van je TV en zonder informatie over je TV is het moeilijk antwoord geven op je vraag
Wat wil je weten over de TV?
Het is een Samsung 6 serie, type (zoals al vermeld) UE46ES6710.
Je kan pin 8 afplakken van de SCART-kabel, maar waarschijnlijk schakelt 'ie dan ook niet meer automatisch naar het videokanaal.
De spanning op pin 8 geeft aan of het apparaat aan staan en welke beeldverhouding, tussen 5 en 8V is 16:9 en 9.5-12V is 4:3. Waarschijnlijk is de spanning dus niet goed.
De spanning op pin 8 geeft aan of het apparaat aan staan en welke beeldverhouding, tussen 5 en 8V is 16:9 en 9.5-12V is 4:3. Waarschijnlijk is de spanning dus niet goed.
Hmm tja... Dan houden we het maar op zelf schakelen tussen 16:9 en 4:3.Digital-DNA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:41:
Je kan pin 8 afplakken van de SCART-kabel, maar waarschijnlijk schakelt 'ie dan ook niet meer automatisch naar het videokanaal.
Dat de spanning niet helemaal goed zit heeft verder geen nadelige gevolgen voor mijn TV of beeld toch?
Goeie deal gedaan vandaag :d
[ Voor 106% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-06-2012 07:00 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Dat is zeker een mooie deal!
Rest voorraad van een winkel? Het ziet er allemaal nog nieuw uit dus
Rest voorraad van een winkel? Het ziet er allemaal nog nieuw uit dus
Lijkt net op de verkoopbalie van een NEDgame
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb je die Goemons ook meegenomen?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
AllemaalSp33dFr34k schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:51:
Heb je die Goemons ook meegenomen?
Je hebt DM
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
zeer nice!.. en dat ze nog nieuw in doos nog hebben
Waarom is het screenshot weg?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Inderdaad, zien!GZ schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:09:
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Onduidelijke foto, had nog meer games gekocht. Ik zal binnenkort een complete totaal foto maken.GZ schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:09:
Vandaag een SNES boxed op de kop kunnen tikken, met originele boekjes/spelletje/zakjes/ijzerdraadjes voor €20.
Vond het wel een nette deal
Foto is niet van hele beste kwaliteit:
Vond het wel een nette deal
Foto is niet van hele beste kwaliteit:

Zo, zeker netjes aangezien je console (op het oog zo) ook niet echt verkleurd is. Have fun!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Console is inderdaad niet verkleurd, alles is nog helemaal gaaf!
Hij komt mooi in me kast te staan naast me andere boxed SNES. Voor het spelen gebruik ik een verkleurde SNES, vind het zonde om deze te gebruiken
Hij komt mooi in me kast te staan naast me andere boxed SNES. Voor het spelen gebruik ik een verkleurde SNES, vind het zonde om deze te gebruiken
Zoals beloofd, totaal plaatje van mijn aanwinsten van Zaterdag en Vandaag:

1x Paper Mario
5x Zelda - Ocarina of time
2x Mystical ninja 2 - starring Goemon
2x Banjo Tooie
7x SEALED Pokemon yellow
3x SEALED Donkey kong country(GBC)
7x SEALED wave race (GB)
1x SEALED Metroid (NES classic)
3x SEALED Zelda 2 (NES classic)
3x SEALED DR MArio (NES cssic)
2x SEALED MS Pacman
2x SEALED DK King of swing(gba)
1x SEALED Kirby & the amazing mirror(gba)
1x Zelda oracle of ages
1x Kirby nightmare in dreamland
Niet op de foto in mint (niet sealed):
Mortal kombat trilogy N64
Kirby - Crystal shards N64

1x Paper Mario
2x Banjo Tooie
7x SEALED Pokemon yellow
7x SEALED wave race (GB)
2x SEALED MS Pacman
1x Zelda oracle of ages
[ Voor 65% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-06-2012 22:52 ]
Mijn bod voor Pokemon Yellow staat nog steeds, dus als je van gedachte veranderd
Zal je bod in gedachten houdenG-Meister schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:37:
Mijn bod voor Pokemon Yellow staat nog steeds, dus als je van gedachte veranderd
Morgen gaat alles over naar mijn nieuwe apartement, nog een expedit kast nodig voor mijn retro collectie. Foto's volgen nog.
En dit is ook best wel triest

[ Voor 29% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-06-2012 07:58 ]
Ja, dat is inderdaad wel kansloos. Ook echt 18 bijna dezelfde advertenties. Ik snap dat als 'gewone' mensen op marktplaats iets kwijt willen en er geen biedingen komen 2 a 3 keer de advertentie opnieuw plaatsen, maar dit is behoorlijk irritant. Ook nog eens omdat het geen 'echte' particulier is.
Ik vind het sowieso jammer dat de handelaren op Marktplaats veel opkopen, de prijzen opdrijven en er haast geen spelletjes meer te koop zijn op Marktplaats zonder dat je deze bij een handelaar kooptBootje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Ja, dat is inderdaad wel kansloos. Ook echt 18 bijna dezelfde advertenties. Ik snap dat als 'gewone' mensen op marktplaats iets kwijt willen en er geen biedingen komen 2 a 3 keer de advertentie opnieuw plaatsen, maar dit is behoorlijk irritant. Ook nog eens omdat het geen 'echte' particulier is.

Weet iemand nog een goede Retro gaming community / forum naast dit topic? Engels of Nederlands is beide goed. Niet om te handelen maar gewoon om het over de hobby te hebben.
racketboy.com heeft wel een aardig forum. Veeel collector's die hun gigantisch mooie gamerooms and projecten laten zien
Net een veiling zitten volgen op een forum. En daar werd een virtual boy met doos voor 220 euro verkocht. xD
Dit is wel een leuke topic. Zelf ben ik opgegroeid met een NES. Dat was ook mijn eerste console. Ik heb 'm nog met de doos, maar hij werkt niet meer. Ik had wel ergens gelezen dat als je de interne cartridge slot vervangt (niet zo duur online te vinden) dat ie wss wel weer aan de praat komt.
Paar jaar geleden heb ik ook een tweedehands SNES gekocht bij backgames in Leiden voor 30+ euro. Hij is wel best vergeeld, maar werkt wel prima. Daarna natuurlijk ook paar games voor gehaald: Super Mario World, Super Street Fighter II Turbo en TMNT: Turtles in Time. Met een vriend had ik uiteindelijke Mario World in de zomer uitgespeeld. De andere 2 games paar keer met broer gespeeld. Uiteindelijk heb ik geen nieuwe spellen meer voor gekocht, omdat het te dure hobby voor me begon te worden. Ik wou aanvankelijk de klassieke RPGs spelen als Final Fantasy VI, Secret of Mana, Illusion of Gaia en Chrono Trigger, maar deze spellen bleken vrij prijzig op ebay te zijn.
Ben trouwens wel onder de indruk van de collecties die mensen hier tonen, vooral van SNES games in originele verpakking
. Die SNES in originele doos is ook niet verkeerd
.
Paar jaar geleden heb ik ook een tweedehands SNES gekocht bij backgames in Leiden voor 30+ euro. Hij is wel best vergeeld, maar werkt wel prima. Daarna natuurlijk ook paar games voor gehaald: Super Mario World, Super Street Fighter II Turbo en TMNT: Turtles in Time. Met een vriend had ik uiteindelijke Mario World in de zomer uitgespeeld. De andere 2 games paar keer met broer gespeeld. Uiteindelijk heb ik geen nieuwe spellen meer voor gekocht, omdat het te dure hobby voor me begon te worden. Ik wou aanvankelijk de klassieke RPGs spelen als Final Fantasy VI, Secret of Mana, Illusion of Gaia en Chrono Trigger, maar deze spellen bleken vrij prijzig op ebay te zijn.
Ben trouwens wel onder de indruk van de collecties die mensen hier tonen, vooral van SNES games in originele verpakking
Vraagje: Kan ik gewoon elke willekeurige Composiet aansluiting voor de SNES/N64/GC kopen of gaan die niet werken op een PAL console?
In china bestellen scheelt namelijk relatief veel geld.
In china bestellen scheelt namelijk relatief veel geld.
Wil er nog iemand een NES cartridge kopen?
http://www.ebay.com/itm/1...Games&hash=item1c2847a89c
Er is toch ook zo'n goude cartridge? volgens mij is die ongeveer deze prijsrange voor de ''verzamelaars'' niet deze grijze. Maar ik kan het fout hebben.
http://www.ebay.com/itm/1...Games&hash=item1c2847a89c
Er is toch ook zo'n goude cartridge? volgens mij is die ongeveer deze prijsrange voor de ''verzamelaars'' niet deze grijze. Maar ik kan het fout hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door iNFiNiTY- op 19-06-2012 20:11 ]
Heeft er iemand toevallig €10 voor mij? Dan kan ik een bod doen op Nintendo World Championships, kom net €10 te kort
Toch niet normaal wat ze ervoor bieden. Er is nu $18500 geboden en de veiling duurt nog 6 dagen!
EDIT zie nu pas dat dit de Buy Now price is...nog steeds gekke werk!

Toch niet normaal wat ze ervoor bieden. Er is nu $18500 geboden en de veiling duurt nog 6 dagen!
[ Voor 14% gewijzigd door G-Meister op 19-06-2012 20:32 ]
18.000 is echt wel te veel hoor.. Maar goed, er zijn veel verzamelaars welke alleen deze nog missen..
Er is volgens mij nog niet geboden..dat is de vraag prijs.G-Meister schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:31:
Heeft er iemand toevallig €10 voor mij? Dan kan ik een bod doen op Nintendo World Championships, kom net €10 te kort![]()
Er is wel geboden [declined] maar waarschijnlijk ver onder de vraagprijs
[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 19-06-2012 20:43 ]
Vandaag een mooi Nintendo setje binnen gekregen;
-Verkleurde NES met twee controllers, ook verkleurd
-Ducktales
-Dynablaster
-The fantastic adventures of Dizzy
-Mission impossible
-Hammerin Harry
-Super mario bros/duck hunt
-Tale spin
-Jurassic park
-World cup
-Ultimate air combat
-The legend of Zelda
-Super mario bros 3
-Goal!
-Jack Nicklaus
-Marble madness
-Adventures in The magic kingdom
-The flintstones the rescue of dino & hoppy
Vrij wel allemaal met boekje/Nintendo stofhoesje erbij.
Verder zat er nog om de een of andere reden een SNES scope ontvanger bij en ook de de handleiding van een SNES. Ach, nooit verkeerd.
Heb voor dit alles 25 euro betaalt, koopje dus. Weet er trouwens iemand of er nog wat zeldzaams tussen zit? Ben niet zo'n grote kenner op dat gebied namelijk.^^
-Ducktales
-Dynablaster
-Mission impossible
-Hammerin Harry
-Tale spin
-Jurassic park
-World cup
-Ultimate air combat
-The legend of Zelda
-Super mario bros 3
-Goal!
-Jack Nicklaus
-Marble madness
Verder zat er nog om de een of andere reden een SNES scope ontvanger bij en ook de de handleiding van een SNES. Ach, nooit verkeerd.
Heb voor dit alles 25 euro betaalt, koopje dus. Weet er trouwens iemand of er nog wat zeldzaams tussen zit? Ben niet zo'n grote kenner op dat gebied namelijk.^^
[ Voor 0% gewijzigd door Dynaw op 19-06-2012 23:04 . Reden: typo ]
Zijn allemaal goed verkrijgbare spellen, niet al te veel waard, Zelda zit als enige rond de 20.
Voor 25 wel een erg leuke deal, waar gekocht?
Voor 25 wel een erg leuke deal, waar gekocht?
Op Marktplaats moet je echt geluk hebben hoor.
Heb 1 keer 5 boxed games kunnen kopen voor 30 euro incl. Hier zat ook mario kart bij welke dit alleen al wel waard is.
En zojuist een zelda doos en handleiding gekocht zodat die "compleet" is, mis nog wel de map.
Heb 1 keer 5 boxed games kunnen kopen voor 30 euro incl. Hier zat ook mario kart bij welke dit alleen al wel waard is.
En zojuist een zelda doos en handleiding gekocht zodat die "compleet" is, mis nog wel de map.
Dat is een hele mooie deal. En ik ben erg blij om te zien dat er ook nog mensen zijn die op een normale manier retro consoles van de hand doen op Marktplaats. Zo ben ik trouwens ook aan mijn NES gekomen.Chris_L schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:03:
Heb voor dit alles 25 euro betaalt, koopje dus.
Leuk setje. Ze zijn het allemaal net niet qua ''zeldzaam'' wel bijna, Ducktales 2 & The Flintstones: The Surprise at Dinosaur Peak zeker die laatste is erg veel waard voor verzamelaars.Chris_L schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:03:
-Ducktales
-Dynablaster
-Mission impossible
-Hammerin Harry
-Tale spin
-Jurassic park
-World cup
-Ultimate air combat
-The legend of Zelda
-Super mario bros 3
-Goal!
-Jack Nicklaus
-Marble madness
http://www.ebay.com/itm/D...Games&hash=item1e6e3b7c31
Maar voor 25 euro zeker niet verkeerd.
Misschien niet bepaald retro, maar wel consoles en verzameling.
Ik ben op zoek naar een lijst met alle halo games, dus ook verschillende versies en combo's, ook alle special edititions, ik ben tot nu toe op 30 gekomen, maar ik mis er sowieso wat. Ook een bundle copy telt bij mij als een aparte halo game omdat de opdruk anders is.
Ik ben op zoek naar een lijst met alle halo games, dus ook verschillende versies en combo's, ook alle special edititions, ik ben tot nu toe op 30 gekomen, maar ik mis er sowieso wat. Ook een bundle copy telt bij mij als een aparte halo game omdat de opdruk anders is.
Volgens mij is dit spraytje nog niet voorgekomen in het Retro Console topic, verdient wel opgenomen worden in de Topicstart.
Kontakt 60 Contact reiniger van Kontact Chemie.

Contactspray is een zwakke flux, oftewel een vloeistof die roestvorming van metalen afbijt en de resulterende troep veilig afvoert (doordat het een hele lage oppervlaktespanning heeft en dus makkelijk wegvloeit).
Ideaal om je cartridge consoles schoon te maken, voor de spellen en de console zelf. Ik gebruik het zelf aan de lopende band, het is verder handig om bijvoorbeeld computer muizen schoon te maken nadat de batterijen zijn gaan lekken.
Lijkt vooraf een beter alternatief voor bijvoorbeeld "Vervangen NES 72-pins connector (Voor het 'blaas' probleem)"

Contactspray is een zwakke flux, oftewel een vloeistof die roestvorming van metalen afbijt en de resulterende troep veilig afvoert (doordat het een hele lage oppervlaktespanning heeft en dus makkelijk wegvloeit).
Ideaal om je cartridge consoles schoon te maken, voor de spellen en de console zelf. Ik gebruik het zelf aan de lopende band, het is verder handig om bijvoorbeeld computer muizen schoon te maken nadat de batterijen zijn gaan lekken.
Lijkt vooraf een beter alternatief voor bijvoorbeeld "Vervangen NES 72-pins connector (Voor het 'blaas' probleem)"
[ Voor 6% gewijzigd door Lip op 20-06-2012 21:41 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik maakte cartridges schoon met een goede vlakgum. Werkte prima in de goede oude tijd.
Dit is ook om de NES/SNES Master System/Megadrive connector schoon te maken die in de console zelf zit, waar je het spel insteekt. Ik zie dat niet gebeuren met een gum.sebastius schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:38:
Ik maakte cartridges schoon met een goede vlakgum. Werkte prima in de goede oude tijd.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
En het trekt overal in, laat een laagje achter, trekt stof aan...beter gebruik je Tunerspray (ook van Kontakt chemie)Lip schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:34:
Volgens mij is dit spraytje nog niet voorgekomen in het Retro Console topic, verdient wel opgenomen worden in de Topicstart.
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nice,Chris_L schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:03:
-Ducktales
-Dynablaster
-Mission impossible
-Hammerin Harry
-Tale spin
-Jurassic park
-World cup
-Ultimate air combat
-The legend of Zelda
-Super mario bros 3
-Goal!
-Jack Nicklaus
-Marble madness
Ducktales 2 - 25 euro
Flintstones 2 - 200 euro
Mis ik iets, of zie ik nergens de Ducktales 2 en Flintstones 2? 
Had zelf Ducktales 2, helaas in het Frans. Chip & Dales 2 had ik ook.
Volgens mij is de PAL versie van Flintstones 2 nog meer waard dan de NTSC.
Had zelf Ducktales 2, helaas in het Frans. Chip & Dales 2 had ik ook.
Volgens mij is de PAL versie van Flintstones 2 nog meer waard dan de NTSC.
[ Voor 53% gewijzigd door DLX op 21-06-2012 08:30 ]
The Legend Will Never Die
@Goudsbs, nee je hebt helemaal gelijk 
Er staat toch echt Ducktales en The Flintstones The Rescue of Dino and Hoppy.
De waarde volgens Pricecharting is;
The Flintstones The Rescue of Dino and Hoppy: $8,91
Duck Tales: $10,97
Dat de spellen wat waard zijn is altijd leuk, maar ik waardeer (persoonlijk) een spel eerder als de gameplay leuk is
Er staat toch echt Ducktales en The Flintstones The Rescue of Dino and Hoppy.
De waarde volgens Pricecharting is;
The Flintstones The Rescue of Dino and Hoppy: $8,91
Duck Tales: $10,97
Dat de spellen wat waard zijn is altijd leuk, maar ik waardeer (persoonlijk) een spel eerder als de gameplay leuk is
Ik wou al zeggen...
The Flintstones The Rescue Of Dino and Hoppy is niet zeldzaam, Suprise At Dinosaur Peak wel ($600-$700).
De PAL versie van Ducktales 2 is ook niet echt zeldzaam, de NTSC versie echter wel
The Flintstones The Rescue Of Dino and Hoppy is niet zeldzaam, Suprise At Dinosaur Peak wel ($600-$700).
De PAL versie van Ducktales 2 is ook niet echt zeldzaam, de NTSC versie echter wel
Zo, binnenkort komt er een pakketje binnen voor de Gamecube. Crazy Taxi, Fire Emblem, Pikmin, Lost Kingdom, Mario Party 7 en Luigi's Mansion. 3,- per stuk!
Ik ben van plan om mijn PS2 collectie weer aan te gaan vullen, heb in de loop der jaren helaas veel spellen verkocht/geruild waar ik nu ontzettend spijt van heb (MGS:Subsistence en Shadow of the Collosus). Dus binnenkort mijn PS2 maar eens ophalen bij mijn ouders en een mooi plekje geven in mijn eigen stekje. Ik heb zojuist al wel even gekeken welke spellen ik nog heb, en gelukkig heb ik een hoop nog wel bewaard.
En bij het doorspitten kwam ik ook nog mijn GBA SP NES (incl doos, boekjes, en bonnetje) tegen, waarvan ik dacht dat ik hem jaren geleden verkocht had. Ik heb de afgelopen jaren af en toe eens op mijn oude GBA (die eerste zonder backlight) gespeeld maar dat speelt toch niet helemaal relaxed. Dus ik ben blij nu
En bij het doorspitten kwam ik ook nog mijn GBA SP NES (incl doos, boekjes, en bonnetje) tegen, waarvan ik dacht dat ik hem jaren geleden verkocht had. Ik heb de afgelopen jaren af en toe eens op mijn oude GBA (die eerste zonder backlight) gespeeld maar dat speelt toch niet helemaal relaxed. Dus ik ben blij nu
Heb zojuist deze AV-switch binnengekregen.
Werkt echt prima! Geen extra stroom nodig en switch moeiteloos tussen consoles. Ideale oplossing met een aansluitingentekort.
Werkt echt prima! Geen extra stroom nodig en switch moeiteloos tussen consoles. Ideale oplossing met een aansluitingentekort.
Erg handig! (ik gebruik zelf meestal de emulators op m'n xbox1 of ps3) voor nes,snes, n64,megadrive,gameboy etc. dat vind ik een stuk handiger dan alles ''aan te sluiten'' en het is goed speelbaar op groot beeld zo. Verder bewaar al mijn retro consoles mooi in de kast.Preau schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:28:
Handig! Ik heb dezePreau schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:28:
My middle finger salutes you.
Kan je wat zeggen over de kwaliteit t.o.v. het direct aansluiten? Ziet er top uit namelijk!Preau schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:28:
Ik heb even vergeleken met een GameCube en een NES en kan geen kwaliteitsverschil zien. Het ziet er identiek uit.HotFix schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:38:
[...]
Kan je wat zeggen over de kwaliteit t.o.v. het direct aansluiten? Ziet er top uit namelijk!
Ik heb hem ook vooral genomen omdat het niet een lelijk ding is maar eigenlijk gewoon tussen de rest van je apparaten kan staan zonder dat hij er uit springt. En de acht aansluitingen is natuurlijk ook lekker veel.
Voor ongeveer 30 euro dus het geld meer dan waard.
Weet hier nog iemand waar je vervangende analoge sticks kunt krijgen voor de Nintendo 64 controllers voor een redelijke prijs? Ik dacht dat het een tijdje terug hier ergens in het topic stond, maar ik kon het helaas niet meer vinden
.
Ik weet niet wat je redelijk vindt maar deze vindt ik wel redlijkalex3305 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:42:
Weet hier nog iemand waar je vervangende analoge sticks kunt krijgen voor de Nintendo 64 controllers voor een redelijke prijs? Ik dacht dat het een tijdje terug hier ergens in het topic stond, maar ik kon het helaas niet meer vinden.
Of als je iets meer geld overhebt voor sticks die er hetzelfde uitzien als de originele:Humma Kavula schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Ik weet niet wat je redelijk vindt maar deze vindt ik wel redlijk
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_0&hash=item19d07ef736
Wat heb je er voor neergelegd? Ik gok een schijntje.AyeAyeCaptain! schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:49:
Zoals beloofd, totaal plaatje van mijn aanwinsten van Zaterdag en Vandaag:
[afbeelding]
1x Paper Mario
2x Banjo Tooie
7x SEALED Pokemon yellow
7x SEALED wave race (GB)
2x SEALED MS Pacman
1x Zelda oracle of ages
Héél netjes!
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Hier zijn ze goedkoper, http://www.videogameworld.nl/c-632591/n64-accessoires/.Humma Kavula schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Die site zocht ik ook. Had ik ook wel gevonden, maar niet in de juiste categorie gekeken. In ieder geval bedankt voor de hulp! Op de enige sites waar ik ze namelijk vond waren ze rond de 20 euro, en inclusief de rest van de controller rond de 23 euro...Humma Kavula schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Maar goed, de laatste dagen ben ik bezig met de Nintendo 64 op de pc, maar wel met mijn officiële controllers. Aangezien mijn Nintendo 64 zelf niet meer 100% werkt is dit een redelijk goed alternatief. Alleen laten mijn joysticks het compleet afweten. In mijn atomic blue controller is er niet meer vooruit of achteruit te lopen, die absolute waarden worden niet meer gepikt. In mijn gele controller werkt het wel, maar niet zoals het hoort. En dan heb ik ook nog een onofficiële controller van innovation (oid) maar die is jumpy

Helaas allemaal niet zo mooi als de meeste hier, maar plezier hebben is ook een grote factor
Verwijderd
Misschien een goed alternatief maar ik weet niet of er een dergelijke adapter bestaat maar is er niet van een Gamecube->N64 controller adapter?
Omdat ik hier nog een vergeelde SNES heb liggen en het zonde vind om hem zo te laten zou ik hem weer "wit" willen krijgen. Na een korte zoekactie op het wereldwijde web kwam ik het recept "Retrobright" tegen.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met retrobright? Ik lees namelijk zowel goede als slechte verhalen op het internet.
De meeste ingrediënten zijn makkelijk te koop via eBay maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als je het ook gewoon in de winkel kan halen
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met retrobright? Ik lees namelijk zowel goede als slechte verhalen op het internet.
De meeste ingrediënten zijn makkelijk te koop via eBay maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als je het ook gewoon in de winkel kan halen
Vandaag nog bij de kringloopwinkel gescoord: Worms Armageddon, Tony Hawk Pro Skater 2 en Mario 64. De eerste twee voor 3,50, de laatste voor 2,50. Not bad!
Ik heb gelezen dat dat allemaal larie is, en gewoon aan het plastic ligt. Er zijn verschillende types gebruikt en de een wordt geel en de andere is betere kwaliteit en die wordt dat niet.(iets in die geestG-Meister schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:48:
Omdat ik hier nog een vergeelde SNES heb liggen en het zonde vind om hem zo te laten zou ik hem weer "wit" willen krijgen. Na een korte zoekactie op het wereldwijde web kwam ik het recept "Retrobright" tegen.
Ik heb gelukkig! vanaf release nog!! een SNES die niet geel wordt/is terwijl ik toen ik hem gebruikte gewoon erbij rookte (geldt ook voor mijn NES)

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod