PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Ik ben ook heel benieuwd, vooral omdat ik dat gokte n.a.v. een wazige foto met enkel een balie..!Tanuki schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:13:
[...]
Héél netjes!Komen ze nou echt van Nedgame vandaan? Ik zou dan alle niet-tearstrips toch even goed nakijken. Maar buiten dat:
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Hier iemand die het met zijn oude mac heeft gedaanG-Meister schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:48:
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met retrobright? Ik lees namelijk zowel goede als slechte verhalen op het internet.
De meeste ingrediënten zijn makkelijk te koop via eBay maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als je het ook gewoon in de winkel kan halen
[ Voor 7% gewijzigd door G-Meister op 22-06-2012 22:34 . Reden: Kromme zin ]
Iemand hier met een idee van hoeveel die guide waard is?
Op eBay staat hij voor €100
[ Voor 13% gewijzigd door painkill op 22-06-2012 22:51 ]
En rf is inderdaad niet bedoeld voor HDTV
Ja die heb ik maar met de RGB kabel(s)-ik heb er 2- krijg ik geen beeld. Beide Snes werken wel!painkill schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:37:
Heb je wel de originele kabels er bij?
Er komt wel een signaal door (het beeld van de tv verspringt erg kort) maar voor de rest niets.
Uberhaupt SD materiaal is niet bedoeld voor HDTV.painkill schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:37:
Heb je wel de originele kabels er bij?
Ik heb gisteren toevallig mijn CRT televisie weer neergezet voor mijn megadrive en atari. Ik ben intussen al heel wat euro's lichter aan allerlei upscalers en converters maar niks doet echt wat het beloofd, namelijk van SD materiaal (en dan voornamelijk 240p signaal) een fatsoenlijk 480p of HD formaat maken.
Het beste resultaat had ik nog met en VGA box van könig maar daar zagen blauw en geel er gestreept uit (jailbars).
Het probleem van SD materiaal op een HD scherm is domweg dat er altijd geschaald moet worden naar de resolutie van het scherm en dat kost naast tijd (lag) ook kwaliteit.
Voor SD materiaal moet je gewoon géén HD scherm hebben.
Hopelijk blijven mijn beeldbuizen het nog héeeeeeeeeel lang doen.

Wat voor een RGB kabels heb je, scart?Ekfad schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 08:16:
[...]
Ja die heb ik maar met de RGB kabel(s)-ik heb er 2- krijg ik geen beeld. Beide Snes werken wel!
Er komt wel een signaal door (het beeld van de tv verspringt erg kort) maar voor de rest niets.
[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 23-06-2012 09:25 ]
Ik heb jammer genoeg geen CRT meer. De scart kabel is de originele die erbij geleverd werd (gelijkaardig aan de N64 en cube versie, de andere scartkabel is een full rgb kabel. beiden werken niet op mijn lcdMetro2002 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:24:
[...]
[...]
Wat voor een RGB kabels heb je, scart?
Ik liep zelf ook tegen dit probleem aan, uiteindelijk besloten om een crt te kopen. Dat had ik veel eerder moeten doen, het beeld is er zoveel rustiger en mooier (voller) op bij deze consoles!Ekfad schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:46:
[...]
Ik heb jammer genoeg geen CRT meer. De scart kabel is de originele die erbij geleverd werd (gelijkaardig aan de N64 en cube versie, de andere scartkabel is een full rgb kabel. beiden werken niet op mijn lcd
My middle finger salutes you.
Op zich wel raar dat het niet werkt via scartEkfad schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:46:
[...]
Ik heb jammer genoeg geen CRT meer. De scart kabel is de originele die erbij geleverd werd (gelijkaardig aan de N64 en cube versie, de andere scartkabel is een full rgb kabel. beiden werken niet op mijn lcd

Mijn ouders hebben nog een grote Trinitron op de slaapkamer staan (zo`n 73 cm). Ik heb al aangeboden die gratis te vervangen voor een leuke LCD.. snapten ze niet..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Op zolder hebben we ook nog zo'n grote koelkast staan van 82CM dacht ik, maar die is iets te groot om telkens mee te zeulen ^^
@Ekfad, zoals Barktus al aangeeft heb je voor €10 al een CRT TV. Vaak kan je ze zelfs gewoon gratis ophalen omdat mensen van die dingen af willen
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hier ook een Trinitron van redelijke grote! Gekocht via Markplaats, ging het geheel ophalen: Ja de tuner werkt nog helemaal prima hoor! Oke, maare die ga ik niet gebruiken dus had niets uitgemaakt. En die man: WhuttMichael Knight schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:30:
Exact om die reden heb ik nog enkele oude crt`tjes staan op zolder. Die gaan NO WAY het huis uit... zijn kleine Sony Trinitron buisjes, nog erg mooi beeld dus.
Mijn ouders hebben nog een grote Trinitron op de slaapkamer staan (zo`n 73 cm). Ik heb al aangeboden die gratis te vervangen voor een leuke LCD.. snapten ze niet..

My middle finger salutes you.
Het is een Megadrive I, met 7 spellen:
- Sonic the Hedgehog
- The revenge of Shinobi
- Home Alone
- Mega Games 1
- Mortal Kombat
- Taz-Mania
- World of Illusion starring Mickey Mouse and Donald Duck
Setje is met 2 controllers en de originele bekabeling en heeft €30 euro gekost. De apparatuur verkeert in erg goede staat, werkt en de games zijn allemaal met doosje en ook met boekje (op één na). Ik snap nu wel dat Megadrive games veel vaker doosje + boekje er nog bij hebben (in tegenstelling tot NES/SNES games). Veel beter te bewaren in die plastic doosjes.
In één doosje zaten zelfs nog kladjes met wachtwoorden van de vorige (eerste) eigenaar.
En uiteraard een foto van de set:

Bij de Megadrive hoort natuurlijk sowieso Sonic. Die moest er wel bij zitten. En Mortal Kombat I komt ook goed uit, want II en III heb ik al voor de SNES.Metro2002 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:53:
Tenminste ook nog een beetje goede games zo te zien. En je hebt het goede type MD opgepikt, de type 1. (véél beter geluid dan de MD2)
Dat van dat geluid wist ik niet. Goed om te 'horen'.
Ik kan mijn tv ook instellen op native resolutie (vandaar ook de frustratie). Een crt wordt erg moeilijk, mijn vriendin wil enkel nog "stijlvolle" dingen in huis.MsG schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:02:
Ik heb dan het liefst een LCD die net als bij een computer ook ingesteld kan worden op niet-schalen. Dan is het wellicht wel wat klein, maar wel gewoon native resolutie. Upscaling is zo vies lelijk.
Zelf heb ik vandaag 2 Tekken spellen binnen gekregen. Afgelopen week ook Tekken Tag Tournament 2 We Are Tekken edition besteld, dus ik ben nu bezig mijn Tekken collectie compleet te maken.

Apparaat zelf is in erg goede staat. Net als de controllers. De doosjes hebben her en der inderdaad wat van die overgebleven sticker lijmresten zitten. Dat moet er wel goed af te halen zijn. Van maar één doosje is het bovenste 'ophang lipje' er af. Dus in prima staat klopt, thanks!G-Meister schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:02:
@Bootje: Spellen en console zien er nog netjes uit! Wat je wel vaak bij de Sega MD spellen hebt, is dat het doosje beschadigd is of het zit vol geplakt met stickers... Maar alles ziet er nog netjes uit
Tekken blijft toch ook wel een mooie game trouwens. Vanwaar de interesse om die collectie compleet te maken?
Vroeger ontzettend veel Tekken 3 gespeeld op de PS One, daarna Tekken Tag Tournament grijs gespeeld op de PS2 en Tekken 6 op de PS3. Al vond ik Tekken 6 wel een stuk minder leuk, toch leek het mij leuk om de hele collectie Tekken te hebben. Heb ook alle delen van Call of Duty (vooral CoD2 MP blijft een pareltje!!!), Uncharted, Killzone en nog wat andere franchise.
Spellen uit een franchise die ik echt leuk vind of vroeger veel heb gespeeld, wil ik gewoon helemaal compleet hebben
[ Voor 7% gewijzigd door G-Meister op 23-06-2012 14:30 ]

Vandaag binnen gekomen:
Super Mario 31 cm met toad van Bandai
Super Mario RPG Legend Of The Seven Stars Player's Guide.
Beide wil ik wel kwijt mocht er een liefhebber voor zijn
Ps. Players guide moet ik nog even schoonmaken en een manier verzinnen om de "bocht" eruit te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door painkill op 23-06-2012 19:34 ]
Vandaag bij de kringloop:
Streets of rage 2 - compleet megadrive
Toki going ape spit - compleet megadrive
Gameboy advance clear blue
vette games :d
[ Voor 27% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-06-2012 22:01 ]
Het retro virus is dus overgeslagen Boot? Uitkijken hoor, ik spreek uit ervaring, kan je een hoop geld gaan kosten
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nee hoor, het virus heb ik altijd al gehad. Alleen een hele tijd niets mee gedaan. Van de week een oud familie filmpje bij mijn ouders gezien en daar was ik al bezig op de gameboy.theforce81 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:53:
Het retro virus is dus overgeslagen Boot? Uitkijken hoor, ik spreek uit ervaring, kan je een hoop geld gaan kosten
De spellen die erbij zaten:
- Mario Kart
- Donkey Country
- Wario's Woods
- Super Soccer
Echter de SNES was erg vies + er zat nogal een grote sticker op, dus helemaal uit elkaar gehaald en rustig schoon gemaakt. Ook was klepje waar de controller in moeten vergeeld, dus die heb ik direct vervangen aangezien ik die nog had liggen. Zie hier het resultaat (eerste foto is de foto van de advertentie, die trouwens nog op MP staat).
Voor:

Na:

(de eject button is niet vies, komt door de lichtval
Net ook voor het eerst Mario Kart gedaan op de SNES, ik vind hem leuker dan de N64 versie
Deze dingen heten Snug Fit en zijn te koop bij RetroGameFreak.comHopOnline schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:21:
Ik heb al even gezocht op ebay en Google maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik zoek namelijk doorzichte plastic hoesjes die je om nes, snes, n64 etc spellen kunt doen zodat ze in betere staat blijven. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Kijk die bedoel ik, op zo'n naam was ik alleen nooit gekomen om te zoeken.G-Meister schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:38:
[...]
Deze dingen heten Snug Fit en zijn te koop bij RetroGameFreak.com

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Das wel een leuke koop! Zeker met DKC en SMKG-Meister schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:09:
Vandaag voor een prikkie (€25) een SNES kunnen overnemen + 4 spellen en een Nintendo Scope. Toevallig kwam ik hem tegen op Marktplaats en was hier ongeveer 15 minuten vandaan, dus die kans laat ik niet liggen
- Mario Kart
- Donkey Country
- Wario's Woods
- Super Soccer
Echter de SNES was erg vies + er zat nogal een grote sticker op, dus helemaal uit elkaar gehaald en rustig schoon gemaakt. Ook was klepje waar de controller in moeten vergeeld, dus die heb ik direct vervangen aangezien ik die nog had liggen. Zie hier het resultaat (eerste foto is de foto van de advertentie, die trouwens nog op MP staat).
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
(de eject button is niet vies, komt door de lichtval)
Net ook voor het eerst Mario Kart gedaan op de SNES, ik vind hem leuker dan de N64 versie
Gekocht, nog tips hoe ik die stickers van de cartridges af krijg?
Is best wel een zeldzaam spel wat er onder zit, dus ik wil het niet kapot maken..
Uiteraard geen steekvlam gebruiken en ook niet te lang verwarmen
Is een Fohn dan niet beter?G-Meister schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:56:
Misschien voorzichtig verwarmen met een aansteker? Daarmee wordt de lijm laag warm en dan krijg je hem er makkelijk af. Ik haal op deze manier eigenlijk altijd de stickers van mijn spellen eraf.
Uiteraard geen steekvlam gebruiken en ook niet te lang verwarmen
Zou dat warm genoeg worden? Je kan het altijd eerst met een föhn proberen natuurlijk.
Ik kan het wel testen met een game welke toch niet veel waard is, even een sticker erop en gaan
Heb de set trouwens voor een erg goede prijs kunnen krijgen
Met betrekking tot het vervormen, als je het rustig en secuur doet dan zou het perfect moeten lukken.
Hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald als ik zou brutaal mag zijn?
En met de XBMC skin ziet het er nog goed uit ook.
Weet iemand misschien nog waar je een doorzichtige case kan krijgen, of die nog te krijgen zijn? Ik heb een vriend van me hem laten spuiten in het zilver ''''ja dat komt wel goed, ik doe het dagelijks bla la'''' Mja.
[ Voor 36% gewijzigd door iNFiNiTY- op 25-06-2012 17:17 ]
Ik gebruik hem nog bijna dagelijks als media center! Laatst wat aangepongeld met de ps3 als media center (i.c.m. ps3 media server) toch van een koude kermis thuisgekomen omdat de subtitles helaas niet ondersteund werden. En niets werkt echt super....iNFiNiTY- schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:10:
Zijn er nog mensen hier die de Xbox1 als media center nog gebruiken? Ik heb de mijne pas weer aangesloten, blijft wel erg leuk en handig!
En met de XBMC skin ziet het er nog goed uit ook.
Weet iemand misschien nog waar je een doorzichtige case kan krijgen, of die nog te krijgen zijn? Ik heb een vriend van me hem laten spuiten in het zilver ''''ja dat komt wel goed, ik doe het dagelijks bla la'''' Mja.
Maar ik loop er persoonlijk steeds meer tegenaan dat bijna alles in formaten op internet te vinden is die de xbox1 niet meer ondersteund resultaat is een grijs vasthangend beeld ..helaas. Met de 360 is het helemaal omslachtig...
Ik heb laatst een xbox met een doorzichtige case erbij gekocht gewoon voor de lol. Die ik dus ook niet ga ombouwen maar puur voor games. Via marktplaats... 25 euro voor een nette met 2 bijpassende S controllers + grote trustmaster flightstick en 5 games, vond het wel een goede deal. Ik vind de xbox 1 ook wel een leuke console.
Geen mintPreau schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:48:
Voor degene die geld over hebben: http://www.ebay.com/itm/U...m3f190fd664#ht_662wt_1163

Nee inderdaad, vraag me af waarom deze zo duur is, seal is op meerdere plaatsen open.
Nu geef ik sowieso niets om mint/sealed dus misschien zie ik uberhaupt de meerwaarde er niet van.
Ik heb daar geen last van bij de PS3 die speelt alles wat ik hem geef (draai wel 3.55 KMEAW /Multiman/ Showtime)CrystalViriS schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:51:
[...]
Ik gebruik hem nog bijna dagelijks als media center! Laatst wat aangepongeld met de ps3 als media center (i.c.m. ps3 media server) toch van een koude kermis thuisgekomen omdat de subtitles helaas niet ondersteund werden. En niets werkt echt super....
Maar ik loop er persoonlijk steeds meer tegenaan dat bijna alles in formaten op internet te vinden is die de xbox1 niet meer ondersteund resultaat is een grijs vasthangend beeld ..helaas. Met de 360 is het helemaal omslachtig...
Ik heb laatst een xbox met een doorzichtige case erbij gekocht gewoon voor de lol. Die ik dus ook niet ga ombouwen maar puur voor games. Via marktplaats... 25 euro voor een nette met 2 bijpassende S controllers + grote trustmaster flightstick en 5 games, vond het wel een goede deal. Ik vind de xbox 1 ook wel een leuke console.
Zit de ontvanger van de Scope er ook bij? Heel vaak wordt er een Scope bij een SNES aangeboden, als je die dan thuis krijgt zit de ontvanger er niet bij. Waardeloos.G-Meister schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:09:
Vandaag voor een prikkie (€25) een SNES kunnen overnemen + 4 spellen en een Nintendo Scope. Toevallig kwam ik hem tegen op Marktplaats en was hier ongeveer 15 minuten vandaan, dus die kans laat ik niet liggen
- Mario Kart
- Donkey Country
- Wario's Woods
- Super Soccer
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
(de eject button is niet vies, komt door de lichtval)
Dus altijd goed informeren!
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
De ontvanger zit er ook bijWahloh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:31:
[...]
Zit de ontvanger van de Scope er ook bij? Heel vaak wordt er een Scope bij een SNES aangeboden, als je die dan thuis krijgt zit de ontvanger er niet bij. Waardeloos.
Dus altijd goed informeren!
Kryptex heeft daar een aantal games laten graden.AyeAyeCaptain! schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:32:
Iemand ervaring met het laten graden van hun sealed games via VGA?
Hoezo, wil je nog meer dan €120 gaan vragen voor Goemon 2?AyeAyeCaptain! schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:32:
Iemand ervaring met het laten graden van hun sealed games via VGA?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
8 en 9 september ben ik in Cambridge, op de grootste ZX Spectrum show sinds jaren:
http://www.spectrum30.org.uk
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=39157
Ik neem mn ZX Spectrum laserharp mee.
Er zijn allerlei interessante events gepland voor de twee dagen.
Meer info in de bovenste link.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Sp33dFr34k schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:06:
[...]
Hoezo, wil je nog meer dan €120 gaan vragen voor Goemon 2?

[ Voor 50% gewijzigd door Zakkenwasser op 25-06-2012 22:41 ]
Ik was eerlijk gezegd niet bekend met ZX Spectrum laserharp, maar na het zien van een filmpje moet ik zeggen dat het er wel cool uit zietbverstee schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:13:
Dit hoort hier toch ook thuis:
8 en 9 september ben ik in Cambridge, op de grootste ZX Spectrum show sinds jaren:
http://www.spectrum30.org.uk
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=39157
Ik neem mn ZX Spectrum laserharp mee.
Er zijn allerlei interessante events gepland voor de twee dagen.
Meer info in de bovenste link.
Heb jij ook een filmpje van jouw lasersharp? En is het echt programmeer werk of is het een applicatie op de ZX?
Ben benieuwd, ziet er namelijk erg leuk uit!
------
@AyeAyeCaptain! & Sp33dFr34k, (RETRO) FLAMEWARE
------
Ook direct even een kleine update over mijn Retrobright experiment. Vandaag stad en land afgezocht naar waterstofperoxide 10% maar helaas niemand kon me daaraan helpen. Ik heb vanavond daarom maar waterstofperoxide gekocht op 30% basis en gedemineraliseerd water zodat ik zelf een 10% basis kan maken.
Daarnaast heb ik ook al het volgende gekocht:
- Oxy (in de aanbieding bij de Wibra, ze hadden ook nog verkeerd geprijsd dus kostte me wel 45 eurocent
)
- UV lamp (via Marktplaats een gezicht bruiner met een UV 3 straling kunnen kopen voor €7,50).
- 120ml Glycerine (gekocht bij dezelfde webshop als de waterstofperoxide en gedemineraliseerd water)
Ik hou jullie op de hoogte!
[ Voor 38% gewijzigd door G-Meister op 25-06-2012 22:33 ]
Gr0wLiThE schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:00:
[...]
Kryptex heeft daar een aantal games laten graden.

Ik weet niet in hoeverre het nou nut heeft om een Sega game bij een Nintendo console aan te bieden.Nikolas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:39:
Hopelijk ben ik niet nummer 8942 die dit hier vraagt: maar wat vinden jullie een redelijke prijs voor een niet-vergeelde NES of SNES (incl. kabels + 2 controllers) en één game zoals Mario of Sonic?
Ja, dat ging even mis inderdaad. Al bestaat Sonic 4 blijkbaar wel voor de SNES of het moet een mock-up zijn.Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:24:
[...]
Ik weet niet in hoeverre het nou nut heeft om een Sega game bij een Nintendo console aan te bieden.
Verwijderd
Er is een Sonic 'game' voor de Snes maar dat is een hack van Speedy Gonzalez. Wat dan wel weer leuk is, is dat je ipv Speedy's vriendjes die in kooitjes zitten je Mario's moet redden die in kooitjes zitten. (En in een vaag spaans accent 'Mario!' roepen wanneer je ze redt.Nikolas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:30:
[...]
Ja, dat ging even mis inderdaad. Al bestaat Sonic 4 blijkbaar wel voor de SNES of het moet een mock-up zijn.
Persoonlijk vind ik zo'n setje 20/30 euro waard, maar als ik op internet kijk dan staan ze zo voor het 2 a 3 voudige te koop. Als ik kijk op marktplaats/webshops dan trek ik er sowieso 30% vanaf. De prijzen zijn gewoon erg doorgeslagen. Het lijkt de huizenmarkt wel van 10 jaar terug.Nikolas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:39:
Hopelijk ben ik niet nummer 8942 die dit hier vraagt: maar wat vinden jullie een redelijke prijs voor een niet-vergeelde NES of SNES (incl. kabels + 2 controllers) en één game zoals Mario of Sonic?
35 euro heb je het wel.Nikolas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:39:
Hopelijk ben ik niet nummer 8942 die dit hier vraagt: maar wat vinden jullie een redelijke prijs voor een niet-vergeelde NES of SNES (incl. kabels + 2 controllers) en één game zoals Mario of Sonic? Ik zou graag proberen op 2dehands-sites een ruil te bekomen voor een Logitech Anywhere Mouse MX, maar heb geen idee of dat realistisch is, vooral omdat de vraagprijzen zo lijken te verschillen en er soms behoorlijk hard geboden wordt op de retroconsoles.
Heb namelijk nog een flinke verzameling op te ruimen maar wil er niet al te veel tijd aan kwijt zijn (en het ook niet voor een habbekrats weg doen).
Maar je kan het eventueel toch proberen op Marktplaats? Advertentie is zo gemaakt en stel de verkoop gaat niet zoals verwacht kan je het alsnog proberen op eBay.
Zelf had ik ook wat retro spellen te koop, via Marktplaats ging dat niet heel snel. Toen heb ik een post gemaakt op een ander forum (Fok!) en daar heb ik toch wat dingen kunnen verkopen
[ Voor 18% gewijzigd door Magic6399 op 26-06-2012 13:11 ]
Dat die dingen er trouwens nog hangen...
Gisteravond maar eens grondig schoongemaakt. Ben blij met het resultaat! Nergens yellowed en nu ook helemaal schoon. Ook de pin connector grondig schoongemaakt.
Tevens heb ik de "beveiliging" verwijderd zodat ik eventueel ook NTSC JAP games erin kan stoppen.
Hier wat foto's:

Ben er zelf ook erg content mee.
En meeste games zijn wel iets goedkoper.
Plus draaien de NTSC games op 60Hz, geen zwarte balken boven en onder, en de games spelen sneller, zoals ze eigenlijk gemaakt zijn door de developers.
Heb er ook een goede RGB scart bij besteld in de US. Wat een verschil!!
Ben nu een beetje mijn PAL collectie om aan het zetten naar NTSC.
Volgende project is de controllers cleanen.
Verschil in snelheid merk ik persoonlijk niet zo hoor. Meer een "verkoop praatje".
Maar de zwarte randen/balken boven en beneden merk je wel meteen. Toch een stukje meer beeld.
Dat vind ik wel prettig spelen!
En de pal snes doet ook mooi RGB
Moest je willen investeren in je beeldkwaliteit kan ik je deze pagina erg aanraden! Een scaler doet wonderen imo
Frag_Zero
Bovendien vond ik het erg leuk om naast mijn PAL snes ook een US NTSC snes te hebben.
Kon via Ebay bovenstaande SNES kopen, die nergens yellowed is. Dus maar gedaan.
RGB op mijn PAL snes kan idd ook. Alleen de laatste kabel die ik heb besteld werkte niet goed!
En ja... Dit was een PAL RGB scart voor de SNES. Zo werd deze ook verkocht.
Heb de kabel nog liggen maar gebruik hem niet. Had ook een gedeeltelijke refund kregen van de ebay verkoper omdat ie niet werkt. Wat erg netjes was!
Thanks voor de link! Ga de site eens checken.
[ Voor 4% gewijzigd door WRT54G op 26-06-2012 17:30 ]
Ik heb zelf leren solderen om oa een SNES 50/60hz mod te kunnen installeren.Marcel_EA schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:30:
Ik ken de mod. Ben zelf alleen niet zo van het solderen.
Bovendien vond ik het erg leuk om naast mijn PAL snes ook een US NTSC snes te hebben.
Kon via Ebay bovenstaande SNES kopen, die nergens yellowed is. Dus maar gedaan.![]()
RGB op mijn PAL snes kan idd ook. Alleen de laatste kabel die ik heb besteld werkte niet goed!
Heb de kabel nog liggen maar gebruik hem niet. Had ook een gedeeltelijke refund kregen van de ebay verkoper omdat ie niet werkt. Wat erg netjes was!
Heb er ongelooflijk veel plezier van.
Heb je trouwens Retrobright of iets dergelijks gebruikt voor het verwijderen van de gele tint? Of was ie zonder dergelijke vergeling?
Nu heb ik mij suf gegoogled maar dat schijnt een algemeen probleem te zijn en ik lees ook dat de pal versie niet te modden is, althans geen chip mod. ( niet daar ik daar op zit te wachten maar goed )
Heeft iemand hier ervaring met een nintendo 64 op een flatscreen? Helpt bijvoorbeeld deze component kabel?
Alvast dank!
( ja ik heb er nu een crt naast maar dat is niet ideaal )
Weet je wat zo'n ding kost? Dat moet toch goedkoper kunnen?alex3305 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:12:
Nee, dat zal niet gaan werken denk ik zo. Daarnaast is het signaal wat de N64 uitstuurt toch interlaced in plaats van progressief - wat jij wilt. Misschien dat je toch naar een deinterlacer kunt kijken zoals in de link hierboven wordt aangehaald?
Ik heb hem nu via tulp stekkers aangesloten en heb geen s-video op mijn tv..
Het beeld is nu zo dat je van die vage strepen er af en toe door krijgt en het is onscherp. Is het uberhaupt niet scherper te krijgen dan?
Op somige site's lees ik dat ze weerstandjes in de kabel solderen maar volgens mij werkt dat alleen in combo met de mod s-video.
Wel heb ik deze mod gevonden voor PAL maar daar loopt het verder dood...

http://www.mmmonkey.co.uk...c_nintendo_64_rgb_new.htm
http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/pal-snes-rgb.htm[b][message=38485628,noline]
wss het probleem.
Zelf wel wat problemen gehad met slechte RGB kabels, van die dunne ebay gevallen zijn onvoldoende shielded. Brom in geluid - checkbox patroon in grote vlakken.
Gebruik nu eentje zelfgemaakt uit 2 composietkabels maar ga een gamecube RGB kabel verbouwen tot Snes compatible!
Frag_Zero
Ieder zijn smaak. Ik vind de US snes wel mooi. Heeft wel wat in mijn ogen.
Maar goed, smaken verschillen!
@Frerix
Hij was gelukkig al grijs. Hij was alleen een beetje vies. Wat vieze plekjes. Die heb ik met schoonmaak alcohol schoongemaakt. Evenals de pin connector.
@Frag_Zero
Geluid was prima met de kabel en de kabel zelf ziet er wel degelijk uit.
Maar het beeld zag er niet uit. Veel strepen en onduidelijkheden.
De kabel die ik voor mijn US snes heb gekocht, was weliswaar wat duurder maar deze is idd grounded en van zeer goede kwaliteit. Deze geeft ook echt een prachtig beeld!
Dit is hem: http://www.ebay.nl/itm/ws...iewItem&item=200712343102
Ekfad schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:46:
[...]
Even mijzelf ook quotenHumma Kavula schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:49:
[...]
Weet je wat zo'n ding kost? Dat moet toch goedkoper kunnen?
Ik heb hem nu via tulp stekkers aangesloten en heb geen s-video op mijn tv..
Het beeld is nu zo dat je van die vage strepen er af en toe door krijgt en het is onscherp. Is het uberhaupt niet scherper te krijgen dan?
Op somige site's lees ik dat ze weerstandjes in de kabel solderen maar volgens mij werkt dat alleen in combo met de mod s-video.
Wel heb ik deze mod gevonden voor PAL maar daar loopt het verder dood...
Heb het probleem opgelost door er eenvoudige scart switchbox tussen te proppen. Nu heb ik perfect beeld van mijn PAL SNes én NTSC SNes (wel even ingangsbron op tv aanpassen natuurlijk). Als ik straks verlof heb en op mijn zoontje van een paar weken oud moet passen eens kijken om alles op te knappen. (NTSC Nes gekregen en die is redelijk vuil!)
Dan ook even kijken of ik zo de beeldkwaliteit van mijn Nes en Mega drive kan verbeteren.
Heb je een linkje van zo'n switchbox en werkt dat dan wel voor de nintendo 64 aangezien die geen RGB aansturing heeft en de SNES uit mijn hoofd wel.Heb het probleem opgelost door er eenvoudige scart switchbox tussen te proppen. Nu heb ik perfect beeld van mijn PAL SNes én NTSC SNes (wel even ingangsbron op tv aanpassen natuurlijk). Als ik straks verlof heb en op mijn zoontje van een paar weken oud moet passen eens kijken om alles op te knappen. (NTSC Nes gekregen en die is redelijk vuil!)
Zo iets bijvoorbeeldHumma Kavula schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:33:
[...]
Heb je een linkje van zo'n switchbox en werkt dat dan wel voor de nintendo 64 aangezien die geen RGB aansturing heeft en de SNES uit mijn hoofd wel.
http://www.amazon.co.uk/S...TF8&qid=1340830627&sr=8-1
Wat de N64 betreft, ik laat het weten zodra ik mijn N64 binnen heb.
Super Bomberman 5 staat al op mijn lijstje.
Hammerin' Harry!!Marcel_EA schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:40:
Wat zijn nou echt must have Super Famicom games, die ook nog eens gespeeld kunnen worden door iemand die geen woord Japans spreekt of leest?![]()
Super Bomberman 5 staat al op mijn lijstje.
Verwijderd
Mee eens
Maar een imo nog grotere aanrader is Ganbare Goemon 2. Mooie graphics, leuke humor, geweldige soundtrack en mode 7 boss fights.
Zijn ze een beetje goed te begrijpen zonder enige kennis van de Japanse taal?
Verwijderd
Goemon 2 zit wel wat tekst in zoals bij winkeltjes, sauna's ed wanneer je bijv kan kiezen voor klein bad, middel bad en groot bad maar dat kan je aflezen aan de prijzen die er naast staan.
Enige keer dat je vast kan komen te zitten is wanneer je in een dorpje niet langs een paar wachters komt waarna je een paspoort moet kopen. Dat is een houten tablet wat je in het winkeltje naast de wachters kan kopen.
Donald Duck Mahou no Boushi is ook een aardige platformer. (Heb ik vorig jaar zelfs in Tokyo kunnen kopen voor een paar euro
Als de Magical Quest serie leuk vindt dan zou ik ook het derde deel kopen, die Japan-only was voor de Snes maar wel erg leuk is aangezien je met zn 2en simultaan kan spelen en je in dit deel ook als Donald kan spelen, die daadwerkelijk anders speelt dan Mickey.
Super Bomberman 4 is ook erg leuk, al weet ik niet of die SFC-only is. Alle Bombermans op de Snes zijn natuurlijk leuk.
Als je van Lemmings houdt kan Mario & Wario ook nog wel eens leuk zijn.
Ik ga ebay maar eens afstruinen.
Begin
Een paar maanden/jaar geleden las ik voor het eerst over het goedje "retrobright", door gebruik van dit spul zou je vergeelde console weer geen blinken in de originele glorie. Omdat ik toen nog niet echt aan het verzamelen was heb ik hier nooit aandacht aan besteed, tot vorige week. Ik heb/had nog een vergeelde SNES staan en het leek mij leuk om eens te kijken of retrobright echt werkt. In dit topic vroeg ik of iemand ervaring had en van Heatonme kreeg ik deze link. Een Tweaker had zijn Mac al eens behandeld met retrobright, het voordeel was dat er ook een recept bij stond dus die kon ik gewoon volgen.
De speurtocht
Voor retrobright heb je een aantal spullen nodig:
- Waterstofperoxide
- Glycerine
- Bindmiddel (maizena)
- Oxy
- UV licht
Glycerine heb ik gekocht bij dezelfde webshop als de waterstofperoxide en het gedemineraliseerd water. De maizena komt gewoon uit de supermarkt.
Via mijn moeder heb ik nog wat potjes/spuitjes/handschoenen kunnen krijgen die ze gebruiken in het ziekenhuis dus dan kon ik makkelijk alles afmeten

Eindelijk we kunnen beginnen!
Nu ik alle benodigde spullen had kon ik gaan beginnen met het verdunnen van de waterstofperoxide. Via internet had ik de formule gevonden hoe je kon berekenen wat de verhoudingen waren.
Begin concentratie = 30%
Eindhoeveelheid = 100 ml
Eind concentratie = 10 %
Eindhoeveelheid gedeeld door begin concentratie
100 : 30 = 3,33
Eind concentratie x deling hierboven:
10 x 3,33 = 33,33
67,77ml gedemineraliseerd water en 33,33ml waterstofperoxide.
Ik had nu 100ml waterstofperoxide op een 10% basis waardoor ik het recept van Sprite_tm kon volgen. Het recept is als volgt:
- 100ml waterstofperoxide 10%
- 1tl glycerine
- 3tl (niet-afgestreken) maizena

Deze massa heb ik op de SNES gesmeerd met een klein kwastje en onder de UV lamp neergelegd. Ik had trouwens een klein kastje gemaakt van vuren latjes en een gipsplaat dat ik nog had liggen. Hierdoor kon de UV lamp naar beneden schijnen en werd het licht weerkaats op de witte panelen (mijn buurman vroeg al of ik plantjes ging kweken

Na 2 sessies van 1u heb ik de SNES er weer onderuit gehaald en tot mijn verbazing.....was er niets gebeurd

Omdat ik twijfelde of mijn waterstofperoxide wel goed verdund was, heb ik het een keer geprobeerd met 30% in plaats van 10%. Wederom onder de lamp gezet en na 2u weer eruit gehaald. En toen...was er weer niets gebeurd
Toen maar eens op internet gaan zoeken wat nu precies de bedoeling is van de Oxy die je moet toevoegen. Het blijkt nu dat de Oxy gaat reageren met de UV licht waardoor er een chemische reactie wordt veroorzaakt wat weer ervoor zorgt dat het gele weggaat. Aan mijn UV licht kon het niet liggen ook aan de andere ingrediënten kon het niet liggen, dus het moest wel aan de Oxy liggen.
Ik had eerlijk gezegd geen zin om zo'n dure pot Vanish Oxy te kopen, dus heb ik even aan mijn buurvrouw gevraagd of zij toevallig zo'n potje had. De echte Vanish had ze niet maar wel de Oxy van de AH. Toen heb ik het hele proces herhaald alleen dit keer met de Oxy van de AH.
De SNES (en intussen ook de kapjes van de SNES scope ontvanger) hebben toen 1u onder de UV lamp gelegen en dit keer was er wel een verkleuring te zien! Het was nog niet veel maar de vergeling werd al minder, oftewel de Oxy van de Wibra reageert niet op UV licht.
Aangezien het intussen al rond 22:30 was had ik geen zin meer om nog een test te doen.

Volgens de KNMI zou de UV straling vandaag 8 zijn, dus vanmorgen al direct een goedje gemaakt en erop gesmeerd. Helaas bleef de zon weg, dus heeft de SNES van half9 tot 10u onder de UV lamp gelegen. Daarna nog een half uurtje in de inmiddels aangekomen zon gelegen. Het spul was bijna uitgedroogd dus de SNES en afgespoten met de tuinslang / drooggemaakt met keukenpapier. En daarna weer in de zon gelegd met een nieuwe versie van retrobright, hij heeft liggen bakken tot 12:30 en is daarna weer gewassen.

Om 13:00 nogmaals de SNES in de zon gelegd met wederom een nieuwe versie van retrobright omdat de zon wegging heeft hij daarna nog onder de UV lamp gelegen (tot 15:00).
Na het wassen en drogen van de SNES heb ik alles weer in elkaar gezet omdat ik zag geen veranderingen meer zag.
Er is nog steeds kleur verschil vergeleken met een niet verkleurde SNES. Het kan zijn dat hij toch nog langer in de UV licht moet blijven liggen, maar aangezien dit een test is was ik tevreden. Ook de kapjes van de SNES scope zijn bijna weer de originele kleur, helaas zijn er wel vlekken ontstaan op sommige punten. En ook heb ik met de tuinslang het labeltje eraf gespoten, maar dat is weer te plakken

Helaas heb ik geen begin foto's van de SNES scope kapjes, maar deze waren nog geler dan de kappen van de SNES!

Al met al kan ik zeggen dat retrobright dus echt werkt. Wel moet je ontzettend veel geduld hebben en vooral voorzichtig zijn. Ik had namelijk even geen handschoenen aan en heel me handen waren ineens wit uitgeslagen

Met betrekking tot het recept, ik heb als basis gebruik gemaakt van het recept van Sprite_tm. Maar inmiddels gebruik ik een andere samenstellen:
- 60ml waterstofperoxide 30% (voldoende voor een SNES en SNES scope)
- 2tl maizena
- 1tl glycerine
Nog wat kleine tips:
- Heb je wat op je handen gekregen en slaat het wit uit? Leg je hand dat even in een badje met soda dan is het er zo vanaf. Zeep en schoonmaak alcohol helpt namelijk niet
- Gebruik handschoenen en een veiligheidsbril. Ik kreeg tijdens het roeren een druppeltje in me oog, gelijk onder de kraan gehouden dus geen schade opgelopen. Maar ik las dat je er blind van kon worden, maarja ik kan soms eigenwijs zijn

Ik hoop dat jullie wat aan dit bericht hebben, mocht je vragen hebben stel ze gerust. Ik wil vast mijn excuses maken voor eventuele schrijffouten
En ook goed om te horen dat het ook wel werkt. Had mijn bedenkingen erbij...
Vind het persoonlijk wel een hoop gedoe en heb laatst, naast mijn vergeelde (pal) snes, een grijze (pal) snes in doos gekocht voor 40 euro. Deze heeft totaal geen verkleuring. Maar goed, daar heb ik gewoon geluk mee gehad.
Heb zelf ook 2 niet verkleurde SNES'en (wat is het meervoud van SNES?) in doos, maar was gewoon benieuwd of het echt zou werkenMarcel_EA schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:48:
Leuk om te lezen zeg!
En ook goed om te horen dat het ook wel werkt. Had mijn bedenkingen erbij...
Vind het persoonlijk wel een hoop gedoe en heb laatst, naast mijn vergeelde (pal) snes, een grijze (pal) snes in doos gekocht voor 40 euro. Deze heeft totaal geen verkleuring. Maar goed, daar heb ik gewoon geluk mee gehad.
Is idd wel een leuk project hoor! En leuk dat het werkt.
Zelf heb ik van de week mijn US snes helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Controllers zijn het volgende projectje.
Ben zelf midden in het proces van al mijn consoles helemaal uit elkaar halen en dan schoonmaken maar dit is toch wel de volgende stap
Waterstofperoxide 30% €9,95
Glycerine €3,59
Maizena €0,49
UV lamp €7,50
Gedemineraliseerd water €0,99
Oxy (Wibra zooi) €0,45
Verzendkosten €1,95
Held, mooi geworden zeg en bedankt voor je verslag, hier zal menigeen nog wat aan hebben
Wat je al niet kan bereiken met wat huisvlijt.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod