Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:59:
[...]

Ik ken Mobygames niet als database, alleen maar van het opzoeken.

Tsja, voordelen? Het zoekt vrij makkelijk, het is overzichtelijk, plaatjes worden automatisch gedownload (covers e.d.), het is een lokaal programma, goede exportmogelijkheden.
Het klinkt inderdaad wel wat uitgebreider dan mobygames. Dat is puur een lijst. Eventueel kun je de staat etc. wel toevoegen, maar voor covers etc. moet je doorklikken naar de betreffende game.
Maar ik heb niet genoeg games om de kosten voor een apart programma te verantwoorden aan mezelf, dan vul ik van dat geld liever die lijst nog wat aan :+

Edit: is er trouwens iemand die weet waar je (goedkoop) gameboy doosjes kunt kopen? Ik heb een paar losse cartridges + boekje, maar helaas het doosje niet meer. Of zijn daar geen winkels (eventueel op ebay) voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Orian op 13-04-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verbaast me dat er best nog wel wat Watch & Game Nintendo devices op marktplaats staan, had ik niet verwacht van een apparaat uit 82.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom ruimte tekort voor mijn PS1 games. Kasten zijn vol, toch maar 's kijken wat ik nu moet gaan doen :+

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/20120413_163344k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/20120413_163344k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/20120413_163409k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/20120413_163421k.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 13-04-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
champion16 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:17:
Mijn turbographx van gaveaktie.nl heb ik binnen. Mijn mond viel open :p. Zit nog netjes in doos.
Mmmz, heb ik dan toch een koopje gemist... Heb je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27
beatle schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 06:21:
[...]

Mmmz, heb ik dan toch een koopje gemist... Heb je foto's?
Ik plaats morgen een paar foto´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:48:
Ik kom ruimte tekort voor mijn PS1 games. Kasten zijn vol, toch maar 's kijken wat ik nu moet gaan doen :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij ook al...
Ik ga in mijn vakantie een paar planken aan de muur bevestigen zodat ik mijn verzameling wat beter kan uitstallen.
Zouden er eigenlijk verzamelaars zijn waarbij het echt zo ernstig is dat het uitpuilt tot de vloer?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:13:
[...]

Jij ook al...
Ik ga in mijn vakantie een paar planken aan de muur bevestigen zodat ik mijn verzameling wat beter kan uitstallen.
Zouden er eigenlijk verzamelaars zijn waarbij het echt zo ernstig is dat het uitpuilt tot de vloer?
*steekt hand op*

En niet alleen op de vloer, maar ook in de woonkamer, in de berging, op mijn slaapkamer, overal. :o

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik ben ook wel een beetje schuldig aan opkopen van een partij en later doorverkopen voor winst. Zo heb ik in 2003 een Super NES boxed, Super Scope boxed en 90 (!) boxed complete games gekocht voor 250 euro bij elkaar. En daar zaten echt niet de minste titels bij, Zelda, MegaMan X, Castlevania 4 en 5, hele rits complete Konami games, Secret of Mana en ga zo maar door.

Een klein deel van die verzameling heb ik nog steeds, maar het overgrote deel toch de deur uit gedaan ivm geldgebrek.

Andere vraag, wat kost een leuke Sega Saturn (Euro) tegenwoordig? Kan op marktplaats en dat sort sites niet veel vinden.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Vandaag gescoord: Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/33u7pky.jpg

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:43
Iemand een truukje om rook uit karton/kaarten te krijgen?

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
leech1984 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:44:
Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar wellicht dat deze methoden helpen?

[ Voor 44% gewijzigd door Orian op 15-04-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
GZ schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:11:
Andere vraag, wat kost een leuke Sega Saturn (Euro) tegenwoordig? Kan op marktplaats en dat sort sites niet veel vinden.
Gameshops vragen rond de 70-80 euro, maar van een simpele marktplaatsverkoper kun je hem meestal al score voor 40-50 euro. Ik zelf had een boxed Sega Saturn model 2 voor 50 euro van iemand overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Frerix schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:19:
[...]

Gameshops vragen rond de 70-80 euro, maar van een simpele marktplaatsverkoper kun je hem meestal al score voor 40-50 euro. Ik zelf had een boxed Sega Saturn model 2 voor 50 euro van iemand overgenomen.
Inderdaad, 50 euro is zo een beetje de standaardprijs. Op zich niet heel duur als je kijkt naar het aantal advertenties dat je vindt waarin een Saturn wordt aangeboden, want dat zijn er een stuk minder dan bijvoorbeeld voor een SNES.

Overigens ben ik niet echt een groot fan van de Saturn. Er schijnen wel wat goede titels te zijn, maar om die zo goed te vinden moet je volgens mij ook wel echt hardcore fan van die franchise zijn of van de Saturn zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb m'n oude Nintendo 64 gevonden op zolder :D
Ik dacht dat ik 'm jaren terug had weggegeven aan de buren, maar dat was gelukkig niet zo :)
Mét Pokemon stadium, Mario Kart, Forsaken, Pilot Wings etc. :)
Hier een overzicht van mijn groeiende, kleine, collectie:
https://imgur.com/a/LOssJ#0

Zoals eerder gezegd mist er een hoop, dat staat op een andere kamer gestald, dus niet zo netjes uitgesteld. O.a. een boxed Sega Saturn, Boxed C64, VIC20, VideoPac etc.
GameCube op de foto is defect (werkende staat onder de TV), evenals de Xbox360.

Laatst overigens weer een paar dingen gekocht op eBay. Echt jammer hoe mensen hun artikelen soms omschrijven; 'Zo goed als nieuw'.... Komt 't eindelijk aan, heeft er een of andere grapjas in het boekje zitten KNIPPEN en is de sticker half van de cartridge af... Zo'n ongein maakt het verzamelen opeens een stuk minder leuk.
Sagat schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:50:
Buiten de logische opties (mp, ebay & retroshops) heb ik eigenlijk geen tips voor je. Maar probeer de vraag te stellen op het drakenslag forum. Wellicht dat iemand je daar kan helpen?
Bedankt voor je reply.

Ik heb nu een verloopstekkertje besteld waarmee je Playstation controllers kunt aansluiten op je Xbox.
Ik heb namelijkw el al zo'n arcade/fightstick voor de PS1 liggen, dus als die het ook doet op de Xbox met dat verloopstekkertje ben ik happy :)
Sowieso zijn controllers voor de Playstation op de een of andere manier goedkoper dan voor de Xbox, geen idee waarom...

[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 15-04-2012 17:57 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Gisteren voor de snes gekocht bij de kringloop

Secret of mana,
Super widget
Zelda 1
voor 35euro totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Zakkenwasser op 15-04-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Hmm, misschien een dealtje kunnen strikken: Megaman 1, 3 en 4 cart only voor de NES voor €60,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
lolmodus

Vuur erbij, dan komt de rook er vanzelf uit... Wel heiligschennis!

/lolmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:05
Je zult de geur wel bedoelen?

Ik hoor altijd dat gemalen koffie goed geurtjes opneemt, misschien dat dat wat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
danielkraak schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:23:
[...]

Inderdaad, 50 euro is zo een beetje de standaardprijs. Op zich niet heel duur als je kijkt naar het aantal advertenties dat je vindt waarin een Saturn wordt aangeboden, want dat zijn er een stuk minder dan bijvoorbeeld voor een SNES.

Overigens ben ik niet echt een groot fan van de Saturn. Er schijnen wel wat goede titels te zijn, maar om die zo goed te vinden moet je volgens mij ook wel echt hardcore fan van die franchise zijn of van de Saturn zelf.
Saturn was veel populairder in Japan dan in het Westen, daarom is de verhouding (goede) spellen in het Japans en Engels scheef. Veel goede Japanse spellen, weinig daarvan in het Westen verschenen.

Saturn is overigens ideaal voor moderne shmups en fighters. Ik heb hem gehaald voor de shmups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Excuses! Het was inderdaad vanwege de rookgeur!

Baking Soda gaan we eens proberen... Het is echt een vieze, muffe geur die er in zit...

Ik ben op dit moment ook bezig met het her-inrichten van mijn gameroom.
Ik zal eens proberen om een foto te maken van hoe het er op dit moment bijstaat!

Foto's staan: hier

[ Voor 15% gewijzigd door leech1984 op 15-04-2012 22:37 . Reden: Foto's toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Febreze anders proberen tegen de geurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
sebastius schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:16:
Febreze anders proberen tegen de geurtjes?
Dan maskeer je volgens mij de geur alleen maar.
De geur moet er uitgetrokken worden als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Volgens mij moet je gewoon wachten, na verloop van tijd wordt de geur vanzelf minder. Persoonlijk vind ik het behoorlijk risicovol om met vocht/chemische middelen karton te gaan behandelen.

Hier inmiddels ook de TurboGrafx binnen in goede conditie, hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadjefotos.nl/foto.php?fm=2&id=9eebe52ea542290fa1e96292880d7fbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Was dat van die dagaanbieding?

Ongelooflijk, ik moest echt 3x kijken of het echt was. In deze tijden nog een nieuwe Turbo Grafx o_0
It blows my mind

En ik vind het echt jammer dat ik die gemist heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Frerix schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:05:
[...]

_/-\o_ Die game is zo ontiegelijk goed! Samen met de Phoenix Wright serie de beste text-adventure games voor de DS. Punt uit.
Helemaal mee eens.
Om even verder te gaan in de oude RPG discussie..
Ik vind het altijd interessant om te horen van mensen die laaiend enthousiast zijn over een game. Ik wil dan altijd weten waarom het spel zo goed is en wat er zo gigantisch goed aan is. Neem bijvoorbeeld Chrono Trigger.

Je hoort er al jaren goede dingen over. Toen ik nog niet echt serieus aan het retro-gamen was enkele jaren geleden startte ik het spel op een emulator. Eerst lachen om de graphics en mij direct storen aan de intro en het spel na 5 minuten uitzetten. Pff, dat is toch geen goed spel, echt saai en kan dus echt niet opboksen tegen hedendaagse games.
Tja, ik zal hem dan nog een kans geven. Heb hem zowel op de NES als op de PSX. Probleem is dat ik nog zo ontzettend veel moet spelen, dat ik gewoon niet meer weet waar ik moet beginnen.

Mijn 2e Turbografx is ook binnen van gaveaktie.nl. Eindelijk de doos erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.loermans9/turbografx_klein.jpg

Hierboven zei iemand dat de plakband al heel oud was en dat klopt :) Mooi vergeeld, dus ik ben heel benieuwd waar deze gelegen hebben

Nog even over game collectorz, het handige hier van is, dat er een mobiele app is waar ik al mijn games in 1 oogopslag kan zien of ik die al heb. Mijn geheugen laat me soms flink in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
'k Kon het niet laten, toch maar eentje gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2013-04-12%2019%2031%2059%20%28Small%29.jpg

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben op zoek naar een doos van een SNES. Gemiddelde prijzen liggen rond de 60/80 Euro, heb verder geen interesse in nog een SNES, maar probeer maar 's een losse doos te vinden. Saturn idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel misschien heb ik de doos van mijn saturn nog. Helaas kan ik dat niet op korte termijn uitzoeken. Maar als ik em vind zal ik het hier wel posten voor de liefhebbers. Shit altijd bewaard omdat ik het leuk vond maar in de praktijk doe ik er niets mee, dus dan maak ik er liever iemand anders mee blij.
Hoef er ook niets voor terug, misschien een rondleiding door de collectie van degene die em krijgt :)

Heb wellicht nog meer, maar heeft weinig zin omdat te posten voordat ik het 'beschikbaar' heb.

Het gaat jullie toch alleen om de buiten doos he? De binnenkant is wellicht niet bewaard gebleven en de console zelf zal (uiteraard?) niet weggaan (at this point in my life :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij gaat het idd alleen om de buitendoos, puur voor het gezicht zeg maar :)

Ik hou me in ieder geval aanbevolen :+

http://computer-software....Zdzw%3D%3D&fta_ind=6&fs=1

Een Yaroze voor 125, best netjes of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Exorcist schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:48:
Mij gaat het idd alleen om de buitendoos, puur voor het gezicht zeg maar :)

Ik hou me in ieder geval aanbevolen :+

http://computer-software....Zdzw%3D%3D&fta_ind=6&fs=1

Een Yaroze voor 125, best netjes of niet?
Die gast verkoopt nog wel meer mooie dingetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
leech1984 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:02:
[...]

Die gast verkoopt nog wel meer mooie dingetjes!
Voor flinke prijzen ook! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Tanuki schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:29:
[...]

Voor flinke prijzen ook! :o
Een verzamelaar die opruimt... Die weet natuurlijk de waarde en gaat er iets bovenzitten zodat hij nog iets meer terugkrijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ebay.nl/itm/RG...19cf8ff09a#ht_4172wt_1396

Is dit wat? Ik heb alleen maar Megadrives met een antennekabel, en die wil ik echt niet. Kan gek genoeg op Marktplaats weinig SCART kabels vinden voor de MD. Stuurt dat ding RGB uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
DCFreak schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:08:
[...]

Volgens mij moet je gewoon wachten, na verloop van tijd wordt de geur vanzelf minder. Persoonlijk vind ik het behoorlijk risicovol om met vocht/chemische middelen karton te gaan behandelen.

Hier inmiddels ook de TurboGrafx binnen in goede conditie, hier een foto:

[afbeelding]
Juist ja, dat is dus echt een misser van me... Balen dat ik hem niet even besteld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

Exorcist schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:07:
http://www.ebay.nl/itm/RG...19cf8ff09a#ht_4172wt_1396

Is dit wat? Ik heb alleen maar Megadrives met een antennekabel, en die wil ik echt niet. Kan gek genoeg op Marktplaats weinig SCART kabels vinden voor de MD. Stuurt dat ding RGB uit?
Yup, je hebt ze ook met composite maar scart geeft de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metro2002 schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:28:
[...]

Yup, je hebt ze ook met composite maar scart geeft de beste beeldkwaliteit.
Heb m maar besteld, voor dat geld kan ik me geen buil vallen. RF is uit den boze iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dus zijn die TurboGrafx nog ergens te krijgen? En dan niet voor die +/- 100 euro op eBay...

[ Voor 32% gewijzigd door Tanuki op 17-04-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
alle 2 geweldige games. Brutal paws of Fury speel ik nog steeds veel >< geweldige game

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Tanuki schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:16:
Dus zijn die TurboGrafx nog ergens te krijgen? En dan niet voor die +/- 100 euro op eBay...
Misschien kan je deze nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet slecht: 50 Euro voor 4x een PS1 + :

newman haas
le mans 24h
die hard triologie
battletank
command conquer
defcon 5
rayman
krazy ivan
silent hill
small soldiers
perfect weapon
v rally
power soccer
baseball 2000
parapa the rapper
caesars palace 2
f1 99
wing commandor 3
sovjet strike
ace combat 3
kusco
earthworm jim 2
ridge racer revolution
porche challenge
track en field
crusader
toshinden
croc
south park
gex 3d
crash badicoot 2
galaxion 3
nightmare creatures
darklight conflict
nhl 99
el dorado
big race usa
buzz lightyear
destruction derby
hercules
motor racer world tour
powerboat racing
reboot
ridge racer 4
independence day
tenchu
army men
project overkill
worms
odd world
f1 2000
medievil
worms pinnball
asterix
warzone 2100
colony wars red sun

Allen origineel, doosje en boekje op 4 stuks na. Ook Silent Hill die al 20 Euro waard is. Mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:56:
Niet slecht: 50 Euro voor 4x een PS1 + :

newman haas
le mans 24h
die hard triologie
battletank
command conquer
defcon 5
rayman
krazy ivan
silent hill
small soldiers
perfect weapon
v rally
power soccer
baseball 2000
parapa the rapper
caesars palace 2
f1 99
wing commandor 3
sovjet strike
ace combat 3
kusco
earthworm jim 2
ridge racer revolution
porche challenge
track en field
crusader
toshinden
croc
south park
gex 3d
crash badicoot 2
galaxion 3
nightmare creatures
darklight conflict
nhl 99
el dorado
big race usa
buzz lightyear
destruction derby
hercules
motor racer world tour
powerboat racing
reboot
ridge racer 4
independence day
tenchu
army men
project overkill
worms
odd world
f1 2000
medievil
worms pinnball
asterix
warzone 2100
colony wars red sun

Allen origineel, doosje en boekje op 4 stuks na. Ook Silent Hill die al 20 Euro waard is. Mooie deal!
Meestal is PSX spul crap en kun je er geen leuke dealtjes uit halen.. Maar deze is toch wel netjes! :D Nice!
DCFreak schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:56:
[...]

Misschien kan je deze nog proberen?
"Nooit uit de doos geweest" En die foto dan? :D Maar netjes.. Hoe duur waren ze nog bij gaveaktie.nl?
lanerios schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:19:
[...]

alle 2 geweldige games. Brutal paws of Fury speel ik nog steeds veel >< geweldige game
Interesse? :P Die Brutal is te koop. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tanuki schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:29:
[...]

Meestal is PSX spul crap en kun je er geen leuke dealtjes uit halen.. Maar deze is toch wel netjes! :D Nice!
Eensch, daarom was ik er als de kippen bij. Heb laatst Silent Hill los gekocht, 20 Euro was het minimale. Crash 2 is ook al zoiets waard. Al die dubbele games die straks heb leveren meer op dan dit setje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Leuke deal ja. SH is zo'n €25 waard, Crash 2 zou ik niet veel boven een tientje zetten. Maar Parappa the Rapper is ook een leuke titel :) Voor de rest volgens mij niet echt iets spannends...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, Parappa schijnt redelijke zeldzaam te zijn. Dacht Crash 2 ook, maar Crash 1 is meer waard inderdaad. En ach, ik heb een titel of 30 nog niet dus zit nu op een spel of 130 voor de PS1..heb de 360 ingehaald ;)

En ik heb 11 PS1's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Tanuki schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:29:
[...]

"Nooit uit de doos geweest" En die foto dan? :D Maar netjes.. Hoe duur waren ze nog bij gaveaktie.nl?
Zoals op die foto wordt hij ook geleverd, dus met de accessories doos los. Bij gaveactie.nl was hij 60 euro (exclusief verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Exorcist schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:42:
[...]

Heb m maar besteld, voor dat geld kan ik me geen buil vallen. RF is uit den boze iig :)
Een composite en s-video mod voor een Megadrive staat al enige tijd op m'n programma.
De composite uitgangen zijn mij al gelukt, ik kan alleen geen losse s-video poort vinden op een Nederlandse site :l

Hebben jullie misschien tips voor het vinden van zeer specifieke onderdelen voor een consolemod. Meestal gebruik ik Conrad maar die heeft ook niet echt alles.
Ik zoek namelijk al weken de volgende onderdelen;
  • S-Video Panel Mount Socket
  • 8-pin DIN plug (U-vorm)
  • 50pf Trim Capacitor
  • 4.433619Mhz 2 Pin Crystal
  • 3.579545Mhz 4 Pin Oscillator
Het solderen heb ik na een tiental projecten wel onder de knie. Het vinden van de juiste onderdelen is nu het grootste obstakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Heeft Conrad echt niet die onderdelen? Of valt er op eBay nog iets te vinden? Meestal slaag ik daar zeker :)

Voor de rest; toen ik mijn eerste megadrive kocht had die al een erg nette composite mod. Geeft dat echt veel beter beeld, of kan de RGB scart cable dat nog iets beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
HotFix schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:35:
Heeft Conrad echt niet die onderdelen? Of valt er op eBay nog iets te vinden? Meestal slaag ik daar zeker :)

Voor de rest; toen ik mijn eerste megadrive kocht had die al een erg nette composite mod. Geeft dat echt veel beter beeld, of kan de RGB scart cable dat nog iets beter?
RF<composiet<S-video/RGB
Van wat ik gelezen heb is dat RGB net iets beter is dan S-video.
Toch wil ik mijn Megadrive van s-video voorzien, omdat mijn hdtv RGB signalen heel wazig weergeeft.

Ik zal maar eens op eBay kijken voor onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Voor onderdelen hop ik altijd langs Okaphone (Groningen).

Op hun 90's website kun je alles vinden en bestellen, net even gecheckt, www.okaphone.nl.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=454727 (instelbare condensator, waarschijnlijk voor afstellen)
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=454262
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=431235 (4-pin mini DIN = s-video)
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=451598

die oscillator vind ik helaas niet met die frequentie (is NTSC frequentie oid)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Digital-DNA schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:06:
Voor onderdelen hop ik altijd langs Okaphone (Groningen).

Op hun 90's website kun je alles vinden en bestellen, net even gecheckt, www.okaphone.nl.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=454727 (instelbare condensator, waarschijnlijk voor afstellen)
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=454262
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=431235 (4-pin mini DIN = s-video)
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=451598

die oscillator vind ik helaas niet met die frequentie (is NTSC frequentie oid)
Je moet ze gewoon bellen voor onderdelen. Werkt veel beter. Misschien als mensen dat vaak genoeg doen wie weet maken ze de website wel eens surfbaar :+

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 18-04-2012 22:09 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Frerix schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:08:
Het solderen heb ik na een tiental projecten wel onder de knie. Het vinden van de juiste onderdelen is nu het grootste obstakel
Tiental projecten, heb ik wat gemist? Of was jij niet degene die begon met die GB backlight mod?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Sp33dFr34k schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:27:
[...]

Tiental projecten, heb ik wat gemist? Of was jij niet degene die begon met die GB backlight mod?
Hahaha, dat klopt. Een tiental projecten was misschien iets te enthousias geformuleerd.
Ik heb ondertussen mijn SNES en Megadrives van switches voorzien. Een derde Megadrive heb ik voorzien van een composietuitgang, maar dat is slechts als test. En ik heb ook zelf een megadrive/sms RGB kabel gemaakt. Ik was ook bezig met het backlighten van een Gameboy Pocket, maar die is nog niet klaar.

Momenteel staat voor mij dan nog een Megadrive I s-video/rca mod met colour fix en nog een extra MD/SMS RGB kabel op het programma. En daarna misschien een biverted backlight voor een DMG Gameboy, aangezien ik helemaal niet tevreden ben met de backlight die eerst had aangebracht.

Dus ik ben vanaf nul know-how van solderen toch nog een eind gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al dit heb ik nu dubbel..zonde :+

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/P4190001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/P4190005.JPG

Aardig wat dubbele PS1 games erbij, helaas wel zonder boekje.

Zag trouwens net dat mijn Xbox versie van Splinter Cell een typo op de zijkant heeft staan: Splinetr Cell. Goed gecontroleerd, destijds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Oddworld te koop? Die wilde ik laatst al eens kopen maar helaas misgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrystalViriS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:19:
Oddworld te koop? Die wilde ik laatst al eens kopen maar helaas misgelopen..
Daar mag ik dit topic niet voor gebruiken, ik heb alle games + PS1 op MP gezet en zal geen link plaatsen daarnaartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:32:
[...]

Daar mag ik dit topic niet voor gebruiken, ik heb alle games + PS1 op MP gezet en zal geen link plaatsen daarnaartoe :)
Je kan toch gewoon pm'en. :P Niet zo moeilijk doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 13:58
Heb net de bestelde N64 ontvangen. Werkt op zich prima controller ook nog redelijk.

Nu zag ik dat de N64 dezelfde aansluiting heeft als een Gamecube. Nu heb ik daar een RGB
kabel voor dus ik dacht probeer die op de N64. Maar alleen het geluid werkt. Behalve als je
als de tv en n64 aanstaan en je steekt de kabel in de tv zit je heel even beeld.

Is dit een kwestie van een paar draadjes omwisselen in de scart stekker? Het lijkt dus of een paar
draadjes kortsluiting maken in de stekker. De kabel werkt overigens probleem loos op de gamecube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

N64 ondersteund standaard geen RGB zonder mod. Het kan wel afhankelijk van je versie (waarschijnlijk die van jou niet).

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 13:58
GOUDSBS schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:12:
N64 ondersteund standaard geen RGB zonder mod. Het kan wel afhankelijk van je versie (waarschijnlijk die van jou niet).
Daar was ik al bang voor. Niet zoveel zin om tig draadjes te solderen.
Maar omdat ik toch even beeld kreeg dacht ik misschien is de scart stekker aan te passen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als je de cube kabel voor de snes gebruikt heb je hetzelfde (even beeld dan zwart). Je kan de weerstandjes die in de stekker zitten eruit halen dan zou het moeten werken (bij mij wel). Op internet staat wel wat meer info hierover.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgend doel: SegaCD. Wie van jullie heeft er een, met welke spellen en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Volgende week is het al weer koninginnedag. En dat betekent ook weer vrijmarkten afzoeken naar leuk console spul.

Heeft iemand nog tips waar leuke vrijmarkten te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
michel2506 schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:51:
Volgende week is het al weer koninginnedag. En dat betekent ook weer vrijmarkten afzoeken naar leuk console spul.

Heeft iemand nog tips waar leuke vrijmarkten te vinden zijn?
Misschien moeten we dit soort dingen stil houden aangezien er ook een hoop handelaren op internet zitten en van deze ideeën hun brood kunnen verdienen. Ik heb geen zin om op een vrijmarkt te komen waar een zooi handelaren al 20x langs zijn geweest.

Ik wil mijn retro ervaring niet laten vergallen omdat er mensen zijn die het zo nodig van de hoogste toren af moeten schreeuwen.

"Je moet naar stad X gaan want... "
kom je daar en is er niets omdat er een paar gal bakken zo nodig een zak centje bij willen verdienen via marktplaats.

Iedereen weet wat vrijmarkt betekend en waar wat te vinden is.
En mocht je echt niet weten hoe en wat, DM elkaar. Maar hou het van het forum af aangezien die openbaar is voor iedere Jan Worst met een overpriced retrohandel.

Too much at stake.

[ Voor 24% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-04-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:16:
[...]

Misschien moeten we dit soort dingen stil houden aangezien er ook een hoop handelaren op internet zitten en van deze ideeën hun brood kunnen verdienen. Ik heb geen zin om op een vrijmarkt te komen waar een zooi handelaren al 20x langs zijn geweest.

Ik wil mijn retro ervaring niet laten vergallen omdat er mensen zijn die het zo nodig van de hoogste toren af moeten schreeuwen.

kom je daar en is er niets omdat er een paar gal bakken zo nodig een zak centje bij willen verdienen via marktplaats.

En mocht je echt niet weten hoe en wat, DM elkaar. Maar hou het van het forum af aangezien die openbaar is voor iedere Jan Worst met een overpriced retrohandel.

Too much at stake.
Eens. :)

En het is eigenlijk ook nauwelijks te voorspellen: 't Is maar net wie er op welke plek opeens iets van zijn zolder haalt.

En tegenwoordig is het ook nog: 't Is maar net wie iets leuks vindt op zolder en niet gaat kijken op die veel te dure webshops en/of eBay / Marktplaats. Ik bedoel, op Marktplaats wordt voor 120 euro een NES Challenge Set in doos aangeboden (en het ding is bij lange na nog niet eens near-mint) :D Da's gewoon echt belachelijk, maar daardoor denken mensen wel dat hun spul veel waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Tsja, what can I say. Dan moet je maar op tijd naar de markt gaan eh? De handel in retro games is behoorlijk levendig, dus dan moet je er ook wat moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Een lotje oude reclamepanelen gevonden/gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2027%2014%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2024%2011%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2024%2038%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2025%2011%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2026%2011%20%28Small%29.jpg

Deze is groot (82 cm hoog):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2026%2047%20%28Small%29.jpg

En dan eindelijk in de collectie (en de hoofdreden waarom ik dit lot gekocht heb):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2023-04-12%2008%2023%2030%20%28Small%29.jpg

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
*snik snik*
Die laatste had ik ooit ook hier liggen ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:34

AceRimmer

What a guy...

Hey, die laatste heb ik hier ook staan.
Vroeger gekregen van de aardige Speelboom meneer :)
Is het nog wat waard ?

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
Als ik dit topic zo zie, heb ik toch spijt dat ik al mijn oude consoles heb verkocht (eigenlijk voor een prikkie).

Ik heb vorige week wel een tweede handse GameCube aangeschaft icm Resident Evil 0 en Resident Evil 1. Ik wil voor dat Resident Evil 6 uitkomt alle delen weer spelen. En deze heb ik nog niet gespeeld.

Ik heb vandaag ook een hele hoop GameCube spellen van een neef gekregen die er niets meer mee deed. Een hoop crap (Fifa 05 en dat soort troep), maar Paper Mario (wel Player's Choice) zat er dus ook bij.

Het is wel de NTSC versie . Nu is mij vraag hoeveel is dit spel daadwerkelijk waard ? In Gamewinkels verkopen ze hem tweede hands voor €50 á €60. Op Marktplaatst moet je ook minimaal €35/€40 betalen als je dat spel wil hebben.

Ik kan hem zelf niet spelen omdat ik een PAL GameCube heb. Dus heb ik hem maar op het internet gegooid (oa op Tweakers V&A aangeboden: Paper Mario 2: The Thousand-Year Door, GameCube). Ik vraag er slechts €25. Tot nu toe hebben 2 mensen interesse getoond (niet op tweakers). Maar uiteindelijk zijn ze afgehaakt (ik denk vanwege de vraagprijs).

Nu vraag ik me dus af of de NTSC versie wel de zelfde waarde heeft als de PAL versie. Want volgens mij is Paper Mario alleen in Nederland moeilijk te krijgen ?

Ik kan het spel ook bij MarioCube inruilen voor €24 (eigenlijk €34 , maar er gaan nog verwerkingskosten vanaf van €9). Echter verkopen ze geen Amerikaanse spellen. Dus dan houdt het helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Ntsc is bijna altijd goedkoper dan andere versies, simpelweg omdat de afzetmarkt veel groter was..

Zeker bij Nintendo systemen is dit het geval, pal is gewoon altijd duurder.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Volgens mij is het spel ook in NTSC redelijk zeldzaam. Maar je zegt t zelf al: het werkt niet op een PAL console dus de meeste potentiele kopers hier zullen er niks mee kunnen. Dit maakt het dus wel wat lastiger verkopen.

Je kan trouwens ook eens kijken naar Datel Freeloader. Dat is een bootdisk waarmee je games uit andere regio's toch op je gamecube kan spelen. Die koop je voor een prikkie en dan kan je m wel spelen op je eigen gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou als verzamelaar de Players Choice editie niet willen hebben, dus ik denk dat de waarde voor die versie sowieso al een stuk minder is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:33:
Ik zou als verzamelaar de Players Choice editie niet willen hebben, dus ik denk dat de waarde voor die versie sowieso al een stuk minder is,
Als verzamelaar wil ik ze allebei. :+ Maar ik hecht wel het meeste waarde aan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ik had gisteren met MarioCube gemaild.

En voor hun maakt het niet uit of het een Player's Choice spel is of het origineel. Je krijgt er evenveel geld voor. Echter kan je geen Amerikaanse spellen inruilen.

Ik kan overigens best begrijpen dat sommige mensen liever het origineel hebben. Ik moet ook niets hebben van Platinum spellen (PS3). Ik denk dat Player's Choice en Platinum spellen wel met elkaar te vergelijken zijn.

Maar goed, ik laat het spel nog een aantal dagen op internet staan. Als ik hem niet verkoop ga ik hem gewoon zelf houden en haal ik een Freeloader. Het blijft een geniaal spel.

Ben nu trouwens op zoek naar Metal Gear Solid Twin Snakes. Maar iedereen wil er €50 of €60 voor hebben, daar wordt je ook niet echt vrolijk van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:26
Exorcist schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:31:
Volgend doel: SegaCD. Wie van jullie heeft er een, met welke spellen en voor welke prijs?
Ik heb er 1, en die is omgebouwd tot zover ik weet, hij draait backups :P
Heb zon beetje de hele MegaCD collectie op backup staan. Heb ook een hele zwik van die dingen origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Bruiser schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:57:
Een lotje oude reclamepanelen gevonden/gekocht:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze is groot (82 cm hoog):
[afbeelding]

En dan eindelijk in de collectie (en de hoofdreden waarom ik dit lot gekocht heb):
[afbeelding]
Waar heb je dit toch vandaan gehaald? :D Ik zoek al jaar en dag naar die laatste :P Vette signs! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Iemand had deze op z'n zolder staan/liggen.
Ik was zelf ook al jaaaren op zoek naar die laatste...

Helaas was het helemaal geen koopje, de vorige eigenaar was zo slim om even de waarde op te zoeken (lees: aan een handelaar vragen hoeveel hij ervoor geeft en daar dan nog wat extra bijrekenen). Maar goed, ik moest het absoluut hebben dus heb dan maar de vraagprijs betaald.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:16:
[...]

Too much at stake.
En dat is dus waarom ik gestopt ben met verzamelen van games/consoles. De achtelijke haat tussen collectors. Sorry hoor, maar ik doe dit soort dingen voor mn plezier, niet om een of andere achtelijke malloot met meer geld dan hersens met de leuke spullen er vandoor te zien gaan. Als ik dat wil, dan ga ik wel in auto's handelen :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Sefaex schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:59:
Als ik dit topic zo zie, heb ik toch spijt dat ik al mijn oude consoles heb verkocht (eigenlijk voor een prikkie).
...
Eens, als ik naar de TS kijk, heb ik bijna letterlijk alle consoles gehad die daar worden opgesomd. Ik heb nu nog een NES (die geen spellen leest) en een SNES op zolder liggen. Mijn N64 weggegeven, PS1 en dreamcast verkocht (ook voor een prikkie), megadrive aan een vakantievriend gegeven ( 8)7 ) etc.

Maar ik ben niet echt een verzamelaar, en ook niet echt meer een gamer, maar het blijft leuk om een hele rits retro consoles naast elkaar te hebben staan.

* In mijn toekomstige huis gaan we maar eens wat consoles kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Oh, die haat en nijd is er bijna altijd al geweest en voor veel "verzamelaars" is het een vorm van levensonderhoud. Ik ben bij een aantal handelaren geweest en ben er 1 tegen gekomen die het puur voor de games doet. De rest willen zo snel mogelijk veel geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja het probleem van veel hobbies. Als er geld mee te verdienen is gaat het mensen aantrekken die niets of zeer weinig binding met de materie hebben.

Ik vind de pm oplossing echter wel shappelijk, dan kan je het in een kleine cirkel houden.
Hoewel ik zelf de drive absoluut niet heb om 6 uur 's ochtends al te starten op Qday wens ik iedereen hier veel succes en kijk ik nu al uit naar de mooie verhalen en foto's die gaan komen _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb de instelling meer van, als ik iets leuks tegen kom is het meegenomen. Zo niet jammer. Als je met de drang gaat om iets te MOETEN vinden, dan is de lol er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Met Koninginnedag ga ik lekker met vrienden en al onze kinderen over de markt in een dorp hier in de buurt. Mocht ik wat tegenkomen dan is dat mooi meegenomen, maar de meeste juweeltjes zullen dan inderdaad al verdwenen zijn. Helaas pindakaas. Bij mij gaat het om het gamen en niet om een dure collectie op te bouwen. Voor mij is het voornamelijk jeugdsentiment en af en toe eens lekker nostalgisch gamen met vrienden. Daarvoor ga ik niet om 5 uur mijn bed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
ZFLaSH schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:44:
Ik heb de instelling meer van, als ik iets leuks tegen kom is het meegenomen. Zo niet jammer. Als je met de drang gaat om iets te MOETEN vinden, dan is de lol er snel af.
Je kunt natuurlijk met een drang om iets te moeten vinden gaan, maar het aanbod is volledig random, dus zoals je al aangeeft schiet je niks op met die instelling.

Ik ga zelf altijd naar vrijmarkten waar je moet betalen om een stand te krijgen. In dat geval hebben mensen die daar staan ook echt gewoon fatsoenlijke dingen waar ze vanaf willen. Meestal liggen daar wel wat Playstations tussen en dergelijke. Voor de rest kijk ik ook gewoon voor niet game-relateerde dingen. Dat maakt het ook weer wat leuker.

Zelf ben ik ook wel eens in Rotterdam geweest en mijn ervaring is dat men daar best een hoop troep aanbiedt, maar dat komt ook omdat je daar bijna overal gratis (al dan niet overal, maar dat weet ik niet 100% zeker) mag staan. Je moet daar echt goed zoeken om fatsoenlijke spullen te vinden. Vaak staan er Turken die een hele klos adapters op een kleedje hebben liggen die je zelf ook nog uit elkaar mag knopen als je iets wilt. Overigens heb ik er wel een keer een NES en een boxed Sega Saturn vandaan gehaald, maar dat was echt superveel geluk.

Sowieso zijn al die rommelmarkten/vrijmarkten een aanslag op je geweten. Ik denk zelf altijd, stel nou dat ik op een ander tijdstip op die en die plek was, misschien was er dan wel iets heel moois. :9

Het liefst zou ik gewoon eens een stapel NES en/of SNES games kunnen kopen voor een fatsoenlijke prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door danielkraak op 25-04-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Vette shit in Copenhagen, is er ook zoiets in Nederland? Haha, ik wil ook op de NES spelen terwijl m'n haar geknipt wordt!

http://vimeo.com/40725729

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Ik heb gisteren mijn S-video/composite mod aangebracht op mijn Megadrive model 1.
Ik heb goed nieuws: er komt beeld en geluid uit
En ik heb slecht nieuws; hij werkt niet goed :P

De instructies die ik gebruikt heb zijn van een ene "DamoMonster".

Dit is de aangebrachte mod zonder kabel management. Alles is echter wel goed geïsoleerd zodat er geen kortsluiting kan ontstaan.

Na alles gesoldeerd te hebben ging ik hem testen voordat ik hem weer in elkaar zet. Er komt beeld uit, maar het ziet er niet uit. Het videosignaal via composite is iets donker en erg wazig; ronduit waardeloos dus.
Via de S-video poort komt er een qua kleur heel goed beeld uit, maar alle verticale lijnen zijn niet recht en heel erg "wavey". Een duidelijk zigzag patroon is te zien. Je ziet het zelfs zeer duidelijk vanaf 3 meter. (foto 1,2 en 3)

Ik heb alle kabels naar de S-video socket opnieuw gesoldeerd en vervangen, maar het probleem blijft bestaan.
(De composiet socket maakt mij geen moer uit, het gaat mij om de s-video output)

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Andere weerstanden? Een andere S-video socket? Single cored kabels gebruiken? Voor elke pin in de s-video socket een aparte ground gebruiken? Want ik heb de huidige opstelling al 30x geprobeerd te fixen, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
ZFLaSH schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:44:
Precies! Dat heb ik nou ook... Ik ga meestal gewoon 's middags pas en als ik iets tegenkom is het leuk. Anders pech gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Kan niet echt bedenken wat er fout is. Hoe lang is je kabel naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Frerix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:01:
Ik heb gisteren mijn S-video/composite mod aangebracht op mijn Megadrive model 1.
Ik heb goed nieuws: er komt beeld en geluid uit
En ik heb slecht nieuws; hij werkt niet goed :P

De instructies die ik gebruikt heb zijn van een ene "DamoMonster".

Dit is de aangebrachte mod zonder kabel management. Alles is echter wel goed geïsoleerd zodat er geen kortsluiting kan ontstaan.

Na alles gesoldeerd te hebben ging ik hem testen voordat ik hem weer in elkaar zet. Er komt beeld uit, maar het ziet er niet uit. Het videosignaal via composite is iets donker en erg wazig; ronduit waardeloos dus.
Via de S-video poort komt er een qua kleur heel goed beeld uit, maar alle verticale lijnen zijn niet recht en heel erg "wavey". Een duidelijk zigzag patroon is te zien. Je ziet het zelfs zeer duidelijk vanaf 3 meter. (foto 1,2 en 3)

Ik heb alle kabels naar de S-video socket opnieuw gesoldeerd en vervangen, maar het probleem blijft bestaan.
(De composiet socket maakt mij geen moer uit, het gaat mij om de s-video output)

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Andere weerstanden? Een andere S-video socket? Single cored kabels gebruiken? Voor elke pin in de s-video socket een aparte ground gebruiken? Want ik heb de huidige opstelling al 30x geprobeerd te fixen, maar geen resultaat.
Ik heb dezelfde problemen gehad bij een videomod op m`n model 1 (houd over de model 2 maar op, daar zitten echte slechte boards tussen). Ik heb toen de audio ground gebruikt aan de voorkant en toen was het probleem weg. Dat is dus de ground bij die schuifschakelaar. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Michael Knight schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:01:
[...]

Ik heb dezelfde problemen gehad bij een videomod op m`n model 1 (houd over de model 2 maar op, daar zitten echte slechte boards tussen). Ik heb toen de audio ground gebruikt aan de voorkant en toen was het probleem weg. Dat is dus de ground bij die schuifschakelaar. :)
Thanks voor de tip! Ik zal morgen meteen kijken of het werkt ;) I'll keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27
Een boxed Sega Saturn voor 60 Euro ontvangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Lampuhkap schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:30:
[...]

Ik heb er 1, en die is omgebouwd tot zover ik weet, hij draait backups :P
Heb zon beetje de hele MegaCD collectie op backup staan. Heb ook een hele zwik van die dingen origineel.
Mega CD hoeft niet omgebouwd te worden om backup te kunnen spelen. Lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
CD's en branders waren ten tijde van de release van de Sega CD hartstikke duur, dus daarom heeft Sega gekozen om deze niet te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal persoonlijk geen plezier uit het spelen van kopiën of ROMS, maar dat is mijn mening. En ik heb nog geen SegaCD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Aero schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:45:
[...]

Mega CD hoeft niet omgebouwd te worden om backup te kunnen spelen. Lekker makkelijk :)
Dan moet je met zo'n pro action replay spelen of zoiets toch?

Of is het net als de Dreamcast?
Frerix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:29:
CD's en branders waren ten tijde van de release van de Sega CD hartstikke duur, dus daarom heeft Sega gekozen om deze niet te beveiligen.
Ah, chique! :D
Exorcist schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:47:
Ik haal persoonlijk geen plezier uit het spelen van kopiën of ROMS, maar dat is mijn mening. En ik heb nog geen SegaCD :+
Ik combineer het: Ik verzamel alles wat ik mooi en prachtig vind en ik speel kopieën. Beschadig ik mijn eigen exemplaren niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Tanuki op 26-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Zo, ben nu een beetje mijn verzameling aan het uitdunnen.

De Famicom heb ik verkocht en gaat een heel mooi leven tegemoet.
De Saturn heb ik ook net te koop gezet.

Wat overblijft zijn toch wel de consoles waar ik het meeste wat mee had:

Super Nintendo's, Nintendo 64, Playstations.

En het geeft ook weer wat ruimte om andere spulletjes te kopen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zorg dan wel dat je een mooie kopie maakt van je eigen originele cd, aangezien de meeste online iso`s daarvan vaak JAP/USA games zijn met een regio-convert erop, welke dan tijdens het spelen voor een lockup zorgt als je bijvoorbeeld op 73% van de game zit.

Echt cool dat SonicCD nu weer 'hot' is. Ik heb hier de originele box (mint) liggen. Net iets 'cooler' ;) :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sonic CD is hot? Door de HD rerelease? Ik heb de PAL 2x en de JAP ook nog eens, die laatste heeft wel een erg gave soundtrack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Sp33dFr34k schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:11:
Sonic CD is hot? Door de HD rerelease? Ik heb de PAL 2x en de JAP ook nog eens, die laatste heeft wel een erg gave soundtrack :)
Leg eens uit? Ik dacht namelijk altijd dat de europese versie dezelfde soundtrack had als de japanse, en de USA versie juist afwijkend was (met een catchy intro "sonic boom")

En inderdaad, Sonic CD is best gehyped de laatste tijd. Is ook een ontzettend nette port naar bijna elk recent gamesplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik wist dat er iets niet klopte toen ik het typte, het is inderdaad US wat ik bedoelde, JAP & PAL is hetzelfde qua soundtrack :)

Pagina: 1 ... 39 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod