Kan het inderdaad reproduceren. Dan kan ik me voorstellen dat het geen goede eerste indruk is.Bruiser schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:00:
[...]
Ik heb net de trial gedownload en de eerste game die ik invoer "Donkey Kong country" voor de snes geeft mij toch echt enkel maar de US cover...
Lucky Luke voor de snes kent hij de titel wel maar voor de rest ontbreekt alle info.
Dus dat is een score van 0 op 2.
JordyPSC schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:02:
Was laatst in amsterdam op een rommelmarkt/marktgeval, heb daar toch 2 aardig mooie games gescoord:
Zelda a link to the past voor de SNES gesealed en Zelda II voor de NES gesealed, Zelda 1 had ik al dus die heb ik laten liggen€25 voor LTTP Snes en €20 voor Zelda II geen slechte prijzen toch? (heb er niet zo heel veel verstand van haha)
Nu de grote vraag, sealed laten of uitpakken en spelen?

Wat wil je hiermee bedoelen?Exorcist schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:08:
[...]
Kan het inderdaad reproduceren. Dan kan ik me voorstellen dat het geen goede eerste indruk is.
Ik snap dat niet. Er wordt vervolgens wel 20 of 25 euro voor gevraagd. Dat is te weinig als je weet wat het waard is, maar teveel als je niet weet wat het waard is eigenlijk.Bruiser schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:23:
[...]
Damn! 't Zal wel zijn dat dat een mooie deal is...
Nu de grote vraag, sealed laten of uitpakken en spelen?![]()
[...]
Wat wil je hiermee bedoelen?
Sowieso sealed laten, anders koop ik ze wel over en krijg je van mij gratis gebruikte terug.
Dat ik het zelf geprobeerd heb (DKC en LL) en jouw bevindingen kan beamen?
Maar is dat echt de enige die zich daarin heeft verdiept?
Er moeten toch andere programma's zijn?
Want als ik eerlijk ben vind ik dit maar een lastig programma, het zoekt niet eens de algemene verkoopprijs op..
Er moeten toch andere programma's zijn?
Want als ik eerlijk ben vind ik dit maar een lastig programma, het zoekt niet eens de algemene verkoopprijs op..
Ik wist dat zelda games zowiezo altijd wel aardig wat geld kosten, maar ik weet niet precies hoeveeldanielkraak schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:49:
[...]
Ik snap dat niet. Er wordt vervolgens wel 20 of 25 euro voor gevraagd. Dat is te weinig als je weet wat het waard is, maar teveel als je niet weet wat het waard is eigenlijk.
Sowieso sealed laten, anders koop ik ze wel over en krijg je van mij gratis gebruikte terug.
Heb ze nog niet unsealed, maargoed ik wil ze wel weer eens spelen eigenlijk
Maargoed die prijzen van die man waren zowiezo niet heel erg logisch, hij vroeg €30 voor MW2 voor de xbox 360

Als ik jou was zou ik lekker nog de gebruikte versies voor weinig op de kop tikken. Sealed worden ze alleen maar meer waard. En Zelda + seal = $$$$JordyPSC schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:57:
[...]
Ik wist dat zelda games zowiezo altijd wel aardig wat geld kosten, maar ik weet niet precies hoeveelhoeveel is het ongeveer waard dan? En als ik ze sealed laat zijn ze dan veel meer waard?
Heb ze nog niet unsealed, maargoed ik wil ze wel weer eens spelen eigenlijk![]()
Maargoed die prijzen van die man waren zowiezo niet heel erg logisch, hij vroeg €30 voor MW2 voor de xbox 360
Kijk maar eens op Ebay of Marktplaats...
PSN: Leech1984
Niemand ?
Ach, ik begreep het niet goed, nu welExorcist schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:14:
[...]
Dat ik het zelf geprobeerd heb (DKC en LL) en jouw bevindingen kan beamen?
Zelfde hier, ik vind het er slordig uitzien en ook niet heel gebruiksvriendelijk...painkill schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:17:Want als ik eerlijk ben vind ik dit maar een lastig programma, het zoekt niet eens de algemene verkoopprijs op..
Als je een iOS apparaat hebt moet je toch de apps van puregaming eens bekijken, deze zien er allesinds al een pak beter uit.
Vandaag nieuw binnen, allemaal met boekje:

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 08-03-2012 20:00 ]
Excel is inderdaad niet zo handig daarvoor (tenzij je er héél goed in bent, want er zijn wel leuke dingen mee te doen, Access zou daarvoor beter geschikt zijn), maar hier een voorbeeldje van wat zelf te maken ispainkill schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:21:
Hoe houden jullie eigenlijk bij welke spellen je allemaal hebt.
Ik heb nu een Excel versie gemaakt, maar dit werkt niet meer lekker bij 30+ spellen..
Zeker niet als je bij elke ook nog iets bij wilt zetten over de conditie..
Of als je 2x hetzelfde spel hebt maar in verschillende condities.. etc.. etc..
http://tinyurl.com/sp33dfr34k
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Sealed zijn ze echt makkelijk over de 100 euro waard. Misschien nog wel drie- a vierhonderd euro. Is het ook echt de versie die in Nederland is uitgebracht (geloof dat die vaak ook Frans op het doosje heeft, iemand anders weet misschien wat meer hierover)?
Edit: volgens mij werd er pas ook heel veel geboden voor Link's Awakening sealed.
Edit: volgens mij werd er pas ook heel veel geboden voor Link's Awakening sealed.
[ Voor 14% gewijzigd door danielkraak op 08-03-2012 21:59 ]
Zeer nieuwsgierig naar een foto, is het de rode Nintendo tear-strip?JordyPSC schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:02:
Was laatst in amsterdam op een rommelmarkt/marktgeval, heb daar toch 2 aardig mooie games gescoord:
Zelda a link to the past voor de SNES gesealed en Zelda II voor de NES gesealed, Zelda 1 had ik al dus die heb ik laten liggen€25 voor LTTP Snes en €20 voor Zelda II geen slechte prijzen toch? (heb er niet zo heel veel verstand van haha)
Nu alleen mijn NES nog repareren, het aansluit stuk voor de cartridges reageert niet goed meer, maargoed dat vernieuwen is 5 minuten, heb alleen het onderdeel nog niet
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik zit eraan te denken om het verzamelen wat meer te gaan focussen op 1 platform c.q. type dan 'zomaar' van verschillende platformen spullen te kopen omdat het 'retro, oldskool is en vet uitziet'. Nu weet ik dat je zo'n collectie niet in een maandje bij elkaar krijgt, ook niet in een jaar of 10 jaar, maar hey, je moet ergens beginnen 
Ik zit te twijfelen tussen het focussen op de NES, SNES, eventueel N64 of Dreamcast. Mij lijkt het wel vet om bijv alle PAL spellen van een bepaalde console te hebben zoals http://www.defconsoft.co.uk/ (die heeft alle PS1 PAL spellen). Zijn er hier ook mensen die alle games van 1 platform verzamelen?
Dreamcast heeft veel Japan only releases, en NES/SNES is veel gevraagd, dus veel 'concurrentie'?
De Dreamcast vond ik altijd wel een vette spelcomputer die in mijn ogen z'n tijd ver voor was met z'n memory cards en grafische prestaties. Cartridges verzamelen lijkt me daarentegen weer leuker om te verzamelen. Is toch weer 'ns wat anders dan een 'CDtje'... Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Nokia N-Gage is overigens een platform wat je 'vrij snel' bij elkaar hebt, aangezien 'ie maar 58 titles heeft. De helft staat op eBay, de andere helft is dan markten afstruinen oid.
Ik zit te twijfelen tussen het focussen op de NES, SNES, eventueel N64 of Dreamcast. Mij lijkt het wel vet om bijv alle PAL spellen van een bepaalde console te hebben zoals http://www.defconsoft.co.uk/ (die heeft alle PS1 PAL spellen). Zijn er hier ook mensen die alle games van 1 platform verzamelen?
Dreamcast heeft veel Japan only releases, en NES/SNES is veel gevraagd, dus veel 'concurrentie'?
De Dreamcast vond ik altijd wel een vette spelcomputer die in mijn ogen z'n tijd ver voor was met z'n memory cards en grafische prestaties. Cartridges verzamelen lijkt me daarentegen weer leuker om te verzamelen. Is toch weer 'ns wat anders dan een 'CDtje'... Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Nokia N-Gage is overigens een platform wat je 'vrij snel' bij elkaar hebt, aangezien 'ie maar 58 titles heeft. De helft staat op eBay, de andere helft is dan markten afstruinen oid.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb het meer op de consoles / handhelds die ik in het verleden heb gehad. De games die ik heb gespeeld en ooit ook heb geleend en mij goed op de maag lagen zou ik allemaal voor deze computers willen hebben. Daarnaast wil ik de retro games waar uitstekende recentie's voor zijn geschreven graag spelen. Youtube is hier echt handig voor om te zien of ik het ook echt leuk ga vinden. Yarr.Freekers schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:10:
Games die ik niet ken of kut zijn, ( met uitzondering van Action 52 ) hoef ik niet in mijn collectie te hebben.
Verder hou ik van unieke dingen zoals de gameboy light special editions (astro boy en tezuka edition)
complete Action 52 en 3 Test carts voor de NES.
Het liefst heb ik mijn collectie compleet in doos met alles in nette staat.
En ik herhaal:
http://www.retrogamefreak...ctors-nes/]Snug fit boxes zijn erg handig!
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Iemand die weet hoe je een vermiste cart kunt vinden
.
Ik ben Super Mario Kart kwijt..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
DK64 was in feite gewoon Banjo-Kazooie XXL maar waarbij Banjo een goede combinatie had tussen platform, puzzel en verzamelen ging DK64 hier veel te ver in. Je moest bananen (in 5 verschillende kleuren), blauwdrukken, bananenmunten, speciale munten, gouden bananen en weet ik veel wat nog meer verzamelen. Dat je daarbij 5 keer met een ander figuur het hele level door moest crossen maakte het niet beter. Ik geef je wel helemaal gelijk in de graphics; die waren enorm goed en hadden terecht expansion pak nodig. (Maarja wat wil je ook met het Rare van toen?)Auredium schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:56:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat Donky Kong er wel goed uit ziet maar dat ik het niet speciaal vond spelen. Het wekte geen 'wauw' gevoel bij mij op.
Super Mario Kart voor de SNES is awesomesaus xxl.
Ik heb trouwens nog werk te doen. De batterij van mijn Super Mario World Cardridge is leeg. Dus ik meot even een nieuwe soldeerbout, plus battery en houder gaan opscharrelen.
SMK is zeker geweldig. Ik heb hem compleet NL liggen thuis en ik heb niet een Snes. Dat was gewoon een game die ik wilde hebben vanwege het feit dat ik die vroeger helemaal blauw speelde en het feit dat ik alle Mario Karts wilde hebben voor de verzameling. Heb ze nu allemaal en heb zelfs die Japanse arcadeversies gespeeld in Tokyo. Waarom ze die nooit naar GameCube omgezet hebben vind ik ook ongebegrijpelijk aangezien het op Triforce draait.
Een nadeel trouwens wel aan Super Mario Kart. Ik BLIJF het lame vinden dat wanneer je achter Mario/Luigi rijdt ze "opeens" een ster hebben en het lastig in te halen is. Oh en dat heel veel tegenstanders spontaan een veer kunnen gebruiken als je iets voor ze neerlegt.
Ikzelf focus met name op N64. Daarmee ben ik ook opgegroeid. Voor de NES en SNES vind ik de echte klassiekers vaak ook wel leuk (Mario-spellen, Zelda uiteraard (maar dat komt omdat ik gewoon Zelda-fan ben), Castlevania, Mega Man).Freekers schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:10:
Ik zit eraan te denken om het verzamelen wat meer te gaan focussen op 1 platform c.q. type dan 'zomaar' van verschillende platformen spullen te kopen omdat het 'retro, oldskool is en vet uitziet'. Nu weet ik dat je zo'n collectie niet in een maandje bij elkaar krijgt, ook niet in een jaar of 10 jaar, maar hey, je moet ergens beginnen
Bij mij is het verzamelen een beetje begonnen met dat ik alle Mario en Zelda-spellen origineel wilde. Dat laatste is nu bijna gelukt, ik mis alleen de CDI-versies en de Four Swords voor de GameCube en GameBoy Advance, maar ik weet niet of ik die wel wil.
Ik heb trouwens wel een NES gehad toen ik 4 was ofzo, maar dat was meer een zoethoudertje voor de N64 die ik supergraag wilde.
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 09-03-2012 10:35 ]
Even kijken of deze plaatjes upload plaats werkt.

Mooi setje!
Maar wat ik niet begrijp is hoe jullie die spellen kunnen spelen, ik veronderstel dat die toch volledig in het Japans zijn?
Maar wat ik niet begrijp is hoe jullie die spellen kunnen spelen, ik veronderstel dat die toch volledig in het Japans zijn?
Alles is inderdaad volledig Japans, maar het ging mij toen ik het kocht meer om de verzameling dan het daadwerkelijk spelen.Bruiser schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:20:
Mooi setje!
Nog een plaatje

Waarom is de NTSC SNES zoveel lelijker dan de PAL SNES? Hadden ze daar geen smaak?

Al wil ik er nog wel eentje hebben voor de verzameling

Al wil ik er nog wel eentje hebben voor de verzameling
[ Voor 68% gewijzigd door Exorcist op 10-03-2012 00:00 ]
Die NTSC is inderdaad een van de lelijkere uit mijn verzameling...
Maar dat was toen helemaal hip in de USA
Maar dat was toen helemaal hip in de USA
Vandaag toegekomen:

Daarstaks gaan ophalen in Nederland:

Daarstaks gaan ophalen in Nederland:

Wie heeft er een paar sites waar ik retro consoles vandaan kan halen? Sites mogen in nl zijn maar ook in het buitenland. Afgezien van ebay en amazon.
tsja, ik wil wel, maar ik zie groot staan dat dit topic niet bedoeld is voor handel..
Wat ik altijd doe is marktplaats even afgaan en dan gewoon die websites bezoeken van de aanbieders, zo ben ik al erg leuke sites tegengekomen..
Wat ik altijd doe is marktplaats even afgaan en dan gewoon die websites bezoeken van de aanbieders, zo ben ik al erg leuke sites tegengekomen..
In principe verzamel ik hard- en software voor alle platformen, uit alle regio's. Recent heb ik mij toch voorgenomen om voor minimaal 1 platform een 'full set' te verzamelen, en dat is de Japanse Mega CD geworden. Op 5 titels na is deze set compleet, inclusief alle limited editions.Freekers schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:10:
Waar ik mij daarna op ga richten weet ik nu nog niet, twijfel tussen Europese Mega CD / Japanse Game Gear / Commodore CD32 / 32x (weet nog niet welke regio).
Ik heb van alles wat (helaas), dus het is voor mij moeilijk me te richten op één console. Ik heb echter ook herinneringen aan veel consoles omdat ik er veel gehad heb. Met name dan toch de NES, SNES en PS1. Ik heb nu, geschat, voor de NES een spel of 50, SNES 45, PS1 80. Saturn 30, MegaDrive 35, Gameboy 37, Gamecube 25, N64 40, PS2 35, PS3 30, Xbox 20, Xbox 360 100, Wii 30, DS 10, 3DS 5, PSP 10, Dreamcast 15, GBA 15, GBC 10, MS 5.
Zelf gebruik ik ook voornamelijk marktplaats. Goed speuren is dan gewoon belangrijk. Check onderaan de topicstart, daar staan een paar (Nederlandse) webwinkels.champion16 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:35:
Wie heeft er een paar sites waar ik retro consoles vandaan kan halen? Sites mogen in nl zijn maar ook in het buitenland. Afgezien van ebay en amazon.
Ik heb onlangs DBZ Hyper Dimension gekocht, een spel dat gemaakt is voor de Super Famicom. Aangezien ik zelf een PAL SNES heb, heb ik ook een converter ("Super Power" staat erop, volgens de verkoper werkt deze met alle SNES games uit Japan en de VS) gekocht maar als ik een PAL game achterin stop en een Hyper Dimension voorin dan krijg ik zwart beeld op televisie. De PAL game werkt zelf wel gewoon en ik heb zowel de converterconnectors als de Hyper Dimension connectors schoon gemaakt. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om het werkend te krijgen?
Misschien moet je de carts schoon maken met alcohol en een wattestaafje. Ik had dit eerst ook met chrono trigger en nu werkt het wel gewoon.FriXion schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:27:
Ik heb onlangs DBZ Hyper Dimension gekocht, een spel dat gemaakt is voor de Super Famicom. Aangezien ik zelf een PAL SNES heb, heb ik ook een converter ("Super Power" staat erop, volgens de verkoper werkt deze met alle SNES games uit Japan en de VS) gekocht maar als ik een PAL game achterin stop en een Hyper Dimension voorin dan krijg ik zwart beeld op televisie. De PAL game werkt zelf wel gewoon en ik heb zowel de converterconnectors als de Hyper Dimension connectors schoon gemaakt. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om het werkend te krijgen?
Dat had ik dus helaas al geprobeerd maar ik zal het morgen nog eens doen. Hoop echt dat je werkt want morgen is de laatste dag dat ik het apparaat nog terug kan sturen..
Vandaag nog naar een rommelmarkt geweest. Man man man, was de entree á 2,50 niet waard. Uiteindelijk 'van ellende' maar de enige spelcomputer op de hele markt meegenomen voor 10 euro, een NES. In redelijke staat, niet al te erg vergeeld. Controller heeft wel betere tijden gezien. Zat een '260 in 1' cartridge bij, maar as usual beginnen die spellen zich halverwege te herhalen. Heb 'm gekocht als 'showmodel' voor m'n collectie; De andere NES die ik heb zit altijd netjes in z'n doos om verkleuring/vergeling tegen te gaan. Ze verkleuren namelijk door een chemische reactie met UV straling.
Ik zal een dezer dagen eens een foto plaatsen van m'n beginnende collectie.
Heb vandaag nog eens gespeeld op de NES, SNES en Mega Drive, maar de Mega Drive was toch weer verslavend met z'n Fire Shark, Crash Test Dummies, T2 en natuurlijk Sonic
NES viel me tegen, had 'm beter in m'n geheugen zitten dan de realiteit
Ik zal een dezer dagen eens een foto plaatsen van m'n beginnende collectie.
Bedankt voor de reacties! Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik neig naar een complete PAL collectie voor de Mega Drive.
Heb vandaag nog eens gespeeld op de NES, SNES en Mega Drive, maar de Mega Drive was toch weer verslavend met z'n Fire Shark, Crash Test Dummies, T2 en natuurlijk Sonic
NES viel me tegen, had 'm beter in m'n geheugen zitten dan de realiteit
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb nog een extra Super Mario Kart (compleet, goede staat) liggen.GAIAjohan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 01:23:
Iemand die weet hoe je een vermiste cart kunt vinden.
Zou eventueel een foto voor je kunnen maken.
Naar een betaalbare NES Top Loader ben ik ook op zoek. Op Ebay staat er een paar, helaas allemaal zonder originele doos. Mag ik vragen waar jij 'm vandaan hebt gehaald?leech1984 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:26:
Nog een plaatje...
'k kon het niet laten, deze van't weekend toch maar gekocht:

Edit: en zonet gaan afhalen:

Die Donald had ik liefst voor de snes gehad maar voorlopig doen we het wel met deze

Edit: en zonet gaan afhalen:

Die Donald had ik liefst voor de snes gehad maar voorlopig doen we het wel met deze
[ Voor 41% gewijzigd door Bruiser op 13-03-2012 21:43 ]
Poe... paar jaar terug van een anime forum vandaan gehaald.Freekers schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:30:
[...]
Naar een betaalbare NES Top Loader ben ik ook op zoek. Op Ebay staat er een paar, helaas allemaal zonder originele doos. Mag ik vragen waar jij 'm vandaan hebt gehaald?
Heb hem nu op Marktplaats staan btw...
Heb je de NES toploader op Marktplaats staan?leech1984 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:35:
[...]
Poe... paar jaar terug van een anime forum vandaan gehaald.
Ik kan hem niet vinden op MP...
Afgelopen weekend de SNES van mijn vriendin opgehaald van haar ouderlijk huis. Nog niet aangesloten thuis, maar had daar al een aantal keer het apparaat aangesloten en weet dat het nog werkt. De komende tijd de selectie van games veranderen, want er zijn een aantal titels die mogen worden verkocht en een aantal titels die nog missen in de collectie. Ook de Super Gameboy en een kabel om de SNES niet via de kabel aan te sluiten staan op de wenslijst
DM, heb interesse als deze compleet is.leech1984 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:35:
[...]
Poe... paar jaar terug van een anime forum vandaan gehaald.
Net Super Mario World 2: Yoshi's Island gekocht..
Voor €12 euro
Voor €12 euro
Nice! Compleet of alleen de cartridge?painkill schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:22:
Net Super Mario World 2: Yoshi's Island gekocht..
Voor €12 euro
Volgens mij heb ik die ook nog ergens liggen maar nooit gespeeld...
Alleen cartridge, maar zelfs die gaan wel voor €25-€30 weg..
Is best verslavend, net zolang zoeken en bieden totdat je een goede deal hebt
Is best verslavend, net zolang zoeken en bieden totdat je een goede deal hebt
Voor degene die dit interessant vinden:
Er is een spel ontwikkeld vroegah dat niet werd uitgegeven en als goed is intern allen voor tests werd gebruikt, dit spel is Nightmare Busters.
Nu blijk dat ze dit spel nog gaan uitgeven op de goede ouderwetse cartridges voor de snes
http://www.nightmarebusters.com/
http://www.nintendolife.c..._title_on_the_way_in_2013
Zo zijn er nog veel meer artikelen over te vinden
Er is een spel ontwikkeld vroegah dat niet werd uitgegeven en als goed is intern allen voor tests werd gebruikt, dit spel is Nightmare Busters.
Nu blijk dat ze dit spel nog gaan uitgeven op de goede ouderwetse cartridges voor de snes
http://www.nightmarebusters.com/
http://www.nintendolife.c..._title_on_the_way_in_2013
Zo zijn er nog veel meer artikelen over te vinden
Vanmiddag Mega Man 3 (NES) voor 3,50 euro gevonden bij de lokale kringloopwinkel 
Met een doosje in slechte staat. Ach ja, het is tenminste iets.
Twee weken geleden ook al Mega Man 1 (NES) gevonden bij dezelfde kringloopwinkel.
Ik wist dat de PAL-versie van Mega Man 1 en 2 tragere muziek hebben dan de NTSC versie. Dat stoorde mij altijd. Maar net toen ik Mega Man 3 opstartte bleek dat dit deel wel muziek op normale tempo heeft. NICE.
Want de muziek van Probotector (Contra) en Double Dragon klinken gewoon slecht in tegenstelling tot zijn NTSC tegenhangers...
Met een doosje in slechte staat. Ach ja, het is tenminste iets.
Twee weken geleden ook al Mega Man 1 (NES) gevonden bij dezelfde kringloopwinkel.
Ik wist dat de PAL-versie van Mega Man 1 en 2 tragere muziek hebben dan de NTSC versie. Dat stoorde mij altijd. Maar net toen ik Mega Man 3 opstartte bleek dat dit deel wel muziek op normale tempo heeft. NICE.
Want de muziek van Probotector (Contra) en Double Dragon klinken gewoon slecht in tegenstelling tot zijn NTSC tegenhangers...
Is natuurlijk te vinden onder de naam 'Famicom'.Frerix schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:54:
[...]
Heb je de NES toploader op Marktplaats staan?
Als we toch retro bezig zijn, heb laatst dit gevonden op mn zolder.

Dat vliegtuigstuur heb ik helaas nooit kunnen gebruiken omdat ik nooit een leuk vlieg spel had
Die draadloze controllers zijn volgens mij nooit verkocht in NL

Dat vliegtuigstuur heb ik helaas nooit kunnen gebruiken omdat ik nooit een leuk vlieg spel had
Die draadloze controllers zijn volgens mij nooit verkocht in NL
Eergister Mega turrican CIB voor de megadrive binnengekregen.
Erfenisje van de retro gaming beurs, daar had ik mijn adres achtergelaten omdat ik het spel daar te duur vond (50 euro), ik had 25 geboden en voor die prijs zijn we telefonisch toch nog tot een deal gekomen.
Als ik zo op ebay kijk (tussen de 55 en 85 dollar voor de MD Pal versie) heb ik een leuke deal gesloten. En het blijft een gaaf spel met onwijs coole muziek
Erfenisje van de retro gaming beurs, daar had ik mijn adres achtergelaten omdat ik het spel daar te duur vond (50 euro), ik had 25 geboden en voor die prijs zijn we telefonisch toch nog tot een deal gekomen.
Als ik zo op ebay kijk (tussen de 55 en 85 dollar voor de MD Pal versie) heb ik een leuke deal gesloten. En het blijft een gaaf spel met onwijs coole muziek

Verwijderd
Ik vond Turrican op de C64 altijd wel een vette shooter en later vond ik de Snes versie ook erg sterk. de MD versie zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn.Metro2002 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:03:
Eergister Mega turrican CIB voor de megadrive binnengekregen.
Als ik zo op ebay kijk (tussen de 55 en 85 dollar voor de MD Pal versie) heb ik een leuke deal gesloten. En het blijft een gaaf spel met onwijs coole muziek![]()
[afbeelding]
Amen, zeer goede herinneringen aan de c64 versie, en iets minder aan de amiga versie. Wel altijd de tijd limiet uitzetten......vond het altijd raar dat je in een game waar explorer toch word aangemoedigd een tijdslimiet zit! En infinite lives ook omdat het spel best wel old skool moeilijk was......

10 second ninja DONE
Ik kan me nog herinneren dat je met de Commodore makkelijk naar de laatste levels kon, door wanneer er naar de volgende diskette werd de laatste erin te steken
Frerix schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:54:
Heb je de NES toploader op Marktplaats staan?
*Iets met slapende honden wakker maken*
Gisterenavond een Japanese Sega Saturn in doos op de kop weten te tikken:
http://www.ebay.nl/itm/32..._trksid=p3984.m1497.l2649
De prijs van het ding zelf valt mee, maar de verzendkosten die die schmicht rekent gaat echt te ver... achja.
Gisteren aangekomen, er dan toch sneller van gekomen dan gedacht:

Snes Jr. gaat waarschijnlijk terug in de verkoop samen met een aantal spellen om toch een deel van de kost te recuperen (was dus jammer genoeg niet cheap). Met één US snes kom ik wel toe
Vandaag afgeleverd, allemaal compleet :):

Snes Jr. gaat waarschijnlijk terug in de verkoop samen met een aantal spellen om toch een deel van de kost te recuperen (was dus jammer genoeg niet cheap). Met één US snes kom ik wel toe

Snes miniBruiser schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:15:
Gisteren aangekomen, er dan toch sneller van gekomen dan gedacht:
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN: Bellerophon-
Hij staat inmiddels (oa) op marktplaats 
De gewone US Snes wil ik ombouwen met een switchless mod (50/60Hz) en een region-switch (of is er voor deze laatste ook een alternatief voorhanden?), deze komt dan in de plaats van m'n EU snes. Helaas heb ik geen ervaring met deze mod, iemand tips (waar ik de onderdelen voor deze mod kan kopen bv)?
De gewone US Snes wil ik ombouwen met een switchless mod (50/60Hz) en een region-switch (of is er voor deze laatste ook een alternatief voorhanden?), deze komt dan in de plaats van m'n EU snes. Helaas heb ik geen ervaring met deze mod, iemand tips (waar ik de onderdelen voor deze mod kan kopen bv)?
Nu zal ik even gaan pochen met de aanwinst van vandaag:

22 SNES spellen voor
-
-
-
-
graties

22 SNES spellen voor
-
-
-
-
graties
Ik tel er 21... en een Super Gameboy!AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:25:
[afbeelding]
22 SNES spellen voor
-
-
-
-
graties![]()
Maar niet verkeerd voor gratis!
Nice...hoe dat zo, gratis? Wie was de wilde weldoener ( (C) Suske en Wiske) ?
Een goede klant die ik ooit een PS3 had verkocht vertelde veel over gaming, ik vertelde op mijn beurt dat ik meer van de oude gaming was. Hij vertelde dat hij veel oude games had en ze een keer zou meenemen.Exorcist schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:36:
Nice...hoe dat zo, gratis? Wie was de wilde weldoener ( (C) Suske en Wiske) ?
Vandaag was hij weer in de winkel en had eent as vol games meegenomen.
Hij wilde er niets voor hebben, heb hem het wel aangeboden...
aardig
Wow. Dat is erg tof, zitten toppers tussen die 20 Euro per stuk waard zijn.
$37+$44= $81 (~62 euro)Freekers schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:09:
[...]
[...]
*Iets met slapende honden wakker maken*
Gisterenavond een Japanese Sega Saturn in doos op de kop weten te tikken:
http://www.ebay.nl/itm/32..._trksid=p3984.m1497.l2649
De prijs van het ding zelf valt mee, maar de verzendkosten die die schmicht rekent gaat echt te ver... achja.
Das toch helemaal niet veel voor een boxed JPN Saturn?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een scart switch, waarop ik 8 consoles tegelijk kan aansluiten (zodat alles aangesloten is) en waarop ik eventueel handmatig kan switchen tussen kanaal. Heeft iemand zelf zoiets, en kan die mij een suggestie doen voor een bepaalde, goeie switch?
Alle 22 carts functioneerde op eerste opzichte niet toen ik ze vaak opnieuw in de SNES duwde. Veel deden het ook totaal niet. Ik moest tot 3x aan toe met een wattenstaafje en wat alcohol langs de contact puntjes... wat een vuiligheid heeft dat allemaal opgevangen in de loop der tijd.
Nu werken ze wel gewoon
eerst maar weer verder met Chronotrigger voordat ik weer verder ga met andere games.
* Zakkenwasser gaat zich voorlopig niet meer vervelen.
(Terwijl ik het eigenlijk ook allemaal best kon emuleren en me dan ook niet hoef te vervelen. Een echte game en console is toch veel mooier.)
Emuleert er hier eigenlijk nog iemand of niet?
Nu werken ze wel gewoon
eerst maar weer verder met Chronotrigger voordat ik weer verder ga met andere games.
* Zakkenwasser gaat zich voorlopig niet meer vervelen.
(Terwijl ik het eigenlijk ook allemaal best kon emuleren en me dan ook niet hoef te vervelen. Een echte game en console is toch veel mooier.)
[ Voor 16% gewijzigd door Zakkenwasser op 15-03-2012 23:42 ]
De enige SCART-schakelaars die ik momenteel kan vinden hebben niet meer dan 5 SCART poorten.HotFix schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:53:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een scart switch, waarop ik 8 consoles tegelijk kan aansluiten (zodat alles aangesloten is) en waarop ik eventueel handmatig kan switchen tussen kanaal. Heeft iemand zelf zoiets, en kan die mij een suggestie doen voor een bepaalde, goeie switch?
Of je moet 2 SCART ingangen op je TV hebben en dat je daar dan twee 4-poorts SCART schakelaars op zet.
Ik wilde eerst ook al mijn consoles ten allen tijden uitgestald hebben. Het is echter onmogelijk om dan alles netjes én stofvrij te houden. Momenteel heb ik al mijn retroconsoles in opbergdozen onder mijn bank zitten. Wanneer ik dan op een console wil spelen, pluk ik de doos onder de bank vandaan en plug ik hem in.
Verlengkabels voor je videopoorten zijn dan wel een must om de installatieduur te verkorten. Anders moet je weer achter je TV/Receiver kruipen om alle kabels in te pluggen
Ook nog wat leuks gekocht 

Verwijderd
Goede titels en ik zie Zombies ! Geniaal spelAyeAyeCaptain! schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:25:
[afbeelding]
22 SNES spellen voor
-
-
-
-
graties![]()
Ik gebruik zelf een Quintro+ BT945. Deze heeft geloof ik 4 of 5 scart-ingangen, waarvan je er ook een aantal als extra uitgang kunt gebruiken. Hij accepteert RGB, S-Video en Composite. Het enige gekke is dat RGB niet werkt op ingang 1, maar dat is niet echt een groot probleem. Acht ingangen is echt veel, dan zou je het bijna op professioneel vlak moeten gaan zoeken ofzo.HotFix schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:53:
Maar ik zou sowieso gaan voor een kwalitatieve switch met een metalen behuizing. Ik heb bijvoorbeeld ook een box gehad met 5 scartingangen en 1 uitgang en deze werden gewoon allemaal meteen doorgelust (geen 2 apparaten tegelijkertijd aandoen, dan gaat hij storen). Het beeld dat daaruit kwam was echt superslecht.
[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 15-03-2012 23:55 ]
Nope. Mijn motto is en blijft: gamen op de console waarvoor het spel dat je wilt spelen bedoeld is, dus geen emulatie. Geen Gamecube spellen in een Wii, geen SNES spellen op een Dreamcast op Xbox etc.AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:46:
Backwards compatability van een console interesseert me dan ook 0,0, pak toch de console erbij waarvoor het spel gemaakt is.
Ik emuleer wel een beetje, maar dat komt meer omdat ik niet overal alle echte systemen neer kan zetten (game de laatste tijd ook niet echt veel).
Ik speel met name veel Ocarina of Time op de virtual console, maar dat komt door de laadtijden + betere GameCube controller (speedrun het af en toe).
Ik speel met name veel Ocarina of Time op de virtual console, maar dat komt door de laadtijden + betere GameCube controller (speedrun het af en toe).
Ik infecteer bijna iedereen om me heen met het retro-game virus. Collega laatst geholpen aan een N64 met wat games, en ik ga van mijn 4-jarige nichtje ook een die hard retro gamer maken.
Ze heeft al een snes met Mario allstars en binnenkort ook Alladin.
Terwijl iedereen in haar klas!! een ipad heeft
Gelukkig wilt mijn broer haar opvoeden met de dingen die wij als kind hebben meegemaakt en is een SNES natuurlijk veel cooler dan zo´n ipad die iedereen heeft
geen competitie.
Ze heeft al een snes met Mario allstars en binnenkort ook Alladin.
Terwijl iedereen in haar klas!! een ipad heeft

Gelukkig wilt mijn broer haar opvoeden met de dingen die wij als kind hebben meegemaakt en is een SNES natuurlijk veel cooler dan zo´n ipad die iedereen heeft
*mental note* niet enthousiast lang verhaal gaan tikken en dan google gebruiken op de tab waar je got open hebt
Kort antwoord: ja: ik emuleer.
lange variant komt misschien nog, enige wat ik er wel bij wil zeggen is dat ik eigenlijk alleen maar emuleer uit gemak of wanneer er geen andere optie is. Gemak betekent dan niet dat het gemakkelijk is om niet te betalen, maar meer idd ruimte problemen, of vebeterde hardware (denk aan vertraging op de nes, of idd controllers die beter worden etc). Ik ga niet zeggen dat ik nooit is iets speel wat ik niet heb, maar ik probeer (sowieso met gaming) altijd alles legaal te doen.
@ayeaye
haha vet, mijn zoontje (bijna 4) hebben we bewust van gaming afgehouden op zeer jonge leeftijd, maar het komt meer en meer in zijn interesse gebied, maar een ipad vind ik veel te duur voor hem en ook voor kleuters het algemeen, echt bizar.
Maar goed, kijken hoe lang dat nog vol te houden is. Zou het wel harstikke leuk vinden als hij straks ook met mijn 'ouwe meuk' gaat spelen
Zijn eerste echte game ervaring is iig mario, en zo hoort het ook
(wel de wii versie, tzt gaan we wel de trip back maken naar de nes versies, natuurlijk super mario world
.....en dan ook yoshi's island en de latere mario's)

Kort antwoord: ja: ik emuleer.
lange variant komt misschien nog, enige wat ik er wel bij wil zeggen is dat ik eigenlijk alleen maar emuleer uit gemak of wanneer er geen andere optie is. Gemak betekent dan niet dat het gemakkelijk is om niet te betalen, maar meer idd ruimte problemen, of vebeterde hardware (denk aan vertraging op de nes, of idd controllers die beter worden etc). Ik ga niet zeggen dat ik nooit is iets speel wat ik niet heb, maar ik probeer (sowieso met gaming) altijd alles legaal te doen.
@ayeaye
haha vet, mijn zoontje (bijna 4) hebben we bewust van gaming afgehouden op zeer jonge leeftijd, maar het komt meer en meer in zijn interesse gebied, maar een ipad vind ik veel te duur voor hem en ook voor kleuters het algemeen, echt bizar.
Maar goed, kijken hoe lang dat nog vol te houden is. Zou het wel harstikke leuk vinden als hij straks ook met mijn 'ouwe meuk' gaat spelen
Zijn eerste echte game ervaring is iig mario, en zo hoort het ook
[ Voor 33% gewijzigd door Sagat op 16-03-2012 09:55 ]
10 second ninja DONE
Ik ben opgegroeid c.q. opgevoed met een Commodore 64, daarna met een Amiga (geen idee welk type) en daarna met een Mega Drive, N64 en PS1. De NES heb ik destijds ergens tussendoor gekregen van een vriend geloof ik.. Moet zeggen dat het wel een vrij grote invloed op me heeft gehad. Of dat positief is, laat ik even in het midden, maar toch heb ik het idee dat die oude games je inzicht vergroten, aangezien die niet zo makkelijk zijn als de games vandaag de dag.
Ik weet niet wat het is, maar als ik een emulator gebruik wordt elke vorm van speelplezier uit het spel gezogen...
Vroeger dacht ik het onzin was om een spel op de originele console te spelen en dat de emulator meer dan genoeg was. Je neemt bv een NES emulator met een hele catalogus aan spellen erbij en je speelt maar een half uurtje.
Je koopt een echte NES met Mega Man 2,3 en Ninja Gaiden en je hebt er meteen 30+ uur plezier aan.
Een toetsenbord/usb controller is gewoon niet zoals een NES controller en het is niet leuk om een spel te spelen zoals het niet bedoeld was. Althans in mijn optiek
Veel "moderne" gamers proberen wel eens retro games, maar spelen die maar voor 5 min op een emulator en vinden het niks. Als je een console, controller en cartridge (plus doosje) in je handen hebt dan wordt het al meteen imposanter en vele malen leuker.
Een paar jaar geleden was ik ook zo'n "moderne" Xbox 360/DS gamer die retrogames niet langer dan 5 min. kon spelen (op een emulator). Toen kwam een NES met Mega Man 2 in mijn leven en sindsdien heb ik een reeks aan geweldige retroconsoles en heb ik allerlei geweldige games vanuit de gehele game geschiedenis gespeeld!
Ook zijn sommige genre's uitgestorven of veel minder vertegenwoordigd dan vroeger. Shoot 'em ups bijvoorbeeld. Wil je shmups spelen op je PS3? Dan is de keuze zeer beperkt. Haal een Saturn of PC-Engine in huis en je hebt direct een gigantische shoot em up library tot je beschikking!
Vroeger dacht ik het onzin was om een spel op de originele console te spelen en dat de emulator meer dan genoeg was. Je neemt bv een NES emulator met een hele catalogus aan spellen erbij en je speelt maar een half uurtje.
Je koopt een echte NES met Mega Man 2,3 en Ninja Gaiden en je hebt er meteen 30+ uur plezier aan.
Een toetsenbord/usb controller is gewoon niet zoals een NES controller en het is niet leuk om een spel te spelen zoals het niet bedoeld was. Althans in mijn optiek
Veel "moderne" gamers proberen wel eens retro games, maar spelen die maar voor 5 min op een emulator en vinden het niks. Als je een console, controller en cartridge (plus doosje) in je handen hebt dan wordt het al meteen imposanter en vele malen leuker.
Een paar jaar geleden was ik ook zo'n "moderne" Xbox 360/DS gamer die retrogames niet langer dan 5 min. kon spelen (op een emulator). Toen kwam een NES met Mega Man 2 in mijn leven en sindsdien heb ik een reeks aan geweldige retroconsoles en heb ik allerlei geweldige games vanuit de gehele game geschiedenis gespeeld!
Ook zijn sommige genre's uitgestorven of veel minder vertegenwoordigd dan vroeger. Shoot 'em ups bijvoorbeeld. Wil je shmups spelen op je PS3? Dan is de keuze zeer beperkt. Haal een Saturn of PC-Engine in huis en je hebt direct een gigantische shoot em up library tot je beschikking!
[ Voor 13% gewijzigd door Frerix op 16-03-2012 14:50 ]
Shmups horen op een arcade cabinet en trek dan je portemonnee maar open 
Wel grappig weer die emulatie discussie, komt toch om de zoveel tijd terug. Achja, ieder z'n ding toch...
Wel grappig weer die emulatie discussie, komt toch om de zoveel tijd terug. Achja, ieder z'n ding toch...
The House of The Death op de DreamCast of Time Crisis op de PS1 met pistool kwam toch ook al aardig in de buurtSp33dFr34k schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:03:
Ik was vroeger ook best wel van de retro gaming, maar dan via de computer of zelfs op een omgebouwde psp.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:03:
Lang niet meer gedaan, eigenlijk.
Ik weet nog wel het begin van mijn collectie:
De eerste NES en de eerste SNES met een hoop boxed games
( Yoshi's Island, pocky rocky 2, prince of persia 2, mario kart, super bomberman 2 oa)
die ik toen ruilde met mijn collega voor mijn wii (met games) die ik uiteindelijk weer terug heb gekocht voor een vriendschappenlijke prijs.
Nu help ik diezelfde collega aan N64 games voor de prijs die ik bij de kringloop betaal.
[ Voor 87% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-03-2012 20:33 ]
Eeeehhhhh, misschien is dit iets voor jou...Freekers schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:09:
[...]
The House of The Death op de DreamCast of Time Crisis op de PS1 met pistool kwam toch ook al aardig in de buurt
Is het geen idee om zo langzamerhand wat meer foto's van de complete collecties te posten?
Ik emuleer tegenwoordig N64 het meeste op mijn Wii (VC games), want dan kan ik ze in 60Hz spelen + ze zien er net wat beter uit dan op de N64. Het maakt me op zich niet uit dat het niet helemaal hetzelfde is.
Verder was point blank ook een leuke party game. Ik heb op een gegeven moment Judge Dredd uit de budgetbakken bij FRS gehaald en dat bleek ook een zeer leuke shooter te zijn voor de guncon.Freekers schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:09:
[...]
The House of The Death op de DreamCast of Time Crisis op de PS1 met pistool kwam toch ook al aardig in de buurt
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Shemnue komt naar de consoles volgens Eurogamer. Met Jet Set Radio aankomend zie ik toch maar van die nieuwe DC af.
Castlevania III voor de nes is binnen, losse cart maar hopelijk wel de moeite waard.
Wat ik me nou afvroeg:als ik een SNES cart heb waarvan de battery dood is (saved niet meer) kan ik die openmaken maar verpest ik dan niet de verzamelwaarde door het labeltje op de achter kant kapot te maken?
Met PAL zal dan niet erg zijn maar ik doelde meer op de NTSC versies
Never mind.
Met PAL zal dan niet erg zijn maar ik doelde meer op de NTSC versies
Never mind.
[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-03-2012 08:58 ]
Een remake???Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:40:
Shemnue komt naar de consoles volgens Eurogamer. Met Jet Set Radio aankomend zie ik toch maar van die nieuwe DC af.
Overigens heb ik het niet zo op remakes. Meestal blijft de oude toch beter. Het lijkt er meer op dat ze gewoon even snel en makkelijk willen incasseren met oude games. Ze kunnen een groot deel van de oude code ook gewoon houden.
Verwijderd
Ik heb bij toeval een paar weken geleden onderstaande console op de kop weten te tikken voor noppes.

En onderstaand spel weer eens gespeeld en wat en plezier! Meer mensen die dit hebben?
YouTube: Sega Mega Drive [Genesis]: Sensible Soccer (1992)

En onderstaand spel weer eens gespeeld en wat en plezier! Meer mensen die dit hebben?
YouTube: Sega Mega Drive [Genesis]: Sensible Soccer (1992)
Verwijderd
Ik start regelmatig mijn oude Megadrive II weer eens op om een spelletje World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck in multiplayer te spelen. Of wat te denken van the Lion King. Echt zeer vermakelijk.
Alleen echt jammer dat er toen nog geen savegame mogelijkheden waren.
Die disney spellen van toen zijn echt zeer leuk: lion king, aladdin, diverse mickey en donald spellen,... de betere platformers vind ik persoonlijk.
Niet bij die games in ieder geval. Savegames had je al in de jaren `80 m.b.v. een battery backup. Dat zijn die leuke CR2032`s die iedereen nu massaal moet gaan vervangen.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:47:
Ik start regelmatig mijn oude Megadrive II weer eens op om een spelletje World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck in multiplayer te spelen. Of wat te denken van the Lion King. Echt zeer vermakelijk.
Wel gek, dat mijn Kirby`s Adventure (`93?) sneller leeg was dan mijn Zelda uit `87. Zitten nu allemaal Varta`s in..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zat net nog wat kratten door te pluizen en kwam dit nog tegen:

Iemand een idee WTF dit is? Ik heb ook geen flauw idee hoe ik hier ooit aan ben gekomen!

Iemand een idee WTF dit is? Ik heb ook geen flauw idee hoe ik hier ooit aan ben gekomen!
Verwijderd
Wordt gebruikt om back-ups te maken van SNES-spellen (oftewel kopieën) op diskettes. Je kunt er ook op je SNES back-ups mee spelen die op diskettes staan. Ik zou hem goed bewaren, want die dingen zijn nog best een paar knaken waard. Als hij nog werkt ten minste.....die dingen zijn over het algemeen een beetje onbetrouwbaar namelijk.leech1984 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:03:
Zat net nog wat kratten door te pluizen en kwam dit nog tegen:
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 22:11 ]
Volgens mij moet er een adapter in... maar die kan ik niet vinden.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:07:
[...]
Wordt gebruikt om back-ups te maken van SNES-spellen (oftewel kopieën) op diskettes. Je kunt er ook op je SNES back-ups mee spelen die op diskettes staan. Ik zou hem goed bewaren, want die dingen zijn nog best een paar knaken waard. Als hij nog werkt ten minste.....die dingen zijn over het algemeen een beetje onbetrouwbaar namelijk.
Zal van de week eens kijken of het nog werkt...
EDIT:
Een megadrive adapter zou moeten werken. Die heb ik nog wel ergens liggen volgens mij.
Morgen even testen + foto's!
[ Voor 10% gewijzigd door leech1984 op 18-03-2012 23:32 ]
Universele adapter moet lukken, met verloopstukjes. Juiste voltage pakken en gaan.
Hier een aantal foto's van mijn beginnende collectie:

De doos van de GameCube, PS2 en PS3 op de foto zijn leeg. De PS2 heb ik ooit eens verkocht en was vergeten dat ik de doos nog had. De PS3 staat onder de TV.
GameCube op de foto is defect (werkende staat onder de TV), evenals de Xbox 360 (werkende staat onder de PC). Verder zwerft hier in huis nog een Wii rond.
De PS3 is overigens geimporteerd vanuit de USA en betreft een model wat hier in NL nooit verkocht is. De PSP1000 is destijds geimporteerd vanuit Japan.
Wat er mist op de foto's:
-CIB Japanse Sega Saturn. (In transport).
-CIB NES Action Set. (In transport).
-CIB Pokemon Rood, Blauw en Geel (NL) (In transport).
-CIB Japanse Pokemon Rood en Groen (In transport).
-CIB Sega Master System II (In transport).
-CIB FireShark en T2 voor de Mega Drive. (In transport).
-Xbox 1 voor op de plank. (In transport).
-CIB Sega Saturn met 6 spellen waaronder Panzer Dragoon Saga (Staat op een andere kamer).
-CIB Commodore 64 (Staat op een andere kamer).
-Atari 2600 (Staat op een andere kamer).
-Philips VideoPac (Staat op een andere kamer).
-Amiga 4000, als je dat meetelt. (Staat op een andere kamer).
- Nog 2 consoles waar ik even niet van op de naam kom.. staan ook op een andere kamer.
Veel spul komt van Marktplaats. Jammer genoeg zijn de verkopers op Marktplaats niet altijd even betrouwbaar. Zo zou de Mega Drive in 'perfecte staat' verkeren, evenals de doos ervan. Op de foto is het niet te zien, maar de doos van de MegaDrive ziet er van voren weliswaar goed uit, van de zijkant, achterkant en bovenkant is het een groot plakband fiasco. Gelukkig maar 20 euro voor betaald.

De doos van de GameCube, PS2 en PS3 op de foto zijn leeg. De PS2 heb ik ooit eens verkocht en was vergeten dat ik de doos nog had. De PS3 staat onder de TV.
GameCube op de foto is defect (werkende staat onder de TV), evenals de Xbox 360 (werkende staat onder de PC). Verder zwerft hier in huis nog een Wii rond.
De PS3 is overigens geimporteerd vanuit de USA en betreft een model wat hier in NL nooit verkocht is. De PSP1000 is destijds geimporteerd vanuit Japan.
Wat er mist op de foto's:
-CIB Japanse Sega Saturn. (In transport).
-CIB NES Action Set. (In transport).
-CIB Pokemon Rood, Blauw en Geel (NL) (In transport).
-CIB Japanse Pokemon Rood en Groen (In transport).
-CIB Sega Master System II (In transport).
-CIB FireShark en T2 voor de Mega Drive. (In transport).
-Xbox 1 voor op de plank. (In transport).
-CIB Sega Saturn met 6 spellen waaronder Panzer Dragoon Saga (Staat op een andere kamer).
-CIB Commodore 64 (Staat op een andere kamer).
-Atari 2600 (Staat op een andere kamer).
-Philips VideoPac (Staat op een andere kamer).
-Amiga 4000, als je dat meetelt. (Staat op een andere kamer).
- Nog 2 consoles waar ik even niet van op de naam kom.. staan ook op een andere kamer.
Veel spul komt van Marktplaats. Jammer genoeg zijn de verkopers op Marktplaats niet altijd even betrouwbaar. Zo zou de Mega Drive in 'perfecte staat' verkeren, evenals de doos ervan. Op de foto is het niet te zien, maar de doos van de MegaDrive ziet er van voren weliswaar goed uit, van de zijkant, achterkant en bovenkant is het een groot plakband fiasco. Gelukkig maar 20 euro voor betaald.
Mooie collectie maar je speelt er waarschijnlijk niet op omdat ze allemaal zo netjes in vitrinekastjes en op plankjes staan, of zijn dit je reservesystemen
?
Ik ben wat dat betreft heel praktisch met verzamelen, ik heb slechts 1 systeem waar ik actief voor verzamel (megadrive), 1 systeem waar ik af en toe eens wat koop als ik het écht de moeite waard vind om te kopen maar weinig op gespeeld wordt (dreamcast) . Deze gebruik ik vrijwel alleen voor soul calibur ,MK gold (4) virtua tennis en af en toe metropolis street racer. En dan heb ik nog een game gear waar ik zo af en toe eens een game voor koop maar daar speel ik vrij weinig op.
Zelfs voor de megadrive koop ik alleen maar spellen die ik leuk vind om te gaan spelen, niet voor de heb. Ik heb dan ook 'relatief' weinig games (61 megadrive spellen) maar dat zijn wel allemaal games die ik ook echt speel.
Denk ik ook nog wel een verschil tussen de ene of andere retro verzamelaar. De een verzamelt om alles compleet te krijgen, de ander koopt alleen de games die hij daadwerkelijk wil gaan spelen. Zo vind ik het bv geen probleem om wat meer geld uit te geven aan een wat zeldzamer spel als ik dat spel leuk vind (michael jacksons moonwalker, castlevania the new generation, mega turrican) maar ik ga geen hoop geld uitgeven aan een zeldzaam spel alleen maar omdat het zo mooi in de kast staat
Over het emulatieverhaal: Ja ik emuleer wel eens en dan met name de SNES op mijn HTPC (ik heb nou eenmaal geen snes staan maar de castlevania serie is toch wel leuk
) en ik gebruik ook emulators voor de megadrive en snes op bv mijn netbook voor onderweg. Beetje lastig om je complete verzameling games mee te nemen ergens heen.
Toch blijft een echte console een ander gevoel geven, of het nou de controller is, de beeldkwaliteit, de geluidskwaliteit.. ik weet het niet maar het voelt gewoon niet goed als je via een emulator speelt. Thuis speel ik dus eigenlijk altijd op 'the real thing'
Ik ben wat dat betreft heel praktisch met verzamelen, ik heb slechts 1 systeem waar ik actief voor verzamel (megadrive), 1 systeem waar ik af en toe eens wat koop als ik het écht de moeite waard vind om te kopen maar weinig op gespeeld wordt (dreamcast) . Deze gebruik ik vrijwel alleen voor soul calibur ,MK gold (4) virtua tennis en af en toe metropolis street racer. En dan heb ik nog een game gear waar ik zo af en toe eens een game voor koop maar daar speel ik vrij weinig op.
Zelfs voor de megadrive koop ik alleen maar spellen die ik leuk vind om te gaan spelen, niet voor de heb. Ik heb dan ook 'relatief' weinig games (61 megadrive spellen) maar dat zijn wel allemaal games die ik ook echt speel.
Denk ik ook nog wel een verschil tussen de ene of andere retro verzamelaar. De een verzamelt om alles compleet te krijgen, de ander koopt alleen de games die hij daadwerkelijk wil gaan spelen. Zo vind ik het bv geen probleem om wat meer geld uit te geven aan een wat zeldzamer spel als ik dat spel leuk vind (michael jacksons moonwalker, castlevania the new generation, mega turrican) maar ik ga geen hoop geld uitgeven aan een zeldzaam spel alleen maar omdat het zo mooi in de kast staat
Over het emulatieverhaal: Ja ik emuleer wel eens en dan met name de SNES op mijn HTPC (ik heb nou eenmaal geen snes staan maar de castlevania serie is toch wel leuk
Toch blijft een echte console een ander gevoel geven, of het nou de controller is, de beeldkwaliteit, de geluidskwaliteit.. ik weet het niet maar het voelt gewoon niet goed als je via een emulator speelt. Thuis speel ik dus eigenlijk altijd op 'the real thing'
Mijn collectie:

Bovenop de vitrine:
Boxed en complete virtual boy, Atari 2600 jr. en NES control deck.
Daarnaast heb ik een DVD rek met 6 etages:
1: Wii games
2: Virtual boy games + Games boy games (boxed)
3: NES boxed games + NES test carts
4: Boxed SNES games
5: "idem"
6: "idem"
eerste etage:
Gevuld met een atari lynx tas met handheld en cart only games en krapjes 22 boxed games ernaast gestapeld.

tweede etage:
Big box super metroid, 2 psp fat (wit en zwart) en een psp go boxed met games. Action 52 (near mint), Mario 3 (Super mint).

derde etage:
2x gameboy light (tezuka en astroboy)(Super mint), Gameboy pocket Famitsu edition, Konami gradius LCD (sealed) 5x complete boxed game and watch en 2 losse game and watch.

vierde etage:
Last story limited edtion (sealed), Zelda skyward sword limited edition (sealed), DSI XL Limited mario 25 edition (sealed), Mario allstars 25 edition (sealed) en wat losse SNES favorieten en Starwing competition.

Naast mijn vitrine staat een Nintendo koffer met de overige SNES/NES en gameboy losse carts die iets
minder zijn dan die ik in de vitrine heb zitten.

En mijn losse NES games:

En mijn SNES/NES hooked up

Bovenop de vitrine:
Boxed en complete virtual boy, Atari 2600 jr. en NES control deck.
Daarnaast heb ik een DVD rek met 6 etages:
1: Wii games
2: Virtual boy games + Games boy games (boxed)
3: NES boxed games + NES test carts
4: Boxed SNES games
5: "idem"
6: "idem"
eerste etage:
Gevuld met een atari lynx tas met handheld en cart only games en krapjes 22 boxed games ernaast gestapeld.

tweede etage:
Big box super metroid, 2 psp fat (wit en zwart) en een psp go boxed met games. Action 52 (near mint), Mario 3 (Super mint).

derde etage:
2x gameboy light (tezuka en astroboy)(Super mint), Gameboy pocket Famitsu edition, Konami gradius LCD (sealed) 5x complete boxed game and watch en 2 losse game and watch.

vierde etage:
Last story limited edtion (sealed), Zelda skyward sword limited edition (sealed), DSI XL Limited mario 25 edition (sealed), Mario allstars 25 edition (sealed) en wat losse SNES favorieten en Starwing competition.

Naast mijn vitrine staat een Nintendo koffer met de overige SNES/NES en gameboy losse carts die iets
minder zijn dan die ik in de vitrine heb zitten.

En mijn losse NES games:

En mijn SNES/NES hooked up

[ Voor 142% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-03-2012 23:21 ]
Speel sensi vanaf de eerste op de amiga, om uit eindelijk bij swos 96/97 uit te komen. Ook de opvolger daarvan gespeeld maar BLEGH.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:39:
Sensible Soccer (1992)
pc versie heb ik zooooooooo veel gespeeld. Enige makke was dat de ai te simpel was. Maar met een paar vrienden merk je daar niets van
10 second ninja DONE
Mooooie collectie hoor! Gaat voor mij nog wel een paar jaartjes duren voordat ik zo iets dergelijks heb opgebouwdAyeAyeCaptain! schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:06:
Mijn collectie:
Foto's van AyeAyeCaptain!'s collectie
(En mooie Scarface en Davis posters!)
Op het moment heb ik vrij veel tijd, maar nog veel te weinig ruimte en helemaal te weinig geld om een mooie collectie op te bouwen. Door middel van inkoop en verkoop van games probeer ik toch een beetje de kosten van het verzamelen te drukken
[ Voor 3% gewijzigd door Frerix op 19-03-2012 22:56 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod