Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.743 views

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Frerix schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:31:
Mijn Gameboy met Nonfinite backlight kit is voltooid :P
Alleen de behuizing gaat niet echt meer lekker dicht, de backlight zorgt ervoor dat ie net te dik wordt...
Hoe dan ook, zie hier het resultaat:
[afbeelding]

Er is nog ruimte voor verbetering :P
Ziet er grappig uit, welke kleur heb je gekocht?
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:42:
[...]

Weet je zeker dat dit klopt? Component is toch YPbPr en dus vooral voor de hogere resoluties (480p, 720p, 1080i) terwijl RGB-scart, composiet en s-video gewoon PAL/NTSC formaten zijn?
Maar op deze site lees ik dat scart betere kwaliteit zou zijn: http://www.9lives.be/foru...intendo.html#post11904944
Dus ik kan het beste een scart versie nemen?

Ik ben niet zo goed met eBay, zou je mij eventueel kunnen helpen met het vinden van een scart kabel daarvoor (mag ook via een PM)
Die RGB scart kabel van je vorige bericht is gewoon de goede, kan je ook kopen. Ik had eerst niet op de link geklikt, dacht dat het vergelijkingsplaatsjes waren om het verschil te laten zien tussen RGB en composiet wat ik niet nodig vond. Is een zeer goede prijs!

[ Voor 48% gewijzigd door Koldur op 23-02-2012 14:00 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waar heb je `m besteld en hoe was de levertijd?

Ik zou namelijk graag een van m`n classic gameboy`s (de transparante!) willen uitrusten met deze kit. Vooral het strooilicht zou dan voor een mooi effect moeten zorgen in zo`n behuizing. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Koldur
Michael Knight schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:08:
Waar heb je `m besteld en hoe was de levertijd?

Ik zou namelijk graag een van m`n classic gameboy`s (de transparante!) willen uitrusten met deze kit. Vooral het strooilicht zou dan voor een mooi effect moeten zorgen in zo`n behuizing. :)
Hier had hij het besteld, ga ik ook doen, maar twijfel nog over welke kleur :p.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
theforce81 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:14:
[...]

Goedkopere & energie zuinigere oplossing dan een Gameboy light.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
theforce81 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:14:
[...]

Bright White v3, maar het licht is niet helemaal egaal (beter dan dit kan denk ik ook niet).
Ik open hem binnenkort nog een keer om te kijken of ik nog wat kan verbeteren, want zoals eerder vermeldt druk het scherm iets tegen de behuizing :(

Ik ga denk ik deze week nog een Gameboy Pocket uitrusten met een nonfinite V2 Blue backlight (heb die namelijk al liggen). Foto's zullen gepost worden wanneer deze is afgerond ;)

@Gameboy Light als goedkopere oplossing;
Fout! Gameboy Light's zijn zeer moeilijk en zéér duur. De backlight die ik heb aangebracht druk nauwelijks op de accuduur.

• Koldur
Frerix schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:57:
[...]

Bright White v3, maar het licht is niet helemaal egaal (beter dan dit kan denk ik ook niet).
Ik open hem binnenkort nog een keer om te kijken of ik nog wat kan verbeteren, want zoals eerder vermeldt druk het scherm iets tegen de behuizing :(

Ik ga denk ik deze week nog een Gameboy Pocket uitrusten met een nonfinite V2 Blue backlight (heb die namelijk al liggen). Foto's zullen gepost worden wanneer deze is afgerond ;)

@Gameboy Light als goedkopere oplossing;
Fout! Gameboy Light's zijn zeer moeilijk en zéér duur. De backlight die ik heb aangebracht druk nauwelijks op de accuduur.
Als het de witte is denk ik dat je de folie bent vergeten te verwijderen, verklaart ook dat het te dik is. Heb je deze tuts gevolgd?
YouTube: Nonfinite Electronics V^3 Backlighting Pt. 1
YouTube: Nonfinite Electronics V^3 Backlighting Pt. 2

En ik denk dat MrJey dat nu precies bedoelt, dat een backlight installeren in een oude GB goedkoper en beter is.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Even wat anders, waar vindt ik SNES spellen?

Ebay, marktplaats en internetwinkels ken ik zo onderhand wel, maar ik zoek iets anders.

Bijvoorbeeld een Partij-koop, of een markt oid..

Mijn SNES verzameling!

painkill schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:03:

Ebay, marktplaats en internetwinkels ken ik zo onderhand wel, maar ik zoek iets anders.

Koninginnedag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil misschien een simpel mini-itx computertje maken om roms van NES en SNES te spelen (en wat eventueel nog meer erop kan draaien). Nu vraag ik mij af hoe je deze software het beste kan draaien. Het liefst zo licht en snel mogelijk met een leuke interface. Dus dat je als het mogelijk is met alleen een usb controller alles makkelijk kunt besturen vanaf de boot. Ik kom er via google niet echt achter of zoiets bestaat. Bijvoorbeeld een kale linux variant die direct een emulator programma start met gebruiksvriendelijke interface. Ik kom wel veel tegen voor een PS3 maar die heb ik niet :)

Dit mag overigens toch gewoon hier besproken worden? Ik wil het op deze manier doen omdat mijn echte consoles niet echt gewaardeerd worden in de woonkamer en omdat ik hem dan ook via een vga of dvi kan aansluiten op de lcd tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht is een Dreamcast of Xbox 1 dan een betere keus. Al vind ik het spelen van retrogames op een andere console dan waar het voor gemaakt is niet echt je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Vandaag wordt (met enige vertraging) mijn SNES bezorgt. Helaas ben ik niet thuis dus het ligt of bij de buren, of wordt morgen bezorgt of ik kan het morgen afhalen bij TNT.

Ik kijk er iig naar uit. Natuurlijk moet zoiets direct grondig worden getest!

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 02:17:
Ik wil misschien een simpel mini-itx computertje maken om roms van NES en SNES te spelen (en wat eventueel nog meer erop kan draaien). Nu vraag ik mij af hoe je deze software het beste kan draaien. Het liefst zo licht en snel mogelijk met een leuke interface. Dus dat je als het mogelijk is met alleen een usb controller alles makkelijk kunt besturen vanaf de boot. Ik kom er via google niet echt achter of zoiets bestaat. Bijvoorbeeld een kale linux variant die direct een emulator programma start met gebruiksvriendelijke interface. Ik kom wel veel tegen voor een PS3 maar die heb ik niet :)

Dit mag overigens toch gewoon hier besproken worden? Ik wil het op deze manier doen omdat mijn echte consoles niet echt gewaardeerd worden in de woonkamer en omdat ik hem dan ook via een vga of dvi kan aansluiten op de lcd tv
Exorcist schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:01:
Wellicht is een Dreamcast of Xbox 1 dan een betere keus. Al vind ik het spelen van retrogames op een andere console dan waar het voor gemaakt is niet echt je van het.
De Wii is hier perfect voor. De Classic Controller IS de Snes controller+de online play+perfecte emulatie (je kan de wiimote als scope gebruiken!) maken dit een aanrader.
Daarnaast kan je met de NES emulator vrijwel hetzelfde waarbij de Wiimote als Zapper gebruikt kan worden. Wel zo handig aangezien normale Zappers/Super Scopes niet meerwerken op HDTV's.
Auredium schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:28:
Vandaag wordt (met enige vertraging) mijn SNES bezorgt. Helaas ben ik niet thuis dus het ligt of bij de buren, of wordt morgen bezorgt of ik kan het morgen afhalen bij TNT.

Ik kijk er iig naar uit. Natuurlijk moet zoiets direct grondig worden getest!
Gefeliciteerd! Welke games heb je erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocGroove
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12-2020

DocGroove

The hole in things

painkill schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:03:

Kringloopwinkels en je kan altijd in je kennissenkring wat rondvragen of zij wat hebben of misschien andere mensen kennen die nog wat hebben liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door DocGroove op 24-02-2012 09:44 ]

XBL/PSN/Steam: DocGroove

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je vraagt niet om roms oid dus i guess it's ok......?

Anyways, ik weet het antwoord op je vraag niet, want alle emu's die ik gebruikt heb, hebben tot je in het spel zelf bent altijd muis/tobo besturing. Misschien is het logischer om op zoek te gaan naar een wireless keyboardje met een geintergreerde muis/trackball/touchpad?
Anders idd de kant en klare oplossingen die al genoemd zijn........

Oh en wat je natuurlijk kan doen is de spellen wel kopen, maar bewaren tot je wel een retro hoekie oid kan maken, dan hoef je niet gebukt te gaan onder een gruwelijk schuldgevoel :+
Cartidges nemen niet veel ruimte in hoor ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:02:
[...]

[...]

De Wii is hier perfect voor. De Classic Controller IS de Snes controller+de online play+perfecte emulatie (je kan de wiimote als scope gebruiken!) maken dit een aanrader.
Daarnaast kan je met de NES emulator vrijwel hetzelfde waarbij de Wiimote als Zapper gebruikt kan worden. Wel zo handig aangezien normale Zappers/Super Scopes niet meerwerken op HDTV's.
Ik heb zowel een Xbox 1 als Wii (ook met classic controller) maar voor de Xbox geld hetzelfde verhaal als voor de andere oude consoles. Ze vinden het hier te groot, lelijk en neemt teveel ruimte in beslag. En de Wii gebruiken kan opzich (maar die staat eigenlijk altijd in een andere kamer) maar het leek me ook leuker om een retro mod om het ITX bordje te maken met daarbij usb nes en snes controllers. (zegmaar met als reden; omdat het kan)
Sagat schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:33:
[...]

Je vraagt niet om roms oid dus i guess it's ok......?

Anyways, ik weet het antwoord op je vraag niet, want alle emu's die ik gebruikt heb, hebben tot je in het spel zelf bent altijd muis/tobo besturing. Misschien is het logischer om op zoek te gaan naar een wireless keyboardje met een geintergreerde muis/trackball/touchpad?
Anders idd de kant en klare oplossingen die al genoemd zijn........

Oh en wat je natuurlijk kan doen is de spellen wel kopen, maar bewaren tot je wel een retro hoekie oid kan maken, dan hoef je niet gebukt te gaan onder een gruwelijk schuldgevoel :+
Cartidges nemen niet veel ruimte in hoor ;)
De voor mij leukste spellen heb ik al voor een gedeelte, het is meer dat ik beneden geen retro hoekje heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:02:
[...]

Gefeliciteerd! Welke games heb je erbij?
De bestelling is zonder games. :P

Maar ik heb heel toevallig nog thuis liggen:

Super Mario World
Super MArio All Stars

Verder heb ik er een adapter bij voor Gameboy spellen. Daarvan heb ik o.a.:

Super Mario Land
Tetris
Wario Land
Double Dragon
Megaman 1

En nog een hoop. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
theforce81 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:53:
[...]

Als het de witte is denk ik dat je de folie bent vergeten te verwijderen, verklaart ook dat het te dik is. Heb je deze tuts gevolgd?
YouTube: Nonfinite Electronics V^3 Backlighting Pt. 1
YouTube: Nonfinite Electronics V^3 Backlighting Pt. 2

En ik denk dat MrJey dat nu precies bedoelt, dat een backlight installeren in een oude GB goedkoper en beter is.
Ik heb zojuist de Gameboy weer uit elkaar gehaald en het plakrandje rond de binnenkant van het venster verwijderd. Dat creeert iets ruimte. Tevens heb ik de draadjes opnieuw gesoldeerd zodat ze nog iets dichter tegen de printplaat zitten. Het scherm drukt nu veel minder tegen de behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:39
Ik ben vooral een verzamelaar. Tot nu toe heb ik: Nes, Snes, N64, Gamecube, Ps1, Ps2, dreamcast, megadrive, gameboy, gb color, gba, gba sp en lynx. Welke systemen zijn nog het verzamelen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nicely done Frerix! Feli met het afronden van je 1e mod! :)
champion16 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:05:
Ik ben vooral een verzamelaar. Tot nu toe heb ik: Nes, Snes, N64, Gamecube, Ps1, Ps2, dreamcast, megadrive, gameboy, gb color, gba, gba sp en lynx. Welke systemen zijn nog het verzamelen waard?
Master System, Neo Geo CD/AES, Neo Geo Pocket Color, Atari Jaguar, Sega Mega CD.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:08:Master System, Neo Geo CD/AES, Neo Geo Pocket Color, Atari Jaguar, Sega Mega CD.
...Game & Watch, Game Gear, Virtual Boy,...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49

Ik weet wel van een programma hyperspin dat met de nodige instellingen (alle emulators zelf downloaden enzovoort) best handig is. Hiermee kom je in een menu waarin je console kunt kiezen en vervolgens in een menu met alle games. Het is echter wel een windows programma.

Voor Linux weet ik niet meteen een oplossing.

Edit: zijn er niet voor XBMC emulators? Want wellicht dat die ook in de live versie werken. Dan heb je ook meteen een media speler.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 25-02-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Nieuwe aanwinst van vandaag sunset riders voor de snes. :9

Voor 7 euro. Cart only dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice, komt normaal toch wel voor wat meer voorbij. Kan het spel niet vaak genoeg hebben:

1x MD
2x Snes
2x Arcade PCB

:P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:26
Misschien niet echt heel erg retro maar ik moest het even delen. >:)

Vandaag een pakket binnen gekregen met 48 USA/Canadese en 2 Japanse Gamecube spellen en wat accessoires voor €220 incl verzenden.Volgens mij wel een aardige deal.
Overgenomen van iemand van het gamer.nl forum, misschien dat hij hier ook mee leest :w

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FN3QJRKX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OFYH8KP3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:29:
Nieuwe aanwinst van vandaag sunset riders voor de snes. :9

Voor 7 euro. Cart only dat dan weer wel.
Ach, zolang je het maar kan spelen. Voor mij maakt het ook niet uit of ze compleet zijn. Naar die doosjes en boekjes kijk ik toch niet. Cart er in en spelen, vooral bij een toffe game als Sunset Riders. Is de Snes versie ook voor 4 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@ktulu666, nice tales of symphonia. De tales of serie is erg bruut. helaas is de SNES versie nooit officieel vertaald, behalve naar GBA. DS versie is zelfs alleen fan-translated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tales of Symphonia heb ik zo'n 120 uur aan besteed :) Zou nog graag een guide er van willen hebben. Maar die prijzen liggen echt te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Frerix schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Ik heb zojuist de Gameboy weer uit elkaar gehaald en het plakrandje rond de binnenkant van het venster verwijderd. Dat creeert iets ruimte. Tevens heb ik de draadjes opnieuw gesoldeerd zodat ze nog iets dichter tegen de printplaat zitten. Het scherm drukt nu veel minder tegen de behuizing
Ook mijn kit erin gezet, die tien minuten uit het filmpje kloppen maar, maar reken gerust nog maar 5 minuten voor het demonteren en 20 minuten voor het in elkaar zetten! Pakketje met nieuwe lagen vasthouden en dan de print voorkant er tegenaan zetten met net te kotrte draadjes waar de achtenkant aan hangt is best lastig!
resultaat is wel aardig maar naar mijn idee is het licht net wat fel, wellicht dat dit te regelen is met een componentje tussen het draadje? Ben geen kennen van dit soort zaken, jullie enig idee?

Wel een genot om Zelda weer zo te spelen, ben echter al wel erg handig met de SNES controller geworden i.v.m. de Super Gameboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik ga vanavond weer verder met Chrono trigger wat een vet spel is dat. _/-\o_ _/-\o_
Dat ik die nooit in mijn jeugd heb gespeeld.

Soundtrack is ook gewoon heel vet:

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
beatle schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Ook mijn kit erin gezet, die tien minuten uit het filmpje kloppen maar, maar reken gerust nog maar 5 minuten voor het demonteren en 20 minuten voor het in elkaar zetten! Pakketje met nieuwe lagen vasthouden en dan de print voorkant er tegenaan zetten met net te kotrte draadjes waar de achtenkant aan hangt is best lastig!
resultaat is wel aardig maar naar mijn idee is het licht net wat fel, wellicht dat dit te regelen is met een componentje tussen het draadje? Ben geen kennen van dit soort zaken, jullie enig idee?

Wel een genot om Zelda weer zo te spelen, ben echter al wel erg handig met de SNES controller geworden i.v.m. de Super Gameboy!
Hebben jullie ook gehad dat met het verwijderen van de folie van het scherm het plak gebeuren van die stikker achterblijft? Ik heb dat in ieder geval wel en ben het er met veel moeite vanaf aan het halen.

Het minder helder maken moet te doen zijn met een andere waarde weerstand er tussen plaatsen, weet zo even niet hoeveel je het moet doen om dit voor elkaar te krijgen, maar een weerstand is "the way to go" om hem minder fel te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Koldur op 27-02-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Vandaag 'the Chaos Engine' voor de SNES binnen gekregen. Vanavond gelijk maar even testen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vandaag weer wat NES spellen voor 2eu tegen gekomen:

- Pinball
- Faxanadu
- Mario 3
- Galaga
- Donkey kong classics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
MrJey schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:30:
Ik ga vanavond weer verder met Chrono trigger wat een vet spel is dat. _/-\o_ _/-\o_
Dat ik die nooit in mijn jeugd heb gespeeld.

Soundtrack is ook gewoon heel vet:

[video]
:9~
Ja, vet is ie he? Heb em vroeger ook niet op de SNES gespeeld, wel op een SNES emu. Maar tijdje terug (alweer een lang tijdje) op de NDS. Blijft een goed spel. Characters zijn getekend door Akira Toriyama. Ook wel bekend van Dragonball, Dragonball Z. En dat is goed te zien ook!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik zal echt eens een NTSC-Snes moeten aanschaffen. Ik heb Chrono Trigger ook gespeeld op een emu op de Wii, maar ik moet hem gewoon hebben. Het is een topspel, geweldig om te spelen. Ook de muziek is te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 12-09 13:07
Vandaag Crystal Mines 2 voormde Atari Lynx met doosje en boekje binnen gekregen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Chrono Trigger werkt toch ook gewoon mbv een converter? Toch geen NTSC-snes nodig dan...

Ik heb dat spel hier ook liggen, maar nog nooit opgezet eerlijk gezegd 8)7

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Bruiser schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:17:
Chrono Trigger werkt toch ook gewoon mbv een converter? Toch geen NTSC-snes nodig dan...

Ik speel Chronotrigger ook met een converter op een PAL snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Afbeeldingslocatie: http://www.chevyhhr.net/forums/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jet Set Radio komt in HD naar PSN/XBL. Hoef ik daar iig geen Dreamcast meer voor te verkopen. Wat heb ik een plezier beleefd aan die game zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
MrJey schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:21:
Vandaag weer wat NES spellen voor 2eu tegen gekomen
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb m'n consoles graag mooi blinkend, iemand een idee hoe ik deze terug mooi blinkend kan maken (en oppervlakkige krasjes kan verwijderen)? Ik denk dan in eerste instantie aan de zwarte sega consoles...

Auto-simonis ofzo?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik had van het weekend met een vriend een Legend of Zelda Marathon (pak een Zelda spel en speel het van begin tot eind) gehouden. Ik had zelf besloten om Ocarina of Time te gaan spelen en daarna Majora's Mask. Ocarina of Time had ik in vier uur en een kwartier uitgespeeld. Daarna was Majora's Mask aan de beurt, welke ik nooit helemaal heb uitgespeeld. Uiteindelijk is het me gelukt om die van 10 uur 's ochtends tot 3 uur 's nachts uit te spelen, met de nodige pauzes uiteraard. Bij Majora's Mask wist ik overigens wel ongeveer wat ik moest doen om bij de tempels te komen. De tempels zelf wist ik niet echt uit mijn hoofd.

Majora's Mask vind ik aan de ene kant een beetje een kutspel. Er was al iets foutgegaan met saven. Als je namelijk bij zo een Owl Statue savet en hem daarna weer laadt en je zet het spel uit, dan ben je dus weer terug bij het punt dat je het laatst terug in de tijd bent gegaan. Ik wilde dus even kijken of mijn spel goed opgeslagen was bij zo een statue en daarna zette ik hem uit. Toen was al mijn werk om bij de Woodfall tempel te komen voor niks. Het spel is overigens wel een tikkie mooier dan Ocarina of Time. Ocarina of Time is op sommige punten slecht afgewerkt en daarnaast is Link ook een stuk minder soepel qua besturing. Majora's Mask had bijna een GameCube spel kunnen zijn.

Achja, het blijven leuke spellen. Ook Majora's Mask, ben blij dat ik die nu eindelijk heb uitgespeeld.

Ik speelde trouwens op een Wii en heb NTSC-versies gebruikt. Die draaien net wat sneller. Ik dacht dat dat verschil tussen PAL en NTSC wel weg was bij de N64, maar dat is dus niet. Bij de GameCube denk ik wel, want volgens mij kunnen de meeste spellen daarbij 60Hz (bij de N64 ook sommigen, Sin and Punishment bijvoorbeeld). Weet iemand of, wanneer je je GameCube op 50Hz zet, de spellen dan ook trager zijn?

@Krueger F: De boel polijsten zou moeten werken.

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 29-02-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat saven en terugdraaien van alles is wel vervelend in MM ja. Als je dat vertraaglied kent is het al wat beter maar het blijft vervelend dat je niet zomaar kan stoppen. Vind de game idd wel mooier en dat met die maskers is erg tof gedaan, ook die animatie waarin hij transformeert.
Daarnaast is de laatste baas heerlijk trippy. (al is die wel simpel met dat laatste masker)

Mooiste blijft de tragische setting met die maan die er op afkomt en mensen die banger worden enzo. Vergeleken voelt elke andere Zelda wereld statisch (denk Groundhog Day) en nep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:15:
Dat saven en terugdraaien van alles is wel vervelend in MM ja. Als je dat vertraaglied kent is het al wat beter maar het blijft vervelend dat je niet zomaar kan stoppen. Vind de game idd wel mooier en dat met die maskers is erg tof gedaan, ook die animatie waarin hij transformeert.
Daarnaast is de laatste baas heerlijk trippy. (al is die wel simpel met dat laatste masker)
Bedoel je Twinmold? Want die is ook zonder dat masker wel te doen. Je kunt nog pijlen gebruiken of er snel naartoe rennen en met je zwaard slaan. Bij mij was mijn magie op, dus heb ik dat laatste moeten doen. Ik had wel vier fairy's gevangen ofzo, just in case. Volgens mij maar eentje nodig gehad, maar dat was ook meer omdat ik hem voor het eerst deed.
Mooiste blijft de tragische setting met die maan die er op afkomt en mensen die banger worden enzo. Vergeleken voelt elke andere Zelda wereld statisch (denk Groundhog Day) en nep aan.
De wereld voelt inderdaad best echt aan. Volgens mij hadden ze het bij Ocarina of Time ook zo voor ogen (met de disk system enzo). Ik blijf me er ook altijd over verbazen hoe erg het uiteindelijke spel afwijkt van de beta-beelden. Hopelijk krijgen we ooit nog een beta-rom.

Ik vind het ook erg jammer dat Ocarina of Time 3D niets meer is dan een retexture + wat meer polygons. Ze hadden nu juist de kans om Hyrule Field groter te maken (net zo groot als Twilight Princess bijvoorbeeld). Het is in mijn ogen gewoon geen remake. De gebruikte code is ook vrij identiek, want heel veel glitches zijn nog steeds mogelijk die ook al mogelijk waren in de N64-versie. Vaak zijn ze alleen wat moeilijker te activeren. Achja, Nintendo is tegenwoordig liever lui dan creatief.

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 29-02-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:25:
[...]
Bedoel je Twinmold? Want die is ook zonder dat masker wel te doen. Je kunt nog pijlen gebruiken of er snel naartoe rennen en met je zwaard slaan. Bij mij was mijn magie op, dus heb ik dat laatste moeten doen. Ik had wel vier fairy's gevangen ofzo, just in case. Volgens mij maar eentje nodig gehad, maar dat was ook meer omdat ik hem voor het eerst deed.
Ik bedoelde eigenlijk Majora's Mask.
Twinmold, waren dat die 2 wormen ofzo? Stond me bij dat die wel makkelijk te doen waren als reus maar wist niet dat je zo ook normaal kon verslaan.
De wereld voelt inderdaad best echt aan. Volgens mij hadden ze het bij Ocarina of Time ook zo voor ogen (met de disk system enzo). Ik blijf me er ook altijd over verbazen hoe erg het uiteindelijke spel afwijkt van de beta-beelden. Hopelijk krijgen we ooit nog een beta-rom.

Ik vind het ook erg jammer dat Ocarina of Time 3D niets meer is dan een retexture + wat meer polygons. Ze hadden nu juist de kans om Hyrule Field groter te maken (net zo groot als Twilight Princess bijvoorbeeld). Het is in mijn ogen gewoon geen remake. De gebruikte code is ook vrij identiek, want heel veel glitches zijn nog steeds mogelijk die ook al mogelijk waren in de N64-versie. Vaak zijn ze alleen wat moeilijker te activeren. Achja, Nintendo is tegenwoordig liever lui dan creatief.
Ik vond het ook sterk hoe logisch de tempels aanvoelden qua lokatie. Bij Ocarina of time hadden ze een aantal lokaties waar een tempel was 'ingebouwd'. Bij MM waren de settings zoals het moeras en het waterdeel tot een veel logischer geheel verwerkt.
Daarnaast bleef het leuk om als Goron te racen over Termina Field, vooral met die spikes erbij.

Zelfs de muziek vond ik beter. Muziek dient imo altijd wat toe te voegen aan het verhaal, de scene. Bij Ocarina was de muziek wat oppervlakkiger terwijl bij MM er meer gevoel, drama in de muziek zat. Goed voorbeeld is die van Clock Town waarbij de muziek elke dag wat duisterder klinkt met als hoogtepunt het laatste uur dat echjt luguber klinkt.

Ocarina of Time 3D had Gamecube graphics moeten hebben. Als je kijkt naar Mario 3D en RE dan weet je dat zoiets gewoon mogelijk was maar zoals je al zegt is Nintendo momenteel lui. Er is niks aan extra content in het hoofdspel toegevoegd terwijl er genoeg dingen te bedenken zijn. (extra tempel, extra bosses etc) Gemiste kans en ga dan ook geen 45 euro uitgeven voor een luie port. Zelfs de muziek is nog Midi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:40:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk Majora's Mask.
Twinmold, waren dat die 2 wormen ofzo? Stond me bij dat die wel makkelijk te doen waren als reus maar wist niet dat je zo ook normaal kon verslaan.

[...]

Ik vond het ook sterk hoe logisch de tempels aanvoelden qua lokatie. Bij Ocarina of time hadden ze een aantal lokaties waar een tempel was 'ingebouwd'. Bij MM waren de settings zoals het moeras en het waterdeel tot een veel logischer geheel verwerkt.
Daarnaast bleef het leuk om als Goron te racen over Termina Field, vooral met die spikes erbij.

Zelfs de muziek vond ik beter. Muziek dient imo altijd wat toe te voegen aan het verhaal, de scene. Bij Ocarina was de muziek wat oppervlakkiger terwijl bij MM er meer gevoel, drama in de muziek zat. Goed voorbeeld is die van Clock Town waarbij de muziek elke dag wat duisterder klinkt met als hoogtepunt het laatste uur dat echjt luguber klinkt.

Ocarina of Time 3D had Gamecube graphics moeten hebben. Als je kijkt naar Mario 3D en RE dan weet je dat zoiets gewoon mogelijk was maar zoals je al zegt is Nintendo momenteel lui. Er is niks aan extra content in het hoofdspel toegevoegd terwijl er genoeg dingen te bedenken zijn. (extra tempel, extra bosses etc) Gemiste kans en ga dan ook geen 45 euro uitgeven voor een luie port. Zelfs de muziek is nog Midi.
Bij Majora's Mask was die laatste vorm Majora's Wraith, die met die zwepen, inderdaad best klote. Ik werd een keer geraakt en vervolgens kon ik gewoon bijna niet meer loskomen, werd telkens opnieuw gepakt, waardoor ik bijna doodging.

Bij Majora's Mask is de sfeer inderdaad heel goed. OoT is inderdaad minder dynamisch en oppervlakkiger, ook al is het spel en de muziek verre van oppervlakkig. Achja, Majora's Mask kan vervelend zijn, maar het is wel echt een revolutionair spel.

Bij Ocarina of Time 3D hebben ze niet eens de moeite genomen om Link losse vingers te geven. Zelfs Zelda heeft dat al bij de originele versie van Ocarina of Time. Ik vind het echt een misselijke port. Ben nou eigenlijk wel benieuwd hoeveel moeite het is geweest allemaal. Want ze hebben duidelijk heel veel code gewoon geport en niet opnieuw geschreven en beter naar de 3DS hardware vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Er komt een nieuw SNES spel uit..
http://www.slashgear.com/...r-nintendo-game-29216340/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, wordt die ook op cart uitgebracht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Vraagje ivm videosignalen!

Ik ga A Link To The Past eens doorspelen op aanraden van een vriend. Een Snes heb ik maar het enige wat ik van beeldweergave heb is mn (data)projector.

Mogelijkheden Snes

-Composiet
-S-Video
-RGB

Projector

-Composiet
-S-Video
-VGA in

Alleen is de vraag nu of ik de RGB van de Snes niet kan aansluiten op de VGA - in.

Uit de handleiding

50 HZ - 15.325 fH (kHz) - 50 fV(Hz) - niets bij sync (andere mogelijkheden zijn Sync on green en H pos/neg V pos/neg)

Dit lijkt overeen te komen met wat ik zelf vind op Pal & RGB

Nu ben ik geen held in videosignalen - maar als ik gewoon een scart kabel koop, de scart vervangen door een VGA + cinch kabel en deze aansluiten op de projector zou ik toch gewoon beeld moeten krijgen nee? (RGB van scart op de zelfde pinnen van de vga connector).

Hopelijk lukt me dit! Er zijn nog best wat spelletjes die ik ooit moet doorspelen en als het in RGB kon zou het super zijn!

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Eeeehhh, dat spel is destijds gecancelled omdat het te "gewelddadig" bleek te zijn kan ik mij herinneren. Ik heb hem echter al een hele tijd mooi op een PAL cart staan, ondanks dat ie nooit officieel gereleased is, handig als iemand ROM's zelf kan branden... :)

Best een leuke game btw:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=F1wAEDRD2wE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Normaal gesproken gaat dit niet werken. VGA is een andere frequentie dan RGB en ook de Sync is anders.

Wellicht dat jouw projector het wel aankan, maar dat durf ik niet te zeggen.

In de arcade wereld is het zo dat een 31khz VGA never ever een 15khz RGB game kan spelen (maar dat zegt niets over jouw projector).

Proberen kan geen kwaad, maar ik denk dat s-video het makkelijkste is voor jou.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vandaag Batman returns voor de NES compleet in doos met boekjes en zelfs nog club nintendo aanvraag formulier voor het magische bedrag van...tadadada tadaa 2 euro 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nfv4HSOkEVAoxK5yuiR2fUy7/full.jpg
Foto gemaakt met mijn telefoon, sorry voor de crappy kwaliteit.

By the way, gisteren EarthBound voor de SNES besteld en als het even meezit heb ik het spel dit weekend al in huis en kan ik die eindelijk gaan spelen.

* Zakkenwasser heeft de SNES weer helemaal gevonden terwijl de WII er maar sip naast staat en al 2 maanden stof staat te bijten.

[ Voor 42% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-03-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GOUDSBS schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:08:
[...]

Normaal gesproken gaat dit niet werken. VGA is een andere frequentie dan RGB en ook de Sync is anders.

Wellicht dat jouw projector het wel aankan, maar dat durf ik niet te zeggen.

In de arcade wereld is het zo dat een 31khz VGA never ever een 15khz RGB game kan spelen (maar dat zegt niets over jouw projector).

Proberen kan geen kwaad, maar ik denk dat s-video het makkelijkste is voor jou.
We hebben multisync arcade monitors :)

Naomi ziet er overigens prima uit in 15Khz op mijn NAC monitor, maargoed dat is een andere discussie... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Sp33dFr34k schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:18:
[...]

We hebben multisync arcade monitors :)

Naomi ziet er overigens prima uit in 15Khz op mijn NAC monitor, maargoed dat is een andere discussie... :9~
:) Ouwe speedfreak! Jaja I know, wellicht heeft hij namelijk een 'trisync/multisync' projector, vandaar dat hij het gewoon moet testen.

PS. Ik draai ook 'een' Naomi op mijn 15khz Killer Instinct 2 kast en dat heeft zelfs de voorkeur voor mij bij sommige spellen. Draai een andere Naomi, nou ja nu System 246 in VGA op men Naomi cab.

Maar normaal gesproken gaat RGB never werken op een VGA, zonder converter.

Vraag me ook af het beeld van s-video niet al voldoende is op zijn projector.

PS2. bevalt je racer?

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Bruiser schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:17:

Chrono Trigger is op die manier inderdaad wel speelbaar.
Toch wil ik per se dat de game in 60hz draait zoals het hoort :P Het kan zijn dat de op 50hz draaiende PAL snes niet alles perfect draait.

Daarom wil ik ooit nog een switchless mod op mn PAL SNES zetten. Dan kan ik eindelijk Final Fantasy VI zonder irritante zwarte menu's en off-sync muziek spelen. De gameplay van FFVI loopt bijvoorbeeld wel normaal op een PAL snes, maar de muziek loopt iets te snel waardoor bij cutscenes de muziek te vroeg afloopt.
En dan ook eindelijk een keer Earthbound spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:49:
[...]
... handig als iemand ROM's zelf kan branden... :)
Naar zo iemand ben ik ook nog altijd naar op zoek... CaptainN heb ik hier helaas al een tijdje niet meer gezien...

@hierboven: Als er eens een cheape US Snes mijn pad kruist zal ik vermoedelijk ook niet kunnen weerstaan, totdan voldoet de adapter prima ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26

Metro2002

Memento mori

Vandaag nog iemand naar de retro beurs in Apeldoorn geweest? Was op zich best leuk maar wel héél veel Nintendo spul (50%) en maar een klein beetje Sega (25%) en de rest (25%) zoals PS, PS2, Xbox, commodore en colecovison en Atari. Als je games voor je MSX , Amiga of Atari ST zocht had je pech want daar was gewoon niks voor te krijgen, wel jammer dat het erg gefocussed was op nintendo. Vooral de NES games waren zó overdadig aanwezig dat het bijna bizar was :P

Mijn aanwinsten voor vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_3977.jpg

Paar megadrive en game gear spellen. Brengt het totaal nu op 64 MD games en 14 game gear spellen :P
Helaas kaapte iemand nét voor mijn neus Truxton weg :( Ik denk ik neem hem het 2e rondje wel mee, dalijk ligt ie ergens anders voor minder geld maar helaas, het was de enige en toen ik terugkwam bij het kraampje rekende iemand hem net af ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:22
Metro2002 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:53:

Paar megadrive en game gear spellen. Brengt het totaal nu op 64 MD games en 14 game gear spellen :P
Helaas kaapte iemand nét voor mijn neus Truxton weg :( Ik denk ik neem hem het 2e rondje wel mee, dalijk ligt ie ergens anders voor minder geld maar helaas, het was de enige en toen ik terugkwam bij het kraampje rekende iemand hem net af ;(
64 MD games, mooi getal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb de afgelopen week 28 spellen gekocht voor de SNES :X
Daarnaast nog een NES met 6 complete spellen incl. nintendo aanvragen etc..

Heb denk ik in totaal €200-€250 uitgegeven, maar dit gaan dan alleen om titels zoals Street Fighter, Mario Kart/world, Street fighter 2, street fighter turbo. En nog wat gameboy adapters...

De komende week ga ik even uitzoeken wat ik nou precies heb gekocht en wat het waard is.
En dan show ik een foto van mijn setup als ik er zin in heb :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vandaag met de post binnengekomen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3JUIBUWLAFTDK4B7W8bYcXKQ/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vandaag een GBA sp met 5 games binnengekregen:
- Golden Sun
- Mario and Luigi superstar saga
- Super mario world
- Zelda the minish cap
- Zelda link to the past

Samen voor 30 euro. Ik had al wel de laatste 2 games, maar ze waren zo goedkoop dat ik ze niet kon laten liggen (2,50 per stuk). Mijn zus heeft ze inmiddels al overgenomen :). Doorverkopen zit er dus helaas niet in :(. Had er de kosten van mijn aankoop eruit kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk topic dit!
Ik heb de afgelopen paar dagen de Japanse versies van Pokemon Rood, Blauw, Geel en Groen voor de Game Boy gekocht op eBay. Allemaal compleet met doosje, boekje en town map.
Voor Rood, Blauw en Geel heb ik 18 euro p/s betaald incl. verzenden. Voor Groen 25 euro incl. verzenden uit Japan. Een redelijke prijs. Had misschien een euro of 2-3 goedkoper gekund per game, maar ach...

Tevens ook nog een NES in doos gekocht voor 46,75 euro met verzenden op Marktplaats.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uI4zi.jpg Blauwe kabel hoort er volgens mij alleen niet bij.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
Die blauwe kabel hoort erbij, die heb ik hier ook nog ergens liggen. Is voor composiet beeld met mono geluid, aansluiting aan de zijkant (zichtbaar op de doos op de foto) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Peenutzz op 07-03-2012 01:37 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb voor die prijs ook een NES gekocht, maar dan met 6 spellen nog compleet in doos (alleen geen topspellen, een zapper en 2 controllers. Ook inclusief dat blauwe draad.

Het enige wat ik niet heb is die doos, maar daar kom ik vast nog wel een keer aan :p

Die zapper werkt trouwens verrassend goed, veel beter dan die Super Scope bij de SNES, daar is gewoon niet mee te werken..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:23:
Leuk topic dit!
Voor Groen 25 euro incl. verzenden uit Japan. Een redelijke prijs. Had misschien een euro of 2-3 goedkoper gekund per game, maar ach...
Dat is een hele nette prijs wanneer het incl verzendkosten is. Waar heb je die gehaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Oeei! das wel een hele mooie aanwinst.

Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Frag_Zero schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:44:
Vraagje ivm videosignalen!

Ik ga A Link To The Past eens doorspelen op aanraden van een vriend. Een Snes heb ik maar het enige wat ik van beeldweergave heb is mn (data)projector.

Mogelijkheden Snes

-Composiet
-S-Video
-RGB

snip
Kan werken, welk formaat geeft de SNES (480i)? Informatie over uitgangsmogelijkheden: http://www.gamesx.com/wiki/doku.php?id=av:nintendomultiav

Je zult ten eerste het composiet signaal moeten terugbrengen naar C-Sync en V-Sync signalen, met bijvoorbeeld de LM1881N, heb je 'echt' H-Sync nodig (C-Sync pakt de meeste apparatuur ook als H-sync) dan heb je de EL1883 nodig:

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/9190/rgbscarttovgalm1881n.png

Daarna zit je nog met een H-Sync van 15kHz, terwijl VGA apparatuur in meeste gevallen 31kHz vergt. (En de V-Sync bedraagt van een PAL Snes 50hz, terwijl 60hz gangbaarder is, meer info: http://elm-chan.org/works/sc/report.html). Dit kan worden opgelost met een zogenaamde line doubler: 480i>480p. Deze heb je in redelijk presterende Chinees formaat, een bekende onder de retro is de GBS-8220 voor zo'n 25 euro op Ebay tot dure van enkele honderden euro's (meer info: http://retrogaming.hazard-city.de/). Zelf gebruik ik de GBS-8220 voor de Gamecube en deze doet zijn werk eigenlijk heel goed, behalve in snel bewegende delen komen er verticale strepen, maar dit gebeurt niet vaak. De GBS-8220 is ook een upscaler in een die er dan een resolutie van 1024x768 uithaalt.

Overigens voor de oude look is het erg mooi om de scanlines weer terug te brengen. Daarvoor heb ik deze: http://shoryuken.com/foru...ly-assembled-v1-6.145407/. De GBS-8220 met zo'n scanline generator geeft dan een heel leuk en betaalbaar beeld!

Maar als de SNES ook 240p aankan heb je zo'n line doubler niet nodig, maar daar weet ik het fijne niet van. Edit: 240p games run at 15khz as well and have still to be "upconverted" to 480p (31khz).

[ Voor 8% gewijzigd door sm1ley op 07-03-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Sharky_NL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:37:
[...]

Oeei! das wel een hele mooie aanwinst.

Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag... O-)
140, maar ik wilde dit spel dan ook echt gewoon spelen omdat ik er zoveel goede reviews over heb gelezen.
+ het feit dat ik best wel veel RPG's voor een flut prijs heb kunnen krijgen vond ik de prijs wel de compensatie voor de te goedkope(2eu) Chrono-trigger, Secret of Mana, StreetFighter Alpha 2, Secret of everymore waard. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-03-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Peenutzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:36:
Die blauwe kabel hoort erbij, die heb ik hier ook nog ergens liggen. Is voor composiet beeld met mono geluid, aansluiting aan de zijkant (zichtbaar op de doos op de foto) :)
Ok, thanks dat wist ik niet ;)
painkill schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 02:07:
Ik heb voor die prijs ook een NES gekocht, maar dan met 6 spellen nog compleet in doos (alleen geen topspellen, een zapper en 2 controllers. Ook inclusief dat blauwe draad.

Het enige wat ik niet heb is die doos, maar daar kom ik vast nog wel een keer aan :p

Die zapper werkt trouwens verrassend goed, veel beter dan die Super Scope bij de SNES, daar is gewoon niet mee te werken..
Mij ging het erom dat ie compleet met doos was ;) Er staan er idd genoeg op zonder doos voor dezelfde prijs met games.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:14:
Dat is een hele nette prijs wanneer het incl verzendkosten is. Waar heb je die gehaald als ik vragen mag?
eBay. Hier 2 die je direct kunt kopen voor 22 euro incl verzenden:
http://www.ebay.nl/itm/ni...Games&hash=item2a1aa5251f
http://www.ebay.nl/itm/ni...es_JS&hash=item2a1aa52d46

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vandaag ontvangen: Secret of Evermore boxed en compleet met handleiding én map (zelfs een NL versie)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/SoE%20%28Small%29.jpg

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, Super Mario Kart voor de SNES op een Zwarte cartridge, is dat een speciale versie oid? Ik kan er namelijk niks over vinden..

En een SNES 'Pal Version' voor 50 euro compleet met doos in goede staat (niet vergeeld), is dat duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17
Freekers schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:48:
Hmm, Super Mario Kart voor de SNES op een Zwarte cartridge, is dat een speciale versie oid? Ik kan er namelijk niks over vinden..

En een SNES 'Pal Version' voor 50 euro compleet met doos in goede staat (niet vergeeld), is dat duur?
Naar mijn weten is de zwarte geen officieel bestaande, en 50 euro is teveel via webshops heb je hem goedkoper. Of heb je et over de SNES zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door NovemberSierra op 07-03-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CreativeMind schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:11:
[...]

Naar mijn weten is de zwarte geen officieel bestaande, en 50 euro is teveel via webshops heb je hem goedkoper. Of heb je et over de SNES zelf?
Hier een foto van de zwarte cartridge:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cc07r.png
Zelf nog niet gekocht, zag hem alleen online voorbij komen.

En de €50 ging over de SNES zelf, CIB de PAL version:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8sbi8.jpg
Ben ik van plan aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
De zwarte cardridge is geverft dusja dat zie je duidelijk omdat het midden gedeelte met zwarte stift is ingekleurd, die laatste is wel goeie deal opzich!

[ Voor 34% gewijzigd door NovemberSierra op 07-03-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
CreativeMind schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:46:
De zwarte cardridge is geverft dusja dat zie je duidelijk omdat het midden gedeelte met zwarte stift is ingekleurd.
LOL! _/-\o_

Meen me wel vaag te herinneren dat ik weleens een zwarte heb gezien. Maar waarschijnlijk is dat gewoon van een ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
danielkraak schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:34:
[...]

LOL! _/-\o_

Meen me wel vaag te herinneren dat ik weleens een zwarte heb gezien. Maar waarschijnlijk is dat gewoon van een ander spel.
Dat was Killer Instinct idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De zwarte cardridge is geverft dusja dat zie je duidelijk omdat het midden gedeelte met zwarte stift is ingekleurd, die laatste is wel goeie deal opzich!
lol nu je 't zegt... :+
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

@Krueger F Bruuuut, secret of evermore <3 Inmiddels wel 15 keer uitgespeeld, meeste keren op emulator maar dat maakt niet uit, geniaal spel :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Hoe houden jullie eigenlijk bij welke spellen je allemaal hebt.

Ik heb nu een Excel versie gemaakt, maar dit werkt niet meer lekker bij 30+ spellen..
Zeker niet als je bij elke ook nog iets bij wilt zetten over de conditie..

Of als je 2x hetzelfde spel hebt maar in verschillende condities.. etc.. etc..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
painkill schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:21:
Hoe houden jullie eigenlijk bij welke spellen je allemaal hebt.

Ik heb nu een Excel versie gemaakt, maar dit werkt niet meer lekker bij 30+ spellen..
Zeker niet als je bij elke ook nog iets bij wilt zetten over de conditie..

Of als je 2x hetzelfde spel hebt maar in verschillende condities.. etc.. etc..
Gamecollector. http://www.collectorz.nl/game/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Hahaha, geweldig. Ziet er inderdaad bijna net zo cool uit als die Killer Instinct cartridge! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bruiser schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:28:
Vandaag ontvangen: Secret of Evermore boxed en compleet met handleiding én map (zelfs een NL versie)

[afbeelding]
Das toch best wel een collector's item, zeker in die staat! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Interesting. Is er een mogelijkheid om barcodes in te scannen met een iPhone en deze vervolgens in te lezen? Lijkt alleen met Android (of een extra aan te schaffen scanner, wat ik niet wil) te kunnen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bananeman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:58:
[...]

Interesting. Is er een mogelijkheid om barcodes in te scannen met een iPhone en deze vervolgens in te lezen? Lijkt alleen met Android (of een extra aan te schaffen scanner, wat ik niet wil) te kunnen.
Geen idee, heb een Android maar gebruik alleen de applicatie op een PC. Heb wel een USB handscanner, maar die had ik nog niet toen ik mijn database initieel vulde :+

Is er geen trial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
is het niet zo dat in de oude Snes cartridges een batterij zit die de save data bijhoud die leeg kan gaan? Dat houd mij nu een beetje tegen om bijvoorbeeld ALTTP nog te kopen en spelen op m'n snes.

*edit* nevermind, net even opgezocht, zit inderdaad een batterijtje in die te vervangen is, jammer dat ik compleet a-technisch ben.

[ Voor 25% gewijzigd door Siyara op 08-03-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siyara schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:05:
is het niet zo dat in de oude Snes cartridges een batterij zit die de save data bijhoud die leeg kan gaan? Dat houd mij nu een beetje tegen om bijvoorbeeld ALTTP nog te kopen en spelen op m'n snes.

*edit* nevermind, net even opgezocht, zit inderdaad een batterijtje in die te vervangen is, jammer dat ik compleet a-technisch ben.
Hier hoef je echt niet technisch voor te zijn. Cartridge openschroeven (let op: gamebit nodig), en de standaard knoopcel (CR2032 dacht ik?) vervangen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:43
Bruiser schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:28:

[afbeelding]
Bij mij zit er helaas nog een Bart Smit sticker op.
Wat doen jullie tegen vouwen in de boekjes door het terugschuiven in de doosjes?
Dat is/was toch wel een tegenvaller telkens.

Verder ben ik nu ook een beetje mijn collectie aan het uitdunnen.
Een paar jaar terug heb ik flink lopen inslaan, maar de ruimte is steeds minder geworden.
Laten we eens kijken of we andere verzamelaars blij kunnen maken met wat Famicoms! ;)

Zal later op de dag wel een foto maken van de verzameling op dit moment.

Trouwens wel leuk om weer eens door die stapel spellen heen te gaan: ik kwam een Japanse Mario RPG compleet met doosje en boekje tegen. Ook een NTSC versie van Mario RPG had ik blijkbaar nog.
Ook daar maar afscheid genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door leech1984 op 08-03-2012 11:46 ]

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb op zolder een groene doorzichtige Nitendo 64, met Dong king kong, en mario kart.
Als ik tijd heb maar weer even testem alles lijkt op het oog in tact te zijn.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jungle Green of de Aqua-blauwe? De Jungle Green is best zeldzaam namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Net 5 gameboy games gekocht:

- Tetris 2
- Snow Brows
- R-type
- R-type DX
- Space invaders

voor 18euro, hebben ze er prijsstickers op de etikettes geplakt |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:43:
Heb op zolder een groene doorzichtige Nitendo 64, met Dong king kong, en mario kart.
:')

Trouwens wat een tegenvaller was die game. Tenzij je dol bent op verzamelen is het echt een enorme chore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:45:
[...]

:')

Trouwens wat een tegenvaller was die game. Tenzij je dol bent op verzamelen is het echt een enorme chore.
Ik moet eerlijk zeggen dat Donky Kong er wel goed uit ziet maar dat ik het niet speciaal vond spelen. Het wekte geen 'wauw' gevoel bij mij op.

Super Mario Kart voor de SNES is awesomesaus xxl.

Ik heb trouwens nog werk te doen. De batterij van mijn Super Mario World Cardridge is leeg. Dus ik meot even een nieuwe soldeerbout, plus battery en houder gaan opscharrelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond Super Monkey Ball-night met een vriend, en m'n vriendin wilt ook meedoen. Heb het spel nooit gespeeld (ja I know), dus ben benieuwd. Gamecube staat klaar :), bier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ah Super Monkey Ball.... die werd hier ook eens meegenomen als 'ff tussendoor'.... zijn we toch een ruim uur 'ff' zoet mee geweest.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snorlex50
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:26

snorlex50

Vrijheid is een grote kooi.

Hallo allemaal,
Wat ik ga vragen zal best wel allang beantwoord zijn in dit topic maar heb geen tijd om alles door te spitten.
Mijn vragen luiden als volgt; Waar kan ik een goed afgeschermde scartkabel of een s/video kabel aanschaffen voor mijn SNES en mijn NINTENDO 64?
Wat is de beste manier (het beste apparaat) van rond de 100 euro om te upscalen en van composiet,s/video of scart naar vga,dvi of hdmi om te vormen?
Bij voorbaat bedankt voor de adviesen.

Geweldig dat dit topic bestaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bananeman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:58:
[...]

Als je de extra app CLZ Barry koopt kun je je iPhone gebruiken als scanner, maar batch scanning bv werkt alleen als je de pro versie van het programma koopt... allemaal een beetje geldklopperij als je het mij vraagt.

Ben zelf ook op zoek naar een degelijk programma en dan bij voorkeur eentje dat synced met mijn draagbare apparaten ook. Helaas hebben ze allemaal dezelfde nadelen: ze kennen nooit alle games (of de titel kennen ze maar alle verdere info ontbreekt) én ze maken geen onderscheid tussen de diverse regio-releases en dan bedoel ik vooral de verschillende covers voor US/EU/JAP games. Ook verdere info (PAL/NTSC, enz...) ontbreekt dan ook. In mijn opinie toch wel essentiële info voor een degelijke database voor mijn retro-collectie.

Ik wil best betalen voor een goed programma maar dan moet het ook wel echt goed zijn...

Momenteel gebruik ik enkele apps op m'n iPhone (standalone) van PureGaming.org, zelfde nadelen als hierboven beschreven maar deze zijn cheap en ik heb men database altijd bij mij.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb de jungle green Afbeeldingslocatie: http://www.jeuxvideo24.com/membres/blogs/images/659/129/1228399003_6431985.jpg

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:54:
[...]

Als je de extra app CLZ Barry koopt kun je je iPhone gebruiken als scanner, maar batch scanning bv werkt alleen als je de pro versie van het programma koopt... allemaal een beetje geldklopperij als je het mij vraagt.

Ben zelf ook op zoek naar een degelijk programma en dan bij voorkeur eentje dat synced met mijn draagbare apparaten ook. Helaas hebben ze allemaal dezelfde nadelen: ze kennen nooit alle games (of de titel kennen ze maar alle verdere info ontbreekt) én ze maken geen onderscheid tussen de diverse regio-releases en dan bedoel ik vooral de verschillende covers voor US/EU/JAP games. Ook verdere info (PAL/NTSC, enz...) ontbreekt dan ook. In mijn opinie toch wel essentiële info voor een degelijke database voor mijn retro-collectie.

Ik wil best betalen voor een goed programma maar dan moet het ook wel echt goed zijn...

Momenteel gebruik ik enkele apps op m'n iPhone (standalone) van PureGaming.org, zelfde nadelen als hierboven beschreven maar deze zijn cheap en ik heb men database altijd bij mij.
Gamecollectorz maakt iig wel onderscheid tussen EU/JAP/USA, getuige mijn database. Echter komt het (zij het zelden) voor dat hij een spel niet kent. Ook is de kwaliteit van de images die eraan gekoppeld is zo nu en dan discutabel, maar dit kun je ook zelf aanpassen.
NICE. Ik heb "alleen" de grijze x2, aqua-blauw x2, Smoke Black :9 , Orange en Purple.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 08-03-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Gamecollectorz maakt iig wel onderscheid tussen EU/JAP/USA, getuige mijn database. Echter komt het (zij het zelden) voor dat hij een spel niet kent. Ook is de kwaliteit van de images die eraan gekoppeld is zo nu en dan discutabel, maar dit kun je ook zelf aanpassen.
Ik heb net de trial gedownload en de eerste game die ik invoer "Donkey Kong country" voor de snes geeft mij toch echt enkel maar de US cover...

Lucky Luke voor de snes kent hij de titel wel maar voor de rest ontbreekt alle info.

Dus dat is een score van 0 op 2.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:09
Was laatst in amsterdam op een rommelmarkt/marktgeval, heb daar toch 2 aardig mooie games gescoord:

Zelda a link to the past voor de SNES gesealed en Zelda II voor de NES gesealed, Zelda 1 had ik al dus die heb ik laten liggen :) €25 voor LTTP Snes en €20 voor Zelda II geen slechte prijzen toch? (heb er niet zo heel veel verstand van haha)

Nu alleen mijn NES nog repareren, het aansluit stuk voor de cartridges reageert niet goed meer, maargoed dat vernieuwen is 5 minuten, heb alleen het onderdeel nog niet :P
Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod