The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Thanks voor de tips!Sp33dFr34k schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:28:
[...]
Het klinkt makkelijker als het isHeb het een tijd geleden ook gedaan, toen heb ik er een Snes mee gesloopt jammer genoeg... moet wel zeggen dat sinds die tijd mijn soldeerskills aardig omhoog zijn gegaan. Maar uiteindelijk heb ik het toen wel voor elkaar gekregen en het werkt prima, lockout wilde ik toen nog doen, maar heb ik toch maar niet gedaan, aangezien je dan ook het cartslot moet gaan modden en ik toch converters heb liggen.
Kijk voor de aardigheid eens hier om een beetje een indruk te krijgen van de mod.
Ik ben al bekend met de site van Mmmonkey. Hij heeft erg veel console mods.
Dus als ik mijn Megadrive en SNES wil voorzien van een "switchless" mod heb ik in ieder geval deze dingen nodig?
Microcontroller 16F630 (Programmeren met een parallel poort kabel?)
LED diode
Zijn deze onderdelen geschikt? Ik heb namelijk nul verstand micro-controllers en dat soort spul
Maar ik ben wel eerst van plan om eerst met kleinere projectjes te beginnen om mijn soldeervaardigheden te ontwikkelen. Ik had dan een LED backlight voor een Gameboy in gedachte als een beginnersproject. Is deze mod te doen voor een beginner?
De controllers van mijn vorige SNES zijn opgebruikt door ze aan te sluiten op de printerpoort van mijn oude PC.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
N64 PAL
Doctor V64 256 mbit
2 Controllers (helaas lamme pookjes)
Expension Pack
2 x Rumble Pack + Memorycard (3th party)
Gameboy transferpack
Diddy Kong Racing
Snowboard Kids
Mario 64
Mario Party 3
Mario Kart 64
Het ging me uiteraard om die Doctor V64 256 mbit
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Netjes! Mooie prijs?ricost schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:11:
Gister even een leuk pakket binnengekregen :
N64 PAL
Doctor V64 256 mbit
2 Controllers (helaas lamme pookjes)
Expension Pack
2 x Rumble Pack + Memorycard (3th party)
Gameboy transferpack
Diddy Kong Racing
Snowboard Kids
Mario 64
Mario Party 3
Mario Kart 64
Het ging me uiteraard om die Doctor V64 256 mbit
PSN: Bellerophon-
* Donkey Kong 1,2 & 3
* Turtles in Time
* Super Mario Kart
* Battletoads & Double Dragon
* Super Double Dragon 2
* F-zero
* Starfox/Starwing
* SimCity
* Street Fighter 2 Turbo
Ik kan me vooral van Battletoads & Double Dragon herinneren dat zelfs met twee speler het spel onmogelijk moeilijk was om uit te spelen. Echt gewoon insane. Van SimCity herinner ik me twee dingen; Dat de graphics echt veel beter waren dan SimCity voor de PC en dat mijn vader altijd zei dat het een waardeloos spel was.
Ironisch genoeg vond ik Zelda wat minder, dit komt met name doordat het nogal veel dialoog bevat. Je kunt wel door het dialoog heen skippen maar het hinderd non-stop gameplay wat ik als een belangrijke fun-factor ervaar in een console.
Ja € 75,- vind ik niet slecht
Verwijderd
Goede lijst. De gewone Battletoads is ook een aanrader. Die ziet er erg mooi uit maar is helaas ook wel weer heel pittig. Super Double Dragon is ook een topper. Die ziet er niet super uit maar speelt wel lekker plat. Als je van beat'm ups houdt is Knights of the Round ook een aanrader naast Final Fight 2 en 3.Auredium schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:53:
Ik zal even een screenshot maken van de opstelling an mijn SNES voor hie te posten als ik hem binnen heb. Ik kijk zelf wel enorm uit naar dit retro-apparaat. Los daarvan heb ik ook nog een paar spellen die ik wil hebben voor de SNES op het verlanglijstje staan. Te weten:
* Donkey Kong 1,2 & 3
* Turtles in Time
* Super Mario Kart
* Super Double Dragon 2
* F-zero
* Starfox/Starwing
* SimCity
* Street Fighter 2 Turbo
Ik kan me vooral van Battletoads & Double Dragon herinneren dat zelfs met twee speler het spel onmogelijk moeilijk was om uit te spelen. Echt gewoon insane. Van SimCity herinner ik me twee dingen; Dat de graphics echt veel beter waren dan SimCity voor de PC en dat mijn vader altijd zei dat het een waardeloos spel was.Ik vond het echter geweldig.
Ironisch genoeg vond ik Zelda wat minder, dit komt met name doordat het nogal veel dialoog bevat. Je kunt wel door het dialoog heen skippen maar het hinderd non-stop gameplay wat ik als een belangrijke fun-factor ervaar in een console.
Mis je niet Super R-type in je lijstje ?
K20A daily :-)
! Netjes
PSN: Bellerophon-
Stiekem in een hoekje lag ook Secret of Mana
Secret of Mana....de allereerste RPG die ik ooit heb gespeeld, kan het spel wel dromen
Had wel iets gezien van Pokémons transferren maar is het niet mogelijk dat te gebruiken met een Gameboy emulator die originele carts kan lezen ?
Gameboy emu laden via de V64 bedoel ik dan...
Die heb ik nog niet op de SNES gedaan....

Los daarvan, mss dat ik die scope voor de SNES nog haal. Ik heb 'toevallig' nog een 55 cm CRT TV in mijn kelder staan.
Ik weet wel dat je via Pokemon Stadium ook de pokemon-spellen zelf kon spelen. Ik weet niet of je alle GameBoy spellen kon spelen.ricost schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:46:
Wat kan je eigenlijk met zo'n Gameboy transfer pack op de N64 ?
Had wel iets gezien van Pokémons transferren maar is het niet mogelijk dat te gebruiken met een Gameboy emulator die originele carts kan lezen ?
Doet me wel weer herinneren hoe goed Nintendo toen was en hoe uniek. Net zoals de GameBoy-adapter voor de SNES, waarmee je GameBoy-spellen kon spelen. Ik weet alleen niet voor welke prijs die destijds verkocht werd en hoe dat zich verhield tot de prijs van een GameBoy.
Schaam je eigen ! Die Scope heb ik hier liggen, met receiver en het übercoole Scope 6 spelAuredium schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:32:
[...]
Die heb ik nog niet op de SNES gedaan....![]()
Los daarvan, mss dat ik die scope voor de SNES nog haal. Ik heb 'toevallig' nog een 55 cm CRT TV in mijn kelder staan.
Pokémons die je vangt op je gameboy spelletje, kan je kopieren naar Stadium. Ding zat destijds bij elk pokemon stadium spel (heb ik ook nog liggen)ricost schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:46:
Toen ik een klein jochie was had ik die van mijn zuurverdiende geld gekocht maar ik mocht hem niet houden... snik.Bouli schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:22:
[...]
Schaam je eigen ! Die Scope heb ik hier liggen, met receiver en het übercoole Scope 6 spel
[...]
Verwijderd
Wees blij. Dat ding deed pijn aan mn schouder en vreette batterijenAuredium schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:41:
[...]
Toen ik een klein jochie was had ik die van mijn zuurverdiende geld gekocht maar ik mocht hem niet houden... snik.
Die transfer pack is een vrij simpel apparaat dat spellen in staat stelt direct te communiceren met gegevens op de Gb cartridge maar de hardware om echt een spel te kunnen spelen ontbrak.ricost schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:46:
Pokemon stadium maakte hier gebruik van om pokemon gegevens over te zetten naar de Nintendo 64. De gameboy pokemon games konden worden gespeeld doordat Pokemon stadium een ingebouwde emulator had voor die specifieke gameboy games.
Of er een gameboy emulator ROM beschikbaar is voor een N64 weet ik niet, ik denk van niet omdat de nintendo 64 niet de juiste hardware had om gameboy games af te spelen.
Wel zijn er onofficiele cartridges gemaakt die wel gameboy games konden spelen, zo uit mijn hoofd de GB Booster en GB Hunter.
http://nesworld.com/n64-gbhunter.php en http://nesworld.com/n64-gamebooster.php
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
10 minuten volgens het filmpje. Als beginner zou je binnen een uurtje klaar moeten zijn (afhankelijk van je skills).Frerix schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:30:
[...]
Thanks voor de tips!
Dus als ik mijn Megadrive en SNES wil voorzien van een "switchless" mod heb ik in ieder geval deze dingen nodig?
LED diode
Zijn deze onderdelen geschikt? Ik heb namelijk nul verstand micro-controllers en dat soort spul
Maar ik ben wel eerst van plan om eerst met kleinere projectjes te beginnen om mijn soldeervaardigheden te ontwikkelen. Ik had dan een LED backlight voor een Gameboy in gedachte als een beginnersproject. Is deze mod te doen voor een beginner?
Verder even per spel
Auredium schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:53:
* Donkey Kong 1,2 & 3
Heb zelf alleen 1 gespeeld, maar dat was een topper en de sequels zijn ook erg sterk
* Turtles in Time
erg leuke beat em up
* Super Mario Kart
een van mijn fave games evah, rock n roll racing en (ik dacht) street racer zijn wellicht ook aanraders, maar niet zo goed als MK imho
Battletoals alleen 2 tellen via emu gespeeld, misschien ook maar is officieel proberen te vinden, * Super Double Dragon 2
DD2 op de nes vonk ik ook altijd erg leuk. Geen ervaring met snes versie
* F-zero
Ook top
* Starfox/Starwing
vond zelfs back in the day the gfx al nix, maar het spel zelf blijft wel leuk
* SimCity
Zie opening
* Street Fighter 2 Turbo
Leuk met 10 sterren speed cheat, maar verder zou ik de hd remix next gen versie of ps2 varianten aanbevelen, verder mortal kombat 2 of 3 en killer instinct!
10 second ninja DONE
Die GB mod is als beginner zijnde inderdaad een goed begin, heel goed te doen aangezien het maar een paar puntjes zijn en niet erg fijn. Zorg wel dat je een soldeerbout gebruikt met een laag wattage, tot 20-30w is al meer dan voldoende.Frerix schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:30:
Thanks voor de tips!
LED diode
Voor een switchless mod heb je inderdaad sowieso een tri-color led nodig en een microcontroller (en liefst ook nog bordje om hem op te solderen), maar qua types e.d. kan ik je niet helpen, daarvoor zul je echt even moeten googlen. Heb me er zelf nooit aan gewaagd, omdat het erg veel pootjes lossolderen betreft, los van het programmeren e.d. - veel wat er fout kan gaan. Om eerlijk te zijn heb ik het laten doen door iemand, omdat die gewoon erg goedkoop was.
Resultaat is een switchless SNES/MD/MCD/Saturn en DC (DC heeft een RF bios gekregen)...
Jammer genoeg doet die jongen dat niet meer vanwege tijdgebrek, het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
Hey eindelijk iemand die Rock'n Roll racing ook kent. Wat een topper was dat. Goede graphics, een geweldige soundtrack (alhoewel die niet echt 'Rock'n Roll is) en voor de Snes goed live commentaar.Sagat schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:14:
Het is onmogelijk (of iig flink pittig) om alles snes toppers die je niet hebt genoemd op te noemen, en natuurlijk smaak afhankelijk. Ik vind sim city ook geen hol aan, maar ik weet dat er voldoende mensen zijn die het wel leuk vinden.
Verder even per spel
[...]
Ook tof dat je je kar kon opgraden na gewonnnen races. Altijd lekker op de laagste planeten blijven voor het geld tot je echt moet opzouten.
RIP..IS ABOUT TO BLOW!
Oh en dit is pas retronieuws:
http://www.nu.nl/games/27...il-game-online-gezet.html
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.Onuitgebrachte Resident Evil-game online gezet
HOOFDDORP - De nooit verschenen overzetting van Resident Evil naar de Game Boy Color is alsnog als Rom-bestand online gezet. De eigenaar van een van de zeldzame exemplaren had beloofd dit te doen zodra er 2000 dollar aan donaties was opgehaald.
Dit bedrag werd enkele dagen geleden bereikt, waarna de voor negentig procent afgeronde versie van de eerste Resident Evil-game ter download is aangeboden.
De GBC-game is een zo trouw mogelijke recreatie van het spel zoals het op de PlayStation 1-verscheen, met Chris Redfield en Jill Valentine die naar een landhuis gaan en daar stuiten op zombies en andere door het biomedische bedrijf Umbrella uitgevoerde experimenten.
Capcom bracht deze versie echter nooit officieel uit omdat het te veel twijfelde over de kwaliteit van de titel.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 08:10 ]
Daar dacht ik laatst nog aan. Ben benieuwd of er nu ook repro carts komen... zou best tof zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 06:57:
[...]
Hey eindelijk iemand die Rock'n Roll racing ook kent. Wat een topper was dat. Goede graphics, een geweldige soundtrack (alhoewel die niet echt 'Rock'n Roll is) en voor de Snes goed live commentaar.
Ook tof dat je je kar kon opgraden na gewonnnen races. Altijd lekker op de laagste planeten blijven voor het geld tot je echt moet opzouten.
RIP..IS ABOUT TO BLOW!
Oh en dit is pas retronieuws:
http://www.nu.nl/games/27...il-game-online-gezet.html
[...]
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
Alleen jammer dat dat gameboy color scherm zo donker is (nee, ik weiger om oude gb carts op de nieuwe gb`s te spelen
Dit heb ik gratis opgestuurd gekregen van een medetweaker:

Tevens ben ik heel erg benieuwd naar wat meer info of liever zelfs wat beelden van de eerste 3D mario game die Nintendo voor de SNES aan het maken was. Super Mario 64 was namelijk eerst in ontwikkeling voor de SNES maar zijn later overgestapt naar de N64 met dit project. Het lijkt me echt cool om te zien wat zij qua 3D graphics konde voor deze mario game op de SNES. Zie hier:
Super Mario 64 was originally in development for the Super Famicom, (SNES outside of Japan), but was moved to the Nintendo 64 after system limitations and the ending era of the SNES being close to an end. Though it was not the first 3-D platforming game, it revolutionized the genre, with many games soon following its formula using it as a sort of benchmark. It is widely acclaimed as one of the greatest games of all time.
[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-02-2012 09:24 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Die Mario...tja ik zou dan iets met wellicht mode 7 verwachten of wellicht iets in de trant van Stunt Race FX.Sir_Hendro schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:21:
Ik vind de graphics van Starfox op de SNES juist erg leuk. Lekker basic en mooie backgrounds en toffe muziek. De feeling hiervan is gewoon perfect. Starfox 2 is helemaal belachelijk vet voor de SNES. Al die mogelijkheden die het had was gewoon waanzinnig voor dit systeem. Het is echt heel erg jammer dat ze hem niet hadden uitgebracht ondanks dat het spel af is.
Tevens ben ik heel erg benieuwd naar wat meer info of liever zelfs wat beelden van de eerste 3D mario game die Nintendo voor de SNES aan het maken was. Super Mario 64 was namelijk eerst in ontwikkeling voor de SNES maar zijn later overgestapt naar de N64 met dit project. Het lijkt me echt cool om te zien wat zij qua 3D graphics konde voor deze mario game op de SNES. Zie hier:
Super Mario 64 was originally in development for the Super Famicom, (SNES outside of Japan), but was moved to the Nintendo 64 after system limitations and the ending era of the SNES being close to an end. Though it was not the first 3-D platforming game, it revolutionized the genre, with many games soon following its formula using it as a sort of benchmark. It is widely acclaimed as one of the greatest games of all time.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Snes-versie van Banjo-Kazooie/Project Dream en GoldenEye al heb ik van die laatste wel eens screenshots gezien in de PU dacht ik.
Starfox 2 is bijvoorbeeld echt waanzinnig goed. Een complete 3D wereld waar je ALLE kant op kunt met redelijk veel geometrie voor zijn tijdperk. Dit zou echt een top titel zijn geworden als het toch nog was uitgebracht

SuperFX for life!!
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-02-2012 11:12 ]
Ik ben trouwens van de SNES generatie (nu 27 jaar
Op een gegeven moment had één iemand in de klas een SNES...wat een sensatie was dat
Bij mij op school had iedereen een Nintendo... op een gegeven moment zag ik dus de MegaDrive staan bij een vriendje uit de straat met een zwarte cart met daarop een Blauwe Egel... pfff de snelheid. Dat was wennen
Overigens zijn er ook leuke ports als MegaMan X voor de MegaDrive. Loopt niet even lekker, maar zeker leuk om te zien, dat zulke games ook speelbaar zijn met de '(kleur)limitaties' van de MegaDrive.
Hartstikke bedankt voor de tips mensen!Sp33dFr34k schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:31:
[...]
Die GB mod is als beginner zijnde inderdaad een goed begin, heel goed te doen aangezien het maar een paar puntjes zijn en niet erg fijn. Zorg wel dat je een soldeerbout gebruikt met een laag wattage, tot 20-30w is al meer dan voldoende.
Voor een switchless mod heb je inderdaad sowieso een tri-color led nodig en een microcontroller (en liefst ook nog bordje om hem op te solderen), maar qua types e.d. kan ik je niet helpen, daarvoor zul je echt even moeten googlen. Heb me er zelf nooit aan gewaagd, omdat het erg veel pootjes lossolderen betreft, los van het programmeren e.d. - veel wat er fout kan gaan. Om eerlijk te zijn heb ik het laten doen door iemand, omdat die gewoon erg goedkoop was.
Resultaat is een switchless SNES/MD/MCD/Saturn en DC (DC heeft een RF bios gekregen)...
Jammer genoeg doet die jongen dat niet meer vanwege tijdgebrek, het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard
Dan gaat m'n eerste projectje een frontlit Gameboy worden
Tsja misschien geval van over hyping, ik had hele hoge verwachting van de gfx en het viel me tegen. Nogmaals de gameplay vond ik wel leuk, en de muziek. OMG dat opkomen van die eerste eindbaas...wat super. Vreemd genoeg heb ik met stunt race fx geen enkel probleem met de gfx. Ook had ik rond die tijd een spel met gelijksoortige gfx op de amiga.......dat spel liep als een dia voorstelling als er veel gebeurde (was eigenlijk meer gemaakt voor de 1200 ipv mijn oude 500je), maar die vond ik ook leuk......it's def meSir_Hendro schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:21:
Ik vind de graphics van Starfox op de SNES juist erg leuk. Lekker basic en mooie backgrounds en toffe muziek. De feeling hiervan is gewoon perfect

Die moet ik toch ook maar is proberen, zo veel games zo weinig tijd.. Starfox 2 is helemaal belachelijk vet voor de SNES. Al die mogelijkheden die het had was gewoon waanzinnig voor dit systeem. Het is echt heel erg jammer dat ze hem niet hadden uitgebracht ondanks dat het spel af is.
Eigenlijk heel logisch maar dat wist ik niet eensTevens ben ik heel erg benieuwd naar wat meer info of liever zelfs wat beelden van de eerste 3D mario game die Nintendo voor de SNES aan het maken was. Super Mario 64 was namelijk eerst in ontwikkeling voor de SNES maar zijn later overgestapt naar de N64 met dit project. Het lijkt me echt cool om te zien wat zij qua 3D graphics konde voor deze mario game op de SNES. Zie hier:
10 second ninja DONE
Ik kan me nog goed herinneren dat ik StarFox enorm traag vond. Ik had namelijk genoeg de tijd tijdens het spelen om steeds te kijken of mijn ouders al ergens anders heen gingen om te shoppen.Sagat schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:28:
[...]
Tsja misschien geval van over hyping, ik had hele hoge verwachting van de gfx en het viel me tegen. Nogmaals de gameplay vond ik wel leuk, en de muziek. OMG dat opkomen van die eerste eindbaas...wat super. Vreemd genoeg heb ik met stunt race fx geen enkel probleem met de gfx. Ook had ik rond die tijd een spel met gelijksoortige gfx op de amiga.......dat spel liep als een dia voorstelling als er veel gebeurde (was eigenlijk meer gemaakt voor de 1200 ipv mijn oude 500je), maar die vond ik ook leuk......it's def memaar wel vaker dat als ik ergens hoge verwachtingen van heb dat het me tegen valt en vica versa
De Amiga was een home computer, maar zeer populair als games apparaat (net zoals de pc ook gebruikt wordt voor games, maar geen console is).Sagat schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:32:
Even in een aparte post. Maar dit is dus het 3d amiga spel. I guess dat het hier ook mag omdat er ook een amiga console is geweest...... toch?![]()
Zeewolf:
[video]
Maar die discussie ga ik niet weer voeren
NES - Chip 'N Dale: Lekker makkelijk om met z'n tweeën te doen. En lachen om kistjes tegen elkaar te gooien!
NES - Super Mario Bros.: Speel je om de beurt natuurlijk, maar lekker competitief daardoor.
NES - Double Dragon II: Altijd lachen.
SNES - Super Double Dragon: Leuk, simpel.
SNES - Mortal Kombat II & III: Heerlijk om weer te doen. Ik moet zeggen dat de graphics in mijn gedachten toch iets beter waren. Wellicht dat de 50" plasma iets teveel laat zien. Verassend hoeveel special moves ik zo nog uit m'n mouw schudde.
Vanavond met een andere vriend Mortal Kombat weer spelen. Kijken of ik noob saibot vrij kan spelen.
Spelen jullie allemaal nog op zo'n CRT scherm? Ik heb er nog wel eentje in m'n schuur staan, maar omdat bakbeest weer aan te sluiten heb ik ook weinig zin in.. :x
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
@Frerix: Succes en laat even weten hoe het gegaan is!
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Idem hier, net een setje besteld en tevens een soldeerboutje! Nu wachten tot het binnen is, misschien dat ik nog een extra GB bestel voor dit project!Frerix schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:38:
[...]
Hartstikke bedankt voor de tips mensen!
Dan gaat m'n eerste projectje een frontlit Gameboy worden
Even een vraagje, gezien ik er niks vanaf weet en ik ff door het bomen het bos niet meer zie via google, hoop ik dat hier wat experts zitten.
Ik heb nog wat oude Gameboy en Gameboy Advance spellen gevonden, en ik vroeg me af of iemand een beetje verstand heeft van de waarde van deze spellen.
Het gaat om:
Gameboy (allemaal alleen de cartridge, werken nog prima):
- Tetris
- Wario Land: Super Mario Land 3
- Dr. Mario
- Tetris
- Super Mario Land
- Tiny Tunes
GBA (allemaal met doosje+boekjes)
- Golden Sun
- Golden Sun 2
- Sonic
- Metabots AX
- Lord of The Rings: The Two Towers.
Zou zeer dankbaar zijn als iemand me hier iets over kan vertellen!
Gameboy Advance spelen gaan gemiddels voor 7,50. Volgens mij kun je voor die Golden Sun games meer vragen... daar was 'iets' mee, als mijn geheuegen me niet in de steek laat.
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Edit: Whaha Two Towers voor de GameBoy Advance heb ik goede herinneringen aan. Ik weet nog dat ik die aan vrienden (twee broers) had geleend en die hadden een GameBoy Player voor de GameCube en die gingen toen vechten om wie dat spel mocht spelen.
[ Voor 35% gewijzigd door danielkraak op 12-02-2012 13:43 ]
Hetzelfde probleem hiero, ik heb een jaren 80' CRT "woodgrain" TV staan alleen een antenne-ingang.AMDFreak schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:13:
Ik heb m'n oude NES ook maar eens van de week aangesloten op m'n 47" LCD scherm.. maar ik vind de graphics toch echt 3x niks..
Spelen jullie allemaal nog op zo'n CRT scherm? Ik heb er nog wel eentje in m'n schuur staan, maar omdat bakbeest weer aan te sluiten heb ik ook weinig zin in.. :x
Dat is prima voor een NES, maar ik wil toch liever op m'n HDTV spelen.
Na een middagje googlen ben ik er achter gekomen dat je geen beter beeld dan composiet (240p?) uit je NES kan krijgen. Het is (nog) onmogelijk om beter beeld te krijgen uit de hardware van de NES zelf.
In dat geval zijn upscalers de enige mogelijkheid om beter beeld te krijgen. Het nadeel hiervan is dat de prijzen zeer snel oplopen. Het ligt er maar aan hoeveel je er voor over hebt...
Verwijderd
Die DKC is wel grappig; als je alle 5 de levels uitspeelt eindig je in de gevangenis met zo'n droevig plaatjeMichael Knight schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:05:
Datzelfde gevoel heb ik ook bij de NES. Als je ziet wat er (deels pirate) uitgekomen is en hoe de graphics zijn bij platformers als Donkey Kong Country '4' en Mario World. Ik vraag me af hoe iets als Donkey Kong Country of Killer Instinct eruit zou hebben gezien als RARE er flink aan gewerkt zou hebben, evt. met een extra MMC en VRC chip. Parallax scrolling is bijvoorbeeld best goed te doen op de NES. Ook zijn de graphics op de gameboy classic (redelijk identiek aan hardware) vrij goed en ook de games zelfs zijn zeer speelbaar.
Die Mario world vond ik interessanter. De graphics waren zeer goed en op de kleuren na kwamen ze verdacht dicht in de buurt van het origineel. Zelfs Yoshi zat er in dacht ik. Denk dan ook wel dat een port van SMW mogeijk was voor de NES.
Mijn NES zit aangesloten op mijn 50" plasma (via composiet) en dat gaat prima. Ik zet hem dan wel op 4:3, want 16:9 ziet er niet uit natuurlijk. En het is en blijft een NES hè, geen PS3.AMDFreak schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:13:Ik heb m'n oude NES ook maar eens van de week aangesloten op m'n 47" LCD scherm.. maar ik vind de graphics toch echt 3x niks..
Spelen jullie allemaal nog op zo'n CRT scherm?
Ik vind het echter prima te doen. En voor de SNES geldt hetzelfde. Alleen die zit via scart.
Dat ook ja! Maar dat was voor mij geen deal breaker. Bij mij is het denk ik meer de overgang van best mooi 2d gfx op de snes, maar de relatief primitieve (het is geen elite wire gfx natuurlijk) gfx van de fx chip.Michael Knight schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:54:
[...]
Ik kan me nog goed herinneren dat ik StarFox enorm traag vond. Ik had namelijk genoeg de tijd tijdens het spelen om steeds te kijken of mijn ouders al ergens anders heen gingen om te shoppen.
Sowieso vond ik 3d eigenlijk met de n64 ook nog irritant. (zelda en mario 64 zijn topgames, maar ik vond in beide gevallen de snes varianten leuker en dus ook beter)
Eigenlijk pas met de ps2 (en natuurlijk ook met fps op pc) ben ik het echt gaan waarderen. Maar een doom vond ik toender tijd op de pc er fantastisch uitzien, en met star fox had ik iets als 'is dit het nou?'
/gfx whore off

Kijkt u hier eens. Staat toch echt spel computer. Maar dit ding is afaik nooit een succes geweest in nederland. Hoewel ik zelf een c64 en a500 heb gehad (en dit zijn beide absoluut wel homecomputer en geen consoles) en daar reuze veel lol mee beleefd had, had ik toch wel het idee dat het een aflopende zaak was met amiga, en heb ik daarom geen cd32 gekocht, maar het jeukte absoluut. Ding had trouwens ook echt beroerde joypads, dat hielp ook niet.De Amiga was een home computer *snip*
Ik heb eigenlijk sinds ik een plasma heb de oude consoles er niet meer op aangesloten gehad. Terwijl plasma volgens mij toch wat retro vriendelijk is dan lcd. Misschien heb ik ook nog angst van die waarschuwingen die er altijd in de nes boekjes stonden over inbrandenBootje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:43:
[...]
Mijn NES zit aangesloten op mijn 50" plasma (via composiet) en dat gaat prima. Ik zet hem dan wel op 4:3, want 16:9 ziet er niet uit natuurlijk. En het is en blijft een NES hè, geen PS3.
Ik vind het echter prima te doen. En voor de SNES geldt hetzelfde. Alleen die zit via scart.
btw, voor de handige tweakers.....ik heb nog een crt bakbeest over die niet meer aanwil. Ik had de hoop dat als ik de aan/uit knop eraf zou slopen dat ik dan wel bij een knoppie zou kunnen komen maar neen.
Mochten er mensen interresse hebben dan is ie gratis (dus geen handel, toch?) af te halen. stuur maar dm. Zal hem vanaaf ook nog wel in de V&A kwakken.
[ Voor 25% gewijzigd door Sagat op 13-02-2012 12:03 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Dat komt denk ik ook doordat Mario een compleet ander spel is geworden in 3D. Waarbij het in de 2D versies om timing en aktie gaat is het bij de 3D-versies meer een zoek-spel geworden. (Ga naar die plek voor een sterk, verzamel zoveel items voor een ster etc)Sagat schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:56:
Sowieso vond ik 3d eigenlijk met de n64 ook nog irritant. (zelda en mario 64 zijn topgames, maar ik vond in beide gevallen de snes varianten leuker en dus ook beter)
Vind dat zelf ook een behoorlijk stuk minder met als dieptepunt dat plantenspuitspel op de GameCube.
Gewoon doen! Als je plasma goed is ingespeeld heb je niet snel last van inbranden. En daarnaast gewoon veel variëren met games, dat helpt ook.Sagat schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:56:
Ik heb eigenlijk sinds ik een plasma heb de oude consoles er niet meer op aangesloten gehad. Terwijl plasma volgens mij toch wat retro vriendelijk is dan lcd. Misschien heb ik ook nog angst van die waarschuwingen die er altijd in de nes boekjes stonden over inbranden
Ik vond sunshine wel ok. Zeker niet zo leuk als de oude 2d games. Maar misschien omdat ik iets meer aan 3d gewend was, had ik er minder moeite mee. En ik vond de gfx in dat spel wel mooi.
Eigenlijk altijd nog is mario64 een herkansing willen geven hierna, maar op de grote to do list.
@plasma
hehe het heeft ook een praktische reden. Ik heb een retro hoekie waar nu al een tijdelijk crt staat, en waar zeker nog een betere komt (maar die is nog in mijn ouderlijke huis, en mijn kamer is daar een rommelhok geworden, dus niet 123 bereikbaar). En ik heb niet veel games die ik echt nog opnieuw zou willen spelen. Solar jetman zou ik eigenlijk nog wel is willen uitspelen. En double dragon.
Maar dingen als mario, zelda en mega man speel ik liever op modernere systemen.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik weet alleen niet of ie sealed is.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Naar aanleiding van NU.nl bericht over brand vroeg ik mezelf af wat een verzekeraar bij standaard inboedl vergoed als er een verzameling in vlammen opgaat.
Ik ben tot een paar ton verzekerd via mijn inboedel, maar als een spel van 500euro waarde in vlammen opgaat krijg ik dit bedrag dan ook vergoed of gaan ze lullig zeggen: Spel is vrij oud.. bla bla 2 euro.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Net gebeld met mijn inboedel verzekeraar en ik ben totaal verzekerd voor een bedrag en als mijn verzameling onder dit bedrag zit word het totaal vergoed.Hakker schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:19:
Het is lullig om het te zeggen maar het is dat laatste.
[ Voor 36% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-02-2012 15:23 ]
Dan moet de taxateur van de verzekeraar je verzameling nog wel op waarde schatten hè. Reken jezelf niet gelijk rijk. Al is het te hopen dat het nooit gebeurt uiteraard.MrJey schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:04:
Net gebeld met mijn inboedel verzekeraar en ik ben totaal verzekerd voor een bedrag en als mijn verzameling onder dit bedrag zit word het totaal vergoed.
Een vriend van mij heeft allemaal Ferrari's (modelauto's he) verzameld. Die moest ie per stuk fotograferen voor de verzekering. Misschien verstandig om dat ook te doen?MrJey schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:04:
[...]
Net gebeld met mijn inboedel verzekeraar en ik ben totaal verzekerd voor een bedrag en als mijn verzameling onder dit bedrag zit word het totaal vergoed.handig om dat in ieder geval even te weten natuurlijk.
Doe mij de Sega SVP chip maar, of heb je nooit virtua racing voor de Sega Megadrive gezien destijds:Sir_Hendro schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:06:
ik vind het altijd zo vet om te zien wat men uit de SNES kan pushen qua 3D graphics. Een console bedoelt voor 2D games die met behulp van een addon chip ineens 3D beelden gaat maken vind ik geniaal.
de SVP chip was eigenlijk hetzelfde idee als de addon chip bij de SNES voor Starfox en donkey kong country alleen iets krachtiger. Desalniettemin is ook de 3D van de SNES best indrukwekkend te noemen.
Hmmm hoewel er inderdaad niet echte enorme variatie was, vond ik het ook niet echt saai. Misschien heb ik me *gasp* met sunshine nog wel meer vermaakt dan met 64. Wederom komt de verwachting om de hoek kijken. Sunshine kreeg wat lagere scores terwijl, 64 game of the year was.......tsja. En dus het verhaal van wennen aan 3d. Maar ik ben het er absoluut mee eens dat als je de game op design vergelijkt dat 64 idd veel meer variatie had.
Met zelda heb ik precies hetzelfde. zelda64 nooit echt in gekomen terwijl ik de cube versie best leuk vond. Maar nog steeds vind ik lttp veel beter dan beide (leest best zelda, en een van mij fave games aller tijden), met mimisch cap er erg dicht bij in de buurt maar toch minder. In cijfers:
Lttp 10, mimish cap 8.8. windwaker 7.5. occarina: 6.5. En voor de duidelijkheid, dan waardeer ik ALLEEN de fun factor voor mij persoonlijk.
En dan moet ik er nog bij zeggen dat ik lltp en mimish cap heb uitgespeeld, ww toch een behoorlijk stuk denk ik 75-85% ofzo? En z64 hmmmmm misschien 30-40% Dus eigenlijk kan ik ze niet goed beoordelen, maar dit is dus op basis van wat ik gespeeld heb.
@svp chip
Virtua racer, deed me destijds kwijlen toen ik er over las. En ik heb em ooit een kunnen spelen in de arcade WOW. De home versies (die ik toegegeven pas veel later en middels emulatie) heb kunnen spelen vond ik veel minder. Denk ook dat de gameplay meer geschikt is voor arcade dan echt lange thuis sessies.
In dit genre kon Sega rally me nog net overtuigen, maar dat was een launch game voor mijn saturn, dus toen klikte alles in elkaar op dat moment.....en dan heb ik ook nog heel veel time trial gedaan (had toen een vriend die dan af en toe mijn tijden verbeterde, tsja dan kon natuurlijk niet dus dan net zo lang grinden tot je er weer onder zat
Zijn er trouwens nog meer svp games geweest? * Sagat gaat googlen
Hmmm alleen dus maar VR, zie linkje
@filmpje
net even snel bekeken, WOW wat gaat dat hard zeg! Kan me dat niet meer zo goed herinneren. misschien had ik een pal versie ofzo gespeeld? Wat dat zag er veel trager uit.
(disclaimer: mijn herinneringen zijn mogelijk aangetast door de tijd en/of alchohol
Vraag me ook af of ik deze versie gespeeld heb.......misschien toch de 32x versie, waarvan ik later las dat deze wellicht minder goed is dan de MD versie?
[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 17-02-2012 10:01 ]
10 second ninja DONE
Schijnbaar is het alleen bij dit spel gebleven, volgens Wikipedia...Sagat schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:52:
@filmpje
net even snel bekeken, WOW wat gaat dat hard zeg! Kan me dat niet meer zo goed herinneren. misschien had ik een pal versie ofzo gespeeld? Wat dat zag er veel trager uit.
(disclaimer: mijn herinneringen zijn mogelijk aangetast door de tijd en/of alchohol)
Verwijderd
Vroeger dacht ik dat het simpelweg een Megaman-kloon was. (Hey, gehasrnaste figuur met helm en armkanon die verschillende wapens krijgt) maar het is best een aardig spel al vind ik het met de moeilijkheidsgraad wel meevallen.
Die Kraid zag er indrukwekkend uit maar bleek simpel te zijn als je hem laat gapen en die planteneindbaas was helemaal een eitje als je je oprolt. Toch is de sfeer wel goed en is het leuk om te kijken hoe je nou weer verder moet gaan en waar de geheimen zitten.
Ik vergeet altijd welke eerder was, metroid of castevania, maar die zijn volgens mij wel grondleggers van het genre. Vandaar ook de naam 'metroidvania' genre. toch?
Megaman vind ik toch meer een action game met platform elementen (die wel gruwelijk moeilijk zijn).....zit net iets minder exploration in....
10 second ninja DONE
Verwijderd
Castlevania was dacht ik eerder dan Metroid maar de eerdere Castlevania's waren meer aktie/platformgames en pas sinds Symphony of the Night voor de PS1 zijn ze de Metroid-kant uit gegaan.
De Super FX2 schijnt weer krachtiger te zijn dan de SVP. De SVP doet namelijk 6.500 polygons per second terwijl de SuperFX2 50.000 kan verwerkenMetro2002 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:56:
[...]
Doe mij de Sega SVP chip maar, of heb je nooit virtua racing voor de Sega Megadrive gezien destijds:
[video]
de SVP chip was eigenlijk hetzelfde idee als de addon chip bij de SNES voor Starfox en donkey kong country alleen iets krachtiger. Desalniettemin is ook de 3D van de SNES best indrukwekkend te noemen.
De Super FX2 kon maximaal 4 stuks worden samengekoppeld om tot maar liefst 200.000 polygons per sec te kunnen renderen. Dan wordt het zeer interessant om te zien wat Mario 3D voor de SNES had kunnen worden voordat ze hadden besloten het naar de N64 te verschuiven.
[ Voor 15% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-02-2012 11:54 ]
Edit: Google: Blijkbaar enkel SMW2 & Doom?
[ Voor 34% gewijzigd door Bruiser op 17-02-2012 12:16 ]
heh, met de endboss die even besprinkeld word met magic dust en dan opeens beeldvullend wordt!
Zie filmpje:
[spoiler alert, is denk ik filmpje van ALLE bazen]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uHjO4_im4bY&feature=iv&src_vid=op3TwYe6Iro&annotation_id=annotation_559815]
10 second ninja DONE
Zo verwacht ik ongeveer volledige 3D graphics op een resolutie van 320x240 met graphics die vergelijkbaar zijn met de Nintendo DS waarbij de prestaties afhankelijk zullen zijn van het beschikbare geheugen om textures en al in te kunnen verwerken. Een DS heeft 4MB ram terwijl de SNES slechts 128kb had. Dus die zou ook moeten worden opgeschroefd via de cassette. Dat heet dat de spelen met DS graphics voor de SNES heel duur zouden worden ivm 4x Super FX2 chip en extra ram chips.
[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-02-2012 13:12 ]
Die mooie doosjes, handleidingen en die cartridges hadden gewoon meer charme dan de hedendaagse "dvd-doosjes" waar ze de spellen in verkopen, tegenwoordig zelfs zonder fysieke maar met een "on-line" handleiding
Ik heb hier ook nog atari games waar over de 100 gulden voor betaald is. Erg veel geld is het, vooral als je kijkt hoe simpel die games in die tijd waren. Maar ik vind de boxart uit die tijd echt geweldig.Bruiser schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:46:
En snes games waren toen al duur genoeg, kan me herinneren dat 3000 Bef. voor een nieuw spel "normaal" was. Toppers durfde ze 3500 Bef voor vragen... en toch... ik had er voor over, in tegenstelling tot wat ik voor de huidige spellen bereid ben te betalen...
Die mooie doosjes, handleidingen en die cartridges hadden gewoon meer charme dan de hedendaagse "dvd-doosjes" waar ze de spellen in verkopen, tegenwoordig zelfs zonder fysieke maar met een "on-line" handleiding
Wat ik tegenwoordig erg jammer vind is download only...
Ik wil bijvoorbeeld graag de nieuwe monkey island serie kopen. Maar ze komen (voor zover ik weet) niet fysiek uit maar alleen download. Jammer.. maar dan pas ik hoe leuk ik de serie ook vind.
Of games die eigenlijk al niet compleet meer uitkomen maar dat je de extra content er bij moet kopen. Terwijl in sommige gevallen die extra content al op de DVD of blueray staat.
Ik zie het echt niet zitten dat alles download only zou worden... zouden er tegen die tijd (dus over tientallen jaren) nog wel mensen zijn die "retro" games verzamelen?
De nieuwe Monkey Island games zijn weldegelijk fysiek uitgebracht. Zowel de remake van de eerste 2, als Tales of monkey Island. Van die laatste is er zelfs een collector's edition .CrystalViriS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:11:
[...]
Ik heb hier ook nog atari games waar over de 100 gulden voor betaald is. Erg veel geld is het, vooral als je kijkt hoe simpel die games in die tijd waren. Maar ik vind de boxart uit die tijd echt geweldig.
Ik wil bijvoorbeeld graag de nieuwe monkey island serie kopen. Maar ze komen (voor zover ik weet) niet fysiek uit maar alleen download. Jammer.. maar dan pas ik hoe leuk ik de serie ook vind.
Of games die eigenlijk al niet compleet meer uitkomen maar dat je de extra content er bij moet kopen. Terwijl in sommige gevallen die extra content al op de DVD of blueray staat.
Ik zie het echt niet zitten dat alles download only zou worden... zouden er tegen die tijd (dus over tientallen jaren) nog wel mensen zijn die "retro" games verzamelen?

Voor een heel nieuw SNES topspel heb ik indertijd zelfs 160 gulden betaald. Dat was volgens mij de standaard prijs voor de echte toppers. Aan de stickers op mijn Secret of Mana exemplaar te zien was die eerst 140 gulden, maar ik heb er 99 voor betaald!CrystalViriS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:11:
Ik heb hier ook nog atari games waar over de 100 gulden voor betaald is.
Ja het vergeeld echt terwijl je er naar staat te kijken. Maar nu heb je er wel 2!CreativeMind schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:55:
Had van de week een SNES gekocht op marktplaats omdat ik wel weer is zin had in een potje nostalgie en m'n vriendin vind et ook tof dus dat is sowieso mooi meegenomen. Alleen kwam m'n vader vandaag aan met eigenlijk nog iets veel beters! Gewoon mijn eigen SNES compleet nog in doos. Deze heeft de tand des tijds beter doorstaan dan dat vergeelde ding wat ik van marktplaats getoverd heb. Jammer dat dat spul vergeeld maarja tis niet anders.
Maar, ligt het aan mij, of is het grijze gedeelte bij (alle) controllers érg lichtgrijs op jouw foto? Ik heb tig van die dingen liggen, maar ze zijn hier donkergrijs.
Ik heb twee weken geleden 'Tales of Monkey Island' gekocht bij Nedgame, lol! Fysieke game dus. Ze zijn te koop voor 30 euro. Nog niet gespeeld, maar lekker voor de vakantieCrystalViriS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:11:
[...]
Ik heb hier ook nog atari games waar over de 100 gulden voor betaald is. Erg veel geld is het, vooral als je kijkt hoe simpel die games in die tijd waren. Maar ik vind de boxart uit die tijd echt geweldig.
[ Voor 65% gewijzigd door Michael Knight op 18-02-2012 16:44 ]
Daarstraks nog een leuk pakket gaan afhalen:
MD1 + 10 boxed games (oa Turtles Hyperstone Heist, Outrun, Ghouls'n Ghosts,...) voor 30 euro
"Heb je nog andere oude consoles/spelletjes liggen" vraag ik... en hoppa, boxed Game & Watch "Octopus" voor 2 Euro extra
M'n dag is goed
- Super probotector (cart only)
- Secret of mana
- Secret of Evermore
- illusion of time
- Chronotrigger
- Streetfighter Alpha2
- Battle toads and double dragon
- Megaman x
- Zelda 3
- Marioland
- en nog wat overige games...
- Game and watch - Mario's cement factory (zonder doos)
- Ottoseiland
Geen doosjes....maar voor 3 euro per stuk kon ik het niet weerstaan
- Atari 2600 Jr. COMPLEET in doos met zelfs nog de intertoys aankoopbon

En deze kwam vandaag binnen via de post:

I can't believe today was a good day...
[ Voor 28% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-02-2012 09:16 ]
Die test cartridges, zijn dat originele van Nintendo zelf? Lijken mij namelijk nogal proper/ongebruikt. Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt?
Ze zijn origineel, heb ze via een verzamelaar.Bruiser schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:24:
Mooie aanwinsten, aan 3€/stuk zou ik het ook niet laten liggen hebben
Die test cartridges, zijn dat originele van Nintendo zelf? Lijken mij namelijk nogal proper/ongebruikt. Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt?
Heb ze goed schoongemaakt haha, maar denk dat het aan de foto licht hoor. Ik weet zeker dat dit originele controllers zijn. Maar denk dat m'n GalaxyS2 de schuldige is.Michael Knight schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:42:
Zo, die ziet er inderdaad nog netjes uit (die van jezelf), zeker omdat dat een van de eerste series is (te zien aan de doos).
Maar, ligt het aan mij, of is het grijze gedeelte bij (alle) controllers érg lichtgrijs op jouw foto? Ik heb tig van die dingen liggen, maar ze zijn hier donkergrijs
Toen het uitkwam heb ik er naar gezocht en nergens te krijgen. Kreeg toen te horen dat ie download-only zou zijn.Michael Knight schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:42:
Zo, die ziet er inderdaad nog netjes uit (die van jezelf), zeker omdat dat een van de eerste series is (te zien aan de doos).
Maar, ligt het aan mij, of is het grijze gedeelte bij (alle) controllers érg lichtgrijs op jouw foto? Ik heb tig van die dingen liggen, maar ze zijn hier donkergrijs.
[...]
Ik heb twee weken geleden 'Tales of Monkey Island' gekocht bij Nedgame, lol! Fysieke game dus. Ze zijn te koop voor 30 euro. Nog niet gespeeld, maar lekker voor de vakantie
en kirby's adventure voor de nes gekocht.
Het koste bij elkaar maar 14,50 niet verkeerd toch ?
Verwijderd
Simpele manier: Van de meeste Hubs op wikipedia kan je een boekvorm laten maken met een druk op de knop. Zo heb ik een compleet Mario-boekwerk met alle karakters, geschiedenis, spellen etc. Zeker de moeite waard aangezien de opmaak professioneel oogt en het heerlijk actueel is.champion16 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:47:
ik zoek boeken waarin oa geschiedenis van consoles/handhelds staan. Heeft iemand goede titels?
Als ze compleet zijn niet. Sowieso zijn het goede games.jsper schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:48:
Super mario bros 3
en kirby's adventure voor de nes gekocht.
Het koste bij elkaar maar 14,50 niet verkeerd toch ?
Hoe kan ik beide apparaten nog meer aansluiten op de tv (LCD). Ik heb de NES via de uitgang rechts (composiet met mono audio) gedaan, dat werkt opzich ook, heb je nog meer opties voor de NES?
En bij de SNES, kun je die ook niet op die manier aansluiten?
Ik las pas ergens ook een post dat iemand een kabel had voor zijn NES, SNES en wat andere consoles (PS2, ...). Een alles in een kabel zegmaar. Waar kun je die ergens kopen? (natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk, dealextreme kan ik het niet vinden iig) En hoe switch je daarbij van console? Dat lijkt me wel ideaal zoiets omdat mijn tv maar 1 scart en 1 composiet ingang heeft. Dan ben ik maar beperkt tot 2 consoles..
http://www.123place4gamer...snes-rgb-scart-kabel.html
http://www.123place4gamer...3P263--snes-av-kabel.html
Voor de NES ben ik nog geen andere oplossing tegengekomen.
Als ze compleet zijn niet. Sowieso zijn het goede games.
[/quote]
waren ze niet maar kon ze nergens goed koper krijgen als ik ze online kocht
Vrij logisch dat er een verschil zit tussen die kabels, de ene is RGB (equivalent aan component) en de andere is composiet. Bij composiet gaat alle video gecomprimeerd over één kabel terwijl bij RGB (Rood/Groen/Blauw) de signalen verschillend aangeleverd worden en de beeldkwaliteit beter overkomt. Die RGB scart kabels zijn redelijk goedkoop te krijgen, ik heb de mijne voor €5,- inclusief verzenden via Ebay gekocht.Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:27:
Ik zie nu net dat je voor de SNES ook de kabel van de N64 en GC kunt gebruiken. Ook lees ik dat er kwaliteits verschil zou zitten tussen een composiet en scart kabel (ook als je een scart adapter zou gebruiken) klopt dat? Want ik heb de volgende twee kabels gevonden
http://www.123place4gamer...snes-rgb-scart-kabel.html
http://www.123place4gamer...3P263--snes-av-kabel.html
Voor de NES ben ik nog geen andere oplossing tegengekomen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Weet je zeker dat dit klopt? Component is toch YPbPr en dus vooral voor de hogere resoluties (480p, 720p, 1080i) terwijl RGB-scart, composiet en s-video gewoon PAL/NTSC formaten zijn?theforce81 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:07:
[...]
Vrij logisch dat er een verschil zit tussen die kabels, de ene is RGB (equivalent aan component) en de andere is composiet. Bij composiet gaat alle video gecomprimeerd over één kabel terwijl bij RGB (Rood/Groen/Blauw) de signalen verschillend aangeleverd worden en de beeldkwaliteit beter overkomt. Die RGB scart kabels zijn redelijk goedkoop te krijgen, ik heb de mijne voor €5,- inclusief verzenden via Ebay gekocht.
Maar op deze site lees ik dat scart betere kwaliteit zou zijn: http://www.9lives.be/foru...intendo.html#post11904944
Dus ik kan het beste een scart versie nemen?
Ik ben niet zo goed met eBay, zou je mij eventueel kunnen helpen met het vinden van een scart kabel daarvoor (mag ook via een PM)
Maak de contactpunten van de cart maar eens schoon met alcohol en blaas een keer in de cartridge poort.champion16 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:07:
Ik heb gisteren mijn atari lynx ontvangen van marktplaats samen met batman returns. De game zit erin en er is stroom. Als ik hem dan aanmaak gaat de backlight aan maar het spel speelt niet af. Weet iemand wat er aan de hand is?
Gedaan en zonder resultaatricost schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:52:
[...]
Maak de contactpunten van de cart maar eens schoon met alcohol en blaas een keer in de cartridge poort.
Is ook niet helemaal hetzelfde, gaat vooral om bandbreedte, lees hier maar het verschil, komt in ieder geval aardig in de buurt. Ging mij er om dat RGB dus logischer wijs een veel betere kwaliteit kan opleveren dan composiet, misschien had ik beter het component verhaal achterwege kunnen latenIk_ben_Mark3 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:42:
[...]
Weet je zeker dat dit klopt? Component is toch YPbPr en dus vooral voor de hogere resoluties (480p, 720p, 1080i) terwijl RGB-scart, composiet en s-video gewoon PAL/NTSC formaten zijn?
Maar op deze site lees ik dat scart betere kwaliteit zou zijn: http://www.9lives.be/foru...intendo.html#post11904944
Dus ik kan het beste een scart versie nemen?
Ik ben niet zo goed met eBay, zou je mij eventueel kunnen helpen met het vinden van een scart kabel daarvoor (mag ook via een PM)
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
In het beste geval is de game gewoon defect. Misschien anders een keer via ebay/marktplaats de goedkoopste game kopen die je tegenkomt of er ergens een lenen om te testen.champion16 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:57:
[...]
Gedaan en zonder resultaat. Als ik de lynx aanmaak gaan alleen de backlights aan en het spel laadt niet.
Alleen de behuizing gaat niet echt meer lekker dicht, de backlight zorgt ervoor dat ie net te dik wordt...
Hoe dan ook, zie hier het resultaat:

Er is nog ruimte voor verbetering
Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod