Springend de bochten inVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:51:
[...]
En pittig. Blijf er pissig van worden wanneer Mario/Luigi vlak voor je rijden en 'opeens' een ster hebben.
PSN: Bellerophon-
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Springend de bochten inVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:51:
[...]
En pittig. Blijf er pissig van worden wanneer Mario/Luigi vlak voor je rijden en 'opeens' een ster hebben.
Ik heb er ooit zo eentje verkocht dus dat kan weldanielkraak schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:14:
[...]
Ik heb hier een Mega Drive 2 Lion King edition liggen, die ik volgens mij van jou heb gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 30-01-2012 12:19 ]
My middle finger salutes you.
Heb hier anders een mooie 'gele' NES staanMetro2002 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:51:
[...]
Gaaf dat je dat nog bewaart hebt. Wou dat ik zou zuinig op mijn megadrive en games was geweest vroeger maarja. Kind, je wil wat anders... je verkoopt je 'oude' meuk![]()
Dat geel uitslaan is wel een beetje een SNES kwaaltje. de NES had daar volgens mij weer minder last van. Schijnt weinig aan te doen te zijn.
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Je merkt inderdaad dat je plastic echt van structuur verandert en dat hij als het ware uitdroogt en stijf wordt.ironx schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:18:
[...]
Heb hier anders een mooie 'gele' NES staan
Het vergelen ligt voornamelijk aan het soort (goedkope) plastic dat gebruikt is, de kleur van het plastic en de daarbij toegevoegde chemische ingredienten (brandvertragers etc). Bovendien kan na het vergelen je NES/SNES gaan 'afbrokkelen'
Leuk/intressant artikel over het 'vergelen' van de SNES: http://www.vintagecomputing.com/index.php/archives/189
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Verwijderd
Verwijderd
Met die coole held, Captain VideoVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:33:
Zo ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met gamen, een SNES met Mario World huren bij de Videoland
Die was idd vroeger vet, had em op de Amiga. Kan me wel nog herinneren dat ie vrij pittig was.Bootje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:
Er schoot me opeens een SNES game te binnen die ik heel vaak gehuurd heb bij de Videoland (yep, vroeger kon je die shit huren): "The Chaos Engine". Wat vond ik dat ook een toffe game. Nu op marktplaats aan het zoeken naar een mooi exemplaar.
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Tja, ik heb hem nooit uitgespeeld en daarom moet ik hem nu alsnog hebben!ricost schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:52:
Kan me wel nog herinneren dat ie vrij pittig was.
Even terugkomen op dit bericht...Sagat schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:46:
Misschien nog een tip. Er zijn megaman bundels uitgekomen voor de cube. Daarmee heb je bijna alle mega man 'vanilla' en mega man X games op 2 dvd's.
Echter ik heb ze wel usa, dus moet via freeloader. En een nadeel is dat je (iig bij de mega man non x versie) geen buttons zelf mag assignen)
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
10 second ninja DONE
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Kweenie, maar op de tweede foto lijkt het op een NES naar Sega converterkabel... totaal anders dan de eerste foto.theforce81 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:32:
Iemand enige ervaring met deze controller converter voor de Wii om SNES en NES controllers aan te sluiten? Gaat mij vooral of het wel of geen vertraging kent.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dat klopt, kijk hier maar dan zie je dat de tweede poort een oude joystick aansluiting is en die kabel op de tweede foto een omzetstuk is, wordt een leuk wirwar aan kabels voor een NES controller op die manier, maar het gaat mij om ervaringen, of mensen wel of geen vertraging ervaren.Michael Knight schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:21:
[...]
Kweenie, maar op de tweede foto lijkt het op een NES naar Sega converterkabel... totaal anders dan de eerste foto.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik verzamel zelf ook de "Club Nintendo" magazines, zelf ook geen idee hoeveel er exact van zijn... Bovendien is er nog een verschil tussen degene de Nederlandse en Belgische denk ik.beatle schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:53:
Woei, vandaag de (volgens mij) 2 laatste Club Nintendo magazines binnen gehad, nummer 3 en 4 uit 1989.
Volgens mij heb ik nu alle nummer van Club nintendo, Club Nintendo Extra, Club Nintendo News en CNE. Best aardig veel, 63 nummertjes totaal. Heeft iemand een lijst van wat er allemaal (zou) moeten zijn? Wellicht kunnen we samen een complete lijst creeeren? Is er zowiezo wel iemand die ze aan het collecten is of er al heel veel heeft?
Klopt het trouwens dat het daarna nog even verder is gegaan als Nintendo Player? Dan moet ik die ook nog even zoeken!
Sunset RidersSp33dFr34k schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:16:
Het is inderdaad een erg prijzig spel, zelfs cart only. Heeft een hele tijd op mijn wanted lijstje gestaan, spel zelf is erg tof vind ik, zelfde klasse als bv. Sunset Riders wat mij betreft!
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 02-02-2012 13:26 ]
[ Voor 19% gewijzigd door danielkraak op 02-02-2012 13:29 ]
Maar over het verkopen... don't. Je gaat er spijt van krijgenBunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:58:
Hopelijk valt deze post een beetje binnen regels aangezien topics niet over handel mogen gaan, zo niet mag de post gemod worden uiteraard.
Vroeger waren mijn broer en ik echte hardcore gamers, al ons geld ging op aan consoles en games, niets was te duur en ons motto was dan ook "Beter duur dan niet te koop". Het begon allemaal simpel met met een Commodore 64 (Die we overigens nog steeds ergens hebben liggen). Toen we eenmaal geld begonnen te verdienen kochten we een Sega Megadrive en het einde was zoek. Niets was te gek, import uit japan voor honderden guldens pel spel? Geen probleem! Nu, vele jaren later ben ik een casual gamer geworden, mijn broer eigenlijk ook maar de verzameling is er nog steeds. Aangezien dat spul allemaal stof staat te verzamelen en ik wanneer ik bij mijn broer op bezoek ben we soms wel eens terug kijken naar die tijd ben ik wel eens benieuwd wat het allemaal waard is of kan zijn.
Voor vele games weet ik dat er een lucratieve markt voor bestaat, enige klappers die ik mij kan bedenken en in ons bezit zijn; Samba de Amigo+originele Sega controller, Shenmue (Japans import), Radiant SIlvergun (Japans Import), Ikaruga (Japans Import), Guardian Heroes (Japans Import) en vele anderen.
Met betrekking tot consoles ook wel een paar aardige, en wel de volgende; Megadrive (1x oude en 1x nieuwere model), Sega CD (Nieuwe model), 32X, Saturn 3x (2x PAL waarvan 1 Saturn een 50/60Hz switch en een regio switch heeft, 1x US), Dreamcast (4x, 1x originele japanse versie, 2x PAL en 1x US). Leuke side note voor de japanse Dreamcast, Dit betrof 1 van de 3 Dreamcast consoles die, zoals het verhaal gaat, op de japanse release date van de console in nederland waren. Ik weet nog goed dat we daar 2300,- keiharde nederlandse florijnen voor neer geteld hebben!!!! Uiteindelijk heb ik de volledige BIOS in die machine vervangen om ook PAL en US games te kunnen spelen.
We hebben het hier over een enorme collectie games, controllers en consoles want dit is nog maar een tipje van de wel bekende sluier. Mijn broer vindt het allemaal best dat het daar staat en het boeit hem niet zo veel. Ik daarintegen ben anders en heb een hekel gekregen aan spullen die maar niets staan te doen en ruimte in beslag aan het nemen zijn.
Onze gezamelijke vriend heeft ook ooit zijn verzameling verpatst voor een slordige 900 euro, zijn verzameling was vele malen kleiner dan die van ons. Naar zijn verhaal had hij er nog veel meer voor kunnen krijgen, had hij alles individueel verkocht.
Er zijn inderdaad ook nog andere afwegingen, het heeft ook emotionele waarde. Elk ding in de verzameling heeft zijn verhaal, mijn broer hangt daar een beetje aan vast denk ik. Bij mij is dat toch wat minder en om eerlijk te zijn, spreken de potentiele dollar tekens mij ook wel aan. We hebben het nog niet eens over de te winnen ruimte gehad, bijna elke controller, console en heeft zijn origele verpakking nog. Ik kan jullie vertellen dat het heel erg veel dozen zijn.......
Wat is jullie mening, verkopen of bewaren, en waarom? Is het slim om eens een complete inventaris op te maken van al dit moois? Met het inventariseren in gedachte ben ik wel angstig om er aan te beginnen, het lijkt mij een enorme hoeveelheid werk.
Graag hoor ik wat jullie meningen zijn!
10 second ninja DONE
Heel veel is weer terug geplaatst in de originele doos, op zolder, in kasten, onder bed en niet gebruikte hoekjes. Ik zelf heb geen ruimteprobleem, mijn huis is veel te groot voor mij alleen dus eventueel zouden we bij mij thuis een inventaris op kunnen maken. M.b.t. salaris en dan vergeleken met de ervaring van onze vriend in gedachten.........individueel verkocht, paar keer mijn maand salaris denk ik. De vraag alleen is, hoeveel moeite wil je er voor doen? Onze vriend zij toen tegen mij dat hij geen zin had om alles los te verkopen en uiteindelijk alles in 1 keer verkocht heeft juist om die reden. Dus de verwachte opbrengst hangt mede daar vanaf denk ik.danielkraak schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:24:
Staat het allemaal nog netjes uitgestald? Want wellicht kun je een heleboel gewoon netjes in dozen op zolder opbergen (of waar dan ook), dan kun je het altijd nog verkopen mocht je er echt vanaf willen. Nu kan ik moeilijk zeggen hoeveel retrospul over tien jaar nog waard is. Het zou me namelijk niks verbazen als het in een keer veel minder waard is, mede dankzij de soms belachelijke bedragen die momenteel gevraagd worden.
Edit: ik weet niet hoe goed je baan verdient, maar stel nou dat een maandsalaris bijna net zoveel oplevert als die verzameling, dan zou ik het gewoon houden.
Daar heb ook wel weer gelijk in, in ieder geval eerst wel eens goed om meningen van anderen aan te horen. *off-topic* Al maanden sta je bij mijn vrienden op XBL met het idee ooit om SSF4 te spelen........Helaas nog steeds niet gebeurd!!!!! We moeten een keer afspreken voor een sessie!!!!Sagat schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:40:
Misschien is alles verkopen zonde. Maar ik zou zeker kijken wat je het belangrijkste vind. Stel er is brand, wat zou je als eerste meenemen? Of variatie erop, er is ingebroken en alles is weg, wat zou je direct terug kopen?
De dingen waar je dan het eerst aan denkt die zou ik absoluut nu nog niet verkopen. Maar andere zaken wellicht al wel. Dubbelle consoles....en bijvoorbeeld boxed stuff......dat is verzamel technisch supergaaf, maar wel ruimte eters lijkt me.
Als je het in stappen verkoopt is het inventariseren ook een minder grote klus lijkt me.
Maar inderdaad, goed nadenken en bij twijfel laten staan, terugkopen is lastig en duur. En retro spul wordt alleen maar meer waard dus verkopen kan altijd nog toch?
[ Voor 21% gewijzigd door Bunta op 02-02-2012 14:44 ]
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Dat kan jijzelf met een saturn? Erg gaaf! Zou ik ook wel willenBunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:41:
[...]
Heel veel is weer terug geplaatst in de originele doos, op zolder, in kasten, onder bed en niet gebruikte hoekjes. Ik zelf heb geen ruimteprobleem, mijn huis is veel te groot voor mij alleen dus eventueel zouden we bij mij thuis een inventaris op kunnen maken. M.b.t. salaris en dan vergeleken met de ervaring van onze vriend in gedachten.........individueel verkocht, paar keer mijn maand salaris denk ik. De vraag alleen is, hoeveel moeite wil je er voor doen? Onze vriend zij toen tegen mij dat hij geen zin had om alles los te verkopen en uiteindelijk alles in 1 keer verkocht heeft juist om die reden. Dus de verwachte opbrengst hangt mede daar vanaf denk ik.
@Lampuhkap: Speel je ook nog met alles of is het voor de show? Wil je wat vertellen over het hoe en waarom van je collectie?
@Krueger F: Check je DM!
@Bellerophon: Dat was toen ook 1 van de weinige consoles in nederland met switches. Waarschijnlijk dat ik die andere 2 ook nog wel kan switchen nu, heb wat meer know-how m.b.t. ombouwen enzo. Iedereen heeft natuurlijk een mening, jou motivatie zal waarschijnlijk anders zijn om iets te houden als die van mij. Toch ben ik erg benieuwd naar het hoe en waarom van iedereen, het gaat mij niet echt om het geld, meer iets van "we doen er toch niets meer mee, misschien is een ander wel heel blij mee die er wel wat mee doet".
*Edit*
[...]
Daar heb ook wel weer gelijk in, in ieder geval eerst wel eens goed om meningen van anderen aan te horen. *off-topic* Al maanden sta je bij mijn vrienden op XBL met het idee ooit om SSF4 te spelen........Helaas nog steeds niet gebeurd!!!!! We moeten een keer afspreken voor een sessie!!!!
Wat lijken die Gamegear spellen toch eigenlijk ook enorm veel op de Gameboy spellen hè? Alleen een iets andere vorm en kleur.Sp33dFr34k schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:26:
Nog een leuk pakketje voor weinig binnengekregen
KwijlBootje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:55:
Ik heb trouwens zelf vanavond, van mijn lieftallige zus, spontaan mijn oude Gameboy met toebehoren teruggekregen!![]()
...
En de doosjes en boekjes zijn eigenlijk nog allemaal puntje gaaf. Zelfs het piepschuim van de Gameboy. en de originele oordopjes en link kabel zitten er ook nog bij.
Yep. Die blijven er mooi op zitten. Ik heb ze ook echt allemaal zelf bij de Bart Smit gekocht hier in Alkmaar. Eerste eigenaar dus.ironx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:04:
[...]
Alleen jammer van die *irritante* Bart Smit stickers die ze er altijd op plakken.
Als je die er af probeert te halen trek je zo de box-art aan gort.
Haha dat wilde ik net gaan zeggen, ze plakte vroeger overal van die grootte stickers op. Die bij het eraf halen altijd wel schade veroorzaakten, jammerironx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:04:
[...]
Kwijl
Alleen jammer van die *irritante* Bart Smit stickers die ze er altijd op plakken.
Als je die er af probeert te halen trek je zo de box-art aan gort.
Verwijderd
Zal zo van alles een foto maken en kijken of ik het op het net kan krijgen!Bruiser schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:23:
Nadien inderdaad overgegaan in "Nintendo Player".
Is het voor jou mogelijk om een scan te maken van elke cover die je hebt?
Eventueel wil ik wel hetzelfde doen...
Verwijderd
Mmmz, die Nintendo Players dus nog maar eens proberen te vinden!Bruiser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:39:
Ik heb het overgangsnummer (van "Club Nintendo" naar "Nintendo Player") dacht ik...
Vroeger alle "Nintendo Players" mooi elke maand (of om de 2 maand, weet het niet meer) gekocht maar helaas ooit eens weggegeven
Supertof al die magazine's!beatle schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:19:
[...]
Mmmz, die Nintendo Players dus nog maar eens proberen te vinden!
Ondertussen de avond gevuld met foto's maken en even op het net zetten: klikkerdeklik
Ik denk dat ik alle 'normale' nummers wel heb, met name de Club Nintendo News boekjes weet ik niet zeker en daar zit ook geen structuur in de nummers!
Mocht iemand meer info hieromtrent hebben dan hoor ik dat graag! Wat zou de waarde inmiddels zijn eigenlijk
[ Voor 3% gewijzigd door barktus op 02-02-2012 22:35 ]
En de eeuwige strijd tussen Mario en Sonic... Hoe vaak er wel geen tekeningen verschenen met Sonic/Mario fatalitiesBruiser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:45:
Wbt Power Unlimited, ik ben een lezer (en koper) vanaf het eerste nr met Starwing op de cover. Helaas mist er hier en daar wel een nr (uitgeleend/kwijt) maar ik probeer die gaatjes gaandeweg op te vullen door hele loten PU's op te kopen. Mortal Marcel anyone
Die jumper vervangen is het probleem niet, de 3-way schakelaar dan weer welBunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:58:
Bij de Saturn is het een kwestie van Jumpers die in een bepaalde positie staan afhankelijk van de regio natuurlijk, 3-way schakelaar ertussen en gamen maar! Toen de Gamecube uit kwam in de states had ik de US versie gekocht, maar omdat ik de Japanse Phantasy Star Online wilde spelen heb ik hem open gemaakt. Er was toen nog geen FAQ ofzo voor, alleen voor de Japanse Cube maar inmiddels was het mainboard al veranderd, na een uurtje zoeken op het mobo en proberen heb ik daar ook een switch ingebouwd. Wat denk je? 4 weken later een berg FAQs op het internet.......lol. Toen waren regio locks nog hardware matig met jumpers, tegenwoordig staat de regio in de bios gebakken.
Zo heb ik ook zo veel herinneringen, probotector..........zo rete moeilijk!!
Good times...Magic6399 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:30:
[...]
En de eeuwige strijd tussen Mario en Sonic... Hoe vaak er wel geen tekeningen verschenen met Sonic/Mario fatalities
[ Voor 37% gewijzigd door Bruiser op 03-02-2012 11:38 ]
Ach, eigenlijk is er niet veel veranderd, alleen zijn in die "discussie's" *kuch* de mascottes (Mario/Sonic) vervangen door consoles (PS3/360)
Dat valt wel mee, die zijn gewoon nog te (laten) produceren als je wilt hoorCreativeMind schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:31:
Wordt wel een probleem dan om dat spel op een cardridge te krijgen dan denk haha.
[ Voor 23% gewijzigd door Frerix op 03-02-2012 18:10 ]
Ik heb het op de SNES uitgevoerd, is niet al te ingewikkeld, maar zitten een tweetal (pootjes losmaken van mainboard) haken en ogen aan. Daarbij komt nog dat het belangrijk is te weten welke versie SNES je hebt, er is een "nieuwe" versie welke een chip heeft die niet zo makkelijk is om te bouwen, moeten er ook crystallen vervangen en bijgeplaatst worden die niet makkelijk te krijgen zijn.Frerix schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:07:
Ik loop al een gelange tijd met een vraag rond. Ik zou graag mijn Megadrive en Super Nintendo van region mods (lang/hertz switchs) willen voorzien, maar ik heb echt nul ervaring met solderen. Dus mijn vragen zijn;
-Wat zou de makkelijkste manier om een SNES in NTSC 60hz te kunnen laten te draaien?
-Is het mogelijk om een PAL SNES zonder switch in NTSC 60hz te laten draaien? Zou dat dan de makkelijkste optie zijn? (Ik heb namelijk meerdere SNES consoles liggen atm)
-Wat zou de makkelijkste manier zijn om een Megadrive op 60hz te laten draaien?
-Zou een "permanente" optie ook makkelijker zijn? (Heb ook meerdere Megadrives liggen)
-Zijn er ook mensen in Nederland (of misschien zelfs hier op Tweakers misschien?) die tegen betaling een dergelijke region mod op een SNES en Megadrive zouden kunnen uitvoeren?
Bij voorbaat dank!
Reprint Edition is anders gewoon te bestellen hoor?Bruiser schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:58:
Pier Solar
Zelfs mooi in een doosje met manual enz...
[afbeelding]
Helaas was ik (véél) te laat om er eentje te bestellen...
[ Voor 99% gewijzigd door Dennis1812 op 06-02-2012 20:32 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ok, aanrader: niet wegdoen. Freakin zeldzaam en (tot zover ik weet) een knap godsvermogen waardBananeman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee foto's van de SNES devkit. Werkelijk geen idee hoe zeldzaam zoiets is en wat het waard is. Heb hem overigens nooit daadwerkelijk gebruikt, maar weet zeker dat het een "echte" is aangezien ik bij het game development bedrijf heb gewerkt waar ie vandaan komt
Tubular dat is echt een draak van een veld. Is een van de special velden. Wat heb ik die vaak moeten proberen zeg.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:51:
[...]
Doe ik ook zeker en dan ook nog proberen zo min mogelijk met Blauwe Yoshi te halen. Wat ook leuk is, is dat er zoveel routes zijn. Zo kan mijn vriendin, die er wat minder in is, de 'normale' route volgen terwijl ik bijv via de Star Road of de (verdraaid lastige) Butter Bridge ga.
Voor zover ik me kan herinneren rijden alle CPU tegenstanders elke ronde precies de zelfde route. Ik weet alleen niet zeker of dat ook voor mario en luigi met ster geldt. Wel is dit gegeven handig bij het plaatsen van gele en groene schilden.En pittig. Blijf er pissig van worden wanneer Mario/Luigi vlak voor je rijden en 'opeens' een ster hebben.
Klopt, maar ik prefereerde de eerste uitgaveironx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:35:
[...]
Reprint Edition is anders gewoon te bestellen hoor?
http://www.magicalgamefac...ier-solar_4/pier-solar_1/
[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 03-02-2012 23:50 ]
Van Wikipedia :Bananeman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee foto's van de SNES devkit. Werkelijk geen idee hoe zeldzaam zoiets is en wat het waard is. Heb hem overigens nooit daadwerkelijk gebruikt, maar weet zeker dat het een "echte" is aangezien ik bij het game development bedrijf heb gewerkt waar ie vandaan komt
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik kwam laatst nog een speciale Power Unlimited tegen. Een "mini" Power Unlimited Gameboy Special, met Karvam Cevitam (ofzo) reclame. Ding zat vol met gameboy en volgens mij ook Virtual Boy reviews. Good timesBruiser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:45:
Hmm, aan jouw foto's te zien mis ik er toch nog wel heel veel
Wat is trouwens het verhaal van die "gewone" Club Nintendo, de "Extra" en de "News"? Zaten die twee laatste telkens bij het "gewone" Club Nintendo blad of zijn dat echt losse uitgaves opzich...?
Wbt Power Unlimited, ik ben een lezer (en koper) vanaf het eerste nr met Starwing op de cover. Helaas mist er hier en daar wel een nr (uitgeleend/kwijt) maar ik probeer die gaatjes gaandeweg op te vullen door hele loten PU's op te kopen. Mortal Marcel anyone
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Goede vraag :-)Bruiser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:45:
Wat is trouwens het verhaal van die "gewone" Club Nintendo, de "Extra" en de "News"? Zaten die twee laatste telkens bij het "gewone" Club Nintendo blad of zijn dat echt losse uitgaves opzich...?
[ Voor 16% gewijzigd door beatle op 04-02-2012 06:50 ]
Voor zover ik me kan herinneren:beatle schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 06:43:
[...]
Goede vraag :-)
Gewone was er er eerst, dat is later de extra geworden... De extra had dan weer de news er naast lopen, dat is altijd een dunnere versie met wat artikelen uit de normale, soms gelijkt de cover, soms weer anders. Het zou kunnen zijn dat je de news versie in de winkel kreeg ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door ironx op 04-02-2012 13:42 ]
Andersom, news is dun en extra is dik. News zou dan de gratis versie moeten zijn en extra de betaalde voor €4,95!ironx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:11:
[...]
Dat werd na een paar nummers alweer omgezet naar 2 verschillende bladen die gelijktijdig verschenen.
'Club Nintendo Extra' bleef gratis voor Club Nintendo leden, maar de 'Club Nintendo News' versie werd een betaald blad dat je in de winkel moest kopen. Op die van Mega Man X zie je ook de prijs staan van Fl. 4,95.
Je hebt gelijk. Maar om er dan gelijk bijna 5 Euro van te maken ipv 5 gulden...beatle schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:27:
[...]
Andersom, news is dun en extra is dik. News zou dan de gratis versie moeten zijn en extra de betaalde voor €4,95!
Oja, de gulden hadden we ook nog... :-)ironx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:42:
[...]
Je hebt gelijk. Maar om er dan gelijk bijna 5 Euro van te maken ipv 5 gulden...
Thanks, ik krijg idd ook het gevoel dat het erg zeldzaam is. Raar eigenlijk, want er zijn veel games ontwikkeld dus moeten er ook veel devkits zijn (geweest). Kan me bijna niet voorstellen dat die allemaal bij het grof vuil zijn gezet.Lampuhkap schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:06:
[...]
Ok, aanrader: niet wegdoen. Freakin zeldzaam en (tot zover ik weet) een knap godsvermogen waard
Denk idd dat het vrij uniek is, coolricost schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:27:
[...]
Van Wikipedia :
Rarity
It is unknown how many of these units were produced. At least five units are in the hands of collectors, and the existence of an additional five is confirmed (the units have shown up on eBay or trading sites). Units have sold on eBay in the past in the range of $300 to $7,000,000.
Volgens mij heb je iets unieks in handen
Heb er hier ook nog 1 staan, ooit een keer $8500 voor geboden gekregen. Ding staat netjes stofvrij ingepaktBananeman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 05-02-2012 11:20 ]
Voor $8500 doe ik 'm ook niet wegfreekweb schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:20:
[...]
Heb er hier ook nog 1 staan, ooit een keer $8500 voor geboden gekregen. Ding staat netjes stofvrij ingepaktMaar weg doen moet ik nog niet aan denken
[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 05-02-2012 12:46 ]
Crossposten mag nietdenikids schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:04:
Voor de Amiga kenners:
Ik wil dus een soort van Arcade Cabinet maken, met een Amiga A500 erin, kastje eronder voor de games, da echte amiga monitor, en het toetsenbord wat uit kan rollen.
Nu ben ik geen pablo picasso, en zit ik er het verste van weg wat je je ook maar kunt voorstellen. Maar ik had in paint een ruwe schets gemaakt, en vroeg me af of een tweaker wist of dit überhaupt mogelijk was in verband met afmetingen e.d.
Mocht het mogelijk zijn ga ik het gehele idee verder uitwerken ook met afmetingen e.d erbij.
http://i41.tinypic.com/67qj2g.png
(ik heb liever even geen commentaar over hoe slecht ik teken, maar graag alleen opbouwende kritiek over de case zelf)
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dus als ik de geschikte versie heb hoef ik alleen een tweetal pootjes los te maken? Begrijp ik dat goed?theforce81 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:26:
[...]
Ik heb het op de SNES uitgevoerd, is niet al te ingewikkeld, maar zitten een tweetal (pootjes losmaken van mainboard) haken en ogen aan. Daarbij komt nog dat het belangrijk is te weten welke versie SNES je hebt, er is een "nieuwe" versie welke een chip heeft die niet zo makkelijk is om te bouwen, moeten er ook crystallen vervangen en bijgeplaatst worden die niet makkelijk te krijgen zijn.
Het klinkt makkelijker als het isFrerix schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:11:
[...]
Dus als ik de geschikte versie heb hoef ik alleen een tweetal pootjes los te maken? Begrijp ik dat goed?
Heb je misschien een site met meer informatie?
Want mijn voorkeur gaat uit voor niet solderen óf het tegen betaling door iemand anders laten doen.
Het lukt mij al niet om een draadje aan een two-way switch te solderen, laat staan dingen op een moederboard :x
Dus de hiervoor genoemde microcontroller gaat ook vrij moeilijk worden voor mij.
Tenzij iemand het voor mij zou kunnen doen(tegen betaling uiteraard)
Zat het andere topic pas na mijn post hier, post was ik vergeten te verwijderen..
Ik speel met zo goed als alles ook nog wel eens. Ik ben begonnen met collecten uit mja, good old memories. Veel gespeeld vroeger op de NES, SEGA en SNES. Dus die wilde ik graag weer in huis hebben. Toen sloeg op den duur de vlam naar de rest ook over. Mn oude gameboy had ik nog, naja dan wil je vanzelf de rest ook wel. Dingen zoals de 32x heb ik vroeger op gespeeld op de MegaCD ook, bij een vriend van mij thuis, dus mja, die wilde ik zelf ook wel. Zo is dat stukje bij beetje erbij gerold. En ook aardig uit de klauw gelopenBunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:41:
[...]
@Lampuhkap: Speel je ook nog met alles of is het voor de show? Wil je wat vertellen over het hoe en waarom van je collectie?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq