Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:51:
[...]

En pittig. Blijf er pissig van worden wanneer Mario/Luigi vlak voor je rijden en 'opeens' een ster hebben.
Springend de bochten in O+

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
danielkraak schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:14:
[...]

Ik heb hier een Mega Drive 2 Lion King edition liggen, die ik volgens mij van jou heb gekocht. :P
Ik heb er ooit zo eentje verkocht dus dat kan wel ;)

Vorige week enkele leuke pakketjes van de oude Playstation ontvangen, waaronder een nog nieuwe lens. Deze ingebouwd in mijn eigen oude Palystation (de enigste console van vroeger die ik nooit verkocht heb, zo eentje met nog 3 cinch aansluitingen aan de achterzijde) en voila, hij werkt weer perfect. Nu snel terug de doos in steken en een mooi plaatsje in de vitrine ervoor zoeken :P

Trouwens ook Ridge Racer nog eens opgezet, ik was daar vroeger redelijk goed in maar nu kon ik er echt niets meer van 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 30-01-2012 12:19 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:30
Na dit topic een beetje doorgebladerd te hebben kreeg ik er ook zin in.
Ik heb gister een sega megadrive 2 besteld met sonic 1 en 2 :P.

Ik begin het nu wel jammer dat vinden dat ik mijn n64 pokemon editie een aantal jaren terug weg heb gedaan. Tevens mijn gamecube met een stuk of 30 spelletjes :(.

Ik herinner me nog hele leuke avonden zoals met z'n 4en Mario party, Mario kart en smash bros speelden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
ik heb mn kasten die ik gekregen heb gevuld. Ik zal zo ff een foto maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Onverwachtse drukte hier, filmpjes komen waarschijnlijk morgen :p

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N6sjol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8CWL6l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n0z3Dl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Metro2002 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:51:
[...]

Gaaf dat je dat nog bewaart hebt. Wou dat ik zou zuinig op mijn megadrive en games was geweest vroeger maarja. Kind, je wil wat anders... je verkoopt je 'oude' meuk :+

Dat geel uitslaan is wel een beetje een SNES kwaaltje. de NES had daar volgens mij weer minder last van. Schijnt weinig aan te doen te zijn.
Heb hier anders een mooie 'gele' NES staan :)
Het vergelen ligt voornamelijk aan het soort (goedkope) plastic dat gebruikt is, de kleur van het plastic en de daarbij toegevoegde chemische ingredienten (brandvertragers etc). Bovendien kan na het vergelen je NES/SNES gaan 'afbrokkelen' :S

Leuk/intressant artikel over het 'vergelen' van de SNES: http://www.vintagecomputing.com/index.php/archives/189

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
ironx schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:18:
[...]

Heb hier anders een mooie 'gele' NES staan :)
Het vergelen ligt voornamelijk aan het soort (goedkope) plastic dat gebruikt is, de kleur van het plastic en de daarbij toegevoegde chemische ingredienten (brandvertragers etc). Bovendien kan na het vergelen je NES/SNES gaan 'afbrokkelen' :S

Leuk/intressant artikel over het 'vergelen' van de SNES: http://www.vintagecomputing.com/index.php/archives/189
Je merkt inderdaad dat je plastic echt van structuur verandert en dat hij als het ware uitdroogt en stijf wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Misschien helpt insmeren met vaseline? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik zat al een tijdje te denken om weer een NES op de kop te tikken, tot gisteravond mijn vriendin plots aankwam met een doos met een NES erin van de zolder van haar ouders. Direct Tiny Toons Adventures gespeeld, heerlijk :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Er schoot me opeens een SNES game te binnen die ik heel vaak gehuurd heb bij de Videoland (yep, vroeger kon je die shit huren): "The Chaos Engine". Wat vond ik dat ook een toffe game. Nu op marktplaats aan het zoeken naar een mooi exemplaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met gamen, een SNES met Mario World huren bij de Videoland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:33:
Zo ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met gamen, een SNES met Mario World huren bij de Videoland :)
Met die coole held, Captain Video :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Bootje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:
Er schoot me opeens een SNES game te binnen die ik heel vaak gehuurd heb bij de Videoland (yep, vroeger kon je die shit huren): "The Chaos Engine". Wat vond ik dat ook een toffe game. Nu op marktplaats aan het zoeken naar een mooi exemplaar. :)
Die was idd vroeger vet, had em op de Amiga. Kan me wel nog herinneren dat ie vrij pittig was.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
ricost schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:52:
Kan me wel nog herinneren dat ie vrij pittig was.
Tja, ik heb hem nooit uitgespeeld en daarom moet ik hem nu alsnog hebben! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Sagat schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:46:
Misschien nog een tip. Er zijn megaman bundels uitgekomen voor de cube. Daarmee heb je bijna alle mega man 'vanilla' en mega man X games op 2 dvd's.

Echter ik heb ze wel usa, dus moet via freeloader. En een nadeel is dat je (iig bij de mega man non x versie) geen buttons zelf mag assignen :( )
Even terugkomen op dit bericht...

Ik heb de Mega Man 1-8 collection voor de Gamecube pas binnengekregen, wat een fantastische collectie is dat toch! Jammer dat de knoppen inderdaad niet opnieuw zijn toe te wijzen, en dat de classic controller van de Wii niet te gebruiken is voor Gamecube-titels. Softmod gebruikt om de Wii regiovrij te maken, hoef je ook niet meer te klooien met freeloaders.

De Mega Man X collection komt als het goed is over een weekje of zo ook met de post, als die binnen is heb ik alle Gamecube-titels die ik wilde hebben, wel binnen.

En The Chaos Engine was inderdaad echt een superspel, wel erg moeilijk! Ik heb 'm op de SNES 1 keer uitgespeeld volgens mij, maar dat was wel zwoegen. Geen continues of wat dan ook. Wel erg leuk in co-op, mooi muziek en mooie grafische stijl.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos engine vroeger ook op amiga gespeeld, maar volgens mij is de reden dat het spel 'best pittig' was nog best een leuke. Als ik me niet vergis had dit spel een soort van dynamische moeilijkheidsgraad. Als je heel snel alles neermaaide, ging het spel doodleuk moeilijkere en/of meer vijanden het spel in plempen. (althans dit las ik toendertijd in C&VG, en het leek aardig te kloppen ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Iemand enige ervaring met deze controller converter voor de Wii om SNES en NES controllers aan te sluiten? Gaat mij vooral of het wel of geen vertraging kent.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

theforce81 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:32:
Iemand enige ervaring met deze controller converter voor de Wii om SNES en NES controllers aan te sluiten? Gaat mij vooral of het wel of geen vertraging kent.
Kweenie, maar op de tweede foto lijkt het op een NES naar Sega converterkabel... totaal anders dan de eerste foto. :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Michael Knight schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:21:
[...]

Kweenie, maar op de tweede foto lijkt het op een NES naar Sega converterkabel... totaal anders dan de eerste foto. :?
Dat klopt, kijk hier maar dan zie je dat de tweede poort een oude joystick aansluiting is en die kabel op de tweede foto een omzetstuk is, wordt een leuk wirwar aan kabels voor een NES controller op die manier, maar het gaat mij om ervaringen, of mensen wel of geen vertraging ervaren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vandaag weer een leuk pakje binnengekregen :)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/20120124%20%28Small%29.jpg

Eén van de spelletjes had wel een "rare" cartridge (tenminste, ik had het nog nooit gezien :p):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/MM%20M%20%28Small%29.jpg

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat is toch om met 4 spelers te kunnen spelen? Mooie aankoop verder de 2 rechter spellen heb ik zelf ook, vooral van Sonic 3 ga je veel plezier beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hoppa!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/sv5mw4.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Die is best geprijst toch? Maar is het spel ook de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Wow, redelijk prijzig zelfs, hier een boxed versie op Ebay, staat momenteel op 291 Euro (!) en de veiling is nog niet afgelopen 8)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Woei, vandaag de (volgens mij) 2 laatste Club Nintendo magazines binnen gehad, nummer 3 en 4 uit 1989.

Volgens mij heb ik nu alle nummer van Club nintendo, Club Nintendo Extra, Club Nintendo News en CNE. Best aardig veel, 63 nummertjes totaal. Heeft iemand een lijst van wat er allemaal (zou) moeten zijn? Wellicht kunnen we samen een complete lijst creeeren? Is er zowiezo wel iemand die ze aan het collecten is of er al heel veel heeft?

Klopt het trouwens dat het daarna nog even verder is gegaan als Nintendo Player? Dan moet ik die ook nog even zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het is inderdaad een erg prijzig spel, zelfs cart only. Heeft een hele tijd op mijn wanted lijstje gestaan, spel zelf is erg tof vind ik, zelfde klasse als bv. Sunset Riders wat mij betreft!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Is het een scope spel?
beatle schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:53:
Woei, vandaag de (volgens mij) 2 laatste Club Nintendo magazines binnen gehad, nummer 3 en 4 uit 1989.

Volgens mij heb ik nu alle nummer van Club nintendo, Club Nintendo Extra, Club Nintendo News en CNE. Best aardig veel, 63 nummertjes totaal. Heeft iemand een lijst van wat er allemaal (zou) moeten zijn? Wellicht kunnen we samen een complete lijst creeeren? Is er zowiezo wel iemand die ze aan het collecten is of er al heel veel heeft?

Klopt het trouwens dat het daarna nog even verder is gegaan als Nintendo Player? Dan moet ik die ook nog even zoeken!
Ik verzamel zelf ook de "Club Nintendo" magazines, zelf ook geen idee hoeveel er exact van zijn... Bovendien is er nog een verschil tussen degene de Nederlandse en Belgische denk ik.

Nadien inderdaad overgegaan in "Nintendo Player".

Is het voor jou mogelijk om een scan te maken van elke cover die je hebt?
Eventueel wil ik wel hetzelfde doen...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee, gewoon met de SNES controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hmm, niet mijn ding zo te zien...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sp33dFr34k schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:16:
Het is inderdaad een erg prijzig spel, zelfs cart only. Heeft een hele tijd op mijn wanted lijstje gestaan, spel zelf is erg tof vind ik, zelfde klasse als bv. Sunset Riders wat mij betreft!
Sunset Riders _/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:30
Zo mijn megadrive is ook binnen.
Heb wat sonic 2 zitten spelen alleen jammer genoeg liep hij vast toen ik eindelijk een keertje verder was gekomen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Laatst online: 24-07 11:10
Hopelijk valt deze post een beetje binnen regels aangezien topics niet over handel mogen gaan, zo niet mag de post gemod worden uiteraard.

Vroeger waren mijn broer en ik echte hardcore gamers, al ons geld ging op aan consoles en games, niets was te duur en ons motto was dan ook "Beter duur dan niet te koop" 8)7 . Het begon allemaal simpel met met een Commodore 64 (Die we overigens nog steeds ergens hebben liggen). Toen we eenmaal geld begonnen te verdienen kochten we een Sega Megadrive en het einde was zoek. Niets was te gek, import uit japan voor honderden guldens pel spel? Geen probleem! Nu, vele jaren later ben ik een casual gamer geworden, mijn broer eigenlijk ook maar de verzameling is er nog steeds. Aangezien dat spul allemaal stof staat te verzamelen en ik wanneer ik bij mijn broer op bezoek ben we soms wel eens terug kijken naar die tijd ben ik wel eens benieuwd wat het allemaal waard is of kan zijn.

Voor vele games weet ik dat er een lucratieve markt voor bestaat, enige klappers die ik mij kan bedenken en in ons bezit zijn; Samba de Amigo+originele Sega controller, Shenmue (Japans import), Radiant SIlvergun (Japans Import), Ikaruga (Japans Import), Guardian Heroes (Japans Import) en vele anderen.

Met betrekking tot consoles ook wel een paar aardige, en wel de volgende; Megadrive (1x oude en 1x nieuwere model), Sega CD (Nieuwe model), 32X, Saturn 3x (2x PAL waarvan 1 Saturn een 50/60Hz switch en een regio switch heeft, 1x US), Dreamcast (4x, 1x originele japanse versie, 2x PAL en 1x US). Leuke side note voor de japanse Dreamcast, Dit betrof 1 van de 3 Dreamcast consoles die, zoals het verhaal gaat, op de japanse release date van de console in nederland waren. Ik weet nog goed dat we daar 2300,- keiharde nederlandse florijnen voor neer geteld hebben!!!! Uiteindelijk heb ik de volledige BIOS in die machine vervangen om ook PAL en US games te kunnen spelen.

We hebben het hier over een enorme collectie games, controllers en consoles want dit is nog maar een tipje van de wel bekende sluier. Mijn broer vindt het allemaal best dat het daar staat en het boeit hem niet zo veel. Ik daarintegen ben anders en heb een hekel gekregen aan spullen die maar niets staan te doen en ruimte in beslag aan het nemen zijn.

Onze gezamelijke vriend heeft ook ooit zijn verzameling verpatst voor een slordige 900 euro, zijn verzameling was vele malen kleiner dan die van ons. Naar zijn verhaal had hij er nog veel meer voor kunnen krijgen, had hij alles individueel verkocht.

Er zijn inderdaad ook nog andere afwegingen, het heeft ook emotionele waarde. Elk ding in de verzameling heeft zijn verhaal, mijn broer hangt daar een beetje aan vast denk ik. Bij mij is dat toch wat minder en om eerlijk te zijn, spreken de potentiele dollar tekens mij ook wel aan. We hebben het nog niet eens over de te winnen ruimte gehad, bijna elke controller, console en heeft zijn origele verpakking nog. Ik kan jullie vertellen dat het heel erg veel dozen zijn.......

Wat is jullie mening, verkopen of bewaren, en waarom? Is het slim om eens een complete inventaris op te maken van al dit moois? Met het inventariseren in gedachte ben ik wel angstig om er aan te beginnen, het lijkt mij een enorme hoeveelheid werk.

Graag hoor ik wat jullie meningen zijn!

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Aan mij verkopen is denk ik het beste dat je kan doen ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Vooral die saturn met switch :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Staat het allemaal nog netjes uitgestald? Want wellicht kun je een heleboel gewoon netjes in dozen op zolder opbergen (of waar dan ook), dan kun je het altijd nog verkopen mocht je er echt vanaf willen. Nu kan ik moeilijk zeggen hoeveel retrospul over tien jaar nog waard is. Het zou me namelijk niks verbazen als het in een keer veel minder waard is, mede dankzij de soms belachelijke bedragen die momenteel gevraagd worden.

Edit: ik weet niet hoe goed je baan verdient, maar stel nou dat een maandsalaris bijna net zoveel oplevert als die verzameling, dan zou ik het gewoon houden.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 02-02-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sXbrLl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hpNiNl.jpg

Gisteren nog eens 2 kastjes ontvangen van een vriendin van me. Dus vanmorgen maar eens bezig geweest met de gameroom.

t begint er al op te lijken iig :D Zoals je ziet heeft mn Playstation lamp ook eindelijk een plekje gevonden :D

Van de week maar eens alle dozen waar ik alles in had zitten weggooien en zorgen dat ik zon 30 Gameboy cartridge doosjes kan bemachtigen. (en als t kon ook de blisters) want mijn doosjes hebben geen cardridgedoosjes en geen blisters meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ziet er best netjes uit.Maar er kunnen niet veel dozen meer bij, zo te zien. Same problem here. :X

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's posten.

[ Voor 19% gewijzigd door danielkraak op 02-02-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik heb nog 1 kastje wat leeg staat (die naast die houtkleurige, kastje heeft zwarte panelen) daar gaat nog wat spul in staan en dan in een later stadium nog kastjes bijhosselen. Er staat al een heel dressoir vol met games van PS1 PS2 en PS3 en PC en er liggen nog weet ik veel hoeveel boxed spullen in dat kastje. De ataris staan nog niet op de foto en ook de tafel met 2 consoles en een TVtje zie je nog niet :P
maar :D het begint ergens op te lijken zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:58:
Hopelijk valt deze post een beetje binnen regels aangezien topics niet over handel mogen gaan, zo niet mag de post gemod worden uiteraard.

Vroeger waren mijn broer en ik echte hardcore gamers, al ons geld ging op aan consoles en games, niets was te duur en ons motto was dan ook "Beter duur dan niet te koop" 8)7 . Het begon allemaal simpel met met een Commodore 64 (Die we overigens nog steeds ergens hebben liggen). Toen we eenmaal geld begonnen te verdienen kochten we een Sega Megadrive en het einde was zoek. Niets was te gek, import uit japan voor honderden guldens pel spel? Geen probleem! Nu, vele jaren later ben ik een casual gamer geworden, mijn broer eigenlijk ook maar de verzameling is er nog steeds. Aangezien dat spul allemaal stof staat te verzamelen en ik wanneer ik bij mijn broer op bezoek ben we soms wel eens terug kijken naar die tijd ben ik wel eens benieuwd wat het allemaal waard is of kan zijn.

Voor vele games weet ik dat er een lucratieve markt voor bestaat, enige klappers die ik mij kan bedenken en in ons bezit zijn; Samba de Amigo+originele Sega controller, Shenmue (Japans import), Radiant SIlvergun (Japans Import), Ikaruga (Japans Import), Guardian Heroes (Japans Import) en vele anderen.

Met betrekking tot consoles ook wel een paar aardige, en wel de volgende; Megadrive (1x oude en 1x nieuwere model), Sega CD (Nieuwe model), 32X, Saturn 3x (2x PAL waarvan 1 Saturn een 50/60Hz switch en een regio switch heeft, 1x US), Dreamcast (4x, 1x originele japanse versie, 2x PAL en 1x US). Leuke side note voor de japanse Dreamcast, Dit betrof 1 van de 3 Dreamcast consoles die, zoals het verhaal gaat, op de japanse release date van de console in nederland waren. Ik weet nog goed dat we daar 2300,- keiharde nederlandse florijnen voor neer geteld hebben!!!! Uiteindelijk heb ik de volledige BIOS in die machine vervangen om ook PAL en US games te kunnen spelen.

We hebben het hier over een enorme collectie games, controllers en consoles want dit is nog maar een tipje van de wel bekende sluier. Mijn broer vindt het allemaal best dat het daar staat en het boeit hem niet zo veel. Ik daarintegen ben anders en heb een hekel gekregen aan spullen die maar niets staan te doen en ruimte in beslag aan het nemen zijn.

Onze gezamelijke vriend heeft ook ooit zijn verzameling verpatst voor een slordige 900 euro, zijn verzameling was vele malen kleiner dan die van ons. Naar zijn verhaal had hij er nog veel meer voor kunnen krijgen, had hij alles individueel verkocht.

Er zijn inderdaad ook nog andere afwegingen, het heeft ook emotionele waarde. Elk ding in de verzameling heeft zijn verhaal, mijn broer hangt daar een beetje aan vast denk ik. Bij mij is dat toch wat minder en om eerlijk te zijn, spreken de potentiele dollar tekens mij ook wel aan. We hebben het nog niet eens over de te winnen ruimte gehad, bijna elke controller, console en heeft zijn origele verpakking nog. Ik kan jullie vertellen dat het heel erg veel dozen zijn.......

Wat is jullie mening, verkopen of bewaren, en waarom? Is het slim om eens een complete inventaris op te maken van al dit moois? Met het inventariseren in gedachte ben ik wel angstig om er aan te beginnen, het lijkt mij een enorme hoeveelheid werk.

Graag hoor ik wat jullie meningen zijn!
Maar over het verkopen... don't. Je gaat er spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is alles verkopen zonde. Maar ik zou zeker kijken wat je het belangrijkste vind. Stel er is brand, wat zou je als eerste meenemen? Of variatie erop, er is ingebroken en alles is weg, wat zou je direct terug kopen?

De dingen waar je dan het eerst aan denkt die zou ik absoluut nu nog niet verkopen. Maar andere zaken wellicht al wel. Dubbelle consoles....en bijvoorbeeld boxed stuff......dat is verzamel technisch supergaaf, maar wel ruimte eters lijkt me.

Als je het in stappen verkoopt is het inventariseren ook een minder grote klus lijkt me.

Maar inderdaad, goed nadenken en bij twijfel laten staan, terugkopen is lastig en duur. En retro spul wordt alleen maar meer waard dus verkopen kan altijd nog toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
danielkraak schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:24:
Staat het allemaal nog netjes uitgestald? Want wellicht kun je een heleboel gewoon netjes in dozen op zolder opbergen (of waar dan ook), dan kun je het altijd nog verkopen mocht je er echt vanaf willen. Nu kan ik moeilijk zeggen hoeveel retrospul over tien jaar nog waard is. Het zou me namelijk niks verbazen als het in een keer veel minder waard is, mede dankzij de soms belachelijke bedragen die momenteel gevraagd worden.

Edit: ik weet niet hoe goed je baan verdient, maar stel nou dat een maandsalaris bijna net zoveel oplevert als die verzameling, dan zou ik het gewoon houden.
Heel veel is weer terug geplaatst in de originele doos, op zolder, in kasten, onder bed en niet gebruikte hoekjes. Ik zelf heb geen ruimteprobleem, mijn huis is veel te groot voor mij alleen dus eventueel zouden we bij mij thuis een inventaris op kunnen maken. M.b.t. salaris en dan vergeleken met de ervaring van onze vriend in gedachten.........individueel verkocht, paar keer mijn maand salaris denk ik. De vraag alleen is, hoeveel moeite wil je er voor doen? Onze vriend zij toen tegen mij dat hij geen zin had om alles los te verkopen en uiteindelijk alles in 1 keer verkocht heeft juist om die reden. Dus de verwachte opbrengst hangt mede daar vanaf denk ik.

@Lampuhkap: Speel je ook nog met alles of is het voor de show? Wil je wat vertellen over het hoe en waarom van je collectie?

@Krueger F: Check je DM!

@Bellerophon: Dat was toen ook 1 van de weinige consoles in nederland met switches. Waarschijnlijk dat ik die andere 2 ook nog wel kan switchen nu, heb wat meer know-how m.b.t. ombouwen enzo. Iedereen heeft natuurlijk een mening, jou motivatie zal waarschijnlijk anders zijn om iets te houden als die van mij. Toch ben ik erg benieuwd naar het hoe en waarom van iedereen, het gaat mij niet echt om het geld, meer iets van "we doen er toch niets meer mee, misschien is een ander wel heel blij mee die er wel wat mee doet".

*Edit*
Sagat schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:40:
Misschien is alles verkopen zonde. Maar ik zou zeker kijken wat je het belangrijkste vind. Stel er is brand, wat zou je als eerste meenemen? Of variatie erop, er is ingebroken en alles is weg, wat zou je direct terug kopen?

De dingen waar je dan het eerst aan denkt die zou ik absoluut nu nog niet verkopen. Maar andere zaken wellicht al wel. Dubbelle consoles....en bijvoorbeeld boxed stuff......dat is verzamel technisch supergaaf, maar wel ruimte eters lijkt me.

Als je het in stappen verkoopt is het inventariseren ook een minder grote klus lijkt me.

Maar inderdaad, goed nadenken en bij twijfel laten staan, terugkopen is lastig en duur. En retro spul wordt alleen maar meer waard dus verkopen kan altijd nog toch?
Daar heb ook wel weer gelijk in, in ieder geval eerst wel eens goed om meningen van anderen aan te horen. *off-topic* Al maanden sta je bij mijn vrienden op XBL met het idee ooit om SSF4 te spelen........Helaas nog steeds niet gebeurd!!!!! We moeten een keer afspreken voor een sessie!!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Bunta op 02-02-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik zou ook niet snel verkopen, behalve eventueel wat inderdaad dubbel is of wel erg veel ruimte in beslag neemt. Ik heb al superveel spijt gehad van de NES en SNES die ik 15 jaar geleden heb verkocht, terwijl dat nog niet zo duur was. Al dat spul ben ik nu aan het terugkopen :).
Met zulke verzamelobjecten als in de post, zou ik helemaal spijt krijgen van elk verkocht item.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:41:
[...]

Heel veel is weer terug geplaatst in de originele doos, op zolder, in kasten, onder bed en niet gebruikte hoekjes. Ik zelf heb geen ruimteprobleem, mijn huis is veel te groot voor mij alleen dus eventueel zouden we bij mij thuis een inventaris op kunnen maken. M.b.t. salaris en dan vergeleken met de ervaring van onze vriend in gedachten.........individueel verkocht, paar keer mijn maand salaris denk ik. De vraag alleen is, hoeveel moeite wil je er voor doen? Onze vriend zij toen tegen mij dat hij geen zin had om alles los te verkopen en uiteindelijk alles in 1 keer verkocht heeft juist om die reden. Dus de verwachte opbrengst hangt mede daar vanaf denk ik.

@Lampuhkap: Speel je ook nog met alles of is het voor de show? Wil je wat vertellen over het hoe en waarom van je collectie?

@Krueger F: Check je DM!

@Bellerophon: Dat was toen ook 1 van de weinige consoles in nederland met switches. Waarschijnlijk dat ik die andere 2 ook nog wel kan switchen nu, heb wat meer know-how m.b.t. ombouwen enzo. Iedereen heeft natuurlijk een mening, jou motivatie zal waarschijnlijk anders zijn om iets te houden als die van mij. Toch ben ik erg benieuwd naar het hoe en waarom van iedereen, het gaat mij niet echt om het geld, meer iets van "we doen er toch niets meer mee, misschien is een ander wel heel blij mee die er wel wat mee doet".

*Edit*

[...]

Daar heb ook wel weer gelijk in, in ieder geval eerst wel eens goed om meningen van anderen aan te horen. *off-topic* Al maanden sta je bij mijn vrienden op XBL met het idee ooit om SSF4 te spelen........Helaas nog steeds niet gebeurd!!!!! We moeten een keer afspreken voor een sessie!!!!
Dat kan jijzelf met een saturn? Erg gaaf! Zou ik ook wel willen :Y

Nou de reden waarom ik bewust bepaalde dingen niet verkoop heeft voor mij met de nostalgische waarde te maken. Het roept bepaalde herinneringen op :) Zo zal Super Mario Brothers voor mij altijd onsterfelijk blijven O+ . Period. De NES als enige console gekregen van mijn ouders. En ongekend, wat was dat spel toen nog moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Bij de Saturn is het een kwestie van Jumpers die in een bepaalde positie staan afhankelijk van de regio natuurlijk, 3-way schakelaar ertussen en gamen maar! Toen de Gamecube uit kwam in de states had ik de US versie gekocht, maar omdat ik de Japanse Phantasy Star Online wilde spelen heb ik hem open gemaakt. Er was toen nog geen FAQ ofzo voor, alleen voor de Japanse Cube maar inmiddels was het mainboard al veranderd, na een uurtje zoeken op het mobo en proberen heb ik daar ook een switch ingebouwd. Wat denk je? 4 weken later een berg FAQs op het internet.......lol. Toen waren regio locks nog hardware matig met jumpers, tegenwoordig staat de regio in de bios gebakken.

Zo heb ik ook zo veel herinneringen, probotector..........zo rete moeilijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nog een leuk pakketje voor weinig binnengekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/51oup5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Sp33dFr34k schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:26:
Nog een leuk pakketje voor weinig binnengekregen :)
Wat lijken die Gamegear spellen toch eigenlijk ook enorm veel op de Gameboy spellen hè? Alleen een iets andere vorm en kleur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik heb trouwens zelf vanavond, van mijn lieftallige zus, spontaan mijn oude Gameboy met toebehoren teruggekregen! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n3tces.jpg

U ziet:
- Gameboy (met originele doos)
- Tetris (zat bij de Gameboy)
- Fortress of Fear
- Mortal Kombat (compleet)
- Batman (compleet)
- Hook (compleet)
- Mega Man (compleet)

En de doosjes en boekjes zijn eigenlijk nog allemaal puntje gaaf. Zelfs het piepschuim van de Gameboy. en de originele oordopjes en link kabel zitten er ook nog bij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
Bootje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:55:
Ik heb trouwens zelf vanavond, van mijn lieftallige zus, spontaan mijn oude Gameboy met toebehoren teruggekregen! _/-\o_
...
En de doosjes en boekjes zijn eigenlijk nog allemaal puntje gaaf. Zelfs het piepschuim van de Gameboy. en de originele oordopjes en link kabel zitten er ook nog bij. :*)
Kwijl :D

Alleen jammer van die *irritante* Bart Smit stickers die ze er altijd op plakken.
Als je die er af probeert te halen trek je zo de box-art aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
ironx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:04:
[...]
Alleen jammer van die *irritante* Bart Smit stickers die ze er altijd op plakken.
Yep. Die blijven er mooi op zitten. Ik heb ze ook echt allemaal zelf bij de Bart Smit gekocht hier in Alkmaar. Eerste eigenaar dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

ironx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:04:
[...]

Kwijl :D

Haha dat wilde ik net gaan zeggen, ze plakte vroeger overal van die grootte stickers op. Die bij het eraf halen altijd wel schade veroorzaakten, jammer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de verzameling, waarom zou je de vraag aan iemand anders stellen? Stel hem aan jezelf, wil ik het houden of ruim ik het op. Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn maar jij moet de knoop doorhakken. Dingen in dozen op zolder / onder je bed schiet ook niet op. Succes met je keuze.
Ik zou wel los verkopen, als het "gedoe' van het los verkopen je X euro op kan leveren kun je zelf bekijken of dat de moeite waard is om te doen. Zou wel ebay pakken omdat de NL markt te klein zou kunnen zijn, heb je geen account dan eerst wat positieve credits opbouwen in een paar maanden, zet ook niet alles tegelijk te koop en plaats belangrijke dingen bovenaan, kost je wat extra maar levert wel bezoekers op. Zet op een paar topstukken als "koop nu" in de lijst tegen de hoogste marktconforme prijs, zo lok je ook weer mensen die wellicht bieden op je veilingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Bruiser schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:23:
Nadien inderdaad overgegaan in "Nintendo Player".

Is het voor jou mogelijk om een scan te maken van elke cover die je hebt?
Eventueel wil ik wel hetzelfde doen...
Zal zo van alles een foto maken en kijken of ik het op het net kan krijgen!

Heb jij Nintendo Player's toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb het overgangsnummer (van "Club Nintendo" naar "Nintendo Player") dacht ik...
Vroeger alle "Nintendo Players" mooi elke maand (of om de 2 maand, weet het niet meer) gekocht maar helaas ooit eens weggegeven 8)7

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Losse verkoop zou ik alleen met de wat bijzonderdere dingen doen, bijvoorbeeld boxed systems. Ik zou bijvoorbeeld niet Mario-spellen los gaan verkopen, want die zijn er zat en die kun je veel voordeliger krijgen als je een hele set spellen overneemt. Anders is de kans erg groot dat je van dingen niet afkomt en dan kun je dus iedere maand je advertenties gaan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hij heeft er duidelijk geen interesse meer in, dus waarom zou hij niet alles in één lot verkopen en een andere verzamelaar (niet aan een opkoper/handelaar aub, de hobby is nu al duur genoeg en die gasten houden de prijzen kunstmatig hoog) er blij mee maken voor een prijs waar beide zich goed bij voelen?

Losse verkoop heeft meerdere nadelen (lees: werk): foto's maken, advertenties plaatsen met woordje uitleg, op domme vragen antwoorden, op domme voorstellen reageren, onderhandelen over de prijs, eventueel netjes inpakken en naar postkantoor brengen... Dan heb je één ding verkocht, nog xxx te gaan... :F
Om dan maar te zwijgen over de mensen die bieden maar verder niet meer reageren, of die bieden én reageren maar nooit betalen, enz...
Helaas zelf ervaring genoeg hiermee :'(

Nu goed, ik spreek natuurlijk uit eigenbelang zelf een verzamelaar zijnde die altijd aast op een mooie deal (zoals wij allemaal vermoed ik ;) ) maar hij zei het zelf al dat hij er dan beter iemand een plezier mee kon doen toch.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral je laatste 2 zinnen zijn leuk.
:)
Mijn maakt het natuurlijk niets uit, ik ben niet in de markt verder! Kan me ook wel voorstellen dat de muntjes die er ooit aan uitgegeven zijn een beetje terug mogen vloeien in de kas, als ik lees wat de importspellen gekost hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Bruiser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:39:
Ik heb het overgangsnummer (van "Club Nintendo" naar "Nintendo Player") dacht ik...
Vroeger alle "Nintendo Players" mooi elke maand (of om de 2 maand, weet het niet meer) gekocht maar helaas ooit eens weggegeven 8)7
Mmmz, die Nintendo Players dus nog maar eens proberen te vinden!

Ondertussen de avond gevuld met foto's maken en even op het net zetten: klikkerdeklik

Ik denk dat ik alle 'normale' nummers wel heb, met name de Club Nintendo News boekjes weet ik niet zeker en daar zit ook geen structuur in de nummers!

Mocht iemand meer info hieromtrent hebben dan hoor ik dat graag! Wat zou de waarde inmiddels zijn eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

beatle schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:19:
[...]

Mmmz, die Nintendo Players dus nog maar eens proberen te vinden!

Ondertussen de avond gevuld met foto's maken en even op het net zetten: klikkerdeklik

Ik denk dat ik alle 'normale' nummers wel heb, met name de Club Nintendo News boekjes weet ik niet zeker en daar zit ook geen structuur in de nummers!

Mocht iemand meer info hieromtrent hebben dan hoor ik dat graag! Wat zou de waarde inmiddels zijn eigenlijk :?
Supertof al die magazine's! :9~ Heb zelf hele jaargangen Power Unlimited liggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door barktus op 02-02-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hmm, aan jouw foto's te zien mis ik er toch nog wel heel veel :p

Wat is trouwens het verhaal van die "gewone" Club Nintendo, de "Extra" en de "News"? Zaten die twee laatste telkens bij het "gewone" Club Nintendo blad of zijn dat echt losse uitgaves opzich...?

Wbt Power Unlimited, ik ben een lezer (en koper) vanaf het eerste nr met Starwing op de cover. Helaas mist er hier en daar wel een nr (uitgeleend/kwijt) maar ik probeer die gaatjes gaandeweg op te vullen door hele loten PU's op te kopen. Mortal Marcel anyone :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een aardige collectie games, met name SNES maar ook redelijk wat MegaDrive en Saturn. Dit is altijd een waardevolle collectie voor me geweest met verschillende (near) mint klassiekers zoals Chrono Trigger, Final Fantasy 3 (VI) en Panzer Dragoon Saga. Ook heb ik een officiële SNES development kit die je vrijwel nergens tegenkomt.

Nu overweeg ik om alles of het grootste deel ervan te gaan verkopen. Ik meen te hebben begrepen dat dat niet de bedoeling is in dit topic. Wat zijn dan wel de beste/"juiste" plekken? Gewoon eBay / Marktplaats?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:45:
Wbt Power Unlimited, ik ben een lezer (en koper) vanaf het eerste nr met Starwing op de cover. Helaas mist er hier en daar wel een nr (uitgeleend/kwijt) maar ik probeer die gaatjes gaandeweg op te vullen door hele loten PU's op te kopen. Mortal Marcel anyone :D
En de eeuwige strijd tussen Mario en Sonic... Hoe vaak er wel geen tekeningen verschenen met Sonic/Mario fatalities :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:58:
Bij de Saturn is het een kwestie van Jumpers die in een bepaalde positie staan afhankelijk van de regio natuurlijk, 3-way schakelaar ertussen en gamen maar! Toen de Gamecube uit kwam in de states had ik de US versie gekocht, maar omdat ik de Japanse Phantasy Star Online wilde spelen heb ik hem open gemaakt. Er was toen nog geen FAQ ofzo voor, alleen voor de Japanse Cube maar inmiddels was het mainboard al veranderd, na een uurtje zoeken op het mobo en proberen heb ik daar ook een switch ingebouwd. Wat denk je? 4 weken later een berg FAQs op het internet.......lol. Toen waren regio locks nog hardware matig met jumpers, tegenwoordig staat de regio in de bios gebakken.

Zo heb ik ook zo veel herinneringen, probotector..........zo rete moeilijk!!
Die jumper vervangen is het probleem niet, de 3-way schakelaar dan weer wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Magic6399 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:30:
[...]

En de eeuwige strijd tussen Mario en Sonic... Hoe vaak er wel geen tekeningen verschenen met Sonic/Mario fatalities :P
Good times... :9

[ Voor 37% gewijzigd door Bruiser op 03-02-2012 11:38 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
Ach, eigenlijk is er niet veel veranderd, alleen zijn in die "discussie's" *kuch* de mascottes (Mario/Sonic) vervangen door consoles (PS3/360) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://bananeman.motor-forum.nl/IMG_0274.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bananeman.motor-forum.nl/IMG_0277.JPG

Twee foto's van de SNES devkit. Werkelijk geen idee hoe zeldzaam zoiets is en wat het waard is. Heb hem overigens nooit daadwerkelijk gebruikt, maar weet zeker dat het een "echte" is aangezien ik bij het game development bedrijf heb gewerkt waar ie vandaan komt ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Wow das wel een cool apparaat! Denk dat ie nog best wel wat waard is in het verzamel circuit!

Overigens hoop ik morgen een SNES te scoren, m'n vriendin had hem helaas niet meer op zolder liggen dus maar op zoek naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verkopen aan iemand die er ook effectief iets mee kan doen, misschien komt er dan nog eens nieuwe snes game uit (zoals voor de megadrive een tijdje geleden) :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Wordt wel een probleem dan om dat spel op een cardridge te krijgen dan denk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

CreativeMind schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:31:
Wordt wel een probleem dan om dat spel op een cardridge te krijgen dan denk haha.
Dat valt wel mee, die zijn gewoon nog te (laten) produceren als je wilt hoor :) Nog niet al te lang geleden is bv Pier solar nog uitgebracht voor de Megadrive. Homebrew RPG , netjes op cartridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Pier Solar
Zelfs mooi in een doosje met manual enz...

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Pier-solar-and-the-great-architects-european-box-art.JPG

Helaas was ik (véél) te laat om er eentje te bestellen... :(

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik loop al een gelange tijd met een vraag rond. Ik zou graag mijn Megadrive en Super Nintendo van region mods (lang/hertz switchs) willen voorzien, maar ik heb echt nul ervaring met solderen. Dus mijn vragen zijn;
-Wat zou de makkelijkste manier om een SNES in NTSC 60hz te kunnen laten te draaien?
-Is het mogelijk om een PAL SNES zonder switch in NTSC 60hz te laten draaien? Zou dat dan de makkelijkste optie zijn? (Ik heb namelijk meerdere SNES consoles liggen atm)
-Wat zou de makkelijkste manier zijn om een Megadrive op 60hz te laten draaien?
-Zou een "permanente" optie ook makkelijker zijn? (Heb ook meerdere Megadrives liggen)
-Zijn er ook mensen in Nederland (of misschien zelfs hier op Tweakers misschien?) die tegen betaling een dergelijke region mod op een SNES en Megadrive zouden kunnen uitvoeren?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 23% gewijzigd door Frerix op 03-02-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Zonder switch is geen goed idee, dan gaan sommige 50Hz spellen niet meer willen opstarten of te snel gaan...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Frerix schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:07:
Ik loop al een gelange tijd met een vraag rond. Ik zou graag mijn Megadrive en Super Nintendo van region mods (lang/hertz switchs) willen voorzien, maar ik heb echt nul ervaring met solderen. Dus mijn vragen zijn;
-Wat zou de makkelijkste manier om een SNES in NTSC 60hz te kunnen laten te draaien?
-Is het mogelijk om een PAL SNES zonder switch in NTSC 60hz te laten draaien? Zou dat dan de makkelijkste optie zijn? (Ik heb namelijk meerdere SNES consoles liggen atm)
-Wat zou de makkelijkste manier zijn om een Megadrive op 60hz te laten draaien?
-Zou een "permanente" optie ook makkelijker zijn? (Heb ook meerdere Megadrives liggen)
-Zijn er ook mensen in Nederland (of misschien zelfs hier op Tweakers misschien?) die tegen betaling een dergelijke region mod op een SNES en Megadrive zouden kunnen uitvoeren?

Bij voorbaat dank!
Ik heb het op de SNES uitgevoerd, is niet al te ingewikkeld, maar zitten een tweetal (pootjes losmaken van mainboard) haken en ogen aan. Daarbij komt nog dat het belangrijk is te weten welke versie SNES je hebt, er is een "nieuwe" versie welke een chip heeft die niet zo makkelijk is om te bouwen, moeten er ook crystallen vervangen en bijgeplaatst worden die niet makkelijk te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
Bruiser schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:58:
Pier Solar
Zelfs mooi in een doosje met manual enz...

[afbeelding]

Helaas was ik (véél) te laat om er eentje te bestellen... :(
Reprint Edition is anders gewoon te bestellen hoor?
http://www.magicalgamefac...ier-solar_4/pier-solar_1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

N.v.t

[ Voor 99% gewijzigd door Dennis1812 op 06-02-2012 20:32 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Bananeman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]

[afbeelding]

Twee foto's van de SNES devkit. Werkelijk geen idee hoe zeldzaam zoiets is en wat het waard is. Heb hem overigens nooit daadwerkelijk gebruikt, maar weet zeker dat het een "echte" is aangezien ik bij het game development bedrijf heb gewerkt waar ie vandaan komt ;)
Ok, aanrader: niet wegdoen. Freakin zeldzaam en (tot zover ik weet) een knap godsvermogen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:51:
[...]

Doe ik ook zeker en dan ook nog proberen zo min mogelijk met Blauwe Yoshi te halen. Wat ook leuk is, is dat er zoveel routes zijn. Zo kan mijn vriendin, die er wat minder in is, de 'normale' route volgen terwijl ik bijv via de Star Road of de (verdraaid lastige) Butter Bridge ga.
Tubular dat is echt een draak van een veld. Is een van de special velden. Wat heb ik die vaak moeten proberen zeg.

[...]
En pittig. Blijf er pissig van worden wanneer Mario/Luigi vlak voor je rijden en 'opeens' een ster hebben.
Voor zover ik me kan herinneren rijden alle CPU tegenstanders elke ronde precies de zelfde route. Ik weet alleen niet zeker of dat ook voor mario en luigi met ster geldt. Wel is dit gegeven handig bij het plaatsen van gele en groene schilden.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Klopt, maar ik prefereerde de eerste uitgave :9

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Mijn eigen SNES heb ik zo aangepast, dat je via de reset knop 50/60Hz kunt kiezen. Resetten doet hij als je reset langer ingedrukt houdt. Er moest wel een microcontroller voor geproprogrammeerd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 03-02-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

[afbeelding]

[afbeelding]

Van Wikipedia :

Rarity

It is unknown how many of these units were produced. At least five units are in the hands of collectors, and the existence of an additional five is confirmed (the units have shown up on eBay or trading sites). Units have sold on eBay in the past in the range of $300 to $7,000,000.

Volgens mij heb je iets unieks in handen ;)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Voor $7,000,000 zou ik hem wel verkopen. Kan je meteen een eigen huis en mooie auto kopen plus interieur van je dromen. :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hmm, aan jouw foto's te zien mis ik er toch nog wel heel veel :p

Wat is trouwens het verhaal van die "gewone" Club Nintendo, de "Extra" en de "News"? Zaten die twee laatste telkens bij het "gewone" Club Nintendo blad of zijn dat echt losse uitgaves opzich...?

Ik kwam laatst nog een speciale Power Unlimited tegen. Een "mini" Power Unlimited Gameboy Special, met Karvam Cevitam (ofzo) reclame. Ding zat vol met gameboy en volgens mij ook Virtual Boy reviews. Good times 8)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Goede vraag :-)

Gewone was er er eerst, dat is later de extra geworden... De extra had dan weer de news er naast lopen, dat is altijd een dunnere versie met wat artikelen uit de normale, soms gelijkt de cover, soms weer anders. Het zou kunnen zijn dat je de news versie in de winkel kreeg ofzo? Ik heb echt geen idee, maar wil wel graag weten welke nummers er zijn uitgegeven! Ik heb er 3 nog in seal, hier zit geen adressing in of op, in de extra versie zat volgens mij altijd zo'n labeltje in de seal. Ook voor de Nintendo Player heb ik geen idee...

Zag nog wat anders, de retro computer dag komt weer terug in 2012. Dat is mooi want dat is nog geen 10 km van mijn huis, beter dan deurne (dik 2 uur rijden)...

[ Voor 16% gewijzigd door beatle op 04-02-2012 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
beatle schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 06:43:
[...]

Goede vraag :-)

Gewone was er er eerst, dat is later de extra geworden... De extra had dan weer de news er naast lopen, dat is altijd een dunnere versie met wat artikelen uit de normale, soms gelijkt de cover, soms weer anders. Het zou kunnen zijn dat je de news versie in de winkel kreeg ofzo?
Voor zover ik me kan herinneren:

De grote 'Club Nintendo' (op je foto tot en met die van Street Fighter II) kreeg je gratis thuisgestuurd waneer je je had aangemeld bij Nintendo.

Later werd dat 'Club Nintendo Extra' welke je ook nog gratis kreeg thuisgestuurd (op je foto tot en met Street Fighter II Turbo). Was dacht ik wel een 'blad' van 6/8 bladzijden als het niet minder?

Dat werd na een paar nummers alweer omgezet naar 2 verschillende bladen die gelijktijdig verschenen.
'Club Nintendo Extra' bleef gratis voor Club Nintendo leden, maar de 'Club Nintendo News' versie werd een betaald blad dat je in de winkel moest kopen. Op die van Mega Man X zie je ook de prijs staan van Fl. 4,95.

In mijn ogen jammer, want ik vond het oude blad een stuk leuker.
Kan me de nummers van Mario 3, Star Wars, Turtles, Mega Man, Addams Family en Street Fighter II nog goed herinneren, heb ze destijds bijna kapot gelezen :)

'World Of Nintendo' (midden onderaan) en 'Club Nintendo Classic' (2e midden van onder) waren gratis uitgaven die je bij 'Officiele Nintendo Dealers' kon meenemen.

Vooral die 'Club Nintendo Classic' is een heel dik nummer als het goed is.

Vanaf 'cne' weet ik het niet.
Ikzelf vond het blad erg achteruit gegaan dat ik het ook niet meer gelezen/gevolgd heb.

[ Voor 13% gewijzigd door ironx op 04-02-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
ironx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:11:
[...]
Dat werd na een paar nummers alweer omgezet naar 2 verschillende bladen die gelijktijdig verschenen.
'Club Nintendo Extra' bleef gratis voor Club Nintendo leden, maar de 'Club Nintendo News' versie werd een betaald blad dat je in de winkel moest kopen. Op die van Mega Man X zie je ook de prijs staan van Fl. 4,95.
Andersom, news is dun en extra is dik. News zou dan de gratis versie moeten zijn en extra de betaalde voor €4,95!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
beatle schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:27:
[...]

Andersom, news is dun en extra is dik. News zou dan de gratis versie moeten zijn en extra de betaalde voor €4,95!
Je hebt gelijk. Maar om er dan gelijk bijna 5 Euro van te maken ipv 5 gulden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
ironx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:42:
[...]

Je hebt gelijk. Maar om er dan gelijk bijna 5 Euro van te maken ipv 5 gulden... :P
Oja, de gulden hadden we ook nog... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Lampuhkap schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:06:
[...]

Ok, aanrader: niet wegdoen. Freakin zeldzaam en (tot zover ik weet) een knap godsvermogen waard
Thanks, ik krijg idd ook het gevoel dat het erg zeldzaam is. Raar eigenlijk, want er zijn veel games ontwikkeld dus moeten er ook veel devkits zijn (geweest). Kan me bijna niet voorstellen dat die allemaal bij het grof vuil zijn gezet.
ricost schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:27:
[...]

Van Wikipedia :

Rarity

It is unknown how many of these units were produced. At least five units are in the hands of collectors, and the existence of an additional five is confirmed (the units have shown up on eBay or trading sites). Units have sold on eBay in the past in the range of $300 to $7,000,000.

Volgens mij heb je iets unieks in handen ;)
Denk idd dat het vrij uniek is, cool :) 7 miljoen dollar lijkt me een volslagen onrealistisch bedrag, maar als iemand dat biedt verkoop ik het natuurlijk direct, hoe bijzonder ik de devkit ook vind. (Ik ben een groot SNES fan, dus dit is wel het pronkstuk van mijn collectie :))

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb er hier ook nog 1 staan, ooit een keer $8500 voor geboden gekregen. Ding staat netjes stofvrij ingepakt ;) Maar weg doen moet ik nog niet aan denken 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 05-02-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
freekweb schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:20:
[...]

Heb er hier ook nog 1 staan, ooit een keer $8500 voor geboden gekregen. Ding staat netjes stofvrij ingepakt ;) Maar weg doen moet ik nog niet aan denken 8)
Voor $8500 doe ik 'm ook niet weg ;) Veel te bijzonder, dit.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

8500!!!? Daar kun je een auto voor kopen man...

Mijn hobby heb ik veel voor over, maar er zijn grenzen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze hem niet wegdoen voor zo'n bedrag, ik zou het ook niet doen ;) Maar als ik zoiets zou hebben, dan zou ik het ook gebruiken :9~ Zonde om zoiets gaafs niet te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 05-02-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou hem voor 8500 wel verkopen denk ik, daarvoor heb ik net wat meer interesse in mijn normale leven dan in mijn hobby :+. Kun je een leuke keuken mee kopen, of iig een begin ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

denikids schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:04:
Voor de Amiga kenners:
Ik wil dus een soort van Arcade Cabinet maken, met een Amiga A500 erin, kastje eronder voor de games, da echte amiga monitor, en het toetsenbord wat uit kan rollen.
Nu ben ik geen pablo picasso, en zit ik er het verste van weg wat je je ook maar kunt voorstellen. Maar ik had in paint een ruwe schets gemaakt, en vroeg me af of een tweaker wist of dit überhaupt mogelijk was in verband met afmetingen e.d.

Mocht het mogelijk zijn ga ik het gehele idee verder uitwerken ook met afmetingen e.d erbij.

http://i41.tinypic.com/67qj2g.png
(ik heb liever even geen commentaar over hoe slecht ik teken, maar graag alleen opbouwende kritiek over de case zelf)
Crossposten mag niet ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik kan in geen enkele webwinkel 'the Chaos Engine' voor de SNES vinden. Iemand ideeën? Via marktplaats heb ik er één gevonden en aan ebay doe ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
theforce81 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:26:
[...]

Ik heb het op de SNES uitgevoerd, is niet al te ingewikkeld, maar zitten een tweetal (pootjes losmaken van mainboard) haken en ogen aan. Daarbij komt nog dat het belangrijk is te weten welke versie SNES je hebt, er is een "nieuwe" versie welke een chip heeft die niet zo makkelijk is om te bouwen, moeten er ook crystallen vervangen en bijgeplaatst worden die niet makkelijk te krijgen zijn.
Dus als ik de geschikte versie heb hoef ik alleen een tweetal pootjes los te maken? Begrijp ik dat goed?
Heb je misschien een site met meer informatie?
Want mijn voorkeur gaat uit voor niet solderen óf het tegen betaling door iemand anders laten doen.
Het lukt mij al niet om een draadje aan een two-way switch te solderen, laat staan dingen op een moederboard :x
Dus de hiervoor genoemde microcontroller gaat ook vrij moeilijk worden voor mij.
Tenzij iemand het voor mij zou kunnen doen O+ (tegen betaling uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Frerix schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:11:
[...]

Dus als ik de geschikte versie heb hoef ik alleen een tweetal pootjes los te maken? Begrijp ik dat goed?
Heb je misschien een site met meer informatie?
Want mijn voorkeur gaat uit voor niet solderen óf het tegen betaling door iemand anders laten doen.
Het lukt mij al niet om een draadje aan een two-way switch te solderen, laat staan dingen op een moederboard :x
Dus de hiervoor genoemde microcontroller gaat ook vrij moeilijk worden voor mij.
Tenzij iemand het voor mij zou kunnen doen O+ (tegen betaling uiteraard)
Het klinkt makkelijker als het is :) Heb het een tijd geleden ook gedaan, toen heb ik er een Snes mee gesloopt jammer genoeg... moet wel zeggen dat sinds die tijd mijn soldeerskills aardig omhoog zijn gegaan. Maar uiteindelijk heb ik het toen wel voor elkaar gekregen en het werkt prima, lockout wilde ik toen nog doen, maar heb ik toch maar niet gedaan, aangezien je dan ook het cartslot moet gaan modden en ik toch converters heb liggen.

Kijk voor de aardigheid eens hier om een beetje een indruk te krijgen van de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zat het andere topic pas na mijn post hier, post was ik vergeten te verwijderen..
Ik verwijder nogwel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Bunta schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:41:
[...]

Ik speel met zo goed als alles ook nog wel eens. Ik ben begonnen met collecten uit mja, good old memories. Veel gespeeld vroeger op de NES, SEGA en SNES. Dus die wilde ik graag weer in huis hebben. Toen sloeg op den duur de vlam naar de rest ook over. Mn oude gameboy had ik nog, naja dan wil je vanzelf de rest ook wel. Dingen zoals de 32x heb ik vroeger op gespeeld op de MegaCD ook, bij een vriend van mij thuis, dus mja, die wilde ik zelf ook wel. Zo is dat stukje bij beetje erbij gerold. En ook aardig uit de klauw gelopen :P

Ik geniet er nog iedere dag van alsik er naar kijk. Het is en blijft prachtig om allemala te zien. Toch een stukje gamegeschiedenis in je kamer. En ik heb het allemaal te danken aan Tanuki/L0c4lh0st. Die is verantwoordelijk voor minimaal 3 kwart van de dingen die bij mij staan. _/-\o_

Zonder hem hadden sommige stukken nooit de collectie gehaald.
Pagina: 1 ... 33 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod