Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Bootje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:12:

[...]

Ik had gelukkig wel een maat die meespeelde en dat was echt geweldig. Zeker zijn tijd ver vooruit. Secret of Evermore heb ik ook. Met die hond ook. Maar in ieder geval wel een tandje minder dan SoM. _/-\o_
Ik kom even uit mijn winterslaap om te vermelden dat Secret of Mana toch wel echt heel erg goed is. Ben een trotse bezitter van een perfect exemplaar, mint-condition doos+boekje en cartridge natuurlijk. Ik zoek echter ook nog een andere cartridge, ik vind het bijna zonde om deze te gebruiken om te spelen.

/Gaat terug naar lurking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Weet er trouwens iemand waar ik een tool/bit kan vinden dewelke lang genoeg is om een VB open te maken? Want alhoewel beide VB's optisch zeer goed in orde zijn heeft er eentje (de US versie) toch last van het bekende schermprobleem (en sinds de laatste keer erop gespeeld te hebben geeft hij helemaal geen beeld meer)...
Ik heb al diverse bits gekocht, waarvan altijd geclaimed werd dat je er ook een VB kon mee open maken maar allen waren ze te kort om aan de 4 diepste schroeven te kunnen (2 diepste zitten op 47 mm diep).

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Bruiser schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:35:
Weet er trouwens iemand waar ik een tool/bit kan vinden dewelke lang genoeg is om een VB open te maken? Want alhoewel beide VB's optisch zeer goed in orde zijn heeft er eentje (de US versie) toch last van het bekende schermprobleem (en sinds de laatste keer erop gespeeld te hebben geeft hij helemaal geen beeld meer)...
Ik heb al diverse bits gekocht, waarvan altijd geclaimed werd dat je er ook een VB kon mee open maken maar allen waren ze te kort om aan de 4 diepste schroeven te kunnen (2 diepste zitten op 47 mm diep).
Ik houd me hiervoor ook aanbevolen. Bij mij heeft een van mijn Virtual Boys ook schermproblemen.

Het verbaasde me eigenlijk dat hij het uberhaupt deed, want het was een aanbieding zonder adapter en dus "sold as is".

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 23-01-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Je moet dergelijke bitjes aanpassen, ik heb het met een dremel gedaan, is wel een klus, maar dan heb je wel wat :p. De oven methode kan ik niet aanraden, dan komen de problemen voor 99% zeker weer terug. De soldeer methode is vrij OK te doen als je kan solderen, heb het al vrij vaak gedaan en is gewoon de permanente oplossing.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik zou zowiezo de soldeermethode gebruiken (ik heb wel wat skills wat dat betreft ;)), eventueel wil ik mijn diensten hiervoor ook aanbieden aan mensen die dat niet zien zitten/kunnen, maar eerst maar eens hem proberen open te krijgen zonder te beschadigen...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bruiser schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:07:
Ik zou zowiezo de soldeermethode gebruiken (ik heb wel wat skills wat dat betreft ;)), eventueel wil ik mijn diensten hiervoor ook aanbieden aan mensen die dat niet zien zitten/kunnen, maar eerst maar eens hem proberen open te krijgen zonder te beschadigen...
Hier een guide om de bit zelf aan te passen, heb hetzelfde gedaan met een bit, maar dan met een dremel:
http://www.projectvb.com/tech/securitybit.html

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Met kerst super mario world gehad voor de snes. Tot op heden niet aan spelen toegekomen maar vandaag dan wel. Eerste indruk, wat een spel! :D In het verleden mario voor de gameboy advance gehad en totaal vergeten dat deze bijna een 1 op 1 poort/kopie is.

Ik ben weer hooked! 8)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
theforce81 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:22:
[...]

Hier een guide om de bit zelf aan te passen, heb hetzelfde gedaan met een bit, maar dan met een dremel:
http://www.projectvb.com/tech/securitybit.html
Bedankt voor de link, ik had dezelfde guide intussen ook al gevonden.
Ik dacht eraan iets gelijkaardig te fabriceren maar de bit dan ineens vast te lassen op een schroevendraaier (allé, laten doen want ik kan niet lassen :p)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
HotFix schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:43:
[...]Ik kom even uit mijn winterslaap om te vermelden dat Secret of Mana toch wel echt heel erg goed is. Ben een trotse bezitter van een perfect exemplaar, mint-condition doos+boekje en cartridge natuurlijk. Ik zoek echter ook nog een andere cartridge, ik vind het bijna zonde om deze te gebruiken om te spelen.
Hmmm, die heb ik volgens mij ook nog ergens liggen. Ik ga binnenkort eens even kijken wat ik ook al weer allemaal heb voor de snes. En dan misschien toch ook maar in het tv meubel plaatsen. Alhoewel dat waarschijnlijk mot oplevert thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bootje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:20:
Gisteren ook eindelijk een NES op de kop getikt! _/-\o_

Ben er eigenlijk altijd wel naar op zoek geweest, maar nooit 'echt' actief en het moest wel in de buurt zijn (via marktplaats). :)

Deze set (NES, 2 controllers, kabels) heb ik voor €50 gekocht met daarbij 10 spellen:

- Super Mario Bros. / Duck Hunt
- The Legend of Zelda (helaas niet de gouden)
- Chip 'n Dale Rescue Rangers
- Turtles
- Turtles II - The Arcade Game
- Double Dragon II
- The Simpsons - Bart Vs. the World
- Gremlins 2
- Prince of Persia
- Faxanadu

De vorige eigenaar is er wel zuinig op geweest, maar heeft het nooit echt goed schoon gehouden en rookte ook erg veel. Daarom waren de cartridges nogal vies en stonk het hele setje nogal naar rook. Ik heb het allemaal heel voorzichtig schoongemaakt en laten luchten in de (niet vochtige) bijkeuken.

Het is allemaal gewoon gebruikt door de jaren heen, dus er zitten uiteraard her en der gebruikerssporen op, maar dat vind ik niet erg. Zelf ga ik hem ook gebruiken en mijn kids mogen er ook op spelen. De liefde moet natuurlijk overgaan van vader op zoon/dochter. O+

Hij heeft uiteraard wel het 'veelvuldig moeten blazen' probleem, maar ik denk dat ik er binnenkort zelf een nieuwe connector in ga zetten. En ik moet natuurlijk nog een zapper hebben en de nodige andere games! ;)

Ik vond het al met al een mooie deal.
cool nintento, altijd leuk.. vroeger zelf nooit gehad, wel altijd gespeeld in de bijenkorf te rotterdam.
zal maar niet zeggen dat ik zo'n 2 jaar geleden met een maat van me rotzooi aan het wegbrengen was naar het grof vuil en daar in een container een nintendo lag met 3 games 2 controllers en ook nog zo'n arcade controller... plus voeding en stekkers :D en dat ie nog werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
nnndoh schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:49:
[...]cool nintento, altijd leuk.. vroeger zelf nooit gehad, wel altijd gespeeld in de bijenkorf te rotterdam.
zal maar niet zeggen dat ik zo'n 2 jaar geleden met een maat van me rotzooi aan het wegbrengen was naar het grof vuil en daar in een container een nintendo lag met 3 games 2 controllers en ook nog zo'n arcade controller... plus voeding en stekkers :D en dat ie nog werkt ook
Mazzelpik! Welke games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Waarschijnlijk rod land ofzo... :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
nee :p
super mario
ghost 'n goblins
cobra triangle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
nnndoh schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:18:
nee :p
super mario
ghost 'n goblins
cobra triangle
Afbeeldingslocatie: http://defaultprime.com/wp-content/uploads/2009/06/bsqkugbgkkgrhgoh-emejlllwljkbkcooiesqq_12.jpg

Zat deze er ook niet toevallig bij? Anders wil ik die wel overnemen voor een tientje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Daar zou ik zelfs 20 voor over hebben :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:49:
[...]

Misschien moet je ook is nadenken over mario rpg (toevallig een foto ervan een paar posts onder deze van jou :) )
Vooral het 'papier' sfeertje trok me in paper mario, dus ik betwijfel of ik die ook zo kan waarderen dan :).
Banix schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:58:
Misschien even proberen op backgames.nl.Heb ik, toen het nog een fysieke winkel was, goede ervaringen mee gehad. Nu wel al lang niets besteld. Maar iig moeite van bekijken waard.
[...]
Bedankt voor de tip. Helaas geen paper mario op dit moment, maar ik zal het in de toekomst in de gaten houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
danielkraak schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:35:
[...]

[afbeelding]

Zat deze er ook niet toevallig bij? Anders wil ik die wel overnemen voor een tientje. :P
misschien als we verder in de afval bak hadden gegraven :P
maar nee, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een HEERLIJKE retro-avond gehad met een maat van me.

Begonnen met SMB 1 op de NES. Toen SMB3, Chip 'n Dales en overgestapt naar Mario Kart op de N64. Vanaf toen naar GoldenEye 007 en echt enorm gelachen (opgenomen 720p sessie met throwing knives), en wat Blast Corps er achteraan. Daarna de Saturn met Ultimate Mortal Kombat 3, Killer Instinct op de SNES en wat Micro Machines V3 en ESPN Extreme Games op de PS1.

Prachtig. De Dreamcast, Megadrive, Master System, Xbox, PS2 en Gamecube zijn ongemoeid gelaten, maar je kunt niet alles proppen op een doordeweekse avond. Maar man, wat een lol had ik met GoldenEye! Had ik niet verwacht :)

Wat is heden ten dage een goede HD versie van zoiets als GoldenEye? Splitscreen op de PS3, 360 of Wii?

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 25-01-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Exorcist schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:01:
Wat is heden ten dage een goede HD versie van zoiets als GoldenEye? Splitscreen op de PS3, 360 of Wii?
Afbeeldingslocatie: http://cdn0.spong.com/pack/g/o/goldeneyer353210l/_-GoldenEye-Reloaded-Xbox-360-_.jpg

Goldeneye Reloaded? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook de Timesplitters games proberen. Die zijn door de makers van GoldenEye gemaakt en voelen ook wel zo aan. Zijn speelbaar op de Wii door Gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

:) TimeSplitters 2; Mega game :) Vooral de eerste missie :) Oh ja en ook multiplayer natuurlijk, co-op.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Ik heb een HEERLIJKE retro-avond gehad met een maat van me...
Zelf gisteren heel de avond bezig geweest met super mario op de SNES. Voor de fun een foto gepost op Facebook, gelijk een groot aantal likes en reacties van iedereen haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:42:
[...]

Zelf gisteren heel de avond bezig geweest met super mario op de SNES. Voor de fun een foto gepost op Facebook, gelijk een groot aantal likes en reacties van iedereen haha. :D
Geen wonder, Mario World is zo'n game die leuk blijft, hoe vaak je hem ook speelt. Voor mij de meest herspeelbare Mario. En ja, ook beter dan Super Mario Bros 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik heb een HEERLIJKE retro-avond gehad met een maat van me...
barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:42:
Zelf gisteren heel de avond bezig geweest met Super Mario op de SNES
Gisteravond ben ik een tijdje bezig geweest op de NES met Chip 'N Dale. Heerlijk om te doen. Moest alleen halverwege de avond stoppen omdat vrouwlief samen een film wou kijken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bootje op 25-01-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx voor de tip van TimeSplitters. En die van GoldenEye heb ik blijkbaar gemist ofzo :+ . Heb weer wat te doen vandaag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:52:
[...]

[...]

Gisteravond ben ik een tijdje bezig geweest op de NES met Chip 'N Dale. Heerlijk om te doen. Moest alleen halverwege de avond stoppen omdat vrouwlief samen een film wou kijken. :)
Duh, Chip'n Dale is juist de ideale game om samen met je partner te spelen. Trouwens, leuke, lekker simpele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:00:
Thx voor de tip van TimeSplitters. En die van GoldenEye heb ik blijkbaar gemist ofzo :+ . Heb weer wat te doen vandaag! :D
Volgens mij heb je niet veel gemist dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:43:
[...]

Ik kom even uit mijn winterslaap om te vermelden dat Secret of Mana toch wel echt heel erg goed is. Ben een trotse bezitter van een perfect exemplaar, mint-condition doos+boekje en cartridge natuurlijk. Ik zoek echter ook nog een andere cartridge, ik vind het bijna zonde om deze te gebruiken om te spelen.

/Gaat terug naar lurking
Ik ben ook op zoek naar een SoM cartridge, ik had er eentje gekocht voor 5€, blijkt deze in het duits te zijn...

Ook het spel Star Trek:Invasion voor de PS1 ben ik nog op zoek. Wat een leuk spel was me dat, Star Trek maar dan met fighters, lekker even in je eentje een Borg Sphere in vliegen om Anakin Skywalker gewijs de reactor op te blazen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:52:
[...]
Geen wonder, Mario World is zo'n game die leuk blijft, hoe vaak je hem ook speelt. Voor mij de meest herspeelbare Mario. En ja, ook beter dan Super Mario Bros 3.
Heb deze altijd gespeeld op de Gameboy Advance, niet wetende dat het een "poort" was. Toen kwam ik nooit verder en nu wel, dus zie nu allemaal nieuwe levels en uitdagingen. Dat spreekt me voorral aan! Ik bedoel Super Mario Bros en Super Mario Bros 3 waren ook tof, maar daar weet ik nu zo ongeveer alle levels en na verloop van tijd gaat dat toch een beetje "vervelen" :P . Al blijft het nog steeds wel een hogere fun factor hebben dan de games van tegenwoordig.

*barktus wil als hij niet meer op kamers woont toch ook nog eens gaan kijken naar een arcade kast :+ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

*barktus wil als hij niet meer op kamers woont toch ook nog eens gaan kijken naar een arcade kast :+ *
Inderdaad het echte die hard retro werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:33:
[...]

Heb deze altijd gespeeld op de Gameboy Advance, niet wetende dat het een "poort" was. Toen kwam ik nooit verder en nu wel, dus zie nu allemaal nieuwe levels en uitdagingen. Dat spreekt me voorral aan! Ik bedoel Super Mario Bros en Super Mario Bros 3 waren ook tof, maar daar weet ik nu zo ongeveer alle levels en na verloop van tijd gaat dat toch een beetje "vervelen" :P . Al blijft het nog steeds wel een hogere fun factor hebben dan de games van tegenwoordig.

Als je echt een die hard fan bent haal je Bros 3 GBA en dan de US versie+een E-reader. Volgens mij kon je dan allerlei extra items (zoals de veer uit mw) en levels verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Als je echt een die hard fan bent haal je Bros 3 GBA en dan de US versie+een E-reader. Volgens mij kon je dan allerlei extra items (zoals de veer uit mw) en levels verkrijgen.
Ik heb m'n GBA destijds verkocht om plaats te maken voor een PSP. Dus voorlopig heb ik nog geen GBA helaas, hij staat wel op de planning! E-reader is geen probleem; Ipad2 will do! Gebruik die eigenlijk voor al m'n walkthroughs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Ik heb m'n GBA destijds verkocht om plaats te maken voor een PSP. Dus voorlopig heb ik nog geen GBA helaas, hij staat wel op de planning! E-reader is geen probleem; Ipad2 will do! Gebruik die eigenlijk voor al m'n walkthroughs :P
MMM niet zo'n e-reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Zoals bovenstaande al zei, het is een ander en wel deze:

Wikipedia: Nintendo e-Reader

Die dingen kosten geen fluit maar weet niet hoe het met de kaartjes ervoor zit.

<i>There are 36 cards, divided into two series: 18 for Series 1 and 18 for Series 2. In each package of 18 cards there are five demo cards, five level cards, eight power-up cards, and a promotional card without data strips which only contains an advertisement for the Pokémon Battle-e cards. More were released in Japan, however never saw American release due to the discontinuation of the device.

</i>

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Foutje :9 komend weekend even verder naar kijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:12:
Duh, Chip'n Dale is juist de ideale game om samen met je partner te spelen. Trouwens, leuke, lekker simpele game.
Ga ik volgende keer voorstellen! Of misschien wil ze wel samen Double Dragon II doen of Turtles II. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Zojuist men snes even aangesloten op de LCD beneden (via de tulpstekkers) maar het beeld trilt enorm... waaraan kan dit liggen en hoe kun je dit oplossen want op deze manier is er niet mee te spelen :(

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Bruiser schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:04:
Zojuist men snes even aangesloten op de LCD beneden (via de tulpstekkers) maar het beeld trilt enorm... waaraan kan dit liggen en hoe kun je dit oplossen want op deze manier is er niet mee te spelen :(
Aan de output van het apparaat zelf. Deze zijn in een tijd gemaakt dat er enkel scanlines bestonden als zijnde opbouw van een tv beeld. De hoogste resolutie die een N64 bijv. uit kan geven is als ik me het niet vergis 800x600px.

Er schijnen manieren te zijn om dit aan te passen via kastjes/toevoegingen, maar dan ben je als snel behoorlijk wat geld kwijt geloof ik.

In mijn geval heb ik gewoon een beeldbuis bijgekocht, een verademing als je veel retro games speelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:16:
[...]

Aan de output van het apparaat zelf. Deze zijn in een tijd gemaakt dat er enkel scanlines bestonden als zijnde opbouw van een tv beeld. De hoogste resolutie die een N64 bijv. uit kan geven is als ik me het niet vergis 800x600px.

Er schijnen manieren te zijn om dit aan te passen via kastjes/toevoegingen, maar dan ben je als snel behoorlijk wat geld kwijt geloof ik.

In mijn geval heb ik gewoon een beeldbuis bijgekocht, een verademing als je veel retro games speelt :P
Naar mijn weten doet de N64 maximaal 640x480. Daarnaast werken bijna alle retro-consoles (heb er tientallen) prima op een LCD TV, op de zapper en dat soort grappen na dan uiteraard. Dus het ligt echt niet puur aan het feit dat er een LCD gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:16:
[...]

Het blijft overigens wel gewoon een pal-signaal dat aangeleverd wordt. Een trillend beeld mag niet zomaar (ook niet bij een LCD TV) optreden. Hoe gaat de tv om met andere bronnen via composiet? Een slechtere rca-tuner kan natuurlijk ook voorkomen, aangezien men daar tegenwoordig flink op bezuinigt (nauwelijks nog gebruikt).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Zonder een degelijk rgb-scart kabel ga je bij alle consoles op nieuwe tv's een slecht ogend beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gravitone schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:48:
Zonder een degelijk rgb-scart kabel ga je bij alle consoles op nieuwe tv's een slecht ogend beeld krijgen.
Ook onzin. Het is weliswaar wat minder dan op CRT's, maar het is meer dan goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik vond de NES er wel aardig uitzien met composite, maar dat komt ook omdat daar alles uit wat grotere blokjes is opgebouwd, dus dat blijft wat mooier als je het wat groter maakt. Jammer genoeg wordt het beeld wel altijd wat wazig. Dit snap ik zelf eigenlijk niet zo goed, want in princiepe worden er toch gewoon primitieve vierkante blokken uitgerekt. Toch zijn de randen nog wazig. Iemand een idee waardoor dit komt? RGB maakt het wel wat scherper gelukkig. Ook op een CRT-tv is dit aan te raden.

Ik vroeg me trouwens van de week af hoe mensen die tegenwoordig helemaal into home media zijn de boel hadden staan toen er nog CRT-tv's waren. Want die zijn toch een stuk kleiner. Zaten mensen er toen ook gewoon net zo ver vanaf als bij LCD's nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
danielkraak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:00:
Ik vond de NES er wel aardig uitzien met composite, maar dat komt ook omdat daar alles uit wat grotere blokjes is opgebouwd, dus dat blijft wat mooier als je het wat groter maakt. Jammer genoeg wordt het beeld wel altijd wat wazig. Dit snap ik zelf eigenlijk niet zo goed, want in princiepe worden er toch gewoon primitieve vierkante blokken uitgerekt. Toch zijn de randen nog wazig. Iemand een idee waardoor dit komt? RGB maakt het wel wat scherper gelukkig. Ook op een CRT-tv is dit aan te raden.

Ik vroeg me trouwens van de week af hoe mensen die tegenwoordig helemaal into home media zijn de boel hadden staan toen er nog CRT-tv's waren. Want die zijn toch een stuk kleiner. Zaten mensen er toen ook gewoon net zo ver vanaf als bij LCD's nu?
De resolutie van de NES (256x256) is niet heel veel lager dan die van de megadrive/snes (320x240). Het lijkt vooral "blokkiger" door het beperkte kleurgebruik (4 kleuren per 8x8 tile), 16 kleuren totaal.

Voor alle mensen die roepen dat het wel meevalt met de kwaliteit van composiet, het kwaliteitsverschil met rgb niet zien, etc. adviseer ik om eens rustig de video en rgb primers na te lezen op de volgende site.

http://nfggames.com/atari...00/1201_videoprimer.shtml
http://nfggames.com/atarilabs/meat/2000/1201_rgbprimer.shtml

Zeker gezien de resolutie van huidige schermen worden de artifacten en degradaties van composiet en RF pijnlijk zichtbaar. Het gros van de mensen die blijven beweren het niet te zien hebben een bril nodig (zelfs met een afwijking van -0.50 tot -1 heb je op 1 tot 2 meter afstand al een gigantisch verlies van oplossend vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk maakt RGB een (groot) verschil, dat neemt niet weg dat op nieuwe(re) TV's het composietsignaal van de NES/SNES er nog steeds prima uitzien. Ik vind juist de Xbox en PS2 ineens vele male lelijker, maar daarvoor zijn makkelijk componentkabels te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Exorcist schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:47:
[...]

Naar mijn weten doet de N64 maximaal 640x480. Daarnaast werken bijna alle retro-consoles (heb er tientallen) prima op een LCD TV, op de zapper en dat soort grappen na dan uiteraard. Dus het ligt echt niet puur aan het feit dat er een LCD gebruikt wordt.
Dan ben ik benieuwd hoe je dat gedaan hebt want mijn N64 is erg onrustig als het op beeld aan komt op m'n Samsung UE40D5000( 40inch).

Vandaag m'n SNES op m'n andere tv aangesloten, een sony bravia kdl26ex302 (26 inch). Daarop is de SNES niet onrustig tenminste alles op het mario poppetje zelf na (super mario world). Maar mooi beeld is ook weer anders, het haalt heb absoluut niet bij m'n beeldbuis. :+

Op die zelfde sony heb ik ook mijn NES aangesloten gehad maar dat was ook erg onrustig.

Alles overigens via scart.
Michael Knight schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:50:
[...]

Het blijft overigens wel gewoon een pal-signaal dat aangeleverd wordt. Een trillend beeld mag niet zomaar (ook niet bij een LCD TV) optreden. Hoe gaat de tv om met andere bronnen via composiet? Een slechtere rca-tuner kan natuurlijk ook voorkomen, aangezien men daar tegenwoordig flink op bezuinigt (nauwelijks nog gebruikt).
Prima, WII en PS2 prima beeld. Met PS3 ook, maar die staat uiteraard nu aangesloten via hdmi :9

[ Voor 23% gewijzigd door barktus op 25-01-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe je dat gedaan hebt want mijn N64 is erg onrustig als het op beeld aan komt op m'n Samsung UE40D5000( 40inch).

Vandaag m'n SNES op m'n andere tv aangesloten, een sony bravia kdl26ex302 (26 inch). Daarop is de SNES niet onrustig tenminste alles op het mario poppetje zelf na (super mario world). Maar mooi beeld is ook weer anders, het haalt heb absoluut niet bij m'n beeldbuis. :+

Op die zelfde sony heb ik ook mijn NES aangesloten gehad maar dat was ook erg onrustig.

Ik heb een Samsung UE46D6500, Samsung LE40A756 en een Samsung LE32R41B. Op laatstgenoemde zijn al mijn consoles aangesloten (retro). En ja, het is beter op een CRT, maar het is zeker erg speelbaar zonder trillingen of wat dan ook. Gisteren nog Mario 1, 3, Chip 'n Dale, All-Stars, Killer Instinct, Ultimate Mortal Kombat 3 (Saturn), Blast Corps en Golden Eye 007 (N64) gespeeld en ging allen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Exorcist schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:56:
[...]

Ik heb een Samsung UE46D6500, Samsung LE40A756 en een Samsung LE32R41B. Op laatstgenoemde zijn al mijn consoles aangesloten (retro). En ja, het is beter op een CRT, maar het is zeker erg speelbaar zonder trillingen of wat dan ook. Gisteren nog Mario 1, 3, Chip 'n Dale, All-Stars, Killer Instinct, Ultimate Mortal Kombat 3 (Saturn), Blast Corps en Golden Eye 007 (N64) gespeeld en ging allen perfect.
Apart! Zal deze week eens een filmpje maken zodat ik goed kan laten zien wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag! Als ik van iets een filmpje moet maken roep je maar. Deze week nog vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Ga ik volgende keer voorstellen! Of misschien wil ze wel samen Double Dragon II doen of Turtles II. :)
Dan zou ik beginnen met Chip'N Dale en dan zelf iets slechter spelen dan normaal. Als je veel beter speelt dan je partner en zij steeds doodgaat en jij niet dan is het snel einde oefening. Oh en ook niet in dat eerste level haar steeds van die telefoonpaal afgooien, in het ravijn, hoe verleidelijk het ook is.

Trouwens, ligt het aan mij of is Turtles 2 voor NES best pittig? Je kan niet de hele tijd slaan zonder dat er een klap van een Foot Soldier tussenkomt of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:00:
Graag! Als ik van iets een filmpje moet maken roep je maar. Deze week nog vrij.
Heb je Mario 64? Zo ja, wil je daar een filmpje van maken (composiet met scart), kunnen we die in ieder geval vergelijken. Die is hier namelijk sowieso onrustig op de Samsung. Ook is het beeld hiervan erg "flets" maar dat komt wellicht omdat het toestel led edge lit is. Al krijg ik hem na spelen met de kleuren lang niet zo mooi en vol van kleur als op een beeldbuis. :9

Wellicht handig om te melden, de scart zit bij dit type tv niet direct in de tv maar via een verloop wat je er van samsung bij krijgt. Geen idee wat de benaming voor die poort is maar zo ziet het verloop eruit.

klik

In tegenstelling tot wat je vaak leest gaat deze niet in de hdmi poorten aan de zijkanten maar in een speciaal daarvoor bestemde poort aan de onderkant. Ik weet niet of dit van invloed is bij retro consoles, de "nieuwe" generatie van WII, PS2 en PS3 had daar in ieder geval bij mij geen last van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barktus schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:56:
[...]

Heb je Mario 64? Zo ja, wil je daar een filmpje van maken (composiet met scart), kunnen we die in ieder geval vergelijken. Die is hier namelijk sowieso onrustig op de Samsung. Ook is het beeld hiervan erg "flets" maar dat komt wellicht omdat het toestel led edge lit is. Al krijg ik hem na spelen met de kleuren lang niet zo mooi en vol van kleur als op een beeldbuis. :9

Wellicht handig om te melden, de scart zit bij dit type tv niet direct in de tv maar via een verloop wat je er van samsung bij krijgt. Geen idee wat de benaming voor die poort is maar zo ziet het verloop eruit.

klik

In tegenstelling tot wat je vaak leest gaat deze niet in de hdmi poorten aan de zijkanten maar in een speciaal daarvoor bestemde poort aan de onderkant. Ik weet niet of dit van invloed is bij retro consoles, de "nieuwe" generatie van WII, PS2 en PS3 had daar in ieder geval bij mij geen last van. :P
Yes. Zal het straks schieten (helaas met mijn telefoon, wel een Galaxy S2 dus kwaliteit valt mee) aangezien mijn ega de HD cam mee heeft op vakantie.

Je aansluiting/kabel is bijzonder, kan me goed voorstellen dat daar eea niet helemaal lekker gaat..
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:06:
[...]

Dan zou ik beginnen met Chip'N Dale en dan zelf iets slechter spelen dan normaal. Als je veel beter speelt dan je partner en zij steeds doodgaat en jij niet dan is het snel einde oefening. Oh en ook niet in dat eerste level haar steeds van die telefoonpaal afgooien, in het ravijn, hoe verleidelijk het ook is.

Trouwens, ligt het aan mij of is Turtles 2 voor NES best pittig? Je kan niet de hele tijd slaan zonder dat er een klap van een Foot Soldier tussenkomt of doe ik wat verkeerd?
Als kind heb ik Turtles II ontelbare keren uitgespeeld; daar ik absoluut geen game-wonder ben kan ik me niet voorstellen dat het spel moeilijk is :+

[ Voor 25% gewijzigd door Exorcist op 26-01-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Yes. Zal het straks schieten (helaas met mijn telefoon, wel een Galaxy S2 dus kwaliteit valt mee) aangezien mijn ega de HD cam mee heeft op vakantie.

Je aansluiting/kabel is bijzonder, kan me goed voorstellen dat daar eea niet helemaal lekker gaat..
Top, maak ik de mijne even zodra ik daar de komende dagen de kans voor krijg. Kan overigens maar van 1 tv tegelijk filmen door verschillende locaties, en elke keer de console mee nemen zie ik ook niet zitten (ruimte in koffer/tas en kans op schade aan console zelf) :+ . Maar wat ik bij Mario 64 heb op de Samsung had ik ook op de Sony.

Ga sowieso zelf nog even wat research doen over die aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:04:
Net even een andere snes geprobeerd, helaas geeft deze hetzelfde probleem, hierdoor kan ik wel uitsluiten dat het aan de console ligt.

Vervolgens een niet-officiële RGB-kabel geprobeerd, zo één van Ebay, specifiek voor een EU snes (een US/JP snes zou dezelfde RGB-kabel kunnen gebruiken als die van de gamecube maar een EU snes dus niet). Bij mijn weten is er geen officiële RGB-kabel uitgebracht in de EU voor de snes?

Helaas ook met deze kabel ertussen hetzelfde probleem: beeld trilt steeds op en neer (slechts enkele mm maar wel constant).
Geen andere apparaten aan de TV hangen die composiet/rgb gebruiken dus kan niet testen of ik daar hetzelfde probleem mee heb (wat er dan zou op wijzen dat het probleem in de TV zit).

Via de AV receiver die via HDMI op de TV zit is het probleem nog erger, het beeld blijft zwart, na een 20-tal seconden verschijnt het beeld wel maar "schuift" het naar boven en van zodra het "op z'n plaats" staat gaat het terug naar zwart en zo blijft het maar verder gaan, bovendien kun je die paar seconden dat er echt beeld is zien dat het ook hier op dezelfde manier trilt... geluid blijft overigens wel gewoon doorlopen.
Dit laatste probleem kan natuurlijk ook aan de receiver liggen, het is een Onkyo en hij vertoont wel wat kuren de laatste maanden (na de garantieperiode uiteraard), iets met minderwaardige componenten die het na een tijdje begeven maar dat is een heel andere discussie natuurlijk (maar ik koop nooit nog een Onkyo |:( )

Enfin, het ziet er dus naar uit dat het hier op deze TV niet gaat lukken, gelukkig hebben we op de gameroom een dikke Sony CRT staan waar we wel perfect beeld op krijgen. Het had gewoon leuk geweest om ook een snes beneden te hebben staan voor een snel potje...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
:)
Ik dacht dat ik met mijn bescheiden verzameling aangesloten consoles (was in volgorde van leeftijd, snes, dreamcast, ps2, cube, xbox1, x360, wii en ps3) al lastig was voor mijn ega. Nu we verhuisd zijn is er 'in goed overleg' besloten dat de retro meuk naar de zolder verbannen is maar dat de hd consoles + wii op de tv mogen blijven. (vertaling, tuurlijk had ik dat graag laten staan, maar ik snap dat bij het interieur het niet echt heel mooi staat, en ik speel er zelf ook weer niet zo veel op, eigenlijk gewoon zeer weinig, dat ik het zelf ook per se wil)

Denk niet dat me in dank afgenomen word als ik er toch weer een snes bij moffel, aan de andere kant, als die uit het zicht in het tv meubel staat valt het ook wel weer mee natuurlijk. Wel respect dat je retro spullen nog zo vaak gebruikt dat zulke opties valide worden :D. Helpt natuurlijk wel als je partner het ook leuk vind, maar dat is volgens mij toch nog wel zeldzaam, iig in mijn leeftijdsklasse :P

offtopic:
Zou een extra 360 niet vervelend vinden ivm met heen en weer pendelen over 2 trappen, misschien krijg ik dat er ook nog wel doorheen icm kinect voor de kids :Y

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
wat een paar stukjes karton en wat vouwwerk wel niet kunnen doen voor je collectie :D
IEDER doosje wat ik had van de N64 en de SNES heeft een nieuwe inlay, thnx to RGF en Ms.Lampuhkap (die sponsorde de kartonnetjes :) )

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/398428_217039281724232_100002544856474_446151_2095418691_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:49:
:)
Ik dacht dat ik met mijn bescheiden verzameling aangesloten consoles (was in volgorde van leeftijd, snes, dreamcast, ps2, cube, xbox1, x360, wii en ps3) al lastig was voor mijn ega. Nu we verhuisd zijn is er 'in goed overleg' besloten dat de retro meuk naar de zolder verbannen is maar dat de hd consoles + wii op de tv mogen blijven. (vertaling, tuurlijk had ik dat graag laten staan, maar ik snap dat bij het interieur het niet echt heel mooi staat, en ik speel er zelf ook weer niet zo veel op, eigenlijk gewoon zeer weinig, dat ik het zelf ook per se wil)

Denk niet dat me in dank afgenomen word als ik er toch weer een snes bij moffel, aan de andere kant, als die uit het zicht in het tv meubel staat valt het ook wel weer mee natuurlijk. Wel respect dat je retro spullen nog zo vaak gebruikt dat zulke opties valide worden :D. Helpt natuurlijk wel als je partner het ook leuk vind, maar dat is volgens mij toch nog wel zeldzaam, iig in mijn leeftijdsklasse :P

offtopic:
Zou een extra 360 niet vervelend vinden ivm met heen en weer pendelen over 2 trappen, misschien krijg ik dat er ook nog wel doorheen icm kinect voor de kids :Y
Hoe oud ben je? Ikzelf ben 29, vrouw 28, maar wat ik met al die consoles en spellen doe vindt ze prachtig. Ze koopt ook vaak oude games voor me, en ze wilt nog met regelmaat de N64/GC aanzetten voor de Mario Party's. Ben sowieso al vrij gezegend denk ik, ik kan kopen en aansluiten wat ik wil, in welke kamer dan ook, en ze zeurt er nooit over. Ze vindt het wel best :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:06:
[...]

Ga maar snel eens die powermove gebruiken (snel met je vinger glijden over de A+B knop).

Jammer dat ze die move bij Turtles 3 weer energie laten kosten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Michael Knight schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:20:
[...]

Ga maar snel eens die powermove gebruiken (snel met je vinger glijden over de A+B knop).

Of gebruik deze "Top Secret" code :P

Wikipedia: List of Konami code games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:20:
[...]

Hmmm was Turtles in time gewend, daar kost het ook energie. (net als bij vrijwel elke andere beat'm up.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:50:
[...]

Toch maar even een oude Playstation aan de TV gehangen via composiet, deze geeft wel normaal beeld (zonder trilling dus)...
Wil dit dan zeggen dat het probleem toch bij de snes('sen) hun output signaal ligt :-(

Edit: Net even een ander willekeurig spel erin gestoken en rara... het beeld trilt terug. Terug de demo van Ridge erin -> perfect beeld, nog een ander spel geprobeerd -> opnieuw een trillend beeld :X

We zullen er dan maar vanuit gaan dat het aan de TV (Samsung LCD) ligt zeker...

[ Voor 17% gewijzigd door Bruiser op 26-01-2012 11:42 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn beelden worden geupload nu vanaf mijn telefoon naar de server, dan moeten ze nog naar YouTube. Nog best lastig mijn telefoon zelf stil te houden bij het filmen, trilt het beeld niet ben ik zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:15:
[...]
Hoe oud ben je? Ikzelf ben 29, vrouw 28, maar wat ik met al die consoles en spellen doe vindt ze prachtig. Ze koopt ook vaak oude games voor me, en ze wilt nog met regelmaat de N64/GC aanzetten voor de Mario Party's. Ben sowieso al vrij gezegend denk ik, ik kan kopen en aansluiten wat ik wil, in welke kamer dan ook, en ze zeurt er nooit over. Ze vindt het wel best :+
Ben zelf 35, vrouw bijna 32. Ze heeft helaas niets met console gaming. Wat ze wel leuk vind zijn facebook/flash games en (uiteraard?) word feud, maar voor dat dit poplulair was deed ze ook al scrabble online via yahoo ofzo. Tsja het verschilt per model natuurlijk, maar in mijn omgeving hebben de meeste dames niet dezelfde visie als mannen over dit onderwerp.

Ze houdt dan wel weer van foute actie films (o.a. 70ies kung fu) en anime! O+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De fletse kleuren van de filmpjes zijn anders op mijn TV, de camera van mijn tel verkracht het nogal. Met name te zien in Super Mario 64 waar rood oranje lijkt.

Super Mario World, SNES:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-8pwtN9yDNc&feature=youtu.be]

Super Mario 64

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lbtG9ZGwS4M]

GoldenEye

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wzL4ZCg9tXQ&feature=youtu.be]

[ Voor 67% gewijzigd door Exorcist op 26-01-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Dan zal ik inderdaad starten met Chip 'N Dale. Is ook wat schattiger dan Double Dragon. :)

Turtles II is niet zozeer pittig, maar de Foot komen er inderdaad ook wel door met hun klappen. Ook omdat ze van beide kanten vaak op je af komen. In Double Dragon ervaar ik dat niet zo erg. Daar kan je ook relatief makkelijk achter elkaar blijven meppen.

Vandaag hopelijk mijn nieuwe 72-pins connector binnen zodat ik de blaas truck niet meer uit hoef te voeren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 12-09 16:14
Pff door dit topic ben ik ook weer hooked up aan de retro consoles! M'n vriendin dacht dat ze nog een gloednieuwe SNES op zolder had staan maar die ging ze eerst opzoeken! Laten we het hopen woohoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Dat zou een leuke verrassing zijn... toffe vriendin ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 12-09 16:14
Bruiser schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:59:
Dat zou een leuke verrassing zijn... toffe vriendin ;)
Zeker weten!

Weet je wat nou nog het allerstomste is eigenlijk, ik heb alle consoles van Nintendo gehad. De NES, SNES, N64, Gamecube en de Wii! Met bij elke toch wel de must have games van toendertijd. En ik heb alles van de hand gedaan haha. Eigenlijk stom maarja dat is altijd achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Been there, done that... ;)
Intussen bijna alles teruggekocht :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Bruiser schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:37:
Same here, alleen nog niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Likewise :')

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Hier ook.. nou scheelt het dat ik vroegah niet veel had.
Maargoed nu koop je dingen die je vroeger wou hebben, maar nooit had. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

barktus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Ik heb ook een poging gedaan in het verleden om via bv een converter van Composite / Svideo naar VGA mijn megadrive aan te sluiten maar dat was ook eenzelfde effect: onrustig beeld en zelfs streperig. Lijkt te liggen aan de resolutie (240p) wat veel moderne schermen niet
ondersteunen en upscalen naar 480p wat er niet uitziet.

Daarom: 3 CRT bakken in huis :P prima beeld, al vrees ik wel dat als die tv's het ooit begeven het wel een probleem gaat worden. Er zijn echter upscalers te koop en voor bv de megadrive en snes kun je scart danwel component kabels kopen waarbij het vaak wel goed gaat om nieuwe tv's.

Let wel op met componentkabels: niet alle tv's ondersteunen 240p over component en als ze dat NIET doen heb je gewoon géén beeld.

Toch jammer dat analoge ingangen tegenwoordig een beetje ondergeschoven kindje zijn bij tv fabrikanten, als ik alleen digitaal wil dan koop ik wel een pc monitor :/
Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:01:
De fletse kleuren van de filmpjes zijn anders op mijn TV, de camera van mijn tel verkracht het nogal. Met name te zien in Super Mario 64 waar rood oranje lijkt.

Super Mario World, SNES:

[video]

Super Mario 64

[video]

GoldenEye

[video]
Misschien een camera even op een statiefje plaatsen want zo zien we niet dat het beeld trilt.

:P

[ Voor 17% gewijzigd door Metro2002 op 27-01-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

mmm de resolutie is 480i of 576i maar geen p. Vroeger was alles interlaced. Met een goede converter kan je top beeld uit een composite naar VGA/Component halen. Kost alleen wel wat meer dan 20 euro :)

Gisteren nog ff mijn JAP Nintendo 64 met RGB mod getest op men Sony LCD en dat beeld is gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

GOUDSBS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:15:
mmm de resolutie is 480i of 576i maar geen p. Vroeger was alles interlaced. Met een goede converter kan je top beeld uit een composite naar VGA/Component halen. Kost alleen wel wat meer dan 20 euro :)

Gisteren nog ff mijn JAP Nintendo 64 met RGB mod getest op men Sony LCD en dat beeld is gewoon perfect!
480i of 240p inderdaad, my bad.

Hier nog een heel aardig artikel met uitleg hierover:

http://scanlines.hazard-city.de/

Feit blijft: een aantal televisies pakken die resoluties gewoon niet goed op of upscalen ze via bagger upscalers naar een hogere resolutie. (480p of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Metro2002 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:43:
[...]

Daarom: 3 CRT bakken in huis :P prima beeld, al vrees ik wel dat als die tv's het ooit begeven het wel een probleem gaat worden. Er zijn echter upscalers te koop en voor bv de megadrive en snes kun je scart danwel component kabels kopen waarbij het vaak wel goed gaat om nieuwe tv's.
Inderdaad, maar goed mocht dat het geval zijn dan komt er gewoon zo'n upscaler :)

Ben vanaf vanavond weer thuis dus waarschijnlijk dat ik morgen even de filmpjes maak. Het zou mooi zijn als het beter werkt, maar heb ook die beeldbuis nog en zelfs in het ouderlijk huis ook nog een kleine beeldbuis :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Op gamekings hebben ze eind vorig jaar een scanline generator getest. Dat schijnt ook wel aardig beeld op te leveren bij LCD's. http://www.gamekings.tv/v...-3000-scanline-generator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik heb dan met mijn mame arcade kast, alleen zit dat in een videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Jochem Boom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:20:
Op gamekings hebben ze eind vorig jaar een scanline generator getest. Dat schijnt ook wel aardig beeld op te leveren bij LCD's. http://www.gamekings.tv/v...-3000-scanline-generator/
De SLG-3000 is echt een mooi apparaat. Heb hem meerdere malen in het echt gezien en je kan de scanlines ook instellen.

Wil je dus echt leuk beeld krijgen uit een oude console op een LCD, dan moet je via RGB (of mod) je oude console aansluiten op een converter naar VGA en dan zo'n SLG-3000 er tussen knallen.

Zie dit filmpje;

YouTube: £50 VGA Scaler with RGB SCART mod & SLG3000 in action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

GOUDSBS schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:08:
[...]

De SLG-3000 is echt een mooi apparaat. Heb hem meerdere malen in het echt gezien en je kan de scanlines ook instellen.

Wil je dus echt leuk beeld krijgen uit een oude console op een LCD, dan moet je via RGB (of mod) je oude console aansluiten op een converter naar VGA en dan zo'n SLG-3000 er tussen knallen.

Zie dit filmpje;

YouTube: £50 VGA Scaler with RGB SCART mod & SLG3000 in action
Wel bewerkelijk :(

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Als je het op die manier gaat doen kan je net zo goed een Wii pakken met VC en de component kabel aansluiten. Dan verander je het retro gamen net zoveel als je het mij vraagt. Ieder zijn ding natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Jochem Boom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:20:
Dan heb je hier meer aan een slg scart, kom die toevallig net tegen. Kost minder en je hoeft de rgb naar vga niet meer te doen: klik

Kwaliteit schijnt net iets minder te zijn, maar als ik zo deze video kijk ziet het er toch erg goed uit vindt ik persoonlijk :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jbMptnCMpXI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Morgen beginnen met mijn ontwerpen voor een 'arcade kast'
Wil hier mijn Amiga, met monitor inbouwen, kastje met glazen deurtjes om spellen achter te zetten, en speakertjes ingebouwd hebben, net als mijn The Arcade, en het normale Amiga toetsenbord...

Gaat nog wat worden met ontwerpen denk ik :)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb hier een Mega Drive 2 Lion King edition liggen, die ik volgens mij van jou heb gekocht. :P

Overigens heb ik zelf besloten om zo min mogelijk nog te kopen. Alleen van de N64 probeer ik nog actief dingen te verzamelen. Maar ondertussen begint het toch een beetje een karwei te worden om alles kwijt te kunnen. Ik heb hier ondertussen zes boxed N64's staan. En voor de rest ook nog een boxed MegaDrive 1 en 2, twee boxed Saturns, een boxed Dreamcast, een Boxed NES, twee boxed GameCubes en nog wel wat dingen. Dit begint ondertussen aardig wat plek in te nemen. Ik ben nu 19, dus wellicht dat als ik straks een eigen huis heb ik er een hele kamer voor kan reserveren, maar zie dat dan maar eens met mijn wellicht toekomstige vrouw geregeld te krijgen.

Daarnaast word ik ook echt gek als ergens een krasje op zit, dus echt goed is het nou ook weer niet voor me. Misschien moet ik eens wat dingen weg gaan doen... Zo heel veel MegaDrive speel ik nou ook weer niet. Het zijn eigenlijk met name Nintendo-spellen die ik doe.

Veel games hebben vind ik overigens niet echt een punt, die kun je makkelijk kwijt. Boxed games ook. Het zijn met name gewoon al die boxed consoles en dan ook nog eens het willen van verschillende edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
@ Daniel: Ik heb hier voor de collectie de grootste kamer in huis op de huiskamer na :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Van de week m'n 2e cab opgehaald, dit keer een racer van Namco :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qst8on.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ymuik6.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Sp33dFr34k op 28-01-2012 22:52 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:52:
Van de week m'n 2e cab opgehaald, dit keer een racer van Namco :)

[video]

[afbeelding][afbeelding]
Mooie racer, zowel de kast als de auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Gaar plekje, zo in de schuur, maar wel een supercoole kast. Ben superjaloers, maar 2 verdiepingen omhoog sjouwen zou voor mij geen optie zijn :) Wat was je hiervoor kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Gr0wLiThE schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:07:
Gaar plekje, zo in de schuur, maar wel een supercoole kast. Ben superjaloers, maar 2 verdiepingen omhoog sjouwen zou voor mij geen optie zijn :) Wat was je hiervoor kwijt?
Ik denk dat ie hem daar ophaalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Vandaag bij mijn ouders geweest om de SNES en toebehoren op te halen die toch maar op zolder stof stonden te happen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24wga5k.jpg

Wat u ziet:
- Super Nintendo Entertainment System met 2 controllers en Super Mario World (compleet)
- Mickey Mania
- Super Double Dragon
- The Adventures of Mighty Max
- Looney Tunes Road Runner
- Mortal Kombat II
- Mortal Kombat III
- Secret of Evermore
- Secret of Mana
- Zelda: a Link to the Past
- Super Mario World

Afgezien van Mario en Zelda is alles compleet met doosje en boekje(s). Sommige games ook met plattegrond en/of posters. :9~

Ik heb vroeger dus erg zuinig gedaan. _/-\o_

De snes zelf is alleen wel erg geel uitgeslagen zag ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
GOUDSBS schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat ie hem daar ophaalde?
Hij heet wel Sp33dfr34k. Dus wie weet is dat daar allemaal wel van hem. :o

[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 29-01-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Bij het opruimen van console toebehoren op zolder, kwam ik deze ook nog tegen in een doos:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14a97s.jpg

Compleet met doosje en al. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gr0wLiThE schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:07:
Gaar plekje? Het is een geheel verwarmde loods, geen zorgen, hij staat daar goed :)

Thuis kon ik hem inderdaad ook niet kwijt, de jongen waar ik hem op heb gehaald had deze op zijn slaapkamer staan (serieus!), dat was nog even wat sjouwen om die naar beneden te krijgen (uiteraard wel in delen).

Dikke vondsten Bootje, ben jaloers! :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Bootje schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:00:
Bij het opruimen van console toebehoren op zolder, kwam ik deze ook nog tegen in een doos:

[afbeelding]

Compleet met doosje en al. :*)
Nintendo Game & Watch :9~
Doe mij ook zo'n zolder Bootje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Bootje schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:29:
Vandaag bij mijn ouders geweest om de SNES en toebehoren op te halen die toch maar op zolder stof stonden te happen. :)

[afbeelding]

Wat u ziet:
- Super Nintendo Entertainment System met 2 controllers en Super Mario World (compleet)
- Mickey Mania
- Super Double Dragon
- The Adventures of Mighty Max
- Looney Tunes Road Runner
- Mortal Kombat II
- Mortal Kombat III
- Secret of Evermore
- Secret of Mana
- Zelda: a Link to the Past
- Super Mario World

Afgezien van Mario en Zelda is alles compleet met doosje en boekje(s). Sommige games ook met plattegrond en/of posters. :9~

Ik heb vroeger dus erg zuinig gedaan. _/-\o_

De snes zelf is alleen wel erg geel uitgeslagen zag ik. :X
Gaaf dat je dat nog bewaart hebt. Wou dat ik zou zuinig op mijn megadrive en games was geweest vroeger maarja. Kind, je wil wat anders... je verkoopt je 'oude' meuk :+

Dat geel uitslaan is wel een beetje een SNES kwaaltje. de NES had daar volgens mij weer minder last van. Schijnt weinig aan te doen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend aan de slag gegaan met Mario world met 2p. Zitten nog best pittige levels tussen. Ook die uitgangen in die spookhuizen zijn niet altijd even logisch.
Wat ik wel weer ontdekte is dat je een Big Boo met een crashlanding met je cape om zeep kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:09:
Dit weekend aan de slag gegaan met Mario world met 2p. Zitten nog best pittige levels tussen. Ook die uitgangen in die spookhuizen zijn niet altijd even logisch.
Wat ik wel weer ontdekte is dat je een Big Boo met een crashlanding met je cape om zeep kan helpen.
Is een Super Spel :) Lekker voor 96 levels gaan inclusief de Special Stages :)

Ga er ook maar weer eens er aan beginnen op de GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Van het weekend de snes maar eens aangesloten op mijn 32" lcd.
Mario kart zag er nog niet eens zo slecht uit.
Blijft een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOUDSBS schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Is een Super Spel :) Lekker voor 96 levels gaan inclusief de Special Stages :)

Ga er ook maar weer eens er aan beginnen op de GBA.
Doe ik ook zeker en dan ook nog proberen zo min mogelijk met Blauwe Yoshi te halen. Wat ook leuk is, is dat er zoveel routes zijn. Zo kan mijn vriendin, die er wat minder in is, de 'normale' route volgen terwijl ik bijv via de Star Road of de (verdraaid lastige) Butter Bridge ga.
died_laughing schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:43:
Van het weekend de snes maar eens aangesloten op mijn 32" lcd.
Mario kart zag er nog niet eens zo slecht uit.
Blijft een leuk spel.
En pittig. Blijf er pissig van worden wanneer Mario/Luigi vlak voor je rijden en 'opeens' een ster hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Sp33dFr34k schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:47:
Dikke vondsten Bootje, ben jaloers! :)
barktus schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:15:
Nintendo Game & Watch :9~
Doe mij ook zo'n zolder Bootje :P
Met al die 'troep' wordt de zolder wel erg snel gevuld, maar dit is toch wel mooie 'troep' om te vinden! >:)
Metro2002 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:51:
Gaaf dat je dat nog bewaart hebt. Wou dat ik zou zuinig op mijn megadrive en games was geweest vroeger maarja. Kind, je wil wat anders... je verkoopt je 'oude' meuk :+

Dat geel uitslaan is wel een beetje een SNES kwaaltje. de NES had daar volgens mij weer minder last van. Schijnt weinig aan te doen te zijn.
Ja dat verkopen dat ken ik. Ik had namelijk ook zo'n old school gameboy. Die is echter verkocht. Aan mijn zusje, dus misschien komt hij ooit weer terug. :)

Ik las inderdaad op internet dat een snes al heel snel geel wordt. Tja, jammer. Mijn nes heeft het inderdaad niet/nauwelijks. Ik ben geen 'boxed' collector, dus jammer van de snes maar helaas. Als hij maar werkt.
Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod