Net even een andere snes geprobeerd, helaas geeft deze hetzelfde probleem, hierdoor kan ik wel uitsluiten dat het aan de console ligt.
Vervolgens een niet-officiële RGB-kabel geprobeerd, zo één van Ebay, specifiek voor een EU snes (een US/JP snes zou dezelfde RGB-kabel kunnen gebruiken als die van de gamecube maar een EU snes dus niet). Bij mijn weten is er geen officiële RGB-kabel uitgebracht in de EU voor de snes?
Helaas ook met deze kabel ertussen hetzelfde probleem: beeld trilt steeds op en neer (slechts enkele mm maar wel constant).
Geen andere apparaten aan de TV hangen die composiet/rgb gebruiken dus kan niet testen of ik daar hetzelfde probleem mee heb (wat er dan zou op wijzen dat het probleem in de TV zit).
Via de AV receiver die via HDMI op de TV zit is het probleem nog erger, het beeld blijft zwart, na een 20-tal seconden verschijnt het beeld wel maar "schuift" het naar boven en van zodra het "op z'n plaats" staat gaat het terug naar zwart en zo blijft het maar verder gaan, bovendien kun je die paar seconden dat er echt beeld is zien dat het ook hier op dezelfde manier trilt... geluid blijft overigens wel gewoon doorlopen.
Dit laatste probleem kan natuurlijk ook aan de receiver liggen, het is een Onkyo en hij vertoont wel wat kuren de laatste maanden (na de garantieperiode uiteraard), iets met minderwaardige componenten die het na een tijdje begeven maar dat is een heel andere discussie natuurlijk (maar ik koop nooit nog een Onkyo

)
Enfin, het ziet er dus naar uit dat het hier op deze TV niet gaat lukken, gelukkig hebben we op de gameroom een dikke Sony CRT staan waar we wel perfect beeld op krijgen. Het had gewoon leuk geweest om ook een snes beneden te hebben staan voor een snel potje...