Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Tsja een maat van me had ook een arcade, en die wel is geprobeerd, maar ik vond het niks. Maar ik was de vierkante vorm van een 2600 gewend, misschien dat dit het verschil maakte.

De variant die ik had, had dus naast geen zuignappen ook geen knop op de stick, daar heb ik zelf ook geen behoefte aan. Ook kwamen ze in 2 smaken. De 2 knoppen versie had links en rechts een andere functie, bij de andere waren de knoppen gemirrord (dat was handing voor mijn linkshandige vriend :P ).

* Sagat is nog steeds blij met atari, door de standaard 2600 stick kan ik dus wel met rechts sturen terwijl ikzelf ook harstikke links bent (disclaimer, qua hand dan :> )

Edit:
zoals de 2e van onder dus
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/-YtO_pvaymQU/TI5dCI1PZvI/AAAAAAAAGoo/QVeB9q-mrN4/s640/M5110169.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 12-12-2011 12:53 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
http://g.co/maps/w4sd5
Deze speelgoedzaak in Leeuwarden heeft ook nog oud spul als nieuw te koop.
Bongo's voor de GC bv, spul voor de Gameboy..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
O+ Snes, nes en Atari Lynx vooral, mijn pa gaf die toen ik mijn zwemdiploma kreeg en ik heb daar vanaf mijn 8ste tot aan mijn 15de zoveel mee gespeeld. Favo games, Slime world, chips challenge en gates of zendocon.
2 weken terug megaman x op de snes uitgespeeld binnen 2 uur, ik droom dat spel zo vaak heb ik die vroeger gespeeld.

Merk dat ik de laatste tijd vrij weinig tijd heb met retrogamen, ik ben nu met skyward sword bezig en als die uit is ga ik verder met Kirby's epic yarn en batman arkham asylum.

O+

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
De snes was voor mij ook de meest speciale, omdat ik in die tijd ook gaming magazines begon te lezen (magazines, ja van de papieren websites ja :P ) Eigenlijk al iets eerder, maar door het lezen wordt je kennis steeds uitgebreider, waar je daarvoor games kocht omdat hoesje er leuk uitzag....... 8)7
Niets leuker dan helemaal gehypt zijn voor een spel, 30x de review doorgelezen te hebben en hem dan te kunnen spelen. Good memories.
Ook af en toe op basis van reviews gegokt een spellen gekocht die ik anders zou hebben laten liggen, met gemixed resultaat, maar overal wel leuk om buiten de vaste purchases te komen. Ook was ik helemaal gek van platformers en de snes had natuurlijk een paar hele goede. Sowieso is de combinatie 16bit en mij een hele goede omdat de techniek optimaal is voor 2d style arcade game type games, die toch net even wat dieper zijn (over het algemeen) dan 8 bit voorgangers. Ook natuurlijk door de extra knoppen.

Helaas is het probleem van weinig kunnen spelen zeer herkenbaar. En met retro heb je dan ook nog is vaak het probleem van niet kunnen saven. Ik moest net weer denken aan cybernator, volgens mij heb ik nooit die eindbaas kunnen verslaan. zou dat graag nog is proberen, maar dan ben je wel 2-3 misschien wel 4 uur verder.....trixy!

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 13-12-2011 11:16 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:15
Sagat schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:14:
Helaas is het probleem van weinig kunnen spelen zeer herkenbaar. En met retro heb je dan ook nog is vaak het probleem van niet kunnen saven. Ik moest net weer denken aan cybernator, volgens mij heb ik nooit die eindbaas kunnen verslaan. zou dat graag nog is proberen, maar dan ben je wel 2-3 misschien wel 4 uur verder.....trixy!
Bij Cybernator moest je gewoon zorgen dat je laser helemaal was geüpgraded, dan werd de 2e helft van het spel een kippetje. Dat tweede level daarentegen... Vermakelijke en ondergewaardeerde shooter :)

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
m3gA schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:03:
[...]

Daarom is ie ook minder dan 'the arcade'..die ging nooit stuk... deze wel..en de button bovenop is niet nodig en zorgt dat ie minder lekker in de hand ligt.
Ik heb hier anders een defecte arcade liggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Er bestaan geen onverwoestbare joysticks, een woord:

"Decathalon"

* Sagat heeft door dit spel geleerd dat zijn hand ook niet onverwoestbaar is :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Verschrikkelijk zeg ): Ik wil binnenkort eens hardcore tales of symphonia doen op de gamecube. Kijk ik op eBay, kost hij gewoon €45! Hoe komt het dat dat spel nog zo duur is tegenwoordig?

Wel ga ik kijken of ik snel 4 GameBoy Advances kan kopen, ik wil Zelda Four Swords Adventures doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vandaag binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: http://resource.mmgn.com/Gallery/normal/Game-Boy-Color-Clear-Case-1041428.jpg

Gameboy Color Clear White
:)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

80 cent per game zegt hij ergens in de vid, dacht ik. Toch een flinke deal hoor :D

• HotFix
Zeg eh, heeft iemand een mooi adresje voor componentkabels voor de gamecube?

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@hotfix; je kan bijna beter een Wii kopen voor dat geld :) Probeer eBay; http://www.ebay.nl/sch/i...._sacat=See-All-Categories

Neem aan dat je wel de juiste versie van de GameCube hebt?

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
GOUDSBS schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:59:
@hotfix; je kan bijna beter een Wii kopen voor dat geld :) Probeer eBay; http://www.ebay.nl/sch/i...._sacat=See-All-Categories

Neem aan dat je wel de juiste versie van de GameCube hebt?
Ja, die component kabels zijn echt niet te krijgen voor een normale prijs, erg jammer. Heb nu maar een RGB scart voor €5,- gekocht, beter dan composiet....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Eergisteren mijn snes binnen gehad maar er zijn een paar dingen die me niet helemaal lekker zitten:

- Als ik de snes verschuif tijdens het spelen of er een trilling is valt het beeld uit. Vaak moet ik blazen in de cartridges om deze uberhaupt te laten werken. De consoles is gekocht met garantie vanuit een webwinkel.

- Vanuit deze zelfde webwinkel ook een originele snes controller besteld, allemaal prima. Wil het dat de kabel gewoon aan elkaar geplakt zit. |:(

Beide dingen zitten me niet echt lekker, nu is het van de snes op te lossen aangezien ze daar garantie op hebben gegeven. Van de controller daarin tegen weet ik het niet. Ik mag natuurlijk niet verwachten dat hij nieuw in de verpakking zit, maar €15 euro voor een controller met een aan elkaar geplakt snoer lijkt me ook niet helemaal rechtvaardig. :?

Hoe is jullie kijk hierop?

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Ipv hier reageren had je al de webwinkel kunnen bellen (geprefereerd) of mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
barktus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:31:
Eergisteren mijn snes binnen gehad maar er zijn een paar dingen die me niet helemaal lekker zitten:

- Als ik de snes verschuif tijdens het spelen of er een trilling is valt het beeld uit. Vaak moet ik blazen in de cartridges om deze uberhaupt te laten werken. De consoles is gekocht met garantie vanuit een webwinkel.

- Vanuit deze zelfde webwinkel ook een originele snes controller besteld, allemaal prima. Wil het dat de kabel gewoon aan elkaar geplakt zit. |:(

Beide dingen zitten me niet echt lekker, nu is het van de snes op te lossen aangezien ze daar garantie op hebben gegeven. Van de controller daarin tegen weet ik het niet. Ik mag natuurlijk niet verwachten dat hij nieuw in de verpakking zit, maar €15 euro voor een controller met een aan elkaar geplakt snoer lijkt me ook niet helemaal rechtvaardig. :?

Hoe is jullie kijk hierop?
Gewoon hun ermee confonteren.. Zeker als je iets koopt bij een webwinkel mag je er toch wel vanuit gaan dat het 100% werkt. Anders had je net zo goed een SNES van marktplaats kunnen plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Rinzwind schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:56:
Ipv hier reageren had je al de webwinkel kunnen bellen (geprefereerd) of mailen ;)
Dat ging ik sowieso nog wel doen, alleen ben ik pas begonnen met het verzamelen van retro spullen. Ik weet daardoor nog niet volledig wat ik moet verwachten en wilde hier daarom niet alleen naar kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Over welke winkel hebben we het hier? Een retrogamefreak heeft echt goede aftersales, is mijn ervaring, maar controleert ook echt of de spullen in orde zijn. Andere winkels sturen toch veel vaker brakke carts / consoles / add-ons zonder vermelding/controle. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Michael Knight schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:07:
Over welke winkel hebben we het hier? Een retrogamefreak heeft echt goede aftersales, is mijn ervaring, maar controleert ook echt of de spullen in orde zijn. Andere winkels sturen toch veel vaker brakke carts / consoles / add-ons zonder vermelding/controle. :)
De winkel in dit geval is http://www.retrogamewinkel.nl, maar goed ik ga morgen even contact met ze op nemen om te kijken hoe ze dit afhandelen. :P

---

Overigens net bij een andere store het volgende besteld:

- 1 nieuwe Nes controller
- Super Mario World (Snes)
- Super Mario Bros 2 (Nes)
- Excitebike (Nes)
- Diddy Kong Racing (Compleet, n64).

Kon het niet laten :9 . Twijfel wel of ik de Nes controller ga gebruiken, hij zit enkel met de kabel in het plastic. Aan de ene kant wil ik hem gewoon graag gebruiken, aan de andere kant is er de waarde als ik dat niet doe. Moeilijke keuzes :+

[ Voor 30% gewijzigd door barktus op 16-12-2011 21:01 . Reden: Nieuwe spullen bijgekocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Weet je wel zeker of die nieuwe NES controller origineel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Er staat origineel bij, we zullen het zien wanneer die bezorgd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mja, ik heb expres die naam dus niet genoemd, maar veel spullen zijn daar afgetuigd en worden niet helemaal als zodanig aangeboden. Met geluk zie je wel krassen e.d. op de foto`s, maar dan zie je vaak het vuil nog niet.

heb er enkele keren besteld. Ze reageren wel netjes op mail enzo, maar sommige spullen waren ècht vies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Michael Knight schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:50:
Mja, ik heb expres die naam dus niet genoemd, maar veel spullen zijn daar afgetuigd en worden niet helemaal als zodanig aangeboden. Met geluk zie je wel krassen e.d. op de foto`s, maar dan zie je vaak het vuil nog niet.

heb er enkele keren besteld. Ze reageren wel netjes op mail enzo, maar sommige spullen waren ècht vies..
Ik twijfelde er eerst ook voer maar ben wel blij dat nu blijkt dat jij de zelfde ervaring hebt. Ben ook erg benieuwd hoe ze dit af gaan handelen.

Wat zijn de winkels waar je regelmatig besteld? Of is dat hier in het topic niet toegestaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
HotFix schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:34:
Zeg eh, heeft iemand een mooi adresje voor componentkabels voor de gamecube?
als je even het geduld hebt tot morgenmiddag, kan ik even kijken bij 't lokale game shopje, eventueel voor je kopen? en dan opsturen?
als je mij even type zegt.:)

*hardwarejunk heeft zin om zichzelf weer nuttig te maken :Y) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Michael Knight schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:06:
Vandaag binnengekregen:

[afbeelding]

Gameboy Color Clear White
:)
aaah de gameboy color............... toch nog een van mijn favoriete gadget's/apparaatjes vandaag de dag O+
heb hier nog een rood/roze variant liggen :D
met nog een aantal (voor mijzelf) nogal nutteloze spellen.:)
ik hou gewoon van dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Mijn nieuwste aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/papercraft_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/papercraft_002.jpg

Gemaakt op het werk omdat het vrijdag middag nogal rustig was :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Sir_Hendro schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:02:
Mijn nieuwste aanwinsten:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gemaakt op het werk omdat het vrijdag middag nogal rustig was :D
LOL grappig. :+

Een gameboy heb ik ook een keer gemaakt. Voor een project op mijn opleiding nog..
Had em toen helemaal uitgetekend in illustrator :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
Nou, na lange periode van stilte, vandaag een vervroegd kerstcadeautje gehad van een maatje van mij uit Venlo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6jhU2l.jpg

Strax maar eens even uitsorteren wat ik al heb en wat niet :P

EDIT: Ik kom er net achter dat er in Theme Park World geen CD zit, wat uiterst jammer is want daar zat mijn vrouw nou juist op te wachten ;( Even kijken of er nog ergens een losse CD te fixen valt. Verder heb ik alle kopietjes weggedonderd behalve de boot CD :D Je weet maar nooit waar die goed voor is tenslotte.

[ Voor 41% gewijzigd door Lampuhkap op 17-12-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Theme park voor de PS1? Die heb ik ook nog geloof ik. Kaneventueel wel eens kijken of ik hem nog kan vinden voor je?
Die boot cd om 'illegale games' te pselen is bij mij zo goed als kapot jammer genoeg... 3/4 van mn games kan ik dus niet meer tot zelden spelen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Michael Knight schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:50:
Heb de email omtrent de defecten/ontevredenheden vandaag kunnen versturen. Ben persoonlijk erg benieuwd naar de afwikkeling hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
hardwarejunk schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:29:
[...]

als je even het geduld hebt tot morgenmiddag, kan ik even kijken bij 't lokale game shopje, eventueel voor je kopen? en dan opsturen?
als je mij even type zegt.:)

*hardwarejunk heeft zin om zichzelf weer nuttig te maken :Y) *
Oei! Helaas had ik je berichtje niet gezien. Ik heb toch beschikking over de eerste GC, dus mét digitale uitgang. Waar ik dus naar op zoek ben is een redelijk betaalbare componentkabel zoals deze: http://www.ebay.nl/sch/i...._sacat=See-All-Categories

Nergens te vinden! Verschrikkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Zojuist de crt opgehaald voor de retro consoles (telefoonfoto).

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5040lg.jpg

Gelijk een mooi meubel voor gemaakt :9, moet alleen nog een kratje bij zodat de console goed kan staan. Let niet op de rommel, studentenhuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
@ Denikids: Het gaat om Theme Park Wold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
HotFix schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:24:
[...]

Oei! Helaas had ik je berichtje niet gezien. Ik heb toch beschikking over de eerste GC, dus mét digitale uitgang. Waar ik dus naar op zoek ben is een redelijk betaalbare componentkabel zoals deze: http://www.ebay.nl/sch/i...._sacat=See-All-Categories

Nergens te vinden! Verschrikkelijk...
maakt niet uit kan nog wel even kijken.
zeg maar :D

waarom kost zo'n component EEN FREAKING 70 EURO????!!!!! O,O
Snip, leuk bedacht

[ Voor 88% gewijzigd door PWM op 21-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Lampuhkap schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:53:
@ Denikids: Het gaat om Theme Park Wold.
Brings me back... dat is het enige spel wat ik wel op mijn Mac zou willen draaien O+

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Bellerophon schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:07:
[...]

Brings me back... dat is het enige spel wat ik wel op mijn Mac zou willen draaien O+
Als je er nog geen lion op mocht hebben staan: https://www.feralinteract...game=stp&language=english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Wat ik dus wel heb :') Kak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Je kan het altijd nog op de "smerige" manier doen met vmware of bootcamp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Heeft iemand interesse in een dooie Wii-controller? Of course, het is geen retro, maar misschien heeft hier iemand een leuk plannetje ermee. De boosdoener was volgens mij het trilmotortje, heb die eraf gesoldeerd, maar het mocht niet baten.

Laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

barktus schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:47:
Zojuist de crt opgehaald voor de retro consoles (telefoonfoto).

[afbeelding]

Gelijk een mooi meubel voor gemaakt :9, moet alleen nog een kratje bij zodat de console goed kan staan. Let niet op de rommel, studentenhuis :+
Hey, zo eentje (73cm) heb ik op zolder staan speciaal voor de retro consoles. Een trinitron is natuurlijk ongeslagen als het gaat om beeldkwaliteit bij de oude consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Michael Knight schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:10:
[...]

Hey, zo eentje (73cm) heb ik op zolder staan speciaal voor de retro consoles. Een trinitron is natuurlijk ongeslagen als het gaat om beeldkwaliteit bij de oude consoles.
Haha ik heb hem gekocht omdat deze niet te duur was en ik goede ervaringen heb met Sony. Enig minpuntje van deze vindt ik dat mijn beeld iets of wat scheef lijkt (trekt iets of wat rechts naar onderen). Is niet weg te krijgen met de afstandsbediening, of jij moet daar wat op weten? :P

Wat me gelijk opviel aan deze tv is dat er voor de tv een mooi warm geluid uitkomt. Vorige eigenaar had hem op rock staan en dat bevalt me eigenlijk prima :D

Volgens mij zitten er aan de achterkant ook nog twee uitgangen voor "tulp" kabels, voor de audio. Daar heb ik nog niet echt naar gekeken, maar als dat inderdaad zo is gaat deze aan de versterker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik raak mijn gratis 26" breedbeeld Samsung CRT aan de straatstenen niet kwijt, die ik voorheen voor mijn retro verzameling gebruikte. ;)

Met kerst weer een paar dagen vrij.. zin om mijn collectie weer eens uit het stof te trekken en te gaan spelen!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Exorcist schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:35:
En ik raak mijn gratis 26" breedbeeld Samsung CRT aan de straatstenen niet kwijt, die ik voorheen voor mijn retro verzameling gebruikte. ;)

Met kerst weer een paar dagen vrij.. zin om mijn collectie weer eens uit het stof te trekken en te gaan spelen!
Grappig dat veel mensen dus echt een CRT scherm voor de retro consoles hebben. Ik ook hoor. Dat ding heb ik vervloekt toen ik hem naar zolder moest tillen :') (lees: op een vlizotrapje)

Bellerophon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:52:
[...]

Grappig dat veel mensen dus echt een CRT scherm voor de retro consoles hebben. Ik ook hoor. Dat ding heb ik vervloekt toen ik hem naar zolder moest tillen :') (lees: op een vlizotrapje)
Ik had hem eigenlijk niet zozeer daarvoor gekocht, ik had het ding ooit als hoofd-TV, toen kwam er een LCD en ging het ding naar de slaapkamer. Toen kwam er een nieuwe LCD en ging het ding naar zolder/studeerkamer vor de retro-consoles, en nu er weer een nieuwe LCD is, is het ding compleet overbodig en staat nu in de garage.

Zelfs mijn zus wilt hem niet (heeft het niet breed), omdat hij voor haar te groot is.

• Sagat
Exorcist: misschien is de kringloop winkel een idee? Volgens mij halen die hem zelfs nog af bij je thuis ook.

Zat zelf nog even te twijfelen om zelf op je (err min of meer?) aanbod in te gaan, maar ik heb al een grundig tv welke op zich al prima als retro tv kan dienen (had er bij familie mijn oude nes op aangesloten), maar deze geeft wel een wat vreemde klacht, dus ik ben van plan hem ook naar de kringloop te brengen of weg te gooien wanneer:
1: mijn oude 80cm philips tv weer aangaat (ook hier niet erg blij dat ie naar zolder moet, maar gelukkig heb ik wel een normale trap. Kom er echter maar niet aan toe om dat ding is goed na te kijken.
2: wanneer mijn sony tv beschikbaar komt. Ben hiervoor afhankelijk van 3den, maar dit gaat ooit een keer gebeuren :P

Het zou dus ook bij mij een tijdelijke oplossing zijn en daar heb je gewoon niet veel aan (ik zou het zelf iig niet fijn vinden al een goede tv maar even gebruikt wordt) . Ik heb trouwens ook min of meer een crt monitor 'over'. Maar ook die raak je aan de straat stenen niet kwijt. Daarom hou ik ook die nog maar zelf voor de retro needs/werkzaamheden aan pc's. Ruimte wordt wel meer en meer en probleem....

10 second ninja DONE

Kringloop, misschien inderdaad een goede: als ze dat hier in het dorp überhaupt doen ;).

En tsja, als iemand hier het ding wilt hebben..no problem. Foto staat in V&A. Handelen mag niet, maar iets gratis weggeven wellicht wel.

• barktus

barktus

Moehhhh!

Sagat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:00:
Exorcist: misschien is de kringloop winkel een idee? Volgens mij halen die hem zelfs nog af bij je thuis ook.
Kringloop haalt niet op, moet je zelf brengen :P

• Sagat
Ze halen wel degelijk op, maar meer grote zaken, bankstellen, tafels etc. Zaken welke lastig tot niet te vervoeren zijn in een personen auto.
Een tv zul je idd wsl zelf mogen brengen. (je zou echter wel kunnen aangeven dat het een grotere tv is die lastig door een persoon vervoert kan worden, en/of dat je rug klacht of gebroken pink hebt ofzo, wie weet matsen ze je dan....)

Oh en misschien wil zelfs de kringloop de crt tv's niet meer. Als ik er kwam (en de tijd moest doden terwijl vrouwlief leuke dingetjes voor weining zocht) viel het me altijd op dat de tv's bijna altijd dezelfden waren als de vorige keer....als/wanneer ik mijn tv kwijt moet zal ik mijn ervaringen hier wel delen :)

10 second ninja DONE

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sowieso willen veel scholen vaak ook nog tv`s hebben, evenals VHS/DVD/(en ja, BETA).

Als er een relatief nieuwe/arme school in de buurt zit, gewoon even bellen en naar de concierge vragen. Die komt `m vast wel ophalen in een tussenuur. Zo had onze school soms ook opeens een zeer nette breedbeeld erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo, lang geleden dat ik hier nog eens geweest was...

Tijdje minder aandacht besteed aan m'n retro collectie (maar wel af en toe nog eens iets bijgekocht :p) maar kom er nu terug helemaal in :D

Foto's altijd leuk, dus hieronder enkele van m'n recentste aankopen:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/20111013%20MD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/20111013%20snes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/20111029%20NES-GBA-PSX.jpg

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi spul, allemaal boxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Danku ;-)

Ik probeer om toch zoweel mogelijk boxed én compleet te kopen, zonder doosje en handleiding voelt het niet goed aan vind ik... :/

Zo ziet/zag m'n (retro)gameroom er trouwens uit, momenteel alleen iets rommeliger :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.tamiyagekken.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=16191&g2_serialNumber=3

Momenteel aangesloten: NES, Snes, Multi-Mega + 32X (+ een Master System Converter II in de schuif - beetje jammer dat deze niet werkt in de 32X) & een Xbox. Een N64 ligt in één van de laden, deze kan direct aangesloten worden in de plaats van de Snes (alhoewel, nu ik eraan denk, de Snes is sinds kort verbonden met een RGB-kabel, mogelijks werkt de N64 dan niet meer?) Ook liggen er in de schuiven een Game Boy, Game Boy Color, Game Boy Advance én een Game Gear klaar voor gebruik 8)

Mijn meest favoriete console is toch echt de Snes, waarschijnlijk heeft dit ook veel te maken met nostalgische gevoelens, maar ik kan me niet echt vinden in al dat 3D en HD geweld van de latere consoles. Geef mij maar een old-school platformer! Ik heb wel een PS3 staan maar die dient eigenlijk alleen als DVD/BR-speler. De Wii wordt simpelweg niet gebruikt momenteel, ik kan er niet aan doen maar die Wii (en binnenkort de Wii U - stomme naam trouwens) kan mij niet meer hetzelfde gevoel geven zoals de Snes dat kon. M'n X360 heb ik ondertussen al verkocht, die stond ook maar te verstoffen...

Wat betreft handhelds blijven de originele Game Boy en de Game Gear de favorieten, vermoedelijk deels om dezelfde reden als de Snes (nostalgie) maar ook de games waren toen, vind ik, gewoon veel leuker dan de huidige...

[ Voor 65% gewijzigd door Bruiser op 25-12-2011 00:25 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Met toestemming van de spielerij moderators:

Beste gamers en verzamelaars,

15 januari 2012 zal er in het zalencentrum "Den Draai" in het Brabantse Deurne een grote retro gaming beurs gehouden worden!
Na de succesvolle retro beurzen in het noorden van het land is er nu eindelijk een beurs in het zuiden!

Op deze dag zullen handelaars en verzamelaars hun retro waren aanbieden, van MSX en Atari tot Playstation 2 en Gamecube, alles kun je er vinden!
Met meer dan 150 tafels belooft het een groot retro spektakel te worden!

Er wordt ook een groot Arcade Event georganiseerd met een Super Street Fighter IV Wedstrijd en een Arcade Highscore Battle. Hierbij zullen mooie prijzen te winnen zijn!

De gegevens:
- Lokatie: Den Draai, Blasiusstraat 2, 5754 AV, Deurne (Zijlberg)
- Openingstijden: 10.00 - 16.00
- Entree: 2 euro
- Meer dan 150 tafels vol retro games!
- Arcade Event met Super Street Fighter IV wedstrijd en Highscore Battle
- Catering en voldoende parkeerruimte aanwezig
- Goed bereikbaar met het openbaar vervoer, 10 minuten lopen vanaf station Deurne

Om de beurs tot een succes te maken proberen we het nieuws op zoveel mogelijk manieren te verspreiden.
Je kunt daaraan mee helpen door lid te worden van onze Hyves of Facebook en je vrienden uit te nodigen!

Zoek op Facebook naar: Retro Beurs Deurne en wordt lid!

Tot de 15e in Deurne!

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sweet, ik kom waarschijnlijk wel eens een kijkje nemen!

Edit: Ik weet niet of jullie deze al kennen, zo niet is het zeker de moeite om eens te lezen: Acts of Gord
Het zijn verhalen van een gameshop uitbater (tijdperk snes/psx), zéér vermakelijk 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Bruiser op 26-12-2011 13:05 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Bruiser schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:04:
Mijn meest favoriete console is toch echt de Snes, waarschijnlijk heeft dit ook veel te maken met nostalgische gevoelens, maar ik kan me niet echt vinden in al dat 3D en HD geweld van de latere consoles. Geef mij maar een old-school platformer!
Maar maar......er zijn ook zoveel goede old skool platformers op current gen.
* Sagat denk aan Mario en DK voor wii, en iets mindere mate aan LBP voor ps3. Rayman origins schijnt ook goed te zijn.
En natuurlijk een splosion man, en nog zat andere leuke midden motors :)
De Wii wordt simpelweg niet gebruikt momenteel, ik kan er niet aan doen maar die Wii (en binnenkort de Wii U - stomme naam trouwens) kan mij niet meer hetzelfde gevoel geven zoals de Snes dat kon. M'n X360 heb ik ondertussen al verkocht, die stond ook maar te verstoffen...
Bij mij staat ook alles te verstoffen, maar dat is meer doordat ik weinig tijd heb/maak. Hoewel ik ook heel sterke nostalgische gevoelens heb kom ik steeds dichter bij het moment dat ik denk....tsja hoevaak game ik daadwerkelijk nog op de retro systems....
Aan de andere kant, ik heb de ruimte, het gaat ook weer geen bakken geld opleveren, dan wint nostalgie het toch.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
True, Mario & DKC heb ik uiteraard ook liggen voor de Wii, wbt Rayman had ik hetzelfde ook al opgevangen (ja, ik lees de PU ook nog steeds ;-)). Mario Kart is nog zo'n klassieker die ik op alle systemen koop... maar er zijn helaas véél meer current gen spelletjes die ik niet wil spelen dan het tegenovergestelde. Al die shooters, "realistische" racegames en free roaming spelletjes (gta en dergelijke bedoel ik dan) kunnen mij echt niet interesseren.
Als ik dan kijk naar de snes periode, toen wou ik bijna elk spellen hebben/spelen...

Nu loop ik regelmatig een winkel binnen met de intentie om "eens een nieuw spelletje te kopen", om vervolgens met lege handen terug buiten te gaan. Maar op Ebay, marktplaats, enz zou ik mij bankroet kunnen kopen :P

Staan verstoffen doen ze allemaal wel eens, zowel de retro als de nieuwere consoles. Helaas heb je als volwassene nu eenmaal minder tijd... maar ik zou dan eerder m'n Wii verkopen dan m'n snes ;)

Ander vraagje/onderwerp nu: ik heb altijd gedacht dat Super Mario RPG enkel in Japan/US was uitgebracht, maar blijkbaar hebben ze voor de Fransen dan toch een uitzondering gemaakt (Europese seal of quality én volledig Franstalig)... klik

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Mario RPG is een repro; je hebt er een NTSC console voor nodig en de doos ziet er niet uit.

PS. Alles van hem op eBay is repro....

[ Voor 18% gewijzigd door DLX op 27-12-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
De pu?! Heh laatste keer dat ik die kocht was toen ik een paar uur moest doden in een ziekenhuis, heel wat jaren geleden, en toen had ik er al bijna spijt van :P
Hun tv prog vind ik dan vaak nog wel ok, alhoewel dat een verhaal is van 'in het land der blinden'.

Ben (was?) zelf meer van de engelse gaming mags, games tm en retro gamer, alhoewel waar pu wat oppervlakkig en schreeuwerig is, deze mags af en toe bijna 'wetenschappelijk' met games omgaan......maar was omdat ik deze eigenlijk ook niet meer koop nu ik niet meer trein.
Toevallig vandaag een boekhandel ingelopen de intentie om een van die twee mee te nemen, maar beiden waren er niet.

Verder herkenbaar verhaal. In het snes tijdperk had ik per magazine (om de relevantie er in te houden ;)) meerdere titels die ik wilde hebben, nu zijn het er meestal maar een paar, maar een van de redenen dat ik geen mags meer koop is idd omdat ik dan geen reviews zie van spellen die in interresant vind.
Verder internet/gaming sites....hierdoor zijn mags toch vaak gedateerd.

Ok end of rant. Maar eens, op de snes waren zeker meer platformers dan op current gen. Maar als je echt naar toppers gaat kijken.........:P
Hou zelf ook niet heel erg van sandbox, sim racers en fps (grappig genoeg was ik wel helemaal fps nut in de tijd van de snes/n64, maar wie niet? Doom, quake & unreal/ut :9~ ) maar gelukkig is er nog genoeg te doen buiten deze genres op current gen, helemaal als je dus ook 'kleine' downloadbare games, en indie games op pc meenmeemt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Kan die kerel zomaar repro's verkopen op Ebay...???

Goh, ik lees de PU sinds het eerste nr, momenteel koop ik hem nog om de "collectie" compleet te houden en om toch een beetje op de hoogte te blijven. Vroeger uiteraard ook veel Engelse mags gekocht, buiten de PU waren er geen NL magazines bij mijn weten.

Enkele dagen geleden toevallig retro gamer collection vol. 5 besteld, eens kijken of dat boekje mij kan boeien (nog nooit gelezen) ;-)

Een echt boekje leest toch nog altijd plezanter dan op een scherm vind ik persoonlijk (en ik heb geen iPad ofzo... :P)

Even terzijde, komt Captain N hier nog wel eens?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bruiser schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:
Kan die kerel zomaar repro's verkopen op Ebay...???

Goh, ik lees de PU sinds het eerste nr, momenteel koop ik hem nog om de "collectie" compleet te houden en om toch een beetje op de hoogte te blijven. Vroeger uiteraard ook veel Engelse mags gekocht, buiten de PU waren er geen NL magazines bij mijn weten.

Enkele dagen geleden toevallig retro gamer collection vol. 5 besteld, eens kijken of dat boekje mij kan boeien (nog nooit gelezen) ;-)

Een echt boekje leest toch nog altijd plezanter dan op een scherm vind ik persoonlijk (en ik heb geen iPad ofzo... :P)
Even terzijde, komt Captain N hier nog wel eens?
Al tijden niet meer gezien :'(

En de dikgedrukte zin ben ik roerend met jou eens :Y

Maar de PU was vroeger echt briljant, gort droge comments onder de plaatjes :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bruiser schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:05:
Ander vraagje/onderwerp nu: ik heb altijd gedacht dat Super Mario RPG enkel in Japan/US was uitgebracht, maar blijkbaar hebben ze voor de Fransen dan toch een uitzondering gemaakt (Europese seal of quality én volledig Franstalig)... klik
Er staat bij dat je een NTSC-adapter nodig hebt. Gewoon dus een Amerikaanse versie met nepdoosje. :(

Overigens is het wel mogelijk om zelf SNES spellen op cartridges te zetten. Zo is het mogelijk om op sommige cartridges met een FX-chip Starfox 2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@danielkraak; klopt, gaf ik ook aan.... al zijn spellen zijn repro. Niks mis mee, maar geef het dan wel duidelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
danielkraak schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:38:
[...]

Overigens is het wel mogelijk om zelf SNES spellen op cartridges te zetten. Zo is het mogelijk om op sommige cartridges met een FX-chip Starfox 2 te zetten.
Dit wist ik al, in fact, Captain N zou er zo ooit eens eentje maken voor mij. Helaas is dit er nooit van gekomen en ik mis de tools & skills ervoor :'(
Mocht iemand mij kunnen verwijzen naar iemand die dit wel kan (en wilt doen), by all means, stuur mij dan even een dm aub ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bruiser schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:35:
[...]

Dit wist ik al, in fact, Captain N zou er zo ooit eens eentje maken voor mij. Helaas is dit er nooit van gekomen en ik mis de tools & skills ervoor :'(
Mocht iemand mij kunnen verwijzen naar iemand die dit wel kan (en wilt doen), by all means, stuur mij dan even een dm aub ;)
Ik denk dat ik het wel zou kunnen, maar het is wel een hoop werk en je moet ook weer net de juiste chips en programmers vinden. Het is wel gaaf. Als ik ooit nog de spullen heb om het te kunnen doen, dan zal ik op dit topic zeker interesse peilen.

• Bruiser
  • Niet online
Klinkt goed, als je er ooit aan begint mag je me altijd iets laten weten ;-)

Momenteel eens aan het kijken om een US Snes te kopen, bedoeling is dan om deze te "modden" zodat hij ook EU spellen aankan (zodoende hoef ik m'n EU snes niet te verzagen om er US games in te kunnen proppen) + 50/60Hz keuze en als het even kan RGB output... (of kan dit laatste enkel bij Franse snes'sen - niet helemaal duidelijk)

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:13:
Klinkt goed, als je er ooit aan begint mag je me altijd iets laten weten ;-)

Momenteel eens aan het kijken om een US Snes te kopen, bedoeling is dan om deze te "modden" zodat hij ook EU spellen aankan (zodoende hoef ik m'n EU snes niet te verzagen om er US games in te kunnen proppen) + 50/60Hz keuze en als het even kan RGB output... (of kan dit laatste enkel bij Franse snes'sen - niet helemaal duidelijk)
Dat was toch alleen bij de Franse N64's zo?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Op deze link vind je een schema met rf/composite/rgb/component mogelijkheden bij alle Nintendo consoles bij iedere regio. Voor de NTSC snes heb je dus enkele elco`s nodig van 220uF op R, G en B kanaal om het beeld te laten werken. De elco`s gooien het voltage omlaag, omdat dit hoger is bij een NTSC snes op die lijnen.

http://gamesx.com/wiki/doku.php?id=av:nintendomultiav

Enjoy :)

• Bruiser
  • Niet online
Woehoe, zojuist Chip 'n Dale 2 voor de nes gekocht, losse cart maar de manual had ik al liggen :D

Wat betreft de US Snes, valt me eigenlijk nogal tegen, ofwel willen ze niet naar Europa verzenden ofwel vragen ze veel meer dan de anderen. Achja, ik heb tijd... :)

Edit: Gelijk ook maar even Ducktales 2 (losse cart) en The Simpsons: Bart vs. the World (compleet) voor de NES erbij gekocht :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bruiser op 30-12-2011 15:01 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ducktales 2 schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn. Ik heb `m hier ook liggen (enkele euro`s op rommelmarkt). :)

Ik wacht zelf ook nog op het moment dat ik een mooie NTSC SNES zie die ik in NL kan kopen. Laat iemand anders het dure werk maar doen.

En zojuist binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mixedgrill.nl/wp-content/uploads/2011/01/icade01-640x438.jpg

Meteen die 100 Atari games gedownload en de officiele Pac Man van Namco. Werkt erg lekker!

Wat ik alleen ontzettend jammer vind, is dat ik de iMAME gemist heb in de app store 5 dagen geleden. Het was opzich wel leuk geweest om de arcade MK2 eens te spelen op dit kastje. Ik heb al 8 andere officiele versies liggen namelijk... :X

[ Voor 52% gewijzigd door Michael Knight op 30-12-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Michael Knight schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:20:

[afbeelding]

Meteen die 100 Atari games gedownload en de officiele Pac Man van Namco. Werkt erg lekker!

Wat ik alleen ontzettend jammer vind, is dat ik de iMAME gemist heb in de app store 5 dagen geleden. Het was opzich wel leuk geweest om de arcade MK2 eens te spelen op dit kastje. Ik heb al 8 andere officiele versies liggen namelijk... :X
Waar heb jij 'm vandaan? Ik ben namelijk ook nog op zoek. In de VS zie ik hem voor 50 dollar, en hier voor 90 euro dat is mij iets teveel verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jammer dat die retrobeurs anderhalfuur ver weg is... Anders had ik wel even langs gekomen.

Heerlijk, vanmiddag een middagje zitten zeldaen met mn moeder ^^ The legend of zelda, laatste keer dat ik die gespeeld had op de NES was toen ik 3-4 jaar oud was. Kwamen allemaal weer herinneringen boven, blijft een zwaar geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
denikids schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:49:
Jammer dat die retrobeurs anderhalfuur ver weg is... Anders had ik wel even langs gekomen.

Heerlijk, vanmiddag een middagje zitten zeldaen met mn moeder ^^ The legend of zelda, laatste keer dat ik die gespeeld had op de NES was toen ik 3-4 jaar oud was. Kwamen allemaal weer herinneringen boven, blijft een zwaar geweldige game.
Erg herkenbaar mijn moeder vind adventure island op de NES helemaal geweldig. Het is momenteel ook wel echt het weer ervoor om zo'n oude console weer eens aan te sluiten. En dan bijna eindeloos doorgaan tot je elke "kleur" eindbaas wel een keer gehad hebt. Slechte is nog dat ik er vroeger veel beter in was...

Sommige sprongen krijg ik nu niet zomaar meer gemaakt :P
barktus schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:31:
[...]

Kringloop haalt niet op, moet je zelf brengen :P
Onze kringloop haalt het wel op :P Maar dat mag ook wel als je ziet wat ze daar rekenen voor een oude console. 65 euro voor een afgeragde Nintendo 64 met donkey kong, en 75 euro voor een vieze playstation 2 met één controller.

Ik dacht dan willen ze misschien mijn dubbele consoles ook wel kopen voor een redelijke prijs maar dat wilden ze niet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ze staan sowieso vrijwel altijd aangesloten hier hoor, maar ik krijg mn moeder niet altijd zo gek om gezellig mee te doen. En ik had haar the legend of zelda voor kerst gegeven, maar die lag dus 3 maanden in mijn la zonder dat ik hem kon spelen. En was nu dus even blij dat ik hem eindelijk kon spelen, en nog wel op een gezellige wijze ook :)

Weet iemand overigens waar ik die map kan bestellen van The legend of zelda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:28:
[...]

Waar heb jij 'm vandaan? Ik ben namelijk ook nog op zoek. In de VS zie ik hem voor 50 dollar, en hier voor 90 euro dat is mij iets teveel verschil :)
Mycom. En kheb der gewoon €89 euro voor betaald, aangezien ik mezelf nog geen kerstcadeautje cadeau had gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Zopas gaan afhalen:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/Photo%2031-12-11%2012%2053%2012.jpg

In zo een goede staat kon ik ze niet laten liggen ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Laten we daar nou eens een hele afdeling voor hebben: http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 88% gewijzigd door PWM op 31-12-2011 16:19 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Game Cube is volgens mij geen retro...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Why not? Wat mij betreft hoor GC er ook gewoon bij.

Een US snes is inderdaad zeker handig, heb er zelf een uit Amerika gehaald, met import en verzending kom je nu eenmaal best duur uit. Maar heb toen een hele lading laten overkomen (vooral zwarte DC's) via een kennis waardoor het wel meeviel. Heb voor mezelf nog 1 Mini Snes gehouden, zijn best leuke en vooral kleine (kleiner dan ik dacht iig) dingetjes.

@Krueger F: Zien er goed uit!!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sp33dFr34k schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:31:
Why not? Wat mij betreft hoor GC er ook gewoon bij.

Een US snes is inderdaad zeker handig, heb er zelf een uit Amerika gehaald, met import en verzending kom je nu eenmaal best duur uit. Maar heb toen een hele lading laten overkomen (vooral zwarte DC's) via een kennis waardoor het wel meeviel. Heb voor mezelf nog 1 Mini Snes gehouden, zijn best leuke en vooral kleine (kleiner dan ik dacht iig) dingetjes.

@Krueger F: Zien er goed uit!!
De GameCube werd tot eind 2006 actief verkocht en daarna (Wii intro) vanzelfsprekend minder. 5 jaar terug is (in retro termen) nog niet retro genoeg, vermoed ik :)

Die NES games zien er netjes uit. Ik heb laatst zo`n gratis snugfit doosje van retrogamefreak bij een game gekregen. Vind die dingen wel een aanrader. De ouder verpakkingen krijgen die 'glossy' uitstraling weer terug van toen ze nog in de schappen stonden... oh, het gevoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan toch die doosjes maar eens bestellen.
Heb ze nu allemaal nog in die zwarte inschuifhoesjes zitten zeg maar. Maar die Snugfit boxprotectors zijn dus wel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ja, ik vind het een vooruitgang als je let op de kleuren van de verschillende speldozen. Vergelijk het met een mat of clear tft scherm op een laptop. Clear heeft doorgaans vollere kleuren. Dat effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Michael Knight schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:34:
Ja, ik vind het een vooruitgang als je let op de kleuren van de verschillende speldozen. Vergelijk het met een mat of clear tft scherm op een laptop. Clear heeft doorgaans vollere kleuren. Dat effect. :)
Ben ik niet volledig met je eens. Pak bijvoorbeeld een Macbook Pro met normaal scherm en eentje met Anti glare. Dan vindt ik de kleuren toch mooier uitkomen op de anti glare. Daar zien ze er warmer en voller uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

barktus schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Ben ik niet volledig met je eens. Pak bijvoorbeeld een Macbook Pro met normaal scherm en eentje met Anti glare. Dan vindt ik de kleuren toch mooier uitkomen op de anti glare. Daar zien ze er warmer en voller uit. :D
Uhm... warmer = zachter ja... en kan voller / wolliger lijken.

Clear = feller, waardoor 'harder'. En dat is precies waar ik op doelde met die doosjes. De kleuren knallen nu weer. Net zoals ze zo mooi glimden in de `80s wanneer die tl-lampen in de speelgoedwinkels aanstonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 02-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Bellerophon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:52:
[...]

Ik weet niet of het voor alle nieuwe tvs geldt. maar ik ken problemen met Duckhunt en een vertraging waardoor ik ook niet lekker Mario Smash Football (NGC) kon spelen op een nieuwe tv. Wellicht is dat met instellingen te wijzigingen, want ik heb wel eens gehoor dat dit veroorzaakt wordt door 'beeldenhanchement' in nieuwe tvs dat voor een kleine vertraging zorgt.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Michael Knight schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:20:
Ducktales 2 schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn. Ik heb `m hier ook liggen (enkele euro`s op rommelmarkt). :)

Ik wacht zelf ook nog op het moment dat ik een mooie NTSC SNES zie die ik in NL kan kopen. Laat iemand anders het dure werk maar doen.

[afbeelding]

Heb ook een iCade ! Geweldig ding, had niet verwacht dat ie zo stevig was.
Alleen misschien nog een keer modden met andere knoppen, deze gaan zo stug.

Helaas kreeg ik MK2 niet aan het werken, iMAME crashte direct terug naar springboard op mn iPad.
MK1 werkt wel prima en ook Turtles in time 8)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Michael Knight schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:36:
De GameCube werd tot eind 2006 actief verkocht en daarna (Wii intro) vanzelfsprekend minder. 5 jaar terug is (in retro termen) nog niet retro genoeg, vermoed ik :)
Ik snap zelf ook niet waarom sommige consoles nog niet als retro gezien mogen worden? bij mij is het heel simpel. Als het niet current gen is, is het retro. Waarom? Omdat je het niet meer standaard (en nieuw dus) in de winkel kan krijgen. Tuurlijk als je naar een game store gaat misschien nog wel. Of als de intertoys een uitverkoop/leegverkoop heeft. Maar als ik de eplaza binnenstap en om een nieuwe GC vraag gaat ze dat niet lukken..........

Als ik me niet vergis zijn (waren?) er op de retro beurs ook gewoon ps2,xbox1 en gc spullen te koop...

offtopic:
tof ding die icade, maarreuh, hoe ga je roms in imame krijgen? Of moet je dan een gejailbreakte iphone hebben? Ik zag namelijk geen import functie oid.
* Sagat heeft zijn iphone niet jailbroken en wil dit ook niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 03-01-2012 11:14 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Sagat schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:11:
[...]

offtopic:
tof ding die icade, maarreuh, hoe ga je roms in imame krijgen? Of moet je dan een gejailbreakte iphone hebben? Ik zag namelijk geen import functie oid.
* Sagat heeft zijn iphone niet jailbroken en wil dit ook niet...
Bijvoorbeeld met iExplorer. Sluit 'm aan, zoek de iMame map en zet de zips in de juiste subfolder. Geen jailbreak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HCMarX schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:50:
[...]

Ik weet niet of het voor alle nieuwe tvs geldt. maar ik ken problemen met Duckhunt en een vertraging waardoor ik ook niet lekker Mario Smash Football (NGC) kon spelen op een nieuwe tv. Wellicht is dat met instellingen te wijzigingen, want ik heb wel eens gehoor dat dit veroorzaakt wordt door 'beeldenhanchement' in nieuwe tvs dat voor een kleine vertraging zorgt.
Mario Smash Football werkt op mijn LED televisietje perfect, Duckhunt daarentegen totaal niet, hij raakt gewoon niets. Daarom toch maar een CRT genomen voor de NES..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Nick, 22 jaar en ik heb Duchenne spierdystrofie. Hierdoor zit ik in een rolstoel en kan ik mijn handen niet goed meer gebruiken (Wikipedia: Ziekte van Duchenne linkje met info).
Ik speel heel graag op de PlayStation3 maar het vasthouden van de controller gaat steeds lastiger. Ik kan inmiddels bijna geen racegames meer spelen omdat ik de L en R knoppen niet lang kan induwen en knoppen tegelijk induwen lukt ook niet goed.

Op internet is er wel het een en ander te vinden over aangepaste controllers maar niets in Nederland en om zomaar meer dan 500 euro uit te geven aan iets waarvan ik niet weet of het gaat werken is niet zo handig. Daarnaast ken ik ook niemand die genoeg verstand heeft van console elektronica om met die spullen verder te gaan.

http://lepmis.co.uk/ - products - ps3 switch, dit lijkt me een aardig begin maar hier moet natuurlijk nog van alles aan qua knoppen en die knoppen moeten ook weer ergens op gemonteerd worden zodat ik het kan vasthouden/bedienen.

Ik weet eigenlijk wel hoe ik het wil hebben maar dat is lastig uit te leggen zo in digitale woorden.

Mijn vraag is dus eigenlijk of er hier op Tweakers iemand is (of iemand kent) die mij hierbij zou willen helpen (eventueel tegen vergoeding).

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
Nick

(p.s. ik heb ook een topic geopend bij Hardware & Spielerij maar daar werd mij geadviseerd om hier mijn vraag te stellen)

Antwoorden betreft dit onderwerp in dit topic plaatsen Aangepaste game controller (ps3)

[ Voor 4% gewijzigd door Sn0wblind op 05-01-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:44:
[...]
Bijvoorbeeld met iExplorer. Sluit 'm aan, zoek de iMame map en zet de zips in de juiste subfolder. Geen jailbreak nodig.
Dat programma ken ik, en heb ik al eerder gebruikt, maar was al weer een tijdje terug. Thanks voor de tip. Nu nog een spel verzinnen wat goed met touch werkt. * Sagat denkt aan een early eighties arcade game die met trackball werkte.....defender?

Edit:
Nope, ik bedoelde missile command B)

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 05-01-2012 11:49 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Pakketje ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/20111230%20%28Small%29.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Bruiser op 13-01-2012 09:45 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je voor Ducktales 2 betaald? Ik zou willen dat ik mijn versie nog had uit 1993, toen ik hem nieuw kreeg..als ik hem zo had gelaten had ik er heel wat uit kunnen halen. Laatst wel een boxed versie gekocht voor 30 Euro, maar zag te laat dat deze Frans was..met dank aan de verkoper die dit niet had vermeld in de ad. (was wel op de foto's te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat is wel balen ja, ik heb zowel Duck Tales 2 en Chip & Dale 2 gelukkig redelijk goedkoop kunnen krijgen (C&D2 wel een slecht doosje en zonder manual, DT2 is prima) en geen Frans :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
DT2 heb ik 20 Euro betaald, helaas geen boekje/doosje...
C&D2 voor 25 Euro, boekje had ik al liggen, doosje ontbreekt ook hier jammer genoeg.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Enkele nieuwe pakketjes ontvangen :)

Engelstalige versies, duur om boekjes uit de US te laten opsturen (en de douane moest er zich ook nog eens mee moeien) maar beter dan de Duitstalige:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/New%20001%20%28Small%29.jpg
Deze zijn bij mijn weten nooit in het Nederlands verschenen?

Volume 1 (met dank aan DannyvS) en vol. 2 van het Videogames Hardware Handbook, zeer interessante leesstof:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/New%20004%20%28Small%29.jpg

Volumes 3 en 5 van Retro Gamer Collection (nu nog op zoek naar 1, 2 & 4 ;)):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/New%20006%20%28Small%29.jpg

En als laatste een N64 game en IMHO de beste controller voor de Snes:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20602391/New/New%20%28Small%29.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Bruiser op 13-01-2012 09:43 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaloers op die Mario Mania Players Guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Player's Guides zijn echt TOF !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Thanks ;)

Allemaal in mint / near mint conditie ook :p

[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 12-01-2012 10:12 ]

(Retro) Game collectie

Pagina: 1 ... 30 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod