Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

denikids schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:05:
Die dingen zijn al gauw 10 tot 15 euro inclusief verzending....
Denk dat ik er eentje voor mn verjaardag vraag XD is toch al over 2 weken, beetje prijzig om nu te bestellen om iets uitte proberen vind i keigenlijk.

@barktus, ging dat pinnetje er bij jouw makkelijk uit? Bij mij brak hij gewoon doormidden op een geven moment... Toen maar met pincet zo goed mogelijk de restjes eruit gepulkt.
15 euro is nou niet bepaald een wereldbedrag :P

Nee ging niet heel gemakkelijk, moest best wel wat kracht zetten. Eerst met een opengevouwen paperclip het pootje wat verbogen en toen voorzichtig de schroevendraaier er achter. Vond het geen prettige ervaring, heb in een vaag verleden elecktro gedaan en zelf printplaten moeten maken, dus weet wat er fout kan gaan :9.

Nu ik toch weer een connector ga bestellen, vraag ik af of ik er niet gelijk een snes bij zal doen. :+ :9~

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

15 euro is voor mij een hele ochtend hard werken in de vrieskou, ben nog niet zo oud he XD
Snes... ik wil al een tijd lang graag een XBOX1 bij mijn verzameling eigenlijk. En van de week als we de kerstzooi naar beneden halen, de Amiga met 8 dozen vol met spellen eens naar beneden halen en kijken of het nog werkt, zoja eens in de verkoop doen denk ik.
Wat zou je daarvoor kunnen krijgen ongeveer? Een amiga met ~8 dozen met games.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

denikids schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:12:
Als je aan het verzamelen bent, waarom wil je die dan weg doen. Puur voor een xbox? Lijkt me zonde, dan zou ik gewoon wat meer geduld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee niet voor een XBOX, maar vooral omdat ik graag retro consoles verzamel maar die Amiga... Tja, het is zoon enorm groot ding. In mijn kamer kan ik het nergens fatsoenlijk kwijt. En mocht ik er nog heel wat voor kunnen vangen ( ~€100,-) is dat toch het overwegen waard..
Niet puur voor die XBOX, die zijn er volgend jaar ook nog wel eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Voor de ruimte zou ik het niet laten, je hebt vast nog ergens een plek op zolder? Of bij een opa/oma waar je dat ding tijdelijk kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Probleem bij mij op het moment is, is dat ik er wel mee wil kunnen pselen zo afentoe als ik hem toch van de zolder haal. En zeker sinds ik weet dat die niet meegejat is door mn pa (scheiding) wil ik hem eigenlijk al naar beneden hebben. Maar van mn moeder moet hij dan wel op mn eigen kamer. Dus nog even kijken hoe ik alles neer ga planten.
Straks kan ik me ook weer met the legend of zelda vermaken in elk geval, mocht de Amiga het toch niet meer doen.
Jammer dat de Commodore er niet meer staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
heb gister nog een PSone gekocht die nog in verrassend goeie staat is!
zat ook een mem. bij en 1 licht grijze controller.
deze waren allemaal een beetje(echt een beetje :P) vies en dus even schoongemaakt en toen zag ik dat ze nog mooi gaaf waren!
heb er gelijk voor een tientje ook nog tomb raider III bij gekocht en de oude alone in de dark! die volgens de verkoper een collector's item was!
ik weet niet of dat door dat door de 2e disk komt die in de andere kant van het doosje zat.
kan iemand mij dus vertellen of dat ook zo is dat ie' nog zeldzaam zijn?
want ik weet niet zo veel van de spellen van die tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Barktus

en

voor je games:

[ Voor 62% gewijzigd door Zakkenwasser op 04-12-2011 21:09 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Bedankt, maar voor het eerste heb ik niet alle spullen voor handen, woon op kamers dus zou het dan moeten kopen. Kost me op dat moment dan meer dan het bestellen van een nieuwe connector.

Wat betreft het proberen te maken van de 72 pins connector, dat heb ik op die manier gedaan (het omhooghalen, daar werd het al wat beter van). En het schoonmaken van games, ga ik zeer zeker nog doen. Ik heb nog wel ammoniak staan, kan dat ook gebruikt worden? :)

Ondertussen een nieuwe 72 pins connector gaan bestellen, wat iets of wat uit de hand gelopen is :+ .

Bij in bestelling:
- Super Nintendo + controller
- Originele Super Nintendo Controller
- Donkey Kong Country (SNES)
- Street Fighter 2 (SNES)

De postbode weet m'n kamer weer te vinden aankomende week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxvandenberg schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:45:
heb gister nog een PSone gekocht die nog in verrassend goeie staat is!
zat ook een mem. bij en 1 licht grijze controller.
deze waren allemaal een beetje(echt een beetje :P) vies en dus even schoongemaakt en toen zag ik dat ze nog mooi gaaf waren!
heb er gelijk voor een tientje ook nog tomb raider III bij gekocht en de oude alone in de dark! die volgens de verkoper een collector's item was!
ik weet niet of dat door dat door de 2e disk komt die in de andere kant van het doosje zat.
kan iemand mij dus vertellen of dat ook zo is dat ie' nog zeldzaam zijn?
want ik weet niet zo veel van de spellen van die tijd :D
Als je slim bent, snuffel je met regelmaat MP af op PlayStations inc. tig spellen die worden weggedaan. Veel goedkoper dan los kopen. OK, na verloop van tijd zit je net als ik met 10 PS1's maar je kan daar weer vrienden mee blij maken ;)

Alone in the Dark is naar mijn weten geen collectors item. Kula World wel, en heel veel RPG's zoals Suikoden. Zoek maar 's op PS1 rare games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
zal ik morgen even gaan proberen!
ik weet op 't moment even niks meer wat zeldzaam is enzo.
wist ik paar jaar geleden wel :D
maar heeft iemand nog stuff aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
wat is MP als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marktplaats ;). En lees de topic warning, topic is niet bedoeld voor handel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 04-12-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
aah :D

of op: http://www.retrogamingconsoles.com/

of heeft iemand een betere site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
weet wel dat 't niet voor handel is!
alleen ik vraag in het algemeen: is er iemand die nog wat verstoffend spul heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
maar beside's of that.
ik heb nu hier een PSone staan Playstation 2 slimline(de eerste slim versie.)
heb net mijn PS3 slim verkocht(absoluut niks om te verzamelen, pc gaming ftw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxvandenberg schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:02:
weet wel dat 't niet voor handel is!
alleen ik vraag in het algemeen: is er iemand die nog wat verstoffend spul heeft liggen?
Ik heb een zooi, maar die staan in Vraag en Aanbod hier op Tweakers.

Zonde van je PS3; ook dat wordt later een verzamelobject, en er komt genoeg leuks op uit.
Tijd voor een resume van mijn (hardware) collectie:

- 2x NES
- 2x SNES
- 7x N64 (2x zwart, 2x blauw, 1x paars, 1x oranje, 1x Smoke Black)
- 2x Gameboy
- 1x Gameboy Color
- 1x Gameboy Advance
- 5x Gamecube (2x zwart, 1x paars, 1x wit, 1x grijs)
- 1x Wii
- 1x DS
- 1x DSi
- 1x 3DS
- 3x Megadrive
- 1x Master System
- 1x Saturn
- 1x DreamCast
- 3x Xbox (zwart, doorzichtig groen, doorzichtig wit)
- 2x Xbox 360 (slimline 250GB, Pro 60GB)
- 10x PS1 (9x normaal, 1x slim)
- 4x PS2 (1x slim zilver, 1x slim zwart, 1x phat zwat, 1x phat zilver)
- 2x PS3 (2x phat)
- 1x PSP
- 1x Atari Jaguar

Spellen vallen me nog tegen, terwijl ik al een tijd aan het sparen ben..totaal nu rond de 650 games voor alles bij elkaar, maar daarvan zijn al bijv. 100 games voor de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
ja maar wanneer zal een ps3 een verzamel object zijn?
ik denk dat wanneer de playstation 4 uitkomt dat ze nog volop ps3's blijven verkopen.
en dat vooral in die tijd ze de prijs van de ps3 nogeens met een kleine 80 euro naar benenden halen en dan de mensen met de wat kleinere beurs dan ook een ps3 gaan kopen om alsnog games met hun vriendjes te spelen ofzo.
vooral omdat het games aanbod voor andere mensen nog steeds aantrekkelijk is.
en dan praat ik o.a. over call of duty :P

[ Voor 29% gewijzigd door w4v3g0d op 05-12-2011 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
je hebt trouwens een supper mooie verzameling.
en oh god 10 x een PSX :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vanaf nu stoppen we weer met alle V&A in dit topic. We hebben hier een speciaal gedeelte voor op Tweakers, en dat werkt prima.

Wil je reclame maken voor je eigen V&A, dan kan je dat in je ondertitel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Exorcist schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:29:
[...]

Zonde van je PS3; ook dat wordt later een verzamelobject, en er komt genoeg leuks op uit.
Tijd voor een resume van mijn (hardware) collectie:
Heb je alles ook opgesteld/tentoon gesteld staan in kasten? Foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
pal of usa/jap?
Mocht het de pal versie betreffen dan adviseer ik je om die te annuleren en om daarvoor in de plaats een van de 2 'sequels' te nemen.
Mijn voorkeur zou dan zijn super street fighter 2, maar met sf2 turbo kun je je ook zeker vermaken (highlights zijn special moves uit kunnen zetten en 10 sterren turbo mode)

Buiten dat 'vanilla' sf2 beperkter is in characters, is het ook een zeer matige conversie, waar vooral de snelheid (of eigenlijk het gebrek daaraan) bedroefend is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

denikids schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:12:
15 euro is voor mij een hele ochtend hard werken in de vrieskou, ben nog niet zo oud he XD
Snes... ik wil al een tijd lang graag een XBOX1 bij mijn verzameling eigenlijk. En van de week als we de kerstzooi naar beneden halen, de Amiga met 8 dozen vol met spellen eens naar beneden halen en kijken of het nog werkt, zoja eens in de verkoop doen denk ik.
Wat voor Amiga is het eigenlijk ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barktus schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:35:
[...]

Heb je alles ook opgesteld/tentoon gesteld staan in kasten? Foto :+
Als ik het me goed herinner staan deze elders in dit topic. Inmiddels weer veel bij though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Sagat schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:47:
[...]

pal of usa/jap?
Mocht het de pal versie betreffen dan adviseer ik je om die te annuleren en om daarvoor in de plaats een van de 2 'sequels' te nemen.
Mijn voorkeur zou dan zijn super street fighter 2, maar met sf2 turbo kun je je ook zeker vermaken (highlights zijn special moves uit kunnen zetten en 10 sterren turbo mode)

Buiten dat 'vanilla' sf2 beperkter is in characters, is het ook een zeer matige conversie, waar vooral de snelheid (of eigenlijk het gebrek daaraan) bedroefend is.
Het is de gewone pal versie, maar ga hem niet annuleren. Ben afgelopen weekend begonnen met de retro verzameling in zijn totaal, na lang dubben. Heb er nu voor een weekend al aardig wat geld in zitten :P.

Alle consoles heb ik gehad, op de SNES na. Hierop speelde ik altijd bij vrienden (donkey kong) en bij kennissen van m'n ouders toen der tijd (Street Fighter 2). Deze heb ik dan ook gekocht voor de good old memories. Het is daarom geen must voor me om eigen moves te hebben, gewoon af en toe een potje vechten will do for me :9 .

Maar wellicht, mocht ik het dermate vaak gaan spelen dan gaan we de aankoop van een andere versie natuurlijk wel weer overwegen :D
Exorcist schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:08:
[...]
Als ik het me goed herinner staan deze elders in dit topic. Inmiddels weer veel bij though.
Dan ga ik vanavond de boel nog eens doorspitten :9

[ Voor 66% gewijzigd door barktus op 05-12-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Het is de gewone pal versie, maar ga hem niet annuleren. Ben afgelopen weekend begonnen met de retro verzameling in zijn totaal, na lang dubben. Heb er nu voor een weekend al aardig wat geld in zitten :P.

Alle consoles heb ik gehad, op de SNES na. Hierop speelde ik altijd bij vrienden (donkey kong) en bij kennissen van m'n ouders toen der tijd (Street Fighter 2). Deze heb ik dan ook gekocht voor de good old memories. Het is daarom geen must voor me om eigen moves te hebben, gewoon af en toe een potje vechten will do for me :9 .

Maar wellicht, mocht ik het dermate vaak gaan spelen dan gaan we de aankoop van een andere versie natuurlijk wel weer overwegen :D
I hear ya. Dat is ook de wii VC gedachte, geef de mensen wat ze vroeg speelden.
Ik ben zelf van mening dat veel van die mensen vroeger niet beter wisten en nu inmiddels wel.
Of geef mensen bij het starten van het spel een keuze, orginal of improved ofzo......

Anyways, weet niet of je ook een current gen console hebt, dan zou ik als je het echt leuk vind hd remix willen aanraden, of zelfs sf4.
Maar happy gaming iig. :D

[ Voor 44% gewijzigd door Sagat op 05-12-2011 14:17 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Sagat schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:16:
[...]

I hear ya. Dat is ook de wii VC gedachte, geef de mensen wat ze vroeg speelden.
Ik ben zelf van mening dat veel van die mensen vroeger niet beter wisten en nu inmiddels wel.
Of geef mensen bij het starten van het spel een keuze, orginal of improved ofzo......

Anyways, weet niet of je ook een current gen console hebt, dan zou ik als je het echt leuk vind hd remix willen aanraden, of zelfs sf4.
Maar happy gaming iig. :D
Jazeker, een ps2 op m'n oude huisadres en een wii en ps3 op m'n studentenkamer. Zie ook de foto hieronder, niet slecht voor een studentenkamer dacht ik zo. :+ Enkel jammer van dat kratje, maar Jupiler eronder is gelijk zo kolossaal. 8)7

Gebruiken jullie overigens de consoles vaak ook gewoon?
Ik wil op m'n retroconsoles spelen en opstellen vindt ik ook erg tof. Ben alleen bang dat ze gaan verkleuren, ik kan ze namelijk niet anders plaatsen dan op een manier waardoor ze in de zon staan.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5lo3ue.jpg

Het plan is om rechts naast woofer (die weg gaat) een soort gelijke tafel te plaatsen (of ikea lack vierkante tafel :9 ) en daar het geheel op te zetten. De schouw erboven is niet diep genoeg om het geheel te huisvesten.

Voor een goed idee van de kamer, hier een plattegrond van de kamer waarop het een en ander aangegeven staat. De nummers 4,6 en 8 zijn ingenomen door het "home cinema". (Klik even voor een vergroting.)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5eimw3.jpg

Wellicht iemand van jullie een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door barktus op 05-12-2011 14:49 . Reden: Indeling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Momenteel 'gebruik' ik voornamelijk mijn x360.

Maar ik ben een hoekje op zolder aan het opzetten waar ik probeer mijn meeste retro consoles kwijt kan raken.
2 problemen:
1 - mijn scart wisselaar is nog even niet inzetbaar (don't ask)
2 - mijn tv die ik het liefst wil inzetten ook niet. Ik heb nu een oudere tv geplaatst welke een probleem heeft (echter nog geen tijd gehad om dit goed te testen, en een andere tv wil niet meer aan, hiervan moet ik kijken of ik de aan/uit knop kan verwijderen om daaronder hopelijk rechtstreeks iets te kunnen indrukken om de tv te overtuigen dan iets van beeld te laten zien :+ )

Ook is de zolder na de verhuizing nog een behoorlijke bende. Dus heel comfertabel zitten is er ook nog niet bij.

Bij de tv in de woonkamer komen gewoon de current gens. (wii. ps3 en 360) al hoewel de 360 momenteel ook op zolder logeert.

@amiga
Heb zelf ook nog een a500 met een bescheiden 5 dozen (ofzo geen 8 iig) games. Maar hoewel er absoluut pareltjes tussen zitten, zal ik wsl 4 dozen kunnen opruimen omdat dat b of zelfs c games zijn. En ik vind laden zo ergerlijk! Wat dat betreft denk ik dat ik mijn amiga games toch liever emuleer (heb ook amper orginele games op de amiga.....) En ja, hij neem ook veel ruimte in. Helemaal als je dan ook nog is zijn eigen monitortje erbij wil gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 05-12-2011 15:37 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Sagat schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:32:
1 - mijn scart wisselaar is nog even niet inzetbaar (don't ask)
Gisteren toevallig een gekocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tomba schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:49:
[...]

Wat voor Amiga is het eigenlijk ?
Met een toetsenbord.. En scherm XD
Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten, dat ding is 10 jaar geleden (toen was ik dus 5) bij de scheiding van mijn ouders naar de zolder verdwenen, en heb ik daarna nooit meer gezien omdat ik dacht dat mijn vader hem meegenomen had.
Zodra ik hem zie en er wat meer van weet zal ik het zeker posten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn nieuwste aanwinst :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/df8zdy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/334sso4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Sp33dFr34k op 05-12-2011 20:59 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Leuk sinterklaascadeautje ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Oh mah gawd O+

¿quanto costa

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Arcade kasten blijven vet.
Misschien een leuk idee voor mijn retro zolder.

Wat zit er in? Een 'echt' arcade board of een mame pc (dat is waar ik zelf dan toch naar neig).
Spellen wisselen met echte boards lijkt me zo arbeids intensief. Maar ja emulatie blijft natuurlijk zijn probleempjes houden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:24:

Wat zit er in? Een 'echt' arcade board of een mame pc (dat is waar ik zelf dan toch naar neig).
Spellen wisselen met echte boards lijkt me zo arbeids intensief. Maar ja emulatie blijft natuurlijk zijn probleempjes houden.
Is zo'n mame pc niet lastig te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

denikids schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:08:
[...]

Met een toetsenbord.. En scherm XD
Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten, dat ding is 10 jaar geleden (toen was ik dus 5) bij de scheiding van mijn ouders naar de zolder verdwenen, en heb ik daarna nooit meer gezien omdat ik dacht dat mijn vader hem meegenomen had.
Zodra ik hem zie en er wat meer van weet zal ik het zeker posten ^^
Ben wel benieuwd, heel veel gespeeld op de Amiga 500 van een vriendje en nu nog een verlangen naar een Amiga 1200 :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rarityguide.com/museum/images/video_game_consoles/nintendo_64_n64__1996_/n64_loz_ocarina_box_collectors.JPG
Eindelijk, mijn collectors edition van Ocarina of Time is eindelijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 21:02
zo, eindelijk een topic waar ik m'n oldskool (en wat newskool) lijst kwijt kan :)

WAT heb ik in de jaren verzameld..... zo effe uit het hoofd :)

2x Nes (1x PAL 1x NTSC)
1x SNES
1x N64 (NINTENDO SIXTY FFOOOUUURRR :P )
1x GCN
1x Wii
1x Virtual Boy
1x Gameboy pocket
1x Gameboy Color
2x GBA (Micro en SP)
1x DSi
1x 3DS
1x PSPgo
1x PSX
1x PS2 (SLIM)
1x PS3 (de VETZAK)
2x megadrive (MD1 en 2 + Mega CD2)
1x Master system
1x Saturn
1x Atari Jaguar (where did YOU learn to fly??)
1x Atari Lynx
1x Atari 2600
1x Atari 7800 (pro system, yeah right :P )

en ik zal best nog wat spul hebben, dat moet ik nog effe opsnorren...

en als klap op de vuurpijl.. m'n oldskool arcade... ik heb maar een linkje neergezet, de foto is namelijk erg HUGE!! ;)
http://members.ziggo.nl/jpveenstra/Arcade/arcade@johan4.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door dexx2233 op 07-12-2011 14:54 . Reden: typ foutje, richt moest right zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

dexx2233 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:34:
en als klap op de vuurpijl.. m'n oldskool arcade... ik heb maar een linkje neergezet, de foto is namelijk erg HUGE!! ;)
There you go
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zhkyeg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
hehe, thanks... en elke keer als ik die foto zie geeft dat weer een kick :D oldskool gaming is de BOM!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Eerste pakketje binnen: :D

- NES 72 pins connector
- Street Fighter 2 (SNES)

Ik maak foto's zodra de overige bestellingen ook binnen zijn en alles staat :9~

edit
Inmiddels ook binnen:

- N64
- 2 controllers (N64)
- Top Gear Hyper Bike (N64)

Tot mijn verbazing zat het rumblepack er niet bij. Op de site stond met gratis rumblepack mits ruim voorradig. Er was een behoorlijk aantal in voorraad en heb er zelfs nog een vraag over gesteld bij het plaatsen van m'n bestelling.

Morgen maar eens contact opnemen dus :P

[ Voor 53% gewijzigd door barktus op 06-12-2011 18:12 . Reden: nieuw binnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Veel centjes helaas... je kunt er 3 nieuwe PS3's van kopen :)
Sagat schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:24:

Ik wil alles origineel hebben en houden, er zit dus gewoon een standaard Jamma aansluiting in, waaraan ik echte PCB's hang. Heb nu al een leuke beat 'm up verzameling PCB's en wat leuke MVS games. Wil straks ook overgaan naar Taito G-Net en ben al aan het kijken naar Atomiswave, maar weet niet of dat de moeite is... Boardjes wisselen heb je in 2 minuten gedaan, het is net niet zo makkelijk als bij een console, maar moeilijk is anders... Daarnaast heb je ook systemen zoals MVS, waarbij je net als een console alleen maar carts hoeft te wisselen. Emulatie ben ik persoonlijk sowieso geen fan van.
dexx2233 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:34:
Cool, je hebt er ook een NAC tussen staan... O+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:53:
[...]

[...]

Ik wil alles origineel hebben en houden, er zit dus gewoon een standaard Jamma aansluiting in, waaraan ik echte PCB's hang. Heb nu al een leuke beat 'm up verzameling PCB's en wat leuke MVS games. Wil straks ook overgaan naar Taito G-Net en ben al aan het kijken naar Atomiswave, maar weet niet of dat de moeite is... Boardjes wisselen heb je in 2 minuten gedaan, het is net niet zo makkelijk als bij een console, maar moeilijk is anders... Daarnaast heb je ook systemen zoals MVS, waarbij je net als een console alleen maar carts hoeft te wisselen. Emulatie ben ik persoonlijk sowieso geen fan van.

[...]

yep, en waar heb jij je NAC vandaan? :)
die NAC is overigens m'n eerste JAP cab, daarna kwam de Neogeo (NEO SC19-4), dat is de blauwe mini cab, en TOEN kwam dat bakbeest.. de konami dedicab (BEMANI serie) tof spel.. speel er als ik tijd heb elke dag op dat apparaat, daarna kwam de Namco Cyber lead, display erboven werkt samen met het Tekken 3 bordje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:53:
[...]

[...]

[...]

750 euro? Valt me nog mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Mame pc bouwen stelt (denk ik, nooit officieel gedaan) geen fuck voor.
Infeite ros je gewoon een pc (desnoods een sff) in een arcade kast en zorg je dat ie aan het beeldscherm van de arcade kast en aan de joystick gekoppeld word.
/theoriefighter off

Maar dan kan je in feite net zo goed iets als een arcade stick voor je pc kopen, desnoods met een tv of een 'echt' arcade scherm. Natuurlijk minder wouw factor dan een echte arcade kast. Maar als het je alleen om de games te doen is, is het een (goedkopere/minder ruimte in beslag nemende) optie.

2 mins voor een game swappen valt idd best mee. En orgineel is imho altijd leuker dan emu. (hoewel ik n64 games misschien liever emuleer van wege die joypad, hou niet van dat ding)

Misschien later als ik groot ben. (of misschien beter gezegd, als de kiddies groot zijn :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:34:
Mame pc bouwen stelt (denk ik, nooit officieel gedaan) geen fuck voor.
Infeite ros je gewoon een pc (desnoods een sff) in een arcade kast en zorg je dat ie aan het beeldscherm van de arcade kast en aan de joystick gekoppeld word.
/theoriefighter off

Maar dan kan je in feite net zo goed iets als een arcade stick voor je pc kopen, desnoods met een tv of een 'echt' arcade scherm. Natuurlijk minder wouw factor dan een echte arcade kast. Maar als het je alleen om de games te doen is, is het een (goedkopere/minder ruimte in beslag nemende) optie.

2 mins voor een game swappen valt idd best mee. En orgineel is imho altijd leuker dan emu. (hoewel ik n64 games misschien liever emuleer van wege die joypad, hou niet van dat ding)

Misschien later als ik groot ben. (of misschien beter gezegd, als de kiddies groot zijn :P )
Maar dan zou ik het wel in een kast willen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Weet niet hoe handig je bent maar

Tada!

Warning heeft een slightly NSFW add rechtsbovenin :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:27:
Weet niet hoe handig je bent maar

Tada!

Warning heeft een slightly NSFW add rechtsbovenin :X
The URL category Games is blocked!
Reason: The website http://uk.retro.ign.com/a...04-16_135600&RSSid=867066 is considered not business related.
Transaction ID: 4EDF6CE842E55602BBE3
Thuis maar even kijken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
hmmm, een mame pc... is allemaal wel heel mooi ;) geef mij maar the real thing, ga maar eens keyboardmania simuleren (emuleren) dat systeem is zo apart in elkaar gezet.. 3 audio bronnen.. CD-Audio, Midi en een sound chipje, maar aan de andere kant, toegang tot veel classics :D en dat spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Keyboardmania? Een soort van guitar hero achtig gebeuren..? Ken dat compleet niet.

Ik weet trouwens zo niet eens welke arcade games ik echt zou willen hebben. Das het probleem van (het gebrek aan) de arcade scene, iig bij mijn in de buurt (amersfoort). De games die ik van vroeger uit de arcades ken zijn bijna allemaal ook omgezet naar consoles. Maar aangezien ik toen minor was kwam ik er ook niet zo vaak, en als ik er wel kwam speelde ik bijna alleen maar street fighter en nba jam.

Is het te doen om een lijstje van je arcade games neer te plempen Dexxx?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Sagat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:51:
Keyboardmania? Een soort van guitar hero achtig gebeuren..? Ken dat compleet niet.

Ik weet trouwens zo niet eens welke arcade games ik echt zou willen hebben. Das het probleem van (het gebrek aan) de arcade scene, iig bij mijn in de buurt (amersfoort). De games die ik van vroeger uit de arcades ken zijn bijna allemaal ook omgezet naar consoles. Maar aangezien ik toen minor was kwam ik er ook niet zo vaak, en als ik er wel kwam speelde ik bijna alleen maar street fighter en nba jam.

Is het te doen om een lijstje van je arcade games neer te plempen Dexxx?
hehe, ik heb in principe de arcade scene meegemaakt, alleen was ik te jong om alleen in zo'n hal te komen ;-) maar gelukkig had ik nog andere familie leden waarmee ik naar de arcade hallen ging.. hier krijg ik weer zo'n nostalgisch gevoel van :9.. maar goed, hier is m'n arcade lijst:

Puyo Puyo
Plotting
Taito F3 board met: Puzzle bobble 2x, 3 en 4 en bubble symphony (bubble bobble 2)
Taito G-net met Super puzzle bobble
Twinbee yahhoo
Tekken 3
Neo geo mvs... lijstje edit ik of voeg ik later toe ;) het zijn er teveel om te onthouden
Keyboardmania 1st t/m 3rd mix en meer is er niet voor uitgebracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dexx2233 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:51:
yep, en waar heb jij je NAC vandaan? :)
die NAC is overigens m'n eerste JAP cab, daarna kwam de Neogeo (NEO SC19-4), dat is de blauwe mini cab, en TOEN kwam dat bakbeest.. de konami dedicab (BEMANI serie) tof spel.. speel er als ik tijd heb elke dag op dat apparaat, daarna kwam de Namco Cyber lead, display erboven werkt samen met het Tekken 3 bordje _/-\o_
Ik heb 'm bij Ronnie gekocht :)

Die andere kasten van je zijn inderdaad ook erg nice, die Konami is HUUUGGEEE _/-\o_

Cyberleads zijn inderdaad ook tof met dat display, alleen jammer dat er niet zo heel veel spellen zijn die het ondersteunen, maar je kunt het wel custom instellen, ook wel leuk :)

Mijn PCB lijstje is tot nu toe als volgt:

- Teenage Mutant Ninja Turtles
- Simpsons
- Sunset Riders
- X-Men
- Asterix
- Battletoads
- Final Fight
- Alien VS Predator
- Spider-Man

MVS:

- Mutation Nation
- King of Fighters '94
- Metal Slug
- The Super Spy (onderweg)
- Super Sidekicks 2 (onderweg)
- Multi 161-in-1 (onderweg)

Taito G-Net twijfel ik nog over, denk dat ik die ook wel aanschaf, tof spul.. :)

Heb jij ook al eens gekeken naar Atomiswave? Tof ding, maar er zijn voor mij niet zo heel veel interessant games voor, Dolphin Blue is wel erg tof (Metal Slug ripoff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Voor de arcade freaks :)

System 246;

Soul Calibur 2 en 3
Tekken 4

Naomi;

Zombie Revenge
Virtua Tennis 2
Zero Gunner 2
GigaWing 2

PCB;

Contra
Asterix
Battletoads
Sunset Riders
Soul Calibur
Sol Divide
Parodius Da
Turtles
CPS2 18 in 1
Salamander 2
Bucky o Hare
Ultimate Mortal Kombat 3
Killer Instinct 2

En nog een berg zooi :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dikke shit man, welke kast(en) heb je erbij? :)

Verkoop mij die Parodius en die Bucky O Hare pls.. ;)

Draait zo'n CPS2 18 in 1 een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Je doet het maar met men Batteltoads ;) haha

Ik had nog veel meer, maar heb ook een berg verkocht....

Sega Naomi, Aero City (verkocht) en een KI2 :)

CPS2 werkt perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door DLX op 07-12-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Aaaahhhh, Eddy? Had ik niet eens in de gaten man.. :P
Battletoads is echt gaaf, al meerdere keren uitgespeeld, vooral die muziek is echt geweldig!

Dat CPS2 18 in 1 is een echt CPS2 bord maar dan gephoenixed met roms van alle CPS2 games? Interessant... wat betaal je voor zoiets en waar? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sp33dFr34k op 07-12-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

:) Jep

CPS2 is inderdaad gephoenixed en werkt probleemloos (athans bij mij). Geloof toen +- 1 a 2 jaar terug voor 180 euro ofzo. Gewoon even zoeken bij jammaboards bijvoorbeeld.

Heb ook nog een Blue Elf gehad, Double Dragon, paar Naomi games, Netdimm etc. maar bewaar nu alleen de spellen die ik echt vet vind. Had ook een Sony ZN2 board met Street Fighter EX2 plus en Strider 2. Geloof ook nog een Cadillacs and Dinosaurs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ah, ik zie hem staan bij Paradisearcadeshop voor $205. Misschien wel interessant maar heb AvP al origineel en fighters trekken me niet, dus nog even over denken...

Blue Elf lijkt mij helemaal niets, net zoals die 3000 in 1 jamma dingen, die emuleren allemaal wat nooit 100% is... Cadillacs and Dinosaurs is overigens wel een erg vette game! Had je een non-bootleg versie van het bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Tja voor de prijs van een originele AvP heb je bijna een 18 in 1 :)

Spellen die ik gaaf vind erop zijn; GigaWing, PuzzleFighter; Marvel vs Capcom, AvP, Xmen vs Streetfighter....

Cadillacs was helaas een bootleg, maar misschien dat ik zo'n CPS1 14 in 1 haal een keer....

Blue Elf... tja ieder zen ding he :)

Bedenk me nu dat ik ook nog E.D.F. heb liggen en ik had ook zo'n Taito F3 met Puzzle Bobble 2x en 3, net zo als dexx...

Ik had een PC met J-PAC (dus MAME zeg maar), maar daar heb ik geen gevoeld bij.... doe mij maar gewoon originele PCB's.

Had eerst ook CPS2 met Mars Matrix voor de shooter freak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Vandaag weer een aantal n64 games binnen gehad.

Wat me opvalt is dat als ik speel op de n64, het beeld erg onrustig is (texturen etc. en dan met name bij mario 64, daar is het echt vervelend). Komt dit door de lcd tv, of door het spel. :P

Als het door de tv komt, zijn er dan instellingen die je kan maken zodat het rustiger werkt? Zo ja, welke?
Het gaat om een Samsung UE40D5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@barktus; afhankelijk van je type Nintendo 64, google even op RGB mod.... is een wereld van verschil...

Anders Svideo proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

GOUDSBS schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
@barktus; afhankelijk van je type Nintendo 64, google even op RGB mod.... is een wereld van verschil...

Anders Svideo proberen....
Ik schroef hem nu nog liever niet open :9 .

Dus dan maar een s-video kabel proberen. Lost dat het probleem sowieso op? En is het beeld dan net zo mooi als op een beeldbuis tv. Heb hem namelijk net met dezelfde kabel op de beeldbuis tv van m'n huisgenoot gehad en op het gebied van kleur en rust in het beeld is dat een wereld van verschil. :9

Ik vermoed hier nu namelijk door dat het aan de instellingen van de tv ligt, of klopt dat niet?

Ik heb hier ook nog een verloopstuk liggen van tulp/coaxiaal naar s-video (van een oude videokaart), is dat te gebruiken op de normale standaard n64 kabel? If so, is de nieuwe kabel niet nodig :D .

Ga ik dit probleem ook tegenkomen bij m'n nog te ontvangen snes en nes? Want ik wil natuurlijk wel bij allemaal mooi beeld hebben 8)

[ Voor 22% gewijzigd door barktus op 07-12-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Sp33dFr34k schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:09:
[...]

Ik heb 'm bij Ronnie gekocht :)

Die andere kasten van je zijn inderdaad ook erg nice, die Konami is HUUUGGEEE _/-\o_

Cyberleads zijn inderdaad ook tof met dat display, alleen jammer dat er niet zo heel veel spellen zijn die het ondersteunen, maar je kunt het wel custom instellen, ook wel leuk :)

Mijn PCB lijstje is tot nu toe als volgt:

- Teenage Mutant Ninja Turtles
- Simpsons
- Sunset Riders
- X-Men
- Asterix
- Battletoads
- Final Fight
- Alien VS Predator
- Spider-Man

MVS:

- Mutation Nation
- King of Fighters '94
- Metal Slug
- The Super Spy (onderweg)
- Super Sidekicks 2 (onderweg)
- Multi 161-in-1 (onderweg)

Taito G-Net twijfel ik nog over, denk dat ik die ook wel aanschaf, tof spul.. :)

Heb jij ook al eens gekeken naar Atomiswave? Tof ding, maar er zijn voor mij niet zo heel veel interessant games voor, Dolphin Blue is wel erg tof (Metal Slug ripoff).
aha, me too, en de rest van het spul ook :) behalve de meeste arcade boards.
over arcade boards gesproken.. die UNIT in die konami cab is ook een beest, het is een bemani Firebeat system.. pic hier: http://members.ziggo.nl/jpveenstra/Arcade/Firebeat.JPG dat Konami 1 systeem maakt om music games te draaien, das gewoon ziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Leuk aardig maar er is geen toestemming gevraagd aan een van de Spielerij Moderators.

[ Voor 92% gewijzigd door psychoclown op 08-12-2011 11:48 ]

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Deurne?

Hmmm das een heel stuk dichterbij dan de laatste keer dat ik las over een retrobeurs!
Ben van de partij als er niets tussenkomt!

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 08-12-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Ik geef het op:

- s video heeft m'n led tv niet
- Beeld instellingen krijg ik niet zo dat het er soepel uit ziet.
- RGB MOD zie ik niet zitten.

Als m'n snes en nes straks hetzelfde resultaat geven haal ik wel een beeldbuis bij. Niet zo mooi voor het zicht, maar will do the trick.

Bijkomende voordeel is dat ik wel weer duckhunt kan spelen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Oude LCD moet ook wel werken. Mijn Samsung doet het nog perfect met een SNES. zowel via SCART als via de RF adapter. Het betreft een LE23R32B.

Mocht ik er tijd voor hebben kan ik eventueel nog wel wat filmmateriaal schieten dat je het duidelijk kan zien.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Touchdomex schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:24:
Oude LCD moet ook wel werken. Mijn Samsung doet het nog perfect met een SNES. zowel via SCART als via de RF adapter. Het betreft een LE23R32B.

Mocht ik er tijd voor hebben kan ik eventueel nog wel wat filmmateriaal schieten dat je het duidelijk kan zien.
Probleem is dat mijn lcd fonkelnieuw is :9 . Aan de andere kant heeft een beeldbuis ook wel weer wat, kosten ook niets meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

barktus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:26:
[...]

Probleem is dat mijn lcd fonkelnieuw is :9 . Aan de andere kant heeft een beeldbuis ook wel weer wat, kosten ook niets meer :)
Kosten geen reet inderdaad maar als je er niet de ruimte voor hebt is zoiets een bijzonder goede optie die vaak over het hoofd word gezien.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Touchdomex schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:27:
[...]
Kosten geen reet inderdaad maar als je er niet de ruimte voor hebt is zoiets een bijzonder goede optie die vaak over het hoofd word gezien.
Ik heb een studentenkamer met een grootte van 27m2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
wow @ de arcade games, er zitten heel veel leuke titels bij. Aliens versus predators is voor mij zo ongeveer de ultieme side scrolling beat em up. Goed gebruik van de license, en leuke moves bij de cast. Cadilacs en dinosaurs vond ik ook altijd leuk maar toch net iets minder.

Verder ben ik 2d fighter fan en die games komen eigenlijk ook het best tot hun recht in een arcade kast natuurlijk. Wat daarbij niet helpt is dat ik nog een pad warrior ben, en dus niet optimaal kan spelen met joystick.

Neo geo games blijven ook fantastisch btw. Wacht met spanning ook op die lijsten. * Sagat is nog steeds blij dat hij nu eindelijk op een echte neo geo gespeeld heeft. Minder blij dat Walterg mijn ass whoopte met world heroes :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:42:
wow @ de arcade games, er zitten heel veel leuke titels bij. Aliens versus predators is voor mij zo ongeveer de ultieme side scrolling beat em up. Goed gebruik van de license, en leuke moves bij de cast. Cadilacs en dinosaurs vond ik ook altijd leuk maar toch net iets minder.

Verder ben ik 2d fighter fan en die games komen eigenlijk ook het best tot hun recht in een arcade kast natuurlijk. Wat daarbij niet helpt is dat ik nog een pad warrior ben, en dus niet optimaal kan spelen met joystick.

Neo geo games blijven ook fantastisch btw. Wacht met spanning ook op die lijsten. * Sagat is nog steeds blij dat hij nu eindelijk op een echte neo geo gespeeld heeft. Minder blij dat Walterg mijn ass whoopte met world heroes :P
Ik ga toch wel ooit een arcade kast aanschaffen :Y Killer Instinct 2 :Y

@De retro beurs, kak... Deurne :( Waarom niet weer Apeldoorn ofzeux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Haha idd, deurne ligt voor mij ook niet om de hoek, maar ik vind het wel goed dat ze eerst noord nederland bedienen en dan zuid :)

Wie kent deze game nog btw

Dit is een van de weinige games waarvoor ik nooit een 'echt' console equivalent kon vinden.
Een paar jaar later kreeg je natuurlijk Sega Rally en colin mcrae enzo, maar dit vond ik echt altijd een ook een toppertje!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:38:
Haha idd, deurne ligt voor mij ook niet om de hoek, maar ik vind het wel goed dat ze eerst noord nederland bedienen en dan zuid :)

Wie kent deze game nog btw
[video]

Dit is een van de weinige games waarvoor ik nooit een 'echt' console equivalent kon vinden.
Een paar jaar later kreeg je natuurlijk Sega Rally en colin mcrae enzo, maar dit vond ik echt altijd een ook een toppertje!
Doet mij denken aan Rock 'n Roll Racing :Y En Bikermice from Mars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Haha, R&R racing was ook vet (ook vet moeilijk vond ik em btw). Biker mice ken ik als videogame niet. De tekenfilm wil ik eigenlijk niet meer kennen :X
Iron man super off road, lijkt er ook een beetje op, maar die is toch meer arcady net als R&R (ook moeilijk btw!)
En op de amiga had je skidmarks, maar wederom geldt het bovenstaande.

Het leuke van arcade game was, dat het wel een semi realistische racer was. Je zat niet aan de weg vastgelijmd enzo.

Vraag me af of ik de rom heb......ik weet het niet eens zeker meer, tijdje geleden dat ik met arcade emulatie gespeeld heb (en misschien is dit iets waar je met de echte arcade games minder last van hebt) en de roms komen vaak in zulke grote getallen dat je elke game maar 1 minuut speelt en dan doorgaat naar de volgende. Maakt toch minder indruk.
Hoe zit dat met die 160 (oid) in 1 games cart voor de neo geo? Kan me voorstellen dat je ze dan wel een voor een afgaat.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Aigt. De zolder eens opgedoken, een leuke commodore amiga A500 tegengekomen met heel wat accesoires en een monitor :) Ook nog een ander mooi mechanisch toetsenbord tegengekomen, maar hier moet ik een 5pins to PS2 adaptertje voor bestellen (link anyone?)
Fototjes van de amiga + zijn accesoires + 7 dozen met games:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34tbarr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29y3vjd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vs2ykw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/os7hgy.jpg

Mocht dit alles nog werken, en mijn moeder wil het perse verkopen, wat zou ik hier dan ongeveer voor kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat dekbed had ik vroeger ook! Is denk ik nu niet zoveel meer waard echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee dat dekbed zal niet veel waard zijn, die wil ik dan ook niet verkopen XD

Maar is het niet zo dat die oude dingen nu weer steeds meer waard worden? Als het <100 euro is zal het overigens waarschijnlijk toch hier blijven, dan hopen dat het werkt en ga ik er een plekje voor maken denk ik. Alleen jammer dat die monitor zo verdomd groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
denikids schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:07:
Nee dat dekbed zal niet veel waard zijn, die wil ik dan ook niet verkopen XD

Maar is het niet zo dat die oude dingen nu weer steeds meer waard worden? Als het <100 euro is zal het overigens waarschijnlijk toch hier blijven, dan hopen dat het werkt en ga ik er een plekje voor maken denk ik. Alleen jammer dat die monitor zo verdomd groot is...
Nou meer dan 100 zal t sowieso niet opleveren. Dat ze meer waard worden klopt wel, maar van sommigen systemen zijn er zoveel gemaakt dat het heel lang zal duren voordat ze zeldzaam genoeg worden.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Hij heeft wel een "the arcade".. de beste joystick ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

m3gA schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:15:
daar heb ik er enkele jaren terug 2 van gekocht voor 50 cent per stuk. Splinternieuw.... nog nooit zo`n controle gevoeld bij Pitfall 2 B)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Morgen alles eens rustig aansluiten, heb alle diskettes al uitgezocht en al mijn lievelingtjes er tussenuit gevist om lekker te kunnen lemmingsen/pacmannen/space invaderen enzo.
Als het toch niets meer waard is voor de verkoop op dit moment, kan ik er beter plezier van hebben :) Kwam er overigens ook nog achter dat wij er nog extra geheugen bijgestopt hebben in die Amiga.
Morgen zie ik of alles werkt :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:42:

AvP is zeker een gave beat 'm up, het is wel een huge apparaat aangezien het een CPS2 bord is, en hij maakt een hoop lawaai door de geïntegreerde fan, apart materiaal is het maar ben er wel bij mee, en ik had hem voor wainig (compleet A+B board) :)

Cadillacs & Dinosaurs is een game die op mijn wishlist staat, maar die is zó mega zeldzaam dattie gewoon nooit voorbijkomt. Degene die je wel ziet zijn allemaal bootlegs, beetje jammer.

Neo Geo is inderdaad ook erg tof, kan niet wachten op mijn multicart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
zoals belooft.. m'n neogeo MVS game list:

Aero Fighters/Sonic wings 2
Metal Slug 1,X en 3
Blazing Star
Shock Troopers 2nd squad
Andro Dunos
ASO 2 (Armored Scrum Objects 2)
Puzzle Bobble
Savage Reign
Neo Turf masters
Viewpoint

heb een 4 slot mvs board met de UNIVERSE bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Exorcist schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:05:
Dat dekbed had ik vroeger ook! Is denk ik nu niet zoveel meer waard echter.
Maar wel retro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
m3gA schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:15:
EG NIE!
BEHOLD THE GLORY THAT IS:
Afbeeldingslocatie: http://www.richardlagendijk.nl/foto/cip/joystick_prof_competition_01.jpg

ps1: Maar dan wel zonder zuignappen.
ps2: Sorry voor all caps, maar het moet in dit geval :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Die is echt legendarisch! Ook wel een paar van versleten op de C64 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

JEEEJ BEDANKT Eagle!!!!!!!
Dat ding tikt zo lekker weg he :) Ga hem soon eens bestellen :) Hoop alleen dat i kde Windows toets niet teveel zal missen, maar dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

denikids schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:11:
JEEEJ BEDANKT Eagle!!!!!!!
Dat ding tikt zo lekker weg he :) Ga hem soon eens bestellen :) Hoop alleen dat i kde Windows toets niet teveel zal missen, maar dat zal wel meevallen.
Die mis ik op m'n macbook totaal niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Gisteren de mogelijkheid gehad om thuis de nieuwe 72 pins connector in te bouwen bij de nes. Nadat alles weer dichtgemaakt was, aangesloten: Enkel wit beeld. :X

De "nieuwe" nes is inmiddels ook binnen gekomen, daarmee de kabels getest (just in case), maar daar ligt het niet aan.

Dit is nu dus nog minder als met de oude oude connector. Ik heb die vierde pin er vorige week uitgehaald (op de chip), dus daar kan het ook niet aan liggen. De game zit er goed in en maakt goed contact met de connector, ook zit deze juist op de printplaat.

Waar kan het nu nog aan liggen? Ik kan mogelijk de aansluiting op de printplaat nog schoonmaken (deze ziet er goed uit, maar je weet t nooit :P ). Pure alcohol heb ik alleen niet, wat kan ik daar nog voor gebruiken (nagellak remover van zusje (acceton?!), ammoniak)?

Het lijkt me namelijk sterk dat ik er geen beeld meer uit kan krijgen. Nadat ik die chip bewerkt had en met de oude connector wat aandruk werk deed kreeg ik namelijk af en toe beeld (afgelopen week). De gloednieuwe connector geeft nu enkel wit beeld. :/

Edit: Ook met de oude connector geen beeld, wat nu?

Edit: Als ik in de connector knijp, dan krijg ik wel beeld. Op het moederbord/printplaat is een van die aansluiten (zilverkleurig op printplaat zelf), wat versleten, precies aan die kant. Ik denk dat het hem nu daar in zit. Hoe kan ik dit maken?

[ Voor 18% gewijzigd door barktus op 10-12-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

70/80% alcohol werkt daar ook goed voor hoor.
Zelf gebruikte ik wat WD40 wat ik op een doekje had gedaan om alles schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Woehoe! It's alive! Voor de zekerheid eerst met een tandborstel er nog wat overheen gegaan. Toen werd het beeld al beter. Nog een keer blazen in de cartridge en daar is het beeld. :D Toen stap voor stap alles netjes vast gezet en bij elke stap testen, het blijft tot op heden werken.

Moet wel even blazen bij elke cartridge doe ik in deze nes steek, maar dat neem ik voor lief. Zelfs met de nieuwe connector. :D

*Deze nes hebben barktus zijn ouders eind jaren 80 gekocht, barktus heeft daar als kind altijd mee gespeeld. Twee weken terug de nes terug kunnen kopen van de persoon die hem destijds gekocht heeft. Voor barktus is de emotionele waarde bij deze nes hoger als bij de andere :9 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gefeliciteerd :D
Zou je even alle mogelijke oplossingen voor wit-beeld problemen die jij gebruikt hebt kunnen zeggen? Dan krijg ik die van mij misschien ook weer aan de praat namelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Wow.....aan de ene kant zou ik ook liever mijn eigen console willen, dan een random ander exemplaar. Maar op het moment dat iets problemen vertoont ben ik heel praktisch. Het moet werken, en dan boeit het me weinig of het mijn eigen apparaat is of niet.

Ben wel nieuwsgierig of meer collectors hier ook de emotionele band hebben met hun consoles?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:23:
Wow.....aan de ene kant zou ik ook liever mijn eigen console willen, dan een random ander exemplaar. Maar op het moment dat iets problemen vertoont ben ik heel praktisch. Het moet werken, en dan boeit het me weinig of het mijn eigen apparaat is of niet.

Ben wel nieuwsgierig of meer collectors hier ook de emotionele band hebben met hun consoles?
Mijn NES en SNES O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Sagat schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:23:

Ik zeker met mijn N64 die ik vroeger heb gehad. Die zal ik nooit zomaar verkopen ook al heb ik er nu een stuk of negen (verschillende boxed edities).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Ik vond het ook jammer dat mijn N64 alweer doorverkocht was bij de mensen waar ik hem toen aan verkocht heb. Jammer voor de emotionele waarde dan, want die n64 was toen al helemaal kort gespeeld :9 .

@sagat,
Met de nes heb ik dat sterk, daar heb ik als kind zoveel uren achter doorgebracht. Samen met m'n vader Super Mario Bros. 3 spelen, dat waren nog eens tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Bij mij is het meer de games. Ik speelde vroeger met mijn pa Frogger en Galaxian. Maar mocht mijn 2600 sterven dan speel ik ze wel via emu of een vervangende 2600 (vond die redesign er altijd leuk uit zien, vooral als je dat afzet tegen het orginele ontwerp met hout!).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Magic6399 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:59:
Die is echt legendarisch! Ook wel een paar van versleten op de C64 :P
Daarom is ie ook minder dan 'the arcade'..die ging nooit stuk... deze wel..en de button bovenop is niet nodig en zorgt dat ie minder lekker in de hand ligt.
Pagina: 1 ... 29 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod