10 second ninja DONE
nee enige goeie transformer game die ik tot nu toe gespeeld heb is war for cybertron.
overigens was transformers op de ps2 wel goed geloof ik maar die heb ik nooit gespeeld.
speaking of retro. heb tijdje terug een powerpak gekocht voor de nes. kan je op een cf kaartje alle spellen zetten. handig voor als je wat games wilt uitproberen voor te kopen en je speelt op originele hardware.
[ Voor 7% gewijzigd door Hubert op 20-09-2011 12:39 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Voor de Ps3 waren er twee Transformers game. Degene die Europe kreeg, gebaseerd op Armada schijnt idd wel goed te zijn, maar de G1 game uit Japan was nogal slecht. Ik doelde ook meer op G1 games.Hubert schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:38:
@sagat, ik wou bijna zeggen tis een gave.. maar ja![]()
nee enige goeie transformer game die ik tot nu toe gespeeld heb is war for cybertron.
overigens was transformers op de ps2 wel goed geloof ik maar die heb ik nooit gespeeld.
speaking of retro. heb tijdje terug een powerpak gekocht voor de nes. kan je op een cf kaartje alle spellen zetten. handig voor als je wat games wilt uitproberen voor te kopen en je speelt op originele hardware.
WFC is idd erg goed, ben er de laatste tijd weer mee bezig en al ben ik niet zo ver nog, het heeft een echt goede TF-sfeer. Game is alleen niet zo retro
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1K03ReXZU6o]
Gameroom 11-12-2008
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GlcTcHvzovA]
Gameroom 08-06-2010:

Vanwege de originele winkelinrichting lijkt het in totaal weinig, maar er kan gigantisch veel in de lades en kasten.
Als je wilt weten wat wat is, dan hoor ik het wel, ik geef graag tekst en uitleg. Ondanks dat er veel weg gegaan is betekend het niet dat mijn Nintendo-hart niet meer kan spreken!
Edit: 1 filmpje is 240P, ben nu een 720P uploaden!
Edit 2: 720P staat inmiddels online.
[ Voor 8% gewijzigd door Richard op 20-09-2011 18:12 . Reden: Zie edit-tags. ]
20*350ZO45°
Volgens mij zie ik daar MCF (tabletop)? Anyway, mooie Nintendo verzameling, jammer dat je het gaat afbouwen. Ik kan mij er aan de andere kant wel iets bij voorstellen, op een gegeven moment wordt je het een beetje moe en raak je erop uitgekeken. Zelf heb ik echter besloten op die momenten gewoon geen aandacht meer te geven aan de verzameling, en meestal komt de belangstelling na een aantal maanden weer terug.
Unirally!champion16 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:37:
Wie kent er goede 2-player super nintendo games? Binnenkort komt namelijk een vriend langs
GTA VI - All aboard the hype train!!
Oh, dat apparaat hadden we vroeger ook. Vermoed dat ie helaas niet meer aanwezig is bij mijn ouders, maar heb daar ook nog veel plezier aan beleefdFitTiv schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:04:
Ik heb bij mijn opa uit een stoffige zolderkast een ouwe console gevonden: een Conic.
Verwijderd
Pocky en Rockychampion16 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:37:
Wie kent er goede 2-player super nintendo games? Binnenkort komt namelijk een vriend langs
Super Double Dragon, Turtles in Time, Sunset Riders, Super Probotector (ofwel Contra), Spider-Man Seperation Anxiety, Battletoads, Donkey Kong Country, Final Fight, Knights of the Round, Looney Tunes Basketball, Rival Turf, Super Mario Kart, do I need to continue?champion16 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:37:
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Mushroom World zelfs, die is lager en korter dan normale, speciaal bedoeld voor de jeugd. Behoorlijk zeldzaam ook!HCMarX schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:38:
Prachtige verzameling Richard! Mooi ook zo'n Nintendo flipperkast
Nederlands is makkelijker als je denkt
519 stuks om precies te zijn, zo ontzettend vet omdat er ook gewoon een level te spelen is op het DMD, "The Magic Whistle" eerst behalen en dan door de gele ramp. Aldaar wordt de bal geblokkeerd, en moet je even door een leveltje spelen (links geloof ik harder lopen en rechts springen.)SeatRider schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:10:
[...]
Mushroom World zelfs, die is lager en korter dan normale, speciaal bedoeld voor de jeugd. Behoorlijk zeldzaam ook!
Besef me nu trouwens dat er ook een level is in de waterwereld.
Kast kan zowel "hoog" als "laag" op zijn pootjes worden gezet, maar hoog op zijn pootjes ziet het er niet uit (qua maatgeving).
Staat nu pontificaal in de woonkamer, en dat doet pijn als met verjaardagen mensen vol enthousiasme er op af vliegen. Gelukkig zit er een europroever in
20*350ZO45°
nog steeds mijn favo tennis game ever:champion16 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:37:
Super tennis!
En hoewel het eigenlijk leuker is met 4 spelers, zijn nba jam en bomberman natuurlijk ook toppers die nog niet genoemd waren.
edit 2:
En natuurlijk diverse toffe 2d fighters:
Mortal kombat 1/2/3 (ok 1 is minder vanwege censuur), killer instict en nog een wat onbekendere titel, iets met street en fighter ofzo
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 22-09-2011 09:03 ]
10 second ninja DONE
http://www.sternpinball.com/ is op dit moment nog de enige fabrikant ter wereld. Even uit mijn hoofd gaat dat voor E6000 weg.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:08:
Waar kan je eigenlijk een flipperkast kopen en hoe duur zijn die eigenlijk?
"Laatste Generatie" flippers, dus dat moet je zien vanaf 1992 - heden gaan weg tussen de 800 en 4000 afhankelijk van de zeldzaamheid en hoe geliefd ze zijn.
Eigenlijk zijn dit gewoon computers met geluidskaarten, videokaarten, aansturingsprints en processors. Wat een beetje raar is in de flippermarkt is dat soms hele oude (EM (Electro Mechanical)) flippers in perfecte staat maar hooguit E200 "waard" zijn.
Iemand heeft bijvoorbeeld een 1950 model kweetniet hoelang in de Garage staan, en denkt een vermogen in zijn handen te hebben.
20*350ZO45°
10 second ninja DONE
Verwijderd
En 2e hands?Richard schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:14:
[...]
http://www.sternpinball.com/ is op dit moment nog de enige fabrikant ter wereld. Even uit mijn hoofd gaat dat voor E6000 weg.
"Laatste Generatie" flippers, dus dat moet je zien vanaf 1992 - heden gaan weg tussen de 800 en 4000 afhankelijk van de zeldzaamheid en hoe geliefd ze zijn.
Eigenlijk zijn dit gewoon computers met geluidskaarten, videokaarten, aansturingsprints en processors. Wat een beetje raar is in de flippermarkt is dat soms hele oude (EM (Electro Mechanical)) flippers in perfecte staat maar hooguit E200 "waard" zijn.
Iemand heeft bijvoorbeeld een 1950 model kweetniet hoelang in de Garage staan, en denkt een vermogen in zijn handen te hebben.
Probeer Smash Tennis van Namco eens, dat voelde voor mij als een evolutie van Super Tennis aan.Sagat schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:58:
[...]
nog steeds mijn favo tennis game ever:
Super tennis!
En hoewel het eigenlijk leuker is met 4 spelers, zijn nba jam en bomberman natuurlijk ook toppers die nog niet genoemd waren.
Die 800 - 4000 zijn 2e hands prijzen.
20*350ZO45°
Heb ik ook. Is idd ook erg leuk, en grote meerwaarde, is 4 player! Maar ik vind de controls minder fijn dan super tennis.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:19:
Probeer Smash Tennis van Namco eens, dat voelde voor mij als een evolutie van Super Tennis aan.
10 second ninja DONE
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
V&A? In mijn ervaring reageert er _altijd_ wel iemand en dan ook nog 's met een leuke prijs.Chaos-Zero schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:17:
Weet iemand nog een adresje waar ik voor weinig een scart/rgb kabel voor de Xbox kan vinden? Mijne ligt ergens bij m'n broertje, maar hij weet niet waar
Verschillende intertoysfilialen hebben ze vaak nog onderin het schap liggen.Chaos-Zero schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:17:
Weet iemand nog een adresje waar ik voor weinig een scart/rgb kabel voor de Xbox kan vinden? Mijne ligt ergens bij m'n broertje, maar hij weet niet waar
En probeer anders een online webshop, dan heb je ze voor enkele euro`s.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb je ook component kabels gezien voor de Gamecube daar? Die kabels lijken erg moeilijk te vindenMichael Knight schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 05:26:
[...]
Verschillende intertoysfilialen hebben ze vaak nog onderin het schap liggen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nog niemand gereageerd op je ad?theforce81 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:44:
[...]
Heb je ook component kabels gezien voor de Gamecube daar? Die kabels lijken erg moeilijk te vinden
Thanks voor je tip! Ik kan eindelijk weer spelen sinds tijden!Michael Knight schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 05:26:
[...]
Verschillende intertoysfilialen hebben ze vaak nog onderin het schap liggen.
Ik merk wel vaker dat Intertoys vaak nog wat oudere spullen heeft. Ook qua huidige gen games. Maar je vindt er ook nog wel eens GC of GBA games.
Eén persoon, maar dat was een composiet kabel. Ik zal het wel zien, is niet het belangrijkste, maar zou er wel graag ééntje willen kopen voor een schappelijke prijs.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nope.. vooral omdat dat formaat toen nog niet gangbaar was, is dat bijna nergens in de handel opgenomen. Webshops zijn dan echt het aangewezen punt.theforce81 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:44:
[...]
Heb je ook component kabels gezien voor de Gamecube daar? Die kabels lijken erg moeilijk te vinden
Gevonden?Chaos-Zero schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:28:
[...]
Thanks voor je tip! Ik kan eindelijk weer spelen sinds tijden!
Ik merk wel vaker dat Intertoys vaak nog wat oudere spullen heeft. Ook qua huidige gen games. Maar je vindt er ook nog wel eens GC of GBA games.
YouTube: Xed's Video Game Collection Tour: The Overview - PlaystationCollecting.com - YouTube
voor de diepgaande videos, check het kanaal
ik sta trouwens komende zondag 2 oktober op de retro beurs in Apeldoorn, Dr. Retro is er te vinden met 1000+ retro games!
http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl
Ja, werkt weer als een zonnetje! Wel leuk weer hoor om semi retro te gamen. Al m'n retro consoles staan eigenlijk niet meer aangesloten, maar blijf echt fan van retro.Michael Knight schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:38:
[...]
Nope.. vooral omdat dat formaat toen nog niet gangbaar was, is dat bijna nergens in de handel opgenomen. Webshops zijn dan echt het aangewezen punt.
[...]
Gevonden?Super! Ik heb er vorig jaar nog zo`n RGB_kabel gekocht voor de cube voor 2,50/5,- Die kwam ik een tijd geleden tegen tijdens de grote schoonmaak (ongeopend..). Maar altijd leuk voor als ik de cube weer aankoppel.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Verwijderd
Ik ben er mee bezig op de 3DS. Hopen dat je wel die map erbij hebt gekregen.denikids schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:30:
Yey, the legend of zelda voor de NES is binnenStraks even uitproberen.
Wellicht leuk om mede te delen
Maar wij hebben deze game(net als link en alle andere goeie oude nes games) vroeger ook gehad, maar deze heeft mijn vaderfiguur meegejat bij de verhuizing, de map heeft hij alleen achtergelaten. Ik ben bezig onze oude collectie terug te krijgen omdat ik het gewoon geweldig vind om te spelen.
Kan me net zolang vermaken met duckhunt als met een hedendaagse grote RPG hoor XD
Ik heb deze week eindelijk de 3e van de 4 Playstation 1 commemorative discs op de kop kunnen tikken! Heb nu de Rapid Racer, Gran Turismo en Tekken 3 commemorative discs.. nu ontbreekt alleen nog Tekken 1!
http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl
Verwijderd
Hier ook een en ander gehaald. Moet zeggen dat het aanbod erg goed was.XtinctHeD schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:49:
heb weer veel mooie dingen gescoord deze week, vooral op de retro beurs in Apeldoorn(waar ik ook stond met 6 tafels aan games)
Gescoord:
- Aantal Nederlandsse Nintendo-magazines uit de jaren '90 waaronder een Virtual Boy-special waarin de VB als 'de toekomst van Nintendo' wordt omschreven
- Paperboy 2 voor de Snes
- Plok voor de Snes
- Dancing Furby (GBC) (vrij zeldzaam en kan de echte Furby aansturen via de infraroodport van de GBC. Uniek gebruik van die port dus.
- Vrtual Golf voor de Virtual Boy
Geweldig, heb je dan ook een Furby en kan je dit laten zien?
[ Voor 19% gewijzigd door computermuseum op 11-10-2011 14:31 ]
Verwijderd
Bedankt maar voorlopig houd ik hem denk ik nog even. Kon hem zelfs in Akihabara niet vinden vorig jaar dus ben blij dat ik hem nu eindelijk heb. Ik heb hem inmiddels ook getest en de interactie werkt goed:computermuseum schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:23:
• Dancing Furby (GBC) (vrij zeldzaam en kan de echte Furby aansturen via de infraroodport van de GBC. Uniek gebruik van die port dus.
Geweldig, heb je dan ook een Furby en kan je dit laten zien?
- Wanneer je een level hebt gehaald op Easy of Normal kan je signalen afgeven naar Furby dat hij moet zingen. (Hij heeft geen keuze, is dus meer een soort brainwash)
- Wanneer je een level op hard haalt kan je signalen afgeven dat hij moet gaan dansen.
Ik zal iig kijken of ik een filmpje kan maken. Zelf heb ik echter alleen een Furby baby en die zingt alleen. (Die kan niet dansen) De dansende volwassen furby heb ik bij iemand anders kunnen testen.
Oh en voor de geinteresseerden: de game zelf is een simpele ritmegame waarin je Furby moet laten dansen. Simpel, maar je moet wel bijna een perfecte score halen om het level te halen.
Al met al een leuke gimmick. Heb zelf voorheen geen GB Colour gehad maar als het goed is kan je die port ook voor multiplayer games gebruiken toch? Ben wel benieuwd naar ervaringen ermee want icm Furby heeft die port maar een bereik van zo'n 30 cm.
De furby game is een van de weinige games die er gebruik van maakte. (En ook op een redelijk slimme manier als ik het goed begrijp)
Het is nooit meer geweest dan een simpele gimmick. met pokemon gold/silver kon je de ir poort gebruiken voor Mystery Gift. Dit deed niks meer dan een random item geven.
En in super mario bros DX kon je high scores uitwisselen.
Verwijderd
Multiplayer ed moest inderdaad altijd via de link kabel.
Ze hebben m niet voor niets weer weggelaten op de GBA.
Ik zal iig kijken of ik een filmpje kan maken. Zelf heb ik echter alleen een Furby baby en die zingt alleen. (Die kan niet dansen) De dansende volwassen furby heb ik bij iemand anders kunnen testen.
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig.
Ooit 2 Furbies tegenover elkaar gezet, lachen.
Deze waren 2e hands en maar praten en zingen e.d. hield maar niet op
Ik denk dat ik op zoek ga naar een commodre 64 diskette drive. Dat is waarschijnlijk de makkelijkste methode. Anders bras ik wel even een converterkabel of zo in elkaar.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Voorheen kon ik altijd bij de kringloop bij mij om de hoek een leuke computer / spel voor een zeer lage prijs aanschaffen. Toen ik vorige week langs ging vroeg ik aan de eigenaar of hij niet wat achter had liggen omdat er niets in de winkel lag aan retro, de eigenaar liet zich echt van zijn slechte kant zien.
Kom ik daar gisteren, hebben ze ineens 5x N64's staan en 3x Xbox voor een hoofdprijs van 30 -40 per stuk ZONDER DOOS of spel.

Hoe kan je als kringloopwinkel voor gratis spul een retail+20% prijs vragen. WTF

Lichtpuntje is wel weer dat ik 2 weken geleden bij de andere kringloop een doos met N64, gameboy en SNES met heel veel bijbehorende spellen voor 25eu vond
Kent iemand dit al?
[ Voor 21% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-10-2011 10:03 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Yes, ken ik wel. Leuke show. Altijd weer leuk om te zien hoeveel vette retroshops en vlooienmarkten ze daar hebben. Tegelijkertijd weer jammer dat er in Nederland zo verdomd weinig is op dat gebied. Althans, in vergelijking met de VS dan. Wij zijn toch voornamelijk overgeleverd aan webshops en veilingsites.
15euro voor een SMB1 cart only...like wut the f...MsG schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:03:
Ik moet de eerste gameshop nog zien waar retrogames niet overpriced zijn.

Mijn aanwinst van vandaag by the way

[ Voor 26% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-10-2011 20:13 ]
Eigenlijk is mijn retro ondergrens de nes (alhoewel ik ook nog mijn ouwe 2600 heb, en de ouwe gameboy natuurlijk ook minder krachtig is dan een nes...maar das een handheld /hypocriet off ) maar ik vond het toch wel zeer interresant! Iemand hier die ook met dit apparaat bezig is? Al hoewel ik denk dat het voor mij beter zal zijn om een paar roms te proberen voordat ik het eventueel fysiek ga verzamelen.
Kleine update over mijn retro zolder.
Mijn bank paste niet door het trapgat
Verder staan bijna al mijn oude consoles nu netjes uitgestald, maar mijn oude tv is er nog niet
Ding staat nog op mijn voormalige slaapkamer bij mijn ouders die nu als voorraad ruimte wordt benut, zal dus nog wel even duren voordat die is uitgegraven. Misschien tijdelijk een andere retro tv plaatsen die ik wel vrij makkelijk halen........
10 second ninja DONE
Mijn broer had zijn bank door de midden gezaagd om hem op zolder weer in elkaar te zetten. Ook een idee?Sagat schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:06:
Zat laatst weer is in mijn retrogamer te bladeren (voor de liefhebber retro gamer collection volume 5) en las een artikel over de collecovision.
Eigenlijk is mijn retro ondergrens de nes (alhoewel ik ook nog mijn ouwe 2600 heb, en de ouwe gameboy natuurlijk ook minder krachtig is dan een nes...maar das een handheld /hypocriet off ) maar ik vond het toch wel zeer interresant! Iemand hier die ook met dit apparaat bezig is? Al hoewel ik denk dat het voor mij beter zal zijn om een paar roms te proberen voordat ik het eventueel fysiek ga verzamelen.
Kleine update over mijn retro zolder.
Mijn bank paste niet door het trapgatZal nu wsl een combinatie worden een gewone stoel, eventueel bureaustoel, en een fatboy......ook niet geheel oncomfy natuurlijk, maar bank is leuk voor multiplayer.
Verder staan bijna al mijn oude consoles nu netjes uitgestald, maar mijn oude tv is er nog niet![]()
![]()
Ding staat nog op mijn voormalige slaapkamer bij mijn ouders die nu als voorraad ruimte wordt benut, zal dus nog wel even duren voordat die is uitgegraven. Misschien tijdelijk een andere retro tv plaatsen die ik wel vrij makkelijk halen........
PSN: Bellerophon-
Ik weet het zijn 52 bagger games, maar de foute cultclassic geeft toch een bepaallde atmosfeer nadat ik hier en daar wat reviews heb bekeken.
//Binnenkort maar even mijn aanwinsten posten als ze binnen zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 20-10-2011 15:34 ]
Bellerophon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:52:
[...]
Mijn broer had zijn bank door de midden gezaagd om hem op zolder weer in elkaar te zetten. Ook een idee?
Tsja misschien wel.....heb het nog met een van mijn verhuizers besproken, hij gaf aan dat je kon proberen om de bank uit elkaar te schroeven. Maar dan moest je de onderkant slopen. En het zou aardig wat tijd kosten, dus het toch maar niet gedaan. We waren al een tijdje bezig en ik was het behoorlijk zat. Achteraf spijt, nog wel overwogen het als nog zelf te proberen, maar inmiddels staat de bank al zo lang buiten dat ik hem binnenkort naar de gemeente reiniging/vuilstort breng.
Misschien koop ik ooit nog eens een bank die je gedeeltelijk moet assembleren, of gewoon een kleinere 2 zits ofzo......maar voor nu is het ok.
10 second ninja DONE
Gisteren dus een andere oude tv van me opgehaald. En eindelijk mijn retro hoekie soort van operationeel gemaakt. Eigenlijk meer een test fase. Begonnen met me good old ps2.
Eventjes metal slug gedaan (vraag aan de fans, heeft dit spel geen 'lock optie' dat je bvb dus naar achteren kan rennen maar wel vooruit schieten? Ik deed dit best veel in de contra games)
, en daarna had ik zin in GT concept.
Ook nog even iig de videokabels aangesloten van de xbox1 en snes, maar die niet meer getest.
Tis ook echt nog zorgen dat ik igg kan spelen, alhoewel het dus via een el cheapo composiet spider cable gaat. Mijn rgb scart wisselaar is ook bij mijn andere tv waar ik dus nog geen toegang tot heb)
Wilde nog een foto maken, maar het is echt nog een zooi (had ook geen zin om de strijkbout van het bureau af te halen, vrouwen!!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 21-10-2011 09:55 ]
10 second ninja DONE
ACTION 52 !

Ziet er bijzonder uit, erg duur?MrJey schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:06:
Eerste aanwinst binnen
ACTION 52 !
[afbeelding]
[video]
Het is een pareltje voor in mijn verzameling, dat mag wel wat kosten
[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-11-2011 00:16 ]
Spel Mario Allstars gaat wel aan totdat je een van de spellen selecteert, want dan blijft het scherm zwart.
De selectie pijl reageerd ook 5/10x niet op mijn controller input.
Dacht dat als spellen defect waren ze het gewoon niet doen. Nog nooit eerder een half werkende game gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-10-2011 08:11 ]
Verwijderd
En misschien obvious maar je controller doet het bij andere spellen wel gewoon?
Bij andere spellen wel.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:35:
Al geprobeerd om goed schoon te maken?
En misschien obvious maar je controller doet het bij andere spellen wel gewoon?
Heb nu 25 euro voor een (vermoeddelijk) nieuw of 13 euro voor een 2e handse.....al zelf gevonden, vind ik niet bepaald heel erg goedkoop.
Maandag leken mijn beider orginelen controllers kapot, maar gister leek er 1 toch wel weer te werken. Wellicht toch een kabel breuk oid, maar ik heb niet de benodigde kennis/apparatuur om dit zelf te fixen
(mijn wirless pad werkte wel, dus het is geen probleem met de joypad aansluiting)
10 second ninja DONE
Bij de 'pandjes' winkel is het beter, maar ik vind de prijzen daar vaak te hoog.
10 second ninja DONE
Verwijderd
De beste man vertelde me dat hij nog wel wat "oude zooi" had liggen.
Morgen eens een kijkje gaan nemen in zijn opslag... SPANNEND !

Enige waar ik nog mee zat, en iemand mij misschien mee kan helpen: de verkoper (Duitser) wil betaald worden via overschrijving. Heb ik geen problemen mee, maar moet dat dan via ebay (ala ideal), of via ING internetbankieren zelf (mijning.nl)? Ik kan op ebay wel zijn IBAN nummer enz. zien (nog wel even gemaild of die inderdaad goed is, geen zin om naar een verkeerde geld over te maken
I lolledOrian schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:08:
Enige waar ik nog mee zat, en iemand mij misschien mee kan helpen: de verkoper (Duitser) wil betaald worden via overschrijving. Heb ik geen problemen mee, maar moet dat dan via ebay (ala ideal), of via ING internetbankieren zelf (mijning.nl)? Ik kan op ebay wel zijn IBAN nummer enz. zien (nog wel even gemaild of die inderdaad goed is, geen zin om naar een verkeerde geld over te maken), maar dan kan ik klikken op 'betalen'. Krijg ik dan nog een volgende pagina (dus ala ideal) of stuur ik dan een bevestiging dat ik heb betaald via mijning.nl of iets dergelijks?
Overschrijving moet je inderdaad via internetbankieren doen, je vraagt de IBAN en BIC van die verkoper plus de gebruikelijke gegevens, maakt het over via een buitenlandbetaling en dan bevestig je dat je het hebt overgemaakt. Binnen 3 werkdagen staat het dan op zijn rekening. Succes!
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
... en daar liggen dan nog tig boxed SNES en MEGADRIVE spellen, onder een hele dikke laag stof achter in het magazijn...Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:03:
Naar aanleiding van de "discussie" over kringloopwinkels en speelgoed zaken even naar de lokale speelgoedboer op de hoek gereden.
De beste man vertelde me dat hij nog wel wat "oude zooi" had liggen.
Morgen eens een kijkje gaan nemen in zijn opslag... SPANNEND !
Welke speelgoed winkel zou dat nog zo op voorraad hebben?Magic6399 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:30:
[...]
... en daar liggen dan nog tig boxed SNES en MEGADRIVE spellen, onder een hele dikke laag stof achter in het magazijn...
Denk dan niet dat zo'n speelgoed winkel dan goed zijn zaakjes op orde zou hebben.
Verwijderd
Een lokale speelgoedwinkel heeft nog steeds een Game Boy spel te koop. Iets van PGA golf ofzo, baggertitel. Prijs: 50 EuroMrJey schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:54:
[...]
Welke speelgoed winkel zou dat nog zo op voorraad hebben?
Denk dan niet dat zo'n speelgoed winkel dan goed zijn zaakjes op orde zou hebben.
Verwijderd
De verkoper vertelde toen dat die N64's gewoon nog gekocht konden worden bij de importeur, maar dat geen enkele winkel dat meer deed omdat ze er dan minimaal 70 ofzo moesten afnemen. En ja, daar was de markt toch iets te klein voor op dat moment.
Zo. Als je die in plastic laat is het over 10/15 jaar minimaal het tienvoudige waard.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:43:
Een speelgoedwinkel bij mij in de buurt had een jaar of 5 geleden ook nog een nieuwe N64 liggen in doos met Mario 64. Ze vroegen er 30 euro voor. Meteen meegenomen. Bij de kassa vroegen ze nog of ik wist dat er geen spellen meer voor dat ding werden gemaakt
De verkoper vertelde toen dat die N64's gewoon nog gekocht konden worden bij de importeur, maar dat geen enkele winkel dat meer deed omdat ze er dan minimaal 70 ofzo moesten afnemen. En ja, daar was de markt toch iets te klein voor op dat moment.

De special edition bevat dus:
* Sturmwind Game
* Sturmwind Soundtrack: “The Final Score”
* Full Color Sturmwind 3D Printed Model 1:72
* Full Color Tactical Guide Booklet
En zit verpakt in een mooie doos, waarvan de deksel magnetisch sluit.

http://www.redspotgames.com
Zo heb ik op een bazaar ooit een DK2 voor de SNES voor 5 euro meegenomen (nog vers in het seal)Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:43:
Een speelgoedwinkel bij mij in de buurt had een jaar of 5 geleden ook nog een nieuwe N64 liggen in doos met Mario 64. Ze vroegen er 30 euro voor. Meteen meegenomen. Bij de kassa vroegen ze nog of ik wist dat er geen spellen meer voor dat ding werden gemaakt
Geen echt indrukwekkende titels, maar ik had ze nog niet..
Virtua Fighter
Virtua Fighter II
Die Hard Trilogy
Manx TT
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
WOW, dat ziet er wel heel bruut uit! Ik zit nu wel heel in twijfel om deze te kopen ja of nee! Binnenkort mijn DC maar weer eens boven water toverenDCFreak schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:59:
Voor de mensen die nog steeds wachten op Sturmwind voor de Dreamcast, er kan nu ook een special edition gepreorderd worden. Wel duur (70 euro), maar ziet er wel lekker uit.![]()
-snip-
Voor de rest wel gaaf dat er nu, 10 jaar later, nadat Sega gestopt is met de DC er nog steeds 'echte' spellen voor uitkomen! Kudos voor Redspot!(Yes, pun intended
[ Voor 4% gewijzigd door Vuikie op 18-11-2011 11:48 ]
Wow.. dat ziet er cool uit! Geweldig dat er nog steeds games uitkomen voor de dreamcast..!DCFreak schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:59:
Voor de mensen die nog steeds wachten op Sturmwind voor de Dreamcast, er kan nu ook een special edition gepreorderd worden. Wel duur (70 euro), maar ziet er wel lekker uit.![]()
[afbeelding]
De special edition bevat dus:
* Sturmwind Game
* Sturmwind Soundtrack: “The Final Score”
* Full Color Sturmwind 3D Printed Model 1:72
* Full Color Tactical Guide Booklet
En zit verpakt in een mooie doos, waarvan de deksel magnetisch sluit.
[afbeelding]
Is geen homebrew. Oorsprongkelijk begonnen als homebrew, maar zit gewoon een dev studio achter.Metro2002 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:12:
Pier solar is een game die nog niet zo lang geleden voor de megadrive is uitgebracht maar dat is wel homebrew (wel een hele goede).
Games binnengekregen maar helaas zijn ze niet in de staat zoals ik ze had verwacht..ricost schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:25:
Gister nog even een paar Saturn games op eBay gewonnen![]()
Geen echt indrukwekkende titels, maar ik had ze nog niet..
Virtua Fighter
Virtua Fighter II
Die Hard Trilogy
Manx TT
Maar ach, ze werken wel goed
VF1: vond ik echt te erg (en niet als in slang postitief whatup yo, maar erg slecht dus) qua gfx even back in the day.
Maar je hebt het puur gekocht voor het verzamelen neem ik aan (then again je hebt ze wel getest). Die hard leek me vroeger ook erg leuk (had die game nou ook light gun secties?)
Manx zegt me helemaal niks, ff googlen/Yt-en.
edit:
sega rally 2 met motoren dus
Maar lijkt me nog best vermakelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 30-11-2011 12:03 ]
10 second ninja DONE
De game zit ook onder de krassen dus ik moet nog even gaan klagen bij de verkoper
Manx TT is idd een race game van Sega met motoren, alleen is het onbestuurbaar in de bochten.
2 keer tikken en je hangt al tegen de muur aan. Afremmen is geen optie omdat je dan helemaal mijlenver achter gaat liggen.
Die Hard Trilogy bestaat uit 3 games;
Die Hard : Beetje rondrennen en hostages redden
Die Harder : Virtua Cop/Time Crisis clone die idd werkt met de Saturn lightgun
Die Hard With A Vengage : Racegame, bommen zoeken en onschadelijk maken binnen de tijd
Al met al best een vermakelijke game
Als het goed is krijg ik vandaag mn backlight binnen voor mn classic DMG Gameboy, die ook even modden
[ Voor 23% gewijzigd door ricost op 01-12-2011 11:35 ]
Oude Nes welke we verkocht hebben in 1996, terug op weten te sporen
Opengemaakt, connector helemaal schoongemaakt, pinnetjes goed gezet, nog geen verbetering

Nu ik toch bezig was ook gelijk een good old N64 besteld, kon het niet laten
Binnenkort dus in de collectie
Nes
- Werkende Nes
- Defecte nes
- Zapper
- controller (3x)
- Super Mario/Duck hunt
- Super Mario Bros 3
- Four Player Tennis
- Turbo Racing
N64
- Console
- Controller (2x)
- Rumble Pack
- Super Mario 64
- Beetle Adventure racing
- NBA Courtside (Kobe Bryant)
- Wave race 64
- Top Gear Hyper Bike
- 1080 Snowboarding
Figures
- Mario
- Luigi
- Toad
- Yoshi
- Donkey Kong
- Goomba
- Princess Peach
Wat ik nog wil hebben?
- Alle missende games die ik vroeger voor m'n N64 had.
- SNES met een aantal games.
*Barktus gaat heel veel uren plezier hebben met deze retro consoles *
[ Voor 33% gewijzigd door barktus op 04-12-2011 00:16 . Reden: Nieuwe aankopen toegevoegd ]
My middle finger salutes you.
*me wilt The Legend of Zelda spelen!! Maar moet nog wachten tot kerst, en dan tot mijn mamma uitgespeeld is. Aangezien hij voor haar onder de kerstboom gaat.
denikids schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:34:
Ik zit met hetzelfde probleem van mijn NES, bij mij wou zelfs een nieuwe 72-pins niet meer baten. Heb nu dus ook een defecte en een werkende XD
*me wilt The Legend of Zelda spelen!! Maar moet nog wachten tot kerst, en dan tot mijn mamma uitgespeeld is. Aangezien hij voor haar onder de kerstboom gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 04-12-2011 18:59 ]
Trekt hij nou die een van die poten in die chip kapot? Of kan je die pinnetjes er gewoon zo uit schuiven?
*barktus doet zijn operatieschort alvast voor
Zit hier met een sluitspeld en een pincet te kloten, damnit dat ding zit stevig vast.
[ Voor 29% gewijzigd door Dennis1812 op 04-12-2011 19:20 ]
Soms grijs beeld, maar als ik de connector aandruk (NES ligt nog open), krijg ik wel beeld, na reset is die dan volledig goed.
Ik vermoed dus dat dit en een nieuwe connector deze nes weer werkend kan krijgen. Nu gelijk maar een nieuwe connector bestellen en fingers crossed

In die NES zit dan al ruim 50 euro.... Maar kan het niet uitstaan dat dat ding het niet doet
Wanneer ik mario bros/duck hunt erin doe, krijg ik een half dan wel een heel flikkerend beeld. Wanneer ik wat aan de connector voel aan de achterkant en op reset druk. Krijg ik wel beeld, zei het beetje "krakerig/rafelig" beeld.
Tetris speelt in een keer af (enkele keer half beeld), mario bros 3 krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang. Racen ook niet, beiden flikkerend wit scherm.
Ik vermoed dan ook nog steeds sterk dat het aan de connector ligt (en deze connector bijv voor het spel tetris nu toevallig precies goed pakt). Kan iemand me dit bevestigen?
Overigens blinkt de connector aan de binnenkant ook niet echt, maar lijkt deze een beetje "roestig".
Ik ga sowieso een nieuwe connector bestellen om het geheel verder uit te pluizen.
[ Voor 11% gewijzigd door barktus op 04-12-2011 20:04 ]
Denk dat ik er eentje voor mn verjaardag vraag XD is toch al over 2 weken, beetje prijzig om nu te bestellen om iets uitte proberen vind i keigenlijk.
@barktus, ging dat pinnetje er bij jouw makkelijk uit? Bij mij brak hij gewoon doormidden op een geven moment... Toen maar met pincet zo goed mogelijk de restjes eruit gepulkt.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod