Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger vond ik het ontzettend handig dat het Nederlands was, was ongeveer 10 toen ik het voor het eerste speelde. 50 euro lijkt mij een mooie prijs, ik had iets van 40/45 betaald, jammer genoeg geen inlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hey Hey :D,

Ik speel mijn secret of mana en secret of evermore nog steeds echter heb ik nooit echt goede alternatieven gevonden met dezelfde gameplay.

Lufia I en Lufia II vielen bij mij ook heel erg in de smaak, maar toch is het een andere gameplay (turn based enzo)
Weet iemand een goed alternatief voor secret of mana / evermore? (wel op z'n engels, dus geen japanse :P).

Chrono trigger bijv. beviel mij totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squishie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:42:
Hey Hey :D,

Ik speel mijn secret of mana en secret of evermore nog steeds echter heb ik nooit echt goede alternatieven gevonden met dezelfde gameplay.

Lufia I en Lufia II vielen bij mij ook heel erg in de smaak, maar toch is het een andere gameplay (turn based enzo)
Weet iemand een goed alternatief voor secret of mana / evermore? (wel op z'n engels, dus geen japanse :P).

Chrono trigger bijv. beviel mij totaal niet.
Terranigma en Illusion of Time hebben gameplay die vergelijkbaar is met die van Secret of Mana en Secret of Evermore. Mystic Quest Legend is dan weer turn-based (net als Lufia) en persoonlijk ben ik niet zo kapot van die game, maar misschien toch een kijkje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat net even op Marktplaats, misschien is dit leuk voor iemand. Een Donkey Kong SNES gamecase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:55:
Zat net even op Marktplaats, misschien is dit leuk voor iemand. Een Donkey Kong SNES gamecase ;)
Die case heb ik hier ook staan alleen met andere games :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Terranigma en Illusion of Time hebben gameplay die vergelijkbaar is met die van Secret of Mana en Secret of Evermore. Mystic Quest Legend is dan weer turn-based (net als Lufia) en persoonlijk ben ik niet zo kapot van die game, maar misschien toch een kijkje waard.

Ik heb meteen ook illusion of Gaia gevonden. Dat lijtk er ook op. 3 spellen die ik maar eens ga proberen ;).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Terranigma vond ik zelf erg tof.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Squishie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:58:
[...]

Ik heb meteen ook illusion of Gaia gevonden. Dat lijtk er ook op. 3 spellen die ik maar eens ga proberen ;).
Illusion of Gaia is de Amerikaanse versie van Illusion of Time. Het is dezelfde game dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant voor mensen met een Wii: via eBay heb ik de 4-in-1 retro adapter van G-Tron voor de Wii gekocht. Daarmee kun je een NES, SNES, N64 en Mega Drive controller op de Wii aansluiten. Kost ongeveer een tientje.

Eerste ervaringen: dit is echt een fantastisch ding. Hij werkt als een trein en het is erg leuk om games van de virtual console met de controller te spelen van de spelcomputer waarop het spel origineel is uitgekomen. Mario World gewoon met een SNES controller bijvoorbeeld.

Het enige minpunt is dat er enkele spellen zijn (heel weinig) waar een kleine vertraging in de besturing zit. Het is maar een fractie van een seconde, maar toch merkbaar. Mario World is daar een voorbeeld van, maar dat was ook het enige spel dat ik getest heb en waar dit probleem speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:06:
Misschien interessant voor mensen met een Wii: via eBay heb ik de 4-in-1 retro adapter van G-Tron voor de Wii gekocht. Daarmee kun je een NES, SNES, N64 en Mega Drive controller op de Wii aansluiten. Kost ongeveer een tientje.

Eerste ervaringen: dit is echt een fantastisch ding. Hij werkt als een trein en het is erg leuk om games van de virtual console met de controller te spelen van de spelcomputer waarop het spel origineel is uitgekomen. Mario World gewoon met een SNES controller bijvoorbeeld.

Het enige minpunt is dat er enkele spellen zijn (heel weinig) waar een kleine vertraging in de besturing zit. Het is maar een fractie van een seconde, maar toch merkbaar. Mario World is daar een voorbeeld van, maar dat was ook het enige spel dat ik getest heb en waar dit probleem speelde.
Waar kon jij hem voor een tientje vinden? Op Ebay op zijn goedkoopst voor 27 Dollar te vinden door mij. Bedankt voor de tip, ziet er mooi uit!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht voor 11,76 euro (linkje). De verkoper heet egamestar. Je kunt hem ook kopen voor een 'Nu Kopen'-prijs van 13,86, maar bij de vorige veiling was ik de enige bieder, dus ik kreeg hem voor het startbod :P

Er komen wel nog verzendkosten bij, maar het blijft een koopje. Ik heb dit ding nog nooit bij een winkel in Nederland gezien, maar misschien iemand anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:07:
Ik heb hem gekocht voor 11,76 euro (linkje). De verkoper heet egamestar. Je kunt hem ook kopen voor een 'Nu Kopen'-prijs van 13,86, maar bij de vorige veiling was ik de enige bieder, dus ik kreeg hem voor het startbod :P

Er komen wel nog verzendkosten bij, maar het blijft een koopje. Ik heb dit ding nog nooit bij een winkel in Nederland gezien, maar misschien iemand anders wel.
Ahhhh, ok, dan snap ik hem. Bedankt voor de info! Zal er nog eventjes op broeden ;). Heb nooit klachten gehad over de classic controller, maar het lijkt me toch wel beter op deze manier.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik hoge resolutie-versies kan vinden van de covers van oude NES-games? Ik doel hier met name op de pixel-covers zoals Duckhunt, Super Mario Bros, Popeye, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:47:
Weet iemand waar ik hoge resolutie-versies kan vinden van de covers van oude NES-games? Ik doel hier met name op de pixel-covers zoals Duckhunt, Super Mario Bros, Popeye, etc.
Is dit niets?

http://www.thecoverproject.net/view.php?cat_id=27

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Squishie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:58:
[...]
Moeten het per se snes games zijn? Anders zou je ook de volgende GBA games kunnen proberen:
Golden sun
Er is ook een DS versie maar ik weet niet of die ook dezelfde kwaliteit behaald :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het on-topic is maar Disney dit weekend heeft aangekondigd dat ze volgend jaar met een film komen over een aantal 8-bit game characters, "gezien" vanuit de ogen van de bewoners van die game.

Ziet er lekker retro uit :

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fa/Wreck-It_Ralph_logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik heb zo'n beetje alle informatie verzameld, alleen wil ik graag even weten hoe hoog een gamecube is als de klep open staat :)

Hopelijk heb ik straks een mooie sketchup die ik kan showen, en dan begin ik wellicht morgen nog met zagen! Heeft iemand toevallig een adresje waar ik goedkoop 40x40 plexiglas vandaan kan halen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Cube pakt natuurlijk alleen mini dvd. Dus standaard hoogte van cube (vast googlebaar) plus de grote van een mini dvd in een hoek van errrr 8)7

Ok als ik er aan denk zal ik vanavond wel even meten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sagat schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:45:
[...]

Moeten het per se snes games zijn? Anders zou je ook de volgende GBA games kunnen proberen:
Golden sun
Er is ook een DS versie maar ik weet niet of die ook dezelfde kwaliteit behaald :)
Die doet dat :+ Golden Sun voor de DS is bijzonder goed alleen ontzettend niet retro :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
HotFix schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:16:
Ik heb zo'n beetje alle informatie verzameld, alleen wil ik graag even weten hoe hoog een gamecube is als de klep open staat :)
21 cm hoog zonder gameboy player..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Cool, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Sagat schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:45:
[...]

Golden sun
ik heb GS en GS the lost age beide gespeeld via GBA emulator zo'n 7 jaar terug :P. Inderdaad zeer goede games. Ik heb alleen gehoord dat deel 3 van de DS veel slechter is. Toevallig ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ik niet, maar touchdomex dus wel. Lijkt me dat je je er geen buil aan kan valleen als je de gba games leuk vind/vond.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier een goede manier om oudere game cartridges schoon te kunnen maken en dan vooral het label. Meestal doe ik dat met een doek met een heel klein beetje warm water (goed uitgewrongen) alleen sommige labels kunnen daar niet heel goed tegen en beschadigen dan soms een beetje. Weet iemand een betere manier hiervoor waardoor alles wel schoon wordt maar ook heel blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

De connecteren doe ik altijd met WD40 en een wattenstaafje. Labels doe ik eigenlijk nooit...

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:38
Ik ben jarig vandaag, dus vol met bezoek :P komt ineens de TNT aan de deur met een pakket.
Blijkt mn maatje uit Venlo een pakket gestuurd te hebben met zn hele SNES voorraad :P

http://imgur.com/a/c9oPp

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
:o Nog gefeliciteerd! Das nog eens een leuke verrassing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Mensen die de nieuwste video van AVGN al hebben gezien?

Doet mij toch weer afvragen of er nog nieuwe cartridges gaan opduiken van Nintendo World Championships. Volgens mij is er maar van een paar gouden versies de lokatie/bezitter bekend.

[ Voor 42% gewijzigd door danielkraak op 27-08-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
danielkraak schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:13:
Mensen die de nieuwste video van AVGN al hebben gezien?

Doet mij toch weer afvragen of er nog nieuwe cartridges gaan opduiken van Nintendo World Championships. Volgens mij is er maar van een paar gouden versies de lokatie/bezitter bekend.
Maar zouden deze allemaal (of 1) echt zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beatle schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:04:
[...]

Maar zouden deze allemaal (of 1) echt zijn denk je?
Er zitten 2 echte (grijs+goud) in de video maar die zijn niet van AVGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Kennen jullie nog goede reviewers zoals AVGN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

De grijze versie is 100% van The NES punk, Heeft hij ooit een blog over gedaan, De goude versie is nog een mystery, Maar denk wel dat die echt is, maar zal wel geleend zijn van iemand voor de video.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Quinzel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:08:
De grijze versie is 100% van The NES punk, Heeft hij ooit een blog over gedaan, De goude versie is nog een mystery, Maar denk wel dat die echt is, maar zal wel geleend zijn van iemand voor de video.
Die schijnt ook van Pat the NES punk te zijn. Ik heb eens op zijn site gekeken en hij heeft best leuke video's. Net wat serieuzer dan AVGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
danielkraak schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:31:
[...]

Die schijnt ook van Pat the NES punk te zijn. Ik heb eens op zijn site gekeken en hij heeft best leuke video's. Net wat serieuzer dan AVGN.
Best aardig inderdaad, alleen moeilijk te zien wat nieuw is etc. Nerd is nog steeds aardig, alleen waren de eerste 20 wel de beste. Maargoed, ik ben een trouw fan, heb ook de Ipad app van hem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

beatle schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:34:
[...]

Best aardig inderdaad, alleen moeilijk te zien wat nieuw is etc. Nerd is nog steeds aardig, alleen waren de eerste 20 wel de beste. Maargoed, ik ben een trouw fan, heb ook de Ipad app van hem :-)
Hij plaats veel nieuwe videos op http://www.retrowaretv.com

Een erg leuke site met meer leuke reviewers. Zeker de moeite waard voor retro fans.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb een tijdje geleden ook de iPad app aangeschaf. De filmpjes zijn eigenlijk al gratis te bekijken, maar voor zo`n laag bedrag vind ik het echt niet erg James Rolfe te steunen. Ik heb vaak kromgelegen en een nostalgisch traantje weggepikt. Dik waard dus!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hiohoi,
Heb mijn nes na veel geprul toch opengekregen en het ijzeren kapje ervan gekregen, omdat mijn connector kapot zou zijn volgens de winkel en jullie. Maar deze ziet er helemaal niet geroest uit of iets dergelijks. Gewoon ijzerkleur en alle connector pinnetjes achtige dingen zaten nog recht.
Zou hij toch kapot kunnen zijn of is er iets anders aan de hand? Eventueel post ik morgen wat fototjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Of de connectors recht zitten, zegt niet veel.

Buig ze iets bij, zodat de Cart strakker in de nes zit en schakel evt. de lockout chip uit als je toch bezig bent (pinnetje doorknippen). Veel games starten daardoor net iets makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

http://i51.tinypic.com/112dg20.jpg
http://i52.tinypic.com/10ckqr9.jpg
http://i51.tinypic.com/rkvj1z.jpg
http://i54.tinypic.com/fcvi2u.jpg
http://i53.tinypic.com/2u3wrxc.jpg
http://i53.tinypic.com/2jbpg68.jpg

En hoe bedoel je strakker in de nes zit? Dat er echt totaal geen speling meer inzit? En wat is de lockout chip en sloop ik hier mijn nes niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Google kom je een stuk sneller tot je antwoord he? Die lockout chip zorgt ervoor dat je, indien een pinnetje simpelweg is doorgeknipt, je ook NTSC carts kan afspelen in een PAL NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat had ik nog kunnen googlen inderdaad, maar niet hoe ik nou deze nes werkend ga krijgen.. en of hij uberhaubt kapot is. VAndaar dat ik die vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denikids schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:18:
Dat had ik nog kunnen googlen inderdaad, maar niet hoe ik nou deze nes werkend ga krijgen.. en of hij uberhaubt kapot is. VAndaar dat ik die vraag hier stel.
Michael Knight zijn post klopt wel hoor. En anders een nieuwe connector bestellen bij retrogamefreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja zijn post kan wel kloppen maar toen ahd ik mijn fotos nog niet gepost en kon hij dus niet zien of mijn connecter goed zat of niet.
Dus nog maals:
ligt het wel aan de connecter en niet aan de printplaat die ik er een beetje vaag uit vind zien vooral in dat hoekje.

Wil gerust een andere connecter bestellen maar als dat ook geen nut zal hebben is dat wat zinloos he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
denikids schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:41:
Ja zijn post kan wel kloppen maar toen ahd ik mijn fotos nog niet gepost en kon hij dus niet zien of mijn connecter goed zat of niet.
Dus nog maals:
ligt het wel aan de connecter en niet aan de printplaat die ik er een beetje vaag uit vind zien vooral in dat hoekje.

Wil gerust een andere connecter bestellen maar als dat ook geen nut zal hebben is dat wat zinloos he.
Die printplaat is gewoon goed. Buig nou eerst maar eens die connector recht. Je kunt op internet vinden hoe (het moet pinnetje voor pinnetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Werkt na het schoonmaken + rechtbuigen nog niet, krijg nu een knipperend rood lampje.
Toch maar een nieuwe bestellen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
denikids schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:04:
Werkt na het schoonmaken + rechtbuigen nog niet, krijg nu een knipperend rood lampje.
Toch maar een nieuwe bestellen dan...
Dat knipperende lampje betekent juist dat hij het spel niet pakt. Waarschijnlijk is hij nog steeds niet helemaal goed rechtgebogen. Probeer ook eens de lockout chip te disablen.

Probeer de connector ook eens met wat alcohol schoon te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 04-09-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het spel is iniedergeval niet kapot, deze werkt perfect in mijn welwerkende NES.
Als er een nieuwe connector inzit zou hij dan werken(en eventueel die lockout chip dan) word een beetje kriegelig van dat prielwerk en een nieuwe connecter ligt voor 15 euro op de mat. Maar dan wil ik wel zekerheid dat het daarna weer werkt eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
denikids schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:15:
Het spel is iniedergeval niet kapot, deze werkt perfect in mijn welwerkende NES.
Als er een nieuwe connector inzit zou hij dan werken(en eventueel die lockout chip dan) word een beetje kriegelig van dat prielwerk en een nieuwe connecter ligt voor 15 euro op de mat. Maar dan wil ik wel zekerheid dat het daarna weer werkt eigenlijk...
Ik zou toch die connector nog eens goed nalopen. Welke guide heb je gebruikt? Linkje?

Edit: de NES gaat namelijk niet zomaar kapot. Het is echt die connector die af en toe vervelend is. Welk spel heb je geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door danielkraak op 04-09-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

verschillende spellen. oa Zelda adventures of link en mario bros icm duckhunt.
Ik heb een aantal videos op youtube gebruikt, weet zo snel niet meer welke. maar ik type in: how to fix the 72pin connector - NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Vinamp schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:18:
[...]

Ik heb het volgende gedaan met mijn franse N64. Het is wel even zoeken naar de juiste smd onderdelen, maar conrad had het op voorraad. Verder geen gedoe met rgb vertserkers, werkt prima!

http://www.circuit-board....viewtopic.php?f=54&t=2317
Ik heb deze mod laatst ook uitgevoerd op mijn franse N64, en het werkt perfect! Geen blurry bibberrandjes meer zoals composite en s-video, haarscherp beeld op mijn retro CRT tv, zoals Nintendo het ooit bedoeld had. (blijkbaar, want de RGB chip en de print zijn al aanwezig op het mobo!)

Ik heb nog 47x de benodigde smd transistor (BC818-16) liggen, die niet heel makkelijk te vinden is en ik voor een mooi prijsje 50x kon krijgen op ebay. Mocht er iemand deze nog zoeken, dm/mail even, tegen verzendkosten (enveloppe) zal ik er dan 3 of 4 sturen. Alle andere onderdelen kun je gewoon bij conrad vinden. De franse N64 is wat lastiger te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

W1LL3M schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:23:
[...]

Ik heb deze mod laatst ook uitgevoerd op mijn franse N64, en het werkt perfect! Geen blurry bibberrandjes meer zoals composite en s-video, haarscherp beeld op mijn retro CRT tv, zoals Nintendo het ooit bedoeld had. (blijkbaar, want de RGB chip en de print zijn al aanwezig op het mobo!)

Ik heb nog 47x de benodigde smd transistor liggen, die niet heel makkelijk te vinden is en ik voor een mooi prijsje 50x kon krijgen op ebay. Mocht er iemand deze nog zoeken, dm/mail even, tegen verzendkosten (enveloppe) zal ik er dan 3 of 4 sturen. Alle andere onderdelen kun je gewoon bij conrad vinden. De franse N64 is wat lastiger te vinden...
OMG, dat meen je niet?! Top man! Ik DM je even, want ik heb hier nog die FR N64 liggen, maar kon geen geschikte parts vinden... Ik neem aan dat je de RGB amplifier bedoelt?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Sp33dFr34k schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:13:
[...]

OMG, dat meen je niet?! Top man! Ik DM je even, want ik heb hier nog die FR N64 liggen, maar kon geen geschikte parts vinden... Ik neem aan dat je de RGB amplifier bedoelt?
Als je echt een eerste lichting franse N64 hebt met typenummer NUS-001(FRA) dan kun je zonder amplifier en enkele smd onderdelen een RGB N64 krijgen.

http://www.circuit-board....viewtopic.php?f=54&t=2317

Je hebt dan 3x een bepaalde transistor nodig die ik alleen kon vinden alleen bij wat duitse webwinkels met veel te hoge verzendkosten. De rest van de onderdelen zijn makkelijker te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:51
Heren,

Eigenlijk wil ik mijn hobby weer oppakken... Namelijk SNES games (NTSC voornamelijk, maar ook PAL) mint en compleet kopen.
Is nog steeds eBay en Marktplaats de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
ThinClientQ schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:11:
Heren,

Eigenlijk wil ik mijn hobby weer oppakken... Namelijk SNES games (NTSC voornamelijk, maar ook PAL) mint en compleet kopen.
Is nog steeds eBay en Marktplaats de beste optie?
EBay lijkt mij het beste. Op marktplaats doen ze namelijk altijd alsof NTSC zeldzaam is, terwijl veel spellen in Amerika veel goedkoper zijn dan de Europese variant. Je kunt trouwens wel af en toe geluk hebben met marktplaats, dus daar kijken is ook zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:51
danielkraak schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:15:
[...]

EBay lijkt mij het beste. Op marktplaats doen ze namelijk altijd alsof NTSC zeldzaam is, terwijl veel spellen in Amerika veel goedkoper zijn dan de Europese variant. Je kunt trouwens wel af en toe geluk hebben met marktplaats, dus daar kijken is ook zeker aan te raden.

Iemand interesse om deze te kopen met z'n 2én? Moet nog even informeren over de verzendkosten.
http://www.ebay.com.au/it...Games&hash=item3a69ec6ec1

Zijn hoezen voor je SNES/N64 boxen, dat de doos niet beschadigt door ouderdom verplaatsen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kun je beter bij RGF halen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik ben laatst weer eens door mijn kast gegaan en kwam daar weer mijn ongebruikte SNES nieuw in doos tegen. Ik ben wel nieuwsgierig of die nu nog enige verzamelaarswaarde heeft? De doos van de SNES is wel open geweest maar het ding heeft nooit aangestaan en de plastic zakken zijn er nooit omheen vandaan geweest. Daarnaast toen ook een Donkey Kong 2 nieuw in doos op de kop getikt (zit nog afgesloten in seal)

Verder ga ik mijn N64 wegdoen. Ooit uit verzamelaarswoede gekocht, maar ik denk dat ik mijn focus leg op de kubus (kan die ook besproken worden in dit topic?) en mijn NES verzameling consolideer. En mijn andere SNES bewaar ik voor het jeugdsentiment van Mariokart en Mario World.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HCMarX schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:45:
Ik ben laatst weer eens door mijn kast gegaan en kwam daar weer mijn ongebruikte SNES nieuw in doos tegen. Ik ben wel nieuwsgierig of die nu nog enige verzamelaarswaarde heeft? De doos van de SNES is wel open geweest maar het ding heeft nooit aangestaan en de plastic zakken zijn er nooit omheen vandaan geweest. Daarnaast toen ook een Donkey Kong 2 nieuw in doos op de kop getikt (zit nog afgesloten in seal)

Verder ga ik mijn N64 wegdoen. Ooit uit verzamelaarswoede gekocht, maar ik denk dat ik mijn focus leg op de kubus (kan die ook besproken worden in dit topic?) en mijn NES verzameling consolideer. En mijn andere SNES bewaar ik voor het jeugdsentiment van Mariokart en Mario World.
Ja, heeft het zeker. Zocht er een tijd eentje, maar een kartonnen doos zonder inhoud wordt 1) niet verkocht en 2) is lastig in te schatten wat het op moet brengen, het is en blijft een doos.

De Cube kan hier prima besproken worden. Minder populair dan de echte oude garde, maar niet minder welkom imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Het is een doos inclusief de SNES hè. Ik zal hem ook niet snel wegdoen, maar ik vroeg het me af omdat je ze in die staat eigenlijk zelden ziet.

Ik zal binnenkort mijn kubus verzameling eens op de foto zetten. Er zijn maar een paar spellen die ik nog erbij zou willen hebben in mijn verzameling:
Burnout 2: Point of Impact
NBA Street V3
Animal Crossing
Fire Emblem: Path of Radiance
The Sims
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Animal crossing
Super Mario Baseball
Zelda: Twilight Princes
Dan heb ik sowieso de top 50 van game rankings compleet op een paar (Madden NFL 2002/Madden NFL 2003/Madden NFL 2004/Madden NFL 2005/MVP Baseball 2004/MVP Baseball 2005/Tiger Woods PGA Tour 2003) na die ik niet op mijn verlanglijst heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HCMarX schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:19:
Het is een doos inclusief de SNES hè. Ik zal hem ook niet snel wegdoen, maar ik vroeg het me af omdat je ze in die staat eigenlijk zelden ziet.

Ik zal binnenkort mijn kubus verzameling eens op de foto zetten. Er zijn maar een paar spellen die ik nog erbij zou willen hebben in mijn verzameling:

[...]

Dan heb ik sowieso de top 50 van game rankings compleet op een paar (Madden NFL 2002/Madden NFL 2003/Madden NFL 2004/Madden NFL 2005/MVP Baseball 2004/MVP Baseball 2005/Tiger Woods PGA Tour 2003) na die ik niet op mijn verlanglijst heb staan.
Heb je ook Pikmin 2? O+ O+ O+ Imho by far het beste spel op de GC!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Uiteraard :)

Alleen nooit echt gespeeld omdat ik meer een verzamelaar ben. Daarom ook besloten om mijn verzameling op 1 console toe te spitsen en wel diegene waar ik al een heel eind ben.

[ Voor 88% gewijzigd door HCMarX op 12-09-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een SNES met (goede) doos is sowieso meer waard. Reken op een Euro op 30 meer, naar gelang de staat en de editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HCMarX schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:36:
Uiteraard :)

Alleen nooit echt gespeeld omdat ik meer een verzamelaar ben. Daarom ook besloten om mijn verzameling op 1 console toe te spitsen en wel diegene waar ik al een heel eind ben.
Die zou je echt moeten gaan spelen. Zonde dat je dat nooit gedaan hebt. Denk dat ik er al zeker 100 tot 200 uur in heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dammit, heb al een tijdje een GameCube staan en toen mijn vriendin die zag vroeg ze me wat Mario games te scoren. (sowieso damn wat zijn die duur !)
Nu heb ik inmiddels al Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion en Smash Bros Melee (Geweldig spel !) maar ik wilde zelf ook heel graag Super Mario Kart Double Dash hebben. Nu heb ik deze (op t.net) geruild tegen een Xbox360 game, maar de schijf is dusdanig bekrast dat ik het volgende scherm krijg:
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/P1190608.JPG
Is hier nog wat aan te doen ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, nou in principe is het natuurlijk sowieso niet zo heel netjes dat jij een bekraste disc hebt gekregen. Wat je er aan zou kunnen doen.. Je hebt van die polijst setjes, misschien dat je daar de disc wat leesbaarder mee kan krijgen. Een andere optie is je Gamecube openschroeven. Op de dvd-drive zit een potmeter die je kan draaien om de stroom over de laser te veranderen. Door de stroom over de laser te verhogen wordt ie feller en kan ie beter lezen. Maar of dat in dit geval helpt durf ik niet te zeggen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.mariocube.nl/G...do=Mario_Kart_Double_Dash

Hier evt. voor 19 Euro..maar op MP vaak voor een tientje te vinden. Los daarvan is bovenstaande site zo lek als een mandje zo te zien, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MaximusTG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:00:
Hmm, nou in principe is het natuurlijk sowieso niet zo heel netjes dat jij een bekraste disc hebt gekregen.
[...]
Ik was ook niet geheel en al gelukkig. Had er ook de GTA3/Vice City doubleset voor de Xbox1 bij maar ook die zitten onder de krassen (beiden doen het wel al maakt GTA3 ont-zet-tend veel lawaai in de DVDspeler van mijn Xbox360) Ben al in contact met verkoper om eea netjes op te lossen...
[b][message=36750440,noline]MaximusTG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:00[/
[...]
Wat je er aan zou kunnen doen.. Je hebt van die polijst setjes, misschien dat je daar de disc wat leesbaarder mee kan krijgen. Een andere optie is je Gamecube openschroeven. Op de dvd-drive zit een potmeter die je kan draaien om de stroom over de laser te veranderen. Door de stroom over de laser te verhogen wordt ie feller en kan ie beter lezen. Maar of dat in dit geval helpt durf ik niet te zeggen.
Oei dat klinkt wel erg hardcore ;) Ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar een andere kopie :)

PS voor de liefhebbers; heb nog wat andere GC games te koop staan op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Bij GameMania hebben ze zo'n service om je CD/DVD te kunnen fixen op basis van no cure/no pay..
Misschien is dat een optie ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

ricost schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:45:
Bij GameMania hebben ze zo'n service om je CD/DVD te kunnen fixen op basis van no cure/no pay..
Kan ik beamen, onze polijstmachines doen echt wonderen op zo'n disk :P Regelmatig krijg ik 360 games in mn handen die door het dvd-drive probleem een dikke, voelbare ronde kras op hebben gelopen, en na 5 minuutjes in de polijstmachine draaien die weer als een malle.

GC disks zijn geen probleem, maar je zult eventjes aan het lokale personeel na moeten vragen of ie nog te polijsten valt, zij kunnen t goed inschatten als ze de disk te zien krijgen. Maar, 99% kan perfect gerepareerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ricost schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:45:
Super, bedankt voor de tip !
Sorbo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:17:
[...]

Kan ik beamen, onze polijstmachines doen echt wonderen op zo'n disk :P Regelmatig krijg ik 360 games in mn handen die door het dvd-drive probleem een dikke, voelbare ronde kras op hebben gelopen, en na 5 minuutjes in de polijstmachine draaien die weer als een malle.

GC disks zijn geen probleem, maar je zult eventjes aan het lokale personeel na moeten vragen of ie nog te polijsten valt, zij kunnen t goed inschatten als ze de disk te zien krijgen. Maar, 99% kan perfect gerepareerd worden :)
Wat moet zoiets kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 euro. Ik heb al 4x daar een CD laten maken (niet alleen van mij :P), alleen nu de 4e keer is het niet gelukt (moet ik nog mee terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:30:
5 euro. Ik heb al 4x daar een CD laten maken (niet alleen van mij :P), alleen nu de 4e keer is het niet gelukt (moet ik nog mee terug).
Ow kijk, das goed te doen ! Vanmiddag eens even binnenlopen dan :)

(enneuh bedankt voor de hulp jongens !)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 13-09-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, polijsten is idd een wat safere eerste optie. Mocht je echter vaker DRE's krijgen, kan je altijd nog je potmeter een beetje tweaken. Niet zo moeilijk hoor, scheelt dat het dvd board bovenop zit bij de NGC. Behuizing eraf, wat schroeven los, en je kan er al bij. Multimeterje nodig, je meet de originele waarde van de potentiometer, en dan in stapjes van 10 Ohm verlagen en testen.
Zie hier waar de potmeter zit: http://www.squeept.com/wp...aser_power_adjustment.jpg
Je kan er gewoon een schroevendraaier opzetten en heeeeel ietsjes draaien. Maar goed, polijsten alleen zal waarschijnlijk wel helpen dan.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MaximusTG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:00:
Ja, polijsten is idd een wat safere eerste optie. Mocht je echter vaker DRE's krijgen, kan je altijd nog je potmeter een beetje tweaken. Niet zo moeilijk hoor, scheelt dat het dvd board bovenop zit bij de NGC. Behuizing eraf, wat schroeven los, en je kan er al bij. Multimeterje nodig, je meet de originele waarde van de potentiometer, en dan in stapjes van 10 Ohm verlagen en testen.
Zie hier waar de potmeter zit: http://www.squeept.com/wp...aser_power_adjustment.jpg
Je kan er gewoon een schroevendraaier opzetten en heeeeel ietsjes draaien. Maar goed, polijsten alleen zal waarschijnlijk wel helpen dan.
Ik krijg de melding alleen met de Mario Kart DVD (die ook echt onder de krassen zit !)
Loop vanavond even binnen bij Gamemania en hoop dat ze wat kunnen doen; verkoper neemt (heel netjes !) de kosten van €5/stuk op zich :)

[Update]
De beeldkwaliteit van de standaard kabel (met composiet dus) valt me eerlijk gezegd een beetje tegen op mijn HDReady TV. Zo'n component kabel is onbetaalbaar (althans ik vind het té veel geld wat men er voor durft te vragen), maar ik kwam hier een behoorlijk betaalbare RGB kabel tegen voor de Gamecube. Iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 13-09-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Altijd beter dan een composiet kabel. Betere kleuren en minder korrelige kleuren (valt vooral op bij rood), dus scherper.

Zelf gebruik ik een componentkabel (heb +/- een jaar op de kabel moeten wachten, lol), daarnaast nog wat US spellen op de kop getikt (want progressive werkt niet bij PAL spellen) en dan eindelijk genieten van het mooie beeld. Het is echt wel een stuk scherper dan scart-rgb, met name omdat het bij scart een flickerfilter gebruikt wordt, die alles megavaag maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Slogra schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:43:
Altijd beter dan een composiet kabel. Betere kleuren en minder korrelige kleuren (valt vooral op bij rood), dus scherper.

Zelf gebruik ik een componentkabel (heb +/- een jaar op de kabel moeten wachten, lol), daarnaast nog wat US spellen op de kop getikt (want progressive werkt niet bij PAL spellen) en dan eindelijk genieten van het mooie beeld. Het is echt wel een stuk scherper dan scart-rgb, met name omdat het bij scart een flickerfilter gebruikt wordt, die alles megavaag maakt.
Dat ik het goed begrijp; beste beeld is de component maar die werkt niet met PAL ? (heb alleen PAL spellen), dan de RGB en dan de Composiet ? (maw wat bedoel je met flickerfilter ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Klopt, het completere rijtje van goed naar slecht is: dvi/hdmi -> vga/component -> scart-rgb -> s-video -> composiet -> antenne.

Aangezien de gamecube geen dvi of hdmi heeft, is component het beste wat een gamecube kan uitsturen.

Er moet een speciale optie in het spel zijn ingebouwd om progressive te activeren. Deze optie is alleen in een aantal JAP/US games te vinden. Daarnaast hebben niet alle gamecubes een digitale aansluiting. Ze zijn verwijderd op latere modellen (nintendo noemt de component aansluiting een digitale aansluiting, maar in werkelijkheid is component analoog).
Hierbij een lijst van games met progressive support:
https://secure.wikimedia....ith_480p_and_16:9_support

Om terug te komen op de flickerfilter. Het signaal via scart-rgb/svideo/composiet is interlaced. Wat inhoudt dat je wat trillingen op het beeld ziet. De flickerfilter zorgt ervoor dat deze trillingen verdwijnen, maar dit gaat zwaar ten koste van de scherpte van het beeld. Persoonlijk vind ik de flickerfilter absoluut geen verbetering voor het beeld.

De xbox1 heeft ook een flickerfilter (bah!) maar de playstation 2 volgens mij niet (nice!).
Maar alle xbox1 spellen kunnen wel progressive over de component kabel gespeeld worden! Bij de playstation 2 is dat volgens mij slechts een handjevol spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Bij de XBOX1 kan je, mits gemod, de flicker filter uitzetten.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:18:
[...]

Ik krijg de melding alleen met de Mario Kart DVD (die ook echt onder de krassen zit !)
Loop vanavond even binnen bij Gamemania en hoop dat ze wat kunnen doen; verkoper neemt (heel netjes !) de kosten van €5/stuk op zich :)

[...]
Ben net bij Gamemania langs geweest, de onderkant van het schijfje is een verschil van dag en nacht:
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-scGLQtbo3q4/TnCNqh8uzCI/AAAAAAAAAtk/EfDNJ393HOQ/s800/2011-09-14_12-34-07_977.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-fNznxRY7ttA/TnCNybJsynI/AAAAAAAAAtg/a11e0Gvu8h8/s800/2011-09-14_13-18-09_382.jpg

Heb trouwens gelijk Bioshock 2 Rapture Edition meegenomen; die was maar € 15,98.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jbbonCa6svE/TnCU7ZS7v-I/AAAAAAAAAtw/V7XdA5dyNDw/2011-09-14_13-23-08_851.jpg
Helaas hadden ze bar weinig Gamecube en Xbox1 spellen dus daar zat niets interessant bij...

Dat is erg netjes gedaan inderdaad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Morgen een van de favorite activiteiten van de (retro) verzamelaar.
VERHUIZEN :|

Ik heb er wel zin in omdat ik straks veel meer ruimte voor alles heb, maar de spullen nu inpakken is een ramp. Heb mijn consoles maar ingepakt met keuken papier en die doos gaat ik hoogst persoonlijk overbrengen (geen verhuizer/hup die er aan mag komen) en hetzelfde geld voor de doos met games, al hoewel het merendeel ps2/3 xbox1/360 en cube/wii games in dvd hoesjes zijn, dat kan natuurlijk wel wat hebben.
Kwam er ook nog achter dat ik wat joysticks kwijt ben, maar vermoeddelijk zijn die nog bij mijn ouders waar ik woonde voordat ik in mijn huidige appartement ging (kan je nagaan hoe vaak ik die gebruikte :P )

pics komen wel als alles weer opgesteld is :)

10 second ninja DONE

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:44
Slogra schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:37:
Klopt, het completere rijtje van goed naar slecht is: dvi/hdmi -> vga/component -> scart-rgb -> s-video -> composiet -> antenne.

Aangezien de gamecube geen dvi of hdmi heeft, is component het beste wat een gamecube kan uitsturen.

Er moet een speciale optie in het spel zijn ingebouwd om progressive te activeren. Deze optie is alleen in een aantal JAP/US games te vinden. Daarnaast hebben niet alle gamecubes een digitale aansluiting. Ze zijn verwijderd op latere modellen (nintendo noemt de component aansluiting een digitale aansluiting, maar in werkelijkheid is component analoog).
Hierbij een lijst van games met progressive support:
https://secure.wikimedia....ith_480p_and_16:9_support
Het grootste nadeel vind ik persoonlijk dat de GameCube (en hetzelfde geldt voor de Wii) verschrikkelijk slechte ondersteuning hebben voor de moderne formaten. Ik heb een TV aan de muur hangen waardoor ik enkel de side ports kan gebruiken: 2x HDMI + 1x SCART. Nu heb ik alles via mijn versteker lopen (Digitale TV, Xbox 360, nu het maar op) en alles via die ene HDMI lopen. Niets aan de hand zover. Echter, de Wii en GameCube krijg ik voor geen mogelijkheid over mijn versterker heen. Het is een Onkyo zonder upscaler waardoor je enkel HDMI naar binnen moet voeren. Heb nu een component naar HDMI omschakelaar gekocht. Deze werkt voor de Wii op 1 resolutie: 480p. Als je old school games probeert te spelen zoals GameCube games of Virtual Console dan trapt hij die 480p verbinding er weer uit naar een of andere crappy interlaced resolutie waar de HDMI weer geen raad mee weet.

Zo verschrikkelijk jammer. Enige optie die overblijft is composiet spelen van de GameCube games maar met de grote schermen van tegenwoordig is dat ook geen plezier (zeker niet als je de RGB-kabel gewend bent). +100 games die waardeloos geworden zijn, bedankt Nintendo :-( Als ze de console nou een HDMI-poort of betere OS/Software gegeven, dan had ik hier niet zoveel ellende van gehad.

Ik ga maar eens kijken of de Homebrew-scene er misschien wat op heeft verzonnen want ik word hier echt niet gelukkig van.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Robkazoe schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:48:
[...]

Het grootste nadeel vind ik persoonlijk dat de GameCube (en hetzelfde geldt voor de Wii) verschrikkelijk slechte ondersteuning hebben voor de moderne formaten. Ik heb een TV aan de muur hangen waardoor ik enkel de side ports kan gebruiken: 2x HDMI + 1x SCART. Nu heb ik alles via mijn versteker lopen (Digitale TV, Xbox 360, nu het maar op) en alles via die ene HDMI lopen. Niets aan de hand zover. Echter, de Wii en GameCube krijg ik voor geen mogelijkheid over mijn versterker heen. Het is een Onkyo zonder upscaler waardoor je enkel HDMI naar binnen moet voeren. Heb nu een component naar HDMI omschakelaar gekocht. Deze werkt voor de Wii op 1 resolutie: 480p. Als je old school games probeert te spelen zoals GameCube games of Virtual Console dan trapt hij die 480p verbinding er weer uit naar een of andere crappy interlaced resolutie waar de HDMI weer geen raad mee weet.

Zo verschrikkelijk jammer. Enige optie die overblijft is composiet spelen van de GameCube games maar met de grote schermen van tegenwoordig is dat ook geen plezier (zeker niet als je de RGB-kabel gewend bent). +100 games die waardeloos geworden zijn, bedankt Nintendo :-( Als ze de console nou een HDMI-poort of betere OS/Software gegeven, dan had ik hier niet zoveel ellende van gehad.

Ik ga maar eens kijken of de Homebrew-scene er misschien wat op heeft verzonnen want ik word hier echt niet gelukkig van.
Er is toch gewoopn een Wii HDMI adapter te koop?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:44
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:20:
[...]

Er is toch gewoopn een Wii HDMI adapter te koop?
Er is een Wii HDMI adapter te koop maar deze schijnt ook niet altijd te werken + leverancier is in het buitenland en is ook niet erg betrouwbaar. Die gok durf ik niet aan. Vermoedelijk dezelfde problemen waar ik nu ook tegenaan loop.

Als Nintendo nou de software/os geforceerd hadden op 480p, dan was er niets aan de hand geweest. Nu zit je met een kwakkelende verbinding en verschillende resoluties te kloten omdat spel X, enkel 50 hz 576i ondersteunt, spel Y, tot 60 hz 480i en spel Z tot 480p loopt. Misschien dat ik nog naar een upscaler ga kijken, wie weet helpt dat wel maar die dingen zijn normaal vrij prijzig (loopt al snel naar de 100 euro toe).

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kun je geen haakse verbindingsstekkers kopen voor je tv? Kosten een paar euro; Op die manier kun je wellicht toch de aansluitingen op de achterzijde van je tv bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zijn waarschijnlijk wel een hoop mensen die mij hier een aantal maanden hebben gemist. Wegens een groot verbouwingsproject heb ik mijn hele gameroom leeggeruimd.

Dit heeft me zo ontzettend veel werk gekost, en ben me eigenlijk toen pas gaan beseffen dat mijn verzameling echt uit de klauwen was gaan lopen. (Wellicht zelfs richting "Help mijn man heeft een hobby" taferelen).

Ik wilde werkelijk ALLES hebben wat andere mensen niet hadden (voornamelijk Nintendo gerelateerd), en zodoende kan ik wel zeggen dat ik 1 van de grootste Nintendo verzamelingen van Nederland op heb gebouwd.
Demokasten, Arcadekasten, Nintendo Winkelinrichtingen, Merchandise en overig reclame materiaal (allemaal NES, NES era) Zelfs originele Nintendo Test Apparatuur + Documentatie.

Ben verder niet zo'n "show je gameroom" type, want je weet immers nooit of er iemand "met kwade wil" je tijdens je vakantie eens een bezoekje komt brengen.

Heb uiteindelijk besloten mijn gameroom niet meer in ere te herstellen en het geheel van de hand te doen. Zal jullie binnenkort proberen te voorzien van fotootjes of filmpjes van de gloriedagen van de gameroom, als ik die vinden kan.

Nu ik al wat spulletjes heb zien gaan heb ik het gevoel dat er toch wel een last van me afvalt, en ik er geen slechte gevoelens bij heb unieke items kwijt te raken. ;w

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zet je ze op V&A?
Verder jammer dat je ermee stopt. Je had anders ook wat minder uitgebreid kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had het alles willen hebben gevoel eerst ook heel erg. Nu hou ik alleen wat ik zelf nog leuk vind om ook eens te spelen enzo. Zodoende de meeste 3D-consoles van de hand gedaan.

Ben erg benieuwd naar wat je hebt/had :-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ik heb zelf ook recent besloten om een groot gedeelte van mijn verzameling de deur uit te doen en voorlopig niks meer te kopen. Deels komt dat ook doordat ik er gewoon de tijd niet voor heb om alles te spelen en verzamelen alleen 'voor de heb' is niks voor mij. Ik richt me sinds kort weer voornamelijk op 'hedendaagse' games.

Volledig stoppen doe ik dus niet, maar het grootste deel van m'n retroverzameling belandt de komende tijd op Marktplaats/eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Kunnen wij dan wellicht een voorproefje krijgen van wat jullie de deur uit willen doen?

KTHX

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

GZ schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:04:
Kunnen wij dan wellicht een voorproefje krijgen van wat jullie de deur uit willen doen?

KTHX
Ik zal 75-95% verkopen. Helaas geen voorproefjes via het GoT omdat hier geen handel is toegestaan.

Zal nog wel filmpjes en foto's plaatsen zoals mijn verzameling destijds was, alleen die moet ik nog even van DV-tape (ja je weet wel zo'n lang lint :) ) afhalen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Dit is volgens mij zeer herkenbaar voor de meeste verzamelaars. Hoewel ik tijdens mijn verhuizing nogal panisch was over mijn schatjes is er eigenlijk rationeel niet veel aan de hand.
Ik verzamel natuurlijk ook wel om te spelen, weinig emotionele binding (meer). Het is leuk dat als ik mijn mariokart weer is in mijn snes douw dat ik mijn oude records zie, maar als ik opnieuw zou moeten beginnen is dat geen probleem.
Misschien alleen met games als diablo waar je tientallen uren insteekt, daar zou het niet leuk zijn.

Ook ben ik van mening dat bijna alle echt goede games toch wel speelbaar blijven, via remakes/heruitgaves en emulatie.
Ik wil graag alles legaal doen, maar ik denk niet dat nintendo er wakker van ligt als ik super mario brothers illegaal speel nadat ik hem zowel op nes en snes gekocht heb........toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook het meerendeel van de SNES games, maar RPG's daarvan speel ik ook liever illegaal via mijn copybox. Liever een diskette dan zo'n batterijtje die na 3x een ander spel er in spontaan leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb bij mijn opa uit een stoffige zolderkast een ouwe console gevonden: een Conic.
Zie ook bijgevoegde fotos.
Na wat googlen blijkt het ding uit '77 te zijn en ''Conic TVG-209'' te heten.

Batterijen (6x C, lol) eringestopt en jawel, het ding werkt flawless. ''AUS'' schakelaar omzetten und los geht's!

Dmv soort schakelaars kan je spelletjes selecteren en bijv de paddle grootte aanpassen.

Het is ouwe meuk, maar wel coole ouwe meuk 8)

Piccies & filmpje (link volgt)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rQgsn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tieft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uvArX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qv0UO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/74niP.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EbCYmoiuQGo]

[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 19-09-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 15:59
FitTiv schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:04:
Ik heb bij mijn opa uit een stoffige zolderkast een ouwe console gevonden: een Conic.
Vet!

*Gaat ook maar eens de zolder bij opa en oma leegtrekken.... :P

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
offtopic:
aargh welke transformer is je avatar.....ik heb hem gehad, was een van mijn favo's, tripple changer, zijn 'broeder' triplechanger heet Astrotrain.......must know.......*duikt google in*

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Sagat schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:24:
offtopic:
aargh welke transformer is je avatar.....ik heb hem gehad, was een van mijn favo's, tripple changer, zijn 'broeder' triplechanger heet Astrotrain.......must know.......*duikt google in*
zeg dan gewoon Blitzwing ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Jij bent sneller dan mijn google skillz, maar idd, dat is em :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er nauwelijks goede retro TF games zijn:
  • De commodore 64-versie was al matigjes; je kon transformeren en lopen/schieten. Op zich weinig mis mee behalve dat je dood bent zodra je vliegend een muur raakt.
  • De famicom-versie is NOG moeilijker en heeft alleen Ultra Magnus als karakter.
  • De ps2-G1 game, ook wel Transformers Tataki genoemd, heeft mooie graphics en cutscenes en verhaal maar de (overig Engelse) stemmen zijn niet best. De Gameplay is superfrustrerend. Een soort final fight waarbij je van 3 kanten tegelijk getrapt wordt.
Pagina: 1 ... 27 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod