Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Dreamcast. Die wilde ik al heel lang hebben. Nu alleen nog goede spellen kopen. Via ebay heb ik al Metropolis Streetracer en Quake III nieuw gekocht voor een paar euro per stuk. Die komen nu deze kant op. Chu Chu Rocket pluk ik ook nog wel ergens vandaan.
XtinctHeD schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:27:
heb weer wat leuke spullen op de kop getikt deze week:
YouTube: ‪Xed's Video Game Finds Part XI - PlaystationCollecting.com‬‏ - YouTube

ben in onderhandeling met een oud winkeleigenaar die nog 40 bananendozen vol Mega Drive/NES/SNES heeft staan.. fingers crossed dat daar wat moois tussen zit :D
Ik ben benieuwd. Meestal zitten dat soort bakken vol stokoude sportspellen e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Mmmz, voor de heb een boxed Sega Genesis 3 gekocht, nu op zoek naar een adapter om pal games erop te kunnen spelen. Zoek me rot maar weet iemand een merk of omschrijven zodat het zoeken wat makkelijke gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:25:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Dreamcast. Die wilde ik al heel lang hebben. Nu alleen nog goede spellen kopen. Via ebay heb ik al Metropolis Streetracer en Quake III nieuw gekocht voor een paar euro per stuk. Die komen nu deze kant op. Chu Chu Rocket pluk ik ook nog wel ergens vandaan.
Chu Chu Rocket was op een gegeven moment zo onverkoopbaar (verzadigde markt) dat ik webshops heb gezien die "Dreamcast hoesjes" los verkochten waar je gratis Chu Chu Rocket bij kreeg :*) (oftewel, ze verkochten ze als replacement hoesjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gemerkt idd :) Op diverse plaatsen kun je Chu Chu Rocket nieuw en sealed kopen voor rond de 3 euro. Metropolis Streetracer en Quake III idem dito. Revolt en Unreal Tournament heb ik ook gekocht. Lekker spotgoedkoop allemaal.

Sowieso verbaasd het me hoeveel spullen nog gloednieuw voor de Dreamcast te koop zijn voor dumpprijzen. Controllers en VMU's kosten nieuw bijvoorbeeld ook geen ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:45:
Dat heb ik gemerkt idd :) Op diverse plaatsen kun je Chu Chu Rocket nieuw en sealed kopen voor rond de 3 euro. Metropolis Streetracer en Quake III idem dito. Revolt en Unreal Tournament heb ik ook gekocht. Lekker spotgoedkoop allemaal.

Sowieso verbaasd het me hoeveel spullen nog gloednieuw voor de Dreamcast te koop zijn voor dumpprijzen. Controllers en VMU's kosten nieuw bijvoorbeeld ook geen ruk.
Kun je zien dat het destijds (te) weinig verkocht is geworden, beetje jammer want het was (en is) een super apparaat...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-blRXMnCIBr4/Ti9LCWcxHxI/AAAAAAAAAK4/gFqngHodNqc/270711.jpg

Vandaag een braderie bezocht en alles in bovenstaand plaatje gevonden voor 10 euro bij elkaar !! Niet bepaald een verkeerde deal volgens mij 8)

De SNES is behoorlijk verkleurd en moest alles wel even een beetje schoonmaken maar het werkt allemaal perfect. Handleidingen e.d. zitten ook overal bij :)

Ben best blij met deze vondst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:22:

Vandaag een braderie bezocht en alles in bovenstaand plaatje gevonden voor 10 euro bij elkaar !! Niet bepaald een verkeerde deal volgens mij 8)

De SNES is behoorlijk verkleurd en moest alles wel even een beetje schoonmaken maar het werkt allemaal perfect. Handleidingen e.d. zitten ook overal bij :)

LOL nice find :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

[afbeelding]

10 euro? Of die mensen keken nooit op marktplaats/ebay of ze zijn hartstikke gek 8)7

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

[afbeelding]

Ja zo een heb ik er ook, maar dan spier wit. Probleem is alleen dat die het niet doet :'(

Damn moet vaker op rommelmarkten rondneuzen.

Heb nu ook een Atari 2600 en Videopack erbij.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[afbeelding]

Huh een braderie? Die snap ik effe niet! :p

Edit: oh da's een jaarmarkt. haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft er iemand hier misschien een manier om je SNES weer mooi witgrijs te maken?

Mijn SNES ziet er net zo uit als die van Mythik (Gelig) en ik weet dat er manieren zijn om hem weer mooi grijs te maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
D4NG3R schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:55:
Heeft er iemand hier misschien een manier om je SNES weer mooi witgrijs te maken?

Mijn SNES ziet er net zo uit als die van Mythik (Gelig) en ik weet dat er manieren zijn om hem weer mooi grijs te maken.
Verven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ha-ha.. Nee even zonder ongein: Ik heb al eens manieren gezien online om het te doen bij ouderwetse Monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Retrobright?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jaaaa dit zocht ik, ik googlde telkens op 'Retrowhite'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFmango schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Huh een braderie? Die snap ik effe niet! :p

Edit: oh da's een jaarmarkt. haha!
Het was een gewone braderie maar er waren ook een stuk of 4 rommelmarktkraampjes ;), daar stond dit alles bij. Liep er toevallig langs en zag in de verte een paar van de spellen liggen toen ben ik er toch maar even naartoe gelopen (gelukkig :9 ).

Bij rommelmarkten e.d. vind ik meestal nog wel wat spullen en vaak voor een erg mooie prijs. Maar een deal als deze ben ik nog niet tegengekomen. Toen ik de prijs hoorde hoefde ik ook absoluut geen seconde na te denken :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Het was een gewone braderie maar er waren ook een stuk of 4 rommelmarktkraampjes ;), daar stond dit alles bij. Liep er toevallig langs en zag in de verte een paar van de spellen liggen toen ben ik er toch maar even naartoe gelopen (gelukkig :9 ).

Bij rommelmarkten e.d. vind ik meestal nog wel wat spullen en vaak voor een erg mooie prijs. Maar een deal als deze ben ik nog niet tegengekomen. Toen ik de prijs hoorde hoefde ik ook absoluut geen seconde na te denken :*).
Als ik naar die games kijk, dan is die set echt makkelijk 100-150 euro waard. Zelda boxed is al zo een 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Als ik naar die games kijk, dan is die set echt makkelijk 100-150 euro waard. Zelda boxed is al zo een 40 euro.
Wel meer ook kom rond de 200+ euro als je dit bij een retroshop zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
djerror schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:03:
[...]

Wel meer ook kom rond de 200+ euro als je dit bij een retroshop zou kopen
Daar moet je het ook niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 euro is echt verschrikkelijk weinig. Wacht nog steeds op een dag dat ik zo'n deal tegenkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Wow, idd mooie vondst. Ik ben jarloers.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
[afbeelding]

Wow, mooie vondst voor zo weinig. Zelfs Secret of Mana erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

Ik neem het alles over voor 20 euro, heb je winst!
Jammer dat ik nooit zulke deals tegenkom, prachtig man!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal kom ik ook nooit dit soort deals tegen hoor. Heb gewoon (heeel) veel mazzel gehad dat ik er toevallig langsliep ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Als je al weet dat het niet mag waarom probeer je het dan alsnog?

[ Voor 79% gewijzigd door psychoclown op 31-07-2011 12:29 ]

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hoezo, wat doe je weg dan? Mooi iig dat je de SNES games wel houdt, imo zeker in de top 3 van beste platformen ooit :)

[ Voor 45% gewijzigd door psychoclown op 31-07-2011 12:29 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Doe dan gewoon een linkje, zo erg is dat toch niet? Wie weet zijn er hier weer geïnteresseerden.

Linkjes zijn al helemaal niet de bedoeling dus breng hem en of anderen niet op verkeerde ideeën.

[ Voor 53% gewijzigd door psychoclown op 31-07-2011 12:30 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Afgelopen week is een jongen op de opvang bijna bij het einde gekomen van Mario 1 (Super Mario Allstars). Hij heeft zelfstandig warp-zones gevonden en flink doorgewerkt. Ik vind het zo onwijs gaaf dat die antieke games, die ouder zijn dan zijzelf nog steeds boeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Hoe oud zijn die kids?

Had gisteren een vriend van me met zijn 6 jarige dochter over de vloer en ik kwam er achter dat ik niet echt last gen games heb liggen die voor kleine kinderen zijn (niet al te verrassend... maar toch).

Uiteindelijk heeft ze wat Mario Kart op de Wii, Kinect Adventures op de 360, Super Mario Bros op een NES emu (consoles staan nog niet allemaal uitgestald) en Sonic 4 gespeeld.

Conclusie: Sonic is onder andere vanwege het ringen systeem (niet meteen dood maar eerst ringen kwijt, waar je er meestal minimaal eentje van terug krijgt) goed geschikt voor kids! Bij Mario ging ze nogal vaak de afgrond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Joh bij ons zitten de kleuters (4 tot 7 jaar zit bij ons) gierend van het lachen juist Mario IN de afgrond te gooien :P

We hebben hier twee consoles:

SuperNintendo met Super Mario Allstars (incl Mario World) en Donkey Kong Country 1
GameCube met Mario Kart, Mario Party en Monkey Ball

En racen met z'n vieren is echt zo onwijs spannend. De hele groep staat te juigen en aan te moedigen :P

[ Voor 53% gewijzigd door sebastius op 31-07-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Zo vandaag een Odyssey 2100 gevonden in doos (doos was wel gaar joh!) op een rommelmarkt. Weet niet of ik hem zelf ga houden maar zou zoiets nog wat waard zijn als ik het verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
BFmango schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:19:
Zo vandaag een Odyssey 2100 gevonden in doos (doos was wel gaar joh!) op een rommelmarkt. Weet niet of ik hem zelf ga houden maar zou zoiets nog wat waard zijn als ik het verkoop?
Ongeveer 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Chckdsk! schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:03:
[mbr]Als je al weet dat het niet mag waarom probeer je het dan alsnog?[/]
Sorry voor dat, het was meer een heads-up. Vandaar dat ik ook geen directe link of zelf maar een aanwijzing naar de advertentie zelf gaf. Ik had gehoopt dat ik er mogelijk een mede-tweaker blij mee kon maken...

Maar dat is nu de duidelijk voor de volgende keer :)

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNFke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb men Sega Master System weer in orde gekregen, enkele spellen ook, wat is eigenlijk de waarde van de SMS met een 5tal games en Alex The Kidd in de ROM?

Kwestie van te weten om in de kast te bewaren of nog eens zwaar uit te halen op dat stuk antiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TNFke schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:09:
Ik heb men Sega Master System weer in orde gekregen, enkele spellen ook, wat is eigenlijk de waarde van de SMS met een 5tal games en Alex The Kidd in de ROM?

Kwestie van te weten om in de kast te bewaren of nog eens zwaar uit te halen op dat stuk antiek.
Euro of 20/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Nieuwe foto's van mijn spul gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/retro_001s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/retro_002s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/retro_003s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/retro_004s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/retro_005s.jpg

M'n PSP phat white staat niet op de foto omdat ik die uitgeleend heb.

Oude foto:
Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/my_game_panorama_thumb.jpg

Gaat allemaal de deur uit. Zie V&A in enkele minuten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 03-08-2011 08:34 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik speelde altijd al eens in de paar maanden weer even op m'n oude consoles, maar sinds ik samenwoon (per 1 maart) spelen m'n vriendin en ik echt heel regelmatig op m'n goede oude SNES :) Ze is zelf pas echt begonnen met gamen bij de PS2-generatie, maar vind gelukkig de oude Mario-games net zo interessant als nieuwe spellen. En ik krijg nooit genoeg van die spellen, ook niet na de 30e keer uitspelen van Super Mario World met het vinden van alle geheimen...

Wat ga ik balen als dat ding ooit kapot gaat :D

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sir_Hendro schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:32:
Nieuwe foto's van mijn spul gemaakt :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

M'n PSP phat white staat niet op de foto omdat ik die uitgeleend heb.

Oude foto:
[afbeelding]

Gaat allemaal de deur uit. Zie V&A in enkele minuten.
Je kapt helemaal met retro?

Ik ga m'n 3D-consoles steeds meer ditchen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Tja ik blijf het wel leuk spul vinden maar ik doe er niks mee. Het staat in de kast en als ik er langs loop denk ik gaaf!! Spelen? Nee... niet nu... en dat gaat al heel lang zo dus mag het eigenlijk wel weg. Ik speel gewoon steeds minder games op consoles.

Ik ga het voorlopig bij 1 XBOX + XBMC en een 3DS houden (me vriendin heeft nog een N64 waar we soms samen Mario Kart 64 op spelen dus die blijft ook, maar mijn eigen n64 gaat weg).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Haha ik herken het wel. Ik speel ook amper, en met heel veel consoles heb ik persoonlijk niet zoveel. In het begin had ik een sterke verzameldrang, maar nu denk ik bij de PS One games en NES steeds meer van, hmm wat heb ik met die games? Mijn SNES-games hou ik voorlopig wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

vandaag een nes op de kop getikt met 2 controllers en pistool en duckhunt + mario in 1 voor 30 euro.
Maar ik denk dat het spel het niet doet, volgens mijn moeder moet hij van binnen OVERAL pinnetjes hebben, in het midden zitten deze echter niet.
Als ik hem op mijn TV aansluit krijg ik een wit beeld te zien, het lampje van de NES brand wel.
Zal het helpen als ik een nieuw spelletje aanschaf of is heel deze nes overleden en ben ik gewoon opgelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:32
denikids schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:52:
vandaag een nes op de kop getikt met 2 controllers en pistool en duckhunt + mario in 1 voor 30 euro.
Maar ik denk dat het spel het niet doet, volgens mijn moeder moet hij van binnen OVERAL pinnetjes hebben, in het midden zitten deze echter niet.
Als ik hem op mijn TV aansluit krijg ik een wit beeld te zien, het lampje van de NES brand wel.
Zal het helpen als ik een nieuw spelletje aanschaf of is heel deze nes overleden en ben ik gewoon opgelicht?
Net even gekeken voor je bij mij, ook geen pinnen in het midden en doet het prima. Soms moet je eens goed blazen of de pinnen van de NES voorzichtig naar buiten duwen of is de connector geoxideerd (verroest). Sowieso ben je wel wat te veel geld kwijt geweest voor de set vind ik, 30 Euro voor de basis is een beste prijs, helemaal omdat de connector het zo te horen af laat weten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HmmHmm, net een andere besteld om daar nog eens mee te proberen. Ik zie in de nes zelf geen roest, maar het is donker daar uitetaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Net eens goed met een zaklamp gekeken en ik zie geen overduidelijke roestvorming of iets dergelijks in de nes zelf, het gedeelte wat zichtbaar is althans. Ik krijg waarschijnlijk dinsdag een nieuw spel binnen en hoop het daarmee wel werkend te krijgen.
Anders is eht zonde van mijn geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De midenste connectors zijjn afwezig bij de europese/usa nes omdat daar b.v. De extra audiookanalen van de vrc3 chip over werden gestuurd (zie castlevania 3 famicom).

Niets aan de hand dus. Gewoon de cart schoonmaken. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

de cardridge of de nes zelf?
en hoe kan ik dat het beste doen? Op youtube zag ik een filmpje van wattenstaafjes met window cleaner, maar ik betwijfel of wij window cleaner in het kastje hebben staan.

Maar de nes is niet defect als ik een wit beeld te zien krijg ik op de TV en het rode lampje gewoon constant brand?
(aangesloten met die rood/geel/witte kabel. De witte hing hierbij los te bungelen omdat deze niet in de nes kan. (via aansluiting met centrale antenne krijg ik geen enkel beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
denikids schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:43:
de cardridge of de nes zelf?
en hoe kan ik dat het beste doen? Op youtube zag ik een filmpje van wattenstaafjes met window cleaner, maar ik betwijfel of wij window cleaner in het kastje hebben staan.

Maar de nes is niet defect als ik een wit beeld te zien krijg ik op de TV en het rode lampje gewoon constant brand?
(aangesloten met die rood/geel/witte kabel. De witte hing hierbij los te bungelen omdat deze niet in de nes kan. (via aansluiting met centrale antenne krijg ik geen enkel beeld)
Waarschijnlijk zijn de contacten van de interne connector teveel naar binnen gedrukt. Kan je makkelijk oplossen, moet je wel de NES openmaken en kleine platte schroevendraaiers hebben. Dit was voor mijn NES in ieder geval de oplossing.
En de cardridge zelf schoonmaken kan ook helpen, met contactspray werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 07-08-2011 18:52 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wat contactspray is zou ik niet weten, maar ik ga eens kijken of ik die nes openkrijg, schroevendraaiers heb ik genoeg liggen.
En dan moet ik die connecteren wat rechter buigen ofzo?
EDIT: Mijn schroevendraaier past niet in die diepe gaten van de NES en kan hem dus niet openmaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis1812 op 07-08-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
denikids schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:53:
Wat contactspray is zou ik niet weten, maar ik ga eens kijken of ik die nes openkrijg, schroevendraaiers heb ik genoeg liggen.
En dan moet ik die connecteren wat rechter buigen ofzo?
EDIT: Mijn schroevendraaier past niet in die diepe gaten van de NES en kan hem dus niet openmaken.
Contactspray: soort ether die alle vuil wegvreet van je koperen/gouden contacten in de cartridge. Heb zelf ook een NES gehad met dat soort problemen. Klein beetje contactspray en spelen maar.

Als je je connectors in de NES wil terugbuigen, moet je gewoon je console stukje bij beetje voorzichtig uit elkaar halen totdat je aan de connector bent. Eenmaal daar aangekomen hoef je maar een klein schroevendraaiertje de connectors weer een beetje naar buiten buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zal van de week eens kijken naar die contactspray, tevens kan ik mijn NES niet openmaken aangezien mijn schroevendraaier hiervoor te dik is en die diepe gaten niet inkan.

Het spel heel goeds choongemaakt oa nog met WD40 als contactspray wat me ruim 20 zwarte wattenstaafjes opleverde, daarna met 3 wattenstaafjes heel goed drooggemaakt (weer zwart) toen hetzelfde nog eens gedaan en toen kreeg ik er geen vuil meer uit.
ResultaaT:
Hetzelfde witte beeld als eerst. dinsdag dus maar proberen met de game die dan binnenkomt en anders is hij gewoon kapot, een nieuwe nes kost 20 euro bij retrogamefreak waar een nieuwe 72pin op 12euro neerkomt en dan nog de schroevendraaiers = dezelfde prijs als nieuwe nes..
Aansluiting doe ik trouwens via rood-geel-witte kabel die aan beide uiteindes rood-geel en wit is, hiermee ontvang ik dat witte beeld. Met de normale centrale antenne ontvang ik geen enkel beeld.

[ Voor 68% gewijzigd door Dennis1812 op 07-08-2011 19:59 . Reden: resultaat schoonmaken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

In een supermarkt in frankrijk een gameboy advance nog gloednieuw in handen gehad voor 10 euro maar uiteindelijk toch maar laten liggen, ik heb geen behoefte aan nóg een console om te supporten en games voor te kopen :P Voor de liefhebbers, het was de super U in veynes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Metro2002 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:54:
In een supermarkt in frankrijk een gameboy advance nog gloednieuw in handen gehad voor 10 euro maar uiteindelijk toch maar laten liggen, ik heb geen behoefte aan nóg een console om te supporten en games voor te kopen :P Voor de liefhebbers, het was de super U in veynes :+
Oeh nice, was je vast en zeker kwijt geworden voor dat bedrag. Was het een gewone Advance of een SP overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Sp33dFr34k schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Oeh nice, was je vast en zeker kwijt geworden voor dat bedrag. Was het een gewone Advance of een SP overigens?
het was een gewone volgens mij :P ben zelf niet zo into Nintendo maar vond nóg een console wel een beetje gek worden , vooral ivm de games die je er weer voor moet aanschaffen.
mvdklip schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:38:
Zou je eens een foto kunnen uploaden van hoe het beeld eruit ziet? Ik heb zelf ook al een aantal keer een kastje ingezet, met altijd middelmatige resultaten. Ik zou graag eens vergelijken. Ik neem aan dat je al naar PAL/NTSC instellingen van het kastje gekeken hebt?
excuses voor de late reactie,

Ja de instellingen heb ik allemaal al geprobeerd, hij staat op Pal, heb alle resoluties al gehad en elke setting die je maar kan doen, al op RCA geprobeerd en hij staat nu via een Svideo -> rca kabeltje op Svideo, dat geeft nog het beste beeld.

Het beeld is voornamelijk slecht als ik hem via RCA aansluit, dan wiebelt het beeld alle kanten op. Via svideo heb ik bij de kleur blauw strepen erdoor:

zo is het nog goed te doen:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture016.jpg

maar dit ziet er niet uit:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture017-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture019.jpg

ingezoomd:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture022.jpg
:/

Dus er komt nog een echte TV bij ben ik bang. Dacht een aardige ruimtebesparende oplossing ermee te hebben maar helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Metro2002 op 07-08-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Na lange tijd (paar weken) toch weer een nieuwe retro console toegevoegd aan de immer expanderende verzameling. Deze keer betreft het de Funtech Super A'can.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/image_064_small.jpg

Dit apparaat is alleen verkocht in Taiwan zo rond 1995. Ondanks dat het uiterlijk aan een snes doet denken, is het geen cloon.
Specifications

Main CPU: 68000 @ 10.6Mhz
Sub CPU: 6502 @ 3.58Mhz
Main System RAM: 64KByte
Sub System RAM: 32KByte

UMC custom chips:
UM6618 - background & animation processor
UM6619 - music & audio processor, peripheral control

VRAM: 128KByte
Colours: 256 from a palette of 32,678
Screen resolution: 320x240
Up to 4 background layers

Sprites:
40/line
320/frame
Max size: 256x256
Colours: 256 or 16

Graphical effects: Zoom, rotation, mosaic, blending, perspective, distortion, etc
Sound: 16-track Stereo PCM
Max Cartridge Size: 112MB
Cartridge SRAM: 16 to 64 KB
Support for external graphics acceleration
De doos ziet er ook wel leuk uit (kleurrijk), alhoewel hij behoorlijke slijtage plekken heeft.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/image_067_small.jpg

Op dit moment heb ik er nog geen spellen voor. Er zijn wel een aantal onderweg met de post, dus ik moet nog even geduld opbrengen voordat ik dit apparaat kan gaan uitproberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

WTF, heb nog nooit van dat ding hierboven gehoord.. zijn er ook een beetje leuke exclusives voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hoewel dit mogelijk verkeerd opgevat kan worden bedoel ik het absoluut niet als 'handel'. Ik heb hier een doos vol arcade boards liggen en die moeten weg. Tweakers, Fok en Marktplaats leveren niets op. Is er een site waar specifiek dit soort games verhandelt worden? Of is het toch handiger de boel op Ebay te knallen? (wat zijn m'n kansen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Langs winkel geweest met de NES, moet een nieuwe lezer in maar die schroeven krijgt niemand open, ook de man in de winkel niet.. Andere NES meegenomen uit de winkel en heb er nu 2, 1tje werkt perfect. Maar heeft een verkleurd klepje, andere moet andere lezer in en is helemaal niks niet verkleurd.

Me loves duckhunt (eerst nog een dikke TV opmoeten zoeken omdat dat op een lcd scherm niet werkt.... Iemand ideeën om het werkend te krijgen op een LCD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denikids schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:30:
Langs winkel geweest met de NES, moet een nieuwe lezer in maar die schroeven krijgt niemand open, ook de man in de winkel niet.. Andere NES meegenomen uit de winkel en heb er nu 2, 1tje werkt perfect. Maar heeft een verkleurd klepje, andere moet andere lezer in en is helemaal niks niet verkleurd.

Me loves duckhunt (eerst nog een dikke TV opmoeten zoeken omdat dat op een lcd scherm niet werkt.... Iemand ideeën om het werkend te krijgen op een LCD tv?
Gaat niet werken ben ik bang. Oude lightguns werken niet op LCD tv's. Dit heeft te maken met de techniek achter lightguns. Wanneer je de trekker van een lightgun overhaalt, veranderen alle doelwitten op het beeldscherm een fractie van een seconde in een wit vlak. De lightgun 'kijkt' vervolgens of hij op een van die witte vlakken wordt gericht. Zo ja, dan schiet je raak.

De vlakken die een LCD tv produceert, worden echter niet opgepikt door oude lightguns en dus kun je nooit raak schieten. Ik heb wel eens gehoord dat er LCD en plasma tv's zijn waarbij de witte vlakken wel door de lightgun worden opgepikt, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is.

Ik heb zelf een kleine beeldbuis staan voor spellen voor de NES Zapper en de SNES Scope.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Sp33dFr34k schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:53:
WTF, heb nog nooit van dat ding hierboven gehoord.. zijn er ook een beetje leuke exclusives voor? :)
Zover ik heb begrepen zijn vrijwel alle spellen voor de Super A'can van nogal lage kwaliteit. Je kan op youtube wel wat filmpjes vinden. :)
Overigens zijn er maar weinig spellen uitgekomen voor dat ding, stuk of 12 geloof ik. Overal lees ik dat het spel C.U.G. kwalitatief het beste zou zijn..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cL-aGL8tGx4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:44:
[...]

Gaat niet werken ben ik bang. Oude lightguns werken niet op LCD tv's. Dit heeft te maken met de techniek achter lightguns. Wanneer je de trekker van een lightgun overhaalt, veranderen alle doelwitten op het beeldscherm een fractie van een seconde in een wit vlak. De lightgun 'kijkt' vervolgens of hij op een van die witte vlakken wordt gericht. Zo ja, dan schiet je raak.

De vlakken die een LCD tv produceert, worden echter niet opgepikt door oude lightguns en dus kun je nooit raak schieten. Ik heb wel eens gehoord dat er LCD en plasma tv's zijn waarbij de witte vlakken wel door de lightgun worden opgepikt, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is.

Ik heb zelf een kleine beeldbuis staan voor spellen voor de NES Zapper en de SNES Scope.
De vriend van mn zus had het erover dat ik dan een 100HZ TV moest aanschaffen, in hoeverre berust dit op waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee ook dat is te snel. Volgens mij werkt 60hz niet eens.

50Hz moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

oh ok, mijn huidige TV is 60hz geloof ik..( dat is toch de standaard ofzo?)(of was dat enkelt PC monitoren?)
Naja, marktplaats zal nog wel een CRT hebben, tot die staat hij bij mn moeder op haar kamer (die zit daar toch nooit en die heeft een heerlijk 2 persoonsbed, dus ik kom niks te kort XD)

Wat zou ik trouwens ongeveer kunnen krijgen voor een NES die helemaal niet verkleurd is maar wel een nieuwe 72pins kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

DCFreak schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:39:
Zover ik heb begrepen zijn vrijwel alle spellen voor de Super A'can van nogal lage kwaliteit. Je kan op youtube wel wat filmpjes vinden. :)
Overigens zijn er maar weinig spellen uitgekomen voor dat ding, stuk of 12 geloof ik. Overal lees ik dat het spel C.U.G. kwalitatief het beste zou zijn..

[video]
Oow, dat zijn er inderdaad niet zoveel, 12 stuks maar.. geen wonder dat ik hem niet ken. Maar die game in dat filmpje ziet er wel uit als een leuke platformer :)

@hierboven: NES welke een nieuwe connector nodig heeft max 10 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik krijg bij een NES van mij ook de schroeven niet los. :( Ik heb echter niet echt lang geprobeerd ze los te krijgen, dus waarschijnlijk lukt het met wat inzet wel. Een goede schroevendraaier is al het halve werk. Mijn ervaring met kruiskop is sowieso dat de schroevendraaier vaak los schiet bij het losdraaien en dan heel de schroef verkloot wordt, waardoor hij nog moeilijker losgaat. Bij Torx heb ik dit probleem niet, maarja daar moet je natuurlijk ook een specifieke grootte kop hebben. Een kruiskop schroevendraaier past in de meeste verschillende groottes schroeven wel, maar dat heeft dus wel als compromis dat hij niet altijd goed pakt, zoals ik hierboven al beschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Je hebt spul wat je op je schroevendraaier kan doen wat de grip op de schroef verbeterd. "screw grab" heette dat vroeger dacht ik, vast wel ergens te krijgen. Desnoods een drupje superlijm op je schroevendraaier, maar of dat echt verstandig is betwijfel ik.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Om die schroeven los te draaien raad ik aan om contactspray/WD40 of siliconenspray te gebruiken. Spuit dit op de schroeven (niet te veel, maar wel voldoende), probeer het eerst ietwat aan te draaien en dan los te draaien. Werkt in de meeste gevallen prima! Die spray weekt roest vaak los en het aandraaien nog meer, waardoor losdraaien te doen moet zijn. Succes!

Verwijderd

Ik zoek een goede N64 converter. Nu zijn er zoveel merken maar weten jullie of er een merk converter is dat er bovenuit stijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

theforce81 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:43:
Om die schroeven los te draaien raad ik aan om contactspray/WD40 of siliconenspray te gebruiken. Spuit dit op de schroeven (niet te veel, maar wel voldoende), probeer het eerst ietwat aan te draaien en dan los te draaien. Werkt in de meeste gevallen prima! Die spray weekt roest vaak los en het aandraaien nog meer, waardoor losdraaien te doen moet zijn. Succes!
Met WD40 net lopen proberen maar ik krijg ze geen enkele kant op gedraaid.. eigenlijk heel erg kut dat ik deze niet openkrijg, had graag 2 goedwerkende gehad XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
denikids schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Met WD40 net lopen proberen maar ik krijg ze geen enkele kant op gedraaid.. eigenlijk heel erg kut dat ik deze niet openkrijg, had graag 2 goedwerkende gehad XD
Jammer man, nog een laatste ding wat je kan proberen, met een dremel er een lange platte schroef van maken en dan met een grotere platte schroevendraaier kracht zetten. Als dat niet lukt, is het wel een beetje klaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zoon dremel heb ik hier niet liggen, denk tevens dat een dremel vrij prijzig is in aanschaf vergleken met een NES, en dat terwjil ik nog een andere wel werkende heb, had ze alleen graag beide werkend gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 10:18
Net dit gewonnen op tweakers:

V&A aangeboden: Sega MegaDrive/MegaCD/32X + spellen

Goede deal?
Ik ben er in ieder geval blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
KnoxNL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:27:
Net dit gewonnen op tweakers:

V&A aangeboden: Sega MegaDrive/MegaCD/32X + spellen

Goede deal?
Ik ben er in ieder geval blij mee.
Het kan altijd goedkoper natuurlijk, maar dit is wel een erg mooi setje voor een niet al te hoge prijs. Een losse 32X is al snel 50 euro en zo'n MegaCD is ook niet goedkoop. Veel plezier ermee! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit een NES gehad, wel een Atari en een PSone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
danielkraak schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Het kan altijd goedkoper natuurlijk, maar dit is wel een erg mooi setje voor een niet al te hoge prijs. Een losse 32X is al snel 50 euro en zo'n MegaCD is ook niet goedkoop. Veel plezier ermee! :9~
Ondanks dat ik al best wat heb staan was ik niet helemaal op de hoogte van wat dit nu moet doen. Bedankt voor de bevestiging en gaat lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me weer niet in kunnen houden deze week. Resultaat: Super Mario RPG (alleen cassette) en Chrono Trigger (compleet) voor de SNES komen deze kant op.

Ook heb ik een complete Super Bomberman Party Pak voor de SNES weten te bemachtigen. Machtig mooi stukje collectors item dat niet in Europa is uitgebracht. Zoals gewoonlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:38:
Ik heb me weer niet in kunnen houden deze week. Resultaat: Super Mario RPG (alleen cassette) en Chrono Trigger (compleet) voor de SNES komen deze kant op.

Ook heb ik een complete Super Bomberman Party Pak voor de SNES weten te bemachtigen. Machtig mooi stukje collectors item dat niet in Europa is uitgebracht. Zoals gewoonlijk.....
Nice, nice, quanta costa? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zelda link is binnen voor de NES :) Geweldige game, jammer genoeg enkelt het spel, maar blijkbaar is hij behoorlijk zeldzaam geworden voor de NES, kon hem bijna nergens meer krijgen. Nu the legend of zelda nog, maar die is helemaal lastig te vinden.. Maar heb deze voor 15 eurotjes van martkplaats geplukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario RPG (cassette met plastic snes-doos, mint): 20 euro
Chrono Trigger (mist de landkaarten maar verder compleet en near-mint) : 60 euro
Bomberman Party Pak (compleet, mint): 50 euro

Allemaal gekocht via eBay bij verkopers in Engeland en de VS. De prijzen vielen me nog mee; normaal worden deze spellen voor dubbel zo veel verkocht. Vooral Mario RPG en Chrono Trigger zijn in Nederland asociaal duur. Mario RPG is in de VS veel goedkoper, dus die kun je beter daar kopen.

Kort geleden had ik ook een SNES Mini gekocht in de VS voor 30 euro. In Nederland wordt daar doorgaans 60 tot 70 euro voor gerekend. Datzelfde gold voor Super Metroid Big Box die ik in Nederland niet voor minder dan 80 euro heb gezien. Ik heb zelf een exemplaar gekocht in Engeland voor 30 euro.

Een beetje rondkijken over de grens loont dus absoluut de moeite. Bepaalde spellen die in Nederland peperduur zijn, zijn vooral in de VS en Engeland vele malen goedkoper :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zit je dan niet met het feit dat die spellen niet werken op europese consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Converter of US console he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:42:
[...]
Kort geleden had ik ook een SNES Mini gekocht in de VS voor 30 euro. In Nederland wordt daar doorgaans 60 tot 70 euro voor gerekend.
30 Euro exclusief verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja klopt inderdaad, Mario RPG heb ik laatst ook compleet en near mint gekocht voor omgerekend €60 excl. verzending en de Snes Mini met 5 games zelfs maar voor €25. Komen wel nog verzendkosten bij, maar evengoed zeer interessant :) Chrono Trigger moet ik ook nog eens zien te scoren, die Bomberman pak zie ik nergens staan op eBay eigenlijk, kende het eerlijk gezegd ook nog helemaal niet maar ziet er wel tof uit met die multitap erbij in bigbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 Euro ex verzenden idd. Compleet met twee controllers, kabels en negen spellen (waarvan drie in slechte staat, maar goed). Ik vond het wel een nette prijs. Valt me op trouwens dat versturen van de VS naar Nederland soms goedkoper is dan van Engeland naar Nederland.

Het verzenden van die SNES van de VS naar Nederland kostte me 11 dollar. Een tijd geleden had ik bijna een Dreamcast gekocht van iemand in Engeland, maar verzenden kostte 35 euro 8)7 Ik heb het nog nagezocht en sommige Engelse postbedrijven rekenen echt gestoorde bedragen voor alles boven de 2 kilo.
denikids schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:37:
Zit je dan niet met het feit dat die spellen niet werken op europese consoles?
Ik heb een Amerikaanse SNES :) Er zijn zo veel geweldige spellen voor de SNES die niet in Europa zijn uitgekomen. En een Amerikaanse SNES kost bijna niks mits je die in de VS koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ah zo

Is de cardridge van zelda - link eigenlijk altijd goud of heb ik een een of andere exotische versie te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer maar helaas, de gouden cassette van Adventure of Link is de standaardversie. Dat is bij The Legend of Zelda (de eerste voor de NES dus) ook zo. Er zijn ook grijze exemplaren van beide games, maar volgens mij zijn die zeldzamer dan de gouden.

De gouden versie van Ocarina of Time voor de N64 is wel zeldzaam. Niet super zeldzaam, maar wel een leuk verzamelstuk. Die hoop ik nog eens voordelig te kunnen kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:00:
Jammer maar helaas, de gouden cassette van Adventure of Link is de standaardversie. Dat is bij The Legend of Zelda (de eerste voor de NES dus) ook zo. Er zijn ook grijze exemplaren van beide games, maar volgens mij zijn die zeldzamer dan de gouden.

De gouden versie van Ocarina of Time voor de N64 is wel zeldzaam. Niet super zeldzaam, maar wel een leuk verzamelstuk. Die hoop ik nog eens voordelig te kunnen kopen.
Die heb ik zelfs boxed thuis liggen ;)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een leuke handleiding over het schoonmaken van games/consoles (even op de titel klikken nadat je op de link hebt geklikt, direct naar het artikel linken lukt niet).
Ik dacht dat hier vast wel interesse voor was in dit topic. Ik ga in ieder geval de techniek om sigaretten lucht uit een game te halen eens proberen. Heb hier nog een game staan die een uur in de wind stinkt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een naam van een supergoede converter voor de n64? Bepaalde souvenirs zoals Kirby 64 en Mario Party 2 werken helaas niet op mijn Converter.
64-O-Sumo weer wel gelukkig, verrassend leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@GetBack; kan je niet beter een een JAP/USA N64 kopen?

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOUDSBS schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:20:
@GetBack; kan je niet beter een een JAP/USA N64 kopen?
Zijn die duur dan?
Klopt dat het enige dat je extra moet hebben een stepdown is?
Waar kan je die halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
zoek je retro games kijk dan ook eens op http://www.nedgame.nl/

ik heb btw een nieuwe arcade kast gekocht nadat ik mijn tweede kast (tetris) verkocht had
deze dus

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/3/122286.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/3/122288.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door kimahri op 15-08-2011 12:25 ]

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

kimahri schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:
zoek je retro games kijk dan ook eens op http://www.nedgame.nl/

ik heb btw een nieuwe arcade kast gekocht nadat ik mijn tweede kast (tetris) verkocht had
deze dus

[afbeelding]
Mag ik vragen wat zo'n kast nou gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Ram0n schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:11:
Ik speelde altijd al eens in de paar maanden weer even op m'n oude consoles, maar sinds ik samenwoon (per 1 maart) spelen m'n vriendin en ik echt heel regelmatig op m'n goede oude SNES :) Ze is zelf pas echt begonnen met gamen bij de PS2-generatie, maar vind gelukkig de oude Mario-games net zo interessant als nieuwe spellen. En ik krijg nooit genoeg van die spellen, ook niet na de 30e keer uitspelen van Super Mario World met het vinden van alle geheimen...

Wat ga ik balen als dat ding ooit kapot gaat :D
ik speel me helemaal gek
momenteel veel op mijn arcade kasten maar ook veel op de amiga cd32 en de nintendp vir boy
ook al hou ik dat niet lang vol
word behoorlijk duizelig na een half uurtje gamen

http://www.kimahri.nl/retro%20nintendo%20virtual%20boy.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Bellerophon schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Mag ik vragen wat zo'n kast nou gekost heeft?
de laatste kast heeft een neo geo controller en jamma aansluiting
en kwam met 2 games neo geo world cup 98 en king of fighters 95

kosten 250 euro

beide spellen dump ik weer

zijn grote broer dus hetzelfde design maar dan veel hoger ook met neo geo contoller en jamma
heeft 450 euro gekocht ,met 80 in 1 classic jamme (oa donkey kong en pac man) en 120 nego in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

kimahri schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

de laatste kast heeft een neo geo controller en jamma aansluiting
en kwam met 2 games neo geo world cup 98 en king of fighters 95

kosten 250 euro

beide spellen dump ik weer

zijn grote boroer dus hetzelfde design maar dan veel hoger ook met neo geo contoller en jamma
heeft 450 euro gekocht ,et 80 in 1 classic jamme (oa donkey kong en pac man) en 120 nego in 1
dat valt mij echt mee eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
vind ik ook

de dedicated kasten zijn veel duurder deze bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/472649147

[ Voor 6% gewijzigd door kimahri op 15-08-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:30:
Zijn die duur dan?
Klopt dat het enige dat je extra moet hebben een stepdown is?
Waar kan je die halen?
http://cgi.ebay.nl/Ninten...ain_0&hash=item2311a29d3b

Ik geloof dat je ook je originele adapter kan gebruiken voor een JAP Nintendo 64, dus dan heb je geen stepdown converter nodig.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:24:
Sinterklaas De postbode is weer langsgeweest met nieuwe cadeautjes. De Big Box-versies van Lufia en Super Metroid. Allebei zeldzame topgames voor de SNES. Overigens is Lufia volgens mij alleen als Big Box versie verschenen. De opvolger alleen als 'normaal' formaat, maar die is weer alleen in Amerika uitgebracht (toch?).

[afbeelding]

Van Super Metroid is de doos jammer genoeg in matige staat. Een van de flapjes is haast afgebroken en de zijkanten zijn een beetje doorgezakt (karton is 'gekreukt'). Heel erg jammer, dus ik zoek nog wel een beter exemplaar. Maar voorlopig kan ik in ieder geval lekker de game spelen, want ik had hem nog niet >:)

Lufia wilde ik vroeger (toen de SNES nog in de winkels lag) altijd hebben, maar ik heb hem nooit in de winkels kunnen vinden.
mooie set
de super metroid heb ik ook

even voor de duidelijkheid

Lufia 1 is uitsluitend in de usa uitgekomen onder de naam Lufia & the fortress of doom
Lufia 2 Lufia II Lufia II rise of the sinistrals en deze is in nederland alleen uitgekomen als Lufia 1

http://www.kimahri.nl/retro%20nintendo%20snes.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:24:
Sinterklaas De postbode is weer langsgeweest met nieuwe cadeautjes. De Big Box-versies van Lufia en Super Metroid.
Mag ik vragen hoeveel je voor beide hebt betaald? Tijdje terug ook de Lufia Big Box gekocht, in iets mindere staat dan die jij hebt.

Ik begrijp dat je Lufia nog nooit gespeeld hebt? Als je van rpg's houdt; veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoe, dat is alweer een hele tijd geleden. De Super Metroid die op de foto staat heb ik kort na aankoop weer doorverkocht omdat ik een ander exemplaar had gevonden dat er veel beter uitzag. Ik had hem gekocht voor 30 euro en doorverkocht voor 60 :p Lufia heb ik gekocht voor 50 euro.

Inmiddels heb ik behoorlijk wat Lufia gespeeld. Erg leuke game. De Nederlandse vertaling rammelt her en der een beetje, maar het is wel komisch om een rpg in het Nederlands te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 19:18 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod