Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.719 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:16:
die videogames hardware boeken zijn echt duur XD
tevens zijn ze nergens meer te krijgen behalve op ebay voor belachelijke prijzen
Ik zie het idd. Deel 1 is niet meer via Imagine te krijgen en ook niet voor een normale prijs op eBay. Ik heb wel nog snel een goedkoop exemplaar van deel 2 van eBay geplukt, want ook die is uitverkocht bij de uitgever zie ik :*) Zonde, want het zijn echt mooie boeken.

Ik heb ook een interessant boek gekocht, getiteld '1001 Video Games You Must Play Before You Die'. Het is samengesteld door de hoofdredacteur van Edge Magazine en staat hoog aangeschreven. Onder meer te koop via Amazon en Bol.com. Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:40
kan je me nog meer retro gameboeken aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Magician lord......

Dat spel trekt me ook heel erg. Twijfel erover om em voor de wii of ps3 te halen. Vooral omdat ie nogal takke moeilijk schijnt te zijn. (ghost en ghouls zelfde verhaal natuurlijk qua difficulty. Dat vind ik erg leuk om te spelen, maar de moeilijkheidsgraad is me af en toe echt te hoog).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo..verder op Ebay gezocht, aanwinsten :

- Where in the World is Carmen Diego (MD) (doosje, boekje, cart)
- Sonic 3 (MD) compleet
- Streets of Rage 2 (MD) beviel me erg goed op PSN, was vroeger nooit een Sega gamer dus weet niet wat leuk is...maar het is een soort Street Gangs (NES) met betere graphics/wapens/vechtsysteem. Hou van dit soort streetfightgames, Turtles II ook een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Apart dat je Streets of Rage nooit hebt meegekregen :)

3 is ook erg de moeite waard. 2 staat vaak als de beste van de serie aangeschreven maar 3 is technisch veruit superieur. Daar zitten ook wat leuke easter eggs in zoals extra characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
een klein vraagje. ik heb binnenkort een paar nieuwe consoles die ik mag verwelkomen:D.
Ik vroeg me af of ik deze ook kan aansluiten op mijn pc scherm?. Mijn scherm is Benq G2220HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

^ Ja tuurlijk joh, alles kan ;)

Streets of Rage is inderdaad een vette reeks, heb toevallig vanavond ook even de PSN versie (bijna) uitgespeeld met mijn broertje in coop modus, best lachen. Deeltje 3 is inderdaad qua techniek superieur, maar ook erg duur. Heb 'm zelf helaas alleen maar zonder handleiding.

Zelf nog het volgende weten te scoren:

- Maximum Force PS1 (lightgun game, nog flink wat plezier aan beleefd vroegah :))
- Vib Ribbon PS1 (bij iedereen wel bekend denk ik)
- Sheep Dog 'n Wolf PS1 (lachen Looney Tunes game)
- Kingsley's Adventure PS1 (soort Zelda)

Daarnaast nog een leuke Sega Sports edition DC op de kop kunnen tikken :)

Ook nog een hele hoop (nieuwe, gesealde?) DC games besteld bij Nedgame.nl, zal morgen waarschijnlijk arriveren :9~

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
misschien uitleg hoe het kan zou handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
champion16 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:20:
kan je me nog meer retro gameboeken aanraden?
Ik heb zelf deze staan: http://www.gadgetvenue.co...g-manual-review-09282448/ Ooit gekregen van een ex voor mijn verjaardag, leuk, maar voegt niets toe aan Wikipedia

* tafkaw heeft niets met boeken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
hahaha bedankt denk dat ik deze ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

champion16 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:18:
misschien uitleg hoe het kan zou handig zijn :P
Met een hamer en ducttape natuurlijk ;)

Nah, zonder gekheid. Het kan maar je zal er allicht spullen voor moeten aanschaffen.
Het scherm ken ik niet, maar ik neem aan dat het een PC scherm is, en dat er nog een VGA poort op zit.
Ik weet niet welke consoles je hebt, maar als ze nog RF modulatie gebruiken, zal je echt minimaal moeten upgraden naar composiet video.
Sommige consoles (zoals de Megadrive) gooien dat al over de AV uitgang en dan heb je alleen nog een kabel nodig. Andere consoles zal je mogelijk open moeten maken om er zelf een composiet uitgang in te bouwen.

Voor composiet en Scart zijn wel conversiekastjes te krijgen om dat om te zetten naar VGA. Kijk maar eens op www.dealextreme.com
Je kan dan je console op het kastje aansluiten en dan het kastje aan je PC monitor.
Verwacht geen goede kwaliteit trouwens. Je draait dan ver buiten de native resolution van een modern PC LCD scherm en conversies kosten je meestal ook kwaliteit.

Als ik jou was, had ik de upgrade naar composiet/scart wel gedaan, maar dat aan een TV gehangen. Daar heb je het meeste plezier van.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
mijn F-zero uit Amerika is er eindelijk :D.

http://imageshack.us/photo/my-images/98/img0335gh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/228/img0333ny.jpg/

Een vraagje ,ik heb mijn snes aangesloten op mijn tv. Maar het blijft aangeven no signal.:s

[ Voor 23% gewijzigd door champion16 op 15-06-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik heb ook een vraagje wat betreft het aansluiten van video. Voor al mijn consoles wil ik een kast maken die ze eer aan doen. Het idee is hier al eens eerder voorbij gekomen, maar dit keer heb ik het eens beter uitgewerkt.
In de kast komen in totaal 8 consoles te staan, en hiervoor moeten natuurlijk ook voorzieningen komen, in de vorm van video uit.
Aangezien ik geen behoefte heb aan 8x videokabels plus nog eens voeding, bouw ik natuurlijk een stekkerdoos en een Scart switch ín de kast.
Mijn vraag is nu, waar kan ik een 8-baans Scart switch vandaan halen? Of welk ander noemenswaardig alternatief is er?

De consoles die in de kast komen zijn de volgende:
NES, SNES, N64 en GC
Master System, Mega Drive, Saturn, Dreamcast
Nu hebben de meeste moderne aansluitingen zoals composiet, maar ik weet niet hoe ik de NES en de MS aan moet sluiten aangezien die geen Scart oid hebben. Kan iemand hier wat licht op schijnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik weet dat iig de NES wel degelijk composiet output heeft, volgens mij zat er zelfs een tulpstekker bij met een gele en rode plug. Kwestie van zo'n jongen halen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelmaxx.nl/media/catalog/product/N/E/NE-SCART_56G.JPG

en je bent klaar. Kan me voorstellen dat er voor de MS iets dergelijks mogelijk is?
Als ik google op 8 way scart switch vind ik iets op amazon dat uitverkocht is; Misschien kan je meerdere switches koppelen? Weet niet of dat werkt.. BV 3 automatische 4 way scart switches, waarbij je twee van de 3 in de derde stopt. Heb je 10 vrije scartingangen..

Edit: Zie dat de MS dat niet heeft, maar wel te modden is. Of je dat wil is een andere vraag natuurlijk. Via de RF adapter kan toch nog steeds wel?

[ Voor 11% gewijzigd door MaximusTG op 15-06-2011 17:44 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed zit krijg ik Zelda 2 voor NES en TMNT 2 the arcade ook voor de NES.
Ben wel erg benieuwd naar TMNT die lijkt mij erg leuk voor met een vriend erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MaximusTG schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:18:
Ik weet dat iig de NES wel degelijk composiet output heeft, volgens mij zat er zelfs een tulpstekker bij met een gele en rode plug. Kwestie van zo'n jongen halen:

[afbeelding]

en je bent klaar. Kan me voorstellen dat er voor de MS iets dergelijks mogelijk is?
Als ik google op 8 way scart switch vind ik iets op amazon dat uitverkocht is; Misschien kan je meerdere switches koppelen? Weet niet of dat werkt.. BV 3 automatische 4 way scart switches, waarbij je twee van de 3 in de derde stopt. Heb je 10 vrije scartingangen..

Edit: Zie dat de MS dat niet heeft, maar wel te modden is. Of je dat wil is een andere vraag natuurlijk. Via de RF adapter kan toch nog steeds wel?
Mastersystem heeft wel de mogelijkheid om er een composiet aan te hangen. Kwestie van een paar soldeerpuntjes. Of je dat wil? Ja natuurlijk! het wordt er 10x beter op t.o.v. RF.
Mediamarkt heeft trouwens wel 5port Scart switches in de rekken hangen. Kosten ook niet eens veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zit ik weer eens een serie van vroeger terug te kijken... Dit keer ALF. Is er een episode waar hij op een Coleco Vision speelt! Hij speelt Space Invaders! :D

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/359e39h.png

Dat is toch de Coleco Vision? Of is mijn kennis van die oude computers niet zó goed meer? :')

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2lcqvpl.png

[ Voor 16% gewijzigd door Tanuki op 15-06-2011 20:59 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Volgens mij is dat een Atari 2600.
MaximusTG schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:18:
MS1 kan standaard op composite aangesloten worden, MSII is RF only :)

http://www.racketboy.com/...ga-genesis-av-cables.html

Zelfde kabel als een Mega Drive 1.

[ Voor 33% gewijzigd door walterg op 15-06-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:53:
Zit ik weer eens een serie van vroeger terug te kijken... Dit keer ALF. Is er een episode waar hij op een Coleco Vision speelt! Hij speelt Space Invaders! :D

[afbeelding]

Dat is toch de Coleco Vision? Of is mijn kennis van die oude computers niet zó goed meer? :')

[afbeelding]
Alf zei op woensdag 15 juni 2011:

Hey, I know that guy!
Leuke aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop Xbox/PS1/PS2 spellen besteld uit GB. Hoe is jullie ervaring met (Ebay) aankopen uit het VK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:56
over t algemeen wel goed, al zijn die Engelsen soms verdomd karig met inpakken. Zendingen zijn altijd wel redelijk vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

l0c4lh0st schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:53:

[afbeelding]

[afbeelding]
Het is een Atari 2600 met een andere joystick

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampuhkap schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:28:
over t algemeen wel goed, al zijn die Engelsen soms verdomd karig met inpakken. Zendingen zijn altijd wel redelijk vlot.
Zou mooi zijn. Je Outrun werkt prima trouwens! Net even gespeeld. Alleen heb ik de MD met RF aangesloten. Heb drie MegaDrives en volgens mij geen composietkabel(s), even zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
De persoon van wie ik de MD heb overgenomen heeft zelf het ding al gemod. De Master System zelf is nog toekomstmuziek, maar het is wel handig te weten wat mijn opties zijn ;) De composiet valt gelukkig simpel te overbruggen naar Scart, al heb je dan altijd wel wat kwaliteitsverlies.

De volgende aansluitingen zitten 'native' op de consoles (voor mijn en andermands future reference)
Master System - RF en composite (mono audio, V1)
Mega Drive - Composite, maar de mijne is gemod naar.. composite. Why?
Saturn - S-Video en composite
Dreamcast - Composite en VGA

NES - RF en Composite
(Bedankt voor het zeggen, ik ben altijd scheef genoeg geweest om eroverheen te kijken. Oid)
SNES - Composite, S-Video,
N64 - Composite, S-Video
GC - Composite, S-Video

Klopt deze lijst? En in principe gaat de voorkeur altijd naar composiet, right?
Heel erg bedankt! De 8-way Scart switch op Amazon had ik ook gezien, helaas dat die uitverkocht is.

Wat houd 'automatic' eigenlijk in wat betreft de switches, dat als er een signaal word opgepikt hij automatisch switcht? Dat zou mooi zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Een standaard DIN naar tulp werkt prima voor de MD1. Alleen even zoeken op welke tulp het beeld (composiet) zit en op welke het geluid. Geluid kun je bij een MD1 trouwens sowieso beter van de hoofdtelefoon aansluiting halen omdat de DIN aansluiting alleen mono geluid biedt. Bij een MD2 is het allemaal iets lastiger. Dan kun je ws beter even een SCART kabel van eBay halen.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
HotFix schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:33:
Volgens mij moet dat zijn:

Master System 1 - RF en composite
Master System 2 - RF
Mega Drive - RF, composite en RGB
Saturn - composite en RGB (RF met extra hardware)
Dreamcast - composite en RGB (VGA met extra hardware)

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De persoon van wie ik de MD heb overgenomen heeft zelf het ding al gemod. De Master System zelf is nog toekomstmuziek, maar het is wel handig te weten wat mijn opties zijn ;) De composiet valt gelukkig simpel te overbruggen naar Scart, al heb je dan altijd wel wat kwaliteitsverlies.

De volgende aansluitingen zitten 'native' op de consoles (voor mijn en andermands future reference)

NES - RF en Composite
(Bedankt voor het zeggen, ik ben altijd scheef genoeg geweest om eroverheen te kijken. Oid)
N64 - Composite, S-Video
GC - Composite, S-Video

Heel erg bedankt! De 8-way Scart switch op Amazon had ik ook gezien, helaas dat die uitverkocht is.

Wat houd 'automatic' eigenlijk in wat betreft de switches, dat als er een signaal word opgepikt hij automatisch switcht? Dat zou mooi zijn ^^
IMO: RF --------> composite -> s-video -> RGB -> component

Composite naar scart is voor zover ik weet geen (significant) signaalverlies.

Let er dus wel op dat alleen de Master System 1 een native composite uitgang heeft, de 2 niet.

edit: zag net dat je er "V1" bij had gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb vandaag van Nedgame een levering van 12 Dreamcast spellen binnengekregen van dik €100. Nu zijn er 8 van gesealed, helemaal top, maar 4 ervan zijn niet gesealed. Niet zo erg natuurlijk, maar van 3 ervan valt het doosje uit elkaar (niet tijdens transport gebeurt, kon geen stukken vinden) en van 1 is de disc ook licht bekrast. Heb met opzet nieuwe exemplaren gekozen, 2ehands was een stuk goedkoper geweest...

Iemand ervaring met de service van Nedgame?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:50:
Heb vandaag van Nedgame een levering van 12 Dreamcast spellen binnengekregen van dik €100. Nu zijn er 8 van gesealed, helemaal top, maar 4 ervan zijn niet gesealed. Niet zo erg natuurlijk, maar van 3 ervan valt het doosje uit elkaar (niet tijdens transport gebeurt, kon geen stukken vinden) en van 1 is de disc ook licht bekrast. Heb met opzet nieuwe exemplaren gekozen, 2ehands was een stuk goedkoper geweest...

Iemand ervaring met de service van Nedgame?
Die is wel goed.

Als je er rekening mee houdt dat je ongeveer een half jaar moet wachten om je geld terug te krijgen nadat je je spullen retour stuurt.

Nedgame verkoopt spellen als nieuw ("ze zijn gesealed, dus ze zijn nieuw") terwijl ze daarmee 2e hands games die ze zelf insealen bedoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tanuki op 16-06-2011 22:02 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

walterg schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:07:
[...]
IMO: RF --------> composite -> s-video -> RGB -> component

Composite naar scart is voor zover ik weet geen (significant) signaalverlies.

Let er dus wel op dat alleen de Master System 1 een native composite uitgang heeft, de 2 niet.

edit: zag net dat je er "V1" bij had gezet :)
Composite naat Scart bestaat niet ;)
Scart bevat 3 videosignaal mogelijkheden, het is maar welke je aansluit. Kwestie van pinnen keuze.
Er zit Composite in, S-Video en ook nog RGB.

Een Composite naar Scart stekker is dus niets meer als een stekker adapter, en daarop heb je geen signaalverlies.

NES - RF en Composite
N64 - Composite, S-Video
GC - Composite, S-Video

Automatic switching op Scart wordt geregeld door een apparte draad.
B.v. een DVD speler met een Scart aansluiting kan daar gebruik van maken. Die gooit gewoon signaal hoog op die draad en dan schakelt je TV (of switch) naar de betreffende poort.
Helaas bevatten de kabels van oude consoles deze draad niet, dus zal het niet automatisch kunnen switchen.

Wat betreft voorkeur gaat die altijd naar RGB of liefst zelfs Component. Helaas hebben europese TV's nagenoeg nooit Component aansluiting. Daar is wel verandering in gekomen met de huidige LCD TV's maar het is nogsteeds niet een populaire aansluitmethode.
RF -> Composiet -> S-Video -> RGB -> Component

[ Voor 57% gewijzigd door McKaamos op 16-06-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
McKaamos schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:36:
[...]

Composite naat Scart bestaat niet ;)
Scart bevat 3 videosignaal mogelijkheden, het is maar welke je aansluit. Kwestie van pinnen keuze.
Er zit Composite in, S-Video en ook nog RGB.

Een Composite naar Scart stekker is dus niets meer als een stekker adapter, en daarop heb je geen signaalverlies.

[...]
Het ging over een verloopstuk van een gele tulp naar een scart ingang. Ik had in eerste instantie "geen signaalverlies" getikt maar bedacht me dat ik op tweakers zat en als je wilt mierenneuken elk verloopstukje een vorm van signaalverlies tot gevolg heeft, vandaar dat ik er "geen significant signaalverlies" van had gemaakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Die is wel goed.

Als je er rekening mee houdt dat je ongeveer een half jaar moet wachten om je geld terug te krijgen nadat je je spullen retour stuurt.

Nedgame verkoopt spellen als nieuw ("ze zijn gesealed, dus ze zijn nieuw") terwijl ze daarmee 2e hands games die ze zelf insealen bedoelen.
Heb je daar bewijs van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een aantal gesealde () games opengemaakt (N64, Dreamcast, PS1) die stuk voor stuk duidelijk gebruikt waren. Op zich in hele goede conditie, maar zeker niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:30:
[...]

Ik heb een aantal gesealde () games opengemaakt (N64, Dreamcast, PS1) die stuk voor stuk duidelijk gebruikt waren. Op zich in hele goede conditie, maar zeker niet nieuw.
Dat is slecht, zo niet illegaal. Heb je daar geen contact over opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nog @hotfix:

Je hebt in je lijstje bij de Gamecube de RGB niet staan. Er is voor de gamecube een losse RGB kabel verkrijgbaar.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Je hebt voor de md toch ook een convertor dat je master system games kan spelen? Iemand daar ervaring mee? Tis toch een console minder in de kast (sowieso is het master system een systeem waar ik niet veel top games van kan noemen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Ja, precies. Dat moet dus echt niet kunnen. Al zou ik mijn geld terugkrijgen, dan zou ik nog steeds zwaar overwegen zoiets bij de politie te melden of anderen voortdurend waarschuwen. Ik heb hier al vaker iets over gehoord, dus ik denk wel dat het waar is.

Dat resealen is sowieso wel een beetje jammer. Ik heb heel vaak topics gezien van mensen die een duur NES spel sealed hadden en zich afvroegen of de seal echt was. :-( Openmaken is dan sowieso geen optie, want je koopt het niet voor niks sealed.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 17-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik zou nooit games sealed kunnen laten want ik wil gewoon sowieso weten of de game compleet is en je kan eventueel de conditie beoordelen mocht deze toch gebruikt zijn. Daarnaast vind ik dat folie eromheen ook lelijk want als er licht op schijnt zie je niets eens welk spel het is door de weerspiegeling. Als het voor iemand echt zo belangrijk is om sealed games te hebben dan zo ik gewoon een machine nemen de spellen kan resealen zodat je altijd toch even een controle op de inhoud kan doen en eventuele de game een test run geven.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
@Sir_Hendro

echte verzamel objecten mag je dan ook niet @ zon zetten omdat ze dan verkleuren..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Je heb het ook met gewonen lampen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

7 van de 8 gesealde games zijn origineel gesealed, kun je zien aan die strip die erdoorheen loopt. Eentje ervan is inderdaad geresealed zie ik. Maargoed, het gaat me er gewoon om dat ik nieuwe games koop, en geen games waarvan het doosje uit elkaar valt.. zal ze maar eens mailen en kijken wat ze zeggen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik in de zomer een nieuwe(eigenlijk oude) console kopen. Maar ik zit te twijfelen tussen de SNES of een Mega Drive. Wat zou ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dat is een persoonlijke keuze denk ik. Vooral of je er al vroeger 1 van deze hebt gehad zal je keuze beinvloeden. Zo ben ik opgegroeid met Nintendo en speel nog steeds met de SNES. Ik had ook een lange tijd geleden een Mega Drive gekocht om dat eens te proberen, was wel geinig maar het trok me niet zo. Deze heb ik dan ook reeds verkocht aan een tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:57:
Ik ga denk ik in de zomer een nieuwe(eigenlijk oude) console kopen. Maar ik zit te twijfelen tussen de SNES of een Mega Drive. Wat zou ik nemen?
Allebei, kost toch niet veel ;)

Ik zou persoonlijk een lichte voorkeur hebben voor de snes, meer en vettere exclusives, maar zou daarnaast mijn Megadrive toch niet kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het dus niet helemaal.
Snes heeft wel vette games maar mega drive natuurlijk ook.
Volgens mij is de mega drive ook veel goedkoper qua games en consoles.
Je vind games en consoles voor echt een heel laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Megadrive is over het algemeen een stuk goedkoper ja, persoonlijk kijk ik daar niet naar maar begrijp wel dat het een factor kan zijn.

Nouja, dan lijkt me de keuze duidelijk, aangezien de snes toch een stuk duurder is, zowel de console als qua games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
En opeens was ik wel heel erg retro! :D
l0c4lh0st in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"

[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 19-06-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Nee, omdat ik hier volgens mij al gewaarschuwd was of er vlak na. Vond het kwalijker (ga niet moeilijk doen over een Quake 2 voor de N64 die geresealed is voor 10 Euro) dat veel spellen die ik daar kocht in het Spaans, Itialiaans of een taal was die ik niet eens kon thuisbrengen. Shadowgate 64 was zo'n spel. Carmageddon 64 was Duits (en dus groen bloed) en zo heb ik nog een paar voorbeelden. Ik bestel er iig niet meer.

Gisteren nog een hoop zut binnengekregen, oa Where in the World is Carmen Diego voor de MD. Sonic and Knuckles, Dreamfall, Amerzone, Thief en nog wat. Leek wel alsof ze bij Royal Mail hadden verzameld, want kreeg ineens 7 games binnen die op verschillende data waren gekocht bij verschillende verkopers.

Nu nog een andere batch van 7 games (oa Mortal Kombat 3 ult. ed. voor de Saturn en Sonic 3 voor de MD) en dan hou ik het weer even voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Sagat schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:13:
Je hebt voor de md toch ook een convertor dat je master system games kan spelen? Iemand daar ervaring mee? Tis toch een console minder in de kast (sowieso is het master system een systeem waar ik niet veel top games van kan noemen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf :) )
Dat klopt, maar dit wordt een soort trofeeënkast dus wil ik daar de oorspronkelijke consoles in hebben staan :)

Plus, 4x4 is lekker in balans ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:44:
[...]

Nee, omdat ik hier volgens mij al gewaarschuwd was of er vlak na. Vond het kwalijker (ga niet moeilijk doen over een Quake 2 voor de N64 die geresealed is voor 10 Euro) dat veel spellen die ik daar kocht in het Spaans, Itialiaans of een taal was die ik niet eens kon thuisbrengen. Shadowgate 64 was zo'n spel. Carmageddon 64 was Duits (en dus groen bloed) en zo heb ik nog een paar voorbeelden. Ik bestel er iig niet meer.
Hehe, nou Carmaggedon 64 is in alle talen een slecht spel. Zaten daar geen zombies ipv mensen in ofzo? Meende ook gehoord te hebben dat in de Duitse versies zelfs die zombies te erg waren en dus door robots vervangen zijn, klopt dat?

Zelf ben ik momenteel veel bezig met Chip'n Dale op de NES, evenals de opvolger. Singleplayer lukt wel maar als ik multiplayer speel met mn vriendin wordt het spel met een factor 5 lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carmegeddon 64 is idd een van de slechtste spellen voor de N64, samen met Superman. Ik dacht altijd dat Carmageddon 64 alleen was uitgekomen met zombies en groen bloed, maar het schijnt dus dat er ook een versie is met gewone mensen en rood bloed.

Zelf ben ik op dit moment bezig met Legend of the Mystical Ninja voor de SNES. Dat is echt een hele vette game met maffe Japanse humor die ik iedereen kan aanraden. Verder komen er nog een paar spellen mijn kant op waar ik erg naar uitkijk. Onder andere Magician Lord en Ghost Pilots voor de Neo Geo, Dark Arms voor de Neo Geo Pocket en Kirby Super Star voor de SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:23:
Carmegeddon 64 is idd een van de slechtste spellen voor de N64, samen met Superman. Ik dacht altijd dat Carmageddon 64 alleen was uitgekomen met zombies en groen bloed, maar het schijnt dus dat er ook een versie is met gewone mensen en rood bloed.

Zelf ben ik op dit moment bezig met Legend of the Mystical Ninja voor de SNES. Dat is echt een hele vette game met maffe Japanse humor die ik iedereen kan aanraden. Verder komen er nog een paar spellen mijn kant op waar ik erg naar uitkijk. Onder andere Magician Lord en Ghost Pilots voor de Neo Geo, Dark Arms voor de Neo Geo Pocket en Kirby Super Star voor de SNES.
Dat is inderdaad wel een leuke game. volgens mij was daar ook nog een deel voor de N64 voor uitgekomen met mystical ninja starring goeman. Was ook vet maf

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:10:
[...]

Hehe, nou Carmaggedon 64 is in alle talen een slecht spel. Zaten daar geen zombies ipv mensen in ofzo? Meende ook gehoord te hebben dat in de Duitse versies zelfs die zombies te erg waren en dus door robots vervangen zijn, klopt dat?

Zelf ben ik momenteel veel bezig met Chip'n Dale op de NES, evenals de opvolger. Singleplayer lukt wel maar als ik multiplayer speel met mn vriendin wordt het spel met een factor 5 lastiger.
Er lopen wel zombies in dacht ik, heb hem 5 minuten gespeeld en weer de kast ingeflikkerd. Idd een rukspel.

Chip 'n Dale blijft overigens echt een topspel, dat deuntje vind ik nog steeds geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
HotFix schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:52:
[...]
Dat klopt, maar dit wordt een soort trofeeënkast dus wil ik daar de oorspronkelijke consoles in hebben staan :)
Plus, 4x4 is lekker in balans ^^
Hehe, het is idd wel leuk om alles lekker uit te stallen. Bij mij is het gewoon gebruiksgemak, als ik zin heb in een spel wil ik niet eerst alles uit de kast halen& aansluiten. Ik wil gewoon gaan.

De verbouwing van mijn nieuwe huis komt nu een beetje op stoom, als dat klaar is ga ik serieus nadenken over wat ik ga opstellen. Mijn atari 2600 ga ik proberen te passen in mijn ikea 'display cabinet' want daar ga ik toch niet meer op spelen, en ik denk mijn nesje ook (mijn favo nes games kan ik ook op andere systemen spelen en ik vind de controller echt vervelend tegenwoorden).
Snes moet zeker weten aangesloten zijn, n64 is twijfel geval (maar ik wil eigenlijk nog een keer oot gaan uitspelen, is op n64 natuurlijk leuker dan op de cube) , saturn ook, dreamcast toch eigenlijk wel alhoewel ik daar eigenlijk zeer weinig op speel (zou dan voornamlijk zijn voor msr en heel af en toe mvc2). cube wel, xbox 1 ook. Amiga zou ook leuk zijn maar die krijgt wsl een eigen hoekje omdat ik daar nog een bijbehorende montitor voor heb.

Ik twijfel nog steeds over een de aanschaf van een md. Ding heeft natuurlijk veel top schmups naast genoeg andere toppers. NeoGeo idem, maar die games zijn schaars en duur......maar eerst maar is verhuizen. (Ik zal er proberen tot die tijd niet meer over te posten want het is niet de eerste keer dat ik dit dilemma met jullie deel 8)7 )
foto's zullen dan ook volgen.

Wat zouden jullie trouwens doen?
Kiezen voor een 80cm philips breedbeeld (maar wel een beetje blurry scherm is van begin jaren 90 schat ik ), of 55cm sony 4:3 tv. De sony is relatief nieuw (gekocht toen de lcd's net aan het uitkomen waren, early naughties? ). De sony heeft zeker mooier beeld, maar groter is vaak fijner met tv's :P, Ik zal er echter vrij dicht op gaan zitten.

Kan ze natuurlijk ook beide aansluiten..kunnen mijn zoon en ik later samen verschillende retro games tegelijk spelen. Of het signaal splitten en dan blind mariokart zodat je niet kan spieken 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:23:

Ik kan je aanraden om dan ook het vervolg (Japan-only helaas) uit te proberen: Ganbare Goemon 2. Dat spel heeft mooier beelden, toffe mode-7 boss gevechten, geweldige muziek en meer humor dan deel 1. Een van de beste Snes-games gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Gisteren een Sega Master Systeem in bijna mint condition ontvangen, compleet in doos. Het bescherm plastiek zit er zelfs nog op. *O*

Heb nu in mijn verzameling (begin net een beetje).

Amiga CD32
CDi model 450
SNES
Sega Mega Drive
Sega Master System

[ Voor 32% gewijzigd door Roman op 22-06-2011 13:06 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Roman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:01:
Gisteren een Sega Master Systeem in bijna mint condition ontvangen, compleet in doos. Het bescherm plastiek zit er zelfs nog op. *O*

Heb nu in mijn verzameling (begin net een beetje).

Amiga CD32
CDi model 450
SNES
Sega Mega Drive
Sega Master System
Foto`s!! :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 13-09 18:27

Metro2002

Memento mori

Gister een 2e Megadrive model 1 ontvangen voor op de slaapkamer :P Mijn megadrive gekte begint wat door te slaan (heb er nu 5 :+ ) dus heb er ook 1 te koop (een MD type 2) mochten er geinteresseerden zijn :P

En is het nou zo moeilijk om een mega CD model 1 te pakken te krijgen? (dus die met het cd la) ik kan ze echt niet vinden, alleen op Ebay staat er 1 maar die is zonder kabels en alles dus dat schiet ook niet echt op. Niet dat het 2e type zo makkelijk te pakken te krijgen is maar die heeft 2 nadelen:
- vaak mist de verlenging van de bodemplaat zodat de MD type 1 er niet op past
- het ziet er niet op icm een MD type 1.

Bovendien zijn ze ook nog best aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Ik heb nu een Usa SNES, NES, Dreamcast, Sega Megadrive en vandaag komt een Nintendo 64 eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Metro2002 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:31:
Gister een 2e Megadrive model 1 ontvangen voor op de slaapkamer :P Mijn megadrive gekte begint wat door te slaan (heb er nu 5 :+ ) dus heb er ook 1 te koop (een MD type 2) mochten er geinteresseerden zijn :P

En is het nou zo moeilijk om een mega CD model 1 te pakken te krijgen? (dus die met het cd la) ik kan ze echt niet vinden, alleen op Ebay staat er 1 maar die is zonder kabels en alles dus dat schiet ook niet echt op. Niet dat het 2e type zo makkelijk te pakken te krijgen is maar die heeft 2 nadelen:
- vaak mist de verlenging van de bodemplaat zodat de MD type 1 er niet op past
- het ziet er niet op icm een MD type 1.

Bovendien zijn ze ook nog best aan de prijs.
Mega CD is idd best zeldzaam en betaal je een stuk meer knaken voor dan model 2.

Daarnaast heeft model 2 nog een nadeel dat deze een gammel knopje heeft en inderdaad met een MD model 1 ziet het er niet uit, daarom heb ik er ook netjes een MD2 op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Broerlief heeft nog een Megadrive 2 Compleet gevonden en een NES met bijbehoren bij de plaatselijke Het Goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat gammele knopje is op te lossen door met een wattenstaafje de schacht van de knop schoon te maken.. veel mensen zijn zo smerig dat alles daar gaat plakken :P

Probleem met de MegaCD 1 is ook de vaak kapotte zekering (is te vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
ik ga niet met een wattenstaafje mijn schacht in bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Kan ik een Sega Saturn gekocht in Engeland zonder problemen hier aansluiten. Zie dat te stekker anders is, maar volgens mij gewoon 230 Volt,
Zijn er verder ook geen problemen met de regio qua spellen?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag even creatief met de soldeerbout bezig geweest en 2 RCA connectors op de megadrive gemaakt voor audio uit aan de achterkant :)

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Vinamp schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:15:
Kan ik een Sega Saturn gekocht in Engeland zonder problemen hier aansluiten. Zie dat te stekker anders is, maar volgens mij gewoon 230 Volt,
Zijn er verder ook geen problemen met de regio qua spellen?
Werkt gewoon prima. Heb zelf zat Dreamcasten uit Engeland met ook zo een gekke stekker.

Volgens mij gebruiken ze in Engeland 220 Volt, maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

In de EU gebruiken we 220V, sommige landen zoals Engeland inderdaad met een andere stekker, hierbij volstaat een plugje wat je erop klikt.

Als je spul importeert uit Amerika of Japan, dan moet je een stepdown converter aanschaffen. Daar gebruiken ze namelijk 110V, en die converter reduceert dat van 220V -> 110V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Europa: 230V, als je het dan toch goed wilt doen.
Is gedaan om OVERAL 220V te garanderen..
UK: 240V

[ Voor 5% gewijzigd door painkill op 23-06-2011 23:42 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Zal ik maken. Trouwens weer uitbreiding gehad. Nintendo GameCube, Handhend sudocu (volgens mij is deze niet echt oud). En vanavond komt nog een Phillips Videopac G7000 en Amiga CDtv.

Verder krijg mijn retro computer verzameling nog wat uitbreiding. Heb nu een hoop dubbel, als ik iemand blij kan maken met een C64, Amiga 500, MSX NMS 8280 of Atari 1040 STf dan hoor ik het wel.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Roman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:20:
[...]

Zal ik maken. Trouwens weer uitbreiding gehad. Nintendo GameCube, Handhend sudocu (volgens mij is deze niet echt oud). En vanavond komt nog een Phillips Videopac G7000 en Amiga CDtv.
Een CDtv :P. Die heb ik ooit es van iemand geruild voor iets waardeloos' en uiteindelijk in 2000 ofzo verkocht aan iemand voor 1200 gulden. Echt bizar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
hai wie weet goede retro gamewinkels waar je games kan kopen via het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retrogamefreak.com weet ik. Maar het is volgens mij veel goedkoper om op ebay en marktplaats geregeld te snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:21:
hai wie weet goede retro gamewinkels waar je games kan kopen via het internet?
RetrogameFreak en Steve's Video Game World zijn de bekendste online winkels. Retrogamewinkel.nl is er nog eentje, maar die is over het algemeen wat duurder en heeft een beperkter aanbod. Backgames.nl is volgens mij nog steeds bezig met een make-over en heeft relatief gezien nog niet zo veel.

Maar met een beetje zoeken kun je op eBay en Marktplaats veel leukere deals scoren. Vooral Marktplaats is daar geschikt voor. Op eBay kan ik je aanraden veel te kijken bij Engelse verkopers en Amerikanen die ook naar Nederland versturen. Wel rekening houden met regiobeveiliging natuurlijk.

ps. Nog wat komisch meegemaakt met m'n Neo Geo. Ik had twee games gekocht bij een Amerikaanse winkel en nog wat kleine dingetjes. Totale waarde: 60 euro. Op het douaneformulier had die winkel aangegeven dat de totale waarde 5 euro was. Waarschijnlijk een tikfout, maar de douane is er bij controle nog mee akkoord gegaan ook. Hahaha.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zo, Mega Man 6 is ook binnen voor de NES, nu 1 en 5 nog. Geen idee waarom ik die games koop, vind ze zo fakking frustrerend dat ik ze waarschijnlijk nooit uit zal spelen... achja, eerst nog maar eens pinnetje 4 lostrekken voordat ik 'm überhaupt kan spelen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag super hangon / collumns en world cup italia (ofwel mega games 1) voor de megadrive binnengekregen.

Ik wacht nog met smart op lemmings en castlevania voor de MD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Zit er toch meer en meer aan te denken om mijn 'nederlandse' bezwaren aan de kant te zetten en gewoon een md te halen. eerst even bij retrofreak gekeken, en daarna marktplaats (en nog even snel de op&google zodat ik geen/zo min mogelijk stomme vragen stel }:O ).

Valt me op dat er op mp best veel setjes worden aangeboden zonder bekabeling. Het liefst wil ik toch sowieso een scart aansluiting (die worden pre modded verkocht?) maar is het lastig om een voeding kabel voor de md te vinden?

Ik acht de kans niet ondenkbaar dat als ik die md koop dat ik dan ook ooit nog is een mega cd wil hebben. Is het dan verstandiger om voor een megadrive 1 of een 2 te gaan? Ik las dat zo'n verbindings plaat vaak kwijt is, maar als dat alleen maar 'voor het uiterlijk' is boeit me dat niet zo veel.
edit:
lees dat er voor de md2 wel een mastersystem convertor is, maar dat die moeilijk verkrijgbaar is. Denk dat ik toch maar voor de 1 ga, en dan als ik echt heel fanatiek wordt en me stoor aan mijn megacd2 en md1 combo dat ik dan misschien nog wel een md2 koop puur voor cd gaming, voor het geld hoef je dat niet te laten 8)

hmmz de must have games uit de op
Sonic the Heghog 1, 2, 3, en Sonic & Knuckles
sonic en knuckles is niet goed te emuleren toch (via legale opties at least, ik heb de games al op ps2 en 360) ? dat zou al een reden zijn om een sonic 3 en knuckles te vinden. Maar ik snap nog steeds de fun van sonic niet zo goed.......
Altered Beast
ook 360
Ecco The Dolphin, Ecco The Tides of Time
pc&360
Golden Axe I en II
360
Probotector (Contra: Hard Corps)
Ooh contra op de snes is een van mijn all time fave games, dit wordt een hoge prio buy!
Shining Force 1 en 2
RPG's toch? niet echt mijn kopje tee
The Revenge of the Shinobi, Shinobi III: Return of the Ninja Master
Even kijken wat er al op de collection staat, maar dit zijn idd games die ik vroeger al wilde
Streets of Rage 1, 2 en 3
360
Strider
dit was een game die volgens mij op de md het dichts bij de arcade kwam, of zelfs beter was toch? had em op de c64 maar vond hem daar niet zo byzonder (hielp natuurlijk ook niet dat ik heel veel andere spellen had waardoor de aandacht snel weg was
Vectorman 1 en 2
360
Toki: Going Ape Spit
Is dit echt een topper? Had em op de amiga, had voor de tijd mooie gfx, maar was takke moeilijk.

spellen waar ik zelf interesse in heb:
Eternal champions! Natuurlijk niet de meest perfecte beat em up, maar gevalletje jeugd sentiment. Is er ook voor de megacd, misschien kijken of dat geen beter alternatief is.
snake rattle en roll leuke game, wel is gehuurd voor de nes, ook wel wat moeilijk.
shmups de md heeft natuurlijk tons of goede shmups, wil kijken of er een paar kan vinden
final fight cd Als je arcade perfect wilt, is de xbla(&psn?) versie wsl de betere optie, maar wederom jeugd sentiment.

Verder zijn er wsl nog tig games die ik vergeet, misschien is een lijstje zoeken van games die anders of beter waren in vergelijking met snes versies :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 26-06-2011 11:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de lange duur een Mega CD wilt kopen maar uiterlijk maakt je niet uit, dan zou ik een Mega Drive 1 kopen. De MD 1 is iets degelijker gebouwd dan de MD2 en hij heeft een koptelefoonaansluiting die niet op de MD2 zit. Een Mega CD 1 is bijna niet te krijgen, dus dat wordt dan waarschijnlijk een Mega CD 2. En zoals je zelf al zegt; een Mega Drive kost geen ruk, dus als het uiterlijk van MD1 + Mega CD 2 je uiteindelijk toch niet aanstaat dan heb je voor een tientje een MD2.

Over scartkabels en voedingskabels moet je je geen zorgen maken. Scartkabels en voedingskabels voor de MD1 en MD2 zijn makkelijk te vinden. eBay staat er vol mee. Let wel op dat de aansluiting voor de videokabel op de MD1 anders is dan die op de MD2. De MD1 heeft dezelfde aansluiting als bijvoorbeeld de Neo Geo, maar die van de MD2 is iets kleiner. Ik weet niet zeker of de voedingskabel nou ook anders is.....ik kan ook effe niet kijken op dit moment.

EDIT: Ik wist niet dat er een Powerbase Converter is voor de Mega Drive 2? Ik ben die nog nooit tegengekomen. Ik ken alleen de Converter voor de MD1.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb zelf een MD2 + MCD2. De Powerbase converter voor de MD2 is reteduur evenals de MCD1, dus daar heb ik een converter 1 voor icm met mijn MD1.

Dus tenzij je een vermogen wilt uitgeven aan die dingen kom je al snel uit op een combinatie van.

En de poweradapters zijn voor beide hetzelfde, zelfs dezelfde als voor de Game Gear.

Dat jij overigens nog geen MD hebt, dacht dat jij meer Sega fan was, of ben ik in de war met iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

dat de megacd 1 moeiljk te krijgen is weet ik alles van. Zelfs de mega Cd2 is al best lastig (op ebay staan er 3, alle drie rond de 100 euro :X )

Ik wil mijn mooie MD1 namelijk wel combineren met een MCD1 :D

@ Sagat, als je voor een megadrive gaat, koop een MD1 ipv een MD2. Geluid is echt vele malen beter. koop de versie met high definition graphics, stereo sound achter de cartridge ingang, de versies zonder die tekst zijn VA7 gebaseerde moederborden en die klinken net zo dramatisch als de MD2. Ook vind ik de bouwkwaliteit vd de MD1 beter. Wil je perse een MD2 dan kan ik je misschien nog van dienst zijn, ik heb er nog wel eentje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Heb een saturn en een dc, maar de generaties daarvoor alleen Nintendo. Ok ik had ook c64, Amiga en atari 2600. Maar geen sega.

Interresant dat er trouwens verschil in de geluids kwaliteit is. Dat ga ik zeker meenemen in mijn aanschaf.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enigszins relevant misschien..vroeger had je op televisie een Nintendo programma, met een tiener met een pet (dacht ik) die een programma presenteerde, waarin veel NES spellen voorbij kwamen. Iemand enig idee hoe dit heette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:43
Exorcist schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:16:
Enigszins relevant misschien..vroeger had je op televisie een Nintendo programma, met een tiener met een pet (dacht ik) die een programma presenteerde, waarin veel NES spellen voorbij kwamen. Iemand enig idee hoe dit heette?
Captain N: The Game Master

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote Smurf schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:38:
[...]

Captain N: The Game Master
Held! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Die presenteerde toch niet? Dat was gewoon een tekenfilm..

VideoPower lijkt me logischer. Daar heb ik nog afleveringen van op tape...

Maar goed, als je zelf aangeeft dat het goed was, zeg ik niets! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lijkt mij ook eerder Videopower maargoed...

Captain N was zeker vet, maar dat was gewoon een cartoon. Die ik toevallig compleet op dvd bezit (helaas wel NTSC aangezien ze in PAL niet uitgekomen zijn).

Iemand anders hier nog retro cartoon gek naast games? Heb in de tussentijd een aardige verzameling opgebouwd, Amazon heeft een goeie aan me.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Metro2002 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:05:
dat de megacd 1 moeiljk te krijgen is weet ik alles van. Zelfs de mega Cd2 is al best lastig (op ebay staan er 3, alle drie rond de 100 euro :X )

Ik wil mijn mooie MD1 namelijk wel combineren met een MCD1 :D
Is de Sega CD net zo moeilijk te krijgen of zijn daar meer van?

Ik heb namelijk een Mega Drive / Sega CD combinatie die me vroeger best veel gezeur heeft opgeleverd (50Hz Mega Drive met een 60Hz Mega CD) maar sinds ik een omgebouwde Mega Drive heb perfect werkt. In combinatie met een CD X kan je dan ook nog games uit verschillende regio's probleemloos (of probleemlozer :) ) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:12:
Lijkt mij ook eerder Videopower maargoed...

[video]

Captain N was zeker vet, maar dat was gewoon een cartoon. Die ik toevallig compleet op dvd bezit (helaas wel NTSC aangezien ze in PAL niet uitgekomen zijn).

Iemand anders hier nog retro cartoon gek naast games? Heb in de tussentijd een aardige verzameling opgebouwd, Amazon heeft een goeie aan me.. :P
:o Videopower was echt gaaf (destijds, toen ik nog niet ouder was dan 8 ). Kunnen ze bij GameKings nog wat van leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Vroeger had je ook zo een Nederlandse show met 2 kandidaten die het op een bepaald moment tegen elkaar moesten opnemen met Starwing (Starfox) op een TV die verwerkt zat in een meubel die volgens mij iets weg had van een brein. Het ging er dan om wie de hoogste score haalde. De gene die de show presenteerde was een jonge vrouw met kort haar. Welk programma was dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

walterg schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:23:
[...]
Is de Sega CD net zo moeilijk te krijgen of zijn daar meer van?

Ik heb namelijk een Mega Drive / Sega CD combinatie die me vroeger best veel gezeur heeft opgeleverd (50Hz Mega Drive met een 60Hz Mega CD) maar sinds ik een omgebouwde Mega Drive heb perfect werkt. In combinatie met een CD X kan je dan ook nog games uit verschillende regio's probleemloos (of probleemlozer :) ) spelen.
Ook lastig te vinden. Is de mega/sega CD regio gebonden dan? ik dacht dat de megadrive zelf de regio bepaalde dus dat je zonder problemen een US sega CD kon aansluiten op een Pal megadrive en dat dat gewoon werkt? :?
Sir_Hendro schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:19:
Vroeger had je ook zo een Nederlandse show met 2 kandidaten die het op een bepaald moment tegen elkaar moesten opnemen met Starwing (Starfox) op een TV die verwerkt zat in een meubel die volgens mij iets weg had van een brein. Het ging er dan om wie de hoogste score haalde. De gene die de show presenteerde was een jonge vrouw met kort haar. Welk programma was dat? :P
Inderdaad! dat heb ik ook nog wel gezien vroeger. Alleen hoe het heet :/

[ Voor 27% gewijzigd door Metro2002 op 27-06-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:10:
Die presenteerde toch niet? Dat was gewoon een tekenfilm..

VideoPower lijkt me logischer. Daar heb ik nog afleveringen van op tape...

Maar goed, als je zelf aangeeft dat het goed was, zeg ik niets! :D
Ja, naam kwam me bekend voor dus dacht dat dat het was... even goed leuk om weer te zien, maar inderdaad niet wat ik bedoelde. Wat hierboven staat klopt meer :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Nederlandse show... dat moet dan Power Play zijn
YouTube: ‪Tros Power Play Highlights - part 2 NEO GEO Jeroen Tel‬‏

YouTube: ‪Powerplay: Sonic Hedgehog -PowerTip- (dutch)‬‏

[ Voor 30% gewijzigd door Rinzwind op 27-06-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:19:
Was dat niet met Martijn Krabbé?

Edit: le-zen:
een jonge vrouw met kort haar
|:(

Edit 2: Powerplay! :9 Toch die ene vent! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Magic6399 op 27-06-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag castlevania the new generation voor de megadrive binnengekregen _/-\o_ Na lang zoeken toch gevonden :P elke keer greep ik net mis dus heb er nu 1 via amazon besteld. Donderdag besteld, vandaag al in huis (vanuit het VK!). Lekker snel dus :D

Ook nog een sonic en knuckles via Ebay gekocht via een veiling. Tis wel cart only helaas maar voor 5 euro kon ik er weinig aan miskopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Sonic and Knuckles compleet voor 14,95 (ex. verz.) gekocht. Niet in perfecte staat, maar wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Exorcist schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:20:
Ik heb Sonic and Knuckles compleet voor 14,95 (ex. verz.) gekocht. Niet in perfecte staat, maar wel compleet.
Das ook erg goedkoop. Vaak gaan ze compleet voor rond de 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

^^ Pffff, nice, alleen effe geen tijd om alles te bekijken.. :P

Heb laatst mijn ultieme DC in elkaar geknutseld. Heb een zwarte Amerikaanse DC van eBay afgehaald met een nice zwarte controller. Vervolgens uit mijn kapotte Europese DC de voeding gehaald en deze in de Amerikaanse gezet, werkt perfect en dus geen stepdown converter meer nodig.

Daarnaast nog een houder erin gesoldeerd zodat het batterijtje makkelijk te verwisselen is, evenals een 4-wire modchip gesoldeerd zodat ie regiovrij is. Werkt helemaal perfect, mijn originele PAL én NTSC spellen werken er allebei prima op, helemaal cool icm de VGA-box. Ook nog even die PAL->NTSC fix toegepast door de R422 te bridgen :)

Nu de verrassing, ik denk hmm dan kan ik eindelijk mijn US tobo gebruiken op dat ding, maar nee hoor, nu pakt ie gewoon een PAL tobo hoewel het een US DC is met een EU voeding. Het ligt dus aan de voeding wat dat bepaalt, vreemd!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, kan ik alleen maar van dromen van zo'n collectie. Maar ik ben op weg. Ik heb pas () 600 games total, alleen de PS1 heeft al 1000 games. NES ook. Utopie, maar goed, ben nog jong.

Heb Manhunt 1 en 2 gekocht (ok, 2 voor de Wii dan wel). Verder Tenchu voor de Xbox, Tenchu-Z voor de 360 (retro hé? ;) ), Evil Dead voor de Xbox, Silent Hill 2 SE voor de PS2, Silent Hill 4 voor de PS2, Home Alone voor de PS2 (kutspel, puur gekocht omdat ik Home Alone geweldig vind), Project Zero 2 Director's cut voor de Xbox, Hitman 2 en Hitman Contracts voor de PS2.

Wat betreft Manhunt: heb neem ik aan zo ongeveer het beste wel van Rockstar?

- Alle GTA delen, verspreid over de consoles (meeste PS2, deel Xbox/PSP/360/GBC en uiteraard PS1).
- Red Dead Revolver en Redemption
- Table Tennis
- Manhunt 1 en 2
- Bully

Wat mis ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was Manhunt 2 voor de psp halen als ik jou was. Daar is de censuur uit te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Geen idee of het echt zo goed is maar wel gespeeld en mijzelf ermee vermaakt toen ik klein was:

-Smugglers run op de PS2
-Max Payne :+ :> Op de PS2 ja!
-Oni ook PS2

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod