Zit er toch meer en meer aan te denken om mijn 'nederlandse' bezwaren aan de kant te zetten en gewoon een md te halen. eerst even bij retrofreak gekeken, en daarna marktplaats (en nog even snel de op&google zodat ik geen/zo min mogelijk stomme vragen stel

).
Valt me op dat er op mp best veel setjes worden aangeboden zonder bekabeling. Het liefst wil ik toch sowieso een scart aansluiting (die worden pre modded verkocht?) maar is het lastig om een voeding kabel voor de md te vinden?
Ik acht de kans niet ondenkbaar dat als ik die md koop dat ik dan ook ooit nog is een mega cd wil hebben. Is het dan verstandiger om voor een megadrive 1 of een 2 te gaan? Ik las dat zo'n verbindings plaat vaak kwijt is, maar als dat alleen maar 'voor het uiterlijk' is boeit me dat niet zo veel.
edit:
lees dat er voor de md2 wel een mastersystem convertor is, maar dat die moeilijk verkrijgbaar is. Denk dat ik toch maar voor de 1 ga, en dan als ik echt heel fanatiek wordt en me stoor aan mijn megacd2 en md1 combo dat ik dan misschien nog wel een md2 koop puur voor cd gaming, voor het geld hoef je dat niet te laten
hmmz de must have games uit de op
Sonic the Heghog 1, 2, 3, en Sonic & Knuckles
sonic en knuckles is niet goed te emuleren toch (via legale opties at least, ik heb de games al op ps2 en 360) ? dat zou al een reden zijn om een sonic 3 en knuckles te vinden. Maar ik snap nog steeds de fun van sonic niet zo goed.......
Altered Beast
ook 360
Ecco The Dolphin, Ecco The Tides of Time
pc&360
Golden Axe I en II
360
Probotector (Contra: Hard Corps)
Ooh contra op de snes is een van mijn all time fave games, dit wordt een hoge prio buy!
Shining Force 1 en 2
RPG's toch? niet echt mijn kopje tee
The Revenge of the Shinobi, Shinobi III: Return of the Ninja Master
Even kijken wat er al op de collection staat, maar dit zijn idd games die ik vroeger al wilde
Streets of Rage 1, 2 en 3
360
Strider
dit was een game die volgens mij op de md het dichts bij de arcade kwam, of zelfs beter was toch? had em op de c64 maar vond hem daar niet zo byzonder (hielp natuurlijk ook niet dat ik heel veel andere spellen had waardoor de aandacht snel weg was
Vectorman 1 en 2
360
Toki: Going Ape Spit
Is dit echt een topper? Had em op de amiga, had voor de tijd mooie gfx, maar was takke moeilijk.
spellen waar ik zelf interesse in heb:
Eternal champions! Natuurlijk niet de meest perfecte beat em up, maar gevalletje jeugd sentiment. Is er ook voor de megacd, misschien kijken of dat geen beter alternatief is.
snake rattle en roll leuke game, wel is gehuurd voor de nes, ook wel wat moeilijk.
shmups de md heeft natuurlijk tons of goede shmups, wil kijken of er een paar kan vinden
final fight cd Als je arcade perfect wilt, is de xbla(&psn?) versie wsl de betere optie, maar wederom jeugd sentiment.
Verder zijn er wsl nog tig games die ik vergeet, misschien is een lijstje zoeken van games die anders of beter waren in vergelijking met snes versies
[
Voor 6% gewijzigd door
Sagat op 26-06-2011 11:38
]