Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27

Metro2002

Memento mori

merauder schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:02:
Als je een Megadrive overweegt zeg ik DOEN!!!

De exemplaren die veel verzamelwaarde hebben zijn erg duur, maar als je vooral met zo'n ding wil spelen dan vind je vaak nog wel nette exemplaren zonder doos voor een appel en een ei.

Ook de oude Sonic + streets of rage series zijn een must have, hoewel er nog wel heel veel gave titels beschikbaar.

Leuke van een Mega Drive is het feit dat SEGA destijds tolleranter was naar 3rd party developers. Zo bijvoorbeeld Mortal Kombat op de SNES iets gecensureerd. Wel moet ik erbij zeggen dat qua console de SNES rondjes rent om een Megadrive. De geluidschip van de SNES is beter, de GFX zijn beter en de 1st party titels zijn beter.
Ik wil geen console war beginnen hier maar dat de SNES rondjes loopt om de megadrive is echt onzin.

De megadrive heeft een snellere processor, ondersteunt meerdere layers met parallex scrolling, de geluidschip van de SNES is dan wel makkelijker te programmeren (sample based) maar klinkt een stuk doffer dan de FM chip (die echt fantastisch kán klinken) in de megadrive.
qua kleurenpallet wint de SNES het van de MD ,al is dat vrij persoonlijk, de SNES kan meer kleuren weergeven maar gebruikt dit vooral voor pastelachtige kinder kleuren waar de megadrive meer felle arcade achtigekleuren neerzet.

En vergeet de addons niet voor de MD zoals de megaCD en de 32x.
Beide consoles zijn gewoon aan elkaar gewaagd wat dat betreft.

Het is vooral persoonlijke voorkeur en welke games je leuk vindt. Sega heeft zich altijd meer op de wat oudere gamers gericht en heeft meer arcade games in zijn gameslibrary zitten terwijl nintendo de jongere gamers als doelgroep had en dus meer games heeft in de trent van mario, kirby en donkey kong. En een aantal games zijn op beide consoles beschikbaar natuurlijk.

Het was vroeger wel meer verdeeld qua games. Wilde je Mario spelen dan kocht je een SNES, wilde je sonic spelen dan kocht je een megadrive, wilde je donkey kong country spelen dan kocht je een SNES, wilde je Streets of rage spelen dan kocht je een MD etc.

Nu zijn er bijna geen console exclusives meer .. dat is soms wel eens jammer :)

O en als je het leuk vindt: koop gewoon een SNES én een Megadrive. kosten beide geen knoop op de 2e hands markt dus voor het geld hoef je het niet te laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:16:
[...]

Er zitten stiekem toch wel verschillende honderden euro's in die paar games ja, meeste games zitten rond de €20, met een paar uitschieters als Megaman, Three Dirty Dwarves & Guardian Heroes, die 3 alleen waren al dik €200... :X
Ja dat dacht ik al. Ik heb zelf ook een Saturn, maar ik kan maar weinig spellen vinden ervoor die mij echt aanspreken. Hij is wel omgebouwd dus ik kan eventueel spellen uitproberen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Die Sonicspellen voor de Saturn zijn ook niet echt bepaald goed...

Dreamcast daarentegen vind ik wel weer leuke spellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff, weer 150 Euro uitgegeven. Oa Blazing Dragons (PS1), Clockwork Knight 2. Theme Hospital (PS1), RE Survivor (PS1) etc. etc.

Ah well :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Wist niet dat Theme Hospital ook op de ps1 is uitgekomen. Nog nooit tegengekomen ook. Helemaal grijs gespeeld die game!
:)
Lijkt me op de pc wel beter spelen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrystalViriS schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:48:
[...]

Wist niet dat Theme Hospital ook op de ps1 is uitgekomen. Nog nooit tegengekomen ook. Helemaal grijs gespeeld die game!
:)
Lijkt me op de pc wel beter spelen overigens...
Mij ook, maar ik spaar geen PC games :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo! De deal rond de Neo Geo AES is...rond. Had niet verwacht dat het nog iets zou worden. Ik heb er nu eentje met twee spellen voor een heel schappelijk prijsje kunnen kopen. Ik kan niet wachten tot hij er is :9

Een vervangende Amerikaanse snes komt er ook aan. Jammer genoeg moet die wel uit Frankrijk komen, dus dat zal wel een tijdje duren. Pluspunt is dat deze schijnbaar mint is. En eveneens voor (relatief) weinig geld, dus mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
@CHampion16 je hebt zin om te verzamelen, maar je weet niet wat? En je kan ook geen spelgenre's noemen die je leuk vind? Ben je een geheim kind van Bill gates ofzo? ;)

Heb je wel voorbeelden van games die je leuk vind? Ik zou je trouwens adviseren met een snes te beginnen. Meeste all round retro console. Spellenlijst is onzin zonder genre voorkeur. Maar must haves zijn Zelda, Mario world en kart. Deze 3 games zouden al voor tientallen uren speel plezier moeten zorgen. Ook kan je zoeken naar top10 snes games. Gamerankings of metacritic gebruiken.

Succes en ik ben nieuwsgierig naar je aankopen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Metro2002 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:23:
[...]
De megadrive heeft een snellere processor, ondersteunt meerdere layers met parallex scrolling, de geluidschip van de SNES is dan wel makkelijker te programmeren (sample based) maar klinkt een stuk doffer dan de FM chip (die echt fantastisch kán klinken) in de megadrive.
qua kleurenpallet wint de SNES het van de MD ,al is dat vrij persoonlijk, de SNES kan meer kleuren weergeven maar gebruikt dit vooral voor pastelachtige kinder kleuren waar de megadrive meer felle arcade achtigekleuren neerzet.

En vergeet de addons niet voor de MD zoals de megaCD en de 32x.
Beide consoles zijn gewoon aan elkaar gewaagd wat dat betreft.
De games vind ik persoonlijk idd grafisch beter op de SNES. Omdat Nintendo dingen zoals Mode 7 en nog een paar acceleratietrucjes heeft uitgevoerd. Ook draait de SNES op een wat hogere resolutie. Ook was het relatief makkelijk om een coprocessor aan de architectuur van de SNES te hangen, zodat trucs mogelijk waren zoals SuperFX.

Persoonlijk vind ik het bizar dat er destijds heel veel games gemaakt werden die er top uitzagen, zoals bijvoorbeeld Donkey Kong Country, en dat met CPU's die onder de 10 Mhz draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

merauder schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:00:
[...]

De games vind ik persoonlijk idd grafisch beter op de SNES. Omdat Nintendo dingen zoals Mode 7 en nog een paar acceleratietrucjes heeft uitgevoerd. Ook draait de SNES op een wat hogere resolutie. Ook was het relatief makkelijk om een coprocessor aan de architectuur van de SNES te hangen, zodat trucs mogelijk waren zoals SuperFX.

Persoonlijk vind ik het bizar dat er destijds heel veel games gemaakt werden die er top uitzagen, zoals bijvoorbeeld Donkey Kong Country, en dat met CPU's die onder de 10 Mhz draaien...
Donkey kong country gebruikt een extra chip om dat voor elkaar te krijgen, nog een aantal SNES gebruikten een extra FX chip (zoals starwings).

de megadrive had overigens ook 1 spel die die techniek gebruikte: virtual racing. Speciale VDP Chip om 3d beelden te kunnen berekenen.

Overigens had de Snes een lagere resolutie dan de megadrive. (256*224 vs 320x224) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet in het vervolg op zolder kijken voordat ik dit soort dingen bestel ;) Vind net nog wat oude spellen, heb er nu dus twee dubbel:

- Batman (NES)
- Duck Tales (NES)

Oh well, kan er vast nog wel wat mee.. :)

En ik heb ook Zelda II met Castlevania gevonden! Ben dus superblij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:40
verkoop je batman en ducktales?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batman kost geen fluit bij de RetroGameFreak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Sagat schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:29:
@CHampion16 je hebt zin om te verzamelen, maar je weet niet wat? En je kan ook geen spelgenre's noemen die je leuk vind? Ben je een geheim kind van Bill gates ofzo? ;)

Heb je wel voorbeelden van games die je leuk vind? Ik zou je trouwens adviseren met een snes te beginnen. Meeste all round retro console. Spellenlijst is onzin zonder genre voorkeur. Maar must haves zijn Zelda, Mario world en kart. Deze 3 games zouden al voor tientallen uren speel plezier moeten zorgen. Ook kan je zoeken naar top10 snes games. Gamerankings of metacritic gebruiken.

Succes en ik ben nieuwsgierig naar je aankopen.
Ik heb al een snes. HEt is alleen een amerikaanse. En laat dit nou het probleem zijn. Er zijn weinig nederlandse winkels met usa snes games en ebay vertrouw ik niet zo. En nee ik ben geen kind van Bill gates XD.
@excrosist dank je:P
Ik moet mijn kop echt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

is er iemand hier into press kits?
ik ben er zelf een paar maanden geleden mee begonnen (moet toch wat als je nagenoeg alles van de PS1/2 al hebt wat de moeite waard is) en vind het echt de ultieme versies van een game
Helaas zijn ze vaak erg moeilijk te vinden (en erg duur), maar er zitten wel echt juweeltjes tussen!
Vooral de wat minder bekende sets zoals de press kits van Vib Ribbon, Crash Bandicoot 3, Medievil 2 enzo zijn echt schitterend

een paar voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://i402.photobucket.com/albums/pp102/xtincthed/Video%20Game%20Collection/Press%20Kits/PS1_crashbandicoot3_presskit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i402.photobucket.com/albums/pp102/xtincthed/Video%20Game%20Collection/Press%20Kits/PS1_spyrothedragon_presskit.jpg

meer: http://s402.photobucket.c...0Collection/Press%20Kits/
en voor de "complete" lijsten http://www.playstationcol.../viewtopic.php?f=7&t=2333

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
een gameboy color, gameboy poket beiden met doosjes en goede staat en een N64 met alle kabels behalve een memorykaart en controllers voor 65 euro. is dat een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
champion16 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:24:
een gameboy color, gameboy poket beiden met doosjes en goede staat en een N64 met alle kabels behalve een memorykaart en controllers voor 65 euro. is dat een goede deal?
Ik vind het niet heel bijzonder qua prijs. Ik heb een GameBoy Pocket ooit in nieuwstaat (volgens verkoper nooit gebruikt, doosje enkel een keer opengemaakt) voor 20 euro gekocht.

Als je bij jou gaat kijken dan betaal je ongeveer overal 20 euro voor. Daarvoor kun je met een beetje zoeken echt wel bijvoorbeeld een N64 + spellen voor vinden.

Maargoed, het is niet heel duur maar ook niet goedkoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, 65 euro is een matige deal. Maar begrijp ik nou dat er geen memorycard EN geen controllers bij die N64 zitten? Dan is het echt een slechte deal.

Ik weet niet of het belangrijk voor je is dat de doosjes bij de gameboys zitten? Maar anders kun je makkelijk een gameboy pocket of color met een zwik spellen erbij voor 20 euro scoren. Marktplaats staat vol met die dingen.

Voor een N64 met alle kabels en een controller erbij moet je ook niet meer dan 20 euro betalen. Maximaal 25 euro als er nog een leuk spel bij zit zoals Mario 64 of Zelda: OoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Het is niet spotgoedkoop maar je weet iig wel dat het in orde is als je het daar aanschaft.
Zelf ook al een aantal aankopen gedaan.

Als het goed is wordt komt er dinsdag een sega game gear bij mijn verzameling :D
Gewoon voor de heb omdat ik er vroeger ook eentje had :P

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 05-06-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister dus m'n NES + games binnen gekregen van RetroGameFreak en de NES ziet er nog supergaaf uit zonder verkleuring etc.. Dit had ik echt niet verwacht, hulde! :D

Nu is het nog wachten op m'n SNES :)
Zoals door iemand anders al aangegeven, ze kosten geen fluit bij RetroGameFreak (het is natuurlijk veel makkelijker om het daar te bestellen), maar als je nog interesse hebt, DM me maar :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
@Champion16: ga aub eerst zelf eens wat onderzoek doen voordat je hier je vraag neergooit. Kijk bijvoorbeeld eens op Ebay wat de gemiddelde prijzen zijn.

Dit is trouwens niet rot bedoeld, maar hier op GOT wordt nou eenmaal verwacht dat je zelf al moeite hebt gedaan voordat je vragen gaat stellen.

Edit: bij winkels dingen aanschaffen is trouwens niet altijd een garantie dat het in orde is. Ik heb zat winkels gezien waar ze niet eens de moeite nemen om hun spullen even schoon te maken. Of dat als je vraagt of je het even mag testen het niet eens werkt. Maar dat zal bij webshops wel meevallen.

[ Voor 33% gewijzigd door danielkraak op 05-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb hier nu een gamecube, game boy color, PS1, ps2 liggen. En ik wil zo veel mogelijk oude consoles hebben (beginnende verzamelaar) maar iemand tips van goede sites ofzo waar je het aan kan schaffen (wel werkend als t ff kan)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
denikids schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:18:
Ik heb hier nu een gamecube, game boy color, PS1, ps2 liggen. En ik wil zo veel mogelijk oude consoles hebben (beginnende verzamelaar) maar iemand tips van goede sites ofzo waar je het aan kan schaffen (wel werkend als t ff kan)
Voor consoles kun je veel beter Marktplaats en Ebay in de gaten houden. Bij winkels is het altijd net wat duurder. Als je toch winkels zoekt, zoek dan eens een beetje op Google op: retro game winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

http://www.videogameworld.nl/ Ik zag deze al voorbijkomen hier, heb ze een mailtje gestuurd mbt de betaling en garantievoorwaarden. Ben beniewd :) (via marktplaats ga ik op zoek naar een goede xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Vandaag te horen gekregen dat ik de eerste week van juli naar China mag voor de zaak, Shanghai om precies te zijn. Iemand enig idee of daar wat retro te vinden is? Heb al aardig wat gezocht maar mijn god wat groot is die stad!

Jammer dat we geen filiaal in Japan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videogameworld lijkt erg op RGR, maar maken gebruik van dezelfde webwinkel interface. Heb er nu Nightmare Creatures (PS1) besteld en andere games. Ze hebben niet gek veel, maar wel leuke games voor weinig (Colin mc Rae en Driver voor de PS1 voor 1,95 bijv.). Nightmare Creatures zocht ik al lange tijd, was daar 7,95. Verder nog wat Saturn en PS2 games, plus Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
hai weet iemand hoe de adapter heet waarmee je import spellen(uit usa) kunt spelen met je eu snes megadrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

spelen met een convertor is niet fijn in mijn ervaring, als je iets meer geld ervoor uittrekt heb je een NTSC SNES en heb je nooit gedoe met spellen die het niet goed doen

op marktplaats kijk ik altijd bij Dr. Retro voor NES games en vooral PlayCube games voor Playstation 1 en 2 games (erg veel zeldzame titels)

nog een nieuwe foto van mijn PS2 verzameling (en ps3/psp/xbox etc)
Afbeeldingslocatie: http://i402.photobucket.com/albums/pp102/xtincthed/Video%20Game%20Collection/DSC02079.jpg

en ik maak sinds een paar weken elk weekend een filmpje van wat ik allemaal nieuw heb in mijn verzameling:
YouTube: ‪Kanaal van PSXcollecting‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
sorry ik bedoelde de sega megadrive niet de snesXD.
ik zoek de naam van de converter voor de megadrive waarmee je usa spellen op een eu megadrive kunt spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XtinctHeD schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:45:
spelen met een convertor is niet fijn in mijn ervaring, als je iets meer geld ervoor uittrekt heb je een NTSC SNES en heb je nooit gedoe met spellen die het niet goed doen

op marktplaats kijk ik altijd bij Dr. Retro voor NES games en vooral PlayCube games voor Playstation 1 en 2 games (erg veel zeldzame titels)

nog een nieuwe foto van mijn PS2 verzameling (en ps3/psp/xbox etc)
[afbeelding]

en ik maak sinds een paar weken elk weekend een filmpje van wat ik allemaal nieuw heb in mijn verzameling:
YouTube: ‪Kanaal van PSXcollecting‬‏
Dat zijn aardig wat PS2 games zeg, damn. Hoeveel zijn er totaal en hoeveel heb jij er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

hoeveel er precies zijn is niet 100% duidelijk (er komen er ook nog steeds nieuwe bij)
maar ik heb er zo'n 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

champion16 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:51:
sorry ik bedoelde de sega megadrive niet de snesXD.
ik zoek de naam van de converter voor de megadrive waarmee je usa spellen op een eu megadrive kunt spelen
Kan met een game genie of een megadrive concerter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Zelf nooit problemen gehad met mijn convertor? Tuurlijk de spellen afspelen op de bijbehorende regio spelcomputer is altijd fijner. Maar als je het geld en ruimte niet hebt, en waar ik dan altijd een beetje bang voor ben is de stroom shit. Step down convertors enzo?

Anyways Champion16 heeft dus al een usa snes met wat games (misschien wel handig om een beetje aan te geven hoeveel?) en wil nu verder verzamelen op een pal snes. Dan zou ik idd voor een convertor gaan. Of natuurlijk de usa snes gewoon erbij houden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
nee sagat. het was een typfout. ik bedoelde een megadrive converter. nogmaals sorry voor mijn typfout. ik vraag me af of de megadrive converter goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
woah, no worries, geen sorry noodzakelijk hoor :)
Zelfs met jouw typfout sta ik achter de dingen die ik getypt heb. Wat meer bedoeld als reactie op Xtinc die zei dat convertors problematisch niet fijn waren.....sort of.

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 07-06-2011 13:37 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
maar een megadrive converter werkt wel goed? of gaat het slechtb eeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Hoe het met de Sega MD zit weet ik niet maar voor de SNES heb ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/e6/0/AAAAApCczvAAAAAAAOYI0w.png?v=1206805075000
Daar stop je een willekeurig PAL spel op de achterkant en het gewenst NTSC spel op de bovenkant. Werkt prima :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Net een factory seales F-Zero voor mijn amerikaanse snes op de kop getikt voor 7 dollar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Weer wat nieuwe aanwinsten binnen, Christmas Nights into Dreams voor de Saturn & The Story of Thor voor de Megadrive :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is op zolder kijken best verdienstelijk... Kijk eens wat ik tegen kwam:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14872563/megadrive-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/8165/dsc003752.jpg

A thing of beauty..... M'n Neo Geo AES is binnen. En wat een ding zeg.

Alles is in hele goede staat. Ik was aangenaam verrast. Jammer genoeg is de verkoper vergeten de games mee te sturen, dus die worden nu nagestuurd. Daardoor kan ik er op dit moment nog niet op spelen ;(

Fatal Fury, Samurai Shodown II en Alpha Mission II worden opgestuurd. Ik kan niet wachten.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zo'n Neo Geo is zeker vet, alleen zijn de enige spellen die het waard zijn daarop vechtspellen of niet? Want dat weerhoud me ervan om zo'n ding te kopen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Neo Geo is supersterk in twee genres; vechtspellen en shoot 'em ups (shmups). Ook heeft het systeem veel hele goede sidescrolling actiegames.

Probleem is wel dat de meeste games voor de Neo Geo erg duur zijn. De prijzen beginnen bij 40 euro (compleet met doos en boek) en lopen snel op tot 100 euro per stuk. De echt zeldzame en gewilde spellen kosten enkele honderden euro's. De Neo Geo is dan ook geen systeem waar je in een keer meerdere spellen voor koopt :p

Overigens heb je voor 40 euro wel veel toptitels. De meeste zelfs gloednieuw met een beetje zoeken op ebay. Fatal Fury, Samurai Showdown, Ghost Pilots, Alpha Mission, World Heroes, NAM 1975.... Of je kunt een Super-in-1 cartridge kopen. Je hebt dan tientallen spellen op 1 cartridge voor 60 euro ofzo.

Ook kun je een AES-MVS converter kopen waardoor je Neo Geo MVS cassettes op de Neo Geo AES kunt spelen. MVS cassettes zien er hetzelfde uit als AES cassettes, maar ze zijn over het algemeen veel goedkoper. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
ik heb een sealed F-Zero besteld.
Donkey kong country, Super mario all stars en Super street fighter 2 voor mijn amerikaanse snes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sinds gister een sega game gear bij de verzameling, alleen jammer dat ook dit exemplaar een condensator probleem heeft. Geluid was krakerig en zacht en het scherm is alleen zichbaar als je het ding plat legt ongeveer :+ Verder is het wel een redelijk net apparaat, weinig krassen op het scherm en zelfs het klepje voor de ext port zit er nog op.

Heb maar gelijk alle condensatortypes besteld die er in de game gear zitten, ik vervang ze dus maar allemaal (als het lukt, ben niet zo'n soldeer held :P )

Ik post hier nog wel of het gelukt is of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Doe hier nogmaals maar een oproepje voor de mensen die wat oude SNES inlays over hebben (dat witte ding waar de casette in ligt bij SNES doosjes.

Ik heb namelijk best een flinke stapel doosje liggen en boekjes, maar wil de doosjes compleet maken om ze uit tte stallen op de gameroom. Ik zoek er in totaal tussen de 25 en stuks. Maar iedere losse is mooi meegenomen. Zijn er nog mensen die een medeverzamelaar er mee willen helpen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:22:
Doe hier nogmaals maar een oproepje voor de mensen die wat oude SNES inlays over hebben (dat witte ding waar de casette in ligt bij SNES doosjes.

Ik heb namelijk best een flinke stapel doosje liggen en boekjes, maar wil de doosjes compleet maken om ze uit tte stallen op de gameroom. Ik zoek er in totaal tussen de 25 en stuks. Maar iedere losse is mooi meegenomen. Zijn er nog mensen die een medeverzamelaar er mee willen helpen? :D
Succes, ik zoek zelf ook al een tijdje losse inlays :P Heel moeilijk los te vinden die dingen.

Soms komen ze voorbij op ebay of bij webwinkels die nieuwe, losse inlays verkopen. Meestal zijn die voor N64-spellen, maar ik heb ze ook wel eens gezien voor de SNES. Goed om die in de gaten te houden misschien. Ook mail ik regelmatig handelaren op Marktplaats of ze er een paar over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:04:
Zo'n Neo Geo is zeker vet, alleen zijn de enige spellen die het waard zijn daarop vechtspellen of niet? Want dat weerhoud me ervan om zo'n ding te kopen...
Als je niet van fighters houdt, dan valt er een heel groot gedeelte van de toppers af.
Shmups zijn natuurlijk ook niet voor iedereen.
Dan blijft als 'grote naam' (echt iets waar de ng bekend door is) imho alleen metal slug over (en dan kan je beter een compilatie hiervan voor de ps2 of wii kopen).

Maar zoals gezegd er zijn wel degelijk andere games die die moeite waard zijn, en gezien de prijzen ga je ze toch niet met bosjes tegelijk kopen.
Ik adviseer je om op youtube is te zoeken naar top 10 neo geo games, dan kun je zelf wat indrukken opdoen.

* Sagat ponders om voor de compleetheid toch nog maar is zijn missende 16bitters te gaan kopen (megadrive, pc engine en dus ook de neo......als ik het zo uittyp vrees ik dat het toch te duur & te veel moeite is ......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deja Vu voor de NES op Ebay gekocht, rond de 22 Euro inc. verzenden. Near mint condition, kon hem hier nergens vinden. Vind het leuk om van die oude adventures (liefst point and click) te gaan verzamelen. Blazing Dragons (PS1) inmiddels binnen, Still Life voor de Xbox al een tijdje terug, en verder zo nu en dan op Internet zoeken wat nu een leuke adventure is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand hier enig idee waar je goedkoop de europese versie van Katamari voor de PS2 weghaalt...? Hij bestaat maar ik ben hem tot nu toe nergens tegengekomen... Nedgame heeft hem nu in de reservering staan dus mocht er ooit eentje binnenkomen word ik gesmst :+ Maar ja god mag weten hoelang dat nog duurt...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ga waarschijnlijk een XBOX aanschaffen voor 14.95, alleen is het niet zeker of hier een Scart kabel bijzit, nu mijn vraag. Werkt de scartkabel van de GC/PS1,2,3 hier toevallig ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

denikids schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:43:
Ik ga waarschijnlijk een XBOX aanschaffen voor 14.95, alleen is het niet zeker of hier een Scart kabel bijzit, nu mijn vraag. Werkt de scartkabel van de GC/PS1,2,3 hier toevallig ook op?
Nee, die van de Xbox is best breed. GC en PS zullen hier niet op werken/passen.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Auch, dan heb ik er dus niks aan. Ff kijken of ik zoon kabeltje kan vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Koop meteen een RGB kabel via ebay. Dan heb je veel scherper beeld dan die standaard composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een RGB kabel? Wat houd dat dan weer in? (ik koop trouwens nooit via Ebay zo eens rondkijken daar) Ik heb trouwens liever niet dat de kabel duurder word dan de Xbox zelf.

Zou het hiermee kunnen?
http://cgi.ebay.com/Scart...336238befa#ht_2757wt_1033

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis1812 op 08-06-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denikids schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:32:
Een RGB kabel? Wat houd dat dan weer in? (ik koop trouwens nooit via Ebay zo eens rondkijken daar) Ik heb trouwens liever niet dat de kabel duurder word dan de Xbox zelf.

Zou het hiermee kunnen?
http://cgi.ebay.com/Scart...336238befa#ht_2757wt_1033
Die kabel ziet er prima uit. De prijs is heel redelijk.

RGB geeft veel scherper beeld op TV's dan een gewone scartkabel. Je TV moet wel RGB ondersteunen, maar dat doen volgens mij alle TV's al jaren. Als je TV geen RGB ondersteunt dan werkt de kabel ook gewoon, maar dan is het beeld van gewone 'scart-kwaliteit' en merk je dus geen verschil met normaal scart.

ps. M'n vervangende Amerikaanse snes is vandaag binnengekomen. Deze ziet er letterlijk als nieuw uit. Superhappy :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan ga ik eens kijken hoe ik kan betalen E.D op ebay, mocht het wat worden show ik wel eens een plaatje zodra hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:38:
[...]

Als je niet van fighters houdt, dan valt er een heel groot gedeelte van de toppers af.
Shmups zijn natuurlijk ook niet voor iedereen.
Dan blijft als 'grote naam' (echt iets waar de ng bekend door is) imho alleen metal slug over (en dan kan je beter een compilatie hiervan voor de ps2 of wii kopen).

Maar zoals gezegd er zijn wel degelijk andere games die die moeite waard zijn, en gezien de prijzen ga je ze toch niet met bosjes tegelijk kopen.
Ik adviseer je om op youtube is te zoeken naar top 10 neo geo games, dan kun je zelf wat indrukken opdoen.

* Sagat ponders om voor de compleetheid toch nog maar is zijn missende 16bitters te gaan kopen (megadrive, pc engine en dus ook de neo......als ik het zo uittyp vrees ik dat het toch te duur & te veel moeite is ......
Ik had gisteren inderdaad rond zitten kijken op YouTube toevallig haha. Metal Slug is inderdaad erg tof, maar al in bezit op Saturn en natuurlijk als compilatie, etc. Enige spel wat ik interesse vond was Sengoku 3 of zoiets. Denk dat ik dat toch maar laat zitten :)
Sir_Hendro schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:30:
Koop meteen een RGB kabel via ebay. Dan heb je veel scherper beeld dan die standaard composite.
Ik zou meteen een componentkabel kopen als je TV die ingang heeft, heb mijn xbox heel lang op component gehad en dat is zeer goed om aan te zien. Dacht dat ie 576p was, maar volgens ome Wiki is het maar liefst 1080i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Volgens mij heb ik die uitgang niet op mijn TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Tja component voor de XBOX 1 is een beetje nutteloos want alleen XBMC en 3 games kunnen op 1080i. De rest is allemaal 576i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, ik gebruikte dan ook veel XBMC, maargoed het beeld ziet er evengoed net wat strakker uit.. en het werkt beter dan op de PS2, want daarop vind ik component maar crap... schaalt niet goed en soms zwart beeld, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
bij converters zie ik altijd 2 'ingange' . ik vroeg me af of je in beide slots hetzelfde spel PAL en NTSC moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:50:
bij converters zie ik altijd 2 'ingange' . ik vroeg me af of je in beide slots hetzelfde spel PAL en NTSC moet zetten?
Nee. In 1 ingang doe je "het spel met de andere regio" en in de andere een willekeurig spel van jouw eigen regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
oh ok zo. Sorry voor mijn domme vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:49:
oh ok zo. Sorry voor mijn domme vraag :P
Zo dom is dat niet; ik probeerde het vroeger met alleen die buitenlandse game er in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Alleen moet je bij bijvoorbeeld een Super-FX USA spel, ook een PAL-spel doen met super-FX support toch? Of doe ik het dan altijd verkeerd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dat PAL spel is volgens mij alleen nodig om te kunnen booten, verder wordt die hele cassette niet meer gebruikt. Volgens mij is het dus zelfs mogelijk om tijdens het spelen de PAL game eraf te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:32:
Alleen moet je bij bijvoorbeeld een Super-FX USA spel, ook een PAL-spel doen met super-FX support toch? Of doe ik het dan altijd verkeerd?
Dat weet ik niet maar je moet er sowieso voor zorgen dat de converter kan omgaan met SuperFX. Het uitzoeken van een goede converter is al een hele klus op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
wat is superfx? je moet toch gewoon een pal spel en een ntsc erin steken en die 2 spellen hoeven niet hetzelfde te zijn. meer niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:38:
wat is superfx? je moet toch gewoon een pal spel en een ntsc erin steken en die 2 spellen hoeven niet hetzelfde te zijn. meer niet toch?
Bepaalde games hebben een extra chip in de cardridge zitten voor extra functies

Zo heeft Mario Kart een DSP-chip en hebben oa Stunt Race FX en Starfox (dacht ik) de FX-chip aan boord.

Niet alle converters ondersteunen het 'vertalen' van games met dergelijke chips aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
maar niet veel games hebben die chip toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Die games hebben dan vaak een middenstuk chip en dan aan weerszijden 2 kleine.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
ok bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb zojuist een Spaanse verkoper gevonden van een goed uitziende Dreamcast met 11 (voornamelijk Franse) games.
Er staat in het bericht dat de spellen de taal van het menu volgen (althans dat begrijp ik eruit), maar kan een Spaanse Dreamcast naar Engels gezet worden, en volgen dan zelfs die Franse games naar de Engelse taal?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dreamcast kan zeker wel op Engels maar de games kunnen best wel eens single language only zijn. Zo heb ik een Dreamcast uit Duitsland waar 10 games ofzo bij zaten. Alles kon op zijn Engels op 1 game na, Record of the Lodus War, die is helaas volledig Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:09:
Ik heb zojuist een Spaanse verkoper gevonden van een goed uitziende Dreamcast met 11 (voornamelijk Franse) games.
Er staat in het bericht dat de spellen de taal van het menu volgen (althans dat begrijp ik eruit), maar kan een Spaanse Dreamcast naar Engels gezet worden, en volgen dan zelfs die Franse games naar de Engelse taal?
Kan die verkoper de proef niet op de som nemen en die Dreamcast naar Engels zetten? Dan kan hij ook kijken of de spellen naar Engels schakelen. Ik kan me voorstellen dat hij niet zo'n zin heeft om alle spellen af te lopen, maar als je hem in ieder geval de belangrijkste laat testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ZO gister alle condensatoren binnengekregen en vervangen in de game gear en... operatie geslaagd, patient niet overleden :D . Scherm is nu tenminste weer vanuit alle hoeken goed te zien en véél helderder en het geluid doet het weer. Al had ik daar even een soldeerfoutje gemaakt en is het soundboardje niet meer helemaal zoals die hoort maar voor voorlopig werkt het in elk geval, nog maar een keer een andere game gear scoren om dat soundboardje over te zetten :P

Dus ik ben blij en ik kan weer game gearen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:53:
ZO gister alle condensatoren binnengekregen en vervangen in de game gear en... operatie geslaagd, patient niet overleden :D . Scherm is nu tenminste weer vanuit alle hoeken goed te zien en véél helderder en het geluid doet het weer. Al had ik daar even een soldeerfoutje gemaakt en is het soundboardje niet meer helemaal zoals die hoort maar voor voorlopig werkt het in elk geval, nog maar een keer een andere game gear scoren om dat soundboardje over te zetten :P

En hoe lang was je bezig met de zooi weer passend maken?
Toen ik dat de eerst ekeer deed, moest ik alle elco nog ff in de juiste hoek buigen, zodat de twee stukken game gear op elkaar pasten :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael Knight schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:11:
[...]

En hoe lang was je bezig met de zooi weer passend maken?
Toen ik dat de eerst ekeer deed, moest ik alle elco nog ff in de juiste hoek buigen, zodat de twee stukken game gear op elkaar pasten :D
Viel op zich best mee, was in een uur ongeveer klaar. Moest inderdaad wel goed van te voren kijken waar de elco's moesten komen want het is best krap , heb er uiteindelijk maar een stuk of 3 hoeven om te buigen zodat ze nergens tegenaan kwamen.

Foto van het resultaat: (beetje onscherp :X)

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture092.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 11-06-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, Ebay wat afgestruind .. aanwinsten:

- Dreamfall, Xbox
- Thief, Xbox
- Amerzone, PS1
- Sega GT 2002, Xbox
- Dino Crisis, PS1

Ben verder aan het zoeken naar goede oude point and click adventures, of text adventures als Maniac Mansion e.d. Voor de NES tot nog toe in bezit Maniac Mansion, Shadowgate en Deja Vu. Uninvited wat moeilijk te vinden. Voor de SNES heb ik nog niets in dit genre...mis ik iets? En voor de N64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Er komt een nieuwe versie aan van de retrode.

Een kastje waarmee je Mega Drive/Genesis en SNES/Super Famicom carts via je pc kunt spelen. De nieuwe versie komt met twee snes en twee mega drive controller poorten! Er zijn inmiddels ook wat pcb's voor uitgebracht waarmee je carts voor andere consoles kunt rippen en spelen.

Je kan op de site een pre-order plaatsen. Ik ben (ondanks het feit dat ik er destijds de eerste versie heb gekocht) gezwicht en heb er eentje besteld. Voornamelijk vanwege de game ports en het feit dat hij van plastic is in plaats van aluminium (wat meer cart en huiskamer vriendelijk).
[b][message=36207981,noline]Ben verder aan het zoeken naar goede oude point and click adventures, of text adventures als Maniac Mansion e.d. Voor de NES tot nog toe in bezit Maniac Mansion, Shadowgate en Deja Vu. Uninvited wat moeilijk te vinden. Voor de SNES heb ik nog niets in dit genre...mis ik iets? En voor de N64?
Voor de N64 en SNES schiet me niet echt iets te binnen maar de games die me te binnen schieten zijn Discworld (Saturn + PS1), Monkey Island (Mega/Sega CD), Kings Quest (NES).

Kreeg overigens heel erg het retro point and click adventure gevoel bij LA Noire! Hebben meer mensen daar 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
Metro2002 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:53:

Zou je me misschien een DM kunnen sturen? :) Je hebt je DM volgens mij niet aanstaan.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
van die retrode zie ik eerlijk gezegd het nut niet van, wat heeft zo'n retrode nou voor voordeel tegenover gedownloade roms? ik neem aan dat de boel toch geemuleerd zal moeten worden op de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:06:

[...]
Voor de N64 en SNES schiet me niet echt iets te binnen maar de games die me te binnen schieten zijn Discworld (Saturn + PS1), Monkey Island (Mega/Sega CD), Kings Quest (NES).

Kreeg overigens heel erg het retro point and click adventure gevoel bij LA Noire! Hebben meer mensen daar 'last' van?
Discworld 1,2 en Noir staan samen met Broken Sword hoog bovenaan mijn meest favoriete spellen ooit. Vooral Discworld 1 en Broken Sword 2, prachtig. Vandaar ook mijn voorliefde voor het genre :)

Heb Discworld 1 en 2 voor de PS1 en Saturn, Noir is volgens mij alleen op de PS1 en PC uitgekomen. Broken Sword is eveneens nooit op de Saturn verschenen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
michel2506 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:19:
van die retrode zie ik eerlijk gezegd het nut niet van, wat heeft zo'n retrode nou voor voordeel tegenover gedownloade roms? ik neem aan dat de boel toch geemuleerd zal moeten worden op de pc...
Ik kan met een retrode verder met Sonic 3 waar ik in de jaren 90 gebleven ben :)

Los van het feit dat je met de Retrode2 de originele controllers kunt gebruiken heeft het voor mij toch meerwaarde om mijn eigen carts te gebruiken in plaats van roms, alleen al voor het "gevoel".

Het zit ergens tussen het volledig emuleren en het uit de kast halen van de originele hardware in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
mjah, als je dan per se met je cartridge en originele controller wilt spelen zou ik zeggen haal dan inderdaad de originele hardware uit de kast. Scheelt toch weer de aanschaf van een extra stukje hardware, en het geeft ook nog eens het meest authentieke gevoel :)

Overigens snap ik het idee van de originele controllers gebruiken op de pc wel, maar dan wel in combinatie met roms die je om wat voor reden dan ook niet op een speelbare cart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb niet altijd de mogelijkheid en de zin om de originele hardware tevoorschijn te halen en dan is dit een mooie gulden middenweg.

Overigens ben ik de eerste die zal toegeven dat dit een aankoop was die niet echt had gehoeven, maar goed, daar lijkt me dit de thread wel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
weet iemand een goed boek over de geschiedenis van games? met name consoles en handhelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook erg leuk is maar misschien moeilijk te krijgen in Nederland is het Engelse tijdschrift retrogamer.
Hier staat heel veel informatie in over games van vroeger.
Ik had er zelf een gekocht in engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
De ako (=vaak tijdschriften winkel op station, en voorheen bruna geloof ik) heeft ze in sommige fillialen. Iig op station amersfoort. Daar heb ik er zelf een gekocht en kijk ik ze ook af en toe in.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:41:
Wat ook erg leuk is maar misschien moeilijk te krijgen in Nederland is het Engelse tijdschrift retrogamer.
Hier staat heel veel informatie in over games van vroeger.
Ik had er zelf een gekocht in engeland.
De uitgever van Retrogamer (Imagine) heeft ook een aantal compilaties uitgegeven. Die compilaties zijn een soort hele dikke tijdschriften en bevatten artikelen die eerder in Retrogamer zijn verschenen. Al die artikelen gaan over de geschiedenis van bepaalde spelcomputers en spelseries.

Ik heb zelf een van die compilaties (deel 4). Ze zijn echt heel vet om te lezen, alleen zijn ze niet meer in de winkels te vinden. De webshop van Imagine verkoopt nog wel deel 3 en 4, maar deel 1 en 2 hebben ze niet meer.

Verder heeft Imagine een boek uitgebracht getiteld Videogame Hardware Handbook waarin de geschiedenis en beste spellen van enkele tientallen oude spelcomputers worden behandeld. Dat boek heb ik zelf ook en het is echt heel interessant. Ik heb zelfs twee exemplaren (voor de prijs van 1) omdat ze een foutje hadden gemaakt bij het versturen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
champion16 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:33:
nee sagat. het was een typfout. ik bedoelde een megadrive converter. nogmaals sorry voor mijn typfout. ik vraag me af of de megadrive converter goed werkt.
champion16 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:50:
Als je nog steeds alleen op zoek bent naar een Mega Drive converter dan gaat het twee ingangen verhaal niet op. Dat is iets waar voor zover ik weet alleen SNES converters "last" van hebben.

Wel moet je opletten dat er verschillende soorten converters zijn voor de Mega Drive. Je hebt converters die de regio veranderen van de cartridge met een dip switch en converters die er voornamelijk voor zorgen dat japanse carts fysiek passen, dus eigenlijk meer een verloopstuk dan een echte converter.

Hier staat behoorlijk wat info over de Mega Drive/Genesis en de bijbehorende converters:
http://reviews.ebay.com/S...0QQugidZ10000000009836495
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:34:
[afbeelding]

A thing of beauty..... M'n Neo Geo AES is binnen. En wat een ding zeg.

Alles is in hele goede staat. Ik was aangenaam verrast. Jammer genoeg is de verkoper vergeten de games mee te sturen, dus die worden nu nagestuurd. Daardoor kan ik er op dit moment nog niet op spelen ;(

Fatal Fury, Samurai Shodown II en Alpha Mission II worden opgestuurd. Ik kan niet wachten.
Ziet er netjes uit! De mijne is wat meer mishandeld, maar daar was de prijs dan ook wel naar :)

Wat was jij ongeveer kwijt?

Is het er eentje met een hoog of laag serienummer? Ben je bekend met het RGB output verhaal bij Neo Geo's?
http://nfggames.com/games/neorgb/
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:42:
De Neo Geo is supersterk in twee genres; vechtspellen en shoot 'em ups (shmups). Ook heeft het systeem veel hele goede sidescrolling actiegames.

Probleem is wel dat de meeste games voor de Neo Geo erg duur zijn. De prijzen beginnen bij 40 euro (compleet met doos en boek) en lopen snel op tot 100 euro per stuk. De echt zeldzame en gewilde spellen kosten enkele honderden euro's. De Neo Geo is dan ook geen systeem waar je in een keer meerdere spellen voor koopt :p

Overigens heb je voor 40 euro wel veel toptitels. De meeste zelfs gloednieuw met een beetje zoeken op ebay. Fatal Fury, Samurai Showdown, Ghost Pilots, Alpha Mission, World Heroes, NAM 1975.... Of je kunt een Super-in-1 cartridge kopen. Je hebt dan tientallen spellen op 1 cartridge voor 60 euro ofzo.

Ook kun je een AES-MVS converter kopen waardoor je Neo Geo MVS cassettes op de Neo Geo AES kunt spelen. MVS cassettes zien er hetzelfde uit als AES cassettes, maar ze zijn over het algemeen veel goedkoper. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.
Verder een aardige indicatie van wat je voor een game zou moeten/kunnen betalen:
http://www.neo-geo.com/guides/aesguide.html

Heb je een boodschappenlijstje? Baseball Stars 2 stond er hoog op en die heb ik inmiddels voor een nette prijs gevonden. Windjammers en Super Sidekicks 3 kan ik nog steeds niet vinden voor een normaal bedrag. Ik overweeg een AES -> MVS converter, maar die kost ook een aardig bedrag en het voelt alsnog als vals spelen... dan neig ik meer richting emulatie (hoewel die converter er nog wel gaat komen ben ik bang :) ).

Je indicatie van "honderden euro's" gaat op voor de meeste spellen, maar er zijn wel behoorlijk wat uitschieters met een paar extreme gevallen van $10.000 +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
net een nes met 2 controllers en 12 games zoals Super Mario Bros 2
- Yoshi's Cookie
- Disney's Duck Tales
- Disney's The Lion King
- Disney's Chip 'n Dales Resque Rangers
- The New Zealand Story
- The Flinstones The Resque Of Dino & Hoppy
- Bubble Bobble
- Teenage Mutant Hero Turtles 2 The Arcade Game
- Disney Adventures In The Magic Kingdom
- Mission Impossible

voor 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@walterg: Ik heb uiteindelijk 130 euro betaald voor de Neo Geo met controller, Fatal Fury, Samurai Shodown en alle bekabeling. Er zat alleen geen scart of RGB-kabel bij, alleen een antennekabel. Gelukkig had ik zelf nog een Mega Drive 1 scartkabel en die werkt ook op de Neo Geo. Via de antenne spelen met een Neo Geo is eersterangs bagger natuurlijk :P

De prijs viel me nog erg mee, omdat ik Neo Geo's meestal verkocht zie worden voor 150-200 euro en dan nog zonder spellen. Ik ben van plan op korte termijn een paar van de 'goedkopere' games te scoren via eBay. Alpha Mission komt er aan. Verder zit ik te denken aan Magician Lord, Blue's Journey, Ghost Pilots of King of the Monsters. Niet allemaal tegelijk natuurlijk.

Ook zou ik verschrikkelijk graag Shock Troopers, Cyber-Lip en Aerofighters willen hebben, maar die kosten zo'n 200 euro per stuk, dus dat zit er niet in (ben ook maar een student, dus al heel blij dat ik uberhaupt een Neo Geo kan kopen). Metal Slug, Pulstar en Blazing Star zou ik ook heel graag willen hebben, maar die kosten honderden euro's. Metal Slug zelfs rond de 1000 euro. Dan wordt het toch wel heel aantrekkelijk om een converter te kopen en de MVS-versie, al kost een converter idd ook niet weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:52:
@walterg: Ik heb uiteindelijk 130 euro betaald voor de Neo Geo met controller, Fatal Fury, Samurai Shodown en alle bekabeling. Er zat alleen geen scart of RGB-kabel bij, alleen een antennekabel. Gelukkig had ik zelf nog een Mega Drive 1 scartkabel en die werkt ook op de Neo Geo. Via de antenne spelen met een Neo Geo is eersterangs bagger natuurlijk :P

De prijs viel me nog erg mee, omdat ik Neo Geo's meestal verkocht zie worden voor 150-200 euro en dan nog zonder spellen. Ik ben van plan op korte termijn een paar van de 'goedkopere' games te scoren via eBay. Alpha Mission komt er aan. Verder zit ik te denken aan Magician Lord, Blue's Journey, Ghost Pilots of King of the Monsters. Niet allemaal tegelijk natuurlijk.

Ook zou ik verschrikkelijk graag Shock Troopers, Cyber-Lip en Aerofighters willen hebben, maar die kosten zo'n 200 euro per stuk, dus dat zit er niet in (ben ook maar een student, dus al heel blij dat ik uberhaupt een Neo Geo kan kopen). Metal Slug, Pulstar en Blazing Star zou ik ook heel graag willen hebben, maar die kosten honderden euro's. Metal Slug zelfs rond de 1000 euro. Dan wordt het toch wel heel aantrekkelijk om een converter te kopen en de MVS-versie, al kost een converter idd ook niet weinig.
Heb dit nu wel vaker gelezen, maar is er dan verder geen verschil tussen de MVS en AES versie behalve de form factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@DannyvS: Nette prijs! Alpha Mission en Blue's Journey heb ik ook. Verder World Heroes 2 en 2 Jet, Super Sidekicks 1 en 2, Samurai Shodown 1 en 2, 3 Count Bout en nog wat Fatal Fury's enzo.

Zo nu en dan struin ik marktplaats en ebay af maar ik ben niet meer heel actief op zoek naar de games.

@LoCuTuS2000: MVS en AES carts zijn qua roms hetzelfde, alleen de behuizing is anders. De arcade en console hardware bepaalt hoe ze afgespeeld worden (voornamelijk insert credits vs continues).

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 13-06-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
die videogames hardware boeken zijn echt duur XD
tevens zijn ze nergens meer te krijgen behalve op ebay voor belachelijke prijzen

[ Voor 46% gewijzigd door champion16 op 13-06-2011 23:18 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod