i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Weet er iemand misschien een site met (een) tutorial(s) over hoe je een SNES controller kan modden zodat je hem op je PC kan aansluiten via USB? Ik heb dit al eerder zien langskomen in een vorig deeltje..
Heb een SNES en 3 controllers, ik wil de 3e graag gebruiken voor verschillende emulators op de PC
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
http://www.amazon.com/Cla...ntroller-PC/dp/B002JAU20W
YouTube: How to convert a Super Nintendo controller to PC
[ Voor 18% gewijzigd door Lampuhkap op 11-05-2011 22:38 ]
http://www.dealextreme.co...epad-to-usb-adapter-30469
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Jij bedoeld de Everdrive, die er voor zon beetje ieder systeem ontwikkeld is/ ontwikkeld word.Sp33dFr34k schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:24:
Weet eigenlijk niet of dat tegenwoordig wel weer besproken mag worden, maargoed ik vind het persoonlijk echt gewoon bij een retro collectie horen. Tuurlijk was het destijds illegaal, maar nu is het gewoon leuk om dat soort spul erbij te hebben, het hoorde er toen toch ook bij, al was het niet in positieve zin...
Ik heb ze zelf echt meer om te verzamelen. Ik heb zo'n Super Magic Drive voor de MD alsook zo'n kaartje van Krikzz, of hoe heet ie ook weer?
Daarnaast heb ik voor de snes nog een Super Ufo 6 & 7, en 2 Pro Fighters (geloof een Q en nog een). Voor de N64 heb ik ook nog 2x die Doctor V64 van Bung, waar je CD's in kunt stoppen.
Leuk spul om te hebben, gebruiken doe ik het zelden, behalve voor games die je officieel niet kunt saven, en roms spelen vind ik bagger. Zoals bijvoorbeeld Earthworm Jim, waar ik altijd keiveel levens verlies bij die snotbaas bij dat bungyjumpen
En ik heb ook zon copier van lclhost eens overgenomen. Kan zowel SNES als MD mee gedaan worden geloof ik. Nog niet gebruikt, wel van plan, ben wel erg benieuwd hoe dat moet enzo
Moet trouwens zeggen dat zon Everdrive voor de MD me idd wel handig lijkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 11-05-2011 22:54 ]
Verwijderd
Moet zeggen dat een Wii+emulator+Classic Controller een betere manier is om snes te spelen. Je kan zelfs de Wiimite als super scope/muis gebruiken
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Ik heb eigenlijk alleen maar spullen die ik ook echt gebruik en ik ben ook niet bereid om er veel geld aan uit te geven.
Het komt er dus op neer dat alles wat eventueel van waarde is voor verzamelaars, zo snel mogelijk weer de deur uit gaat en vervangen wordt door iets wat handiger is in het gebruik. Die Super Magic Drive wil ik dan ook vervangen door een Everdrive. Voordeel van de Super Magic Drive is dat je er ook mee kunt dumpen en dat kan met een Everdrive niet.
Ik gebruik de Super Magic Drive op dit moment voornamelijk op het werk om games te spelen die ik thuis heb maar niet mee naar het werk mee wil nemen. Een paar diskettes zijn toch een stuk vervangbaarder dan een cart.
[ Voor 17% gewijzigd door mvdklip op 14-05-2011 09:04 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
uCON64 kan echt alles op dat gebiedVincent7 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:40:
Is er een handige tool om roms te converteren zodat SNES copiers er mee over weg kunnen?
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Voor het dumpen en ook het wegschrijven/backup maken van saved games kan je ook een retrode gebruiken (mega drive/genesis + snes/super famicom cart naar usb converter).mvdklip schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:01:
Leuk om te zien dat er nog zoveel mensen een copybox hebben.![]()
Ik heb eigenlijk alleen maar spullen die ik ook echt gebruik en ik ben ook niet bereid om er veel geld aan uit te geven.
Het komt er dus op neer dat alles wat eventueel van waarde is voor verzamelaars, zo snel mogelijk weer de deur uit gaat en vervangen wordt door iets wat handiger is in het gebruik. Die Super Magic Drive wil ik dan ook vervangen door een Everdrive. Voordeel van de Super Magic Drive is dat je er ook mee kunt dumpen en dat kan met een Everdrive niet.
Ik gebruik de Super Magic Drive op dit moment voornamelijk op het werk om games te spelen die ik thuis heb maar niet mee naar het werk mee wil nemen. Een paar diskettes zijn toch een stuk vervangbaarder dan een cart.

Ik heb de eerste versie daarvan maar de nieuwe versie die deze zomer uit komt krijgt als ik me niet vergis ook twee snes en mega drive controller ports.
Op het werk? Wat?mvdklip schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:01:
Leuk om te zien dat er nog zoveel mensen een copybox hebben.![]()
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik heb ze ooit goedkoper gehad, maar 20 euro is geen verkeerde prijs dacht ik zo

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Waarom zou je dat willen, als alle games ooit in alle talen en versies op 1 SD kaartje passen en een kabeltje maken om te dumpen naar je pc 5min werk is.mvdklip schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:01:
Voordeel van de Super Magic Drive is dat je er ook mee kunt dumpen en dat kan met een Everdrive niet.
http://www.retrodev.com/transfer.html
[ Voor 15% gewijzigd door Vipertje op 14-05-2011 19:06 ]
In de pauzes dan, he.l0c4lh0st schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:27:
Op het werk? Wat?Jij mag gamen op je werk? En dan ook nog SNES/Megadrive? Wat?
Om het nog sterker te maken: ik werd laatst door een ex-collega gebeld die een retro console gevonden had in een kast en dacht dat dat vast van mij moest zijn. Niet dus, die bleek van de directeur te zijn.
@walterg: Die retrode kende ik nog niet. Dat lijkt me inderdaad een beter oplossing om te dumpen. Thanks!
@Viperke: Dat Sega CD kabeltje is leuk en aardig, maar wel lastig om aan de praat te krijgen. Heb je het zelf al eens geprobeerd?
[ Voor 27% gewijzigd door mvdklip op 14-05-2011 21:54 ]
Zal het eens proberen binnenkort. Heb een prototype cart en review cart van 2 genesis games. Zal eens kijken of ik die kan dumpenmvdklip schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:49:
@Viperke: Dat Sega CD kabeltje is leuk en aardig, maar wel lastig om aan de praat te krijgen. Heb je het zelf al eens geprobeerd?
[ Voor 44% gewijzigd door Vipertje op 15-05-2011 01:30 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Nieuwe laser van eBay? Zo heb ik ooit een PS2 gefixt... Heb je toevallig een tutorial van die DC laser calibratie (met uitleespunten) of doe je dat op de wilde gok?Sp33dFr34k schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:17:
Damn, ik heb nu een Dreamcast welke heel slecht spellen leest. Met sommige totaal geen problemen, maar sommige laden maar half (missende textures) en sommige helemaal niet... Nu ben ik al bezig geweest met een laser calibratie, maar dat mag ook niets baten.. weet iemand wat ik nog meer kan doen, of wellicht een nieuwe laser kan krijgen? Of is het een enkeltje vuilnisbak?
Verwijderd
Ik neem aan de calibratie die zo'n beetje overal op het net staat? ;-)Gr0wLiThE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:48:
Nieuwe laser van eBay? Zo heb ik ooit een PS2 gefixt... Heb je toevallig een tutorial van die DC laser calibratie (met uitleespunten) of doe je dat op de wilde gok?
http://www.google.com/search?hl=en&q=dreamcast+laser
Als dat niet werkt, denk ik inderdaad dat het ofwel laser ofwel dreamcast vervangen wordt...
Heb altijd wel wat zitten kloten met emulators en aparte controllers maar dat geeft niet echt die feeling heh. Nu wil ik graag weer 1 halen alleen ben ik wel van plan om hem op me 40 inch HDTV aan te sluiten. Nu heb ik al wat rond gekeken hoe ik dit nu het beste kan aansluiten. De reacties/ervaringen online lopen alleen nogal uiteen.
Me vraag dus eigenlijk, hoe kan ik dit het beste aansluiten en hoe is de kwaliteit dan?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Heb inderdaad die tut gebruikt welke ook via google te vinden is:Gr0wLiThE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:48:
[...]
Nieuwe laser van eBay? Zo heb ik ooit een PS2 gefixt... Heb je toevallig een tutorial van die DC laser calibratie (met uitleespunten) of doe je dat op de wilde gok?
http://retro-hack.blogspo...er-calibration-guide.html
Altijd jammer als zo'n oudje overlijdt, kan geen fatsoenlijke DC laser vinden via eBay
Behoorlijk off topic, maar omdat je baas ook into retro is mag het misschienmvdklip schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:49:
[...]
In de pauzes dan, he.Ik werk zelf in de games industrie,*snipperdesnip*
Wat voor werk doe je dan? Ben er toch wel nieuwsgierig naar (zelf ook vaak zitten te denken of ik iets kon verzinnen, maar ik ben geen programmeur, geen animator etc etc. Ik zou niet weten wat er allemaal te doen is op dit vlak eigenlijk)
10 second ninja DONE
Deze is mooier en werkt ook nog, zag die TU gasten klungelen op het plein in Delft, waren ze een kabeltje vergeten

Heb er een tijdje geleden ook over gedacht om zo'n ding te maken, is toch wel vet. Maar wegens plaatsgebrek toch maar achterwege gelaten
Vind deze inderdaad ook veel cooler!beatle schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:21:
[...]
Deze is mooier en werkt ook nog, zag die TU gasten klungelen op het plein in Delft, waren ze een kabeltje vergeten![]()
[video]
Verwijderd
Damz, wel balen dat hij het niet doet want ik wilde net Jet Set Radio spelen, wat een topgame. Laat ze liever die uitbrengen in zo'n Dreamcast collection ipv Sega Bass fishing of Sonic Adventure die in de loop der jaren al regelmatig ge-herreleased is.
Ik zou gewoon eerst dit proberen: http://retro-hack.blogspo...er-calibration-guide.html .Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:00:
Mijn Dreamcast leest geen schijfjes meer. Wat is dan verstandiger: nieuwe DC of laser vervangen? (en hoe moeilijk is dat 2e?)
Damz, wel balen dat hij het niet doet want ik wilde net Jet Set Radio spelen, wat een topgame. Laat ze liever die uitbrengen in zo'n Dreamcast collection ipv Sega Bass fishing of Sonic Adventure die in de loop der jaren al regelmatig ge-herreleased is.
Mocht je dat niet willen: kijk eens op Ebay hoe duur lasers zijn, dan kun je opmaken of je beter een laser kunt kopen of een Dreamcast.
Mijne heeft precies hetzelfde gezeik. Die calibratie baatte totaal niet, lasers vind je bijna niet (meer)...danielkraak schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:40:
[...]
Ik zou gewoon eerst dit proberen: http://retro-hack.blogspo...er-calibration-guide.html .
Mocht je dat niet willen: kijk eens op Ebay hoe duur lasers zijn, dan kun je opmaken of je beter een laser kunt kopen of een Dreamcast.
Dan wordt het helaas een nieuwe kopen denk ik.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Mijne heeft precies hetzelfde gezeik. Die calibratie baatte totaal niet, lasers vind je bijna niet (meer)...
Een goede tip is om eens voor een Dreamcast te kijken op Ebay. Ik heb daarvia er zelf een paar gekocht uit het Verenigd Koninkrijk en dat is vaak wel goedkoper dan er eentje in Nederland kopen. Je moet wel even letten op de verzendkosten. Vaak zijn die iets van 20-25 euro. Met goed zoeken kun je er makkelijk Dreamcasts met een paar spellen, controllers en VMU's voor ongeveer 50 incl. verzenden vinden.
Die doosjes van die spellen zijn wel altijd kapot, maar dat ligt aan de bouwkwaliteit ervan.

Die doosjes heb ik serieus wel eens over staan ouwehoeren bij bijvoorbeeld Nedgame: "Als ik nu 1 minuut indringend naar die sealed games kijk, breken dan de doosjes?"

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Laatst kon ik mijn nostalgische neigingen niet meer onderdrukken, en heb ik weer een Sega Megadrive gekocht. 'Vroeger' had ik er ook zoeen (op mijn 11e ongeveer denk ik), maar die heb ik gok ik rond mijn 15e weer verkocht
Sinds twee weken heb ik er dus weer eentje staan! Gekocht van MP met Sonic en Jurassic Park erbij, en twee controllers (25 euro incl verzendkosten). Daarna Sonic 2 (5 euro ophalen) en The Lion King (4,50 euro incl verzenden) op de kop getikt.
Sinds eergisteren heb ik eindelijk de game weer gevonden die ik echt tot op de laatste vezel grijs heb gespeeld:

Omdat de kaft van het boekje beschadigd was voor 16,50 (incl verzenden) gekregen.
Zojuist heb ik Mortal Combat besteld. Die had ik vroeger weliswaar niet, maar het is wel zo'n klassieker, dat ik hem wil hebben
Waarom ik al die prijzen erbij vermeld is omdat het mij eigenlijk verbaasde dat origineel spul zo weinig kost. Had verwacht dat deze nostalgie-opleving mij veel meer zou kosten maar het valt mij allemaal reuze mee
Eens kijken wat mijn volgende aankoop wordt...
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Zo heeft iedereen wel een keer mazzel, ik vorige maand en jij deze maand... mijn jaloezie heb je in ieder geval!l0c4lh0st schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:00:
Oh ik kreeg vandaag Starwing Competition binnen voor 20 euro
Ik heb ze ooit goedkoper gehad, maar 20 euro is geen verkeerde prijs dacht ik zo
Mortal Kombat II natuurlijk!EMP schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:18:
Oeh! Wat leuk, een retro-consoles topic!
Laatst kon ik mijn nostalgische neigingen niet meer onderdrukken, en heb ik weer een Sega Megadrive gekocht. 'Vroeger' had ik er ook zoeen (op mijn 11e ongeveer denk ik), maar die heb ik gok ik rond mijn 15e weer verkocht
Sinds twee weken heb ik er dus weer eentje staan! Gekocht van MP met Sonic en Jurassic Park erbij, en twee controllers (25 euro incl verzendkosten). Daarna Sonic 2 (5 euro ophalen) en The Lion King (4,50 euro incl verzenden) op de kop getikt.
Sinds eergisteren heb ik eindelijk de game weer gevonden die ik echt tot op de laatste vezel grijs heb gespeeld:
[afbeelding]
Omdat de kaft van het boekje beschadigd was voor 16,50 (incl verzenden) gekregen.
Zojuist heb ik Mortal Combat besteld. Die had ik vroeger weliswaar niet, maar het is wel zo'n klassieker, dat ik hem wil hebben
Waarom ik al die prijzen erbij vermeld is omdat het mij eigenlijk verbaasde dat origineel spul zo weinig kost. Had verwacht dat deze nostalgie-opleving mij veel meer zou kosten maar het valt mij allemaal reuze mee
Eens kijken wat mijn volgende aankoop wordt...
Mijn eigen ervaring zegt eigenlijk dat je gewoon een beeldbuis moet nemen en niet groter dan 70cm. Ik heb overigens ook nog een 82cm Loewe staan, maar die wil je:j0rdii schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:17:
Vet dat er nog steeds veel mensen gebruik maken de retro consoles. Ik had altijd een SNES, alleen een aantal jaren geleden heeft me zus hem meegenomen om er weer eens mee te spelen. Om 1 of andere reden deed ie het volgens haar niet meer en heeft ze alles zomaar weggegooid(met een stapel games, elke mario game + dkc 1 tm/3 en nog wat ander spul.)
Heb altijd wel wat zitten kloten met emulators en aparte controllers maar dat geeft niet echt die feeling heh. Nu wil ik graag weer 1 halen alleen ben ik wel van plan om hem op me 40 inch HDTV aan te sluiten. Nu heb ik al wat rond gekeken hoe ik dit nu het beste kan aansluiten. De reacties/ervaringen online lopen alleen nogal uiteen.
Me vraag dus eigenlijk, hoe kan ik dit het beste aansluiten en hoe is de kwaliteit dan?
1. Niet tillen
2. Niet zien, doordat de beeldlijnen érg goed zichtbaar zijn.
Een 70cm tv heb je tegenwoordig wel voor een euro of 5-10.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Totdat je meer en meer gaat verzamelen, en steeds meer andere retro spelcomputers koopt..en iedere dag MP/Ebay afstruint naar koopjes. Dán kan het kostbaar gaan wordenEMP schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:18:
Wow, allemaal erg netjes, je hebt er dus echt een kamertje voor over? Staat de platte TV op de witte kast ook in je gameroom? Mis wel de Classic NES aangesloten en direct speelbaar!Exorcist schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:57:
Heel veel foto's!
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Gedeeld met de PC's van de studeerkamer, maar als er een tweede kind komt moet ik misschien de garage gaan ombouwen. De tweede LCD staat nu nog in de slaapkamer, die komt uiteindelijk wel bij de oude consoles (staat nu een 26" CRT Samsung breedbeeld)..maar dan eerst de TV in de woonkamer 's vervangen.beatle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:44:
[...]
Wow, allemaal erg netjes, je hebt er dus echt een kamertje voor over? Staat de platte TV op de witte kast ook in je gameroom? Mis wel de Classic NES aangesloten en direct speelbaar!
De NES staat niet aangesloten omdat ik er maar één heb, en die werkt ook niet goed (vandaar dat het me ook niet uitmaakt dat de carts erin zitten, @hierboven). Als ik erop wil spelen pak ik hem even uit de kast
Waarom zo'n overdreven switch overigens? Is dat niet meer iets voor bedrijven? Ik heb gewoon zo'n klein klotedingetje van €35, doet het prima en zit geen fan in welke lawaai maakt..
Verder idd nette verzameling zeg! Heb laatst een andere tv kast gekocht maar ivm naderende verhuizing die nog maar gedeeltelijk opgebouwd en alleen de next gen dingen aangesloten. Mijn spellen heb ik eigenlijk allemaal in uit het zicht in een inbouwkast verstopt. (heb ook geen kartonnen hoesjes meer dus er is weinig aan uit te stallen).
10 second ninja DONE
Offtopic: ik werk in de casual games industrie, ofwel de games die je vindt op sites als spelletjes.nl, spele.nl, etc. Het leuke is dat veel retro games terug komen in een Flash versie.Sagat schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:44:
Wat voor werk doe je dan? Ben er toch wel nieuwsgierig naar (zelf ook vaak zitten te denken of ik iets kon verzinnen, maar ik ben geen programmeur, geen animator etc etc. Ik zou niet weten wat er allemaal te doen is op dit vlak eigenlijk)
[ Voor 8% gewijzigd door mvdklip op 23-05-2011 13:33 ]
Komt ook bij mijn bedrijf vandaan, maar die staat bijna altijd uit (alles daar op 1 stekkerdoos die ik uitzet als ik er niets mee doe, 99% van de tijd dus). Het is ook maar een 100 Mbit ding, wel met 2x Gbit uplink (en managed) maar aangezien op die plek alleen de Xbox en PS2 aangesloten zitten maakt het niet uitSp33dFr34k schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:31:
Toffe shit, ook dat je het zo uitgestald hebt staan. Daar heb ik hier geen plaats voor, maargoed anders had ik hetzelfde probleem als jou, dik stofnest!
Waarom zo'n overdreven switch overigens? Is dat niet meer iets voor bedrijven? Ik heb gewoon zo'n klein klotedingetje van €35, doet het prima en zit geen fan in welke lawaai maakt..
Deze heeft een DVI en VGA aansluiting.
Nu kan ik een VGA Box of een TV Tuner kaart gebruiken. De meningen over beeldkwaliteit zijn verschillend.
Maar beide zijn meestal wel te doen.
Op zich vind ik dat prima, ik verwacht geen full hd kwaliteit. Als het beeld maar gewoon duidelijk is zover mogelijk.
Iemand hier die ervaring heeft met dit? Welke VGA Box of TV Tuner kaart kan ik het beste gebruiken.
Kan het ook een USB TV Tuner zijn?
VGA boxen kan ik niet zo veel over vertellen, ik vind ze vooral erg duur. Misschien is het interessant om gewoon een klein LCD tv'tje te vinden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ga wel even kijken of ik wat geld kan missen haha
2e hands kan ook prima. Net afhankelijk van waarvoor je hem wilt gebruiken.Plakjekaas schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:30:
Aan een nieuwe LCD zat ik ook al te denken.
Ik ga wel even kijken of ik wat geld kan missen haha

Ik heb zo'n ding voor mijn "oldschool" consoles. PStwo zit via Component aangesloten. Gamecube via Composite. Mijn Snes zit via scart
Ik heb hem bijna 4 a 5 jaar geleden gekocht bij de Makro voor ongeveer 300 euro. Het is dezelfde TV als wordt gebruikt in de demopods van de Xbox 360. Het enige verschil is dat mijn helemaal zwart is en die in de Xbox demopod grijs met zwart is.
Voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/445971738
[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2011 21:49 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Een beeldbuis heb ik nog wel liggen, maar dan staat me kamer weer zo vol.GAIAjohan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:46:
Kun je niet beter een gratis beeldbuis ergens weghalen? Dan heb je meteen mooie grootte en de consoles worden prima ondersteund..
Voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/445971738
Een LCD tv op mijn bureau kan makkelijk. PS2 en GC zijn ook niet zulke grote consoles, daar heb ik nog wel plek voor op mijn bureau.
Heb een mooie Samsung LCD 24" TV Full HD gevonden voor ongv. € 200.
Misschien dat ik die ga kopen.
De "Gadmei" VGA box die ik gebruik komt van eBay en werkt redelijk, maar ook niet veel meer dan dat. De kleuren zijn soms een beetje vreemd en er zijn extreem veel rasterlijnen te zien. Het lijkt wel of de box (of mijn monitor) die rasterlijnen zelf toevoegt ipv het boeltje netjes te schalen.
Thuis heb ik een tweedehands HP 19" LCD gekocht met ingebouwde CVBS aansluiting. Dat is helaas niet veel beter. Uiteindelijk zit er waarschijnlijk een soortgelijke chip in de VGA box en de HP monitor.
Iemand een idee?
Deze heb ik slechts één keer op ebay voorbij zien komen, en was te snel weg helaas.

Mij tweede keuze is de originele cd versie. Hierin zit dus de game (op cd), handleiding en wat papiertjes.

Derde keuze is de floppy editie. Zelfde als de cd, alleen dan met de game op een aantal floppy's (weet helaas niet 1,2,3 hoeveel het er zijn).

Uiteraard hangt mijn keuze ook af van de prijs
Er is in 2005 ook een 're-release' geweest, met Arena en Daggerfall op één cd. Die versie zie je meestal voorbijkomen, en wil ik dus niet
Iemand die toevallig een (internet) winkel kent die één van deze verkoopt, of mogelijk in de toekomst?
[ Voor 12% gewijzigd door Orian op 29-05-2011 14:26 ]
Verwijderd
Wat mijn eigen verzameling betreft: deze week krijg ik een Amerikaanse snes binnen als het goed is. Erg handig voor de exclusieve ntsc-games en omdat van veel games de Amerikaanse versie veel goedkoper is dan de Europese.
Verder krijg ik Legend of the Mystical Ninja en Battletoads in Battlemaniacs voor de snes binnen. Vooral van Mystical Ninja is de PAL-versie zeldzaam, dus ik ben er erg blij mee. Sinds ik de game heb gespeeld via de virtual console ben ik er weg van.
Battletoads is een game die ik zelf ook ooit nog is wil spelen, als is het maar om de legendarische moeilijkheids graad
10 second ninja DONE
Alles. Het is niet uit te leggen.. Het speelt zoals bedoeld is, geen glitches of vertragingen door de eventuele emulator.Sagat schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:02:
En wat is de meerwaarde van het spelen van een snes orgineel over de vc emulatie?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat weten denk ik alleen verzamelaars. Retro-games speel je op de console waarvoor ze gemaakt en bedoeld zijn, emulatie komt er niet bij in de buurt. De originele controller en console zijn een mustSagat schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:02:
Even voor mijn beeldvorming, heb je die games gekocht voor de verzameling, of ga je ze dan ook echt spelen? En wat is de meerwaarde van het spelen van een snes orgineel over de vc emulatie?
Battletoads is een game die ik zelf ook ooit nog is wil spelen, als is het maar om de legendarische moeilijkheids graad
En met name de 8bit nintendo controller vind ik een ramp tegenwoordig. Puur door de vorm (had vroeger denk ik een soort van eelt door het vele spelen ofzo, maar nu krijg ik echt putjes in mijn vingers van die hoeken van de joypad).
Ook is het irritant dat sommige emulaties gecensureerd of aangepast worden (mike tyson's punch out zonder mike

Maar er vanuitgaande dat ik via de wii een versie heb zonder slowdown, nee dan zou ik persoonlijk niet die game nogmaals kopen.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Daar komt bij dat veel spellen omgerekend goedkoper zijn in aanschaf als fysiek exemplaar dan op de virtual console (vreemd genoeg). Dat geldt vooral voor N64-games. Op de virtual console kosten die omgerekend rond de 10 euro. Op cassette kosten de meeste (veel) minder
Ik verzamel niet 'voor de heb' overigens. Ik koop alleen spellen die ik ook daadwerkelijk wil spelen. Dat neemt niet weg dat ik bijna alleen maar complete spellen spaar en heb. De spellen die ik niet compleet heb zijn over het algemeen spellen die verschrikkelijk moeilijk compleet te vinden zijn. En gameboy-spellen, daarbij interesseert de compleetheid me om een of andere reden niet zo veel.....
Heb voor de PS2 en GC een rgb scart kabel en dat geeft wel mooi beeld. Veel scherper en mooier van kleur.
Voor oude pc games zou je ook bij Kringloop kunnen kijken. Daar heb ik toch veel klassiekers zien liggen.
Ook vaak spellen nieuw in doos.
Bedankt, even een mailtje naar backgames gestuurd. Hopen maar dat ze snel reageren.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:17:
Ah Elder Scrolls, een van mijn meest favoriete series aller tijdenIk speel nog steeds af en toe Oblivion. Backgames in Leiden had altijd een aardige hoeveelheid retro pc-games. Ik zie dat ze op de nieuwe website wel een afdeling voor de pc hebben, maar er staat nog niks in. Misschien in de nabije toekomst?
Wat mijn eigen verzameling betreft: deze week krijg ik een Amerikaanse snes binnen als het goed is. Erg handig voor de exclusieve ntsc-games en omdat van veel games de Amerikaanse versie veel goedkoper is dan de Europese.
Verder krijg ik Legend of the Mystical Ninja en Battletoads in Battlemaniacs voor de snes binnen. Vooral van Mystical Ninja is de PAL-versie zeldzaam, dus ik ben er erg blij mee. Sinds ik de game heb gespeeld via de virtual console ben ik er weg van.
hierbij deel 1 SNES / Neo Geo en wat misc spul
YouTube: Xed's Video Game Collection Tour Part I - PlaystationCollecting.com
de rest komt er snel aan!
ook leuk:
YouTube: Kanaal van PSXcollecting
hier laat ik elke week zien welke games ik nieuw gekocht heb
http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl
Verwijderd
Opmerkelijk genoeg werkt de snes zelf wel
Op marktplaats stond een zeer aantrekkelijk aanbod, van een SNES met controllers en 13 games, waaronder Super Metroid, Super Castlevania, SMW, Secret of Mana, Zelda, DKC2, Super Mario Kart, etc... Allemaal toppers dus.
Helaas is de prijs nu 175,-
Is het het waard nog daar bovenop te bieden?
Hier een plaatje:

Probeer eens gewoon een mail te sturen met jouw bedrag. Ik merk heel vaak dat er op marktplaats geboden wordt, maar de aanbieders hier totaal niet op letten (staat dit standaard aan ofzo?). Heel vaak dat er tot 3 keer boven mijn emailbod is geboden, en ik toch de deal krijg.HotFix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:30:
Argh, stomme biedingswedstrijden
Op marktplaats stond een zeer aantrekkelijk aanbod, van een SNES met controllers en 13 games, waaronder Super Metroid, Super Castlevania, SMW, Secret of Mana, Zelda, DKC2, Super Mario Kart, etc... Allemaal toppers dus.
Helaas is de prijs nu 175,-
Is het het waard nog daar bovenop te bieden?

Games:

Verder weer flink wat games erbij voor de megadrive. Zit nu op ruim 50 games en ben nog altijd naarstig op zoek naar castlevania voor een leuk prijsje
Mijn dreamcast werkt nog altijd als een ... dream? lees hier toch wel mensen met problemen met dat apparaat maar ik heb er echt nog 0 problemen mee (ok hij is wel een klein beetje vergeeld

Moet nog wel een keer een verlengkabel scoren voor de dreamcast. Voor de megadrive heb ik een standaad 9 pins seriele verlengkabel
Die bevestigingspunten aan de binnenkant zijn zogenaamde "posts". Als de SNES heel erg vergeeld is, waardoor het plastic "broos" is geworden, dan kan je zelfs met originele schroevendraaiers de posts gewoon kapotdraaien.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:57:
Lol, de Amerikaanse snes die ik gekocht heb is een beetje rampengeval. Her en der zijn stukjes van de behuizing afgebroken en de vorige eigenaar heeft kennelijk een keer het ding open gemaakt en met de verkeerde schroeven weer terug in elkaar gezet. Gevolg: de bevestigingspunten aan de binnenkant zijn helemaal kapot gescheurd. Wat een debiel zeg.
Opmerkelijk genoeg werkt de snes zelf welDat wordt dus op zoek naar een nieuwe behuizing. Ik neem aan dat niet iemand toevallig een kapotte Amerikaanse snes heeft liggen waar hij vanaf wil?
Moest laatst een SNES van iemand repareren, door de verzending was er al een stukje afgebroken, toen draaide ik ook nog 3 posts kapot, en toen ik aan het kijken was waar het gebroken stukje zou moeten passen brak er zelfs nog een stuk af. Werkelijk het gehele ding was zo broos als een beschuit.
Dit ^ was overigens wel een PAL.
Ben benieuwd naar je Amerikaanse SNES met foto's, want er is een grote kans dat die een keer "door mijn handen" is gegaan. Heb namelijk een poos geleden "de lelijkste NTSC-U SNES uit Nederland" in mijn handen gehad
20*350ZO45°
- Turtles , Mario 1, mario 3 en Donkey kong classics voor de NES en ik dus die dude bellen, was die gast al onderweg naar het postkantoor om voor iemand de verzendkosten te informeren.
Ik bied er 5 euro boven op en 2 weken later krijg ik pas gehoor dat de koper geen interresse er meer in had (geen geld misschien) en kocht ik ze over voor 5eu per stuk.
In complete staat, doosje, hoesje, boekje.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
je moet de zwarte hebben..die heeft rumble.. hij voelt daardoor wat zwaarder en degelijker aan. en het materiaal voelt prettiger aan. (ik heb ze allebei gehad).. ik heb ze jammer genoeg een half jaar geleden verkocht samen met mijn xbox1.LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:04:
Weet iemand waar ik nog een 2e hands draadloze xbox controller kan vinden? Heb er 1 op marktplaats gevonden maar die was als nog EUR 42 nieuw met verzendkosten, de kleur maakt niet uit.
Hier een plaatje:
[afbeelding]
Verwijderd
Haha, de lelijkste snes van Nederland zal dit niet zijn. Ik heb veel erger gezien. Bij deze is een deel van de bovenkant verkleurd en zoals gezegd zijn een paar kleine stukjes van de hoeken afgebroken.Richard schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 06:41:
[...]
Die bevestigingspunten aan de binnenkant zijn zogenaamde "posts". Als de SNES heel erg vergeeld is, waardoor het plastic "broos" is geworden, dan kan je zelfs met originele schroevendraaiers de posts gewoon kapotdraaien.
Moest laatst een SNES van iemand repareren, door de verzending was er al een stukje afgebroken, toen draaide ik ook nog 3 posts kapot, en toen ik aan het kijken was waar het gebroken stukje zou moeten passen brak er zelfs nog een stuk af. Werkelijk het gehele ding was zo broos als een beschuit.
Dit ^ was overigens wel een PAL.
Ben benieuwd naar je Amerikaanse SNES met foto's, want er is een grote kans dat die een keer "door mijn handen" is gegaan. Heb namelijk een poos geleden "de lelijkste NTSC-U SNES uit Nederland" in mijn handen gehad
Maar als het plastic verkleurd, dan wordt het dus ook broos? Hm, dat wist is dus niet. Het zal ook niet geholpen hebben dat de schroeven bijna 1,5 keer de diameter van de originele schroeven hadden

Ik zal even een collectieve foto maken zodra ik de laatste paar spullen binnen heb die ik nog verwacht. Ik heb ook nog een GBA SP (lichtblauw metallic) met vijf spellen opgehaald voor 15 euro. Ik ben nog in onderhandeling over een Neo Geo AES, maar weet niet of dat wat wordt.
Huh? Deze heb ik zelf en volgens mij zit er gewoon rumble in?m3gA schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:41:
[...]
je moet de zwarte hebben..die heeft rumble.. hij voelt daardoor wat zwaarder en degelijker aan. en het materiaal voelt prettiger aan. (ik heb ze allebei gehad).. ik heb ze jammer genoeg een half jaar geleden verkocht samen met mijn xbox1.
Op ebay kon ik ook niet zo veel vinden...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Moet wel een AC adapter zijn he. DC gaat niet werken...Michael Knight schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:59:
retrogamewinkel heeft ze... en iedere 9volt adaper van een bouwmarkt zal ook werken met de juiste ingestelde polarisatie.
Verwijderd
Dat hangt af van je voorkeur qua genres en vooral of je liever 2D-spellen of 3D speelt.champion16 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:09:
Hai, momenteel ben ik erg geinteresseerd in retro handhelds/consoles. Heb nu een gameboy en een amerikaanse snes. Wie weet nog goeie retro handhelds/consoles met goede games en die niet al te duur zijn maar wel het verzamelen waard?
De Mega Drive is in ieder geval erg leuk om spellen voor te verzamelen. Het platform heeft veel toptitels en over het algemeen zijn de spellen wat goedkoper dan voor de SNES. De SNES en de Mega Drive waren toch wel de hoogtepunten van het 2D-tijdperk.
De Nintendo 64 is een andere favoriet van mij persoonlijk, maar die is moeilijker aan te raden omdat veel mensen het primitieve 3D van die console tegenwoordig niks vinden. Dat neemt niet weg dat de Nintendo 64 veel waanzinnig goede games heeft die ik nog steeds graag speel.
De NES tot slot is ook een toffe console. Maar al met al zou ik beginnen met de Mega Drive.
Dc werkt net zo goed in dit geval, de snes voeding doet het er ook opGr0wLiThE schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:26:
[...]
Moet wel een AC adapter zijn he. DC gaat niet werken...
Verwijderd
Nou vooruit. Er is in principe geen enkele console of handheld die het niet waard is om verzameld te wordenchampion16 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:02:
Zou je misschien een lijstje voor me samen kunnen stellen van retro consoles en handhelds die het verzamelen waard zijn en die niet erg prijzig zijn? alvast dank. Er zijn namelijk erg veel retro consoles/handhelds en weet niet welke nou het waard zijn. Verder 2D/3D vind ik mooi. Ik heb geen voorkeur wat dat betreft.
Beginnen met:
SNES, Mega Drive, GameBoy, NES, N64, PlayStation
Vet, maar iets lagere prioriteit:
Dreamcast, Sega Saturn, Sega Master System, Game Gear, Atari 2600, Neo Geo Pocket (color)
Alleen voor de liefhebbers:
Vectrex, Atari 5200, Atari 7800, Atari Jaguar, 3DO, Philips CDI, Neo Geo, Colecovision, Intellivision, TurboGrafX/ PC-Engine, Philips Videopac, Atari Lynx
Als je echt alles al hebt:
Wonderswan, Watara Supervision, Mega Duck, Philips Odyssey
Ongetwijfeld ben ik nog consoles en handhelds vergeten, maar goed. GameCube, Xbox, PlayStation 2 en GBA vind ik nog niet echt retro, dus die heb ik niet meegerekend. Natuurlijk is dit alleen maar mijn persoonlijke lijstje. De meningen zullen sterk verdeeld zijn wat nou het leukst is om mee te beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 18:22 ]

Had de Saturn een hele tijd geleden al gekocht en nooit echt naar omgekeken, omdat ik dacht dat er niet veel exclusives waren die de moeite waard zijn. Toch eens beter gaan kijken en ben erachter gekomen dat het toch een leuke console is, met leuke exclusives
Three Dirty Dwarves & Guardian Heroes (binnenkort op XBLA) zijn echte aanraders!
Heb je hier nou eigenlijk veel voor betaald?Sp33dFr34k schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:35:
Goed moment om mijn (goed aangevulde) Saturn collectie te showen
[afbeelding]
[afbeelding]
Had de Saturn een hele tijd geleden al gekocht en nooit echt naar omgekeken, omdat ik dacht dat er niet veel exclusives waren die de moeite waard zijn. Toch eens beter gaan kijken en ben erachter gekomen dat het toch een leuke console is, met leuke exclusivesHelaas zijn de meeste games voor de Saturn wel een stuk duurder als je ze een beetje fatsoenlijk wil hebben...
Three Dirty Dwarves & Guardian Heroes (binnenkort op XBLA) zijn echte aanraders!
Waarom wil je eigenlijk gaan verzamelen? Ik krijg niet het idee dat je een bovengemiddelde interesse in retroconsoles heb als ik je berichten lees, en goud geld is er nou ook niet bepaald in te verdienen.champion16 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:02:
Zou je misschien een lijstje voor me samen kunnen stellen van retro consoles en handhelds die het verzamelen waard zijn en die niet erg prijzig zijn? alvast dank. Er zijn namelijk erg veel retro consoles/handhelds en weet niet welke nou het waard zijn. Verder 2D/3D vind ik mooi. Ik heb geen voorkeur wat dat betreft.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Er zitten stiekem toch wel verschillende honderden euro's in die paar games ja, meeste games zitten rond de €20, met een paar uitschieters als Megaman, Three Dirty Dwarves & Guardian Heroes, die 3 alleen waren al dik €200...danielkraak schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:55:
[...]
Heb je hier nou eigenlijk veel voor betaald?

Het gaat me niet om de handel. Sinds ik een snes heb en een oude gameboy(de eerste) ben ik geinteresseerd geraakt in retro consoles. De spelletjes trekken mij ook meer aan. Daarom zou ik er een start mee willen maken.ElBarto schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:19:
[...]
Waarom wil je eigenlijk gaan verzamelen? Ik krijg niet het idee dat je een bovengemiddelde interesse in retroconsoles heb als ik je berichten lees, en goud geld is er nou ook niet bepaald in te verdienen.
[ Voor 5% gewijzigd door Turbosjaak op 03-06-2011 00:33 ]