Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Exorcist schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:23:
Ik speel net voor het eerst () Wave Race 64, maar damn, wat krijg ik daar koppijn van :P

Blurry graphics! Wel goede besturing.
Toen was dat toch echt "da bomb" Nintendo kon destijds (bij het uitkomen van deze game) als geen ander water tonen.

Op de Gamecube was het 1 van de eerste titels (met MarioKart) die ik aankocht omdat de N64 versies me niet tegen hadden gestaan.

Moet nog steeds een keer een sealed WR:BS ophalen. Net als DCFreak "gewoon voor de heb".

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:46:
[...]

Toen was dat toch echt "da bomb" Nintendo kon destijds (bij het uitkomen van deze game) als geen ander water tonen.

Op de Gamecube was het 1 van de eerste titels (met MarioKart) die ik aankocht omdat de N64 versies me niet tegen hadden gestaan.

Moet nog steeds een keer een sealed WR:BS ophalen. Net als DCFreak "gewoon voor de heb".
True, ik zat dan ook erg dicht op de oude CRT (26" Samsung Breedbeeld voor de retro-consoles). Moet altijd wel even wennen aan de N64 graphics, mooi maar vaak wat onscherp. Ah well, leuk voor de verzameling :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:35:
[...]

Ah, dat had ik nog niet gezien.
De minimumprijs valt nog wel mee vind ik, gezien de uren die je er zelf in zou moeten steken.
Het idee komt alvast van hier: http://ultra-awesome.blog...table-final-post-rah.html
Deze persoon heeft het originele item gemaakt (is er ook mee in de pers gekomen) en je kan er effectief mee spelen.

Ik wilde ook zoiets maken, maar de NES controller is eigenlijk bijna de enige controller die je kunt gebruiken als tafel (gezien de vorm). Ook de SMS controller kan natuurlijk, maar die is zo kleurloos.
Of je moet het iets minder retro houden en een psp tafel maken. Bouw je gewoon zo'n ultra dunne LED tv in, en dan de bediening via een draadloze joypad ofzo 8)
De meeste andere handhelds zouden trouwens ook wel kwalificeren qua vorm.

@hierboven
Waverace is een heerlijk spel, echt uren mee vermaakt.. kreeg alleen de indruk dat het nooit echt populair geworden was?

[ Voor 6% gewijzigd door DCFreak op 05-06-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:32
DCFreak schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:12:
[...]

@hierboven
Waverace is een heerlijk spel, echt uren mee vermaakt.. kreeg alleen de indruk dat het nooit echt populair geworden was?
Hmm volgens mij was het echt wel een van de toppers toen hoor (ook aangezien er niet zoveel vette games waren nog) Later kreeg je ook nog een versie met rumble optie (jaja ik had een Docter V64), dat maakte de beleving nog meer "echt" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Snippes schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:34:
[...]

Hmm volgens mij was het echt wel een van de toppers toen hoor (ook aangezien er niet zoveel vette games waren nog) Later kreeg je ook nog een versie met rumble optie (jaja ik had een Docter V64), dat maakte de beleving nog meer "echt" :+
Ik heb de verkoopcijfers niet gechecked, maar in mijn omgeving waar best wel veel mensen een n64 hadden werd het een beetje lauw bekeken. Maargoed, het echte werk begon toch pas met Goldeneye :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik heb een paar probleempjes met mijn Dreamcast.
Als ik de tijd instel moet ik de volgende keer dat ik hem weer aanzet opnieuw de tijd instellen. Ik moet dit altijd overnieuw doen..hoe kan ik dit uitzetten?

Ook boot mijn dreamcast de games meteen terwijl ik auto boot op "off" heb staan. Iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

NoToXxiCc schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:03:
Ik heb een paar probleempjes met mijn Dreamcast.
Als ik de tijd instel moet ik de volgende keer dat ik hem weer aanzet opnieuw de tijd instellen. Ik moet dit altijd overnieuw doen..hoe kan ik dit uitzetten?

Ook boot mijn dreamcast de games meteen terwijl ik auto boot op "off" heb staan. Iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt :)
Je batterijtje is leeg, moet je effe een nieuwe in solderen, dan onthoudt ie je settings weer.
DM Richard anders effe, daar heb ik er een tijdje geleden eentje van overgekocht.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2022
Batterijtje van de Dreamcast of van de VMU? Want ik krijg maandag namelijk een nieuwe VMU binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 09:36
Sp33dFr34k schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:08:
[...]

Je batterijtje is leeg, moet je effe een nieuwe in solderen, dan onthoudt ie je settings weer.
DM Richard anders effe, daar heb ik er een tijdje geleden eentje van overgekocht.
Dat hoeft niet per se, je kan ook de dreamcast een dag aan laten staan en kijken of de batterij zichzelf oplaad. Heb ik vandeweek ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:07
Akilla schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:47:
[...]

Dat hoeft niet per se, je kan ook de dreamcast een dag aan laten staan en kijken of de batterij zichzelf oplaad. Heb ik vandeweek ook gedaan
Goede tip!
Ik ( of ja mijn dreamcast :9 ) heb namelijk last van hetzelfde. Maar ik laat hem eigenlijk nooit zo lang aanstaan, dus misschien heeft ie ook de kans niet om op te laden. Ik ga het binnenkort eens proberen!

Saturn zelfde verhaal... enige kans dat het daar misschien ook werkt of zit daar een ander type batterij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

True, dat zou je kunnen proberen, ik had 2 DC's met een leeg batterijtje en denk dat dat ook wel logisch is na 10+ jaar ofzo.

@Tim: Het batterijtje van de Dreamcast zelf helaas. Openschroeven is erg makkelijk, solderen ook (ruimte genoeg), je moet alleen een geschikt batterijtje zien te vinden met pootjes en die heeft Richard als het goed is nog wel :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die batterijtjes zijn toch niet oplaadbaar? Dan maakt het ook niet uit of je Saturn/Dreamcast een dag of een week aanstaat :P

Dacht dat het gewoon CR2032 dingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Sowieso dacht ik dat het batterijtje van de Saturn net zo makkelijk te vervangen was als een BIOS batterij van je moederbord :)
Gewoon een nieuwe, passende knoopcel in douwen. Voor zover ik weet laden de knoopcelletjes die er standaard in zitten niet op trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Een batterij van de DC is niet makkelijk te vervangen (tenminste niet plug 'n play). Je moet even solderen op het daughterboard waar de controllerpoorten opzitten.

Batterij is wel een oplaadbare versie (kan het voor de zekerheid thuis nog even checken want ik heb er laatst eentje als vriendendienst ingebouwd)

Probleem van de batterijtjes is dat de correcte pootjes (waar ie mee op het mobo zit) niet makkelijk te verkrijgen zijn. Je mag zelf niet aan het batterijtje solderen (lipjes eraan bijvoorbeeld) want daar kan die niet goed tegen.

Had er laatst 10 kunnen bemachtigen voor E40 incl verzendkosten en hier 9 mensen blij mee gemaakt voor E4 + 0,44 cent verzendkosten. Zelf heb ik er mijn eigen DC mee voorzien. Ik ben er dus doorheen. Ik wil nog weleens navraag doen bij de leverancier van destijds!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Lacheh! Die heb ik ooit eens op koninginnedag gescoord met een stuk of zes cartridges erbij. Altijd spijt van gehad dat ik hem destijds verkocht heb aan een klasgenoot voor een paar gulden. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.retrogamingconsoles.com/wp-content/uploads/2009/10/tele-spiel.png

[ Voor 18% gewijzigd door mvdklip op 07-06-2010 12:20 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

mvdklip schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:07:
[...]

Lacheh! Die heb ik ooit eens op koninginnedag gescoord met een stuk of zes cartridges erbij. Altijd spijt van gehad dat ik hem destijds verkocht heb aan een klasgenoot voor een paar gulden. :P

[afbeelding]
Zie ze toch wel regelmatig voorbij komen. Je hoeft er niet diep voor in de buidel te tasten, dus succes met een nieuwe vinden :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Toch maar niet, m'n zolder ligt al vol genoeg met C64's, Amiga's en Sega spul. ;)
Maar het was wel een gave pong kloon in die tijd! :)

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een goed idee om te listen welke online retro-winkels er zijn in Nederland naast marktplaats en ebay?

Ik ken sowieso alleen Nedgame.nl, iemand anders aanvullingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Laatst online: 29-05 13:12
Ha, retro consoles. Zoveel plezier gehad van Donkey Kong, Mario Kart Racing en Yoshi's Island e.d. Heerlijke games op de SNES32. Enige retro console die ik heb. Tenzij je de N64 meerekend.

Nintendo 64, James Bond Goldeneye, The world is not enough, ook geniale games _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door danielmolenaar op 09-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielmolenaar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:10:
Ha, retro consoles. Zoveel plezier gehad van Donkey Kong, Mario Kart Racing en Yoshi's Island e.d. Heerlijke games op de SNES32. Enige retro console die ik heb. Tenzij je de N64 meerekend.

Nintendo 64, James Bond Goldeneye, The world is not enough, ook geniale games _/-\o_
Welkom. De n64 rekenen we zeker mee. Ik heb er ook 1 maar wist niet dat the World is not enough goed was? Dacht dat het GoldenEye light was. Jij raadt hem dus aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
danielmolenaar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:10:

SNES32? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

32 bit's busbreeedte is wel iets heel anders als 32Mbit cartsize.

32Mbit / 8 = 4MB (cartopslag).

Een SNES is gewoon een 16-bit console.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Richard schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:53:
[...]

32 bit's busbreeedte is wel iets heel anders als 32Mbit cartsize.

32Mbit / 8 = 4MB (cartopslag).

Een SNES is gewoon een 16-bit console.
Inderdaad, daarbij is de SNES een console uit de vierde generatie :)

Door games als Donkey Kong Country en Killer Instinct (RARE baby!) met prerendered graphics kon de SNES nog ff mee tijdens de eerste jaren van de PSX/Saturn, tegen `97 was het wel gedaan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik vroeg me af of er hier eigenlijk andere (jongere) mensen zijn die retrogames/consoles verzamelen. Ik ben namelijk 17 jaar oud en ben hevig retrospullen aan het verzamelen. Laatst vroeg een vriend aan mij waarom ik in vredesnaam een PS1 zou moeten kopen. (Wij spelen wekelijks op Xbox Live, hij speelt alleen FPS-shooters).

Zijn er andere mensen die hier retroconsoles en games verzamelen zonder dat zij zelf de periode hebben meegemaakt?

Ik loop de laatste maanden echt te genieten van vele klassiekers; van Mega Man 2 tot Final Fantasy VII en Castlevania IV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verzamel alleen wat ik zelf vroeger had (vanaf Gameboy/NES tot nu zeg maar, ben 27). Ik heb dan weer wel een Saturn en een Dreamcast, die had ik vroeger bijv. niet..maar ik heb er genoeg van meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Frerix: Nee, je bent redelijk uniek, de rest van de mensen in dit topic zijn fossielen tegenover jou... :+

@Exorcist: Ik ben zelf begonnen met een PS1, een snes heb ik nooit gehad omdat die te duur was ;( In plaats daarvan kreeg ik zo'n nep snes die al snel kapot was. Heb nu echter wel alles vanaf de NES zo ongeveer, puur omdat het gewoon zo leuk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:45:

@Exorcist: Ik ben zelf begonnen met een PS1, een snes heb ik nooit gehad omdat die te duur was ;( In plaats daarvan kreeg ik zo'n nep snes die al snel kapot was. Heb nu echter wel alles vanaf de NES zo ongeveer, puur omdat het gewoon zo leuk is :)
Had dta met groeiend kapotaal op latere leeftijd te maken? De PS1 heb ik namelijk gekocht na de eerste prijsdaling met de nieuwe verkoopprijs van fl.899,-. De Snes ging voor aanzienlijk minder weg (fl.269,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kocht mijn PS1 destijds voor 599 als ik me niet vergis.. SNES met tig goede (boxed :( ) games voor een habbekrats weggedaan om maar zsm die PS1 in huis te hebben. Destijds geen spijt van, kon ik weer 's meepraten. Vrienden van me hadden al een PS1 + RE/ Twisted Metal, en ik was helemaal blij met mn 170 Gulden kostende International Superstar Deluxe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nou, toen de PS1 uitkwam, ruwweg zo'n 15 jaar geleden had ik ook nog geen geld. Ik weet niet waarom, maar mijn moeder had die toen voor ons gekocht, samen met Crash Bandicoot 2 destijds, dus het zal een jaar of 2 later dan de launch zijn geweest. Ik heb altijd een snes willen hebben en was dan ook boos op mijn ouders dat ik die niet kreeg, maar veel vriendjes hadden 'm wel (frustrerend). Toen ze aankwam met de PS1 was dat echter al snel vergeven.. :9

Ik begon met krantjes op mijn 12e en de eerste console die ik zelf kocht was de Nintendo 64 (en toen kocht ik ook zo'n mini TV'tje van 37cm ofzo, lol), volgens mij is dat zo'n 9 of 10 jaar geleden. Toen vond ik dat ding echt supergaaf met games als Perfect Dark, Donkey Kong, Mario Kart, Super Mario, Pokemon Stadium & Snap en ik vergeet vast nog wel wat. Achteraf had ik beter een Dreamcast kunnen kopen, die heb ik nu pas een paar jaar en vind 'm helemaal geweldig :)

Naja, tot zover mijn trip down memory lane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
Bij mij is het eigenlijk begonnen met van die game en watch spellen, maar dan niet van Nintendo, die kon je toen alwel 'gewoon'kopen bij de Intertoys (heb alleen geen idee wat ik er mee heb gedaan :S, kan ze niet meer vinden) Daarna kreeg ik van moeders een Atari 2600 Junior ( ik wilde eigenlijk een Nes, daar was ik altijd uren druk mee bij de Bijenkorf) deze heb ik later verkocht en van dat geld heb ik een Gameboy gekocht, Marioland is echt super, hier moet echt een remake van komen! (of is deze er al?) Alleen heb ik de Gameboy op school laten liggen en is deze gejat. Hierna heb ik een Super Nintendo gekocht en heel lang gewacht op de opvolger de N64, maar dat duurde zolang dat ik toch maar een ps1 heb gekocht. Uiteindelijk toch een N64 gekocht met Doctor v64 (Wikipedia: Doctor V64). Daarna nog een Dreamcast gehad, en toen was de lol er even vanaf en ben ik met andere dingen bezig geweest... 2 jaar geleden een ps3 gekocht. en nu sinds een half jaar een fervent verzamelaar (tot de 6e generatie en van die generatie alleen de Dreamcast) en heb bijna alle consoles en handhelds inmiddels in mijn verzameling.

Dat was mijn trip....that brings back memories ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Vroeger nooit een console gehad. Wou dat wel, maar ouders vonden pc een beter medium. Sinds een aantal jaren verzamel ik nu lekker de consoles die ik toen nooit heb gehad. Ha, victory at last! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Mijn gaming hardware verleden is:

Sinclair ZX81
Commodore 16
Commodore 64
Amiga 500
SNES
N64
PS1
PS2 / Dreamcast
PS3

Je kan hieraan zien dat ik ook de jongste niet meer ben :+ Ik heb toendertijd de ZX81 moeten verkopen om de C16 te kunnen betalen, dat vind ik nu wel jammer maar zo ging dat. Heb nooit een sega console gekocht omdat je in die tijd meestal in een bepaald kamp zat (nintendo of sega) en ik kan mij de discussies nog wel herinneren die ik had met verkopers die een megadrive wilden 'aansmeren'.

Door de traditie van 'gratis' spellen op de C64 en Amiga, had ik voor de SNES/N64 copiers gekocht en de PS1/2 waren van een modchip voorzien. Nu, met de PS3 en het verzamelen van retro probeer ik dat weer een beetje goed te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Mijn gaming verleden is :

Commodore 64
NES
SNES
PS1
PS2
WII
PSP
XBOX360

En daartussen ook steeds weer nieuwe pc's vanaf een 8086 4,77 mhz (met turbo knop naar 8 mhz) tot mijn hedendaagse systeem. Ik heb nog steeds spijt dat ik mijn NES en SNES verkocht heb. Alhoewel ik nu nog zo af en toe de emulator gebruik op mijn psp of pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik december terug naar Japan ga toch maar een famicom scoren. Zijn er eigenlijk games die gebruik maken van de mike op de joypad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:08:
Als ik december terug naar Japan ga toch maar een famicom scoren. Zijn er eigenlijk games die gebruik maken van de mike op de joypad?
Zelda gebruikt hem geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
Werd weer eens tijd voor wat nieuwe dreamcast spellen :*)

Aqua GT
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcast-scene.com/uploads/Main/AquaGTScreenshot01.p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcast-scene.com/uploads/Main/AquaGTScreenshot04.p.jpg

Surf rocket racers
Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.es/e/luci_fer/Imagenes/rocket_.jpg

Ben weer even zoet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Vriend van me heeft een deel van zijn Retro verzameling de deur uit gedaan, vooral dingen die hij of dubbel had of minder mee had maar ooit eens in een opwelling gekocht heeft.

Stomtoevallig kwam zijn lijstje van dingen die 'over' waren voor een groot deel overeen met apparaten die ik nog graag wilde hebben :*)

Sega Master System I
Sega Master System II
Sega Game Gear
Intellivision
Colecovision
Vectrex
Atari Jaguar
Atari Video Pinball

De intellivision en colecovision heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar dat zou aan de bekabeling kunnen liggen. De Vectrex geeft helaas helemaal geen sjoege :(

Weet iemand bij wie ik aan zou kunnen kloppen om eens naar de vectrex te kijken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
walterg schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:26:
Vriend van me heeft een deel van zijn Retro verzameling de deur uit gedaan, vooral dingen die hij of dubbel had of minder mee had maar ooit eens in een opwelling gekocht heeft.

Stomtoevallig kwam zijn lijstje van dingen die 'over' waren voor een groot deel overeen met apparaten die ik nog graag wilde hebben :*)

Sega Master System I
Sega Master System II
Sega Game Gear
Intellivision
Colecovision
Vectrex
Atari Jaguar
Atari Video Pinball

De intellivision en colecovision heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar dat zou aan de bekabeling kunnen liggen. De Vectrex geeft helaas helemaal geen sjoege :(

Weet iemand bij wie ik aan zou kunnen kloppen om eens naar de vectrex te kijken...?
Nette start van een collectie! Heb het grootste gedeelte daarvan ook en moet zeggen dat me dat toch wel wat meer moeite heeft gekost ;) Vectrex repair zou je eens moeten kijken bij Martijn Wenting van http://www.revival-studios.com/ Hij had op de Bonami Retrodag een Vectrex-stand, dus als iemand je kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een samenvatting van wat ik tot nog toe bij elkaar heb (inc. huidige consoles, tussen haakjes aantal games):

- NES (12)
- SNES (23)
- GameBoy x2 (19)
- GameBoy Color (6)
- GameBoy Advance (5)
- Sega Master System (5)
- Sega MegaDrive x3 (11)
- Sega Saturn (10)
- Sega Dreamcast (11)
- Nintendo 64 x3 (21)
- Nintendo GameCube x3 (15)
- Nintendo DS(i) x2 (5)
- PSP (5)
- Atari Jaguar (5)
- Sony PlayStation x6 (51)
- Sony PlayStation 2 x2 (14)
- Xbox (5)
- Sony PlayStation 3 x2 (11)
- Xbox 360 x2 (65)

Dat wassem 'm wel; heb een must-haves list waar wat games en consoles op staan. Ik verzamel aan games alleen (als complete collectie dus) Discworld, GTA, Gran Turismo, Resident Evil en Grand Theft Auto :)

Sommige consoles mis ik nog de doos van, maar ook daar ben ik mee bezig. Nu eerst een dochtertje krijgen, dan staat dit ws op een lager pitje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Valt me van je tegen hoor uitdrijver.. :P
Wist overigens ook niet dat je een vrouw was.. :+
En GTA = Grand Theft Auto.

Mijn nieuwe aanwinst, eindelijk, in eerste instantie werkte hij niet. Diskettedrive omgewisseld, 9v adapter eraan gehangen en hij werkt weer als nieuw! En dat voor €15, mooie deal al zeg ik het zelf :D

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2v3fup3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mis toch de neo geo uit retro consoles!! en de neo geo cd! die waren ook mega vet!! heb die ook kaal gespeeld.. je werdt wel kaal geplukt als je een game wilde maar die games waren veel mooier dan op de snes etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:27:
Valt me van je tegen hoor uitdrijver.. :P
Wist overigens ook niet dat je een vrouw was.. :+
En GTA = Grand Theft Auto.

Mijn nieuwe aanwinst, eindelijk, in eerste instantie werkte hij niet. Diskettedrive omgewisseld, 9v adapter eraan gehangen en hij werkt weer als nieuw! En dat voor €15, mooie deal al zeg ik het zelf :D

[afbeelding]
Ja, dacht dat ik het niet had getikt maar blijkbaar wel :+ , had al wat bier op. En granted, m'n vriendin krijgt een dochter, maar ik schijn er wel vader van te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:30:
mis toch de neo geo uit retro consoles!! en de neo geo cd! die waren ook mega vet!! heb die ook kaal gespeeld.. je werdt wel kaal geplukt als je een game wilde maar die games waren veel mooier dan op de snes etc..
Neo-Geo CD en Neo-Geo AES vind ik dan typisch net-niet. Voor de prijs van 1 AES cassette heb je een volwaardige arcadekast met diverse MVS games erbij.

Zijn er nog meer mensen met een Arcadekast hier trouwens?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:23:
[...]

Nette start van een collectie! Heb het grootste gedeelte daarvan ook en moet zeggen dat me dat toch wel wat meer moeite heeft gekost ;) Vectrex repair zou je eens moeten kijken bij Martijn Wenting van http://www.revival-studios.com/ Hij had op de Bonami Retrodag een Vectrex-stand, dus als iemand je kan helpen...
Mijn collectie is ergens begin jaren tachtig begonnen, maar inderdaad, het zou ook al een mooi startpunt zijn :)

Even een lijstje in elkaar gezet, volgens mij is dit redelijk volledig. Ik heb er overigens niet alle home computers bij gerekend (TI99, MSX etc):

Atari 2600 4 switch (boxed)
Atari 2600 6 switch
Atari 2600 Junior
Atari 7800 (2x boxed)
Atari Lynx (2x boxed)
Atari Lynx II
Atari Video Pinball
Atari Jaguar (2x boxed)

Nintendo Gameboy (2x boxed, 1 met kapotte beeldlijn)
Nintendo Gameboy Pocket (Boxed)
Nintendo Gameboy Pocket Color
Nintendo Gameboy Advance (Boxed)
Nintendo Gameboy Advance Micro (Boxed)
Nintendo NES (2x boxed, te veel unboxed)
Nintendo SNES (1x boxed, te veel unboxed)
Nintendo 64
Nintendo Gamecube (1x boxed, 1x unboxed)
Nintendo Wii (Boxed)
Nintendo DS Lite (Boxed)

Sega Master System I
Sega Master System II
Sega Game Gear (2x)
Sega Megadrive (Boxed)
Sega CD (Boxed)
Sega Megadrive 2
Sega Nomad (Boxed)
Sega Saturn (Boxed)
Sega Dreamcast (2x Boxed)

SNK Neo Geo AES
SNK Neo Geo Pocket Color (1 boxed, 1 zonder batterij klepje)

Sony Playstation (Boxed)
Sony Net Yaroze
Sony PSP
Sony Playstation 2 (1x Boxed, 1x Unboxed)
Sony Playstation 3 (Boxed, Fat)

Microsoft XBox (Boxed)
Microsoft XBox 360 Elite (Boxed)

Mattel Intellivision (defect?)
Coleco Colecovision (defect?)
Vectrex (defect :'( )

Ik heb het gevoel dat ik er nog een paar vergeet maar dit zou het wel zo'n beetje moeten zijn.

Bedankt voor de tip wat de Vectrex betreft! Hoop echt dat ik die nog aan de praat krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Net Yaroze...die hoop ik ooit nog 's ergens voor een prikkie te vinden, van iemand die niet weet wat hij heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Da's toch gewoon een zwarte versie van de playstation? :?

;)

Heb er de kabels en software niet bij, dus in mijn geval is het ook echt gewoon een zwarte playstation helaas...

Aan de andere kant, heb de Yaroze plus een Dreamcast een jaar of acht geleden voor 30 euro gekocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:35:
Da's toch gewoon een zwarte versie van de playstation? :?

;)

Heb er de kabels en software niet bij, dus in mijn geval is het ook echt gewoon een zwarte playstation helaas...

Aan de andere kant, heb de Yaroze plus een Dreamcast een jaar of acht geleden voor 30 euro gekocht :*)
Dat is het betere werk ja! Krenten uit de pap ;)

En niet helemaal, de Yaroze kan toch alle regio's afspelen +CDR? Al doen de meeste van mijn PS1's dat helaas ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Daar heb ik veel verschillende verhalen over gehoord en gelezen. Volgens de vorige eigenaar had de originele eigenaar de yaroze gechipped!

Echt belachelijk als dat het geval is, maar goed, ik weet dus niet of hij cdr's leest door een chip of het feit dat hij dat al zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Openschroeven? ;)

Kan het nergens vinden op de wiki van het ding, alleen de regional lockout die niet aanwezig is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Hmmm... mischien... als ik hem weer eens vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frerix schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:37:
Ik vroeg me af of er hier eigenlijk andere (jongere) mensen zijn die retrogames/consoles verzamelen. Ik ben namelijk 17 jaar oud en ben hevig retrospullen aan het verzamelen. Laatst vroeg een vriend aan mij waarom ik in vredesnaam een PS1 zou moeten kopen. (Wij spelen wekelijks op Xbox Live, hij speelt alleen FPS-shooters).

Zijn er andere mensen die hier retroconsoles en games verzamelen zonder dat zij zelf de periode hebben meegemaakt?
Zelf ben ik sinds kort 20, ik ben niet hevig aan het sparen, maar retro heeft zeker mijn interesse. Zelf ben ik opgegroeid met de snes en n64. Ik geniet nog steeds van games als Yoshi Island (ben op het moment bezig die nog een keer 100% uit te spelen). Maar ik game vooral op mijn 360, dus veel tijd gaat er niet in.
Ik ben vooral op zoek naar games die ik leuk vind, die wil ik dan ook met boekje en doosje. Het is dus niet zo dat ik zo veel mogelijk wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Ik ben vooral op zoek naar games die ik leuk vind, die wil ik dan ook met boekje en doosje. Het is dus niet zo dat ik zo veel mogelijk wil :p
Doe ik ook, het probleem is dat ik alles leuk vind :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

walterg schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:26:
-knip-

Vectrex lijkt mij redelijk low-tech. Is het apparaat helemaal 'dood' of hoor je nog geluid / zie je nog iets op het beeld gebeuren? (een flits bij het aanzetten bijv.)
Ik kan mij voorstellen als hij helemaal niets meer doet, dat je als eerste naar de voeding moet kijken, of iig het voedende gedeelte voor zowel het beeldscherm als electronica.

Dus pak een schroevendraaier+multimeter en wees een tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Vanmiddag deze 4 spellen binnengehad, 5€ per stuk:O vind ik nu dus nog wel de top koopjes die ik heb gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab289/Akilla_photo/DSC03427.jpg

jammer is dat dino crisis niet te doen is via vga:( heb ik al een week van pareltjes kunnen genieten in vga, werkt deze weer niet, wel even geforced, gewoon om te kijken maar is wel kut dat ik elke keer in een(bij mij) vrij lastige positie dat ding eruit moet trekken...
misschien maar even verder zoeken naar een vga box ipv vga kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akilla schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:20:
Vanmiddag deze 4 spellen binnengehad, 5€ per stuk:O vind ik nu dus nog wel de top koopjes die ik heb gedaan.
[afbeelding]

jammer is dat dino crisis niet te doen is via vga:( heb ik al een week van pareltjes kunnen genieten in vga, werkt deze weer niet, wel even geforced, gewoon om te kijken maar is wel kut dat ik elke keer in een(bij mij) vrij lastige positie dat ding eruit moet trekken...
misschien maar even verder zoeken naar een vga box ipv vga kabel..
Waar waar waar??? Zien er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Wil ik ook weten! :)
DCFreak schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:15:
[...]

Vectrex lijkt mij redelijk low-tech. Is het apparaat helemaal 'dood' of hoor je nog geluid / zie je nog iets op het beeld gebeuren? (een flits bij het aanzetten bijv.)
Ik kan mij voorstellen als hij helemaal niets meer doet, dat je als eerste naar de voeding moet kijken, of iig het voedende gedeelte voor zowel het beeldscherm als electronica.

Dus pak een schroevendraaier+multimeter en wees een tweaker :)
Hij doet helemaal niets. Volgens de vorige eigenaar is hij werkend een verhuizing in gegaan maar nooit meer aan gegaan na de verhuizing.

Ik heb niet veel moeite met zelf prutsen als hetgene dat stuk kan gaan nog in de winkel te halen is. Als het gaat om dit soort dingen dan laat ik er bij voorkeur iemand naar kijken die er verstand van heeft :)

Als die niet te vinden is dan pak ik er inderdaad zelf de schroevendraaier bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
haha sorry jongens marktplaats gevonden:P kon hem in de buurt zelfs halen dus de deal was (uiteraard) snel geregeld:P was een ouder persoon die ze ooit gekocht had voor dr kleinzoon om bij "oma" te spelen:P maar hij had alleeen intresse in dino crisis en zn ps2:p vandaar dat 3 vd 4 nog gesealed zijn:)

ja ze heb echt een heel verhaal verteld:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akilla schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:10:
haha sorry jongens marktplaats gevonden:P kon hem in de buurt zelfs halen dus de deal was (uiteraard) snel geregeld:P was een ouder persoon die ze ooit gekocht had voor dr kleinzoon om bij "oma" te spelen:P maar hij had alleeen intresse in dino crisis en zn ps2:p vandaar dat 3 vd 4 nog gesealed zijn:)

ja ze heb echt een heel verhaal verteld:P
Ik zou ook een uur gezeik aanhoren voor die perfecte deal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
ja echt he:P

wat ik alleen merkwaardig vond is dat spider-man frans was:S spel is wel engels verder maar de cover was frans. Ze kon het ook niet verklaren iig, ze heeft het nooit doorgehad:P njah prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akilla schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:19:
ja echt he:P

wat ik alleen merkwaardig vond is dat spider-man frans was:S spel is wel engels verder maar de cover was frans. Ze kon het ook niet verklaren iig, ze heeft het nooit doorgehad:P njah prima:)
Beter dan mijn Duitse Carmaggedon 64 (groen bloed), Italiaanse Shadowgate 64 (niet te volgen) en Spaande Mario Party 2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

walterg schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:44:
Hij doet helemaal niets. Volgens de vorige eigenaar is hij werkend een verhuizing in gegaan maar nooit meer aan gegaan na de verhuizing.

Ik heb niet veel moeite met zelf prutsen als hetgene dat stuk kan gaan nog in de winkel te halen is. Als het gaat om dit soort dingen dan laat ik er bij voorkeur iemand naar kijken die er verstand van heeft :)

Als die niet te vinden is dan pak ik er inderdaad zelf de schroevendraaier bij ;)
Snap ik, maar misschien is het een defecte zekering of een half losse connector ergens. Geen idee of de vectrex makkelijk te openen is, of dat je met schroevendraaiers het plastic met geweld moet openbuigen >:) Maargoed, ik hoop dat je iemand kan vinden die ervaring heeft met deze wat oudere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
walterg schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:44:
Wil ik ook weten! :)

[...]

Uit de repair manual:

Sympton:
Unit will not power on

Tools/EQ. Needed:
VOM
Philips Scredriver

Test procedure:
Measure resistance at A/C plug (set VOM to OHMS scale 1X) should read 10 to 21 OHM +/- 5%
CAUTION: AC Switch SW301 is located on secondary side side op T101.
-Remove rear cover - REF. Pg. 11, Service Manual HP3000.
-Check Fuse F101
-Check SW301 - Turn unit onside (CAUTION: Damage can be done) and make a continuity check of the A/C switch.

Probable cause:
T101 PRIMARY open or shorted
F101 Open.
SW301 open or shorted

Overgenomen incl. de typfouten >:) Mocht je nog meer van de manual nodig hebben:
http://www.google.com/url...ZrxNDXIBE7fCrtwrBNQXNBkAQ

Als het echt gebeurt is zoals de verkoper zei dan vermoed ik idd F101. Dit zijn echter dingen die een Tweaker prima kan doen. VOM is overigens gewoon een multimeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
hmm mijn speurtocht naar een vga box heeft tot niet geleid:(
toevallig iemand die weet waar ik zo'n box kan krijgen?(wel 1tje met een switch voor vga--->svideo/rood,wit,geel)
of iemand die er 1tje over heeft:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Gr0wLiThE schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:49:
[...]<snip>
Overgenomen incl. de typfouten >:) Mocht je nog meer van de manual nodig hebben:
http://www.google.com/url...ZrxNDXIBE7fCrtwrBNQXNBkAQ

Als het echt gebeurt is zoals de verkoper zei dan vermoed ik idd F101. Dit zijn echter dingen die een Tweaker prima kan doen. VOM is overigens gewoon een multimeter ;)
Dank je :) Was inderdaad al wat service manuals tegen gekomen maar zoals ik al aangaf, bij dit apparaat ben ik ERG voorzichtig...

Checken of de zekering is geknapt durf ik wel aan ;)

Overigens heb ik hem van een vriend van me gekregen (samen met dat andere spul uit het lijstje). Hij was al lang blij dat het bij iemand terecht kwam die het kon waarderen. Los van mijn eeuwige dankbaarheid gaan er ook wat concert kaartjes etc zijn kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Geen spam maar, ik kwam net deze tegen: http://link.marktplaats.nl/355725856 :D wat een lading games :o wow

Ik hoef geen ZX maar hij zal wel snel weg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ben benieuwd hoeveel van de tapes nog werken :)

Edit: Heb inmiddels de Vectrex open gehad.

De zekering zag er goed uit maar die ga ik alsnog vervangen.

Interessant detail, er zit een Samsung beeldbuis in! Nou ja, ik vond het grappig om te zien ;)

[ Voor 68% gewijzigd door walterg op 17-06-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

walterg schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:48:
Ben benieuwd hoeveel van de tapes nog werken :)

Edit: Heb inmiddels de Vectrex open gehad.

De zekering zag er goed uit maar die ga ik alsnog vervangen.

Interessant detail, er zit een Samsung beeldbuis in! Nou ja, ik vond het grappig om te zien ;)
Een zekering moet je niet naar gaan kijken, die moet je gewoon even doormeten.

Verder:
The cathode ray tube is a Samsung model 240RB40 monochrome unit measuring 9 x 11 inches, displaying a picture of 240 mm diagonal. A vector CRT display such as the Vectrex does not require a special tube, and differs from standard raster-based television sets only in the control circuits. Rather than use sawtooth waves to direct the internal electron beam in a raster pattern, digital-to-analog converters drive the horizontal and vertical deflection electromagnets. Those deflection electromagnets are wound on a standard yoke used in television sets. The high-voltage transformer and picture tube are also off-the-shelf components manufactured for small black/white television sets. Such use of existing television technology was already established by arcade games such as Asteroids.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Heb een aantal berichten verwijderd vanwege illegale zaken. Dit topic is niet bedoeld voor vragen/problemen met roms en dergelijke.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

*kuch* censuur *kuch*

Laatst nog een leuke aankoop gedaan voor €35 incl., niet echt retro maar wel leuk:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2rc22pk.jpg

Nu heb ik mijn GC spul zo ongeveer compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Richard schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:31:
[...]
Weet ik, heb ik gedaan maar ik kreeg geen nette meting. Ik heb een tijdje terug voor geen geld een goedkope multimeter gehaald en die is blijkbaar precies waard wat ik er voor betaald heb, zowat niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:18:
*kuch* censuur *kuch*

Laatst nog een leuke aankoop gedaan voor €35 incl., niet echt retro maar wel leuk:

[afbeelding]

Nu heb ik mijn GC spul zo ongeveer compleet :)
Die heb ik op MP zien staan..zou ik zweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oow daar heb ik hem niet vandaan, maar zou goed kunnen dat die op MP stond...

Alleen jammer dat het vrouwtje de doos niet meer bij MP7 had, maarja ik heb MP6 tenminste wel helemaal compleet. Bij de Game Mania toen gehaald voor €15 lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Richard schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:31:
[...]

Verder:

The cathode ray tube is a Samsung model 240RB40 monochrome unit measuring 9 x 11 inches, displaying a picture of 240 mm diagonal. A vector CRT display such as the Vectrex does not require a special tube, and differs from standard raster-based television sets only in the control circuits. Rather than use sawtooth waves to direct the internal electron beam in a raster pattern, digital-to-analog converters drive the horizontal and vertical deflection electromagnets. Those deflection electromagnets are wound on a standard yoke used in television sets. The high-voltage transformer and picture tube are also off-the-shelf components manufactured for small black/white television sets. Such use of existing television technology was already established by arcade games such as Asteroids.

[...]
Grappig om te lezen. Dit betekend dus dat de electronenstraal exact de richting volgt van de lijnen (vectors) die te zien zijn op de crt, en niet zoals normaal van links -> rechts, boven -> onder.
In theorie zou dan de refreshrate hoger worden naarmate er minder graphics op het beeld staan, tenzij de electronica of firmware dit limiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Akilla schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:08:
hmm mijn speurtocht naar een vga box heeft tot niet geleid:(
toevallig iemand die weet waar ik zo'n box kan krijgen?(wel 1tje met een switch voor vga--->svideo/rood,wit,geel)
of iemand die er 1tje over heeft:)
http://www.racketboy.com/...st-vga-box-svideo-av.html

Als je daar gaat bestellen wil ik evt. ook wel wat, kunnen we verzendkosten sharen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:20:
[...]

Beter dan mijn Duitse Carmaggedon 64 (groen bloed), Italiaanse Shadowgate 64 (niet te volgen) en Spaande Mario Party 2. :P
Was het bloed in Carmageddon 64 niet altijd groen? In Carmageddon 2 voor de pc wel en Carmageddon 64 is daarop gebaseerd. Volgens mij hoort het dus zo, Duitse versie of niet.

Wat Duitse games betreft; ik heb onlangs nog de Duitse versie van Painkiller voor de Xbox gespeeld. De nasynchronisatie in die game is echt ZO slecht. Hilarisch gewoon. Ook blijkt mijn exemplaar van Alien Trilogy voor de PS1 een Duitse versie te zijn. Jammer genoeg is 'ie ook echt alleen in het Duits te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:51:
[...]

Was het bloed in Carmageddon 64 niet altijd groen? In Carmageddon 2 voor de pc wel en Carmageddon 64 is daarop gebaseerd. Volgens mij hoort het dus zo, Duitse versie of niet.

Wat Duitse games betreft; ik heb onlangs nog de Duitse versie van Painkiller voor de Xbox gespeeld. De nasynchronisatie in die game is echt ZO slecht. Hilarisch gewoon. Ook blijkt mijn exemplaar van Alien Trilogy voor de PS1 een Duitse versie te zijn. Jammer genoeg is 'ie ook echt alleen in het Duits te spelen :(
Ohhhh, is dat het? Ik dacht dat de Duitsers alleen groen bloed hadden. Ik kan me echter herinneren dat Carmageddon 2 voor de PC bij mij toch écht rood bloed had. Had jij dan weer niet de Duitse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Exorcist schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:03:
[...]

Ohhhh, is dat het? Ik dacht dat de Duitsers alleen groen bloed hadden. Ik kan me echter herinneren dat Carmageddon 2 voor de PC bij mij toch écht rood bloed had. Had jij dan weer niet de Duitse versie?
Volgens mij kon je bij Carmageddon op de PC de "full gore" modus of "alien blood" oid aanzetten waardoor je groen of rood blioed kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://joyhomework.files.wordpress.com/2010/02/carma2pc_006-large.jpg

Dit is rood iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Gr0wLiThE schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:16:
[...]

http://www.racketboy.com/...st-vga-box-svideo-av.html

Als je daar gaat bestellen wil ik evt. ook wel wat, kunnen we verzendkosten sharen...
hmm oke, hoe werkt dat dan met buitenland??? moet dat met paypal ofzo?(heb ik namelijk niet)
ik ben een beetje...voorzichtig.. met spul uit buitenland:P eigenlijk doe ik het nooit, en leiver ook niet maargoed als jij weet hoe en wat, is het misschien wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Mn vriendin is compleet NGC gek, heeft bijna alles behalve de bovengeposte bongo's omdat ze die gewoon echt niet leuk vind :)

Ik kwam van de week in een krat in de kelder, haar oude SNES tegen, was toch wel weer een avondje dikke pret op de beamer! :)
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/7523/snesbeamer.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 18-06-2010 11:35 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:23:
Mn vriendin is compleet NGC gek, heeft bijna alles behalve de bovengeposte bongo's omdat ze die gewoon echt niet leuk vind :)

Ik kwam van de week in een krat in de kelder, haar oude SNES tegen, was toch wel weer een avondje dikke pret op de beamer! :)
[afbeelding]
Dat zijn de betere vriendinnen. Die van mij heb ik blij gemaakt met een Super Game Boy en Mario Land 1. Beetje bij beetje wordt ze opgevoed op gamesgebied haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Weet iemand iets over spine cards voor de PAL Sega spellen (Mega CD, Saturn, Dreamcast)? Nintendo gebruikte ze niet toch?

Ik weet niet of ze er in Europa bij zaten of niet, ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de Mortal Kombat spellen op die consoles, weet iemand of ze daar bij zaten?

Ik wil niet ook een youtube video maken net zoals deze meneer. :')

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

l0c4lh0st schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:21:
Weet iemand iets over spine cards voor de PAL Sega spellen (Mega CD, Saturn, Dreamcast)? Nintendo gebruikte ze niet toch?

Ik weet niet of ze er in Europa bij zaten of niet, ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de Mortal Kombat spellen op die consoles, weet iemand of ze daar bij zaten?

Ik wil niet ook een youtube video maken net zoals deze meneer. :')
[video]
Dreamcast PAL kent geen spines, en Nintendo (als ik het goed heb) inderdaad helemaal geen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Whahaha, die video... :')

Saturn & Mega CD games hebben wel spine cards volgens mij. Heb ze er zelf nog nooit bij gehad though, maar dat boeit me eigenlijk ook geen zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:31:
Whahaha, die video... :')

Saturn & Mega CD games hebben wel spine cards volgens mij. Heb ze er zelf nog nooit bij gehad though, maar dat boeit me eigenlijk ook geen zak...
Van PAL Mega CD weet ik het zeker, want ik heb er 2 of 3 factory sealed met een spine card. Het vreemde is dat van alle geopende spellen er geen enkele is die een losse spine erbij heeft, terwijl geopende Japanse Mega CD ze regelmatig wel hebben. Waarschijnlijk zijn Europeanen over het algemeen niet van die geobsedeerde verzamelaars, behalve in deze thread natuurlijk :P

Zijn er trouwens verzamelaars hier die een full set hebben van een bepaald platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik heb weer leuk nieuw spul binnen, zal t zometeen ff posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
Lampuhkap schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:26:
Ik heb weer leuk nieuw spul binnen, zal t zometeen ff posten ;)
wacht met Smart(ies) ;) Afbeeldingslocatie: http://www.dofpro.com/gallery/dofpro_smartiesRGB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Akilla schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:05:
[...]

hmm oke, hoe werkt dat dan met buitenland??? moet dat met paypal ofzo?(heb ik namelijk niet)
ik ben een beetje...voorzichtig.. met spul uit buitenland:P eigenlijk doe ik het nooit, en leiver ook niet maargoed als jij weet hoe en wat, is het misschien wel te doen.
Wil ook evt. wel voor jou bestellen hoor. DM me maar even, dan komen we er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Hoe is MK op de Mega CD? Wat is het verschil met de MD versie?

Ah ja, moet nog Strepsils kopen! :*) Bedankt voor de reminder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

2x DK1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stond gisteren een doorzichtige Xbox voor 15 Euro hier op Tweakers..niet echt retro, maar leuk voor de verzameling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ja, 2x DK1 ik heb m nu 4x geloof ik in mn collectie :P

MK op de MegaCD nog niet gespeeld ;) ik ben iig L0c4lh0st wel voor met deze versie :P hij heeft m nog niet *O*

En walter, strepsils heb ik nog een doosje van liggen :P

En ja dr zit ook weer een Nintendo Monopoly bij, de 2010 variant, dus ik heb ze nu allebei *O*

Heeft er hier iemand wel de 32x variant van Mortal Kombat gespeeld en wat zijn daar de verschillen mee met de andere varianten?

[ Voor 18% gewijzigd door Lampuhkap op 19-06-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Exorcist schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:50:
Stond gisteren een doorzichtige Xbox voor 15 Euro hier op Tweakers..niet echt retro, maar leuk voor de verzameling :)
Had al gezien dat je daar snel bij was ja ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Sp33dFr34k op 19-06-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

walterg schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:03:
Hoe is MK op de Mega CD? Wat is het verschil met de MD versie?

Ah ja, moet nog Strepsils kopen! :*) Bedankt voor de reminder ;)
Op de muziek na, is het dezelfde versie als op cart. Geen grafische verbetering dus..

Ik vraag me af hoe MK2 er op de SegaCD uit had kunnen zien in verhouding tot de 32x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mja dan moet je nog even geduld hebben tot ik de 32x varianrt heb, dan kan ik testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:01:
[...]

Had al gezien dat je daar snel bij was ja ;)
Iemand moet het doen toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Lampuhkap schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:09:
Mja dan moet je nog even geduld hebben tot ik de 32x varianrt heb, dan kan ik testen ;)
MK2 is er niet voor de SegaCD.. vergelijken is helaas onmogelijk.

MK2 verschillen met MD(cart dus) en 32X versie zijn wel aanzienlijk. Iets beter geluid, (soms) soepelere animatie en betere voice :)

[ Voor 26% gewijzigd door Michael Knight op 19-06-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast InFamous heb ik bij dezelfde persoon True Crime: Streets of LA gekocht, 4 Euro..voor de GameCube. Leuk bedrag :)
Pagina: 1 ... 3 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod