Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Michael Knight schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:55:
[...]

MK2 is er niet voor de SegaCD.. vergelijken is helaas onmogelijk.

MK2 verschillen met MD(cart dus) en 32X versie zijn wel aanzienlijk. Iets beter geluid, (soms) soepelere animatie en betere voice :)
De Mortal Kombat ports zijn goed gedocumenteerd op youtube.. in dit filmpje (zie ook part 2) worden bijvoorbeeld alle console versies van MK2 vergeleken: YouTube: Retroware TV - Ep 6 - Mortal Kombat 2 - Part 1 of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

MsG schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:03:
Zijn er nog meer mensen met een Arcadekast hier trouwens?
KI2 kast is al eerder voorbij gekomen, maar heb er nu toevallig een UMK3 board inzitten (leuke aanvulling op het ge-MK2 hier :)). Toch maar eens opzoek gaan naar een MK2 arcade board.

Ook nog wat foto's van men Naomi kast + System 246 met Soul Calibur II;

Killer Instinct II + Ultimate Mortal Kombat 3
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2rwnb6x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/xnf4mp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/723knl.jpg

Sega Naomi + Soul Calibur II
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2jeu0ar.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/59szlv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2006mv.jpg

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:35:
[...]
De Mortal Kombat ports zijn goed gedocumenteerd op youtube.. in dit filmpje (zie ook part 2) worden bijvoorbeeld alle console versies van MK2 vergeleken: YouTube: Retroware TV - Ep 6 - Mortal Kombat 2 - Part 1 of 2
Woah echt leuk om dat is te zien, ik dacht stiekum altijd dat de 32x versie near arcade perfect was, en dat blijkt dus tegen te vallen.
Al die jaren jaloers gekeken naar andere versies terwijl de snes versie volgens deze knakker dus altijd de best was, en die hebt ik 8) .
Toch maar de rom gebruiken...hoewel ik dat niet leuk vind......maar om nou een ps3 te kopen voor mk2?
En is die wel echt arcade perfect?

* Sagat gaat wat reviews zoeken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Sagat; lekker de MAME versie (arcade perfect) downloaden (mm tja.. ook niet echt mijn ding), als je toch op de ROM-weg gaat. Ports vielen mij een beetje tegen, maar stukken beter dan MK1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niets tegen de pc hoor, en misschien dat star craft 2 me weer bekeert, maar mijn pc gebruik ik niet meer voor gaming. Ook emuleren vind ik gewoon lastig tov mijn consoles. Aan de andere kant zie je echt de beperkingen als je nu weer snes mk2 speelt........kiezen of delen.

Maar de psn versie zal het ooit wel in orde maken voor me :) Reviews zijn positief.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

:) Ach ja wie weet komt ie ook nog eens op Live! De UMK3 port voor de XBOX was ook goed te doen.

Denk dat de nieuwe MK ook wel een beetje het old school gevoel zal geven, als ik zo de filmpjes zie. Maar geen PS3 voor vaderdag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ben jaloers op die arcade UMK3 ;)

De Xbox360 versie is al een tijd van Live verdwenen.. echt balen, want ik had pas sinds kort een 360.

Ik denk dat dat zo'n beetje de enige goede versie was van UMK3. De versie van de Amerikaanse Premium PS2 uitgave van MK Armageddon kan geen unlockte characters saven, en de 16bit ports missen veel stages/geluiden/enz. door cartridge limieten.. Ik heb ook geen DS dus die versie valt ook af.

Dan blijft MAME idd over, maar op console spelen vind ik toch altijd net iets prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Umk had ik zeker gekocht, maar je kan zelf de knoppen niet aanpassen, ik wil altijd met de sf layout spelen. Geen PS3 voor vaderdag, maar wie weet als mevrouw Sagat werk vind ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al 10 jaar of langer een arcade kast staan en had nog een (crappy ouwe) foto hier dus denk laat ik um ook maar posten:
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/6289/01082007208.jpg
Sega: The House of the Dead. Bouwjaar is 1996 .Je kan 5 moeilijkheidsgraden instellen, volume aanpassen (max is echt hard) en kiezen hoeveel credits je krijgd voor welke (euro) munt. Zelf heb ik hem altijd op freeplay staan. Echt een pracht kast en de game ook; zelfs nu vind ik nog nieuwe gangen/wegen en power-ups (levens) etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:20:
Ik heb hier al 10 jaar of langer een arcade kast staan en had nog een (crappy ouwe) foto hier dus denk laat ik um ook maar posten:
[afbeelding]
Sega: The House of the Dead. Bouwjaar is 1996 .Je kan 5 moeilijkheidsgraden instellen, volume aanpassen (max is echt hard) en kiezen hoeveel credits je krijgd voor welke (euro) munt. Zelf heb ik hem altijd op freeplay staan. Echt een pracht kast en de game ook; zelfs nu vind ik nog nieuwe gangen/wegen en power-ups (levens) etc :)
Respect! Heel veel respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb hier nog speciaal een oude P1 staan met DOS + cdrom drivers, speciaal voor de Ultimate Arcade Translation MK2 versie voor DOS. Enige minpunt aan die game, is de ietwat beroerde muziek...daarvoor is een ander soundboard vereist.
MS-DOS

Released in 1995, Probe Entertainment was responsible for converting the game to the MS-DOS. Much like the Sega Saturn and Sony PlayStation versions, the MS-DOS port was the closest replica to the Arcade version. The game was available in CD-ROM format, but unlike the Saturn and PlayStation versions, it is then installed onto the hard drive to reduce loading times. Because of the MS-DOS's less restricted storage capacity, there is a wider variety of sound effects. For an example, in the arcade version the sound used for Jax's "Ground Pound" is the same sound used for the thunder storm title sequence, as well as the continue screen sequence, whereas the MS-DOS version has a unique sound effect for each event. However the MS-DOS port of Mortal Kombat II isn't without its flaws: Probe Entertainment, for some reason, chose not to use the MS-DOS's CD audio capability for the music, converting the music into synthesized form instead.
Hmm...helaas doen de filmpjes op Youtube deze versie geen eer aan i.v.m. crappy dosbox emulatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 20-06-2010 19:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Michael Knight schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:13:
Ik heb hier nog speciaal een oude P1 staan met DOS + cdrom drivers, speciaal voor de Ultimate Arcade Translation MK2 versie voor DOS. Enige minpunt aan die game, is de ietwat beroerde muziek...daarvoor is een ander soundboard vereist.

[...]

Hmm...helaas doen de filmpjes op Youtube deze versie geen eer aan i.v.m. crappy dosbox emulatie.
Er zijn 2 uitgaven van Mortal Kombat II voor de pc.. eentje met alleen MK2.. en dan was er ook nog een uitgave genaamd 'Mortal Kombat & Mortal Kombat II'.. zoals de naam al doet vermoeden stonden daar zowel deel 1 als deel 2 op.. en die hadden ook verbeterd geluid volgens mij (iig het eerste deel had veel beter geluid). Een vrij zeldzame uitgave die ik paar jaar geleden voor paar euro op ebay had gevonden :*) Inmiddels alweer verkocht aan een vriend.

Maar het mooiste geluid met de pc versie krijg je idd met Gravis Ultrasound. Die kan je ook in dosbox emuleren (is wel wat gerommel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

GOUDSBS schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:38:
[...]

KI2 kast is al eerder voorbij gekomen, maar heb er nu toevallig een UMK3 board inzitten (leuke aanvulling op het ge-MK2 hier :)). Toch maar eens opzoek gaan naar een MK2 arcade board.

Ook nog wat foto's van men Naomi kast + System 246 met Soul Calibur II;
Schitterend ding die Naomi, hoeveel kost zoiets tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik zit met een probleem T_T

Onlangs heb ik Final Fantasy Anthology Collector's Edition voor de PS1 gekocht. Het is de NTSC versie en deze kan ik deze niet spelen op mijn PS2 slim. Dus heb ik een "aangepaste" Playstation 1 SCPH-1003 gekocht om Final Fantasy Anthology (en eventueel andere importspellen) te spelen.
Het probleem is dat ik alleen maar een zwart-wit signaal krijg op mijn TV. Ik heb 4 televisies uitgeprobeerd, waarvan 3 zeker weten NTSC signalen ondersteunen. Allemaal geven ze zwart-wit beeld. Bij elke televisie heb ik diverse aansluitmethoden geprobeerd. Scart, composiet en zelfs RF (er zat een third-party RF adapter bij de PS1), maar nog steeds geen resultaat :l *zucht*

Mijn vraag is; hoe kan ik dit oplossen? Moet ik misschien wat aanpassen aan de Playstation 1 of is misschien een andere methode om een goed signaal te krijgen? Heb ik uren gegoogled maar zonder enig resultaat...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik wil graag Final Fantasy V en VI spelen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Frerix op 20-06-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Frerix schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:17:
Ik zit met een probleem T_T

Onlangs heb ik Final Fantasy Anthology Collector's Edition voor de PS1 gekocht. Het is de NTSC versie en deze kan ik deze niet spelen op mijn PS2 slim. Dus heb ik een "aangepaste" Playstation 1 SCPH-1003 gekocht om Final Fantasy Anthology (en eventueel andere importspellen) te spelen.
Het probleem is dat ik alleen maar een zwart-wit signaal krijg op mijn TV. Ik heb 4 televisies uitgeprobeerd, waarvan 3 zeker weten NTSC signalen ondersteunen. Allemaal geven ze zwart-wit beeld. Bij elke televisie heb ik diverse aansluitmethoden geprobeerd. Scart, composiet en zelfs RF (er zat een third-party RF adapter bij de PS1), maar nog steeds geen resultaat :l *zucht*

Mijn vraag is; hoe kan ik dit oplossen? Moet ik misschien wat aanpassen aan de Playstation 1 of is misschien een andere methode om een goed signaal te krijgen? Heb ik uren gegoogled maar zonder enig resultaat...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik wil graag Final Fantasy V en VI spelen :P
Bij de DreamCast had je een RGB scartkabel nodig, wellicht geldt dit ook voor de PS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Al eens een RGB kabel geprobeerd?
Vriend van mij had hetzelfde probleem met de composietkabel van de Gamecube, RGB kabeltje gekocht en toen was het prima.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heb zelf onlangs een "aangepaste" SCPH-9002 gehaald voor ntsc spellen en die weergeeft ie allemaal perfect met een standaard composiet video kabel (die ik volgens mij van de PS2 geleend heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb even gezocht op zolder.. en kwam twee dozen tegen. Kan me niet herinneren of ik voor MK1 ook nog een doos had..

mk23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dat zijn idd de normale uitgaves. Als je van MK1 ook een doos hebt dan moet het al de floppy versie zijn :) want op CD-ROM is hij dus alleen uitgebracht als 'Mortal Kombat & Mortal Kombat II'.. hier een plaatje van de CD: http://img376.imageshack.us/img376/6164/mkcdec0.jpg

en de voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinegamesdatenbank.de/imageview.php?image_id=14091&limit=0

[ Voor 17% gewijzigd door Cooler_King op 21-06-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:13:
Heb zelf onlangs een "aangepaste" SCPH-9002 gehaald voor ntsc spellen en die weergeeft ie allemaal perfect met een standaard composiet video kabel (die ik volgens mij van de PS2 geleend heb)
Hmm, ik heb toch ook echt de RGB kabel nodig voor de gemodificeerde PS1 en PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Exorcist schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:16:
[...]

Hmm, ik heb toch ook echt de RGB kabel nodig voor de gemodificeerde PS1 en PS2.
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf of je tv een NTSC composiet signaal ondersteund of niet. Zo niet bied een RGB kabel altijd uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

DCFreak schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:05:
Hangt er een beetje vanaf. Hier op Markplaats staan ze voor 500 euro; http://verzamelen.marktpl...HK%252FEiP&fta_ind=1&fs=1 met nieuwe schermen. Nu weet ik niet of er ook een Naomi + spel in zit.

Om even een beeld te geven waar de kosten in gaan zitten; Naomi + Spel (Marvel vs Capcom 2 is al 200 euro waard), de Marquee + houder, het controlpanel (ik heb bv een New Net City 2x6, goed voor alle fighters), de monitor (zonder burnin, meer waard uiteraard), GD-ROM speler + DIMM (voor de spellen op disc), en dan de staat van de kast, en controls/buttons.

Dus ga uit van 500 tot 1000 euro voor een kast inclusief spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Heb zojuist ook weer leuk speelgoed gescoord:

N64 NTSC incl.

- James Bond Golden Eye
-Conker's Bad Fur Day
- Banjo Kazooie
- Zelda Ocarina of Time
- Quest 64
- Mario Kart 64
- Mortal Kombat 4
- War Gods
-Killer Instinct Gold (JAP)
-Controller pak

Daarnaast gisteravond een Famicom meegepikt incl. Paw Man en Doreamon.

Afbeeldingslocatie: http://www.desk4u.nl/palrocks/134.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Gr0wLiThE; leuke spulletjes/spelletjes :) Ik hoop voor je dat je je Famicom goed krijgt op een PAL TV. Is 1 van de redenen dat ik een Twin Famicom met AV output heb aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
DCFreak schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:05:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar.
Die arcade games/kasten zijn erg vet.

De oude games zijn in algemeen al erg cool.
Heb helaas geen retro collectie zoals de meeste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
Gister even in den haag naar de gameshop en de gameshop outlet geweest.
deze leuke dingen samen voor 54 euro gekocht.
virtua striker 2 en capcom vs snk uit de outlet gehaald voor 10 euro, bust-a-move 4, ecco en marvel vs capcom voor 44 euro gehaald, er is bij de gameshop blijkbaar een 3=2 actie, dus kreeg er 1 gratis:D waren bijna allemaal nieuw, alleen marvel vs capcom niet, dit was de allerlaatste dus was degene uit de winkel :D

geen hele slechte deal dacht ik, marvel vs capcom was wel 29 euro, maargoed deze moest ik gewoon hebben en heb hem nog nergens op marktplaats kunnen vinden dus dacht, boeiend koop hem gewoon:)

Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab289/Akilla_photo/DSC03428.jpg

enige nadeel weer aan het geen vga box hebben maar een vga kabel, bust a move 4 en capcom vs snk doen het dus niet via vga:(

marvel vs capcom staat ook niet bij dat die vga compatible is, maar doet het gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Akilla; spellen kunnen gepatched worden;

http://www.epforums.org/showthread.php?t=42182

Maar zoek je nou een kastje zoals dit?

http://cgi.ebay.nl/Compos..._CCTV&hash=item5ada4ff0af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Ja ik had wel is iets op die site gelezen ja:) maar ik ben niet echt van plan cd's/backups op de dreamcast te spelen(schijnt niet zo geweldig voor de laser te zijn) en met een vga box(http://www.racketboy.com/...st-vga-box-svideo-av.html) kan ik switchen tussen vga en composiet zodat ik niet elke keer achter die dreamcast hoef te kruipen en kabel hoef te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dat kastje van Ebay is geen VGAbox maar een Composite to VGA converter. Een Dreamcast kan zelf (afhankelijk van de game) VGA uitpoepen. Dus hij kan zelf gelijk VGAbeeld geven.

Dat kastje van Ebay ga je dus eerst Composite van je Dreamcast halen om er weer VGA van te maken --> is verlies van beeldkwaliteit. En dat wil je niet.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Richard; ik snap wat hij nodig heeft;

http://cgi.ebay.nl/Dreamc...es_SM&hash=item2307c7bd6a

Begreep het gewoon even verkeerd (ps. ik gebruik zo'n kastje om mijn SNES op mijn VGA monitor aan te sluiten!).

Dus het is eigenlijk heel simpel, gewoon zo'n kastje als ik hierboven aangeef van eBay plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
GOUDSBS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:31:
@Richard; ik snap wat hij nodig heeft;

http://cgi.ebay.nl/Dreamc...es_SM&hash=item2307c7bd6a

Begreep het gewoon even verkeerd (ps. ik gebruik zo'n kastje om mijn SNES op mijn VGA monitor aan te sluiten!).

Dus het is eigenlijk heel simpel, gewoon zo'n kastje als ik hierboven aangeef van eBay plukken?
ja eigenlijk wel, alleen heb ik geen paypal oid dus ben een beetje.....voorzichtig om iets uit het buitenland te halen zeg maar:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb een zwarte GameBoy Advance gekocht. Doet het goed, maar stoor me aan het beeld.
Je moet in een goed verlichte kamer zitten of bij een lamp om alles goed te kunnen zien.

Klopt dit wel? Zelfs mijn Sega GameGear heeft goed verlicht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plakjekaas schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:51:
Heb een zwarte GameBoy Advance gekocht. Doet het goed, maar stoor me aan het beeld.
Je moet in een goed verlichte kamer zitten of bij een lamp om alles goed te kunnen zien.

Yep, geen backlight. De SP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Plakjekaas schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:51:

Ja dit klopt, dat je GameGear het wel doet komt doordat die 6 AA batterijen verbruikt in 30 minuten :P

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Akilla schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:38:
ja eigenlijk wel, alleen heb ik geen paypal oid dus ben een beetje.....voorzichtig om iets uit het buitenland te halen zeg maar:P
:) oh dat is het probleem! Tja persoonlijk doe ik niet anders dan bestellen vanuit het buitenland, maar ik begrijp het wel hoor.

Ik zou het gewoon doen, even een PayPal account aanmaken en dan niet koppelen aan je Bank (zelf wel, maar er zijn er genoeg die dat eng/niet veilig vinden). Even wat geld op zetten en dat ding betalen via eBay.

Als je er eenmaal aan gewend ben, gaat er een wereld voor je open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Laatst online: 19-04-2022
V&A aangeboden: Playstation 2 met 17 spellen en veel extra's
De kabel die bij deze Playstation 2 zit, is dat een RGB kabel?

Ik ga ervan uit dat jullie met RGB kabel zoiets bedoelen;
Afbeeldingslocatie: http://www.leeuwenrick.nl/images/04_42_2008_ps2_to_scart_cable.jpg

Als ik de bovenstaande kabel gebruik op mijn PS1, heb ik dan zeker goed beeld met NTSC games? Dat zou ik graag willen weten. Ik wil namelijk niet nog meer geld verspillen....

[ Voor 58% gewijzigd door Frerix op 21-06-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, die heb ik ook. Volledig bedraad zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Richard schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:02:
[...]

Ja dit klopt, dat je GameGear het wel doet komt doordat die 6 AA batterijen verbruikt in 30 minuten :P
Kan je mee lachen, maar Sega lag met de Game Gear mijlenver voor op Nintendo... zelfs de SP heeft geen fatsoenlijke backlight, maar frontlight. Als je geluk hebt vindt je er eentje met backlight, dus hij is er (gelukkig) wel. Maar moet je eens kijken wat voor een enorme tijdskloof er tussen de verschijningsdatum van die 2 apparaten ligt... 8)7

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sp33dFr34k schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:39:
[...]

Kan je mee lachen, maar Sega lag met de Game Gear mijlenver voor op Nintendo... zelfs de SP heeft geen fatsoenlijke backlight, maar frontlight. Als je geluk hebt vindt je er eentje met backlight, dus hij is er (gelukkig) wel. Maar moet je eens kijken wat voor een enorme tijdskloof er tussen de verschijningsdatum van die 2 apparaten ligt... 8)7
De SP vergelijking met een GG is echt niet te maken. De GG was zijn tijd tever vooruit, net als bijvoorbeeld de Dreamcast. Beide sublieme apparaten, maar de markt was er nog niet voor ten tijde van release.

Start nu nog maareens een GG op, wat een boutkwaliteit is dat (de Lynx is nog een tikkie erger).

De techniek was nog nieteens uitgecrystallisseerd en het werd al toegepast, meestal is dat geen goed teken. Kijk maar naar bijvoorbeeld Minidisc, Laserdisc, DCC, CDi.

Net als de huidige 3D TV generatie, als je er nu 1 koopt als early adopter, kun je ervan uitgaan dat er straks een mooiere, betere en goedkopere (bijvoorbeeld zonder shutterbrilletje) op de markt komt. Nu is dat natuurlijk vanwege de snelheid in veranderen van techniek een stuk anders dan destijds.

De Gameboy had gewoon all-in-one pakket. Relatief klein, goede gameplay, goede accuduur, maar wel een grijstintscherm.
Daarom kozen mensen massaal voor een GB.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 21-06-2010 17:02 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik start mijn GG nog regelmatig op, als ik deze vergelijk met de Classic Gameboy ben ik toch blij dat ik vroeger een GG had. Een verlicht kleurenscherm, geweldig toch, zeker voor die tijd. Enige minpunt was de batterijduur (en wellicht de grootte, maar hij lag wel lekker in de hand imo), maar ik zat dan ook vaak aan de adapter, zowel thuis als in de auto. Zo kun je voor beide apparaten voors en tegens bedenken, maarja dat is toch persoonlijk. Ik had toen geen spijt van mijn keuze en nu nog steeds niet, alhoewel de bouwkwaliteit niet je van het is, dat geef ik toe. Heb van mijn 7 GG's al bij 4 de condensators moeten vervangen omdat of het beeld of het geluid of beide het niet meer deed.

Daarnaast kun je niet zeggen dat de GG slechte gameplay had, Sonic, DD, Ninja Gaiden etc, wat een machtige spellen waren dat zeg... De hoeveelheid was echter wel wat minder dan de GB.

Je kunt wel stellen dat doordat Sega zo innovatief was en alles eigenlijk te snel op de markt heeft gebracht, dit hun de das om heeft gedaan. De DC was ook een prachtig apparaat, maarja de PS1 was gewoon veel populairder, jammer maar helaas Sega...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben het gewoon met je eens hoor Sp33dFr34k. En tja die buildquality is brak van een GG, maar pak nu maar een Classic GB, en er zijn beeldlijnen gesneuveld, Displaybescherming valt eraf (lijm tever opgedroogd).

Leuk hoor dit soort discussies WOEI!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Richard schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:21:
Leuk hoor dit soort discussies WOEI!
Ik hoop dat dat niet sarcastisch was, ik vind het namelijk ook wel leuk zo'n discussie haha :)

Maar dat is inderdaad ook zo ja, de Gameboy heeft ook zijn euvels, opgedroogde lijm waardoor het frontje eraf valt, vergeelde behuizing (persoonlijk vind ik zoiets echt een afknapper, net als bij de snes), half-defect beeld. Ook heeft de Gameboy trouwens weleens last van defect geluid, heb een Classic en Color liggen waarvan het geluid het niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Persoonlijk ervaar ik zelf de GameGear gewoon als onspeelbaar. Ik heb er zelf een paar liggen, maar het beeld wordt zo onscherp als het scherm snel verandert dat het gewoon bijna niet te doen is (beetje overdreven, maar het is toch zeker ook een zéér storend probleem). Bij Sonic ervaar ik dit met name als je op volle snelheid rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Dreamcast had gewoon geen EU marketing en winkels verkochten hem niet.

Enne alles wat 20 jaar oud is heeft zijn euvels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

GOUDSBS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:18:
Dreamcast had gewoon geen EU marketing en winkels verkochten hem niet.

Enne alles wat 20 jaar oud is heeft zijn euvels ;)
m.b.t. de DC, die heb ik inderdaad ten tijde dat dat "current gen" was maar in 1 winkel gezien, bij 1 persoon(vriend) gezien, en geen enkele marketing.

Als je hier in het topic rondzwerft zou je eigenlijk moeten roepen: "alles was 20 jaar oud is heeft zijn charmes"

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Zen charmes zeker, maar soms niet zo plug & play meer helaas. Zit er ook wel eens over na te denken als ik Zelda speel op men Famicom, tjee meer dan 20 jaar oud alweer :)

Er zijn trouwens wel replacements voor scherm + accu van de Game Gear. Ik geloof dat er een knakker was op neo-geo.com die een cap-kit plaatste, scherm verving (vele malen beter) en een accu pack monteerde. De Game Gear ging dan wel wat langer mee dan 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
een gamegear houd het tegenwoordig best lang uit met een goede set oplaadbare 2700mah batterijen. Die dingen zijn de afgelopen 20 jaar toch wel wat verbeterd hoor. De lynx is trouwens een apparaatje wat nooit en volle benut is, het potentieel van de hardware an sich is toch wel flink. Alleen het audio gedeelte is helaas erg zwak vergeleken met de gameboy en zelfs de gamegear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
GOUDSBS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:28:
Er zijn trouwens wel replacements voor scherm + accu van de Game Gear. Ik geloof dat er een knakker was op neo-geo.com die een cap-kit plaatste, scherm verving (vele malen beter) en een accu pack monteerde. De Game Gear ging dan wel wat langer mee dan 30 min.
Bedoel je niet de Sega Nomad? Want daarvan heb ik inderdaad met een handleiding op internet het lcd scherm vervangen en de accu pack.

Scherm is meteen 10x beter en zuiniger, samen met de andere accu (die ook nog eens een stuk lichter is), doe je een heel stuk langer met de Nomad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GOUDSBS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:28:
Zen charmes zeker, maar soms niet zo plug & play meer helaas. Zit er ook wel eens over na te denken als ik Zelda speel op men Famicom, tjee meer dan 20 jaar oud alweer :)

Die capkitjes heb ik al een aantal gebruikt, maar ik ben benieuwd naar dat vernieuwde scherm! Heb je een link oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Aero; inderdaad de Nomad (ach ja klein verschil :)), maar dit is de link voor de Nomad http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=208877

Sorry jongens.... maar wellicht dat een mod voor de GameGear natuulijk ook mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet retro, maar:

Naast de doorzichtige Xbox 1 krijg ik morgen GTA Vice City, Gran Turismo 4: Prologue, Gran Turismo Concepts 2002, Stuntman, The Getaway en Metal Gear Solid 2 voor de PS2 morgen binnen. Dat wordt weer in de kast plaatsen en ernaar kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat echt geen excuses waard hoor.
Hrmm probeer maar is een xbox 1 spel nieuw te kopen in de FRS.
Mijn definitie van retro is alles wat niet current gen is :P

Ondanks alle mooie mk verhalen en ook de info over de nieuwe mk is SSF4 trouwens nog steeds het spel wat ik gespeeld heb vandaag.
* Sagat heeft wel de urge om de oude kung lau fatality weer is te zien (dat ook met youtube) DOEN.
Maar ik kan hopelijk morgen mijn scart wisselaar meenemen bij mijn ouders vandaan, dan kan ik weer een stukkie makkelijker mijn retro consoles gebruiken.
Momenteel is mijn composite poort afwisselend laptop, ps2, wii en stand alone dvd aansluiting, kan ook niet goed zijn dat constante geswitch met die kabels.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
GOUDSBS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:43:
@Aero; inderdaad de Nomad (ach ja klein verschil :)), maar dit is de link voor de Nomad http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=208877

Sorry jongens.... maar wellicht dat een mod voor de GameGear natuulijk ook mogelijk is!
Dat zou zomaar kunnen. Hetgeen je je het meest zorgen over moet maken is welk signaal het schermpje moet kunnen uitzenden. Als dit een of ander exotisch signaal is dat door maar weinig apparaten gebruikt wordt, dan wordt het lastig. Maar aangezien de GameGear gewoon een kleine Sega Master System is, is er misschien wel een kans dat er gewoon een Composite of RGB signaal naar het schermpje gezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nooooh ik lees hier een hoop over MK games, als iemand er nog een kwijt wil (met doosje en boekje) dan mag ie PMen hoor :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

gravitone schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:52:
een gamegear houd het tegenwoordig best lang uit met een goede set oplaadbare 2700mah batterijen. Die dingen zijn de afgelopen 20 jaar toch wel wat verbeterd hoor. De lynx is trouwens een apparaatje wat nooit en volle benut is, het potentieel van de hardware an sich is toch wel flink. Alleen het audio gedeelte is helaas erg zwak vergeleken met de gameboy en zelfs de gamegear.
Vergis je niet, er komt nog steeds software uit voor de Lynx en die pushen de hardware best wel.
Check deze shooter bijvoorbeeld (zaku):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
DCFreak schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:00:
[...]

Vergis je niet, er komt nog steeds software uit voor de Lynx en die pushen de hardware best wel.
Check deze shooter bijvoorbeeld (zaku):

[video]
Haha, geniaal zeg, een vliegende reuze broodrooster als vijand!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Heb een nieuwe GameCube gekocht.

Heb de doos opengemaakt en zag dat er dus een engelse stekker aan de adapter zit.

Wat kan ik het beste doen? Een nieuwe adapter kopen met een EU stekker uiteraard.
Of een UK naar EU stekker?

Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/imagesweb/YOO029/YOO029-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Plakjekaas schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:08:
Heb een nieuwe GameCube gekocht.

Heb de doos opengemaakt en zag dat er dus een engelse stekker aan de adapter zit.

Wat kan ik het beste doen? Een nieuwe adapter kopen met een EU stekker uiteraard.
Of een UK naar EU stekker?

Deze:

[afbeelding]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt: Zit er een Engelse stekker aan? Of zit er een Engelse stekker aan met een Europese adapter er op? Of juist andersom?

Je kan in ieder geval gewoon een omvormer kopen om het naar een Europese stekker te krijgen.

Let op dat je zoiets niet kan doen bij USA/JPN naar EUR of andersom (iets met andere voltages en zo). :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

l0c4lh0st schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:29:
Let op dat je zoiets niet kan doen bij USA/JPN naar EUR of andersom (iets met andere voltages en zo). :+
Hangt er vanaf; sommige adapters zijn gewoon 100/110 220/230, dus dan kan het wel! Wel even kijken op de adapter natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
l0c4lh0st schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:29:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt: Zit er een Engelse stekker aan? Of zit er een Engelse stekker aan met een Europese adapter er op? Of juist andersom?

Je kan in ieder geval gewoon een omvormer kopen om het naar een Europese stekker te krijgen.

Heb een ac adapter van een vriend geleend.

Allebei officiele Nintendo adapters en op beide staat:

PRI 230v ~50 hz
SEC 12v = 3,25A

Alleen de typenr verschilt:

UK stekker -> DOL-002 (UKV)
NL stekker -> DOL-002 (EUR)

Ik denk dat ze verder hetzelfde zijn, maar kan ik de adapter van vriend ook gebruiken op mijn nieuwe GameCube (UK versie)?

Of gaat een EUR ac adapter niet samen met een UK apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wat staat er op de cube zelf? als daar 110v op staat, heb je iets anders nodig... (dus zo`n omzetstekkertje) anders blaas je `m alsnog direct op..

[ Voor 28% gewijzigd door Michael Knight op 22-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardige WTF: ik doe de (bonus) DVD van Gran Turismo 4: Prologue in de DVD speler, heet de disc "grand tourismo". Iets zegt me dat ze het hebben uitbesteed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
jongen even een vraagje, ik kan marvel vs capcom 2 en sonic adventure 2 in perfecte staat kopen voor 67,50 incl verzenden? is dit het waard?

oftewel doen of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het aardig prijzig..maar ik kan de waarde van Marvel niet goed inschatten. Zijn ze nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
nee niet nieuw
ik weet het ook niet zo goed, hij vraagt 35 euro voor marvel vs capcom 2, en 32,50 voor sonic adventure 2. Ik weet niet zo goed of het het waard is zeg maar. Het zijn wel spellen die je niet veel tegenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ben niet zo thuis in de prijzen van PAL dreamcast titels, maar kan je niet proberen wat af te dingen?
Al is het maar 6 of 7 euro per titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Schaam je DCFreak :P

Die zijn beide best zeldzaam ja, Sonic Adventure 2 eigenlijk nog meer dan Capcom. Ik heb zelf daar de Japanse Birthday Pack van met die munt enzo (spel sealed), maar die vind je nog makkelijker dan de PAL versie game only. Heb voor die pack overigens maar een tientje ofzo betaald, echt weinig iig...

Prijzen zijn niet heel gek, het is ook niet cheap, maar ook niet echt over the top duur. Ik zou het proberen met €60 incl. om de kerk in het midden te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
ja ga ik ook zeker nog proberen:)
maar die gast is volgens mij zowizo niet helemaal 100:P
http://link.marktplaats.nl/357068023
vind ik wel erg veel maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perfect Strangers is anders wel een geweldige serie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

lol.. omdat ik wil afdingen of de gangbare prijzen niet weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCFreak schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Ja, schaam je :+

Iemand gaat akkoord met m'n 12,50 bod op :

- firestorm thunderhawk 2
- f1 challenge
- detona usa
- international victory goal
- virtua fighter
- clockwork knight

Ik heb F1 en IVG al, maar CK, VF en DU zijn must haves :D

[ Voor 36% gewijzigd door Exorcist op 22-06-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

DCFreak schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Dat laatste, had ik toch wel verwacht van jou, zeker met zo'n nick :D

@hierboven: leuk prijsje, Clockwork Knight wil ik ook nog eens hebben :)

EDIT: oow lol effe op MP gekeken, die verkoper vond ik een beetje raar om eerlijk te zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sp33dFr34k op 22-06-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Exorcist schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:04:
[...]

Ja, schaam je :+

Iemand gaat akkoord met m'n 12,50 bod op :

- firestorm thunderhawk 2
- f1 challenge
- detona usa
- international victory goal
- virtua fighter
- clockwork knight

Ik heb F1 en IVG al, maar CK, VF en DU zijn must haves :D
Ik zat te twijfelen of ik erop ging bieden voor Clockwork, totdat ik er achter kwam dat ik die al had... gelukje voor je dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Akilla schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:51:
jongen even een vraagje, ik kan marvel vs capcom 2 en sonic adventure 2 in perfecte staat kopen voor 67,50 incl verzenden? is dit het waard?

oftewel doen of niet doen?
Marvel vs Capcom 2 gaat gergeld voor zo`n 25-30 euro in nette staat.

Sonic Adventure 2 is massaal gedumpt en vrij weinig waard (tot voor kort in veel winkels als special edition met verzamelmunt voor €5,- sealed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2023
Ben een beetje aan het xbox verzamelen geraakt.

Debug Kit
Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/IMG_1035.jpg

Halo 2 Edition
Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/IMG_1042.jpg

Panzer Dragoon Orta
Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/IMG_1161.jpg

Smoke/Skelleton edition
Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/IMG_1170.jpg

Heb ook nog een Development Kit liggen en wacht nog op Dead or Alive Edition

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Die Halo 2 edition die zoek ik ook nog. Die vind ik echt supermooi! _/-\o_

Waar heb je al die edities zoal vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg netjes ja! Ben benieuwd naar die dev-box (prijs etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
danielkraak schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:37:
Die Halo 2 edition die zoek ik ook nog. Die vind ik echt supermooi! _/-\o_

Waar heb je al die edities zoal vandaan?
Ze komen van verschillende plekken af. Ebay, Xbox-scene forums, en direct uit japan.
De Halo 2 kwam van het xbox-scene forum af. Diegene heeft er nog 1 te koop, maar verwacht niet dat je hem voor een prikkie kan kopen. Het is een best zeldzame versie...

Voor de devkit heb ik echt teveel betaald. Schaam ik mij voor maar ze zijn lastig te vinden, mede omdat het niet meer toegestaan is ze op ebay aan te bieden. Wel iets leuks van de dev en debug kits, er staan betas op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Michael Knight schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 02:02:
[...]

Marvel vs Capcom 2 gaat gergeld voor zo`n 25-30 euro in nette staat.

Sonic Adventure 2 is massaal gedumpt en vrij weinig waard (tot voor kort in veel winkels als special edition met verzamelmunt voor €5,- sealed).
Nee hoor, in PAL vind je hem niet zo snel volgens mij. Als dat wel zo is heb ik wel interesse in eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donkey Kong Country (compleet) voor 15 euro gekocht. Niet slecht lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
ik heb het afgedingt tot 50 euri incl :D
hierna is het voorlopig wel even genoeg geweest met mijn geld uitgeef capriolen:P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Nog even terug naar Mortal Kombat:

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/9955/mktm.jpg

Onderste is vandaag gekomen (nagenoeg mint :)). Andere had ik al.

De onderste is de buggy versie. Er zijn geruchten dat er tussen deze 2 versies nog een andere zou zijn, maar daar geloof ik maar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Akilla schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:42:
ik heb het afgedingt tot 50 euri incl :D
hierna is het voorlopig wel even genoeg geweest met mijn geld uitgeef capriolen:P haha
Goed gedaan :) Meestal valt er wel af te dingen, ook op ebay. Je moet toch minimaal de verzendkosten terug kunnen halen is mijn idee.

Vandaag bracht de postbode... nou niet zoveel; 1 Game Gear spelletje, maar wel een waar ik lang naar op zoek ben geweest. Hij stond al ongeveer een jaar in de automatische search en nadat ik hem had gekocht verdween de account van de seller en ontving ik een fraude melding van ebay. Mijn hoop was dus de aardbodem ingeslagen, en ik had al een claim opgestart om mijn geld terug te krijgen via paypal.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/halley.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag drie redelijk zeldzame games voor de Ps2 gekocht; Ico, Shadow of the Colossus en Onimusha Blade Warriors. Shadow of the Colossus is nog gesealed, maar moet nog binnenkomen. Gekocht van iemand in Engeland via eBay voor twee tientjes. Ico is tweedehands, maar in mint condition.

Onimusha Blade Warriors schijnt een heel aardige rip-off van Super Smash Brothers te zijn. Ik ben benieuwd, maar heb nog niet de tijd gehad om hem te spelen. Voor Ico en Shadow of the Colossus wacht ik sowieso tot m'n vakantie, zodat ik de tijd heb om er uitgebreid voor te gaan zitten :9

Iets zegt me dat dat nodig is bij deze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:23:
Vandaag drie redelijk zeldzame games voor de Ps2 gekocht; Ico, Shadow of the Colossus en Onimusha Blade Warriors. Shadow of the Colossus is nog gesealed, maar moet nog binnenkomen. Gekocht van iemand in Engeland via eBay voor twee tientjes. Ico is tweedehands, maar in mint condition.

Onimusha Blade Warriors schijnt een heel aardige rip-off van Super Smash Brothers te zijn. Ik ben benieuwd, maar heb nog niet de tijd gehad om hem te spelen. Voor Ico en Shadow of the Colossus wacht ik sowieso tot m'n vakantie, zodat ik de tijd heb om er uitgebreid voor te gaan zitten :9

Iets zegt me dat dat nodig is bij deze games.
Nice find!. Ik ken alleen ICO maar dat is zowiezo al een behoorlijk zeldzame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Wat is volgens jullie de beste plek om retro spellen en consoles te koop aan te bieden? Ebay of Marktplaats?

Ik wordt altijd zo moe van Marktplaats met veelal niet serieuze bieders etc, maar Ebay heeft in NL volgens mij niet echt een groot publiek....

Lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

Zelf zou ik voor ebay gaan, gaat net allemaal wat beter en soepeler dan marktplaats.

En zoals je zelf al zegt, ebay heeft weinig tot geen last van niet serieuze bieders, tevens als het iets bijzonders is kan je zelfs overwegen internationaal te verzenden.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
AttiDude1 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:58:
[...]

Ze komen van verschillende plekken af. Ebay, Xbox-scene forums, en direct uit japan.
De Halo 2 kwam van het xbox-scene forum af. Diegene heeft er nog 1 te koop, maar verwacht niet dat je hem voor een prikkie kan kopen. Het is een best zeldzame versie...

Voor de devkit heb ik echt teveel betaald. Schaam ik mij voor maar ze zijn lastig te vinden, mede omdat het niet meer toegestaan is ze op ebay aan te bieden. Wel iets leuks van de dev en debug kits, er staan betas op 8)
Béta's?
Kan je ook vertellen van welke games of zijn er geen geheime projecten op achtergelaten.
Cooler_King schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:00:
Nog even terug naar Mortal Kombat:

[afbeelding]

Onderste is vandaag gekomen (nagenoeg mint :)). Andere had ik al.

De onderste is de buggy versie. Er zijn geruchten dat er tussen deze 2 versies nog een andere zou zijn, maar daar geloof ik maar weinig van.
Wat is verschil dan?
Heeft de ene niet die gare laadtijden met Shang Tsung als je veranderd naar andere personage??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Quinzel schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:56:
Zelf zou ik voor ebay gaan, gaat net allemaal wat beter en soepeler dan marktplaats.

En zoals je zelf al zegt, ebay heeft weinig tot geen last van niet serieuze bieders, tevens als het iets bijzonders is kan je zelfs overwegen internationaal te verzenden.
Ik ben van plan een groot deel van mijn verzameling de deur uit te doen, zitten ook wel wat aparte items bij inderdaad. Internationaal aanbieden is zeker een overweging van me, laatste keer dat ik een zeldzaam spel verkocht (Trans American Rally voor de Videopac) ging die voor om en nabij de 700 euro naar een koper in Zweden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
Erwinvz1 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:04:

Béta's?
Kan je ook vertellen van welke games of zijn er geen geheime projecten op achtergelaten.
Zal even kijken als ik thuis ben want van een aantal ben ik de naam vergeten. In iedergeval een deel van tony hawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
AttiDude1 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:55:
[...]

Zal even kijken als ik thuis ben want van een aantal ben ik de naam vergeten. In iedergeval een deel van tony hawk.
Leuk Tony Hawk! Post eens een video als je zin hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Schweino schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:36:
[...]

Ik ben van plan een groot deel van mijn verzameling de deur uit te doen, zitten ook wel wat aparte items bij inderdaad. Internationaal aanbieden is zeker een overweging van me, laatste keer dat ik een zeldzaam spel verkocht (Trans American Rally voor de Videopac) ging die voor om en nabij de 700 euro naar een koper in Zweden....
Ben je van plan te gaan verkopen tegen een vaste prijs of een veiling houden met een relatief laag startbedrag? Het valt mij op dat ebay steeds meer een bin aangelegenheid is, terwijl ik de charme altijd het veilen vond, alhoewel je dan weer moet oppassen voor het shill bidden.

Laat ons iig weten wanneer je aan de slag gaat, er zitten hier genoeg mensen die het misschien prettiger vinden iets van een mede tweaker te kopen dan het de halve aardbol over te laten verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
[...]

Wat is verschil dan?
Heeft de ene niet die gare laadtijden met Shang Tsung als je veranderd naar andere personage??
Naja die eerste is 'broken'.. slecht gebalanceerd en veel infinite combo's..

Voorbeeld (tip: geluid muten): YouTube: Buggy MKT PSX Infs and Combos

Die laadtijden van shang tsung was volgens mij bij bepaalde ports van 2, maar niet bij 3/umk3/mkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DCFreak schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:27:
[...]

Ben je van plan te gaan verkopen tegen een vaste prijs of een veiling houden met een relatief laag startbedrag? Het valt mij op dat ebay steeds meer een bin aangelegenheid is, terwijl ik de charme altijd het veilen vond, alhoewel je dan weer moet oppassen voor het shill bidden.

Laat ons iig weten wanneer je aan de slag gaat, er zitten hier genoeg mensen die het misschien prettiger vinden iets van een mede tweaker te kopen dan het de halve aardbol over te laten verschepen.
Ik begin altijd met 1 euro, het bieden maakt het voor mij als verkoper ook spannend. Daarnaast heb ik bij het meeste wat ik heb geen idee wat het waard is, daarvoor houd ik me er tegenwoordig te weinig mee bezig helaas.
Dat was ook het geval bij het Videopac spel, had geen idee dat het zo veel waard was en die steeg in de laatste 5 minuten van de veiling van iets van 10 euro naar 700.... Moet zeggen dat mijn mond openviel van verbazing.

Ik ben altijd een fervent verzamelaar geweest, heb (bijna) nooit een systeem weggedaan vanaf eind jaren 70 dus heb inmiddels 36 verhuisdozen vol met spellen/spelcomputers/accessoires waarvan ik nu al weet dat ik daar weinig tot niets meer mee ga doen (de dagen zitten vol met werk en gezin, dat veranderd de komende 20 jaar niet vrees ik). Aangezien ik redelijk zuinig ben op mijn spullen zijn de meeste zaken ook nog eens helemaal compleet.

M'n SNES collectie doe ik niet weg overigens, blijft toch mijn favoriete systeem :)

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 24-06-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Schweino schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:38:
[...]
M'n SNES collectie doe ik niet weg overigens, blijft toch mijn favoriete systeem :)
Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kom net bij toeval achter Open Zelda:
http://openzelda.thegaminguniverse.com/

Dat zijn zelfgemaakte quests ala Zelda 3 stijl.

Kwam er achter toen ik wat trailers ging kijken van de Oracle of seasons / age voor GBC (heb deze besteld via ebay)

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 25-06-2010 07:27 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Zo, ben al een eind op weg met dozen uit pakken en testen. Ik heb iig 3x een NES met rood knipperend lampje (soms doen spellen het wel, soms niet).

1 van deze NES-en is een "Spanish version". Alle 3 zijn ze gratis bij mij af te halen (in 1x) voor de liefhebber, waarschijnlijk moeten ze alleen even worden schoongemaakt (de 72-pins connector). Ze zijn helemaal kaal zonder toebehoren overigens.

Laat maar weten via DM als je interesse hebt, ik woon in de buurt van Nijmegen (Malden)

/edit

Zo, het meeste NES spul is gesorteerd en gaat vanavond en morgen aar Ebay, Mocht nog iemand met zijn voeten willen spelen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=230492142100 ;)

Heb 'em overigens nooit gebruikt mocht je het je afvragen, zou eerlijkgezegd ook niet weten wat je er mee zou moeten hah (was een krijgertje).

[ Voor 26% gewijzigd door Schweino op 25-06-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

@Schweino, ik heb die pedals ook. Zijn aan het einde van het NES-tijdperk geumpt voor als ik het goed heb HFL 5,00 @ Intertoys.

Jammer dat je verder niet geantwoord hebt op mijn PM. Ik had zeer grote interesse!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het staat nu op Ebay, dus je kan nog steeds je interesse tonen door te bieden, misschien ben je dan wel goedkoper uit zelfs.

Vanavond komen de NES spellen er bij, daarna mijn Sega spullen eens opgraven.

Overigens, aan de 3x defecte NES kan ik nog 2x defecte SNES toevoegen. Mag allemaal in 1x kosteloos weg. Kan het eventueel ook verzenden, verzendkosten (7 euro) zijn dan natuurlijk voor degene waar het heen gaat.

/edit: 3x nes + 2x snes vergeven aan danielkraak

/edit 2: NES + PAL Mega Drive staat op Ebay. Heb pijn aan m'n vingers van het typen...

To do: Mega CD spellen + JAP Mega Drive spellen

[ Voor 51% gewijzigd door Schweino op 26-06-2010 23:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod