Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:44
Neo Geo _O_

Maar ook tegenwoordig nog steeds stervensduur :P

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
Lampuhkap schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:55:
Neo Geo _O_

Maar ook tegenwoordig nog steeds stervensduur :P
Wow! Jij hier :p

• Xbox2go
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-08-2014
Wat te denken van de Playstation 1 toen die net uitkwam? Was iets van 1000 gulden ofzo?

YouTube Kanaal http://www.youtube.com/user/Max86Mad http://www.ebay.nl/usr/max24nl

• PluueeR
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-12-2018

PluueeR

I use slackware

quote:
Xbox2go schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:47:
Wat te denken van de Playstation 1 toen die net uitkwam? Was iets van 1000 gulden ofzo?
Hier een leuk plaatje met introductieprijzen in dollars en wat die bedragen in 2012 zouden zijn geweest. Niet zo gek dat die Neo Geo een zeldzaamheid was :)

Vandaag Double Dragon 2 en Kirby voor de NES binnen. Tof! Ben geen verzamelaar, maar vind de insteekhoesjes van de NES wel tof. Iemand een adres waar ik aan extra kan komen (met logo en zonder)?

• Xbox2go
Playstation 1 1199 GULDEN holy smokes :P

YouTube Kanaal http://www.youtube.com/user/Max86Mad http://www.ebay.nl/usr/max24nl

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-09 20:33
quote:
Tanuki schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:49:
Street Fighter II op de SNES was vroeger FL 249,95 :P Heb nog een doosje met het originele prijskaartje erop.

En Neo Geo games... 500 gulden per spel. Niet meer en niet minder.
Belachelijke prijzen. Maar, als je destijds een Neo Geo AES had en nu nog steeds hebt dan is het spul in elk geval niet gedaald in waarde.

Discogs

• ksborg
quote:
Xbox2go schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:15:
Nou ja reken eens naar Euro's en kijk wat de PS3 kostte. Ok, naar verhouding was de PS1 dan wel wat duurder, maar het zijn geen onmogelijke prijzen. Ik geloof dat ik destijds van mijn gespaarde zakgeld en verjaardagen van een paar jaar uiteindelijk 500 Gulden voor m'n PS1 met 2 games heb betaald. Dat waren nog eens tijden. Tegenwoordig twijfel ik er niet eens over om de PS4 op dag van release te kopen. Misschien heb ik het wel gewoon te goed :+.

Discogs

• DannyvS
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
Ik ben nog steeds dik tevreden met mijn Neo Geo AES. Verzamelen van games ervoor is een sport op zich, maar dat vind ik onderdeel van de charme. Je moet heel goed zoeken naar koopjes, maar ze zijn er wel.

De console zelf heb ik ook redelijk goedkoop weten te scoren: 150 euro met twee spellen en een goede controller. Kost normaal een euro of 250.

DannyvS wijzigde deze reactie 16-02-2014 13:59 (26%)

quote:
Xbox2go schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:15:
Zou zweren dat de PS1 700/800 was bij launch hier, en de PS2 1100/1200. Heb zelf mijn PS1 toen voor 500 gekocht, nadat ik mijn SNES met 17 spellen verkocht had :)

• G-Meister
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-09 22:00
quote:
Exorcist schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:10:
[...]

Zou zweren dat de PS1 700/800 was bij launch hier, en de PS2 1100/1200. Heb zelf mijn PS1 toen voor 500 gekocht, nadat ik mijn SNES met 17 spellen verkocht had :)
Als ik deze Wikipedia moet geloven dan was de prijs £299. Aangezien de prijs destijds in de US $299 was, gok ik dat hij in NL ook rond de ƒ300 was.

Ik weet in ieder geval nog wel dat mijn PSone nieuw ongeveer ƒ200 heeft gekost, ik heb hem toen gekocht bij de CD winkeltje in het dorp bij ons wat later de Music Store is geworden (en nu inmiddels helemaal weg is).

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

quote:
G-Meister schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:24:
[...]

Als ik deze Wikipedia moet geloven dan was de prijs £299. Aangezien de prijs destijds in de US $299 was, gok ik dat hij in NL ook rond de ƒ300 was.

Ik weet in ieder geval nog wel dat mijn PSone nieuw ongeveer ƒ200 heeft gekost, ik heb hem toen gekocht bij de CD winkeltje in het dorp bij ons wat later de Music Store is geworden (en nu inmiddels helemaal weg is).
Dollar was toen 2x Gulden hé.. :>

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Check gewoon een oude Power Unlimited... Bart Smit en FRS stonden er volop in met advertenties van fl1199,-..

En zoals Exorcist al zegt, even de juiste valuta hanteren bij het omrekenen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wahloh
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:39

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Je gaat naar de rommelmarkt voor retrogames en je komt terug met...

- Rayman 3 Hoodlum Havoc voor Gamecube
- Pokemon XD Gale of Darkness (Opgehaald bij een verkoper van Marktplaats)
- Riven voor PC
en
- 2 Blikken en 1 map vol met Pokemonkaarten.

Blijkbaar heb ik geluk en zaten er een paar kaarten bij die toch 1 a 2 tientjes per stuk waard zijn, de rest gaat naar mijn vriendin.

Dit is toch ook wel retro? :P Niet zo console-ish though.

Verder wel blij met Pokemon XD Gale of Darkness, toch een game die in een Gamecube verzameling moet zitten.

Eerder deze week heb ik Zelda: Four Swords Adventures, Zelda: Collectors Edition en een Pikachu N64 toe kunnen voegen aan mijn verzameling.

• Aero
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:49
Om nog wat extra informatie te geven over de prijzen van vroeger voor spellen en consoles, hieronder een plaatje met pagina's van een oud Intertoys boekje.

http://i.imgur.com/5pH1gS5.jpg

Ik heb deze pagina's ooit eens ergens gedownload (hier misschien in een ouder topic?), dus de credits gaan naar die persoon. Ik heb ze nu alleen even snel allemaal samengevoegd tot 1 (groot) plaatje.

• Bootje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-09 17:10
quote:
Aero schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:52:
Om nog wat extra informatie te geven over de prijzen van vroeger voor spellen en consoles, hieronder een plaatje met pagina's van een oud Intertoys boekje.
Ik herinner me die advertenties als de dag van gisteren. Prachtige vormgeving ook. :)

Ik begrijp nu ook beter dat ik een gameboy had met alleen tetris. Dat was voor een 11 jarige al een fortuin op zich om zelf te betalen. :*)

• TheInsider
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
quote:
Aero schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:52:

http://i.imgur.com/5pH1gS5.jpg

Ik heb deze pagina's ooit eens ergens gedownload (hier misschien in een ouder topic?), dus de credits gaan naar die persoon. Ik heb ze nu alleen even snel allemaal samengevoegd tot 1 (groot) plaatje.
Dat was ik :)
Ik heb het boekje nog wel ergens liggen, erg mooi om nog eens door te kijken. En over prijzen, mijn duurste aankoop toen voor de nes, was smb3, a 129 gulden. Later is dat NBA Jam geworden, voor de megadrive, 160 gulden.

• Aero
quote:
TheInsider schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:21:
[...]

Dat was ik :)
Ik heb het boekje nog wel ergens liggen, erg mooi om nog eens door te kijken. En over prijzen, mijn duurste aankoop toen voor de nes, was smb3, a 129 gulden. Later is dat NBA Jam geworden, voor de megadrive, 160 gulden.
Ah mooi :)

Mocht je het willen, zou je dat boekje misschien nog een keer willen inscannen maar dan wat betere kwaliteit? :)

Ik heb dit boekje vroeger ook gehad (nog vrij lang zelfs), maar toch ooit eens weggegooid helaas.

• Dr. Retro
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-07 14:42

Dr. Retro

Game Collector

veel nieuwe games binnen deze week en ook veel retro toys (M.A.S.K en meer)
YouTube: Dr. Retro's Video Game Finds Part 117

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:29
Mijn aanwinst van vandaag:

Een Roze AGS101 met lader (niet op foto) en wat spellen en boekjes voor 10 Euro hier in de buurt. Hij ziet er warempel nog toonbaar uit ook. Ik houd van mensen die onduidelijke foto's / omschrijvingen op Marktplaats zetten... ik kon het op de foto aan het scherm zien. :D

Van het weekend een PAL SNES + 2 controllers en scart / composite aansluiting gekocht zonder verkleuringen inclusief Super Gameboy Player, Super Mario World, Asterix & Obelix, en De Smurfen. Zaten ook nog een draagzak/tas voor de SNES en 10 Gameboy Classic spellen bij waarvan ik er één nog niet had. Wederom hier in de buurt voor 50 EUR. Ik zat er al langer op te azen, maar de vraagprijzen zijn óf absurd hoog, óf de biedingen lopen de pan uit.

Datzelfde weekend nog even Donkey Kong Country voor 13,50 opgehaald. Wederom hier in de buurt. Puur voor mijn dochter die dat spelletje graag op haar GBA speelt en de Wii controller lastig kan vasthouden (te dik / lomp).

Ik ben van plan voor de SNES (net als GBA) alleen de spelletjes te kopen die ik zelf wil spelen, of die ik samen met mijn dochter(s) kan spelen. Maar damn... wat is Demon's Crest duur... |:(

Nu maar hopen dat ik die ook nog ergens goedkoop uithaal... :+

Flozem wijzigde deze reactie 17-02-2014 19:14 (8%)

• Xbox2go
quote:
_Vincent_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Volgens mij zoek je Egypte 1156 voor Christus: Het raadsel van de koninklijke tombe.
Ik heb hem hier nog liggen op CD-ROM :)
Destijds ook met veel plezier gespeeld!
Mocht iemand deze game hebben in big box stuur een pm! Zou deze dolgraag nog eens spelen

• Repelsteeltje83
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 31-08-2015
Dag mensen vond dit terug tijdens het opruimen, is dit nog wat waard?

Daffy Duck
Taz express
Blast Corps
GoldenEye 007
1080 snowboarding

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:26
quote:
repelsteeltje83 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:03:
Dag mensen vond dit terug tijdens het opruimen, is dit nog wat waard?

Daffy Duck
Taz express
Blast Corps
GoldenEye 007
1080 snowboarding
Gewoon op Ebay checken voor hoeveel ze verkocht worden.
Deze bijvoorbeeld.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• DLX
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
@Xyphoid; Je moet natuurlijk niet PAL spellen met NTSC gaan vergelijken.... ik neem aan dat hij PAL spellen heeft :)

The Legend Will Never Die

• Xyphoid
quote:
GOUDSBS schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:00:
@Xyphoid; Je moet natuurlijk niet PAL spellen met NTSC gaan vergelijken.... ik neem aan dat hij PAL spellen heeft :)
Dat mag hij zelf gaan uitzoeken... Was gewoon even een voorbeeld :P

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• DLX
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
Haha dat snap ik, maar wel een slecht voorbeeld :P

The Legend Will Never Die

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:10

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ook leuk om te hebben: 3-in-1 console. Speel je oude NES, SNES en Megadrive/Genesis cartridges in een nieuw apparaat.

Rincewind wijzigde deze reactie 18-02-2014 16:50 (18%)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:08

Metro2002

Mind explorer

Alles staat of valt met de kwaliteit van de SOC die gebruikt is en de bijbehorende emulator. Mijn ervaring met die dingen is ronduit slecht. Zolang de originele hardware nog altijd uitstekend werkt brand ik mijn handen niet aan zo'n ding, helaas ervaring mee.
Als de originele hardware dood is speel ik nog liever op een goede emulator op de pc, die zijn over het algemeen een stuk accurater dan deze consoles maar hee ik ken dit ding specifiek niet, wellicht is het een fantastische uitzondering op de regel :+

Metro2002 wijzigde deze reactie 18-02-2014 16:55 (3%)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
idd een leuk apparaat maar ik wacht nog wel even op de retron 5 die kan ook gb(c)(a) spelen

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

• ksborg
quote:
copywizard schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:55:
idd een leuk apparaat maar ik wacht nog wel even op de retron 5 die kan ook gb(c)(a) spelen
Exactly my thoughts :).

Discogs

• Flozem
Indeed... Ideaal om in de woonkamer naast mijn av apparatuur te plaatsen. Maar dan wel de eerste reviews afwachten. Want slowdowns / brakke emulatie zit ik niet op te wachten.

Hoewel me de bij die Retron 5 meegeleverde controller tegenvalt, evenals het feit dat je maar één originele SNES, NES of Genesis controller kan inpluggen.

Flozem wijzigde deze reactie 18-02-2014 19:51 (31%)

• Xbox2go
Zijn er een soort bots om te bieden op Ebay veilingen? Telkens wanneer ik op een simpele Wii game ofzo bied wordt ik overboden met 1 cent of een heel raar getal zoals .87. Je maakt mij niet wijs dat iemand dit intypt. Iemand die dit weet ?

• ksborg
quote:
Xbox2go schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:24:
Zijn er een soort bots om te bieden op Ebay veilingen? Telkens wanneer ik op een simpele Wii game ofzo bied wordt ik overboden met 1 cent of een heel raar getal zoals .87. Je maakt mij niet wijs dat iemand dit intypt. Iemand die dit weet ?
Ik bied altijd met vreemde bedragen :+.

Discogs

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

quote:
Xbox2go schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:24:
Volgens mij is het zo op ebay dat als je bied je daarmee een maximaal instelt. Als iemand anders dan bied dat gaat hij automatisch overbieden tot het maximale bedrag. Althans dat was zo de keren dat ik geboden heb op ebay.

• Xbox2go
Dan nog is het vreemd dat men .66 bied etc. Ik heb sterk de indruk dat dat beinvloedbaar is met een bot. Ook het in de allerlaatste seconden verliezen van veilingen doordat het bedrag ineens eindigt met 20.03 ofzoiets dergelijks, erg vreemd.

quote:
Rincewind schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:48:
Ook leuk om te hebben: 3-in-1 console. Speel je oude NES, SNES en Megadrive/Genesis cartridges in een nieuw apparaat.

[afbeelding]
Ik vind zoiets even "erg" als een emulator. Not the real deal. Leuk om ruimte te besparen, maar derhalve minder interessant voor de echte retro-verzamelaar/gamer.

Overigens, mocht Dr. Retro nog meelezen..je video's met je finds zijn leuk, maar speelgoed () als de Transformer meuk en weet ik het wijkt erg af van je doel, imho. Natuurlijk zijn er retro-gamers die Star Wars en Transformers ook leuk vinden, maar het gros kijkt je video's om te zien wat je voor spellen (!) bij elkaar gescharreld hebt.

Schoenmaker, blijf bij je leest :>

Anyhow. Net met een maar weer geprobeerd om SMB3 uit te spelen, en ik suck echt te hard in het spel. Kom wel tot W8 maar strand ergens halverwege. Ook nog een speed run bekeken, maar dat is helemaal ziek. Ik geef het op :+

Exorcist wijzigde deze reactie 18-02-2014 23:26 (10%)

• Flozem
Daar moet ik me bij aansluiten. Een of twee uitstapjes naar ander retro speelgoed is leuk, maar ik vond het deze keer overheersen. Wel een nice find: Chronotrigger... :9~

Which reminds me: toen ik mijn laatste (minder gewilde) G1 Transformers wilde inpakken, kwam ik nog een zwarte Takara Diaclone Kronoform Watch tegen... Helaas zonder horlogebandje, maar robot en klokje zijn nog heel. Had hem bijna gratis meegegeven, maar de bieder op de Transformers haakte af...

Grappig genoeg lijkt dat ding meer waard dan al die resterende Transformers bij elkaar... :)

Flozem wijzigde deze reactie 19-02-2014 00:20 (4%)

• Chrizzly
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:26
Zo'n Takara horloge heb ik ook nog ergens. Goed om te weten dat het nog wat waard is, mits de batterij niet is gaan lekken.

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:10

Rincewind

Take me in your arms tonight

quote:
PluueeR schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:37:
[...]

Volgens mij is het zo op ebay dat als je bied je daarmee een maximaal instelt. Als iemand anders dan bied dat gaat hij automatisch overbieden tot het maximale bedrag. Althans dat was zo de keren dat ik geboden heb op ebay.
Bots bestaan op eBay. Dat heet 'snipen'. Kijk maar eens hier of hier. dat mag op eBay gewoon en dan zie je inderdaad dat er in de laatste secondes van een biedperiode als een dolle wordt geboden :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Offperception
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-08 17:14
quote:
Flozem schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:52:
Indeed... Ideaal om in de woonkamer naast mijn av apparatuur te plaatsen. Maar dan wel de eerste reviews afwachten. Want slowdowns / brakke emulatie zit ik niet op te wachten.

Hoewel me de bij die Retron 5 meegeleverde controller tegenvalt, evenals het feit dat je maar één originele SNES, NES of Genesis controller kan inpluggen.
Ik wacht ook reviews af. Hoewel emulators op een PC wel over het algemeen beter zijn, biedt zo'n Retron wel het voordeel dat het ook de originele media, dus de cartridges, kan lezen. Met een PC zit je vaak aan of illegaal een ROM vinden of legaal veel werk in steken om zelf je cartridge te dumpen naar een ROM.

Ben benieuwd! Heb overigens nog geen ervaring met oudere Retron apparaten (gelukkig?) maar heb wel een hele stapel van die goedkope en minder goedkope SOC x-in-1 dingen.

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

quote:
Rincewind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:26:
[...]
Bots bestaan op eBay. Dat heet 'snipen'. Kijk maar eens hier of hier. dat mag op eBay gewoon en dan zie je inderdaad dat er in de laatste secondes van een biedperiode als een dolle wordt geboden :)
snipen is de enige manier om te bieden op dingen die je echt wilt hebben.
Ik stel mijn snipes altijd direct in wanneer ik een item vind dat ik wil hebben, dan heb je er verder geen omkijken meer naar.
Het scheelt je ook geld, omdat je voorkomt dat je meegesleurd wordt in een bidwar en meer uitgeeft dan je eigenlijk wilde.

snipen, net als gewoon bieden, moet je altijd met vreemde bedragen doen. Mensen vinden mooie ronde getallen altijd fijn en zijn dus geneigd om 10 euro, of 150 of wat dan ook te bieden.
Als je iets graag wilt, maakt die ene euro ook niet uit toch? Dus bied ik altijd 12, of 27, of 53 etc

• Xbox2go
En waar vinden we die snipes die jij onder andere gebruikt?

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:31
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:25:
[...]
Overigens, mocht Dr. Retro nog meelezen..je video's met je finds zijn leuk, maar speelgoed () als de Transformer meuk en weet ik het wijkt erg af van je doel, imho. Natuurlijk zijn er retro-gamers die Star Wars en Transformers ook leuk vinden, maar het gros kijkt je video's om te zien wat je voor spellen (!) bij elkaar gescharreld hebt.

Anyhow. Net met een maar weer geprobeerd om SMB3 uit te spelen, en ik suck echt te hard in het spel. Kom wel tot W8 maar strand ergens halverwege. Ook nog een speed run bekeken, maar dat is helemaal ziek. Ik geef het op :+
Ik! star wars en tf vond ik ook geniaal en ik heb nog heel veel van dat spul liggen, misschien maar is een pm naar dr retro doen. Het neemt erg veel ruimte in, en van videogames spelen komt al weinig (tegenwoordig sociaal geaccepteerde hobby) laast staan van spelen met dat spul (lijkt me iets minder sociaal geaccepteerd haha, en heb ook niet echt die behoefte meer :D )
Maar weggeven of *bibber* gooien dat kon ik niet.......als ik er iemand blij mee kan maken en zelf nog iets van een zakcentje aan over kan houden......i guess the time is right.

Heb zelf smb3 ook nog nooit uitgespeeld en dat stoort me eigenlijk best behoorlijk! Ik ben niet fanatiek verzamelaar, maar heb door de jaren heen toch aardig wat mario gespeeld en het meeste ook uitgespeeld, maar 3 dus niet. Ik heb de hoop nog niet opgegeven maar het staat ook niet heel erg hoog op mijn prioriteiten lijst :P

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Bouli
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-07 15:41

Bouli

Crypto Crypto

SMB3 is makkelijk om uit te spelen (en dan niet de fluitjes gebruiken die in je W1 + 2 hebt gekregen)

Het moeilijkste level vind ik diegene uit W2 met die stomme zon in de woestijn......De W8 levels zijn geweldig met die tanks e.d.

Heb je geen "P" meer van de princess over? Dan kan je ook een leveltje skippen door er constant overheen te vliegen of met een wolkje :)

BTC Tip Jar via Avatar :)

• Plymp
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-09 11:36
quote:
Bouli schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:28:
SMB3 is makkelijk om uit te spelen (en dan niet de fluitjes gebruiken die in je W1 + 2 hebt gekregen)

Het moeilijkste level vind ik diegene uit W2 met die stomme zon in de woestijn......De W8 levels zijn geweldig met die tanks e.d.

Heb je geen "P" meer van de princess over? Dan kan je ook een leveltje skippen door er constant overheen te vliegen of met een wolkje :)
Inderdaad, fluiten, P-vleugeltjes en wolkjes scoren in W1 en W2, dan naar W8 met fluiten. In W8 over levels heen vliegen met P-vleugel, overslaan met wolkjes of in het boten level onder alle boten doorzwemmen. Is zo gedaan.

Die stomme zon vond ik nog wel ok. Ik had altijd meer problemen met een aantal levels in W7 Pipe Land. Af en toe speelde ik het ook zonder fluiten, P-vleugels en wolkjes, maar W7 werd ik dan helemaal gestoord van.

• Xbox2go
quote:
Dr. Retro schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:14:
[...]

snipen is de enige manier om te bieden op dingen die je echt wilt hebben.
Ik stel mijn snipes altijd direct in wanneer ik een item vind dat ik wil hebben, dan heb je er verder geen omkijken meer naar.
Het scheelt je ook geld, omdat je voorkomt dat je meegesleurd wordt in een bidwar en meer uitgeeft dan je eigenlijk wilde.

snipen, net als gewoon bieden, moet je altijd met vreemde bedragen doen. Mensen vinden mooie ronde getallen altijd fijn en zijn dus geneigd om 10 euro, of 150 of wat dan ook te bieden.
Als je iets graag wilt, maakt die ene euro ook niet uit toch? Dus bied ik altijd 12, of 27, of 53 etc
Maar stel je ziet een game 5 keer op Ebay staan met 5 keer een openingsbod van 1 cent en er is niks bekend over de verzending ga je dan ook bieden? Als je al deze mensen vooraf moet mailen/benaderen dan kan het weer zo zijn dat de veilingen aflopen etc.

• MiAnVaSa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:57
Hierbij me mini collectie aan GBA games, aangezien een foto meer zegt of tekst. Heb ik maar een foto ervan genomen. Zal ook eens kijken voor me mini collectie aan GC games.
De overclock van de Supervision is geslaagd :+

Maar even quick & dirty gemaakt (solderen en video), maar het is sowieso erg simpel.

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

Vandaag de RGB kabels binnen gekregen voor m'n SNES en Megadrive 1. Wat een verschil op de SNES. Je ziet echt elke pixel, het loopt niet meer over zoals met composite. Veel scherper. Wel een klein beetje een brom. Maar zo te lezen hebben (bijna) alle kabels er last van. Zelfs de officiële, hoewel het daar echt minimaal is.

De Megadrive heeft nog steeds de lijnen (waarschijnlijk iets met de adapter, moet even op zoek naar een vervangend exemplaar om te testen). Maar wel een veel scherper beeld, net als de SNES. Gekke is wel dat mijn TV (een Sharp LED, die op Auto zoom staat, zodat het scherm gewoon 4:3 blijft) de SNES in 4:3 weergeeft, en de Megadrive in 16:9 :?

Mijn beide TV's hebben maar 1 scart ingang. Gebruiken jullie een splitter? Zo ja, welke? Ben het ompluggen een beetje beu. Twee inputs is al genoeg.
Ik heb een RGB switch voor 3xin, 1x uit en 1x RCA uit zodat ik maar 1 audiokanaal op de versterker nodig heb. SNES (en Cube) zijn RGB aangesloten, samen met de MD en PS1. Ik heb twee SCART aansluitingen op de TV in de garage, een LE40A756, maar één ervan is maar RGB. Geen problemen met verhoudingen verder.

• copywizard
  • Niet online
@exorcist ik ben erg benieuwd wat de overclock precies doet voor een super vision dus ik ben erg geintreseerd in de video als deze er is of komt :)

Je kunt het zien in de video in de post boven je ;)

Wat het doet is gewoon alles (beeld, geluid) 2x zo snel laten lopen. ook de timing. Ipv. 4 MHz doet het ding nu 8 MHz. In sommige spellen is het onspeelbaar, in andere is er erg goed mee te werken. Binnenkort wil ik nog een GB op dezelfde manier "aanpakken" maar ook verschillende (SNES) carts, waar een soortgelijke methode effect kan hebben.

• ramoness
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-06 19:09
ik wil keer ee mega drive modden zodat hij op 60 hrtz kan draaien, alleen heb ik nog nooit gesoldeerd hoe lastig is dat eigenlijk.

• copywizard
  • Niet online
ik zie helaas geen linkje :( zal me browser wel zijn denk

• copywizard
  • Niet online
@ ramoness op zich valt het mee ik heb meedere SNESen gemod naar 60HZ en is best te doen als je eventuele tut,s goed volgt.

nu heb ik wel eens een MD geprobeert te doen maar kon voor mijn model niet de juiste tut vinden waardoor het me niet lukte helaas ik heb wel een 60HZ switch in me SMSII gezet en daar ook maar meteen composiet in gezet gezien deze console alleen RF heeft normaal.

soldeer skills zou ik zeggen koop een soldeer bout en ga eerst oefenen om te kijken of je een beetje een vaste hand hebt of niet.

copywizard wijzigde deze reactie 20-02-2014 12:30 (34%)

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-09 17:52

Koldur

Virtual Boy

Ik heb mijn SNES gemod met een 60/50Hz switch en werkt op zich prima, maar een aantal spellen zien er daardoor toch minder goed uit door rare artifacts. Of ben ik de enige die daar last van heeft? Vooral mij Super Mario World is het soms te zien.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• ramoness
quote:
copywizard schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:29:
@ ramoness op zich valt het mee ik heb meedere SNESen gemod naar 60HZ en is best te doen als je eventuele tut,s goed volgt.

nu heb ik wel eens een MD geprobeert te doen maar kon voor mijn model niet de juiste tut vinden waardoor het me niet lukte helaas ik heb wel een 60HZ switch in me SMSII gezet en daar ook maar meteen composiet in gezet gezien deze console alleen RF heeft normaal.

soldeer skills zou ik zeggen koop een soldeer bout en ga eerst oefenen om te kijken of je een beetje een vaste hand hebt of niet.
ik heb nog aantal dubbele md II en aantal sms II dus aantal mogen er sneuvelen:)

leuk om te proberen

• copywizard
  • Niet online
@ koldur ik vermoed dat je iets fout hebt gedaan want artifacts is geen onderdeel van de mod :)
maar vermoed gewoon een slecht contactje dat je even opnieuw moet solderen?

@ ramoness als je er enkele hebt die mogen sneuvelen zou ik zeggen gewoon doen ik zou eerst de SMS II proberen vondt ik de makkelijkste en dan eventueel meteen daarop de composiet mod doen is ook niet lastig.
en je merkt meteen verschil bij sonic :) eindelijk speelbaar op de snelheid zoals die hoort!

mocht je linkje willen naar goede tuts hoor ik het wel :)

• Xyphoid
Eindelijk mijn Bayou Billy, Teenage Mutant NINJA Turtles 1 en 2 voor de NES binnen.
Pfff de verzendkosten en invoerrechten voor deeltje 2 waren bijna net zoveel als het spel zelf 8)7

Ook Turtles In Time voor de SNES is binnen.

Laatst Probotector op de NES uitgespeeld (wel met 30 levens truukje :$ ).
Ook nog wat andere games gespeeld. Gelukkig had ik nog een US NES, want sommige spellen heb ik in de V.S. van A. gekocht en dat is niet leuk spelen op 50 Hz.
En gelukkig ook nog een 72 pin connector liggen, want die van de US NES was kapot oOo

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

quote:
Exorcist schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:25:
[...]

Ik vind zoiets even "erg" als een emulator. Not the real deal. Leuk om ruimte te besparen, maar derhalve minder interessant voor de echte retro-verzamelaar/gamer.

dat was ongeveer de gemiddelde feedback, ga het dus opsplitsen in twee video's :) een voor de games, een voor de toys
quote:
Sagat schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Ik! star wars en tf vond ik ook geniaal en ik heb nog heel veel van dat spul liggen, misschien maar is een pm naar dr retro doen. Het neemt erg veel ruimte in, en van videogames spelen komt al weinig (tegenwoordig sociaal geaccepteerde hobby) laast staan van spelen met dat spul (lijkt me iets minder sociaal geaccepteerd haha, en heb ook niet echt die behoefte meer :D )
Maar weggeven of *bibber* gooien dat kon ik niet.......als ik er iemand blij mee kan maken en zelf nog iets van een zakcentje aan over kan houden......i guess the time is right.
ik zal je even een pm sturen, heb zeker interesse!
quote:
Xbox2go schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:45:
En waar vinden we die snipes die jij onder andere gebruikt?
ik gebruik auctionsniper.com (kost maximaal 1$ per snipe)

• Bouli
  • Laatst online: 22-07 15:41

Bouli

Crypto Crypto

quote:
Plymp schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Inderdaad, fluiten, P-vleugeltjes en wolkjes scoren in W1 en W2, dan naar W8 met fluiten. In W8 over levels heen vliegen met P-vleugel, overslaan met wolkjes of in het boten level onder alle boten doorzwemmen. Is zo gedaan.

Die stomme zon vond ik nog wel ok. Ik had altijd meer problemen met een aantal levels in W7 Pipe Land. Af en toe speelde ik het ook zonder fluiten, P-vleugels en wolkjes, maar W7 werd ik dan helemaal gestoord van.
Ja W7 is inderdaad wat minder, maar het hoort er wel bij. De reuzenwereld vond ik ok geweldig....

Damn ik weet al wat ik vanavond ga spelen :D

BTC Tip Jar via Avatar :)

• ramoness
kleine sega update:)

http://www.plaatjesdump.nl/upload/99e048beddd25296b51c68a032f0378f.jpg

bijna 300 mega drive games!
Mooie Saturn games, alles in één koop?

• JW1
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 03:17
@Exorcist
Met de orginele GB kun je ook de overklok doen?
Ik heb nog 2 GB's liggen (destijds nieuw gekocht). Als het niet al te ingewikkeld is, dan is dit een leuk projectje.

• ramoness
De mega cd van een kennis gekocht ( hij is helemaal compleet)

de turbografx spellen op ebay, 1tje doet het er niet

de rest op marktplaats voor appel en een ei.

Panzer dragoon 1 is te koop voor 10tje:)

• TdV
  • Laatst online: 19:29
quote:
Xyphoid schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:34:
En gelukkig ook nog een 72 pin connector liggen, want die van de US NES was kapot oOo
Waar heb je die gehaald, mijn us snes doet tegenwoordig ook moeilijk, wellocht is vervangen van de connector nog een optie want ik vind nergens een betaalbare us snes.
quote:
JW1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:03:
@Exorcist
Met de orginele GB kun je ook de overklok doen?
Ik heb nog 2 GB's liggen (destijds nieuw gekocht). Als het niet al te ingewikkeld is, dan is dit een leuk projectje.
Yes, zelfde principe. Zie oa. http://gieskes.nl/undercl...gameboy_classic_tutorial/
quote:
ramoness schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:14:

Netjes, weer een leuke aanvulling >:)

Exorcist wijzigde deze reactie 21-02-2014 09:23 (31%)

• Blaasvis
  • Laatst online: 19-09 01:53

Blaasvis

Cidora \o/

quote:
TdV schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:20:
[...]

Waar heb je die gehaald, mijn us snes doet tegenwoordig ook moeilijk, wellocht is vervangen van de connector nog een optie want ik vind nergens een betaalbare us snes.
Naar mij mening zijn die vervangende pin connectors van mindere kwaliteit. Ik kreeg al vrij snel weer problemen.
Kun je niet beter de ping connector eerst proberen te repareren ?
Dit heb ik laatst een paar keer gedaan met een nes of 5. Dit werkte prima ook al gooi ik er nog wat azijn bij.

Ook zorgen dat je games natuurlijk schoon zijn helpt nogal mee :D
Wat doen jullie eigenlijk om carts schoon te maken ?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• ramoness
quote:
Exorcist schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:22:
[...]

[...]

Netjes, weer een leuke aanvulling >:)
heb nu alle panzer dragoons!

• ksborg
quote:
ramoness schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:14:

Hey, jij ook al een Panzer Dragoon over? :+

Die moet ik ook nog zie te slijten, samen met een tweetal voetbalgames. Die dingen kom je werkelijk niet af.

Discogs

• copywizard
  • Niet online
het is dat ik geen saturn heb anders had ik meteen toegehapt

• ramoness
Doe is kopen, is mooi apparaat!

• copywizard
  • Niet online
ja graag maar kan ze nergens vinden voor een leuke prijs :( enige in de buurt is next level voor 99 euro de console los dat vindt ik iets te gortig hoop gewoon een keer op een mooie MP deal of met koning(ine)dag er een te scoren ofzo?

• Xyphoid
quote:
[...]

Die kreeg ik voor de zekerheid bij mijn NES die ik gekocht had bij Retrogamefreaks.
Waarschijnlijk omdat ik voor 300 Euro aan spul had gekocht :P

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

quote:
Blaasvis schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:48:
[...]
De kunststof behuizing met glassex op keukenpapier en een tandenborstel. De contacten doe ik met 96% alcohol van de Kruitvat op een wattenstaafje.

• ramoness
quote:
copywizard schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:19:
ja graag maar kan ze nergens vinden voor een leuke prijs :( enige in de buurt is next level voor 99 euro de console los dat vindt ik iets te gortig hoop gewoon een keer op een mooie MP deal of met koning(ine)dag er een te scoren ofzo?
ik zal het in de gatenhouden voor je ;)

• copywizard
  • Niet online
dat zou cool zijn de saturn zou me sega colletie net even wat completer maken :) nu heb ik ook 4 dooie gamegears en geen werkende dus mocht je die nog tegen komen hoor ik het ook graag ;) (kep al een goed werkend audio bordje dus die mag defect zijn )

• Cooler_King
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-09 15:51
quote:
[...]

want ik vind nergens een betaalbare us snes.
wellicht op jjgames.com , maar importheffing zal er dan toch wel bijkomen (rond de 20 euro bij 50 dollar)

• ramoness
quote:
copywizard schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:30:
dat zou cool zijn de saturn zou me sega colletie net even wat completer maken :) nu heb ik ook 4 dooie gamegears en geen werkende dus mocht je die nog tegen komen hoor ik het ook graag ;) (kep al een goed werkend audio bordje dus die mag defect zijn )
alleen nog een multi mega en mega cd 1 da heb ik alle pal consoles van sega maar die zijn duur!

zit te denken om me jaguar collectie te verkopen en daarvan een boxed mega cd 1 te kopen.. kan alleen geen afstand doen van dingen uit me verzamelingen:)

• copywizard
  • Niet online
nee dat zou ik ook niet doen van een jaguar!!! maar idd wel gaaf dat je nog maar zo weinig hoeft ik heb alleen de standaards een SMSII, MDI&MDII,MCDII, DC, helaas nog geen SMSI en GG of die portable die sms games speelt hoe heet dat ding ook alweer een nomad ofzo?

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:16

Yes, Sega Genesis Nomad. Superstoere handheld, zeker voor die tijd :)

Soundcloud

• ramoness
Sega nomad ja (die heb ik ook) ik heb ook nog een genesis 3 (officeel niet van sega) maar dat is hele klein genesis leuke dingetje.

als je heel gek bent kan je ook voor de sega pico gaan:P

• Sup4rdurt
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-09 20:20
Weet iemand een leuke shop om onderdelen voor de GBC te halen? Op marktplaats vragen ze 5! euro voor alleen al een batterij klepje... Hoeft niet perse orgineel te zijn. Complete replacement covers (had er 3 jaar terug 2 op de retro game beurs in de buurt van Rotterdam gehaald) houd ik me ook graag aanbevolen voor.

Why waste time say lot word when few word do trick?

• copywizard
  • Niet online
@ chckdsk! EBAY!!! :)

en idd de nomad zou ik nog wel graag willen :) maar dat zal wel een droom blijven de pico ga ik ff googleen zal vast wel op assambler uitkomen ;)

lol de pico wil ik oooook !! :)

copywizard wijzigde deze reactie 21-02-2014 13:07 (10%)

• Sup4rdurt
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-09 20:20
quote:
Ik krijg altijd een beetje een eng gevoel bij Ebay. Zijn er bepaalde verkopers die je/jullie aan kan/kunnen raden?

Why waste time say lot word when few word do trick?

• ramoness
betaal met paypal op ebay en je hebt echt geen problemen, ik heb al 300+ dingen gekocht op ebay en ik heb alles gehad op 1 na. die verstuurde niks en via paypal heb ik me geld terug gehad. dus no worries!

• copywizard
  • Niet online
nee niet echt gewoon filteren op goedkoopste ik heb nog nooit problemen gehad op ebay altijd netjes geleverd voor veel onbekende verkopers zijn de 5 star ratings heilig dus doen ze er alles aan om het goed te laten verlopen.

ik heb wel een verkoper waar ik meerdere gb parts vandaan heb gehaald uit de uk?

http://stores.ebay.com/gameboymodsuk/

niet de goedkoopste zins dat hij over is gegaan op free shipping maar zeker te vertrouwen

• TdV
  • Laatst online: 19:29
quote:
Blaasvis schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:48:
[...]

Naar mij mening zijn die vervangende pin connectors van mindere kwaliteit. Ik kreeg al vrij snel weer problemen.
Kun je niet beter de ping connector eerst proberen te repareren ?
Dit heb ik laatst een paar keer gedaan met een nes of 5. Dit werkte prima ook al gooi ik er nog wat azijn bij.

Goede tip; dat ga ik proberen.

• Aero
quote:
kaos- schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:01:
[afbeelding]

Yes, Sega Genesis Nomad. Superstoere handheld, zeker voor die tijd :)
Paar jaar geleden ook gekocht. Gelijk het scherm vervangen door een nieuwe waardoor alles veeeeel scherper is.

Ook de accupack die je ervoor kan kopen had ik erbij, alleen was de accu allang dood. Maar daar bestaat ook een mod voor door er een lithium accu in te bouwen waardoor je veel langer met je Nomad zou kunnen spelen. :)

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

De brom in het geluid met mijn SNES RGB kabel is toch wel aanzienlijk :(. Leverancier gemaild, en die meld dat het een bekend probleem is met de SNES wat verergert kan worden bij het gebruik van een niet originele PSU. Balen! Het beeld bevalt me uitstekend, maar het geluid is te storend.

Ik zal hem straks nog eens op een andere TV testen. Kijken hoe het daar is.

PluueeR wijzigde deze reactie 21-02-2014 22:42 (12%)

• Frag_Zero
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-08 20:39
quote:
PluueeR schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:39:
De brom in het geluid met mijn SNES RGB kabel is toch wel aanzienlijk :(. Leverancier gemaild, en die meld dat het een bekend probleem is met de SNES wat verergert kan worden bij het gebruik van een niet originele PSU. Balen! Het beeld bevalt me uitstekend, maar het geluid is te storend.

Ik zal hem straks nog eens op een andere TV testen. Kijken hoe het daar is.
Mijn ervaring met een Snes is dat een slechte RGB kabel zorgt voor veel brom.

Ik heb een aantal kabels gekocht bij webshops en ebay - allemaal brom

Gamecube RGB/Scart kabel - geen brom
2 Snes composite kabels samengevoegd tot 1 RGB kabel - geen brom

Puur slechte kabel vrees ik :(

Frag_Zero

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

quote:
Frag_Zero schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:52:
[...]
Gamecube RGB/Scart kabel - geen brom
2 Snes composite kabels samengevoegd tot 1 RGB kabel - geen brom
Heb je het dan over de originele van Nintendo? Want die gaan voor een godsvermogen op Ebay lijkt wel. En dat samenvoegen, heb je dat zelf gedaan? Naast de brom lijkt het beeld wel vaak uit allemaal patroontjes te bestaan, i.p.v. dat het lekker blend. Het ziet er zo uit:

Composite:

Scart RGB:

Update: Zojuist de SNES boven geprobeerd op m'n budget Philips TV. Daar staat geen mediaspeler, XBox 360, receiver, draaitafel. En boven dus geen brom! Nu heb ik met mijn Mega Drive beneden ook last van wat storing die ik boven niet heb. Morgen eens verder checken met de TV los van alles.

PluueeR wijzigde deze reactie 21-02-2014 23:23 (15%)

• Blaasvis
  • Laatst online: 19-09 01:53

Blaasvis

Cidora \o/

Die artifacts heb ik ook gehad op mijn sony tv. met een van de kabels. Dit was wel de goedkoopste variaties die ik kon vinden toen.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

quote:
Blaasvis schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:19:
Die artifacts heb ik ook gehad op mijn sony tv. met een van de kabels. Dit was wel de goedkoopste variaties die ik kon vinden toen.
Het gekke vind ik wel dat het bij die Philips TV boven veel minder opvalt. Wat ik een paar pagina's terug postte over de storing met m'n Mega Drive (storing die langzaam van onder naar boven gaat) ook daar heeft de TV boven geen last van. Of de veel duurdere TV beneden is gewoon ruk, of het komt dat iets in de buurt stoort. Speakers, voeding van Xbox 360 dat soort dingen. Ik ga dat later vandaag even checken.

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-09 15:54
quote:
PluueeR schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Het gekke vind ik wel dat het bij die Philips TV boven veel minder opvalt. Wat ik een paar pagina's terug postte over de storing met m'n Mega Drive (storing die langzaam van onder naar boven gaat) ook daar heeft de TV boven geen last van. Of de veel duurdere TV beneden is gewoon ruk, of het komt dat iets in de buurt stoort. Speakers, voeding van Xbox 360 dat soort dingen. Ik ga dat later vandaag even checken.
Heb je hem beneden aan een HD TV hangen? Ik kan me voorstellen dat ze daar veel minder moeite doen voor de analoge ingangen.

• PluueeR

PluueeR

I use slackware

Beide zijn 32" Full HD LED TV's. Beneden is een Sharp die 2,5 jaar terug zo'n 800 euro kostte. Boven is de goedkoopste Philips die ik driekwart jaar terug vinden kon. Net de Sharp boven geprobeerd. Nog steeds een brom, maar veel minder. Overigens verschilt het beeld van de twee niet of nauwelijks.

Update:

Dit is de RGB kabel van m'n SNES. Helemaal geen shielding, toch? Logisch dat boven (geen andere apparaten en geen speakers in de buurt) er minder interferentie is.

PluueeR wijzigde deze reactie 22-02-2014 16:43 (46%)

• Fzero
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-03 19:55
Heb mijn Nes maar weer is aangesloten,alleen knippert er nu een rood lampje en hij doet niks meer.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Khaine

Python liefhebber

quote:
Fzero schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:51:
Heb mijn Nes maar weer is aangesloten,alleen knippert er nu een rood lampje en hij doet niks meer.
Geen idee of het werkt bij jou:

Is ook niet echt een "fix" te noemen imho. Misschien dat je de NES open zou kunnen maken en de connectors even goed zou kunnen reinigen?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
Fzero schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:51:
Kunnen 2 dingen zijn, vuil of de pinnen raken niet meer fatsoenlijk. Ik heb toevallig gisteren mijn NES 72 pin connector gekookt en heb de hele rij pinnen wat teruggebogen. Werkt weer perfect nu. Even op joetoep tuts zoeken en je bent een uurtje zoet. Wel gemineraliseerd water gebruiken, €0,45 cent bij de supermarkt voor een liter.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Xbox2go
Net terug van de rommelmarkt:

- Boxed GameBoy Color Green
- Pokemon Gold (samen voor 20 en Gold heeft een flawless label)
- Blade Runner PC (2 euro)
- Animal Snap PS1 (1 euro, dacht dat het een uncommon titel was maar dat was niet zo)
- Wii Play (de doos versie 2 euro)
- New Super Mario Bros Wii (3 euro)
- LOTR Aragon's Quest sealed Wii (2 euro)

Al met al prima dag :)

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-09 15:54
quote:
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:53:
[...]

Kunnen 2 dingen zijn, vuil of de pinnen raken niet meer fatsoenlijk. Ik heb toevallig gisteren mijn NES 72 pin connector gekookt en heb de hele rij pinnen wat teruggebogen. Werkt weer perfect nu. Even op joetoep tuts zoeken en je bent een uurtje zoet. Wel gemineraliseerd water gebruiken, €0,45 cent bij de supermarkt voor een liter.
Ja dat terugbuigen werkt heel goed. Is mogelijk ook een betere oplossing dan een nieuwe connector kopen, want die zijn ook niet altijd van hoge kwaliteit.

Meestal gaan NESen kapot, wanneer mensen hem op zolder leggen met een spel erin en het slot dan naar beneden gedrukt. Hierbij verbuigen die pinnen namelijk.
Pagina: 1 ... 105 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True